Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:43

Pierre

Zucht

Roetzen schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:58:
[...]

Want dat kastje heeft geen gleuf voor een smart card... ;(
De smart card stop je in de TV hoor :z

Pierre wijzigde deze reactie 28-09-2018 12:06 (0%)
Reden: typo

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12-12 12:00
Ongecodeerd is simpel: alle concurrenten op de kabel zullen dezelfde ongecodeerde zenders aan moeten bieden en betalen Ziggo daarvoor.

Gecodeerd = gecodeerd.

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 07:48
Dan kan ziggo toch zoveel vragen voor gebruik dat ze niet onder de prijs van ziggo kunnen?

System | Racing is in my Blood

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12-12 12:00
Nee, Ziggo moet kostprijs rekenen voor het gebruik van de kabel. Lijkt me sterk dat ze dan weg kunnen komen met het rekenen van exorbitante kosten voor het "gebruik" van ongecodeerde zenders.

Ben wel benieuwd wat er dan met Ziggo Sport gaat gebeuren bijvoorbeeld.

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• Roetzen
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:35

Roetzen

he.net Certified Sage

Pathogen schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:04:
Ongecodeerd is simpel: alle concurrenten op de kabel zullen dezelfde ongecodeerde zenders aan moeten bieden en betalen Ziggo daarvoor.
Als ze er voor moeten betalen zullen ze zeggenschap willen in wat er ongecodeerd wordt aangeboden. Dus dat gaat nog heel wat gepalaver opleveren. >:)

Een tunnel is goed. Native IPv6 is beter.

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Pathogen schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:23:
Nee, Ziggo moet kostprijs rekenen voor het gebruik van de kabel. Lijkt me sterk dat ze dan weg kunnen komen met het rekenen van exorbitante kosten voor het "gebruik" van ongecodeerde zenders.
Dan komen daar de kosten van de nieuwe provider bij, hun investering in dit nieuwe netwerk, hun marge etc. etc. en dan betaal je uiteindelijk ruwweg hetzelfde.

Nee, interessant dat de kabel open gaat; maar ik verwacht echt niet dat het veel goedkoper gaat worden.
Sowieso gaat dit natuurlijk nog heel erg lang duren; zoals in het Tweakers artikel:
VodafoneZiggo moet nu een wholesale-aanbod opstellen en tarieven voorstellen die concurrenten moeten betalen voor toegang. Daarna volgen onderhandelingen over de voorstellen.
Dat gaat dus nog wel een tijd duren.

Maar goed; ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
ik voorspel dat Ziggo het pas NA het afsluiten van Analoge Tv gaat open gooien...
geen idee of die huidige Boxen die ze gratis weggeven ivm analoge afschakeling eventueel met een update als nog gecodeerde zenders kan decoderen.. (al is het via een zwakke codering)..

dan kan je immers ALLES achter de codering gooien, en verplicht je niemand meer tot het verplicht afnemen van TV..

en als je het goedkoopste pakket van Ziggo wil.. zou je denk ik rond de 18~20 euro uit komen..

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• Ambianz
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:21
Inmiddels een dag of 10 (10 telefoontjes, 3 uur in de wacht, 5 livechats en een zeer positief gesprek in de ziggo winkel inTiel) verder na mijn eerste contact met Ziggo en het blijft moeizaam allemaal.

Ons adres was blijkbaar niet bekend bij ziggo aangezien het een gerenoveerd appartement (was een kantoor) is. Ondanks dat er een groene kabel + coax (ziggo) aansluiting is werd mij verteld dat Ziggo niet mogelijk was. Aantal keer doorverbonden, nog een paar keer gebeld en gechat, maar nee het was echt niet mogelijk.

Heft in eigen hand gestoken en naar de Ziggo shop in Tiel gegaan, zeer goed geholpen. Even het analoge signaal moeten checken, dit was aanwezig en dus meteen een abonnement afgesloten en de apparatuur meegekregen. De boel aangesloten maar ik raak nog niet online, kan wel verbinden met wifi en er mist een plugje voor de mediabox.

Geen ramp zou je zeggen, livechat maar weer opgezet, conclusie is dat ik toch maar een monteur moet inschakelen ondanks dat alles goed zit aangesloten -> monteur aangevraagd -> niet mogelijk want het adres is niet bekend. Geen probleem lijkt me, een monteur naar een juist adres sturen lijkt me niet zo moeilijk maar toch is ook dit weer onmogelijk. Maar even gebeld maar het kan echt niet. Krijg het voorstel (weer) naar ziggo te bellen en een adreswijziging door te geven, mocht dit goedgekeurd worden kan ik een monteur gaan inplannen.

Zo moest dit effe kwijt, goed voorbeeld van hoe een aantal afdelingen - compleet - langs elkaar heen werken. Heb inmiddels m'n verhaal een keer of 15 kunnen doen aan elke medewerker afzonderlijk.

Los van de ervaring in de Ziggo shop in Tiel (de hulp was hier uitstekend) nu al teleurgesteld..

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

SMSfreakie schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:40:
ik voorspel dat Ziggo het pas NA het afsluiten van Analoge Tv gaat open gooien...
geen idee of die huidige Boxen die ze gratis weggeven ivm analoge afschakeling eventueel met een update als nog gecodeerde zenders kan decoderen.. (al is het via een zwakke codering)..
De slimme jongens hadden het natuurlijk kunnen zien aankomen dat die kabel een keer open zou moeten gaan. Ze hadden er dan al vast rekening mee kunnen houden.

Of... juist niet. Zodat al die kastjes die bij de klanten staan als excuus gebruikt kunnen worden om het nog een paar jaar uitgesteld te krijgen... >:)
dan kan je immers ALLES achter de codering gooien, en verplicht je niemand meer tot het verplicht afnemen van TV..
Ik vraag me af of een systeem waarbij meerdere providers van dezelfde codering gebruik gaan maken wel uitvoerbaar is. Het lijkt me lastig te voorkomen dat er illegale decoders op de zwarte markt komen.

Ik zie aankomen dat alleen de door de overheid verplichte zenders (NPO1-3 en lokaal) ongecodeerd doorgegeven worden. (Net als bij Digitenne) en de rest gecodeerd wordt met een aanbod dat per aanbieder verschilt.

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17:56
Zijn er meer mensen met tijdelijk wegvallende verbindingen? Ik verdacht mijn switch maar ik kan via de browser wel een webserver ergens anders in het netwerk bezoeken. Alleen het externe verkeer ligt stil. Gebeurd circa 1x per 3 uur.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Roetzen schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:55:
[...]

De slimme jongens hadden het natuurlijk kunnen zien aankomen dat die kabel een keer open zou moeten gaan. Ze hadden er dan al vast rekening mee kunnen houden.

Of... juist niet. Zodat al die kastjes die bij de klanten staan als excuus gebruikt kunnen worden om het nog een paar jaar uitgesteld te krijgen... >:)

[...]

Ik vraag me af of een systeem waarbij meerdere providers van dezelfde codering gebruik gaan maken wel uitvoerbaar is. Het lijkt me lastig te voorkomen dat er illegale decoders op de zwarte markt komen.

Ik zie aankomen dat alleen de door de overheid verplichte zenders (NPO1-3 en lokaal) ongecodeerd doorgegeven worden. (Net als bij Digitenne) en de rest gecodeerd wordt met een aanbod dat per aanbieder verschilt.
je kan prima meerdere coderingen naast elkaar gebruiken hoor.. :-)

gebeurt bij de DVB-S(2) ook.. daar draaien ook gewoon meerdere systemen naast elkaar..
als je bv Nick Jr. op astra 1 neemt.. deze heeft gewoon: Cryptoworks, Irdeto 2. Mediaguard 3, Nagravision 3, Viaccess 5.0, codering er op..

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 07:55
Pierre schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:03:
[...]

De smart card stop je in de TV hoor :z
Neehoor, in de standaard mediabox gaat gewoon een smartcard en in de decoders die mensen nog hebben staan of via andere kanalen kopen kun je een smarcard stoppen.

Het kastje wat Ziggo gratis uitleent bij afschakelen analoge TV is een simpele versie van de mediabox zonder interactief en smartcard reader. Deze kan dus alleen de unencrypted zenders ontvangen (dus NPO1,2 en 3 en Ziggo sport (kanaal 14) in HD en de rest in SD). Hetzelfde als je de kabel in je TV met DVB-C tuner stopt zonder CI+ module, of decoder zonder smartcard.

Daarnaast kon je vroeger naast Casema ook Orange nemen op de kabel. Dat was gewoon een reseller van de Casema pakketten en analoge TV.

jongetje wijzigde deze reactie 28-09-2018 17:22 (9%)

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:08
Roetzen schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:55:
Ik denk dat het op dezelfde manier gaat als met gas/elec.bedrijven. Je krijgt signaal en je mag kiezen via wie je de rekening betaalt.

Feitelijk werkt IPTV ook zo want vrijwel al die bedrijfjes zijn dochters van KPN en de prijsverschillen zijn erg beperkt.

• devil-strike
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 13:09
Pathogen schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:23:

Ben wel benieuwd wat er dan met Ziggo Sport gaat gebeuren bijvoorbeeld.
vergeet niet dat andere providers op de kabel van ziggo opnieuw rechten moeten afdragen aan de zender, dit was toen ook zo in 2012 toen tele2 erop wou, dus of het nu echt goedkoper gaat worden? meschien 50cent maand of je basis pakket ofzo meer zal het niet zijn.

• Darkz0rs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:33
Het nadeel is dat Ziggo straks ook moet denken aan de andere providers. Het voordeel is dat IPTV sneller gemeen goed zal worden.

Ook breekt het iets meer de markt open daar Ziggo jaar op jaar extreem verhoogd zonder verantwoordelijk te hoeven afleggen. Binnen wholesale zal dit anders zijn.

Bij kpn en zijn wederverkopers zijn er imo zeer grote prijs verschillen. Iemand die hier boven noemde dat nu minimaal. Ik noem een online... Deze is beduidend goedkoper dan kpn zelf is.

Maar we zullen zien wat de tijd zal brengen. Wellicht gaat het gekke gat van 40 naar 200 mbit constructief weg. Speculeren, we gaan het zien. Voorlopig zal Ziggo de boot professioneel saboteren vermoed ik.

• sdk1985
Darkz0rs schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 23:52:

Maar we zullen zien wat de tijd zal brengen. Wellicht gaat het gekke gat van 40 naar 200 mbit constructief weg. Speculeren, we gaan het zien. Voorlopig zal Ziggo de boot professioneel saboteren vermoed ik.
Even terug in de tijd:
2009
Alles-in-1 Basis
1,5/0,25
Alles-in-1 Plus
20/3
Alles-in-1 Extra
50/5

2010
Alles-in-1 Basis
2/0,25
Alles-in-1 Plus
30/4
Alles-in-1 Extra
80/10
Van factor 15 naar factor 5, weinig reden tot klagen...

sdk1985 wijzigde deze reactie 30-09-2018 00:05 (27%)

• Darkz0rs
sdk1985 schreef op zondag 30 september 2018 @ 00:03:
[...]

Even terug in de tijd:

[...]

Van factor 15 naar factor 5, weinig reden tot klagen...
Wat wil je zeggen? Er is een gek gat je kan 40 mbit of 200.... En nothing in between. Met behoud van origineel pakket.

• sdk1985
Darkz0rs schreef op zondag 30 september 2018 @ 00:10:
[...]

Wat wil je zeggen? Er is een gek gat je kan 40 mbit of 200.... En nothing in between. Met behoud van origineel pakket.
Dat het gat vroeger veel groter was. Om precies te zijn was het gat in 2010 dus 30 / 1,5mbit = factor 15. Nu is het gat 200 / 40 = factor 5.

• TonVH
Bij kpn en zijn wederverkopers zijn er imo zeer grote prijs verschillen. Iemand die hier boven noemde dat nu minimaal. Ik noem een online... Deze is beduidend goedkoper dan kpn zelf is.
Dat 'goedkoper' is erg betrekkelijk. Even gekeken en inderdaad is hun standaard abo goedkoper. Echter krijg ik dan Max 30/30 Internet want "dat is maximaal mogelijk op jouw adres". Echter tegen meerbetaling blijkt dan opeens toch meer mogelijk te zijn maar dan zijn de prijzen niet echt concurrerend meer.

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 10:11

TRaSH

Koffie ?

Is maar wat je groot noem.
Jouw maximale internetsnelheid is 3 Mb/s down en 1Mb/s up. Wij bieden je altijd de maximale snelheid aan die op je adres beschikbaar is.
ADSL valt ten alle tijden af
200 abo kost mij 62,50 per maand
Dus tegenover kabel nog steeds duur.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• jongetje
Grappig dat je juist Online noemt. Dit is juist een provider met zijn eigen TV Platform (canal digitaal) in tegenstelling tot bijv: Telfort, Xs4all, NLE, Youfone etc. die juist volledig KPN resellen.
TRaSH schreef op zondag 30 september 2018 @ 08:41:
[...]

Is maar wat je groot noem.
Jouw maximale internetsnelheid is 3 Mb/s down en 1Mb/s up. Wij bieden je altijd de maximale snelheid aan die op je adres beschikbaar is.
ADSL valt ten alle tijden af
200 abo kost mij 62,50 per maand
Dus tegenover kabel nog steeds duur.
Dan heb jij domweg pech (ik ook trouwens). Er zijn ook adressen waar je prima 100Mbit kunt halen met DSL op 1 ader paar en dan is het wel een goede concurrent voor Ziggo. Zeker omdat de online prijzen inclusief alle drie de eredivisie zenders zijn.

jongetje wijzigde deze reactie 30-09-2018 09:34 (39%)

• krakendmodem
  • Laatst online: 19:57
Nadeel van een providers zoals Online (sowieso de M7 Group) is dat het woord "service" niet in hun woordenboek voorkomt. Waar je bij Ziggo in het ergste geval een paar dagen offline bent, loop je bij Online kans rustig twee weken zonder te zitten. Ze bezuinigen overal op.

Hoe de TV kwaliteit bij Online is weet ik zo niet, maar ik kan me niet voorstellen dat de kwaliteit via IPTV beter is dan de HD zenders die via de schotel te ontvangen zijn.

Voor "HD" zit je bij Ziggo momenteel het beste, gevolgd door de schotel. Canaldigitaal verdomd het om bepaalde zenders zoals Comedy Central, Discovery of RTL Z in HD door te geven.

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

krakendmodem schreef op zondag 30 september 2018 @ 10:07:
Waar je bij Ziggo in het ergste geval een paar dagen offline bent, loop je bij Online kans rustig twee weken zonder te zitten. Ze bezuinigen overal op.
* Raven denkt aan de periode dat Ziggo hier 2 weken plat lag wegens dubbel uitgegeven IP-adres :|

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Darkz0rs
Mijn opmerking gaat niet over service, kwaliteit of zo.
Het gaat er om dat men op het KPN netwerk lagere prijzen levert. En dat dit dus ook mogelijk zou kunnen zijn op het Ziggo netwerk. Bij kon betaal je ongeveer 65¤ wat bij online 42,50¤ kost. Dat vind ik een significant verschil. Ik heb het niet over de kwaliteit van de dienst.

• peterkuli
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 09:30
Ik heb een Internet Z1 & TV Standaard Met Smartcard abonnement met een IRHD-5300C box. Onlangs een externe HDD aan gehangen om mee op te nemen, werkt goed behalve dat ik tijdens opnemen geen andere programma's kan kijken.
Ik heb nog een extra box staan, maar geen extra smartcard meer dus dat is geen optie. CI+ module heb ik ook niet.
Weet iemand of het mogelijk is om een Mediabox XL te krijgen bij mijn abonnement zodat ik tegelijkertijd kan opnemen en tv kijken? Op de site van Ziggo lijkt het er op dat dit alleen maar mogelijk is met een Complete abonnement met een belachelijk hoge prijs...

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:15
Bij “zelf samenstellen” is dat vast wel mogelijk. Maar voor een paar tientjes haal je een tweedehands 5200C, dat was waarschijnlijk goedkoper geweest dan een externe schijf voor je huidige decoder.

• jongetje
@peterkuli je kunt als je opneemt ook tv kijken met de ingebouwde dvb-c tuner als die in je tv zit. Is wel niet alles in hd maar kost je niets extra's. Anders kun je ook die extra box gebruiken zonder smartcard. Moet je ipv 5555, 4444 gebruiken bij het instellen. Zie ook op de Ziggo site bij decoder instellen zonder smartcard.

• peterkuli
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 09:30
@hcQd ik zal eens kijken naar een 5200C, dat ziet er inderdaad wel goed uit.
@jongetje e klopt, zo doe ik het nu ook, maar dan heb je zoals je aangeeft niet alles in HD. De extra decoder aansluiten lijkt me ook niet alles, dan heb je 2 afstandsbedieningen nodig, plus 1 voor de tv en nog 1 voor de receiver. Wordt beetje teveel ;)

• TonVH
Of koop een HDHomerun en je installeert een programma als TVHeadend of TV-Mosaic op je PC, Mac of NAS en je kunt het hele basispakket ongelimiteerd opnemen.

• Tonton
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12-12 14:11
hmm iets bekend over lagere bitrate ofzo?
mensen op achtergrond in praatprogrammas beetje washed out / pixellated

viel mij vroeger niet op
misschien is veronica ook wel lager dan rtl4
veronica inside vs. voetbal inside...

Horizon box met 65” oled

Trident 3, LG 4K, Minix U9-H, LG 55EC930V OLED, Marantz SR5009, B&W 683S2, HTM61S2, 685S2, ASW10

• Darkz0rs
Tonton schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:03:
hmm iets bekend over lagere bitrate ofzo?
mensen op achtergrond in praatprogrammas beetje washed out / pixellated

viel mij vroeger niet op
misschien is veronica ook wel lager dan rtl4
veronica inside vs. voetbal inside...

Horizon box met 65” oled
Ik weet niet zo goed hoe hoog het is op dit moment, vroeger keer ik er nog weleens naar via een tuner in me pc. Wat ik wel weet is dat het tegenwoordig variabel is ik meen tussen de 6 en 12 Mbit.

Wat ook frappant te noemen is, dat ik vind dat de humax kastjes in mijn geval 5200c een beduidend beter beeld en minder storing geven dan de Mediabox / Horizon XL.

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12-12 14:10
Darkz0rs schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:37:
[...]

Ik weet niet zo goed hoe hoog het is op dit moment, vroeger keer ik er nog weleens naar via een tuner in me pc. Wat ik wel weet is dat het tegenwoordig variabel is ik meen tussen de 6 en 12 Mbit.

Wat ook frappant te noemen is, dat ik vind dat de humax kastjes in mijn geval 5200c een beduidend beter beeld en minder storing geven dan de Mediabox / Horizon XL.
Dat is niet raar die zijn technisch en kwalitatief ook superieur aan zo'n beetje alles wat Ziggo aan apparatuur stuurt.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• xxxneoxxx
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 16:34
Ambianz schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:50:
Inmiddels een dag of 10 (10 telefoontjes, 3 uur in de wacht, 5 livechats en een zeer positief gesprek in de ziggo winkel inTiel) verder na mijn eerste contact met Ziggo en het blijft moeizaam allemaal.

Ons adres was blijkbaar niet bekend bij ziggo aangezien het een gerenoveerd appartement (was een kantoor) is. Ondanks dat er een groene kabel + coax (ziggo) aansluiting is werd mij verteld dat Ziggo niet mogelijk was. Aantal keer doorverbonden, nog een paar keer gebeld en gechat, maar nee het was echt niet mogelijk.

Heft in eigen hand gestoken en naar de Ziggo shop in Tiel gegaan, zeer goed geholpen. Even het analoge signaal moeten checken, dit was aanwezig en dus meteen een abonnement afgesloten en de apparatuur meegekregen. De boel aangesloten maar ik raak nog niet online, kan wel verbinden met wifi en er mist een plugje voor de mediabox.

Geen ramp zou je zeggen, livechat maar weer opgezet, conclusie is dat ik toch maar een monteur moet inschakelen ondanks dat alles goed zit aangesloten -> monteur aangevraagd -> niet mogelijk want het adres is niet bekend. Geen probleem lijkt me, een monteur naar een juist adres sturen lijkt me niet zo moeilijk maar toch is ook dit weer onmogelijk. Maar even gebeld maar het kan echt niet. Krijg het voorstel (weer) naar ziggo te bellen en een adreswijziging door te geven, mocht dit goedgekeurd worden kan ik een monteur gaan inplannen.

Zo moest dit effe kwijt, goed voorbeeld van hoe een aantal afdelingen - compleet - langs elkaar heen werken. Heb inmiddels m'n verhaal een keer of 15 kunnen doen aan elke medewerker afzonderlijk.

Los van de ervaring in de Ziggo shop in Tiel (de hulp was hier uitstekend) nu al teleurgesteld..
Herkenbaar gebeuren. :P Like i said:
xxxneoxxx schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:03:
[...]
Zonder gekheid; zolang het goed gaat: prima. Maar mijn ervaringen bij problemen zijn helaas echt dramatisch te noemen.
:+
Darkz0rs schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:37:
[...]
Horizon box ligt ook klaar in de doos om morgen retour ziggo gestuurd te worden. Heb ook een 2ehands 5200c gescoord en het valt inderdaad op; zappen is een heel stuk sneller, aanzetten = apparaat aan in plaats van een 2tal minuten wachten zoals bij de Horizon box regelmatig het geval was. Nog geen vastloper gehad met de 5200c waar de Horizon box echt elke 2 weken gewoon zichzelf rebootte, of een reboot nodig was omdat alles laaaaangzaam werd.. Cherry on the cake: beeld is inderdaad een heel stuk mooier ook. Zie meer verschil dan dat ik in eerste instantie verwacht had.

xxxneoxxx wijzigde deze reactie 02-10-2018 11:10 (17%)

• Ballebek
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:04
Sinds gisteren een nieuwe kabel van 36 meter van kast naar AOP.
Stuk dikker en stugger dan wat er lag en het signaal lijkt veel beter te zijn.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• ge-flopt
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:09

ge-flopt

Gezocht: (Zie ondertitel)

Iemand ervaring met het downgraden van je Ziggo pakket?
We hebben nu Compleet (64,50) en willen eigenlijk terug naar Start (49,50)
Reden hiervan is dat de extra zenders (nu motorsport.tv gestopt is) geen echte toevoeging meer is, en we ook wel omlaag kunnen met de internet snelheid.

Strips van Michel Vaillant (voor een leuk prijsje), mail me als je iets hebt!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
ge-flopt schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:12:
Reden hiervan is dat de extra zenders (nu motorsport.tv gestopt is) geen echte toevoeging meer is, en we ook wel omlaag kunnen met de internet snelheid.
Zo lang je niet downgrade binnen je jaarcontract, is er niks aan de hand. Bel gewoon met Ziggo.

• jongetje
Meestal kun je binnen een jaarcontract ook wel downgraden hoor. Mijn ervaring is dat Ziggo hier niet zo moeilijk in doet.

• xxxneoxxx
Yes. Ook recent gedaan. Gaat eigenlijk vlekkeloos. Je krijgt een nette doos thuis voor eventueel retour aan hardware, in ons geval horizon box, en je krijgt een nieuwe ontvanger die je eventueel kan gebruiken (in ons geval een Humax 5300c)
Verder merk je er vrij weinig van, behalve dat je downloads significant langer duren en je een beetje droevig wordt als je een speedtest doet en de resultaten vergelijk t.o.v. voorheen. :P De maandelijke afrekening maakt iig in mijn geval voorgaand minpunt goed. ;)

• KingHorse
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 13:50
Ook gedaan, internet snelheid aanpassing ging snel, duurde nog geen 3 uur tot het modem werd herstart, en we niet meer hadden dan 40 mbit.

Offquestion: ik hoop dat snel 100mbit beschikbaar is, dan gaan we daar naar toe upgraden, enkel lijkt het wat lastiger te implementeren dan ze dachten.

• Mhuberts
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 03-10 23:19
Beste allen,

Ik probeer een port forward werkend te krijgen. Echter lijkt deze het niet te doen.

Ik heb het ip adres van mijn apparaat vast gezet waarna ik een regel heb toegevoegd.

Wat heb ik als regel gemaakt:
- TCP;
- Afzender IP-adres "allen";
-- Bestemmings IP-adres: het ip adres wat ik ook heb vast gezet;
- Source port range start 8123 end 8123;
- Destination port range Start 8123 end 8123.

Na vaak herstarten doet hij het nog niet. Ik test dit door via www.getyoursignal.com het ip adres van mijn locatie + port in te typen (niet ip van het apparaat).

Ik hoor graag of iemand een oplossing heeft! :D

Thanks.

Mhuberts wijzigde deze reactie 02-10-2018 19:56 (3%)
Reden: Screenshot

• Darkz0rs
Mhuberts schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:50:
[Afbeelding]Beste allen,

Ik probeer een port forward werkend te krijgen. Echter lijkt deze het niet te doen.

Ik heb het ip adres van mijn apparaat vast gezet waarna ik een regel heb toegevoegd.

- TCP;

Na vaak herstarten doet hij het nog niet. Ik test dit door via www.getyoursignal.com het ip adres van mijn locatie + port in te typen (niet ip van het apparaat).

Thanks.
Ben je nu IPv6 aan het forwarden?? Lijkt me niet zo zeer noodzakelijk.....

• glenn456
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 06:35
[Afbeelding]Beste allen,

- TCP;

Thanks.
Ik zie ipv6 en ipv4 in een veld staan. Probeer is alleen ipv4 in te voeren.

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 07:06
glenn456 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:09:
[...]

Ik zie ipv6 en ipv4 in een veld staan. Probeer is alleen ipv4 in te voeren.
Ik gok dat de poster zijn interne IP adressen als laatste deel van het IPv6 adres gebruikt, om nog enig overzicht te hebben. Staan tenslotte alleen : in. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT consultant, scoutsleiding, zendamateur (PC5E) | www.elsinga.net/robert

• jongetje
@Mhuberts Misschien overbodige vraag, maar kom je ook met IP v6 binnen, anders gaat het forwarden niet werken. Ik gebruik zelf alleen IPv 4 voor mijn portforwards.

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

Thanks.
Door de UI van het modem verwacht ik dat je een connect box (Arris/Compal) hebt. Daarop heb je allleen IPv6 met DS-Lite (en DHCPv6 waardoor je die gekke ip's krijgt ipv SLAAC zoals gebruikelijk...)

Als je IPv6 hebt dan zijn jouw apparaten ook met port forwards niet via IPv4 te bereiken. Dit is een implementatie keuze van Ziggo bij het implementeren van DS-Lite.

Als je vanaf IPv4 home assistant wilt bereiken zou ik IPv6 "laten uitzetten".

• Nahata
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22-11 21:00
Hallo mede-Tweakers, sinds gister nacht rond een uur of 4 uur is onze verbinding weg gevallen en is deze pas terug gekomen naar een herstart (stroom eraf) van de modem 10 uur 's ochtends. Natuurlijk eerst gekeken of er een storing was bij Ziggo, wat niet het geval is.

Sinds dien valt de verbinding zeer vaak weg en komt hij naar 5 minuten en soms lang pas weer terug. Verschillende dingen zijn al geprobeerd. O.a, factory reset, stroom er een tijd af, modem direct op de AOP; maar niks helpt.

De router zelf staat in bridge mode. Hangt direct onder de AOP maar zit met een splitter verbonden, waarvan een kabel naar een tweede splitter gaat voor televisie boven en beneden. Televisie beneden is een de media box, deze lijkt verder geen problemen te geven.

De Connectbox laat bij status zien dat de verbinding "Verbonden (partial bonding US)" is, wat waarschijnlijk de hele oorzaak is van dit onstabiele internet. (Maar wellicht valt er het een en ander nog zelf te proberen voor dat we een monteur voor 50 flappen moeten gaan inhuren). Op het moment dat de verbinding weg valt word de Connectbox ook compleet onbereikbaar (Op 192.168.100.1).

Hierbij nog wat informatie van de Connectbox zelf:

Hierbij ook nog graph van Smokeping waar je kan zien dat de verbinding Maandag nog redelijk goed was en opeens compleet naar de kl*ten is gegaan rond middernacht.

En een iets gedetailleerd beeld van alleen vandaag

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Je zou kunnen proberen wat er gebeurt als je alleen de CB aan die kabel hebt hangen ( zonder extra splitters e.d )
Zo kan je systematisch uitsluiten of het in de bekabeling is, of apparatuur ..

• ddaffy
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:50
Nahata schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:17:
Maar wellicht valt er het een en ander nog zelf te proberen voor dat we een monteur voor 50 flappen moeten gaan inhuren
Moet je die zelf betalen?

Hier had ik ook al een aantal maanden last van wegvallende verbinding. Een keer per week dat ik wel 's-ochtends wakker werd en geen internet had. Soms ook overdag of 's-avonds en dat na 5 of 10 minuten automatisch de verbinding weer terug was. Ook een Connectbox.

Aan de gegevens die wij zien in de Connectbox is niet altijd te zien hoe de verbinding is (zelfs niet als er op dat moment geen verbinding is zie je niets). Ik heb Ziggo gebeld en die 'zagen' wel wat (slechte waarden). Volgende ochtend een monteur op bezoek die het AOP heeft vervangen. Tevens constateerde hij dat de kabel naar de wijkkast op een bepaald punt slecht was. Melding van slechte kabel was gemaakt en een week later een bedrijf op bezoek die zelf eerst visueel moest controleren hoe de toestand van die kabel was. Kabel is slecht bevonden en binnen 4-8 weken gaat die vervangen worden.

Nu moet ik zeggen dat het met de nieuwe AOP wel een stuk beter is maar een slechte kabel is dus niet altijd te zien aan de waardes van de Connectbox (die wij zien).

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12-12 23:11
Nahata schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:17:
Hallo mede-Tweakers, sinds gister nacht rond een uur of 4 uur is onze verbinding weg gevallen en is deze pas terug gekomen naar een herstart (stroom eraf) van de modem 10 uur 's ochtends. Natuurlijk eerst gekeken of er een storing was bij Ziggo, wat niet het geval is.

Sinds dien valt de verbinding zeer vaak weg en komt hij naar 5 minuten en soms lang pas weer terug. Verschillende dingen zijn al geprobeerd. O.a, factory reset, stroom er een tijd af, modem direct op de AOP; maar niks helpt.

De router zelf staat in bridge mode. Hangt direct onder de AOP maar zit met een splitter verbonden, waarvan een kabel naar een tweede splitter gaat voor televisie boven en beneden. Televisie beneden is een de media box, deze lijkt verder geen problemen te geven.

De Connectbox laat bij status zien dat de verbinding "Verbonden (partial bonding US)" is, wat waarschijnlijk de hele oorzaak is van dit onstabiele internet. (Maar wellicht valt er het een en ander nog zelf te proberen voor dat we een monteur voor 50 flappen moeten gaan inhuren). Op het moment dat de verbinding weg valt word de Connectbox ook compleet onbereikbaar (Op 192.168.100.1).

Hierbij nog wat informatie van de Connectbox zelf:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hierbij ook nog graph van Smokeping waar je kan zien dat de verbinding Maandag nog redelijk goed was en opeens compleet naar de kl*ten is gegaan rond middernacht.
[Afbeelding]

En een iets gedetailleerd beeld van alleen vandaag
[Afbeelding]
Je hebt maar 3 upstream kanalen en een heleboel pre Reed Solomon erros. Zou Ziggo maar even bellen.

• Haydenen
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15:04
Bij ons (amsterdam oud-zuid) heeft Ziggo al sinds maandagochtend een storing. Iedere dag gaf de storingschecker aan dat het de volgende dag opgelost zou zijn, maar iedere dag wordt deze datum ook weer +1 opgeschoven. Ik zit nu dus al 3 volledige dagen zonder internet, en heb telefonisch geen garantie kunnen krijgen dat het morgen toch echt opgelost is.

Oorzaak zou zijn dat er een probleem met het signaal is. Die probeerden ze eerst op afstand te repareren, maar dat lukte niet. Vandaag gaat er een monteur naar de daadwerkelijke locatie langs om het te proberen op te lossen.

https://imgur.com/a/qf8GviU

Haydenen wijzigde deze reactie 03-10-2018 15:34 (25%)

• meesje
  • Nu online
@Ziggo-Webcare Vandaag heb ik een mail ontvangen dat ik 6,45 euro compensatie krijg voor de storing van begin september. Ik heb zelf het Alles-in-1 Complete abonnement van 64,50 euro, zonder verdere extra's.
De storing waarom het gaat, zie: nieuws: Ziggo heeft sinds zaterdagavond te maken met storingen - update

Graag ontvang ik een reactie hoe deze 6,45 euro tot stand is gekomen. In mijn geval zou dit een vergoeding van max 72 uur zijn (3/30*64,50). Dit lijkt mij verre van juist aangezien de storing op zaterdagavond begon en pas woensdagochtend was verholpen.

Ik ben me er van bewust dat dit een persoonlijke vraag is en is zeker ook niet bedoeld voor herrieschopperij. Echter aangezien meerdere tweakers getroffen werden door deze storing leek het me wel juist om dit in het forum te plaatsen. De compensatieregeling betreft een wettelijk regeling die wel juist dient te worden uitgevoerd en dat betwijfel ik nu zeer.

O ja, mijn ouders die een paar straten verderop wonen en tijdens de storing gebeld hebben met Ziggo hebben een andere vergoeding gekregen. Dus ergens gaat er iets niet goed in de compensatieberekening.

Edit: het kan natuurlijk ook zijn dat ik er helemaal naast zit in mijn berekening, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

meesje wijzigde deze reactie 03-10-2018 17:08 (4%)

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12-12 19:57
Webcare is niet superactief hier maar wat was de aard van de verstoring? Ging het alleen om Replay TV en On Demand of waren er meer problemen? Ik denk dat dat uitmaakt voor de hoogte van de vergoeding.

• meesje
  • Nu online
Jay-B schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 18:48:
Webcare is niet superactief hier maar wat was de aard van de verstoring? Ging het alleen om Replay TV en On Demand of waren er meer problemen? Ik denk dat dat uitmaakt voor de hoogte van de vergoeding.
Check even de link naar het nieuwsbericht op tweakers. Daar staat alles. Hoef ik niet alles te gaan overtypen. ;)
De hoogte van de vergoeding is een wettelijk regeling (per dag 1/30e van je maandabonnement). Het lijkt nu alsof ik drie dagen vergoed krijg ipv 4 (?) dagen.

meesje wijzigde deze reactie 03-10-2018 19:18 (3%)

• Jay-B
Je hoeft mij niet te vertellen welke storing er was dat heb ik zelf ook meegekregen. Ik vraag op welke wijze jij last had van de storing. Deze kwam namelijk in verschillende gradaties voor. Dat antwoord zie ik nog niet. Als je alleen last had van de On Demand of Replay TV storing dat heb je wettelijk gezien helemaal geen recht op een vergoeding. Vandaar de vraag nogmaals. Waar had je last van?

• meesje
  • Nu online
Jay-B schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:22:
Je hoeft mij niet te vertellen welke storing er was dat heb ik zelf ook meegekregen. Ik vraag op welke wijze jij last had van de storing. Deze kwam namelijk in verschillende gradaties voor. Dat antwoord zie ik nog niet. Als je alleen last had van de On Demand of Replay TV storing dat heb je wettelijk gezien helemaal geen recht op een vergoeding. Vandaar de vraag nogmaals. Waar had je last van?
Bij mij werkte Replay TV en Ondemand (movie en series) niet. Daarnaast kon ik niks programmeren.
Wat verrassend, dit staat ook in het artikel op tweakers..... 8)7

Verder had Ziggo voor de compensatie nav deze storing een aparte pagina in het leven geroepen. Je hoefde dus niet allemaal te gaan bellen. In de bevestigingsmail van vandaag wordt keurig uitgelegd hoe de berekening tot stand komt (1/30e van je abonnementsgeld). Ze bereken bij mij drie dagen. Dat is m.i. niet juist.

Nog een advies: formuleer de volgende keer wat beter. Je vraagt nu naar de (algemene) aard van de storing. Vraag de volgende keer waar ik specifiek last van had. Maar ja, dat staat ook weer in het artikel.... Iedereen met een mediabox xl had de bovengenoemde problemen. Dus vragen naar de aard van de storing lijkt me een open deur.

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online

HKLM_

Waarom heb je geen back-up?

Die ziggo start XXL die ze 15 dagen geleden hebben aangekondigd is ook een wassen neus zo te zien. Hoe kan een storing nou 15 dagen duren 8)7

Als ik een storing hebt waardoor klanten niet kunnen upgraden en er minder geld binnenkomt staat mijn manager best snel in mijn nek voor updates / wanneer is het gefixt. Maar bij ziggo hebben ze de tijd ofzo :X

HKLM_ wijzigde deze reactie 03-10-2018 19:36 (42%)

Mijn PC: Gigabyte GA-B250M-D3H • Intel Core i7-7700 • 32GB DDR4 Crucial Ballistix Sport 2400 • Samsung 960 EVO 250GB • Windows 10 Pro • Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • Unifi AC-LR • Unifi CloudKey

• Jay-B
meesje schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:34:
[...]

Bij mij werkte Replay TV en Ondemand (movie en series) niet. Daarnaast kon ik niks programmeren.
Wat verrassend, dit staat ook in het artikel op tweakers..... 8)7
Er waren dus ook mensen die geen internet of telefonie hadden, staat als je goed leest ook in het artikel.
Verder had Ziggo voor de compensatie nav deze storing een aparte pagina in het leven geroepen. Je hoefde dus niet allemaal te gaan bellen. In de bevestigingsmail van vandaag wordt keurig uitgelegd hoe de berekening tot stand komt (1/30e van je abonnementsgeld). Ze bereken bij mij drie dagen. Dat is m.i. niet juist.
Deze berekening betreft de wettelijke regeling. Het is niet zonder meer op te maken dat dit ook bij jou van toepassing was. Ik moet toegeven dat Ziggo hier op deze bewuste site ook niet heel duidelijk over is. Nogmaals het feit dat Replay TV en On Demand niet werkt betekent niet meteen dat je wettelijk recht hebt op deze vergoeding. Dat is alles wat ik zeg en zou kunnen verklaren waarom je vergoeding lager is dan verwacht. Maar als dat je schriftelijk bevestigd is dan moet je gewoon even contact opnemen toch?
Nog een advies: formuleer de volgende keer wat beter. Je vraagt nu naar de (algemene) aard van de storing. Vraag de volgende keer waar ik specifiek last van had. Maar ja, dat staat ook weer in het artikel.... Iedereen met een mediabox xl had de bovengenoemde problemen. Dus vragen naar de aard van de storing lijkt me een open deur.
Kwestie van interpretatie. Laten we daar verder geen punt van maken.

• meesje
  • Nu online
Jay-B schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:30:
[...]

Er waren dus ook mensen die geen internet of telefonie hadden, staat als je goed leest ook in het artikel.

[...]

Deze berekening betreft de wettelijke regeling. Het is niet zonder meer op te maken dat dit ook bij jou van toepassing was. Ik moet toegeven dat Ziggo hier op deze bewuste site ook niet heel duidelijk over is. Nogmaals het feit dat Replay TV en On Demand niet werkt betekent niet meteen dat je wettelijk recht hebt op deze vergoeding. Dat is alles wat ik zeg en zou kunnen verklaren waarom je vergoeding lager is dan verwacht. Maar als dat je schriftelijk bevestigd is dan moet je gewoon even contact opnemen toch?

[...]

Kwestie van interpretatie. Laten we daar verder geen punt van maken.
Mee eens. Geen punt van maken. Maar zowel prive als zakelijk vind ik het erg handig als teksten niet op verschillende manieren geïnterpreteerd kunnen. Dat voorkomt weer discussue. ;)

Ik zoe trouwens in het artikel niet staan dat er geen telefonie of internet. Het enige dat er staat is dat de helpdesk telefonisch slecht bereikbaar was en Mijn Ziggo het niet goed deed. Dat is heel iets anders dan dat de mensen geen internet of telefonie hadden? Ik denk niet dat dat stuk tekst in het artikel anders geïnterpreteerd kan worden. :+

Al met al kan beter formuleren van vragen en goed lezen veel discussie voorkomen. ;)

• xxxneoxxx
meesje schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:51:
@Ziggo-Webcare Vandaag heb ik een mail ontvangen dat ik 6,45 euro compensatie krijg voor de storing van begin september. Ik heb zelf het Alles-in-1 Complete abonnement van 64,50 euro, zonder verdere extra's.
De storing waarom het gaat, zie: nieuws: Ziggo heeft sinds zaterdagavond te maken met storingen - update
Hier helemaal nog geen mail. Zal mij benieuwen. O.a. replay tv, zaken opnemen en ook de TV gids deed het eigenlijk gewoonweg niet.
Haydenen schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:29:
Bij ons (amsterdam oud-zuid) heeft Ziggo al sinds maandagochtend een storing. Iedere dag gaf de storingschecker aan dat het de volgende dag opgelost zou zijn, maar iedere dag wordt deze datum ook weer +1 opgeschoven. Ik zit nu dus al 3 volledige dagen zonder internet, en heb telefonisch geen garantie kunnen krijgen dat het morgen toch echt opgelost is.

Oorzaak zou zijn dat er een probleem met het signaal is. Die probeerden ze eerst op afstand te repareren, maar dat lukte niet. Vandaag gaat er een monteur naar de daadwerkelijke locatie langs om het te proberen op te lossen.

https://imgur.com/a/qf8GviU
Ik zou in ieder geval bijhouden wanneer je gebeld hebt. Dat storingen plaatsen en later weer verwijderen - om de volgende dag weer hetzelfde te doen is schijnbaar iets van de laatste tijd bij Ziggo of zo. Laatst hebben wij hier in de wijk ook een hele week storing gehad (half/geen tv, uberhaubt geen internet etc) en stond ook op de website elke dag steevast een nieuwe storingsmelding die einde van de dag of de volgende dag spontaan weg was en later op de dag weer vervangen werd door een nieuwe. Een keer gebeld begin van de week, einde van de week op een zondag nog eens en toen had men het eerste gesprek niet geregistreerd schijnbaar.. Normaliter zou je dan dus geen restitutie krijgen werd mij verteld. Dus; omdat zij dus niet/gebrekkig registeren dat je gebeld hebt. Sterker nog, de vervolgvraag die kwam is waarom ik later in de week niet nogmaals gebeld had. Reactie: nou, omdat jullie elke dag op de site zetten dat het eind van de dag opgelost is, om de volgende dag consequent opnieuw te melden dat er een storing is? Vreemde gang van zaken iig.
Ik heb geen idee of dit een beperking is van een nieuw backend systeem of zo aan de Ziggo zijde, maar het niet loggen van telefoontjes en het elke dag opnieuw plaatsen van storingen en ze verwijderen vind ik persoonlijk vrij.. Vreemd.

• R2L
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17:11
xxxneoxxx schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:27:
[...]

Hier helemaal nog geen mail. Zal mij benieuwen. O.a. replay tv, zaken opnemen en ook de TV gids deed het eigenlijk gewoonweg niet.

[...]

Ik zou in ieder geval bijhouden wanneer je gebeld hebt. Dat storingen plaatsen en later weer verwijderen - om de volgende dag weer hetzelfde te doen is schijnbaar iets van de laatste tijd bij Ziggo of zo. Laatst hebben wij hier in de wijk ook een hele week storing gehad (half/geen tv, uberhaubt geen internet etc) en stond ook op de website elke dag steevast een nieuwe storingsmelding die einde van de dag of de volgende dag spontaan weg was en later op de dag weer vervangen werd door een nieuwe. Een keer gebeld begin van de week, einde van de week op een zondag nog eens en toen had men het eerste gesprek niet geregistreerd schijnbaar.. Normaliter zou je dan dus geen restitutie krijgen werd mij verteld. Dus; omdat zij dus niet/gebrekkig registeren dat je gebeld hebt. Sterker nog, de vervolgvraag die kwam is waarom ik later in de week niet nogmaals gebeld had. Reactie: nou, omdat jullie elke dag op de site zetten dat het eind van de dag opgelost is, om de volgende dag consequent opnieuw te melden dat er een storing is? Vreemde gang van zaken iig.
Ik heb geen idee of dit een beperking is van een nieuw backend systeem of zo aan de Ziggo zijde, maar het niet loggen van telefoontjes en het elke dag opnieuw plaatsen van storingen en ze verwijderen vind ik persoonlijk vrij.. Vreemd.
Je zou ook van de chat optie gebruik kunnen maken. Werkt heel erg goed. Voordeel is dat je een transcript van de chat in je mailbox kunt krijgen. Is het vanzelf gelogd... :)

• xxxneoxxx
R2L schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 22:44:
[...]

Je zou ook van de chat optie gebruik kunnen maken. Werkt heel erg goed. Voordeel is dat je een transcript van de chat in je mailbox kunt krijgen. Is het vanzelf gelogd... :)
Yep. Of.. Ziggo gebruikt de jaarlijkse prijsverhogingen voor stabiele systemen en/of training van personeel zodat ze iig gesprekken loggen. :) Heel flauw misschien maar je gaat er bij sporadisch contact met een dienstverlener niet van uit dat je jezelf langs alle kanten in moet dekken omdat ze mogelijk zelf e.e.a. niet op orde hebben.
Maar goed, op zich een goeie suggestie ware het niet dat een online chatfunctie lastig te gebruiken is als je niet online kunt. Geen idee of de Ziggo site responsive werkt zodat dit ook op mobiel ok werkt. Misschien eens testen.

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:05
xxxneoxxx schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:18:
[...]

Yep. Of.. Ziggo gebruikt de jaarlijkse prijsverhogingen voor stabiele systemen en/of training van personeel zodat ze iig gesprekken loggen. :) Heel flauw misschien maar je gaat er bij sporadisch contact met een dienstverlener niet van uit dat je jezelf langs alle kanten in moet dekken omdat ze mogelijk zelf e.e.a. niet op orde hebben.
Maar goed, op zich een goeie suggestie ware het niet dat een online chatfunctie lastig te gebruiken is als je niet online kunt. Geen idee of de Ziggo site responsive werkt zodat dit ook op mobiel ok werkt. Misschien eens testen.
Er bestaat ook zoiets als tetheren

• xxxneoxxx
mad-dog schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:31:
[...]

Er bestaat ook zoiets als tetheren
Klopt. Maar dan is onderhand de beller sneller. 😂 En verder weet ik daar alles van. Hele week gepland thuis gewerkt, wat toch verrekte lastig is zonder internet. Dus inderdaad de hele week aan het tetheren geweest. Je merkte zelfs dat de 4g op een bepaald moment niet echt meer vlot was, dus zal niet de enige geweest zijn in de wijk.

• Jay-B
meesje schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:54:
[...]

Ik zoe trouwens in het artikel niet staan dat er geen telefonie of internet. Het enige dat er staat is dat de helpdesk telefonisch slecht bereikbaar was en Mijn Ziggo het niet goed deed. Dat is heel iets anders dan dat de mensen geen internet of telefonie hadden? Ik denk niet dat dat stuk tekst in het artikel anders geïnterpreteerd kan worden. :+
Internet en bellen staat niet expliciet beschreven nee maar er waren dus ook mensen die hun Mediabox XL terug hadden gezet naar de fabrieksinstellingen en daardoor helemaal geen TV meer konden kijken doordat er ook problemen waren met de activatiesservices. In dat geval kan je je ook wettelijk beroepen op de regenling omdat het complete DTV product niet werkt.

• meesje
  • Nu online
Jay-B schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:13:
[...]

Internet en bellen staat niet expliciet beschreven nee maar er waren dus ook mensen die hun Mediabox XL terug hadden gezet naar de fabrieksinstellingen en daardoor helemaal geen TV meer konden kijken doordat er ook problemen waren met de activatiesservices. In dat geval kan je je ook wettelijk beroepen op de regenling omdat het complete DTV product niet werkt.
Even resumerend.
Je eerste vraag was "wat was de aard van de verstoring". Hierop antwoord ik dat in het artikel op tweakers het duidelijk beschreven staat. Een kwestie van goed formuleren en heeft niks te maken met interpreteren.
Later vraag je (wel) waar ik precies last van had (je leert snel...). Daarop antwoord ik dat ik exact de problemen had die beschreven stonden in het artikel.
Dan ga je er opeens iets anders aan toevoegen: "Er waren dus ook mensen die geen internet of telefonie hadden, staat als je goed leest ook in het artikel." Als je het goed leest, staat er NIKS over problemen met internet en telefonie. Tja, dat Mijn Ziggo niet werkt en de helpdesk telefonisch niet bereikbaar was, maar dat is geen storing in internet en telefonie...
En waar haal je vandaan dat alleen wanneer de complete DTV dienst het niet doet, je recht hebt op compensatie. Lees alsjeblieft de voorwaarden eens door. In de voorwaarden staat dat wanneer een dienst het niet doet (diensten zijn: telefonie, internet en digitale) je recht hebt op compensatie. In dit geval deed het opnemen het niet, onbemand het niet en ook replay tv het niet. Dit valt allemaal onder de digitale tv dienst.
Daarnaast staat op deze pagina (https://www.ziggo.nl/klan...oring/?CMP=url_vodstoring) gewoon dat je recht hebt op een vergoeding. Ik verzin dat niet.

Al met al kom ik weer op dezelfde conclusie: formuleer aub de volgende keer je vraag beter (zodat het niet anders geïnterpreteerd kan worden), lees ook beter (er was geen storing met internet/telefonie) en verdiep je in de voorwaarden. Dan hadden we dit gesprek helemaal niet gehad.

meesje wijzigde deze reactie 04-10-2018 19:54 (6%)

• bonzz.netninja
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:03

bonzz.netninja

Bekijk het maar

Ik heb een oude motorola modem

Inmiddels kreeg ik via de post een nieuwe connectbox. Heeft het zin om te wisselen met mijn motorola. Begreep dat ik dan moet gaan bellen met ziggo om hem in bridge te krijgen? Sowieso doet hij het niet, dus voor je het weet zit ik uren met die mensen aan de lijn om hem aan de praat te krijgen. Als het niet kapot is...waarom wisselen?

of maw, win ik er iets mee om die connectbox aan de gang te krijgen? Ik heb een 40mb/s abbo

 vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Geensnor.nl kluswebsite

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

bonzz.netninja schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:54:

of maw, win ik er iets mee om die connectbox aan de gang te krijgen? Ik heb een 40mb/s abbo
Die Motorola dingen zijn niet kapot te krijgen. De mijne heeft ook meer dam 10 jaar trouwe dienst gedaan en waarschijnlijk doet ie het nog steeds.

Echter, de Motorola komt niet boven de 30 Mbps. Dus je haalt niet alles uit je 40 Mbps abo. Dat is wat je wint met een modemswap.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Bekijk het maar

Nou het viel alles mee! 2 belletjes met de snelle ziggo klantenservice en het werkt! Ziggo, bedankt!

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12-12 23:11
Waarschijnlijk was die Motorola nog een docsis 2.0? Ik lees meer verhalen dat er pro-actief modems geswapped worden. Op zich niet heel raar dat ze dit doen.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

valkenier schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:11:
Waarschijnlijk was die Motorola nog een docsis 2.0? Ik lees meer verhalen dat er pro-actief modems geswapped worden. Op zich niet heel raar dat ze dit doen.
Ja, die Motorola dingen zijn 2.0. Daar willen ze van af. Zo is het met mij twee jaar geleden ook gegaan. Alleen kreeg ik toen geen Connect Box, maar een Cisco modem.

• Jay-B
meesje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:50:
[...]

Even resumerend.
Je eerste vraag was "wat was de aard van de verstoring". Hierop antwoord ik dat in het artikel op tweakers het duidelijk beschreven staat. Een kwestie van goed formuleren en heeft niks te maken met interpreteren.
Later vraag je (wel) waar ik precies last van had (je leert snel...). Daarop antwoord ik dat ik exact de problemen had die beschreven stonden in het artikel.
Hier ga ik verder geen woorden meer aan vuil maken...
Dan ga je er opeens iets anders aan toevoegen: "Er waren dus ook mensen die geen internet of telefonie hadden, staat als je goed leest ook in het artikel." Als je het goed leest, staat er NIKS over problemen met internet en telefonie. Tja, dat Mijn Ziggo niet werkt en de helpdesk telefonisch niet bereikbaar was, maar dat is geen storing in internet en telefonie...
Nogmaals....zucht... niet expliciet. Toch waren er mensen die hun Mediabox XL terug naar de fabrieksinstelling zetten waar toevallig ook internet en bellen op werd afgenomen en dit werkte daarna niet meer of deels niet meer. Zelf ondervonden doordat moeders belde dat haar box niets meer deed. Dus inderdaad goed lezen niet expliciet.
En waar haal je vandaan dat alleen wanneer de complete DTV dienst het niet doet, je recht hebt op compensatie. Lees alsjeblieft de voorwaarden eens door. In de voorwaarden staat dat wanneer een dienst het niet doet (diensten zijn: telefonie, internet en digitale) je recht hebt op compensatie. In dit geval deed het opnemen het niet, onbemand het niet en ook replay tv het niet. Dit valt allemaal onder de digitale tv dienst.
Daarnaast staat op deze pagina (https://www.ziggo.nl/klan...oring/?CMP=url_vodstoring) gewoon dat je recht hebt op een vergoeding. Ik verzin dat niet.
Nu ga ik ook even mierenneuken. Ik zeg dat je daar wettelijk geen recht op heb. Het artikel mag je zelf gaan zoeken en bestuderen maar Replay en On demand zijn maar onderdelen van de digitale tv dienst. Het was gewoon mogelijk tv te kijken. Volgens de relevante wetgeving heb je, daar komt hij weer wettelijk niet per definitie recht op een vergoeding omdat niet de complete dienst onderbroken is. Dat Ziggo deze toch toekent is leuk en indien je vindt dat deze berekening niet klopt neem dan contact op en leef je uit. Ik geef je alleen een mogelijke verklaring. Maar deze lijkt dus niet op te gaan.
Al met al kom ik weer op dezelfde conclusie: formuleer aub de volgende keer je vraag beter (zodat het niet anders geïnterpreteerd kan worden), lees ook beter (er was geen storing met internet/telefonie) en verdiep je in de voorwaarden. Dan hadden we dit gesprek helemaal niet gehad.
En ik kom tot de conclusie dat je blijft vallen over het feit dat ik het bezittelijk voornaamwoord "jouw" niet hebt genoemd. Je denkt te weten wat de complete omvang van de storing was, wat dus niet zo is. En ook nog eens over woorden heen leest. Nou... bel Ziggo alsjeblieft op en probeer er nog een paar euro uit te trekken. Ik trek me verder terug uit deze discussie nu.

• meesje
  • Nu online
Jay-B schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:34:
[...]

Hier ga ik verder geen woorden meer aan vuil maken...

[...]

Nogmaals....zucht... niet expliciet. Toch waren er mensen die hun Mediabox XL terug naar de fabrieksinstelling zetten waar toevallig ook internet en bellen op werd afgenomen en dit werkte daarna niet meer of deels niet meer. Zelf ondervonden doordat moeders belde dat haar box niets meer deed. Dus inderdaad goed lezen niet expliciet.

[...]

Nu ga ik ook even mierenneuken. Ik zeg dat je daar wettelijk geen recht op heb. Het artikel mag je zelf gaan zoeken en bestuderen maar Replay en On demand zijn maar onderdelen van de digitale tv dienst. Het was gewoon mogelijk tv te kijken. Volgens de relevante wetgeving heb je, daar komt hij weer wettelijk niet per definitie recht op een vergoeding omdat niet de complete dienst onderbroken is. Dat Ziggo deze toch toekent is leuk en indien je vindt dat deze berekening niet klopt neem dan contact op en leef je uit. Ik geef je alleen een mogelijke verklaring. Maar deze lijkt dus niet op te gaan.

[...]

En ik kom tot de conclusie dat je blijft vallen over het feit dat ik het bezittelijk voornaamwoord "jouw" niet hebt genoemd. Je denkt te weten wat de complete omvang van de storing was, wat dus niet zo is. En ook nog eens over woorden heen leest. Nou... bel Ziggo alsjeblieft op en probeer er nog een paar euro uit te trekken. Ik trek me verder terug uit deze discussie nu.
Volgende keer gewoon beter lezen en je vraag goed formuleren. Hoezo niet complete omvang? Dat staat toch in het artikel? 8)7
Wat betreft de wettelijk regeling: nieuws: Vergoeding voor langdurige storing gaat per 1 juli 2017 in
Deze regeling gaat gewoon over een storing in de dienst. In dit geval dus een alles-in-1 pakket . Als er daar een storing in zit (langer dan... etc etc) dan je wel recht op de vergoeding. Het maakt dus helemaals niks in welke onderdeel van de dienst de storing zit. Bijvoorbeeld: Als je vijf dagen niet kunt bellen (en internet + tv doen het wel) dan heb je nog steeds recht op 5/30e van je alles-in-1 abonnementsgeld.
Dus als je 4 vier dagen niet kunt opnemen is dat een verstoring in de dienst, dus 4/30e. Daarin is de wet gewoon duidelijk.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Bekijk het maar

valkenier schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:11:
Klopt, maar dat was niet de reden dat ik een nieuwe kreeg. Mijn motorola was doorgefikt (inmiddels gemaakt trouwens) en belde wat ik moest doen (voordat ik zelf maar de soldeerbout ging pakken). Sturen ze meteen een of andere raar wit ding op met groene lampjes :P

Sowieso de medewerker wist zeker dat ik geen internet had omdat ik volgens het systeem helemaal geen modem had :| dat hij was doorgefikt wilde hij niet geloven...of deed niet ter zake. Geen idee wat er dan doorgefikt is, als ik geen modem had 8)7

bonzz.netninja wijzigde deze reactie 04-10-2018 23:14 (18%)

• jongetje
bonzz.netninja schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:54:
Je zou er zeker iets mee moeten winnen. Zover ik weet draaien die Motorola modems (vanwege Docsis 2.0 en stabiliteit) maximaal op 30MBit en mis je dus wat snelheid. Dat was jaren geleden de reden waarom ik zelf een modem omruil heb aangevraagd.

jongetje wijzigde deze reactie 05-10-2018 08:40 (4%)

• BounceMeister
  • Niet online
Hier in Zoetermeer doet niks het meer, de Connectbox maakt geen verbinding. Nu zie ik (via mobiel op zolder, anders geen bereik (vodafone)) dat er een storing is en dat die over 5 dagen is opgelost? Ze laten je toch niet 5 dagen zonder tv, telefoon en internet zitten?

Krijg je zo'n compensatie vanzelf, of moet je dat aanvragen?

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

BounceMeister schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:04:
Hier in Zoetermeer doet niks het meer, de Connectbox maakt geen verbinding. Nu zie ik (via mobiel op zolder, anders geen bereik (vodafone)) dat er een storing is en dat die over 5 dagen is opgelost? Ze laten je toch niet 5 dagen zonder tv, telefoon en internet zitten?

Krijg je zo'n compensatie vanzelf, of moet je dat aanvragen?
Ik begreep dat er geplande en aangekondigde werkzaamheden aan de gang zijn in (delen van) Zoetermeer.
Die 5 dagen moet je niet zo letterlijk nemen, grote kans dat het in de loop van vandaag gewoon weer werkt.

• page404
  • Laatst online: 07:04

page404

Sanity not found

Timmert schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:08:
[...]

Ik begreep dat er geplande en aangekondigde werkzaamheden aan de gang zijn in (delen van) Zoetermeer.
Die 5 dagen moet je niet zo letterlijk nemen, grote kans dat het in de loop van vandaag gewoon weer werkt.
In Utrecht lag internet en tv er gewoon van 8 tot 5 uit hoor :P dat hadden ze niet gezegd in het mailtje ;)

When my hair's all but gone and my memory fades And the crowds don't remember my name When my hands don't play the strings the same way, mm I know you will still love me the same

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

page404 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:21:
[...]

In Utrecht lag internet en tv er gewoon van 8 tot 5 uit hoor :P dat hadden ze niet gezegd in het mailtje ;)
Als je ziet wat ze allemaal vernieuwen tijdens deze onderhoudsronde is het niet zo gek dat dat een dag kost :)
page404 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:21:
[...]

Docsis 3.1 upgrades? Onlangs is hier de cmts een hele nacht van het internet weggeweest. Hopelijk een vervanging voor 3.1 😈

PVoutput 2720WP ZW en Oost-West

• Jay-B
meesje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:51:
[...]

Volgende keer gewoon beter lezen en je vraag goed formuleren. Hoezo niet complete omvang? Dat staat toch in het artikel? 8)7
Wat betreft de wettelijk regeling: nieuws: Vergoeding voor langdurige storing gaat per 1 juli 2017 in
Deze regeling gaat gewoon over een storing in de dienst. In dit geval dus een alles-in-1 pakket . Als er daar een storing in zit (langer dan... etc etc) dan je wel recht op de vergoeding. Het maakt dus helemaals niks in welke onderdeel van de dienst de storing zit. Bijvoorbeeld: Als je vijf dagen niet kunt bellen (en internet + tv doen het wel) dan heb je nog steeds recht op 5/30e van je alles-in-1 abonnementsgeld.
Dus als je 4 vier dagen niet kunt opnemen is dat een verstoring in de dienst, dus 4/30e. Daarin is de wet gewoon duidelijk.
Ik kan prima lezen. Jij ook? We nemen de proef op de som. :+

Dit stond op de storingspagina ten tijde van de verstoring:

On Demand niet beschikbaar op Ziggo Mediabox XL
Door een storing is het nog steeds niet mogelijk om On Demand en Replay TV te gebruiken op de Ziggo Mediabox XL. Ziggo Go is hiervoor wel te gebruiken. Reset ondertussen uw mediabox niet naar fabrieksinstellingen, dit kan ervoor zorgen dat de rechten verloren gaan waardoor uw mediabox helemaal niet meer werkt We lossen dit zo snel mogelijk voor u op.

Verder wilde ik het relevante wetsartikel nog even tonen wat ook handig kan zijn bij toekomstige verstoringen:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-34271-3.html

De verplichting tot compensatie

Met het voorgestelde artikel 7.1a worden aanbieders van openbare elektronische communicatiediensten verplicht de abonnee die woonachtig of gevestigd is in het gebied waar zich de gevolgen van de storing voordoen te compenseren als de levering van een afgenomen openbare elektronische communicatiedienst geheel wordt onderbroken als gevolg van een storing van zijn netwerk (artikel 7.1a, eerste lid). Er is sprake van een volledig onderbroken dienst als een dienst die als separate dienst te onderscheiden is geheel niet beschikbaar is. Dit laatste betekent, bijvoorbeeld, dat in het geval van een triple-playpakket waarin televisie, telefonie en internettoegang zijn gecombineerd, er sprake is van een volledige onderbreking van de dienst als de telefoondienst niet beschikbaar is. Het hoeft, met andere woorden, voor het recht op compensatie niet zo te zijn dat alle drie de geboden diensten niet beschikbaar zijn.

Replay TV en On Demand zijn niet als separate dienst te onderscheiden op dit moment. Ze zijn slechts onderdeel van het Digitale televisiepakket. Digitale TV werkte wel, je kon zelfs nog TV kijken via Ziggo Go. Dus heb je niet automatisch recht op wettelijke vergoeding. Ziggo geeft die vergoeding blijkbaar wel. Chapeau!

• kwaazaar
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 12-12 22:43
Ik kom hier wat opmerkingen over de combi Ziggo Go app en Chromecast tegen. Ik loop zelf ook tegen problemen aan. Normaal zou ik even teruglezen, maar er is zoveel discussie hier over verschillende topics door elkaar, dat dat geen doen is. (ja zoekfunctie heb ik al geprobeerd).

Dus dan nog even zo: ik kan afspelen via Chromecast, maar na een paar minuten (varieert hoeveel, ergens tussen 3 en 20 minuten ofzo) verschijnt er een foutmelding op het TV-scherm. Opnieuw starten vanuit Ziggo Go werkt dan niet meer. Reacties van Ziggo zelf gaan alleen over dat het aan mijn WiFi-verbinding moet liggen, ze zoeken het dus nooit bij hun eigen app. En dat terwijl ik duidelijk aangeef dat YT, Netflix en zelfs hun eigen Ziggo Sport app helemaal nergens last van hebben.

Vermoeden was dat de telefoon in slaapstand gaat of batterij-optimalisatie dit misschien veroorzaakt. Ik heb batterij-optimalisatie van Ziggo GO en Google Home nu uitgezet, maar het probleem verdwijnt niet. Ik gebruik een OnePlus 6.

Heeft iemand nog ideeën?

• meesje
  • Nu online
Jay-B schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:53:
[...]
De verplichting tot compensatie

Met het voorgestelde artikel 7.1a worden aanbieders van openbare elektronische communicatiediensten verplicht de abonnee die woonachtig of gevestigd is in het gebied waar zich de gevolgen van de storing voordoen te compenseren als de levering van een afgenomen openbare elektronische communicatiedienst geheel wordt onderbroken als gevolg van een storing van zijn netwerk (artikel 7.1a, eerste lid). Er is sprake van een volledig onderbroken dienst als een dienst die als separate dienst te onderscheiden is geheel niet beschikbaar is. Dit laatste betekent, bijvoorbeeld, dat in het geval van een triple-playpakket waarin televisie, telefonie en internettoegang zijn gecombineerd, er sprake is van een volledige onderbreking van de dienst als de telefoondienst niet beschikbaar is. Het hoeft, met andere woorden, voor het recht op compensatie niet zo te zijn dat alle drie de geboden diensten niet beschikbaar zijn.
Ho, ho, volgens mij bedoelen we hetzelfde. :) Ik noem toch het Alles-in-1 pakket? Dus als dtv het niet doet, heb je bij een storing recht op compensatie. De wetgever heeft destijds waarschijnlijk bedacht (en ook wel logisch) dat bij triple/double pakketten je moeilijk onderscheid kunt gaan maken van welke deel van het pakket voor hoeveel gewicht mee telt in de berekening. Bijvoorbeeld: Is telefonie 1/3e? Of maken we daar 1/6e van? En Ondemand is dat 1/12e? Ik noem wat hoor. Maar zulke berekening zijn ondoenlijk en zodoende dus een versimpeling van triple/double pakketen.

Nog even een hele andere vraag (voor de overige tweakers die dit topic ook lezen ;) ). Kan ik van een particulier probleemloos een Ziggo Access Point overnemen? Is een dergelijk apparaat nog gebonden aan een klant? M.a.w. kan ik dit AP bij mij thuis aan een UTP kabel koppelen (welke natuurlijk verbonden is met het modem in de meterkast) en werkt het dan gelijk? Wellicht nog een factory reset of zo, maar meer niet?

BTW, ik wil het apparaat gewoon as-is gaan gebruiken en heb geen behoefte aan gehack, custom firmware, etc. Zie ander topic hier op tweakers.

meesje wijzigde deze reactie 05-10-2018 18:36 (14%)

• donGaboz
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11-12 12:20
meesje schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:00:
[...]

Ho, ho, volgens mij bedoelen we hetzelfde. :) Ik noem toch het Alles-in-1 pakket? Dus als dtv het niet doet, heb je een storing en recht op de compensatie. De wetgever heeft destijds waarschijnlijk bedacht (en ook wel logisch) dat bij triple/double pakketten je moeilijk onderscheid kunt gaan maken van welke deel van het pakket voor hoeveel gewicht mee telt in de berekening. Bijvoorbeeld: Is telefonie 1/3e? Of maken we daar 1/6e van? En Ondemand is dat 1/12e? Ik noem wat hoor. Maar zulke berekening zijn ondoenlijk en zodoende dus een versimpeling van triple/double pakketen.

Nog even een hele andere vraag (voor de overige tweakers die dit topic ook lezen ;) ). Kan ik van een particulier probleemloos een Ziggo Access Point overnemen? Is een dergelijk apparaat nog gebonden aan een klant? M.a.w. kan ik dit AP bij mij thuis aan een UTP kabel koppelen (welke natuurlijk verbonden is met het modem in de meterkast) en werkt het dan gelijk? Wellicht nog een factory reset of zo, maar meer niet?

BTW, ik wil het apparaat gewoon as-is gaan gebruiken en heb geen behoefte aan gehack, custom firmware, etc. Zie ander topic hier op tweakers.
de Ziggo wifibooster(ik denk dat je om de tp-link kan gewoon werken met de standaard router heb ik begrepen. zit niet gebonden aan een klant.

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

Stel ik wil zowel TV als Internet op zolder. Is het mogelijk om zowel TV als Internet over 1 kabel te laten lopen, die op zolder te splitsen met een switch waarvan 1 kabel naar een desktop Pc gaat en de andere in een extra mediabox, of werkt dat niet? Op die manier hoef ik namelijk maar 1 kabel te trekken.
Ik vind vanalles wat op mijn vraag lijkt, maar niet precies wat ik bedoel. Dank!

Freekers.nl | Public Pi-hole | GameTracker.nl

• king006
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 19:37
@Freekers,

Dat gaat helaas niet meer omdat Ziggo geen extra mediabox meer levert die aangesloten kan worden met LAN. Ze hebben alleen extra COAX mediaboxen.

• MEN-O
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12-12 12:46
Freekers schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:20:
Stel ik wil zowel TV als Internet op zolder. Is het mogelijk om zowel TV als Internet over 1 kabel te laten lopen, die op zolder te splitsen met een switch waarvan 1 kabel naar een desktop Pc gaat en de andere in een extra mediabox, of werkt dat niet? Op die manier hoef ik namelijk maar 1 kabel te trekken.
Ik vind vanalles wat op mijn vraag lijkt, maar niet precies wat ik bedoel. Dank!
Ik heb een Android TV box gekocht, en het zo opgelost. Daarop gebruik ik Ziggogo

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

king006 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:25:
@Freekers,

Dat gaat helaas niet meer omdat Ziggo geen extra mediabox meer levert die aangesloten kan worden met LAN. Ze hebben alleen extra COAX mediaboxen.
Dank voor het snelle antwoord. Hmm, balen. Een daaraan gerelateerde vraag:
Hoe lang mag een COAX kabel maximaal zijn? Ik lees uiteenlopende zaken. De ene site zegt 7 meter, de andere 30 meter of tot 100 meter, natuurlijk afhankelijk van je kabel kwaliteit en het gebruik van een versterker.
Ik heb nog een digitale versterker liggen, retour geschikt, en stel ik pak een kwaliteits (hirschmann) kabel, hoeveel meter kan ik dan overbruggen?
MEN-O schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:26:
Ik heb een Android TV box gekocht, en het zo opgelost. Daarop gebruik ik Ziggogo
Dat is ook nog een optie inderdaad, ik zal het overwegen :)

Freekers schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:44:
[...]

Dank voor het snelle antwoord. Hmm, balen. Een daaraan gerelateerde vraag:
Hoe lang mag een COAX kabel maximaal zijn? Ik lees uiteenlopende zaken. De ene site zegt 7 meter, de andere 30 meter of tot 100 meter, natuurlijk afhankelijk van je kabel kwaliteit en het gebruik van een versterker.
Ik heb nog een digitale versterker liggen, retour geschikt, en stel ik pak een kwaliteits (hirschmann) kabel, hoeveel meter kan ik dan overbruggen?

[...]

Dat is ook nog een optie inderdaad, ik zal het overwegen :)
Dit hangt van de signaal sterkte en ruis niveau af. Maar doorsnee genomen kom je zonder versterker ongeveer 20 meter ver op een Ziggo aansluiting. Met een huis tuin en keuken versterker kom je ongeveer 40 tot 50 meter ver met goede kabels en maximale versterking. Ga je Pro dan kun je in principe onbeperkt doorgaan mits goed ingeregeld en juist bekabeling etc.

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• king006
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 19:37
Het klopt helemaal wat ze hierboven al hebben beschreven. Wij hebben een 20 meter langer kabel lopen van beneden naar zolder en dat werkt prima. We hebben een versterker (FRA 752) in de woonkamer welk per gat versterkt. Zo kun je je modem bijv op poort 1 of 2 doen en je TV naar boven in 3 of 4. Elk poort verdubbeld, zo is poort 1 0DB, poort 2 2DB, poort 3 4 DB en poort 4 8DB.

• Bazvv
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12-12 18:45
Freekers schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:20:
Dit kan wel met één COAX kabel maar je moet dan wel investeren(¤140) in ethernet over COAX.
https://www.cablers.nl/ethernet-over-Coax

Je hoeft dan maar 1 (COAX) kabel te trekken.
Ik gebruik het zelf ook en haal 450 mbps.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

MediaZoo schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:56:
Dit hangt van de signaal sterkte en ruis niveau af. Maar doorsnee genomen kom je zonder versterker ongeveer 20 meter ver op een Ziggo aansluiting. Met een huis tuin en keuken versterker kom je ongeveer 40 tot 50 meter ver met goede kabels en maximale versterking. Ga je Pro dan kun je in principe onbeperkt doorgaan mits goed ingeregeld en juist bekabeling etc.
king006 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:30:
Het klopt helemaal wat ze hierboven al hebben beschreven. Wij hebben een 20 meter langer kabel lopen van beneden naar zolder en dat werkt prima. We hebben een versterker (FRA 752) in de woonkamer welk per gat versterkt. Zo kun je je modem bijv op poort 1 of 2 doen en je TV naar boven in 3 of 4. Elk poort verdubbeld, zo is poort 1 0DB, poort 2 2DB, poort 3 4 DB en poort 4 8DB.
Dank voor de reacties. Interessant, dan zou ik eventueel ook nog mijn tuinhuis van COAX kunnen voorzien als ik toch bezig ben... Ik heb me proberen in te lezen over COAX buitenkabel c.q. grondkabel, maar ik snap het niet zo goed. 'Groene' COAX is buitenkabel wordt er gesteld, tegelijkertijd schijnt dit een van de beste buitenkabels te zijn: https://www.kabelshop.nl/...8799102-i8233-t23862.html . Deze is echter zwart, maar ik neem aan dat er meer achter zit dan alleen de kleur van het omhulsel ? M.a.w.: Welke kabel bevelen jullie alleen voor buitenshuis, in de grond, om bijv. dus je tuinhuis te voorzien van COAX?
Bazvv schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:56:

Dit kan wel met één COAX kabel maar je moet dan wel investeren(¤140) in ethernet over COAX.

Dank voor de tip! Mocht het niet lukken om zowel een COAX als UTP kabel te trekken, zal ik dit apparaatje overwegen :)

Freekers schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:39:
[...]

[...]

Dank voor de reacties. Interessant, dan zou ik eventueel ook nog mijn tuinhuis van COAX kunnen voorzien als ik toch bezig ben... Ik heb me proberen in te lezen over COAX buitenkabel c.q. grondkabel, maar ik snap het niet zo goed. 'Groene' COAX is buitenkabel wordt er gesteld, tegelijkertijd schijnt dit een van de beste buitenkabels te zijn: https://www.kabelshop.nl/...8799102-i8233-t23862.html . Deze is echter zwart, maar ik neem aan dat er meer achter zit dan alleen de kleur van het omhulsel ? M.a.w.: Welke kabel bevelen jullie alleen voor buitenshuis, in de grond, om bijv. dus je tuinhuis te voorzien van COAX?

[...]

Dank voor de tip! Mocht het niet lukken om zowel een COAX als UTP kabel te trekken, zal ik dit apparaatje overwegen :)
De naam zegt het al grondkabel is voor in de grond en buitenkabel om in de buitenlucht te gebruiken.

Die zwarte niet in de grond leggen en grondkabel niet in de buitenlucht.

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

MediaZoo schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:44:
De naam zegt het al grondkabel is voor in de grond en buitenkabel om in de buitenlucht te gebruiken.

Die zwarte niet in de grond leggen en grondkabel niet in de buitenlucht.
Ah, check! Helder! Stel ik gebruik groene kabel in de buitenlucht, wat kan er dan gebeuren? Meer interferentie door 4G? Want als ik hem ga leggen zoals ik in gedachte heb, zal ie een stukje in de buitenlucht zijn en de rest ondergronds. Thanks!

• rally
  • Laatst online: 09:27

rally

Irini Ria Raphaëlla

Bazvv schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:56:
[...]

Of de INCA 1G van Hirschmann. Zijn redelijk klein en werken behoorlijk good (als je wel COAX kabel van redelijke kwaliteit gebruikt.

https://www.hirschmann-mu...et-over-coax-adapter.html

Ik gebruik hem nu om een netwerkaanluiting in de meterkast te krijgen (zit buiten de woning omdat ik in een ouder appartement woon)

http://irini.wachtel.nl

• Swordlord
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18:59

Swordlord

Act first, think never

@Freekers
Zoals aangegeven, groene kabel, ookwel met een PE mantel niet aan zonlicht of aan UV blootstellen, die mantel wordt hard en gaat brokkelen waardoor het koper bloot komt te liggen. Dan krijg je corrosie van het koper.
PVC kabel (kleurtje naar jouw keuze), niet in de grond, want PVC kan aangetast worden door zuren in de grond en weer dus corrosie etc.

Als je iets van bekabeling naar een tuinhuisje ofzo wilt gaan leggen, heb ik een tip als je toch al gaat graven.
Leg een mantel buis aan, je hebt complete kant en klare flexibele mantel buizen of leg een vaste buis van bijvoorbeeld PVC afvoer pijpen 50-70mm.
Doe een aantal touwtjes er direct ook door.

Mocht je in de toekomst iets willen vervangen of ethernet bijtrekken, is het vele male gemakkelijker en je kan gezien in een mantelbuis gewoon PVC kabel gebruiken.

Swordlord wijzigde deze reactie 06-10-2018 17:13 (18%)

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

rally schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:55:
Of de INCA 1G van Hirschmann. Zijn redelijk klein en werken behoorlijk good (als je wel COAX kabel van redelijke kwaliteit gebruikt.

https://www.hirschmann-mu...et-over-coax-adapter.html

Ik gebruik hem nu om een netwerkaanluiting in de meterkast te krijgen (zit buiten de woning omdat ik in een ouder appartement woon)
Bedankt voor de tip :)
Swordlord schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:55:
@Freekers
Zoals aangegeven, groene kabel, ookwel met een PE mantel niet aan zonlicht of aan UV blootstellen, die mantel wordt hard en gaat brokkelen waardoor het koper bloot komt te liggen. Dan krijg je corrosie van het koper.
PVC kabel (kleurtje naar jouw keuze), niet in de grond, want PVC kan aangetast worden door zuren in de grond en weer dus corrosie etc.

Als je iets van bekabeling naar een tuinhuisje ofzo wilt gaan leggen, heb ik een tip als je toch al gaat graven.
Leg een mantel buis aan, je hebt complete kant en klare flexibele mantel buizen of leg een vaste buis van bijvoorbeeld PVC afvoer pijpen 50-70mm.
Doe een aantal touwtjes er direct ook door.

Mocht je in de toekomst iets willen vervangen of ethernet bijtrekken, is het vele male gemakkelijker en je kan gezien in een mantelbuis gewoon PVC kabel gebruiken.
Super, bedankt voor de uitleg + tips :) Ik zat te denken aan een slagvaste buis, maar mantelbuis is vele malen makkelijker om te leggen :D

• Famous
  • Laatst online: 19:30
Vanavond de fight pass gekocht voor UFC.
Wachtende tot ik de card te zien krijg, kijk ik helaas nog naar reclame op Ziggo 4. Wel UFC related maar had al wel gevechten verwacht voor die ¤7,95. Zeker gezien ik dat allemaal al op YT gezien heb.
Kijk nu maar Veronica -> Bellator.

Toen ik nog thuis woonde (met KPN) lieten ze alles zien op de gewenste zender.. nu mis ik toch wel veel :X ..

Xbox live: Ghesous | Golf R20 404PK, 527Nm

• lSltAlKeR
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 30-11 20:01

lSltAlKeR

Time destroys everything!

lSltAlKeR schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:48:
Eens in de zoveel tijd doe ik een speedtest met m'n 40/4 accountje bij Ziggo

Wat blijkt haal ik ineens met chrome 69.0.3497.100

[Afbeelding]

Maar al doe ik een speedtest via Firefox 62.02

[Afbeelding]

Meer mensen last van false waarde via de laatste chrome versie?

Vind het maar frappant..... 8)7

Wat is nu de werkelijke waarde?
Alexo schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:54:
[...]

Is niet heel vreemd hoor. Gewoon een mooie, schone lijn. Haal zelf ook 405/41 met mijn 400/40-verbinding O+ Probeer het een paar uren later weer via Chrome, dan zal ie weer rond de 45 zitten.
Alexo schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:06:
[...]
Wat ik probeerde te zeggen is dat er wel eens verschillen tussen browsers zitten. Denk aan verschillende optimalisaties (o.a. pipelining). Bij mij is Firefox weer sneller dan Chrome, maar dat komt omdat ik een hele rits aan addons in Firefox heb geplempt volgens mij :+ Google maar eens "browser * is faster than *"
Evanescent schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:30:
[...]

Compressie moet in principe van de server zelf komen. Tenzij de browser zelf een proxy gebruikt of de server met zijn compressie discrimineert tussen de verschillende browsers, zou dat dus geen impact mogen hebben.
ANdrode schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:07:
[...]

Of de browsers andere protocollen ondersteunen. Daar zit vaak wel verschil in - zeker bij TLS verbindingen

Bij een normale TCP download zou Firefox tijdens steady state (nadat het een tijd loopt) ongeveer even snel moeten zijn als Chrome. Zowel het starten van een download als de berekening van het gemiddelde zullen tussen deze twee verschillen.
sdk1985 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:33:
Zijn er meer mensen met tijdelijk wegvallende verbindingen? Ik verdacht mijn switch maar ik kan via de browser wel een webserver ergens anders in het netwerk bezoeken. Alleen het externe verkeer ligt stil. Gebeurd circa 1x per 3 uur.
Vanavond had ik last van een wegvallende verbinding.

Mijn TC7210.Z opnieuw opgestart daarna weer een speedtest gedaan en wederom false waarde.... echt een Chrome 69.0.3497.100 en Windows 7 issue.... heb er melding van gemaakt by chromium bugs

Vind het maar opvallend dat ik de enige lijk te zijn met dit probleem en mijn systeem config... :o
Zie er nergens op internet melding van worden gemaakt.

Speedtouch freak

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Nu met vrolijke kerstavatar

Evanescent schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:05:
[...]

Oh ja, dat is ook een leuke (lees: irritatie)! Die heb ik gemiddeld elk uur (ergens tussen de 50 en 70 minuten, meestal). Voor mij werkt een F5 dan, maar dat is wel op de zenders waar je vooruit kunt spoelen.
Dit probleem lijkt nu opgelost! Ik heb vandaag de F1 helemaal af kunnen kijken zonder elk uur er uitgegooid te worden.

• sdk1985
lSltAlKeR schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 00:00:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Vanavond had ik last van een wegvallende verbinding.

Mijn TC7210.Z opnieuw opgestart daarna weer een speedtest gedaan en wederom false waarde.... echt een Chrome 69.0.3497.100 en Windows 7 issue.... heb er melding van gemaakt by chromium bugs

Vind het maar opvallend dat ik de enige lijk te zijn met dit probleem en mijn systeem config... :o
Zie er nergens op internet melding van worden gemaakt.
Ik niet. Afgelopen vrijdag toen ik weer een timeout kreeg heb ik direct mijn nieuwe switch vervangen door weer een andere switch. Sindsdien geen last meer. Had het probleem al met 90% gereduceerd door de R7000 (Wifi) direct op de Ziggo modem aan te sluiten in plaats van via de (managed) switch. Verwacht dat er iets op mijn netwerk loopt te stoken, ik verdenk Google Home.

Speedtest doe ik overigens altijd in edge.

Pagina: 1 ... 95 ... 106 Laatste

Let op:
Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe en mag achterwege gelaten worden. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing.

Hetzelfde geldt voor het vragen / melden van problemen. Alleen melden dat je verbinding niet / slecht werkt heeft totaal geen zin, zonder het vermelden van voldoende informatie.

Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True