• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
meesje schreef op donderdag 29 november 2018 @ 17:53:
Als je een Ziggo Wifi Booster (het access point en/of power line) installeert, heb je dan een seamless overgang van b.v. het wifi van de Connect Box naar het access point, en vice versa? Of houdt je device het zwakke signaal van b.v. de Connect Box vast terwijl je vlak naast het access point staat? En moet je dan je wifi uit/aan zetten om connectie te maken met het access point?
Als je de standaardinstallatieinstructies van Ziggo volgt krijgt het ding een eigen SSID (ander SSID dan je ConnectBox): https://www.ziggo.nl/klan...ifi/hulp-bij-wifibooster/

Daardoor zullen apparaten juist blijven "plakken" op een slechte verbinding. Je kunt echter wel de SSID en (een deel van) de andere instellingen aanpassen. Als je zorgt dat alle volgende instellingen identiek zijn tussen ConnectBox en Booster zullen je apparaten hoogstwaarschijnlijk goed kunnen roamen:

* SSID
* wachtwoord
* authenticatiemethode
* encryptiemethode

Helaas heeft Ziggo er soms wel een handje sommige van deze settings vast te leggen (zodat je ze niet meer aan kunt passen en het soms gokken is wat de instelling is, zo kun je op mijn Compal ConnectBox niet de encryptiemethode zelf kiezen). Het kan dus soms even prutsen zijn om het goed te krijgen, maar hier roamen mijn clients (met name Android telefoons en tablets) prima tussen een Ziggo ConnectBox, een Linksys router als AP en een TP-Link router als AP.

[ Voor 3% gewijzigd door Cpt.Morgan op 29-11-2018 18:44 ]

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:58
Requa schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:32:
Nieuwe Ziggo ConnectBox modem (Ubee) (dus géén router) tijdje in gebruik. Bevalt best goed.

Je kan hierbij ook zelf kiezen in de instelling(en) of je deze in Bridge- of router modus zet.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

fCasema
Waar ik heel nieuwsgierig naar ben is het verbruik. Heb je dat toevallig gemeten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hsb-3 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:14:
Pff... Ik ben er net achter gekomen dat we ons telfortabonnement niet kunnen meenemen naar onze nieuwe woning. We krijgen ziggo kabel of kpn adsl met een snelheid van 13 mb/s.. Laatste is dus geen optie.
Het grote probleem zit er hier in: ik heb de coaxkabels in het huis laten vervangen door utp, omdat we toch ons telfortabonnement+kastje wilde meenemen en we dan van die ellendige verbindingssets afwaren..
Alleen ziggo werkt dus met coax, en in het kastje moet ook coax volgens de klantenservice..
Heeft iemand hier een betaalbare oplossing hiervoor? Zonder weer met allerlei rare verbindingssets te zitten?
Wat is nu eigenlijk je probleem, wat maakt het uit of er UTP of straks COAX in die buis zit?
(daarnaast had je natuurlijk ook van tevoren je postcode even in een DSL checker kunnen gooien wat de snelheid op dat adres is. De check kun je op elke site doen van elke DSL aanbieder of via fourstack).

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 16:53

TRaSH

koffie ?

@Requa

Lijkt mij ook wat een modem only.
Is hij een beetje stabiel ?
Welke snelheden haal je er mee ?
volledige ip6 ondersteuning (dus geen IPv6 DS-Lite)?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Heeft iemand ook ervaring met een connectbox (witte) die steeds reboot? Zomaar spontaan een crash en dan niks meer?

Bears and Bulls

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

mindcre8r schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:27:
Heeft iemand ook ervaring met een connectbox (witte) die steeds reboot? Zomaar spontaan een crash en dan niks meer?
Post je signaalwaarden eens. Ik heb die boxen zien rebooten vanwege slechte signaalkwaliteit op de DOCSIS streams.

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:20
Wij hadden de afgelopen dagen het zelf euvel, vandaag monteur langs geweest het overname punt van Ziggo vervangen. Alles werkt naar behoren :)

• mindcre8r
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

_Mitchie_ schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:35:
[...]

Wij hadden de afgelopen dagen het zelf euvel, vandaag monteur langs geweest het overname punt van Ziggo vervangen. Alles werkt naar behoren :)
Wat bedoel je met het overnamepunt?

En, werkte het daarvoor wel tijden goed? Hier is het namelijk ook sinds een maand pas.

[ Voor 12% gewijzigd door mindcre8r op 29-11-2018 19:44 ]

Bears and Bulls

Cpt.Morgan schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:41:
[...]

Als je de standaardinstallatieinstructies van Ziggo volgt krijgt het ding een eigen SSID (ander SSID dan je ConnectBox): https://www.ziggo.nl/klan...ifi/hulp-bij-wifibooster/

Daardoor zullen apparaten juist blijven "plakken" op een slechte verbinding. Je kunt echter wel de SSID en (een deel van) de andere instellingen aanpassen. Als je zorgt dat alle volgende instellingen identiek zijn tussen ConnectBox en Booster zullen je apparaten hoogstwaarschijnlijk goed kunnen roamen:

* SSID
* wachtwoord
* authenticatiemethode
* encryptiemethode

Helaas heeft Ziggo er soms wel een handje sommige van deze settings vast te leggen (zodat je ze niet meer aan kunt passen en het soms gokken is wat de instelling is, zo kun je op mijn Compal ConnectBox niet de encryptiemethode zelf kiezen). Het kan dus soms even prutsen zijn om het goed te krijgen, maar hier roamen mijn clients (met name Android telefoons en tablets) prima tussen een Ziggo ConnectBox, een Linksys router als AP en een TP-Link router als AP.
Bedankt voor je reactie. Ik dacht dat de wifi booster als (vrijwel) plug&play in de markt werd gezet. Daardoor had ik het idee dat dan de door jou genoemde gegevens automatisch overgenomen zouden worden. Dat is dus niet het geval.

Ik heb de door jou genoemde punten opgezocht in de Connect Box: SSID, wachtwoord en encryptiemethode (WPA/WPA2) kan ik terug vinden. Maar wat is authenticatiemethode? Is dat zeg maar 'PSK'?

Het is dan voor mij eigenlijk voordeliger om een wifi booster te kopen (ipv een deco m5). Wellicht moet ik het gewoon zelf uitproberen, maar ik vraag me nog wel af om er echt naadloos overgeschakeld wordt. Waarom zijn anders b.v. die Ubiquiti en TP-Link EAP series zo gewild? Bij deze apparaten wordt er volgens mij pas echt naadloos overgeschakeld als je controller software heb draaien. Bij de TP-Link kan dat ook met de OC200.

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Zeker stabiel.
Ik heb geen IPv6 adres (denk door bridge)
Ik haal 250/40 conform mijn pakket
Simpel, klein ontwerp.
Stroomverbruik niet kunnen meten, niet in het bezit ervan.

Er hangt een Netgear Nighthawk R8000 achter welke het routing gedeelte op zich neemt.

Het gaat hier om de Ubee UBC1318ZG

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zTJgKHm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dIdq1GD.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YVOXYpn.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bTW1ehH.jpg

PUMA 6 test:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mkfintI.jpg
TRaSH schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:04:
@Requa

Lijkt mij ook wat een modem only.
Is hij een beetje stabiel ?
Welke snelheden haal je er mee ?
volledige ip6 ondersteuning (dus geen IPv6 DS-Lite)?

[ Voor 10% gewijzigd door Requa op 29-11-2018 20:07 ]

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

@Requa

Ben je beta tester of kan je hem zo krijgen ?
Krijg trouwens niks te zien van je screenshots.
Zie geen meldingen in mijn Pi-Hole dat er iets geblokkeerd word.

[ Voor 1% gewijzigd door TRaSH op 29-11-2018 20:15 . Reden: nu werkt het wel ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Requa
  • Niet online
Nu wel te zien, geen beta tester. Te veel problemen gehad met de ConnectBox (Compal & Arris) door de Puma6 chip.

Dit ding werkt i.t.t. perfect. Echte aanrader dus. Hij wordt momenteel niet uitgeleverd wat mij werd verteld. Dus het is afwachten tot deze breed beschikbaar komt voor het publiek.

Document Cable Labs

Specificatie modem
Homepage Ubee UBC1318 T&U
GioStyle schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:58:
[...]

Waar ik heel nieuwsgierig naar ben is het verbruik. Heb je dat toevallig gemeten?
...
TRaSH schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:07:
@Requa

Ben je beta tester of kan je hem zo krijgen ?
Krijg trouwens niks te zien van je screenshots.
Zie geen meldingen in mijn Pi-Hole dat er iets geblokkeerd word.

[ Voor 18% gewijzigd door Requa op 29-11-2018 21:18 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:13
Hsb-3 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:14:
Pff... Ik ben er net achter gekomen dat we ons telfortabonnement niet kunnen meenemen naar onze nieuwe woning. We krijgen ziggo kabel of kpn adsl met een snelheid van 13 mb/s.. Laatste is dus geen optie.
Het grote probleem zit er hier in: ik heb de coaxkabels in het huis laten vervangen door utp, omdat we toch ons telfortabonnement+kastje wilde meenemen en we dan van die ellendige verbindingssets afwaren..
Alleen ziggo werkt dus met coax, en in het kastje moet ook coax volgens de klantenservice..
Heeft iemand hier een betaalbare oplossing hiervoor? Zonder weer met allerlei rare verbindingssets te zitten?
Coax is natuurlijk alleen nodig voor de televisie en het modem/router. De UTP-kabels die je hebt gelegd kun je gewoon verbinden met de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalfreak schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:20:
Are you f#cking kidding me? Gaat Ziggo me dan ook het absurde stroomverbruik van dat ding betalen?
Even aansluiten en daarna weer in de doos, zal even zien wat ik ga doen, ik heb de tv's hier aan de muur hangen en ik weet zo 123 niet of ik de coax uit de tv boven makkelijk kan halen. Waarschijnlijk net zo lastig als beneden en dan ga ik wel een keer contact opnemen om ziggo het te laten activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 00:17:
[...]

Even aansluiten en daarna weer in de doos, zal even zien wat ik ga doen, ik heb de tv's hier aan de muur hangen en ik weet zo 123 niet of ik de coax uit de tv boven makkelijk kan halen. Waarschijnlijk net zo lastig als beneden en dan ga ik wel een keer contact opnemen om ziggo het te laten activeren.
Zit in dezelfde situatie, hoop dat ze dan niet mijn ci kaarten eruit gooien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
meesje schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:52:
[...]
Ik heb de door jou genoemde punten opgezocht in de Connect Box: SSID, wachtwoord en encryptiemethode (WPA/WPA2) kan ik terug vinden. Maar wat is authenticatiemethode? Is dat zeg maar 'PSK'?
WPA/WPA2 is de authenticatiemethode. De encryptiemethode is TKIP, AES of TKIP+AES. Deze laatste kun je bij iig mijn ConnectBox niet zelf instellen. Je kunt hem wel opvragen (door boven het uitroepenteken oid te hoveren met de muis).
meesje schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:52:
[...]
ik vraag me nog wel af om er echt naadloos overgeschakeld wordt. Waarom zijn anders b.v. die Ubiquiti en TP-Link EAP series zo gewild? Bij deze apparaten wordt er volgens mij pas echt naadloos overgeschakeld als je controller software heb draaien. Bij de TP-Link kan dat ook met de OC200.
Bij identieke instellingen zal roaming goed gaan over het algemeen. Veel mensen denken dat Access Points actief hun clients laten roamen, maar dat is alleen bij zeer professionele APs het geval, en dan nog alleen als de clients het ondersteunen. In veruit de meeste gevallen is het de client zelf die beslist te roamen. Het grote voordeel van het soort systemen dat je noemt is dat er goed gezorgd wordt dat alle instellingen tussen de APs identiek zijn, en roamen dus goed gaat. Zelf instellen (zeker tussen verschillende merken en met beperkingen, zoals bij Ziggo) kan lastig zijn om goed werkend te krijgen.

EDIT: dit klopte niet

[ Voor 29% gewijzigd door Cpt.Morgan op 30-11-2018 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
jongetje schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:03:
[...]

Wat is nu eigenlijk je probleem, wat maakt het uit of er UTP of straks COAX in die buis zit?
(daarnaast had je natuurlijk ook van tevoren je postcode even in een DSL checker kunnen gooien wat de snelheid op dat adres is. De check kun je op elke site doen van elke DSL aanbieder of via fourstack).
Neem aan dat hij boven tv wil kijken en dat hij er vanuit ging dat hij daar een telfort dingetje zou neerzetten die een ethernet aansluiting vereist. Nu moet hij daar een variant van Ziggo neerzetten waar geen ethernet maar coax in gaat.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
@Verwijderd @sjaool @Cpt.Morgan @krakendmodem @elsinga
In ons huidige huis hebben we verbindingssets (internet via stroom) en omdat we dat in het nieuwe huis niet willen, hebben we naar de woonkamer utp gelegd. En de coax laten vervallen. Ik dacht namelijk dat we ons kpn (telfort) kastje konden meenemen en dan was coax niet nodig. Dacht dat coax ook hopeloos ouderwets was.
Maar omdat de kpn verbinding maar 13mb/s is, moeten we wel naar de kabel.

Het probleem zit hem niet in internet, maar in de tvaansluiting en dus de mediabox die perse via coax moet. Daar heb ik nu in de woonkamer dus geen aansluiting voor.

Ik heb de aannemer gevraagd of er nog een mogelijkheid is om ipv 1x utp om een utp+coax te trekken naar een van de punten in de woonkamer. Ik weet niet of alle kabels al getrokken zijn, zal er om spannen.
En anders zal ik het er na moeten doen omdat ik geen kabels door de kamer wil hebben, maar het nadeel is dan dat er geen garantie op zit.

Ik had gehoopt dat er (simpele/goedkope) alternatieven waren, maar niet dus..
Bedankt voor het meedenken.

@jongetje , het adres bestond in het begin nog niet, toen we de opties doorgaven. We hebben altijd in de stad gewoond dus niet beseft dat tegenwoordig dit soort snelheden nog bestonden in dorpen. En het probleem is dus, hoe krijg ik de coax naar mijn tv waar geen coax in de woonkamer ligt.. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Hsb-3 op 30-11-2018 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 11:49
Hsb-3 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:51:
In ons huidige huis hebben we verbindingssets (internet via stroom) en omdat we dat in het nieuwe huis niet willen, hebben we naar de woonkamer utp gelegd. En de coax laten vervallen. Ik dacht namelijk dat we ons kpn (telfort) kastje konden meenemen en dan was coax niet nodig. Dacht dat coax ook hopeloos ouderwets was.

Het probleem zit hem niet in internet, maar in de tvaansluiting en dus de mediabox die perse via coax moet. Daar heb ik nu in de woonkamer dus geen aansluiting voor.

Ik heb de aannemer gevraagd of er nog een mogelijkheid is om ipv 1x utp om een utp+coax te trekken naar een van de punten in de woonkamer. Ik weet niet of alle kabels al getrokken zijn, zal er om spannen.
En anders zal ik het er na moeten doen omdat ik geen kabels door de kamer wil hebben, maar het nadeel is dan dat er geen garantie op zit.

Meest eenvoudige is wachten tot AppleTV/AndroidTV Ziggo Go App uit is, dan kun je via de UTP kabel op die kastjes kijken, zonder coax met je Ziggo login. Maar zoals al eerder geschreven, dat komt pas in 2019.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

tcviper schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:55:
[...]

Meest eenvoudige is wachten tot AppleTV/AndroidTV Ziggo Go App uit is, dan kun je via de UTP kabel op die kastjes kijken, zonder coax met je Ziggo login. Maar zoals al eerder geschreven, dat komt pas in 2019.
Tot die tijd kan dan toch een android tv boxje uitkomst bieden, zo een die de zelfde app kan draaien als op een smartfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
tcviper schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:55:
[...]

Dat had ik even gemist. Dat is dan voor ons nog wel een optie, desnoods streamen we een tijdje vanaf de tablet naar de tv (inderdaad, @hjs). We verhuizen waarschijnlijk eind maart, dus dan zitten we al een stukje in 2019, zou mooi zijn als de app dan al beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:40

sjaool

Every life should have 9 cats

Hsb-3 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:51:

@jongetje , het adres bestond in het begin nog niet, toen we de opties doorgaven. We hebben altijd in de stad gewoond dus niet beseft dat tegenwoordig dit soort snelheden nog bestonden in dorpen. En het probleem is dus, hoe krijg ik de coax naar mijn tv waar geen coax in de woonkamer ligt.. :)
Je zou eventueel nog kunnen kijken naar een KabelTV over UTP-converter. Ik heb hier verder geen ervaring mee dus kan ook niet zeggen of het echt betrouwbaar werkt. Het trekken van een extra coax-kabel naast de utp-kabel lijkt mij de eenvoudigste oplossing.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Voor de mensen die benieuwd zijn over de interface, instel mogelijkheden van de Ubee UBC1318.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:56
Requa schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:56:
Voor de mensen die benieuwd zijn over de interface, instel mogelijkheden van de Ubee UBC1318.
Nice, heb hier ook wel interesse maar in kom helaas bij Ziggo geen stap verder.
Ze durven zelfs te beweren dat het Modem niet bestaat, om vervolgens af te druipen als ik ze wijs op deze pagina. :+
https://www.ziggo.nl/klan...nder-wifi/ubee-ubc1318zg/

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:33

elsinga

=8-)

Requa schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:56:
Kan dit modem ook in Bridge mode? Verder ziet het er goed uit! Als deze ook in Bridge kan dan maar eens gaan klagen en op dit modem wijzen. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sjaool schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:28:
[...]

Je zou eventueel nog kunnen kijken naar een KabelTV over UTP-converter. Ik heb hier verder geen ervaring mee dus kan ook niet zeggen of het echt betrouwbaar werkt. Het trekken van een extra coax-kabel naast de utp-kabel lijkt mij de eenvoudigste oplossing.
Dan kun je net zo goed een COAX kabel trekken als je die UTP kabel dedicated voor een COAX vervanger gaat inzetten. Is ook een heel stuk goedkoper en eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Jazeker, zie mijn bericht met afbeelding.
Dit kan je zelf aanpassen in dit modem, dus voortaan hoef je niet te bellen met de KS van Ziggo. *O*
elsinga schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:16:
[...]

Kan dit modem ook in Bridge mode? Verder ziet het er goed uit! Als deze ook in Bridge kan dan maar eens gaan klagen en op dit modem wijzen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Requa op 30-11-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Klopt, als je vraagt om een 2e lijns medewerker kom je er. Heb ik ook gedaan en uiteindelijk af van die vervelende Compal én Arris.
Mixpower schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:08:
[...]

Nice, heb hier ook wel interesse maar in kom helaas bij Ziggo geen stap verder.
Ze durven zelfs te beweren dat het Modem niet bestaat, om vervolgens af te druipen als ik ze wijs op deze pagina. :+
https://www.ziggo.nl/klan...nder-wifi/ubee-ubc1318zg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:40

sjaool

Every life should have 9 cats

jongetje schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:26:
[...]

Dan kun je net zo goed een COAX kabel trekken als je die UTP kabel dedicated voor een COAX vervanger gaat inzetten. Is ook een heel stuk goedkoper en eenvoudiger.
Daarom dat er ook al bij gezet. Een coax-kabel trek je er zo bij door, dat kan volgens mij het probleem ook niet zijn. Gecombineerde einddozen met coax en utp zijn er ook wel.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Requa schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:33:
Klopt, als je vraagt om een 2e lijns medewerker kom je er. Heb ik ook gedaan en uiteindelijk af van die vervelende Compal én Arris.
[...]
Heb je hiervoor een NDA moeten tekenen?

[ Voor 15% gewijzigd door Jay-B op 30-11-2018 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:43
Ik heb de laatste paar dagen dat de connectbox niet goed interne IP adressen uitgeeft. De signaal kwaliteit is prima dus het denk ik niet de coax verbinding (anders zou ik denk ik ook wel een goed intern IP krijgen maar geen verbinding naar het internet). Een reboot van de connectbox helpt meelstal wel.

Ik heb vandaag ook maar een factory reset gedaan. Als het probleem terugkomt denk ik dat de connectbox aan het overlijden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
menzo schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:53:
Ik heb de laatste paar dagen dat de connectbox niet goed interne IP adressen uitgeeft. De signaal kwaliteit is prima dus het denk ik niet de coax verbinding (anders zou ik denk ik ook wel een goed intern IP krijgen maar geen verbinding naar het internet). Een reboot van de connectbox helpt meelstal wel.

Ik heb vandaag ook maar een factory reset gedaan. Als het probleem terugkomt denk ik dat de connectbox aan het overlijden is.
Heb je ook een mediabox XL staan?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:43
Martinusz schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:55:
[...]

Heb je ook een mediabox XL staan?
Ja maar daar zit geen utp kabel in, dus die kan niet ook als router werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
menzo schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:56:
[...]

Ja maar daar zit geen utp kabel in, dus die kan niet ook als router werken.
Ok ;) dan is dat in ieder geval uitgesloten.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:20
mindcre8r schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:43:
[...]

Wat bedoel je met het overnamepunt?

En, werkte het daarvoor wel tijden goed? Hier is het namelijk ook sinds een maand pas.
Bij ons zit de aansluiting in de muur in de woonkamer, deze is nu vervangen voor nieuw exemplaar.
De problemen zijn is anderhalve week geleden gestart, daarvoor nooit problemen.
De router en signaalversterker waren al vervangen dus bleef alleen het overnamepunt over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Zijn er meer mensen met stroring van de series en movies functie van ziggo?

Krijg de melding:

Sorry, dit werkt even niet.
Probeer straks nog eens. Als het daarna nog niet werkt helpen we je verder op ziggo.nl/foutcode. Voer hier CS3300 in.

Hier is echter niks te vinden en ook op de community kan ik niets vinden.

We willen een gehuurde film kijken maar die valt steeds na 5-10 mins weer uit met deze error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Nee zeker niet. Ben immers geen ‘tester’ o.i.d.
Als ik teken voor een NDA dan hou ik mij daar ook aan. Er is mij niet verteld dat ik niets kwijt mocht over dit stukje apparatuur. Het werkt gewoon goed, en dat mag best gezegd worden.
Jay-B schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:56:
[...]

Heb je hiervoor een NDA moeten tekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 26 november een pakket naar ziggo retour gestuurd met een mediabox, maar meer dan de melding dat het pakket nog bij PostNL ligt is er niet (via track en trace), hoop dat ze hem niet kwijtraken.

Maar stel dat ze hem wel kwijtraken, dan heb ik wel een probleempje. Nu zit ik in mijn ziggo te kijken en zie daar twee humax decoders staan (althans de plaatjes), ik vermoed dat de ci+ kaartnummers die erbij zijn de nummers zijn die ik zelf gekocht heb.

Klopt dat de ci+ kaarten die je vroeger kon kopen (en dus niet huren) eruit zien als een humax afbeelding in dat overzicht?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2018 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Cowamundo schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:06:
Zijn er meer mensen met stroring van de series en movies functie van ziggo?

Krijg de melding:

Sorry, dit werkt even niet.
Probeer straks nog eens. Als het daarna nog niet werkt helpen we je verder op ziggo.nl/foutcode. Voer hier CS3300 in.

Hier is echter niks te vinden en ook op de community kan ik niets vinden.

We willen een gehuurde film kijken maar die valt steeds na 5-10 mins weer uit met deze error.

Ja, ik wou een serie terugkijken die ik deze week heb opgenomen, dat deed hij dus niet.

Kreeg foutcode CS2211, maar op de link die ze geven kan ik hem niet terugvinden.

Ik test de nieuwe mediabox btw

Dezelfde serie terugkijken via Movies & Series was ook geen succes

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:25:
Ik heb op 26 november een pakket naar ziggo retour gestuurd met een mediabox, maar meer dan de melding dat het pakket nog bij PostNL ligt is er niet (via track en trace), wat gebeurd er nu als ze hem kwijt zijn?

[knip]
@Verwijderd, misschien nog een gevolg van.... https://www.emerce.nl/nieuws/bezorgchaos-gevolg-black-friday

zo ja, dan krijgt het pakket mogelijk ook nog last van; https://www.telegraaf.nl/...rklaas-verder-in-het-nauw

Maar als jij kunt zien dat het is aangenomen en je kunt ook het (ongeveer kloppend) gewicht van het pakket zien, dan is er weinig aan de hand verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:34:
[...]

@Verwijderd, misschien nog een gevolg van.... https://www.emerce.nl/nieuws/bezorgchaos-gevolg-black-friday

zo ja, dan krijgt het pakket mogelijk ook nog last van; https://www.telegraaf.nl/...rklaas-verder-in-het-nauw

Maar als jij kunt zien dat het is aangenomen en je kunt ook het (ongeveer kloppend) gewicht van het pakket zien, dan is er weinig aan de hand verwacht ik.
Daar zat ik ook aan te denken (jouw links), ik had dezelfde dag ook een pakket retour gestuurd naar bol.com en dat is maandag verzonden en vandaag aangekomen. Dus ik kijk het wel aan, heb ook fotot's gemaakt toen ik het pakket maakte en verzond, dus ik denk dat ik wel genoeg bewijzen heb, maar PostNL kennende, als iets kwijtraakt zie ik dat niet meer terug. Maar ik zit nog wat te kijken op het Radar forum en daar vragen ze om een verzendbewijs als wat kwijt is, dus wellicht loopt het los.

Ik begrijp nu wel waarom de helpdesk mij twee keer nadrukkelijk zei de verzendbon heel goed te bewaren. Het is iets van 85 euro staat ook op radar, dat is ook wel te overzien, maar ik zou het zo zonde vinden. Ik heb die box nooit gebruikt en dan betaal ik er straks als ik pech heb 85 euro voor. Dan is de helft van mijn black friday sale aktie alweer weg :'(

voor wie wil weten wat een humax box met ci+ kaart erin + adapter weegt, bij deze:

Gegevens doos met spul erin:
Gewicht: 1,92 kg
Afmetingen: 10,5 × 28,5 × 39 cm

Ik zie nu dat er ook een retournummer staat bij ter attentie van, dat zal wel gekoppeld zijn aan mijn account vermoed ik, dus dan zit het vast goed. Ga toch liever met vrienden bier drinken op mijn kosten ipv ziggo 85 euro betalen voor een decoder.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2018 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 15:09
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:25:

Klopt dat de ci+ kaarten die je vroeger kon kopen (en dus niet huren) eruit zien als een humax afbeelding in dat overzicht?
Die worden inderdaad weergegeven als een humax in je overzicht.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit eens bij mijn producten overzicht te kijken in ziggo, zie ik nu dit staan:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/a5i1i.png

Dat is toch bizar, 139 euro per maand denken ze dat ik ga betalen 8)7
Ik kijk het wel even aan, maar dit vind ik wel heel extreem. Ik zou door de black friday deal juist alles in 1 max voor de prijs van alles in 1 complete krijgen, maar 139 euro per maand?

Ik zal toch straks even snel de mediabox xl aansluiten, dan komt het misschien beter te staan, maar ik ga echt geen 139 euro betalen aan ziggo elke maand.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:18:
Ik zit eens bij mijn producten overzicht te kijken in ziggo, zie ik nu dit staan:

[Afbeelding]

Ik kijk het wel even aan, maar dit vind ik wel heel extreem. Ik zou door de black friday deal juist alles in 1 max voor de prijs van alles in 1 complete krijgen, maar 139 euro per maand?

Ik zal toch straks even snel de mediabox xl aansluiten, dan komt het misschien beter te staan, maar ik ga echt geen 139 euro betalen aan ziggo elke maand.
Wees gerust daar klopt niks van ;)
Wacht je factuur rustig af en meestal klopt het dan wel.
Beetje vaag systeem dat factureren van Ziggo :D

Ik zou in theorie €84,85 moeten betalen, maar dan hebben ze Ziggo Sport Totaal meegerekend.
Die krijg ik gratis ivm de combinatie van Vodafone.
Dus de €14,95 gaat er dan weer vanaf.

[ Voor 10% gewijzigd door MdO82 op 01-12-2018 13:27 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb via de black friday pagina m’n abonnement verlengd terwijl ik al klant was. Vervolgens 1,5 week gewacht en bewust geen contact opgenomen. Vandaag gebeld en hij zou idd verkeerd gaan met de aanvraag. De medewerker heeft het voor mij handmatig doorgevoerd. Top service! Dat mag ook eens gemeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 07:12
Verwijderd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:18:

[Afbeelding]

Ik heb hetzelfde, mijn complete is nog niet geactiveerd alleen. Geen prijsverhoging zichtbaar nog.
Ik twijfel ook om de Mediabox even aan te sluiten. Of proberen via chat/telefoon iets te regelen.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-09 17:03
Ik ben sinds gisteren klant bij ziggo. Vanochtend geprobeerd om te installeren. Waar de router in den beginne 2 peiltjes hoort te knipperen om het internet te zoeken doet hij dat niet. Ik ga dus kijken of de aansluiting bij de televee aansluiting aangesloten is op de meterkast doormiddel van de kabel aansluiten op de televee en dan analoog zenders zoeken. Dat doet het iig. Dus daarna nog een keer de router aanzetten. Doet dat de router nog steeds geen internet zoeken. Mijn vraag is, is mijn router stuk? Of is er iets anders aan de hand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
spijkerhoofd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:48:
Ik ben sinds gisteren klant bij ziggo. Vanochtend geprobeerd om te installeren. Waar de router in den beginne 2 peiltjes hoort te knipperen om het internet te zoeken doet hij dat niet. Ik ga dus kijken of de aansluiting bij de televee aansluiting aangesloten is op de meterkast doormiddel van de kabel aansluiten op de televee en dan analoog zenders zoeken. Dat doet het iig. Dus daarna nog een keer de router aanzetten. Doet dat de router nog steeds geen internet zoeken. Mijn vraag is, is mijn router stuk? Of is er iets anders aan de hand ?
Sluit je het modem aan in de woonkamer of in de meterkast ?
Hij moet bij je overnamepunt zitten die komt bij jouw binnen in de meterkast ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
MdO82 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:50:
[...]

. Wij proberen in de woonkamer. We gaan dan nu proberen in de meterkast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Het staat ook duidelijk in de handleiding dat de modem aan de AOP aangesloten moet worden als ik me niet vergis.
Het eerste keer aanmelden kan wel een tijdje duren zeker met die connect box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
spijkerhoofd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:52:
[...]
. Wij proberen in de woonkamer. We gaan dan nu proberen in de meterkast!
TRaSH schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:54:
Het staat ook duidelijk in de handleiding dat de modem aan de AOP aangesloten moet worden als ik me niet vergis.
Het eerste keer aanmelden kan wel een tijdje duren zeker met die connect box
Inderdaad zoals het in de handleiding staat gewoon aansluiten in de meterkast.
De coax die van de meterkast naar de woonkamer loopt kan teveel demping veroorzaken waardoor het modem niet op komt.
Bij de connectbox duurt dit zoals @TRaSH al aangeeft langer duren.

Ik neem aan dat je ISRA-punt van KPN ook in de meterkast zit.
Je kan dus eventueel als je wilt je telefoonlijn vervangen door UTP

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:24
IUser schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:28:
Ik heb via de black friday pagina m’n abonnement verlengd terwijl ik al klant was. Vervolgens 1,5 week gewacht en bewust geen contact opgenomen. Vandaag gebeld en hij zou idd verkeerd gaan met de aanvraag. De medewerker heeft het voor mij handmatig doorgevoerd. Top service! Dat mag ook eens gemeld worden.
Met welke afdeling heb je gebeld?

Via de klantenservice en de chat kreeg ik namelijk eerst te horen dat de actie geldig was, maar later dat ze het niet konden zeggen en tenslotte dat hij geannuleerd zou gaan worden. Om die reden aarzel ik nog om de mediabox (die ik vlot heb ontvangen) aan te sluiten, als de boel straks inderdaad wordt geannuleerd dan moet ik hem weer afsluiten.

Gisteren twee uur in de wacht gestaan bij retentie, kwam ik er eindelijk doorheen hadden ze storing in het systeem en konden ze niks nakijken of veranderen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
MdO82 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:50:
[...]

De meterkast gaat het niet worden omdat de kabels die we gekregen hebben niet passen in de aansluiting in de meterkast. Er zit al een splitter naar de aansluiting bij de tv. De omhulsel van de mannetjesaansluiting zijn even dik als de omhulsels van de aansluiting van de vrouwtjes.

@Martinusz Ik heb vanaf 11 uur ongeveer 10 keer proberen te bellen. Keer op keer werd de verbinding ineens verbroken. Ik heb zo zin om het abbo op te zeggen en naar KPN te gaan. Ik wil dit gedrag namelijk niet belonen...
:( |:(

[ Voor 17% gewijzigd door spijkerhoofd op 01-12-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

@spijkerhoofd
Heb je een foto van je AOP in je meterkast en evt splitter waar je het over hebt.
Want ik vermoed dat er iets niet goed is aangesloten bij jouw of verkeerd gesplit zoals het niet hoort!
Want de kabel die er bij zit zou bij een juiste installatie gewoon moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
TRaSH schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:12:
@spijkerhoofd
Heb je een foto van je AOP in je meterkast en evt splitter waar je het over hebt.
Want ik vermoed dat er iets niet goed is aangesloten bij jouw of verkeerd gesplit zoals het niet hoort!
Want de kabel die er bij zit zou bij een juiste installatie gewoon moeten passen.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/47150947_1151666228325562_8777395835567603712_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=5bfbccf1df6a198dc7a7d9e01f374706&oe=5CAAB1F3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Slasher schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:25:
[...]

Ja, ik wou een serie terugkijken die ik deze week heb opgenomen, dat deed hij dus niet.

Kreeg foutcode CS2211, maar op de link die ze geven kan ik hem niet terugvinden.

Ik test de nieuwe mediabox btw

Dezelfde serie terugkijken via Movies & Series was ook geen succes
huhu volgens mij be je akkoord gegaan met een nda dan heeft het ook weinig nut om hier teposten, daavoor moet je toch voor nu echt op ziggoforum en of community forum van ziggo zijn voor beta box errors/meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

@spijkerhoofd

Zo een vermoeden had ik al.
Iets met Antiek.
Persoonlijk zou ik een monteur bezoek aanvragen voor het vervangen van je AOP.
De splitsing die je gebruikt is voor 2 TV's ?
Hier kan je trouwens de aansluit stappen plan vinden.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/installeren/

Maar ik zou zeker de AOP laten vervangen.

Voor nu zou je bij de aansluit spullen ook een splitter (PTS-02) moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
TRaSH schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:37:
Zo een vermoeden had ik al.
Iets met Antiek.
Persoonlijk zou ik een monteur bezoek aanvragen voor het vervangen van je AOP.
De splitsing die je gebruikt is voor 2 TV's ?
Hier kan je trouwens de aansluit stappen plan vinden.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/installeren/

Maar ik zou zeker de AOP laten vervangen.

Voor nu zou je bij de aansluit spullen ook een splitter (PTS-02) moeten hebben.
Het verbaasd mij niet dat dit antiek is :+ Toen mijn vriendin hier kwam wonen en bij Online terecht kwam, had de monteur ook zo'n opmerking...Nou ja ik ga een monteur bellen voor vervanging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Kan niet inloggen op Ziggo go omgeving Hilversum, geeft aan dat inloggegevens niet juist zijn. Ik heb dit op 2 apparaten, andere niet getest.

Op de site staat dat er geen werkzaamheden of storingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik weet dat je van WiFi niets mag verwachten qua snelheid of stabiliteit. Zowel op 2.4 als op 5.0 GHz. Maar hier heb ik dusdanig waardeloze WiFi dat ik het even niet weet.
Ik heb een standaard 40/4 abbo plus televisie. Dat is voor mijn doeleinden meer dan voldoende maar het internet is op al mijn apparaten; TV, ipad, Samsung S8 en laptop rete traag. Als ik een speedtest doe op mijn telefoon (alles behalve representatief dat weet ik) haal ik net 1 mb/s down en 0,5 mb/s up. Dat kan toch niet?
Ik zal morgen de router resetten (ik heb dat standaard ding van ziggo) en dan eens aankijken en anders maar bellen.Kabels zijn de meegeleverde kabels van ziggo en als dat vervangen moet worden bel ik meteen.

Ter vergelijking: mijn ma heeft thuis internet max en daar haal ik dus tien maal zo veel. Zij heeft dan ook een sneller internet abbo.

[ Voor 3% gewijzigd door Mrjraider op 01-12-2018 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Mrjraider schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:23:
Ik weet dat je van WiFi niets mag verwachten qua snelheid of stabiliteit. Zowel op 2.4 als op 5.0 GHz. Maar hier heb ik dusdanig waardeloze WiFi dat ik het even niet weet.
Ik heb een standaard 40/4 abbo plus televisie. Dat is voor mijn doeleinden meer dan voldoende maar het internet is op al mijn apparaten; TV, ipad, Samsung S8 en laptop rete traag. Als ik een speedtest doe op mijn telefoon (alles behalve representatief dat weet ik) haal ik net 1 mb/s down en 0,5 mb/s up. Dat kan toch niet?
Ik zal morgen de router resetten (ik heb dat standaard ding van ziggo) en dan eens aankijken en anders maar bellen.Kabels zijn de meegeleverde kabels van ziggo en als dat vervangen moet worden bel ik meteen.

Ter vergelijking: mijn ma heeft thuis internet max en daar haal ik dus tien maal zo veel. Zij heeft dan ook een sneller internet abbo.
Kan je iets bedraad aansluiten om te testen?
En kan je de modemwaardes posten ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
MdO82 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:28:
[...]

Kan je iets bedraad aansluiten om te testen?
En kan je de modemwaardes posten ?
Bedraad; even twee testen gedaan via speedtest.net
1: ping 10 ms / 18.53 Mbps down / 3.86 Mbps up
2: ping 12 ms / 15.12 Mbps down / 3.84 Mbps up

Je moet me even helpen met modemwaardes :? Het is al weer even geleden dat ik in het router en internet wezen dook.

edit: ook bedraad op de laptop is het nu niet bepaald "vlot" op het web. Maar dat kan ook van de betreffende sites afhangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Mrjraider op 01-12-2018 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Kijk even in de beginpost van het topic daar staat het in hoe je dat kan vinden

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het sterke vermoeden dat ik ooit een humax heb weggegooid die ik niet had moeten weggooien, ik zie nu namelijk een humax en een horizon box in mijn profiel (en vreemd genoet niet mijn ci+ kaarten, maar die had ik zelf gekocht).

Ik heb nu alles in 1 max abonnement, moet ik nu 4 euro per maand gaan betalen omdat ik nog een humax moet hebben? Of hoef je dat niet te betalen omdat je die al had van een vorig abonnement?

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2018 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:27:
Ik heb het sterke vermoeden dat ik ooit een humax heb weggegooid die ik niet had moeten weggooien, ik zie nu namelijk een humax en een horizon box in mijn profiel (en vreemd genoet niet mijn ci+ kaarten, maar die had ik zelf gekocht).

Ik heb nu alles in 1 max abonnement, moet ik nu 4 euro per maand gaan betalen omdat ik nog een humax moet hebben? Of hoef je dat niet te betalen omdat je die al had van een vorig abonnement?
Hoeveel Ci-modules, humaxen neem je nu af ?
Je had ook een horizon ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:40:
Hoeveel Ci-modules, humaxen neem je nu af ?
Je had ook een horizon ?
Ik heb 1 horizon en 2 ci kaarten.

Ik zie in mijn productenoverzicht nu een humax en een horizon staan en niet de ci kaarten (ze werken wel).
Dus ik vraag me af waarom ik een humax zie staan, ik meen me te herinneren dat ik die weggegooid heb 6 of 7 jaar terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:11:
[...]

Ik heb 1 horizon en 2 ci kaarten.

Ik zie in mijn productenoverzicht nu een humax en een horizon staan en niet de ci kaarten (ze werken wel).
Dus ik vraag me af waarom ik een humax zie staan, ik meen me te herinneren dat ik die weggegooid heb 6 of 7 jaar terug...
De horizon zit in je abonnement.
De Ci-modules worden als Humax weergegeven.
Kaartnummers van de Smartcards (als je die nog kunt zien) zouden overeen moeten komen.
Als je in het verleden al een CI module had dan is deze overgenomen in je nieuwe abbonement.

