xxxneoxxx schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:46:
Lijkt mij dat je als monteur ook niet veel meer kan betekenen dan zaker doormeten, oorzaken uitsluiten en evt. dingen vervangen. Als er daadwerkelijk gegraven moet worden dan ben je wel een beetje klaar lijkt mij.
Waarom sommige mensen uit frustratie schijnbaar direct fatsoensnormen over boord gooien als iemand langs komt om je te helpen is mij een raadsel. Als het zo hoog zit, had je er allicht zelf eerder werk van moeten maken?
Nou ik heb zelf in mijn studententijd op de helpdesk gewerkt van UPC, daar kwam het regelmatig voor dat de klanten een monteur belangrijker vonden dan hun doktersbezoek.
Meneer/mevrouw: dan en dan kan er een monteur komen
Klant: oeh ja dan moet ik eigenlijk naar de dokter, maar ik zal de dokter wel afzeggen.
Zo gaat het voor veel mensen anno 2018, de wifi(zoals men het internet noemt) en de TV is belangrijker dan hun eigen gezondheid.
Niks mis mee natuurlijk, iedereen hun prioriteiten.. Maar het valt wel op hoe afhankelijk mensen denken te zijn van een dikke downloadsnelheid, 24/7 TV kijken zonder een hapering in beeld en etc. Men kan niet zonder, ze draaien door wanneer iets even niet werkt (en die frustratie wordt geuit op de klantenservice medewerker of de monteur).
Computer schakelt niet in -> Ziggo bellen, monteur eisen, korting eisen
Rook uit de TV -> ziggo bellen, monteur eisen, korting eisen, nieuwe tv eisen
Ja meneer/mevrouw dan zult u toch echte even contact op moeten nemen met de winkel/fabrikant waar u de TV gekocht heeft, ik kan u helaas niet helpen met rook uit uw tv... Klant: JE MOEDER MOET ****** KRIJGEN, WAT DENK JE WEL NIET? MIJ AF TE KUNNEN WIMPELEN MET DIT ANTWOORD?!?!?!?!
Je kunt het zo gek niet verzinnen, het gebeurt nu eenmaal en alles komt door Ziggo (of kpn, of xs4all of telfort, zolang je internet aanbied kan je doodsbedreigingen verwachten)
Ook klanten die totaal niet bereid zijn mee te helpen aan je analyse omdat de klant het zogenaamd beter weet allemaal. Zo worden er ook soms onterecht monteurs ingepland omdat klanten niks doen om het probleem te verhelpen.
Zo kan je behoorlijk veel uitsluiten vanaf je werkplek, maar een modem die niet uitgelezen kan worden krijgt of geen signaal binnen of staat simpelweg uit.
Indien de klant zegt dat het modem aanstaat en alle kabels juist verbonden zijn dan ben je geneigd om naar een monteur te kijken. Al geef je aan; indien het blijkt dat het modem toch uitstaat oid dan kunnen er kosten komen voor het onterecht laten komen van de monteur.. Nee nee alles is perfect aangesloten,. probleem zit bij jullie dus laat die monteur nou maar direct komen..
Dan komt de monteur aan en blijkt het modem helemaal niet aan te staan, dit terwijl de klant 101% zeker wist dat het modem wel aanstaat.
Oh men, ik krijg spontaan kippenvel indien ik aan die werkperiode terugkijk, bah wat een volk belt er de hele dag door op.. Enige doel wat ze (niet iedereen hoor! er bestaan gelukkig ook nog beschaafde Nederlanders) lijken te hebben is je leven zuur te maken
Ik vond het dan ook heerlijk wanneer ik eens een technisch persoon eraan kreeg, vooral als ze begonnen over: ja maar kijk op tweakers.net dit en dat. Dan heb je ergens direct een link met die persoon (want, ook een tweaker) en ondanks dat veel technische personen het beter denken te weten, liepen net die gesprekken wel heel relaxt en werd het altijd opgelost.
Maar net als bij elk ander bedrijf (of we het nu over Telfort, Ziggo, Microsoft of Sony hebben) je kan altijd een medewerker eraan krijgen die net nieuw is. Een bijkomend probleem hiervan is: ga je dit naar de klant communiceren of niet? De ene klant toont begrip wanneer je dit doet, de ander hangt gelijk op en belt direct terug (hierdoor krijg je gelijk op je kop wegens je first contact fix).
Zo'n nieuw persoon zal je echter wel zeer goed kunnen helpen aangezien die ondersteund worden door mensen die er al jarenlang rondlopen, nadeel is: je zult regelmatig in de wacht gezet worden en het gesprek duurt misschien 10 minuten in plaats van 2 minuten.
Zolang je als klant ook daadwerkelijk bereid bent om geholpen te worden, zit je bij de service van Ziggo als de beste.
Zo zaten wij ook met KPN, VODAFONE, TELFORT en XS4ALL in hetzelfde gebouw, als je zag en hoorde wat daar allemaal rondliep, dan snap ik de zeikende dsl gebruikers wel
[
Voor 47% gewijzigd door
LopendeVogel op 31-10-2018 11:49
]