Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
quote:
wopper schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 08:59:
[...]
Hmmm maar dat is niet legaal neem ik aan? Ik zie het in de dienstverlening van Ziggo niet terug, interactieve TV is niet echt wat ik bedoel, ik doel op native IP, snel, hoge bandbreedte, loeischerp ;-)
Ik verwacht dat binnenhuis IPTV "mag". Wel veel werk.

De wissel naar IPTV lijkt mij logisch voor 4K? Dan kan je DOCSIS 3.1 mux-en daarvoor gebruiken inclusief multicast, waardoor je, vooral bij minder huizen per CMTS, meestal meer beschikbare bandbreedte krijgt?
Worst case: iedereen kijkt wat anders. Gemiddeld geval: Iedereen kijkt TVOH en je hebt een paar gigabit over 8)7

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:17
quote:
ANdrode schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 10:43:
[...]

Ik verwacht dat binnenhuis IPTV "mag". Wel veel werk.

De wissel naar IPTV lijkt mij logisch voor 4K? Dan kan je DOCSIS 3.1 mux-en daarvoor gebruiken inclusief multicast, waardoor je, vooral bij minder huizen per CMTS, meestal meer beschikbare bandbreedte krijgt?
Worst case: iedereen kijkt wat anders. Gemiddeld geval: Iedereen kijkt TVOH en je hebt een paar gigabit over 8)7
Ik vraag mij alleen af hoe je dat nu al werkend zou kunnen krijgen die streams zijn toch encrypted/signed? De streams nu via de App is inderdaad unicast. Dat schaalt (soms) slecht tijdens pieken en dat zie je ook bij de F1 uitzendingen.

Maar elke aanbieder van IPTV gebruikt multicast. Hopelijk ziggo ook tzt zodat dat Coax spul de deur uit kan, op het modem na. Mooie kleine energie zuinige setopbox ter grootte van 2 sigaretten pakjes.

Ik denk dat multicast zappen sneller is dan unicast TCP zappen 🤪

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken ......

quote:
wopper schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 08:59:
[...]
Hmmm maar dat is niet legaal neem ik aan? Ik zie het in de dienstverlening van Ziggo niet terug, interactieve TV is niet echt wat ik bedoel, ik doel op native IP, snel, hoge bandbreedte, loeischerp ;-)
Je ziet bij Ziggo zelf nooit terug via welke diverse mogelijkheden je het aangeboden dvb-c signaal binnenshuis kunt distribueren. Een dvb-c netwerktuner kan daar bijv. voor worden ingezet, met daarbij geschikte software (en wat aanvullende hardware), en daarmee kan het signaal op dezelfde kwaliteit worden gedeeld zoals het bij de klant binnenkomt. Er is niets illegaals aan indien je gebruik maakt van datgene wat je van Ziggo al in het bezit hebt. In het geval van het verspreiden van alle HD kanalen, een op naam geregistreerde Irdeto Smartcard.

héél Holland bakt, maar half Holland bakt er niets van

• wopper
quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 15:09:
[...]

Je ziet bij Ziggo zelf nooit terug via welke diverse mogelijkheden je het aangeboden dvb-c signaal binnenshuis kunt distribueren. Een dvb-c netwerktuner kan daar bijv. voor worden ingezet, met daarbij geschikte software, en daarmee kan het signaal op dezelfde kwaliteit worden gedeeld zoals het bij de klant binnenkomt. Er is niets illegaals aan indien je gebruik maakt van datgene wat je van Ziggo al in het bezit hebt. In het geval van het verspreiden van de HD kanalen, een op naam geregistreerde Irdeto Smartcard.
Cool ik wist niet eens dat dit concept in een onebox principe te koop was (zonder smartcard, lijkt het).

• ANdrode
  • Niet online
quote:
wopper schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 12:05:
[...]
Ik vraag mij alleen af hoe je dat nu al werkend zou kunnen krijgen die streams zijn toch encrypted/signed? De streams nu via de App is inderdaad unicast. Dat schaalt (soms) slecht tijdens pieken en dat zie je ook bij de F1 uitzendingen.
De Ziggo GO app gebruikte Verimatrix encryptie. Deze is ook geschikt voor multicast, de keys waarmee de video versleuteld is veranderen veel sneller dan de keys waarmee je deze keys ontsleuteld.

Je geeft gebruikers via een derde stream toegang tot deze keystream. Dit kan je synchroon doen (API call) of weer in een dvb stream.

Zo kan je ook een CDN gebruiken voor de video streams ipv voor elke gebruiker versleutelen.
quote:
Maar elke aanbieder van IPTV gebruikt multicast. Hopelijk ziggo ook tzt zodat dat Coax spul de deur uit kan, op het modem na. Mooie kleine energie zuinige setopbox ter grootte van 2 sigaretten pakjes.

Ik denk dat multicast zappen sneller is dan unicast TCP zappen 🤪
De 4K opnames van de olympische spelen gaan (Ars Technica) over the top met een stb. Vast zuiniger dan een Horizon box :+

Ik heb UDP multicast IPTV gebruikt. Dit zapte snel maar niet direct. Wanneer je predictive tuning doet op meerdere zenders kan je vloeiend doorzappen – maar met die aanpak kan dit bij unicast ook.

• Lisadr
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:15
Overgestapt van CI+ naar decoder en heb vaan Ziggo een Humax 5300C in bruikleen ontvangen. Ze konden mij niet vertellen hoe groot de aanbevolen HDD (USB sticks schijnt ie niet te kunnen ondersteunen). Mijn vraag is hoeveel minuten kan er opgenomen worden per GB?

GoT, You have to love it!

• Even Afwezig
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 07:57

Even Afwezig

kom zo.....

Max 1Tb HDD.
Hoeveel uur daar op kan is afhankelijk van onder meer de bitrate van de uitzending.

Even Afwezig

• Exterminator
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 17-06 09:54
Op dit moment woon ik nog bij m'n ouders, nu ga ik binnenkort samenwonen/verhuizen en ik gebruik nu het mail adres van @home op het ziggo abonnement van m'n ouders.

Het liefst wil ik uiteraard m'n email adres behouden wanneer ik op m'n nieuwe locatie een Ziggo abonnement neem. Iemand enig idee hoe dit zit?

• Swordlord
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:13

Swordlord

Act first, think never

Zolang je ouders hun abonnement niet opzeggen.
Kun je je mailbox gewoon bij hun door laten lopen en dus gebruiken.

Dat Ziggo de migratie van mailbox naar ander abonnement/klant doet lijkt me onwaarschijnlijk.
Maar je kan altijd eens navragen.

Swordlord wijzigde deze reactie 18-02-2018 17:21 (21%)

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook nog steeds een @home.nl e-mailadres dat ik 18 jaar geleden heb aangemaakt toen ik nog bij mn ouders woonde. Zolang mn ouders hun Ziggo-aansluiting niet opzeggen blijft dat adres gewoon werken. Ben toen ik uit huis ben gegaan wel overgaan op een Gmail-adres als hoofdadres (en haal daarin nog steeds dat @home adres op). Gmail is toch wel wat handiger dan pop3 mail van ziggo die verdwijnt van de server als je het hebt opgehaald.

• fredgroes
  • Laatst online: 19:37
quote:
Palomar schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:57:
Ik heb ook nog steeds een @home.nl e-mailadres dat ik 18 jaar geleden heb aangemaakt toen ik nog bij mn ouders woonde. Zolang mn ouders hun Ziggo-aansluiting niet opzeggen blijft dat adres gewoon werken. Ben toen ik uit huis ben gegaan wel overgaan op een Gmail-adres als hoofdadres (en haal daarin nog steeds dat @home adres op). Gmail is toch wel wat handiger dan pop3 mail van ziggo die verdwijnt van de server als je het hebt opgehaald.
Ziggo ondersteunt ook imap

• Bartjuh1981
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15-06 11:17
quote:
Palomar schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:13:
Hebben meer mensen met de Connect Box en Chrome dat je soms een paar seconden 'Host vaststellen' of 'Resolving host' in de statusbalk ziet staan? Ik zit hier al een tijdje mee te zoeken waar dit aan ligt. Nu blijkt als ik in Chrome de instelling 'Een voorspellingsservice gebruiken om pagina's sneller te laden' uitzet, dat deze 'Host vaststellen' vertragingen niet meer optreden en het algehele surfbeleving veel soepeler gaat.

Wat deze instelling volgens mij doet is bij het ophalen van een pagina heel snel alle linkjes op deze pagina scannen, zodat die daarna sneller op te vragen zijn. Ik vermoed dat dit teveel connecties tegelijk zijn, waar de Connectbox niet tegen kan. Iemand een idee of dit vermoeden terecht is?
Ja, probleem heb/had ik hier ook. Voorlopig lijkt het opgelost door de Google DNS servers te gebruiken (instellen per device, gaat helaas niet in Connect Box).

De tweede optie "Voorspellingsservice Chrome uitzetten" heb ik (nog) niet nodig gehad.

• maontje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 10:36

maontje

better off Playing

quote:
MediaZoo schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:12:
[...]

Langzaam is voor iedereen anders dat klopt. Maar niet direct doorschakelen etc. ligt simpelweg aan de bekabeling.

[...]

Op kanaal 850 wordt gecheckt of alle transportstreams netjes binnenkomen. Krijg je 850 niet te zien is de kans groot dat er een DSR-wcd in de installatie zit en niet alle frequenties op de juiste uitgang van het AOP zitten.

Ik heb geen zin om een cursus HFC-netwerken te geven. Maar het is voor de klant een indicatie of het AOP nog deugt, meer ook niet.
Volgens mij was dat kanaal 750

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Het ziet er naar uit dat het TP-Link accespoint van Ziggo een hoognodige update heeft gekregen.

Beetje vervelend dat hij hem gewoon op willekeur dat gepushed krijgt en hij naar fabrieksinstellingen omgaat. Want opeens lag de "wifi" eruit.

Het is nu versie 2.1.1 met eindelijk ondersteuning voor 5 GHZ DFS channels en 2.4/5GHZ Bandsteering.
2 opties die toch wel een gemis waren.

@ Pim hieronder.
Was niet bedoeld als klacht, was meer observatie om het aan te kaarten/bekend te maken voor andere hier.
Toch bedankt voor reactie :)

Swordlord wijzigde deze reactie 21-02-2018 12:45 (24%)

• Ziggo-Webcare
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:38

Ziggo-Webcare

Bedrijfsaccount Ziggo
quote:
Swordlord schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:16:
Het ziet er naar uit dat het TP-Link accespoint van Ziggo een hoognodige update heeft gekregen.

Beetje vervelend dat hij hem gewoon op willekeur dat gepushed krijgt en hij naar fabrieksinstellingen omgaat. Want opeens lag de "wifi" eruit.
Excuus. We zijn ons ervan bewust dat door de firmware upgrade van afgelopen nacht de instellingen op default komen. Om die reden ook is het proces gepauzeerd en gaan we onderzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren. Via http://ziggo-ap/ kan je de instellingen weer aanpassen. Sorry voor het ongemak.

Groet, Pim van Ziggo

Ziggo-Webcare

• Cai
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16-06 10:16
quote:
Lisadr schreef op zondag 18 februari 2018 @ 10:05:
Overgestapt van CI+ naar decoder en heb vaan Ziggo een Humax 5300C in bruikleen ontvangen. Ze konden mij niet vertellen hoe groot de aanbevolen HDD (USB sticks schijnt ie niet te kunnen ondersteunen). Mijn vraag is hoeveel minuten kan er opgenomen worden per GB?
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik heb begrepen van de supportdesk dat er alleen de optie is, Ziggo mediabox (XL) of een CI+ module. Anders krijg je "domme" decoders zonder opname functie.

Ik zit nu te twijelen om bij bijv. Coolblue een Humax 5400c aan te schaffen en dan maar te hopen dat mijn problemen/irritatie over zijn.

Eeuwig spijt dat ik mijn oude UPC box geretourneerd heb.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken ......

quote:
Cai schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:33:
[...]
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik heb begrepen van de supportdesk dat er alleen de optie is, Ziggo mediabox (XL) of een CI+ module. Anders krijg je "domme" decoders zonder opname functie.

Ik zit nu te twijelen om bij bijv. Coolblue een Humax 5400c aan te schaffen en dan maar te hopen dat mijn problemen/irritatie over zijn.

Eeuwig spijt dat ik mijn oude UPC box geretourneerd heb.
Jij zit in oud UPC gebied? En daarmee komen er ook Irdeto beperkingen mee. Bovenstaande (nog steeds redelijk beperkte) Irdeto ontvanger werkt in oud UPC enkel met de zenders die "openbaar" zonder enige vorm van encryptie te bekijken zijn. Zenders bekijken zonder geactiveerde Irdeto smartcard of zonder Nagravision activatie bedoel ik dus. Mocht dat voldoende zijn voor een Ziggo (UPC) abonnee dan kan er via diverse wegen een Irdeto ontvanger/recorder worden aangekocht.

héél Holland bakt, maar half Holland bakt er niets van

• Tackleberry
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:34
quote:
MdO82 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:46:
Ik ben benieuwd.
Nog geen bevestiging gehad dus.

Laat je het weten of het toch gelukt is :D
Beetje laat, maar de aanbieding was wel opgeslagen, maar niet daadwerkelijk doorgevoerd. Daar kwam ik bij de nieuwe factuur helaas achter. Ze hebben het nu alsnog doorgevoerd en daar heb ik wél direct een bevestiging van ontvangen. Helaas gaat de korting (6 maanden Internet + TV Max voor 34,95) pas per 1 april in.

Ze waren helaas niet gevoelig voor het feit dat ik zeker een maand (misschien zelfs twee) door hun fout te veel betaal. Ik ga de komende facturen in ieder geval scherp in de gaten houden. :P

• Qualixo
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 13-05 10:06
Ik baal er van dat die Horizon oplossing maar tot 2 extra XL boxen kunnen. Heb eenmaal een groot gezin en kom voor mijn doen nu 2 boxen te kort:(
Heb wel chromecasts om te streamen maar dat is verre van ideaal voor de kleintjes. zeker als je zelf van zender wilt wisselen. En de afgelopen 3 maanden was dat huilen vanwege de google play issues dat je router letterlijk crashed van de udp floods.
Kan wel 2 boxen afnemen maar dan moet het weer over COAX en dat heb ik niet in mijn huis liggen anders dan de AOP. Overal Cat6 in de muren verwerkt.
Zou mooi zijn als het horizon systeem meer boxen gaat ondersteunen of dat het echte IPTV gaat worden zonder de afhankelijkheid van die primaire box.

Kan de overstap naar bv kpn wel maken maar dan gaat mijn snelheid met factor 4 naar beneden en verlies ik al die mooie monopoly vodafone kortingen _/-\o_
Zit wel te kijken naar die android tv boxen waar je ziggo go direct op kan draaien maar lees dat dat ook verre van ideaal is of wel of niet werkt? iemand een werkende oplossing anders dan coax door mn huis trekken, chromecasts of overstappen naar andere provider? Heb geen glasvezel hier.. :O

https://vdr.one | Drone Pilot |

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
Ziggo-Webcare schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 10:40:
Dit kanaal zou tegenwoordig op kanaal 997 moeten zitten maar is inderdaad alleen in voormalig UPC gebied op de standaard mediabox beschikbaar, is niet in voormalig ziggo gebied beschikbaar en ook niet op de Horizon/Mediabox XL en C+ modules. Dit bereik je door op de rode knop te drukken terwijl je kanaal 997 er op hebt.
997 geeft inderdaad een Ziggo testbeeld, de rode knop doet dat echter niets. Al heb ik het gevoel dat de aloude rode knop van de UPC afstandsbediening wat anders is dan de rode knop van de media box XL.

Misschien wel een idee om de vers meegeleverde handleidingen en website wat aan te passen. Overal staat 850 maar dat werkt blijkbaar niet overal.

Is er een alternatieve manier voor die check uit de handleiding of moet ik die gewoon laten zitten?

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik heb al jaren internet/tv van Ziggo en eigenlijk nooit problemen.
Heb een oude mediabox (zwart, geen opnemen) en een witte Connectbox modem (wifi)

Nu zat ik alleen te kijken naar Ziggo zakelijk aangezien ik al jaren een eigen bedrijf heb en mijn internet natuurlijk ook voor zakelijke doeleinden gebruik.

Gebeld met Ziggo en die geven aan dat ze het abo zo kunnen overzetten, ik houd dan dezelfde modem en mediabox.

Even hier polsen of dit inderdaad zonder problemen kan. Of zie ik iets over het hoofd?

https://www.spectre.ai?ref=Viper (The world's first broker-less financial trading platform)

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:34
quote:
Viper® schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:00:
Ik heb al jaren internet/tv van Ziggo en eigenlijk nooit problemen.
Heb een oude mediabox (zwart, geen opnemen) en een witte Connectbox modem (wifi)

Nu zat ik alleen te kijken naar Ziggo zakelijk aangezien ik al jaren een eigen bedrijf heb en mijn internet natuurlijk ook voor zakelijke doeleinden gebruik.

Gebeld met Ziggo en die geven aan dat ze het abo zo kunnen overzetten, ik houd dan dezelfde modem en mediabox.

Even hier polsen of dit inderdaad zonder problemen kan. Of zie ik iets over het hoofd?
De prijs?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Viper®
  • Niet online
quote:
Ik betaal nu particulier 59 euro volgens mij. (200 mbit, standaard tv, geen bellen)
Zakelijk is het nu eerste 3 maanden gratis, daarna ¤45,- (exc btw)

ik zie echter dat als ik de 3 maanden actie neem en ik het pakket wil wijzigen ik ipv 3 maanden gratis 2 maanden 50% korting krijg

https://www.spectre.ai?ref=Viper (The world's first broker-less financial trading platform)

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12-06 16:16

TommyGun

Stik er maar in!

Is het raadzaam om de TC7200 te laten vervangen door een Connect Box met het oog op meerdere kanalen?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• icy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17-06 10:21

icy

swarma

quote:
icy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:25:
Ik heb een vraagje. Ik kan in de zenderlijst vinden dat Cartoon Network een XL zender is, maar ik heb geen XL Pakket (meer) en kan deze zender nog wel zien. Andere extra zenders overigens niet hoor.

Komt CN in het basis pakket terecht? Dit zou wel erg tof zijn, want dit zou de voornaamste reden zijn om een XL pakket af te sluiten en dit is dan niet meer nodig. Zat nog te twijfelen om het af te sluiten na de proef abbonement, want de kleine vind het toch erg geweldig die zender.
Helaas, na een lange tijd moest het toch gebeuren. Nieuwe mediabox en dag Cartoon Network.

Heb Netflix de deur uit gedaan en nu maar CN op de normale manier (en de talloze andere zenders)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 21:33
Verwacht morgen een nieuwe modem, Cisco loopt regelmatig vast.
Kom laat ik eens bellen met de helpdesk om hem alvast in bridge te laten zetten, gaan het dametje aan de lijn gelijk de nieuwe activeren!? Owh meneer u heeft deze nog niet ontvangen?
Huidige router zal weer geactiveerd worden en dat zal binnen een aantal uren gebeuren, as we speak kan ik nog steeds inloggen op mijn Sophos XG.

Iemand hier ervaringen mee?

Whatever.

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:54

TFHfony

Professional Weirdo

quote:
TommyGun schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:57:
Is het raadzaam om de TC7200 te laten vervangen door een Connect Box met het oog op meerdere kanalen?
Dat hangt er vooral vanaf of je problemen ziet met je snelheid rond de spitstijden. Zo niet, dan niet...

www.file-hunter.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Lisadr
  • Registratie: oktober 2007
quote:
Cai schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:33:
[...]

Zij gaven mij de optie
Een domme decoder of CI+ mij een TV start pakket. Als ik een Mediabox XL wil moet ik upgraden naar TV Complete of TV max. Ik heb een 5300C gekregen zonder opname functie. Opnemen kan met een externe HDD. Ze konden mij niet vertellen hoe groot de aanbevolen HDD (USB sticks schijnt ie niet te kunnen ondersteunen). Mijn vraag is hoeveel minuten kan er opgenomen worden per GB?

GoT, You have to love it!

quote:
Lisadr schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:27:
[...]

Mijn vraag is hoeveel minuten kan er opgenomen worden per GB?
Die vraag heb je een pagina terug ook al gesteld ;)
quote:
Even Afwezig schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:01:
Max 1Tb HDD.
Hoeveel uur daar op kan is afhankelijk van onder meer de bitrate van de uitzending.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 22:36
Voor wie net als mij weer wat films wil gaan bekijken in de voorjaarsvakantie, bel even met ziggo en je krijgt 3 maanden film1 voor 5 euro per maand (niet via de site te vinden).

Het loont sowieso wel om als je iets nieuws wilt eerst met ziggo te bellen, ze hebben geregeld acties die nergens te vinden zijn, maar als je erom vraagt hebben ze ze achter de hand voor je.

Hobbykok wijzigde deze reactie 22-02-2018 16:22 (134%)

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:51
quote:
Qualixo schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:12:
[...]Heb eenmaal een groot gezin en kom voor mijn doen nu 2 boxen te kort:(
Heb wel chromecasts om te streamen maar dat is verre van ideaal voor de kleintjes. zeker als je zelf van zender wilt wisselen. En de afgelopen 3 maanden was dat huilen vanwege de google play issues dat je router letterlijk crashed van de udp floods.
Kan wel 2 boxen afnemen maar dan moet het weer over COAX en dat heb ik niet in mijn huis liggen anders dan de AOP. Overal Cat6 in de muren verwerkt.
Je kunt natuurlijk die UTP door Coax vervangen, kleine investering maar je kunt wel alle basiszenders gewoon zonder gedoe kijken (als de tv's een DVB-C tuner hebben) of met een CI+ module alles van je pakket.

Als je dat toch niet wilt is er hoop voor de toekomst: http://www.totaaltv.nl/ni...r-android-tv-en-apple-tv/

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 22:36
quote:
jongetje schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:56:
Je kunt natuurlijk die UTP door Coax vervangen, kleine investering maar je kunt wel alle basiszenders gewoon zonder gedoe kijken (als de tv's een DVB-C tuner hebben) of met een CI+ module alles van je pakket.
Nou, kleine investering? Ik was 150 euro kwijt om de coax 1 verdieping hoger naar 3 kamers te krijgen. Goede coax kabels en connectoren zijn best prijzig, zeker ten opzichte van utp.

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Qualixo
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 13-05 10:06
quote:
jongetje schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:56:
[...]

Als je dat toch niet wilt is er hoop voor de toekomst: http://www.totaaltv.nl/ni...r-android-tv-en-apple-tv/
coax trekken is out of the question.. ;)

https://vdr.one | Drone Pilot |

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:59

TRaSH

Koffie ?

eigenlijk heb je gewoon de verkeerde keus gemaakt.
UTP door je huis trekken als je alleen coax kan afnemen.
Je zou evt kunnen kijken naar MOKA. 8)7

TRaSH wijzigde deze reactie 22-02-2018 17:53 (14%)
Reden: Is anders om Moca is van COAX naar UTP 8)7

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• ANdrode
  • Niet online
quote:
Qualixo schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:12:
Kan de overstap naar bv kpn wel maken maar dan gaat mijn snelheid met factor 4 naar beneden en verlies ik al die mooie monopoly vodafone kortingen _/-\o_
Zit wel te kijken naar die android tv boxen waar je ziggo go direct op kan draaien maar lees dat dat ook verre van ideaal is of wel of niet werkt? iemand een werkende oplossing anders dan coax door mn huis trekken, chromecasts of overstappen naar andere provider? Heb geen glasvezel hier.. :O
Als je in fZiggo gebied woont en een Irdeto smartcard hebt óf als je aan SD genoeg hebt: Je kan met een netwerktuner in combinatie met tvheadend/kodi tv kijken. Wat initiële investering, redelijk wat werk, goede ervaring wanneer het uiteindelijk werkt :)
quote:
ANdrode schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:00:
[...]

Als je in fZiggo gebied woont en een Irdeto smartcard hebt óf als je aan SD genoeg hebt: Je kan met een netwerktuner in combinatie met tvheadend/kodi tv kijken. Wat initiële investering, redelijk wat werk, goede ervaring wanneer het uiteindelijk werkt :)
Is daar een topic met info over ? :+

2250 WP Zuid PVoutput

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
MdO82 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:35:
[...]

Is daar een topic met info over ? :+
[TV Headend] Het grote TV Headend topic O-)

Hier is dat met een RPi3, Anysee E30TC en smartcardreader van Ebay :)

Raven wijzigde deze reactie 22-02-2018 17:40 (13%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:44
quote:
TRaSH schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:26:
eigenlijk heb je gewoon de verkeerde keus gemaakt.
UTP door je huis trekken als je alleen coax kan afnemen.
Je zou evt kunnen kijken naar MOKA.
Kost wel wat maar ja dat was je eigen keus.
MOCA heb je juist coax voor nodig.

Ook zal de Horizon nooit meer dan 2 Extra's gaan ondersteunen omdat dat hardwarematig niet mogelijk is.

Je hebt wel Balun, een soort mediaconverters, doorgaans passief dus je moet deze wel met een hirschmann met hoog vermogen insturen (85dB) en retourverkeer gaat m niet worden dus puur tv kijken.

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp

• PhatFish
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14-06 13:12

PhatFish

and, uhm......Moo

quote:
Viper® schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:12:
[...]

Ik betaal nu particulier 59 euro volgens mij. (200 mbit, standaard tv, geen bellen)
Zakelijk is het nu eerste 3 maanden gratis, daarna ¤45,- (exc btw)

ik zie echter dat als ik de 3 maanden actie neem en ik het pakket wil wijzigen ik ipv 3 maanden gratis 2 maanden 50% korting krijg
Net even de actievoorwaarden bekekenen komt erop neer dat bestaande (particuliere) klanten op de site blij gemaakt worden met een dode mus, in de zin dat korting voor bestaande klant wel heel karig is t.o.v. wat nieuwe klanten krijgen...Maar goed, Ziggo is nooit een prijsvechter geweest.

Zakelijk heeft bij mijn weten als voordelen dat de snelheden (upload vooral) beter zijn en natuurlijk de monteur in geval van signaalproblemen. Maar goed, is natuurlijk maar net of die dingen een prijsverschil rechtvaardigen.

...

• Viper®
  • Niet online
quote:
PhatFish schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 17:57:
[...]

Net even de actievoorwaarden bekekenen komt erop neer dat bestaande (particuliere) klanten op de site blij gemaakt worden met een dode mus, in de zin dat korting voor bestaande klant wel heel karig is t.o.v. wat nieuwe klanten krijgen...Maar goed, Ziggo is nooit een prijsvechter geweest.

Zakelijk heeft bij mijn weten als voordelen dat de snelheden (upload vooral) beter zijn en natuurlijk de monteur in geval van signaalproblemen. Maar goed, is natuurlijk maar net of die dingen een prijsverschil rechtvaardigen.
Ik zie het idd
quote:
Voor wie geldt dit aanbod?
• De actie is geldig voor nieuwe zakelijke klanten van Ziggo.
• Als particuliere klant van Ziggo zónder internet kunt u ook
gebruik maken van deze actie, tenzij u in de 6 maanden direct
voorafgaande aan het ingaan van het Zakelijk Internet of
Pro abonnement een korting, in geld of in de vorm van een
andere geldige promotie, heeft genoten.
• Als particuliere klant van Ziggo mét internet kunt u geen
gebruik maken van deze actie.
• Als bestaande zakelijke klant van Ziggo kunt u geen gebruik
maken van deze actie.
Als de actie niet geldt is het niet heel interessant meer denk ik.

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:02
Dit zou helemaal top zijn! Dag horizonbox!😃

http://www.totaaltv.nl/ni...r-android-tv-en-apple-tv/

DaveD

• Ziggo-Webcare
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:38

Ziggo-Webcare

Bedrijfsaccount Ziggo
quote:
Gonadan schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:44:
[...]

997 geeft inderdaad een Ziggo testbeeld, de rode knop doet dat echter niets. Al heb ik het gevoel dat de aloude rode knop van de UPC afstandsbediening wat anders is dan de rode knop van de media box XL.

Misschien wel een idee om de vers meegeleverde handleidingen en website wat aan te passen. Overal staat 850 maar dat werkt blijkbaar niet overal.

Is er een alternatieve manier voor die check uit de handleiding of moet ik die gewoon laten zitten?
Zoals gezegd is de rode knop test-functie NIET op een Horizon/Mediabox XL beschikbaar.

Ziggo-Webcare

• be3a18
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14-06 14:10
Hier in Sneek (Friesland) ligt Ziggo Mail eruit. Al anderhalf uur. Ik krijg onderstaande melding.

Foutje...
De dienst die u probeerde te bereiken is momenteel niet beschikbaar. Probeert u het later opnieuw.
Vervolgstappen

Controleer het adres op tikfouten
Als u nog steeds problemen heeft, stel dan uw vraag aan Tess
Ga naar de homepage

Ben ik de enige met problemen?

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:10
quote:
be3a18 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:22:
Hier in Sneek (Friesland) ligt Ziggo Mail eruit. Al anderhalf uur. Ik krijg onderstaande melding.

Foutje...
De dienst die u probeerde te bereiken is momenteel niet beschikbaar. Probeert u het later opnieuw.
Vervolgstappen

Controleer het adres op tikfouten
Als u nog steeds problemen heeft, stel dan uw vraag aan Tess
Ga naar de homepage

Ben ik de enige met problemen?
Nee, webmail storing is landelijk en is al de hele nacht/ochtend/dag aan de gang. Gisteren al allerlei foutmeldingen en nu helemaal offline.

I'm not smart, but I like to observe. Millions saw the apple fall, but Newton was the one who asked why.

• be3a18
Oké,

ik had (uiteraard) eerst op hoofdpagina Tweakers gekeken maar daar stond niks (voor zover ik weet)...

Ik snap het niet helemaal. Ziggo heeft miljoenen klanten en hier kan niet iets over gepost worden?

Ook omdat het blijkbaar al enige tijd duurt.
quote:
be3a18 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:15:
Oké,

ik had (uiteraard) eerst op hoofdpagina Tweakers gekeken maar daar stond niks (voor zover ik weet)...

Ik snap het niet helemaal. Ziggo heeft miljoenen klanten en hier kan niet iets over gepost worden?

Ook omdat het blijkbaar al enige tijd duurt.
Het staat notabene bovenaan op de storing pagina 8)7

https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen/

Neem toch aan dat je eerst bij Ziggo kijkt wanneer je storing hebt.

• be3a18
Dat heb ik uiteraard geprobeerd. Dat duurde echter een eeuwigheid.
En toen ik vanochtend op kwart voor 9 keek stond die melding er nog niet.

Toch lijkt me dit een hoofdpagina waardig item.

be3a18 wijzigde deze reactie 23-02-2018 11:33 (24%)

quote:
Martinusz schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:26:
[...]

Het staat notabene bovenaan op de storing pagina 8)7

https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen/

Neem toch aan dat je eerst bij Ziggo kijkt wanneer je storing hebt.
ALS het vermeld wordt wel ;)

2250 WP Zuid PVoutput

quote:
be3a18 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:29:
Dat heb ik uiteraard geprobeerd. Dat duurde echter een eeuwigheid.

Toch lijkt me dit een hoofdpagina waardig item.
Wat is er nieuwswaardig aan als het al bij Ziggo vermeld is? :?
Daarnaast wie gebruikt er nu zijn provider emailadres :P

quote:
Martinusz schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:32:
[...]

Wat is er nieuwswaardig aan als het al bij Ziggo vermeld is? :?
Daarnaast wie gebruikt er nu zijn provider emailadres :P
Als je dat nu een aantal jaren geleden zei omtrent je emailadres werd je toch wel vreemd aangekeken ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• be3a18
Zoals ik al zei, vanochtend op kwart voor 9 geen melding op het hoofdscherm.

Ja, ik gebruik mijn provider e-mail adres. En een gmail account.

So what?
quote:
MdO82 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:33:
[...]

Als je dat nu een aantal jaren geleden zei omtrent je emailadres werd je toch wel vreemd aangekeken ;)
Klopt, maar ook dat is toch wel wat jaren geleden inmiddels.
Zelfs mijn ouders gebruiken hun Ziggo email adres niet meer :o
quote:
be3a18 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:35:
Zoals ik al zei, vanochtend op kwart voor 9 geen melding op het hoofdscherm.
Dan nog is het niet logisch om een storing als eerst bij Tweakers te gaan checken ;)
Bron = Ziggo (klantenservice, webcare, website)
quote:
Ja, ik gebruik mijn provider e-mail adres. En een gmail account.
So what?
:(:) niet zo serieus joh ;)

Martinusz wijzigde deze reactie 23-02-2018 11:38 (39%)

• be3a18
Fijn dat je je provider e-mail adres niet gebruikt. En voor je ouders.

Ik gebruik dat wel.

Net zoals velen. En die zijn dan...minder? dommer? hebben geen zin in Gmail?

be3a18 wijzigde deze reactie 23-02-2018 11:39 (12%)

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

De meest voorkomende redenen dat het slimmer is om geen provider e-mail te nemen is dat je dan niet afhankelijk van je provider bent en geen rompslomp als je wilt switchen van provider.
Nu ken ik een aantal mensen die willen graag switchen van ISP maar doen dat niet wegens de rompslomp die ze hebben om overal hun e-mail aan te passen.
En er is meer mogelijkheden ipv Gmail,
Maar liever Gmail dan een MS based e-mail die wel eens server side e-mail blokkeren zonder enige waarschuwing.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
quote:
TRaSH schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:14:
De meest voorkomende redenen dat het slimmer is om geen provider e-mail te nemen is dat je dan niet afhankelijk van je provider bent en geen rompslomp als je wilt switchen van provider.
Nu ken ik een aantal mensen die willen graag switchen van ISP maar doen dat niet wegens de rompslomp die ze hebben om overal hun e-mail aan te passen.
En er is meer mogelijkheden ipv Gmail,
Maar liever Gmail dan een MS based e-mail die wel eens server side e-mail blokkeren zonder enige waarschuwing.
Je kunt qua privacy beter je eigen domein gebruiken dan Gmail, maar dat vergeet iedereen altijd voor het gemak. Wie geeft z’n mail nou aan een reclameboer met de NSA op z’n schouder.......

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

quote:
valkenier schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:21:
[...]

Je kunt qua privacy beter je eigen domein gebruiken dan Gmail, maar dat vergeet iedereen altijd voor het gemak. Wie geeft z’n mail nou aan een reclameboer met de NSA op z’n schouder.......
Zoals ik aangaf er zijn meer alternatieven dan gmail,
Protonmail, e-mail service met je eigen domeinnaam en nog veel meer

• ozzynator
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15-06 16:50
de mail werkt weer!

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23:42

Geinig. Ik heb nog een oud Cisco modem, en _blijkbaar_ is door een update blijkbaar het merknaam veranderd :9

• valkenier
quote:
Pilovali schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:18:
[afbeelding]

Geinig. Ik heb nog een oud Cisco modem, en _blijkbaar_ is door een update blijkbaar het merknaam veranderd :9
Geinig. Nog nieuwe features ontdekt?

• tcviper
  • Registratie: april 2010
quote:
[afbeelding]

Cisco consumer modems zijn al sinds 2013 overgenomen door Technicolor ;)

PSNid: tcviper | Spotify ID: mbnn | FuzionEvents.nl - TechConnect.nl

• Pilovali
quote:
tcviper schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:56:
[...]

Cisco consumer modems zijn al sinds 2013 overgenomen door Technicolor ;)
Het is mij nog nooit opgevallen dat de logo is veranderd. Waarschijnlijk sinds een recente update.

• wopper
quote:
[afbeelding]

Welke softwareversie heb je nu?

• paul99
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18:57
Heb sinds een week of 2 ook die connectbox en ik ondervind dezelfde problemen als hier ook gemeld wordt.
Regelmatig package loss en varierende ping bij online gamen.
Ik had bewust mijn oude modem (Technicolor) nog niet teruggestuurd na het lezen van al die negatieve ervaringen en vandaag Ziggo gebeld of ik de Technicolor weer in gebruik zou kunnen nemen in plaats van de Connectbox.
Wordt ik (voor mijn gevoel) afgescheept met.."Ja de Connectbox is inderdaad gevoelig voor storingen dus we sturen u een nieuwe coax-kabel, deze zal hopelijk het probleem oplossen."

Lijkt me sterk dat dit uberhaupt iets zal uitmaken omdat het echte probleem in de chipset van het modem zit en niet in de aansluiting, maar goed.

Kan ik trouwens het oude modem ook zelf weer aansluiten en activeren? Of moet Ziggo dat echt zelf van afstand doen?

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 00:14
Op het moment dat het nieuwe modem aangesloten wordt zal het oude modem gedeactiveerd worden. Je kan deze dus niet zelf opnieuw activeren.

Overigens stuurt Ziggo niet zomaar een nieuw modem. Heb je recent je abonnement aangepast? Ook al werkt Ziggo mee met het activeren van je oude modem kans is groot dat je daarmee dan niet de maximale snelheid haalt van je abonnement.

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:18
@paul99 Ziggo kan je oude modem activeren en dan stuur je cb terug, je oude kan alleen max 200mbit aan toch...mocht je duurder abbo hebben dan krijg je cb.

• Pilovali
quote:
wopper schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 06:38:
[...]

Welke softwareversie heb je nu?
e3928A-E10-5-c3220r5592-161209c-ZIG

• tcviper
quote:
Amaze86 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 12:05:
@paul99 Ziggo kan je oude modem activeren en dan stuur je cb terug, je oude kan alleen max 200mbit aan toch...mocht je duurder abbo hebben dan krijg je cb.
Technicolor 7210 kan prima 500mb/s aan :)
Heb hier ook de CB ingewisseld voor mijn TC7210 (met Zakelijk Connect ZZP 500/50) en dat werkt prima.

tcviper wijzigde deze reactie 24-02-2018 12:22 (14%)

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:18
@tcviper Dan zou ik niet eens een andere modem willen.

• tcviper
quote:
Amaze86 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 12:26:
@tcviper Dan zou ik niet eens een andere modem willen.
Ja standaard krijg je bij iedere wijziging zoiets een CB opgestuurd, maar dan is het kwestie van zeggen dat ik TC7210 wil houden en dan zetten ze het om :)

• Harmen
Vanmiddag Connectbox ontvangen, aangesloten.
Modem gaat druk bezig met updates, denk bel alvast met Ziggo om de modem in bridge te zetten. Krijg ik de mededeling dat ze dit enkel door de weeks doen?!

Ander vraagje, is het verstandig om de connectbox plat neer te leggen?

Whatever.

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 23:00
quote:
Harmen schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:11:
Vanmiddag Connectbox ontvangen, aangesloten.
Modem gaat druk bezig met updates, denk bel alvast met Ziggo om de modem in bridge te zetten. Krijg ik de mededeling dat ze dit enkel door de weeks doen?!

Ander vraagje, is het verstandig om de connectbox plat neer te leggen?
Bij mij ligt die zijn kant. Gaat al tijden goed

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• shadowman12
  • Laatst online: 17-06 11:58
Damm ik wordt zo moe van die helldesk van Ziggo. Mijn internet valt de hele dag door weg, modem schijnt zich donderdag gereset te hebben, sindsdien veel problemen. Donderdag zeiden ze dat mijn modem niet in bridge en nu beweren ze dat ik hem uit bridge moet halen.
Modem:Connectbox

Ik snap er zelf niks meer van, iemand hier die me kan helpen?

shadowman12 wijzigde deze reactie 24-02-2018 18:03 (12%)

Assumption is the mother of all fuck ups | Xbox Gamertag: guidovbrakel

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:11
quote:
shadowman12 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:44:
Damm ik wordt zo moe van die helldesk van Ziggo. Mijn internet valt de hele dag door weg, modem schijnt zich donderdag gereset te hebben, sindsdien veel problemen. Donderdag zeiden ze dat mijn modem niet in bridge en nu beweren ze dat ik hem uit bridge moet halen.

Modem even uitzetten en na 5 minuten weer aan. Helpt dat?

• TheDeeGee
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Hier is het de laatste paar dagen ook gedonder na maanden lang geen problemen.

Om de haverklap een aantal seconden de verbinding weg.

Hitron CGNV4-EU

TheDeeGee wijzigde deze reactie 24-02-2018 19:04 (4%)

• valkenier
quote:
shadowman12 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:44:

Je weet toch zelf zeker wel of je modem in bridge staat? Je zegt niet meer dan dat je internet wegvalt. Meer info helpt.

• shadowman12
quote:
GioStyle schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 18:08:
[...]

Net weer met de.helldesk.gebeld en krijg een nieuwe CB. Degene die ik sprak kon hem niet uitlezen. Niet in bridge mode ook.

• shadowman12
quote:
GioStyle schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 18:08:
[...]

Net weer met de.helldesk.gebeld en krijg een nieuwe CB. Degene die ik sprak kon hem niet uitlezen. Niet in bridge mode ook.

Waarom 5minuten?

Edit:
5 minuten uit en aangezet. Doet helemaal niks meer qua internet. 192.168.178.1 is nu ook onbereikbaar.

Edit 2
Weer verbinding. 192.168.178.1 ook weer bereikbaar.

shadowman12 wijzigde deze reactie 24-02-2018 20:59 (27%)

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 00:14
quote:
tcviper schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 12:21:
[...]

Technicolor 7210 kan prima 500mb/s aan :)
Heb hier ook de CB ingewisseld voor mijn TC7210 (met Zakelijk Connect ZZP 500/50) en dat werkt prima.
Wie zegt dat hij een TC7210 had? Die kans is klein anders kreeg hij geen nieuwe... Kon evengoed een TC7200 zijn geweest.
quote:
tcviper schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 12:33:
[...]

Ja standaard krijg je bij iedere wijziging zoiets een CB opgestuurd, maar dan is het kwestie van zeggen dat ik TC7210 wil houden en dan zetten ze het om :)
Nee dat krijg je niet. Alleen als het nodig is stuurt Ziggo een nieuw modem. Dus of het oude modem was defect of het was niet capabel om de nieuwe snelheid te halen.

• shadowman12
quote:
Jay-B schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 23:39:
[...]

Wie zegt dat hij een TC7210 had? Die kans is klein anders kreeg hij geen nieuwe... Kon evengoed een TC7200 zijn geweest.

[...]

Nee dat krijg je niet. Alleen als het nodig is stuurt Ziggo een nieuw modem. Dus of het oude modem was defect of het was niet capabel om de nieuwe snelheid te halen.
Wij als tweakers gaan denk ik allemaal blij worden als er ooit eens een keer een vrije modemkeuze komt in plaats van die troep die ze zelf meeleveren. Mijn CB is.nu al na drie maanden al vervangen.

nieuws: Overheid onderzoekt of modem onder vrije routerkeuze valt

nieuws: Kabinet: gebruikers moeten in 2018 alternatief voor providermodem kun...

shadowman12 wijzigde deze reactie 25-02-2018 03:55 (33%)

• Wii4all
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Wat een verschrikkelijk apparaat die horizon box zeg duurt uren om te starten.... Herstart zichzelf random als je door het on demand aanbod scrollt vervolgens wacht je voor je gevoel weer een uur voordat hij opkomt

Burp

quote:
Wii4all schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:33:
Wat een verschrikkelijk apparaat die horizon box zeg duurt uren om te starten.... Herstart zichzelf random als je door het on demand aanbod scrollt vervolgens wacht je voor je gevoel weer een uur voordat hij opkomt
Heb je de box sinds kort ?
Als dat zo is zou ik een monteur laten komen.
Deze problemen kunnen veroorzaakt worden door de bekabeling.

Zoek maar even in het topic of de vorige hiervan dan kom je dit tegen

2250 WP Zuid PVoutput

• Heppieboeddah
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:34
quote:
shadowman12 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 03:47:
[...]

Wij als tweakers gaan denk ik allemaal blij worden als er ooit
Dat je nu toevallig een account hebt van Tweakers betekent nog niet dat je ook een Tweaker bent. Ik als Tweaker die geen enkel probleem ervaart met de CB zal het dus de broek niet doen bollen als je zelf je eigen modem mag kiezen. De CB werkt hier als een zonnetje....zoals bij velen..

Asrock P67 Extreme 6; iCore i7 2600K; 16GB DDR3; Samsung 840Pro 256GB; 4x2TB WDC Ears Green; Radeon HD 6870

• valkenier
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:18:
[...]

Dat je nu toevallig een account hebt van Tweakers betekent nog niet dat je ook een Tweaker bent.
Een spijker op een kop. Deze site begint inderdaad een beetje weg te zakken, qua kennisniveau. De vragen die hier soms gesteld worden....
No personal offense, maar het lijkt hier soms de ziggo-community wel.

• ANdrode
  • Niet online
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:18:
[...]
Dat je nu toevallig een account hebt van Tweakers betekent nog niet dat je ook een Tweaker bent. Ik als Tweaker die geen enkel probleem ervaart met de CB zal het dus de broek niet doen bollen als je zelf je eigen modem mag kiezen. De CB werkt hier als een zonnetje....zoals bij velen..
Ik snap de agro niet…
Het lijkt mij dat je als tweaker blij bent met technische mogelijkheden en de ruimte om dingen te proberen. Het is goed om te horen dat er klanten zoals jij zijn die aangeven geen problemen te ervaren met een Connect Box. Er zijn hier echter andere bezoekers die andere voorkeuren en/of meer controle willen hebben. Geef hun die ruimte 8)

Wanneer je nu voor bridge kiest, met of zonder noodzaak, lijkt eigen hardware mij een mooie extra dimensie. Dat zie je ook bij het buur-topic over DSL waar nu met SFP's geëxperimenteerd wordt en de vraag verschoven is van totaal eigen hardware naar eigen hardware met bonding. Ruimte om te experimenteren, ruimte om te tweaken. En niemand die je veroordeelt als je voor de standaard oplossing gaat, niet alles hoeft een project te zijn :+

• dropkikker
  • Laatst online: 20:25
Misschien dat dit hier al eerder gepost is, maar ik heb het niet kunnen vinden ;)

Bij ons komt nu de groene coax kabel uit in de woonkamer direct naast het kozijn, aangezien wij toch aan het verbouwen zijn wordt dit allemaal verplaatst naar de garage wat onder de woonkamer zit. Ik kan de groene kabel los halen en dan kan ik deze in de garage uit laten komen.

Maar nu komt het, wat is een goed kastje om de groene kabel op aan te sluiten met het minste kans op storing en verlies?

Tevens wordt vanuit het punt waar de kabel in de garage binnenkomt, deze dan 5 meter verlengt naar de meterkast en vanuit dat punt dan naar 2 tv's.

Wie kan mij advies geven wat ik allemaal moet halen :)

Alvast bedankt!

• TictaCNL
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22-03 21:18
Hallo allemaal,

Komende zomer zal ik voor zes maanden in het buitenland verblijven. De kosten die aan mijn Ziggo abonnement verbonden zijn bedragen per maand ongeveer 50 euro. Weten jullie of het mogelijk is om mijn abonnement tijdelijk stop te zetten? Ik heb gezocht, maar het lijkt niet te kunnen. Dan zou ik natuurlijk nog op kunnen zeggen voor zes maanden en daarna mijn abonnement weer aanvragen. Zitten hier nog nadelen aan?

Alvast bedankt!

• _JGC_
  • Laatst online: 01:51
Je raakt hooguit je e-mailadres kwijt. Zou verder niet weten waarom je 6 maanden door zou betalen voor iets wat je niet gebruikt.

• Harmen
Na een uur is het mij gelukt de connectbox online te krijgen, staat nu in bridge.
Achter de connectbox hangt een virtuele Sophos XG, voorheen kon ik de modem altijd benaderen. Echter lukt dat niet meer, 192.168.178.1 en 192.168.100.1 geven geen response.
Iemand een idee?

edit, Na herstart router en wifi ap kon ik wel bij de webinterface komen.

Harmen wijzigde deze reactie 26-02-2018 22:21 (12%)

Whatever.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01:08

Wildfire

Joy to the world!

quote:
TictaCNL schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:39:
Hallo allemaal,

Komende zomer zal ik voor zes maanden in het buitenland verblijven. De kosten die aan mijn Ziggo abonnement verbonden zijn bedragen per maand ongeveer 50 euro. Weten jullie of het mogelijk is om mijn abonnement tijdelijk stop te zetten? Ik heb gezocht, maar het lijkt niet te kunnen. Dan zou ik natuurlijk nog op kunnen zeggen voor zes maanden en daarna mijn abonnement weer aanvragen. Zitten hier nog nadelen aan?

Alvast bedankt!
Heb je zelf überhaupt al gegoogled? Eerste zoekresultaat is van de Ziggo website zelf:
quote:
Je gaat bijvoorbeeld eerst een paar maanden verbouwen in je nieuwe huis, en in de tussentijd woon je even bij iemand anders in. En je wilt je e-mailadres of je telefoonnummer niet kwijtraken. Je kunt je abonnement niet tijdelijk stopzetten. Neem contact op met onze Klantenservice, dan kijken we wat de beste oplossing is.
Kortom, nee je kunt je abonnement niet tijdelijk stopzetten.

Systeemspecs | Threadripper 1950X systeem te koop!

quote:
dropkikker schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:34:
Misschien dat dit hier al eerder gepost is, maar ik heb het niet kunnen vinden ;)

Bij ons komt nu de groene coax kabel uit in de woonkamer direct naast het kozijn, aangezien wij toch aan het verbouwen zijn wordt dit allemaal verplaatst naar de garage wat onder de woonkamer zit. Ik kan de groene kabel los halen en dan kan ik deze in de garage uit laten komen.

Maar nu komt het, wat is een goed kastje om de groene kabel op aan te sluiten met het minste kans op storing en verlies?

Tevens wordt vanuit het punt waar de kabel in de garage binnenkomt, deze dan 5 meter verlengt naar de meterkast en vanuit dat punt dan naar 2 tv's.

Wie kan mij advies geven wat ik allemaal moet halen :)

Alvast bedankt!
Kastjes zijn erg lastig op de groene kabel aan te sluiten..

Neem bijvoorbeeld de HEMNES van Ikea die kun je er prima op aansluiten... Echter zal er weinig aan de functie van de kast veranderen...

Ziggo is daarnaast geen meubel leverancier en lever dan ook geen kastjes... ze leveren signaal, modems en mediaboxen. De monteurs komen ook nog Abonnee Overname Punten (AOP) en antenneversterkers bij je brengen. Maar kastjes zijn bij Ziggo helaas niet bestelbaar en werkzaam in combinatie met hun diensten.

De groene kabel zelf verlengen is nooit slim om zelf te doen. Als je het niet goed doet ligt je gehele installatie in storing en Ziggo levert slechts service tot het einde van die groene kabel. Als je het zelf wilt doen: Bovengronds zijn 2 degelijke F-connectoren (Hirschmann QFC5, QFA5, POFC070) voldoende, gebruik nooit opschroefbare f-connectoren met dartpijltjes profiel; Deze zijn niet geschikt voor HF verkeer en zo lek als een mandje. De vraag is niet of maar hoeveel storing je gaat ervaren. Ondergronds heb je een grond koppeling nodig.

Als kastje ga ik uit dat je een AOP bedoeld. Hiervoor kun je er tegenwoordig meerdere gebruiken:

Braun Telecom BTV 1IEC-NL
Technetix TRISZ-DG300 (Sinds kort door Technetix op de markt ook tot 2GHz geschikt en Braun Telecom Splitters kunnen op dit AOP geschroefd worden.)

Maar 2 TV's? Geen modem? Wat is de lengte naar deze tv's, want coaxkabel kun je niet oneindig lang maken zonder de nodige materialen.

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• dropkikker
  • Laatst online: 20:25
@MediaZoo Natuurlijk bedoelde ik een AOP, ik kon even niet op de juiste benaming vinden :+

Er komen inderdaad 2 tv's, eentje in de woonkamer en één in de slaapkamer.

Zoals ik het gedacht had, wordt het AOP punt verlegd tot de garage. Dit is te doen met de lengte van de groene kabel, deze wil ik dan aansluiten op de Braun Telecom btv 1IEC-NL ( is hier nog een frame voor waar deze in gemonteerd kan worden? )

Van de AOP gaat de kabel over een afstand van 5 meter naar de meterkast alwaar deze gesplit gaat worden naar de woonkamer en slaapkamer, de afstand vanaf de splitter naar beide kamers bedraagt ongeveer 10 meter. In de woonkamer wordt de coax aangesloten op een Horizon box en op de slaapkamer gaat de coax rechtstreeks de tv in.

Dus wat ik dan volgens mij nodig heb is het volgende :

- Braun Telecom btv 1IEC-NL, met een opbouw frame.
- Splitter, Hirschmann DPO 2104
- Kabel, Hirschmann Koka 9TS
- Stekkers, Hirschmann QFA 5

Zou dit zo lukken, of zou er ook nog ergens een versterker tussen moeten?

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

quote:
dropkikker schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:14:

Mits het signaal op de hoofdaansluiting in orde is, zou je alles goed moeten kunnen aansluiten.
Als er echt alleen maar 2 tv's komen en geen modem.

2 opmerkingen/vragen over je materialen.

Heb je mogelijkheid tot goede aarding van je AOP?
Gebruik anders Braun btv 01-UPC.
Deze heeft geen extra aarding nodig en gebruik je de aarding van het coax net.

Je splitter als 2de. Je spreekt over de DPO, dat is een push on splitter met IEC aansluitingen, maar je pluggen zijn f-connectoren.

Hirschmans DFC 2104 is de f-connectoren variant.
Wil je volledig 2GHz voorbereid zijn.
Technetix esx-02
quote:
dropkikker schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:14:
Dus wat ik dan volgens mij nodig heb is het volgende :

Als connectoren KOKWI 5 en KOSWI 5 nemen. QFA5 is een f-connector en past niet op de DPO.
quote:
Swordlord schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:40:
[...]

Mits het signaal op de hoofdaansluiting in orde is, zou je alles goed moeten kunnen aansluiten.
Als er echt alleen maar 2 tv's komen en geen modem.

2 opmerkingen/vragen over je materialen.

Heb je mogelijkheid tot goede aarding van je AOP?
Gebruik anders Braun btv 01-UPC.
Deze heeft geen extra aarding nodig en gebruik je de aarding van het coax net.

Je splitter als 2de. Je spreekt over de DPO, dat is een push on splitter met IEC aansluitingen, maar je pluggen zijn f-connectoren.

Hirschmans DFC 2104 is de f-connectoren variant.
Wil je volledig 2GHz voorbereid zijn.
Technetix esx-02
De DFC 2104 en Technetix ESX-02 zijn technisch gelijk aan elkaar en geschikt tot 1218MHz. Daarnaast hoeft de installatie niet geschikt te zijn tot 2GHz. 862MHz is voldoende, omdat TV tuners en Mediaboxen boven de 862MHz geen signaal gebruiken. Gebruik je MoCA dan is tot 1218MHz voldoende, omdat MoCA standaard op 1150MHz gebruikt wordt.

DOCSIS 3.1 gebruikt wel de bandbreedte boven 1218MHz en moet daarom zo dicht mogelijk bij het AOP geplaatst worden.

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• Heppieboeddah
quote:
Als je begint te schrijven: Wij als tweakers gaan denk ik allemaal blij worden ..[sic] Vervolgens rant naar de CB en zijdelings dus Ziggo, dan kan je verwachten dat je een 'agro' krijgt. Wat dat agro ook moge zijn 8)

Asrock P67 Extreme 6; iCore i7 2600K; 16GB DDR3; Samsung 840Pro 256GB; 4x2TB WDC Ears Green; Radeon HD 6870

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15-06 16:27
quote:
Heppieboeddah schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:53:
[...]

Als je begint te schrijven: Wij als tweakers gaan denk ik allemaal blij worden ..[sic] Vervolgens rant naar de CB en zijdelings dus Ziggo, dan kan je verwachten dat je een 'agro' krijgt. Wat dat agro ook moge zijn 8)
Ik, als Tweaker, zou blij worden van vrije modemkeuze. Vrijheid in keuze is voor de eindgebruiker altijd een goed ding:

Zonder vrijheid:
- Als je geen problemen hebt met de CB gebruik je de CB.
- Als je problemen hebt met de CB gebruik je toch de CB.

Met vrijheid:
- Als je problemen hebt met de CB gebruik je iets anders.

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• daxy
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-06 14:57
quote:
Pathogen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:03:
[...]

Ik, als Tweaker, zou blij worden van vrije modemkeuze. Vrijheid in keuze is voor de eindgebruiker altijd een goed ding:

Zonder vrijheid:
- Als je problemen hebt met de CB gebruik je toch de CB.

Met vrijheid:
- Als je problemen hebt met de CB gebruik je iets anders.
Je vergeet de gemiddelde Nederlander nog: Als je problemen hebt met de CB en moet betalen voor je eigen modem, gebruik je toch de CB... >:)

• Heppieboeddah
quote:
Pathogen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:03:
[...]

Ik, als Tweaker, zou blij worden van vrije modemkeuze.

Vrijheid in keuze is voor de eindgebruiker altijd een goed ding:
Dat eerste ging het mij dus om. Jij dus en niet "Wij"
Dat tweede is niet in alle gevallen correct. En derhalve dus onjuist.
quote:
daxy schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:41:
[...]

Je vergeet de gemiddelde Nederlander nog: Als je problemen hebt met de CB en moet betalen voor je eigen modem, gebruik je toch de CB... >:)
En zo is de cirkel weer rond..Uiteindelijk gaat het om de gemiddelde eindgebruiker en niet de gemiddelde Tweaker.. >:)

Heppieboeddah wijzigde deze reactie 27-02-2018 17:09 (33%)

• Jordyz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20:13
quote:
TictaCNL schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:39:
Hallo allemaal,

Alvast bedankt!
Je kan bij Ziggo gewoon het abonnement stopzeggen wanneer je niet vast zit aan een contract.
Anders moet je even kijken of je het abonnement kan pauzeren, ik weet dat dit bij een mobiel abonnement vaak wel kan.

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Vind die facturering van Ziggo wel heel onduidelijk als je overgaat naar een veranderd abonnement. Had eerst tv + internet 40Mbit (kostte +- 45 euro) en heb in januari mijn abo laten verhogen naar 200Mbit (zou rond de 58 euro moeten kosten). Krijg nu voor januari opeens een factuur van 97 euro en voor februari 66 euro. Op de factuur worden allemaal verschillende datums en verrekeningen genoemd en heb het idee dat ze vanaf nu elke maand vooraf factureren ipv achteraf.

Iemand ook onlangs overgestapt en deze onduidelijke facturen gehad? Als het volgende maand naar mijn idee nog niet klopt neem ik even contact op, maar wellicht dat iemand hier al verduidelijking kan geven...?

[edit] zie nu dat de factuur van januari van 97 euro daadwerkelijk 58 euro is afgeschreven. Nou ja, het zal dan wel redelijk kloppen.... :P

Palomar wijzigde deze reactie 28-02-2018 09:14 (9%)

Pagina: 1 ... 73 ... 85 Laatste

Let op:
Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe en mag achterwege gelaten worden. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing.

Hetzelfde geldt voor het vragen / melden van problemen. Alleen melden dat je verbinding niet / slecht werkt heeft totaal geen zin, zonder het vermelden van voldoende informatie.

Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*