Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:25
En je moet zeker bij een monteur gaan dreigen je gaat pas weg als.....
Hebben ze bij mij ook eens geprobeerd en ben gewoon weg gegaan voordat ik iets gedaan had.
Laat mij niet bedreigen/kleineren.
Komt bij dat niet alles op te lossen is door een monteur ter plekke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Lijkt mij dat je als monteur ook niet veel meer kan betekenen dan zaker doormeten, oorzaken uitsluiten en evt. dingen vervangen. Als er daadwerkelijk gegraven moet worden dan ben je wel een beetje klaar lijkt mij. :+

Waarom sommige mensen uit frustratie schijnbaar direct fatsoensnormen over boord gooien als iemand langs komt om je te helpen is mij een raadsel. Als het zo hoog zit, had je er allicht zelf eerder werk van moeten maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:25
Klopt hopelijk komt er een monteur die serieus te werk gaat.
Dus binnenhuis uitsluiten en zeker weten dat het de kabel buiten is.
Dan kan de volgende ticket uitgezet worden naar de ondergrondse die dan vergunningen enz gaat regelen om het in orde te maken.

Maar dit is de hoofdreden waarom ik blij ben dat ik geen inhome monteur meer ben.

[ Voor 14% gewijzigd door tafmaf op 28-10-2018 18:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
MaD_co schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:38:
[...]

Omdat hij verwacht dat het probleem tussen zijn huis, en de wijkcentrale zit.
En hij hier niks aan MAG doen.

Ik snap jou frustratie als monteur over het klagen, maar deze user hoeft ook niet zomaar afgebrand te worden ;)
Daarom komt er toch ook iemand die er wel iets MAG en KAN doen wat binnen zijn mogelijkheden ligt. Werkzaamheden vooraf eisen die niet onder zijn kennis en kunde vallen zijn een beetje vreemd niet waar. Je kunt immers van de fietsenmaker ook niet verwachten zijn hij je auto repareert, omdat hij toevallig met het zelfde gereedschap een voertuig repareert.

Het moment dat de klant begint over "servicedesk" of "monteurje" met hierbij de dreiging tot gijzeling van medewerkers mag hier best iets van gezegd worden. Elke organisatie kent medewerkers die hun vak onvoldoende verstaan. Dit gaat van de gemeentelijke plantsoenendienst medewerker tot de CEO van een grote organisatie. Door medewerkers op deze manier weg te zetten is onfatsoenlijk en wekt grote ergernis op. Het is daarom geen afbranden maar duidelijk maken dat iemand een functie vervuld en als persoon best achteraf mag worden beoordeeld op zijn functioneren. Als je het niet eens bent hoe een organisatie functioneert kun je beter geen zaken met ze doen. Door alle medewerkers persoonlijk aan te vallen en als minderwaardig weg te zetten door het falen van het bestuur van een organisatie is ongehoord en buitengewoon onbeschoft.
page404 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:38:
[...]

Ik lees veel aannames van jouw kant kerel. Ik ga er daarom maar verder niet op in.
Ik lees en interpreteer. Je geeft aan dat je signaal weg valt en ik geef als advies loop zaken na die het nog wel eens af laten weten. Ook ik doe dat hier intern vaak tegen beter weten in met succes.

Door het neerzetten van afdelingen en medewerkers van Ziggo als minderwaardig door aanhalingstekens te gebruiken of onmogelijke eisen vooraf te stellen maak je geen vrienden. Je mag weten dat ik anti anti KPN ben en nooit en ten nimmer meer zaken met ze wil doen. Toch heb ik ze wel eens nodig en toch benader ik ze op een normale manier. De medewerkers daar doen net als bij Ziggo hun best om de klant te helpen. Maar kunnen dit vaak om tal van redenen niet of niet op de juiste manier en dit ligt in veel gevallen toch echt niet bij de betreffende medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:26

page404

Website says no

MaD_co schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:38:
[...]

Omdat hij verwacht dat het probleem tussen zijn huis, en de wijkcentrale zit.
En hij hier niks aan MAG doen.

Ik snap jou frustratie als monteur over het klagen, maar deze user hoeft ook niet zomaar afgebrand te worden ;)
Frustratie is er zeker ;) al een jaar gekloot met verbinding die soms 100% is , dan ineens 10MBit en een uur later weer ok. Eens in de paar weken valt hij helemaal weg en als je dan belt is het “we kunnen niks zien”. Het ligt natuurlijk altijd aan je WiFi, daar gaan ze al van uit. Als je dan zegt dan de bedrade apparaten ook niet werken gaan ze alsnog WiFi gerelateerde vragen stellen. Het hele vervelende is inderdaad dat je zelf nauwelijks iets kan diagnosticeren. Wanneer is een coax kabel goed aangesloten? En zo niet, wat is er mis dan? Weer maar alles vervangen?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

MediaZoo schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:50:
[...]

Daarom komt er toch ook iemand die er wel iets MAG en KAN doen wat binnen zijn mogelijkheden ligt. Werkzaamheden vooraf eisen die niet onder zijn kennis en kunde vallen zijn een beetje vreemd niet waar. Je kunt immers van de fietsenmaker ook niet verwachten zijn hij je auto repareert, omdat hij toevallig met het zelfde gereedschap een voertuig repareert.

Het moment dat de klant begint over "servicedesk" of "monteurje" met hierbij de dreiging tot gijzeling van medewerkers mag hier best iets van gezegd worden. Elke organisatie kent medewerkers die hun vak onvoldoende verstaan. Dit gaat van de gemeentelijke plantsoenendienst medewerker tot de CEO van een grote organisatie. Door medewerkers op deze manier weg te zetten is onfatsoenlijk en wekt grote ergernis op. Het is daarom geen afbranden maar duidelijk maken dat iemand een functie vervuld en als persoon best achteraf mag worden beoordeeld op zijn functioneren. Als je het niet eens bent hoe een organisatie functioneert kun je beter geen zaken met ze doen. Door alle medewerkers persoonlijk aan te vallen en als minderwaardig weg te zetten door het falen van het bestuur van een organisatie is ongehoord en buitengewoon onbeschoft.

[...]

Ik lees en interpreteer. Je geeft aan dat je signaal weg valt en ik geef als advies loop zaken na die het nog wel eens af laten weten. Ook ik doe dat hier intern vaak tegen beter weten in met succes.

Door het neerzetten van afdelingen en medewerkers van Ziggo als minderwaardig door aanhalingstekens te gebruiken of onmogelijke eisen vooraf te stellen maak je geen vrienden. Je mag weten dat ik anti anti KPN ben en nooit en ten nimmer meer zaken met ze wil doen. Toch heb ik ze wel eens nodig en toch benader ik ze op een normale manier. De medewerkers daar doen net als bij Ziggo hun best om de klant te helpen. Maar kunnen dit vaak om tal van redenen niet of niet op de juiste manier en dit ligt in veel gevallen toch echt niet bij de betreffende medewerker.
Jij hebt zeker de gesprekken met mij en de helpdesk gehoord dat je de conclusie kan trekken dat ik mensen onfatsoenlijk heb aangesproken? 8)7 oh nee die heb je niet gehoord anders had je wel begrepen dat ik het een keer zat ben en gewoon een werkende verbinding wil. En dat ik ondanks alles mensen wel normaal behandel. Behalve types als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
page404 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:56:
[...]

Jij hebt zeker de gesprekken met mij en de helpdesk gehoord dat je de conclusie kan trekken dat ik mensen onfatsoenlijk heb aangesproken? 8)7 oh nee die heb je niet gehoord anders had je wel begrepen dat ik het een keer zat ben en gewoon een werkende verbinding wil. En dat ik ondanks alles mensen wel normaal behandel. Behalve types als jij.
Je spreek hier over "servicedesk". Het is gewoon een helpdesk of klantenservice met medewerkers die hun best doen. Geen "servicedesk" met mensen die niet het antwoord geven wat je wenst.

Je laatste zin zegt heel veel over de gedachtegang over anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:16
@ppeterr,

Goed om te lezen dat het weer werkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
king006 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:20:
@ppeterr,

Goed om te lezen dat het weer werkt :)
Ja erg fijn, ik zat alweer te denken dat ik het aansluitpunt had gesloopt. Maar het lijkt
een samenloop van omstandigheden. Waarschijnlijk was de snelheid al niet goed, door
of een driver issue, of wat ik net zag een kanaal verandering i.v.m. radar detectie......

Uhmm, als ik in de hogere channels iets pak, geeft de router - niet mogelijk er is een radar gedetecteerd.

Maar goed, ik heb het weer voor elkaar yeah :)

Zo zie je maar, veel foutjes liggen bij de gebruiker, hoe skilled ik mijzelf ook mag vinden :9

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2n7pkw3.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:33

rvk

page404 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:13:
Zojuist “servicedesk” maar weer eens gebeld. Van een op andere moment internet eruit. Tv signaal is er wel maar ineens heel zwak.
Bij mij heeft de monteur met een meting vanuit de wijkkast een slechte plek in de kabel geconstateerd op ong. 30 meter. Hier is een ander bedrijf voor gebeld die langskwam en visueel de kabel "slecht" heeft bevonden (via meting constateerde zij ook meerdere slechte plekken). Conclusie... Kabel vervangen. Twee weken geleden bericht gekregen dat het vier tot acht weken kan duren voordat er een vergunning is om de weg open te breken om de kabel te vervangen.

Dus zorg ervoor dat de monteur een goede meting doet vanuit de wijkkast en dan kan hij het vervolgtraject instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

ddaffy schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:36:
[...]

Bij mij heeft de monteur met een meting vanuit de wijkkast een slechte plek in de kabel geconstateerd op ong. 30 meter. Hier is een ander bedrijf voor gebeld die langskwam en visueel de kabel "slecht" heeft bevonden (via meting constateerde zij ook meerdere slechte plekken). Conclusie... Kabel vervangen. Twee weken geleden bericht gekregen dat het vier tot acht weken kan duren voordat er een vergunning is om de weg open te breken om de kabel te vervangen.

Dus zorg ervoor dat de monteur een goede meting doet vanuit de wijkkast en dan kan hij het vervolgtraject instellen.
Kijk, dat is nuttige info! Blijkbaar zijn ze wel in staat om ook diagnose van de kabel in de straat doen (net zoals met glasvezel). Het kan ook zoiets simpels zijn als een storing in het AOP.
Of de kabel naar de versterker... of de versterker zelf. Maar zoals ik al zei, dat kan je zelf allemaal niet doormeten. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 15:05
ANdrode schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:39:
[...]

offtopic:
Wat duurder maar de internet dienst bevalt mij zeker

Even iets heel anders: Op basis van RIPE atlas probe data heb ik een overzicht van welke "rc" (rekencentrum) routers er in de Ziggo traceroutes zitten en hoe deze verdeeld zijn. Omzetting van afkortingen naar plaatsnamen is speculatief.

Interactieve kaart: [Afbeelding]
Edit:
En een kaart van de kabelmaatschappijen anno 2005 via digitalekabeltelevisie.nl:
[Afbeelding]
Leuke plaatjes, maar ik vraag me af hoe je dit hebt verzameld en of dit wel volledig is. Wat wil je precies laten zien? En hoe liggen de onderlinge links?. Dan wordt pas inzichtelijk, in hoeverre de oude gebieden nu gelinkt zijn. Ik kan je vertellen dat in bv Friesland het fUPC en fEssent netwerk na al die jaren gewoon niet met elkaar verweven zijn. De routing vanuit fEssent gaat nog steeds via Groningen en Assen (soms Zwolle). terwijl fUPC dat zeker niet doet. Er zijn daar ook nog wel routers met rc in de naam, als dat je criterium is voor opname in je lijst is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
valkenier schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:49:
[...]
Leuke plaatjes, maar ik vraag me af hoe je dit hebt verzameld en of dit wel volledig is. Wat wil je precies laten zien? En hoe liggen de onderlinge links?. Dan wordt pas inzichtelijk, in hoeverre de oude gebieden nu gelinkt zijn. Ik kan je vertellen dat in bv Friesland het fUPC en fEssent netwerk na al die jaren gewoon niet met elkaar verweven zijn. De routing vanuit fEssent gaat nog steeds via Groningen en Assen (soms Zwolle). terwijl fUPC dat zeker niet doet. Er zijn daar ook nog wel routers met rc in de naam, als dat je criterium is voor opname in je lijst is..
De data die ik gebruikt heb zijn traceroutes vanaf de RIPE ATLAS probes. Wat ik wilde laten zien was (voorlopig) niet de CMTS of hop er voor maar alleen de 'RC' hops.
Zou wel graag jouw overzicht willen hebben voor extra data

Ik heb daar waarschijnlijk routers van gemist als er geen ripe atlas probe 'langs' zo'n hop gaat. Daarnaast mis ik waarschijnlijk fUPC probes omdat ik daar niet goed in kan filteren op land. Volledige data zou mooier zijn.

Ik zou willen zien welke data er 'langs' deze hops gaat en waar ze vandaan komen. Dit was de eerste stap. Extra stap volgt als ik er weer in een kwartier een iteratie aan toevoeg.

Voor de onderliggende links weet ik niet hoe ik deze gegevens zou kunnen verzamelen. Gaan traceroutes binnen het ziggo netwerk via deze routers/niet via een centraal punt? Dan zou ik daar metingen voor kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 23:55
Zit nu al meer dan een week met storingen, eerst hadden we geen internet, dit is opgelost door een stuk kabel te vervangen van buiten naar binnen. En we hebben ook een nieuwe Connectbox gekregen. Vervolgens storen alle TV-zenders als de modem een internetverbinding heeft opgezet, eerst werd mij verteld dat het aan de bekabeling lag, vervolgens lag het aan de splitter deze vervangen hielp ook niet en de derde medewerker zei dat het signaal nog steeds niet goed is zover hij kon zien.

Zodra ik het modem uitzet perfect beeld, modem aan en verbonden met internet overal sneeuw. Dus aanstaande vrijdag een monteur weer laten komen. Wel weer een paar uur wezen rommelen afgelopen zaterdag, maar de conclusie aan mijn kant is dat het internet de TV stoort. Iemand anders die dit probleem herkent misschien? Ik denk dat het door het nieuwe modem komt alleen is het oude modem allang retour ben ik bang.

[ Voor 3% gewijzigd door TheUninvited op 29-10-2018 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

TheUninvited schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:26:
Zit nu al meer dan een week met storingen, eerst hadden we geen internet, dit is opgelost door een stuk kabel te vervangen van buiten naar binnen. En we hebben ook een nieuwe Connectbox gekregen. Vervolgens storen alle TV-zenders als de modem een internetverbinding heeft opgezet, eerst werd mij verteld dat het aan de bekabeling lag, vervolgens lag het aan de splitter deze vervangen hielp ook niet en de derde medewerker zei dat het signaal nog steeds niet goed is zover hij kon zien.

Zodra ik het modem uitzet perfect beeld, modem aan en verbonden met internet overal sneeuw. Dus aanstaande vrijdag een monteur weer laten komen. Wel weer een paar uur wezen rommelen afgelopen zaterdag. Iemand anders die dit probleem herkent misschien? Ik denk dat het door het nieuwe modem komt alleen is het oude modem allang retour ben ik bang.
Heb je toevallig een Sony TV icm CI+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
Timmert schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:29:
[...]

Heb je toevallig een Sony TV icm CI+?
Nee wij gebruiken uitsluitend Humax decoders met een eigen smartcard nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

TheUninvited schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:29:
[...]

Nee wij gebruiken uitsluitend Humax decoders met een eigen smartcard nog.
Dan zou het kunnen zijn dat er ergens in de installatie, buiten of binnen, onvoldoende massa op de COAX wordt gemaakt. Daardoor kun je dit soort problemen krijgen.
Zelf is dat lastig te controleren, of je moet precies weten waar je naar moet zoeken. Het lijkt er voor nu op dat je het beste de monteur kan afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Mijn factuur valt opeens zowat 20 euro hoger uit. Blijkt dat ik opeens Movies & Series XL dubbel heb...?

Ik zie het al, het staat er dubbel op. Maar eens gaan bellen 8)7

Gebeld - wordt teruggestort.

[ Voor 38% gewijzigd door psy op 29-10-2018 14:30 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
valkenier schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:49:
[...]

Ik waardeer het plaatje wel, leuk om te zien dat de router locaties geografisch in het veld staan verdeeld gelijk aan het dekkingsgebied. Ben wel benieuwd of je vanaf je modem/CMTS dan aan 2 router locaties hangt, of slechts aan één? Weet iemand dit, hoe redundant het is?

Ze zijn heel hard bezig met het samenvoegen, mijn IP prefix is zelfs recent van AS gewisseld. (bgp.he.net) Dat zijn omvangrijke migraties die je niet vaak ziet, zie ook de historie in de ripe link.

Zou jij eens kunnen kijken of je wat IP's/blokken kunt achterhalen uit de gebieden die je noemt? En of er recent wijzigingen zijn geweest. Zie hieronder het grote blok waar mijn IP in valt. https://stat.ripe.net/wid...tory#w.resource=82.72.0.0

Afbeeldingslocatie: https://www.ziggo.com/resources/images/new-visuals/416x473-verzorgings-gebied.gif

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• valkenier
stormfly schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:46:
[...]

Ik waardeer het plaatje wel, leuk om te zien dat de router locaties geografisch in het veld staan verdeeld gelijk aan het dekkingsgebied. Ben wel benieuwd of je vanaf je modem/CMTS dan aan 2 router locaties hangt, of slechts aan één? Weet iemand dit, hoe redundant het is?

Ze zijn heel hard bezig met het samenvoegen, mijn IP prefix is zelfs recent van AS gewisseld. (bgp.he.net) Dat zijn omvangrijke migraties die je niet vaak ziet, zie ook de historie in de ripe link.

Zou jij eens kunnen kijken of je wat IP's/blokken kunt achterhalen uit de gebieden die je noemt? En of er recent wijzigingen zijn geweest. Zie hieronder het grote blok waar mijn IP in valt. https://stat.ripe.net/wid...tory#w.resource=82.72.0.0

[Afbeelding]
eh ja.... mijn eigen ip is al heel lang hetzelfde en valt in exact dezelfde range als die jij noemt, dit is inderdaad zeer recent verplaatst van AS9143 naar AS33915, waarbij ik in de hostnames van de routers as9143 nog zie staan.

Routering vanuit Friesland fZiggo(oude Essent gebied) gaat hier via Groningen
gn-rc0002-cr102-ae122-0.core.as9143.net (213.51.178.61), maar ook via Assen,
asn-rc0002-cr101-ae122-0.core.as9143.net (213.51.178.57).

Een traceroute vanaf elders terug naar mijn eigen IP, komt langs Sneek
sk-rc0001-ccap201-po1.core.as9143.net (213.51.178.58).

Een fUPC adres in het noorden van Friesland valt in de range 92.110.0.0/15 en wordt daarmee genoemd onder AS19962, maar ook onder AS6830. Trace gaat gaat via 212.142.53.17 (AS6830) en dan direct
asd-tr0021-cr101-bundle-ether107-1.aorta.net (84.116.244.5).
Geen Groningen of Assen.

Een trace van mijzelf naar dit fUPC adres gaat via
gn-rc0002-cr102-ae122-0.core.as9143.net (213.51.178.61)
asd-tr0021-cr101-bundle-ether100-1.aorta.net (84.116.194.5)
nl-hrv01a-ra1-bundle-ether2-1.aorta.net (84.116.244.6) 19.156 ms 19.242 ms 19.003 ms
nl-hrv01a-ra2-bundle-ether10-2999.aorta.net (84.116.245.170) 20.909 ms 20.971 ms 16.834 ms
212.142.54.18 (212.142.54.18).

Waarbij hrv Heerenveen is. Dus in Friesland gaan we via Groningen-Amsterdam-Heerenveen van fZiggo naar fUPC.

Tot slot; een IP in regio Emmen valt onder 94.212.0.0/14 en is eveneens recent verhuisd van AS9143 naar AS33915. Een trace vanaf dit IP, regio Emmen (fZiggo) naar mijn IP (fZiggo) in Friesland gaat via Assen:
asn-rc0002-cr101-ae125-0.core.as9143.net (213.51.178.65) en dan Sneek
sk-rc0001-ccap201-po1.core.as9143.net (213.51.178.58)

Vanuit regio Emmen naar fUPC Friesland gaat via Assen en Amsterdam
asn-rc0002-cr101-ae125-0.core.as9143.net (213.51.178.65)
asd-rc0001-cr101-bundle-ether100-1.aorta.net (84.116.194.1)
nl-hrv01a-ra2-bundle-ether2-1.aorta.net (84.116.244.58)

Vanuit regio Emmen naar bv tweakers.net gaat dan weer via Groningen-Amsterdam
gn-rc0002-cr102-ae125-0.core.as9143.net (213.51.178.69)

Dus ook daar lijnen naar zowel Assen als Groningen.

Samengevat: In het noorden vanuit fZiggo/@Home-Essent gebied zijn er lijnen naar zowel Assen als Groningen. (Zwolle heb ik vroeger wel eens gezien, maar zie ik nooit meer mijn traces.) Echter fUPC heeft weer zijn eigen backbone naar Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:46:
[...]
Ik ben niet zo bekend met de tooling maar ik heb volgens mij alle rangs gevonden in de RIPE database waarin je kan zoeken via een UI of de API

curl "http://rest.db.ripe.net/search?source=ripe&query-string=ziggo-services-mnt&flags=no-referenced&inverse-attribute=mnt-by&type-filter=inetnum"
curl "http://rest.db.ripe.net/search?source=ripe&query-string=ziggo-mnt&flags=no-referenced&inverse-attribute=mnt-by&type-filter=inetnum"

offtopic:
Weet niet zeker wat mnt-by is maar zie daar wel een opvallende split tussen ziggo-mnt en ziggo-services-mnt

[ Voor 12% gewijzigd door ANdrode op 29-10-2018 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
zo, monteur is langs geweest, heeft voor de deur al in de modem gekeken en zag ook niet echt veel gek. vervolgens in huis zag ie de AOP, deze heeft ie vervangen en is vervolgens een aantal metingen. bleek o.a. dat de signaal te sterk was (iets van 85db :S ) heeft het een en ander in de wijkkast aangepast en het signaal viel weer prima in de specs.
nu een kleine 4 uurtjes verder en heb tot nu toe pas 2 T3 errors, en de CB box heeft volledige verbinding.

ook een kleine glim mogen wagen is de bedrijfbus, zag een heuse koffie zet apparaat staan :+ mooi complete bus noem ik dat :9
ga de komende tijd de boel ff in de gaten houden.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik was gister bij mn ouders er keek even naar hun modem. Bleek een Netgear WGR614 met 54Mbps max.
Iemand bij Ziggo al eens geprobeerd deze kosteloos te laten vervangen voor een recenter model ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 17:05
mcetweaker schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:07:
ik was gister bij mn ouders er keek even naar hun modem. Bleek een Netgear WGR614 met 54Mbps max.
Iemand bij Ziggo al eens geprobeerd deze kosteloos te laten vervangen voor een recenter model ?
Als het een hele oude modem is (maar was het niet de router waar je naar keek) wordt hij kosteloos vervangen, maar ik denk dat je nu de router noemt

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 31-10-2018 11:11 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
MdO82 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:10:
[...]

Als het een hele oude modem is (maar was het niet de router waar je naar keek) wordt hij kosteloos vervangen, maar ik denk dat je nu de router noemt
ja, je hebt gelijk, router. Weet even niet of het een combi is, lijkt me eigenlijk niet. Maar ik neem aan dat deze router ook geleverd wordt door Ziggo. Volgens mij was dit vroeger multikabel en is het overgenomen door Ziggo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 10:21
xxxneoxxx schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:46:
Lijkt mij dat je als monteur ook niet veel meer kan betekenen dan zaker doormeten, oorzaken uitsluiten en evt. dingen vervangen. Als er daadwerkelijk gegraven moet worden dan ben je wel een beetje klaar lijkt mij. :+

Waarom sommige mensen uit frustratie schijnbaar direct fatsoensnormen over boord gooien als iemand langs komt om je te helpen is mij een raadsel. Als het zo hoog zit, had je er allicht zelf eerder werk van moeten maken?
Nou ik heb zelf in mijn studententijd op de helpdesk gewerkt van UPC, daar kwam het regelmatig voor dat de klanten een monteur belangrijker vonden dan hun doktersbezoek.
Meneer/mevrouw: dan en dan kan er een monteur komen
Klant: oeh ja dan moet ik eigenlijk naar de dokter, maar ik zal de dokter wel afzeggen.

Zo gaat het voor veel mensen anno 2018, de wifi(zoals men het internet noemt) en de TV is belangrijker dan hun eigen gezondheid.
Niks mis mee natuurlijk, iedereen hun prioriteiten.. Maar het valt wel op hoe afhankelijk mensen denken te zijn van een dikke downloadsnelheid, 24/7 TV kijken zonder een hapering in beeld en etc. Men kan niet zonder, ze draaien door wanneer iets even niet werkt (en die frustratie wordt geuit op de klantenservice medewerker of de monteur).
Computer schakelt niet in -> Ziggo bellen, monteur eisen, korting eisen
Rook uit de TV -> ziggo bellen, monteur eisen, korting eisen, nieuwe tv eisen
Ja meneer/mevrouw dan zult u toch echte even contact op moeten nemen met de winkel/fabrikant waar u de TV gekocht heeft, ik kan u helaas niet helpen met rook uit uw tv... Klant: JE MOEDER MOET ****** KRIJGEN, WAT DENK JE WEL NIET? MIJ AF TE KUNNEN WIMPELEN MET DIT ANTWOORD?!?!?!?!

Je kunt het zo gek niet verzinnen, het gebeurt nu eenmaal en alles komt door Ziggo (of kpn, of xs4all of telfort, zolang je internet aanbied kan je doodsbedreigingen verwachten) :D

Ook klanten die totaal niet bereid zijn mee te helpen aan je analyse omdat de klant het zogenaamd beter weet allemaal. Zo worden er ook soms onterecht monteurs ingepland omdat klanten niks doen om het probleem te verhelpen.
Zo kan je behoorlijk veel uitsluiten vanaf je werkplek, maar een modem die niet uitgelezen kan worden krijgt of geen signaal binnen of staat simpelweg uit.
Indien de klant zegt dat het modem aanstaat en alle kabels juist verbonden zijn dan ben je geneigd om naar een monteur te kijken. Al geef je aan; indien het blijkt dat het modem toch uitstaat oid dan kunnen er kosten komen voor het onterecht laten komen van de monteur.. Nee nee alles is perfect aangesloten,. probleem zit bij jullie dus laat die monteur nou maar direct komen..
Dan komt de monteur aan en blijkt het modem helemaal niet aan te staan, dit terwijl de klant 101% zeker wist dat het modem wel aanstaat.

Oh men, ik krijg spontaan kippenvel indien ik aan die werkperiode terugkijk, bah wat een volk belt er de hele dag door op.. Enige doel wat ze (niet iedereen hoor! er bestaan gelukkig ook nog beschaafde Nederlanders) lijken te hebben is je leven zuur te maken :D

Ik vond het dan ook heerlijk wanneer ik eens een technisch persoon eraan kreeg, vooral als ze begonnen over: ja maar kijk op tweakers.net dit en dat. Dan heb je ergens direct een link met die persoon (want, ook een tweaker) en ondanks dat veel technische personen het beter denken te weten, liepen net die gesprekken wel heel relaxt en werd het altijd opgelost.

Maar net als bij elk ander bedrijf (of we het nu over Telfort, Ziggo, Microsoft of Sony hebben) je kan altijd een medewerker eraan krijgen die net nieuw is. Een bijkomend probleem hiervan is: ga je dit naar de klant communiceren of niet? De ene klant toont begrip wanneer je dit doet, de ander hangt gelijk op en belt direct terug (hierdoor krijg je gelijk op je kop wegens je first contact fix).
Zo'n nieuw persoon zal je echter wel zeer goed kunnen helpen aangezien die ondersteund worden door mensen die er al jarenlang rondlopen, nadeel is: je zult regelmatig in de wacht gezet worden en het gesprek duurt misschien 10 minuten in plaats van 2 minuten.

Zolang je als klant ook daadwerkelijk bereid bent om geholpen te worden, zit je bij de service van Ziggo als de beste.
Zo zaten wij ook met KPN, VODAFONE, TELFORT en XS4ALL in hetzelfde gebouw, als je zag en hoorde wat daar allemaal rondliep, dan snap ik de zeikende dsl gebruikers wel :P

[ Voor 47% gewijzigd door LopendeVogel op 31-10-2018 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 12:02
mcetweaker schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:13:
[...]

ja, je hebt gelijk, router. Weet even niet of het een combi is, lijkt me eigenlijk niet. Maar ik neem aan dat deze router ook geleverd wordt door Ziggo. Volgens mij was dit vroeger multikabel en is het overgenomen door Ziggo.
Dat is de router inderdaad. Geen combi.
Vraag is of deze geleverd is door Ziggo idd.
Kijk even naar de modem, wellicht een optie om de modem/router gewoon te laten vervangen door een connectbox als het een oud modem is. Vang je 2 vliegen in 1 klap, WiFi is verder prima van dat modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 22:58
LopendeVogel schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:15:
[...]

Nou ik heb zelf in mijn studententijd op de helpdesk gewerkt van UPC, daar kwam het regelmatig voor dat de klanten een monteur belangrijker vonden dan hun doktersbezoek.
Meneer/mevrouw: dan en dan kan er een monteur komen
Klant: oeh ja dan moet ik eigenlijk naar de dokter, maar ik zal de dokter wel afzeggen.

Zo gaat het voor veel mensen anno 2018, de wifi(zoals men het internet noemt) en de TV is belangrijker dan hun eigen gezondheid.
Niks mis mee natuurlijk, iedereen hun prioriteiten.. Maar het valt wel op hoe afhankelijk mensen denken te zijn van een dikke downloadsnelheid, 24/7 TV kijken zonder een hapering in beeld en etc. Men kan niet zonder, ze draaien door wanneer iets even niet werkt (en die frustratie wordt geuit op de klantenservice medewerker of de monteur).
Computer schakelt niet in -> Ziggo bellen, monteur eisen, korting eisen
Rook uit de TV -> ziggo bellen, monteur eisen, korting eisen, nieuwe tv eisen
Ja meneer/mevrouw dan zult u toch echte even contact op moeten nemen met de winkel/fabrikant waar u de TV gekocht heeft, ik kan u helaas niet helpen met rook uit uw tv... Klant: JE MOEDER MOET ****** KRIJGEN, WAT DENK JE WEL NIET? MIJ AF TE KUNNEN WIMPELEN MET DIT ANTWOORD?!?!?!?!

Je kunt het zo gek niet verzinnen, het gebeurt nu eenmaal en alles komt door Ziggo (of kpn, of xs4all of telfort, zolang je internet aanbied kan je doodsbedreigingen verwachten) :D
Inderdaad, ik heb de monteur ook wel eens over de stap gehad maar heb werkelijk nog nooit een chagrijnige monteur gehad.

Komt mede ook doordat mijn meterkast toen had opgeruimd, hij kon er zo bij en hoefde niet alles uit te zoeken. Een lekker kopje koffie doet wonderen en inderdaad gewoon netjes zijn.

Ik geloof zeker dat sommige monteurs op locatie echt gekke situaties meemaken. Nu woon ik nog redelijk in een net dorpje, maar weet zeker dat in sommige steden of grotere plekken anders gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 10:21
Jordyz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:26:
[...]

Inderdaad, ik heb de monteur ook wel eens over de stap gehad maar heb werkelijk nog nooit een chagrijnige monteur gehad.

Komt mede ook doordat mijn meterkast toen had opgeruimd, hij kon er zo bij en hoefde niet alles uit te zoeken. Een lekker kopje koffie doet wonderen en inderdaad gewoon netjes zijn.

Ik geloof zeker dat sommige monteurs op locatie echt gekke situaties meemaken. Nu woon ik nog redelijk in een net dorpje, maar weet zeker dat in sommige steden of grotere plekken anders gaat.
Ow zekers, ik heb ook weleens een klant gehad die direct een monteur eiste. Het systeem kwam toen gelijk met een waarschuwing aangezien deze klant onlangs nog fysiek geweld gebruikt had naar een monteur. Doordat ik dan niet alsnog een monteur kan sturen (zou ik niet eens willen, daarnaast kan het niet) wordt de klant natuurlijk boos.

Daarnaast hebben de monteurs (buiten dit voorbeeld) het dus echt wel beter voor elkaar haha. Hun zien de lach van een klant wanneer het probleem opgelost is, hun krijgen (zoals jij ook aangeeft/doet) een bakkie pleuris, buiten dit zijn de meeste Nederlanders alleen onbeschoft via een toetsenbord of telefoon maar niet wanneer je face-to-face staat. Maar goed, de monteur loopt wel elke dag het risico om in het ziekenhuis te belanden wanneer die bij de klant geen WiFi weet te fixen in een bunker 500 meter verderop.

In tegenstelling tot de meeste hier kan ik mij dus wel degelijk vinden in de reacties van @MediaZoo hij heeft een miljoen keer meer ervaring dan de mensen hier. Daarnaast is hij ook maar een mens/tweaker en ook die maken fouten, zo zal hij ook weleens een fout maken. Maar met zijn ervaringen (ik zie hem al jaren hier) weet hij echt wel de meest voorkomende boosdoeners/oplossingen en etc.

[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 31-10-2018 11:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 11:30
@LopendeVogel Als ik Ziggo bel voor iets (even aanhakend op je niet meewerkende klanten) heb ik eigenlijk de standaard stappen wel al doorlopen. Dit geef ik ook aan. Vaak zijn ze daar al blij mee en vervangen bijvoorbeeld meteen de Horizonbox (met de opmerking dat het heel veel tijd scheelt). Een andere keer willen ze toch nog de stappen of wat andere stappen door lopen. Ook dat is prima uiteraard.

Idem met kortingen vragen. Er zijn er die ieder jaar bellen en dreigen met vertrekken. Ik kan dat echt niet. Heb 2 jaar geleden gebeld om te vragen om korting en ook aangegeven dat ik kan dreigen om te vertrekken, maar dat wil ik helemaal niet omdat ik blij ben met Ziggo.
Kreeg toen korting omdat ik al vrij lang klant ben en dat voelt voor mij beter dan dreigen.
Hoop altijd stiekem :P dat die anderen een keer wel gewoon klant af zijn. Maar goed, dat is weer een ander verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Arunia schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:03:
[..] heb ik eigenlijk de standaard stappen wel al doorlopen. Dit geef ik ook aan. Vaak zijn ze daar al blij mee en vervangen bijvoorbeeld meteen de Horizonbox (met de opmerking dat het heel veel tijd scheelt). Een andere keer willen ze toch nog de stappen of wat andere stappen door lopen. Ook dat is prima uiteraard.
Het ligt er vaak ook een beetje aan hoe je dat als klant brengt en of de medewerker je competentie eruit pikt. Niet iedereen heeft daar gevoel voor en soms wil/kan/mag je als helpdeskmedewerker het risico niet nemen. Ik heb nooit op een telefonische helpdesk gezeten, maar als ik één ding geleerd heb over hulpverlening bij technische zaken: vertrouw nooit blind een eindgebruiker. En dan bedoel ik niet dat je moet aannemen dat de klant een dief is of andere verkeerde bedoelingen heeft, maar er zijn er te veel die hun eigen bekwaamheid hopeloos overschatten, dingen oprecht verkeerd begrijpen of op een andere manier zorgen dat je beter wel gewoon de stappen kunt doorlopen, al zal dat in veel gevallen overbodig zijn. En dan heb je nog de leugenaars...

Toen ik nog een jaar of twintig was vond ik het wel eens vervelend om heel elementaire dingen opnieuw te moeten doen als ik daarvoor zelf tevergeefs veel ingewikkelder dingen geprobeerd had voordat ik uiteindelijk toch maar de helpdesk belde, maar sinds ik zelf een tijdje met eindgebruikers te maken heb gehad, vind ik het echt geen enkel probleem meer.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:12
Het ligt er ook erg aan hoe de persoon van de klantenservice zich kan inleven in de klant. Een medewerker zoals @LopendeVogel zal met mij een stuk prettiger gesprek hebben dan een die enkel en alleen het script kan doorlopen en zelf niet na wil denken.

Mooi voorbeeld wat ik een hele tijd geleden had (de tijd voordat internet via mobiel normaal was, anders had ik het zelf wel opgezocht)) is toen ik geen internet had. Ik belde naar de helpdesk met de vraag "Is er een storing bekend op mijn adres of moet ik het in huis zoeken?" Ging de dame/heer aan de andere kant de lijn gewoon het script in: "Modem opnieuw opstarten aub.", "Heb ik al gedaan en helpt niet, ik wil alleen weten of er een storing is". "Start uw modem toch maar opnieuw op.", "Ok, doe ik, maar ik verwacht niet dat dat gaat helpen. Is er misschien een storing bekend?", etc, etc.
20 minuten 'troubleshooting' later komt hij/zij: "Oh ja, ik zie het al, er staat vanaf een uur geleden een storing gemeld in jouw gebied. Je internet doet het niet." Toen heb ik gereageerd met een nogal boze opmerking dat ik het waardeerde dat hij/zij zo goed naar mijn vraag geluisterd had, zo nuttig mijn en zijn/haar tijd besteed had en heb ik de telefoon maar opgehangen.

Dan spreek ik toch liever met een medewerker met wat inlevingsvermogen ook al heeft hij/zij geen technische achtergrond. Ik vind het geen probleem om de standaard troubleshooting door te lopen, want ook wij Tweakers missen wel eens wat, maar die moet dan wel bij de vraag (en het probleem) passen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
mcetweaker schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:13:
[...]

Het is geen combi, en het lijkt me heel sterk dat dit geval door ziggo is geleverd. Waarom denken mensen steeds meer dat alle apparatuur in huis door een provider is/wordt geleverd? Een schemerlamp of koelkast wordt toch ook niet door je electriciteitsbedrijf geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:51
In de tijd dat er nog losse modems werden geleverd kon je de WGR614 aanschaffen via Ziggo, maar dat is járen geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Heb al enige jaren UPC Zakelijk, wat later uiteraard Ziggo Zakelijk geworden is.
Een doorn in mijn oog is altijd de Hitron modem geweest, het gebrek aan bridge mode om zelf een router te gebruiken.
Uit mijn recent contact met de helpdesk (over een ander aansluiting) kreeg ik te horen dat het tegenwoordig wel mogelijk is om een Ziggo Zakelijk met bridge mode te krijgen. Je verliest dan wel het vast IP adres garantie (zit al jaren op 92.111.xxx.xxx), en je krijgt een nieuwe modem.
Ik zou daar bijna de vlag voor buiten gaan hangen.

Na wat onderhandelen, dan toch gelukt om tegen dezelfde prijs (ik zat nog op prijsnivo van UPC Zakelijk) nu dat 'nieuwe' Ziggo Zakelijk te krijgen.

Afgezien van de nukken van de Hitron modem (DHCP server staat altijd aan na reboot, max 20 portforwards, etc) was ik wel altijd tevreden over de stabiliteit en snelheid van de verbinding.
Maar zojuist zie ik, dat ik een compal modem gaat krijgen, als ik daar zo de ervaringen van lees, is dat niet al te best.
Zijn deze problemen intussen al opgelost, of niet meer van toepassing nadien de modem in bridge staat ?
Doe ik er eigenlijk wel goed aan om deze overstap te maken ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
Madshark schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:56:
Heb al enige jaren UPC Zakelijk, wat later uiteraard Ziggo Zakelijk geworden is.
Een doorn in mijn oog is altijd de Hitron modem geweest, het gebrek aan bridge mode om zelf een router te gebruiken.
Uit mijn recent contact met de helpdesk (over een ander aansluiting) kreeg ik te horen dat het tegenwoordig wel mogelijk is om een Ziggo Zakelijk met bridge mode te krijgen. Je verliest dan wel het vast IP adres garantie (zit al jaren op 92.111.xxx.xxx), en je krijgt een nieuwe modem.

Na wat onderhandelen, dan toch gelukt om tegen dezelfde prijs (ik zat nog op prijsnivo van UPC Zakelijk) nu dat 'nieuwe' Ziggo Zakelijk te krijgen.

Afgezien van de nukken van de Hitron modem (DHCP server staat altijd aan na reboot, max 20 portforwards, etc) was ik wel altijd tevreden over de stabiliteit en snelheid van de verbinding.
Maar zojuist zie ik, dat ik een compal modem gaat krijgen, als ik daar zo de ervaringen van lees, is dat niet al te best.
Zijn deze problemen intussen al opgelost, of niet meer van toepassing nadien de modem in bridge staat ?
heb ook zakelijk, en heb 0 problemen met het modem (in bridge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Madshark schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:56:

Huh, is niet juist een eigenschap van Ziggo Zakelijk dat je een modem in bridge krijgt en zelf een router moet leveren? Dat ding krijgt een eigen subnet en het is aan jou daar iets zinvols mee te doen.

Ik vergis me, het is een basis router. Een van je eigen externe IP adressen zit op de binnen interface van het ding, dat is je gateway voor je netwerk. Verder heb je zelf 5 IP's waar je wat nuttig mee mag doen. Meer dan dom routeren doet 'ie niet. Werkt hier prima. :)

De SLA is leuk, maar voor mij is DE reden om Ziggo Zakelijk te nemen, die wat is het, /29. En dat is uiteraard een fixed block, met 5 voor jou bruikbare IP adressen.

[ Voor 7% gewijzigd door unezra op 31-10-2018 17:49 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ach de routes zijn sowieso niet te begrijpen..

vanaf de andere kant van de wereld.. naar 2 fZiggo (fEssentkabelkom zelfs!) adressen krijg je al hele mooie uitwerkingen :')

vanaf t zelfde begin punt... de ene doet het in 18 hops.. de andere in 24!

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
unezra schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:45:
[...]

Huh, is niet juist een eigenschap van Ziggo Zakelijk dat je een modem in bridge krijgt en zelf een router moet leveren? Dat ding krijgt een eigen subnet en het is aan jou daar iets zinvols mee te doen.

Ik vergis me, het is een basis router. Een van je eigen externe IP adressen zit op de binnen interface van het ding, dat is je gateway voor je netwerk. Verder heb je zelf 5 IP's waar je wat nuttig mee mag doen. Meer dan dom routeren doet 'ie niet. Werkt hier prima. :)

De SLA is leuk, maar voor mij is DE reden om Ziggo Zakelijk te nemen, die wat is het, /29. En dat is uiteraard een fixed block, met 5 voor jou bruikbare IP adressen.
Jij hebt het over de PRO functie, waar je inderdaad 5 IP adressen krijgt, en de modem een simpele router zal worden.
Dat is niet waar ik het over had. Ik heb een niet-PRO aansluiting, dus 1 IP adres. Echter in het verleden moest ik altijd leven met de router/nat functie van de Hitron modem, omdat bij Ziggo Zakelijk een bridge-mode niet mogelijk was.
Recentelijk echter, is dit nu wel mogelijk, je krijgt dan een consumenten modem, en consumenten 'vrijheid', dus nu kan er weer gebridged worden, met eigen router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Madshark schreef op donderdag 1 november 2018 @ 01:20:
[...]
Jij hebt het over de PRO functie, waar je inderdaad 5 IP adressen krijgt, en de modem een simpele router zal worden.
Dat is niet waar ik het over had. Ik heb een niet-PRO aansluiting, dus 1 IP adres. Echter in het verleden moest ik altijd leven met de router/nat functie van de Hitron modem, omdat bij Ziggo Zakelijk een bridge-mode niet mogelijk was.
Recentelijk echter, is dit nu wel mogelijk, je krijgt dan een consumenten modem, en consumenten 'vrijheid', dus nu kan er weer gebridged worden, met eigen router.
Hmm ja. Ik zie het. Wat ik heb stond dacht ik eerst bekend als Ziggo Zakelijk MKB.
Maar inderdaad, als ik nu kijk op de website is het de Pro functie.

Voor mij is dat DE reden om voor Ziggo Zakelijk te gaan, zonder Pro is het effectief gewoon een consumenten verbinding.

Overigens ben ik geen bedrijf, de reden dat ik een Ziggo Zakelijk abbo heb is omdat ik de activiteiten van mijn stichting heb stopgezet en dus mijn server uit het rack heb gehaald. Omdat ik toch de website actief wil houden en ooit misschien verder wil kunnen, heb ik de hosting naar huis gehaald. Dan is 1 extern IP adres dat ook nog eens niet gegarandeerd statisch is niet ideaal. Dus Ziggo Zakelijk Pro, mét fatsoenlijk modem (dat stiekem eigenlijk een minimalistische router is) en daarachter mijn eigen router.

Hiervoor gebruik ik het KvK nummer van mijn stichting maar om de belastingaangifte makkelijk te maken, betaal ik de rekening gewoon 100% zelf. (Op die manier kan ik een nul aangifte doen. Geen inkomsten, geen uitgaven. Dat ís ook zo. Alleen MOET je voor Ziggo een MKB nummer overleggen om een aanvraag te kunnen doen, vandaar dat het nog aan mijn stichting hangt.)

Wat ik wel leuk vind aan zo'n verbinding is ondanks dat ik geen extra SLA heb, de Zakelijk helpdesk een heel stuk beter en professioneler is dan de consumenten helpdesk. Ik betaal nu grofweg hetzelfde als voor mijn consumenten Ziggo, met 2 consessies:

- Geen telefonie (gebruikten we toch al nauwelijks)
- Lagere snelheid (250/40 ipv 500/50)

Dat laatste vind ik acceptabel. Ik download nauwelijks, heb werkelijk nog niet gemerkt dat mijn verbinding trager is geworden en mocht dat tóch zo zijn, dan upgrade ik gewoon naar 500/50. Op dit moment vind ik dat te duur.

Long story short: Ik zou gaan voor Pro. Dan heb je én een fatsoenlijke router én 5 IP adressen. Zonder Pro, vind ik het nut van Zakelijk beperkt. Maar da's persoonlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01:32
Volgende maand een verhuizing en op mijn nieuwe adres hebben ze geen glasvezel of bonded dsl. Max snelheid met dsl is 30MB en heb ik dus geen andere keuze dan ziggo. Ben wel een beetje bang als ik zo op andere sites slechte ervaringen lees dat het nooit stabiel is etc :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
BlackBarryNL schreef op donderdag 1 november 2018 @ 08:51:
Ben wel een beetje bang als ik zo op andere sites slechte ervaringen lees dat het nooit stabiel is etc :?
Huh? Ziggo heeft een ruim 3 miljoen klanten en dan ben je bang omdat hier afgelopen maand 3 mensen een instabiele verbinding hebben? Ik zit inmiddels al 13 jaar bij Ziggo (en de voorgangers hiervan) en heb nooit problemen gehad. Meestal is er geklust aan de hoofdaansluiting (heb al een een keer een rijgdoos gezien waardoor het retoursignaal er niet door kwam) of de bekabeling slecht. Als je het toch spannend vind laat je een monteur komen om het aan te sluiten. Die vervangt dan eventueel direct je hoofdaansluiting als die verouderd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Volgende maand een verhuizing en op mijn nieuwe adres hebben ze geen glasvezel of bonded dsl. Max snelheid met dsl is 30MB en heb ik dus geen andere keuze dan ziggo. Ben wel een beetje bang als ik zo op andere sites slechte ervaringen lees dat het nooit stabiel is etc :?
Hangt ervan af wat je wensen zijn. Als je het modem in bridged modus laat zetten, zelf er een fatsoenlijke (wifi)router achter plaatst en een CI kaart in je tv stopt werkt het allemaal prima en probleemloos. Net als bij andere providers is de door de provider geleverde apparatuur (modems, settopboxen) vaak van bedroevende kwaliteit.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, ik heb hier nu sinds 2 maanden een connectbox (na al die jaren ervoor mijn modem in bridge gehad te hebben). En het werkt echt prima hoor. Heb zelf geen last van de problemen die gamers zouden hebben (logisch want enige wat hier online gaat is Roblox voor de kids).

De huidige Horizonbox is inderdaad niet optimaal maar gelukkig is Ziggo nu aan het testen met een nieuwe mediabox en heb er vertrouwen in dat die een stuk beter werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door jongetje op 01-11-2018 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
Hier al bijna 10 jaar klant, welgeteld 2 storingen gehad overdag. Internet super stabiel, TV kwaliteit gewoon goed. Niets te klagen. Tuurlijk... als je zoekt kom je altijd problemen tegen en er zijn altijd mensen die ontevreden zijn, maar als ik het zo om mij heen zien en lees valt Ziggo helemaal niets tegen.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:52
Iets in mij zegt mij dat er ergens gedoe om TV rechten is. Ik bedoel, de Ziggo Go app voor Android TV is meer dan 8 maanden geleden aangekondigd en ruim 2 maanden geleden was er een testversie. Het kan toch werkelijk niet zo moeilijk zijn om een Ziggo Go app voor Android TV te maken? Op mijn Sony Android TV draait al meer dan een jaar de normale Android app. Alleen de hele navigatie door de app draait in portrait mode, dus je moet je hoofd draaien en een los toetsenbord/muis gebruiken. Maar buiten dat werkt de app gewoon hetzelfde als op een telefoon (geinstalleerd door .apk te downloaden en te sideloaden).

Maar als ik dan bij sommige programma's op Ziggo Go via de telefoon de melding krijg dat ik het programma niet mag casten dan vind ik dat we nog een hele weg te gaan hebben met TV rechten. Ik kijk al niet echt veel TV en door dit soort gedoe krijg ik er alleen maar minder zin in om te kijken naar reclame aangevuld met slechte programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:56
Wij hebben sinds kort Ziggo Compleet en daarbij zo'n box gekregen. Dit ding loopt constant vast en ook met terugkijken wil die nog wel eens uitvallen.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doobieters schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:05:
Wij hebben sinds kort Ziggo Compleet en daarbij zo'n box gekregen. Dit ding loopt constant vast en ook met terugkijken wil die nog wel eens uitvallen.

Iemand enig idee?
Je geeft wel erg weinig informatie "We hebben een box gekregen en die loopt vast".

Wat heb je zelf al gedaan? Hoe zit het aangesloten, heb je de helpdesk al gebeld om de juiste stappen te doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

zeroday

There is no alternative!

daxy schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:39:
[...]

Hier al bijna 10 jaar klant, welgeteld 2 storingen gehad overdag. Internet super stabiel, TV kwaliteit gewoon goed. Niets te klagen. Tuurlijk... als je zoekt kom je altijd problemen tegen en er zijn altijd mensen die ontevreden zijn, maar als ik het zo om mij heen zien en lees valt Ziggo helemaal niets tegen.
vandaag, voor het eerst in jaren dat ik ineens hier op het werk geen verbinding meer met huis kan maken.
aangezien ik altijd eerst mijn eigen netwerk niet vertrouw doe ik even niets, kijk even op de storingen pagina van ziggo en zie dan nog niets staan ..
Dan na een 2 uur of zo ga ik even mezelf bellen want of het is mijn router die het niet meer doet of het kan de kabelmodem zijn. Maar hey .. geen belletje wat overgaat zou het dan een storing zijn?
Ga nu even kijken bij ziggo en zie dat wellicht een van mijn buren om half 12 de melding heeft gemeld (althans de storing staat sinds half 12 geregistreerd) .. Mooi, ligt het dus niet aan mij ;)
ik woon aan het begin van een nieuwbouwwijk dus het kan maar zo dat er iemand een kabel ergens heeft losgetrokken ;l)

ik ben op zich tevreden met ziggo, heb ook een horizonbox, ben beta tester en mag af en toe wat dingen doen en ik zie dat men bezig is en blijft om issues op te lossen.

Ik heb nog geen reden gevonden om over te stappen op glas, in ieder geval is glas hier niet goedkoper met wat ik kan krijgen tov ziggo, dus waarom zou ik over stappen voor wellicht een paar euro per maand minder? .. niet nodig.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doobieters schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:05:

Iemand enig idee?
Wat is de signaalsterkte- en kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@doobieters Ik neem aan dat je de horizonbox bedoeld?
Heb zelf ook regelmatig dat het ding slecht reageert en ondertussen ook niet goed reageert op de Logitech Harmony remote. Als die omgeruild wordt, dan gaat het een tijdje goed en daarna weer belabberd.
Verder qua Ziggo of voorheen UPC eigenlijk nooit echt problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• valkenier
Kent iemand dit modem van Ziggo? Of heeft iemand die in huis?

https://www.ziggo.nl/klan...nder-wifi/ubee-ubc1318zg/

http://www.ubeeinteractiv...318_Data_Sheet_041717.pdf

Ziet er best interessant uit voor ons tweakers. Kan even niet achterhalen welke chipset er inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 10:16
valkenier schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:54:

Ziet er best interessant uit voor ons tweakers. Kan even niet achterhalen welke chipset er inzit.
Dit is een nieuw modem wat allleen in test gebieden op dit moment gebruikt wordt bij een handvol zakelijke aansluitingen voor zover bekend, of het modem en de snelheid van 1 gigabit ook daadwerkelijk aan de consument aangeboden gaat worden is nog maar afwachten en dan nog niet eerder dan 2021 ivm de infrastructuur die ervoor nodig is om dat goed te kunnen aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Douwsky schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:46:
[...]

Dit is een nieuw modem wat allleen in test gebieden op dit moment gebruikt wordt bij een handvol zakelijke aansluitingen voor zover bekend, of het modem en de snelheid van 1 gigabit ook daadwerkelijk aan de consument aangeboden gaat worden is nog maar afwachten en dan nog niet eerder dan 2021 ivm de infrastructuur die ervoor nodig is om dat goed te kunnen aanbieden
Het gaat me niet zo zeer om die 1 Gigabit met docsis 3.1, maar meer om de overige specs: geen overbodige wifi op je modem, en waarschijnlijk geen puma6. Het lijkt me daarom op het eerste gezicht een beter modem dan de huidige connectbox.
Dat hij docsis 3.1 ondersteunt is leuk voor de toekomst, maar nu nog niet zo heel relevant, omdat Ziggo zijn netwerk nog moet ombouwen. Daar lopen idd pas de eerste testen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

meesje schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:14:
[...]

Wat is de signaalsterkte- en kwaliteit?
Kun je daar serieus conclusies aan verbinden? De horizon(s) die ik had gaven ook altijd 2 keer 100% op die waardes en toch waren ze traag en gaven ze blokjes. Enige waar ik wat aan kan zien als de BER boven de 0 komt. Maar dan zijn er al genoeg andere aanwijzigingen dat er iets aan de hand is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 10:16
valkenier schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:54:
[...]

Het gaat me niet zo zeer om die 1 Gigabit met docsis 3.1, maar meer om de overige specs: geen overbodige wifi op je modem, en waarschijnlijk geen puma6. Het lijkt me daarom op het eerste gezicht een beter modem dan de huidige connectbox.
Dat hij docsis 3.1 ondersteunt is leuk voor de toekomst, maar nu nog niet zo heel relevant, omdat Ziggo zijn netwerk nog moet ombouwen. Daar lopen idd pas de eerste testen mee.
Aah oke, voor zover ik weet gebruikt deze geen puma6 chip inderdaad maar bindt me er niet op vast :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
page404 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:10:
[...]

Kun je daar serieus conclusies aan verbinden? De horizon(s) die ik had gaven ook altijd 2 keer 100% op die waardes en toch waren ze traag en gaven ze blokjes. Enige waar ik wat aan kan zien als de BER boven de 0 komt. Maar dan zijn er al genoeg andere aanwijzigingen dat er iets aan de hand is. ;)
Ja zeker, tenminste is mij verteld. Signaalkwaliteit op 100% is ok. Maar signaalsterkte op 100% is echt te veel. Je denkt dat dit ok is, maar het kan echt problemen veroorzaken. Vaak moet dit buiten door de monteur opgelost worden, of een extra splitter in de meterkast. Dat laatste zie ik wel een beetje als een lapmiddel. Zul je zien dat ze buiten wat aanpassen, is je signaal weer te slap....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
page404 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:10:
[...]

100% voor beide kan ook te veel zijn :) ja dat klinkt raar ;)
Daarnaast kunnen T3 of T4 meldingen in de connectbox ook invloed hebben op bijvoorbeeld blokjes.
En zo zijn er nog wel 100 redenen waarschijnlijk, vrij lastig met beperkte info iets te kunnen zeggen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meesje schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:16:
Ja zeker, tenminste is mij verteld. Signaalkwaliteit op 100% is ok. Maar signaalsterkte op 100% is echt te veel. Je denkt dat dit ok is, maar het kan echt problemen veroorzaken. Vaak moet dit buiten door de monteur opgelost worden, of een extra splitter in de meterkast.
Je bent heel stellig, maar je weet toch wel dat de signaalsterkte in % geen representatieve indicatie betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:29:
[...]

Je bent heel stellig, maar je weet toch wel dat de signaalsterkte in % geen representatieve indicatie betreft?
Ik weet ook alleen maar wat me verteld wordt. ;)
In ieder geval kan de vraagsteller het beste met Ziggo bellen en een monteur langs laten komen. Die kan in ieder geval het signaal meten. En gelijk even laten checken of de wcd in de woonkamer nog goed is. Sowieso het advies om goede bekabeling te gebruiken en goede splitters. Gewoon even met ziggo bellen. Ik maak nog gebruik van de allereerste horizon box (early adopter). Mijn ervaring is dat die box erg nauw luistert naar het signaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Douwsky schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:46:
[...]

als het inderdaad geen BUGGY chipset bevat kan het een mooi alternatief zijn voor mensen die gek worden van de connectbox :)

voorlopig voldoet mij de TC7210 het nog prima.. (bridge) dus als die ooit dood gaat mogen ze me wel weer een ubee sturen ipv zo`n gare connectbox :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online

De handleiding noemt het instellen van een vast(e) IPv4 adres(reeks) en mogelijk IPv6 adresreeks. Het lijkt te gaan om "zakelijk internet pro".

Een goede stap vooruit vanaf de Hitron CGNV4 - dat was een Puma6 modem waarbij het een betere ervaring af om terug te gaan naar een oud Cisco modem :X
Dit modem werd veel eerder uitgerold dan de connect box en had nog meer QA issues dan de eerste connectboxes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

De consumenten servicedesk is ehm, niet altijd even geweldig. Relatief ongetrained personeel dat lang niet altijd heel erg behulpzaam is. Wil je een betere servicedesk: Ziggo Zakelijk. (Maar dan heb je een KvK nummer nodig.)

Verder zelf denk ik alweer 10, 11 jaar klant en ja, het is wel eens mis gegaan en ja, ik heb wel eens een issue en ja, ik heb wel eens een servicedeskmedewerker door de telefoon getrokken, maar netto ben ik heel tevreden met ze.

Zorg wel voor én goede TV bekabeling én goede netwerkbekabeling. (Oh, en laat je modem in bridge mode zetten en hanger zelf een router en AP achter. Dat schijnt wel een hoop hoofdpijn te schelen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Martinusz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:16:
[...]

100% voor beide kan ook te veel zijn :) ja dat klinkt raar ;)
Daarnaast kunnen T3 of T4 meldingen in de connectbox ook invloed hebben op bijvoorbeeld blokjes.
En zo zijn er nog wel 100 redenen waarschijnlijk, vrij lastig met beperkte info iets te kunnen zeggen.
ja ik begreep dat 100% signaal niet altijd goed is ;) aangezien de schaal maar tot 100 gaat kan ie net zo goed 150% zijn, ofwel frituren die handel :+
Ik had na mijn problemen van afgelopen weekend de kabels op een sterkere dB output aangesloten op de splitter. Signaal is nu 95% in het televisiekastje. Misschien toch een tandje terug zetten dan.
Overigens lijken mijn issues opgelost; ik had een kapotte adapter. Verklaarde ook de brandlucht in de gang in de dagen ervoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Uit mijn hoofd heb ik dat modem, of iets dat d'r sterk op lijkt. :)
Geen WiFi, modem in router modes.

Ik heb het iig in combinatie met Ziggo Zakelijk Pro, dus 5 fixed IP adressen. (/29)
Dit dus: https://www.ziggo.nl/zakelijk/campagne/wat-is-pro/

Werkt als een tierelier. Router d'r achter en gaan.

Wat me wel verrast is dat jouw link zegt dat het modem in bridge kan. Ik dacht enkel in routed mode waardoor je zelf 5 fixed IP's over houd, in bridge zou je d'r 6 over moeten houden lijkt me. Iemand die daar iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
page404 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:30:
[...]

ja ik begreep dat 100% signaal niet altijd goed is ;) aangezien de schaal maar tot 100 gaat kan ie net zo goed 150% zijn, ofwel frituren die handel :+
Ik had na mijn problemen van afgelopen weekend de kabels op een sterkere dB output aangesloten op de splitter. Signaal is nu 95% in het televisiekastje. Misschien toch een tandje terug zetten dan.
Overigens lijken mijn issues opgelost; ik had een kapotte adapter. Verklaarde ook de brandlucht in de gang in de dagen ervoor :X
Een splitter dempt en versterkt niet.

Maar ik gaf je al eerder aan dat bijvoorbeeld een defecte adapter of versterker eerder voorkomt dan dat je de monteur moet gijzelen voor een oplossing ;)

Al tal van bezoeken leer je vanzelf wel dat storingen vanuit het netwerk niet vaak voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:52
-

[ Voor 98% gewijzigd door dennisdennis12 op 02-11-2018 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:49
unezra schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:35:
[...]

Uit mijn hoofd heb ik dat modem, of iets dat d'r sterk op lijkt. :)
Geen WiFi, modem in router modes.

Ik heb het iig in combinatie met Ziggo Zakelijk Pro, dus 5 fixed IP adressen. (/29)
Dit dus: https://www.ziggo.nl/zakelijk/campagne/wat-is-pro/

Werkt als een tierelier. Router d'r achter en gaan.

Wat me wel verrast is dat jouw link zegt dat het modem in bridge kan. Ik dacht enkel in routed mode waardoor je zelf 5 fixed IP's over houd, in bridge zou je d'r 6 over moeten houden lijkt me. Iemand die daar iets over kan zeggen?
Als het goed is krijg je bij PRO een EPC3940 of Hitron. Dit modem ken ik ook nog niet die nieuwe Ubee UBC1318ZG, interessant..... vraag me af waar/hoe je die kunt krijgen.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
Bij ziggo, maar volgens mij wordt dit modem nog maar zeer beperkt uitgegeven. Omdat consumenten en "normale" zakelijke klanten een connect box krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

MediaZoo schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:42:
[...]

Een splitter dempt en versterkt niet.

Maar ik gaf je al eerder aan dat bijvoorbeeld een defecte adapter of versterker eerder voorkomt dan dat je de monteur moet gijzelen voor een oplossing ;)

Al tal van bezoeken leer je vanzelf wel dat storingen vanuit het netwerk niet vaak voorkomen.
Ik heb een aardige historie van issues op dit adres. Deels hebben die denk ik wel in het "netwerk" gezeten aangezien na het laatste grote onderhoud de lijn echt stabieler is. Maar de horizon boxen en het modem zelf zijn een grote bron van ergernissen geweest de afgelopen maanden. Uiteindelijk de Horizon Box eruit gegooid, en het modem in bridge modus gezet. Dat icm een verse poweradapter op de "splitter" (of is het dan toch een versterker?) geeft vanaf nu hopelijk wat stabiliteit.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:36

immetjes

HIER is BERN-E

Nadat internet elke dag een paar keer uitviel hebben Ziggo monteurs 29-okt de connectors in de straatkast en in m’n huis vervangen. Ook is het AOP beter aangesloten en is de splitter vervangen. Up- en downstream waardes zijn nu goed.

Omdat internet weer zo’n 3x per dag uitvalt heb ik vandaag een pingplotter gedraaid (zie log hier beneden, de dikste rode lijn is het moment waarop ik het modem heb gereset op aanraden van Ziggo helpdesk). Ongeveer elke 170 minuten ontstaat er packetloss tussen de 68 en 100%. Hierdoor valt de verbinding weg. In het log van m’n modem zie ik RSC Partial Service en SYNC Timing Sync. Failure op het tijstip van de packet loss.

Pingplotter 01-nov-2018

Router is een Netgear R7000 met Xvortex firmware en het modem is een nieuw Arris modem van Ziggo (met Puma 6 chipset).

Buiten die packet loss doet internet het uitstekend. Strakke snelheid, goeie ping en weinig jitter.

Nu komt er as dinsdag weer een monteur en ik hoop dat hij het dit probleem oplost. Ik krijg alleen het vermoeden dat het aan iets in de wijk op straat ligt of dat m’n router effect heeft op het modem.

Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door immetjes op 01-11-2018 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om niet steeds die 'extra' zenders op ziggogo.tv te krijgen? Ik heb bewust een beperkte set maar eens in de zoveel tijd staan er opeens een of meer andere zenders bij. Deze zullen wel 'gepromoot' worden maar ik vind het vooral irritant dat ik ze steeds uit moet schakelen >:)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
immetjes schreef op donderdag 1 november 2018 @ 22:39:
Nadat internet elke dag een paar keer uitviel hebben Ziggo monteurs 29-okt de connectors in de straatkast en in m’n huis vervangen. Ook is het AOP beter aangesloten en is de splitter vervangen. Up- en downstream waardes zijn nu goed.

Omdat internet weer zo’n 3x per dag uitvalt heb ik vandaag een pingplotter gedraaid (zie log hier beneden, de dikste rode lijn is het moment waarop ik het modem heb gereset op aanraden van Ziggo helpdesk). Ongeveer elke 170 minuten ontstaat er packetloss tussen de 68 en 100%. Hierdoor valt de verbinding weg. In het log van m’n modem zie ik RSC Partial Service en SYNC Timing Sync. Failure op het tijstip van de packet loss.

[Afbeelding: Pingplotter 01-nov-2018]

Router is een Netgear R7000 met Xvortex firmware en het modem is een nieuw Arris modem van Ziggo (met Puma 6 chipset).

Buiten die packet loss doet internet het uitstekend. Strakke snelheid, goeie ping en weinig jitter.

Nu komt er as dinsdag weer een monteur en ik hoop dat hij het dit probleem oplost. Ik krijg alleen het vermoeden dat het aan iets in de wijk op straat ligt of dat m’n router effect heeft op het modem.

Iemand een idee?
Zelf heb ik ook een r7000 met de nieuwste xvortex erop. Mijn verbinding is super stabiel. Misschien overbodige vraag, maar je hebt je connectbox na de reset wel weer in bridge mode staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
dennisdennis12 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:01:
Bij ziggo, maar volgens mij wordt dit modem nog maar zeer beperkt uitgegeven. Omdat consumenten en "normale" zakelijke klanten een connect box krijgen.

Ik heb dat modem ook, icm een consumentenverbinding. Daarbij kan de modem echter wel in bridge-mode.
En in hoe komt @dennisdennis12 dan aan dit modem op een consumentenlijn? Kunnen wij daar ook om vragen?

[ Voor 22% gewijzigd door valkenier op 01-11-2018 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
immetjes schreef op donderdag 1 november 2018 @ 22:39:
In het log van m’n modem zie ik RSC Partial Service en SYNC Timing Sync. Failure op het tijstip van de packet loss.
Partial service is niet goed, op dat moment heeft de modem geen connectie op alle kanalen, maar slechts op een deel ervan. Hence: partial service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Lizard schreef op donderdag 1 november 2018 @ 23:04:
[...]

Zelf heb ik ook een r7000 met de nieuwste xvortex erop. Mijn verbinding is super stabiel. Misschien overbodige vraag, maar je hebt je connectbox na de reset wel weer in bridge mode staan?
Ja, modem staat in bridge mode. Vanacht enkel om 23:19 packet loss. En om exact dezelfde tijd om 23:19 ook weer "Sync Timing Synchronization failure" en "RCS Partial Service" in het modem log. Zou het kunnen dat de straatversterker kuren heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d9C0yCBx6bnCz5G13Q2BBP5G/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ixgdq9j4r9Jbra1WH0UaRvO9/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JDTGFJUQSpL5wca23GQrcW1s/medium.png

[ Voor 61% gewijzigd door immetjes op 02-11-2018 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
valkenier schreef op donderdag 1 november 2018 @ 23:29:
[...]

En in hoe komt @dennisdennis12 dan aan dit modem op een consumentenlijn? Kunnen wij daar ook om vragen?
Je zou het kunnen proberen via de klantenservice, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat je het modem krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door dennisdennis12 op 02-11-2018 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het analoge signaal gaat er weliswaar over een tijdje af, maar weet iemand wat er aan de hand kan zijn als meerdere analoge zenders (de RTL's, Net5 en NPO1) zodanig haperen dat het lijkt alsof je een videostream over bagger wifi zit te kijken?

Haperen heb ik met analoog nog nooit meegemaakt :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:13:
Het analoge signaal gaat er weliswaar over een tijdje af, maar weet iemand wat er aan de hand kan zijn als meerdere analoge zenders (de RTL's, Net5 en NPO1) zodanig haperen dat het lijkt alsof je een videostream over bagger wifi zit te kijken?

Haperen heb ik met analoog nog nooit meegemaakt :?
Ziggo krijgt geen analoog signaal aangeleverd van die zenders. Die zet het HD signaal om in analoog (en ook in SD voor de commerciëlen), blijkbaar loopt er een omzetter te haperen waardoor dit gebeurd.

Daarnaast zou ik kijken in hoeverre je al kunt omschakelen naar digitale TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

tcviper schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:53:
[...]
Als het goed is krijg je bij PRO een EPC3940 of Hitron. Dit modem ken ik ook nog niet die nieuwe Ubee UBC1318ZG, interessant..... vraag me af waar/hoe je die kunt krijgen.
Ah ja, even een plaatje opgezicht, het lijkt idd een EPC3940 te zijn.
(Thuis vergeten te kijken wat er werkelijk hangt.)

Ergens vind ik het wel jammer dat je van de /29 die je hebt, je maar 5 IP's kunt gebruiken. Het modem is je gateway en die heeft 1 van je 6 adressen in gebruik. Ook is het voor zover ik weet niet mogelijk om méér dan een /29 te krijgen. :(

Wel krijg je native IPv6, ik meen een /64 of /48, niet beroerd dus. Heb ik nog niet ontsloten though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds een paar maanden heb ik problemen met mijn modem. Een Ubee EVW321B. Die problemen begonnen in augustus nadat het modem een firmware update kreeg naar versie 9.12.8006. De IPv6 firewall blokkeert alle ICMP en dat is alleen op te lossen door de IPv6 firewall compleet uit te schakelen.

Maar dat is niet het ergste. Veel erger is dat het modem instabiel is geworden. Ik moet het om de twee dagen resetten. Je kan er bijna de klok op gelijk zetten. Het laden van web paginas gaat ineens heel traag of helemaal niet. Soms is het modem zelf nog bereikbaar via 192.168.178.1, soms ook niet meer. De
telefonie valt soms ook uit. De spanning er een minuutje af lost het probleem op. Ik heb er een tijdje een tijdschakaleer op gehad die elke nacht de spanning er een minuut af haalde. Maar ja, dat is ook niet echt een oplossing voor de lange termijn.

Nu is een correlatie niet altijd een oorzakelijk verband. De aanname dat de problemen door de firmware update komen ligt voor de hand, maar het kan ook toeval zijn. Het kan ook wat anders zijn. Bijvoorbeeld dat het modem gewoon gaar is.

En waarom dan niet om een ander modem gevraagd? Tja, de UBee EVW321B is nog steeds het enige modem waarmee je op een consumenten abo volledig Dual Stack krijgt. Ik wil het niet kwijt, want met een ander modem ben ik vrijwel zeker Dual Stack kwijt want dit modem wordt niet meer uitgeleverd. Als het modem aan zijn eind is, zal er weinig anders op zitten, maar als het inderdaad aan de firmware update ligt, kan ik misschien proberen die teruggedraaid te krijgen.

Maar voordat ik dat allemaal ga omhalen, wil ik wel graag weten of het inderdaad aan de firmware upate ligt. Dus de vraag: ben ik de enige met die problemen met de Ubee EVW321B na de firmware update of zijn er anderen met dezelfde problemen?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:17
Vanacht spontaan een nieuw IP adres toegewezen gekregen. Laatste mailing van Ziggo heeft het hier niet over gehad dus was een beetje verbaasd. Het was al weer een paar jaren geleden sinds er een nieuw IP adres toegewezen was maar had toch op z'n minst wel even een berichtgeving hierover gehad. Domein is gelukkig snel geüpdatet, misschien toch even een scriptje schrijven dat dit automatisch voor me doet als dit een gewoonte begint te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Roetzen schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:34:
Sinds een paar maanden heb ik problemen met mijn modem. Een Ubee EVW321B. Die problemen begonnen in augustus nadat het modem een firmware update kreeg naar versie 9.12.8006. De IPv6 firewall blokkeert alle ICMP en dat is alleen op te lossen door de IPv6 firewall compleet uit te schakelen.
Is de instabiliteit er ook met de firewall uit?

Wat gebruik je voor het verdelen van v6 adressen? SLAAC of DHCP6? In principe kunnen state tables bij een slechte implementatie vollopen.
offtopic:
Het was eerder volgens webcare in dit topic ook nog mogelijk om een TC7210 te activeren - dan heb je in fZiggo gebied ook dual stack als je er één kan regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:48:
[...]
s de instabiliteit er ook met de firewall uit?
Heb ik nog niet geprobeerd voor wat betreft IPv4. Alleen de IPv6 firewall staat uit.
Wat gebruik je voor het verdelen van v6 adressen? SLAAC of DHCP6? In principe kunnen state tables bij een slechte implementatie vollopen
.
SLAAC.
Voor de firmware upgrade was ie hardstikke stabiel. In twee jaar nooit hoeven resetten...
offtopic:
Het was eerder volgens webcare in dit topic ook nog mogelijk om een TC7210 te activeren - dan heb je in fZiggo gebied ook dual stack als je er één kan regelen
Ik dacht dat het niet meer mogelijk was "geregelde" modems geactiveerd te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Roetzen schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:59:
[...]
Heb ik nog niet geprobeerd voor wat betreft IPv4. Alleen de IPv6 firewall staat uit.
Zou het issue ook niet moeten zijn. Maar goed om de IPv6 firewall uit te sluiten.
.
SLAAC.
Voor de firmware upgrade was ie hardstikke stabiel. In twee jaar nooit hoeven resetten...
Standaard use case. Er zijn wel patches geweest voor besturingssystemen waardoor ze meer random adressen zijn gaan gebruiken maar daar hoort een router tegen te komen. Ook als dat de trigger is dan is de zwakke firmware de oorzaak :)
Ik dacht dat het niet meer mogelijk was "geregelde" modems geactiveerd te krijgen?
Oudere reactie maar de mogelijkheid was er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

ANdrode schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:17:
[...]

Zou het issue ook niet moeten zijn. Maar goed om de IPv6 firewall uit te sluiten.

[...]

Standaard use case. Er zijn wel patches geweest voor besturingssystemen waardoor ze meer random adressen zijn gaan gebruiken maar daar hoort een router tegen te komen. Ook als dat de trigger is dan is de zwakke firmware de oorzaak :)

[...]

Oudere reactie maar de mogelijkheid was er wel :)
Hierop inhakend: Ziggo chat beweert dat het opnieuw activeren van m'n oude UBee EVW321B tot wel 72(!) uur kan duren. Is dat zo? Ik heb nu steeds uitvallend internet (zie post hierboven) en activeren van m'n oude modem kan onderdeel zijn van de oplossingsmethodiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

bcome schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:42:
Vanacht spontaan een nieuw IP adres toegewezen gekregen. Laatste mailing van Ziggo heeft het hier niet over gehad dus was een beetje verbaasd. Het was al weer een paar jaren geleden sinds er een nieuw IP adres toegewezen was maar had toch op z'n minst wel even een berichtgeving hierover gehad. Domein is gelukkig snel geüpdatet, misschien toch even een scriptje schrijven dat dit automatisch voor me doet als dit een gewoonte begint te worden.
Waarom verwacht je hier berichtgeving over van Ziggo?
Tenzij je een zakelijke aansluiting met fixed IP hebt, heb je gewoon een dynamisch IP adres dat iedere dag (vaker zelfs) mag veranderen.

Verder: DynDNS. Geen scriptje nodig. Gewoon via je router regelen. (De meeste routers snappen Dyn of een andere service wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jongetje schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:41:
[...]

Ziggo krijgt geen analoog signaal aangeleverd van die zenders. Die zet het HD signaal om in analoog (en ook in SD voor de commerciëlen), blijkbaar loopt er een omzetter te haperen waardoor dit gebeurd.
Ah, okee.
jongetje schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:41:
Daarnaast zou ik kijken in hoeverre je al kunt omschakelen naar digitale TV.
Dat hangt van de vrouw des huizes af (lees: moeders). Harmony's kan ze niet mee overweg, nu liggen er 2 afstandsbedieningen op tafel: Tv + STB. Probeer haar dat nu maar aan te leren :P Moet er alleen nog wel even voor zorgen dat de tv automatisch naar de juiste scart-kanaal gaat, dat heb ik tijdens testen al voor elkaar gekregen door batterijen aan pinnen 8 en 14 te hangen, moet dat alleen nog even goed vastzetten en wegwerken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:17
Raven schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:50:
[...]

Ah, okee.

[...]

Dat hangt van de vrouw des huizes af (lees: moeders). Harmony's kan ze niet mee overweg, nu liggen er 2 afstandsbedieningen op tafel: Tv + STB. Probeer haar dat nu maar aan te leren :P Moet er alleen nog wel even voor zorgen dat de tv automatisch naar de juiste scart-kanaal gaat, dat heb ik tijdens testen al voor elkaar gekregen door batterijen aan pinnen 8 en 14 te hangen, moet dat alleen nog even goed vastzetten en wegwerken.
Kan je niet digitale tv kijken met een CI+ module? Dan heb je alleen de afstandsbediening van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
menzo schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:21:
[...]

Kan je niet digitale tv kijken met een CI+ module? Dan heb je alleen de afstandsbediening van de tv.
Als hij het heeft over een scart aansluiting dan denk ik dat CI+ al geen mogelijkheid is ;)
Althans dat is mijn aanname dan :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

menzo schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:21:
[...]

Zie hieronder O-)
MdO82 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:31:
[...]

Als hij het heeft over een scart aansluiting dan denk ik dat CI+ al geen mogelijkheid is ;)
Althans dat is mijn aanname dan :D
Hier wordt pas iets vervangen als het echt nodig is (lees: defect), we hebben dus nog geen tv uit het CI+ era :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Raven schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:37:
[...]
Zie hieronder O-)
[...]

Hier wordt pas iets vervangen als het echt nodig is (lees: defect), we hebben dus nog geen tv uit het CI+ era :P
Kan je daar niet voor zorgen dan :+ :+ O-) O-)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MdO82 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:42:
[...]

Kan je daar niet voor zorgen dan :+ :+
Als ik de huidige tv een schop geef, dan denk ik eerder aan een gebroken voet i.p.v. defecte tv :+
Maar de scart-oplossing voldoet voorlopig denk ik wel, dan is alleen de power-knop en e.v.t. volume van toepassing op de een en de rest op de ander.

edit: Al zou ik kunnen kijken of er een tv zonder poespas (smart-toestanden) in de V&A staat dat niets meer dan HDMI-CEC heeft, dan vervalt de 2e afstandsbediening ook en geen CI+-module nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 02-11-2018 13:50 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheUninvited
TheUninvited schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:26:

Zodra ik het modem uitzet perfect beeld, modem aan en verbonden met internet overal sneeuw. Dus aanstaande vrijdag een monteur weer laten komen. Wel weer een paar uur wezen rommelen afgelopen zaterdag, maar de conclusie aan mijn kant is dat het internet de TV stoort. Iemand anders die dit probleem herkent misschien? Ik denk dat het door het nieuwe modem komt alleen is het oude modem allang retour ben ik bang.
Om hier op terug te komen. Vandaag is de monteur langs geweest, heeft alles op kunnen lossen voorlopig. Maar er zit nog steeds een breuk verderop in de kabel dus is tijdelijk opgelost met een extra versterker en nu is het beeld weer goed. De aannemer is erg slordig geweest want die hadden die breuk al moeten opmerken toen ze klaar waren volgens de monteur. Het gaat opgelost worden maar valt wel tegen dat het zoveel tijd in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 18-09 00:42
MediaZoo schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:39:
[...]

RG-59U altijd vervangen. Je modem is opzicht goed online. Maar RG-59U biedt vooral boven 450MHz slechtere eigenschappen dan wenselijk is. Daarbij kan één slechte kabel in je installatie ook de rest van de installatie storen. Dan kun je nog alles Kabel Keur etc, hebben maar die ene kabel kan toch voor issues zorgen.
Vandaag dacht ik de rg-59u kabel van 7m te vervangen door de hele lage kruipruimte in te gaan.
Blijkt echter dat hij de muur in gaat, en ik zo te zien geen toegang heb tot het AOP.
Wat nu te doen?
A. Laten zitten? Soms heb ik vol internet, soms is het 25%. Mediabox start soms ook niet lekker op en dan moet ik hem uit/aan zetten. Op zich allemaal overkoombaar.
B kabel knippen en de 6,75m verder gaan met hirschman coax. Dan zit er dus nog steeds een stuk RG59u in het begin.
C. Stuc werk van muur open breken om te kijken waar ze de AOP verborgen hebben tijdens de verbouwing?
D. Bonden ADSL nemen op termijn.

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 16:20:
[...]

Vandaag dacht ik de rg-59u kabel van 7m te vervangen door de hele lage kruipruimte in te gaan.
Blijkt echter dat hij de muur in gaat, en ik zo te zien geen toegang heb tot het AOP.
Wat nu te doen?
A. Laten zitten?
Een niet toegankelijk AOP is hoe dan ook onacceptabel. Ook al los je het nu op een andere manier op, er komt onvermijdelijk weer iets anders waardoor jij of Ziggo er toch bij moet. Dus dan liever nu door de zure appel heen bijten en het AOP toegangelijk maken.
C. Stuc werk van muur open breken om te kijken waar ze de AOP verborgen hebben tijdens de verbouwing?
Als dat is wat nodig is om er bij te komen.. Je zou het ook van de andere kant af kunnen proberen. Vindt waar de groene kabel het huis binnen komt en vandaar volgen richting AOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Roetzen schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 16:31:
[...]
Een niet toegankelijk AOP is hoe dan ook onacceptabel. Ook al los je het nu op een andere manier op, er komt onvermijdelijk weer iets anders waardoor jij of Ziggo er toch bij moet. Dus dan liever nu door de zure appel heen bijten en het AOP toegangelijk maken.
Ziggo zal dit bij storigen ook eisen.

Overigens mag je het AOP zelf niet verplaatsen. Hiervoor moet je logischerwijs Ziggo inschakelen.
(Wij hebben het AOP verplaatst naar de meterkast wat een logischer plek is dan in de woonkamer.)
[...]
Als dat is wat nodig is om er bij te komen.. Je zou het ook van de andere kant af kunnen proberen. Vindt waar de groene kabel het huis binnen komt en vandaar volgen richting AOP.
Wie heeft het AOP weggestuct? Wellicht die partij aansprakelijk stellen voor de schade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 18-09 00:42
unezra schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:40:
[...]

Ziggo zal dit bij storigen ook eisen.

Overigens mag je het AOP zelf niet verplaatsen. Hiervoor moet je logischerwijs Ziggo inschakelen.
(Wij hebben het AOP verplaatst naar de meterkast wat een logischer plek is dan in de woonkamer.)

[...]

Wie heeft het AOP weggestuct? Wellicht die partij aansprakelijk stellen voor de schade?
Ik zie een grijze kabel de muur in gaan vanuit de tuin.
In die hoek in de kruipruimte komt ook doe RG59u kabel naar beneden. En die gaat naar de meterkast midden in het huis waar ze 2 jaar geleden nieuwe kabelkeur kabels hebben getrokken door het hele huis, met signaal versterkers en al.
Waar die AOP is gebleven is dus een raadsel? Maar ik vermoed ergens achter de muren in de erker??
Eerst dacht ik dus dat die netjes in de meterkast was aangeleg, maar door brakke verbinding ga je dus zoeken.
Maar eens bij de buren kijken waar het bij hun binnen komt.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Stinger_Ventura schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 18:07:
[...]

Ik zie een grijze kabel de muur in gaan vanuit de tuin.
In die hoek in de kruipruimte komt ook doe RG59u kabel naar beneden. En die gaat naar de meterkast midden in het huis waar ze 2 jaar geleden nieuwe kabelkeur kabels hebben getrokken door het hele huis, met signaal versterkers en al.
Waar die AOP is gebleven is dus een raadsel? Maar ik vermoed ergens achter de muren in de erker??
Eerst dacht ik dus dat die netjes in de meterkast was aangeleg, maar door brakke verbinding ga je dus zoeken.
Maar eens bij de buren kijken waar het bij hun binnen komt.
Wat zegt Ziggo?
ZIggo heeft namelijk als het goed is documentatie van waar het AOP geplaatst is. :)

Weet je in ieder geval waar 'ie zou *moeten* hangen. Hangt 'ie daar niet, hebben de vorige bewoners 'm eigenhandig verplaatst en dat mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 12:44

mwa

Iemand last van een storing? Hier in Friesland sinds 20 minuten geen verbinding, modem reset al gedaan.
Pagina: 1 ... 98 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic