nino_070 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:08:
[...]
Nee, heb al deze CMD commands al geprobeerd. Maar vermoedelijk ligt het dus niet aan mijn pc, want het komt ook op mijn laptop, iPhones enz. voor. En ik heb een maand of 4 geleden nog een nieuw modem gehad.
Het is echt heel raar, sommige websites laden heel slecht door deze fout maar niet allemaal en ik kan de logica niet ontdekken. Duckduckgo, Youtube, Tweakers, en van sommige websites worden de stylesheets niet ingeladen
Ik heb een soortgelijk probleem (denk ik). Sommige website laden niet ('server not found'), sommige website werken wel gewoon. Ik ben er inmiddels achter dat het aan de DNS ligt. Met Ziggo's default DNS kom ik niet op websites als ergensin.nl, maar wel op DuckDuckGo en Tweakers. Als ik de DNS servers van Google gebruik (8.8.8.8), werkt werken wel alles websites.
Iemand tips?
Overigens, het modem staat in bridge-modus. We maken gebruik van een Asus-router.
Edit: Als ik de DNS-servers in de DHCP-instellingen wijzig naar 213.46.228.196 en 62.179.104.196 (beide zijn DNS-servers van Ziggo zelf), werken ook alle websites zoals het hoort.
Edit 2: Lijkt erop dat iets mis het met de router zelf. Als ik handmatig een DNS-request stuur naar de DNS-servers die de router automatisch van Ziggo krijgt, krijg ik wel een nette response.
[
Voor 15% gewijzigd door
TheEijk op 13-10-2018 20:22
]