Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:49
MdO82 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:42:
.....
Ik wil het een keer goed aanpakken en alles vervangen en goed spul weg leggen waarmee ik hoop voor een tijdje klaar te zijn (al weet je dat natuurlijk nooit zeker).

...
Mijn advies:

Bekabeling: Koka 9 eca
AOP: Braun BTV 1 IEC-NL
WCD(s): Braun BTV01

Alle kabels afmonteren met Hirschmann push-on F-connectoren of KOKWI 5 / KOSWI 5 connectoren.

Van te voren een plannetje opzetten hoe je installatie er uit moet gaan zien. Waar wil je TV's aansluiten, etc.
Dan kun je ook bepalen of je eventueel een versterker moet gaan inzetten. In dat geval is het gebruikelijk de installatie in een ster-configuratie op te zetten.

"Vroeger" was er een super forum op de site van wat nu antenne-kabels.nl heet, boordevol vol tips en tricks. Een beetje in hun eigenbelang natuurlijk, maar zeer handig. Daar kon je bijvoorbeeld je installatie laten ontwerpen, op basis van de gewenste configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:27
Masimo schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:48:
[...]

Mijn advies:

Bekabeling: Koka 9 eca
AOP: Braun BTV 1 IEC-NL
WCD(s): Braun BTV01

Alle kabels afmonteren met Hirschmann push-on F-connectoren of KOKWI 5 / KOSWI 5 connectoren.

Van te voren een plannetje opzetten hoe je installatie er uit moet gaan zien. Waar wil je TV's aansluiten, etc.
Dan kun je ook bepalen of je eventueel een versterker moet gaan inzetten. In dat geval is het gebruikelijk de installatie in een ster-configuratie op te zetten.

"Vroeger" was er een super forum op de site van wat nu antenne-kabels.nl heet, boordevol vol tips en tricks. Een beetje in hun eigenbelang natuurlijk, maar zeer handig. Daar kon je bijvoorbeeld je installatie laten ontwerpen, op basis van de gewenste configuratie.
Het is nu en blijft een ster-configuratie.
De AOP zit in de meterkast en vandaar gaan de kabels de woning in.

Ik zou zoals je aangeeft hier in de woonkamer een Braun BTV01 plaatsen dan heb ik gelijk het laatste geadviseerde spul hier zitten.
Deze splits ik dan af met een POA-01 UPC.
1 kabel gaat dan naar de horizon-box en op de andere aansluiting splits ik dan nog een keer de kabel in 2 voor een kabel naar de tv zelf (we gebruiken de horizon niet altijd om tv te kijken) en de andere voor de radio.

Dan zit de horizon in ieder geval met zo min mogelijk splitters aangesloten.

Verdere adviezen zijn natuurlijk welkom :)

Edit: Ik zie net dat er ook een Braun POA-03 UPC te bestellen is.
Dat zal dan nog een beter idee zijn, voor de radio is het simpel de connector vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 12-01-2018 21:43 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:09
MdO82 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:33:
[...]

Edit: Ik zie net dat er ook een Braun POA-03 UPC te bestellen is.
Dat zal dan nog een beter idee zijn, voor de radio is het simpel de connector vervangen.
Er is zelfs een POA-3IEC-NL met FM aansluiting ;)

F-connector op de data aansluiting en gaan met die banaan!

[ Voor 8% gewijzigd door Dracoz op 12-01-2018 22:13 ]

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Dracoz schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:12:
[...]

Er is zelfs een POA-3IEC-NL met FM aansluiting ;)
Klopt maar die heeft als ik het goed heb 1 TV - 1 Radio en 1 Data :)
En die data heb ik dan niet nodig :P

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:10

Sagat

Is pappa x2!

Nou bij thuiskomt was er inderdaad een briefje van een gemist pakket. Klein uurtje later was er internet. Grootste ‘probleem’ hierbij was vrijmaken van de kabel poort. Deze was verstopt achter 2 kasten want die gingen we toch niet gebruiken :D
Verder bank ook verplaatst. Zit nu iig iets dichter bij tv.

Maar woensdagavond laat aangevraag en vrijdag avond werkend. Ik ben zeer happy. *O* _/-\o_

Morgen even bij de mm kijken wat een coax kabel kost om eventueel tv te kunnen kijken. Maar omdat het maar tijdelijk is hou ik het wel bij ziggogo enzo wsl. Wel kijken naar home plugs zodat ik boven ook internet heb op ye old desktop en eventueel ook bekabeld op mijn lt of x360.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MdO82 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:14:
[...]

Klopt maar die heeft als ik het goed heb 1 TV - 1 Radio en 1 Data :)
En die data heb ik dan niet nodig :P
Dan drukdraai je er een afsluitweerstand op :P
Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/ziggo-nl/attachment/3589762a-26f4-4d8e-9ff6-e06a1f158ff1.jpg

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Raven schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:04:
[...]

Dan drukdraai je er een afsluitweerstand op :P
[afbeelding]
Dat kan natuurlijk ook ja :P
Maar ik heb 2 tv aansluitingen nodig (horizon en 1 naar de tv) zoals eerder gezegd gebruiken wij niet altijd de horizon om tv te kijken en een radio-aansluiting.
Dan ben ik met de POA-03-UPC sneller klaar zonder nog een splitter te gebruiken.
Radio is gelukkig wat minder gevoelig voor storingen dan het tv-signaal.
Waardoor ik de connector gerust kan vervangen van de kabel :)

Als je de POA-3IEC-NL gebruikt dan heb je zo ie zo weer een POA-01 UPC nodig om 2 tv's aan te sluiten EN dan valt ook je radio aansluiting weg, omdat de POA-01 UPC deze blokkeert.
Dit kan je ook wel weer oplossen door een stukje kabel, maar dan ben je weer aan het lappen en plakken ;)

[ Voor 39% gewijzigd door MdO82 op 13-01-2018 10:23 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:52

backupdevice

Boeh!

Gisteren avond vanuit het niks ineens sommige apparaten een geheel andere IP adres gekregen.

Sommige apparaten met een static IP, maar ook niet allemaal en sommige met geen static, maar ook niet allemaal. Ik weet zeker dat het een DHCP refresh is geweest

Hebben jullie daar ook wel eens last van? Kan het een update zijn?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 16:35

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 03:07:
[...]
En weer een maandje verder en dezelfde problemen (langzaam ladende sites) is hier (omgeving Zaltbommel) nog steeds niet opgelost. Ik dacht eerst dat het aan mijn Connect Box lag, maar na het terugplaatsen van het oude modem was het probleem er nog steeds. De Connect Box in bridge modus en een Netgear er achter loste de problemen ook niet op. Ook het instellen van een andere DNS (zowel op de Netgear als op een pc of mobiele telefoon) biedt geen oplossing. Ik hoop dat ze dit probleem toch op gaan pakken. Als pagina's eenmaal geladen zijn dan is de snelheid wel naar behoren. Downloaden gaat gewoon met de snelheid die ik behoor te hebben.
Ziggo gaat een monteur aansturen na contact met de Ziggo Helpdesk. Een helpdesk die zich wel erg richt op te behalen snelheden en welke browser je gebruikt. Dingen als DNS voor het resolven van pagina's werd niet eens op ingegaan. Helpdesk betwiste ook nog dat ik niet zelf mijn modem in Bridge Modus kan zetten. Iets wat volgens mij in oud UPC gebied gewoon kan. Zowel op mijn Connect Box en oude modem kon ik dat in de instellingen aangeven.

Enfin, we gaan het zien wat de monteur brengt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:00

Wildfire

Joy to the world!

Zojuist moest m'n TechniColor (7210) eventjes van de stroom af. Na herstart geen telefonie meer... internet werkt prima, maar geen telefonie.

Log van het modem geeft bij tabblad PacketCable een event ID 36 met de omschrijving "MAJOR: Voice Line Total Failure - Voice Thread Failure".

Is dit een storing bij Ziggo of een defect modem?

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 13-01-2018 13:49 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Wildfire schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:47:
Zojuist moest m'n TechniColor (7210) eventjes van de stroom af. Na herstart geen telefonie meer... internet werkt prima, maar geen telefonie.

Log van het modem geeft bij tabblad PacketCable een event ID 36 met de omschrijving "MAJOR: Voice Line Total Failure - Voice Thread Failure".

Is dit een storing bij Ziggo of een defect modem?
Dat kan duiden op een defect modem.
Haal hem eens een minuut van de stroom af en probeer het dan nog eens zonder dat je telefonie is aangesloten (zal niet veel uitmaken, maar om even te testen)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MdO82 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:58:
[...]

Dat kan duiden op een defect modem.
Haal hem eens een minuut van de stroom af en probeer het dan nog eens zonder dat je telefonie is aangesloten (zal niet veel uitmaken, maar om even te testen)
Na 2 reboots d.m.v. stroom eraf had ik nog niets, na een soft reboot werkte het opeens weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Je bent in ieder geval weer bereikbaar :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MdO82 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:37:
Je bent in ieder geval weer bereikbaar :+
Dat het maar zo blijft. Erg tevreden over de TC7210, mocht dat ding ooit kapot gaan vrees ik dat Ziggo een crappy modem als vervanging zal sturen ipv een nieuwe TC7210...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Hugo__Boss schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:47:
Zijn er hier gebruikers die een uitgaande nummerblokkade hebben ingesteld op hun Ziggo vaste lijn? In Mijn Ziggo kan je dit prima instellen en staat er nergens vermeld dat het geld kost. In de klantenservice zoekfunctie kom je wel tegen dat het € 1,15 per maand kost. Ik wil niet uitbellen via de Ziggo lijn, maar via een VoIP lijn, dus dacht waarom dan niet blokkeren om te voorkomen dat het per ongeluk toch kan gebeuren. Maargoed, als je er daadwerkelijk voor moet betalen is dat ook niet te moeite, in het VoIP device kan je natuurlijk ook genoeg regelen. Iemand die weet of dit daadwerkelijk in rekening gebracht wordt?
Sorry voor de verwarring. Het blokkeren van een bepaalde reeks nummers via Mijn Ziggo kost op dit moment niks extra's. We passen het aan.

Groet, Pim van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 23:34
VodafoneZiggo schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:03:
[...]

Sorry voor de verwarring. Het blokkeren van een bepaalde reeks nummers via Mijn Ziggo kost op dit moment niks extra's. We passen het aan.

Groet, Pim van Ziggo
Dank voor de reactie, helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Weet iemand wat de recentste firmware van de Connect Box is?

Ik kijk naar een IP radio waar de stream ~elk uur stopt. Radio is nog wel te bereiken vanaf LAN. Vaak gaat hij na een tijdje (timeout?) verder. Andere zender starten lukt ook.

Ik wil daarom even weten of CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH up to date is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
ANdrode schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:57:
Weet iemand wat de recentste firmware van de Connect Box is?

Ik kijk naar een IP radio waar de stream ~elk uur stopt. Radio is nog wel te bereiken vanaf LAN. Vaak gaat hij na een tijdje (timeout?) verder. Andere zender starten lukt ook.

Ik wil daarom even weten of CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH up to date is :)
Die firmware heb ik ook op mijn Connectbox staan (fZiggo)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:02
Door overstap van een consumenten Alles-in-1 naar een Zakelijk start abonnement (eind deze maand) hebben we vast van Ziggo een nieuw modem ontvangen. Tot voor kort de Samsung Horizon Box (7401) in gebruik.

Met deze wijziging alles behalve tevreden, waar de Horizon alleen bij een teveel aan connecties zijn verbinding verloor is het met de Connect Box circa elke paar uur raak en eens in de zoveel tijd lijkt er helemaal geen internetverkeer meer te zijn. Het voelt alles behalve vloeiend aan.

Ik heb even in de logging van de connectbox gekeken, hier staat elke drie uur een error: No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:x;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Softwareversie is overigens: CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 37100000 50 5.120 64qam 82
2 28600000 49 2.560 64qam 84
3 31800000 50 2.560 64qam 83
4 44000000 50 5.120 64qam 81
5 50900000 50 5.120 64qam 80
6 57800000 51 5.120 64qam 79

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 2 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 1 0
4 2.0 0 0 1 0
5 2.0 0 0 2 0
6 2.0 0 0 1 0

[ Voor 27% gewijzigd door .NCK op 14-01-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
.NCK schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:23:
Door overstap van een consumenten Alles-in-1 naar een Zakelijk start abonnement (eind deze maand) hebben we vast van Ziggo een nieuw modem ontvangen. Tot voor kort de Samsung Horizon Box (7401) in gebruik.

Met deze wijziging alles behalve tevreden, waar de Horizon alleen bij een teveel aan connecties zijn verbinding verloor is het met de Connect Box circa elke paar uur raak en eens in de zoveel tijd lijkt er helemaal geen internetverkeer meer te zijn. Het voelt alles behalve vloeiend aan.

Ik heb even in de logging van de connectbox gekeken, hier staat elke drie uur een error: No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:x;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Softwareversie is overigens: CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH

Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 37100000 50 5.120 64qam 82
2 28600000 49 2.560 64qam 84
3 31800000 50 2.560 64qam 83
4 44000000 50 5.120 64qam 81
5 50900000 50 5.120 64qam 80
6 57800000 51 5.120 64qam 79

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 2 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 1 0
4 2.0 0 0 1 0
5 2.0 0 0 2 0
6 2.0 0 0 1 0
T3 meldingen krijg je als er storingen op de lijn zitten, ik zou even bellen met Ziggo zodat ze op afstand het modem kunnen bekijken, dan weet je wat je moet doen.

Overigens ik kwam deze foto nog tegen van @MediaZoo

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/06757da7879f494f31c970461ec638bda571fd6a/?url=http%3A%2F%2Fwww.coaxkabelwinkel.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fgroengoed.jpg

Nu had ik mijn AOP even nagekeken, maar dat is niet best als ik deze foto zie :D
In het verleden was het heel gebruikelijk bij fZiggo dat je zelf je AOP mocht vervangen.
Gelukkig is dit inmiddels niet meer zo, ik zeg bewust gelukkig want als je het een monteur laat doen, dan mag je ervan uit gaan dat dit wel goed gedaan wordt en maak je het probleem niet zelf.

Daarbij gezegd hebbende het bericht van @MediaZoo nog teruggelezen te hebben is dat monteurs ook fouten kunnen maken.

[ Voor 20% gewijzigd door MdO82 op 14-01-2018 14:21 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mick1990 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:06:
Heel lief om een TC7210 gevraagd om mijn Compal Connectbox die ik in het installatiepakket voor mijn nieuwe woning heb ontvangen te vervangen. Blijkbaar kan het dus nog wel :D

[afbeelding]
Staat er een datum en/of revisie op de TC7210?

Ik ben beniuwd of het oude voorraad van Ziggo is of een modem uit een nieuwe batch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
ANdrode schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:53:
[...]

Staat er een datum en/of revisie op de TC7210?

Ik ben beniuwd of het oude voorraad van Ziggo is of een modem uit een nieuwe batch :)
07/2016. Zat nog gloednieuw in de verpakking, dus was geen gebruikte. Moest wel via een omweg, dus wellicht hebben ze hem bij een leverancier besteld. Ben er iig heel blij mee, had het niet verwacht :)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-05 08:58
Over twee maanden ga ik verhuizen. In het nieuwe huis loopt vanuit de meterkasten bij de entree op de begaande grond een heel dun kabeltje naar een splitter, waar twee nog dunnere kabels verder gaan. Geen materiaal om de mediabox en modem op aan te sluiten.
Ik ben dan ook van plan om Ziggo nieuwe kabels te laten trekken. Het liefst een coax naar de woonkamer op de eerste verdieping en vanuit daar een extra utp naar de werkkamer op de tweede, waarbij ik er vanuit ga dat het modem in de woonkamer kan komen. Als die in de meterkasten blijft moet er een tweede utp naar de woonkamer en heb ik een uitdaging met WiFi.

Weet iemand hoe je kan achterhalen waar de loze leidingen in de meterkasten uitkomen in het huis? Zou het werk van de monteur wel stuk makkelijker maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SunnieNL schreef op maandag 15 januari 2018 @ 07:10:

Ik ben dan ook van plan om Ziggo nieuwe kabels te laten trekken. Het liefst een coax naar de woonkamer op de eerste verdieping en vanuit daar een extra utp naar de werkkamer op de tweede, waarbij ik er vanuit ga dat het modem in de woonkamer kan komen. Als die in de meterkasten blijft moet er een tweede utp naar de woonkamer en heb ik een uitdaging met WiFi.
Als je wilt dat Ziggo kabels gaat trekken dan zul je dit bij je aanvraag moeten regelen. Standaard sluit een monteur alleen het modem aan (eventueel op een nieuwe aansluitdoos). Dit modem moet zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt komen, dus niet in de woonkamer als de kabel in de meterkast binnenkomt. En waarom 2 UTP naar je woonkamer, daar kun je toch een switch en accespoint (of router ingesteld als accespoint, heb je direct nog 3 aansluitingen tot je beschikking).

Maar kabels trekken zou je toch prima zelf moeten kunnen, je bent een Tweakers of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Over twee maanden ga ik verhuizen. In het nieuwe huis loopt vanuit de meterkasten bij de entree op de begaande grond een heel dun kabeltje naar een splitter, waar twee nog dunnere kabels verder gaan. Geen materiaal om de mediabox en modem op aan te sluiten.

Weet iemand hoe je kan achterhalen waar de loze leidingen in de meterkasten uitkomen in het huis? Zou het werk van de monteur wel stuk makkelijker maken :)
Trekveer kopen en 1 voor 1 uittesten ;) heb ik helaas ook moeten doen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Even Afwezig
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05 09:29

Even Afwezig

kom zo.....

ArcticWolf schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:29:
[...]

Draadje wol erdoor blazen met een föhn werkt ook. :)

Even Afwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
ArcticWolf schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:29:
[...]

Inderdaad een trekveer lenen of kopen en kijken waar de boel uitkomt.
Een poging wat je kan proberen is een trechter in de loze leiding stoppen en deze goed vastzetten met een stukje stop en daar de mond van de stofzuiger op houden, dan kan je kijken waar je de lucht voelt trekken.

Maar nogmaals een trekveer is makkelijker ;).

De monteur van Ziggo zal dit ongetwijfeld ook voor je willen doen, maar reken dan op €40 per uur dat hij bezig is en de materiaalkosten.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:14

Dunne kabels zegt niets over de kabel zelf. Er zijn ook "dunne" kabels van goede kwaliteit, al zijn deze zeldzaam. Ga er niet vanuit dat de Ziggo monteur deze kabels voor je gaat trekken. Meer en meer werken de monteurs duidelijk onder tijdsdruk of hebben niet alle gereedschappen of materialen op orde waardoor de klant in de steek gelaten wordt. Het hoeft niet zo te zijn maar de praktijk wijst dit wel uit.

Trekveer vanaf de ruimte naar de meterkast duwen. Dat is ook de beste wijze om een kabel te trekken. Vanuit de meterkast naar de ruimte toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wij zijn al jaren Ziggo-klant en gebruiken ook al jaren hetzelfde Ubee EVW3200 modem. Dit apparaat is inmiddels best wel oud en aangezien de ontwikkelingen op IT/netwerkgebied bepaald niet stilstaan vroeg ik mij af of de modems die nu worden uitgeleverd niet veel beter zijn? Ik kan nu bijv. geen 2,4GHz en 5GHz tegelijk doen.

Weet iemand of ik er baat bij kan hebben om een nieuwer modem te vragen? Of voldoet die Ubee nog gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Laatst online: 30-05 13:39

Swordlord

Act first, think never

Heel simpel..

Heb je niet te klagen?
Blijf dan bij wat je hebt.

Heb je wel wat te klagen?
Kijk of je een eigen router/accespoint neemt of ziggo contacteert voor ander modem...

Wij kunnen niet voor jouw inzien wat jouw vereisten zijn :+

[ Voor 16% gewijzigd door Swordlord op 15-01-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Palomar schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:21:
Wij zijn al jaren Ziggo-klant en gebruiken ook al jaren hetzelfde Ubee EVW3200 modem. Dit apparaat is inmiddels best wel oud en aangezien de ontwikkelingen op IT/netwerkgebied bepaald niet stilstaan vroeg ik mij af of de modems die nu worden uitgeleverd niet veel beter zijn? Ik kan nu bijv. geen 2,4GHz en 5GHz tegelijk doen.

Weet iemand of ik er baat bij kan hebben om een nieuwer modem te vragen? Of voldoet die Ubee nog gewoon?
Helaas zelf mogen ondervinden dat Ziggo geen modems wisselt als de klant er om vraagt. Bij defect of technisch niet voldoen aan de doorvoersnelheid voor passend bij het abonnement wordt deze vervangen. Anders, en in economisch oogpunt ook begrijpelijk, wordt het modem niet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:55

Wat zei Ziggo :) als je aangeeft wat je probleem is (2.4 + 5GHz signaal tegelijk), heb je volgens mij grote kans dat je een nieuwe modem toegestuurd krijgt. Of als je Wifi signaal slecht is, is men vast bereid om een betere te sturen zoals de Connectbox die goed Wifi signaal heeft.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:23:
[...]

Wat zei Ziggo :) als je aangeeft wat je probleem is (2.4 + 5GHz signaal tegelijk), heb je volgens mij grote kans dat je een nieuwe modem toegestuurd krijgt. Of als je Wifi signaal slecht is, is men vast bereid om een betere te sturen zoals de Connectbox die goed Wifi signaal heeft.
Toen ik iemand van Ziggo aan de lijn had voor het upgraden van mijn abo gaf die alleen aan dat mijn modem voldoet voor mijn abo en dat ie me dus niet zomaar een nieuwe kon opsturen. Zit op zich iets in, dus ik gaf aan het eerst wel even te proberen, maar met een 200Mbit abo vind ik 5GHz wifi-ac toch wel prettig. Zal ze nog eens contacten met specifiek die vraag om 2,4GHz en 5GHz tegelijk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 07:05
Weet iemand of er restricties zijn wat betreft het gebruik van de Ziggo Go app op een geroot device? Op zowel de telefoon van mij als die van mijn vrouw loopt de app onmiddellijk vast bij het opstarten ('Ziggo GO has stopped'). Oude apk's heb ik ook geprobeerd, helaas geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:09

Zoals hierboven word er niet zomaar modems gewisselt, proberen kan maar geef je weinig kans, als laatste redmiddel kan je altijd nog modem uitzetten en vervolgens bellen(mobile) en zeggen dat je modem dood is, ja is niet netjes maar dan ook alleen doen als nood echt hoog zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-05 08:58
jongetje schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:14:
[...]

Als je wilt dat Ziggo kabels gaat trekken dan zul je dit bij je aanvraag moeten regelen. Standaard sluit een monteur alleen het modem aan (eventueel op een nieuwe aansluitdoos). Dit modem moet zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt komen, dus niet in de woonkamer als de kabel in de meterkast binnenkomt. En waarom 2 UTP naar je woonkamer, daar kun je toch een switch en accespoint (of router ingesteld als accespoint, heb je direct nog 3 aansluitingen tot je beschikking).

Maar kabels trekken zou je toch prima zelf moeten kunnen, je bent een Tweakers of niet...
Dat doe ik niet zelf.. betaal ziggo er gewoon voor. Als dan niet goed werkt kan ik ze zelf de schuld geven :)
Afspraak is gemaakt

En twee utp: 1 naar woonkamer en 1 naar werkkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:09
MdO82 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:06:
[...]

T3 meldingen krijg je als er storingen op de lijn zitten, ik zou even bellen met Ziggo zodat ze op afstand het modem kunnen bekijken, dan weet je wat je moet doen.

Overigens ik kwam deze foto nog tegen van @MediaZoo

[afbeelding]

Nu had ik mijn AOP even nagekeken, maar dat is niet best als ik deze foto zie :D
In het verleden was het heel gebruikelijk bij fZiggo dat je zelf je AOP mocht vervangen.
Gelukkig is dit inmiddels niet meer zo, ik zeg bewust gelukkig want als je het een monteur laat doen, dan mag je ervan uit gaan dat dit wel goed gedaan wordt en maak je het probleem niet zelf.

Daarbij gezegd hebbende het bericht van @MediaZoo nog teruggelezen te hebben is dat monteurs ook fouten kunnen maken.
Als je een connectbox hebt moet je er mee leren leven, zie ziggo forum over de vele t3 errors op het modem sinds men connectbox hebt, hier echt tig in een maand terweil het met oudere modem 0 was, trouwens is er ook geen uitval als er een bergje t3's voorbij komt alles blijft gewoon werken van dl tot lage pings zonder uitval.

Signaal is prima zonder ruis al 101 keer doorgementen door ziggo, zelfs nieuwe spul buiten in de straatkast niets helpt om die connectbox zonder t3 errors telaten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 21:42

Had hier hetzelfde.
Via twitter een bericht gestuurd, 2 dagen later had ik de connectbox in de bus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hallo Ziggo experts, ik ben een poging aan het doen om onze slaapkamer tv te voorzien van digitale televisie zonder smartcard.

Woon in fUPC gebied (vlaardingen) en ik denk dat ik alles goed doe, maar ik krijg alleen analoge kanalen tevoorschijn.

Mijn tv is een 2013 Samsung model, volgens ziggo geschikt en hij heeft ook gewoon een dvb c tuner.

Ik heb geprobeerd alle combinaties te gebruiken met netwerk id 4444,5555,43146 en symboolfrequentie op 6875 of 6900, maar digitale kanalen worden niet gevonden.

Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
Pathogen schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:36:
Hallo Ziggo experts, ik ben een poging aan het doen om onze slaapkamer tv te voorzien van digitale televisie zonder smartcard.

Woon in fUPC gebied (vlaardingen) en ik denk dat ik alles goed doe, maar ik krijg alleen analoge kanalen tevoorschijn.

Mijn tv is een 2013 Samsung model, volgens ziggo geschikt en hij heeft ook gewoon een dvb c tuner.

Ik heb geprobeerd alle combinaties te gebruiken met netwerk id 4444,5555,43146 en symboolfrequentie op 6875 of 6900, maar digitale kanalen worden niet gevonden.

Gebruik je als zoek frequentie 474MHz of 164MHz... in Vlaardingen moet je namelijk op 164MHz zoeken met id: 4444 symbolrate 6900...

Ninja edit: Gebruik ook QAM 64 met QAM 256 ga je ook niets vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door MediaZoo op 15-01-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

MediaZoo schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:44:
[...]

Gebruik je als zoek frequentie 474MHz of 164MHz... in Vlaardingen moet je namelijk op 164MHz zoeken met id: 4444 symbolrate 6900...

Ninja edit: Gebruik ook QAM 64 met QAM 256 ga je ook niets vinden.
164000 kHz qam64, ik ga het zo nog een keer proberen, want ik kan er niet zo goed tegen als zoiets niet werkt 😬

Edit: helaas. Analoog gaat prima, digitaal 0,0

[ Voor 5% gewijzigd door Pathogen op 15-01-2018 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Laatst online: 30-05 13:39

Swordlord

Act first, think never

Welke TV heb je? Ook even fijn om te weten.

Misschien dat je zoek frequentie niet goed doorkomt.
Heb je een wandcontactdoos in de slaapkamer voor de coax?
Kan zijn dat dit een verkeerd type is.
Er zijn dozen die tot 170 MHz flink wat demping hebben omdat het 120-170 MHz bereik naar de radio kant wordt gepushed ipv TV kant.
In de praktijk zou 164 MHz alweer moeten doorsijpelen naar de TV zijde van de wcd, maar je weet maar nooit.

Probeer eens je TV in te stellen bij je hoofdaansluiting of een aansluiting waar je al een Mediabox van UPC/Ziggo hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Swordlord op 16-01-2018 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
JvdW schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:12:
[...]

Had hier hetzelfde.
Via twitter een bericht gestuurd, 2 dagen later had ik de connectbox in de bus :)
Thanks, heb ze een berichtje gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Swordlord schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:30:
Welke TV heb je? Ook even fijn om te weten.

Misschien dat je zoek frequentie niet goed doorkomt.
Heb je een wandcontactdoos in de slaapkamer voor de coax?
Kan zijn dat dit een verkeerd type is.
Er zijn dozen die tot 170 MHz flink wat demping hebben omdat het 120-170 MHz bereik naar de radio kant wordt gepushed ipv TV kant.
In de praktijk zou 164 MHz alweer moeten doorsijpelen naar de TV zijde van de wcd, maar je weet maar nooit.

Probeer eens je TV in te stellen bij je hoofdaansluiting of een aansluiting waar je al een Mediabox van UPC/Ziggo hebt.
De TV is een Samsung UE32F5500 (2013 model), zijn 40" broertje staat in de woonkamer met een CI+ module.
De coax gaat vanaf een Hirschmann GHV 41 M naar beide TV's, beide kabels komen van dezelfde bos en zitten met dezelfde aansluitingen vast. De Hirschmann heeft zijn jumper ingesteld op actief retour.
De kabel naar de slaapkamer-TV is zelfs korter dan die naar de woonkamer-TV.
Er zit geen WCD tussen, TV coax loopt als volgt:
AOP -> UPC opdruksplitter -> ingang versterker -> uitgangen naar TV's
Modemsignaal gaat niet door de versterker heen, maar direct van de opdruksplitter naar het modem.

Wat ik nog zou kunnen testen is de kabels omdraaien in de versterker en zien of de woonkamer-TV dan nog digitaal binnenkrijgt, dan ligt het niet aan de poort op de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Nog een andere vraag. Bij het modem van Ziggo wordt een kabel meegeleverd om hem aan te sluiten op het AOP (groene kabel). Deze kabel wil ik ergens achterlangs laten gaan en daarom zelf een kabel maken van goede kwaliteit coax en de juiste pluggen (F-connector en gewone coax-plug). De kabel zal dezelfde lengte houden.

Iemand idee of dit gewoon goed zou moeten werken? Of heeft die meegeleverde kabel een andere weerstand oid dan gewone coax-kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:36:
zelf een kabel maken van goede kwaliteit coax en de juiste pluggen (F-connector en gewone coax-plug). De kabel zal dezelfde lengte houden.
Je hoor geen probleem. Iets langer moet ook wel kunnen als je aansluiting ok is. In een Horizonbox (en de oude Cisco decoders) zit ook een docsis modem en dat werkt ook gewoon met langere lengtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Palomar schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:36:
Nog een andere vraag. Bij het modem van Ziggo wordt een kabel meegeleverd om hem aan te sluiten op het AOP (groene kabel). Deze kabel wil ik ergens achterlangs laten gaan en daarom zelf een kabel maken van goede kwaliteit coax en de juiste pluggen (F-connector en gewone coax-plug). De kabel zal dezelfde lengte houden.

Iemand idee of dit gewoon goed zou moeten werken? Of heeft die meegeleverde kabel een andere weerstand oid dan gewone coax-kabel?
Zolang je gebruikt blijft maken van C9 kabels met bijbehorende Kabel Keur connectoren en je deze ook goed aansluit op de kabel kan er weinig mis gaan.

Elke coaxkabel voor TV signaaldoorgifte heeft de zelfde weerstand 75 Ohm. Heeft de kabel een andere weerstand dan komt het signaal er niet op de gewenste manier doorheen met storingen tot gevolg. Als het om demping gaat hebben verschillende coaxkabels verschillende eigenschappen. Zolang je C9/C12/RG6(U) kabels gebruikt gaat het prima. Om het makkelijk te houden Hirschmann KOKA 9TS of Technetix C9 installatie kabels zijn prima hiervoor. Ga geen bouwmarkt meuk kabels halen, omdat die dunner zijn. Gegarandeerd dat dat RG58/RG59 kabels zijn en deze zijn absoluut niet geschikt voor signaaldoorgifte van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 10:35
Vraagje, misschien dat iemand dat weet.
mijn situatie is als volgt:

heb de Mediabox (geen XL/Horizon) en natuurlijk een losse modem, we zijn tevreden met snelheid internet en ook het wifi ( redelijk kleine woning, dus bereik geen klachten zover), echter een dingetje, de modem die nu gebruikt wordt heeft 2.4 en 5 ghz echter kan ik deze niet beide aanzetten, de modem kan echt maar een signaal uitsturen, als ik 5ghz aanzet gaat 2.4ghz uit en vice versa.

Kan ik bij ziggo een nieuwe modem aanvragen die deze ondersteuning wel bied, dus dual bandwith.

reden is eigenlijk vrij simpel, ik zie in de omgeving steeds meer en meer 2.4ghz verbindingen bij komen en 5ghz eigenlijk bijna niets maar niet al mijn draadloze apparaten ondersteunen 5ghz maar wel 2.4ghz dus staat de modem op 2.4ghz.

ik denk ik vraag het gewoon even voordat ik ga bellen(voordat ik weer kwartier in de wachtrij zit), misschien heeft iemand heeft iemand hier ervaring mee.. kan natuurlijk ook op voorhand al een accesspoint 5ghz aansluiten maar dan moet ik eerst een accesspoint kopen en deze aansluiten op stroom ( kost toch weer extra energie) terwijl ze misschien niet moeilijk doen over een andere modem die het wel ondersteudn

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
Jeroenzer schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:06:
Vraagje, misschien dat iemand dat weet.
mijn situatie is als volgt:

heb de Mediabox (geen XL/Horizon) en natuurlijk een losse modem, we zijn tevreden met snelheid internet en ook het wifi ( redelijk kleine woning, dus bereik geen klachten zover), echter een dingetje, de modem die nu gebruikt wordt heeft 2.4 en 5 ghz echter kan ik deze niet beide aanzetten, de modem kan echt maar een signaal uitsturen, als ik 5ghz aanzet gaat 2.4ghz uit en vice versa.

Kan ik bij ziggo een nieuwe modem aanvragen die deze ondersteuning wel bied, dus dual bandwith.

reden is eigenlijk vrij simpel, ik zie in de omgeving steeds meer en meer 2.4ghz verbindingen bij komen en 5ghz eigenlijk bijna niets maar niet al mijn draadloze apparaten ondersteunen 5ghz maar wel 2.4ghz dus staat de modem op 2.4ghz.

ik denk ik vraag het gewoon even voordat ik ga bellen(voordat ik weer kwartier in de wachtrij zit), misschien heeft iemand heeft iemand hier ervaring mee.. kan natuurlijk ook op voorhand al een accesspoint 5ghz aansluiten maar dan moet ik eerst een accesspoint kopen en deze aansluiten op stroom ( kost toch weer extra energie) terwijl ze misschien niet moeilijk doen over een andere modem die het wel ondersteudn
Tha fuck... Lees tot 20 posts terug daar is exact deze vraag gesteld en beantwoord... Iets meer zelf onderzoek doen is toch wel gewenst hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psYchovic
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05 14:29
Een misschien aparte vraag/situatie over mijn Ziggo verbinding. Even wat achtergrond informatie: In 2011/2012 zijn wij klant geworden van destijds UPC, tegenwoordig dus Ziggo. Alles in 1 (momenteel 200/20 met Horizonbox XL). Op mijn ziggo staat dat ons laatste abonnement begin 2014 af liep. Sindsdien alle aanbiedingen van UPC en ook Ziggo afgeslagen (meerdere malen de vraag gehad of wij in het interne systeem van Ziggo over wouden worden geschreven van UPC naar Ziggo). Natuurlijk wel eens een storing gehad hier en daar, maar over het algemeen zijn wij tevreden over de diensten.

Nu sinds een maand of twee krijg ik van social media (vooral twitter) e-mails met daarin populaire tweets en andere informatie over en in de omgeving van Westvoorne (Zuid-Holland). Dit is voor mij absoluut niet relevant aangezien ik in de buurt van Leeuwarden woon. Heb al eens gezocht naar een instelling op Twitter om mijn woonplaats te veranderen, maar dit zonder resultaat in de vorm van verandering van de e-mails. Laatst keek ik toevallig op een website vergelijkbaar met watismijnip, genaamd utrace. En daar stond, dat mijn locatie Westvoorne is. Nu begrijp ik dat zulke websites niet je exacte locatie weten en een locatie van een centraal punt zullen weergeven, maar ik vraag mij af of Westvoorne niet een beetje heel ver van mij af is (?).

Ik kan mij herinneren dat ik vroeger ten tijde van UPC op utrace de locaties Heerenveen en Apeldoorn zag staan, wat voor mij iets logischer klinkt dan aan de andere kant van Nederland.

Ik wil er ook nog even bij vermelden dat mijn latency in spellen hoger ligt dan eigenlijk iedere andere Nederlander die ik in spellen zoals CS:GO en Rocket League tegenkom, niet dat dit mij stoort want boven een latency van 70 komt het eigenlijk nooit en is ook stabiel. Ik neem normaal gesproken altijd aan dat dit veroorzaakt wordt door het feit dat ik verder van de randstad af woon dan de meeste Nederlanders.

Een lange tekst en zoals jullie nu waarschijnlijk al gemerkt hebben, ben ik niet een expert op dit gebied. Ik wil jullie hierbij vragen of ik met dit hele verhaal contact op moet nemen met Ziggo (en vragen of er iets veranderd kan worden, waardoor bijvoorbeeld die locatiegebonden updates van Twitter interessant worden) of dat het het niet waard is omdat het allemaal normaal is en logisch verklaard kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 10:35
MediaZoo schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:11:
[...]

Tha fuck... Lees tot 20 posts terug daar is exact deze vraag gesteld en beantwoord... Iets meer zelf onderzoek doen is toch wel gewenst hier...
Tha ?
bedankt voor je antwoord.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
psYchovic schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:37:
Een misschien aparte vraag/situatie over mijn Ziggo verbinding. Even wat achtergrond informatie: In 2011/2012 zijn wij klant geworden van destijds UPC, tegenwoordig dus Ziggo. Alles in 1 (momenteel 200/20 met Horizonbox XL). Op mijn ziggo staat dat ons laatste abonnement begin 2014 af liep. Sindsdien alle aanbiedingen van UPC en ook Ziggo afgeslagen (meerdere malen de vraag gehad of wij in het interne systeem van Ziggo over wouden worden geschreven van UPC naar Ziggo). Natuurlijk wel eens een storing gehad hier en daar, maar over het algemeen zijn wij tevreden over de diensten.

Nu sinds een maand of twee krijg ik van social media (vooral twitter) e-mails met daarin populaire tweets en andere informatie over en in de omgeving van Westvoorne (Zuid-Holland). Dit is voor mij absoluut niet relevant aangezien ik in de buurt van Leeuwarden woon. Heb al eens gezocht naar een instelling op Twitter om mijn woonplaats te veranderen, maar dit zonder resultaat in de vorm van verandering van de e-mails. Laatst keek ik toevallig op een website vergelijkbaar met watismijnip, genaamd utrace. En daar stond, dat mijn locatie Westvoorne is. Nu begrijp ik dat zulke websites niet je exacte locatie weten en een locatie van een centraal punt zullen weergeven, maar ik vraag mij af of Westvoorne niet een beetje heel ver van mij af is (?).

Ik kan mij herinneren dat ik vroeger ten tijde van UPC op utrace de locaties Heerenveen en Apeldoorn zag staan, wat voor mij iets logischer klinkt dan aan de andere kant van Nederland.

Ik wil er ook nog even bij vermelden dat mijn latency in spellen hoger ligt dan eigenlijk iedere andere Nederlander die ik in spellen zoals CS:GO en Rocket League tegenkom, niet dat dit mij stoort want boven een latency van 70 komt het eigenlijk nooit en is ook stabiel. Ik neem normaal gesproken altijd aan dat dit veroorzaakt wordt door het feit dat ik verder van de randstad af woon dan de meeste Nederlanders.

Een lange tekst en zoals jullie nu waarschijnlijk al gemerkt hebben, ben ik niet een expert op dit gebied. Ik wil jullie hierbij vragen of ik met dit hele verhaal contact op moet nemen met Ziggo (en vragen of er iets veranderd kan worden, waardoor bijvoorbeeld die locatiegebonden updates van Twitter interessant worden) of dat het het niet waard is omdat het allemaal normaal is en logisch verklaard kan worden.
Bij mij komt er maar 1 vraag op en dat is, heb je nu ergens problemen mee dan? :?
Indien nee, waarom dingen gaan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psYchovic
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05 14:29
Martinusz schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:46:
[...]

Bij mij komt er maar 1 vraag op en dat is, heb je nu ergens problemen mee dan? :?
Indien nee, waarom dingen gaan veranderen?
Ik zou het niet perse een probleem willen noemen, maar het feit dat ik updates ontvang over de regio Westvoorne van meerdere bronnen stoort mij toch wel. En samen met de hogere (wel stabiele) latency, vroeg ik mij af of dit het waard is Ziggo te contacteren, of dat het geen nut heeft omdat ook Ziggo er niets aan kan doen (wat mijn vraag was/is). Het is wat mij betreft veranderen om te verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Pathogen schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:34:
[...]

De TV is een Samsung UE32F5500 (2013 model), zijn 40" broertje staat in de woonkamer met een CI+ module.
De coax gaat vanaf een Hirschmann GHV 41 M naar beide TV's, beide kabels komen van dezelfde bos en zitten met dezelfde aansluitingen vast. De Hirschmann heeft zijn jumper ingesteld op actief retour.
De kabel naar de slaapkamer-TV is zelfs korter dan die naar de woonkamer-TV.
Er zit geen WCD tussen, TV coax loopt als volgt:
AOP -> UPC opdruksplitter -> ingang versterker -> uitgangen naar TV's
Modemsignaal gaat niet door de versterker heen, maar direct van de opdruksplitter naar het modem.

Wat ik nog zou kunnen testen is de kabels omdraaien in de versterker en zien of de woonkamer-TV dan nog digitaal binnenkrijgt, dan ligt het niet aan de poort op de versterker.
Ik had gezocht op je tv type en kwam een reactie tegen dat iemand die bij Delta zit ook geen digitale zenders binnen kreeg, alleen analoog.

Het is mogelijk dat het door de firmware van de tv komt.
Wellicht heb je een mogelijkheid om deze te updaten?

Link naar het bericht:
https://forum.zeelandnet....lta-te-kunnen-kijken-1589

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:08
psYchovic schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:53:
[...]

Ik zou het niet perse een probleem willen noemen, maar het feit dat ik updates ontvang over de regio Westvoorne van meerdere bronnen stoort mij toch wel. En samen met de hogere (wel stabiele) latency, vroeg ik mij af of dit het waard is Ziggo te contacteren, of dat het geen nut heeft omdat ook Ziggo er niets aan kan doen (wat mijn vraag was/is). Het is wat mij betreft veranderen om te verbeteren.
Met adsl is dat nog erger hoor.
Heb al gezien dat je dan zelfs in Noord-Holland zou zitten ipv Limburg/Brabant.
Bij Ziggo zie je dat soms ook terug maar dan nog binnen de provincie. Niet echt een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

MdO82 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:34:
[...]

Ik had gezocht op je tv type en kwam een reactie tegen dat iemand die bij Delta zit ook geen digitale zenders binnen kreeg, alleen analoog.

Link naar het bericht:
Ah, dat zal het vast zijn! Vanavond eens proberen. Er is sowieso een nieuwere versie, het nummertje dat ik gister snel voorbij heb zien vliegen was absoluut lager dan wat er te downloaden valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Pathogen schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:36:

Voor Vlaardingen:
Frequentie: 16400, 164000 of 164
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6900
Samsung kan nog weleens gevoelig zijn voor 0'tjes :P kan me herinneren dat ik hier ook weleens problemen had om de digitale zenders te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:45

allure

Titaan fase 2/3

Kan iemand wat zinnigs zeggen over de onderstaande waardes, deze waardes lees ik uit uit het modem van mijn buren.
Als ik in mijn modem (hetzelfde type) kijk zijn de waardes in de kolom power veel lager, bij mij liggen deze tussen de 0.1 en 1.7dBmV.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/rmvibp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
allure schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:29:
Kan iemand wat zinnigs zeggen over de onderstaande waardes, deze waardes lees ik uit uit het modem van mijn buren.
Als ik in mijn modem (hetzelfde type) kijk zijn de waardes in de kolom power veel lager, bij mij liggen deze tussen de 0.1 en 1.7dBmV.
[afbeelding]
Buren != jouw modem. De verbinding van de buren vergelijken met die van jou staat tot appel en banaan in de zelfde fruitmand. Het is beiden fruit en kan beiden rotten maar toch zijn ze elk anders.

Dit is bij coax net zo. Jouw verbinding kan totaal anders zijn dan die van je buren. Je weet nooit de route die de kabel van de buren aflegt in vergelijking met die van jou. Je kunt zelfs zomaar op een ander segment zitten en dus storing en totale uitval hebben terwijl je buren prima alles kunnen doen. Het kan ook zijn dat je op dezelfde multitap zit en als er een groepsstoring is jullie beiden problemen hebben.

Power kolom is eigenlijk niet zo interessant. Als ik ga schreeuwen en mijn buren praten op normaal niveau hoef je mij of de buren niet te verstaan. Het gaat erom dat de gegevens/bits het werkelijke signaal dus goed doorkomt. Dat is het SNR niveau wat belangrijk is. Daarnaast spelen er nog meer dingen mee maar die zie je als eindklant niet en heb je ook niets aan gezien dat dermate technisch is dat dat echt voor de storingsmonteur weggelegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:45

allure

Titaan fase 2/3

Ok, Prima, Ik was gewoon wat aan het vergelijken.

Het modem/router reageert zo verschrikkelijk traag en ook de download en upload komen niet boven de 1a 2 mbit uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Firmware update was de gouden tip! DTV werkt nu perfect :Y
(met 4444/6900)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:51
Dracoz schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 00:52:
[...]

Heel eerlijk, die Mediabox XL is een gedrocht als die moet werken als modem, gewoon lekker ziggo bellen en vragen om een los modem voor het internet (gedeconsolideerde situatie). Ziggo zal dan een los modem op sturen, deze zou ik dan in bridge mode zetten en je Asus router verder het netwerk laten regelen.

90% zeker van dat dit je problemen oplost!
Ik had een paar pagina's terug dus een probleem dat als ik op internet iets deed 2 TV zenders op mijn Horizon box niet meer werkten. Bovenstaande tip heeft inderdaad gewerkt. Thanks Dracoz! _/-\o_

Ziggo heeft me netjes geholpen en zonder problemen een modem opgestuurd. Een eerder email bericht van klantenservice schoot me in het verkeerde keelgat maar zo zie je maar weer dat het toch mensenwerk is. De laatste dame die ik aan de lijn had heeft me perfect geholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sugocy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-05 10:17
Een nieuw idee van het Ziggo management maakt dat de incasso datum naar midden in de maand is gezet en dit NIET aan te passen is. Erg machtsmisbruikend rekenen ze ook 1 euro extra als je het via accept giro i.e. handmatig wil doen.

Ik boek nu telkens terug en maak het op de dag van het salaris zelf over, maar vind dit zeer kwalijk en mega klant onvriendelijk.

Hopelijk helpt dit mensen een andere ISP kiezen, ik zit helaas prijs/snelheid gezien gebonden aan Ziggo. Klacht ook al bij Ziggo zelf neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:46
Sugocy schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:59:
Een nieuw idee van het Ziggo management maakt dat de incasso datum naar midden in de maand is gezet en dit NIET aan te passen is. Erg machtsmisbruikend rekenen ze ook 1 euro extra als je het via accept giro i.e. handmatig wil doen.

Ik boek nu telkens terug en maak het op de dag van het salaris zelf over, maar vind dit zeer kwalijk en mega klant onvriendelijk.

Hopelijk helpt dit mensen een andere ISP kiezen, ik zit helaas prijs/snelheid gezien gebonden aan Ziggo. Klacht ook al bij Ziggo zelf neergelegd.
Je kan het ook zo zien; om het allemaal in administratief in goede banen te leiden kiezen ze er bewust voor alles op één datum te laten verlopen?

Bij Vodafone of bij aantal andere bedrijven is het ook zo dat je extra moet betalen wanneer je handmatig wil overboeken. Er moet een extra persoon kijken en controleren dus ja er is iets van te zeggen maar aan de andere kant is het ook logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz

Wat is het probleem precies? :?
Je moet toch ergens in de maand bedrag X betalen aan Ziggo, of dat nu net na je salaris is of niet, dat bedrag moet je toch rekening mee houden :?
Hier overigens nog niet afgeschreven, dus blijkbaar niet voor iedereen aangepast?

Ik zie het probleem niet, hooguit 1 maand even omschakelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 18-01-2018 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Martinusz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:03:
[...]

Je moet toch ergens in de maand bedrag X betalen aan Ziggo, of dat nu net na je salaris is of niet, dat bedrag moet je toch rekening mee houden :?
Hier overigens nog niet afgeschreven, dus blijkbaar niet voor iedereen aangepast?

Het zou inderdaad geen probleem moeten zijn, maar ik kan me voorstellen als mensen rekening houden dat een bedrag op datum x afgeschreven wordt en dat dit ineens (overigens zonder aankondiging) op een andere datum kan ik begrijpen dat het voor sommige een probleem zou kunnen zijn.

Je merkt terecht op dat je hier al rekening mee kunt houden, maar het kan voor sommige wat vervelend zijn.

Hier zie ik overigens in mijnziggo de datum nog gewoon zoals van ouds staan, dus neem aan dat de incassodatum ook hetzelfde is gebleven.

[ Voor 7% gewijzigd door MdO82 op 18-01-2018 17:12 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05 10:51
hmm vaag, mail op telefoon lijkt niet meer te werken op s8. Account gedelete, opnieuw proberen aan te maken (imap). Krijg server certificate invalid. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Al een factory reset gedaan van je telefoon :+ O-)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je al met ze gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05 10:51
MdO82 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:16:
Al een factory reset gedaan van je telefoon :+ O-)
via normale email app op telefoon lukt het wel. Update van Outlook-app vandaag heeft het kapot gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[...]

Er zijn mensen op deze wereld die financiëel zeer krap zitten. Schrijft Ziggo op of net na stortingsdataa van hun inkomen, dan is dat fijn, want kan er zonder probleem betaald worden. Zit je elke maand krap, (en dat zijn volgens mij meer dan 1 miljoen huishoudens) dan kan het zijn dat je telekens net geen geld hebt wanneer de incassodatum 1 week voor stortingsdatum inkomen gedaan wordt. Gewoon gevalletje gezond verstand. De reden dat Ziggo dit doet is dat ze daarmee 1 week extra rente op deze inkomsten trekken. Maffiapraktijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Fmiels schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:50:
[...]

Er zijn mensen op deze wereld die financiëel zeer krap zitten. Schrijft Ziggo op of net na stortingsdataa van hun inkomen, dan is dat fijn, want kan er zonder probleem betaald worden. Zit je elke maand krap, (en dat zijn volgens mij meer dan 1 miljoen huishoudens) dan kan het zijn dat je telekens net geen geld hebt wanneer de incassodatum 1 week voor stortingsdatum inkomen gedaan wordt. Gewoon gevalletje gezond verstand. De reden dat Ziggo dit doet is dat ze daarmee 1 week extra rente op deze inkomsten trekken. Maffiapraktijken!
Als je daadwerkelijk zo krap zit, zijn er wel goedkopere providers dan Ziggo ;)
Overigens kan Ziggo ook geen rekening houden met salarisdatum van iedereen, want er zijn ook zat mensen die het al voor de 15de krijgen, de ander op de 20ste de ander op de 25ste en de ander op de 28ste of 30ste.
1 maand overschakelen is vervelend, maar daarna is het gewoon 1x per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:51
Ik weet niet of dat bij iedereen zo is maar ik moest in Juni 2016 plotsklaps vooruit betalen ipv achteraf. Kreeg dus 2 maanden in rekening gebracht op het tijdstip dat je 1 maand verwacht.
Nu betaal ik dus vooraf maar als ze dan nog eens 2 weken eerder gaan factureren hebben ze binnen twee jaar tijd 6 weken "gewonnen".
Ik kan het nu financieel wel hebben maar er was een tijd dat dat echt een groot probleem voor me zou zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nodog schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:40:
Ik weet niet of dat bij iedereen zo is maar ik moest in Juni 2016 plotsklaps vooruit betalen ipv achteraf. Kreeg dus 2 maanden in rekening gebracht op het tijdstip dat je 1 maand verwacht.
Nu betaal ik dus vooraf maar als ze dan nog eens 2 weken eerder gaan factureren hebben ze binnen twee jaar tijd 6 weken "gewonnen".
Ik kan het nu financieel wel hebben maar er was een tijd dat dat echt een groot probleem voor me zou zijn geweest.
Er zit sowieso al langer een verschil tussen de datum voor de automatische incasso tussen sommige Ziggo gebieden. Mijn dochter kreeg in 2016 of 2017 een brief van Ziggo waarin werd aangekondigd dat de afschrijving vroeger plaats zou gaan vinden, zo rond de 23ste van de maand i.p.v. tegen het einde van de maand. Ik heb die brief nooit gezien/gekregen en bij mij vind de afschrijving dan ook nog steeds plaats tegen het einde van de maand. Zij woont in het centrum van den Bosch, in een appartement van de woningstichting. Ik woon in een steltnietveelvoorvaltnietveeltebeleven Brabantse gemeente. Mogelijk heeft Ziggo op de ene locatie wat meer "problemen" met het incasseren van het abonnementsgeld dan op een andere en is dat bepalend voor de aanpassing van het moment van incasseren, ik doe maar eens een gooi? Maar misschien zijn er bij ons in de directe omgeving ook bepaalde postcodegebieden waar ze eerder hun geld willen hebben, zouookzomaarkunnen.

Edit: bij mijn dochter is het nu ook nog eerder afgeschreven, de 18e dus. Bij ons is het nog steeds consequent tegen/op het einde van de maand. Tegen mijn dochter wordt verteld dat ze het doen "voor de spreiding van de facturen", wat natuurlijk een BS verhaal is. Dit zou wel eens een einde Ziggo abonnement kunnen betekenen, mijn dochter pikt dit soort "discriminatie" niet zomaar.

Edit2: ze hebben haar nu een niet te negeren aantrekkelijk aanbod gedaan waarmee ze akkoord is gegaan, en de (nieuwe) vervroeging van de incasso nu door haar wordt geaccepteerd. Een werkelijk eerlijk antwoord op de vraag waar die verschillen in afschrijving vandaan komen is niet gegeven, behalve dus het BS antwoord, want zo zie ik dat.

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 19-01-2018 17:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb nu een losse Humax 5100 decoder aan mijn Panasonic plasma hangen. Kan geen CI+ module in.

Nou heb ik het plan een andere tv te gaan aanschaffen. En dan wel gebruik wil gaan maken van een CI+ module.

Ik kan dan gewoon de Ziggo smartcard uit de Humax overzetten in de CI+ module? Hoef niks te activeren enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 01:31

Bullet NL

Eigen Wijs

hars73 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:50:
Ik heb nu een losse Humax 5100 decoder aan mijn Panasonic plasma hangen. Kan geen CI+ module in.

Nou heb ik het plan een andere tv te gaan aanschaffen. En dan wel gebruik wil gaan maken van een CI+ module.

Ik kan dan gewoon de Ziggo smartcard uit de Humax overzetten in de CI+ module? Hoef niks te activeren enzo?
Yup.... kaartje kan je zo overzetten, wat je wel even moet doen is je nieuwe TV de zenders laten zoeken.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Bullet NL schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:34:
[...]
Yup.... kaartje kan je zo overzetten, wat je wel even moet doen is je nieuwe TV de zenders laten zoeken.
Mooi.. Ja eerst de tv laten zoeken naar de zenders zonder CI+ module erin te doen, had ik al ergens gelezen. En pas daarna de CI+ module met kaart erin. (Had de instuctiepagina op de Ziggo site ook al gevonden)

[ Voor 8% gewijzigd door hars73 op 19-01-2018 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:55:
[...]

Als je daadwerkelijk zo krap zit, zijn er wel goedkopere providers dan Ziggo ;)
Overigens kan Ziggo ook geen rekening houden met salarisdatum van iedereen, want er zijn ook zat mensen die het al voor de 15de krijgen, de ander op de 20ste de ander op de 25ste en de ander op de 28ste of 30ste.
1 maand overschakelen is vervelend, maar daarna is het gewoon 1x per maand.
Ben niet gediend van je zgn grapje.
Ziggo steelt gewoon 1 week abonnementsgeld, door de incassodatum te vervroegen. Over 2 jr weer 1 week vroeger, over nog eens 2 jr weer 1 weekje stelen. Voor sommigen betekent daarnaast die week vervroeging een maandelijks terugkerend probleem. Maar goed, dat is voor mensen zonder krappe beurs altijd bijzonder moeilijk voor te stellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MediaZoo
Fmiels schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:41:
[...]

Ziggo steelt gewoon 1 week abonnementsgeld, door de incassodatum te vervroegen. Over 2 jr weer 1 week vroeger, over nog eens 2 jr weer 1 weekje stelen. Voor sommigen betekent daarnaast die week vervroeging een maandelijks terugkerend probleem. Maar goed, dat is voor mensen zonder krappe beurs altijd bijzonder moeilijk voor te stellen.
Stelen?

Je betaald van datum x tot datum x.. Of ze dit nu 10 weken vooraf of 20 weken erna incasseren maakt weinig uit. Ze pikken dan ook niets ze verschuiven alleen het moment van incasseren. De periode die je betaald blijft gelijk. Stelen is dat ze datum x tot datum x wijzigen naar andere data ten negatieve van de klant.

Als je een andere incasso datum als stelen zien vraag ik me af hoe je het zou vinden als de baas opeens beslist je salaris/sociale dienst een week eerder uitkeert. Ben je dan je baas aan het beroven. Die moet immers eerder een vergoeding uitkeren aan je over een bepaalde periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-04 21:01
Crossposten is niet toegestaan. Graag hier verder: speedguide.net zegt MTU:1460. Ziggo Connectbox zegt 1500 ?.

[ Voor 83% gewijzigd door rens-br op 19-01-2018 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fmiels schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:41:
[...]

Van de week ook al gereageerd op iemand die dit probleem had aangekaart. Netjes via quote gedaan (dus de gebruiker krijgt een notificatie). In mijn reactie had ik gevraagd of degene al gebeld had met Ziggo. Daarop zie je dan helemaal geen reactie voorbij komen. Iemand anders reageert dan dat er online niks aangepast kan worden. Wie weet kan het telefonisch wel?

In de reacties zie ik ook niet dat bijvoorbeeld de Ziggo medewerker opgenomen is in de vragen. Dus @VodafoneZiggo : Kun jij aangeven wat er nu veranderd is met de incassodatum? En wat de reden daarvan is? Is het mogelijk om dit na telefonisch contact aan te laten passen?

En zoals @MediaZoo al aangeeft, het is zeker geen stelen. In het ergste geval mis je 1 of 2 weken rente.... Als je al überhaupt rente krijgt.... ;)
Natuurlijk heb ik begrip voor degene waarvoor het rottig is om elke maand rond te komen en die geen buffer hebben voor onvoorziene zaken. Daarom bel even met Ziggo en leg je probleem voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

MdO82 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:10:
[...]

, maar ik kan me voorstellen als mensen rekening houden dat een bedrag op datum x afgeschreven wordt en dat dit ineens (overigens zonder aankondiging) op een andere datum kan ik begrijpen dat het voor sommige een probleem zou kunnen zijn.
Als het een probleem is dat het 14 dagen eerder wordt afgeschreven en je hebt daar een probleem mee, dan heb je zeker een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-04 21:01
Crossposten is nog steeds niet toegestaan. Graag dus hier verder: speedguide.net zegt MTU:1460. Ziggo Connectbox zegt 1500 ?

[ Voor 85% gewijzigd door rens-br op 21-01-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Tjonge wat zijn we toch een stel zeikers in NL 8)7

Zoals sommige wellicht al hebben gezien werkt de Ziggo Go app en website nu even niet.
Ik kan mij echter niet herinneren dat deze er uberhaubt uitgelegen heeft, of ik heb geluk gehad ;)

Maar de reacties op Twitter zeggen maar weer genoeg hoe er in het land gedacht wordt :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sugocy
Jordyz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:03:
[...]

Je kan het ook zo zien; om het allemaal in administratief in goede banen te leiden kiezen ze er bewust voor alles op één datum te laten verlopen?

Bij Vodafone of bij aantal andere bedrijven is het ook zo dat je extra moet betalen wanneer je handmatig wil overboeken. Er moet een extra persoon kijken en controleren dus ja er is iets van te zeggen maar aan de andere kant is het ook logisch.
Ik heb vanuit een telefoniste te horen gekregen dat ze dit doen om juist piekmomenten in de betalingsstroom te verkomen.
[...]

Het probleem is, dat ze dit zonder duidelijke melding hebben veranderd en zonder enige aanleiding bij mij hebben veranderd. Dit stond al >1.5 jaar vast op "rond de 28ste". Nu is het januari 2018 en wordt dit ineens veranderd en als ik hier zo lees, maar bij enkele klanten!?

Ik moet mijn omgang met mijn financiën veranderen omdat zij als enige onder de noemer "vaste lasten" later gaan afschrijven. Ik snap niet dat ze hieraan gaan sleutelen terwijl er eerder geen issues omtrent betalingen waren. Mijn overige "vaste lasten" heb ik netjes geregeld; afschrijven en overschrijven in de eerste 1.5 week na ontvangen salaris. Ofwel, ik moet tot en met enkele dagen voor mijn salaris in mijn hoofd houden; Ziggo moet/kan nog afschrijven. Ik snap de plotse verandering niet, los je piekmomenten/betalingsstroom met nieuwe klanten op, maar ga je vaste klanten niet benadelen?

Geld is niet het probleem, het is de manier waarmee dit gebeurd en ik behandeld word. Ik ben al enkele jaren klant, maar ervaar weer geen klantenservice. Misschien hebben ze gezien dat ik in zekere zin vast zit aan ze, machtpositie? Mijn andere opties zijn zeer prijzig voor de behaalde snelheid, aldus mijn medebewoners van dit appartementencomplex; Ziggo is de enige met kabel hier, DSL blijkt echt belabberd in verbindings kwaliteit (buren). Alweer die machtspositie.
Jazeker. Alvorens ik hier mijn beklach deed. Zoals aangegeven, hun piekbetalings probleem wordt nu ook mijn probleem :o Ik was ook niet de eerste (van die dag!) die over dit probleem belde met dezelfde telefoniste.

Ik snap niet dat ze de enige zijn in mijn hele rijtje diensten en betalingen waar ik de incassodatum niet van kan aanpassen. Dat is imho een slechte vorm van klantenservice. Naast mijn overige "meh"; meerdere prijsverhogingen ook per jaar, grote snelheidsgaten tussen internet pakketten, het uitblijven van een relatief hogere upload snelheid (10%?). Maar goed, daarvoor zijn ze een commercieel bedrijf, dat mogen ze doen en ik neem het product af. Ik daarentegen als consument, kan niet meer dan mijn kijk op de zaak verspreiden, want het contract/pakket waarvoor ik tekende "bestaat niet meer". Vandaar dat ik het Ziggo ervaringen en discussie topic een goede plek vond dit beklach eens een keer te noteren. :X

P.s.
meesje schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:11:
[...]
maar om nu helemaal los te gaan in de topic over een andere incassodatum..... Ik vraag dan of degene al gebeld heeft met Ziggo, maar daar reageert niemand op. Tja, hoe belangrijk vind je het dan?
Niet iedereen zit elke dag op het tweakers forum te neuzen. Geduld is een schone zaak! :9 Gereageerd op alle directe berichten. ;)

Fijn weekend allemaal! En dank voor uw eerdere reacties :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sugocy op 20-01-2018 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:06
Als je alleen maar negatief bent over Ziggo, waarom stap je dan niet gewoon over naar een andere provider? Wie betaalt bepaalt zeg ik altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

GioStyle schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 06:56:
Als je alleen maar negatief bent over Ziggo, waarom stap je dan niet gewoon over naar een andere provider? Wie betaalt bepaalt zeg ik altijd.
Alternatief waarschijnlijk erg traag op zijn adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hjs schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 07:56:
[...]

Alternatief waarschijnlijk erg traag op zijn adres?
Als je het niet kan betalen heb je weinig keus lijkt me... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
Heb 3 maandjes gratis Film1 weten te fixen bij ze. Ik belde eigenlijk om te vragen of er nog een aanbieding liep voor Film1 omdat ik wel interesse heb, daar ik het downloaden van films e.d. al een hele tijd niet meer doe. En hoewel Netflix prima in mijn behoefte voorziet qua series mis ik de films eigenlijk wel, daar hoef je niet voor bij Netflix te zijn is mijn mening. In eerste instantie ving ik bot bij haar, maar ging een beetje praatje maken van ik ben al heeel wat jaartjes klant kan daar niets tegenover staan en ik liep ook al die non-stop extra's mis omdat ik net daarvoor een 2 jarig contract bij Tele2 had afgesloten. Blijkbaar hielp dat want toen kon ze opeens wel 3 maandjes gratis aanbieden :P . Ach ja, beter iets dan niets toch.

Nu de komende 3 maanden zo veel mogelijk toppertjes uit de catalogus kijken, en daarna zien we wel verder. Ik vindt 14,95 p/m voor Film1 best prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben een (teruggekeerde) ‘nieuwe’ klant bij ziggo maar heb sinds ik terug ben regelmatig last van periodes waarbij het internet wegvalt. Ik had voorheen een Cisco modem en had nu een Ubee. Ik zag op momenten dat het niet werkte m’n T3 timeouts heel snel oplopen(ong 300 per uur). Signaalwaardes waren verder uitstekend.

Afgelopen week een monteur laten komen en die heeft na dezelfde constatering de Ubee vervangen door een connectbox(?). Zo’n wit modem. Sindsdien geen enkel probleem meer. Zijn die Ubee’s zo gaar of had ik een maandagmorgen model?

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sugocy
ArcticWolf schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:09:
[...]

Als je het niet kan betalen heb je weinig keus lijkt me... ?
In mijn volledige bericht staat toch echt dat geld niet direct het probleem is. Ook staat daar inderdaad dat de alternatieven geen directe alternatieven zijn; appels vs peren.

Ik ben negatief over het gedrag van het bedrijf, niet het product. Het product is afdoende, hiervoor moet ik nu enkel met me laten spelen, zo voelt het. De verbinding, snelheid en stabiliteit zijm goed. Wie betaalt bepaalt is niet altijd de oplossing met het huidige systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:46
Wilde schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:48:
Ik ben een (teruggekeerde) ‘nieuwe’ klant bij ziggo maar heb sinds ik terug ben regelmatig last van periodes waarbij het internet wegvalt. Ik had voorheen een Cisco modem en had nu een Ubee. Ik zag op momenten dat het niet werkte m’n T3 timeouts heel snel oplopen(ong 300 per uur). Signaalwaardes waren verder uitstekend.

Afgelopen week een monteur laten komen en die heeft na dezelfde constatering de Ubee vervangen door een connectbox(?). Zo’n wit modem. Sindsdien geen enkel probleem meer. Zijn die Ubee’s zo gaar of had ik een maandagmorgen model?
Zijn wat oudere modellen maar als ze werken zijn ze prima. Kan inderdaad een maandochtend model zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-05 13:57

ikt

Is het Intel Puma 6 probleem nog steeds relevant? Ik heb net de Ubee laten vervangen door de Compal CH7465 en het resultaat lijkt oké te zijn...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZWcTGXowHLHBB5xWTNUdVOyu/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

MdO82 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:34:
[...]

Link naar het bericht:
Is er iemand die meer info heeft over het waarom een tv wel of niet voldoet? Ik heb zelf een panasonic P46G10 die schijnbaar niet voldoet. Ik kan me herinneren dat deze ook niet ci+ gecertificeerd was. Bij het bekijken van de specs lijkt er namelijk wel een dvb-c tuner in te zitten.

Firmware updaten zou ik ook kunnen proberen, echter ik heb even tijdelijk ziggo (als het goed is aanstaande vrijdag oplevering glas) en mijn tv doet het verder prima. Hierom niet al te happig om te updaten.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sagat Die CI+ module gebruik je niet als je naar de open zenders kijkt (kabelTV). Die zijn namelijk niet gecodeerd en zou zo goed als elke DVB-C module moeten kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

jongetje schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:54:
@Sagat Die CI+ module gebruik je niet als je naar de open zenders kijkt (kabelTV). Die zijn namelijk niet gecodeerd en zou zo goed als elke DVB-C module moeten kunnen ontvangen.
Ja ik ben bekend met de verschillen, mogelijk niet duidelijk genoeg aangegeven in mijn vorige post. Maar ik typte dat deze ‘ook’ niet ci+ gecertificeerd is.

Wat ik me afvraag is dus tweeledig:
1 wat is technisch de reden van het wel of niet ‘geschikt zijn’ voor ziggo dvb-c ontvangst?
2 idem maar dan voor ci plus.

Bij vraag 2 kan ik me voorstellen dat mijn tv er was voor (het definitief worden van) de ci+ standaard.
Voor vraag 1 verwacht ik dat een dvbc tuner genoeg zou moeten zijn. Maar misschien een oudere versie of standaard ofzo?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
meesje schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:56:

In de reacties zie ik ook niet dat bijvoorbeeld de Ziggo medewerker opgenomen is in de vragen. Dus @VodafoneZiggo : Kun jij aangeven wat er nu veranderd is met de incassodatum? En wat de reden daarvan is? Is het mogelijk om dit na telefonisch contact aan te laten passen?

En zoals @MediaZoo al aangeeft, het is zeker geen stelen. In het ergste geval mis je 1 of 2 weken rente.... Als je al überhaupt rente krijgt.... ;)
Natuurlijk heb ik begrip voor degene waarvoor het rottig is om elke maand rond te komen en die geen buffer hebben voor onvoorziene zaken. Daarom bel even met Ziggo en leg je probleem voor.
Goede vraag. Door de gewijzigde factuurplanning is in een aantal gevallen de incassodatum vervroegd. De wijziging in de factuurplanning is doorgevoerd om meer spreiding aan te brengen en piekmomenten te voorkomen in de factuurverzending. We verwachten daardoor beter bereikbaar te zijn en daarmee een verbetering in onze dienstverlening te realiseren.

Jammer dat hierdoor het gevoel speelt dat Ziggo geld "steelt" van zijn klanten. Dit is zeker niet het geval. Mocht je hierover specifieke vragen hebben dan mag je altijd telefonisch contact met ons opnemen of stuur een privébericht.

Groet, Pim van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb van de week een nieuwe connectbox ontvangen. Werkt prima en ik kan eindelijk tegelijkertijd 2,4GHz en 5GHz gebruiken.
Enige wat mij opvalt is dat mijn browser (chrome) soms bij het openen van een nieuwe webpagina even 'Host vaststellen' linksonder toont wat ong. 2 seconden duurt. Daarna gaat het openen van pagina's binnen die site wel in een fractie van een seconde. Lijkt misschien een DNS-probleempje, maar als ik 8.8.8.8 gebruik als DNS gebeurt het ook.

Het is niet bijzonder storend, maar heb toch ff in het control panel van de Ziggo Connectbox geloerd en zag dat de firewall aan staat. Heb die om te testen even uitgezet en vooralsnog gebeurt dat 'Host vaststellen' momentje niet meer.

Hebben meer mensen dit? En wat doet die firewall eigenlijk precies? Wordt het aangeraden om die wel aan te laten staan? Een router is toch sowieso al een soort firewall?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VodafoneZiggo schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:35:
[...]
Goede vraag. Door de gewijzigde factuurplanning is in een aantal gevallen de incassodatum vervroegd. De wijziging in de factuurplanning is doorgevoerd om meer spreiding aan te brengen en piekmomenten te voorkomen in de factuurverzending. We verwachten daardoor beter bereikbaar te zijn en daarmee een verbetering in onze dienstverlening te realiseren.

Jammer dat hierdoor het gevoel speelt dat Ziggo geld "steelt" van zijn klanten. Dit is zeker niet het geval. Mocht je hierover specifieke vragen hebben dan mag je altijd telefonisch contact met ons opnemen of stuur een privébericht.

Groet, Pim van Ziggo
Je kunt als Ziggo natuurlijk ook later incasseren, dat is vriendelijker dan in jullie eigen voordeel het incasso moment naar voren te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
ikt schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:18:
Is het Intel Puma 6 probleem nog steeds relevant? Ik heb net de Ubee laten vervangen door de Compal CH7465 en het resultaat lijkt oké te zijn...

[afbeelding]
Het probleem is dus die rode blokjes. Ik denk niet dat je er iets van gaat merken in dagelijks gebruik, ken aardig wat mensen die behoorlijk no-life gamen op dat ding.
Wilde schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:48:

Heeft hij alleen het modem vervangen of ook de kabeltjes? Vaak zitten er ook problemen in oude splitters en die witte kabeltjes met die vierkante blokjes op de uiteindes.

[ Voor 45% gewijzigd door Jim423 op 21-01-2018 13:52 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1 ... 69 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic