Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:34

FeaR

In GoT we trust

Madshark schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:27:
[...]
Beetje wat oudere kick, maar heb hier sinds een paar dagen zo'n beetje dezelfde klachten.
Met name buitenlandse sites kom erg traag op gang, laden soms maar half, en hebben vaak even een F5 nodig.
Qua pings en traceroutes eigenlijk geen bijzonderheden, maar het begint nu wel heel erg op te vallen.
Eenmaal connectie, dan loopt het verder wel prima (vrouwlief kan verder probleemloos WoW'en)
Dit vanaf een desktop PC, bedraad aangesloten.
Bepaalde mobiele games op telefoons willen niet starten, zet je de wifi uit, gaan ze gelijk door.
Idem voor Google gerelateerde sites, via WIFI zeer traag, WIFI uit, boem, instant.

(Zakelijk) helpdesk hierover gebeld, zien geen afwijkingen in de modem, signaal is goed, en beginnen vervolgens met het standaard riedeltje van modem herstarten (as if ik dat intussen al niet 50x gedaan had),resetten, opteren om mijn Procurve switch uit te sluiten en de oorzaak bij mijn niet-Ziggo WIFI te leggen (ondanks ik dezelfde problemen ook vanaf een bedraade aansluiting ondervind)

Heb zelf het vermoeden dat het ergens mis gaat met DNS, hoewel ik tussen OpenDNS, Ziggo en Google nog geen verschil merk.
Vrees dat het gewoon weer even slikken en uitzingen wordt (soort gelijk probleem al eens eerder gehad)
En weer een maandje verder en dezelfde problemen (langzaam ladende sites) is hier (omgeving Zaltbommel) nog steeds niet opgelost. Ik dacht eerst dat het aan mijn Connect Box lag, maar na het terugplaatsen van het oude modem was het probleem er nog steeds. De Connect Box in bridge modus en een Netgear er achter loste de problemen ook niet op. Ook het instellen van een andere DNS (zowel op de Netgear als op een pc of mobiele telefoon) biedt geen oplossing. Ik hoop dat ze dit probleem toch op gaan pakken. Als pagina's eenmaal geladen zijn dan is de snelheid wel naar behoren. Downloaden gaat gewoon met de snelheid die ik behoor te hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

Zorian schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:36:
[...]

Waardes op AOP mogen tussen -2 en +12 zitten.
Niet waar.

AOP in meterkast situatie: tussen -3,5dBmV en +12dBmV (gemeten op QAM 256 digitaal)
WCD (woonkamer situatie): tussen -5dBmV en +12dBmV (gemeten op QAM 256 digitaal)
Bij de modem is dit -8 tot maximaal +11 dBmV.
Klopt. We spreken hier niet alleen over het modem, maar over een product in zijn algemeen. Kan dus ook een Mediabox XL zijn of een TV met DVB-C en een CI+ module met smartcard.
Qua upstream mag dit minimaal 36 en maximaal 51 dBmV wezen. MER waarde moet tussen 35 en 40 zitten.
Liever geen 36dBmV, want dan stuurt het CPE te laag uit wat ook weer voor problemen kan zorgen. Het liefst zien we dit tussen de 45 en 51dBmV. Kan tot max. 55dBmV gaan. Maar dan is er wel iets teveel demping op het retour. Kan verschillende oorzaken hebben.

MER voor inkomende signaal op het product moet minimaal >33dB zijn, gemeten op QAM256.

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

FeaR schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 03:07:
[...]

En weer een maandje verder en dezelfde problemen (langzaam ladende sites) is hier (omgeving Zaltbommel) nog steeds niet opgelost. Ik dacht eerst dat het aan mijn Connect Box lag, maar na het terugplaatsen van het oude modem was het probleem er nog steeds. De Connect Box in bridge modus en een Netgear er achter loste de problemen ook niet op. Ook het instellen van een andere DNS (zowel op de Netgear als op een pc of mobiele telefoon) biedt geen oplossing. Ik hoop dat ze dit probleem toch op gaan pakken. Als pagina's eenmaal geladen zijn dan is de snelheid wel naar behoren. Downloaden gaat gewoon met de snelheid die ik behoor te hebben.
Gatver. Lijkt wel een routeringsprobleem in het netwerk van Ziggo, gezien je download oké is en een andere DNS niet helpt. Om dit uit te sluiten zou je eens bij je buren kunnen vragen en/of testen of zij hetzelfde probleem hebben. Je zou bijv. je eigen modem en dito configuratie op hun AOP kunnen aansluiten als zij ook een Ziggo abonnement hebben. Lijkt me geen signaalprobleem, want je download is goed. Hoe is jouw upload trouwens? Is die ook net zo consistent als jouw download? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Hoe meer info je uit jouw wijk weet te verzamelen, hoe meer het Ziggo helpt de bottleneck te achterhalen.

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

MediaZoo schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:46:
[...]

Als ZZP-er kun je ieder kwartier dat je in de klant zijn installatie werkt door berekenen. Hier is geen tijd aangebonden. Het is het gemak van ticket vergoeding pakken en klant domein aan klant overlaten.

Ik nam, toen is als ZZP-er aan de gang was, wel de tijd.
Dat is sowieso een behoorlijke pluspunt, gezien concullega's dit niet allemaal doen.
Die hele NPS smeekbede is waanzin. Als je monteur nummer zoveel bent die het wel oplost mag je niet zeggen dat je collega's het ook konden oplossen. Nee er wordt verwacht dat je een lul verhaal ophangt en vervolgens zelf om die 8+ smeekt.
Ik zou gewoon eerlijk zeggen hoe het werkt. Systeem uitleggen.
Beoordeel je monteurs eerst op First-time-fix en daarna op NPS. Een monteur met een FTF van 70% maar NPS van 9 helpt klanten minder goed dan een 90%/8 persoon. De klant belt (als het goed is) geen vriendelijke monteur om even koffie mee te drinken, maar heeft een issue dat opgelost moet worden. Een vriendelijke monteur die niets oplost is in mijn ogen waardeloos. Liever een hork die puik werk levert dan een gezellige vent waarna ik nog een dag(deel) vrij moet nemen, omdat hij het niet opgelost heeft.
Zwart/wit bezien klopt dit wel. Liever de gulden middenweg uiteraard.
Ik vraag nooit om beoordelingen nu ik voor mezelf zonder tussenkomst van een Ziggo/Guidion/etc. werk. Ik krijg per mail of via mn website vanzelf feedback als de klant tevreden is. Net als mond op mond reclame het ook erg goed doet. Daar haal ik meer voldoening (en inkomsten) uit dan smeken bij een klant voor een 8+ terwijl ze al wantrouwend zijn.
Doe je goed. Ik denk dat jij je echt in je handjes mag knijpen dat je hier niet meer aan gebonden bent.
Als ik echt die tijd zou moeten halen, dan gaat meer als 50% van mijn klanten een 2e monteur nodig hebben..
Klopt. Goede service kost nou eenmaal tijd.
Ik vraag meestal gewoon wat de klant verwacht en zorg ervoor dat alles werkt als ik wegga.
Lijkt me niet meer dan normaal...
Goed uitgangspunt!

[ Voor 36% gewijzigd door Mr.Master op 06-01-2018 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agresionpower
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-08 22:35
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 00:29:
Hoi hoi, na een uur ziggo-verhalen gezocht en gelezen te hebben ga ik hier mijn vraag stellen - kan ik een eigen modem gebruiken wanneer ik Ziggo klant ben (geen glasvezel maar kabel)? Zo ja, zijn er dan beperkingen of nadelen?

Ik las dat als ik het eigen modem in bridge zet ik dan geen IPv6 kan gebruiken. Klopt dit? Heel veel vertrouwen in de Ziggo helpdesk heb ik niet omdat die, gezien de verhalen, nog wel eens dingen vertellen die niet geheel overeenkomen met de praktijk.

Super bedankt voor de hulp! Als deze vragen op de verkeerde plek zijn gesteld, dan excuus - stuur me a.u.b. door naar het juiste topic/forum }:O
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 02:26:
[...]

Eigen modem nee, maar gezien je verhaal wil je een eigen router achter de modem/router van Ziggo zetten en dat kan wel, als de modem (die van Ziggo) in bridge stand gezet kan worden.
Je kan dan inderdaad geen ipv6 krijgen. (Al zal dat ergens in de toekomst wel een keer gaan veranderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:58

Zorian

What the fox?

Mr.Master schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 04:29:
[...]

Niet waar.

AOP in meterkast situatie: tussen -3,5dBmV en +12dBmV (gemeten op QAM 256 digitaal)
WCD (woonkamer situatie): tussen -5dBmV en +12dBmV (gemeten op QAM 256 digitaal)

[...]

Klopt. We spreken hier niet alleen over het modem, maar over een product in zijn algemeen. Kan dus ook een Mediabox XL zijn of een TV met DVB-C en een CI+ module met smartcard.

[...]

Liever geen 36dBmV, want dan stuurt het CPE te laag uit wat ook weer voor problemen kan zorgen. Het liefst zien we dit tussen de 45 en 51dBmV. Kan tot max. 55dBmV gaan. Maar dan is er wel iets teveel demping op het retour. Kan verschillende oorzaken hebben.

MER voor inkomende signaal op het product moet minimaal >33dB zijn, gemeten op QAM256.
De waardes die je noemt zijn al een tijdje geleden bijgeschaafd naar wat ik noemde. ;) Misschien dat het anders is in andere regionen van het land though, daar heb ik geen zicht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mr.Master schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 04:36:
[...]
Gatver. Lijkt wel een routeringsprobleem in het netwerk van Ziggo, gezien je download oké is en een andere DNS niet helpt. Om dit uit te sluiten zou je eens bij je buren kunnen vragen en/of testen of zij hetzelfde probleem hebben. Je zou bijv. je eigen modem en dito configuratie op hun AOP kunnen aansluiten als zij ook een Ziggo abonnement hebben. Lijkt me geen signaalprobleem, want je download is goed. Hoe is jouw upload trouwens? Is die ook net zo consistent als jouw download? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Hoe meer info je uit jouw wijk weet te verzamelen, hoe meer het Ziggo helpt de bottleneck te achterhalen.
Upload is ook netjes, ik zit echt steevast op 200/20 en als er iets afwijkt is het op beide. Dus dan haal ik bijvoorbeeld 205/21.

Nadeel is een beetje dat Ziggo hier in de buurt niet echt goed vertegenwoordigd is. Oud UPC gebied en veel huishoudens zijn naar bijvoorbeeld Telfort of KPN gegaan door de prijsverhoging of simpelweg veel issues in de oude UPC tijd. Dat verhaal van issues had ik trouwens in de wijk waar ik nu woon en waar ik hiervoor woonde, zelf is dit mijn eerste echte issue met Ziggo/UPC in 5 jaar puur qua verbinding. Ander issue was ook niet heel interessant, dubbele kosten op één maand maar die waren direct teruggeboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
FeaR schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:46:
[...]
Nadeel is een beetje dat Ziggo hier in de buurt niet echt goed vertegenwoordigd is.
Volgens mij is dat een voordeel... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Shaggie_NB schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:02:
[...]
Volgens mij is dat een voordeel... toch?
Als je bij anderen wilt testen niet. Puur kijkende of ik de aangeboden snelheid haal zeker wel inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Stomme vragen:

Ik heb nu de Connectbox van Ziggo en gebruik ik nu op het LAN IPv4 en IPv6 adressen.
Mijn WAN IP is volgens mij nog altijd IPv4, toch?

De Connectbox heeft een ingebouwde firewall (IPv6) - nu heb ik daarvoor poorten opengezet naar mijn LAN-device - maar kan ik er toch niet opkomen vanaf buitenaf (gecheckt met canyouseeme).
Moet ik nu een IPv6 adres hebben of waar ontbreekt het aan? Ik wil dus devices bereiken via een IPv4 adres.
Het liefst wil ik gewoon de Connectbox willen gebruiken (bereik is prima), dus modem in bridge liever niet.

Ook kan ik nergens vinden om de DNS-server te overrulen?
Klopt het dat intern devices de extensie .home krijgen?

Many thanks. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

HollowGamer schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:31:
Stomme vragen:

Ik heb nu de Connectbox van Ziggo en gebruik ik nu op het LAN IPv4 en IPv6 adressen.

De Connectbox heeft een ingebouwde firewall (IPv6) - nu heb ik daarvoor poorten opengezet naar mijn LAN-device - maar kan ik er toch niet opkomen vanaf buitenaf (gecheckt met canyouseeme).
Moet ik nu een IPv6 adres hebben of waar ontbreekt het aan? Ik wil dus devices bereiken via een IPv4 adres.
Het liefst wil ik gewoon de Connectbox willen gebruiken (bereik is prima), dus modem in bridge liever niet.

DNS servers moet je per device zelf instellen op device. Erg jammer, ook mijn bezwaar. En wordt veelk over geklaagd bij Ziggo. Hopelijk wordt dat in de toekomst aangeapst door ze maar ben bang van niet.

Modem in bridge met mijn R7000 erachter gaf veel problemen (ook later als AP). Gebruik nu de CB alleen, werkt wonderbaarlijk goed. Maar je bent wel wat instellingen/opties kwijt. :'(

[ Voor 7% gewijzigd door MrMarcie op 07-01-2018 13:41 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Aantal weken het probleem dat het internet traag word 40/20, wat opgelost word door de mediabox (horizon) van het stroom af te halen en er weer aan te hangen. Hierna weer 200/20. Sinds zaterdag een nieuwe mediabox en probleem blijft. Snelheid was in eerste instantie goed, maar nu weer bagger, uit/aan lost het weer op.

Vorig jaar is er in de tuin de kabel gerepareerd, wat allemaal netjes is verlopen, maar lijkt me stug dat het weer aan de kabel ligt, als het uit/aan zetten van de box het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 09:00
Kid_Stevie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:55:
Aantal weken het probleem dat het internet traag word 40/20, wat opgelost word door de mediabox (horizon) van het stroom af te halen en er weer aan te hangen. Hierna weer 200/20. Sinds zaterdag een nieuwe mediabox en probleem blijft. Snelheid was in eerste instantie goed, maar nu weer bagger, uit/aan lost het weer op.

Vorig jaar is er in de tuin de kabel gerepareerd, wat allemaal netjes is verlopen, maar lijkt me stug dat het weer aan de kabel ligt, als het uit/aan zetten van de box het oplost.
Nee de kabel is niet ineens gemaakt als de box herstart wordt ;) maar je zit in fUPC gebied neem ik aan?
Ik zou vragen om een aparte modem voor internet, zodat dat niet via die box gaat, maar dat moet je wel zelf willen natuurlijk :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:57:
[...]

Nee de kabel is niet ineens gemaakt als de box herstart wordt ;) maar je zit in fUPC gebied neem ik aan?
Ik zou vragen om een aparte modem voor internet, zodat dat niet via die box gaat, maar dat moet je wel zelf willen natuurlijk :)
Dat leek mij ook niet :9
Ja fUPC inderdaad, maakt dat nog verschil uit?
Apart modem is misschien wel een goed idee, vond het wel makkelijk met een kastje minder, maar als ik daar stabiel internet voor terug krijg niet erg. Wel raar dat het lange tijd wel gewoon goed heeft gewerkt.

Edit: Krijg nu inderdaad een apart modem van Ziggo, ben benieuwd of dit het oplost. Bedankt voor de tip iig!

[ Voor 8% gewijzigd door Kid_Stevie op 08-01-2018 13:21 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kid_Stevie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:03:
[...]

Dat leek mij ook niet :9
Ja fUPC inderdaad, maakt dat nog verschil uit?
Apart modem is misschien wel een goed idee, vond het wel makkelijk met een kastje minder, maar als ik daar stabiel internet voor terug krijg niet erg. Wel raar dat het lange tijd wel gewoon goed heeft gewerkt.

Edit: Krijg nu inderdaad een apart modem van Ziggo, ben benieuwd of dit het oplost. Bedankt voor de tip iig!
Dat maakt uit ja in fZiggo gebied krijg je altijd apart modem ;)
Wat ik ervan weet is dat de mediabox gewoon geen lekkere modem is, mijn voorkeur zou dan ook uitgaan naar een aparte modem. Je krijgt de connectbox zeer waarschijnlijk, die heeft in ieder geval een top wifi signaal in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:49:
[...]

Wat ik ervan weet is dat de mediabox gewoon geen lekkere modem is, mijn voorkeur zou dan ook uitgaan naar een aparte modem. Je krijgt de connectbox zeer waarschijnlijk, die heeft in ieder geval een top wifi signaal in huis :)
O nooit geweten :)
Ik ben heel benieuwd, klinkt iig goed. Begreep van een kennis dat zij ook die connectbox standaard meekregen bij de mediabox, misschien dat ze dit nu toch ook in fUPC doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:54
Kid_Stevie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:55:

Ook naar de upstream en downstreamwaarden van het modem gekeken? En blijven de kanalen goed vergrendeld?
Martinusz schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:49:
[...]

Ik heb de mediabox al jaren en modem doet gewoon wat het moet doen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
hansvk schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:31:
[...]

Ook naar de upstream en downstreamwaarden van het modem gekeken? En blijven de kanalen goed vergrendeld?

(...)
Waar zou ik dan naar moeten kijken? Zijn er bepaalde standaard waardes bij up- en downstream die ik zou moeten zien? En bijvoorbeeld een veranderde status, die nu overal op locked staat.

Ik heb nu de box weer uit/aan gezet, en werkt weer op volle snelheid, maar dan zou ik er van de week naar kunnen kijken als die, zeer waarschijnlijk, weer terug valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:54
Kid_Stevie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:35:
[...]

Waar zou ik dan naar moeten kijken? Zijn er bepaalde standaard waardes bij up- en downstream die ik zou moeten zien? En bijvoorbeeld een veranderde status, die nu overal op locked staat.

Ik heb nu de box weer uit/aan gezet, en werkt weer op volle snelheid, maar dan zou ik er van de week naar kunnen kijken als die, zeer waarschijnlijk, weer terug valt.
Via de WebApp, te bereiken op 192.168.192.1 met (standaard) gebruikersnaam admin en wachtwoord admin. Verder genoeg info te vinden in dit topic.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 20:00
Nee hoor, alleen niet vragen zou stom zijn...
Dat kun je checken door in te loggen op je ConnectBox. Kijk onder Beheer > Informatie: zie je alleen maar IPv6-adressen die beginnen met 2001: dan heb je inderdaad een IPv6-aansluiting, waarschijnlijk DS-Lite (ook dat is dan onderaan die Informatie-pagina vermeld).
Even aangenomen dat je een DS-Lite aansluiting hebt, dan ben je niet langer direct vanaf het internet met IPv4 bereikbaar, alleen met IPv6. Het is dan zelfs zo dat je apparaat rechtstreeks bereikbaar is op het IPv6-adres ervan, mits de IPv6-firewall daarvoor is opengezet (wat je kennelijk al hebt gedaan).

Dit kan ook met IPv4 vanaf het internet, maar dan zijn een paar truukjes vereist:

1. Gebruik een portmapper, zoals feste-ip.net. Deze is bereikbaar via IPv4 en stuurt de verbinding verder naar het IPv6-adres van je apparaat.

2. Gebruik een dynamische DNS-service, zoals FreeDNS, omdat het IPv6-adres van je aansluiting wel eens kan veranderen na een herstart van de ConnectBox.
Dit kan niet in de ConnectBox, maar eventueel wel op eenaangesloten computer, enz.
Dat zal van het besturingssysteem afhangen, denk ik.
Graag gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 13-09 10:57
Vandaag zet je de tv aan op bijvoorbeeld Telekids (311) en wat schets mijn verbazing digitale storing (groen beeld en blokken -O- ;( ).

En ik dacht de boel goed in orde te hebben :P

Dus in de vakantie de boel maar eens vervangen door Hirschmann spul.
Tussen de meterkast had ik jaren terug afgeschermde kabel gelegd van de bouwmarkt wat jaren gewerkt heeft.
Maar nu niet meer dus :D

Ik heb overigens ook nog een SQ-601 in de meterkast en wat mij opviel is dat als ik deze van de AOP haal dat ik minder storing heb :?

Afijn eerst mijn eigen bekabeling maar eens vervangen en dan kijken wat de AOP doet.

Echter de vraag waar ik nu naartoe wil.
Wat is een goede stripper voor Hirschmann ?

Ik heb deze in huis:

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/AcgAAOSw9gRaG5VP/s-l1600.jpg

Maar is dat een goede stripper ?
Ik zag namelijk dat Hirschmann ook een eigen stripper heeft.

Als boodschappenlijst heb ik nu het volgende:

15 meter Koka TS9 (vanuit de meterkast naar woonkamer)
Hirschmann EDC 1000 (ik heb nu een onbekende in de woonkamer)
Hirschmann KOKWI 5

Iets vergeten ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MdO82 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:40:
Vandaag zet je de tv aan op bijvoorbeeld Telekids (311) en wat schets mijn verbazing digitale storing (groen beeld en blokken -O- ;( ).

En ik dacht de boel goed in orde te hebben :P

Dus in de vakantie de boel maar eens vervangen door Hirschmann spul.
Tussen de meterkast had ik jaren terug afgeschermde kabel gelegd van de bouwmarkt wat jaren gewerkt heeft.
Maar nu niet meer dus :D

Ik heb overigens ook nog een SQ-601 in de meterkast en wat mij opviel is dat als ik deze van de AOP haal dat ik minder storing heb :?

Afijn eerst mijn eigen bekabeling maar eens vervangen en dan kijken wat de AOP doet.

Echter de vraag waar ik nu naartoe wil.

Ik heb deze in huis:

[afbeelding]

Als boodschappenlijst heb ik nu het volgende:

15 meter Koka TS9 (vanuit de meterkast naar woonkamer)
Hirschmann EDC 1000 (ik heb nu een onbekende in de woonkamer)
Hirschmann KOKWI 5

Iets vergeten ?
hebben ze mogelijk iets aangepast bij Ziggo? of zit Telekids gewoon op een storings gevoeligere frequentie.. recentelijk is er op DAB+ het eea aangepast tbv commerciele omroepen op 11C (220mhz) of wat veranderingen op mobiele telefonie gebied... (800+mhz)

dus wie weet heb je gewoon een nieuwe bron van storing in de regio die er eerst niet was :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
SMSfreakie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:12:
[...]

hebben ze mogelijk iets aangepast bij Ziggo? of zit Telekids gewoon op een storings gevoeligere frequentie.. recentelijk is er op DAB+ het eea aangepast tbv commerciele omroepen op 11C (220mhz) of wat veranderingen op mobiele telefonie gebied... (800+mhz)

dus wie weet heb je gewoon een nieuwe bron van storing in de regio die er eerst niet was :P
Dat zou mij niks verbazen, maar aangezien ik daar geen invloed op heb moet ik de boel in huis maar even aanpakken ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
MdO82 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:15:
[...]

Dat zou mij niks verbazen, maar aangezien ik daar geen invloed op heb moet ik de boel in huis maar even aanpakken ;)
True.. maar mogelijk wel even het onderzoeken waard waar het weg komt.

tenminste ik zou er wel nieuwsgierig naar zijn :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MdO82 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:15:
[...]

KOKWI 5 en KOSWI 5 doen wonderen O-) overigens strip ik meestal met een schaar/mes maar daarvoor moet je wel geduld hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
ArcticWolf schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:24:
[...]

KOKWI 5 en KOSWI 5 doen wonderen O-) overigens strip ik meestal met een schaar/mes maar daarvoor moet je wel geduld hebben :+
Ik heb nog een kabel liggen met gegoten connectoren.
Vivanco interconnect cable

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/N34AAOSwydpaIsnG/$_84.JPG

Die gaf dus helemaal geen problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 08-01-2018 18:42 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:24:
[...]

gewoon een keukenmes er voor "misbruiken" al krijg ik dan wel weer de vrouw des huizes achter me aan :D

voor die enkele keer dat ik een coax kabel moet strippen.... gelukkig kan ik wel f-connectors krimpen.. hoef ik me iig niet te ergeren aan die push on connectors.. ( die schroeven al minder fijn.. en ik vind t een hell om ze op de kabel te krijgen...) en de draai maar op de coax kabel connectors moeten ze verbieden :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 20:34
Jaren terug hier ook gediscussieerd over capaciteit Ziggo. Vanaf het prille begin altijd het snelste abonnement gehad, en de laatste 5 jaar telkens na snelheid verhogingen problemen gekregen met de bandbreedte. In de vroege ochtend en in de nacht al mijn pc's op 400/40, maar in de middag en avond rond 200-250/40
Ook rechtstreeks achter de CB. Ik heb namelijk ook de R7000.
Toch getest voor de zekerheid maar ik weet zeker dat het interne netwerk goed is.
De eerste weken na de verhoging ging het wel goed, de hele dag alles op 400/40.

In 2015 hebben we hier op dit forum bewezen dat het buurman effect toch nog bestond. Nu wat jaren verder heb ik dit niet meer zo bijgehouden, maar ik ben toch benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Misschien is er toch iets in de wijkkast aan de hand, maar ik verwacht toch gewoon weer een (meestal niet erkend door ziggo) capaciteit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ja en nee..

op een speedtest.net / dsl reports blijft t rond de 250mbit bungelen.. usenet trekt die wel tegen de 400mbit
nou boeit mij die download niet zo... de upstream wel

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier al een paar maand vaak niet meer de beloofde snelheid, dus in mijn omgeving geen reden om meer dan 200 mbit af te nemen, je haalt nooit meer dan 18MB/sec overdag of in de avond. En in het weekeinde vaak maar 12MB/sec

Ik denk hierdoor dat ik misschien beter kan downgraden, erger ik me er ook niet aan. Aleen zit ik ook met de upload, dus ik laat het nu maar zo.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2018 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 20:23
Als je een DVB-C tuner hebt kun je zelf kijken hoe druk het in je coaxsegment is

[EuroDOCSIS] Capaciteit monitoren met een DVB-C PC-TV tuner

In mijn segment is iig capaciteit genoeg. Op de piekmomenten wel (iets) langzamer, maar nog altijd 30-35Mb/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Kun je niet beter je AOP door een Braun laten vervangen dan? Misschien dat de monteur dan ook direct even je wcd en iec-conn aan wilt sluiten als die toch bezig is. Het kan wel kloppen dat je minder storing hebt met minder splitters, je wint 4,5dB aan signaal, hoe hoger het signaalniveau hoe minder last je hebt van instraling. Uiteraard bestaat de kans wel weer dat je je tuner gaat oversturen als je het signaalniveau te ver opvoert. De stripper die je hebt is eigenlijk voor coax12 maar voor een incidenteel klusje kan het geen kwaad als je voorzichtig doet.
SMSfreakie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:25:
[...]Ja en nee..
op een speedtest.net / dsl reports blijft t rond de 250mbit bungelen.. usenet trekt die wel tegen de 400mbit
nou boeit mij die download niet zo... de upstream wel
Probeer is Leaseweb Haarlem op speedtest.net. Enige server die bij mij hem fatsoenlijk dichttrekt. Als je via usenet wel 400Mb/s haalt dan ligt het niet bij Ziggo.

[ Voor 30% gewijzigd door Jim423 op 08-01-2018 22:39 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ik heb deze in huis:

[afbeelding]

Zo'n stripper (ik heb er één van Ebay in het geel) werkt voor mij in ieder geval een stuk beter dan een keukenmes :)
Jim423 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:36:
[...]
Probeer is Leaseweb Haarlem op speedtest.net. Enige server die bij mij hem fatsoenlijk dichttrekt. Als je via usenet wel 400Mb/s haalt dan ligt het niet bij Ziggo.
Speedtest is een slechte test, niet echt representatief voor praktische scenario's. Je bent wel verschillende scenario's aan het testen (usenet, speedtest). Eigenlijk gaat het altijd om
  • Routing
  • Aantal verbindingen
  • Protocol
Netflix is anders (sequentiële HTTP request voor blokjes video, vanaf lokaal datacentrum of CDN) dan Speedtest (>= 8 parallelle HTTP requests naar provider van server) dan Usenet (8-32 paralelle TCP verbindingen, budget routing) en Torrents (veel UDP verbindingen, >> 32, naar andere consumenten ISP's en datacentra).

Bij een consumenten verbinding zou ik verwachten dat ik, vanaf een server waarbij congestion niet meespeelt, met één verbinding >75% van de snelheid van een verbinding kan halen. Neem bijvoorbeeld ftp://ftp.nluug.nl/pub/test/1000mb.bin - daar haal je potentieël (I/O, congestie, jouw verbinding) > 500 megabyte/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21

Sagat

Is pappa x2!

Mijn glasvezel realisatie (dus glasblazen en plaatsen glas aansluitpunt/modem) heeft behoorlijk wat vertraging opgelopen. Ik ben nu aan het kijken naar alternatieven. Kan je ook short term ziggo contracten afsluiten? Mocht mijn glas er uiteindelijk komen dan heeft dat mijn voorkeur, maar ik denk dat ik zo maar 1-2 misschien wel 3 maanden kabel internet nodig kan hebben.

Iemand ideeën?

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Nu online
Even Ziggo bellen lijkt me wijs. Vroegah kon je maand afsluiten als je afzag van de korting. Geen idee of dat nog kan.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Jim423 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:12:
Even Ziggo bellen lijkt me wijs. Vroegah kon je maand afsluiten als je afzag van de korting. Geen idee of dat nog kan.
Volgens mij kan dat nog steeds:

Q: Wat is de contractduur van mijn internetabonnement?
A; Internet-abonnementen zijn maandelijks opzegbaar.

Maar inderdaad wil je echt zekerheid dan zal ik even bellen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
MdO82 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:21:
[...]

Volgens mij kan dat nog steeds:

Q: Wat is de contractduur van mijn internetabonnement?
A; Internet-abonnementen zijn maandelijks opzegbaar.

Maar inderdaad wil je echt zekerheid dan zal ik even bellen :)
dat staat idd bij Internet & Online TV er bij ja..
maar bij alles in 1 ook :o

[ Voor 3% gewijzigd door SMSfreakie op 09-01-2018 16:28 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
Sagat schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:59:
Mijn glasvezel realisatie (dus glasblazen en plaatsen glas aansluitpunt/modem) heeft behoorlijk wat vertraging opgelopen. Ik ben nu aan het kijken naar alternatieven. Kan je ook short term ziggo contracten afsluiten? Mocht mijn glas er uiteindelijk komen dan heeft dat mijn voorkeur, maar ik denk dat ik zo maar 1-2 misschien wel 3 maanden kabel internet nodig kan hebben.

Iemand ideeën?
Bestel een Kabel TV abo en als die actief is meteen de actie om voor 12,50 internet basic erbij te nemen. Ben je voor 31,20 per maand klaar en inderdaad maandelijks opzegbaar. Google even op Ziggo 12,50, dan kom je zo op de juiste link. Niet te vinden via de site van Ziggo zelf namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 18:49

vr6-only

Blub Blub

Sagat schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:59:

Iemand ideeën?
Hugo__Boss schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 18:32:
[...]

Bestel een Kabel TV abo en als die actief is meteen de actie om voor 12,50 internet basic erbij te nemen. Ben je voor 31,20 per maand klaar en inderdaad maandelijks opzegbaar. Google even op Ziggo 12,50, dan kom je zo op de juiste link. Niet te vinden via de site van Ziggo zelf namelijk.
Here you go: https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/12-50/

[ Voor 34% gewijzigd door vr6-only op 09-01-2018 19:25 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Heel lief om een TC7210 gevraagd om mijn Compal Connectbox die ik in het installatiepakket voor mijn nieuwe woning heb ontvangen te vervangen. Blijkbaar kan het dus nog wel :D

Ziggo TC7210

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mick1990 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:06:
Heel lief om een TC7210 gevraagd om mijn Compal Connectbox die ik in het installatiepakket voor mijn nieuwe woning heb ontvangen te vervangen. Blijkbaar kan het dus nog wel :D

[afbeelding]
Die worden idd sinds een paar weken weer geleverd. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Thanks everyone :)
Ik ga vanavond even op mijn gemakt de links checken en dan is kijken wie er eerder is.
Reggefiber gaat pas eind januari terugkomen dus ik verwacht eigenlijk dat kabel internet gewoon eerder opgeleverd zal zijn.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Zo maandag is mijn Vodafone abbo ingegaan, dus recht op gratis tv pakket, gisteren de bevestiging gekregen en het Kids pakket gekozen, wat betekende exit Movies & Series XL a 12 euro per maand *O* oOo

Vanochtend natuurlijk even drama, want Nick Jr zit dan weer niet in dat Kidspakket, maar wel Disney Junior (die ze ook kijken), maar het is goed, ik ga geen 144 euro per jaar betalen om 1 kinderzender erbij te hebben, ze hebben ook nog Netflix ;)

Kortom de maandelijkse rekening van Ziggo gaat eindelijk eens omlaag *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Martinusz schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:56:
Zo maandag is mijn Vodafone abbo ingegaan, dus recht op gratis tv pakket, gisteren de bevestiging gekregen en het Kids pakket gekozen, wat betekende exit Movies & Series XL a 12 euro per maand *O* oOo

Vanochtend natuurlijk even drama, want Nick Jr zit dan weer niet in dat Kidspakket, maar wel Disney Junior (die ze ook kijken), maar het is goed, ik ga geen 144 euro per jaar betalen om 1 kinderzender erbij te hebben, ze hebben ook nog Netflix ;)

Kortom de maandelijkse rekening van Ziggo gaat eindelijk eens omlaag *O*
VodaphoneZiggo is 1 bedrijf tegenwoordig. Dus tenzij je telefoon abonnement minder dan 12 euro per maand kost, gaat je rekening juist omhoog :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

RocketKoen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:57:
[...]

VodaphoneZiggo is 1 bedrijf tegenwoordig. Dus tenzij je telefoon abonnement minder dan 12 euro per maand kost, gaat je rekening juist omhoog :P
Neem aan dat er andere foon abo was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
hjs schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:05:
[...]

Neem aan dat er andere foon abo was ;)
Ik heb zelf ook gekeken naar die aanbieding. Maar de conclusie was dat Vodaphone zoveel duurder is, dat je beter een los TV pakket kan nemen en je telefonie ergens anders.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:39
RocketKoen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:17:
[...]

Ik heb zelf ook gekeken naar die aanbieding. Maar de conclusie was dat Vodaphone zoveel duurder is, dat je beter een los TV pakket kan nemen en je telefonie ergens anders.
Volgens mij heet het nog altijd Vodafone en niet phone en dat lijkt me toch heel sterk dat het ergens anders goedkoper is. Vooral met de friends & family discount er nog bovenop en de afgelopen week was ook nog eens eindejaars aanbieding.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 20:23
Mick1990 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:06:

[afbeelding]
De TC7210 is wel langzamer dan de connectbox.

De TC7210 heeft 16 downstreamkanalen en 4 upstreamkanalen.

De connectbox doet 24/8.

In een druk kabelsegment kan dit dus op piekmomenten wel merkbare verschillen opleveren. Ziggo gebruikt momenteel 20 DS en 6 US kanalen.
Met de connectbox gebruik je die dus ook, met de TC7210 niet allemaal.

Gevolg is dat je dus op de download 200Mbit en op de upload (globaal) 50Mbit minder totale capaciteit beschikbaar hebt. Daardoor is de overboeking dus iets eerder merkbaar.

De 7230 doet wel 24x8 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
tcviper schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:27:
[...]

Volgens mij heet het nog altijd Vodafone en niet phone en dat lijkt me toch heel sterk dat het ergens anders goedkoper is. Vooral met de friends & family discount er nog bovenop en de afgelopen week was ook nog eens eindejaars aanbieding.
Hoeveel krijg je precies met de friends & family? Daar zijn ze nogal vaag over op de website.
Als ik nu op de website kijk kom ik iig €6 duurder uit.
Het enige lastige is een prijs zetten op het "gratis TV pakket" van ziggo. Want dat zijn pakketten die je niet los kan afnemen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
RocketKoen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:57:
[...]

Uh :?

Mijn KPN rekening a 39 euro -> 14 euro
Mijn Ziggo rekening a 85 euro -> 73 euro

Waar zou mijn rekening precies omhoog moeten gaan? ;)
RocketKoen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:42:
[...]

Hoeveel krijg je precies met de friends & family? Daar zijn ze nogal vaag over op de website.
Als ik nu op de website kijk kom ik iig €6 duurder uit.
Het enige lastige is een prijs zetten op het "gratis TV pakket" van ziggo. Want dat zijn pakketten die je niet los kan afnemen.
geen aansluitkosten a25,- en in mijn geval 2 euro extra korting per maand. Dat met de Ziggo 5 euro extra korting + 5 euro extra eindejaarskorting (plus dubbele data + tv pakket) heb ik nu een Red 3 6gb data abbo met onbeperkt bellen/smsen voor 14,- per maand ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Martinusz op 10-01-2018 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Martinusz schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:54:
[...]

Uh :?

Mijn KPN rekening a 39 euro -> 14 euro
Mijn Ziggo rekening a 85 euro -> 73 euro

Waar zou mijn rekening precies omhoog moeten gaan? ;)
Nu is KPN ook niet echt de goedkoopste. En ik neem aan dat die 39 euro inclusief de lening op je telefoon is.
Sim-only betaal je bij KPN zonder combi-korting ongeveer evenveel als vodafone met korting.
En KPN biedt ook extra korting icm xs4all.

edit: Die eindejaarskorting maakt wel een verschil :P Ik betaal namelijk €15 voor hetzelfde bij Tmob.

[ Voor 9% gewijzigd door RocketKoen op 10-01-2018 12:02 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
RocketKoen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:01:
[...]

Nu is KPN ook niet echt de goedkoopste. En ik neem aan dat die 39 euro inclusief de lening op je telefoon is.
Sim-only betaal je bij KPN zonder combi-korting ongeveer evenveel als vodafone met korting.
En KPN biedt ook extra korting icm xs4all.

edit: Die eindejaarskorting maakt wel een verschil :P Ik betaal namelijk €15 voor hetzelfde bij Tmob.
De eindejaarskorting doet het hem idd :) eigenlijk gewoon dik 10 euro korting + 2 euro family and friends.
Voor 2 jaar 14 euro per maand betalen is dikke prima d:)b zeker voor 6gb (verbruik ik nooit) en onbeperkt bellen. Zonder toestel idd, maar die is nog prima en koop ik voortaan gewoon los ;)

Dan ook nog het dure 12 euro pakket van Ziggo weg kunnen doen, maakt dit voor mij wel een hele leuke kortingslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
offtopic:
Past beter in het Horizon-topic :)

[ Voor 84% gewijzigd door MdO82 op 10-01-2018 14:36 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
Sinds een week of twee stoort Ziggo Sport bij mij. Sinds iets korter ook Fox 8.

Ik heb hier prima kwaliteit afgeschermde kabel onder de vloer liggen met Hirschmann pluggen. Niks veranderd aan deze situatie in huis.

Via de mail/contactformulier een melding gedaan maar zoals altijd krijg je eerst dat gezever dat je hun stappenplan moet uitvoeren en dat het toch zeker niet aan hun ligt.

Ondertussen ben ik erachter gekomen dat de storing alleen optreedt als ik m'n torrentclient aan heb staan. Zelfs als er op zeer lage snelheid slechts 1 torrent aan het down/uploaden is.

Ben benieuwd of deze combinatie van factoren bekend voorkomt bij de experts op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 21:44
nodog schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:27:
Sinds een week of twee stoort Ziggo Sport bij mij. Sinds iets korter ook Fox 8.

Ik heb hier prima kwaliteit afgeschermde kabel onder de vloer liggen met Hirschmann pluggen. Niks veranderd aan deze situatie in huis.

Via de mail/contactformulier een melding gedaan maar zoals altijd krijg je eerst dat gezever dat je hun stappenplan moet uitvoeren en dat het toch zeker niet aan hun ligt.

Ondertussen ben ik erachter gekomen dat de storing alleen optreedt als ik m'n torrentclient aan heb staan. Zelfs als er op zeer lage snelheid slechts 1 torrent aan het down/uploaden is.

Ben benieuwd of deze combinatie van factoren bekend voorkomt bij de experts op dit forum.
Je verteld eigenlijk vrij weinig waar we iets mee kunnen.

Waarop stoort het een mediabox of op een tv (graag met + type).

Welke Ziggo Sport stoort en Fox 8? Exacte zenders of kanaalnummer ivm. achterhalen frequentie.

Een kabel onder de vloer nooit slim. Als je druk op een kabel zeg kan de bescherming en kabel zelf beschadigen met storingen tot gevolg. Daarnaast Hirschmann pluggen? Welke? Zijn deze goed aangesloten?

En gezever? 99,9% van de storingen ligt aan de installatie van de klant. In slechts een enkel geval ligt het probleem echt bij Ziggo. Het AOP is slechts in beperkte situaties het probleem bij televisie ontvangst. Voor internet ligt dit iets genuanceerder daar is het AOP veel vaker de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Mmm, bij deze wat extra info.

ik kijk TV via de horizon box. Heb een simpel abonnement dus enkel de gratis "algemene" Ziggo Sport. Exacte kanaalnr's kan ik nu even niet achterhalen maar het zijn de HD versies van de zenders.

De kabel ligt overigens niet direkt onder de vloer maar ingebouwd in de plinten. Was een beetje kort door de bocht met deze info, excuses.

Ik begrijp best dat het vaak aan de klant ligt maar decennialange ervaring met Chello, UPC en Ziggo in verschilende woningen heeft mij geleerd dat het NOOIT aan mij ligt als er storingen zijn (en ik heb nogal vaak problemen gehad). Overigens kon ik er best begrip voor hebben als ik in mijn woning drie hoog achter in een lastige wijk geen perfecte ontvangst op alle zenders kreeg. Nu woon ik sinds twee jaar in een wat modernere woning en had tot nu toe geen centje last.

Waar ik me aan stoor is de reactie van Ziggo ( en voorheen hun voorgangers) dat het als eerste aan de klant zal liggen, zelfs als deze klant aangeeft dat er aan zijn/haar kant niks veranderd is. Het is toch gewoon logisch dat een probleem ontstaat bij verandering ergens in de keten? Een paar weken terug was hier groot onderhoud door Ziggo (internet/kabel een nachtje niet betrouwbaar, brief van gehad) en nu doet mijn ontvangst vreemd. Rara waar zou het probleem zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nodog schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:05:

ik kijk TV via de horizon box. Heb een simpel abonnement dus enkel de gratis "algemene" Ziggo Sport. Exacte kanaalnr's kan ik nu even niet achterhalen maar het zijn de HD versies van de zenders.

De kabel ligt overigens niet direkt onder de vloer maar ingebouwd in de plinten. Was een beetje kort door de bocht met deze info, excuses.

Ik begrijp best dat het vaak aan de klant ligt maar decennialange ervaring met Chello, UPC en Ziggo in verschilende woningen heeft mij geleerd dat het NOOIT aan mij ligt als er storingen zijn (en ik heb nogal vaak problemen gehad). Overigens kon ik er best begrip voor hebben als ik in mijn woning drie hoog achter in een lastige wijk geen perfecte ontvangst op alle zenders kreeg. Nu woon ik sinds twee jaar in een wat modernere woning en had tot nu toe geen centje last.

Waar ik me aan stoor is de reactie van Ziggo ( en voorheen hun voorgangers) dat het als eerste aan de klant zal liggen, zelfs als deze klant aangeeft dat er aan zijn/haar kant niks veranderd is. Het is toch gewoon logisch dat een probleem ontstaat bij verandering ergens in de keten? Een paar weken terug was hier groot onderhoud door Ziggo (internet/kabel een nachtje niet betrouwbaar, brief van gehad) en nu doet mijn ontvangst vreemd. Rara waar zou het probleem zitten?
Hoe oud is je WCD? Is deze al eens door Ziggo vervangen? Jaren geleden stoorde bij mij Veronica en nog een andere zender. Daarop heeft de monteur kosteloos de wcd vervangen. Door het grote aantal zenders komen deze steeds dichter op elkaar te zitten waardoor oude wcd de kanalen niet goed kunnen oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
nodog schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:05:

Waar je woont of hoe oud de woning is doet er totaal niet toe in een CAI netwerk. Dat is een tussen de oren van mensen aanname. Ik heb genoeg nieuwbouw woningen gezien met slechter signaal dan voor oorlogse woningen waar het CAI netwerk al decenia aanwezig is.

Daarnaast is het ook een kul aanname dat het niet bij jou zou kunnen liggen. Er veranderd enorm veel in de ether en op de kabel. Zaken die je als leek niet ziet en komt te weten, maar wel van grote invloed zijn waardoor een installatie die altijd "goed functioneerde" opeens een gedrocht van techniek is geworden.
Je kunt je er aan storen, maar de praktijk wijst uit dat het in merendeel van de situaties bij de klant ligt. Vooral als de klant niets heeft veranderd kom je al snel uit op een ondeugdelijke installatie van de klant. Zoals eerder gezegd een verandering van frequentie in de ether en op de kabel kan "opeens" tot storingen leiden als de installatie niet in orde is. Als er bij Ziggo iets mis gaat hebben veel meer mensen die problemen wel. En onderhoud is juist het opnieuw indelen van zenders en frequenties, iets waarna er problemen kunnen ontstaan bij een slechte installatie.
meesje schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:13:
[...]

Hoe oud is je WCD? Is deze al eens door Ziggo vervangen? Jaren geleden stoorde bij mij Veronica en nog een andere zender. Daarop heeft de monteur kosteloos de wcd vervangen. Door het grote aantal zenders komen deze steeds dichter op elkaar te zitten waardoor oude wcd de kanalen niet goed kunnen oppakken.
Que? Zenders dichter op elkaar? Grote onzin en absoluut niet waar.

Downstream kanalen zijn op europese netwerken 8 MHz (7,6 MHz om precies te zijn) breed. Op een kanaal kun je analoge, DVB-C of euroDOCSIS streams zetten. Een analoog kanaal is 1 zender period. Een DVB-C stream heeft altijd een vaste datastroom met wisselende inhoud. Dit kan zowel radio,tv,HD-TV,firmware, etc bevatten. Meer zenders betekend niet dichter op elkaar maar minder bandbreedte beschikbaar per zender. Deze bandbreedte beperking zorgt niet voor storingen, slechts de kwaliteit loopt terug.

Wat er kan spelen, maar ik gezien het kanaal plan uitsluit is dat de WCD van het type DSR is. Dit betekend dat er frequenties bedoeld voor TV op de radio uitgang uitgefilterd worden. Iets met digitale satelliet radio bla bla Google maar. Dan heeft het vervangen van een WCD echt zin. Iets anders wat veel meer voorkomt is dat er een WCD van kwaliteit aluminium folie met plakband gebruikt is. Deze zijn zo lek als een mandje en hebben volop last van interferentie en reflecties met storingen tot gevolg. Dan krijg je inderdaad de meeste vreemde storingen en ellende die je kunt verzinnen.

Om je installatie uit te sluiten. Standaard Ziggo kabel direct in het AOP en je ontvanger eraan. Heb je storing bel Ziggo. Heb je geen storing dan is het je installatie, zelf oplossen dan maar of Ziggo bellen om een betaalde monteur en hopen dat die het op wil/kan lossen.

[ Voor 26% gewijzigd door MediaZoo op 10-01-2018 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Bedankt voor de info.

Ik heb geprobeerd een "Ziggo" kabel te kopen bij de Ziggo winkel in het centrum. Die hadden niks liggen en verwezen me naar de Mediamarkt. Daarna de meest afgeschermde kabel gekocht en daarop dus Hirschmann pluggen gemonteerd.

Zou het niet mogelijk moeten zijn om een kabel van Ziggo te lenen om checks uit te voeren? Ik heb gewoon totaal geen zin geld uit te moeten geven om iets te checken waarvan ik 99,9% zeker ben dat het niet verkeerd is.

Verder ben ik benieuwd of het feit dat zeer licht internetgebruik twee zenders stoort iets zegt over wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MediaZoo schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:14:
[...]

Waar je woont of hoe oud de woning is doet er totaal niet toe in een CAI netwerk. Dat is een tussen de oren van mensen aanname. Ik heb genoeg nieuwbouw woningen gezien met slechter signaal dan voor oorlogse woningen waar het CAI netwerk al decenia aanwezig is.

Daarnaast is het ook een kul aanname dat het niet bij jou zou kunnen liggen. Er veranderd enorm veel in de ether en op de kabel. Zaken die je als leek niet ziet en komt te weten, maar wel van grote invloed zijn waardoor een installatie die altijd "goed functioneerde" opeens een gedrocht van techniek is geworden.

[...]

Je kunt je er aan storen, maar de praktijk wijst uit dat het in merendeel van de situaties bij de klant ligt. Vooral als de klant niets heeft veranderd kom je al snel uit op een ondeugdelijke installatie van de klant. Zoals eerder gezegd een verandering van frequentie in de ether en op de kabel kan "opeens" tot storingen leiden als de installatie niet in orde is. Als er bij Ziggo iets mis gaat hebben veel meer mensen die problemen wel. En onderhoud is juist het opnieuw indelen van zenders en frequenties, iets waarna er problemen kunnen ontstaan bij een slechte installatie.

[...]

Que? Zenders dichter op elkaar? Grote onzin en absoluut niet waar.

Downstream kanalen zijn op europese netwerken 8 MHz (7,6 MHz om precies te zijn) breed. Op een kanaal kun je analoge, DVB-C of euroDOCSIS streams zetten. Een analoog kanaal is 1 zender period. Een DVB-C stream heeft altijd een vaste datastroom met wisselende inhoud. Dit kan zowel radio,tv,HD-TV,firmware, etc bevatten. Meer zenders betekend niet dichter op elkaar maar minder bandbreedte beschikbaar per zender. Deze bandbreedte beperking zorgt niet voor storingen, slechts de kwaliteit loopt terug.

Wat er kan spelen, maar ik gezien het kanaal plan uitsluit is dat de WCD van het type DSR is. Dit betekend dat er frequenties bedoeld voor TV op de radio uitgang uitgefilterd worden. Iets met digitale satelliet radio bla bla Google maar. Dan heeft het vervangen van een WCD echt zin. Iets anders wat veel meer voorkomt is dat er een WCD van kwaliteit aluminium folie met plakband gebruikt is. Deze zijn zo lek als een mandje en hebben volop last van interferentie en reflecties met storingen tot gevolg. Dan krijg je inderdaad de meeste vreemde storingen en ellende die je kunt verzinnen.

Om je installatie uit te sluiten. Standaard Ziggo kabel direct in het AOP en je ontvanger eraan. Heb je storing bel Ziggo. Heb je geen storing dan is het je installatie, zelf oplossen dan maar of Ziggo bellen om een betaalde monteur en hopen dat die het op wil/kan lossen.
Ik vond het in ieder geval aannemelijk. Vroeger had je alleen maar 20 analoge zenders over dezeflde coax kabel en nu 100-150. Dan kan ik me voorstellen dat de ruimte beperkter is. Ik ben maar een leek en nogmaals ik vond het een aannemelijk verhaal van de monteur.
En misschien is bovenstaande technisch niet allemaal juist, maar ik wil alleen maar wijzen op dat een nieuwe wcd het probleem zou kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nodog schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:31:
Bedankt voor de info.

Ik heb geprobeerd een "Ziggo" kabel te kopen bij de Ziggo winkel in het centrum. Die hadden niks liggen en verwezen me naar de Mediamarkt. Daarna de meest afgeschermde kabel gekocht en daarop dus Hirschmann pluggen gemonteerd.

Zou het niet mogelijk moeten zijn om een kabel van Ziggo te lenen om checks uit te voeren? Ik heb gewoon totaal geen zin geld uit te moeten geven om iets te checken waarvan ik 99,9% zeker ben dat het niet verkeerd is.

Verder ben ik benieuwd of het feit dat zeer licht internetgebruik twee zenders stoort iets zegt over wat er aan de hand is.
Hoe oud is je woning en daarmee wellicht ook de wcd?
Daarnaast wordt er geadviseerd om kabels te gebruiken waaraan de stekkers al vast zitten. Je kunt deze o.a. bij Coolblue bestellen en kosteloos retourneren. Is maar een tip. ;)
Hoe lang is de kabel die je gebruikt? De afstand van je wcd naar je tv mag max. 10 meter zijn. Anders een versterker er tussen.
En hoeveel moeite heb je moeten doen om de kabel weg te werken? Voornamelijk in de hoeken? Bij mij zijn ze ook weggewerkt, maar in een hoek moet je wel wat moeite doen. Ik was blij dat de mediabox nog de juiste waarden aan gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
nodog schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:31:
Bedankt voor de info.

Ik heb ooit het probleem gehad zodra de upload belast werd kreeg ik storing op bepaalde zenders.
Uiteindelijk lag dit zowel aan interne netwerk, AOP etc. is vervangen, maar ook de connector in de wijkkast is vervangen, dit laatste zorgde ervoor dat de storing helemaal verdwenen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
meesje schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:39:
[...]

Hoe oud is je woning en daarmee wellicht ook de wcd?
Daarnaast wordt er geadviseerd om kabels te gebruiken waaraan de stekkers al vast zitten. Je kunt deze o.a. bij Coolblue bestellen en kosteloos retourneren. Is maar een tip. ;)
Hoe lang is de kabel die je gebruikt? De afstand van je wcd naar je tv mag max. 10 meter zijn. Anders een versterker er tussen.
En hoeveel moeite heb je moeten doen om de kabel weg te werken? Voornamelijk in de hoeken? Bij mij zijn ze ook weggewerkt, maar in een hoek moet je wel wat moeite doen. Ik was blij dat de mediabox nog de juiste waarden aan gaf.
Ik zit in een jaren 80 woning.

Coolblue tip is handig. Thanks!

Vrijdag heb ik tijd om dingen te testen en heb afgesproken met de Ziggo helpdesk dat ze me dan gaan bellen. Ben benieuwd wat eruit komt.
Vorig jaar ging de HDMI aansluiting van m'n Horizon box kapot en toen konden ze dat met doormeten van afstand direct constateren. Ik heb toen niks vernomen over eventueel slechte waardes van m'n bekabeling (niet dat Ziggo dat verplicht is te melden mocht dat het geval zijn ;-)

M'n huidige kabel is denk ik zo'n 7 a 8 meter lang. M'n plinten zijn behoorlijk fors en ik kan me niet herinneren problemen gehad te hebben met de hoek omkomen.

Edit: bedankt voor de info Martinusz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
nodog schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:47:
[...]

Ik zit in een jaren 80 woning.

Coolblue tip is handig. Thanks!

Vrijdag heb ik tijd om dingen te testen en heb afgesproken met de Ziggo helpdesk dat ze me dan gaan bellen. Ben benieuwd wat eruit komt.
Vorig jaar ging de HDMI aansluiting van m'n Horizon box kapot en toen konden ze dat met doormeten van afstand direct constateren. Ik heb toen niks vernomen over eventueel slechte waardes van m'n bekabeling (niet dat Ziggo dat verplicht is te melden mocht dat het geval zijn ;-)

M'n huidige kabel is denk ik zo'n 7 a 8 meter lang. M'n plinten zijn behoorlijk fors en ik kan me niet herinneren problemen gehad te hebben met de hoek omkomen.

Edit: bedankt voor de info Martinusz!
Welke modem heb je trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Martinusz schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:06:
[...]

Welke modem heb je trouwens?
Asus RT-AC66U die aan m'n Horizon Box hangt. Voor de volledigheid: Ik heb ook een Pi-Hole en de Raspberry Pi fungeert als DHCP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
nodog schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:13:
[...]

Asus RT-AC66U die aan m'n Horizon Box hangt. Voor de volledigheid: Ik heb ook een Pi-Hole en de Raspberry Pi fungeert als DHCP server.
Oke niet bekend met horizon als modem of de Asus, maar kun je ergens terugvinden of je T3 errors hebt op je upload kanalen? (die had ik namelijk veel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Er zijn wisselende ervaringen met de Horizon als modem.
Wellicht nog een optie om een los modem aan te vragen en de horizon alleen voor de TV te gebruiken ?

Aangezien je een jaren 80 woning hebt zal de aansluiting in de woonkamer binnenkomen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Martinusz schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:17:
[...]

Oke niet bekend met horizon als modem of de Asus, maar kun je ergens terugvinden of je T3 errors hebt op je upload kanalen? (die had ik namelijk veel)
ik zit echt op het nivo "goedwillende amateur" als het gaat om probleem oplossen met netwerken etc. Zojuist even gekeken in m'n instellingen van de ASUS router, de Pi Hole en gegoogled op "how to find T3 errors" maar ik kom zo snel niks tegen waar ik iets mee kan. Heb dus geen idee of ik er veel heb.

Wat betreft de Horizon als modem. Er komt 1 kabel van m'n aansluitkastje waar internet en TV beiden doorheen gaan. Die kabel loopt direct naar de Horizon. Vanuit de Horizon gaat dan een ethernetkabel naar m'n ASUS die m'n draadloos internet verzorgd en ook als hub werkt om m'n verschillende apparaten van internet te voorzien (PS4, PC). M'n PI hangt ook aan de ASUS en zoals gezegd is dat de DHCP server.

Ik hoop dat dat een beetje duidelijk omschreven is....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:48
nodog schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:34:
[...]

ik zit echt op het nivo "goedwillende amateur" als het gaat om probleem oplossen met netwerken etc. Zojuist even gekeken in m'n instellingen van de ASUS router, de Pi Hole en gegoogled op "how to find T3 errors" maar ik kom zo snel niks tegen waar ik iets mee kan. Heb dus geen idee of ik er veel heb.

Wat betreft de Horizon als modem. Er komt 1 kabel van m'n aansluitkastje waar internet en TV beiden doorheen gaan. Die kabel loopt direct naar de Horizon. Vanuit de Horizon gaat dan een ethernetkabel naar m'n ASUS die m'n draadloos internet verzorgd en ook als hub werkt om m'n verschillende apparaten van internet te voorzien (PS4, PC). M'n PI hangt ook aan de ASUS en zoals gezegd is dat de DHCP server.

Heel eerlijk, die Mediabox XL is een gedrocht als die moet werken als modem, gewoon lekker ziggo bellen en vragen om een los modem voor het internet (gedeconsolideerde situatie). Ziggo zal dan een los modem op sturen, deze zou ik dan in bridge mode zetten en je Asus router verder het netwerk laten regelen.

90% zeker van dat dit je problemen oplost!

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
nodog schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:34:
[...]

T3 / T4 errors kun je vinden als je naar het admin/info scherm van het modem gaat, maar heb geen idee wat het lokale IP van de Horizon is... misschien gewoon wat proberen? (http://192.168.178.1 of http://192.168.100.1 worden vaak gebruikt)

Daarnaast had ik eerst Kokwi/Koswi 3 connectors en die gaven om de zoveel weken opeens problemen (blokken op de TV en meer fouten op het modem) dan moest ik ze allemaal ff heen en weer bewegen en toen deden ze het weer enkele weken goed 8)7
Een paar connectors kunnen zo maar invloed op hebben, dus ook op het modem en vv.

Paar maanden geleden de meeste vervangen door Kokwi/Koswi 5 en sindsdien geen last meer van gehad :X

Kabellengte let ik meestal niet op, zolang de kwaliteit maar 100% blijft. Ik heb 35 meter vanaf m'n AOP naar m'n TV, 100% kwaliteit en 4% afname in de sterkte :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Gisteravond inderdaad besteld, zou de 15e al geleverd moeten kunnen worden, ik zal jullie op de hoogte houden, helaas MOET je er ook tv bij nemen voor 18 euro, maar dat heb ik er wel voor over.

Belangrijkste is, snelle levering i.c.m. maandelijks opzegbaar, ook leuk dat ik nu zelf de tv kwaliteit kan vergelijken, ik weet dat ik 'vroeger' vaak las dat het tv signaal via kabel mooier was dan bij de glasboeren.

nogmaals thanks voor de hulp iedereen :) _/-\o_

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:48:
[...]

Gisteravond inderdaad besteld, zou de 15e al geleverd moeten kunnen worden, ik zal jullie op de hoogte houden, helaas MOET je er ook tv bij nemen voor 18 euro, maar dat heb ik er wel voor over.

Belangrijkste is, snelle levering i.c.m. maandelijks opzegbaar, ook leuk dat ik nu zelf de tv kwaliteit kan vergelijken, ik weet dat ik 'vroeger' vaak las dat het tv signaal via kabel mooier was dan bij de glasboeren.

nogmaals thanks voor de hulp iedereen :) _/-\o_
Je hebt met dat abonnement maar een paar zenders in HD:

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/

(tabje "Zonder Smartcard").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

ArcticWolf schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:31:
[...]

Je hebt met dat abonnement maar een paar zenders in HD:

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/

(tabje "Zonder Smartcard").
Ah ok, again jammer maar helaas, ik kijk sowieso niet heel veel tv meer, maar ik verwacht dat ik iig dan nl1,2,3 in HD zal hebben. ik bekijk de link even.

edit:
ha dat houdt inderdaad niet over :) Ik dacht dat ze standaard decoder of smartcard zouden aanbieden. Maar maakt niet uit. Het is maar tijdelijk. Mocht ik idd uiteindelijk definitief overgaan dan komt er uiteraard een variant waarbij ik wel een decoder krijg.

[ Voor 24% gewijzigd door Sagat op 11-01-2018 09:40 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Je hebt inderdaad maar 4 zenders in HD, NPO 1 2 en 3 en Ziggo Sport op kanaal 14. De rest van de zenders kun je niet bekeken. De SD kwaliteit zenders wel, die zitten helemaal achteraan in de 900 reeks dacht ik. Hoewel op een beetje wat grotere tv de SD kwaliteit erg tegen valt als je HD gewend bent.

Wat je als het goed is wel kan proberen: gebruik de Ziggo app, die heb je volgens mij wel beschikbaar. Misschien als je vanaf je telefoon gaat casten naar je tv dat je iets betere beeldkwaliteit overhoudt dan SD, maar het zal zeker geen HD kwaliteit zijn.

Mocht je wel HD willen hebben kun je eventueel dit pakket bestellen. Paar euro duurder, maar dan krijg je wel een Mediabox en TV Start waarbij je dus wel de zenders in HD hebt. Kost echter 39,95 per maand in plaats van 34,95 en ook een jaarcontract.

https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket/

[ Voor 21% gewijzigd door Hugo__Boss op 11-01-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23
Ik kijk al een half jaar naar SD zenders op m'n 50" tv en ik moet zeggen dat veel uitzendingen prima te pruimen zijn op SD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tiguan schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:43:
Ik kijk al een half jaar naar SD zenders op m'n 50" tv en ik moet zeggen dat veel uitzendingen prima te pruimen zijn op SD.
Ik heb ooit ook eens een test gedaan op mijn 50 inch tv met DVB-C (dus inderdaad coax van Ziggo direct in de tv pluggen). De beeldkwaliteit heeft me ook positief verrast. NPO 1, 2, 3 en Ziggo Sport natuurlijk subliem, maar de SD inderdaad zeer acceptabel. Natuurlijk is kijkafstand erg belangrijk in verhouding tot schermgrootte. Ik zit op 4-4,5 meter en dan ziet SD en HD er (bij wijze van) bijna hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Ik zit ook best ver, +- 5 meter naar een 46" (dacht ik) tv.

Ik moet er wel bij zeggen, de overstap van analoog/sd naar digitaal/hd was inderdaad oogverblindend mooi destijds opdezelfde tv. Maar daar zat ik volgens mij wel een stukkie dichterbij.

We hebben (Want geen internet) de laatste tijd ook geregeld good old dvd's gekeken, en dat was ook prima te doen, dus ja, ik denk dat ik het wel overleef.

SD tv -> geen tv toch? Verder kijk ik zelf vrijwel uitsluitend studio sport, en laat die nou net hd zijn :D

Netflix zal wel normaal functioneren lijkt me. Misschien alleen dan weer old skool via ps3 ipv decoder zoals ik voorheen bij kpn deed.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik ben nu even aan het inventariseren wat ik straks nodig heb als ik de boel hier aan ga passen.
Nu kwam ik echter wat tegen en ben benieuwd of iemand weet of dit nog belangrijk is voor consumenten.

Hirschmann kabels heb je in diverse varianten waaronder de Koka799 en Koka 9TS.
Nu zie ik echter bij sommige winkels hier ook de opmerking ECA bijstaan.

Nu lees ik dat dit een nieuwe richtlijn van de EU is en dat de kabels getest moeten zijn op brandveiligheid.

Weet iemand of dit nog verschil heeft voor consumenten behalve dat er enig prijsverschil is ?

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 11-01-2018 17:36 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MdO82 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:36:
Ik ben nu even aan het inventariseren wat ik straks nodig heb als ik de boel hier aan ga passen.
Nu kwam ik echter wat tegen en ben benieuwd of iemand weet of dit nog belangrijk is voor consumenten.

Nu lees ik dat dit een nieuwe richtlijn van de EU is en dat de kabels getest moeten zijn op brandveiligheid.

Weet iemand of dit nog verschil heeft voor consumenten behalve dat er enig prijsverschil is ?
Naja blijkbaar zijn ze brandveilig ;)
Ik zou er niet zoveel waarde aan hechten eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

Net even na gevraagd, maar dat geldt dus alleen als je het /laat/ installeren door een gecertificeerd bedrijf. (logica...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Martinusz schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:55:
[...]

Naja blijkbaar zijn ze brandveilig ;)
Ik zou er niet zoveel waarde aan hechten eerlijk gezegd.
Was ik ook niet van plan :p
Maar was even nieuwsgierig geworden ;)

Er zijn wel andere zaken waar je dan druk om moet maken met brandveiligheid
ArcticWolf schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:22:
[...]

Net even na gevraagd, maar dat geldt dus alleen als je het /laat/ installeren door een gecertificeerd bedrijf. (logica...)
En zoals in de maatschappij gebruikelijk is gelijk iemand die het laat doen onnodig op kosten jagen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door MdO82 op 11-01-2018 18:42 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 22:37
Hallo iedereen.

Ik heb gisteren mijn nieuwe router gekregen van Ziggo . Heb de ConnectBox gehad maar sinds vanochtend tot nu een erg slechte instabiele verbinding zowel Wifi als Bekabeld op de Xbox One. Ik merk dit op mijn Xbox One netwerktest. Ik heb een zeer hoge ping van 150ms en hoger regelmatig en heb ook packetloss. Dit dus nadat ik gister mijn connectBox heb gekregen. Daarvoor nooit gehad. Ik merk ook dat mijn telefoon verbinding vaak hapert de laatste tijd. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Is er een DNS probleem of is er iets met de ConnectBox? Mijn netwerkkabel is een nieuwe en heb de Coax kabel ook vervangen. Zou het ook aan de wandcontactdoos splitter kunnen liggen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen of als men ideen heeft geef die gerust. Bedankt.

Dinsdag komt er wel weer een monteur langs.

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
maversne schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:45:
Hallo iedereen.

Ik heb gisteren mijn nieuwe router gekregen van Ziggo . Heb de ConnectBox gehad maar sinds vanochtend tot nu een erg slechte instabiele verbinding zowel Wifi als Bekabeld op de Xbox One. Ik merk dit op mijn Xbox One netwerktest. Ik heb een zeer hoge ping van 150ms en hoger regelmatig en heb ook packetloss. Dit dus nadat ik gister mijn connectBox heb gekregen. Daarvoor nooit gehad. Ik merk ook dat mijn telefoon verbinding vaak hapert de laatste tijd. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Is er een DNS probleem of is er iets met de ConnectBox? Mijn netwerkkabel is een nieuwe en heb de Coax kabel ook vervangen. Zou het ook aan de wandcontactdoos splitter kunnen liggen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen of als men ideen heeft geef die gerust. Bedankt.

Dinsdag komt er wel weer een monteur langs.
Wat zijn je waardes ?
Zie de openingspost voor informatie hoe deze te achterhalen zijn

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 11-01-2018 19:54 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
MdO82 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:52:
[...]

Wat zijn je waardes ?
Zie de openingspost voor informatie hoe deze te achterhalen zijn
Ik heb sterk het vermoeden dat het niet goed is. Mijn verbinding is behoorlijk instabiel want ik merk op mijn xbox dat de verbinding zo nu en dan gewoon even weg is. Daardoor ook hoge pings en packetloss bij willekeurige tests

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/102t56p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/xqm900.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door maversne op 11-01-2018 20:10 ]

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
Heeft iemand een idee? Of zijn de waardes wel goed? De verbinding is nog steeds niet goed. Kan niet inloggen of duurt veel langer met inloggen in Xbox Live. Netwerktest geeft nog steeds hoge pings van boven de 100 en ik heb zo nu en dan packetloss. Router probleem of is er een ziggo probleem met hun DNS? Heb inmiddels router gereset maar niet geholpen.

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo

Buiten mantel is van brandvertragend materiaal. Qua prijs maakt het niets uit met de oude kabels. Als er winkels zijn die ze duurder aanprijzen is dat slechts een marketingtrucje.
maversne schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:44:
Heeft iemand een idee? Of zijn de waardes wel goed? De verbinding is nog steeds niet goed. Kan niet inloggen of duurt veel langer met inloggen in Xbox Live. Netwerktest geeft nog steeds hoge pings van boven de 100 en ik heb zo nu en dan packetloss. Router probleem of is er een ziggo probleem met hun DNS? Heb inmiddels router gereset maar niet geholpen.
Klein stukje internet basics. DNS heeft niets met ping en routeringsproblemen te maken. DNS is slechts een naam naar ip of ip naar naam omzetten. Meer doet een DNS server niet. Zie het als een telefoonboek. Als je een adres van iemand in een telefoonboek opzoekt en vervolgens te laat komt, omdat er file stond op de route heeft dit niets met dat telefoonboek te maken.

Hoge pings zegt niets. Als ik een server in Nieuw Zeeland ping krijg ik andere resultaten dan dat ik de Gateway ping. Zodra je buiten het netwerk van Ziggo komt ben je aan de goden overgeleverd dat er een goede ping uitkomt. Ziggo (Liberty Global Europe) beheert immers alleen het interne netwerk en de diverse peering aansluitingen bij internet exchanges en peering partners. Hierna kan Ziggo weinig voor je doen behalve lief vragen aan de andere partij ernaar te kijken. Dat doet Ziggo niet voor 1 klant, dan moet er een grote groep zijn die echt problemen van niet werkende diensten ondervind.

Je modem waardes zijn trouwens prima, als ik dit als monteur zou zien bij je zou ik weinig voor je kunnen betekenen. Beter dan deze waardes zijn lastig te creëren.

Is er geen storing bij Xbox Live dat het niet gaat zoals het hoort? Ik heb een glasvezel verbinding maar ook nog wel eens bij diverse game platforms problemen om in te loggen. Dan ligt het aan het platform en heb ik de keuze om te wachten of iets anders te gaan doen.

[ Voor 52% gewijzigd door MediaZoo op 11-01-2018 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
MediaZoo schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:57:
[...]

Buiten mantel is van brandvertragend materiaal. Qua prijs maakt het niets uit met de oude kabels. Als er winkels zijn die ze duurder aanprijzen is dat slechts een marketingtrucje.

[...]

Klein stukje internet basics. DNS heeft niets met ping en routeringsproblemen te maken. DNS is slechts een naam naar ip of ip naar naam omzetten. Meer doet een DNS server niet. Zie het als een telefoonboek. Als je een adres van iemand in een telefoonboek opzoekt en vervolgens te laat komt, omdat er file stond op de route heeft dit niets met dat telefoonboek te maken.

Hoge pings zegt niets. Als ik een server in Nieuw Zeeland ping krijg ik andere resultaten dan dat ik de Gateway ping. Zodra je buiten het netwerk van Ziggo komt ben je aan de goden overgeleverd dat er een goede ping uitkomt. Ziggo (Liberty Global Europe) beheert immers alleen het interne netwerk en de diverse peering aansluitingen bij internet exchanges en peering partners. Hierna kan Ziggo weinig voor je doen behalve lief vragen aan de andere partij ernaar te kijken. Dat doet Ziggo niet voor 1 klant, dan moet er een grote groep zijn die echt problemen van niet werkende diensten ondervind.

Je modem waardes zijn trouwens prima, als ik dit als monteur zou zien bij je zou ik weinig voor je kunnen betekenen. Beter dan deze waardes zijn lastig te creëren.

Is er geen storing bij Xbox Live dat het niet gaat zoals het hoort? Ik heb een glasvezel verbinding maar ook nog wel eens bij diverse game platforms problemen om in te loggen. Dan ligt het aan het platform en heb ik de keuze om te wachten of iets anders te gaan doen.
Het ding is wel dat mijn verbinding op de playstation en gewoon mijn wifi op telefoon wel naar behoren werkt

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
maversne schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:15:
[...]

Het ding is wel dat mijn verbinding op de playstation en gewoon mijn wifi op telefoon wel naar behoren werkt
Des te meer maakt dat een aanwijzing dat het Xbox Live platform niet lekker werkt.

In het kader van als ik met mijn linkerwijsvinger op mijn knie druk doet het pijn. Als ik met mijn andere vingers op mijn knie druk doet het geen pijn. Dus de oorzaak is mijn knie die pijn doet? Of is het dan toch mijn wijsvinger die pijn doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:23
....
....
Nieuwste kabeltype van Hirschmann is de Koka 9 eca. De "opvolger" van Koka 9 TS. Drievoudig afgeschermd, 4G (LTE) proof en 1,2 GHz "ready".

Koka 9 eca heeft de voorkeur t.o.v. Koka 799 ("slechts" dubbel afgeschermd).

Mijn hele installatie is gemaakt met Koka 799 want op moment van aanleggen bestond 9TS nog niet.
Totaal geen last van 4G interferentie/storing, ondanks dat er een aantal 4G masten vlakbij staat.

[ Voor 16% gewijzigd door Masimo op 11-01-2018 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Nu online
MediaZoo schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:57:
Nou de upstream is niet helemaal goed. Zo te zien is DMP aan het corrigeren voor problemen op de onderste 3 upstream frequenties. Goeie kans dat de andere 3 frequenties ook last hebben (maar je dit niet direct terug ziet). Mogelijk dat die lijst met errors geleegd wordt met elke modulatieschakeling waardoor het er heel mooi uitziet want ik zou wel wat errors verwachten.
Masimo schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:43:
[...]a heeft de voorkeur t.o.v. Koka 799 ("slechts" dubbel afgeschermd).

Mijn hele installatie is gemaakt met Koka 799 want op moment van aanleggen bestond 9TS nog niet.
Totaal geen last van 4G interferentie/storing, ondanks dat er een aantal 4G masten vlakbij staat.
Tuners doen doorgaans ook redelijk wat foutcorrectie voordat je daadwerkelijk blokjes in beeld ziet. Wat zich in de praktijk vertaald in; op het moment dat er afscherming aanwezig is is dit al snel voldoende. Voorlopig zul je met KOKA799 wel even vooruit kunnen. Enige uitzonderingssituaties daargelaten natuurlijk, zoals een mast op 50m hemelsbreed van een flatgevel met de juiste uitrichting. Daar is het signaal soms zo stevig dat zelfs sommige goedgekeurde spullen er niet tegenop gewassen zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Jim423 op 12-01-2018 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 09:15
Jim423 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 23:59:
[...]

Nou de upstream is niet helemaal goed. Zo te zien is DMP aan het corrigeren voor problemen op de onderste 3 upstream frequenties. Goeie kans dat de andere 3 frequenties ook last hebben (maar je dit niet direct terug ziet). Mogelijk dat die lijst met errors geleegd wordt met elke modulatieschakeling waardoor het er heel mooi uitziet want ik zou wel wat errors verwachten.
Ik zie in die screenshot een aantal upstream kanalen met 64QAM en een aantal met 16QAM. Is dat normaal tegenwoordig? Je zou verwachten dat bij een goede verbinding alles 64QAM gebruikt voor upstream en 256QAM voor downstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
Is er dan toch een probleem aanwezig in mijn verbinding? Ik heb er echt geen verstand van over de downstream en upstream. Dinsdag komt de monteur weer langs. Moet ik hem dit voorleggen wat jullie zien?

Is het dan een probleem wat zichzelf kan verhelpen?

Ik zit nu naar mijn upstream waardes te kijken en ik zie dat alles 64 QAm is maar ik zie wel t3 time outs in het rijtje daaronder.

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/16m3sll.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door maversne op 12-01-2018 07:30 ]

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
maversne schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 07:18:
Is er dan toch een probleem aanwezig in mijn verbinding? Ik heb er echt geen verstand van over de downstream en upstream. Dinsdag komt de monteur weer langs. Moet ik hem dit voorleggen wat jullie zien?

Is het dan een probleem wat zichzelf kan verhelpen?

Ik zit nu naar mijn upstream waardes te kijken en ik zie dat alles 64 QAm is maar ik zie wel t3 time outs in het rijtje daaronder.

[afbeelding]
Die paar T3’s kan geen kwaad, als er honderden komen dan wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Vannacht om 2 uur mail ontvangen dat mijn installatie pakket al onder weg is. Misschien vandaag of anders morgen of maandag dus al lekker gaan knutselen.

Realiseer me we dat ik wsl een coax kabel moet gaan aaschaffen, want de kabel aansluiting zit aan de kant waar we de bank hebben neer gezet. (weet het even niet zeker omdat ik niet van plan was deze te gaan gebruieken)

Gezien is dus altijd non kabel internet heb gehad, heb ik zo goed als zeker geen nette coax kabel van een meter of 8-9 ofzo.

Moet zeggen dat de eerste indruk in ieder geval positief is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Zoals ik reeds meerdere keren had aangegeven ga ik binnenkort de bekabeling aanpakken bij mij in de woning.

Ik wil het een keer goed aanpakken en alles vervangen en goed spul weg leggen waarmee ik hoop voor een tijdje klaar te zijn (al weet je dat natuurlijk nooit zeker).

Nu zit ik zo eens het een en ander te lezen en kwam een document tegen met de richtlijnen volgens de laatste eisen van Ziggo.

Ik heb nu een onbekende 2 gats aansluiting zitten in de woonkamer en ga deze zeker ook vervangen omdat ik niet weet in hoeverre deze nog voldoet.

Nu lees ik dat de nieuwe braun spullen die Ziggo nu gebruikt een frequentiebereik hebben van 5 - 2000 Mhz.
Bij mij zit de AOP in de meterkast en moet dan max 15 meter naar de woonkamer.

Wat voor een einddoos kan ik het beste gebruiken ?
Ik neem aan omdat ik een Horizon-box heb dat ik bijvoorbeeld de Tras-1000 niet meer kan gebruiken omdat deze tot 1000mhz gaat ?

Is [url="Braun Telecom btv 1IEC-NL"]deze[/url] of deze wel geschikt ?
Al gaat de laatste waar ik naar link (Astro GUT14D) maar tot 1006mhz

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Zijn er hier gebruikers die een uitgaande nummerblokkade hebben ingesteld op hun Ziggo vaste lijn? In Mijn Ziggo kan je dit prima instellen en staat er nergens vermeld dat het geld kost. In de klantenservice zoekfunctie kom je wel tegen dat het € 1,15 per maand kost. Ik wil niet uitbellen via de Ziggo lijn, maar via een VoIP lijn, dus dacht waarom dan niet blokkeren om te voorkomen dat het per ongeluk toch kan gebeuren. Maargoed, als je er daadwerkelijk voor moet betalen is dat ook niet te moeite, in het VoIP device kan je natuurlijk ook genoeg regelen. Iemand die weet of dit daadwerkelijk in rekening gebracht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutozd
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-01 20:24
Beste Tweakers, Ik ondervind al een ruime tijd problemen met traag internet en ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen. Voordat ik de hulp van Ziggo inschakel wou ik toch eerst even hier kijken.

Het probleem deed zich 1-2 jaar geleden voor het eerst voor. Dit was toen echter na een paar weken vanzelf opgelost. Inmiddels is het probleem alweer een paar maanden terug. Normaliter zou ik rond de 200 mbps DL moeten zitten, maar het daalt vaak naar 5-10 mbps en soms valt mijn hele internet connectie een paar minuten uit. De Upload snelheid doet het overigens gewoon altijd goed.

Ik had eerst de Technicolor TC7210 modem. Deze heb ik eerst een paar keer gereset (stekker eruit voor een paar min. en enkele sec. met sate stokje in het reset gat). Dit hielp meestal maar eventjes voordat hij weer langzaam werd. Ik heb toen een kennis die bij de Ziggo werkt hierover gesproken en die heeft voor mij een Connect Box op de post gezet. Heel gek, maar vanaf het moment dat ik met mijn kennis had gesproken tot het installeren van de nieuwe modem werkte hij weer helemaal naar behoren.

Rond het nieuwe jaar hield de connectie met de Technicolor TC7210 modem ermee op. Ik heb toen de nieuwe Connect Box aangesloten en vanaf toen zijn de problemen weer terug. Deze ook merenmaals gereset, maar ook dat wil het probleem niet verhelpen.

Ik zag online en in deze topic al een paar waardes langskomen, dus ik heb die van mij even opgezocht. Ik weet alleen niet zo goed wat het allemaal betekent, wellicht dat 1 van jullie er meer over kan zeggen. Wat mij wel opvalt is dat de SNR waarde van kanaal 8 op 0 staat en alle post RS errors. Kan dat er iets mee te maken hebben?

https://i.imgur.com/bP38IFc.png
https://i.imgur.com/EfpLxUF.png
https://i.imgur.com/ag96QJr.png

Iemand een idee wat het kan zijn en wat ik kan doen? Toch maar ziggo bellen? Ik hoor het graag.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Rutozd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:54:
Beste Tweakers, Ik ondervind al een ruime tijd problemen met traag internet en ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen. Voordat ik de hulp van Ziggo inschakel wou ik toch eerst even hier kijken.

Het probleem deed zich 1-2 jaar geleden voor het eerst voor. Dit was toen echter na een paar weken vanzelf opgelost. Inmiddels is het probleem alweer een paar maanden terug. Normaliter zou ik rond de 200 mbps DL moeten zitten, maar het daalt vaak naar 5-10 mbps en soms valt mijn hele internet connectie een paar minuten uit. De Upload snelheid doet het overigens gewoon altijd goed.

Ik had eerst de Technicolor TC7210 modem. Deze heb ik eerst een paar keer gereset (stekker eruit voor een paar min. en enkele sec. met sate stokje in het reset gat). Dit hielp meestal maar eventjes voordat hij weer langzaam werd. Ik heb toen een kennis die bij de Ziggo werkt hierover gesproken en die heeft voor mij een Connect Box op de post gezet. Heel gek, maar vanaf het moment dat ik met mijn kennis had gesproken tot het installeren van de nieuwe modem werkte hij weer helemaal naar behoren.

Rond het nieuwe jaar hield de connectie met de Technicolor TC7210 modem ermee op. Ik heb toen de nieuwe Connect Box aangesloten en vanaf toen zijn de problemen weer terug. Deze ook merenmaals gereset, maar ook dat wil het probleem niet verhelpen.

Ik zag online en in deze topic al een paar waardes langskomen, dus ik heb die van mij even opgezocht. Ik weet alleen niet zo goed wat het allemaal betekent, wellicht dat 1 van jullie er meer over kan zeggen. Wat mij wel opvalt is dat de SNR waarde van kanaal 8 op 0 staat en alle post RS errors. Kan dat er iets mee te maken hebben?

https://i.imgur.com/bP38IFc.png
https://i.imgur.com/EfpLxUF.png
https://i.imgur.com/ag96QJr.png

Iemand een idee wat het kan zijn en wat ik kan doen? Toch maar ziggo bellen? Ik hoor het graag.

Alvast bedankt!
De waardes lijken mij zo op het opzicht niet verkeerd je powerlevels zitten binnen de acceptabele waarden, maar je hebt een hoopt time-outs echter weet ik niet wat dit inhoudt, maar je kan altijd even bellen zodat een medewerker op afstand het modem kan uitlezen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MdO82 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:42:
Zoals ik reeds meerdere keren had aangegeven ga ik binnenkort de bekabeling aanpakken bij mij in de woning.

Ik wil het een keer goed aanpakken en alles vervangen en goed spul weg leggen waarmee ik hoop voor een tijdje klaar te zijn (al weet je dat natuurlijk nooit zeker).

Nu zit ik zo eens het een en ander te lezen en kwam een document tegen met de richtlijnen volgens de laatste eisen van Ziggo.

Ik heb nu een onbekende 2 gats aansluiting zitten in de woonkamer en ga deze zeker ook vervangen omdat ik niet weet in hoeverre deze nog voldoet.

Nu lees ik dat de nieuwe braun spullen die Ziggo nu gebruikt een frequentiebereik hebben van 5 - 2000 Mhz.
Bij mij zit de AOP in de meterkast en moet dan max 15 meter naar de woonkamer.

Wat voor een einddoos kan ik het beste gebruiken ?
Ik neem aan omdat ik een Horizon-box heb dat ik bijvoorbeeld de Tras-1000 niet meer kan gebruiken omdat deze tot 1000mhz gaat ?

Is [url="Braun Telecom btv 1IEC-NL"]deze[/url] of deze wel geschikt ?
Al gaat de laatste waar ik naar link (Astro GUT14D) maar tot 1006mhz
Ziggo gebruikt de Braun tegenwoordig mbt. docsis 3.1:
Pagina 13: http://bwoz.nl/ziggo/blauwdruk15.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
ArcticWolf schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:13:
[...]

Ziggo gebruikt de Braun tegenwoordig mbt. docsis 3.1:
Pagina 13: http://bwoz.nl/ziggo/blauwdruk15.pdf
Ah dan heb ik de hogere dus eigenlijk niet nodig.
De Horizon-box heeft natuurlijk ook een modem, maar dat is bij ons alleen maar voor het on-demand deel.
Daar heb ik dan verder geen problemen mee.

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1 ... 68 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic