Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:24
Niet alleen in Friesland maar in het hele land is veel storing bij Ziggo (volgens berichten en grafiek op allestoringen.nl)
Bij mij thuis (ook uit Friesland) doet alleen de tv het nog

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 18:07:
Ik zie een grijze kabel de muur in gaan vanuit de tuin.
Dat zou hem kunnen zijn. Hier in ex-Casema gebied ligt de groene coax ook in een grijze omhulling daar waar ie onder de grond zit.
Waar die AOP is gebleven is dus een raadsel? Maar ik vermoed ergens achter de muren in de erker??
Ik kan je niet helpen, ik ken jouw situatie niet. In de dagen van alleen TV en radio over de kabel; was het niet ongewoon het aansluitpunt daar te plaatsen waar de TV stond. In mijn geval was dat toevallig de hoek van de kamer die het dichts bij het aansluitkastje in de straat was.

Dus kijk op de plek die destijds de meest logische plek zou zijn om een TV neer te zetten...
unezra schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 18:13:
[...]
Wat zegt Ziggo?
ZIggo heeft namelijk als het goed is documentatie van waar het AOP geplaatst is. :)
Ik betwijfel dat. Ik ben in 1985 hier komen wonen en toen zat het aansluitpunt (het heette toen nog geen AOP) in de hoek van de kamer aan de voorkant. Het was toen nog Casema. Ik betwijfel of - als dat al door Casema geadministreerd is - dat ook in de administratie van Ziggo is terecht gekomen.
Weet je in ieder geval waar 'ie zou *moeten* hangen. Hangt 'ie daar niet, hebben de vorige bewoners 'm eigenhandig verplaatst en dat mag niet.
Er was een tijd dat je zelf het AOP mocht vervangen. Als het dan bij dat vervangen iets verderop terecht kwam maakte niemand daar een probleem van. Het Casema aansluitpunt dat ik in 1985 aantrof voldeed al lang niet meer. Het is al een aantal malen vervangen. Door mijzelf. Er is hier nog nooit een monteur over de vloer geweest. En ja, bij dat vervangen is het zomaar ineens in de meterkast terecht gekomen. Dat was overigens ook nog in de Casema tijd. Nooit een probleem van gemaakt.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
superlion schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 19:48:
Niet alleen in Friesland maar in het hele land is veel storing bij Ziggo (volgens berichten en grafiek op allestoringen.nl)
Bij mij thuis (ook uit Friesland) doet alleen de tv het nog
Mijn fziggo doet t prima.. Misschien dat fupc er uit ligt?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Laatst online: 17:24
SMSfreakie schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:42:
[...]

Mijn fziggo doet t prima.. Misschien dat fupc er uit ligt?
Fupc??? Er is alleen ziggo hier en kpn
Steeds meer storing meldingen uit gehele land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Hier in fUPC ook geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:09
superlion schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 21:16:
[...]

Vroeger had je dus Ziggo en UPC ;)
Vandaar former Ziggo en former UPC :)

Het is naar buiten 1 naam maar onderliggend nog wel verschillend.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:09
Roetzen schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:04:
[...]

Dat zou hem kunnen zijn. Hier in ex-Casema gebied ligt de groene coax ook in een grijze omhulling daar waar ie onder de grond zit.

[...]

Ik kan je niet helpen, ik ken jouw situatie niet. In de dagen van alleen TV en radio over de kabel; was het niet ongewoon het aansluitpunt daar te plaatsen waar de TV stond. In mijn geval was dat toevallig de hoek van de kamer die het dichts bij het aansluitkastje in de straat was.

Dus kijk op de plek die destijds de meest logische plek zou zijn om een TV neer te zetten...

[...]

Ik betwijfel dat. Ik ben in 1985 hier komen wonen en toen zat het aansluitpunt (het heette toen nog geen AOP) in de hoek van de kamer aan de voorkant. Het was toen nog Casema. Ik betwijfel of - als dat al door Casema geadministreerd is - dat ook in de administratie van Ziggo is terecht gekomen.

[...]

Er was een tijd dat je zelf het AOP mocht vervangen. Als het dan bij dat vervangen iets verderop terecht kwam maakte niemand daar een probleem van. Het Casema aansluitpunt dat ik in 1985 aantrof voldeed al lang niet meer. Het is al een aantal malen vervangen. Door mijzelf. Er is hier nog nooit een monteur over de vloer geweest. En ja, bij dat vervangen is het zomaar ineens in de meterkast terecht gekomen. Dat was overigens ook nog in de Casema tijd. Nooit een probleem van gemaakt.
Vroegâh (niet eens zo gek lang geleden, 2009) kreeg je bij Ziggo gewoon een vervangend AOP in het installatie pakket in de vorm van een tras 1000.. als je een oud aop had kon je die zelf vervangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:58
superlion schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 21:16:
[...]

Allestoringen.nl is een hele onbetrouwbare site. Je moet niet te veel waarde aan hun kaart hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:21

mwa

menzo schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:47:
[...]

Allestoringen.nl is een hele onbetrouwbare site. Je moet niet te veel waarde aan hun kaart hechten.
Er was uiteindelijk dus wel een storing, in ieder geval in het gebied in en rond Sneek. Stond ook (pas later..) vermeld op de Ziggo klantservice pagina.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:35
Verstekbakker schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:35:
Ik heb zojuist een medewerker van Ziggo aan de telefoon gehad omdat de snelheid.....
Het is daar dus geluk/pech hebben met welke medewerker je aan de telefoon krijgt. Ik wilde een klacht indienen, maar daar was de medewerker het niet zo mee eens. Dat was best een zwaar middel vertelde hij, of ik dat daar wel voor wilde inzetten. Ik heb nog een keer over mijn harde gestreken en het bij 'feedback' gelaten....
Het is al even geleden maar vond in het stuk tekst hierboven wel een geinige typo zitten 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
MdO82 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 23:01:
[...]

Vroeger had je dus Ziggo en UPC ;)
Vandaar former Ziggo en former UPC :)

Het is naar buiten 1 naam maar onderliggend nog wel verschillend.
En fziggo kan je zelfs nog ophakken in 3 blokken... Al zijn die wel redelijk gelijk dacht ik zo..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
SMSfreakie schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:34:
[...]

En fziggo kan je zelfs nog ophakken in 3 blokken... Al zijn die wel redelijk gelijk dacht ik zo..
Theoretisch wel, maar dat is volgens mij helemaal gelijk.

Lang geleden dat ik nog een abonnement heb afgesloten bij multikabel :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Iemand enig idee hoe lang je een modem moet uitzetten om een ander IP adres te krijgen?

Nee, geen ban voor valsspelen met online games... Wat wel: mailblokkade door Ziggo voor uitgaande mail.

Hele verhaal:
Vrijdag een dag storing in de wijk, geen internet. Half zeven 's-avonds werkt het weer, modem gaat online en ik zie achteraf in de log dat ik een ander IP adres op mijn router krijg.

En sindsdien, als ik een mail verzend (mailserver in de meterkast, smtp.ziggo.nl als relayserver ingesteld) krijg ik een mail terug:
host smtp.ziggo.nl[212.54.34.9] said: 550 Je IP-adres is geblokkeerd. Er zijn teveel berichten verstuurd. (in reply to RCPT TO command)
En nee, in de tussentijd heb ik niets vreemds gedaan, niets wat aanleiding tot een mailgolf zou geven. Dit is simpelweg een ander IP-adres krijgen wat voorheen geblokkeerd was.

Website van Ziggo heeft er een stappenplan voor: verander je ziggo mail wachtwoord, verander je 'Mijn Ziggo' wachtwoord en binnen een uur ben je gedeblokkeerd.
Niet dus.

En helpdesk snapt het niet. Zondag gebeld, man leek het te snappen maar achteraf heeft 'ie een ticket aangemaakt dat ik een ander wachtwoord wilde instellen.

Net weer helpdesk gebeld en die vrouw snapte er ook weinig van. Kwam uiteindelijk tot een "uw modem is kapot, ik stuur u een nieuw modem toe en dan krijgt u ook een nieuw IP-adres. Mja... lijkt mij een moker om een mug mee dood te slaan - wat dacht je van gewoon het adres deblokkeren?

Maar goed, wellicht dat als ik het modem een nacht uit zet, ik ook al een nieuw adres krijg? Iemand enig idee hoe lang er voor nodig is?

En ook: die nieuwe ConnectBoxen van Ziggo - kunnen die in bridge-mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Voor je laatste vraag: ja die kunnen in bridge modus.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:29
@vanaalten Ik weet niet wat de huidige lease-tijd is, maar vroeger was dat minstens een week, en zelfs daarna had je goede kans hetzelfde IP terug te krijgen. Als je je modem in bridge-modus hebt staan kun je eenvoudig een ander MAC aan je router geven voor een nieuw IP. Anders zou je eens een mailtje naar abuse@ziggo.nl er aan kunnen wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:25
Hem meer mensen last van het feit dat geluid niet synchroon loopt in de ziggo go app bij replay tv?
Het is nu delay tv!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
hcQd schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:01:
@vanaalten Ik weet niet wat de huidige lease-tijd is, maar vroeger was dat minstens een week, en zelfs daarna had je goede kans hetzelfde IP terug te krijgen. Als je je modem in bridge-modus hebt staan kun je eenvoudig een ander MAC aan je router geven voor een nieuw IP.
Dat is wel een goede suggestie! Ga ik zo direct eens uitproberen. Dank!

Edit: werkt! Het is nogal wat gepruts - Ubiquiti Unifi routers zijn niet de simpelste dingen om aan te passen - maar het laatste cijfer van het MAC adres ophogen, router reboot, modem reboot en nieuw IP adres. Dank!
Anders zou je eens een mailtje naar abuse@ziggo.nl er aan kunnen wagen.
En eigenlijk is dat ook wel een goede suggestie, als een ander MAC adres niet helpt.

@hcQd, interesse in een baan als servicemedewerker bij Ziggo? Volgens mij kunnen ze je daar wel gebruiken. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door vanaalten op 06-11-2018 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:48
vanaalten schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:12:
[...]

Edit: werkt! Het is nogal wat gepruts - Ubiquiti Unifi routers zijn niet de simpelste dingen om aan te passen - maar het laatste cijfer van het MAC adres ophogen, router reboot, modem reboot en nieuw IP adres. Dank!

[...]

En eigenlijk is dat ook wel een goede suggestie, als een ander MAC adres niet helpt.

@hcQd, interesse in een baan als servicemedewerker bij Ziggo? Volgens mij kunnen ze je daar wel gebruiken. ;)
Nu ben ik wel benieuwd of je je mail weer kan versturen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:46

rally

Deyterra Consultancy

vanaalten schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:12:
[...]

[...]

Vergeet je niet om het MAC adres op een gegeven moment weer naar het originele MAC terug te zetten?
Anders loop je het risico op een duplicaat MAC adres en kun je het internet niet meer op (of iemand anders 😉)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
krakendmodem schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:31:
[...]

Nu ben ik wel benieuwd of je je mail weer kan versturen :).
Ah, ik zie dat m'n update niet heel helder is: een ander MAC adres instellen geeft m'n verbinding een nieuw/ander IP adres en sindsdien kan ik inderdaad weer mail versturen zonder dat het gebounced wordt. :)
rally schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:46:
[...]
Vergeet je niet om het MAC adres op een gegeven moment weer naar het originele MAC terug te zetten?
Anders loop je het risico op een duplicaat MAC adres en kun je het internet niet meer op (of iemand anders 😉)
Yep, goede tip en had ik zelf ook al bedacht. Ergens dit weekend ga ik het terugzetten - dan eens kijken welk IP-adres ik er dan bij krijg.

Maar wat ik mij ook realiseerde: goede kans dat een ander modem - dat Ziggo mij gaat opsturen - het probleem niet eens zou verhelpen: modem wisselen levert maar een hele korte down-tijd op en het MAC-adres van het modem (in bridge mode) is wellicht niet van belang voor het IP-adres dat ik krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 11:57
vanaalten schreef op woensdag 7 november 2018 @ 08:00:
[...]

Ah, ik zie dat m'n update niet heel helder is: een ander MAC adres instellen geeft m'n verbinding een nieuw/ander IP adres en sindsdien kan ik inderdaad weer mail versturen zonder dat het gebounced wordt. :)

[...]

Yep, goede tip en had ik zelf ook al bedacht. Ergens dit weekend ga ik het terugzetten - dan eens kijken welk IP-adres ik er dan bij krijg.

Maar wat ik mij ook realiseerde: goede kans dat een ander modem - dat Ziggo mij gaat opsturen - het probleem niet eens zou verhelpen: modem wisselen levert maar een hele korte down-tijd op en het MAC-adres van het modem (in bridge mode) is wellicht niet van belang voor het IP-adres dat ik krijg.
Als ik die van mij iets langere tijd uit doe krijg ik inderdaad een ander ip adres. Meerdere keren al last van gehad omdat ik opeens niet meer bij mijn server kwam.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:46

rally

Deyterra Consultancy

Daniel. schreef op woensdag 7 november 2018 @ 08:11:
[...]

Als ik die van mij iets langere tijd uit doe krijg ik inderdaad een ander ip adres. Meerdere keren al last van gehad omdat ik opeens niet meer bij mijn server kwam.
Waarom gebruik je geen Dynamic DNS service?
Ik gebruik DNSMADEeasy icm met DNS-O-Matic en een relatief korte TTL op de dynamische records.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-09 22:11
Ik zal vast ergens in dit topic een antwoord kunnen vinden op mijn probleem, maar toch denk ik dat dit de snelste manier is.

Sinds april woon ik met mijn vriendin in Utrecht, een gelijkvloers 2-kamer appartement. In de meterkast (ik weet het, slechte plek) heeft de monteur van Ziggo het modem geplaatst.

Op nog geen 2-3 meter afstand van de meterkast staat onze smart-TV, mijn Xbox One, en op die afstand gebruiken we ook met regelmaat onze laptop en telefoon. Allen maken gebruik van de WiFi. En daar ontstaat het probleem. Het signaal is gewoon sterk, maar bij zowel het online gamen (lag tijdens FIFA 19), het kijken van een serie op Netflix via de smart-TV alsook het surfen op het internet, er is altijd wel een haperende verbinding. Tijdens het gamen staat het beeld dan even stil, tijdens het kijken van een serie moet er opnieuw geladen worden en is de kwaliteit van het beeld slecht, en internetpagina's moeten soms erg lang laden.

Ik weet dat er verschillende manieren zijn om dit te verhelpen, maar ik ben in onze situatie op zoek naar de makkelijkste en als het kan ook voordeligste optie. Ik heb zelf gekeken naar het aanleggen van een extra kabel, om vervolgens in de buurt van onze TV een router te plaatsen. Deze wil ik dan bekabeld verbinden met de TV en Xbox One.

Maar is dit ook de juiste keuze? Zo ja, wat voor internet kabel heb ik nodig? Welke router is in mijn situatie het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Saaslijer1 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:05:
Ik zal vast ergens in dit topic een antwoord kunnen vinden op mijn probleem, maar toch denk ik dat dit de snelste manier is.

Sinds april woon ik met mijn vriendin in Utrecht, een gelijkvloers 2-kamer appartement. In de meterkast (ik weet het, slechte plek) heeft de monteur van Ziggo het modem geplaatst.

Op nog geen 2-3 meter afstand van de meterkast staat onze smart-TV, mijn Xbox One, en op die afstand gebruiken we ook met regelmaat onze laptop en telefoon. Allen maken gebruik van de WiFi. En daar ontstaat het probleem. Het signaal is gewoon sterk, maar bij zowel het online gamen (lag tijdens FIFA 19), het kijken van een serie op Netflix via de smart-TV alsook het surfen op het internet, er is altijd wel een haperende verbinding. Tijdens het gamen staat het beeld dan even stil, tijdens het kijken van een serie moet er opnieuw geladen worden en is de kwaliteit van het beeld slecht, en internetpagina's moeten soms erg lang laden.

Ik weet dat er verschillende manieren zijn om dit te verhelpen, maar ik ben in onze situatie op zoek naar de makkelijkste en als het kan ook voordeligste optie. Ik heb zelf gekeken naar het aanleggen van een extra kabel, om vervolgens in de buurt van onze TV een router te plaatsen. Deze wil ik dan bekabeld verbinden met de TV en Xbox One.

Maar is dit ook de juiste keuze? Zo ja, wat voor internet kabel heb ik nodig? Welke router is in mijn situatie het beste?
Modem in bridge laten zetten, zelf router er achter plaatsen en in je meterkast een fatsoenlijk AP zoals een van de Ubiquiti AP's plaatsen.

Goedkoop? Niet per-se maar je hebt er dusdanig veel profijt van dat ik denk dat het de investering (€250 of iets meer) wel waard is.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:12
Saaslijer1 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:05:
Ik gok zo maar dat als je op je telefoon/laptop/ander apparaat de lijst met draadloze netwerken bekijkt deze niet op 1 hand (of zelfs 10 handen) te tellen zijn.

Met de afstanden die je noemt (paar meter maar) zou ik vooral inzetten op het gebruik van 5Ghz wifi voor apparaten die niet anders dan draadloos kunnen en inderdaad een kabel (CAT6) te trekken voor de rest van de apparaten.
Volgens mij kun je in de Connectbox instellen dat het 5Ghz wifi netwerk een ander SSID heeft dan het 2.4Ghz netwerk. Doe dat zodat je apparaten 100% zeker gebruik maken van 5Ghz. Veel devices hebben namelijk de neiging toch 2.4 Ghz te kiezen bij gelijke SSID's omdat dat signaal sterker is, ook al is de verbinding belabberd.

En uiteraard zal het plaatsen van een dedicated access point in de ruimte waar je wifi gebruikt ook helpen, maar dan nog zul je je apparaten moeten dwingen om 5Ghz te gebruiken (middels de SSID truuk of, bij duurdere access points, met band steering) om de drukte van de 2.4 Ghz te ontlopen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:29
Ik wil via de consumentenbond mijn huidige alles in 1 (start)verlengen (49,50) en krijg dan maandelijkse en een eenmalige korting. Maar nu heb ik 2 humax 5200 recorders met smartcard staan. Iets van een jaar geleden meen ik, heeft familie van mij een poging gedaan ook te vernieuwen. De Humax 5200 werd vervangen voor de nieuwe mediabox. Uiteindelijk veel gedoe en na 2 weken weer terug naar het oude abo. Kortom, kan je bij een alles in 1 start de verschillende mediaboxen wel combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ebk71 Waarom zou je dat via de consumentenbond willen doen? Lijkt me veel handiger om Ziggo op te bellen dat je die korting graag wilt.

Er wordt niets vervangen, die Humax 5200 is van jezelf en kun je gewoon blijven gebruiken. Je krijgt hoogstens een nieuwe mediabox als die bij dat betreffende abonnement hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hmmm. Is er een firmware update geweest van de decoders?

Onze stereo gaat sinds een week ofzo niet meer uit als we de decoder uit zetten, dat was eerst wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unezra schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:06:
Hmmm. Is er een firmware update geweest van de decoders?
Welke decoders? Ziggo heeft de afgelopen jaren een aantal verschillende geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-07 23:34
Zelf ben ik redelijk nieuw in de internet software wereld. Zelf weet ik bijna niks van bridge modus, ipv6 en al het andere.
Mijn vraag is waarom we van de wet wel onze eigen modem mogen kiezen, maar ziggo dat niet ondersteund. Ik neem aan dat een nieuwe docsis 3.1 modem van netgear wel compatitabel moet zijn. Waarom zou ziggo hier veel gedoe over maken.
Zelf heb ik al een netgear x4s boven staan en een fritzbox7481 beneden. Ik heb voornamelijk moeite met de connectbox die om de dag opnieuw moet opstarten zonder enige reden. Morgen ga ik al bellen met klanten service of iemand langs kan komen. Als nog vraag ik me af of het niet handiger is om een eigen modem te halen die nieuwe technologieën ondersteund.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Mister Hardware schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:13:
Zelf ben ik redelijk nieuw in de internet software wereld. Zelf weet ik bijna niks van bridge modus, ipv6 en al het andere.
Mijn vraag is waarom we van de wet wel onze eigen modem mogen kiezen, maar ziggo dat niet ondersteund. Ik neem aan dat een nieuwe docsis 3.1 modem van netgear wel compatitabel moet zijn. Waarom zou ziggo hier veel gedoe over maken.
Zelf heb ik al een netgear x4s boven staan en een fritzbox7481 beneden. Ik heb voornamelijk moeite met de connectbox die om de dag opnieuw moet opstarten zonder enige reden. Morgen ga ik al bellen met klanten service of iemand langs kan komen. Als nog vraag ik me af of het niet handiger is om een eigen modem te halen die nieuwe technologieën ondersteund.
Omdat de wetgeving waar je het over hebt nog niet geëffectueerd is in de vorm van beleid van de ACM. Er is een consultatie geweest waarbij bezwaar is gemaakt. Eea wordt bekeken en zal ooit (waarschijnlijk volgend jaar ergens) van kracht worden. Zie bijvoorbeeld nieuws: ACM: regels rond vrije modemkeuze komen wellicht nog eind dit jaar

Vwb de problemen met de connectbox, idd naar Ziggo. Heb er zelf geen problemen mee, werkt prima. Wellicht zit er een probleem in de connectbox, bekabeling of de wijk kast..

Overigens ben je wel een voorbeeld waarom de providers vinden dat het modem onder verantwoordelijkheid van hun moeten blijven.. je geeft eerlijk toe dat je er eigenlijk weinig kennis van hebt. Prima, en dat geeft uiteraard ook niet. Maar De vraag is dus of jouw problemen met een ander modem opgelost zijn. Feit is wel dat wanneer je een eigen modem hebt staan Ziggo je daarop dus geen support kan geven. Wiens schuld is het dan wanneer jouw internet niet werkt? Of in de volksmond de WiFi klote is? En wie gaat dat oplossen? (Andere kant is dat Ziggo dan dus ook vrij makkelijk naar jou kan wijzen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Mister Hardware schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:13:
In de vraag zit het antwoord. De meeste klanten weten er niets van en dan wordt het oplossen van problemen alleen maar complexer. Dus dat zal hoogst waarschijnlijk zo veel mogelijk worden opgerekt en tegen gewerkt.

Dagelijks herstarten van je modem zou niet nodig moeten zijn. Denk je dat het aan de modem ligt, vraag dan Ziggo een nieuwe toe te sturen. Helpt dat niet laat dan even een monteur komen.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 08-11-2018 23:53 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
ExiZTeNcE schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:42:
[...]

Feit is wel dat wanneer je een eigen modem hebt staan Ziggo je daarop dus geen support kan geven. Wiens schuld is het dan wanneer jouw internet niet werkt? Of in de volksmond de WiFi klote is? En wie gaat dat oplossen? (Andere kant is dat Ziggo dan dus ook vrij makkelijk naar jou kan wijzen..)
Makkelijk gezegd. De wetgeving keurt het goed, maar ACM kijkt wat er nou mogelijk is binnen bedrijven. Dit gebeurt wegens beveiligings redenen en ook ondersteuning. Providers zullen het dus lastig krijgen als jou internet slecht is en ze die als nog moeten ondersteunen.

Het mag, maar als iets fout gaat is het veel gedoe waar ze niet graag aan mee willen werken

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

jongetje schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:47:
[...]

Welke decoders? Ziggo heeft de afgelopen jaren een aantal verschillende geleverd.
Weet het type niet meer uit mijn hoofd. Wel een Cisco exemplaar van een paar jaar oud.
Kan thuis wel eens kijken.

Super irritant dat. Het is ook zo zonde van de stroom. :(

Kan de setup van mijn stereo nog eens na kijken of daar alles wel goed staat maar voor zover ik weet is daar niets in veranderd. In ieder geval niets dat gerelateerd zou mogen zijn met het aan/uitschakelen wanneer de decoder aan gaat. (Aanschakelen werkt trouwens *wel*, het is enkel het uitschakelen dat niet meer werkt.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Mister Hardware schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:16:
[...]

Makkelijk gezegd. De wetgeving keurt het goed, maar ACM kijkt wat er nou mogelijk is binnen bedrijven. Dit gebeurt wegens beveiligings redenen en ook ondersteuning. Providers zullen het dus lastig krijgen als jou internet slecht is en ze die als nog moeten ondersteunen.

Het mag, maar als iets fout gaat is het veel gedoe waar ze niet graag aan mee willen werken
Precies dat inderdaad, mijn post stond er wellicht een beetje knullig maar je begreep hem.
Overigens kijkt ACM ook waar de scheiding nou precies ligt, dat staat namelijk niet specifiek in de wetgeving.
Persoonlijk voor mij maakt het mbt Ziggo weinig uit, Connectbox in bridge met een eigen router werkt perfect. Had er bij KPN meer last van met de dichtgetimmerde experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
ExiZTeNcE schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:45:
[...]

Precies dat inderdaad, mijn post stond er wellicht een beetje knullig maar je begreep hem.
Overigens kijkt ACM ook waar de scheiding nou precies ligt, dat staat namelijk niet specifiek in de wetgeving.
Persoonlijk voor mij maakt het mbt Ziggo weinig uit, Connectbox in bridge met een eigen router werkt perfect. Had er bij KPN meer last van met de dichtgetimmerde experiabox.
Zelf heb ik 2 routers thuis staan en de connect box niet in bridge modus. Kan iemand mij eigenlijk uitleggen wat er gebeurt als ik hem in birdge modus zet. Wat zijn de voor- en na delen hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:54
DaveD1109 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:11:
Hem meer mensen last van het feit dat geluid niet synchroon loopt in de ziggo go app bij replay tv?
Het is nu delay tv!
Hier last van het zelfde probleem, erg vervelend!

Hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Mister Hardware schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:49:
[...]

Zelf heb ik 2 routers thuis staan en de connect box niet in bridge modus. Kan iemand mij eigenlijk uitleggen wat er gebeurt als ik hem in birdge modus zet. Wat zijn de voor- en na delen hiervan?
Waarom heb je twee routers? Hoe ziet je setup er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
unezra schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:13:
[...]

Inderdaad, dat.
Bridge modus schakelt de routing van je Connextbox uit waardoor hij puur als modem fungeert. Je router erachter doet waar hij voor gemaakt is, routen. Voordeel is dat je dan geen Nat achter Nat hebt (beveiliging op beveiliging). Je router heeft dan dus ook een extern ip.

Je moet dan je tweede router wel als accespoint instellen uiteraard.
Dus 1 utp tussen connectbox en router, rest aansluiten op de router, inclusief je accespoint boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
unezra schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:13:
[...]

1 van tweakers testpanel gekregen. De vloer ziet er zo uit. 5 bij 10 waar links boven in de hoek de conect box staat. Daanaast met een 20cm ethernet kabel de fritzbox. Boven, verbonden met een 20m, kabellinks onder een netgear x4s. de kabel loopt vanaf de linkerboven hoek via het plafond mee met de trap naar mijn kamer. De 20m kabel is verbonden aan de connect box. De rechtekant van het huis is de keuken en eettafel en op de 1ste verdieping me ouders hun kamer en de badkamer. Hier hoeft in princiepe niet snel internet te zijn.

Ik heb zelf de netgear gekocht en de fritzbox gekregen. Er zijn hierdoor 2 netwerken en voor gasten de connectbox. Mijn ouders gebruiken hun telefoon niet in de slaap kamer. Ze leggen die ook beneden als ze gaan slapen. Om 1 geheel netwerk thuis te krijgen zou wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
ExiZTeNcE schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:28:
[...]

Inderdaad, dat.
Bridge modus schakelt de routing van je Connextbox uit waardoor hij puur als modem fungeert. Je router erachter doet waar hij voor gemaakt is, routen. Voordeel is dat je dan geen Nat achter Nat hebt (beveiliging op beveiliging). Je router heeft dan dus ook een extern ip.

Je moet dan je tweede router wel als accespoint instellen uiteraard.
Dus 1 utp tussen connectbox en router, rest aansluiten op de router, inclusief je accespoint boven.
Connect box op bridge modus, friztbox als main en de netgear op accespoint?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Mister Hardware schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:32:
[...]

1 van tweakers testpanel gekregen. De vloer ziet er zo uit. 5 bij 10 waar links boven in de hoek de conect box staat. Daanaast met een 20cm ethernet kabel de fritzbox. Boven, verbonden met een 20m, kabellinks onder een netgear x4s. de kabel loopt vanaf de linkerboven hoek via het plafond mee met de trap naar mijn kamer. De 20m kabel is verbonden aan de connect box. De rechtekant van het huis is de keuken en eettafel en op de 1ste verdieping me ouders hun kamer en de badkamer. Hier hoeft in princiepe niet snel internet te zijn.

Ik heb zelf de netgear gekocht en de fritzbox gekregen. Er zijn hierdoor 2 netwerken en voor gasten de connectbox. Mijn ouders gebruiken hun telefoon niet in de slaap kamer. Ze leggen die ook beneden als ze gaan slapen. Om 1 geheel netwerk thuis te krijgen zou wel fijn zijn.
*oef*

Long story short en kort door de bocht:

- Modem in bridge mode
- Eenvoudige maar goede router (liefst zonder WiFi of met WiFi uitgeschakeld), dat kan de Fritzbox zijn, of de NetGear
- Andere aparaat verkopen
- 2 goede accesspoints ophangen (of 1, als je daarmee volledige dekking hebt, dan zou je het ook kunnen doen met enkel een van de 2 routers), bijvoorbeeld van Ubiquiti (die *erg* goed zijn voor hun prijs)

Voor gasten kun je gewoon een apart SSID aanmaken, met een beetje geluk ook met eigen regels en andere dingen. Zal van je AP en/of je router af hangen. Geen noodzaak dus voor een SSID per AP, juist niet, liever meerdere SSID's door 1 AP laten uitzenden, of meerdere AP's die samenwerken (zoals bij Ubiquiti).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Mister Hardware schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:33:
[...]

Connect box op bridge modus, friztbox als main en de netgear op accespoint?
Wat Unezra schrijft is het mooists, zo heb ik hem hier ook met Ubiquiti spul.

Met het spul wat je nu hebt, idd bridge aanzetten, fritzbox als router en Netgear boven als accespoint (of andersom).
Qua wifi wel 2 aparte ssids pakken, eventueel als de dekking met 1 router op 2,4Ghz goed is maar op 1 Vd 2 2,4Ghz aanzetten en op beide 5Ghz. Meeste snelheid, maar minste dekking.
Eventueel gastnetwerk aanmaken als extra SSID, hoeft waarschijnlijk maar op 1 punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Sinds unbox therapy er een review over heeft gedaan heb ik al gekeken naar Ubiquiti.
Zeker een mooi ding maar op het moment werkt mijn systeem nog redelijk goed. Enige nadeel is dat ik van netwerk moet switchen als ik iets beneden doe. Gelukkig zit ik bijna de gehele dag boven dus dat is geen probleem.
Mijn vraag om even in te gaan op unezra. Als ik dan de connect box op bridge zet. Moeten dan ook al ethernet poorten in de fritzbox als dat de main router word? Daarnaast zit alles op 1 netwerk? Tot slot heeft de fritzbox een krachtigere 5ghz netwerk, maar echt een bagger 2.4 dus die staat altijd uit. Is het dan mogelijk om die van fritzbox uit te laten en dat die van ziggo nog werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Mister Hardware schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:57:
Sinds unbox therapy er een review over heeft gedaan heb ik al gekeken naar Ubiquiti.
Zeker een mooi ding maar op het moment werkt mijn systeem nog redelijk goed. Enige nadeel is dat ik van netwerk moet switchen als ik iets beneden doe. Gelukkig zit ik bijna de gehele dag boven dus dat is geen probleem.
Mijn vraag om even in te gaan op unezra. Als ik dan de connect box op bridge zet. Moeten dan ook al ethernet poorten in de fritzbox als dat de main router word? Daarnaast zit alles op 1 netwerk? Tot slot heeft de fritzbox een krachtigere 5ghz netwerk, maar echt een bagger 2.4 dus die staat altijd uit. Is het dan mogelijk om die van fritzbox uit te laten en dat die van ziggo nog werkt?
Yep. Dat word dan je router. Er loopt één touwtje van je Ziggo modem naar je router in dat geval.

Met je modem in bridge, gaat je WiFi op je Ziggo modem ook uit.

Daarom zou ik dus investeren in goede AP's. Heb je jaren plezier van. :) (En het spul dat je niet gebruikt, kun je gewoon op V&A zetten.)

Oh, die Ubiquiti's moeten wel allemaal bedraad worden aangesloten en ze worden via PoE gevoed. Beste oplossing is een PoE switch, maar volgens mij zitten er wel PoE injectors bij. (Ik vind dat gedoe, heb liever een PoE switch.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:33
@VodafoneZiggo

Hier is onze internetverbinding al enkele dagen afgesloten zonder enige mededeling. Van de helpdesk word ik niet wijzer.

Kan je me helpen? Graag even een dm sturen met welke gegevens je nodig hebt.

Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Nu online
Waarom kon de helpdesk je dan niet helpen?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 09:33
hansvk schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 21:31:
Waarom kon de helpdesk je dan niet helpen?
Als er toegezegd wordt dat je verbinding binnen 4 uur weer werkend is en vervolgens gebeurt er geen fluit plus nog een aantal van dat soort fratsen. Ik word momenteel van het kastje naar de muur gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Nu online
Ok, dan snap ik het wel. Misschien ook via Twitter proberen. Daar reageren ze meestal heel vlot op klachten/vragen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:12
Toch even hier klagen over de informatie voorziening bij deze storing.

Sinds vanmiddag 13.30 ligt ziggo er helemaal uit. Omgeving Capelle aan den IJssel, geen internet en tv.
Lastig met thuis werken...

Maar om 15.00 zou het allemaal gemaakt zijn (volgens de storingspagina)
Na 15.00 nog eens gekeken, toen was het 18.00
Daarna werd het 20.00
En nu hebben ze hem maar voor de zekerheid op 4.00 vannacht gezet :(

De storing an sich is niet het ergste, denk dat het de eerste keer is in 4jaar. Of iig de eerste keer dat ik er echt hinder van ondervind. Maar het constant opschuiven van de oplostijd vind ik wel behoorlijk irritant...

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

*oeps*
Hele /18 van Ziggo Zakelijk in een DNSBL van TrendMicro.

Kwam er toevallig achter toen ik iemand die daar gebruik van maakt wilde mailen vanaf mijn eigen maildoos die achter een Ziggo Zakelijk /29 hangt. Harde bounce.

Mijn /29 is gedelist, maar een steekproef uit de /18 waar 'ie onderdeel van uit maakt leerde dat het waarschijnlijk de hele /18 is en mogelijk meer.

Mail gestuurd naar abuse, hoop dat Ziggo er iets mee doet. Persoonlijk heb ik er geen belang (meer) bij, mijn /29 is immers gedelist en gemarkeerd als fixed IP range. Andere klanten van Ziggo hebben hier *zeker* ook last van.

@VodafoneZiggo Wellicht ook voor jullie om in de gaten te houden. Via FB hebben ze me alleen door kunnen verwijzen naar abuse@, maar als het daar niet word opgepakt is dat denk ik wat vervelend voor zakelijke klanten en die kleine zakelijke verbindingen worden niet altijd beheerd door mensen die de materie een klein beetje kennen en/of zoiets melden bij jullie...

[ Voor 23% gewijzigd door unezra op 10-11-2018 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:52
@unezra,

Ik heb net een Ziggo zakelijk IP gecontroleerd en deze staat op “DUL” volgend Trend Micro. Was dat bij jou ook? Als je verder klikt staat er:

Dynamic User List (DUL) includes IP addresses in dynamic ranges identified by ISPs. Most legitimate mail sources have static IP addresses.

Doorklikken:

https://www.ers.trendmicr....htm#AG/AppA/DUL_list.htm

Op zich apart, dit zijn immers statische IP Adressen uit het PRO pakket van Ziggo met 5 IP’s.

Edit:

Even als extra beeld, particuliere IP Adressen staan ook op de DUL lijst. Dat is alleen terecht i.v.m. Dynamic.

[ Voor 21% gewijzigd door king006 op 10-11-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afgelopen weken had ik veel last van mijn verbinding, viel soms 15 minuten uit, kon niet downloaden op volle snelheid meer op usenet, raakte soms verbindingen kwijt op willekeurige momenten.

Ik had het vermoeden dat het 1 van mijn routers thuis was, was al op zoek naar een nieuwe, maar zit net koffie te drinken met de buurman en die zegt dat een monteur gisteren de aansluitingen in de kast heeft aangepast, hij had gebeld omdat hij ook last had. Probleem dus op gelost (had gisteren en vandaag ook geen last meer)

Dus voor wie ook problemen heeft en nog niet gebeld heeft: doe dat eerst even, het kan nut hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

king006 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:12:
@unezra,

Ik heb net een Ziggo zakelijk IP gecontroleerd en deze staat op “DUL” volgend Trend Micro. Was dat bij jou ook? Als je verder klikt staat er:

Dynamic User List (DUL) includes IP addresses in dynamic ranges identified by ISPs. Most legitimate mail sources have static IP addresses.

Doorklikken:

https://www.ers.trendmicr....htm#AG/AppA/DUL_list.htm

Op zich apart, dit zijn immers statische IP Adressen uit het PRO pakket van Ziggo met 5 IP’s.

Edit:

Even als extra beeld, particuliere IP Adressen staan ook op de DUL lijst. Dat is alleen terecht i.v.m. Dynamic.
Exact dat dus. :)

Foutje van Trend om Ziggo Zakelijk static ranges als DUL te markeren én dus te DNSBLen, foutje van Ziggo dat dit niet door hen is gezien én hersteld. Je zou verwachten dat ze wat DNSBL's checken.

Sowieso jezelf laten delisten bij Trend, dan is het voor jou iig opgelost (een mens kijkt daar naar, delist is een kwestie van uren, binnen een dag of 2 ben je daarna écht gedelist). Daarbij melden via abuse van Ziggo. (abuse@vodafoneziggo.com)

De wérkelijk dynamische ranges blocken is ook niet nodig, omdat Ziggo dat al zelf doet. Uitgaand 25 werkt niet, je moet via hun smarthost. Met hun zakelijk/static ranges is dat uiteraard niet zo. (Plus dat die op naam staan. Je bent érg makkelijk te herleiden met een Ziggo Zakelijk lijntje. Mij iets te makkelijk, maar fin, daarvoor is het een zakelijke lijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Duidelijk @unezra! Ik heb Trend Micro gemaild, o.a. met de vraag waarom dit subnet is geblokkeerd als het om een zakelijke verbinding gaat. Ik stuur je even een PM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

king006 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:42:
Duidelijk @unezra! Ik heb Trend Micro gemaild, o.a. met de vraag waarom dit subnet is geblokkeerd als het om een zakelijke verbinding gaat. Ik stuur je even een PM.
Zie je PM. :) Het probleem is nog groter dan ik dacht.

@VodafoneZiggo Lezen jullie mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
unezra schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:08:
[...]

Zie je PM. :) Het probleem is nog groter dan ik dacht.

@VodafoneZiggo Lezen jullie mee? :)
Dan is het inderdaad een groter probleem dan we dachten! Tijd voor actie vanuit Ziggo :) Overigens is de melding van Trend Micro vreemd want deze IP Adressen hebben een eigen ReverseDNS (PTR) waar zowel “static” als “Ziggo Zakelijk” in voorkomen.

Ze hebben van Trend Micro nu slechts 1 IP verwijderd i.p.v. wat ik ze vroeg. Dat schiet ook echt op. Heb teruggemaild maar geen idee of dat aankomt bij ze.

[ Voor 13% gewijzigd door king006 op 10-11-2018 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

king006 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:19:
[...]
Dan is het inderdaad een groter probleem dan we dachten! Tijd voor actie vanuit Ziggo :) Overigens is de melding van Trend Micro vreemd want deze IP Adressen hebben een eigen ReverseDNS (PTR) waar zowel “static” als “Ziggo Zakelijk” in voorkomen.
PTR kun je laten aanpassen. Ik heb dat nog niet gedaan, maar da's 1 mailtje ver weg en dan is het aangepast. Denk ook niet dat Trend op de PTR checkt, die pakken de RIPE/NCC gegevens er hooguit bij of hebben ergens een lijst van in gebruik zijnde IP's.

Het kan zijn dat die ranges direct verkeerd gelabeld zijn, het kan ook zijn dat het ex-DHCP ranges zijn en ze daarom nog een dynamic vlag hebben bij Trend.
Ze hebben van Trend Micro nu slechts 1 IP verwijderd i.p.v. wat ik ze vroeg. Dat schiet ook echt op. Heb teruggemaild maar geen idee of dat aankomt bij ze.
Ja, dat deden ze bij mij in eerste instantie ook. Dus teruggemaild of mijn hele /29 gedelist kon worden. Dat hebben ze gedaan. Helaas kan ik dat niet voor Ziggo aanvragen, dat moeten zij doen. Alles buiten mijn eigen /29 is de verantwoordelijkheid van Ziggo.

Ik hoop dat die 2 met elkaar gaan bellen ergens en het probleem op gaan lossen. Met wat pech gaat het om enkele tienduizenden IP's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@unezra,

Wij hebben de PTR inderdaad wel laten wijzigen door Ziggo en dat was zo geregeld :) toevallig ken ik iemand met een privé abonnement en een IP Adres waarbij het woord “static” in zijn PTR staat. Waarschijnlijk was dat vroeger een zakelijke IP range en nu niet meer, maar heeft Ziggo niets gewijzigd.

Ik ben wachtend op Trend Micro totdat ze de overige ook opheffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyMoody
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:50
Ziggo belde op dat onze aansluiting is gemeten en dat er 'ruis' uit ons huis afkomstig is. Op het briefje dat de monteur in de bus deed staat 'modem heeft rx van +13.2'. Ze willen hiervoor een monteur langssturen.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Alles werkt perfect.

PVOutput Limelight 6750Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:10
RobbyMoody schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 17:08:
Ziggo belde op dat onze aansluiting is gemeten en dat er 'ruis' uit ons huis afkomstig is. Op het briefje dat de monteur in de bus deed staat 'modem heeft rx van +13.2'. Ze willen hiervoor een monteur langssturen.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Alles werkt perfect.
Waarschijnlijk heeft een monteur een wijk kast door gemeten en alle aansluitingen gecheckt, Als er op 1 lijn ruis zit kan dat effect hebben op alle aansluitingen in de kast, Daarom willen ze waarschijnlijk je AOP en kabels checken of de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyMoody
popie schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 17:32:
[...]

Waarschijnlijk heeft een monteur een wijk kast door gemeten en alle aansluitingen gecheckt, Als er op 1 lijn ruis zit kan dat effect hebben op alle aansluitingen in de kast, Daarom willen ze waarschijnlijk je AOP en kabels checken of de modem.
Maar hoe zou ik dat in huis kunnen verhelpen? AOP lijkt goed en is geaard. Er zit een versterker na het AOP met meerdere hele lange kabels. Allemaal kwaliteits- kabels en connectors. Modem doet het goed en is een Technicolor in 'bridge'.

[ Voor 18% gewijzigd door RobbyMoody op 10-11-2018 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
RobbyMoody schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:07:
[...]

Maar hoe zou ik dat in huis kunnen verhelpen? AOP lijkt goed en is geaard. Er zit een versterker na het AOP met meerdere hele lange kabels. Allemaal kwaliteits- kabels en connectors. Modem doet het goed en is een Technicolor in 'bridge'.
Post je signaal waardes eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyMoody
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Duo8BUgaIeyfHQJV1lvl8XtD/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Thanks! Je had het ook over een versterker, welke is dat? En hoe zit alles verbonden? Ik vind je down waarde (+ 13) nogal hoog.

Ze zeggen vaak:

-7 dBmV to +7 dBmV "Recommended"
-8 dBmV to -10 dBmV / +8 dBmV to +10 dBmV - "Acceptable"
-11 dBmV to -15 dBmV / +11 dBmV to +15 dBmV - "Maximum"
Lower than -15 dBmV & Higher than +15 dBmV - "Out Of Spec."

[ Voor 25% gewijzigd door king006 op 10-11-2018 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyMoody
Het is een Hirschmann GHV 41 MX. Het AOP zit op de eerste ingang, het modem op de tweede en de rest gaat naar de lange kabels het huis in. Het modem zit dus op de ingang met de kleinste versterking.
Kan ik zelf iets doen om dit te verbeteren? Ik dacht trouwens dat het AOP zorgde voor galvanische scheiding zodat fouten in huis geen gevolgen hebben voor het netwerk...

[ Voor 30% gewijzigd door RobbyMoody op 10-11-2018 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
unezra schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:01:
[...]

Yep. Dat word dan je router. Er loopt één touwtje van je Ziggo modem naar je router in dat geval.

Met je modem in bridge, gaat je WiFi op je Ziggo modem ook uit.

Daarom zou ik dus investeren in goede AP's. Heb je jaren plezier van. :) (En het spul dat je niet gebruikt, kun je gewoon op V&A zetten.)

Oh, die Ubiquiti's moeten wel allemaal bedraad worden aangesloten en ze worden via PoE gevoed. Beste oplossing is een PoE switch, maar volgens mij zitten er wel PoE injectors bij. (Ik vind dat gedoe, heb liever een PoE switch.)
Zou u mij adviseren om een unify te halen of een amplify? en welk model?

Alvast bedankt voor uw hulp. Misschien dat ik beide routers dan op vraag en aanbod ga zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@RobbyMoody,

Ik heb hem gevonden, De versterking van het signaal loopt op van 3,5 dB t/m 9 dB per uitgang. Dat versterk je dus voor alle poorten. Deze wordt niet meer geleverd, tegenwoordig wordt TECHNETIX FRA 752 gebruikt. Deze heeft:

Poort 1: 0 DB versterking (doe je je modem op)
Poort 2: 2 DB versterking
Poort 3: 4 DB versterking
Poort 4: 8 DB versterking

Welke AOP heb je? Kun je eens een foto maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyMoody
Welke AOP heb je? Kun je eens een foto maken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BvLtFMLrUJCDdyE2vfMxwAxY/thumb.jpg

Dit is mijn AOP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje29
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:56
Ook hier afgelopen week veel storing gehad.
Bij navraag te horen gekregen dat ziggo de hardware in het straat kastje heeft vernieuwd.
Oplossing bij mij is een splitter op de aop aansluiten en de modem daar op aansluiten inplaats van de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Dat is al een oude, als Ziggo en monteur stuurt zullen ze hem omwisselen voor deze: https://www.coaxkabelvers.../1696249/technetix-dio-01

Verder is je versterker ook al wat oud en zorgt mogelijk voor problemen met het retour signaal in combi met de laatste wijzigingen in het netwerk na uitschakeling analoge TV.

Vaak wordt het zo aangesloten:

1) AOP
2) Ziggo splitter (POA01)
3) 1 kabel naar modem
4) 1 kabel naar versterker
5) vanaf versterker naar de TV’s

[ Voor 12% gewijzigd door king006 op 10-11-2018 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyMoody
We gaan het meemaken, maandag komt er een monteur. Ik kom er zelf toch niet achter wat er aan de hand is. Wel apart dat een minimale versterking van het modemsignaal invloed zou hebben in de wijkkast. Het principe van die galvanische scheiding is mij dus ook nog niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Nu online
king006 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:16:
[...]

Dat is al een oude, als Ziggo en monteur stuurt zullen ze hem omwisselen voor deze: https://www.coaxkabelvers.../1696249/technetix-dio-01
afgelopen week is de technetix bij mij er juist weer uit gehaald door een ziggo monteur en vervangen door een ander type.

gallery: Michel242186

[ Voor 37% gewijzigd door Michel242186 op 10-11-2018 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Michel242186 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:25:
[...]

afgelopen week is de technetix bij mij er juist weer uit gehaald door een ziggo monteur en vervangen door een ander type.

gallery: Michel242186
En welke heb je nu?
RobbyMoody schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:23:
We gaan het meemaken, maandag komt er een monteur. Ik kom er zelf toch niet achter wat er aan de hand is. Wel apart dat een minimale versterking van het modemsignaal invloed zou hebben in de wijkkast. Het principe van die galvanische scheiding is mij dus ook nog niet helemaal duidelijk.
Ik ben benieuwd! Ik denk dat hij jouw AOP gaat veranderen en er mogelijk een splitter op plaatst richting je modem en versterker.

[ Voor 43% gewijzigd door king006 op 10-11-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Nu online
geen idee welk type heb een linkje met foto erbij geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Michel242186 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:51:
[...]

geen idee welk type heb een linkje met foto erbij geplaatst
Ik zie alleen een foto van een AOP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
  • Nu online
king006 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:56:
[...]

Ik zie alleen een foto van een AOP?
volgens mij is het dit type

https://www.cablers.nl/BTV1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Mister Hardware schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:44:
[...]

Zou u mij adviseren om een unify te halen of een amplify? en welk model?

Alvast bedankt voor uw hulp. Misschien dat ik beide routers dan op vraag en aanbod ga zetten.
Unifi sowieso. Beetje standaard setup is als volgt, Unifi router (USG), poe switch en 2 AP’s. Eventueel kun je een standaard switch van 3 tientjes nemen en met de bijgeleverde POE injectors werken. Beide opties hangt echter wel een behoorlijk prijs kaartje..

#ProductPrijsSubtotaal
1Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)€ 108,90€ 108,90
2Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)€ 75,-€ 150,-
1Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG)€ 104,-€ 104,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 362,90

Maar je kunt ook zoals gezegd 1 Vd 2 routers als router gebruiken, WiFi daarop uitzetten en 2 Unifi AP’s toevoegen. Ben je voor 150-160 euro klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door ExiZTeNcE op 10-11-2018 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Bedankt! Vreemd dat hij weer is gewijzigd voor een nieuwe type. Vaak wordt mijn genoemde juist gebruikt omdat die ook tegen 4G bestraling is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

@king006
sinds 2017 is Ziggo al om naar AOP's van BRAUN. Ze zijn ook gewoon 4G dicht.
Niks vreemds ook dat de DIO eruit ligt. Deze is officieel maar gecertificeerd tot 1000 MHz.

De nieuwe AOP's zijn 2000MHz geschikt al en zullen dus goed blijven voor het gehele upgrade pad door alle docsis 3.1 fases heen.

Edit:
De eerste fase die nu al op proef is in Utrecht is een verhoging van 860 MHz naar 1200MHz om meer docsis (internet) kanalen te creëren.
nieuws: Ziggo test 1Gbit/s-kabelinternet met docsis 3.1 in Utrecht - update

[ Voor 67% gewijzigd door Swordlord op 10-11-2018 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@Swordlord,

Duidelijk! Maar gaan ze die dan ook specifiek bij klanten wisselen zodra Dosics 3.1 komt? Of gaat dat pas gebeuren als er problemen optreden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Proactief alles vervangen voor de nieuwe als er toch een monteur op locatie is, dat is wat ik nu zie.

En tegen de tijd dat 3.1 wordt uitgerold en je hebt geen nieuwe AOP én nog geen monteur over de vloer gehad...
Waarschijnlijk gewoon: als er geen klachten zijn dan ook geen actie?

[ Voor 7% gewijzigd door Swordlord op 10-11-2018 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Swordlord schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:28:
Proactief alles vervangen voor de nieuwe als er toch een monteur op locatie is, dat is wat ik nu zie.

En tegen de tijd dat 3.1 wordt uitgerold en je hebt geen nieuwe AOP én nog geen monteur over de vloer gehad...
Waarschijnlijk gewoon: als er geen klachten zijn dan ook geen actie?
Zal inderdaad een piepsysteem blijven.
Klanten die er last van hebben bellen wel en worden geholpen waar nodig gelijk een nieuwe AOP.

Mensen die geen klachten ondervinden laten ze gewoon gaan totdat er problemen optreden.
Ik ben het even kwijt, maar met Docsis 3.1 kunnen ze hogere snelheiden halen dacht ik.
Maar zolang het startpakket op 40mb blijft heb je een groep die geen nieuwe AOP nodig hebben.

Mits verder geen klachten natuurlijk

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Dat is inderdaad waar! Maar die oude die ik noemde kan toch ook al redelijk hoge snelheden aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
king006 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:42:
Dat is inderdaad waar! Maar die oude die ik noemde kan toch ook al redelijk hoge snelheden aan?
Dat klopt, maar als de monteur er toch is nemen ze dit gelijk mee om toekomstige problemen voor te zijn.
Het kan ook best zijn dat een monteur het laat zitten, maar dat is denk ik een keuze die een monteur ter plekke maakt

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
MdO82 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:43:
[...]

Dat klopt, maar als de monteur er toch is nemen ze dit gelijk mee om toekomstige problemen voor te zijn.
Het kan ook best zijn dat een monteur het laat zitten, maar dat is denk ik een keuze die een monteur ter plekke maakt
Precies! Wij hebben voorlopig geen problemen en houden dan inderdaad die “oude” ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
unezra schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:23:
[...]

PTR kun je laten aanpassen. Ik heb dat nog niet gedaan, maar da's 1 mailtje ver weg en dan is het aangepast. Denk ook niet dat Trend op de PTR checkt, die pakken de RIPE/NCC gegevens er hooguit bij of hebben ergens een lijst van in gebruik zijnde IP's.

Het kan zijn dat die ranges direct verkeerd gelabeld zijn, het kan ook zijn dat het ex-DHCP ranges zijn en ze daarom nog een dynamic vlag hebben bij Trend.

[...]
@unezra,

Ik denk dat Trend Micro toch echt de PTR controleert ;) ik heb als test ons thuis IP Adres (dynamic) laten verwijderen van de lijst. In de PTR staat het woord “dynamic”. Ik kreeg netjes terug dat dat niet kon:

<IP> is listed on the Trend Micro Dynamic User
List (DUL) because it appears to be an IP address is not
clearly labeled as a static IP.

Daarna heb ik als test het IP Adres van mijn buurman gepakt waar het woord “static” nog in het PTR record staat. Hij heeft officieel gewoon een dynamic IP maar ik denk dat de PTR niet is gewijzigd door Ziggo en was het eerst een static IP van Ziggo Zakelijk. Dit IP Adres is van de lijst gehaald.

De RIPE gegevens van mijn buurman en van mijn thuis IP zijn gelijk aan elkaar.

Kortom, de lijst van Trend Micro is totaal onbetrouwbaar als providers de PTR niet op orde hebben of als een IP Adres van particulier (dynamic) naar Ziggo Zakelijk gaat en andersom.

[ Voor 46% gewijzigd door king006 op 11-11-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Even een constatering en ben benieuwd hoe er hier naar gekeken wordt.
We hebben nu nog een 400/40 verbinding (ga deze binnenkort verlagen) maar men heeft het er altijd over dat de verbinding stabieler is dan (V)DSL.
Bij (V)DSL ben je afhankelijk van de afstand tot de centrale hoeveel snelheid je haalt.

De laatste jaren is KPN ook flink aan de weg aan het timmeren om een snellere verbinding dan 20Mb te kunnnen leveren.

De laatste maanden constateer ik echter dat de verbinding van Ziggo niet meer zo stabiel is dat hij altijd was.
Nu haal ik soms net aan 200Mb of 325Mb.

Al eens contact over gehad met Ziggo en die vertellen dan ja er mag een marge van 10% op zitten oke redelijk natuurlijk.

Maar soms is de verbinding toch echt veel lager dan die 10%.

Regelmatig contact gehad met de klantenservice hierover en ik neem aan dat ze ook kunnen zien hoe druk het op een segment is?

Gisteren was de verbinding "maar" 90Mb.
Dus ik dacht oke er zit een brakke kabel in huis waardoor ik de verbinding niet haal.

Ik heb overal in huis 1Gb liggen dus als er een draadje niet goed meer zit kan je of geen verbinding hebben of "maar" 100Mb.

Aan mijn kanalen is zover ik kan zien geen problemen.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1811/492836/2JvdptJS.png

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1811/492840/LYwy5agE.png

Is dit inderdaad een constatering of zie ik iets wat er niet is ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@MdO82,

Of ik lees erover heen of je hebt dat niet gezegd ;) maar test je dit via WiFi of bekabeld? Eigen router er tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
king006 schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:48:
@MdO82,

Of ik lees erover heen of je hebt dat niet gezegd ;) maar test je dit via WiFi of bekabeld? Eigen router er tussen?
Oh ja handig natuurlijk :F

Bekabeld en modem (connectbox) staat nog in Routerstand dus er zit niks tussen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
MdO82 schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:02:
[...]

Oh ja handig natuurlijk :F

Bekabeld en modem (connectbox) staat nog in Routerstand dus er zit niks tussen
Bedankt! :) je haalt de snelheid dus voornamelijk in het weekend niet? Ben je (of iemand anders) dan misschien aan het downloaden in huis?

Kun je de volledige waardes delen? Dus ook die van Post Read Salomon errors?

[ Voor 9% gewijzigd door king006 op 11-11-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
king006 schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:01:
[...]

Bedankt! :) je haalt de snelheid dus voornamelijk in het weekend niet? Ben je (of iemand anders) dan misschien aan het downloaden in huis?

Kun je de volledige waardes delen? Dus ook die van Post Read Salomon errors?
Ik zal het eens vergelijken op een doordeweekse dag en in het weekend. Hier in de straat hebben we voornamelijk dsl klanten. Maar goed het segment is natuurlijk groter dan 1 straat ;).

Weet dus niet hoeveel klanten erop zitten.

Maar ik ga het vergelijken en kom erop terug :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
RobbyMoody schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:38:
Het is een Hirschmann GHV 41 MX. Het AOP zit op de eerste ingang, het modem op de tweede en de rest gaat naar de lange kabels het huis in. Het modem zit dus op de ingang met de kleinste versterking.
Kan ik zelf iets doen om dit te verbeteren? Ik dacht trouwens dat het AOP zorgde voor galvanische scheiding zodat fouten in huis geen gevolgen hebben voor het netwerk...
Een galvanische scheiding is slechts een onderbroken fysieke elektrische verbinding waardoor er geen elektrische stromen door de kern en mantel vanuit het netwerk de installatie in kunnen en visa versa. Dit houdt storingen niet tegen. Kan echter wel bij slechte kwaliteit storingen veroorzaken. Maar ruis komt vaak vanuit andere zaken.
king006 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:16:
[...]

Verder is je versterker ook al wat oud en zorgt mogelijk voor problemen met het retour signaal in combi met de laatste wijzigingen in het netwerk na uitschakeling analoge TV.

Vaak wordt het zo aangesloten:

1) AOP
2) Ziggo splitter (POA01)
3) 1 kabel naar modem
4) 1 kabel naar versterker
5) vanaf versterker naar de TV’s
Dat AOP is een TRAS-1000 of TRAS-10. Deze zijn gevoelig voor 4G instraling en reeds in 2013 al afgekeurd door Ziggo en worden dan ook vervangen voor betere.

Die versterker is niets mis mee. Ik kom met grote regelmaat versterker tegen van Hirschmann/Astro etc. die prima functioneren en al jaren oud zijn. Het gaar om de kwaliteit van de apparatuur niet alleen hoe oud en of er een Kabel Keur logo op zit.
Swordlord schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:11:
@king006
sinds 2017 is Ziggo al om naar AOP's van BRAUN. Ze zijn ook gewoon 4G dicht.
Niks vreemds ook dat de DIO eruit ligt. Deze is officieel maar gecertificeerd tot 1000 MHz.

De nieuwe AOP's zijn 2000MHz geschikt al en zullen dus goed blijven voor het gehele upgrade pad door alle docsis 3.1 fases heen.

Edit:
De eerste fase die nu al op proef is in Utrecht is een verhoging van 860 MHz naar 1200MHz om meer docsis (internet) kanalen te creëren.
nieuws: Ziggo test 1Gbit/s-kabelinternet met docsis 3.1 in Utrecht - update
De DIO is niets mis mee tegenover de Braun. Ze zijn gekeurd tot 1000MHz maar redden het prima tot 1200MHz. De reden dat Braun nu gebruikt wordt tegenover Technetix is het winnen van een aanbesteding waarin een eis tot 2000MHz was. Technetix heeft inmiddels ook een 2GHz AOP en er komen weer nieuwe AOP's aan voor Ziggo. Dat betekend niet dat opeens alle vorige niet meer voldoen.
MdO82 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:39:
[...]

Zal inderdaad een piepsysteem blijven.
Klanten die er last van hebben bellen wel en worden geholpen waar nodig gelijk een nieuwe AOP.

Mensen die geen klachten ondervinden laten ze gewoon gaan totdat er problemen optreden.
Ik ben het even kwijt, maar met Docsis 3.1 kunnen ze hogere snelheiden halen dacht ik.
Maar zolang het startpakket op 40mb blijft heb je een groep die geen nieuwe AOP nodig hebben.

Mits verder geen klachten natuurlijk
Een AOP bepaald de snelheid niet. Snelheid wordt bepaald hoeveel gegevens je per seconde in een bundel draaggolven (MHz) kunt versturen. De QAM bepaald hoeveel gegevens er verstuurd kunnen worden in combinatie met de breedte van de frequentie band. Een AOP moet de frequentie band aankunnen. Heeft een AOP een beperking tot 862MHz dan zal er daarboven geen garantie zijn dat het werkt. Het betekend niet dat het niet werkt.

40Mbit/s wordt niet bepaald door het AOP maar de gebruikte techniek voor het overdragen van de gegevens. Ziggo zal voor DOCSIS 3.1 eerst starten met het in gebruik nemen van 862MHz tot 1000MHz. Oprekken naar 1218 MHz zal in een volgend stadium bij nog hogere snelheden gebeuren.

Als antwoord op het kaartje in de bus:

Het inkomende signaal meet Ziggo niet voor je van buitenaf en zal Ziggo een zorg zijn. Het gaat immers het netwerk uit naar de klant. Waar Ziggo eerder over gaat contacten is het retoursignaal van de klant wat ruis en dus uitval van diensten bij iedereen in het segment veroorzaakt. Dit kan door van alles en nog wat veroorzaakt worden. Veelal zijn het oude analoge TV-tuners, slecht afgeschermde kabels/connectoren/wandcontactdozen die als ontvanger gaan functioneren en dus stoorsignalen oppikken naar buiten toe. De versterker maakt het nog eens erger waardoor er bij klachten door Ziggo gekeken gaat worden en snel bij de bron uit kan komen. De bron is dan dus de aansluiting van de klant. Je modem zend op 35dB uit. Dit is erg laag, daarnaast kan de versterker het storende signaal versterken en het probleem dus erger maken dan het zou zijn zonder versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
MdO82 schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:15:
[...]

Ik zal het eens vergelijken op een doordeweekse dag en in het weekend. Hier in de straat hebben we voornamelijk dsl klanten. Maar goed het segment is natuurlijk groter dan 1 straat ;).

Weet dus niet hoeveel klanten erop zitten.

Maar ik ga het vergelijken en kom erop terug :)
Dat klopt! Maar hoe is het gesteld met je signaalwaardes die je ziet als je inlogt in de modem? Wil je die eens volledig delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
king006 schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:05:
[...]

Dat klopt! Maar hoe is het gesteld met je signaalwaardes die je ziet als je inlogt in de modem? Wil je die eens volledig delen?
Het is even geleden dat ik dat gedaan had :D
Zolang geen storingen gehad dus.

Volgens mij bedoel je dit :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eCurV8FoHbsIjvQcDWLN5Wbx/thumb.png

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
MdO82 schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:11:
[...]

Het is even geleden dat ik dat gedaan had :D
Zolang geen storingen gehad dus.

Volgens mij bedoel je dit :)
[Afbeelding]
Die bedoel ik niet, ik bedoel alles onder “Down” en “Up”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:02
Onlangs heeft een kennis bericht gekregen van Ziggo dat hun analoog TV signaal van de week uit gaat. Echter hebben ze een oude HD ready TV met een DVB-T tuner. Ik heb begrepen dat je voor ziggo een DVB-C tuner nodig hebt.

Gaat het werken met zo n kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Je kan toch voor een habbekrats zon kastje bij ziggo zelf krijgen?

https://www.ziggo.nl/shop....108.0&addedproducts=1212

[ Voor 57% gewijzigd door SMSfreakie op 11-11-2018 18:46 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:58
Van ziggo krijg je het eerste dvb-c kastje gratis.

Dit stappenplan doorlopen:
https://www.ziggo.nl/klan...radio/digitale-tv/kijken/

[ Voor 50% gewijzigd door menzo op 11-11-2018 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
menzo schreef op zondag 11 november 2018 @ 18:49:
Van ziggo krijg je het eerste dvb-c kastje gratis.

Dit stappenplan doorlopen:
https://www.ziggo.nl/klan...radio/digitale-tv/kijken/
Niet helemaal, als je klant werd nadat bekend werd dat analoge TV eruit zou gaan (dus je wist er vanaf) dan krijg je hem niet. Wij moesten een extra mediabox bestellen van 5 euro per maand.
Pagina: 1 ... 99 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic