Jordyz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:03:
[...]
Je kan het ook zo zien; om het allemaal in administratief in goede banen te leiden kiezen ze er bewust voor alles op één datum te laten verlopen?
Bij Vodafone of bij aantal andere bedrijven is het ook zo dat je extra moet betalen wanneer je handmatig wil overboeken. Er moet een extra persoon kijken en controleren dus ja er is iets van te zeggen maar aan de andere kant is het ook logisch.
Ik heb vanuit een telefoniste te horen gekregen dat ze dit doen om juist piekmomenten in de betalingsstroom te verkomen.
Martinusz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:03:
[...]
Wat is het probleem precies?
Je moet toch ergens in de maand bedrag X betalen aan Ziggo, of dat nu net na je salaris is of niet, dat bedrag moet je toch rekening mee houden

Hier overigens nog niet afgeschreven, dus blijkbaar niet voor iedereen aangepast?
Ik zie het probleem niet, hooguit 1 maand even omschakelen.
Het probleem is, dat ze dit zonder duidelijke melding hebben veranderd en zonder enige aanleiding bij mij hebben veranderd. Dit stond al >1.5 jaar vast op "rond de 28ste". Nu is het januari 2018 en wordt dit ineens veranderd en als ik hier zo lees, maar bij enkele klanten!?
Ik moet mijn omgang met mijn financiën veranderen omdat zij als enige onder de noemer "vaste lasten" later gaan afschrijven. Ik snap niet dat ze hieraan gaan sleutelen terwijl er eerder geen issues omtrent betalingen waren. Mijn overige "vaste lasten" heb ik netjes geregeld; afschrijven en overschrijven in de eerste 1.5 week na ontvangen salaris. Ofwel, ik moet tot en met enkele dagen voor mijn salaris in mijn hoofd houden; Ziggo moet/kan nog afschrijven. Ik snap de plotse verandering niet, los je piekmomenten/betalingsstroom met nieuwe klanten op, maar ga je vaste klanten niet benadelen?
Geld is niet het probleem, het is de manier waarmee dit gebeurd en ik behandeld word. Ik ben al enkele jaren klant, maar ervaar weer geen klantenservice. Misschien hebben ze gezien dat ik in zekere zin vast zit aan ze, machtpositie? Mijn andere opties zijn zeer prijzig voor de behaalde snelheid, aldus mijn medebewoners van dit appartementencomplex; Ziggo is de enige met kabel hier, DSL blijkt echt belabberd in verbindings kwaliteit (buren). Alweer die machtspositie.
Jazeker. Alvorens ik hier mijn beklach deed. Zoals aangegeven, hun piekbetalings probleem wordt nu ook mijn probleem

Ik was ook niet de eerste (van die dag!) die over dit probleem belde met dezelfde telefoniste.
Ik snap niet dat ze de enige zijn in mijn hele rijtje diensten en betalingen waar ik de incassodatum niet van kan aanpassen. Dat is imho een slechte vorm van klantenservice. Naast mijn overige "meh"; meerdere prijsverhogingen ook per jaar, grote snelheidsgaten tussen internet pakketten, het uitblijven van een relatief hogere upload snelheid (10%?). Maar goed, daarvoor zijn ze een commercieel bedrijf, dat mogen ze doen en ik neem het product af. Ik daarentegen als consument, kan niet meer dan mijn kijk op de zaak verspreiden, want het contract/pakket waarvoor ik tekende "bestaat niet meer". Vandaar dat ik het Ziggo ervaringen en discussie topic een goede plek vond dit beklach eens een keer te noteren.
P.s.
meesje schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:11:
[...]
maar om nu helemaal los te gaan in de topic over een andere incassodatum..... Ik vraag dan of degene al gebeld heeft met Ziggo, maar daar reageert niemand op. Tja, hoe belangrijk vind je het dan?
Niet iedereen zit elke dag op het tweakers forum te neuzen. Geduld is een schone zaak!

Gereageerd op alle directe berichten.
Fijn weekend allemaal! En dank voor uw eerdere reacties
[
Voor 8% gewijzigd door
Sugocy op 20-01-2018 00:26
]