Als je tijdens het bestellen een nieuwe module hebt besteld betaal je €2 extra.
Dus in totaal als je de modules huurt betaal je €4 extra voor de 2 kaarten tenzij je deze al had natuurlijk dan kost het je niks

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal morgen de kaartnummers eens checken

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
Yes, constant reboots. Mega irritant, kan helemaal niets momenteel.

Mijn buurman met hetzelfde modem heeft hetzelfde euvel. Wij kregen beide hele andere helpdeskverhalen. De eerste echte supergoed werkende oplossing was terug naar fabrieksinstellingen, de tweede was een reboot en de derde stuurt (donderdag pas, loop al een paar dagen aan te klooien hier mee) een monteur langs.

Mijn buurman echter krijgt de derde keer te horen dat er issues zijn met het witte modem en dat ze niet weten hoe ze het op moeten lossen. Ik probeerde al aan te dringen om naar de wijkkast te kijken aangezien dit al eerder is voorgekomen, maar de helpdesk doet er helaas niets mee.

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:17
Tricq schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:45:
[...]

Yes, constant reboots. Mega irritant, kan helemaal niets momenteel.

Mijn buurman met hetzelfde modem heeft hetzelfde euvel. Wij kregen beide hele andere helpdeskverhalen. De eerste echte supergoed werkende oplossing was terug naar fabrieksinstellingen, de tweede was een reboot en de derde stuurt (donderdag pas, loop al een paar dagen aan te klooien hier mee) een monteur langs.

Mijn buurman echter krijgt de derde keer te horen dat er issues zijn met het witte modem en dat ze niet weten hoe ze het op moeten lossen. Ik probeerde al aan te dringen om naar de wijkkast te kijken aangezien dit al eerder is voorgekomen, maar de helpdesk doet er helaas niets mee.

}:O
Maar hoe zijn je signaalwaardes? Misschien dat hij juist herstart omdat de verbinding verloren raakt met de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
king006 schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:49:
[...]

Maar hoe zijn je signaalwaardes? Misschien dat hij juist herstart omdat de verbinding verloren raakt met de kast.
6dBmV / 38 SNR dB down
44 dBmV up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Tricq schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:59:
[...]

6dBmV / 38 SNR dB down
44 dBmV up
Als het goed is heb je er nog meer? Kun je eens een afbeelding plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Vandaag wederom met het uiterst behulpzame ziggo personeel gesproken.

Sinds 2 maand zijn we naar een nieuw adres verhuisd, voorheen ook ziggo gehad voor een aantal jaar en geen enkel probleem. De combinatie die we toen draaiden was een van de cisco modellen in combinatie met onze eigen Asus RT-N66U.

Op het nieuwe adres met een nieuw abonnement hebben we een andere modem gekregen, de Ubee EVW321B. Sindsdien zit er een eigenaardigheid in ons netwerk, ongeveer een keer per maand ligt het internet zo een ochtend uit omdat de DHCP lease van de ISP niet werkt zoals aangegeven door onze router.

De modem was in bridge-modes gezet en de router deed zijn werk, alles draait goed behalve dus dat ene probleem dat de router geen internet krijgt. Uiteraard erg frustrerend omdat ik graag dingen regel, maar ik hier helaas aan de grenzen van mijn kennis zit.

Enig google werk leert dat de Asus en de Ubee dus geen vriendjes zijn als ik het goed begrijp. Kennissen gaven ook al aan dat zij problemen hebben gehad met de Ubee. Vandaag deed het DHCP probleem zich weer voor dus heb ik met ziggo gebeld. Mij leek het verstandig om om een nieuwe modem te vragen, de jongeman die ik aan de lijn kreeg moest hier eerst toestemming voor vragen, vervolgens kwam hij bij mij terug met dat de modem eerst "geactiveerd" moet worden. Het lijkt mij dat deze al geactiveerd was aangezien we al enkele maanden internet afnemen.

Maar goed, de jongeman mocht dus geen nieuwe modem verstrekken alvorens de modem te "activeren". Nu de modem "geactiveerd" is is deze vrolijk uit de bridge-modus gesprongen. Voordat ik ziggo weer bel wil ik graag eerst wat meer kennis in winnen.

Hebben jullie ervaringen met soortgelijk gezeik met Ziggo? Had ik het bij het juiste eind om een nieuwe modem te vragen? Heb ik misschien iets over het hoofd gezien bij het instellen van mijn Asus? Hopelijk hebben jullie antwoorden op mijn vragen aangezien het een vervelend probleem is waardoor het netwerk (sonos etc.) steeds enigszins ontregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hi allemaal,

Sinds dat Ziggo afgelopen maandag of de maandag daarvoor onderhoud heeft uitgevoerd aan het netwerk in Rotterdam noord is mijn download snelheid behoorlijk naar beneden gegaan.

Ik heb het 200/20 Mbit pakket en hiervoor niet echt issues gehad.

Afgelopen vrijdag met Ziggo helpdesk gesproken en toen hebben ze mijn Technicolor 7200.U modem/router op afstand al gereset. Ik had/heb de Technicolor altijd in bridge modus staan i.c.m. Netgear R7000. Dat(de reset) heeft niks geholpen. Tijdens het gesprek ook PC direct op modem aangesloten toen die in routermodus en bridge modus stond, maar zelfde resultaat.

Zie https://imgur.com/a/kPkFIwJ aub voor screenshots van Ziggo speedtest en 2 verschillende downstream waardes en 1 upstream.

Bij de downstream pagina zie ik telkens verschillende "receiver #" meestal tussen 5 - 8 verspringen naar een locked en unlocked status met dan ook verschillende bijbehorende waardes.
Volgens de informatie die in de topicstart staat, zouden de meeste waarde die je in screenshot ziet goed moeten zijn.

Daarnaast zie ik continue deze meldingen in de modem System > Local log
2018-12-02 14:02:56: [Warn] MDD message timeout;CM-MAC=MAC ADRES;CMTS-MAC=00:17:1...
2018-12-02 14:02:53: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2018-12-02 14:02:45: [Warn] MDD message timeout;CM-MAC=MAC ADRES;CMTS-MAC=00:17:1...
2018-12-02 13:47:53: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ..
testbestanden via ftp://speedtest.tele2.net/ fluctueren ook tussen de 0 en de 300KB/s op dit moment
Alles bedraad getest

AOP zit in de huiskamer samen met een upc woonkamersplitter waar de modem met schroefdraad op zit verbonden.

Ik vroeg mij dus af of deze locked en unlocked waardes oorzaak/invloed kunnen zijn van de verminderde snelheid?

Er komt aanstaande woensdag een monteur langs om dit na te kijken, maar was benieuwd naar bovenstaande vraag :) Alvast bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door falcon123 op 02-12-2018 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@Cranzai,

Kun je laten zien hoe de WAN instellingen op jouw ASUS staan? Ik heb de combi Connectbox (bridge mode) en ASUS RT-AC86U en dat werkt prima.

@falcon123,

Kun je je signaal waardes eens posten? Zowel down als up. Wil je tevens eens een foto plaatsen van je AOP? en de splitter(s)?

[ Voor 32% gewijzigd door king006 op 02-12-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
king006 schreef op zondag 2 december 2018 @ 14:24:
@Cranzai,

Kun je laten zien hoe de WAN instellingen op jouw ASUS staan? Ik heb de combi Connectbox (bridge mode) en ASUS RT-AC86U en dat werkt prima.

@falcon123,

Kun je je signaal waardes eens posten? Zowel down als up. Wil je tevens eens een foto plaatsen van je AOP? en de splitter(s)?
Maar natuurlijk:
Router Wan Instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
king006 schreef op zondag 2 december 2018 @ 14:24:
@Cranzai,

@falcon123,

Als goed is, zou je alles hier moeten kunnen zien:
https://imgur.com/a/kPkFIwJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:08
@falcon123 Niet gelockte downstream is natuurlijk nooit goed. Gezien de frequenties waar het mis gaat (800-820Mhz) lijkt het dat je last hebt van instelling van een 4G-mast in de buurt, waarschijnlijk eentje van Vodafone. Als je je modem normaal hebt aangesloten denk ik niet dat je dat zelf kunt oplossen omdat het probleem dan waarschijnlijk een verouderde AOP is of een probleem verderop. Dus maar weer eens klagen bij de KS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
hcQd schreef op zondag 2 december 2018 @ 14:36:
@falcon123 Niet gelockte downstream is natuurlijk nooit goed. Gezien de frequenties waar het mis gaat (800-820Mhz) lijkt het dat je last hebt van instelling van een 4G-mast in de buurt, waarschijnlijk eentje van Vodafone. Als je je modem normaal hebt aangesloten denk ik niet dat je dat zelf kunt oplossen omdat het probleem dan waarschijnlijk een verouderde AOP is of een probleem verderop. Dus maar weer eens klagen bij de KS.
Alright thanks, er staat al een monteur ingepland voor woensdag dus dat maar eerst even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Dat zijn wel de instellingen die ik ook gebruik in combi met de Connectbox. Misschien dat je de merlin firmware nog kunt proberen?
falcon123 schreef op zondag 2 december 2018 @ 14:39:
[...]

Alright thanks, er staat al een monteur ingepland voor woensdag dus dat maar eerst even afwachten :)
Dat is inderdaad niet goed! Mogelijk dat de monteur de AOP gaat wijzigen in de nieuwste techniek en veranderd hij de splitter. Is dit je eerste aansluitpunt? Dan kan het zijn dat het een Braun gaat worden welk geschikt is tegen 4G.

[ Voor 37% gewijzigd door king006 op 02-12-2018 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
king006 schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:24:
[...]

Dat zijn wel de instellingen die ik ook gebruik in combi met de Connectbox. Misschien dat je de merlin firmware nog kunt proberen?
Fijn om te horen, heb idd wel al naar de Merlin software gekeken.
Voel er alleen niet echt iets voor omdat te installeren etc, lijkt mij dat de standaard software ook toereikend moet zijn.

Als de instellingen bij jou wel werken dan zal het haast wel gewoon aan de modem moeten liggen. Voor zover ik weet mag je als klant toch gewoon aangeven dat je een vervangende modem wil?
(Anders dan zeg ik gewoon dat het probleem terug is na het activeren muhahah >:)
Vermoed ook wel dat het met een paar week weer terug komt zoals het vandaag terug kwam.)

[ Voor 5% gewijzigd door Cranzai op 02-12-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
king006 schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:24:
[...]
[...]

Dat is inderdaad niet goed! Mogelijk dat de monteur de AOP gaat wijzigen in de nieuwste techniek en veranderd hij de splitter. Is dit je eerste aansluitpunt? Dan kan het zijn dat het een Braun gaat worden welk geschikt is tegen 4G.
Ja, dit is mijn eerste aansluitpunt en hopelijk is iets zo simpel als de AOP/splitter vernieuwen de oplossing O-)

Ik neem aan dat onderstaande die nieuwe AOP's zijn?:
https://www.cablers.nl/ep...giproof/Products/99900907
https://www.cablers.nl/ep...giproof/Products/11200101

[ Voor 24% gewijzigd door falcon123 op 02-12-2018 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
falcon123 schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:45:
[...]

Ja, dit is mijn eerste aansluitpunt en hopelijk is iets zo simpel als de AOP/splitter vernieuwen de oplossing O-)

Ik neem aan dat onderstaande die nieuwe AOP's zijn?:
https://www.cablers.nl/ep...giproof/Products/99900907
https://www.cablers.nl/ep...giproof/Products/11200101
Die van je eerste link zijn de laatste nieuwe (Braun)
De dio-01 wordt volgens mij niet meer geleverd als AOP

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Ik heb nu net mijn modem(technicolor) en router(netgear r7000) voor ongeveer 10 minuten van stroom af gehaald en nu net bij Downstream pagina in de modem op "Force Frequency" geklikt met de waarde: 738000 daarna ging de modem zichzelf resetten. Ik zie nog steeds dat de helft van de waardes(4/8) rond in de 800Mhz waardes zitten. Alleen ik krijg nu wel weer normale snelheden te zien met Ziggo speedtest:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AWlB8dy.png
onderstaande downstream waardes: Lijkt er op dat de waardes nu wel op locked blijven staan
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I77OoBq.png

[ Voor 13% gewijzigd door falcon123 op 02-12-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Cranzai schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:34:
[...]

Fijn om te horen, heb idd wel al naar de Merlin software gekeken.
Voel er alleen niet echt iets voor omdat te installeren etc, lijkt mij dat de standaard software ook toereikend moet zijn.

Als de instellingen bij jou wel werken dan zal het haast wel gewoon aan de modem moeten liggen. Voor zover ik weet mag je als klant toch gewoon aangeven dat je een vervangende modem wil?
(Anders dan zeg ik gewoon dat het probleem terug is na het activeren muhahah >:)
Vermoed ook wel dat het met een paar week weer terug komt zoals het vandaag terug kwam.)
Ik ga er inderdaad ook vanuit dat het terugkomt. Activeren is natuurlijk een raar antwoord aangezien alle diensten werken ;) zelf gebruik ik wel de Merlin Firmware omdat je daarin net wat meer kunt doen, denk bijvoorbeeld aan routes voor een VPN Cliënt voor specifieke interne IP adressen. Verder komt de WiFi hier verder met Merlin dan de standaard firmware.
falcon123 schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:45:
Ik heb nu net mijn modem(technicolor) en router(netgear r7000) voor ongeveer 10 minuten van stroom af gehaald en nu net bij Downstream pagina in de modem op "Force Frequency" geklikt met de waarde: 738000 daarna ging de modem zichzelf resetten. Ik zie nog steeds dat de helft van de waardes(4/8) rond in de 800Mhz waardes zitten. Alleen ik krijg nu wel weer normale snelheden te zien met Ziggo speedtest:
[Afbeelding]
onderstaande downstream waardes:
[Afbeelding]
Goed te lezen dat het weer werkt! Toch lijkt mij die monteur wel handig voor een eventuele nieuwe AOP. Hou er wel rekening mee dat de nieuwste AOP’s geen radio poort meer hebben. Deze wordt tegenwoordig alleen weinig meer gebruikt ivm de mediabox XL :)

[ Voor 31% gewijzigd door king006 op 02-12-2018 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
king006 schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:46:
[...]
[...]

Goed te lezen dat het weer werkt! Toch lijkt mij die monteur wel handig voor een eventuele nieuwe AOP. Hou er wel rekening mee dat de nieuwste AOP’s geen radio poort meer hebben. Deze wordt tegenwoordig alleen weinig meer gebruikt ivm de mediabox XL :)
Ja idd. Er wordt eigenlijk geen gebruik gemaakt van de radio poort meer en daarna kijk ik bijna ook geen TV :P Ik doe alles praktisch via het internet. Ik zie nu iig weer dat ik Twitch livestreams en andere dingen weer op de hoogste kwaliteit kan bekijken i.p.v. 480p :P Bedankt voor de hulp iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
falcon123 schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:53:
[...]

Ja idd. Er wordt eigenlijk geen gebruik gemaakt van de radio poort meer en daarna kijk ik bijna ook geen TV :P Ik doe alles praktisch via het internet. Ik zie nu iig weer dat ik Twitch livestreams en andere dingen weer op de hoogste kwaliteit kan bekijken i.p.v. 480p :P Bedankt voor de hulp iig.
Dan is het inderdaad geen ramp! Wellicht dat hij dan een Braun AOP aansluit in combi met een POA01 splitter met twee aansluitingen. (modem en TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
king006 schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:14:
[...]

Als het goed is heb je er nog meer? Kun je eens een afbeelding plaatsen?
Jazeker! Ik heb ze hier even in een album gegooid: https://imgur.com/a/h4mRTaF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Tricq schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:13:
[...]

Jazeker! Ik heb ze hier even in een album gegooid: https://imgur.com/a/h4mRTaF.
Je hebt op kanaal 16, 17 en 18 wel erg veel 'POST RS Errors'. Kun je eens aangeven hoe je AOP eruit ziet? en hoe de bekabeling van je modem is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
king006 schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:17:
[...]

Je hebt op kanaal 16, 17 en 18 wel erg veel 'POST RS Errors'. Kun je eens aangeven hoe je AOP eruit ziet? en hoe de bekabeling van je modem is aangesloten?
Meer dan een splitter en een kabel van +/- 1 meter naar het modem is het niet. Allen door ziggo aangeleverd https://imgur.com/a/xeZlrtF. Het is ook vreemd aangezien ik never nooit een issue heb gehad en het altijd retesnel is geweest. Lees meer berichtjes hierboven over Rotterdam inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Tricq schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:22:
[...]

Meer dan een splitter en een kabel van +/- 1 meter naar het modem is het niet. Allen door ziggo aangeleverd https://imgur.com/a/xeZlrtF. Het is ook vreemd aangezien ik never nooit een issue heb gehad en het altijd retesnel is geweest. Lees meer berichtjes hierboven over Rotterdam inmiddels.
Over Rotterdam lees ik dat inderdaad vaker! toch zie ik wel wat puntjes, zo is je AOP niet dicht maar open. Er zit geen afdek kopje op. Het betreft nog een verouderde type AOP en niet de nieuwste van Braun. Ik zie een splitter, maar heb je die wel nodig? ik zie namelijk maar 1 kabel en die zou dan toch ook op de AOP rechtstreeks kunnen? Of heb je wat kabels losgehaald voor de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
king006 schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:34:
[...]

Over Rotterdam lees ik dat inderdaad vaker! toch zie ik wel wat puntjes, zo is je AOP niet dicht maar open. Er zit geen afdek kopje op. Het betreft nog een verouderde type AOP en niet de nieuwste van Braun. Ik zie een splitter, maar heb je die wel nodig? ik zie namelijk maar 1 kabel en die zou dan toch ook op de AOP rechtstreeks kunnen? Of heb je wat kabels losgehaald voor de foto?
Het AOP is voor de rekening van Ziggo, toch? Of voor mijzelf? Ik zit tijdelijk in een huurhuis en zo heb ik het aangetroffen, no clue.

Ik heb de splitter er klakkeloos tussen gestopt toen ik netjes de manual volgde, ik heb hem er inmiddels tussenuit gehaald, ik zal kijken of het nog iets uitmaakt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Tricq schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:38:
[...]

Het AOP is voor de rekening van Ziggo, toch? Of voor mijzelf? Ik zit tijdelijk in een huurhuis en zo heb ik het aangetroffen, no clue.

Ik heb de splitter er klakkeloos tussen gestopt toen ik netjes de manual volgde, ik heb hem er inmiddels tussenuit gehaald, ik zal kijken of het nog iets uitmaakt :) .
Aha, duidelijk! :) je hebt de splitter alleen nodig als je een TV zou willen aansluiten. Uit jouw verhaal begrijp ik dat je dat niet wil/hoeft. Dan kun je de modem gewoon zonder splitter aansluiten. Wil je de waardes nog eens helemaal posten? Het lijkt mij inderdaad wel handig om een keer een monteur te laten komen als de problemen blijven bestaan. Je hebt weinig apparatuur in de omgeving staan, dus wellicht dat je AOP (lees open en niet dicht) het probleem is.Daar kan nu 4G straling bijkomen. Ziggo heeft in diverse gebieden 4G frequenties in gebruik voor internet en TV. Deze frequenties hebben regelmatig last van 4G straling als het niet voor 100% goed is gemonteerd. Datzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor hele oude kabels of kabel connectoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricq
king006 schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:43:
[...]

Aha, duidelijk! :) je hebt de splitter alleen nodig als je een TV zou willen aansluiten. Uit jouw verhaal begrijp ik dat je dat niet wil/hoeft. Dan kun je de modem gewoon zonder splitter aansluiten. Wil je de waardes nog eens helemaal posten? Het lijkt mij inderdaad wel handig om een keer een monteur te laten komen als de problemen blijven bestaan. Je hebt weinig apparatuur in de omgeving staan, dus wellicht dat je AOP (lees open en niet dicht) het probleem is.Daar kan nu 4G straling bijkomen. Ziggo heeft in diverse gebieden 4G frequenties in gebruik voor internet en TV. Deze frequenties hebben regelmatig last van 4G straling als het niet voor 100% goed is gemonteerd. Datzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor hele oude kabels of kabel connectoren.
Right, nee ik heb echt alleen internet, de rest gebruik ik niet. Het splittertje is er tussenuit, minder complexiteit is meer beter :) . Helaas heeft het niet geholpen, waar het modem net al twee keer heeft besloten om te resetten. Hier de nieuwe waardes: https://imgur.com/a/Ho76y42.

Gelukkig komt er aanstaande donderdag een monteur, Ik ga gokken dat het AOP vervangen gaat worden, dat ding ziet er uit alsof het afgemonteerd is toen dit gebouw is geplaatst. Ik zal de buurman met dezelfde problemen wel even een headsup geven, misschien kan de afspraak dan gecombineerd worden voor de monteur :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@Tricq,

Jammer om te lezen dat het niet heeft geholpen :( ziet de AOP bij jouw buurman er ook zo uit? (dus niet dicht gemonteerd) kun je eens controleren wat de waardes doen als de modem wegvalt? wat gebeurd er bijvoorbeeld op je modem? gaan er lampjes knipperen of branden als het wegvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
king006 schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:52:
@Tricq,

Jammer om te lezen dat het niet heeft geholpen :( ziet de AOP bij jouw buurman er ook zo uit? (dus niet dicht gemonteerd) kun je eens controleren wat de waardes doen als de modem wegvalt? wat gebeurd er bijvoorbeeld op je modem? gaan er lampjes knipperen of branden als het wegvalt?
Ik heb het geprobeert te checken, maar kom de webinterface niet in op het moment dat hij zijn zwarte opstartmagie uitvoert. Ik zag die kanalen met errors met een ververs wel richting 20 db dippen. Modem zal ik even proberen te checken later on, en zal de buurman even vragen of hij hetzelfde AOP heeft (Aanname: ja, het is een flat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Laatst online: 18-09 15:05
We zien hier de bekende 4G interferentie op de downstreams, die in Rotterdam zijn gaan spelen na afschakelen van het analoge signaal, en het verhuizen van de Internetdownstreams naar dit frequentie-gebied. Niet iedereen heeft er last van, maar als je systeeem niet 4G dicht is door oude kabels, oude connectoren, oude splitters, of een een oud AOP heb je wel degelijk issues.
Op de Ziggo community is er al geruime tijd een heel topic over.

Ziggo had zijn klanten in Rotterdam e.o. daar best beter over mogen informeren. Sommigen zijn al weken aan het rommelen met brakke verbindingen, en worden van de helpdesk ook niet veel wijzer, omdat het hen boven de pet gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door valkenier op 02-12-2018 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Tricq schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:55:
[...]

Ik heb het geprobeert te checken, maar kom de webinterface niet in op het moment dat hij zijn zwarte opstartmagie uitvoert. Ik zag die kanalen met errors met een ververs wel richting 20 db dippen. Modem zal ik even proberen te checken later on, en zal de buurman even vragen of hij hetzelfde AOP heeft (Aanname: ja, het is een flat).
Hij verliest dan dus duidelijk zijn verbinding. Gelukkig heb je al een monteur ingepland staan die wellicht gelijk jullie AOP wisselt voor een nieuwe. Veel meer kabels heb je niet, dus dit is het eerste punt. Tenzij het probleem buitenhuis ontstaat. Alleen moet je binnen beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cranzai schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:33:
Had ik het bij het juiste eind om een nieuwe modem te vragen? Heb ik misschien iets over het hoofd gezien bij het instellen van mijn Asus? Hopelijk hebben jullie antwoorden op mijn vragen aangezien het een vervelend probleem is waardoor het netwerk (sonos etc.) steeds enigszins ontregeld is.
Volgens mij moet je een oplossing voor je probleem vragen en niet een nieuw modem (tenzij dat je probleem oplost, maar dat moet eerst onderzocht worden lijkt me). Ziggo kan moeilijk elke klant die erom vraagt nieuwe apparatuur opsturen als niet vaststaat dat dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
jongetje schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:21:
[...]

Volgens mij moet je een oplossing voor je probleem vragen en niet een nieuw modem (tenzij dat je probleem oplost, maar dat moet eerst onderzocht worden lijkt me). Ziggo kan moeilijk elke klant die erom vraagt nieuwe apparatuur opsturen als niet vaststaat dat dat het probleem oplost.
Dat is het hem dus, ik denk dat de oplossing voor mijn probleem een andere modem is.
Pagina: 1 ... 103 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic