Bij mij wilden ze via de chat niet verder dan 4 maand en geen aansluitkosten.. Hoe heb je contact met ze gehad? Gebeld? Welk pakket?THE_BASE schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:38:
Bizar. Ik krijg na enig aandringen 6 maanden voor 29,95 euro. Ik geef aan dat mijn moeder er weinig verstand van heeft, maar dat ik het zeer netjes zou vinden als ze haar dit aanbod ook kunnen doen. Glashart: het aanbod is persoonlijk, we kunnen 6 maanden voor 34,95 euro aanbieden.
Ik vandaag via opzeggingen verlengd met 6 maanden a €34,95. Hoefde er maar even voor te bluffen, ik ben tevreden.Qweridee schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:58:
[...]
Bij mij wilden ze via de chat niet verder dan 4 maand en geen aansluitkosten.. Hoe heb je contact met ze gehad? Gebeld? Welk pakket?
En weer eens 2,50 verhoging vanaf juli. Ik wordt hier wel een beetje moedeloos van. Ik vind de huidige 51,50 per maand voor internet al vrij hoog.
Overstappen kan ik niet, ik zit dan vast aan een miezerig abbonementje via ADSL waarvan de snelheid ook nog eens om te huilen is.
Wat zijn mijn opties? Ziggo is de enige kabel aanbieder en ADSL is voor mij een no-go. Ik vind dit een erg vreemde gang van zaken zo. Ze verhogen die abbonementen per kwartaal lijkt wel.
Overstappen kan ik niet, ik zit dan vast aan een miezerig abbonementje via ADSL waarvan de snelheid ook nog eens om te huilen is.
Wat zijn mijn opties? Ziggo is de enige kabel aanbieder en ADSL is voor mij een no-go. Ik vind dit een erg vreemde gang van zaken zo. Ze verhogen die abbonementen per kwartaal lijkt wel.
1) Krijsen en stampen met de voeten. Rood aanlopen is optioneel.
2) Op marktplaats een tijdmachine kopen en 50 jaar terug in het verleden gaan. Dan heb je geheid geen problemen meer met internet aanbieders die hun prijzen verhogen.
Mensen, wordt nu eens volwassen en houd op met dat gezeur over prijsverhogingen. Alles wordt altijd duurder, dat is nu eenmaal inherent aan ons economisch model.
Ze verhogen de prijs 1 keer per jaar en gezien het nieuws valt de verhoging bij Ziggo uiteindelijk nog wel mee.sassymousasi schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:01:
En weer eens 2,50 verhoging vanaf juli. Ik wordt hier wel een beetje moedeloos van. Ik vind de huidige 51,50 per maand voor internet al vrij hoog.
"When you grow up your heart dies"
Dit slaat nergens op.Roetzen schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:19:
[...]
2) Op marktplaats een tijdmachine kopen en 50 jaar terug in het verleden gaan. Dan heb je geheid geen problemen meer met internet aanbieders die hun prijzen verhogen.
Mensen, wordt nu eens volwassen en houd op met dat gezeur over prijsverhogingen. Alles wordt altijd duurder, dat is nu eenmaal inherent aan ons economisch model.
Ziggo maakt gewoon misbruik van haar monopolie in gebieden waar geen snelle DSL (4Mbit in mijn geval) en al helemaal geen glasvezel is. Waarom Ziggo haar prijzen verhoogt? Simpelweg omdat ze het kunnen maken, zonder dat er al teveel klanten zeuren of weglopen. Ze zouden bijvoorbeeld ook een 20Mbit pakketje kunnen aanbieden voor 20 euro, maar daar snijden ze zichzelf gewoon mee in de vingers.
Je hebt zeker wel opties: de beste: bellen met Ziggo en vragen om verlenging van je contract. Lees maar wat posts terug, 6 maanden 29.95 moet haalbaar zijn. Gewoon bluffen dat je weggaat.
Wat ik me afvraag, als je een 12maanden contract hebt, mag Ziggo dan tussentijds de prijs verhogen? In mijn geval heb ik nog een paar maanden te gaan.
Ziggo algemene voorwaarden 2017:
Gaat u niet akkoord met een voor u nadelige wijziging van uw overeenkomst, van de algemene voorwaarden of van een tarief? Dan kunt u de overeenkomst kosteloos opzeggen vóór de datum waarop de wijziging intreedt. Dit kan bijvoorbeeld niet als de wijziging op uw verzoek is; een aanpassing op aanwijzing van de overheid of vergelijkbaar orgaan betreft; of het de jaarlijkse tariefaanpassing per 1 januari is op basis van het maandindexcijfer volgens de consumentenprijsindex
Hieruit blijkt dus dat ik nu zou mogen opzeggen, ook al heb ik nog 4 maanden te gaan? Of, huidig contract per direct beeindigen en een nieuw 12 maanden contract (met bijbehorende korting) af te sluiten.
Ach ach.exponential schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:43:
[...]
Dit slaat nergens op.
Ziggo maakt gewoon misbruik van haar monopolie in gebieden waar geen snelle DSL (4Mbit in mijn geval) en al helemaal geen glasvezel is. Waarom Ziggo haar prijzen verhoogt? Simpelweg omdat ze het kunnen maken, zonder dat er al teveel klanten zeuren of weglopen. Ze zouden bijvoorbeeld ook een 20Mbit pakketje kunnen aanbieden voor 20 euro, maar daar snijden ze zichzelf gewoon mee in de vingers.
Ziggo verhoogd de prijzen in het hele gebied, niet alleen op de plekken waar er alleen traag ADSL is en heeft echt nog genoeg klanten. Daarnaast is KPN ook niet goedkoper voor hetzelfde...
Daarnaast heeft Ziggo een 25Mbit abonnement die je samen met het kabel TV pakket kunt afsluiten. Dus die is er ook gewoon. Verassing: Dat kost geen 20 maar slechts 10 euro (bovenop het kabeltv pakket).
De afgesproken prijs blijft gedurende het jaar hetzelfde.exponential schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:43:
[...]
Dit slaat nergens op.
Je hebt zeker wel opties: de beste: bellen met Ziggo en vragen om verlenging van je contract. Lees maar wat posts terug, 6 maanden 29.95 moet haalbaar zijn. Gewoon bluffen dat je weggaat.
Wat ik me afvraag, als je een 12maanden contract hebt, mag Ziggo dan tussentijds de prijs verhogen? In mijn geval heb ik nog een paar maanden te gaan.
Ziggo algemene voorwaarden 2017:
Gaat u niet akkoord met een voor u nadelige wijziging van uw overeenkomst, van de algemene voorwaarden of van een tarief? Dan kunt u de overeenkomst kosteloos opzeggen vóór de datum waarop de wijziging intreedt. Dit kan bijvoorbeeld niet als de wijziging op uw verzoek is; een aanpassing op aanwijzing van de overheid of vergelijkbaar orgaan betreft; of het de jaarlijkse tariefaanpassing per 1 januari is op basis van het maandindexcijfer volgens de consumentenprijsindex
Hieruit blijkt dus dat ik nu zou mogen opzeggen, ook al heb ik nog 4 maanden te gaan? Of, huidig contract per direct beeindigen en een nieuw 12 maanden contract (met bijbehorende korting) af te sluiten.
En wat betreft het bluffen, dat lukt echt niet als er in je gebied geen glasvezel als concurrent is. Ik kan bv ook kiezen voor 1gb glasvezel van tweak (365 euro voor 1 jaar). Dat weet de medewerker van Ziggo echt wel. Dus voor mij elk jaar 6 maanden flinke korting na een eenvoudig belletje (wel met opzeggingen, maar ik hoef echt niet te dreigen).
Roetzen schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:19:
[...]

Gek dan dat alleen Ziggo dit doet van alle "abbonementen" die ik heb. Maar goed, ik zal wel onvolwassen zijn!
[ Voor 9% gewijzigd door sassymousasi op 23-05-2018 16:23 ]
gewoon gebeld en gezegd dat ik bel voor mijn jaarlijkse kortingsrondje. Hebben nu Internet Complete ( 200 Mb/s) en TV Complete
verleden jaar kreeg ik wel een heel leuk aanbod, 1/2 jaar 29,95 en 1/2 jaar eredivisie live, dat was nu niet aan de orde
,]Nu gewoon een korting gekregen van 6 maanden 34,95. Je moet zo zien als je niet belt krijg je niets, dus ik ben tevreden.
En ikheb nu 4 smartcards in gebruik( die had ik nog), moet ik overstappen naar Tmobile of KPN ben ik hetzelfde of zelfs meer kwijt.
verleden jaar kreeg ik wel een heel leuk aanbod, 1/2 jaar 29,95 en 1/2 jaar eredivisie live, dat was nu niet aan de orde
En ikheb nu 4 smartcards in gebruik( die had ik nog), moet ik overstappen naar Tmobile of KPN ben ik hetzelfde of zelfs meer kwijt.
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Verwijderd
Als je dat van jezelf herkent, ben je een toppertje.sassymousasi schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:24:
[...]
. Maar goed, ik zal wel onvolwassen zijn!
Dat lukt dus absoluut wel. Ik heb hier geen glasvezel, alleen 80mbps ADSL. Zelfs met internet Max en TV basis dezelfde korting als jij hebt gekregen. Bluffen loont wel degelijk.meesje schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:03:
[...]
En wat betreft het bluffen, dat lukt echt niet als er in je gebied geen glasvezel als concurrent is. Ik kan bv ook kiezen voor 1gb glasvezel van tweak (365 euro voor 1 jaar). Dat weet de medewerker van Ziggo echt wel. Dus voor mij elk jaar 6 maanden flinke korting na een eenvoudig belletje (wel met opzeggingen, maar ik hoef echt niet te dreigen).
Je kunt ook gewoon om korting vragen, hoef je echt niet voor te bluffen. Je bent echt niet de enige die belt namelijk. Ik zeg gewoon dat ik een trouwe klant bent en graag een leuke korting wil (of een extra pakket). Ik heb gratis een jaar Movies en Series XL gekregen en gewoon normaal gesprek voor gehad zonder bluffen en dreigen om op te zeggen.Incognitum schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:45:
[...]
Dat lukt dus absoluut wel. Ik heb hier geen glasvezel, alleen 80mbps ADSL. Zelfs met internet Max en TV basis dezelfde korting als jij hebt gekregen. Bluffen loont wel degelijk.
klopt niet. Dat tientjes internet van 25 mbit kost nu 12.50.jongetje schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:59:
[...]
Ach ach.
Ziggo verhoogd de prijzen in het hele gebied, niet alleen op de plekken waar er alleen traag ADSL is en heeft echt nog genoeg klanten. Daarnaast is KPN ook niet goedkoper voor hetzelfde...
Daarnaast heeft Ziggo een 25Mbit abonnement die je samen met het kabel TV pakket kunt afsluiten. Dus die is er ook gewoon. Verassing: Dat kost geen 20 maar slechts 10 euro (bovenop het kabeltv pakket).
Kijk deze provider verhoogt niet alleen abbo maar ook gelijktijdig internetsnelheden. Kan ziggo nog wat van leren. Enigste wat ziggo doet is verhogen en verhogen en pakketten worden verder uitgekleed. En als je vodaphone heb krijg je de zelfde gratis extra wat je vroeged er al gratis bij kreeg bij wijze van spreken.
https://www.totaaltv.nl/n...eller-internet-bij-delta/
Inderdaad, je kunt het gewoon netjes en eerlijk houden! Niks dreigen of bluffen. Destijds hoefde ik mijn zin van “Ik zie zoveel aanbiedingen voorbij komen.....” niet af te maken en ik had al zes maanden korting te pakken. Mijn contract loopt tot 1 juli. Over een paar weken maar bellen.jongetje schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:52:
[...]
Je kunt ook gewoon om korting vragen, hoef je echt niet voor te bluffen. Je bent echt niet de enige die belt namelijk. Ik zeg gewoon dat ik een trouwe klant bent en graag een leuke korting wil (of een extra pakket). Ik heb gratis een jaar Movies en Series XL gekregen en gewoon normaal gesprek voor gehad zonder bluffen en dreigen om op te zeggen.
Maar Delta verhoogt ook het Bellen Basis-abonnement. Daar zit geen internet in. Wat krijg je dan terug voor die verhoging? Of is het alles voor internet, internet voor alles?bt1441 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:33:
Kijk deze provider verhoogt niet alleen abbo maar ook gelijktijdig internetsnelheden. Kan ziggo nog wat van leren.
Begrijp sowieso niet waarom er over snelheidsverhoging geklaagd wordt. Er wordt door Ziggo ook gewerkt aan stabiliteit/onderhoud van het netwerk. En dat behelst niet alleen de snelheid.
(Ja, ik ga ook €2,05 omhoog)
Komt op het zelfde neer toch ?bt1441 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:33:
Kijk deze provider verhoogt niet alleen abbo maar ook gelijktijdig internetsnelheden. Kan ziggo nog wat van leren. Enigste wat ziggo doet is verhogen en verhogen en pakketten worden verder uitgekleed. En als je vodaphone heb krijg je de zelfde gratis extra wat je vroeged er al gratis bij kreeg bij wijze van spreken.
Of je het met de prijs verhoging doet of dat je het later doet.
Enigste wat je erbij kan vertellen als je het later doet is dat je het gratis krijgt
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Ga lekker in Zeeland wonen dan ...bt1441 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:33:
Delta neemt de hele buts af van Ziggo, als de kabel bij Goeree breekt, zit Zeeland zonder telefoon
Goed artikel ook, "snelheid verhogen" ?
Nu leveren ze 400/15
Dus tijd dat ze eindelijk mee gaan ( Ziggo verhoogde dit al een paar keer eerder )

Dit nieuws is dan ook een prima voorbode voor de 400/40 abo's ..... die gaan dan in oktober ook naar (minimaal) 75Mb upload.
Ja maar dat houd zijn/haar argument niet overeind dus dan telt het niet meeTRaSH schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:41:
[...]
Of je het met de prijs verhoging doet of dat je het later doet.

Geloof je het zelf? Max verstappen, dure sportpresentatoren, sportzenders, vele reclames en sponsor van ajax moeten ook betaald worden.... kost miljoenen. Ziggo strooit met geld en onder noemer onderhoud etc verhogen ze jaar na jaar abbo prijzen. Elk jaar verhogingen maar nog geen 4k wk voetbal bij ziggo wel bij o.a. kpn en canal plus of delta. Bij Ziggo werken nog met oudewetse horizon decoders van 4 jaar of ouder. Hoezo investeringen in netwerk en hardware? Maar wel elk jaar verhogingen doordrukken en mensen blijven maar in die onzin van ziggo geloven. Reken maar uit. Ziggo heeft 3 miljoen klanten zeg maar. Dat is 6 miljoen plus 6 miljoen van vorig jaar dus 12 miljoen per jaar extra in het laadje. Volgend jaar weer verhoging.. sweet dreamsddaffy schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:41:
[...]
Maar Delta verhoogt ook het Bellen Basis-abonnement. Daar zit geen internet in. Wat krijg je dan terug voor die verhoging? Of is het alles voor internet, internet voor alles?
Begrijp sowieso niet waarom er over snelheidsverhoging geklaagd wordt. Er wordt door Ziggo ook gewerkt aan stabiliteit/onderhoud van het netwerk. En dat behelst niet alleen de snelheid.
(Ja, ik ga ook €2,05 omhoog)
[ Voor 25% gewijzigd door bt1441 op 23-05-2018 20:12 ]
Verwijderd
Wat een simplistisch kortzichtig geraaskal.bt1441 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:56:
[...]
Geloof je het zelf? Max verstappen, dure sportpresentatoren, sportzenders, vele reclames en sponsor van ajax moeten ook betaald worden.... kost miljoenen. Ziggo strooit met geld en onder noemer onderhoud etc verhogen ze jaar na jaar abbo prijzen. Elk jaar verhogingen maar nog geen 4k wk voetbal bij ziggo wel bij o.a. kpn en canal plus of delta. Bij Ziggo werken nog met oudewetse horizon decoders van 4 jaar of ouder. Hoezo investeringen in netwerk en hardware? Maar wel elk jaar verhogingen doordrukken en mensen blijven maar in die onzin van ziggo geloven. Reken maar uit. Ziggo heeft 3 miljoen klanten zeg maar. Dat is 6 miljoen plus 6 miljoen van vorig jaar dus 12 miljoen per jaar extra in het laadje. Volgend jaar weer verhoging.. sweet dreams

Nog steeds een abbonement bij Ziggo ?bt1441 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:56:
[...]
Geloof je het zelf? Max verstappen, dure sportpresentatoren, sportzenders, vele reclames en sponsor van ajax moeten ook betaald worden.... kost miljoenen. Ziggo strooit met geld en onder noemer onderhoud etc verhogen ze jaar na jaar abbo prijzen. Elk jaar verhogingen maar nog geen 4k wk voetbal bij ziggo wel bij o.a. kpn en canal plus of delta. Bij Ziggo werken nog met oudewetse horizon decoders van 4 jaar of ouder. Hoezo investeringen in netwerk en hardware? Maar wel elk jaar verhogingen doordrukken en mensen blijven maar in die onzin van ziggo geloven. Reken maar uit. Ziggo heeft 3 miljoen klanten zeg maar. Dat is 6 miljoen plus 6 miljoen van vorig jaar dus 12 miljoen per jaar extra in het laadje. Volgend jaar weer verhoging.. sweet dreams
Ik snap jou niet hoor, dat ze DAT allemaal doen van jouw geld ....
Ik ben allang blij dat er geen 4K voetbal komt, wat een kosten zouden dat zijn.
Laat ze maar lekker F1 uitzenden, vind ik veel boeiender, dan een stal omhooggevallen knapen die het geld toch niet waard zijn ( ohw, wacht ... F1 is dat ook
reken maar uit ?
3 miljoen klanten zeg je ?
schrik niet .....
Het is 2€ per maand, dus geen 6 miljoen per jaar, maar 72 miljoen .... een jaar heeft nog steeds 12 maanden ( lastig, hoofdrekenen i know )
Dus jouw 12 miljoen is 144.000.000€ ( 144 miljoen, en wat wisselgeld omdat de parkeermeters ook gevuld werden )
edit :
https://www.totaaltv.nl/n...rliest-geen-klanten-meer/
3,92 miljoen overgebleven klanten
Dus het is zelfs over die 2 jaar 188.1 miljoen
jaaroverzicht 2017 :
https://www.telegraaf.nl/...rtaal-voor-vodafone-ziggo
omzet van 1.005 MILJARD ...
kan je nog even door-ranten ...
[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 23-05-2018 20:22 ]
oeps.. idd foutje je hebt gelijk.. schrik inderdaad nog meer extra geld voor ziggo. nou dan helemaal....waar blijft 4k alsmede nieuwe (4k) decoders? Graai graai.FreshMaker schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 20:17:
[...]
Nog steeds een abbonement bij Ziggo ?
Ik snap jou niet hoor, dat ze DAT allemaal doen van jouw geld ....
Ik ben allang blij dat er geen 4K voetbal komt, wat een kosten zouden dat zijn.
Laat ze maar lekker F1 uitzenden, vind ik veel boeiender, dan een stal omhooggevallen knapen die het geld toch niet waard zijn ( ohw, wacht ... F1 is dat ook)
reken maar uit ?
3 miljoen klanten zeg je ?
schrik niet .....
Het is 2€ per maand, dus geen 6 miljoen per jaar, maar 72 miljoen .... een jaar heeft nog steeds 12 maanden ( lastig, hoofdrekenen i know )
Dus jouw 12 miljoen is 144.000.000€ ( 144 miljoen, en wat wisselgeld omdat de parkeermeters ook gevuld werden )
edit :
https://www.totaaltv.nl/n...rliest-geen-klanten-meer/
3,92 miljoen overgebleven klanten
Dus het is zelfs over die 2 jaar 188.1 miljoen
Wanneer stap je over ?
2250 WP Zuid PVoutput
Iemand enig idee waar het volgende probleem aan kan liggen.
Overdag krijg ik de volle snelheid van mijn internet abbo (200mbps), maar de afgelopen twee weken krijg ik in de avonduren plotseling 4-6mpbs downloadsnelheid. Dit is echt ontiegelijk langzaam.
Ik heb een Asus AC87U achter mijn ziggo modem staan, die overigens al maanden goed draait. De problemen zouden dus in principe niet aan mijn eigen netwerk kunnen liggen. Er zitten namelijk hooguit drie apparaten aangesloten op het netwerk.
Ik heb hier en daar gelezen dat andere mensen hier ook last van hebben, dat vooral in de avonduren de snelheid daalt.
PS
Als ik data uit router of modem moet trekken voor extra info, dan zal ik dat zeker doen. (ik weet niet alleen niet wat)
PPS
Ik heb al meerdere keren router en modem aan en uitgezet, helpt helaas ook niet.
Overdag krijg ik de volle snelheid van mijn internet abbo (200mbps), maar de afgelopen twee weken krijg ik in de avonduren plotseling 4-6mpbs downloadsnelheid. Dit is echt ontiegelijk langzaam.

Ik heb een Asus AC87U achter mijn ziggo modem staan, die overigens al maanden goed draait. De problemen zouden dus in principe niet aan mijn eigen netwerk kunnen liggen. Er zitten namelijk hooguit drie apparaten aangesloten op het netwerk.
Ik heb hier en daar gelezen dat andere mensen hier ook last van hebben, dat vooral in de avonduren de snelheid daalt.
PS
Als ik data uit router of modem moet trekken voor extra info, dan zal ik dat zeker doen. (ik weet niet alleen niet wat)
PPS
Ik heb al meerdere keren router en modem aan en uitgezet, helpt helaas ook niet.
[ Voor 14% gewijzigd door ion op 23-05-2018 22:33 ]
Oeh! Dat zou fijn zijn! Die 400 down is meer dan zat (250 ook al), maar die upload hoger is echt welkom (ivm backup in de cloud, eigen webserver en meer).FreshMaker schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:01:
[...]
Dit nieuws is dan ook een prima voorbode voor de 400/40 abo's ..... die gaan dan in oktober ook naar (minimaal) 75Mb upload.
Nu nog een modem zonder Puma6 chipset en ik ben helemaal blij!
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Hier en Daarionn schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:26:
Waar heb je dat gelezen ?
Dat maakt nogal verschil, als je dit op een site als Tweakers leest, kan dat incidenteel in het hele land voorkomen
Lees je het op de lokale straat-pagina op facebook ( dus directe buren ) ligt het aan apparatuur in de omgeving.
Op tweakers maar ook vooral op Ziggo fora.FreshMaker schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:07:
[...]
Hier en Daar
Waar heb je dat gelezen ?
Dat maakt nogal verschil, als je dit op een site als Tweakers leest, kan dat incidenteel in het hele land voorkomen
Lees je het op de lokale straat-pagina op facebook ( dus directe buren ) ligt het aan apparatuur in de omgeving.
Dan zal je toch contact moeten zoeken met Ziggo, je snapt toch wel dat over het algemeen mensen zich alleen maar melden als het niet goed gaat ?
Dus die 100 berichten over snelheidsproblemen, er ook 1000 tegenover staan die zich niet melden, omdat het daar prima gaat.
Ik denk niet dat Ziggo met opzet jouw verbinding gaat knijpen
Maar voor hetzelfde geld is er een issue in jouw straat of wijkkast.
Je zal daar echt bij Ziggo moeten aankloppen, behalve medeleven of commentaar geven op de uiting, zal je hier niets winnen
De afgelopen weken heb ik veel last gehad van wegvallende internetverbindingen en problemen met interactieve televisie. Het heeft 3 bezoeken van monteurs gekost, maar uiteindelijk is het probleem gevonden in de koppeling die door de Ziggo monteur bij installatie 6 maanden geleden is gemaakt. Fijn dat alles nu eindelijk werkt... en dan komt er voor je gevoel direct de zoveelste verhoging van de tarieven op. Op ziggo.nl zijn die verhogingen overigens nog niet doorgevoerd.
Ik heb nu internet Complete + interactieve TV, dus 61,50/m op dit moment. Het gat met Internet Start is niet interessant, want teveel geknepen verbinding tegen 15 euro minder. Ik ben al klant toen het nog Casema heette en eignelijk nooit wezen shoppen voor betere tarieven. Tijd dat ik wat meer voor mijn eigen portemonnee op ga komen, lijkt me
Ik heb nu internet Complete + interactieve TV, dus 61,50/m op dit moment. Het gat met Internet Start is niet interessant, want teveel geknepen verbinding tegen 15 euro minder. Ik ben al klant toen het nog Casema heette en eignelijk nooit wezen shoppen voor betere tarieven. Tijd dat ik wat meer voor mijn eigen portemonnee op ga komen, lijkt me

Hier precies hetzelfde probleem....ionn schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:26:
Overdag krijg ik de volle snelheid van mijn internet abbo (200mbps), maar de afgelopen twee weken krijg ik in de avonduren plotseling 4-6mpbs downloadsnelheid. Dit is echt ontiegelijk langzaam.![]()
PS
PPS
I intend to live forever. So far, so good.
Tja, ik hik daar ook tegenaan. Ziggo bevalt super, internet werkt voor mijn gebruik prima, interactieve TV gebruik ik best veel en de extra's vanwege de combinatie Vodafone/Ziggo zijn ook prima.
Alleen.... de prijs wordt zo ongeveer elk jaar gestaag met een paar euro verhoogd. De 5eu korting die ik krijg door de Vodafone/Ziggo combinatie is hiermee al zo goed als weer ingelopen.
En ik maak inmiddels maandelijks meer over naar Ziggo/Vodafone dan bijvoorbeeld mijn zorgverzekeraar.
Echter, volwaardige alternatieven zijn er niet echt volgens mij en zeker niet fors goedkoper.
Alleen.... de prijs wordt zo ongeveer elk jaar gestaag met een paar euro verhoogd. De 5eu korting die ik krijg door de Vodafone/Ziggo combinatie is hiermee al zo goed als weer ingelopen.
En ik maak inmiddels maandelijks meer over naar Ziggo/Vodafone dan bijvoorbeeld mijn zorgverzekeraar.
Echter, volwaardige alternatieven zijn er niet echt volgens mij en zeker niet fors goedkoper.
Ik snap niet dat velen zo moeilijk doen over de prijsverhoging. Dat geldt toch voor zoveel producten, dus waarom zou dat voor je Ziggo abonnement anders moeten zijn?
Ik ben in ieder geval nog steeds heel tevreden met Ziggo (en dat zelfs met een Horizon box
).
Ik ben in ieder geval nog steeds heel tevreden met Ziggo (en dat zelfs met een Horizon box
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Dat klinkt als dat te veel mensen aan het downloaden zijn, want coax is gedeeld. Dus tussen de 200-400 mensen delen een ongeveer 800 mbit/s verbinding(dit wordt ook wel overboeken genoemd) Er is ergens een topic over. Meestal merk je hier niet veel van, maar doordat bijvoorbeeld 12 mensen s'avonds hun steam library gaan bijwerken, kan de internet snelheid in zakken. Zelf merkte ik de laatste tijd dat ik soms ook niet bij de 200 kwam, bleef een beetje steken op 180.(maar doorgaans altijd wel volledig gehaald).ionn schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:26:
Overdag krijg ik de volle snelheid van mijn internet abbo (200mbps), maar de afgelopen twee weken krijg ik in de avonduren plotseling 4-6mpbs downloadsnelheid. Dit is echt ontiegelijk langzaam.![]()
PS
PPS
Maar als nog zou ik het bij Ziggo aangeven, want de waardes die je hier vermeld zijn uitzonderlijke laag.
Ondertussen abbo verlaagd naar 40/4, en komt er binnenkort glasvezel. Dit omdat ik graag een hogere upload snelheid wil. Verder niks te klagen over Ziggo, en ze zullen ons niet snel als klant verliezen, want DVB werkt gewoon makkelijk, door 1 afstandsbediening.
Edit: topic even opgezocht: [EuroDOCSIS] Capaciteit monitoren met een DVB-C PC-TV tuner
[ Voor 10% gewijzigd door KingHorse op 24-05-2018 09:13 ]
Gisteren toch maar besloten om van Internet Compleet naar Internet Start te gaan, steek die 15 euro per maand in mijn eigen zak ipv mee te gaan in de jaarlijkse 5% verhoging. En als de ervaringen tegenvallen (de kinderen zullen mij dit wel als eerste laten weten) dan kan ik het zo weer terug draaien.
Helaas geen alternatief voor Ziggo mij mij thuis (geen glas en 12mbps DSL), zou graag naar TMobile oid overstappen.
Helaas geen alternatief voor Ziggo mij mij thuis (geen glas en 12mbps DSL), zou graag naar TMobile oid overstappen.
[ Voor 16% gewijzigd door tyson69 op 24-05-2018 09:28 ]
Er wordt op dit moment getest met een Ubee DOCSIS 3.1 modem (zonder rariteiten als wifiKingHorse schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:02:
[...]
Ondertussen abbo verlaagd naar 40/4, en komt er binnenkort glasvezel. Dit omdat ik graag een hogere upload snelheid wil.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Dat zal heel mooi zijn, we gaan het zien, me ouders houden voorlopig nog Ziggo aan, de glasvezel komt ernaast namelijk (deze neem ik voor eigen gebruik).elsinga schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:55:
[...]
Er wordt op dit moment getest met een Ubee DOCSIS 3.1 modem (zonder rariteiten als wifi) en daarbij hoorde ik dat de upload van 400/40 in oktober verhoogd gaat worden naar minimaal 75Mbit. I do hope so!
Als de upload voor het basis pakket ook naar zo'n 20 mbit gaat, is dat al een hele verademing. Ik ga dat in de gaten houden! Bedankt
Op t moment ligt in Waalwijk alles van Ziggo eruit. Meer mensen met storing vandaag? De laatste keer dat ik me kan herinneren dat dit t geval was, was 3 jaar geleden. In de tussentijd nooit geen gezeik.
Tevens haal ik bedraad (mijn modem staat in bridge naar mijn router, router bekabeld naar switch, switch weer bekabeld naar AP, en van AP naar PC) maar 90/100 mbit van de 200 die ik zou moeten krijgen. Upload is wel rond de 19 mbit.
Tevens haal ik bedraad (mijn modem staat in bridge naar mijn router, router bekabeld naar switch, switch weer bekabeld naar AP, en van AP naar PC) maar 90/100 mbit van de 200 die ik zou moeten krijgen. Upload is wel rond de 19 mbit.
En van je AP naar je pc is draadloos ?
Zo ja,
Sluit hem eens bedraad aan.
En anders ga apparaten uitsluiten.
Direct bekabeld aan router,
Als dat wel goed gaat sluit je hem aan aan je volgende switch etc etc.
Zo ja,
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Alles is bedraad.TRaSH schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:05:
En van je AP naar je pc is draadloos ?
Zo ja,
Kabels testen.
En als het dan nog beroerd is kan je bellen.
[ Voor 9% gewijzigd door TRaSH op 24-05-2018 18:35 ]
De belangrijkste eerste stap mis je eigenlijk, je pc direct verbinden met het modem.
Wel even het modem opnieuw opstarten voor een nieuw IP als je verbonden bent. 94Mbit/s klinkt alsof het bij je binnen mis zit.
Wel even het modem opnieuw opstarten voor een nieuw IP als je verbonden bent. 94Mbit/s klinkt alsof het bij je binnen mis zit.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Heb je daar ook een bron voor?elsinga schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:55:
[...]
Er wordt op dit moment getest met een Ubee DOCSIS 3.1 modem (zonder rariteiten als wifi) en daarbij hoorde ik dat de upload van 400/40 in oktober verhoogd gaat worden naar minimaal 75Mbit. I do hope so!
Ik snap persoonlijk al het geklaag omtrent Ziggo niet. Goed ze zijn niet de goedkoopste, ik heb zelf ruim de keuze om een andere provider te nemen, maar doe het niet. Waarom? Ongeveer 5 a 6 jaar geleden kwam glasvezel bij ons beschikbaar en na al een jaar bij Ziggo te hebben gezeten (we waren net verhuist) vond ik het wel eens tijd om glasvezel een kans te geven. Dus alles bij Ziggo opgezegd (wat vlekkeloos liep), heb ik destijds xs4all in huis gehaald, mede door goede ervaringen via ADSL destijds bij mijn ouders.
Ondanks dat de routers van Fritz!box een vrij goede naam hebben, kon ik maar niet aan dat onding wennen en kreeg ik ook niet het gevoel dat ik het maximale uit mijn verbinding kreeg. Iets wat ik bij de Cisco routers van Ziggo niet had ervaren. Daarbij kwam nog eens dat ik voor glasvezel ongeveer alle kabels in huis moest vervangen om TV en telefoon goed werkend te krijgen. In een nieuwbouwwoning waar ze tegenwoordig wat meer rekening houden met de buizen waar je de kabels doorheen moet trekken is dat prima te doen, echter woon ik in een huis van 60 jaar oud en wordt het alweer een ander verhaal. Dan ga je werken met alternatieven, in mijn geval PowerLAN. Dat was geen succes, dus na een jaar glasvezel te hebben gebruikt (wat qua internet redelijk beviel) kwam ik weer terug bij Ziggo.
Prima ontvangen, nog korting gekregen en een tablet destijds en na een half jaar kwam Ziggo ineens met pakketten die je zelf kon samenstellen. Mijn veronderstelling was dat ik hier niet voor in aanmerking zou komen aangezien ik nog maar vrij recentelijk al een goede deal met ze had afgesloten. Maar toch, Ziggo liet mij mijn pakket wederom aanpassen en ik kreeg mijn ConnectBox om richting de snelheid te gaan die in mijn contract stond (had overigens niet de hoogste snelheid hoeven zijn, maar gezien het verschil in tientjes omtrent de hoogste of de middelste vond ik het geen probleem de rest van de diensten die we afnemen staan immers op minimaal aangezien we amper nog TV gebruiken).
Nu begonnen de snelheden van glasvezel weer toe te nemen en aangezien ik zelf samen met mijn vrouw redelijk veel met mijn verbinding doe werd het toch weer aantrekkelijk om glasvezel te nemen. Echter wou ik niet dezelfde fout maken die ik een paar jaar eerder maakte door niet op tijd te beseffen dat ik kabels etc zou moeten vervangen indien ik zou overstappen. Dus toen besloten om er naast Ziggo nog een glasvezel lijn naast te houden. Mijn vrouw gebruikt volledig de Ziggo lijn waar ik dan op de glasvezel lijn bezig ben. Vorig jaar was dat T-Mobile, echter had ik hetzelfde gevoel bij de Draytek modem als bij de Fritz!box dus begin dit jaar overgestapt op KPN, het is iets duurder maar de snelheid is dan ook gewaarborgd. Enige nadeel bij KPN vind ik dat ze bij het minste of geringste je Xperiabox resetten en je al je instellingen weer kwijt bent. (is natuurlijk mijn eigen probleem ik had er ook een eigen router tussen kunnen zetten en daar mijn settings op instellen). Maar terug naar Ziggo.
De afgelopen maanden begon mijn vrouw te klagen over wegvallende verbinding en niet de snelheid die we gewend zijn. Dus gisteren de proef op de som gedaan en inderdaad het is niet de 400/40 die we zouden verwachten. De 40 upload wordt gehaald maar de download varieert van 250 tot 350. Dus gisteren contact opgenomen met Ziggo. Eerst via de telefoon echter werd er verteld dat er een storing was dus de lijn werd afgekapt. Daarna via de webchat. Ik kreeg een zeer vriendelijke medewerker te spreken die rustig alles heeft doorlopen. We hebben een aantal tests gedaan en uiteindelijk kwam de conclusie dat er toch een monteur dient langs te komen. Helaas lag het systeem er gisteren bij Ziggo uit dus kon dat niet geregeld worden. Ondanks dat heeft de medewerker toch geprobeerd dit zo keurig mogelijk af te handelen door het via een contactformulier rond te krijgen zodra het systeem weer in de lucht is.
Dus mijn ervaring met Ziggo is eigenlijk prima. Ze kosten wat per maand maar je krijgt er in mijn ogen ook de service voor terug. Ik heb maar 1x een slechte ervaring gehad met Ziggo en dat was omtrent een medewerker die ronduit brutaal reageerde, echter was dat rond de zomerperiode, dus ik gok dat het een vakantiekracht was. En tevens is dat later keurig afgehandeld met een telefoongesprek met Ziggo en een medewerker die wel wilde luisteren en meedenken.
Persoonlijk ben ik van mening dat als het geld niet het probleem is dat bedrijven als Ziggo, KPN en xs4all stuk voor stuk een prima stukje netwerk afleveren met de daarbij behorende service. En ja alles wordt duurder, maar ik denk dat we daarvoor eerder in Den Haag mogen aankloppen dan bij onze providers.
(overigens T-Mobile is ook weinig mis mee, echter een stuk goedkoper dan bovengenoemde 3 en kunnen helaas niet altijd de max snelheid garanderen)
Nog wel even een edit: Aangezien ik zat te klagen over de Fritz!box en de Draytek. Ik ben ook geen fan van de Xperiabox V10 van KPN of de ConnectBox van Ziggo. Als ik al moet kiezen zou de Xperiabox mijn voorkeur krijgen boven de ConnectBox qua gebruikersvrijheid, echter dat er geen optie bestaat om je huidige settings te exporteren om op een later moment weer te kunnen importeren vind ik persoonlijk een enorme loss. En bij de ConnectBox vind ik dat hij TE uitgekleed is om waarschijnlijk minder kundige gebruikers zo min mogelijk te laten vernielen, maar dat maakt het voor de iets meer ervaren gebruiker wel vervelend. Dat was aan de Draytek van T-Mobile dan weer mooier, maar die was hardwarematig gewoon weer minder.
Ondanks dat de routers van Fritz!box een vrij goede naam hebben, kon ik maar niet aan dat onding wennen en kreeg ik ook niet het gevoel dat ik het maximale uit mijn verbinding kreeg. Iets wat ik bij de Cisco routers van Ziggo niet had ervaren. Daarbij kwam nog eens dat ik voor glasvezel ongeveer alle kabels in huis moest vervangen om TV en telefoon goed werkend te krijgen. In een nieuwbouwwoning waar ze tegenwoordig wat meer rekening houden met de buizen waar je de kabels doorheen moet trekken is dat prima te doen, echter woon ik in een huis van 60 jaar oud en wordt het alweer een ander verhaal. Dan ga je werken met alternatieven, in mijn geval PowerLAN. Dat was geen succes, dus na een jaar glasvezel te hebben gebruikt (wat qua internet redelijk beviel) kwam ik weer terug bij Ziggo.
Prima ontvangen, nog korting gekregen en een tablet destijds en na een half jaar kwam Ziggo ineens met pakketten die je zelf kon samenstellen. Mijn veronderstelling was dat ik hier niet voor in aanmerking zou komen aangezien ik nog maar vrij recentelijk al een goede deal met ze had afgesloten. Maar toch, Ziggo liet mij mijn pakket wederom aanpassen en ik kreeg mijn ConnectBox om richting de snelheid te gaan die in mijn contract stond (had overigens niet de hoogste snelheid hoeven zijn, maar gezien het verschil in tientjes omtrent de hoogste of de middelste vond ik het geen probleem de rest van de diensten die we afnemen staan immers op minimaal aangezien we amper nog TV gebruiken).
Nu begonnen de snelheden van glasvezel weer toe te nemen en aangezien ik zelf samen met mijn vrouw redelijk veel met mijn verbinding doe werd het toch weer aantrekkelijk om glasvezel te nemen. Echter wou ik niet dezelfde fout maken die ik een paar jaar eerder maakte door niet op tijd te beseffen dat ik kabels etc zou moeten vervangen indien ik zou overstappen. Dus toen besloten om er naast Ziggo nog een glasvezel lijn naast te houden. Mijn vrouw gebruikt volledig de Ziggo lijn waar ik dan op de glasvezel lijn bezig ben. Vorig jaar was dat T-Mobile, echter had ik hetzelfde gevoel bij de Draytek modem als bij de Fritz!box dus begin dit jaar overgestapt op KPN, het is iets duurder maar de snelheid is dan ook gewaarborgd. Enige nadeel bij KPN vind ik dat ze bij het minste of geringste je Xperiabox resetten en je al je instellingen weer kwijt bent. (is natuurlijk mijn eigen probleem ik had er ook een eigen router tussen kunnen zetten en daar mijn settings op instellen). Maar terug naar Ziggo.
De afgelopen maanden begon mijn vrouw te klagen over wegvallende verbinding en niet de snelheid die we gewend zijn. Dus gisteren de proef op de som gedaan en inderdaad het is niet de 400/40 die we zouden verwachten. De 40 upload wordt gehaald maar de download varieert van 250 tot 350. Dus gisteren contact opgenomen met Ziggo. Eerst via de telefoon echter werd er verteld dat er een storing was dus de lijn werd afgekapt. Daarna via de webchat. Ik kreeg een zeer vriendelijke medewerker te spreken die rustig alles heeft doorlopen. We hebben een aantal tests gedaan en uiteindelijk kwam de conclusie dat er toch een monteur dient langs te komen. Helaas lag het systeem er gisteren bij Ziggo uit dus kon dat niet geregeld worden. Ondanks dat heeft de medewerker toch geprobeerd dit zo keurig mogelijk af te handelen door het via een contactformulier rond te krijgen zodra het systeem weer in de lucht is.
Dus mijn ervaring met Ziggo is eigenlijk prima. Ze kosten wat per maand maar je krijgt er in mijn ogen ook de service voor terug. Ik heb maar 1x een slechte ervaring gehad met Ziggo en dat was omtrent een medewerker die ronduit brutaal reageerde, echter was dat rond de zomerperiode, dus ik gok dat het een vakantiekracht was. En tevens is dat later keurig afgehandeld met een telefoongesprek met Ziggo en een medewerker die wel wilde luisteren en meedenken.
Persoonlijk ben ik van mening dat als het geld niet het probleem is dat bedrijven als Ziggo, KPN en xs4all stuk voor stuk een prima stukje netwerk afleveren met de daarbij behorende service. En ja alles wordt duurder, maar ik denk dat we daarvoor eerder in Den Haag mogen aankloppen dan bij onze providers.
Nog wel even een edit: Aangezien ik zat te klagen over de Fritz!box en de Draytek. Ik ben ook geen fan van de Xperiabox V10 van KPN of de ConnectBox van Ziggo. Als ik al moet kiezen zou de Xperiabox mijn voorkeur krijgen boven de ConnectBox qua gebruikersvrijheid, echter dat er geen optie bestaat om je huidige settings te exporteren om op een later moment weer te kunnen importeren vind ik persoonlijk een enorme loss. En bij de ConnectBox vind ik dat hij TE uitgekleed is om waarschijnlijk minder kundige gebruikers zo min mogelijk te laten vernielen, maar dat maakt het voor de iets meer ervaren gebruiker wel vervelend. Dat was aan de Draytek van T-Mobile dan weer mooier, maar die was hardwarematig gewoon weer minder.
[ Voor 6% gewijzigd door Damien op 25-05-2018 09:51 ]
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Nu even puur uit mijn nieuwsgierigheid (ik zit met mijn huishouden op een 40/4Mbit verbinding), dus je vrouw gebruikt 400Mbit en jij daarnaast ook nog eens minimaal 100Mbit van een glas verbinding? Wat doen jullie dan?Damien schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:24:
Dus toen besloten om er naast Ziggo nog een glasvezel lijn naast te houden. Mijn vrouw gebruikt volledig de Ziggo lijn waar ik dan op de glasvezel lijn bezig ben.
In mijn geval streaming, voiceserver (ik ben nog van de oude stempel die nog niet gecharmeerd is van discordjongetje schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:06:
[...]
Nu even puur uit mijn nieuwsgierigheid (ik zit met mijn huishouden op een 40/4Mbit verbinding), dus je vrouw gebruikt 400Mbit en jij daarnaast ook nog eens minimaal 100Mbit van een glas verbinding? Wat doen jullie dan?
En die 400Mbit voor mijn vrouw is puur zoals ik al eerder aangaf, ons abonnement is vrijwel overal vrij uitgekleed en aangezien zij liever Netflix kijkt dan bijvoorbeeld TV en het verschil tussen basis en max niet heel veel verschilt vond ik het niet zo'n ramp, plus heb ik altijd een fatsoenlijke backup mocht glasvezel het eens een dag niet doen.
Kort samengevat, het is overkill maar als huishouden maak je keuzes waar je je geld aan uitgeeft en of het het waard is. Wij hebben de keuze hierop gemaakt. 1st world problems
Denk er precies zo over ben op zich tevreden alleen 1 jaar geleden gaven ze nog aan dat we geen prijs verhoging zouden krijgen en dat is een beetje kromB-Real schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:49:
Tja, ik hik daar ook tegenaan. Ziggo bevalt super, internet werkt voor mijn gebruik prima, interactieve TV gebruik ik best veel en de extra's vanwege de combinatie Vodafone/Ziggo zijn ook prima.
Burp
Ben benieuwd of Ziggo nog opnieuw komt met die aanbieding op het meest complete pakket waarvan de link ineens offline was gehaald. Ik kijk nu zelden ouderwetse tv dus met de meest uitgebreide interactieve TV een jaar lang kijken is een beetje de laatste kans voor de platform.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Lastig probleem, wat ik zo niet kan beoordelen. Daarvoor heb ik meer informatie nodig.ionn schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:26:
Stuur ons even een PB met je postcode, huisnummer en toelichting van je situatie, dan kijken we samen wat de oorzaak is en hoe we het euvel kunnen verhelpen!
Groet, Leroy van Ziggo
VodafoneZiggo-webcare
Sinds een aantal weken heb ik last van snelheidsproblemen met mijn Ziggo verbinding. Ik heb een 400/40 abonnement en haalde daar nog maar 240/40 van.
Oude situatie:
Technicolor TC7210 in bridge modus
Overpowered pfSense als router
Alles gigabit
Na een belletje met Ziggo en het doorlopen van het standaard lijstje (bekabeld, direct aan modem, etc..) kwamen we tot de conclusie dat er een monteur langs moest komen. Deze stond vorige week donderdag avond op de stoep.
De monteur heeft van alles nagelopen, van het AOP (vervangen door nieuw type) tot de straatkast. Hij heeft ons zelfs op een andere uitgang van de multitap gezet. Dit was allemaal geen oplossing voor het probleem. Als laatste heeft hij het Technicolor modem vervangen door een Compal Connect Box. Dit zorgde ervoor dat de situatie alleen maar slechter werd (150/40). Monteur kon niks meer voor me betekenen en had een storingsmelding aangemaakt.
Nieuwe situatie:
Compal Connect Box in bridge modus
Alles gigabit
De storing is sinds afgelopen dinsdag opgelost volgens de Ziggo website. Nu kreeg ik nog steeds niet de maximale snelheid en heb daarop weer gebeld met Ziggo om weer een afspraak te maken met een monteur. Deze is vanavond langs geweest en blijkbaar is vandaag het snelheidsprobleem echt opgelost. De 400/40 wordt weer netjes gehaald. De monteur is weggegaan zonder iets te doen.
Nu beginnen de problemen echter pas. Sinds de Connect Box is geïnstalleerd ervaar ik alleen maar ellende met de stabiliteit van mijn verbinding. Wanneer de internet verbinding niet gebruikt wordt heb ik een gemiddelde ping van 16ms met uitschieters naar boven de 100ms en af en toe een time-out. Ga ik echter een torrent downloaden (of iets anders met meerdere gelijktijdige verbindingen), wordt de ping mega instabiel. Minima van 40ms tot maxima van 300/400ms met gemiddeld een time-out iedere 5 pings.
Hierdoor wordt de maximale snelheid ook bij lange na niet meer gehaald en is de webinterface van het modem niet vooruit te branden (valt te merken dat hij het moeilijk heeft).
De monteur vertelde me net als de helpdesk van Ziggo dat het onmogelijk is om nog aan een ander modem te komen zonder Intel Puma 6 chipset (of je moet heel veel geluk hebben). De enige oplossing is om weer een monteur in te plannen.. ook al lost dit waarschijnlijk niks op.
Nu vroeg ik mij af of het inderdaad onmogelijk is om een ander modem te krijgen of dat een van jullie toch een manier weet. Want de situatie zoals deze nu is, is niet acceptabel.
p.s. Een andere provider is geen optie, buitengebied en alleen maar Ziggo of ADSL beschikbaar.
Alvast bedankt!
Oude situatie:
Technicolor TC7210 in bridge modus
Alles gigabit
Na een belletje met Ziggo en het doorlopen van het standaard lijstje (bekabeld, direct aan modem, etc..) kwamen we tot de conclusie dat er een monteur langs moest komen. Deze stond vorige week donderdag avond op de stoep.
De monteur heeft van alles nagelopen, van het AOP (vervangen door nieuw type) tot de straatkast. Hij heeft ons zelfs op een andere uitgang van de multitap gezet. Dit was allemaal geen oplossing voor het probleem. Als laatste heeft hij het Technicolor modem vervangen door een Compal Connect Box. Dit zorgde ervoor dat de situatie alleen maar slechter werd (150/40). Monteur kon niks meer voor me betekenen en had een storingsmelding aangemaakt.
Nieuwe situatie:
Compal Connect Box in bridge modus
Alles gigabit
De storing is sinds afgelopen dinsdag opgelost volgens de Ziggo website. Nu kreeg ik nog steeds niet de maximale snelheid en heb daarop weer gebeld met Ziggo om weer een afspraak te maken met een monteur. Deze is vanavond langs geweest en blijkbaar is vandaag het snelheidsprobleem echt opgelost. De 400/40 wordt weer netjes gehaald. De monteur is weggegaan zonder iets te doen.
Nu beginnen de problemen echter pas. Sinds de Connect Box is geïnstalleerd ervaar ik alleen maar ellende met de stabiliteit van mijn verbinding. Wanneer de internet verbinding niet gebruikt wordt heb ik een gemiddelde ping van 16ms met uitschieters naar boven de 100ms en af en toe een time-out. Ga ik echter een torrent downloaden (of iets anders met meerdere gelijktijdige verbindingen), wordt de ping mega instabiel. Minima van 40ms tot maxima van 300/400ms met gemiddeld een time-out iedere 5 pings.
Hierdoor wordt de maximale snelheid ook bij lange na niet meer gehaald en is de webinterface van het modem niet vooruit te branden (valt te merken dat hij het moeilijk heeft).
De monteur vertelde me net als de helpdesk van Ziggo dat het onmogelijk is om nog aan een ander modem te komen zonder Intel Puma 6 chipset (of je moet heel veel geluk hebben). De enige oplossing is om weer een monteur in te plannen.. ook al lost dit waarschijnlijk niks op.
Nu vroeg ik mij af of het inderdaad onmogelijk is om een ander modem te krijgen of dat een van jullie toch een manier weet. Want de situatie zoals deze nu is, is niet acceptabel.
p.s. Een andere provider is geen optie, buitengebied en alleen maar Ziggo of ADSL beschikbaar.
Alvast bedankt!
Dat hoor ik overigens vaker, dat de Technicolor modem een stabielere verbinding heeft dan de Connectbox.
Was bij mij destijds ook. Die technicolor is een mooi ding, helaas alleen beperkte wifi functionaliteit
Was bij mij destijds ook. Die technicolor is een mooi ding, helaas alleen beperkte wifi functionaliteit
Toen ik aan de hand van de problemen die ik ervaar ging zoeken kwam ik daar inderdaad ook achter.Viper® schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:19:
Dat hoor ik overigens vaker, dat de Technicolor modem een stabielere verbinding heeft dan de Connectbox.

Klant van me zit nog steeds met een Puma6 Hitron modem. Begint 1x per week te stotteren en gaat daarna offline totdat modem even handmatig van de stroom wordt getrokken.
Komende week maar eens Ziggo bellen voor een oplossing, begin het nu zat te worden, is een Ziggo 500/50 Pro verbinding.
Komende week maar eens Ziggo bellen voor een oplossing, begin het nu zat te worden, is een Ziggo 500/50 Pro verbinding.
Is goed, heb overigens nu weer 10mbps... en uur geleden had ik de volle 200mbps nog.VodafoneZiggo schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:14:
[...]
Lastig probleem, wat ik zo niet kan beoordelen. Daarvoor heb ik meer informatie nodig.
Stuur ons even een PB met je postcode, huisnummer en toelichting van je situatie, dan kijken we samen wat de oorzaak is en hoe we het euvel kunnen verhelpen!
Groet, Leroy van Ziggo
Edit: 4mbps weer
Ik zou bijna adviseren om tot die tijd dat het is opgelost elke nacht (Of andere handig tijdstip) met een tijdklok de stroom er even kort af te halen._JGC_ schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 21:20:
Klant van me zit nog steeds met een Puma6 Hitron modem. Begint 1x per week te stotteren en gaat daarna offline totdat modem even handmatig van de stroom wordt getrokken.
Dit kan nog steeds^Incognitum schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:59:
[...]
Ik vandaag via opzeggingen verlengd met 6 maanden a €34,95. Hoefde er maar even voor te bluffen, ik ben tevreden.
Tja, ook hier natuurlijk de prijsverhoging. Bij NLE ben ik gewoon €150 minder kwijt voor 50/50 tov huidige 40/4..
Een goed aanbod heb ik ook niet gekregen via de chat.. ik kreeg zelfs een duurder aanbod met minder opties...
//Edit
Uiteindelijk toch gebleven door een ander aanbod via de telefoon.
Wel vraag ik me af waar de extra kosten (>inflatie) in zitten. Als klant van het 40/4 pakket merk ik weinig echte verbeteringen. Ziggo is gewoon stabiel.
De prijs is gewoon erg gestegen van netwerk en telefoondiensten. Enkele jaren terug had je hoor €15 p/m internet..
Toen woonde ik ergens waar geen kabel was, alleen DSL..
Nu heb ik alleen kabel en glasvezel beschikbaar, en is juist DSL niet te krijgen
Een goed aanbod heb ik ook niet gekregen via de chat.. ik kreeg zelfs een duurder aanbod met minder opties...
//Edit
Uiteindelijk toch gebleven door een ander aanbod via de telefoon.
Wel vraag ik me af waar de extra kosten (>inflatie) in zitten. Als klant van het 40/4 pakket merk ik weinig echte verbeteringen. Ziggo is gewoon stabiel.
De prijs is gewoon erg gestegen van netwerk en telefoondiensten. Enkele jaren terug had je hoor €15 p/m internet..
Toen woonde ik ergens waar geen kabel was, alleen DSL..
Nu heb ik alleen kabel en glasvezel beschikbaar, en is juist DSL niet te krijgen
[ Voor 182% gewijzigd door GAIAjohan op 26-05-2018 18:17 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Lijkt bijna wel een laatste stuiptrekking van de providers om de kosten van gesprekken over de vaste lijn elk jaar maar duurder te maken terwijl de mobiele providers al voor minder dan 10euro per maand onbeperkt bellen aanbieden. Mijn vaste lijn loopt via VoIP en dat is echt centen werk per minuut zonder start tarief. Ziggo, KPN e.d. durven daar gewoon 12 a 13 cent start tarief en ook nog eens dat bedrag per minuut voor te vragen.
Juist omdat meer en meer mensen op andere manieren communiceren ( mobiel / chat-apps ) hebben de vaste aanbieders minder inkomsten.jongetje schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:53:
Lijkt bijna wel een laatste stuiptrekking van de providers om de kosten van gesprekken over de vaste lijn elk jaar maar duurder te maken terwijl de mobiele providers al voor minder dan 10euro per maand onbeperkt bellen aanbieden. Mijn vaste lijn loopt via VoIP en dat is echt centen werk per minuut zonder start tarief. Ziggo, KPN e.d. durven daar gewoon 12 a 13 cent start tarief en ook nog eens dat bedrag per minuut voor te vragen.
Ziggo telefonie is alleen thuis maar bruikbaar, ik heb niet eens een telefoon aangekoppeld, en de optie uitgeschakeld bij Ziggo.
Als men mij wil bereiken, weten ze me te vinden, en de andere mensen hier in huis even zo goed( of hoeven niet gebeld te worden)
Datzelfde speelt bij alle 'thuis' telefoon aanbieders, dit zagen we 7 jaar geleden toen Whatsapp ineens momentum kreeg, toen waren de op de mobiele abonnementen gewoon nog dure "smsbundels" en "belminuten" vooraf in de prijs berekend.
Mijn schoonmoeder heeft tot 3 maanden terug nog steeds met 'maar' 300 minuten/sms/mb gewerkt op haar abo.
Vaste lasten zijn 1 euro, een volopbellen bundel is 11 euro. Ziggo wil gewoon die bundels verkopen net zoals je mobiele provider 30 cent per minuut vraagt voor prepaid en 10 euro voor een belbundel.jongetje schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:53:
centen werk, niet eens bij veel voip aanbieders, bv discount voipjongetje schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:53:
Netherlands (Landline) € 0.0014 (incl btw)
Netherlands (Mobile) € 0.0207 (incl btw)
Misschien enigszins offtopic, mijn excuses als het dus hier niet thuis hoort, maar misschien dat er meer mensen met ervaring zijn.
Ik heb een xampp server draaien op mijn computer en wil deze bereiken op mijn smartphone. Dit heeft altijd gewerkt, maar na het even niet gebruikt te hebben, werkt het nu niet meer. De enige verandering die ik mij kan bedenken is dat ik tegenwoordig een Connect Box heb staan.
Zijn er meer mensen die en xampp server (of dergelijke) gebruiken en een Connect Box hebben en die daar wel of misschien helemaal geen problemen mee ervaren?
Alvast bedankt!
Edit:
Chrome op smartphone geeft als error: refused to connect / ERR_CONNECTION_REFUSED
Ik heb een xampp server draaien op mijn computer en wil deze bereiken op mijn smartphone. Dit heeft altijd gewerkt, maar na het even niet gebruikt te hebben, werkt het nu niet meer. De enige verandering die ik mij kan bedenken is dat ik tegenwoordig een Connect Box heb staan.
Zijn er meer mensen die en xampp server (of dergelijke) gebruiken en een Connect Box hebben en die daar wel of misschien helemaal geen problemen mee ervaren?
Alvast bedankt!
Edit:
Chrome op smartphone geeft als error: refused to connect / ERR_CONNECTION_REFUSED
[ Voor 7% gewijzigd door Kid_Stevie op 27-05-2018 21:53 ]
waarschijnlijk heeft de pc jou de vraag gesteld of je "nieuwe netwerk" openbaar of prive is en heb je daarvan aangegeven dat t openbaar is ipv priveKid_Stevie schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:14:
Misschien enigszins offtopic, mijn excuses als het dus hier niet thuis hoort, maar misschien dat er meer mensen met ervaring zijn.
Alvast bedankt!
Edit:
Wil je die alleen bereiken op je interne netwerk of ook vanuit buiten?Kid_Stevie schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:14:
Ik heb een xampp server draaien op mijn computer en wil deze bereiken op mijn smartphone.
Je computer zal met de nieuwe Connect Box waarschijnlijk ook een nieuw (intern) IP adres gekregen hebben.
En als je vanaf buiten toegang wilt dan heb je met de nieuwe Connect Box ook een nieuw extern nummer gekregen. Tevens zul je dan opnieuw de post-forwarding in moeten stellen.
Instellingen heb ik inderdaad gechecked, maar staat op prive. Maar dankjewel voor het meedenken!commentator schreef op maandag 28 mei 2018 @ 07:52:
[...]
waarschijnlijk heeft de pc jou de vraag gesteld of je "nieuwe netwerk" openbaar of prive is en heb je daarvan aangegeven dat t openbaar is ipv prive
Gaat mij alleen om intern. Heb het goede ip adres en de goede poort (zoals aangegeven in xampp), dus dat moet geen probleem zijn. Poort ook gewisseld ivm eventueel conflict, maar zonder resultaat. Maar ook bedankt voor het meedenken!ddaffy schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:48:
[...]
Wil je die alleen bereiken op je interne netwerk of ook vanuit buiten?
Je computer zal met de nieuwe Connect Box waarschijnlijk ook een nieuw (intern) IP adres gekregen hebben.
En als je vanaf buiten toegang wilt dan heb je met de nieuwe Connect Box ook een nieuw extern nummer gekregen. Tevens zul je dan opnieuw de post-forwarding in moeten stellen.
Dat zou dan een heel stuk makkelijker moeten zijn.Kid_Stevie schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:01:
[...]
Gaat mij alleen om intern. Heb het goede ip adres en de goede poort (zoals aangegeven in xampp), dus dat moet geen probleem zijn.
Het enige dat ik me dan nog voor kan stellen is dat de Firewall in de weg zit. Deze kan opnieuw ingesteld zijn na connectie met de nieuwe Connect Box.
Om dat even uit te sluiten zou je tijdelijk even de Firewall in zijn geheel op je PC uit kunnen zetten.
Ja vind het ook zo raar dat het nu niet werkt. Heb het al vaker ingesteld, gebruikt en er is verder niets veranderd. Firewall ook al geprobeerd inderdaad, maar ik hoop van de week het op een geheel ander netwerk te testen om uit te sluiten of het aan het netwerk of de laptop ligt.ddaffy schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:25:
[...]
Dat zou dan een heel stuk makkelijker moeten zijn.
Het enige dat ik me dan nog voor kan stellen is dat de Firewall in de weg zit. Deze kan opnieuw ingesteld zijn na connectie met de nieuwe Connect Box.
Om dat even uit te sluiten zou je tijdelijk even de Firewall in zijn geheel op je PC uit kunnen zetten.
Heb vorige week ook verlengd en een kortingsafspraak gemaakt. Ik heb van de kortingsafspraak geen bevestiging ontvangen. Vandaag Ziggo gebeld, maar die kunnen (willen?) ze me niet geven.
Dit vind ik nogal vreemd, ik geloof best dat het goed komt, maar je gaat toch een overeenkomst aan en dat hoort gewoon op papier te staan. Anders heb je geen poot om op te staan als het niet wordt uitgevoerd.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Dit vind ik nogal vreemd, ik geloof best dat het goed komt, maar je gaat toch een overeenkomst aan en dat hoort gewoon op papier te staan. Anders heb je geen poot om op te staan als het niet wordt uitgevoerd.
Meestal krijg je nog wel een mail, maar niet altijd direct.raven22 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:15:
Heb vorige week ook verlengd en een kortingsafspraak gemaakt. Ik heb van de kortingsafspraak geen bevestiging ontvangen. Vandaag Ziggo gebeld, maar die kunnen (willen?) ze me niet geven.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik heb ook wel een mail gehad, maar daar wordt met geen woord gerept over de kortingsafspraak.vinom schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:17:
Ik heb de mail ieder geval wel gehad, dezelfde dag nog.
en wat was je deal als ik vragen mag? Een half jaar voor de helft?raven22 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:15:
Burp
dat mag wel maar dat staat los van mijn vraag, maar voor de nieuwsgierigen 5 maanden voor 50% (ik heb geen alles-in-1)Wii4all schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:29:
[...]
en wat was je deal als ik vragen mag? Een half jaar voor de helft?
Als ik mij goed herinner staat de deal zelf er niet in.raven22 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:25:
[...]
Ik heb ook wel een mail gehad, maar daar wordt met geen woord gerept over de kortingsafspraak.
Heb het even opgezocht, er stonden vorig jaar ook geen details over prijs of iets dergelijks in. Alleen van u hebt een jaar verlengd met dit abonnement dat na 12 maanden weer maandelijks opzegbaar is.
Dus niet iets van u krijgt 6 maanden voor 34 euro.
Verwijderd
Lijkt op een IPv6 versus IPv4 probleem. Als dat het is vraag Ziggo of je een IPv4 adres kan krijgen. Ben je van portforwarding problemen in ieder geval af.Kid_Stevie schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:29:
[...]
Ja vind het ook zo raar dat het nu niet werkt. Heb het al vaker ingesteld, gebruikt en er is verder niets veranderd. Firewall ook al geprobeerd inderdaad, maar ik hoop van de week het op een geheel ander netwerk te testen om uit te sluiten of het aan het netwerk of de laptop ligt.
Is het hebben van een IPv4 of IPv6 van invloed op het lokale netwerk? Daarnaast heb ik volgens mij ook gewoon nog IPv4.Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:56:
[...]
Lijkt op een IPv6 versus IPv4 probleem. Als dat het is vraag Ziggo of je een IPv4 adres kan krijgen. Ben je van portforwarding problemen in ieder geval af.
Verwijderd
Ik begreep dat jij die server extern benaderde. Dat is kennelijk dus niet het geval.Kid_Stevie schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:03:
[...]
Is het hebben van een IPv4 of IPv6 van invloed op het lokale netwerk? Daarnaast heb ik volgens mij ook gewoon nog IPv4.
Nee sorry als dat niet helemaal duidelijk was, het is binnen hetzelfde netwerk, waarbij ik de server (op een computer) vanaf een ander apparaat (in dit geval smartphone) wil benaderen.Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:06:
[...]
Ik begreep dat jij die server extern benaderde. Dat is kennelijk dus niet het geval.
Verwijderd
Nergens voor nodig dat sorry. Ik moet ook beter lezen. Maar je schrijft dat je niet zeker weet of je een IPv4 adres hebt. Controleer dat eens. Als je namelijk een nieuw modem krijgt is dat bij Ziggo nu altijd een IPv6. Weet niet of het invloed heeft op je interne netwerk. Wat ik wel zeker weet dat portforwarding met IPv6 en DS-lite geen feest is en je beperkt wordt.Kid_Stevie schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:08:
[...]
Nee sorry als dat niet helemaal duidelijk was, het is binnen hetzelfde netwerk, waarbij ik de server (op een computer) vanaf een ander apparaat (in dit geval smartphone) wil benaderen.
Misschien dat een ander zijn licht daar verder over kan laten schijnen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2018 17:15 ]
Laatste versie van xampp downloaden en er overheen installerenKid_Stevie schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:01:
[...]
Instellingen heb ik inderdaad gechecked, maar staat op prive. Maar dankjewel voor het meedenken!
[...]
Gaat mij alleen om intern. Heb het goede ip adres en de goede poort (zoals aangegeven in xampp), dus dat moet geen probleem zijn. Poort ook gewisseld ivm eventueel conflict, maar zonder resultaat. Maar ook bedankt voor het meedenken!
Bij mij stond het er wel in.Martinusz schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:55:
[...]
Als ik mij goed herinner staat de deal zelf er niet in.
Heb het even opgezocht, er stonden vorig jaar ook geen details over prijs of iets dergelijks in. Alleen van u hebt een jaar verlengd met dit abonnement dat na 12 maanden weer maandelijks opzegbaar is.
Dus niet iets van u krijgt 6 maanden voor 34 euro.
'Eerste 6 maanden Internet en TV 39,95 per maand'
Goedenavond,
Wij hebben de laatste maanden het probleem dat de mediabox om de haverklap opnieuw opstart.
Vaak gebeurt dit als je net de tv aanzet en soms na 5 minuten.
Het antwoord van Ziggo is om de box te resetten, maar dat wil ik niet omdat het heel veel werk heeft gekost om de ip adressen goed te krijgen in combinatie met de router.
Iemand die dit ook heeft gehad?
Ik gebruik de mediabox XL alleen voor TV kijken. Modem staat uit.
Wij hebben de laatste maanden het probleem dat de mediabox om de haverklap opnieuw opstart.
Het antwoord van Ziggo is om de box te resetten, maar dat wil ik niet omdat het heel veel werk heeft gekost om de ip adressen goed te krijgen in combinatie met de router.
Ja hier sinds een tijdje ook last van, staat bij jou dan ook het gele lampje aan de voorkant aan? (wat normaal blauw of rood is)Teletekst schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:33:
Goedenavond,
Ja klopt.Martinusz schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:40:
[...]
Ja hier sinds een tijdje ook last van, staat bij jou dan ook het gele lampje aan de voorkant aan? (wat normaal blauw of rood is)
Ik heb nooit problemen gehad, maar dit is sinds een paar maanden.
Ik heb tot nu altijd een email gehad elke jaar ongeveer soortgelijk qua tekst zoals hieronder.
Dit krijgt u van ons
Alle bedragen zijn in euro's en inclusief 21% BTW
Wat zit er in uw pakket?
Dit is het, handig om te weten. 58,95
Kabel TV
TV Standard
Internet Complete
Safe Online
Actie
1e 6 maanden Internet en TV €34,95 p/mnd. Deze korting is niet berekend in bovengenoemde prijs.
Eenmalige kosten of kortingen
Activatiekosten 19,95
Geen activatiekosten bij een Internet en TV Pakket -19,95
We hebben onze algemene voorwaarden herschreven. Ze zijn eenvoudiger geworden, ze zijn voor alle klanten gelijk en gaan in op 1 juli 2018. Goed om te weten: er verandert niets in uw nadeel.
Looptijd van uw abonnement
Wat krijgt u en voor hoe lang? Dat is handig om op een rij te hebben. Als uw abonnement automatisch eindigt, dan ziet u dat terug in de naam van het abonnement.
Abonnement Contracttermijn
Internet Complete en TV Start (CI+, zonder bellen) 12 maanden
Heb overigens zonder meerkosten een ci+ module gevraagd en gekregen.
Dit krijgt u van ons
Wat zit er in uw pakket?
Kabel TV
TV Standard
Internet Complete
Safe Online
Actie
1e 6 maanden Internet en TV €34,95 p/mnd. Deze korting is niet berekend in bovengenoemde prijs.
Activatiekosten 19,95
We hebben onze algemene voorwaarden herschreven. Ze zijn eenvoudiger geworden, ze zijn voor alle klanten gelijk en gaan in op 1 juli 2018. Goed om te weten: er verandert niets in uw nadeel.
Wat krijgt u en voor hoe lang? Dat is handig om op een rij te hebben. Als uw abonnement automatisch eindigt, dan ziet u dat terug in de naam van het abonnement.
Wat wij hier nu eigenlijk standaard doen is de box geheel uitzetten als we naar bed gaan.
Het gebeurde regelmatig dat hij niet lekker op wil starten of dat on-demand niet werkt.
Sinds dat ik hem telkens uitzet zijn de problemen nog niet geheel weg, maar wel een stuk minder geworden.
Bij opnames laten we hem natuurlijk wel aanstaan
fZiggo gebied overigens.
Het gebeurde regelmatig dat hij niet lekker op wil starten of dat on-demand niet werkt.
Sinds dat ik hem telkens uitzet zijn de problemen nog niet geheel weg, maar wel een stuk minder geworden.
Bij opnames laten we hem natuurlijk wel aanstaan
fZiggo gebied overigens.
2250 WP Zuid PVoutput
Wij ook nooit, maar sinds wat weken ook. Soms dagen geen last van, maar vandaag bijvoorbeeld weer wel. Wat helpt is de box met de schakelaar uit en dan ff later weer aanzetten. Heb het idee dat de box op tilt slaat van een signaal ofzo? Want het is vaak zo dat je net een paar seconden tv beeld hebt en dan springt ie op zwart en komt er niet meer uit.Teletekst schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:42:
[...]
Ja klopt.
Ik heb nooit problemen gehad, maar dit is sinds een paar maanden.
Advies Ziggo was ook fabrieksinstellingen....
NeeTeletekst schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:08:
@MdO82 Het lijkt me nogal drastisch om dit elke avond te moeten doen. Helemaal als niet alle problemen verholpen worden. Toch bedankt voor de tip.
@Martinusz Heb je de box al een keer naar fabrieksinstellingen gereset? Ik wil dat liever niet doen als het niet helpt.
Ik kreeg het advies namelijk terwijl mijn klacht was dat de box uberhaupt niet aanging
Het zal in ieder geval geen fluit uitmaken idd, omdat het netwerk niet echt optimaal is, maar goed wederhelft heeft het idee dat het helpt dus we laten het nog maar zoMartinusz schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:12:
[...]
Neeook geen zin in, omdat het zeer waarschijnlijk geen fluit uitmaakt
Ik kreeg het advies namelijk terwijl mijn klacht was dat de box uberhaupt niet aanging
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb inmiddels een Ziggo forum gevonden waar het probleem uitgebreid wordt besproken.
Hier staat ook een antwoord van Ziggo:
Probleem is bij ons bekend, we zijn nog aan het zoeken naar de oorzaak. We hebben ondertussen wel gevonden dat het in sommige gevallen op te lossen is door harde schijf ruimte vrij te maken, advies is om minimaal 70% vrij te hebben, andere oplossing is hem tijdelijk van het stroom te halen, dit mag het ook oplossen. Maar probleem is dus bekend bij ons, dus mocht dit niet helpen, er komt uiteindelijk wel een oplossing voor. Tot die tijd excuses voor het ongemak welke je hierdoor hebt.
Ik vind het een antwoord van niks, maar wie weet werkt het bij jullie.
Probleem is bij ons bekend, we zijn nog aan het zoeken naar de oorzaak. We hebben ondertussen wel gevonden dat het in sommige gevallen op te lossen is door harde schijf ruimte vrij te maken, advies is om minimaal 70% vrij te hebben, andere oplossing is hem tijdelijk van het stroom te halen, dit mag het ook oplossen. Maar probleem is dus bekend bij ons, dus mocht dit niet helpen, er komt uiteindelijk wel een oplossing voor. Tot die tijd excuses voor het ongemak welke je hierdoor hebt.
Ohja vergeten, die optie is ook weleens gegeven ja, alleen nemen wij haast niks op, dus de hardeschijf staat niks op. Was ook nog een instelling over schijfbeheer die op een specifieke waarde zou moeten staan. (stond die al)Teletekst schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:27:
Ik heb inmiddels een Ziggo forum gevonden waar het probleem uitgebreid wordt besproken.
Waarom zou je dan een Mediabox XL willen als je niet opneemt? Dat ding kost veel stroom, start niet zo heel snel op en kost je rond de 8 a 10 euro per maand. Waarom dan niet de standaard mediabox?Martinusz schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:42:
[...]
Ohja vergeten, die optie is ook weleens gegeven ja, alleen nemen wij haast niks op, dus de hardeschijf staat niks op. Was ook nog een instelling over schijfbeheer die op een specifieke waarde zou moeten staan. (stond die al)
Omdat we eerst het hoogste pakket hadden, nu het middelste en we wel gebruik maken van pauzeren, replay en movies & series en Netflixjongetje schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:17:
[...]
Waarom zou je dan een Mediabox XL willen als je niet opneemt? Dat ding kost veel stroom, start niet zo heel snel op en kost je rond de 8 a 10 euro per maand. Waarom dan niet de standaard mediabox?
Wij kregen deze:beezjeh schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:42:
Ik heb tot nu altijd een email gehad elke jaar ongeveer soortgelijk qua tekst zoals hieronder.
Dit krijgt u van ons
Wat zit er in uw pakket?
Kabel TV
TV Standard
Internet Complete
Safe Online
Actie
Activatiekosten 19,95
Beste Shadowkid053,
Wat fijn dat u uw contractperiode voor uw abonnement(en) met 12 maanden heeft vernieuwd. Daar hoort een cadeautje bij. U krijgt van ons:
Eerste 6 maanden Internet en TV 34,95 per maand
Ik heb een maand terug mijn abonnement op het extra zenderpakket inclusief Movies & Series XL opgezegd met een einddatum van 31-mei-2018. Dit heb ik ook netjes bevestigd gekregen van Ziggo. Dus ik wilde vandaag nog even snel de laatste aflevering van Westworld bekijken en wat schetst mijn verbazing, Movies & Series XL werkt niet meer.
Dus Ziggo maar gebeld en ze bevestigden dat Movies & Series XL vandaag al was stopgezet, omdat ik een maand geleden had opgezegd. Maar.. bij het opzeggen had ik dus t/m 31 mei aangegeven en dat staat ook in de e-mail bevestiging. Het enige wat ze voor mij konden doen was het weer voor een maand activeren, maar dan moest ik die hele maand ook weer gaan betalen, omdat ik dan opnieuw een maand opzegtermijn zou hebben. Ook na herhaaldelijk aangeven dat ik het daar niet mee eens was, werd geen andere optie geboden. Lekkere klantenservice van Ziggo!
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Wel bijzonder, al een aantal maanden de downloadsnelheid niet gehaald. Dus uiteindelijk met Ziggo tot de conclusie dat er een monteur dient te komen en dan een dag voor tijd lopen alle tests goed en wordt de downloadsnelheid met gemak gehaald. Afspraak dus maar gecanceld, maar hoe dat nu ineens kan is mij echt een raadsel...
dit soort pratijken heb ik ook mee gemaakt, vandaar dat ik naar T-mobile ben gegaanPatrickC schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:03:
Ik heb een maand terug mijn abonnement op het extra zenderpakket inclusief Movies & Series XL opgezegd met een einddatum van 31-mei-2018. Dit heb ik ook netjes bevestigd gekregen van Ziggo. Dus ik wilde vandaag nog even snel de laatste aflevering van Westworld bekijken en wat schetst mijn verbazing, Movies & Series XL werkt niet meer.Dus Ziggo maar gebeld en ze bevestigden dat Movies & Series XL vandaag al was stopgezet, omdat ik een maand geleden had opgezegd. Maar.. bij het opzeggen had ik dus t/m 31 mei aangegeven en dat staat ook in de e-mail bevestiging. Het enige wat ze voor mij konden doen was het weer voor een maand activeren, maar dan moest ik die hele maand ook weer gaan betalen, omdat ik dan opnieuw een maand opzegtermijn zou hebben. Ook na herhaaldelijk aangeven dat ik het daar niet mee eens was, werd geen andere optie geboden. Lekkere klantenservice van Ziggo!
Ik was ook al aan het overwegen om nu weg te gaan bij Ziggo, Ik ben al bij Vodafone weggegaan een paar maanden terug omdat ze de beloofde korting/extra's als klant van Ziggo en Vodafone niet konden waarmaken, omdat je dan ook een intenetverbinding moest afnemen bij hun. Maar ik wil voor internet graag glasvezel houden en dat bieden ze niet. En bij KPN kreeg ik de korting/extra's wel bij Internet en mobiel, terwijl ik TV nog gewoon bij Ziggo kon houden. Dus het mobiele abonnement bij Vodafone/Ziggo was 10 EUR duurder per maand tov KPN en ben toen maar overgestapt naar KPN.Wvr schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:39:
[...]
dit soort pratijken heb ik ook mee gemaakt, vandaar dat ik naar T-mobile ben gegaan
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic