Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:24

MsG

Forumzwerver

Wildfire schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 00:25:
Ik ga binnenkort op mezelf wonen (uiteindelijk, na al die jaren) en wil op m'n nieuwe appartement ook Ziggo net zoals ik nu hier heb.

Ik zie dat ik dan een Mediabox krijg (bah) en een ConnectBox (bah).

Momenteel heb ik een Humax 5050C decoder en die zou ik toch wel heel graag willen blijven gebruiken. Zijn daar nog mogelijkheden voor? En zou ik de ConnectBox kunnen swappen met de Technicolor TC7210 die m'n ouders hier nu hebben staan?
Heb je nu al een CI+ kaart in die Humax op je ouders naam? Dan zou ik die gewoon meenemen. Vinden ze niet leuk bij Ziggo, maar het alternatief is dat je een pasje op huurbasis krijgt. Op deze manier heb ik zelf ook nog Ziggo-televisie.

Modemswappen gaat volgens mij niet zomaar werken, volgens mij registreren ze centraal wat dingen. Misschien als je het MAC-adres kan spoofen? Vond de connectbox zelf best een prima router overigens.

[ Voor 10% gewijzigd door MsG op 17-05-2018 03:21 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:27

TRaSH

koffie ?

Naar mijn weten want zo was het bij mij gegaan,
Had ik aangegeven geen box te willen.
En de eerste CI+ module is gratis.
En die dan gebruiken voor je humax.
Je bestaande kaart kan je niet mee verhuizen of je moet bij je ouders al een apart Ziggo abo hebben.
Anders heb je kans dat je ouders zonder gaan zitten.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

MsG schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 03:20:
[...]

Heb je nu al een CI+ kaart in die Humax op je ouders naam? Dan zou ik die gewoon meenemen. Vinden ze niet leuk bij Ziggo, maar het alternatief is dat je een pasje op huurbasis krijgt. Op deze manier heb ik zelf ook nog Ziggo-televisie.

Modemswappen gaat volgens mij niet zomaar werken, volgens mij registreren ze centraal wat dingen. Misschien als je het MAC-adres kan spoofen? Vond de connectbox zelf best een prima router overigens.
Ja ik heb een kaart in de Humax op m'n ouders naam want het is nu natuurlijk hun abonnement. Denk dat ik die kaart gewoon meeneem dan. Mochten mijn ouders ooit gaan verhuizen dan verhuizen ze hun abonnement mee, weet alleen niet wat er dan nog gebeurt...

Sowieso zou ik het modem van Ziggo niet als router gebruiken, dat ding gaat bridged, heb hier een ASUS RT-AC88U en die gaat natuurlijk mee als ik verhuis :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
FreshMaker schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:24:
[...]

Waar heb je je ongenoegen geuit dan ?
Aan de helpdeskmedewerker, die daar voor 6€/u aan de telefoon zit, te HOPEN op een echte storing waar hij iets mee kan, in plaats van zeurende, en zeikende verhalen die totaal buiten zijn scope liggen ?
Zeker in deze tijd, een prijsverhoging, gaan 80% van de calls hierover ...

Klagen moet je schriftelijk doen, via aangetekende brief desnoods, naar de hoogste speler in het spel
Niet je ongenoegen in het afvoerputje storten, dat lost hélemaal niets op.

[...]

Lekkere volwassen uitspraak ook ( buiten de spelfouten .... )
Ik had het idee dat je begon te stotteren, of moest niesen ... Ha-Ha-Hatchie ?

[...]

Je kan ook overstappen .... en in het KPNtopic klagen ;)
Lekker belangrijk, 3 weken 4K voetbal ...
Ik heb liever verdubbeling van de uploadsnelheden

BTW :
KPN zendt NIETS uit ....
KPN geeft alleen maar door, en de meeste setopboxjes in den lande ... zijn nog geen 4K _/-\o_
Wil je 4K, betaal je 71.50€ per maand, en mag je hopen op een snelle verbinding.
Ik kan tot 100Mb krijgen hier.
Terwijl ik nu 66€ betaal voor 200/20, EN F1

Nog een editje :
KPN is 'maar' 80/8 Mb voor de 61.50€, wil ik 100Mb/10 mag ik 5€ bijbetalen ;w

[afbeelding]
Ziggo blijft hoe dan ook achter de feiten lopen. Gaan niet met de tijd mee. Klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:9
Wildfire schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 06:53:
[...]

Ja ik heb een kaart in de Humax op m'n ouders naam want het is nu natuurlijk hun abonnement. Denk dat ik die kaart gewoon meeneem dan. Mochten mijn ouders ooit gaan verhuizen dan verhuizen ze hun abonnement mee, weet alleen niet wat er dan nog gebeurt...

Sowieso zou ik het modem van Ziggo niet als router gebruiken, dat ding gaat bridged, heb hier een ASUS RT-AC88U en die gaat natuurlijk mee als ik verhuis :P
Als je een tv + internet pakket neemt (of alles in 1 met telefonie), dan zit daar een standaard mediabox (in fZiggo vaak een Humax 5300c) of een CI+ module bij, allebei met een smartcard. Je kunt die 5050 gewoon meenemen en daar je eigen smartcard in stoppen van die CI+ of Mediabox. Dan leg je die andere in de kast als spare. Let wel op dat je die box/CI+ huurt van Ziggo en ooit terug moeten, dus niet op marktplaats zetten wat ik soms voorbij zie komen.

Modem is zoals gezegd niet uit te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

DutchOwnage schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:47:
Net ook maar ff in de telefoon gesprongen vanwege de prijsverhoging. Heb er 6 maanden voor 34,95 weten uit te slepen. Had geen zin om verder te gaan naar 29,95 (komt zo desperate over vindt ik) dus lekker akkoord mee gegaan. Want ben zeer tevreden over Ziggo verder.

Mijn ervaring is dat bellen altijd wel loont, zéker als je lang klant bent.
Apart, ik kreeg enkel de eerste 3 maanden.

Maar wel een tv-pakket erbij (gratis) voor 6 maanden :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:31:
[...]

Ik vind het best vreemd dat jij toestaat dat je moeder jarenlang teveel betaald. Of heeft ze zoveel geld dat die 150 euro geen belletje van 10min waard is? Ik help mijn ouders elk jaar even bij de overstap van energie en verlengen internet, 15 min werk om 300-400 euro te besparen.
Voor mijn familie regel ik alles: tv, internet, gas en licht..., dit ging over de televisie zelf. Ze heeft geen behoefte aan een nieuwe zolang de oude nog werkt. ;)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
bt1441 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 06:57:
[...]Ziggo blijft hoe dan ook achter de feiten lopen. Gaan niet met de tijd mee. Klaar
Dank je, nu kunnen we goed slapen :|
krakendmodem schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 00:21:
[...]

Bij KPN is 80/8 inmiddels al 100/10. Die 100/10 wordt binnenkort 150/15 (in de praktijk kan dat 150 down worden en 30Mbit up worden).

nieuws: KPN verhoogt prijzen en internetsnelheden per 1 juli
In de praktijk is het echter NOOIT zeker of je dat wel gaat halen.
Alles is afhankelijk van de infrastructuur, nu weet ik dat ik die 100Mb wel kan halen ( ik had 60Mb toen ik nog DSL had )
Maar of de doorstap naar 150Mb ook zo gaat lukken, gezien de bekabeling hier in de wijken al 25+ jaar oud is

[ Voor 61% gewijzigd door FreshMaker op 17-05-2018 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik ben deze week overgestapt naar NLE en kreeg dus net iemand aan de lijn "for an offer i can't refuse". Mijn argumenten zijn voornamelijk dat ik geen tv kijk, geen behoefte heb aan 200mbit downstream maar ook niet wil downgraden naar 40/10 want dan vind ik de upload weer te matig (ik ben een zeiksnor..).

Kreeg eigenlijk direct al de 6 maanden voor €29,95 aanbieding. Daardoor vond ik het totaal plaatje nog steeds niet interessant. Maar daarna vertelde hij dat Ziggo op korte termijn van plan is om de upstream gelijk te trekken met de downstream. Als dat zo is dan vind ik een 40/40 pakket wel interessant. Iemand die daar iets meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreshMaker schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:00:
[...]

[...]

Alles is afhankelijk van de infrastructuur, nu weet ik dat ik die 100Mb wel kan halen ( ik had 60Mb toen ik nog DSL had )
Maar of de doorstap naar 150Mb ook zo gaat lukken, gezien de bekabeling hier in de wijken al 25+ jaar oud is
Geloof me, als je bekabeling 25jaar oud is dan behoor je echt wel tot de nieuwere bekabeling. Soms ligt dit al meer dan 50jaar in de grond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 14:15
Vaenir schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:54:
Kreeg eigenlijk direct al de 6 maanden voor €29,95 aanbieding. Daardoor vond ik het totaal plaatje nog steeds niet interessant. Maar daarna vertelde hij dat Ziggo op korte termijn van plan is om de upstream gelijk te trekken met de downstream. Als dat zo is dan vind ik een 40/40 pakket wel interessant. Iemand die daar iets meer over weet?
Kan je rekenen... reken er maar niet op! >:)

Hoewel het technisch zeer makkelijk kan 40Mbit/s upload, dit is (zonder Docsis 3.1) niet mogelijk voor de 200 en 400Mbit/s pakketten. Waarom zouden ze speciaal voor de niet-zo-veel-betalende klant een "beter" dienstenaanbod gaan creëren?

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
daxy schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:05:
[...]

Kan je rekenen... reken er maar niet op! >:)

Hoewel het technisch zeer makkelijk kan 40Mbit/s upload, dit is (zonder Docsis 3.1) niet mogelijk voor de 200 en 400Mbit/s pakketten. Waarom zouden ze speciaal voor de niet-zo-veel-betalende klant een "beter" dienstenaanbod gaan creëren?
Ik nam het al met een korreltje zout.. :P Ik begreep wel dat de kortingen die werden gegeven op het duurste/midden/goedkoopste pakket respectievelijk 3/6/9 maanden zijn. Blijkbaar steken ze er wel moeite in om ook de lowballers als klant te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klok88
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-11-2024
Weet iemand toevallig of Internet Basic van Ziggo nog beschikbaar is?

Want ik betaal nu ruim 77 euro per maand, voor AI1, wat mij toch echt te gortig is.
Kan echter op de Ziggo site niets vinden, telefonisch contact gehad, wisten ook niet wat het was..
En als ik Google kan ik ook niet echt iets (recent) vinden dat het mogelijk is..

Maar als ik op de consumentenbond website alles vergelijk, komt het bij mij wel naar voren als een optie..

Want twijfel tussen die Basic en het 40/4 abo, maar dan moet je gelijk decoders er bij huren, terwijl ik er gewoon nog 2 heb staan die prima werken, maar die extra kosten kunnen er niet af :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klok88 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:55:
Want twijfel tussen die Basic en het 40/4 abo, maar dan moet je gelijk decoders er bij huren, terwijl ik er gewoon nog 2 heb staan die prima werken, maar die extra kosten kunnen er niet af :')
Ga gewoon naar de 40Mbit. Met de echte basis ben je de HD zenders ook kwijt (muv Ned1,2,3 en Ziggo sport).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
De monteur is hier net langs geweest, die heeft gelijk een nieuwe AOP gemonteerd en toen zijn analyse unit direct op de AOP aangesloten en maar 2 metingen gedaan.
meting 1: 340mbps down - 22mbps up
meting 2: 48mbps down - 20mbps up
Hij kon gelijk door naar de wijkkast want het probleem lag duidelijk buiten de woning zei hij :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
MonkeyJohn schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:12:
De monteur is hier net langs geweest, die heeft gelijk een nieuwe AOP gemonteerd en toen zijn analyse unit direct op de AOP aangesloten en maar 2 metingen gedaan.
meting 1: 340mbps down - 22mbps up
meting 2: 48mbps down - 20mbps up
Hij kon gelijk door naar de wijkkast want het probleem lag duidelijk buiten de woning zei hij :')
Vanwaar die :') smiley?? :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:44
FreshMaker schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:00:
[...]

[...]

25+ jaar is niet oud voor een telefoonkabel. De coax ligt hier ook al meer dan 30 jaar in de grond. Ons huis is van eind jaren 60, met bijbehorende telefoonlijn.

Die zekerheid heb je inderdaad niet altijd, maar die heb je met coax ook niet. In onze buurt zit niemand meer bij Ziggo, omdat ze toch wel af en toe er even uit lagen. Nu moet ik zeggen dat de CAI infra vanaf begin UPC tijdperk al problematisch was. In de nieuwere wijken spelen deze problemen namelijk niet heb ik het idee.

Bij DSL gaat de techniek ook weer verder, dus er zullen ook aansluitingen bij zitten die zeker de snelheid wel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
@Martinusz Geen bijzondere reden, er mist eigenlijk gewoon wat context. Beetje in de trant van 'ik ga eerst het signaal meten daarna moet ik nog even toegang hebben tot de modem (i.v.m. veel T3 en T4 meldingen). [meting 1 & meting 2]. Ok toch niet.', ik vond die snelle/plotselinge verandering van de situatie wel iets komisch hebben. denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
MonkeyJohn schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:28:
@Martinusz Geen bijzondere reden, er mist eigenlijk gewoon wat context. Beetje in de trant van 'ik ga eerst het signaal meten daarna moet ik nog even toegang hebben tot de modem (i.v.m. veel T3 en T4 meldingen). [meting 1 & meting 2]. Ok toch niet.', ik vond die snelle/plotselinge verandering van de situatie wel iets komisch hebben. denk ik.
Het is anders vrij logisch :) hij ziet aan zijn meter dat er ergens iets aan de hand is, in dit geval waarschijnlijk de wijkkast of daarvoor al.
Bij mij is het probleem (veel T3+T4 errors) ook opgelost in de straatkast, mijn connector had last van corrosie, ding vervangen en hoppa uitstekend signaal weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
MonkeyJohn schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:28:
Dat is de ervaring van een (goede) monteur.
Je hebt dan geluk dat er een komt met die kennis, in veel gebieden rijden monteurs rond waarvan de enige affiniteit met Ziggo, het busje is ...
Die krijgen een rooster "week 18 - Ziggo / Week 19 - Fiber" ( overdreven weergave )
Maar die enkele 'echte' kabeltechnicus, dat zijn degene die je in huis wilt hebben.

Hier zo'n beetje dezelfde ervaring als @Martinusz - na meting op de binnenkabel ( bij Horizon en eigen router ) het AOP vervangen.
Na een paar minuten weer dezelfde meting, en het signaal was matig verbeterd volgens hem.

Toen ging hij naar de wijkkast ( nagenoeg naast het huis ) en voor hij begon kwam hij terug bij mij, en te melden dat hij eerst wat andere buren ging waarschuwen.
Bleek een heel cluster kabels zodanig slecht te zijn, dat hij direct de halve straat maar ging vervangen ( na kort overleg met zijn chef )

Sindsdien geen uitval / vage storingen meer gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
FreshMaker schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:57:
[...]

Dat is de ervaring van een (goede) monteur.
Je hebt dan geluk dat er een komt met die kennis, in veel gebieden rijden monteurs rond waarvan de enige affiniteit met Ziggo, het busje is ...
Die krijgen een rooster "week 18 - Ziggo / Week 19 - Fiber" ( overdreven weergave )
Maar die enkele 'echte' kabeltechnicus, dat zijn degene die je in huis wilt hebben.

Hier zo'n beetje dezelfde ervaring als @Martinusz - na meting op de binnenkabel ( bij Horizon en eigen router ) het AOP vervangen.
Na een paar minuten weer dezelfde meting, en het signaal was matig verbeterd volgens hem.

Toen ging hij naar de wijkkast ( nagenoeg naast het huis ) en voor hij begon kwam hij terug bij mij, en te melden dat hij eerst wat andere buren ging waarschuwen.
Bleek een heel cluster kabels zodanig slecht te zijn, dat hij direct de halve straat maar ging vervangen ( na kort overleg met zijn chef )

Sindsdien geen uitval / vage storingen meer gehad
Bij mij ook pas de 3de of 4de monteur die wel wist wat die deed :P
De anderen kwamen niet verder dan binnen meten en hopen dat het goed zou gaan vanaf dat moment. Heeft me wel een gratis Ziggo splitter opgeleverd >:) maar de problemen waren pas echt opgelost door die ene monteur. (die ook zei....ik snap niet dat ze dit niet eerder controleerden, wijkkast open, ding vervangen en klaar binnen 5 minuten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Klok88 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:55:
....
Want ik betaal nu ruim 77 euro per maand, voor AI1, wat mij toch echt te gortig is.
....
Waarom betaal je zoveel ?
Heb je extra TV paketten ?
Vaak zitten daar de kosten in

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:11:
[...]

Wellicht bellen onbeperkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klok88
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-11-2024
TRaSH schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:11:
[...]

Klopt inderdaad, middelste AI1 pakket + meest uitgebreide tv pakket.
En aangezien onze zoon uit huis is, gebruiken we internet puur voor het browsen.
En de overige kosten zijn een paar euro telefonie kosten.

Maar, abo is nu aangepast naar de 25/2, en we zijn nu klaar voor 40 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Klok88 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:44:
[...]

Klopt inderdaad, middelste AI1 pakket + meest uitgebreide tv pakket.
En aangezien onze zoon uit huis is, gebruiken we internet puur voor het browsen.
En de overige kosten zijn een paar euro telefonie kosten.

Maar, abo is nu aangepast naar de 25/2, en we zijn nu klaar voor 40 euro. :)
Kun je aangeven wat je krijgt voor 40 euro per maand?

Want een beetje creatief levert al snel het normale 40/4 op voor 6 maanden 29,95 en 6 maanden 48,50 en dat is gemiddeld 38 euro per maand over een jaar.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:36
Storing in Midden-Groningen. Ziggo heeft vannacht onderhoud uitgevoerd en nu is ‘er een probleem in het netwerk’. Sinds 1 uur vannacht is het aan uit aan uit met de verbinding hier.

Lijkt een iets grotere storing dan enkel mijn gemeente zijn. De storingskaart van Allestoringen geeft m.u.v. het oosten flink wat meldingen aan. http://allestoringen.nl/storing/ziggo/kaart/

Heeft wat mij betreft nog al een landelijk karakter als je ‘t zo leest. Kan m’n bedrijf vandaag wel sluiten. :/

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisweb op 18-05-2018 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:16

Pierre

Van nature lui!

Dennisweb schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:35:
Storing in Midden-Groningen. Ziggo heeft vannacht onderhoud uitgevoerd en nu is ‘er een probleem in het netwerk’. Sinds 1 uur vannacht is het aan uit aan uit met de verbinding hier.

Lijkt een iets grotere storing dan enkel mijn gemeente zijn. De storingskaart van Allestoringen geeft m.u.v. het oosten flink wat meldingen aan. http://allestoringen.nl/storing/ziggo/kaart/

Heeft wat mij betreft nog al een landelijk karakter als je ‘t zo leest. Kan m’n bedrijf vandaag wel sluiten. :/
Nou ik zit regio 010, geen last hier hoor. Werk vandaag thuis en heb geen problemen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Dennisweb schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:35:
Weet je zeker dat het vanacht is? Stond bij mij in de mail de hele dag onderhoud.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:36
icy schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:45:
[...]

Weet je zeker dat het vanacht is? Stond bij mij in de mail de hele dag onderhoud.
Volgens de website tussen 01:00 en 06:00. Mail krijg ik niet, omdat Mijn Ziggo hier nog steeds niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Dennisweb schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:47:
[...]

Volgens de website tussen 01:00 en 06:00. Mail krijg ik niet, omdat Mijn Ziggo hier nog steeds niet werkt.
Woon dan in Zuid Oost Groningen.

Binnenkort gaan we bij u in de buurt aan het werk. Dat doen we het liefst zonder dat u het merkt. Daarom werken onze monteurs zoveel mogelijk 's nachts. Maar soms kan het niet anders. En binnenkort is het zover: dan moet er overdag iets gebeuren.

Wat u ervan merkt
Tijdens het onderhoud kan tv, internet of telefoon van Ziggo af en toe uitvallen. Vervelend, dat snappen we best. Maar daarna heeft u een betere verbinding met minder kans op problemen. O en u hoeft zelf niets te doen hoor, ook niet aanwezig te zijn.

Wat we doen, wanneer en waarom
Op 18 mei 2018 doen we de hele dag aan onderhoud aan het netwerk. We vervangen dan bijvoorbeeld oude kabels.

Tips voor na het onderhoud
Zodra we klaar zijn met het werk, doet alles het weer prima. Werkt uw modem of mediabox toch niet zoals het hoort? Haal dan minstens een minuut de stekker eruit. Steek hem terug, en uiterlijk een half uurtje later doet alles het weer. Hier vindt u nog wat tips voor na het onderhoud?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 21:25
Pierre schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:43:
[...]

Nou ik zit regio 010, geen last hier hoor. Werk vandaag thuis en heb geen problemen.
Hier in Vlaardingen helaas wel last: sinds 9 uur vanochtend geen internet meer ,, dus nu maar werken via mobiele verbinding, volgens Ziggo site zou probleem om 15 uur zijn opgelost

ook KPN heeft problemen: http://allestoringen.nl/storing/kpn/kaart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik had net een heel wazig gesprek met een Ziggo medewerker. Hij belde om te vragen of de dienstverlening van Ziggo nog naar wens verliep. Ik heb wat problemen met de HorizonBox (wie niet) en die had ik gemeld. Na het gesprek wilde hij me een gratis maand Film1 of Eredivisie aanbieden. Ik heb dat niet aangenomen, omdat ik het toch niet kijk. Maar ik heb hem toen gevraagd of ze niet eens iets aan mijn internetsnelheid konden doen. Ik heb nu: Internet Max 250 Mbps en TV Complete, waarvoor ik 68,50 per maand betaal.

Hij komt terug met een aanbieding dat ik 2 euro per maand meer ga betalen en dat dan de snelheid van internet 400Mbps wordt. Daarnaast krijg ik de eerste 3 maanden het abonnement voor de helft van de prijs. Ik spaar dus 105 euro uit, waarmee ik 52 maanden die 2 euro extra uit kan halen. Dat lijkt me geen verkeerde deal!

Ik dacht altijd dat je je internetsnelheid niet kon loskoppelen van je alles-in-1 pakket keuze? :?

Maar ben er wel blij mee! :D

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
HellBeast schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:46:
Ik had net een heel wazig gesprek met een Ziggo medewerker. Hij belde om te vragen of de dienstverlening van Ziggo nog naar wens verliep. Ik heb wat problemen met de HorizonBox (wie niet) en die had ik gemeld. Na het gesprek wilde hij me een gratis maand Film1 of Eredivisie aanbieden. Ik heb dat niet aangenomen, omdat ik het toch niet kijk. Maar ik heb hem toen gevraagd of ze niet eens iets aan mijn internetsnelheid konden doen. Ik heb nu: Internet Max 250 Mbps en TV Complete, waarvoor ik 68,50 per maand betaal.

Hij komt terug met een aanbieding dat ik 2 euro per maand meer ga betalen en dat dan de snelheid van internet 400Mbps wordt. Daarnaast krijg ik de eerste 3 maanden het abonnement voor de helft van de prijs. Ik spaar dus 105 euro uit, waarmee ik 52 maanden die 2 euro extra uit kan halen. Dat lijkt me geen verkeerde deal!

Ik dacht altijd dat je je internetsnelheid niet kon loskoppelen van je alles-in-1 pakket keuze? :?

Maar ben er wel blij mee! :D
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/ :*)
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/jqSPiy/Screenshot_from_2018_05_18_14_57_28.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 14:15
En als je geen telefoon (meer) gebruikt, scheelt het weer een euro.
Of je gaat voor 50Mbit/s minder, dan kost het je zelfs "maar" 62.50 :)

Je raakt dan overigens wel Usenet access kwijt, mocht je dat nog gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door daxy op 18-05-2018 16:04 . Reden: usenet info vergeten ]

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 17:49

aap

Ik kreeg net een mail van Ziggo dat onze maandelijkse kosten binnenkot met 3,50 omhoog gaan. Terwijl wij een vrij bescheiden pakket van 50/5 hebben (+ onbeperkt bellen). In de media ging het over een euro of 2 verhoging, dus ik vind het vreemd dat ik juist met een relatief goedkoop abonnement zoveel omhoog ga.

Wat zijn de prijsverhogingen bij de andere pakketten?
Beste meneer, mevrouw XXX,
Elke dag investeren we in het netwerk van morgen. Om het snel, betrouwbaar en veilig te houden. Zodat u zorgeloos met meerdere apparaten tegelijkertijd kunt internetten en genieten van de mooiste televisie.

Wat dit voor u vanaf 1 juli 2018 betekent, leggen we graag uit.
Heldere prijzen
De prijs per maand verandert:
• Per maand gaat u € 3,50 meer betalen voor uw pakket.
• Voor gesprekken binnen uw bundel naar Europa, Turkije, Marokko, Noord-Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland stijgt het starttarief met € 0,01. Net als voor alle gesprekken buiten uw bundel. De kosten per minuut blijven gelijk, binnen en buiten uw bundel. Behalve voor bellen naar Monaco, daarvoor stijgt het minuuttarief met € 0,01.
• Profiteert u nog van een korting op uw abonnement? Dan houdt u deze korting natuurlijk.

[ Voor 54% gewijzigd door aap op 18-05-2018 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Ik ga met Internet Z2 & TV Standaard (= nu Complete) van €57,- naar €58,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aap schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 18:09:
Ik kreeg net een mail van Ziggo dat onze maandelijkse kosten binnenkot met 3,50 omhoog gaan. Terwijl wij een vrij bescheiden pakket van 50/5 hebben (+ onbeperkt bellen). In de media ging het over een euro of 2 verhoging, dus ik vind het vreemd dat ik juist met een relatief goedkoop abonnement zoveel omhoog ga.

[...]
Dat komt omdat je een oud pakket hebt, die 50/5 is alleen bij UPC beschikbaar geweest en willen ze nu gelijk trekken met de prijzen van de huidige abonnementen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bt1441
Hmm misschien is dit iets inplaats van ziggo? Begin ziggo beu te vinden. Ze pompen maar geld voor ajax, sportzenders en dure presentatoren enz. En weer tariefsverhogingen zonder iets voor terug te krijgen. O.a. reden prijsverhoging.... we zorgen dat u op meedere apparaten tegelijk kunt internetten. Waar slaat dit op. Je betaald toch voor bepaald internetpakket met voldoende bandbreedte? Ze zijn echt de weg kwijt bij ziggo. En ze leveren nog steeds een brakke mediabox die al 4 jaar of ouder is.

https://www.totaaltv.nl/n...asispakket-nog-completer/

Wie heeft goede of slechte ervaring met Online? Betreft Service/overstap kwaliteit tv beeld etc. Verbinding zal hier dan via glasvezel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 13-09 20:59

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

bt1441 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:33:
Hmm misschien is dit iets inplaats van ziggo? Begin ziggo beu te vinden. Ze pompen maar geld voor ajax, sportzenders en dure presentatoren enz. En weer tariefsverhogingen zonder iets voor terug te krijgen. O.a. reden prijsverhoging.... we zorgen dat u op meedere apparaten tegelijk kunt internetten. Waar slaat dit op. Je betaald toch voor bepaald internetpakket met voldoende bandbreedte? Ze zijn echt de weg kwijt bij ziggo. En ze leveren nog steeds een brakke mediabox die al 4 jaar of ouder is.

Wie heeft goede of slechte ervaring met Online? Betreft Service/overstap kwaliteit tv beeld etc. Verbinding zal hier dan via glasvezel gaan.
Ik zelf niet, maar heb je hier al gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
SayWhatAgain! schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:49:
[...]

Ik zelf niet, maar heb je hier al gekeken?
Bedankt. Ga het ff doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

bt1441 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:33:

Veel succes met vinden van een provider die niet iets van reclame (sponsoring) doet. KPN sponsoort de eredivisie, dus die valt neem ik aan ook af? BTW diezelfde KPN heeft ook per 1-7 een prijscorrectie doorgevoerd. Tele2 levert nog steeds modems uit 2007 uit (met 54 Mb wifi).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:19:
[...]

Veel succes met vinden van een provider die niet iets van reclame (sponsoring) doet. KPN sponsoort de eredivisie, dus die valt neem ik aan ook af? BTW diezelfde KPN heeft ook per 1-7 een prijscorrectie doorgevoerd. Tele2 levert nog steeds modems uit 2007 uit (met 54 Mb wifi).
Je hebt ook nog t mobile , youfone, online enz enz. Overgens zijn er providers die geen prijsstijgingen doorvoeren. Ziggo wordt te duur voor wat ze leveren. Bv foxsport zit bij sommige gratis bij basis pakket en bij ziggo moet je er extra voor betalen. We gaan het zien he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:15
[...]

Maar wel een snelheid verhoging doorvoeren. Kan ik van Ziggo niet zeggen.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 18:49

vr6-only

Blub Blub

[...]

Pardon? Tele2 levert bij een VDSL en glasvezelverbinding gewoon een zeer adequate router uit, met WiFi AC en goed bereik, net als NLE, Telfort, KPN etc.

De Connectbox is qua bereik en WiFi standaard weliswaar modern, maar daar is alles mee gezegd. Naast wegvallende verbindingen heb je de bekende Puma issues.

[ Voor 13% gewijzigd door vr6-only op 19-05-2018 17:08 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
White_Collar schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:50:
[...]

Maar wel een snelheid verhoging doorvoeren. Kan ik van Ziggo niet zeggen.
Hebben die afgelopen oktober ook verhoogd dan net als Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

vr6-only schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:06:
[...]

Pardon? Tele2 levert bij een VDSL en glasvezelverbinding gewoon een zeer adequate router uit, met WiFi AC en goed bereik, net als NLE, Telfort, KPN etc.

De Connectbox is qua bereik en WiFi standaard weliswaar modern, maar daar is alles mee gezegd. Naast wegvallende verbindingen heb je de bekende Puma issues.
True, daarbij wel, maar bij ADSL heb je (zoals mijn ouders) kan op een modem uit 2007.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

rvk

Welke provider heeft afgelopen jaar de prijzen dan niet verhoogd?

https://www.maxvandaag.nl...-internet-worden-duurder/

Let op dat T-Mobile vorig jaar augustus al een verhoging toegepast heeft en daarbovenop in januari nog een "inflatiecorrectie".

Dus er is geen één provider die zijn prijzen langer dan een jaar hetzelfde houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

ddaffy schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:31:

Let op dat T-Mobile vorig jaar augustus al een verhoging toegepast heeft en daarbovenop in januari nog een "inflatiecorrectie".

Dus er is geen één provider die zijn prijzen langer dan een jaar hetzelfde houdt.
Er zijn maar weinig bedrijven die dat niet doen, net als bij CAO de lonen meestal stijgen om dit weer te compenseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch het idee dat het bij Ziggo meevalt, ik heb er even een bron uit 2003 bijgepakt:

https://www.internetten.n...erhoging-athome-breedband
Met ingang van 10 april 2003 wordt het abonnementstarief van @Home Breedband met drie euro verhoogd. De maandprijs komt daarmee op € 47,95.
Snelheid was toen meen ik 180 kb/s down en er zat ook een limiet meen ik op van 1 Gigabyte per maand.

Nu heb je voor dezelfde prijs toch heel wat meer.
Als ik dit afzet tegen andere zaken die ik betaal is dat in 15 jaar een stuk duurder geworden, maar internet is nog steeds zo'n beetje hetzelfde bedrag voor heel veel meer.

Ze hadden trouwens ook aansluitkosten in 2003, 175 euro en met korting was dat af en toe de helft :o

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2018 23:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Met al die mensen die dreigen met opzeggen als ze geen korting krijgen, moet Ziggo de prijs wel verhogen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 07:37
aap schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 18:09:

[...]
Heb zelf
Internet Max 200 Mbps en TV Max Movies and Series XL & volop bellen

Verhoging is 0,00 euro. :)

Heldere prijzen
De prijs voor uw pakket blijft gelijk. Wel verandert het volgende:
• Volop Bellen binnen Nederland blijft gelijk. Voor andere gesprekken stijgt het starttarief met € 0,01 en ook de kosten per minuut als u belt naar Europa, Noord-Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland.
• Profiteert u nog van een korting op uw abonnement? Dan houdt u deze korting natuurlijk.

Is ook voor het eerst dat ik een keer gelijk blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
MikeOO schreef op zondag 20 mei 2018 @ 08:53:
[...]

Heb zelf
Internet Max 200 Mbps en TV Max Movies and Series XL & volop bellen

Verhoging is 0,00 euro. :)

Heldere prijzen
De prijs voor uw pakket blijft gelijk. Wel verandert het volgende:
• Volop Bellen binnen Nederland blijft gelijk. Voor andere gesprekken stijgt het starttarief met € 0,01 en ook de kosten per minuut als u belt naar Europa, Noord-Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland.

Is ook voor het eerst dat ik een keer gelijk blijf.
Logisch.. ziggo is alleen goed voor klanten met dure paketten want jij hebt ook volop bellen. Ze zijn bang dat die ook opstappen. Maar ziggo verhoogd toch abbo prijzen voor zogenaamd investeringen en onderhoud etc? Dan geldt dit toch voor ALLE klanten? Dit is discriminatie. Als je praat over verhoging door vele redenen moet dat gelden voor alle klanten.

[ Voor 12% gewijzigd door bt1441 op 20-05-2018 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bt1441 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 08:57:
[...]

Logisch.. ziggo is alleen goed voor klanten met dure paketten want jij hebt ook volop bellen. Ze zijn bang dat die ook opstappen. Maar ziggo verhoogd toch abbo prijzen voor zogenaamd investeringen en onderhoud etc? Dan geldt dit toch voor ALLE klanten? Dit is discriminatie. Als je praat over verhoging door vele redenen moet dat gelden voor alle klanten.
Waarom discriminatie? Het staat je vrij om ook naar dat duurdere pakket over te stappen. Lijkt erop dat het prijsverschil kleiner is tussen die pakketten en ze hopen dat de drempel lager is om dat hogere pakket te nemen.

Dat is ook precies de reden waarom het laagste abonnement 40Mbit is en de eerst volgende al 200Mbit. Psychologisch denk je dat je voor die 10euro per maand zoveel meer krijgt dat je dat moet doen, ook al heeft het gros van de mensen voldoende aan de 40Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Nu online

Verschil was wel dat bij T-Mobile de prijsverhoging alleen geldt voor nieuwe aansluitingen of mensen die hun contract verlengen. Als je al klant was dan blijft de prijs gelijk, zolang je maar niet verlengt (wat niet hoeft, omdat je oude overeenkomst gewoon door blijft lopen als je aan je internetpakket niets wijzigt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
jongetje schreef op zondag 20 mei 2018 @ 09:21:
[...]

Waarom discriminatie? Het staat je vrij om ook naar dat duurdere pakket over te stappen. Lijkt erop dat het prijsverschil kleiner is tussen die pakketten en ze hopen dat de drempel lager is om dat hogere pakket te nemen.

Dat is ook precies de reden waarom het laagste abonnement 40Mbit is en de eerst volgende al 200Mbit. Psychologisch denk je dat je voor die 10euro per maand zoveel meer krijgt dat je dat moet doen, ook al heeft het gros van de mensen voldoende aan de 40Mbit.
Tuurlijk staat hst mij vrij om duurdere pakket te nemen wat ik nooit zou doen maar daar gaat het niet om. Als ziggo zielig doet om nog meer geld van mensen af te troggelen zogenaamd voor instand hoiden netwerk enz bla bla dan geldt dit voor alle klanten. Als de overheid wegenbelasting verhoogt ivm aanleg nieuwe wegen krijgen ook alle autobezitters een verhoging en kan niet zo zijn dat mijn buurman geen verhoging krijgt en ik wel omdat hij bv minder rijdt of licht autootje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 07:37
bt1441 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 08:57:
[...]

Denk zoals @jongetje aangeeft het puur is om mensen de stap te laten maken naar een duurder pakket.
Zo werkt de markt nu eenmaal.

Kijk naar mobiele abonnementen. Ik heb net een nieuw VF abbo afgesloten. 6Gb data en kreeg gelijk een melding dat ik voor slechts 4 euro per maand 20Gb zou krijgen.

Dat is natuurlijk erg verleidelijk maar 4 euro x 24 maanden is toch weer een extra 96 euro omzet voor ze. Maar ga ik nooit gebruiken dus 6 Gb is meer dan genoeg >:)

Oneerlijk zal het altijd blijven. Met VF abbo erbij krijg je ook een extra TV pakket als keuze. Tja omdat ik al XL pakket hebt kan ik alleen nog kiezen voor Sport of Kids en laat ik met beide pakketten niets hebben.
Andere hebben er wel weer voordeel aan. Eerlijk was het dan om een korting aan te bieden en zo blijf je dus bezig. >:)

Zo proberen ze het gat kleiner te maken en je kunt natuurlijk altijd gaan berekenen bij een prijsverhoging of je niet voordeliger uit bent om je pakket aan te passen zodat je meer krijgt voor hetzelfde.

Bel met Ziggo en leg je klacht neer. Mogelijk bieden ze je iets aan wat voor jouw ook weer interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
MikeOO schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:19:
[...]

Denk zoals @jongetje aangeeft het puur is om mensen de stap te laten maken naar een duurder pakket.
Zo werkt de markt nu eenmaal.

Kijk naar mobiele abonnementen. Ik heb net een nieuw VF abbo afgesloten. 6Gb data en kreeg gelijk een melding dat ik voor slechts 4 euro per maand 20Gb zou krijgen.

Dat is natuurlijk erg verleidelijk maar 4 euro x 24 maanden is toch weer een extra 96 euro omzet voor ze. Maar ga ik nooit gebruiken dus 6 Gb is meer dan genoeg >:)

Oneerlijk zal het altijd blijven. Met VF abbo erbij krijg je ook een extra TV pakket als keuze. Tja omdat ik al XL pakket hebt kan ik alleen nog kiezen voor Sport of Kids en laat ik met beide pakketten niets hebben.
Andere hebben er wel weer voordeel aan. Eerlijk was het dan om een korting aan te bieden en zo blijf je dus bezig. >:)

Zo proberen ze het gat kleiner te maken en je kunt natuurlijk altijd gaan berekenen bij een prijsverhoging of je niet voordeliger uit bent om je pakket aan te passen zodat je meer krijgt voor hetzelfde.

Bel met Ziggo en leg je klacht neer. Mogelijk bieden ze je iets aan wat voor jouw ook weer interessant is.
Begrijp wat je schreef maar ik woon in glasvezel gebied en ben ook niet afhankelijk van ziggo alleen. Tuurlijk proberen ze met kortingen met mobiele abbos de klanten vast te houden. Ben zelf al jaren contractsvrij en kan alle kanten op maar stoort mij zo van oneerlijkheid van ziggo terwijl ik wel tevreden ben over ziggo. Ze doen gewoon hun best niet om klanten te houden en zonder extra's elk jaar verhogingen komt ook niet klantvriendelijk over. Tja aandeelhouders, ziggo sport, dure presentatoren, ajax, vele reclames en max verstappen kosten miljoenen en daar krijgen de klanten de rekening van onder noemer onderhoud netwerk enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bt1441 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:18:
[...]

Als de overheid wegenbelasting verhoogt ivm aanleg nieuwe wegen krijgen ook alle autobezitters een verhoging en kan niet zo zijn dat mijn buurman geen verhoging krijgt en ik wel omdat hij bv minder rijdt of licht autootje heeft.
Waarom zou dat niet kunnen? Als jij een zware diesel hebt dan kan ik me voorstellen dat bij een verhoging deze groep een grotere verhoging zou kunnen krijgen dan diegene met een kleine elektrische auto.

Het punt is dat je er helemaal niets mee kan. Als Ziggo op basis van nieuwe marktanalyses voor zichzelf bepaalt dat het goedkoopste abonnement 6 euro duurder moet zijn en het duurste 6 euro goedkoper dan is dat zo. Je kan je daar druk om maken maar je bereikt er niets mee. Ik kijk gewoon elke keer weer of ik het er nog voor over heb. Anders overstappen of pakket verlagen zodat je minder betaalt. Alleen daarmee kan je je stem laten gelden. Overigens zal het allemaal wel meevallen aangezien het aantal klanten dat Ziggo verliest steeds sneller daalt en zelfs stagneert.

[ Voor 9% gewijzigd door Jay-B op 20-05-2018 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Ik kom zojuist dit tegen: https://www.ziggo.nl/pakk...t-tvi?ecmp=c-soa-71-20664
Voor 40 euro per maand heb ik dan "Internet 25 Mbit/s & TV Start"

Op dit moment heb ik Alles-in-1 Start, waarbij ik 47 euro per maand betaal: https://www.ziggo.nl/tv-internet/start/
De telefoon van Ziggo gebruik ik niet, en die 25 Mbit/s is meer dan genoeg. Zijn er nog meer verschillen tussen deze twee pakketten?

( En wat zei Ziggo toen je ze belde? "Het is eerste Pinksterdag en wij zijn gesloten." ;) )

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Onbekend schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:04:

Op dit moment heb ik Alles-in-1 Start, waarbij ik 47 euro per maand betaal: https://www.ziggo.nl/tv-internet/start/
De telefoon van Ziggo gebruik ik niet, en die 25 Mbit/s is meer dan genoeg. Zijn er nog meer verschillen tussen deze twee pakketten?

( En wat zei Ziggo toen je ze belde? "Het is eerste Pinksterdag en wij zijn gesloten." ;) )
Ik dacht dat die alleen af te sluiten was voor mensen die alleen tv afnamen, maar ik weet dat niet zeker :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

Ik denk dat je pech hebt, dat abbo is er alleen maar voor de huidige "kabel-alleen" gebruiker
Dus die mensen die nog geen internet afnemen ( bij ziggo ) en maandelijks hun 18€ overmaken voor alleen de coaxaansluiting.
Alleen gaat deze manier ( cable-only ) verdwijnen als ze analoog uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Er staan verder geen voorwaarden bij. En op de bestelpagina vragen ze je om bij Ziggo in te loggen, en gaan ze er dus vanuit dat je al internet hebt.

Mocht het een alternatief voor kabel-tv zijn, dan verwacht ik niet dat ze met een abonnement met 25Mbit internet aan gaan komen. Dan verwacht ik eerder een abonnement van 20 euro voor digitale tv die na een jaar in prijs wordt verhoogt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Nu online
MdO82 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:13:
[...]

Ik dacht dat die alleen af te sluiten was voor mensen die alleen tv afnamen, maar ik weet dat niet zeker :)
Nee, het is een pakket dat wel bestaat, maar waar niet mee geadverteerd wordt en eigenlijk alleen bedoeld is om klanten binnenboord te houden of mee hoog te scoren als “goedkope” aanbieder bij prijsvergelijkers.

nieuws: Ziggo heeft verborgen goedkope abonnementen voor 'bepaalde groepen'

[ Voor 19% gewijzigd door rclahsen op 20-05-2018 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bt1441 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:18:
[...]

Tuurlijk staat hst mij vrij om duurdere pakket te nemen wat ik nooit zou doen maar daar gaat het niet om. Als ziggo zielig doet om nog meer geld van mensen af te troggelen zogenaamd voor instand hoiden netwerk enz bla bla dan geldt dit voor alle klanten. Als de overheid wegenbelasting verhoogt ivm aanleg nieuwe wegen krijgen ook alle autobezitters een verhoging en kan niet zo zijn dat mijn buurman geen verhoging krijgt en ik wel omdat hij bv minder rijdt of licht autootje heeft.
Grappig dat je dat noemt. Een aantal jaren geleden waren juist kleine auto's vrijgesteld van wegen belasting (em bpm)net zoals elektrische auto's dus je vergelijk gaat niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Dan heb je dus niet gebeld ;)
Want we zijn gewoon aanwezig 365 dagen per jaar dus ook op feestdagen :(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

chucky666 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:23:
[...]

Klopt. Ik heb ze niet gebeld omdat op de website staat dat ze het enorm druk hebben. Een terugbelverzoek kan op zijn vroegst dinsdag, en bij de chat staat "Onze salescollega's zijn even druk" en "Onze servicecollega's zijn even druk".

En in dit mooie weer ga ik echt niet aan de telefoon in de wachtstand blijven hangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:15
Martinusz schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:18:
[...]

Hebben die afgelopen oktober ook verhoogd dan net als Ziggo?
Wat heeft dat er mee te maken?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Klok88 heeft het ook genomen zo te zien.
Er is 1 nadeel, je komt niet in aanmerking voor de voordelen van de combo met vodafone, daar is minimaal 30 mb/s interrnet voor nodig. Telefoon had je al niet nodig. Misschien dat de powerpromise niet geldt. Check wel even of de smartcards op je abo blijven staan en of je huidige decoders kan houden zonder xtra kosten

Als je met minder kanalen toe kan kan je nog naar het Kabel TV abo voor 45+ zenders gaan 18,70 plus het internet voor 12,50. Ik heb dit met Standaard TV(heet nu TV Start), kost dan maar 37,50, maar Helaas kan je die combo met TV Start niet meer afsluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door jeanj op 20-05-2018 19:13 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
White_Collar schreef op zondag 20 mei 2018 @ 18:14:
[...]

Wat heeft dat er mee te maken?
_O- man man man, klagen over prijsverhoging en geen snelheidsverhoging....je vergeet alleen dat de snelheidsverhoging in oktober is en dus dit jaar waarschijnlijk ook. Hebben al die andere providers verhoogd qua snelheid of alleen de prijs?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

jeanj schreef op zondag 20 mei 2018 @ 19:03:
Check wel even of de smartcards op je abo blijven staan en of je huidige decoders kan houden zonder xtra kosten
Ik heb hierover toevallig tijdje terug gebeld en de smart cards die je hebt gaan ze direct na het afsluiten van het abonnement stopzetten, je kan dan wel weer zo'n goedkope decoder krijgen, maar meer ook niet. Dit goedkope abonnement betekend smart cards eruit bij ziggo en die gaan ze ook niet heractiveren werd mij verteld als ik later dat wel weer wilde met een duurder abonnement.

Dat was voor mij de reden om het niet te doen, ik wil niet aan elke tv een extra kastje hangen en ik zei dus: dat is niet erg met die ci+ kaarten, want dan stream ik wel met de ziggo go app. Maar die heb je dus ook niet met dat goedkope abonnement :o

Kortom, neem absoluut dit abonnement niet zonder eerst goed na te vragen wat het voor jouw situatie betekend, anders ben je straks smart cards of wat dan ook kwijt en zie dat maar weer goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Martinusz schreef op zondag 20 mei 2018 @ 22:31:
[...]

_O- man man man, klagen over prijsverhoging en geen snelheidsverhoging....je vergeet alleen dat de snelheidsverhoging in oktober is en dus dit jaar waarschijnlijk ook. Hebben al die andere providers verhoogd qua snelheid of alleen de prijs?
Snelheid én prijzen nieuws: KPN verhoogt prijzen en internetsnelheden per 1 juli
Als je zo'n beschermende reactie achterlaat kan je er in ieder geval voor zorgen dat je de feiten weet ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

@ANdrode

Het gaat er om dat iemand liep te zeuren dat Ziggo de prijzen alleen verhoogt zonder daar iets voor terug te doen (KPN en andere verhogen hun preizen en vehogen ook meteen hun snelheid)
Bij ziggo doen ze dat onafhankelijk van mekaar.
Dus zo lijkt het net dat Ziggo alleen maar de prijs omhoog gooit,
Maar rond Oktober heeft Ziggo hun snelheden verhoogt en andere ISP niet.
Dus eigenlijk komt het allemaal op het zelfde neer
1x per jaar worden de prijzen verhoogt en ook de snelheden (meestal) al dan niet later in het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
TRaSH schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:00:
@ANdrode

Het gaat er om dat iemand liep te zeuren dat Ziggo de prijzen alleen verhoogt zonder daar iets voor terug te doen (KPN en andere verhogen hun preizen en vehogen ook meteen hun snelheid)
1x per jaar worden de prijzen verhoogt en ook de snelheden (meestal) al dan niet later in het jaar.
Ja maar mensen met 40 of 25 mbit krijgen ook steeds tariefsverhogingen maar snelheid van deze paketten zijn al jaren niet meer verhoogd. Klopt van geen kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:10
chucky666 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:23:
[...]

Nou dan ken jij je eigen bedrijf niet. Zojuist gebeld en vandaag niet mogelijk om korting te regelen daar de betreffende afdeling niet aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Die paketten zijn het minst interessant voor ziggo en ze willen je gewoon naar een duurder pakket hebben.
en niet dat mensen gauw van een middelste pakket naar het laagste pakket gaan na een verhoging.
Dus de snelheid verschillen willen ze groter hebben
persoonlijk als ik nu op de website zou kijken zou ik 50/5 voor het goedkoopste pakket wel redelijk vinden.
of om het aantrekkelijk te maken maar dat willen ze niet 100/10
Maar ik zit niet in hun marketing groep :+

[ Voor 7% gewijzigd door TRaSH op 21-05-2018 10:10 . Reden: Type + ander idee ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
TRaSH schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:00:
@ANdrode

KPN verhoogt ook niet altijd de snelheden bij prijsstijgingen. Ik dacht dat ze vorig jaar de snelheden vorig jaar niet omhoog hebben gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
krakendmodem schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:31:
[...]

KPN verhoogt ook niet altijd de snelheden bij prijsstijgingen. Ik dacht dat ze vorig jaar de snelheden vorig jaar niet omhoog hebben gegooid.
Wel dus.. nieuws: KPN verhoogt internetsnelheden en tarieven en komt met abo voor 4k-tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ah, ik had het goedkoopste KPN abonnement van 20Mbit destijd bij m'n buurman aangesloten, maar die kreeg toen al 50Mbit binnen. En dat was begin januari 2017 al het geval. Daarop had ik ons standaard pakket van 60Mbit ook teruggezet naar 20 (50)Mbit.

KPN levert tegenwoordig vaak wat meer snelheid dan wat op papier staat, als het kan natuurlijk. De 50Mbit was namelijk op papier 40/4. Sommige aansluitingen kregen zelfs 50/30Mb binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

krakendmodem schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:45:
[...]

Ah, ik had het goedkoopste KPN abonnement van 20Mbit destijd bij m'n buurman aangesloten, maar die kreeg toen al 50Mbit binnen. En dat was begin januari 2017 al het geval. Daarop had ik ons standaard pakket van 60Mbit ook teruggezet naar 20 (50)Mbit.

KPN levert tegenwoordig vaak wat meer snelheid dan wat op papier staat, als het kan natuurlijk. De 50Mbit was namelijk op papier 40/4. Sommige aansluitingen kregen zelfs 50/30Mb binnen.
En dat wil ziggo voorkomen dat gebruikers terug gaan in pakket,
Dat hebben ze toen ook gehad met het middelste en snelste pakket.
scheelde toen iets van 150 tegenover 200 of zo iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2018 @ 23:11:
[...]

Ik heb hierover toevallig tijdje terug gebeld en de smart cards die je hebt gaan ze direct na het afsluiten van het abonnement stopzetten, je kan dan wel weer zo'n goedkope decoder krijgen, maar meer ook niet. Dit goedkope abonnement betekend smart cards eruit bij ziggo en die gaan ze ook niet heractiveren werd mij verteld als ik later dat wel weer wilde met een duurder abonnement.

Dat was voor mij de reden om het niet te doen, ik wil niet aan elke tv een extra kastje hangen en ik zei dus: dat is niet erg met die ci+ kaarten, want dan stream ik wel met de ziggo go app. Maar die heb je dus ook niet met dat goedkope abonnement :o

Kortom, neem absoluut dit abonnement niet zonder eerst goed na te vragen wat het voor jouw situatie betekend, anders ben je straks smart cards of wat dan ook kwijt en zie dat maar weer goed te krijgen.
Begin dit jaar heb ik een familielid ook laten omzetten naar dit pakket vanaf Internet Start en TV Start zonder bellen. Toen van tevoren nagevraagd of smartcards het zouden blijven doen. Dit bevestigd gekregen Via Facebook Messenger. Het is niet helemaal soepel gegaan, diegene had een CI + module maar het nieuwe abo werd met mediabox aangevraagd met dus een nieuwe smartcard waardoor de oude behorend bij de CI+ werd afgesloten. Uiteindelijk wel weer gecorrigeerd. De bestaande 2 smartcards (diegene had er dus 3, zelfs nog eentje met Casema opdruk) zijn het gewoon blijven doen na de wijziging. Eerste 3 maanden 34,95 nu 39,95 per maand. Via een vergelijkingssite krijg je nu nog 45 euro cashback.

Iemand die kan bevestigen die onlangs gewijzigd heeft dat de smartcards het nog steeds blijven doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er kan altijd iets mis gaan natuurlijk. Maar in principe blijf je je reeds geactiveerde smartcards houden zolang het aantal de 5 niet overschrijdt. Dan zal er één smartcard gedeactiveerd worden. Bijvoorbeeld:

Je hebt nu 5 actieve smartcards en bestelt een nieuw pakket. Je zal ALTIJD een nieuwe CI+/box in bruikleen krijgen die hoort bij het nieuwe pakket. Omdat je dan eigenlijk 6 smartcards/boxes zou krijgen zal je één eigen smartcard moeten kiezen om te deactiveren.

Zolang je onder de 5 zit is het dus geen probleem.
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2018 @ 23:11:
[...]

Ik heb hierover toevallig tijdje terug gebeld en de smart cards die je hebt gaan ze direct na het afsluiten van het abonnement stopzetten, je kan dan wel weer zo'n goedkope decoder krijgen, maar meer ook niet. Dit goedkope abonnement betekend smart cards eruit bij ziggo en die gaan ze ook niet heractiveren werd mij verteld als ik later dat wel weer wilde met een duurder abonnement.[…]

[…]Kortom, neem absoluut dit abonnement niet zonder eerst goed na te vragen wat het voor jouw situatie betekend, anders ben je straks smart cards of wat dan ook kwijt en zie dat maar weer goed te krijgen.
Nee dat klopt niet. Wat jij bedoelt is waarschijnlijk het volgende pakket:

https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/12-50/

Dit goedkope abonnement is een abonnement zonder encrypted DTV. Alleen Internet en Bellen dus. Eigenlijk moet je als je eigen smartcards hebt altijd een pakket kiezen waar encrypted DTV in zit om ze actief te houden.

Het pakket waar eerder over werd gesproken is het Voordeelpakket:

https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket

Hier zit gewoon TV Start bij. Wanneer je deze bestelt kan je gewoon je reeds geactiveerde smartcards houden.
FreshMaker schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:13:
[...]

Ik denk dat je pech hebt, dat abbo is er alleen maar voor de huidige "kabel-alleen" gebruiker
Dus die mensen die nog geen internet afnemen ( bij ziggo ) en maandelijks hun 18€ overmaken voor alleen de coaxaansluiting.
Alleen gaat deze manier ( cable-only ) verdwijnen als ze analoog uitzetten
Nee hoor. Ook als analoog verdwijnt zou je nog steeds alleen Kabel TV kunnen hebben. Je hebt dan alleen geen analoge zenders maar uiteraard wel de unencrypted digitale kanalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jay-B op 21-05-2018 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Even Afwezig schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:11:
[...]

bt1441 heeft anders wel een punt, de laagste snelheden hebben al tijden geen snelheidsverhoging gehad. En moeten wel steeds meer betalen.
Ik ga ook steeds meer voor benzine betalen en krijg er ook niets extra voor terug.
Prijscorrectie/inflatiecorrectie hoort er nu eenmaal bij, denk je dat de prijzen in de supermarkt niet stijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Er is gewoon geen ontkomen aan.
Alles is en zal duurder blijven worden.

We willen allemaal het beste voor de minimale prijs of allemaal op 1ste en 2de pinksterdag massaal naar de woonboulevard of naar de supermarkt.

Wellicht even een kromme vergelijking, maar wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat we allemaal dingen willen doen, maar de mensen die dit mogelijk moeten maken moeten ook betaald worden.
Werkgevers zullen hier als dit afgesproken is 150% of 200% meer moeten betalen dan op een normale dag.

Aangezien we steeds meer willen moeten bedrijven ook steeds meer investeren (we willen het beste en snelste internet, overal tv kunnen kijken etc.) hiervoor zijn investeringen nodig.

Even los van de sponsoring wat ik persoonlijk niet bij dit soort bedrijven vind passen, maar dat is mening. ;-)

Als we problemen met de prijs hebben dan ben je zelf nog altijd de baas en kan je overstappen.
Los ervan of je minder snelheid hebt of dat je minder tv zenders hebt, de keuze kan je nog altijd maken.

offtopic:
ik moest ondertussen hier aan denken :D
YouTube: Doe Maar - Doris Day (1982)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
MeNTaL_TO schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:19:
[...]

Ik ga ook steeds meer voor benzine betalen en krijg er ook niets extra voor terug.
Prijscorrectie/inflatiecorrectie hoort er nu eenmaal bij, denk je dat de prijzen in de supermarkt niet stijgen?
Niet mee eens. Maar wat als sommige mensen wel extra's voor terug krijgen voor duurdere benzine en anderen weer niet? Vindt als de ene klant iets extra's krijgt dan ook voor alle klanten.

[ Voor 7% gewijzigd door bt1441 op 21-05-2018 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
MdO82 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:29:

Werkgevers zullen hier als dit afgesproken is 150% of 200% meer moeten betalen dan op een normale dag.
offtopic:
Sterker nog, vandaag gewerkt, 150% toeslag op de uren, EN een extra verlofdag bijgeschreven :+
Jay-B schreef op maandag 21 mei 2018 @ 15:18:

[...]

Nee hoor. Ook als analoog verdwijnt zou je nog steeds alleen Kabel TV kunnen hebben. Je hebt dan alleen geen analoge zenders maar uiteraard wel de unencrypted digitale kanalen.
Maar dan moet je wel achter zo'n digicoder aan, niet iedereen heeft een capable TV ( ik niet iig, met mijn philips uit 2011 )

[ Voor 40% gewijzigd door FreshMaker op 21-05-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
FreshMaker schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:42:
[...]

offtopic:
Sterker nog, vandaag gewerkt, 150% toeslag op de uren, EN een extra verlofdag bijgeschreven :+

[...]

Maar dan moet je wel achter zo'n digicoder aan, niet iedereen heeft een capable TV ( ik niet iig, met mijn philips uit 2011 )
Staan zat te koop of soms zijn ze gratis op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Janpietertje89 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:04:
[...]

Mijn excuses, ik wist echt niet dat er nog mensen bestaan die 32" een goede maat voor in de huiskamer vinden. Dat is in mijn ogen echt bizar. Zelfs op 2 meter is 55" prima en zeker een grote toevoeging qua kijkervaring. 32" kan ik me alleen voorstellen als je achter een bureau tv zit te kijken op monitor afstand of in een caravan ofzo. Maargoed ieder z'n ding. Maar voor deze mensen is een duur ziggo abonnement volgensmij ook echt niet interessant. Die zijn veel beter af met een adsl lijntje van 30 euro in de maand.
1. Smaken en prioriteiten verschillen. Niet iedereen vindt dat de TV het meest aanwezige object in de huiskamer moet zijn, of dat je per sé alle minieme details moet zien wanneer je kijkt.

2. De grootte van een TV zegt niets over de behoefte aan internet. Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat mensen die minder voor de TV zitten méér tijd hebben om het internet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58
Beste Tweakers,

Ik wil mijn ziggo modem verplaatsen en de dichtstbijzijnd stroom aansluiting is 3m vandaar.

Weet iemand de maat van de ziggo modem (Compal ConnectBox) netsnoer connector die in de modem gaat? Ik koop dan en DC verlengsnoer.

Is het connector type: 5.5 x 2.1mm Of 4.8mm x 1.7mm ?

Eerste dacht ik 5.5 x 2.1mm maar dan op internet lijkt het 4.8mm x 1.7mm plug.
Met mijn ogen en meetstok ben ik niet wijzer geworden! :)

[ Voor 10% gewijzigd door drwoo op 22-05-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@drwoo Los van dat ik je post 3 keer heb moeten lezen door je warrige schrijfstijl met een berg spelfouten zul je minimaal moeten aangeven welk modem je hebt. Er zijn er afgelopen jaren best een aantal uitgegeven. Daarnaast, waarom niet een simpel verlengsnoer van 3 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
jongetje schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:59:
@drwoo Los van dat ik je post 3 keer heb moeten lezen door je warrige schrijfstijl met een berg spelfouten zul je minimaal moeten aangeven welk modem je hebt. Er zijn er afgelopen jaren best een aantal uitgegeven. Daarnaast, waarom niet een simpel verlengsnoer van 3 meter?
Sorry voor mijn nederlands, ben een buitenlander die niet zoveel in nederlands schrijft (of kan schrijven moet ik zeggen). sorry! :F (Heb mijn reactie aangepast. Misschien beter?)

En ja! goed punt. Ik heb de Compal Connect Box.

DC snoer is in het algemeen dunner en meer handelbaar om tussen deur gaaten te plaatsen zonder boren.

[ Voor 3% gewijzigd door drwoo op 22-05-2018 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

drwoo schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:07:
[...]
DC snoer is in het algemeen dunner en meer handelbaar om tussen deur gaaten te plaatsen zonder boren.
Met een beetje hobbyen kun je dat met een verlengsnoer ook doen. Koop er dan een die je uit elkaar kunt schroeven. Dan heb je alleen de draad met stekker (of als je de stekker los kunt schroeven, alleen het blok en draad) over. Dat is veel dunner dan een DC stekker.

Je kunt ook een stekkerblok, stukje snoer en losse stekker kopen en het zelf in elkaar zetten. Op zich niet zo moeilijk en je bent vrij in lengte en plaatsen van het blok.

Zoiets: YouTube: geaard verlengsnoer maken
Of b.v. aan de andere kant een klein stekkerblokje met b.v. 2 stopcontacten.

[ Voor 12% gewijzigd door rvk op 22-05-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
ddaffy schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:20:
[...]
Met een beetje hobbyen kun je dat met een verlengsnoer ook doen.
Hey goed tip, was niet zo veel in dat verdiept. Ik kijk er in wat de aanbod is en welke snoer zou best zijn. maar met dit optie is montage van stekker (doos) op de muur ook nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

drwoo schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:31:
[...]
Hey goed tip, was niet zo veel in dat verdiept. Ik kijk er in wat de aanbod is en welke snoer zou best zijn. maar met dit optie is montage van stekker (doos) op de muur ook nodig.
Je kunt overigens uit met een aardloze draad (dus 2 aders) en stekkerblok omdat de DC adapters geen aarde aansluit. Stekkerdoos zou je ook los achter de ConnectBox kunnen leggen (met de adapter daar dus in) maar netter is natuurlijk in een kast een stekkerblok netjes op de muur te zetten. Maar het is niet strikt noodzakelijk. Ik heb ook een stekkerblok van 3 aansluitingen op een plankje in de meterkast liggen. Daar zit de Connectbox, NAS en Voip-kastje in.

Met randaarde ben je met deze twee artikelen dus klaar. Moet je alleen even kijken of de randaarde draad niet te dik is voor waar jij hem door wilt steken. (Elke andere bouwmarkt zal vergelijkbare artikelen hebben)
https://www.praxis.nl/ger...luitsnoer-wit-3-m/5323917
https://www.praxis.nl/ger...rdoos-3-x-16a-wit/5323894

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
ddaffy schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:46:
[...]

Je kunt overigens uit met een aardloze draad (dus 2 aders) en stekkerblok omdat de DC adapters geen aarde aansluit. Stekkerdoos zou je ook los achter de ConnectBox kunnen leggen (met de adapter daar dus in) maar netter is natuurlijk in een kast een stekkerblok netjes op de muur te zetten. Maar het is niet strikt noodzakelijk. Ik heb ook een stekkerblok van 3 aansluitingen op een plankje in de meterkast liggen. Daar zit de Connectbox, NAS en Voip-kastje in.

Met randaarde ben je met deze twee artikelen dus klaar. Moet je alleen even kijken of de randaarde draad niet te dik is voor waar jij hem door wilt steken. (Elke andere bouwmarkt zal vergelijkbare artikelen hebben)
https://www.praxis.nl/ger...luitsnoer-wit-3-m/5323917
https://www.praxis.nl/ger...rdoos-3-x-16a-wit/5323894
Hey bedankt voor de top tips! de DC snoer velengkabel optie was 'kant-en-klaar' en ook dun om gewoon van boven de deur uit op de muur kunnen dus daarom was ik achter dat.

Ik probeer om met die AC snoer velengkabel een oplossing te vinden en ja misschien kan ik een met alleen 2 aders krijgen die is dun genoeg om met zonder moeite boven de deur kunne.

Weer bedank voor de links en de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

drwoo schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:32:
[...]
Hey bedankt voor de top tips! de DC snoer velengkabel optie was 'kant-en-klaar' en ook dun om gewoon van boven de deur uit op de muur kunnen dus daarom was ik achter dat.
Is het gewoon om boven de deur langs te gaan? (is dat zo'n kleine ruimte?)
In ieder geval mag je elektra snoer nooit "door" de deur (zodat ie knel zit) doen want de kans bestaat dat de draden dan beschadigen.

Je kunt wel met 2 aderig snoer werken en dat is redelijk dun.

Voor "boven" de deur zou ik wel altijd met een kabelgootje werken.
(zoals deze https://www.praxis.nl/ger...d-12x7-mm-2-meter/1324946)
Dan is dat netter weggewerkt.

Als je echt met de DC kabel wilt werken zijn er wel verlengkabels. Die zijn er ook tot 10m.
(Maar dan moet je inderdaad precies de goede hebben)
https://www.allekabels.nl...gkabel-55x25-3-meter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

Tijntje

Hello?!

De verhoging voor het Alles-in-1 Max is ook binnen :(
Heldere prijzen
De prijs per maand verandert:
  • Per maand gaat u € 2,00 meer betalen voor uw pakket.
  • Het starttarief voor bellen stijgt met € 0,01. En de kosten per minuut gaan € 0,01 omhoog voor telefoontjes naar vast en mobiel binnen Nederland en als u belt naar Europa, Noord-Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Laatst online: 17-08 11:41
De prijs van Ziggo Internet & Online TV Complete gaat voor mij van €51,50 naar €54.

Op de site staat echter een prijs van €52,50...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlbertJP schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:56:
Op de site staat echter een prijs van €52,50...
Dat is het heldere prijs beleid van Ziggo (volgens hun mail). Die passen de prijzen pas per 1 juli aan op hun site, wel vervelend als nieuwe klant dat je na 1 maand al word geconfronteerd met een verhoging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Bizar. Ik krijg na enig aandringen 6 maanden voor 29,95 euro. Ik geef aan dat mijn moeder er weinig verstand van heeft, maar dat ik het zeer netjes zou vinden als ze haar dit aanbod ook kunnen doen. Glashart: het aanbod is persoonlijk, we kunnen 6 maanden voor 34,95 euro aanbieden.

8)7

Pagina: 1 ... 82 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic