Verstekbakker schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 02:11:
[...]
Ik heb die modem 60x gereset en ik kreeg geen IP op de aangesloten laptop. Dan ben ik zo'n meegeleverde prul beu en ga ik bellen ja, boeit me dan op een gegeven moment niet meer of het aan mij ligt.
Het enige wat ik wilde was weten of ik 200Mb kreeg, maar dat kon die fluit me niet vertellen. Dat kon ze wel, technisch was dat prima mogelijk, maar verstandelijk zou ze beter ergens anders werken. Maar nee, ik mag niet om service vragen voor die +/- 70 euro per maand (800+ per jaar he pik!), want anders gaan ze op Tweakers schuimbekken.
Op de rest ga ik niet eens meer reageren...
Het punt was niet zozeer dat jij fout zat of dat Ziggo fout zat. Het punt is dat de combinatie van een eigen modem in bridge samen met de onkundigheid van Ziggo een situatie oplevert die aantoonbaar voor zowel jouzelf als Ziggo suboptimaal is. Jij klaagt over Ziggo en Ziggo wil geen negatieve PR dus dan is iedereen ongelukkig met de situatie.
Ziggo kan dan twee dingen doen om beter om te gaan met klanten die zich buiten de standaard oplossing bevinden:
A: Duurdere IT experts inhuren
B: De klant steeds meer keuze en instellingen afnemen.
Vergeet niet dat een IT'er minimaal 50 euro per uur kost, vaak nog wel wat meer. Wat er daar nu bij de helpdesk zit kost aanzienlijk minder

. Wil je dat veranderen dan ga je over hele andere bedragen per maand betalen. Optie A zie ik dus niet snel gebeuren. Op het moment dat jij kwaad gaat worden om de Servicedesk omdat jouw bridge setup met je eigen hardware, die volgens jouw niet snel genoeg is, een probleem veroorzaakt dan wordt het optie B. Dat is iets waar ik dan weer een probleem mee heb want ik hoor om mij heen al continu de horror verhalen over modems waarop je niet eens meer kan port forwarden...
Of je voor 70 euro geen service mag verwachten? In een ideale wereld wel ja. Echter al zou internet en tv niets kosten dan nog kun je weinig support uren verwachten met de uurtarieven die we in Nederland hanteren. Die onkundige helpdesk is dus iets waar we economisch gezien niet aan kunnen ontkomen. In ieder geval niet zolang tante Sjaan Ziggo belt omdat ze storing heeft en blijkt dat de stekker er niet in zit (gebeurd regelmatig , aldus Ziggo medewerker). Het zijn feitelijk de leken die het voor de rest verpesten.
Ziggo zou eigenlijk een korte multiple choice vragenlijst moeten afnemen zodat 'wij' beter support krijgen

. Maar goed, in de praktijk kom je dus een stuk verder met handig aansturen naar oplossingen (nieuwe modem, monteur, kijkje bij de wijkkast, enz). Of op goed geluk nog eens bellen, maar dat is in mijn ervaring echt een loterij. Soms bel je twee keer achter elkaar en dan krijg je eerst Limburg en dan Suriname. Ik ben één keer goed geholpen vanuit Suriname en toen heeft het echter 45 minuten geduurd om onbeperkt bellen aan te passen

. Maar goed daar kan die persoon ook niet zozeer iets aan doen, dat is het personeelsbeleid van Ziggo.
[
Voor 88% gewijzigd door
sdk1985 op 25-10-2018 03:37
]