Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 21:31
king006 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:00:
@powerboat,

Gelukkig doen ze dat niet heel vaak 8)7
Het is jammer dat sommige niet durven toe te geven dat het probleem bij hun (Ziggo) ligt, dan hoef ik er nl. geen tijd meer in te stoppen en voorkomt het ergernis. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 21:31
daredevil__2000 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:10:
Ziggo heeft een nieuw dieptepunt weten te bereiken. Zonder enige vooraankondiging in ene alle diensten weg in regio nieuwegein. Kijk je vervolgens op hun website dan blijken er doodleuk 5 dagen lang werkzaamheden te zijn:

[Afbeelding: ziggo werkzaamheden]

Kennelijk was het van te voren informeren van de klanten te veel moeite.
en het update van een status is blijkbaar ook te moeilijk :F , in onze regio is het status open en bij opgelost 23:50:0017-10-2018 (+/-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:06
Nvt

[ Voor 113% gewijzigd door Megapaul op 21-10-2018 11:34 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
Ziggo Forum (Mark van Ziggo):
Hoi allemaal,

Dank voor alle voorbeelden in mijn inbox! Ik heb ze allemaal toegevoegd aan het onderzoeksticket. Helaas nog geen nieuws over de voortgang van het onderzoek.

Edit (10min later): Routeringsprobleem gevonden in 1 van onze servers. Er is een 'fix' geïmplementeerd, ik ben benieuwd of jullie dit ook kunnen bevestigen. Werkt alles weer?
Source: https://community.ziggo.n...11/index3.html#post324636

Hierbij kan ik bevestigingen dat ik weer met kantoor kan verbinden vanaf me T-mobile Glasvezel lijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
crosspost vanuit IPv6 topic:

Mijn conclusie is dat de voormalige Ziggo IP's van AS9134 nu vanuit AS33915 geannounced worden. fUPC ip's zitten weer (?) in AS6830.

ripestat: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uHP0xGWeXYSs4M3oMOQCYrbv/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Hebben meer mensen er last van dat de Netflix app (kanaal 150) en/of Videoland app (kanaal 151) met regelmaat niet opstarten?
Ik heb dit ongeveer 1 keer per dag en kan mijn vinger er niet opleggen waarom dit niet werkt en vraag me af of de box (wederom) defect is of dat dit gewoon een storing is op het Ziggo netwerk.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:41
Klopt het dat de Nederlandse Zenders in HD (behalve NPO) geen FTA zijn?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:28
D_Jeff schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 23:17:
Klopt het dat de Nederlandse Zenders in HD (behalve NPO) geen FTA zijn?
Ja dat klopt :)

Even tablad "zonder smartcard" kiezen

[ Voor 20% gewijzigd door Dennis-L op 19-10-2018 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Pathogen schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:00:
Na het verhuizen van meubilair in de woonkamer staat de TV hier al een aantal weken niet meer op de coax aangesloten. Eigenlijk missen we daar maar weinig van!
Toch zou ik sommige dingen wel op het grote scherm willen zien ipv de tablet (zoals F1).

Helaas mag er het nodige niet gecast worden vanuit de ZiggoGo app (licenties, ik snap het wel) en zit ik dus te kijken naar een andere oplossing.

Mijn vraag: Kun je met een Android TV stick/box gewoon de ZiggoGo app in zijn geheel gebruiken? Of wordt er dan alsnog gedetecteerd dat het op een apparaat draait dat geen tablet of telefoon is, waardoor sommige streams, of de gehele app, nog steeds niet werken?
(voorbeeld: zoiets https://www.tvexpert.nl/android-tv-box/mini-tx3-pro-2gb.html )

Dan wordt zo'n app-only TV abonnement wel een stuk interessanter namelijk.
Ziggo belooft al tijden een Android TV en Apple TV app.
https://www.techzine.nl/n...droid-tv-en-apple-tv.html
Https://www.onemorething....-go-apple-tv-bijna-klaar/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:13:
Hebben meer mensen er last van dat de Netflix app (kanaal 150) en/of Videoland app (kanaal 151) met regelmaat niet opstarten?
Ik heb dit ongeveer 1 keer per dag en kan mijn vinger er niet opleggen waarom dit niet werkt en vraag me af of de box (wederom) defect is of dat dit gewoon een storing is op het Ziggo netwerk.
Had ik wel met de Horizon box. 2 mogelijke oplossingen:

1. Langer wachten na opstarten voordat je naar een van de kanalen gaat..
2. De app starten via apps.

Basically komt het er op neer dat de box te weinig memory heeft en er lang over doet voor de boel echt opgestart is. Apps worden pas later gestart dus mogelijk ben je gewoon te snel voor de box. Wat al snel is, gezien de box zelf gewoon vrij langzaam is.
Wat ook helpt naar mijn ervaring is om regelmatig de Horizon box van de stroom te halen. Maar als je de apps echt regelmatig gebruikt en jezelf er aan begint te ergeren, is de allerbeste oplossing om gewoon de functionaliteit helemaal niet meer te gebruiken en iets dedicated ervoor aan te schaffen. Scheelt een hoop frustratie, geloof me. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
het gaat weer lekker met Ziggo, sinbds ik op de zakelijke abbo zit heeft de connect box er moeite mee, van de week maar eens gaan babbelen met de klantenservice. wordt er schijtziek van...

ziggo connectbox T3 errors

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 19-09 17:05
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:13:
Regelmatig gehad maar toen besloten om een chromecast aan te schaffen en geen problemen meer

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

MdO82 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:25:
[...]

Regelmatig gehad maar toen besloten om een chromecast aan te schaffen en geen problemen meer
Ik heb al een xbox one s en een ps4, maar vrouw wil gewoon via de Horizon kijken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-09 18:03
geenwindows schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:43:
het gaat weer lekker met Ziggo, sinbds ik op de zakelijke abbo zit heeft de connect box er moeite mee, van de week maar eens gaan babbelen met de klantenservice. wordt er schijtziek van...

[Afbeelding: ziggo connectbox T3 errors]
Modem al eens een factory reset gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:35

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe zijn jullie ervaringen met online gaming icm de Connectbox? Merk regelmatig spikes als ik World of Tanks speel. Had laatst dat de ping richting de 300ms ging ipv 20-30ms.

Dacht het het probleem inmiddels deels was verholpen?
http://www.dslreports.com/tools/puma6 Laat 10+ rode blokjes zien.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
Harmen schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:50:
Hoe zijn jullie ervaringen met online gaming icm de Connectbox? Merk regelmatig spikes als ik World of Tanks speel. Had laatst dat de ping richting de 300ms ging ipv 20-30ms.

Dacht het het probleem inmiddels deels was verholpen?
http://www.dslreports.com/tools/puma6 Laat 10+ rode blokjes zien.
Kwa ervaring helemaal prima , nooit noemenswaardige problemen gehad, altijd goede ping. Wel sinds 4 maanden over op glasvezel, dus heb niet een goed beeld van de huidige status. Maar ook tijdens LAN Parties weet hij zich staande te houden. Maar ik heb al lange tijd die game niet meer gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29
Iemand last van het volgende:
Als ik de Ziggo app start op mijn android en dan cast naar een chromecast, dan werkt het perfect, echter stopt ineens soms na 5 minuten, soms na 10 minuten de volledige cast en kom ik terug op het wallpaper scherm. De app stopt dan ook met casten, maar nergens is een foutmelding te zien.

Als ik bv youtube filmpjes cast dan kan hij uren casten zonder issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Goedemorgen,

Ik heb onlangs een offerte gevraagd voor het verleggen van de coax kabel. Kosten zijn 360 inclusief btw. Vind ik een beetje prijzig gezien het in het zelfde ruimte verlegd moet worden.

Weet iemand wat voor soort coax kabel ze gebruiken. Welke merk etc. Het verleggen zou ik eventueel zelf kunnen doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:09
ge-flopt schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:35:
Als ik de Ziggo app start op mijn android en dan cast naar een chromecast, dan werkt het perfect, echter stopt ineens soms na 5 minuten, soms na 10 minuten de volledige cast en kom ik terug op het wallpaper scherm. De app stopt dan ook met casten, maar nergens is een foutmelding te zien.

Dit heb ik wel eens gehad, en was ook spontaan weer over.. Nooit echt duidelijk geweest waardoor dat nou kwam..

Talloze keren die Chromecast gereset gehad. Zelfs een tweede Chromecast gehaald om uit te sluiten dat het aan de eerste lag. Waarschijnlijk was het de app of misschien een dingetje bij Ziggo zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ge-flopt schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:35:

Vind bij zulke storingen met Chromecast altijd een beetje lastig te achterhalen waar het aan ligt. Soms een slechte wifi-verbinding, maar soms ligt het ook aan de bron van de video. Toen ik nog regelmatig tv keek via de ziggo app op mijn tv had ik ook vaak dat het beeld soms stil bleef staan of dat het beeld wel door ging, maar mijn telefoon de verbinding kwijt was, waardoor ik geen zenders meer kon wisselen. Ook als ik even naar beneden liep (wifi verbreekt-verbidning dan soms even) met mijn telefoon dan deed daarna de tv via chromecast het ook niet meer. Kennelijk moet je telefoon constant verbonden zijn met Ziggo als je je iets streamt naar je tv (bij veel andere apps hoeft dit niet en kun je de telefoon gewoon uitzetten, waarna de stream door blijft gaan).

Allemaal mogelijke oorzaken... Gebruik ziggo go via chromecast mede daarom niet meer en kijk gewoon via mijn laptop via de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

KingHorse schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:26:
[...]
Kwa ervaring helemaal prima , nooit noemenswaardige problemen gehad, altijd goede ping. Wel sinds 4 maanden over op glasvezel, dus heb niet een goed beeld van de huidige status. Maar ook tijdens LAN Parties weet hij zich staande te houden. Maar ik heb al lange tijd die game niet meer gespeeld.
Jammer, tijdens browsen en streamen heb ik nergens last van. Dat gaat super snel.
Games laggen om de zoveel tijd.

Ziggo webchat vroeg mij pingtesten uit te voeren gelijk op de modem, deze staat in bridge. (cb > vmware esx > sophos xg > lan / wifi (ubiquiti))

Mochten de problemen zich dan nog voordoen zou er een monteur langs komen, die kan er toch niets aan veranderen? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Harmen op 22-10-2018 11:40 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
king006 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:43:
[...]

Modem al eens een factory reset gegeven?
jup, ding staat overigens in Bridge modus...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Harmen schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:40:
[...]
Ziggo webchat vroeg mij pingtesten uit te voeren gelijk op de modem, deze staat in bridge. (cb > vmware esx > sophos xg > lan / wifi (ubiquiti))
Het probleem dat jij ervaart kan meerdere issues hebben. Doordat het soms speelt betwijfel ik dat het om het bekende probleem met de connect box gaat. Dat speelt vooral bij nieuwe verbindingen en mogelijk bij veel pakketten/seconde.

Als het om een connectbox gaat en denkt dat je last hebt van de jitter bij het maken van een nieuwe verbinding dan kan je eventueel de Puma 6 test doen. Daarin zie je of de firmware in jouw modem jitter veroorzaakt.

Bij sommige protocollen is de jitter goed weggewerkt (icmp ping) en bij andere protocollen is hij nog wel te merken. Bij dit issue wil 'zie niets in ping' niet zeggen dat je geen problemen ervaart. Maar de kans dat je iets anders opmerkt en met dit issue verward is helaas ook groot.
Mochten de problemen zich dan nog voordoen zou er een monteur langs komen, die kan er toch niets aan veranderen? 8)7
Een ander modem (Technical 7210) heeft dit issue niet. Er zijn echter meer issues die de problemen die jij beschrijft kunnen veroorzaken (ook in het signaal, bijvoorbeeld verstoringen in de upload).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
geenwindows schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:26:
[...]

jup, ding staat overigens in Bridge modus...
Dan is het inderdaad vreemd! Aan de waardes te zien kun je beter even Ziggo raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

ANdrode schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:21:
[...]

Het probleem dat jij ervaart kan meerdere issues hebben. Doordat het soms speelt betwijfel ik dat het om het bekende probleem met de connect box gaat. Dat speelt vooral bij nieuwe verbindingen en mogelijk bij veel pakketten/seconde.

Als het om een connectbox gaat en denkt dat je last hebt van de jitter bij het maken van een nieuwe verbinding dan kan je eventueel de Puma 6 test doen. Daarin zie je of de firmware in jouw modem jitter veroorzaakt.

Bij sommige protocollen is de jitter goed weggewerkt (icmp ping) en bij andere protocollen is hij nog wel te merken. Bij dit issue wil 'zie niets in ping' niet zeggen dat je geen problemen ervaart. Maar de kans dat je iets anders opmerkt en met dit issue verward is helaas ook groot.
[...]
Een ander modem (Technical 7210) heeft dit issue niet. Er zijn echter meer issues die de problemen die jij beschrijft kunnen veroorzaken (ook in het signaal, bijvoorbeeld verstoringen in de upload).
Gisteren maar eens de laptop gelijk op de connectbox aangesloten een pingplotter gestart. Elke paar minuten schiet de ping weer omhoog naar 100ms. :/

Modemwaardes waren volgens de medewerker ok.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Harmen schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:15:
[...]
Gisteren maar eens de laptop gelijk op de connectbox aangesloten een pingplotter gestart. Elke paar minuten schiet de ping weer omhoog naar 100ms. :/

In de modemwaardes zie je vooral problemen met de downstream. Upstream problemen zie je terug in T3/T4 timeouts maar daar heb je mogelijk al eerder last van.

Ik zou zelf een monteur om te controleren of het signaal goed is een nuttige tussenstap vinden. Als je dat uitsluit kan je daarna naar issues op netwerkniveau gaan zoeken.

En 1 ping uit 100 die hoger is heeft geen invloed op de ervaring, 5% wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 19:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

[...]

Kun je die pingplotter resultaten laten zien? Bij de ConnectBox is het "normaal" dat TCP en ICMP verkeer uitschieters hebben naar 100ms, dit heeft geen invloed op UDP verkeer.

Hier een plot van 5 pings per seconde gedurende 1 minuut, ICMP en UDP.
Afbeeldingslocatie: https://fakkelbrigade.eu/i/Flent_GUI_v1.2.2_2018-10-23_14-28-04.png

[ Voor 14% gewijzigd door Kanarie op 23-10-2018 14:30 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben al langere tijd een AIE aansluiting op het Ziggo netwerk. Regio = Castricum (oud Casema gebied).

De apparatuur de we destijds in het AIE pakket hebben ontvangen is: Een UBEE modem, een Cisco 8485DVB interactieve decoder met opnamefunctie en een Technetix FRA 752 / N. Die laatste maakte dus ook onderdeel uit van het AIE pakket. Alles is aangesloten zoals omschreven, en werkt(e) in principe prima. Echter …

Sinds enkele weken observeren wij een bijzonder fenomeen:
Wanneer je naar/via kanaal 51 (België, ÉÉN) gaat, loopt de Cisco decoder “vast”. Na een tiental seconden ofzo herinitialieert het interactieve gedeelte(het logo “Ziggo interactief” verschijnt weer rechts onder in beeld, net als wanneer je de decoder net aanzet). Wanneer je dan op kanaal 51 blijft gaat alles prima, maar zodra je naar een ander kanaal gaat, vindt weer het vastlopen + herinitialiseren plaats.

Naast het herinitialiseren observeren we ook iets anders. We hebben in een favorietenlijst de zenders staan die we het meest kijken. We zien dat –wanneer kanaal 51 in de favorieten staat- de EPG haperend werkt. Toekomstige programma’s > 2uur verder verschijnen bij veel zenders gewoon niet, de list is dan bijna helemaal leeg.

En natuurlijk vindt dan ook het herinitialiseren dan niet plaats, simpelweg omdat je dan niet op kanaal 51 komt . Met kanaal 51 in de lijst, genoemde problemen. Dit alles feilloos reproduceerbaar.

Weird niet ?

Heeft iemand anders dit wel eens gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zino86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
[...]

Zit je toevallig op Windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Yep, Windows 10.
Vanavond Sophos XG firewall overgezet naar vmxnet3 nics ipv e1000.
Hopelijk wordt het vanaf nu stabieler. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:10
Hier in de wijk zijn ze bezig met onderhoud. Dit duurt van dinsdag tot vrijdag, wat een aanzienlijke periode is. Sinds vanochtend geen TV, telefoon of internet. Voor zo'n langdurige storing had ik wel wat duidelijkere communicatie verwacht, ik vraag me af waar ze mee bezig zijn dat het zo lang duurt. Stiekem zit ik toch een beetje te hopen op glasvezel, maar dat zal er wel niet inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:33

IkWilbert

Het is mij!

bcome schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:57:
Hier in de wijk zijn ze bezig met onderhoud. Dit duurt van dinsdag tot vrijdag, wat een aanzienlijke periode is. Sinds vanochtend geen TV, telefoon of internet. Voor zo'n langdurige storing had ik wel wat duidelijkere communicatie verwacht, ik vraag me af waar ze mee bezig zijn dat het zo lang duurt. Stiekem zit ik toch een beetje te hopen op glasvezel, maar dat zal er wel niet inzitten.
Geen mail of brief gehad? Dat is toch wel het minste wat ze kunnen doen.
Ik krijg altijd netjes bericht als er werkzaamheden zijn.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:10
IkWilbert schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:33:
[...]

Geen mail of brief gehad? Dat is toch wel het minste wat ze kunnen doen.
Ik krijg altijd netjes bericht als er werkzaamheden zijn.
Inderdaad wel een mail gehad de 15e. Na 6 uur lijkt alles weer te werken, maar toch vervelend dat dit overdag moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb zojuist een medewerker van Ziggo aan de telefoon gehad omdat de snelheid van mijn internet niet boven de 90 Mb uit komt terwijl ik een abonnement heb van 200 Mb. Mijn modem staat in bridge modus, dus ik krijg de verbinding binnen op mijn 1 Gb router.

Nou zegt die medewerker dat ik de kanalen van mijn wifi moet aanpassen om de snelheid te verbeteren... Dat wist ze 100% zeker. Ik heb ooit een ICT diploma gehaald en ik ken dus het verschil tussen bekabeld en wifi vrij goed. Die wifi kanalen (oftewel de frequentie waarop mijn apparaten communiceren) hebben dus helemaal niks te maken met de snelheid van een kabel in de router. Ze bleef volhouden dat zoiets het ging oplossen voor me, maar als ik haar niet geloofde wilde ze ook wel een monteur sturen die dat dan voor me zou komen doen. Vrijdag staat een afspraak...

Ligt het nou aan mij, of ben ik zojuist op zeer lage kwaliteit afgewimpeld? Wat moet ik hiermee aanvangen? Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in een monteur, maar ik vermoed dat het probleem zich ergens VOOR het modem afspeelt, dus ik kan verder niks testen en dan zal die monteur uiteindelijk toch langs moeten komen... Ik had ook helemaal geen zin om te discussiëren met de dame aan de telefoon, want die doet ook maar gewoon haar werk (al deed ze het gewoon niet goed). Kan ik een klacht indienen tegen die medewerker, of in elk geval tegen de lage kwaliteit van advies geven?

-edit- Ik had er zo'n jeuk van gekregen dat ik opnieuw gebeld heb. Deze keer kreeg ik iemand met meer verstand. Deze heeft toen voor mij de modem uit de bridge-modus gehaald, toen heb ik nog een keer getest met kabel direct in de modem. Daar haalde ik wel 200 Mb. Dus dan ligt het niet aan Ziggo, dat is alles wat ik wilde weten... Toen weer terug in bridge-modus en nu kan ik op zoek naar wat het dan wel is. Waarschijnlijk kan mijn router (met max. 600MHz processor) de WAN throughput niet harder laten lopen. 1Gb betekent dus alleen intern. Overclocken kan ik kiezen in DDWRT, maar ik ben niet zo happig op de instabiliteit die dat kan opleveren. Ik raak de draad kwijt, het ging over de slechte service...

Het is daar dus geluk/pech hebben met welke medewerker je aan de telefoon krijgt. Ik wilde een klacht indienen, maar daar was de medewerker #2 het niet zo mee eens. Dat was best een zwaar middel vertelde hij, of ik dat daar wel voor wilde inzetten. Ik heb nog een keer over mijn harde gestreken en het bij 'feedback' gelaten (medewerker #2 schrijft een bericht dat zoiets niet als advies gegeven mag worden, medewerker #1 kan daarmee nog altijd haar gat afvegen). Ik hoef iemand ook weer niet het vel over de oren te trekken en uiteindelijk ligt het probleem in mijn eigen spul. De monteur is geannuleerd, weer een leven gered...

Nou wat een gedonder, bedankt voor jullie geduld...

[ Voor 32% gewijzigd door Verstekbakker op 24-10-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verstekbakker schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:35:
Ik heb zojuist een medewerker van Ziggo aan de telefoon gehad omdat de snelheid van mijn internet niet boven de 90 Mb uit komt terwijl ik een abonnement heb van 200 Mb. Mijn modem staat in bridge modus, dus ik krijg de verbinding binnen op mijn 1 Gb router.

Nou zegt die medewerker dat ik de kanalen van mijn wifi moet aanpassen om de snelheid te verbeteren... Dat wist ze 100% zeker. Ik heb ooit een ICT diploma gehaald en ik ken dus het verschil tussen bekabeld en wifi vrij goed. Die wifi kanalen (oftewel de frequentie waarop mijn apparaten communiceren) hebben dus helemaal niks te maken met de snelheid van een kabel in de router. Ze bleef volhouden dat zoiets het ging oplossen voor me, maar als ik haar niet geloofde wilde ze ook wel een monteur sturen die dat dan voor me zou komen doen. Vrijdag staat een afspraak...

Ligt het nou aan mij, of ben ik zojuist op zeer lage kwaliteit afgewimpeld? Wat moet ik hiermee aanvangen? Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in een monteur, maar ik vermoed dat het probleem zich ergens VOOR het modem afspeelt, dus ik kan verder niks testen en dan zal die monteur uiteindelijk toch langs moeten komen... Ik had ook helemaal geen zin om te discussiëren met de dame aan de telefoon, want die doet ook maar gewoon haar werk (al deed ze het gewoon niet goed). Kan ik een klacht indienen tegen die medewerker, of in elk geval tegen de lage kwaliteit van advies geven?
Het is een samenspel, zij gaat dat sowieso remote niet voor je oplossen. Dus de monteur moet toch komen om het verdere onderzoek te doen. Ook als ze had gezegd " ik respecteer jouw kennis, bedraad is inderdaad een betere meting". Dan is een monteursbezoek nog steeds de eerste stap tot handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 07:32
Hier ook matige ervaringen met Ziggo, met name de Horizon box, maar ik geloof dat ik weinig nieuws vertel.

Extreem trage interface, reactievertraging op een button press ruim een seconde en regelmatig opnames die spontaan verdwijnen uit het geheugen.

Ook de iOS app is brak, crashed regelmatig en geluid loopt asynchroon met het beeld.

Separaat topic voor zie ik

Wij zijn overgestapt van Vodafone / T-Mobile naar Ziggo maar beiden zijn gewoon brak. Treurig dat je in dit land gewoon geen goede provider meer kan krijgen voor dit soort basale diensten.
MrJames schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:00:
Goedemorgen,

Ik heb onlangs een offerte gevraagd voor het verleggen van de coax kabel. Kosten zijn 360 inclusief btw. Vind ik een beetje prijzig gezien het in het zelfde ruimte verlegd moet worden.

Weet iemand wat voor soort coax kabel ze gebruiken. Welke merk etc. Het verleggen zou ik eventueel zelf kunnen doen...
Geen idee wat de lengte is of de routing en hoe je hem weg wil werken maar dat klinkt als een hoop geld voor iets wat je toch vrij eenvoudig zelf kan doen.

Ik gebruik voor coax sinds jaar en dag Hirschmann spul, bij verschillende webshops te koop. Gewoon de nodige meters kabel kopen en een aantal setjes losse connectors, dat is het handigst.

[ Voor 43% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-10-2018 14:51 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:41:
[...]

Het is een samenspel, zij gaat dat sowieso remote niet voor je oplossen. Dus de monteur moet toch komen om het verdere onderzoek te doen. Ook als ze had gezegd " ik respecteer jouw kennis, bedraad is inderdaad een betere meting". Dan is een monteursbezoek nog steeds de eerste stap tot handelen.
Ik heb mijn post aangepast. Ze had het dus wel remote kunnen "oplossen" als ze de kennis (en/of de motivatie) had gehad om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 22:36

TRaSH

koffie ?

Dr. Strangelove schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:42:
[...]
Wij zijn overgestapt van Vodafone / T-Mobile naar Ziggo maar beiden zijn gewoon brak. Treurig dat je in dit land gewoon geen goede provider meer kan krijgen voor dit soort basale diensten.
[...]
Ik en denk vele andere hebben er totaal geen last mee,
Maar zo heeft elke provider wel wat en in elk land.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verstekbakker schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:07:
[...]

Ik heb mijn post aangepast. Ze had het dus wel remote kunnen "oplossen" als ze de kennis (en/of de motivatie) had gehad om het op te lossen.
Aai daar deed ik een aanname dat je bedraad had getest vanaf het ziggo modem. Maar je zat nog achter je eigen apparatuur, dat is een valse meting waar je geen conclusies op kan trekken.

Een PC kan ook direct in een bridge modem. Vaak wel even eerst rebooten omdat hij maar 1 ip uit kan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:07:
[...]

Aai daar deed ik een aanname dat je bedraad had getest vanaf het ziggo modem. Maar je zat nog achter je eigen apparatuur, dat is een valse meting waar je geen conclusies op kan trekken.

Een PC kan ook direct in een bridge modem. Vaak wel even eerst rebooten omdat hij maar 1 ip uit kan delen.
Ik kreeg maar geen IP, dus dacht dat dat niet mogelijk zou zijn. Goed om te weten voor de volgende keer, dat ik misschien wat meer tijd moet nemen voor reboots etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20
Ik wil het ziggo abonnement van mijn ouders opzeggen. Maar ik word niet geholpen ivm de nieuwe AVG... Dus ik moest 1 van mijn ouders laten bellen.

Oke, laat ik mijn moeder bellen. Maar de grap is dat het op de naam van mijn vader staat, wordt zij ook niet geholpen |:(

Alleen mijn vader is met vakantie, dus hoe zeg ik nu op? Ben er wel echt klaar mee zeg maar.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mhr-zip schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:13:
Ik wil het ziggo abonnement van mijn ouders opzeggen. Maar ik word niet geholpen ivm de nieuwe AVG... Dus ik moest 1 van mijn ouders laten bellen.

Oke, laat ik mijn moeder bellen. Maar de grap is dat het op de naam van mijn vader staat, wordt zij ook niet geholpen |:(

Alleen mijn vader is met vakantie, dus hoe zeg ik nu op? Ben er wel echt klaar mee zeg maar.
Inloggen op Mijn Ziggo en via die weg opzeggen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:00

Ik bel vaak met de helpdesk en vraag dan of ze even 30 seconden hebben. Dan voeg ik mijn vader toe aan het gesprek. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Raven schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:17:
[...]

Ze hebben alleen een tv abo, dus ik gebruik dat Mijn Ziggo nooit.
Kwam er wel achter dat er een gebruikersnaam was, weet alleen het wachtwoord niet. Dat wordt nu per post binnen 5! werkdagen opgestuurd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
I-King schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:21:
[...]

Ik bel vaak met de helpdesk en vraag dan of ze even 30 seconden hebben. Dan voeg ik mijn vader toe aan het gesprek. Werkt prima.
Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Hands free?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:00
Tijdens een gesprek iemand toevoegen. Op iPhone iig erg makkelijk. Je creëert dan een groepsgesprek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:51
Ik verwacht dat hij dat op z'n smartphone doet. Tweede gesprek opstarten en dan samenvoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon je voordoen als de ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13

-edit- Ik had er zo'n jeuk van gekregen dat ik opnieuw gebeld heb. Deze keer kreeg ik iemand met meer verstand. Deze heeft toen voor mij de modem uit de bridge-modus gehaald, toen heb ik nog een keer getest met kabel direct in de modem. Daar haalde ik wel 200 Mb. Dus dan ligt het niet aan Ziggo, dat is alles wat ik wilde weten... Toen weer terug in bridge-modus en nu kan ik op zoek naar wat het dan wel is. Waarschijnlijk kan mijn router (met max. 600MHz processor) de WAN throughput niet harder laten lopen. 1Gb betekent dus alleen intern. Overclocken kan ik kiezen in DDWRT, maar ik ben niet zo happig op de instabiliteit die dat kan opleveren. Ik raak de draad kwijt, het ging over de slechte service...

Het is daar dus geluk/pech hebben met welke medewerker je aan de telefoon krijgt. Ik wilde een klacht indienen, maar daar was de medewerker #2 het niet zo mee eens. Dat was best een zwaar middel vertelde hij, of ik dat daar wel voor wilde inzetten. Ik heb nog een keer over mijn harde gestreken en het bij 'feedback' gelaten (medewerker #2 schrijft een bericht dat zoiets niet als advies gegeven mag worden, medewerker #1 kan daarmee nog altijd haar gat afvegen). Ik hoef iemand ook weer niet het vel over de oren te trekken en uiteindelijk ligt het probleem in mijn eigen spul. De monteur is geannuleerd, weer een leven gered...

Nou wat een gedonder, bedankt voor jullie geduld...
Verhalen zoals die van jou is de reden dat ISP's de boel het liefst helemaal dicht timmeren. In de basis sloop je zelf je snelheid en ben je blijkbaar zelf niet in staat om een methodologie te verzinnen om te controleren waar het mis gaat. Vervolgens krijg je een medewerker die daar ook geen kaas van heeft gegeten. Hierdoor ben jij ontevreden over zowel Ziggo als die medewerker, tot aan het punt dat je een klacht wil indienen. Echter als jij de situatie afneemt zoals Ziggo hem aanlevert (dus geen modem in bridge) dan waren al die klachten er niet. Een situatie die voor iedereen negatief is en die dus voorkomen kan worden door bridgen te verbieden. Wat voor heel veel andere (tweakers) natuurlijk wel onwenselijk is.

Misschien handig om even je router te vermelden dan zijn andere ook gewaarschuwd :). Overigens weet ik niet of je specifieke eisen hebt maar het is vaak een optie om gewoon de DHCP op je extra wifi router uit te schakelen en dan via LAN (ipv WAN) aan te sluiten op je netwerk. Werkt als een trein. Mocht het om het bereik gaan ; Ziggo levert volgens deze logica ook omgeflashte tp-link router voor een paar 10tjes.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb nog een keer over mijn harde gestreken en het bij 'feedback' gelaten.
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:02:
[...]

Gewoon je voordoen als de ander.
Ja, dat doe ik normaal ook. Maar ik belde eerst met alleen een vraag of het abo verlengt werd met een jaar als ik een digitaal kastje nam. Dus toen dacht ik, dat kan ik best vragen als mijzelf. Nou daar dacht meneer voorlees script al anders over, maar dat lukte nog.

Toen we besloten hadden om op te zeggen, was mijn moeder toch in de buurt, dus dacht ik laat ik die even bellen.

Krijg het gevoel dat de wet AVG misbruikt wordt om je vast te houden als klant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
sdk1985 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:16:
[...]

en ben je blijkbaar zelf niet in staat om een methodologie te verzinnen om te controleren waar het mis gaat.
Ik heb die modem 60x gereset en ik kreeg geen IP op de aangesloten laptop. Dan ben ik zo'n meegeleverde prul beu en ga ik bellen ja, boeit me dan op een gegeven moment niet meer of het aan mij ligt.

Het enige wat ik wilde was weten of ik 200Mb kreeg, maar dat kon die fluit me niet vertellen. Dat kon ze wel, technisch was dat prima mogelijk, maar verstandelijk zou ze beter ergens anders werken. Maar nee, ik mag niet om service vragen voor die +/- 70 euro per maand (800+ per jaar he pik!), want anders gaan ze op Tweakers schuimbekken.

Op de rest ga ik niet eens meer reageren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Verstekbakker schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 02:11:
[...]

Ik heb die modem 60x gereset en ik kreeg geen IP op de aangesloten laptop. Dan ben ik zo'n meegeleverde prul beu en ga ik bellen ja, boeit me dan op een gegeven moment niet meer of het aan mij ligt.

Het enige wat ik wilde was weten of ik 200Mb kreeg, maar dat kon die fluit me niet vertellen. Dat kon ze wel, technisch was dat prima mogelijk, maar verstandelijk zou ze beter ergens anders werken. Maar nee, ik mag niet om service vragen voor die +/- 70 euro per maand (800+ per jaar he pik!), want anders gaan ze op Tweakers schuimbekken.

Op de rest ga ik niet eens meer reageren...
Het punt was niet zozeer dat jij fout zat of dat Ziggo fout zat. Het punt is dat de combinatie van een eigen modem in bridge samen met de onkundigheid van Ziggo een situatie oplevert die aantoonbaar voor zowel jouzelf als Ziggo suboptimaal is. Jij klaagt over Ziggo en Ziggo wil geen negatieve PR dus dan is iedereen ongelukkig met de situatie.

Ziggo kan dan twee dingen doen om beter om te gaan met klanten die zich buiten de standaard oplossing bevinden:
A: Duurdere IT experts inhuren
B: De klant steeds meer keuze en instellingen afnemen.

Vergeet niet dat een IT'er minimaal 50 euro per uur kost, vaak nog wel wat meer. Wat er daar nu bij de helpdesk zit kost aanzienlijk minder ;). Wil je dat veranderen dan ga je over hele andere bedragen per maand betalen. Optie A zie ik dus niet snel gebeuren. Op het moment dat jij kwaad gaat worden om de Servicedesk omdat jouw bridge setup met je eigen hardware, die volgens jouw niet snel genoeg is, een probleem veroorzaakt dan wordt het optie B. Dat is iets waar ik dan weer een probleem mee heb want ik hoor om mij heen al continu de horror verhalen over modems waarop je niet eens meer kan port forwarden...

Of je voor 70 euro geen service mag verwachten? In een ideale wereld wel ja. Echter al zou internet en tv niets kosten dan nog kun je weinig support uren verwachten met de uurtarieven die we in Nederland hanteren. Die onkundige helpdesk is dus iets waar we economisch gezien niet aan kunnen ontkomen. In ieder geval niet zolang tante Sjaan Ziggo belt omdat ze storing heeft en blijkt dat de stekker er niet in zit (gebeurd regelmatig , aldus Ziggo medewerker). Het zijn feitelijk de leken die het voor de rest verpesten.

Ziggo zou eigenlijk een korte multiple choice vragenlijst moeten afnemen zodat 'wij' beter support krijgen :+ . Maar goed, in de praktijk kom je dus een stuk verder met handig aansturen naar oplossingen (nieuwe modem, monteur, kijkje bij de wijkkast, enz). Of op goed geluk nog eens bellen, maar dat is in mijn ervaring echt een loterij. Soms bel je twee keer achter elkaar en dan krijg je eerst Limburg en dan Suriname. Ik ben één keer goed geholpen vanuit Suriname en toen heeft het echter 45 minuten geduurd om onbeperkt bellen aan te passen :F . Maar goed daar kan die persoon ook niet zozeer iets aan doen, dat is het personeelsbeleid van Ziggo.

[ Voor 88% gewijzigd door sdk1985 op 25-10-2018 03:37 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Sowieso, met alle respect, maar als iemand zijn relaas al begint met:
Ik heb ooit een ICT diploma gehaald en ik ken dus het verschil tussen bekabeld en wifi vrij goed.
..en vervolgens niet hier vermeld hoe ie tot deze snelheden komt (bekabeld danwel draadloos - na meerdere keren lezen kan ik het er toch echt niet met 100% zekerheid uithalen) dan gaat het al ietwat jeuken. Ik hoop danvan ganzer harte dat er een coherenter verhaal richting de 1e lijns medewerker van ziggo opgehangen is, zeker gezien deze opmerkingen:
Ligt het nou aan mij, of ben ik zojuist op zeer lage kwaliteit afgewimpeld?
<snip>
Kan ik een klacht indienen tegen die medewerker..
Als iemand die ook ooit gestart is al eerste lijns support; klanten die hun eigen ICT kunde schromelijk overschatten zijn meestal de meest lastige mensen om te helpen aangezien ze meestal zelf "beter" weten wat er aan de hand is dan de persoon die ze probeert te helpen, en vaak in hun enthousiasme een hoop dingen tussen de oren hebben zitten maar deze vaak niet duidelijk over kunnen brengen. Wat maakt dat het uitvragen van alle informatie lastiger is, zeker als je misschien nog geen jaren ervaring hebt als eerste lijns, omdat de melder vaak zelf al mogelijke oorzaken heeft uitgesloten tussen de oren die er in hun ogen dus niet toe doen, maar voor een oplossing toch allicht cruciaal kunnen zijn. Er is geen uitvraagscript opgewassen tegen mensen die aangeven al wat gedaan te hebben terwijl ze dit niet gedaan hebben maar denken: 'dat is het issue niet dus hoef ik niet te doen..' Als er dan nog terloops zaken als het inleggen van een klacht geopperd wordt, dan moet je daar ook nog eens opgewassen tegen zijn en in veel gevallen maakt de combinatie van de 2 zaken niet dat men.. Nog harder mee gaat denken of voor je gaat lopen. Een snelle escalatie naar: we kijken op lokatie wel even is dan een vrij gemakkelijke uitweg waar je als klant, allicht met de beste bedoelingen, niet het snelst mee geholpen bent. My2cents.

Daar komt bij; als je erg goed bent in je werk als eerste lijns, dan heb je kans dat je eerder opgemerkt wordt alszijnde goeie techneut om door te groeien naar 2e lijns, waardoor een nieuw iemand weer de eerste lijns functie moet gaan vervullen die ook weer ervaring mist en zo is de cirkel weer rond. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
xxxneoxxx schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:04:
klanten die hun eigen ICT kunde schromelijk overschatten zijn meestal de meest lastige mensen om te helpen
Ik heb mijn diploma's en Cisco certificaten, ik hoef voor jou of welke andere telefoonfluit niet nog een keer examen te doen. Voor de rest van je relaas, tl;dr, want je hebt duidelijk niet de moeite genomen om mijn relaas goed te lezen.

Als jij het advies geeft om de wifi kanalen aan te passen zodat je bedrade netwerk beter wordt en daar ook nog eens heilig van overtuigd bent, dan werk je op de verkeerde plek.

-edit- Ik heb het gesprek nog een keer terug geluisterd. Ze gaat me ook uitleggen hoe een modem werkt: "Het internet bestaat uit 11 kanalen, sommige zijn goede en sommige zijn slechte kanalen..."

Ik probeer het nog door aan te geven dat die communicatie niets te maken heeft met de bedrading, maar helaas, ze zegt dat het toch echt wel zo werkt en dat het 100% werkt bij iedereen. Ik heb haar netjes en vriendelijk bedankt voor haar moeite en gezegd dat ik het met de monteur zou regelen verder. Niet iedereen hoeft Kevin Mitnick te zijn, maar dit was gewoon een nagelstyliste en ik mag van mijn vriendin geen nagellak op.

Even voor de duidelijkheid, ik kom hier niet voor jullie input om het probleem op te lossen in mijn netwerk, dus bespaar je de moeite alsjeblieft.

[ Voor 37% gewijzigd door Verstekbakker op 26-10-2018 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1spider
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-08 20:27
Woningbouwvereniging van studentenhuisvesting Eindhoven (vestide/woonbedrijf) is half jaar geleden collectief overgestapt naar ittdesk, een bedrijf dat tv+internet van Ziggo aanbiedt. Nu is er sinds gistermiddag 14:30 een internetstoring, en gezien de laatste statusupdate gaat dit ook nog wel even duren. Gevolg: duizenden studenten in Eindhoven zonder internet -.-

Maar wat ik me eigenlijk afvroeg, heeft iemand een idee hoe dit werkt? Blijkbaar heeft Ziggo dus een speciale kabel in de grond liggen voor deze dienst/dit bedrijf? Anders zou met het weggraven van de kabel het internet er toch voor iedereen eruit moeten liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Zijn er meer mensen met een Connectbox in UPC gebied waar het logo nu ineens van UPC is en de achtergrond kleur is gewijzigd van het inlog scherm? Ik kan niet eens meer inloggen want het wachtwoord weigert hij ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
@Verstekbakker te gek om te lezen dit. Ik heb dit ook gehad. Opgehangen en opnieuw gebeld. Tegenwoordig gebruik ik alleen de chat. Maar toevallig niet zoiets simpels al een mis sync van je netwerk adapter op 100 ipv 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
f1spider schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:51:
Woningbouwvereniging van studentenhuisvesting Eindhoven (vestide/woonbedrijf) is half jaar geleden collectief overgestapt naar ittdesk, een bedrijf dat tv+internet van Ziggo aanbiedt. Nu is er sinds gistermiddag 14:30 een internetstoring, en gezien de laatste statusupdate gaat dit ook nog wel even duren. Gevolg: duizenden studenten in Eindhoven zonder internet -.-

Maar wat ik me eigenlijk afvroeg, heeft iemand een idee hoe dit werkt? Blijkbaar heeft Ziggo dus een speciale kabel in de grond liggen voor deze dienst/dit bedrijf? Anders zou met het weggraven van de kabel het internet er toch voor iedereen eruit moeten liggen..
Ziggo heeft eigen kabel tracés idd. Ik weet niet wat het huidige beleid is op dit moment of dat dit tegenwoordig vaker gebundeld moet worden, maar toen ik nog buiten werkte (10 jaar geleden) kwam ik bij KLIK meldingen ook wel losse KPN tracés tegen met daarop 100.000+ aansluitingen... en ook weleens per ongeluk bijna 1 weg laten knippen omdat ik dacht dat die al omgelegd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12
king006 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:09:
Zijn er meer mensen met een Connectbox in UPC gebied waar het logo nu ineens van UPC is en de achtergrond kleur is gewijzigd van het inlog scherm? Ik kan niet eens meer inloggen want het wachtwoord weigert hij ook.
Tijdje terug ook gehad bij een klant, internetverbinding werkte ook voor geen meter meer. Via helpdesk ding uit carrier grade NAT modus gehaald waarna ik hem zelf in bridge kon zetten. Inloggen lukte ook niet meer, reset gedaan met paperclip en daarna was het wel weer een Ziggo modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Bij ons is sinds deze maand het analoge signaal eruit. We hebben dat gratis kastje aangesloten maar wat een trage bak is dat met opstarten. Mijn schoonvader geeft aan dat het kastje bij hem direct aan is (niet getest overigens), maar is dat wel zo? Duurt volgens mij haast 10.seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:05:
Bij ons is sinds deze maand het analoge signaal eruit. We hebben dat gratis kastje aangesloten maar wat een trage bak is dat met opstarten. Mijn schoonvader geeft aan dat het kastje bij hem direct aan is (niet getest overigens), maar is dat wel zo? Duurt volgens mij haast 10.seconden.
Heeft je TV niet een DBV-C decoder? Dan kun je net zo goed de kabel direct in je TV doen, dan zie je excact hetzelfde aanbod als dat gratis leen kastje.

Verder geen ervaringen met die gratis kastjes omdat je al 1 decoder of CI+ module bij een abonnement krijgt en dan veel in HD ziet en dat is een stuk beter dan die SD versies die ongecodeerd op de kabel zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:49
f1spider schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:51:

Vermoedelijk gebruiken ze een vezeltje in die kabel als uplink voor hun eigen netwerk. Je kan gewoon capaciteit bij Ziggo (Priority Telecom heette dat geloof ik vroeger) huren, al dan niet een kale vezel. En op zulke trajecten liggen meestal tig vezels (96 of 144). Als dat door gaat ben je wel even bezig. Zeker als er een stuk vervangen moet worden. 24 uur is dan helaas nieteens heel raar. Om zo'n 144 vezelige kabel te lassen ben je al snel 10-12 uur kwijt, en dan is de rest (diagnose, lokatie zoeken, leggen enz) allemaal nog niet meegerekend.
Alleen jammer dat ze geen backupverbinding hebben, maar dat zel een kwestie van kosten/risico geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
_JGC_ schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:59:
[...]

Tijdje terug ook gehad bij een klant, internetverbinding werkte ook voor geen meter meer. Via helpdesk ding uit carrier grade NAT modus gehaald waarna ik hem zelf in bridge kon zetten. Inloggen lukte ook niet meer, reset gedaan met paperclip en daarna was het wel weer een Ziggo modem.
Het lijkt erop dat er vannacht iets is gewijzigd bij ons. De signaalwaardes staan hoger dan eerst en inloggen in de connectbox werkte niet meer. Na het opnieuw opstarten van de connectbox werkte het weer en was het Ziggo logo ook weer terug. Vreemd dat de interface overhoop ligt als een modem even offline is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@jongetje dat hebben we niet. Anders was dat idd de eerste optie geweest. Deze tv hebben we al sinds half 2005 en werkt gewoon nog prima. Echter geen hdmi (wel dvi) enzovoorts.
Wellicht dat die eind van het jaar vervangen gaat worden, maar qua prijs is het enige interessante een 40 inch tv. Waarbij dit volgens mij 30 inch is. Niet al te groot voor een slaapkamer iig.
Heb er geen haast mee omdat hij het verder gewoon erg goed doet. Zonde om dan te vervangen.

https://community.ziggo.n...-start-erg-traag-op-25571
Blijkbaar moet er ergens een opstartinstelling zijn die 4,1 W kost waarbij hij standby staat. Dan gaat hij direct weer aan. Dus het is inderdaad standaard dat hij traag is. Maar scheelt aardig wat Watt. :P

En je kunt het ding qua firmware updaten. Wachtwoord is 4xnul.
Dus dat gaat goed.
We gaan even kijken naar de instellingen verder.

[ Voor 32% gewijzigd door Arunia op 26-10-2018 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 07:32
TRaSH schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:31:
[...]

Ik en denk vele andere hebben er totaal geen last mee,
Maar zo heeft elke provider wel wat en in elk land.
Ik heb jarenlang XS4all gehad en nooit problemen gehad. Ben bij ze weggegaan toen ik na terugkomst uit het buitenland zag dat ze wel erg duur waren voor wat ze boden. Maar ik ben hard aan het heroverwegen om een paar tientjes meer paar jaar uit te geven en terug te gaan.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:03:
[...]

Ik heb jarenlang XS4all gehad en nooit problemen gehad. Ben bij ze weggegaan toen ik na terugkomst uit het buitenland zag dat ze wel erg duur waren voor wat ze boden. Maar ik ben hard aan het heroverwegen om een paar tientjes meer paar jaar uit te geven en terug te gaan.
offtopic:
Wat duurder maar de internet dienst bevalt mij zeker

Even iets heel anders: Op basis van RIPE atlas probe data heb ik een overzicht van welke "rc" (rekencentrum) routers er in de Ziggo traceroutes zitten en hoe deze verdeeld zijn. Omzetting van afkortingen naar plaatsnamen is speculatief.

Interactieve kaart: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A6Bk8xcNWiBFDLQAhEteDpBe/full.png
Edit:
En een kaart van de kabelmaatschappijen anno 2005 via digitalekabeltelevisie.nl:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MuQT01d8O7vii3ontpdGZODU/full.gif

[ Voor 13% gewijzigd door ANdrode op 26-10-2018 10:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Verstekbakker schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 00:41:
[...]

Ik heb mijn diploma's en Cisco certificaten, ik hoef voor jou of welke andere telefoonfluit niet nog een keer examen te doen. Voor de rest van je relaas, tl;dr, want je hebt duidelijk niet de moeite genomen om mijn relaas goed te lezen.
Tsjah.. Euhm.. Gefeliciteerd dan maar denk ik? En telefoonfluit.. Tsjah. bevestigt nogmaals een keer het issue.
Cisco certificaten zijn handig voor communicatie tussen netwerkdevices. Helaas helpt het niet bij communicatie tussen mensen dus de toegevoegde waarde van het expliciet vermelden ervan is dan ook.. Nihil?

Overigens ook niet echt handig om eerst aan te geven dat je mijn reply niet wilt lezen want 'het is te lang', maar vervolgens er wel per sé op wilt reageren. Dit geeft volgens mij ook een beetje de kern van het issue aan wat ik probeer aan te kaarten - de kunde van de gemiddelde servicedesk buiten beschouwing gelaten. Als er een telefoongesprek plaats vind en de ene partij niet duidelijk kan maken aan de andere partij wat er exact mis gaat, of men luistert niet goed naar elkaar, dan wordt het sowieso niet snel wat lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Darkz0rs schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:34:
@Verstekbakker te gek om te lezen dit. Ik heb dit ook gehad. Opgehangen en opnieuw gebeld. Tegenwoordig gebruik ik alleen de chat. Maar toevallig niet zoiets simpels al een mis sync van je netwerk adapter op 100 ipv 1000
Nee de WAN throughput is de bottleneck, op te lossen met een nieuwe router.

Voor de archieven: Asus RT-AC66U (met DDWRT) heeft een max van rond de 90Mb. Een upgrade zou kunnen zijn een AC68U, die heeft rond de 900Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
net contact gehad via de Chat, deze zag niet echt veel geks in de CB en gaf ook aan dat wanneer ik een monteur bestel deze dan ook 50,- kost incl. materiaal... zal allemaal wel, ik ben er nu een kleine 3/4 weken me bezig en heb dan ook echt alles er aan gedaan om uitsluitsel te geven, (reset, herstart, uit bridge modus, rechtstreeks op de CB, ander coax kabels en utp kabel (zowel de Ziggo kabels als eigen 'meuk')
nadat ik heb verteld dat de AOP waarschijnlijk net zo oud is als het huis (er staat op de AOP: CAI bedrijf Apeldoorn, storingen 055-222111, google vind hier niet veel van) en wanneer ik met de mobiel extern op de NAS wat wilde downloaden, mislukte deze ook regelmatig. nadat gezegd te hebben begreep de medewerker het wel en maakt ze de bon voor een monteur aan..
het gekke is nu wel, de CB staat nu sinds zijn laatste herstart (4 dagen geleden) de hele tijd in partial bonding US en de T3/T4 errors en time-outs zijn nagenoeg rustig. zie hier dan ook de screenshots:

ziggo4

ziggo3

maar er waren ook dagen dat het internet echt ruk was en de T3/T4 errors oplopen tot in richting de 5000 om vervolgens gereset te worden (de time-out) en weer opnieuw op de lopen...
zo dadelijk de CB herstarten en eens kijken of het weekend een beetje soepel verloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
geenwindows schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:27:
net contact gehad via de Chat, deze zag niet echt veel geks in de CB en gaf ook aan dat wanneer ik een monteur bestel deze dan ook 50,- kost excl. materiaal... zal allemaal wel, ik ben er nu een kleine 3/4 weken me bezig en heb dan ook echt alles er aan gedaan om uitsluitsel te geven, (reset, herstart, uit bridge modus, rechtstreeks op de CB, ander coax kabels en utp kabel (zowel de Ziggo kabels als eigen 'meuk')
nadat ik heb verteld dat de AOP waarschijnlijk net zo oud is als het huis (er staat op de AOP: CAI bedrijf Apeldoorn, storingen 055-222111, google vind hier niet veel van) en wanneer ik met de mobiel extern op de NAS wat wilde downloaden, mislukte deze ook regelmatig. nadat gezegd te hebben begreep de medewerker het wel en maakt ze de bon voor een monteur aan..
het gekke is nu wel, de CB staat nu sinds zijn laatste herstart (4 dagen geleden) de hele tijd in partial bonding US en de T3/T4 errors en time-outs zijn nagenoeg rustig. zie hier dan ook de screenshots:

[Afbeelding: ziggo4]

[Afbeelding: ziggo3]

maar er waren ook dagen dat het internet echt ruk was en de T3/T4 errors oplopen tot in richting de 5000 om vervolgens gereset te worden (de time-out) en weer opnieuw op de lopen...
zo dadelijk de CB herstarten en eens kijken of het weekend een beetje soepel verloopt...
Een nieuwe AOP laten aanleggen is natuurlijk sowieso een goed idee als deze zo oud is.
T3 en T4 errors zelf ook gehad, bleek uiteindelijk te zitten in de lijn naar het huis en meer specifiek de connector van de groene kabel in de wijkkast was geoxideerd, deze werd vervangen en hoppa nergens meer last van. (duurde wel 3 monteurs voordat ze het door hadden :P )

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:33:
[...]

Een nieuwe AOP laten aanleggen is natuurlijk sowieso een goed idee als deze zo oud is.
T3 en T4 errors zelf ook gehad, bleek uiteindelijk te zitten in de lijn naar het huis en meer specifiek de connector van de groene kabel in de wijkkast was geoxideerd, deze werd vervangen en hoppa nergens meer last van. (duurde wel 3 monteurs voordat ze het door hadden :P )
dat over de connectors in de wijkkast ga ik meenemen, het is tenslotte nu de laatste tijd ook weer wat slechter qua weer ;) as dinsdag zie ik de monteur, benieuwd wat ie te vertellen heft nadat ie het spul heeft gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
geenwindows schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:37:
[...]

dat over de connectors in de wijkkast ga ik meenemen, het is tenslotte nu de laatste tijd ook weer wat slechter qua weer ;) as dinsdag zie ik de monteur, benieuwd wat ie te vertellen heft nadat ie het spul heeft gezien.
Ik moest ze echt beetje richting die wijkkast duwen, want mijn AOP was al vervangen, kabels hadden ze al vervangen binnen, zelfs een versterker er tussen gezet, ook de lijn doorgemeten, alles was prima volgens eerste 2 monteurs. Monteur 3 ging gelijk de wijkkast in (staat toevallig in onze voortuin :+ ) en zag het meteen en het was in 5 minuten opgelost :X enige voordeel is dus dat onze installatie helemaal top is :P (extra afgeschermde kabels, gratis versterker en nieuwe AOP)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:43:
[...]

Ik moest ze echt beetje richting die wijkkast duwen, want mijn AOP was al vervangen, kabels hadden ze al vervangen binnen, zelfs een versterker er tussen gezet, ook de lijn doorgemeten, alles was prima volgens eerste 2 monteurs. Monteur 3 ging gelijk de wijkkast in (staat toevallig in onze voortuin :+ ) en zag het meteen en het was in 5 minuten opgelost :X enige voordeel is dus dat onze installatie helemaal top is :P (extra afgeschermde kabels, gratis versterker en nieuwe AOP)
ben bang dat ze bij mij vooral gaan zeuren omdat ik een eigen router in gebruik heb, en dat natuurlijk niet supported wordt. mochten ze daar over beginnen dan zal ik ze ook direct uitleggen dat ik dit al uitgesloten heb. => laptop rechtstreeks op de CB welke in bridge modus staat (en blijft!)
de wijkkast staat (vermoedelijk) een kleine 10 meter buiten mijn voordeur, zal ze er even op wijzen. gezien de buurt kinderen er ook regelmatig mee 'spelen'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we het ontopic houden, en niet op de man gaan spelen

[ Voor 82% gewijzigd door DJSmiley op 27-10-2018 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
Verstekbakker schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:40:
[...]

Nee de WAN throughput is de bottleneck, op te lossen met een nieuwe router.

Voor de archieven: Asus RT-AC66U (met DDWRT) heeft een max van rond de 90Mb. Een upgrade zou kunnen zijn een AC68U, die heeft rond de 900Mb.
Ddwrt ondersteund helaas geen hw nat acceleratie. Ik denk als je terug gaat naar de officiële fw. Dat je rond de 180 moet kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Raven schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:17:
[...]

Ik kan inloggen, kan alleen niet vinden waar ik kan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Darkz0rs schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:03:
[...]

Ddwrt ondersteund helaas geen hw nat acceleratie. Ik denk als je terug gaat naar de officiële fw. Dat je rond de 180 moet kunnen halen.
Ik heb ddwrt nodig hier, dus dat is voor mij geen optie. Maar ook een nieuwe router zie ik niet zitten nu, dat is een hoop werk waar ik geen tijd en zeker geen zin in heb. 90Mb is uit te houden gelukkig, als er glasvezel is in het volgende huis ga ik het wel weer opnieuw doen. Het is voornamelijk de upload die me tegen staat, maar dat is een probleem bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:51
Je kunt kijken of je een build is met ondersteuning voor SFE, dan zou hij een stuk sneller moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@Verstekbakker wifi punt bestellen bij Ziggo... Die doet ddwrt wan to lan 500+. Via tplink zelfs 900+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mhr-zip schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:16:
[...]

Ik kan inloggen, kan alleen niet vinden waar ik kan opzeggen.
Via pakket wijzigen denk ik? 't is voor mij nogal lang geleden sinds ik daar iets heb opgezegd :P

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 26-10-2018 18:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
geenwindows schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:27:
Honderden Duizenden T3 en regelmatig T4 fouten en dan aangeven dat een monteur jou EUR 50 kost? Dat is een slechte ervaring en in mijn ogen een fout van de helpdesk medewerker :X.

Jouw situatie ziet er uit als 'signaal sterk genoeg maar waardeloos'. Hierbij kan een monteur (als hij digitaal goed snapt en niet vooral aan analoge achtergrond heeft) kijken wat de modems van andere klanten in hetzelfde gebied voor signaal ontvangen - daarmee kan hij dan zien of het jouw link is of de straatkast :)

[ Voor 22% gewijzigd door ANdrode op 26-10-2018 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 19-09 17:05
ANdrode schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:35:
[...]

Honderden Duizenden T3 en regelmatig T4 fouten en dan aangeven dat een monteur jou EUR 50 kost? Dat is een slechte ervaring en in mijn ogen een fout van de helpdesk medewerker :X.

Jouw situatie ziet er uit als 'signaal sterk genoeg maar waardeloos'. Hierbij kan een monteur (als hij digitaal goed snapt en niet vooral aan analoge achtergrond heeft) kijken wat de modems van andere klanten in hetzelfde gebied voor signaal ontvangen - daarmee kan hij dan zien of het jouw link is of de straatkast :)
Dat is gewoon een standaard afschrik methode dan denkt iemand misschien van laat maar en hoeft de monteur niet te komen. Kunnen ze de monteur weer ergens anders inzetten

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
ANdrode schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:35:
[...]

dat het signaal waardes gewoon oke snap ik ook, dat de medewerker vervolgens niet kijkt naar de T3/T4 en RS errors kijkt snap ik dan weer niet. wordt door de CB ten slotte zelf weergeven dat bij iedere T3/T4 error dat het 'kritiek' is... zelfs op de Ziggo community wordt gesproken dat de ziggo medewerkers melden dat de Errors helemaal geen ramp zijn, ja misschien een paar, maar niet honderden per dag (exact weet ik niet, CB reset zicht regelmatig)
heb ook even smokeping weer ingeschakeld, nog steeds flink wat ping spikes (dacht dat gefixed was?)

ziggo 5 smokeping

A.s dinsdag komt de monteur, ben benieuwd. zal ook meteen doorgeven of ie ook eens kan kijken wat de modems in de buurt qua waardes doen. zitten er tenslotte genoeg hier in de buurt...

edit: CB staat momenteel weer in partial bonding US. gisteren naar de herstart was ie "oke"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
geenwindows schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:02:
[...]
heb ook even smokeping weer ingeschakeld, nog steeds flink wat ping spikes (dacht dat gefixed was?)

[Afbeelding: ziggo 5 smokeping]
Bij een T3 fout komen de upstream pakketten van het modem niet bij de CMTS aan. Ik weet niet wat DOCSIS dan doet (een retransmit of niet). Het is voor mij logisch dat de ping spikes en het signaal probleem ook met elkaar te maken hebben.

In smokeping kan je ook een andere Probe definieren met een kleinere tijd tussen pings. Dan zie je beter wat er precies gebeurt.

edit:
Je mist ook momenten in de smokeping data. Zouden dit modem resets kunnen zijn?

Ik weet niet of je het modem ook volgt in smokeping en of hij blijft reageren tijdens een reboot.
A.s dinsdag komt de monteur, ben benieuwd. zal ook meteen doorgeven of ie ook eens kan kijken wat de modems in de buurt qua waardes doen. zitten er tenslotte genoeg hier in de buurt...
Ik heb in fUPC gebied een monteur deze pagina zien gebruiken. Het verschilt wel per monteur of ze dit makkelijk vinden - het is een echt digitale tool en geen analoge tool. Vragen kan in ieder geval geen kwaad lijkt mij! Als er meer klanten in de buurt last hebben van dit issue kan hij dit zo zien...

[ Voor 7% gewijzigd door ANdrode op 27-10-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
ANdrode schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:50:
[...]

Bij een T3 fout komen de upstream pakketten van het modem niet bij de CMTS aan. Ik weet niet wat DOCSIS dan doet (een retransmit of niet). Het is voor mij logisch dat de ping spikes en het signaal probleem ook met elkaar te maken hebben.

In smokeping kan je ook een andere Probe definieren met een kleinere tijd tussen pings. Dan zie je beter wat er precies gebeurt.

edit:
Je mist ook momenten in de smokeping data. Zouden dit modem resets kunnen zijn?

Ik weet niet of je het modem ook volgt in smokeping en of hij blijft reageren tijdens een reboot.

[...]

Ik heb in fUPC gebied een monteur deze pagina zien gebruiken. Het verschilt wel per monteur of ze dit makkelijk vinden - het is een echt digitale tool en geen analoge tool. Vragen kan in ieder geval geen kwaad lijkt mij! Als er meer klanten in de buurt last hebben van dit issue kan hij dit zo zien...
wat die onderbrekingen zijn weet ik eigenlijk ook niet, ik had de Connectboxc nog niet in de lijst staan, nu wel toegevoegd. Ik moet me nog wat beter in smokeping verdiepen, heb het gisteren puur weer geïnstalleerd om een beter beeld te krijgen, staat op default

edit: pingen naar de connectbox werkt niet, mijn eigen router heeft de beveiliging te hoog :+ (of de CB weigert gewoon ping verzoeken...)

[ Voor 5% gewijzigd door geenwindows op 27-10-2018 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
geenwindows schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:16:
[...]
edit: pingen naar de connectbox werkt niet, mijn eigen router heeft de beveiliging te hoog :+ (of de CB weigert gewoon ping verzoeken...)
Desnoods een HTTP probe.

Ik gebruik smokeping zelf vanuit een docker container. Niet op windows :P

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
# Probes
# Twee sub-probes, één met default interval en één met 60 seconde tussen runs
++ FPing

++ FPingNormal

++ FPingIntensive
step = 60
hostinterval = 2.0

# Targets
#
# LAN
#
++ Router
menu = Router
title = Router
host = 192.168.1.1
#
# ICMP WAN
#
++ NextHop
menu = Next Hop
title = Next Hop (*snip*)
host = *snip*

++ CMTSGW1
probe = FPingIntensive
menu = CMTS GW1 Fast
title = CMTS Fast *snip*
host = *snip*

#
# Kan ook dmv includes:
#
#+ IPv6AtlasAnchors
#menu = RIPE Atlas Anchors
#title = RIPE Atlas Anchors
#probe = FPingAtlasAnchors
#
#@include ./Targets.AtlasAnchors
geenwindows schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:16:
Het lijkt mij logisch als jouw router requests naar RFC1918 adressen weigert te routeren. Dat zou ook niet aan de WAN kant moeten zitten. Het IP van een connectbox in bridge mode (192.168.100.1 iirc) valt daarin?

[ Voor 19% gewijzigd door ANdrode op 27-10-2018 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Net mijn MediaBox afgekoppeld en terug naar een simpele Humax (IRHD 5300C) gegaan omdat mijn abbo heb aangepast. Meteen het eerste ongemak tegen gekomen ten opzichte van de oude Mediabox, kan maar 1 opname tegelijk opnemen. Iemand een idee of er een Ziggo compatible apparaat is waarmee ik meerdere opnames tegelijk kan laten lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@ge-flopt Humax 5050, 5200, 5400, Samsung 7140, en er zullen er nog wel meer zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
hardware-lover schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:29:
@ge-flopt Humax 5050, 5200, 5400, Samsung 7140, en er zullen er nog wel meer zijn.
Komt het erop neer dat je 2 tuners nodig hebt (ben er in zijn geheel niet in thuis.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ge-flopt schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:36:
[...]
Komt het erop neer dat je 2 tuners nodig hebt (ben er in zijn geheel niet in thuis.)
Minimaal ja 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:32
Dat heb ik weer hoor, ga ik behangen.Haal even het ziggo puntje van de muur. (zo een nieuw punt)
Na een dag zweten zet ik de boel weer aan haal ik maar 22Mbps.

Alles dubbel gecheckt, aansluitpunt - router - bekabeling. Alles lijkt zoals het was.
Nou kan het zijn, dat de snelheid al een probleem was voordat ik dit allemaal deed.

Zelfs even alles naar fabriek gezet, router geupdate. Maar nee. Normaal vol gas 200+....

Iemand een suggestie waar ik misschien hier de mist in ga ?

Driver issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
ppeterr schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:22:
Dat heb ik weer hoor, ga ik behangen.Haal even het ziggo puntje van de muur. (zo een nieuw punt)
Na een dag zweten zet ik de boel weer aan haal ik maar 22Mbps.

Alles dubbel gecheckt, aansluitpunt - router - bekabeling. Alles lijkt zoals het was.
Nou kan het zijn, dat de snelheid al een probleem was voordat ik dit allemaal deed.

Zelfs even alles naar fabriek gezet, router geupdate. Maar nee. Normaal vol gas 200+....

Iemand een suggestie waar ik misschien hier de mist in ga ?
Hoe zijn de signaal waardes? Post eens wat foto’s?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:32
king006 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:26:
[...]

Hoe zijn de signaal waardes? Post eens wat foto’s?
http://nl.tinypic.com/r/m73q8n/9
http://nl.tinypic.com/r/sfz4ef/9
http://nl.tinypic.com/r/em1qh/9
http://nl.tinypic.com/r/2sh1f/9
http://nl.tinypic.com/r/14ij1o8/9

Never mind, dit soort dingen heb ik vaker. Samenloop van omstandigheden blijkbaar.
Ik heb even een utp uit de schuur gehaald, en aangesloten. En is het is goed.
Vorige week wat updates om mijn oren gehad blijkbaar die wat verstoren.

[ Voor 26% gewijzigd door ppeterr op 28-10-2018 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 10:26

page404

Website says no

Zojuist “servicedesk” maar weer eens gebeld. Van een op andere moment internet eruit. Tv signaal is er wel maar ineens heel zwak.
Nee ik kan het modem niet bereiken zeggen ze dan. Dat is vooruitgang, want tot nu toe zeiden ze dat er niks aan de hand was. Van de week komt er een monteur, die mag van mij pas weg als hij de bekabeling tot aan de wijkkast vervangen heeft. Wat een drama als je geen alternatief hebt. :(

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:31

Wildfire

Joy to the world!

page404 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:13:

Van de week komt er een monteur, die mag van mij pas weg als hij de bekabeling tot aan de wijkkast vervangen heeft. Wat een drama als je geen alternatief hebt. :(
Bereid je dan maar voor op monteur gijzelen, bekabeling vanaf je huis naar de wijkversterker vervangen is volgens mij niet het werk van een storingsmonteur.

Net zo min dat ik als KPN monteur ondergronds bezig ga, daar is een speciale afdeling voor.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
page404 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:13:
Zojuist “servicedesk” maar weer eens gebeld. Van een op andere moment internet eruit. Tv signaal is er wel maar ineens heel zwak.
Nee ik kan het modem niet bereiken zeggen ze dan. Dat is vooruitgang, want tot nu toe zeiden ze dat er niks aan de hand was. Van de week komt er een monteur, die mag van mij pas weg als hij de bekabeling tot aan de wijkkast vervangen heeft. Wat een drama als je geen alternatief hebt. :(
Ik neem aan dat je een bed en ontbijt voor hem klaar zet, want hij kan dan nog wel even blijven. Bekabeling tot aan de wijkkast vervangen kan enkele dagen tot weken duren. Dit hangt er vanaf hoe snel hij kan graven en/of alle materialen per direct beschikbaar zijn.

En nu serieus; Ik heb dit soort klanten ook in het verleden gehad. Van alles eisen en willen zonder enigszins inhoudelijk verstand van de materie te hebben. Dit soort gedrag wekt bij mij als monteur veel irritatie op en zal zeker niet helpen naar een snelle en goede oplossing. Er kan van alles misgaan, maar veelal bevinden storingen zich in het klantdomein en niet buiten. Ik zeg ook veelal want als monteur krijg je al de wind van voren als de adapter van de versterker van de klant defect is. Het is gissen wat er speelt maar check alles na of het vast zit en/of als je een versterker hebt deze nog goed functioneert. Check ook even op tuinierende buren en met name op graafwerk en nieuwe paaltjes voor hekjes. Dat zijn vaak boosdoeners voor kabelbreuken. Is er meer aan de hand dat zullen de buren ook vast bellen.

En ga niet minachtend richting Ziggo doen. Je vraagt niet voor niets om te helpen met de oplossing. Als je jezelf hoger vind dan een medewerker van Ziggo waarom bel je ze dan? Je bent immers toch beter dan de betreffende medewerker?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:05
MediaZoo schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:33:
[...]

En ga niet minachtend richting Ziggo doen. Je vraagt niet voor niets om te helpen met de oplossing. Als je jezelf hoger vind dan een medewerker van Ziggo waarom bel je ze dan? Je bent immers toch beter dan de betreffende medewerker?
Omdat hij verwacht dat het probleem tussen zijn huis, en de wijkcentrale zit.
En hij hier niks aan MAG doen.

Ik snap jou frustratie als monteur over het klagen, maar deze user hoeft ook niet zomaar afgebrand te worden ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 10:26

page404

Website says no

MediaZoo schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:33:
[...]

Ik neem aan dat je een bed en ontbijt voor hem klaar zet, want hij kan dan nog wel even blijven. Bekabeling tot aan de wijkkast vervangen kan enkele dagen tot weken duren. Dit hangt er vanaf hoe snel hij kan graven en/of alle materialen per direct beschikbaar zijn.

En nu serieus; Ik heb dit soort klanten ook in het verleden gehad. Van alles eisen en willen zonder enigszins inhoudelijk verstand van de materie te hebben. Dit soort gedrag wekt bij mij als monteur veel irritatie op en zal zeker niet helpen naar een snelle en goede oplossing. Er kan van alles misgaan, maar veelal bevinden storingen zich in het klantdomein en niet buiten. Ik zeg ook veelal want als monteur krijg je al de wind van voren als de adapter van de versterker van de klant defect is. Het is gissen wat er speelt maar check alles na of het vast zit en/of als je een versterker hebt deze nog goed functioneert. Check ook even op tuinierende buren en met name op graafwerk en nieuwe paaltjes voor hekjes. Dat zijn vaak boosdoeners voor kabelbreuken. Is er meer aan de hand dat zullen de buren ook vast bellen.

Ik lees veel aannames van jouw kant kerel. Ik ga er daarom maar verder niet op in.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Pagina: 1 ... 97 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic