Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
sdk1985 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 01:51:
[...]
Verwacht dat er iets op mijn netwerk loopt te stoken, ik verdenk Google Home.
Ik heb veel problemen gehad door multicast service announcements met een TC7200. Deze viel daardoor elke dag weg.

Heb je toevallig een server met een onboard management kaart? Deze veroorzaakte bij mij (met zijn twee IP's met bijbehorende announcements voor een service) de issues.

• Genius-General
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 11-12 17:46

Genius-General

Expect the Unexpected

In ons dorp (buitengebied) kunnen heel veel mensen niet sneller internet dan 1MB/s ontvangen. Mijn plan is dus om van onze 400/40 verbindingen een ptmp straalverbinding op te zetten naar al die huizen, stuk als 15. De vraag is dus mag dit? Dit is het enige wat ik er van kon vinden in de voorwaarden:
2.
De Klant mag via het Netwerk verspreide radio- en
televisiesignalen, On Demand programma’s en
overige data niet aan derden (laten) doorgeven. Ook
mag de Klant zichzelf of derden, actief of passief,
geen onbevoegde toegang geven tot het Netwerk
of een Dienst of de inhoud daarvan, of (technische)
voorzieningen (laten) treffen, of Software bewerken
waardoor deze toegang kan worden gerealiseerd.
3.
De Klant mag de Diensten niet commercieel
exploiteren.
5.
De Klant is verantwoordelijk en aansprakelijk
voor de gevolgen en de kosten van elk bevoegd
of onbevoegd gebruik van zijn Aansluiting en de
Diensten door hemzelf en door derden, dit in de
ruimste zin van het woord.
Met andere woorden kan ik met een gerust hart mijn gang gaan zolang ik maar zeg dat het niet commercieel is?

Genius-General wijzigde deze reactie 08-10-2018 11:42 (11%)

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:49
Genius-General schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:36:
In ons dorp (buitengebied) kunnen heel veel mensen niet sneller internet dan 1MB/s ontvangen. Mijn plan is dus om van onze 400/40 verbindingen een ptmp straalverbinding op te zetten naar al die huizen, stuk als 15. De vraag is dus mag dit? Dit is het enige wat ik er van kon vinden in de voorwaarden:

[...]

Met andere woorden kan ik met een gerust hart mijn gang gaan zolang ik maar zeg dat het niet commercieel is? :P
Nee. De dienstverlening is alleen voor diegene die het contract afsluit, niet voor derden.

DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Netgear R7800

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:57

[...]

Met andere woorden kan ik met een gerust hart mijn gang gaan zolang ik maar zeg dat het niet commercieel is?
Nee, dat mag niet zoals is vernoemd onder punt 2. Je kan het proberen, maar als Ziggo erachter komt gaan ze zeker weten moeilijk doen. (Of ze sluiten je gewoon af)

Voor die mensen in het buitengebied zou een 4G oplossing eventueel een oplossing kunnen zijn.

Je zou bij KPN Internet Buitengebied kunnen kijken die het als aanvulling gebruikt op een bestaande DSL lijn of bij T-Mobile 4G thuis.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
De IPTV-aanbieders roepen dat ook, het is niet commercieel .... het is een dienst ...

Maar toch boetes en inbeslagnames geweest.
( ik snap ook wel dat het niet één op één vergelijkbaar is, maar het probleem bestaat wel dat als er één zich misdraagt, je nog altijd jouw IPadres mee stuurt )

In het geval van DFW, en hun kruistocht tegen torrents, zou je zomaar een briefje kunnen krijgen, aangezien jij verantwoordelijk is.

• Venlonaerke
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 31-10 08:06

[...]

Helaas voor jou mag dit niet en Ziggo behoudt zich het recht je af te sluiten.

Het ligt eraan welke straalverbinding je in gedacht hebt, maar het kan zo maar zijn dat je een vergunning nodig hebt. Verder is er het risoco dat je storing gaat geven op mobiele netwerken (eventueel zelfs van hulpdiensten). Dit is zelfs strafbaar.

Mijn advies niet doen en hun naar een 4g oplossing laten kijken.

• Genius-General

Genius-General

Expect the Unexpected

Venlonaerke schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:57:
[...]

Helaas voor jou mag dit niet en Ziggo behoudt zich het recht je af te sluiten.

Het ligt eraan welke straalverbinding je in gedacht hebt, maar het kan zo maar zijn dat je een vergunning nodig hebt. Verder is er het risoco dat je storing gaat geven op mobiele netwerken (eventueel zelfs van hulpdiensten). Dit is zelfs strafbaar.

Mijn advies niet doen en hun naar een 4g oplossing laten kijken.
Het zou dan gaan om een netwerk van Nanobeams maar het is duidelijk dus geen slim plan :N jammer leek me weer een mooie leerervaring. Hoe doen andere straalverbinding aanbieders het dan?

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 07:55
Genius-General schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:03:
[...]
Hoe doen andere straalverbinding aanbieders het dan?
Die hebben daar een vergunning voor.

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Genius-General schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:03:
[...]

Het zou dan gaan om een netwerk van Nanobeams maar het is duidelijk dus geen slim plan :N jammer leek me weer een mooie leerervaring. Hoe doen andere straalverbinding aanbieders het dan?
Voor de nanobeams is geen vergunning nodig.

Je kan dit alleen niet doen zonder dat de backhaul/ziggo verbinding op een gegeven moment problemen gaat geven. Als je dit betrouwbaar wilt doen (of er voor betaald wilt worden) is dit een van de weinige situaties waarin een zakelijke verbinding met bijbehorende SLA echte toegevoegde waarde heeft.

Waarschijnlijk gebruiken commerciële aanbieders professionele hardware (nanobeam of beter), eventueel hun eigen radio frequentie (bij straalverbinding niet echt nodig, SNR is hoog bij richtantennes) en een provider die hiervoor is ingericht.

Je moet sowieso het netwerk zo configureren dat het goed blijft functioneren als alle klanten het tegelijkertijd gebruiken. Of je negeert de overboeking - las dat dit voor ISP's ook geen probleem is :+

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:08
FreshMaker schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:17:
In het geval van DFW, en hun kruistocht tegen torrents, zou je zomaar een briefje kunnen krijgen, aangezien jij verantwoordelijk is.
Ik vraag mij af of dit niet een soort hoax is geweest want ik heb nog niet gelezen dat iemand al ooit een aanmaning ontvangen heeft. Het bericht van DFW is nu al ruim 1 jaar oud.

• FreshMaker
  • Niet online
ANdrode schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:21:
[...]

Voor de nanobeams is geen vergunning nodig.

Je kan dit alleen niet doen zonder dat de backhaul/ziggo verbinding op een gegeven moment problemen gaat geven. Als je dit betrouwbaar wilt doen (of er voor betaald wilt worden) is dit een van de weinige situaties waarin een zakelijke verbinding met bijbehorende SLA echte toegevoegde waarde heeft.

Waarschijnlijk gebruiken commerciële aanbieders professionele hardware (nanobeam of beter), eventueel hun eigen radio frequentie (bij straalverbinding niet echt nodig, SNR is hoog bij richtantennes) en een provider die hiervoor is ingericht.

Je moet sowieso het netwerk zo configureren dat het goed blijft functioneren als alle klanten het tegelijkertijd gebruiken. Of je negeert de overboeking - las dat dit voor ISP's ook geen probleem is :+
De Nanobeams is het probleem ook niet, qua vergunning, eerder het openstellen van de internetverbinding.
Nu zal Ziggo er niet snel moeilijk over doen, bij 400/40 bandbreedte stopt het gewoon, of je nu met 1 of 100 man op dat netwerk zit.

Maar je zal daarnaast gewoon rekening moeten houden met de achterliggende structuur ( professioneel of niet ) je wordt zelf een aanbieder, dus verantwoordelijke

• Genius-General

Genius-General

Expect the Unexpected

FreshMaker schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:20:
[...]

De Nanobeams is het probleem ook niet, qua vergunning, eerder het openstellen van de internetverbinding.
Nu zal Ziggo er niet snel moeilijk over doen, bij 400/40 bandbreedte stopt het gewoon, of je nu met 1 of 100 man op dat netwerk zit.

Maar je zal daarnaast gewoon rekening moeten houden met de achterliggende structuur ( professioneel of niet ) je wordt zelf een aanbieder, dus verantwoordelijke
Het technische gedeelte kom ik wel uit. Het zijn allemaal geen grootgebruikers, gelukkig zijn het allemaal vrienden of goeie bekenden waar ik het voor wil aanbieden (geen winstoogmerk) maar de vraag is meer dat het mag of tussen de vingers word gezien. Ze zijn niet volledig afhankelijk van de straalverbinding want de meesten houden adsl erbij voor het bellen

• FreshMaker
  • Niet online
Genius-General schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:10:
[...]

Het technische gedeelte kom ik wel uit. Het zijn allemaal geen grootgebruikers, gelukkig zijn het allemaal vrienden of goeie bekenden waar ik het voor wil aanbieden (geen winstoogmerk) maar de vraag is meer dat het mag of tussen de vingers word gezien. Ze zijn niet volledig afhankelijk van de straalverbinding want de meesten houden adsl erbij voor het bellen
Mij lijkt het officieel inderdaad niet toegestaan, maar als er geen klachten ( intern/extern ) komen, zal het allemaal meevallen.
Ik denk dat je vooral duidelijkheid moet bieden, en eventueel een goede router installeren ( Mikrotik ? ) en wat firewall-regels moet opstellen.
( zodat niet iemand 'per ongeluk' p2p teveel "misbruikt" ) Popcorntime was een paar jaar geleden ook erg 'makkelijk'

• nadroJ
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:22
Vraag, ik wil een langere Fconnector hebben ivm plaatsing meubels. 2/2,5 meter is genoeg.

Is dit een geschikte kabel of moet ik echt een merk kabel hebben?

Canon, Apple & Samsung spul

nadroJ schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:12:
Vraag, ik wil een langere Fconnector hebben ivm plaatsing meubels. 2/2,5 meter is genoeg.

Zo te zien is hij afgeschermd dus dat lijkt mij persoonlijk prima.
Maar wellicht dat iemand daar nog een mening over heeft.

2250 WP Zuid PVoutput

nadroJ schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:12:

Ik zou er zelf niet aan beginnen, omdat vergulde bekabeling met HFC vaak tot problemen leidt. Maar proberen kan altijd.

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• nadroJ
Twee verschillende meningen :)
Helemaal prima. Heb je een alternatief MediaZoo.
Klantenservice gebeld en die stuurt gratis een kabel van 1,5m op. Dan red ik het net, alleen niet op een nette afgewerkte manier. Dus liever 2/2,5m

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18:14
nadroJ schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:05:
Twee verschillende meningen :)
Helemaal prima. Heb je een alternatief MediaZoo.
Klantenservice gebeld en die stuurt gratis een kabel van 1,5m op. Dan red ik het net, alleen niet op een nette afgewerkte manier. Dus liever 2/2,5m
2,5m Hirschmann koka9 kabel bestellen en zelf 2 F-connectors erop zetten, kwalitatief beter en nog goedkoper ook.. volgens mij zijn er sowieso weinig voor gemonteerde kabels met f connectoren, zeker niet langer dan 1,5m.

• nadroJ
ExiZTeNcE schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:27:
[...]

2,5m Hirschmann koka9 kabel bestellen en zelf 2 F-connectors erop zetten, kwalitatief beter en nog goedkoper ook.. volgens mij zijn er sowieso weinig voor gemonteerde kabels met f connectoren, zeker niet langer dan 1,5m.
Nee, zijn niet heel veel te vinden van > 2,5m.
Zelf monteren kan inderdaad ook. Ben meer van de kant-en-klaar kabels, want dan 'zal het wel beter zijn'. Maar goed, kan het wel zelf doen. Dan heb ik aan deze connector en aan deze kabel genoeg toch?

nadroJ wijzigde deze reactie 09-10-2018 23:43 (27%)

• ExiZTeNcE
nadroJ schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:43:
[...]

Nee, zijn niet heel veel te vinden van > 2,5m.
Zelf monteren kan inderdaad ook. Ben meer van de kant-en-klaar kabels, want dan 'zal het wel beter zijn'. Maar goed, kan het wel zelf doen. Dan heb ik aan deze connector en aan deze kabel genoeg toch?
Als je hirschmann hebt is het enige verschil dat het alvast gemonteerd is, technetixx zit wel aan gegoten volgens mij, maar alleen IEC connector.

Goeie kabel idd, qua connector zou ivm afscherming deze pakken, hoef je ook niet te schroeven: https://www.onlinekabelsh...f-connector-qfc5-per-stuk

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:56
@nadroJ Niet die schroefconnector gebruiken, maar een push-on connector of krimpconnector.

• nadroJ
@_JGC_ @ExiZTeNcE

Tikkeltje noob vraag, maar op de splitter en de modem zit er schroefdraad. Past zo'n push-on connector gewoon daarop dan?

• ExiZTeNcE
nadroJ schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:41:
@_JGC_ @ExiZTeNcE

Tikkeltje noob vraag, maar op de splitter en de modem zit er schroefdraad. Past zo'n push-on connector gewoon daarop dan?
Geen noob vraag hoor, stond na jaren KPN ook ff vreemd te kijken :-)
Maar die connector van hirschmann in mijn vorige post is een pushon, je kunt deze gewoon op de schroefdraad drukken. Werkt ideaal!

• nadroJ
ExiZTeNcE schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:51:
[...]

Geen noob vraag hoor, stond na jaren KPN ook ff vreemd te kijken :-)
Maar die connector van hirschmann in mijn vorige post is een pushon, je kunt deze gewoon op de schroefdraad drukken. Werkt ideaal!
Top, klinkt inderdaad ook ideaal :)
Thanks

• Wenzel
  • Laatst online: 19:12
Gisteren heb ik bij Ziggo klantenservice geklaagd over de slechte wifi op mijn Cisco EPC3925.

Vandaag kreeg ik via de post een nieuwe Connectbox. Snel gedaan Ziggo!

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:27
[22:56] * Disconnected
[23:01] * Disconnected
[23:10] * Disconnected
[23:17] * Disconnected
[23:25] * Disconnected
[23:27] * Disconnected
[23:30] * Disconnected
[23:37] * Disconnected
[23:40] * Disconnected

Flightradar24 ontvanger,

Na maanden van uptime.
Ziggo weer aan het onderhouden en dan een week later mij mailen.
Of is er landelijk meer aan de hand?
https://www.allestoringen.nl/storing/ziggo lijk te beginnen met pieken.

Edit: Lijkt weer stabiel.

neeecht wijzigde deze reactie 10-10-2018 23:57 (11%)

• Samplex
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12-12 22:34
Hier ook problemen omgeving amsterdam, even een connectie en dan niet meer.

Samplex wijzigde deze reactie 11-10-2018 00:29 (3%)

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:22

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Geen TV & internet vanmorgen (Nieuwegein)... eerste keer in 4,5 jaar :o

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

Klopt lag er vannacht weer uit, net zoals vorige keer. wopper in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Omgeving Utrecht in mijn geval, ik lees Nieuwegein, Amsterdam?

wopper wijzigde deze reactie 11-10-2018 07:37 (25%)

PVoutput 2720WP ZW en Oost-West

• KingHorse
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 13:50
Helaas na 22 dagen na aankondiging van internet start xxl 100 mbit internet, nog steeds niet beschikbaar, Zover lijkt het een probleem met de provisioning van de modems. :'(

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 16:56
Mooie klucht inderdaad, volgt het topic al een tijdje. Hopelijk leren ze ervan en wordt er een normale upgrade gedaan van basis naar 100/10. :+

Whatever.

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
Ik kon altijd via Ziggogo.tv of de ziggoGo app programma's van bijv NPO 1, 2 en 3 terugkijken van de vorige dag en gewoon advertenties hierin overslaan enz. Vanaf nu staat er ineens "Je hebt een abonnement nodig". Weet iemand of dit op de een of andere manier achter een aanvullend pakket is gezet oid?

Ik word doorverwezen naar een website met alle aanvullende pakketten, maar daar zie ik niks staan wat op het terugkijken van programma's slaat. Alleen Fox sports, erotiek, Movies&Seriel (XL), film1 enz.

nino_070 wijzigde deze reactie 11-10-2018 12:54 (25%)

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
nino_070 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:53:
Ik kon altijd via Ziggogo.tv of de ziggoGo app programma's van bijv NPO 1, 2 en 3 terugkijken van de vorige dag en gewoon advertenties hierin overslaan enz. Vanaf nu staat er ineens "Je hebt een abonnement nodig". Weet iemand of dit op de een of andere manier achter een aanvullend pakket is gezet oid?

Ik word doorverwezen naar een website met alle aanvullende pakketten, maar daar zie ik niks staan wat op het terugkijken van programma's slaat. Alleen Fox sports, erotiek, Movies&Seriel (XL), film1 enz.
Ben je wel ingelogd?

• nino_070
Ja. Is dit bij jullie niet veranderd? Ik heb gewoon een Alles in 1 pakket.
Ik heb wel enige tijd geleden een gratis maand Series & movies ter compensatie van een klacht gekregen. Misschien staat er een permissie verkeerd ingesteld ofzo.

• Harmen
Een aantal mensen konden al upgraden, echter ging dat niet helemaal lekker. CI+ kaarten die werden uitgeschakeld etc.

Ik wacht nog wel even, jaren geleden ooit een week zonder tv gezeten omdat een smartcard onzichtbaar was geworden voor Ziggo. :/

Whatever.

• Ziggo-Webcare
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16:34

Ziggo-Webcare

Bedrijfsaccount Ziggo
Wenzel schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 17:37:
Gisteren heb ik bij Ziggo klantenservice geklaagd over de slechte wifi op mijn Cisco EPC3925.

Vandaag kreeg ik via de post een nieuwe Connectbox. Snel gedaan Ziggo!
Fijn te vernemen dat je nieuwe modem snel binnen was :)
Veel plezier ervan!

Groet,

Leroy van Ziggo

Ziggo-Webcare

• sander817
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17:44

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik kan in mijnziggo niks meer vinden w.b. hotspots, klopt dat?
Of is dat niet beschikbaar bij bepaalde paketten?

Ik dacht dat ik alles in 1 complete had, maar zie nu op de factuur Internet Complete en TV Complete staan

• FreshMaker
  • Niet online
sander817 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:50:
ik kan in mijnziggo niks meer vinden w.b. hotspots, klopt dat?
https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/producten/#internet

Hier toch

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:15
Zit je in het voormalig Ziggo-gebied en heb je je modem/router in bridge-mode laten zetten? Dan heb je (officieel) niet meer de mogelijkheid gebruik te maken van hotspots. Voor zover ik weet blijven de oude codes wel werken, maar je kunt ze niet meer terugvinden op de site.

• podarcis
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:56
*knip*.

[ontopic]

Het zou wel mooi zijn als de 40/4 gewoon zou worden geupgrade... dat hoeft niet eens naar 100/10, maar gewoon wat meer...

rens-br wijzigde deze reactie 12-10-2018 15:04 (43%)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:29

rens-br

Moderator Mobile & IN
Modbreak:Heb de offtopic discussie over d/t fouten verwijderd, daar hebben we betere plekken voor (HK bijv.)

• jongetje
podarcis schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:44:
[...]
Het zou wel mooi zijn als de 40/4 gewoon zou worden geupgrade... dat hoeft niet eens naar 100/10, maar gewoon wat meer...
Helemaal mee eens, is ook al vaker gezegd. Als ze dat doen dat is een snelheidsupgrade bij bijv. KPN, NLE of Online.nl ook direct als argument weggehaald (indien je wijkkast is geupgrade en er 100Mbit mogelijk is).

Snap zo ie zo die differentiatie niet met een 5euro stap om van 40 naar 100 te gaan. Als ik het zo lees kost het administratief veel meer dan die 5euro inkomsten op gaat leveren. Als je de basis 80/8 maakt denk ik dat veel klanten ook sneller overwegen om bij Ziggo te blijven omdat de laagste snelheid overeenkomt met veel DSL abonnementen. Dan zijn de 200 en 400 (en 500 ZZP/Zakelijk) voor de mensen die echt waarde aan snelheid hechten.
Z:\>tracert nu.nl

Tracing route to nu.nl [52.85.201.86]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 172.16.1.1
2 * * * Request timed out.
3 8 ms 9 ms 7 ms hvs-rc0002-cr102-ae124-0.core.as9143.net [213.51.190.253]
4 30 ms 28 ms 29 ms asd-tr0021-cr101-bundle-ether105-1.aorta.net [84.116.194.65]
5 * * * Request timed out.
6 28 ms 28 ms 30 ms ie-dub02a-rc1-ae1-0.aorta.net [84.116.130.34]
7 29 ms 29 ms 29 ms ie-dub01a-ri1-ae64-0.aorta.net [84.116.134.210]
8 30 ms 29 ms 28 ms 213.46.165.146
9 46 ms 51 ms 42 ms ^C

Ziet iemand bij een willekeurige traceroute iets anders dan de "asd-tr0021" ik zoek de 2e core router dns naam voor in smokeping?

• Darkz0rs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:33
wij zaten op 400 ivm de prijs hebben we die verlaagd. toen wederom een verhoging in prijs. En dus wederom het abo verlaagd.

Nu zaten we dus op 40 Mbit. Ik heb dus van de week de overstap gemaakt naar Start XXL en binnen 10 min draaide alles prima.

• Comp_Lex
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 09-12 15:41
Er is nu echt wat aan de hand. Ik heb ook problemen met mijn verbinding en ik woon in het noorden (Groningen). Het schijnt landelijk te zijn en het is al een paar dagen zo. Het is een serieus probleem.

• argusb79
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07-12 15:01
wopper schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:42:

<snip>
Ziet iemand bij een willekeurige traceroute iets anders dan de "asd-tr0021" ik zoek de 2e core router dns naam voor in smokeping?
Trace de andere kant op, naar een Ziggo IP in Groningen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<snip>
 4  178.21.17.20 (178.21.17.20)  3.189 ms  3.276 ms  3.422 ms
 5  serverius-1.nikhef.openpeering.nl (82.150.157.137)  4.212 ms  4.453 ms  4.129 ms
 6  nikhef-ixr.openpeering.nl (217.170.0.242)  4.777 ms telecity-ixr.openpeering.nl (217.170.0.244)  5.001 ms  4.913 ms
 7  * * *
 8  nl-ams17b-rc1-lag-60-1.aorta.net (84.116.245.73)  8.480 ms  8.613 ms  8.651 ms
 9  asd-rc0001-cr101-bundle-ether61-1.aorta.net (84.116.245.138)  9.066 ms asd-rc0001-cr101-bundle-ether60-1.aorta.net (84.116.245.74)  8.949 ms  8.850 ms
10  84.116.194.2 (84.116.194.2)  8.994 ms  8.698 ms  9.181 ms
11  gn-lc0001-ccap201-po1.core.as9143.net (213.51.178.174)  8.714 ms  8.685 ms  9.089 ms
12  * * *
13  * * *
14  * * *

Heb je daar wat aan?
De andere kant op zie ik ook alleen maar asd-tr0021-cr101-bundle-ether100-1.aorta.net (84.116.194.5) naar diverse adressen.

argusb79 wijzigde deze reactie 12-10-2018 16:47 (5%)

PVoutput 3.3kWp Bauer mono, SB3000-TL21

• Videopac
  • Registratie: november 2000
KingHorse schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:16:
Helaas na 22 dagen na aankondiging van internet start xxl 100 mbit internet, nog steeds niet beschikbaar, Zover lijkt het een probleem met de provisioning van de modems. :'(

[Afbeelding]
Een domme vraag misschien, maar wat is "provisioning"?
Of bedoelen ze gewoon beschikbaarheid?

DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Netgear R7800

argusb79 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:45:
[...]

Trace de andere kant op, naar een Ziggo IP in Groningen:

Heb je daar wat aan?
De andere kant op zie ik ook alleen maar asd-tr0021-cr101-bundle-ether100-1.aorta.net (84.116.194.5) naar diverse adressen.
Tnx het gaat met name om de TR routers, de RC routers zijn er meerdere van.

Ik hoop op iemand anders die nog wat wil testen voor mij :*)

• argusb79
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07-12 15:01
Videopac schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:49:
[...]

Hier bedoelen ze het uitrollen van de nieuwe (snelheids)configuratie op je gebruikersprofiel/modem.
Lees: het instellen van de nieuwe snelheid op je modem.

PVoutput 3.3kWp Bauer mono, SB3000-TL21

• KingHorse
Videopac schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:49:
[...]

Domme vragen bestaan niet, alleen slechte :Y
En dit is best een goede vraag. Ik weet zelf het echt het antwoord er niet eens op. Mijn gok zou zijn dat met provisioning wordt bedoelt dat de modems een nieuwe configuratie wordt ingeladen en dat dit niet bij alle modems goed gaat. :*)

Heb toch de stoute schoenen aangetrokken, en gebeld met Ziggo en binnen 10 minuten was het geregeld. En ondertussen is de 100mbit doorgevoerd. Morgen komt als het goed is de Mediabox binnen. En dan is alles rond.

KingHorse wijzigde deze reactie 12-10-2018 17:04 (17%)

• king006
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 19:37
wopper schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:58:
[...]

Tnx het gaat met name om de TR routers, de RC routers zijn er meerdere van.

Ik hoop op iemand anders die nog wat wil testen voor mij :*)
Wat wil je dat er nog getest wordt? :)

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:56
Na maanden lang elke week 1-2x Hitron modem moeten resetten bij een zakelijk pro abonnement nu ineens al een maand geen downtime meer. Meer mensen die dat is opgevallen?
king006 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:35:
[...]

Wat wil je dat er nog getest wordt? :)
Traceroute naar iets op het internet. En dan zie jij hopelijk dat er nog een andere naam voor een “tr” hostname te zien is? Zie een paar posts hieronder voor meer details.

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12-12 23:11
wopper schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:42:

Tracing route to nu.nl [52.85.201.86]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 172.16.1.1
2 * * * Request timed out.
3 8 ms 9 ms 7 ms hvs-rc0002-cr102-ae124-0.core.as9143.net [213.51.190.253]
4 30 ms 28 ms 29 ms asd-tr0021-cr101-bundle-ether105-1.aorta.net [84.116.194.65]
5 * * * Request timed out.
6 28 ms 28 ms 30 ms ie-dub02a-rc1-ae1-0.aorta.net [84.116.130.34]
7 29 ms 29 ms 29 ms ie-dub01a-ri1-ae64-0.aorta.net [84.116.134.210]
8 30 ms 29 ms 28 ms 213.46.165.146
9 46 ms 51 ms 42 ms ^C

ik zie wat anders, maar ik begrijp geloof ik niet helemaal wat je precies zoekt. ik zie überhaupt geen tr hostname.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
traceroute to 52.85.201.86 (52.85.201.86), 30 hops max, 60 byte packets
 1  router (192.168.2.250)  0.369 ms  0.418 ms  0.470 ms
 2  10.255.166.1 (10.255.166.1)  12.245 ms  12.405 ms  12.482 ms
 3  asn-rc0002-cr101-ae122-0.core.as9143.net (213.51.178.57)  15.435 ms  15.430 ms  12.526 ms
 4  asd-rc0001-cr101-bundle-ether100-1.aorta.net (84.116.194.1)  33.829 ms  35.761 ms  35.778 ms
 5  nl-ams17b-rc1-lag-56-0.aorta.net (84.116.130.221)  36.752 ms  35.466 ms  36.701 ms
 6  nl-ams02a-rc2-lag-1-0.aorta.net (84.116.130.33)  36.506 ms  32.919 ms  32.880 ms
 7  ie-dub02a-rc1-ae1-0.aorta.net (84.116.130.34)  32.889 ms  33.565 ms  33.531 ms
 8  ie-dub01a-ri1-ae64-0.aorta.net (84.116.134.210)  33.515 ms  37.334 ms  37.306 ms
 9  213.46.165.146 (213.46.165.146)  51.852 ms  35.255 ms  35.192 ms
etc

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:57
Wat ik wel gek vind is dat een Traceroute naar nu.nl over Dublin gaat..

Hier gaat ie trouwens over Londen :P met KPN 4G

krakendmodem wijzigde deze reactie 12-10-2018 21:22 (26%)

• valkenier
krakendmodem schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:19:
Wat ik wel gek vind is dat een Traceroute naar nu.nl over Dublin gaat..

Hier gaat ie trouwens over Londen :P met KPN 4G
Het is een traceroute naar www.nu.nl. Die worden gehost bij cloudfront van amazon (of CDN), dus die traces gaan naar het buitenland.

• king006
wopper schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:22:
[...]

Traceroute naar iets op het internet. En dan zie jij hopelijk dat er nog een andere naam voor een “tr” hostname te zien is? Zie een paar posts hieronder voor meer details.
Duidelijk! Wil je hem naar nu.nl hebben?

• nino_070
Iemand een idee wat te doen als je Ziggo modem/router opeens heel veel moeite heeft om het juiste ip-adres van websites te vinden? Ik heb geprobeerd beide apparaten te resetten, maar het is al een paar dagen zo.

Op de pc zie ik de foutmelding "dns probe finished nxdomain". Heb wel even de gebruikelijke stapjes gedaan, dns cache geleegd, nieuwe DNS instellen maar dit werkt uiteraard niet omdat het niet alleen op de pc voorkomt, maar op alle apparaten. Dus ook op de iPhone bijv.

Ziggo geeft geen storing weer op mijn postcode. En als ik eenmaal verbinding heb met een website haal ik ook gewoon de 400Mb/s op speedtest
nino_070 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:23:
Iemand een idee wat te doen als je Ziggo modem/router opeens heel veel moeite heeft om het juiste ip-adres van websites te vinden? Ik heb geprobeerd beide apparaten te resetten, maar het is al een paar dagen zo.

Op de pc zie ik de foutmelding "dns probe finished nxdomain". Heb wel even de gebruikelijke stapjes gedaan, dns cache geleegd, nieuwe DNS instellen maar dit werkt uiteraard niet omdat het niet alleen op de pc voorkomt, maar op alle apparaten. Dus ook op de iPhone bijv.

Ziggo geeft geen storing weer op mijn postcode. En als ik eenmaal verbinding heb met een website haal ik ook gewoon de 400Mb/s op speedtest
Heeft de pc pas updates gehad ?
https://www.reviversoft.c...in-error-in-google-chrome

2250 WP Zuid PVoutput

• nino_070
Nee, heb al deze CMD commands al geprobeerd. Maar vermoedelijk ligt het dus niet aan mijn pc, want het komt ook op mijn laptop, iPhones enz. voor. En ik heb een maand of 4 geleden nog een nieuw modem gehad. :/

Het is echt heel raar, sommige websites laden heel slecht door deze fout maar niet allemaal en ik kan de logica niet ontdekken. Duckduckgo, Youtube, Tweakers, en van sommige websites worden de stylesheets niet ingeladen

• Xun
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10-12 16:47
nino_070 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:08:
[...]

Nee, heb al deze CMD commands al geprobeerd. Maar vermoedelijk ligt het dus niet aan mijn pc, want het komt ook op mijn laptop, iPhones enz. voor. En ik heb een maand of 4 geleden nog een nieuw modem gehad. :/

Het is echt heel raar, sommige websites laden heel slecht door deze fout maar niet allemaal en ik kan de logica niet ontdekken. Duckduckgo, Youtube, Tweakers, en van sommige websites worden de stylesheets niet ingeladen
Klinkt een beetje zoals mijn probleem wat sinds gisteravond is. Soms kan je gewoon normaal browsen en soms komt je niet op een pagina door een timeout. Ook hier de modem enzo herstart en ook andere DNS servers ingesteld, maar ik heb het ook op meerdere apparaten en zowel bedraad als wifi.

Vanmorgen Ziggo al gebeld, maar die sturen een installatie monteur. Dit omdat ik net pas 2 weken internet heb, maar in dit 2 weken heb ik geen problemen gehad.

• nino_070
Xun schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:19:
[...]

Klinkt een beetje zoals mijn probleem wat sinds gisteravond is. Soms kan je gewoon normaal browsen en soms komt je niet op een pagina door een timeout. Ook hier de modem enzo herstart en ook andere DNS servers ingesteld, maar ik heb het ook op meerdere apparaten en zowel bedraad als wifi.

Vanmorgen Ziggo al gebeld, maar die sturen een installatie monteur. Dit omdat ik net pas 2 weken internet heb, maar in dit 2 weken heb ik geen problemen gehad.
Aha, dan ga ik ook maar even bellen denk ik. Maar bij dns problemen denk ik toch altijd dat het niet aan het (nieuwe) modem kan liggen.

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:41
@Ziggo-Webcare al enige tijd word ik anoniem gebeld op mijn mobiele nummer. Vandaag opgenomen en iemand die duidelijk in de wind stond en names ziggo belde. Hij vroeg of hij sprak met de heer x en had daarna het standaard verhaal over bel me niet register waarna ik opgehangen heb.
Niks geen aanbiedingen, vragen of wat dan ook.

Is dit bij jullie bekend?

• Xun
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10-12 16:47
nino_070 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:20:
[...]

Aha, dan ga ik ook maar even bellen denk ik. Maar bij dns problemen denk ik toch altijd dat het niet aan het (nieuwe) modem kan liggen.
ik had de hele dag nog problemen en uiteindelijk heb ik de firewall in de connectbox uitgeschakeld. Het lijkt nu goed te gaan.. Ik heb er nog een router achter de connectbox hangen met een uitgebreidere firewall, maar ik ga nu eerst testen of het goed gaat en morgen de firewall weer inschakelen. Als ik hiermee het probleem kan reproduceren heb ik de oorzaak gevonden. Dan ga ik dit aan Ziggo melden en dan mogen ze aangeven wat ze willen doen.

• TheEijk
  • Laatst online: 10-12 19:26
nino_070 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:08:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem (denk ik). Sommige website laden niet ('server not found'), sommige website werken wel gewoon. Ik ben er inmiddels achter dat het aan de DNS ligt. Met Ziggo's default DNS kom ik niet op websites als ergensin.nl, maar wel op DuckDuckGo en Tweakers. Als ik de DNS servers van Google gebruik (8.8.8.8), werkt werken wel alles websites.

Iemand tips?

Overigens, het modem staat in bridge-modus. We maken gebruik van een Asus-router.

Edit: Als ik de DNS-servers in de DHCP-instellingen wijzig naar 213.46.228.196 en 62.179.104.196 (beide zijn DNS-servers van Ziggo zelf), werken ook alle websites zoals het hoort.

Edit 2: Lijkt erop dat iets mis het met de router zelf. Als ik handmatig een DNS-request stuur naar de DNS-servers die de router automatisch van Ziggo krijgt, krijg ik wel een nette response.

TheEijk wijzigde deze reactie 13-10-2018 20:22 (15%)

king006 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:44:
[...]

Duidelijk! Wil je hem naar nu.nl hebben?
Ik ben voorzien, iemand heeft het gescript en die ouput gedeeld via PM.

Toch bedankt!

• nino_070
TheEijk schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:07:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem (denk ik). Sommige website laden niet ('server not found'), sommige website werken wel gewoon. Ik ben er inmiddels achter dat het aan de DNS ligt. Met Ziggo's default DNS kom ik niet op websites als ergensin.nl, maar wel op DuckDuckGo en Tweakers. Als ik de DNS servers van Google gebruik (8.8.8.8), werkt werken wel alles websites.

Iemand tips?

Overigens, het modem staat in bridge-modus. We maken gebruik van een Asus-router.

Edit: Als ik de DNS-servers in de DHCP-instellingen wijzig naar 213.46.228.196 en 62.179.104.196 (beide zijn DNS-servers van Ziggo zelf), werken ook alle websites zoals het hoort.

Edit 2: Lijkt erop dat iets mis het met de router zelf. Als ik handmatig een DNS-request stuur naar de DNS-servers die de router automatisch van Ziggo krijgt, krijg ik wel een nette response.
Hmm. Zou ik deze dns servers van Ziggo ook in het modem zelf kunnen instellen?

Die laatste zin vind ik wel vreemd trouwens. Je bent er nu dus achter dat jouw probleem niet vanuit ziggo komt?
nino_070 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:42:
[...]

Die laatste zin vind ik wel vreemd trouwens. Je bent er nu dus achter dat jouw probleem niet vanuit ziggo komt?
Ligt eraan welk modem je hebt.
Volgens mij kon dit bij de Connectbox niet.

2250 WP Zuid PVoutput

• nino_070
MdO82 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:01:
[...]

Ligt eraan welk modem je hebt.
Volgens mij kon dit bij de Connectbox niet.
Ik kan die optie in mijn Connectbox ook niet vinden. In mijn router (een TP Link AC1200) staat wel de optie “Dynamic DNS”. Kan ik die ip adressen gewoon daar invullen?

• TheEijk
  • Laatst online: 10-12 19:26
nino_070 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:42:
[...]

Klopt. Heb zojuist de router naar fabrieksinstellingen hersteld, en alles werkt weer zoals het hoort. Ik heb echt geen idee wat hier aan de hand was 8)7 .

In ieder geval, het blijkt niet gerelateerd te zijn aan Ziggo en het werkt weer.

• nino_070
TheEijk schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:43:
[...]

Klopt. Heb zojuist de router naar fabrieksinstellingen hersteld, en alles werkt weer zoals het hoort. Ik heb echt geen idee wat hier aan de hand was 8)7 .

In ieder geval, het blijkt niet gerelateerd te zijn aan Ziggo en het werkt weer.
Pfff. Dat wordt bellen maandag dan. Tenzij iemand enig idee heeft of ik de DNS-servers kan aanpassen in mijn router (Dynamic DNS lijkt me iets anders).

Soms zijn er van die rare dingen met Ziggo. Zoals van de week klaagde ik hier dat ik geen ziggogo kon terugkijken, dat was net zo spontaan weer over als dat het kwam. Heeft ongeveer 1,5 dag geduurd. Schiet mij maar lek wat het is 8)7

• FrankoNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 12-12 22:43
Sinds gisteravond geen verbinding naar buiten meer. Modem komt niet online. Volgens ziggo zijn er problemen in Rotterdam maar het precieze konden ze mij ook niet vertellen.

Wat ik vervelender vind: Ik heb een technicolor modem, nog uit de UPC tijd. Wat blijkt nu, ik kan dus niet meer handmatig bridge mode aanzetten? Dit kon eerder nog wel.

Lekker bezig bij Ziggo, ik weiger dat ding als router te gebruiken namelijk.

• valkenier
FrankoNL schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:36:
Sinds gisteravond geen verbinding naar buiten meer. Modem komt niet online. Volgens ziggo zijn er problemen in Rotterdam maar het precieze konden ze mij ook niet vertellen.

Wat ik vervelender vind: Ik heb een technicolor modem, nog uit de UPC tijd. Wat blijkt nu, ik kan dus niet meer handmatig bridge mode aanzetten? Dit kon eerder nog wel.

Lekker bezig bij Ziggo, ik weiger dat ding als router te gebruiken namelijk.
Er zijn problemen in Rotterdam, er wordt volop geklaagd op de Ziggo community. Wat er exact aan de hand is communiceert Ziggo dan weer niet.

En de TC kan gewoon in bridge, in mijn geval (fZiggo) moest dat via de helpdesk. Maar een modem wat niet online komt kan zich anders gedragen, dan een modem wat wel online is, omdat hij nu misschien ook zijn configuratie niet op kan halen.

Dus eerst zien dat je modem weer online komt (Ziggo helpdesk) en daarna kijken hoe je hem in bridge krijgt.

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 11:25
nino_070 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:18:
[...]

Ik kan die optie in mijn Connectbox ook niet vinden. In mijn router (een TP Link AC1200) staat wel de optie “Dynamic DNS”. Kan ik die ip adressen gewoon daar invullen?
Als je TP-Link de DHCP server in je netwerk is dan kun je bij DHCP instellen welke DNS-servers er aan de computer worden gegeven, als dat niet zo is moet je het inderdaad van de Connectbox hebben. Ik ken dat apparaat niet, dus ik weet niet hoe haalbaar het is om de TP-Link als DHCP server in te zetten.

Bij de TC7210 kan het in ieder geval wel, die geeft bij mij de ip-adressen van OpenDNS door aan alle computers in het netwerk.

• FrankoNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 12-12 22:43
valkenier schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:09:
[...]

Er zijn problemen in Rotterdam, er wordt volop geklaagd op de Ziggo community. Wat er exact aan de hand is communiceert Ziggo dan weer niet.

En de TC kan gewoon in bridge, in mijn geval (fZiggo) moest dat via de helpdesk. Maar een modem wat niet online komt kan zich anders gedragen, dan een modem wat wel online is, omdat hij nu misschien ook zijn configuratie niet op kan halen.

Dus eerst zien dat je modem weer online komt (Ziggo helpdesk) en daarna kijken hoe je hem in bridge krijgt.
Dat ziet er niet goed uit. Monteur komt donderdag maar als ik die reacties daar zo lees zit het probleem veel dieper.

EDIT: plotseling werd het internet, na een uur of 14, weer wakker.

FrankoNL wijzigde deze reactie 15-10-2018 12:12 (3%)

• Harmen
Ziggo Start XXL kan besteld worden:
Dit pakket is alleen beschikbaar voor bestaande klanten met een Internet Start & TV Start (met mediabox) abonnement. Het geldt dus niet voor klanten met een Internet Start en TV Start abonnement met een CI+ module.
Het pakket geldt voor bovenstaande klanten met of zonder telefonie in hun Start pakket.
Het pakket is maandelijks opzegbaar.
Je kan gebruikmaken van deze actie tot en met 31 december 2018.
Ziggo Start XXL kost ¤4,95 per maand extra. Deze kosten komen dus bovenop je huidige Start abonnement.
https://community.ziggo.n...8/index12.html#post324190
Echter ondervinden bepaalde klanten nog wel nare issues, ik wacht nog wel eventjes. :+

Whatever.

• jongetje
Wel slim van Ziggo om op deze manier een reden hebben om het 40mbit pakket alweer geen update te geven maar hier 5euro per maand aan te verdienen door een nieuw pakket te introduceren.
jongetje schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:22:
Wel slim van Ziggo om op deze manier een reden hebben om het 40mbit pakket alweer geen update te geven maar hier 5euro per maand aan te verdienen door een nieuw pakket te introduceren.
En zo is de winst weer binnen.

2250 WP Zuid PVoutput

• valkenier
jongetje schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:22:
40 of 100 Mbit, dat scheelt ook nog al, dus dat daar een prijskaartje aanhangt vind ik vrij logisch.
valkenier schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:27:
[...]

40 of 100 Mbit, dat scheelt ook nog al, dus dat daar een prijskaartje aanhangt vind ik vrij logisch.
Dat kan zo zijn, maar de snelheid is al jaren 40 Mbit.
De stap naar 200 en 400 is gewoon groot.
Waarom het standaard gewoon geen 100 is snap ik gewoon niet.

Ja het kan, maar dan is het weer dokken.

2250 WP Zuid PVoutput

• TonVH
En het is extreem kinderachtig van @Ziggo-Webcare dat je die upgrade naar 100 niet krijgt als je alleen CI gebruikt.

• KingHorse
TonVH schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:38:
En het is extreem kinderachtig van @Ziggo-Webcare dat je die upgrade naar 100 niet krijgt als je alleen CI gebruikt.
Bij mij deden ze daar totaal niet moeilijk over. Had alles in een start met ci+ module. Nu dus Internet start xxl en tv start met bellen. De persoon aan de telefoon zei er niks veranderd, en zover wel de Mediabox ontvangen, CI+ module die we in bruikleen hadden die we niet gebruiken terug gestuurd. Zover is de nieuwe smartcard nog niets eens te vinden in Mijn Ziggo. Start datum was 13-10. Internet snelheid is naar behoren. En zover geen problemen meer ondervonden.

Tv draait nog op oude smartcard, maar vermoed dat spoedig de andere erin moet als de oude smartcard officieel wordt afgemeld.

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12-12 12:00
Na het verhuizen van meubilair in de woonkamer staat de TV hier al een aantal weken niet meer op de coax aangesloten. Eigenlijk missen we daar maar weinig van!
Toch zou ik sommige dingen wel op het grote scherm willen zien ipv de tablet (zoals F1).

Helaas mag er het nodige niet gecast worden vanuit de ZiggoGo app (licenties, ik snap het wel) en zit ik dus te kijken naar een andere oplossing.

Mijn vraag: Kun je met een Android TV stick/box gewoon de ZiggoGo app in zijn geheel gebruiken? Of wordt er dan alsnog gedetecteerd dat het op een apparaat draait dat geen tablet of telefoon is, waardoor sommige streams, of de gehele app, nog steeds niet werken?
(voorbeeld: zoiets https://www.tvexpert.nl/android-tv-box/mini-tx3-pro-2gb.html )

Dan wordt zo'n app-only TV abonnement wel een stuk interessanter namelijk.

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
@Pathogen Ik heb een zo'n Venz V10 Pro android kastje bij mijn tv staan (vooral voor Netfix en Spotify) maar daar werkt de Ziggo app ook prima op.

• TonVH
KingHorse schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:45:
[...]

Bij mij deden ze daar totaal niet moeilijk over. Had alles in een start met ci+ module. Nu dus Internet start xxl en tv start met bellen. De persoon aan de telefoon zei er niks veranderd, en zover wel de Mediabox ontvangen, CI+ module die we in bruikleen hadden die we niet gebruiken terug gestuurd. Zover is de nieuwe smartcard nog niets eens te vinden in Mijn Ziggo. Start datum was 13-10. Internet snelheid is naar behoren. En zover geen problemen meer ondervonden.

Tv draait nog op oude smartcard, maar vermoed dat spoedig de andere erin moet als de oude smartcard officieel wordt afgemeld.
Als ik goed begrijp heb je dus naast je CI kaart ook de Mediabox gekregen. Dus zit je met een ongewenste Mediabox en die CI die je nog hebt zullen ze vast apart gaan doorberekenen.

• Pathogen
TonVH schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:11:
[...]

Als ik goed begrijp heb je dus naast je CI kaart ook de Mediabox gekregen. Dus zit je met een ongewenste Mediabox en die CI die je nog hebt zullen ze vast apart gaan doorberekenen.
Toen ik vele jaren geleden overging van box naar CI heb ik ook aangegeven dat ik de box nog had. Nooit antwoord op gehad.

Ze missen wel eens iets bij Ziggo. Zolang je het niet op je factuur ziet is het prima, je zou in je account ook moeten kunnen zien welke apparaten er op je naam staan :Y

Staat die box er niet op, dan kun je netjes een berichtje sturen en dan krijg je een terugstuurdoos.

• dimmak
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:30
Mijn vrouw heeft nu een Vodafone abonnement op hetzelfde adres. Ik heb het nummer gekoppeld in mijn Ziggo account. Maar hoe zet ik de verdubbelaar aan en waar kan ik een gratis TV pakket kiezen?

• SayWhatAgain!
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:43

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Pathogen schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:00:
Na het verhuizen van meubilair in de woonkamer staat de TV hier al een aantal weken niet meer op de coax aangesloten. Eigenlijk missen we daar maar weinig van!
Toch zou ik sommige dingen wel op het grote scherm willen zien ipv de tablet (zoals F1).

Helaas mag er het nodige niet gecast worden vanuit de ZiggoGo app (licenties, ik snap het wel) en zit ik dus te kijken naar een andere oplossing.

Mijn vraag: Kun je met een Android TV stick/box gewoon de ZiggoGo app in zijn geheel gebruiken? Of wordt er dan alsnog gedetecteerd dat het op een apparaat draait dat geen tablet of telefoon is, waardoor sommige streams, of de gehele app, nog steeds niet werken?
(voorbeeld: zoiets https://www.tvexpert.nl/android-tv-box/mini-tx3-pro-2gb.html )

Apart, vanuit de Ziggo Sport Totaal Go app kan ik wel gewoon alles naar m'n TV casten. Geen Ziggo meer hier, maar wil wel graag F1 zien, en F1 TV Pro is er nog niet in NL.

Specs

• Pathogen
SayWhatAgain! schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:11:
[...]

Apart, vanuit de Ziggo Sport Totaal Go app kan ik wel gewoon alles naar m'n TV casten. Geen Ziggo meer hier, maar wil wel graag F1 zien, en F1 TV Pro is er nog niet in NL.
Er zijn via de ZiggoGo app de nodige zaken die niet gecast mogen worden. F1 en verschillende programma's op TLC hebben we mogen ondervinden, verder heb ik er niet veel ervaring mee want dat is ongeveer wat we kijken :P

Ik denk dat de content bij Ziggo Sport Totaal Go daar ook expliciet voor gelicenseerd is, Ziggo adverteert er ook mee dat, indien je de abonnementsvorm gebruikt, je de content kunt casten.
Vermoedelijk geldt die licentie niet voor F1 via het "gratis" te bekijken Ziggo Sport kanaal.

En ja, ik vind het ook apart :Y Als ik Ziggo was had ik liever die licenties alsnog rondgemaakt dan eindeloos klantenservice geneuzel over wat wel en niet te casten valt.

Pathogen wijzigde deze reactie 18-10-2018 10:46 (9%)

• KingHorse
TonVH schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:11:
[...]

Vergeten te vermelden, dat de CI+ module zelf gekocht is bij de Mediamarkt 8 jaar geleden. We hebben nu 2 boxen van Ziggo eentje die heel oud is, die hebben we toen vervangen voor CI+ module in tv, en nu deze welke gezellig bij de andere wordt gezet.

• king006
dimmak schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:10:
Mijn vrouw heeft nu een Vodafone abonnement op hetzelfde adres. Ik heb het nummer gekoppeld in mijn Ziggo account. Maar hoe zet ik de verdubbelaar aan en waar kan ik een gratis TV pakket kiezen?
De verdubbelaar wordt automatisch aangezet aan de kant van Vodafone :) je krijgt (kregen wij althans) een SMSje als het is geregeld. Kan meestal even duren.

• ExiZTeNcE
Pathogen schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:00:

Nog niet, ze zijn wel bezig met een app voor Android tv en Apple tv
https://tweakers.net/nieu...ple-tv-en-android-tv.html

• jongetje
SayWhatAgain! schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:11:
[...]

Dat is toch ook onderdeel van dat Ziggo Sport abonnement dat je kunt casten. Dat staat los van het niet kunnen casten van bijv. begin gemist bij een tv abonnement van Ziggo.

jongetje wijzigde deze reactie 18-10-2018 12:14 (3%)

• dimmak
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:30
king006 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:18:
[...]

De verdubbelaar wordt automatisch aangezet aan de kant van Vodafone :) je krijgt (kregen wij althans) een SMSje als het is geregeld. Kan meestal even duren.
Ah ok, dan wacht ik dat rustig af.

• king006
dimmak schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:13:
[...]

Ah ok, dan wacht ik dat rustig af.
Dat is goed! je kunt het extra zenderpakket overigens vanzelf activeren/aanklikken in Mijn Ziggo.

• powerboat
  • Laatst online: 16:11
Mijn internet verbinding doet dan wel en af en toe niet. Net ziggo gebeld en er werd mij verteld dat ik een hardreset moest uitvoeren i.v
.m. een blokstoring.... mja (geloof er geen f*ck) ... weet iemand toevallig wat een blokstoring is? Ik heb eerder het gevoel dat ik met het kluitje in het riet wordt gestuurd.

• king006
powerboat schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:33:
Mijn internet verbinding doet dan wel en af en toe niet. Net ziggo gebeld en er werd mij verteld dat ik een hardreset moest uitvoeren i.v
.m. een blokstoring.... mja (geloof er geen f*ck) ... weet iemand toevallig wat een blokstoring is? Ik heb eerder het gevoel dat ik met het kluitje in het riet wordt gestuurd.
In de UPC tijd betekende 'blokstoring' dat jouw hele blok last heeft van een storing. Dan heeft een hardreset geen enkele nut ;) zijn er geen storingen bekend?

• powerboat
  • Laatst online: 16:11
king006 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:39:
[...]

In de UPC tijd betekende 'blokstoring' dat jouw hele blok last heeft van een storing. Dan heeft een hardreset geen enkele nut ;) zijn er geen storingen bekend?
Er was een storing bekend maar, deze was gisteravond al opgelost. Net nog maar eens gebeld en blijkbaar had de collega ervoor het verkeerde advies gegeven :+.

• king006
@powerboat,

Gelukkig doen ze dat niet heel vaak 8)7

• daredevil__2000
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:34
Ziggo heeft een nieuw dieptepunt weten te bereiken. Zonder enige vooraankondiging in ene alle diensten weg in regio nieuwegein. Kijk je vervolgens op hun website dan blijken er doodleuk 5 dagen lang werkzaamheden te zijn:

Kennelijk was het van te voren informeren van de klanten te veel moeite.
Pagina: 1 ... 96 ... 106 Laatste

Let op:
Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe en mag achterwege gelaten worden. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing.

Hetzelfde geldt voor het vragen / melden van problemen. Alleen melden dat je verbinding niet / slecht werkt heeft totaal geen zin, zonder het vermelden van voldoende informatie.

Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True