Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• daxy
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-06 14:57
quote:
Palomar schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:11:
Vind die facturering van Ziggo wel heel onduidelijk als je overgaat naar een veranderd abonnement. Had eerst tv + internet 40Mbit (kostte +- 45 euro) en heb in januari mijn abo laten verhogen naar 200Mbit (zou rond de 58 euro moeten kosten). Krijg nu voor januari opeens een factuur van 97 euro en voor februari 66 euro. Op de factuur worden allemaal verschillende datums en verrekeningen genoemd en heb het idee dat ze vanaf nu elke maand vooraf factureren ipv achteraf.

Iemand ook onlangs overgestapt en deze onduidelijke facturen gehad? Als het volgende maand naar mijn idee nog niet klopt neem ik even contact op, maar wellicht dat iemand hier al verduidelijking kan geven...?

[edit] zie nu dat de factuur van januari van 97 euro daadwerkelijk 58 euro is afgeschreven. Nou ja, het zal dan wel redelijk kloppen.... :P
Dat klopt inderdaad, dit had ik ook vorig jaar.

Omdat je vooruit betaald, betaal je eigenlijk 2x een abbo: je oude en je nieuwe
Voor de periode dat je op je nieuwe abbo zit, krijg je het geld terug van je oude abbo.
Dus, dan lijkt het alsof je 97 euro moet betalen, maar als je in de daadwerkelijke factuur kijkt, dan zie je daar 58 euro staan.

• daxy
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-06 14:57
quote:
TictaCNL schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:39:
Hallo allemaal,

Komende zomer zal ik voor zes maanden in het buitenland verblijven. De kosten die aan mijn Ziggo abonnement verbonden zijn bedragen per maand ongeveer 50 euro. Weten jullie of het mogelijk is om mijn abonnement tijdelijk stop te zetten? Ik heb gezocht, maar het lijkt niet te kunnen. Dan zou ik natuurlijk nog op kunnen zeggen voor zes maanden en daarna mijn abonnement weer aanvragen. Zitten hier nog nadelen aan?

Alvast bedankt!
Als je abbo nog een tijd doorloopt (omdat je een jaar-contract hebt), dan zul je gewoon moeten betalen :)
Anders moet je even bellen en kijken wat er mogelijk is.

Worst-case zet je je abbo om naar het laagste internet-only abbo waardoor je je mail gewoon kunt behouden. Als je dat niet interesseerd, dan zou je gewoon kunnen opzeggen en weer een nieuw abbo aanvragen toch? Dan moet je wel nieuwe aansluitkosten betalen en krijg je waarschijnlijk geen (extra) korting.

• R-B
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11-06 11:10
Ik ben bezig om maatje te helpen mbt coax aansluitingen in het huis. Ze zijn verhuist en oude eigenaar heeft nog wat restanten achtergelaten qua kabelwerk.

Nu, de huidige en werkende situatie:
- OAP in woonkamer.
- Direct splitter op OAP (1 naar 2)
- 1: Aangesloten Ziggo Mediabox (3 meter ofzo)
- 2: Aansloten Modem (3 meter ofzo)

Echter, ze willen uitbreiden naar boven met materiaal wat er al ligt.

- Kabel 1: gaat direct naar Slaapkamer A. In slaapkamer A zit er wall-outlet, met daarop kabeltje naar TV. Totale afstand meter of 10/12. Slaapkamer A bevat "Extra mediabox Ziggo".

- Kabel 2: Gaat naar verdieping boven, naar 8-way splitter. (afstand meter of 3 a 4). Vanaf splitter worden andere kamers (dus niet slaapkamer A) voorzien van COAX. Splitter type: PYROS ARNHEM Model 248T. 8-way, 5-900 MHZ).

Wens: Werkende slaapkamer A met Extra Mediabox Ziggo en dat overige kamers werkende coax hebben voor toekomst.

Wat ik zelf verwacht nodig te hebben:
- 4-Way versterker.
- Wellicht de nodige connectoren..

4-way versterker direct aansluiten op OAP.
Versterker out 1: Modem / Router
Versterker out 2: Mediabox woonkamer
Versterker out 3: Kabel 1, Extra mediabox Slaapkamer A.
Versterker out 4: Kabel 2, 8-Way splitter.

Gaat dit werken?
Welke versterker is dan wijs? Bijv. Hirschmann HMV 41 of Technetix FRA-752N
Of is andere opstelling aan te raden?

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12-06 16:16

TommyGun

Stik er maar in!

De Hirschmann HMV41 kan ik absoluut aanraden

Qua connectoren ook 'gewoon' voor Hirschmann gaan, en in F-vorm waar mogelijk.

Zeker de F-Quick Push-on connectors werken geweldig.

TommyGun wijzigde deze reactie 28-02-2018 12:30 (66%)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

quote:
R-B schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:27:
Ik ben bezig om maatje te helpen mbt coax aansluitingen in het huis. Ze zijn verhuist en oude eigenaar heeft nog wat restanten achtergelaten qua kabelwerk.

Nu, de huidige en werkende situatie:
- OAP in woonkamer.
- Direct splitter op OAP (1 naar 2)
- 1: Aangesloten Ziggo Mediabox (3 meter ofzo)
- 2: Aansloten Modem (3 meter ofzo)

Echter, ze willen uitbreiden naar boven met materiaal wat er al ligt.

- Kabel 1: gaat direct naar Slaapkamer A. In slaapkamer A zit er wall-outlet, met daarop kabeltje naar TV. Totale afstand meter of 10/12. Slaapkamer A bevat "Extra mediabox Ziggo".

- Kabel 2: Gaat naar verdieping boven, naar 8-way splitter. (afstand meter of 3 a 4). Vanaf splitter worden andere kamers (dus niet slaapkamer A) voorzien van COAX. Splitter type: PYROS ARNHEM Model 248T. 8-way, 5-900 MHZ).

Wens: Werkende slaapkamer A met Extra Mediabox Ziggo en dat overige kamers werkende coax hebben voor toekomst.

Wat ik zelf verwacht nodig te hebben:
- 4-Way versterker.
- Wellicht de nodige connectoren..

4-way versterker direct aansluiten op OAP.
Versterker out 1: Modem / Router
Versterker out 2: Mediabox woonkamer
Versterker out 3: Kabel 1, Extra mediabox Slaapkamer A.
Versterker out 4: Kabel 2, 8-Way splitter.

Gaat dit werken?
Welke versterker is dan wijs? Bijv. Hirschmann HMV 41 of Technetix FRA-752N
Of is andere opstelling aan te raden?
8-weg gaat je niet lukken met een gewone versterker. Die splitter heeft teveel demping en een zwaardere versterker is dan noodzakelijk.

Daarnaast geen crap gebruiken als materialen. 5-900MHz zegt al meer dan genoeg dat dit item niet voor HFC geschikt is. Zelfs Google kent de splitter niet dus een dergelijke exoot weg laten.

Een versterker direct op je AOP kan maar is niet altijd wenselijk. Maar hier kom je alleen achter door te meten en die apparatuur is voor de consument niet voor handen en komt ook niet voor de consument voor handen. Vooral bij de HMV-41 kun je al snel het modem oversturen.

Als je het hebt over restanten.. check vooral ook de kwaliteit van bestaande bekabeling. Als deze te wensen overlaat kun je het nog zo goed aanleggen maar kan alsnog je gehele installatie storen.

Wat wil je na die 8-weg splitter aansluiten?

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• R-B
quote:
MediaZoo schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:12:
[...]

8-weg gaat je niet lukken met een gewone versterker. Die splitter heeft teveel demping en een zwaardere versterker is dan noodzakelijk.

Daarnaast geen crap gebruiken als materialen. 5-900MHz zegt al meer dan genoeg dat dit item niet voor HFC geschikt is. Zelfs Google kent de splitter niet dus een dergelijke exoot weg laten.

Een versterker direct op je AOP kan maar is niet altijd wenselijk. Maar hier kom je alleen achter door te meten en die apparatuur is voor de consument niet voor handen en komt ook niet voor de consument voor handen. Vooral bij de HMV-41 kun je al snel het modem oversturen.

Als je het hebt over restanten.. check vooral ook de kwaliteit van bestaande bekabeling. Als deze te wensen overlaat kun je het nog zo goed aanleggen maar kan alsnog je gehele installatie storen.

Wat wil je na die 8-weg splitter aansluiten?
Duidelijke info en opmerkingen.
Heb het even nagevraagd:

De splitter kan de deur uit, we houden vanaf de 8-way splitter wel geteld 1 kabel over die we willen gebruiken.

Dan komen we op het volgende:
AOP
-> Ziggo Modem/Router
-> Mediabox
-> Kabel naar Slaapkamer A voor Extra Mediabox (kabel is ook niet te vervangen)
-> Kabel naar splitter. Die loshalen van splitter en doorkoppelen op kabel die naar andere kamer loopt. Vervangen is geen optie (vanaf splitter tot kamer helemaal weg getimmerd en onbereikbaar).

Afstanden:
Ziggo modem/Router: 2 a 3 meter
Mediabox: 2 a 3 meter
Slaapkamer A: 10/12 meter
Andere Kamer: 8 meter, met verlengstuk/connector ertussen
quote:
R-B schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:36:
[...]

Duidelijke info en opmerkingen.
Heb het even nagevraagd:

De splitter kan de deur uit, we houden vanaf de 8-way splitter wel geteld 1 kabel over die we willen gebruiken.

Dan komen we op het volgende:
AOP
-> Ziggo Modem/Router
-> Mediabox
-> Kabel naar Slaapkamer A voor Extra Mediabox (kabel is ook niet te vervangen)
-> Kabel naar splitter. Die loshalen van splitter en doorkoppelen op kabel die naar andere kamer loopt. Vervangen is geen optie (vanaf splitter tot kamer helemaal weg getimmerd en onbereikbaar).

Afstanden:
Ziggo modem/Router: 2 a 3 meter
Mediabox: 2 a 3 meter
Slaapkamer A: 10/12 meter
Andere Kamer: 8 meter, met verlengstuk/connector ertussen
Gaat prima goedkomen zo.

Gebruik alleen wel een F-connector koppelstuk en laat deze links liggen, omdat die zo lek als een mandje zijn:

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• TictaCNL
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22-03 21:18
quote:
daxy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:52:
[...]

Als je abbo nog een tijd doorloopt (omdat je een jaar-contract hebt), dan zul je gewoon moeten betalen :)
Anders moet je even bellen en kijken wat er mogelijk is.

Worst-case zet je je abbo om naar het laagste internet-only abbo waardoor je je mail gewoon kunt behouden. Als je dat niet interesseerd, dan zou je gewoon kunnen opzeggen en weer een nieuw abbo aanvragen toch? Dan moet je wel nieuwe aansluitkosten betalen en krijg je waarschijnlijk geen (extra) korting.
Eens. Ik heb mijn abbo opgezegd en zal hem over zes maanden weer opnieuw aanvragen. Korting kreeg ik toch al niet :)

• R-B
quote:
MediaZoo schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:59:
[...]

Gaat prima goedkomen zo.

Gebruik alleen wel een F-connector koppelstuk en laat deze links liggen, omdat die zo lek als een mandje zijn:

[afbeelding]
Gaat goedkomen, maar op welke versterker of splitter bij AOP doel je dan? Moet toch 4 kabels aansluiten. ;)
Ik begrijp dus niet de HMV 41, maar eerder de Technetix FRA-752N. Zodat modem op 0db output kan?

Als connector dus setje van:
1x https://www.coaxkabelwink...x-f-connector-koppelstuk/
2x https://www.coaxkabelwink...ector/hirschmann-pofc070/
quote:
R-B schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:13:
[...]

Gaat goedkomen, maar op welke versterker of splitter bij AOP doel je dan? Moet toch 4 kabels aansluiten. ;)
Ik begrijp dus niet de HMV 41, maar eerder de Technetix FRA-752N. Zodat modem op 0db output kan?

Als connector dus setje van:
1x https://www.coaxkabelwink...x-f-connector-koppelstuk/
2x https://www.coaxkabelwink...ector/hirschmann-pofc070/
Het modem kun je bij een FRA-752N inderdaad op de 0dB poort aansluiten. Bij een HMV 41 is de eerst poort een +4dB poort, daarmee zou je modem 20 meter verder moeten staan... Je compenseert immers het verlies van de installatie, sterker signaal is niet per definitie beter.

Dat is een goed setje, al zou ik zelf als je helemaal up-to-date wilt zijn gaan voor een Hirschmann QFC 5

• TommyGun
  • Laatst online: 12-06 16:16

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
MediaZoo schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:16:
[...]

Het modem kun je bij een FRA-752N inderdaad op de 0dB poort aansluiten. Bij een HMV 41 is de eerst poort een +4dB poort, daarmee zou je modem 20 meter verder moeten staan... Je compenseert immers het verlies van de installatie, sterker signaal is niet per definitie beter.

Dat is een goed setje, al zou ik zelf als je helemaal up-to-date wilt zijn gaan voor een Hirschmann QFC 5
Je kan de poorten ook dempen natuurlijk, heb ik ook gedaan (3dB) voor de modem.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:48

Catch22

De ene is je moeder

quote:
Catch22 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:53:
Ik heb al tijden dat een paar zenders (Net5 vooral) storen. Op die zenders is de signalen strength 10, maar zie ik de quality wel fluctueren. De bit errors staan op 0.

Smit smartcard, 5555/474 ingesteld, zenders opnieuw gezocht, hirschmann gekeurde kabel van 3 meter of zo. Iemand tips?
Heb de lamp (dimbare vloerlamp, bol, van de IKEA) eens uitgezet en toen was het weg.

Dimmers...

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - LG 34UC79G

quote:
Catch22 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:15:
[...]

Heb de lamp (dimbare vloerlamp, bol, van de IKEA) eens uitgezet en toen was het weg.

Dimmers...
Nee, verkeerd/niet aangesloten massa. Je kunt last hebben van een aardlus maar ook van een niet aangesloten massa. Kan een hoop ellende opleveren :)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:48

Catch22

De ene is je moeder

quote:
MediaZoo schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:30:
[...]

Nee, verkeerd/niet aangesloten massa. Je kunt last hebben van een aardlus maar ook van een niet aangesloten massa. Kan een hoop ellende opleveren :)
Heb hier nergens geaarde stopcontacten dus dat zal het wel zijn dan

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - LG 34UC79G

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 22:36
quote:
Palomar schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:11:
Vind die facturering van Ziggo wel heel onduidelijk als je overgaat naar een veranderd abonnement. Had eerst tv + internet 40Mbit (kostte +- 45 euro) en heb in januari mijn abo laten verhogen naar 200Mbit (zou rond de 58 euro moeten kosten). Krijg nu voor januari opeens een factuur van 97 euro en voor februari 66 euro. Op de factuur worden allemaal verschillende datums en verrekeningen genoemd en heb het idee dat ze vanaf nu elke maand vooraf factureren ipv achteraf.

Iemand ook onlangs overgestapt en deze onduidelijke facturen gehad? Als het volgende maand naar mijn idee nog niet klopt neem ik even contact op, maar wellicht dat iemand hier al verduidelijking kan geven...?

[edit] zie nu dat de factuur van januari van 97 euro daadwerkelijk 58 euro is afgeschreven. Nou ja, het zal dan wel redelijk kloppen.... :P
Ik herken dit, ik krijg de hele tijd facturen die niet kloppen met wat ze willen afschrijven. Je kan er achteraan en dan ben je een half uur verder en klopt alles wel, maar die facturen, ik doe er geen moeite meer voor. Alleen als ik opeens een heel hoog bedrag heb ga ik het uitzoeken, maar nu ook, rekening van 70 euro en 28 euro afgeschreven. Nou, prima toch.

Ik heb nu ook mijn autoverzekering die opeens 2,49 euro gaat incasseren automatisch, geen idee waarom, maar ik doe er de moeite niet voor. Je kan bellen, maar dan ben ik meer tijd kwijt dan dat het wat oplevert. Bij grote bedragen neem ik actie, als ik rekeningen krijg en ze schrijven minder af, prima :D

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

Het is gewoon een raar systeem wat ze gebruiken.
Kijk er niet meer naar en let er alleen op of het onder betalingen goed staat :)

2250 WP Zuid PVoutput

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16-06 20:22
quote:
MediaZoo schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:16:
[...]

Je kan ook beginnen met een splitter op het AOP. 1 kabel naar het modem en de andere naar de versterker. Vanuit de versterker dan de boel verder verdelen.

• Hobbykok
ik kom via de ziggo dns niet meer op www.belastingdienst.nl , werkt dat bij jullie nog wel? Via 4G werkt het wel hier.

• hkoster1
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23:24
quote:
Hobbykok schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:51:
ik kom via de ziggo dns niet meer op www.belastingdienst.nl , werkt dat bij jullie nog wel? Via 4G werkt het wel hier.
Werkte vanochtend bij mij anders nog fijn. (DS-Lite aansluiting met ConnectBox modem/router).

• Hobbykok
hij doet het nu ook weer hier, kennelijk storing

Hobbykok wijzigde deze reactie 01-03-2018 15:04 (109%)

• Lejavh
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 13-06 08:45
Hebben meer mensen last van Ziggo E-mail? Mijn iPhone haalt geen e-mail meer op (serverfout) en inloggen op de webmail lukt ook niet meer.

Wachtwoord is juist, overigens.
quote:
Lejavh schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:52:
Hebben meer mensen last van Ziggo E-mail? Mijn iPhone haalt geen e-mail meer op (serverfout) en inloggen op de webmail lukt ook niet meer.

Wachtwoord is juist, overigens.
Yup ze lijken weer problemen te hebben met de mail.

2250 WP Zuid PVoutput

• Hengbers_92
  • Registratie: mei 2017
  • Niet online

Hengbers_92

Trouwdatum ^

quote:
Hobbykok schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:51:
Waarschijnlijk moment opname namelijk weer eerste dag dat de belastingaangifte ingevuld kan worden. Gelukkig niet zo'n ellende als vorig jaar.

Ich darf das!

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
nodejuh weer de 5ghz radio in de CB bij mn schoonouders compleet weg

connectbox uitzetten en weer aan en het werkt weer voor een paar minuten en is dan weer compleet verdwenen..

2.4ghz blijft gewoon werken zonder probleem..

iemand die dit herkent? :-)
Had je hem al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen ?
Weet niet of je dan een hoop instellingen kwijt bent

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:22
quote:
SMSfreakie schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:00:
nodejuh weer de 5ghz radio in de CB bij mn schoonouders compleet weg

connectbox uitzetten en weer aan en het werkt weer voor een paar minuten en is dan weer compleet verdwenen..

2.4ghz blijft gewoon werken zonder probleem..

iemand die dit herkent? :-)
Op welk kanaal staat de 5GHz radio? Het kan dat je door DFS wordt uitgeschakeld.

• SMSfreakie
  • Niet online
quote:
menzo schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:20:
[...]

Op welk kanaal staat de 5GHz radio? Het kan dat je door DFS wordt uitgeschakeld.
112, maar ook op andere kanalen intussen getest.. maar elke keer vliegt 5ghz er uit :/

Resetten naar factory ga ik nu ff testen :-)

• koevlaas2
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 23:40
quote:
Jordyz schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:23:
Ik ga van de week mijn 5e digitale module en smartcard halen..

Nu heb ik vroeger ooit een smartcard geactiveerd voor een Humaxbox, deze toen terug gestuurd met de smartcard erin. Nu weet ik dat ze deze kunnen deactiveren, ik weet trouwens ook het nummer van die smartcard. Zou Ziggo deze smartcard deactiveren (die dus niet meer in mijn bezit is) en vervolgens een nieuwe opsturen onder de reden dat deze kapot is? Dan kan ik de module gewoon kopen bij een plaatselijke elektronicazaak. Dan omzeil ik dat ik een module moet huren. Heb hier alle modules zelf gekocht voor de huurtijd....

Ik ga het morgen even proberen maar was wel benieuwd of dat het ook daadwerkelijk zou kunnen..
Ik kwam er deze week achter dat de tijden van gratis smartcard over waren, gelukkig heb ik er 2 maar ik zou er nog wel wat meer (gratis) willen. Is het mogelijk om een bestaande smartcard te klonen en dus 2 (of meer) dezelfde kaarten gelijktijdig te laten draaien ?

7580 Wp, Ecodan 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M (2x) | DIY WP , maar geen subsidiemogelijkheden ? Informeer bij mij wat de mogelijkheden zijn.

• menzo
quote:
SMSfreakie schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 22:04:
[...]

112, maar ook op andere kanalen intussen getest.. maar elke keer vliegt 5ghz er uit :/

Resetten naar factory ga ik nu ff testen :-)
Ook een kanaal tussen 36 en 48 geprobeerd?

112 is een kanaal dat de DFS uitgezet kan worden.
Wikipedia: List of WLAN channels

• SMSfreakie
  • Niet online
quote:
menzo schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 22:31:
[...]

Ook een kanaal tussen 36 en 48 geprobeerd?

112 is een kanaal dat de DFS uitgezet kan worden.
Wikipedia: List of WLAN channels
Yup.. ook daarop flikkert die hem er uit :/

• menzo
quote:
SMSfreakie schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 22:32:
[...]

Yup.. ook daarop flikkert die hem er uit :/
Dan is het niet DFS. Fabrieksinstellingen is denk ik ook de beste oplossing.

• SMSfreakie
  • Niet online
quote:
menzo schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 22:40:
[...]

Dan is het niet DFS. Fabrieksinstellingen is denk ik ook de beste oplossing.
reset gedaan... jammerlijk helpt t niet, nog steeds valt ze weg..

flutbox :/

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 23:00
quote:
TictaCNL schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:02:
[...]

Eens. Ik heb mijn abbo opgezegd en zal hem over zes maanden weer opnieuw aanvragen. Korting kreeg ik toch al niet :)
Ik krijg gewoon elk jaar korting hoor. Dus meer je best doen

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

quote:
koevlaas2 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 22:29:
[...]

Ik kwam er deze week achter dat de tijden van gratis smartcard over waren, gelukkig heb ik er 2 maar ik zou er nog wel wat meer (gratis) willen. Is het mogelijk om een bestaande smartcard te klonen en dus 2 (of meer) dezelfde kaarten gelijktijdig te laten draaien ?
Wat denk je zelf?
Als het al zo zou kunnen, dan mag het hier niet besproken worden.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken ......

quote:
Martinusz schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 07:36:
[...]
Wat denk je zelf?
Ik dacht dat het gebruik van, bijv. een SmartWi, geen illegale oplossing is voor thuisgebruik, en daarmee is dat prima mogelijk.

héél Holland bakt, maar half Holland bakt er niets van

• gas0line
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15-06 18:44

gas0line

Autodidact

quote:
SMSfreakie schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 23:55:
[...]

reset gedaan... jammerlijk helpt t niet, nog steeds valt ze weg..

flutbox :/
Zeker, als ik veel verbindigen tegelijk heb (torrents bijv) klapt die connectbox eruit en moet ik herstarten. Had ik met die ubee noooit.

Gestart met een gitaarcursus online.

• koevlaas2
quote:
Martinusz schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 07:36:
[...]

Wat denk je zelf?
Kopie voor eigen gebruik is legaal, zelfs door de hoge raad bekrachtigd deze uitspraak :P

7580 Wp, Ecodan 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M (2x) | DIY WP , maar geen subsidiemogelijkheden ? Informeer bij mij wat de mogelijkheden zijn.

quote:
koevlaas2 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:35:
[...]

Kopie voor eigen gebruik is legaal, zelfs door de hoge raad bekrachtigd deze uitspraak :P
Bron graag?

• koevlaas2
quote:
(ii) Art. 16c lid 1 Aw behelst een beperking op het reproductierecht die inhoudt, dat niet als inbreuk op het auteursrecht van de maker van het desbetreffende werk wordt beschouwd

"het reproduceren van het werk of een gedeelte ervan op een voorwerp dat bestemd is om een werk ten gehore te brengen, te vertonen of weer te geven, mits het reproduceren geschiedt zonder direct of indirect commercieel oogmerk en uitsluitend dient tot eigen oefening, studie of gebruik van de natuurlijke persoon die de reproductie vervaardigt",

Bron: https://uitspraken.rechts...id=ECLI:NL:HR:2012:BW5879

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
koevlaas2 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:45:
[...]

(ii) Art. 16c lid 1 Aw behelst een beperking op het reproductierecht die inhoudt, dat niet als inbreuk op het auteursrecht van de maker van het desbetreffende werk wordt beschouwd

"het reproduceren van het werk of een gedeelte ervan op een voorwerp dat bestemd is om een werk ten gehore te brengen, te vertonen of weer te geven, mits het reproduceren geschiedt zonder direct of indirect commercieel oogmerk en uitsluitend dient tot eigen oefening, studie of gebruik van de natuurlijke persoon die de reproductie vervaardigt",

Bron: https://uitspraken.rechts...id=ECLI:NL:HR:2012:BW5879
Deze uitspraak gaat over beeld en geluid waarop auteursrechten rusten op diverse dragers. Dit beeld en geluid mag gereproduceerd worden voor eigen gebruik. Deze smartcard is geen voorwerp bestemd om een werk ten gehore te brengen, te vertonen of weer te geven.

Een smartcard is dan ook geen drager van beeld en geluid en bevat geen beeld en geluid waar auteursrechten op liggen. De ontvanger is het voorwerp welke taak uitvoert en beeld en geluid kan dragen waarop auteursrechten liggen. Beelden en geluiden op deze ontvanger mogen voor eigen gebruik gebruik worden conform deze uitspraak. Een smartcard is een sleutel waarmee versleutelde gegevens ontsleuteld kunnen worden. Op deze sleutel rusten geen auteursrechten en vallen daarom niet onder deze uitspraak.

• SMSfreakie
  • Niet online
quote:
gas0line schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:09:
[...]

Zeker, als ik veel verbindigen tegelijk heb (torrents bijv) klapt die connectbox eruit en moet ik herstarten. Had ik met die ubee noooit.
nou torrent client niet eens aan gehad :/ en dan zou die het imo ook op 2.4ghz er uit knetteren?
dat blijft nou net gewoon wel werken zoals het hoort, net als de lan poorten gewoon werken

SMSfreakie wijzigde deze reactie 03-03-2018 13:46 (11%)

• laforte
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 18-05 21:38

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Vandaag een powerline setje gekocht de "dLAN® 1200+ WiFi ac Starter Kit Powerline".

Om het e.e.a. in te stellen wilde ik enkele instellingen aanpassen in mijn modem (Cisco EPC3925) maar tot mijn verbazing kom ik via 192.168.178.1 niet bij mijn vertrouwde inlog scherm maar bij een geheel nieuw scherm (zie afbeelding). Waar ik totaal niets mee kan aangezien ik niet eens een connect box heb?

Contact opgenomen met Ziggo, hier willen ze niet de moeite doen mij verder helpen met de huidige modem. Ze sturen mij een nieuwe modem gezien de leeftijd van mijn huidige modem.

Tot zover allemaal prima maar nu viel mij het wel iets op, wanneer ik via mijn telefoon (Iphone) naar het ip adress ga van mijn moden dan krijg ik opeens wel het oude vertrouwde inlog scherm in beeld |:( Ik kan dan gewoon inloggen en instellingen aanpassen.

Voor mij een compleet raadsel.... iemand een idee hoe dit kan?

laforte wijzigde deze reactie 03-03-2018 15:55 (4%)

The ark was built by amateurs, but professionals built the Titanic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:13

Swordlord

Act first, think never

quote:
laforte schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:54:
Vandaag een powerline setje gekocht de "dLAN® 1200+ WiFi ac Starter Kit Powerline".

Om het e.e.a. in te stellen wilde ik enkele instellingen aanpassen in mijn modem (Cisco EPC3925) maar tot mijn verbazing kom ik via 192.168.178.1 niet bij mijn vertrouwde inlog scherm maar bij een geheel nieuw scherm (zie afbeelding). Waar ik totaal niets mee kan aangezien ik niet eens een connect box heb?

Contact opgenomen met Ziggo, hier willen ze niet de moeite doen mij verder helpen met de huidige modem. Ze sturen mij een nieuwe modem gezien de leeftijd van mijn huidige modem.

Tot zover allemaal prima maar nu viel mij het wel iets op, wanneer ik via mijn telefoon (Iphone) naar het ip adress ga van mijn moden dan krijg ik opeens wel het oude vertrouwde inlog scherm in beeld |:( Ik kan dan gewoon inloggen en instellingen aanpassen.

Voor mij een compleet raadsel.... iemand een idee hoe dit kan?

[afbeelding]
Volg de handleiding van je devolo setje en doe ze met elkaar koppelen opnieuw. Dus dat ze een nieuw gegenereerd netwerk ID gebruiken.

Niet de algemeen ingebakken netwerk ID, waar elke devolo op staat te tetteren.
Want je zit nu dus in verbinding met je buren, die ook een devolo setje hebben.

En jah, huidige powerline setjes hebben genoeg kracht om via de grondkabel met elkaar in contact te komen, al is het maar traagjes...

Ziggo kon er dus ook niet veel aan doen :+

Swordlord wijzigde deze reactie 03-03-2018 16:41 (6%)

• ^LuKKie^
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-06 12:06
quote:
laforte schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:54:

Hebben de buren een ConnectBox en log je stiekem op die van hun in?
Modem offline halen, verbinding via je Powerline adapter en kijken of je nog bij 192.168.178.1 kunt komen? Als dat nog werkt ... dan log je zeker niet in op je eigen modem :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

quote:
^LuKKie^ schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:17:
[...]

Hebben de buren een ConnectBox en log je stiekem op die van hun in?
Modem offline halen, verbinding via je Powerline adapter en kijken of je nog bij 192.168.178.1 kunt komen? Als dat nog werkt ... dan log je zeker niet in op je eigen modem :P
Ze hebben niet alleen een connect box zo te zien (waarvan ik het wachtwoord niet weet) maar ook een brother printer waar ik nu handig gebruik van kan maken >:) En ik zie nog 3 andere telefoons op het netwerk....

Ik denk dat ik enkele instellingen even moet wijzigen :X

Ik zie dat mijn buren een dLAN 200 AVduo setje hebben.

laforte wijzigde deze reactie 03-03-2018 17:21 (4%)

• gas0line

gas0line

Autodidact

quote:
SMSfreakie schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:45:
[...]

nou torrent client niet eens aan gehad :/ en dan zou die het imo ook op 2.4ghz er uit knetteren?
dat blijft nou net gewoon wel werken zoals het hoort, net als de lan poorten gewoon werken
Ben er trouwens achter dat het nog gekker is, en snap er nu niks meer van. Als ik bijv. Torrents download op 2e PC klapt connectbox eruit (dacht ik). Maar nu zie ik dat WiFi wel blijft werken. Zit dus ergens anders (in die box).

Ik moet dan echt de box herstarten om bekabeld weer aan de gang te krijgen. Lastig...
Zal eens een topicje over openen hier binnenkort, wordt er namelijk galisch van.

• SMSfreakie
  • Niet online
Nouja zou bij ziggo kunnen klagen... Maar vrees dat ze dan weer zo'n kansloos apparaat sturen..

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-06 10:14
Dit is één van de grootste nadelen van dit soort setjes, jouw signaal komt veel verder dan je denkt.

Andere nadeel is dat je stroomkabels als antenne worden gebruikt en dit tot honderden meters of soms kilometers ver de volledige korte golf band stoort (helaas dus voor zendamateurs en korte golf luisteraars). En tot op die afstand is dus eventueel ook je communicatie af te luisteren.

Robert Elsinga =8-) | IT consultant, scoutsleiding, zendamateur (PC5E) | www.elsinga.net/robert

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
gas0line schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:09:
[...]

Dat probleem ken ik uit de tijd dat ik nog een pricewatch: Asus WL-500g Deluxe (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps, 2x USB 2.0) gebruikte :P , in de tijd dat de max downloadsnelheid bij Ziggo/@home nog maar 25Mbps was. Gelukkig maakte custom (Oleg's) firmware een hoop goed, zelfs met torrent en ed2k tegelijk kreeg ik dat ding niet op zijn knieën, al zat ie dan wel veel pakketjes te droppen omdat ie die niet kon verwerken. 't was i.i.g. beter dan op zijn bek gaan :+ Sindsdien overgestapt op een pc als router en nooit meer naar htk-routers omgekeken O-)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• SMSfreakie
  • Niet online
quote:
Raven schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:45:
[...]

Dat probleem ken ik uit de tijd dat ik nog een pricewatch: Asus WL-500g Deluxe (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps, 2x USB 2.0) gebruikte :P , in de tijd dat de max downloadsnelheid bij Ziggo/@home nog maar 25Mbps was. Gelukkig maakte custom (Oleg's) firmware een hoop goed, zelfs met torrent en ed2k tegelijk kreeg ik dat ding niet op zijn knieën, al zat ie dan wel veel pakketjes te droppen omdat ie die niet kon verwerken. 't was i.i.g. beter dan op zijn bek gaan :+ Sindsdien overgestapt op een pc als router en nooit meer naar htk-routers omgekeken O-)
Tja.. Thuis ook geen probleem.. Tc7210 bridge. Ideaal.... Maar ja niet iedereen wil een extra ding er bij hebben.... Helaas...

• gas0line

gas0line

Autodidact

quote:
SMSfreakie schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:51:
[...]

Tja.. Thuis ook geen probleem.. Tc7210 bridge. Ideaal.... Maar ja niet iedereen wil een extra ding er bij hebben.... Helaas...
Bridge met R7000 ook geprobeerd, zelfde resultaat.

• acale
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:11
Ik dacht dat power line adapters niet verder kwamen dan je eigen meterkast. Tenzij je in een appartementencomplex woont waar je de meterkast met andere deelt

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16-06 17:52
quote:
acale schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:22:
Ik dacht dat power line adapters niet verder kwamen dan je eigen meterkast. Tenzij je in een appartementencomplex woont waar je de meterkast met andere deelt
Volgens mij is dat allang niet meer. Hier ook een woning + een studio 20 meter verderop met een eigen meterkast en powerline adapters werken gewoon.

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:44
quote:
acale schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:22:
Er zit in je meterkast geen filter voor HF. Waarom zou hij dan stoppen in je groepenkast?
Bovendien is de kabel veel dikker richting de straat, oftewel iedereen in de buurt op dezelfde fase kan lekker meegenieten ;)

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

quote:
Jim423 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:04:
[...]

Er zit in je meterkast geen filter voor HF. Waarom zou hij dan stoppen in je groepenkast?
Bovendien is de kabel veel dikker richting de straat, oftewel iedereen in de buurt op dezelfde fase kan lekker meegenieten ;)
Meegenieten? Misschien als ze het juiste wachtwoord hebben anders valt er (zonder gekke acties) volgens mij weinig mee te genieten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elsinga
Nou, dat blijkt dus lang niet altijd het geval te zijn, zoals hierboven aangetoond... En ook tussen fasen werkt het vaak, die kabels lopen tenslotte vlak bij elkaar. En dat HF signaal kun je dus een heel eind verderop met een beetje antenne gewoon opvangen. En zo hebben zendamateurs en korte golf luisteraars er dus last van, want die hebben dat HF signaal liever niet...

Robert Elsinga =8-) | IT consultant, scoutsleiding, zendamateur (PC5E) | www.elsinga.net/robert

• yamahabest
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:23
Als je op dit moment Televisie bij Ziggo besteld, met een CI+ module of een Mediabox, krijg je dan nog steeds gewoon een fysieke smartcard? Of krijg je die alleen bij een CI+ module?

• KuuKe
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:17

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Zeg, kijk dan gewoon even op de site van Ziggo bij de vragen over smartcards

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13:04
Ik heb een mediabox van Ziggo (een Pace). Ik wil overwegen om televisie direct via mijn TV te bekijken via een CI+ module maar als ik wil overschakelen op de Ziggo website moet ik een nieuw (slechter en duurder) abonnement nemen.

Nu zie ik dat CI+ modules van Quantis en Smit beschikbaar zijn. Is dit - in de praktijk - dezelfde module als Ziggo levert, dus dat je alle zenders kan bekijken die je bij je abonnement mag kijken? In mijn Pace zit overigens een smartcard dus die kan ik eruit halen en waarschijnlijk overplaatsen.

Sebazzz wijzigde deze reactie 06-03-2018 05:52 (10%)

[Website en online portfolio]

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:51
@Sebazzz Jij zit vermoed ik in voormalig UPC gebied. Daar wordt alleen nagravision en geen IRDETO gebruikt voor de encrypte en zijn CI+ modules ook niet mogelijk (correct me if I'm wrong).

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:33
@Sebazzz Het is niet alleen dat Ziggo in oud-UPCgebied Nagravision gebruikt, ook zijn de smartcards daar gekoppeld aan het apparaat waarin ze worden gebruikt. Ook al zou je op MP een gebruikte CI+-module voor Nagravision halen gaat dit niet werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elsinga
quote:
jongetje schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:18:
@Sebazzz Jij zit vermoed ik in voormalig UPC gebied. Daar wordt alleen nagravision en geen IRDETO gebruikt voor de encrypte en zijn CI+ modules ook niet mogelijk (correct me if I'm wrong).
Ik zit in fUPC en heb gewoon een (huur) CI+ cam in mijn televisie zitten.

• PE4000
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 23:11
In fZiggo gebied 050 Groningen stad, zijn de volgende zenders vrij te ontvangen, of dit een foutje is...

56 WDR
57 NDR
71 TV5Monde

• Ynnoz
  • Laatst online: 22:58
Mijn zoon werkt bij Ziggo en heeft als test de nieuwe "Mediabox" meegekregen om deze uit te proberen. Deze zou, als het goed is, aan het eind van het jaar beschikbaar komen. Klein, stil, snel en o.a. voice control.
quote:
Ynnoz schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:09:
Mijn zoon werkt bij Ziggo en heeft als test de nieuwe "Mediabox" meegekregen om deze uit te proberen. Deze zou, als het goed is, aan het eind van het jaar beschikbaar komen. Klein, stil, snel en o.a. voice control.
Is dat de 4K variant waar al langer over gesproken wordt?

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken ......

quote:
"eind van het jaar"? Dat zou dan om dit nieuws-item gaan, alleen later geïntroduceerd dan?

nieuws: Settopbox met 4k-ondersteuning komt niet voor eind 2017 naar Ziggo-kl...

héél Holland bakt, maar half Holland bakt er niets van

• wopper
  • Laatst online: 22:17
quote:
Moet deze op coax aangesloten worden of UTP?
quote:
hardware-lover schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:32:
[...]

"eind van het jaar"? Dat zou dan om dit nieuws-item gaan, alleen later geïntroduceerd dan?

nieuws: Settopbox met 4k-ondersteuning komt niet voor eind 2017 naar Ziggo-kl...
Wel cool apparaatje zo lijkt het :)

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
quote:
Als dat het hem is, lijkt het niet zo gek. Aangesloten op UTP en Coax dan dus. Maarreh loopt dat ding op Android? En mag iedereen straks z'n horizonbox inruilen?

@Ynnoz deel alles wat je weet met ons, meer info please ;) ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
Onhandig, zo'n scherm aan de zijkant :+

FreshMaker wijzigde deze reactie 06-03-2018 17:52 (24%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ynnoz
quote:
wopper schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:34:
[...]

Moet deze op coax aangesloten worden of UTP?
Coax. Ga volgende week naar hem toe en zal wat foto's maken.

• SMSfreakie
  • Niet online
quote:
Ynnoz schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:34:
[...]

ben heel benieuwd... want de huidige apparatuur (muv de humax) is gewoon net niet

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online
quote:
Ynnoz schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:34:
[...]

Check je wel eerst even of dat niet zijn baan kan kosten? ;) :+

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Jay-B schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:01:
[...]

Check je wel eerst even of dat niet zijn baan kan kosten? ;) :+
Wellicht inderdaad niet zo'n vreemde opmerking.
Ik ga niet de advocaat spelen, maar je kan gerust foto's maken maar zou toch even checken of je ze mag posten.

2250 WP Zuid PVoutput

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:02
@Ynnoz Zoals hierboven aangegeven zou ik jet zeker checken!
Anders is het misschien net als die apple medewerker met zijn youtubende dochter en de iPhone x!😂

YouTube: Apple X hands on video leads to firing and apology (which is BS)

DaveD

• Ynnoz
quote:
FreshMaker schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:51:
[...]

Onhandig, zo'n scherm aan de zijkant :+

[afbeelding]
Exact hetzelfde alleen het logo (de rode acht) is anders.

Ynnoz wijzigde deze reactie 07-03-2018 17:54 (38%)

• ANdrode
  • Niet online
quote:
Ynnoz schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:43:
[...]
Exact hetzelfde alleen het logo (de rode acht) is anders.
👌

Net zo nuttig als een foto en geen juridisch risico :)

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:35
quote:
Een einde aan het analoog naar tv-zenders kijken, is binnen twee jaar bij Ziggo een feit. Het kabelbedrijf begint binnenkort met de gefaseerde uitschakeling van analoge tv. Het eerst is de regio Capelle aan den IJssel aan de beurt.
Link: http://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-stopt-met-analoge-tv/

• harm12nl
  • Laatst online: 16-06 21:23
quote:
ANdrode schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:05:
[...]

👌

Net zo nuttig als een foto en geen juridisch risico :)
Mooi nieuws! Hoop dat dit snel uitgerold wordt, Kan die trage energieslurper de deur uit. Ben benieuwd hoe ze het in gaan vullen voor een tweede tv. Daar zal vast ook een nieuw kastje voor komen.

Kan je als consument jezelf niet aanmelden voor het beta programma? Ik wil ook wel als 1 van de eerste testen *O*

©2004

quote:
harm12nl schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:47:
[...]

Mooi nieuws! Hoop dat dit snel uitgerold wordt, Kan die trage energieslurper de deur uit. Ben benieuwd hoe ze het in gaan vullen voor een tweede tv. Daar zal vast ook een nieuw kastje voor komen.

Kan je als consument jezelf niet aanmelden voor het beta programma? Ik wil ook wel als 1 van de eerste testen *O*
Als ik het goed las zelfde princiepe als bij Horizon, dus inderdaad een ik vermoed iets eenvoudigere variant van de hoofdbox. Ik mag hopen dat ze wel beter met elkaar connecten, want daar zijn met de huidige extra box veel klachten over.
Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden over stroomverbruik van deze nieuwe variant.

Edit:
Dat was niet lastig te vinden, goed nieuws *O*

10W max dus *O*

Martinusz wijzigde deze reactie 08-03-2018 10:00 (15%)

• Roetzen
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 18:25

Roetzen

he.net Certified Sage

quote:
Kweenie... Ik had liever gehad dat ze eerst de analoge FM band vrijgemaakt hadden. Dat geeft ruimte voor hogere upload snelheden. .

Een tunnel is goed. Native IPv6 is beter.

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22:57
quote:
Je kan gelukkig dan gratis een extra digitale ontvanger krijgen.

https://www.BMWmpakket.nl - Origineel BMW M-pakket / Professioneel gespoten / Vakkundige Montage | DM voor korting op originele onderdelen.

• ANdrode
  • Niet online
quote:
Martinusz schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:58:
[...]

[afbeelding]

10W max dus *O*
Interessant aspect: Het kabelmodem is in de beschreven opstelling geen deel meer van de tv-box maar er wordt met een los modem gewerkt.

• wopper
quote:
[...]

[afbeelding]

10W max dus *O*
Gewoon omdat het kan, even oud en nieuw onder elkaar :+

quote:
ANdrode schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:25:
[...]

Interessant aspect: Het kabelmodem is in de beschreven opstelling geen deel meer van de tv-box maar er wordt met een los modem gewerkt.
Zoals in FZiggo gebied al is ;)

• menzo
Weten we al het type van de dvb-c box die wordt aangeboden?

Is hij HD voor npo 1 2 3 en ziggo sport?

• Requa
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19:12
Zojuist aangesloten.

Tevreden. 8)

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dit is waarschijnlijk niet 't juiste topic om te vragen, maar zijn er manieren om goedwerkende HDD-recorders met analoge tuner te voorzien van een digitale ontvanger? Of wordt dat ding dan ergens in de komende 2 jaar afhankelijk van een STB om DVB-C op te kunnen nemen? (Mits opnemen via scart-input kan.)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• jongetje
quote:
Roetzen schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:03:
[...]

Kweenie... Ik had liever gehad dat ze eerst de analoge FM band vrijgemaakt hadden. Dat geeft ruimte voor hogere upload snelheden. .
Dat gaat voorlopig niet gebeuren. Ziggo heeft juist uitstel gevraagd om juist de FM radio langer te kunnen blijven aanbieden.

• jongetje
quote:
Raven schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:31:
Dit is waarschijnlijk niet 't juiste topic om te vragen, maar zijn er manieren om goedwerkende HDD-recorders met analoge tuner te voorzien van een digitale ontvanger? Of wordt dat ding dan ergens in de komende 2 jaar afhankelijk van een STB om DVB-C op te kunnen nemen? (Mits opnemen via scart-input kan.)
Hoe zie je dat voor je, analoog is totaal anders dan een DVB-C signaal. Waarom koop je niet via marktplaats een DVB-C recorder zoals een Samsung SMT-C7140, die kosten tussen de 15 en 50 euro. heb je meteen interactieve TV. Ik gebruik er 2 (boven en beneden) naar volle tevredenheid.

• chucky666
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

quote:
menzo schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:59:
Weten we al het type van de dvb-c box die wordt aangeboden?

Is hij HD voor npo 1 2 3 en ziggo sport?
Humax 5500c
Ja

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• menzo
quote:
Oké bedankt. Ik zelf helemaal niets vinden over de 5500c. Het is wel een mooi compact boxje als ik naar het plaatje van Ziggo kijk.

EDIT
Ik heb het gratis boxje besteld voor in de keuken waar ik nog een oude non-DVB-c tv heb hangen.

menzo wijzigde deze reactie 08-03-2018 12:36 (10%)

• harm12nl
quote:
[...]

Als ik het goed las zelfde princiepe als bij Horizon, dus inderdaad een ik vermoed iets eenvoudigere variant van de hoofdbox. Ik mag hopen dat ze wel beter met elkaar connecten, want daar zijn met de huidige extra box veel klachten over.
Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden over stroomverbruik van deze nieuwe variant.

Edit:

[afbeelding]

10W max dus *O*
Kijk, dit lijkt er meer op! *O* *O* Hopelijk staat er snel eentje in huis! :D

Ze zullen ergens ook wel moeten natuurlijk, het huidige stroomverbruik kan echt niet meer in deze tijd..
quote:
ANdrode schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:25:
[...]

Dat is ook geen straf. Heb ik nu ook, vind de horizonbox veel te beperkt als modem als het gaat om het instellen van specifieke taken (bijv. port forwarding e.d.)

©2004

• Roetzen
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 18:25

Roetzen

he.net Certified Sage

quote:
jongetje schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:33:
[...]

Dat gaat voorlopig niet gebeuren. Ziggo heeft juist uitstel gevraagd om juist de FM radio langer te kunnen blijven aanbieden.
Uitstel gevraagd aan wie? Is er dan een wet of gebod dat Ziggo verplicht de FM band binnen een bepaalde termijn vrij te maken?
quote:
menzo schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:30:
[...]

Ik heb het gratis boxje besteld voor in de keuken waar ik nog een oude non-DVB-c tv heb hangen.
Heeft dat ding ook nog een RF uitgang voor echt oude TVs zonder SCART aansluiting?

Een tunnel is goed. Native IPv6 is beter.

• menzo
quote:
Roetzen schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:54:

[...]

Heeft dat ding ook nog een RF uitgang voor echt oude TVs zonder SCART aansluiting?
Dat weet ik niet, Ik kan nog nergens een handleiding of specsheet vinden. Ik ga er van uit dat hij in ieder geval HDMI heeft.

Voor die vraag zou je een berichtje naar de klantenservice moeten sturen of via de chat.

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
quote:
Mooi dat je tevreden bent, maar bij een upload van 40 hoort normaal gesproken een download van 400 Mbps. Ik zou in jou geval dus minder tevreden zijn. Je betaalt voor 400 en haalt net meer dan 200. Tenzij je op wifi hebt getest en niet bedraad. Ik zou het in elk geval nog even bedraad testen.

• Kanarie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:07

Kanarie

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
valkenier schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:01:
[...]

Mooi dat je tevreden bent, maar bij een upload van 40 hoort normaal gesproken een download van 400 Mbps. Ik zou in jou geval dus minder tevreden zijn. Je betaalt voor 400 en haalt net meer dan 200. Tenzij je op wifi hebt getest en niet bedraad. Ik zou het in elk geval nog even bedraad testen.
Het kan ook Ziggo zakelijk zijn, dat biedt een 250/40 pakket. Heb ik zelf ook :)

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

• harm12nl
Net even gechat met ziggo maar als we de box eerder willen testen dan kan je je aansluiten bij de Ziggo Community. Hier is het waar men op de hoogte gehouden wordt.. ;) Even op de forum gekeken maar ik verwacht niet dat er hier mensen uitgepakt worden voor een eventueel beta programma. Het zal dus gewoon afwachten worden :)

©2004

• jongetje
quote:
Roetzen schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:54:
[...]

Uitstel gevraagd aan wie? Is er dan een wet of gebod dat Ziggo verplicht de FM band binnen een bepaalde termijn vrij te maken?
Aan de ACM, er moet namelijk een analoog pakket zijn incl. TV. En Ziggo wil voorlopig FM nog laten bestaan (zonder TV) en daarvoor was toestemming nodig (kan het artikel zo snel niet vinden).
Pagina: 1 ... 74 ... 85 Laatste

Let op:
Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe en mag achterwege gelaten worden. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing.

Hetzelfde geldt voor het vragen / melden van problemen. Alleen melden dat je verbinding niet / slecht werkt heeft totaal geen zin, zonder het vermelden van voldoende informatie.

Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*