nodog schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:05:
Mmm, bij deze wat extra info.
ik kijk TV via de horizon box. Heb een simpel abonnement dus enkel de gratis "algemene" Ziggo Sport. Exacte kanaalnr's kan ik nu even niet achterhalen maar het zijn de HD versies van de zenders.
De kabel ligt overigens niet direkt onder de vloer maar ingebouwd in de plinten. Was een beetje kort door de bocht met deze info, excuses.
Ik begrijp best dat het vaak aan de klant ligt maar decennialange ervaring met Chello, UPC en Ziggo in verschilende woningen heeft mij geleerd dat het NOOIT aan mij ligt als er storingen zijn (en ik heb nogal vaak problemen gehad). Overigens kon ik er best begrip voor hebben als ik in mijn woning drie hoog achter in een lastige wijk geen perfecte ontvangst op alle zenders kreeg. Nu woon ik sinds twee jaar in een wat modernere woning en had tot nu toe geen centje last.
Waar je woont of hoe oud de woning is doet er totaal niet toe in een CAI netwerk. Dat is een tussen de oren van mensen aanname. Ik heb genoeg nieuwbouw woningen gezien met slechter signaal dan voor oorlogse woningen waar het CAI netwerk al decenia aanwezig is.
Daarnaast is het ook een kul aanname dat het niet bij jou zou kunnen liggen. Er veranderd enorm veel in de ether en op de kabel. Zaken die je als leek niet ziet en komt te weten, maar wel van grote invloed zijn waardoor een installatie die altijd "goed functioneerde" opeens een gedrocht van techniek is geworden.
Waar ik me aan stoor is de reactie van Ziggo ( en voorheen hun voorgangers) dat het als eerste aan de klant zal liggen, zelfs als deze klant aangeeft dat er aan zijn/haar kant niks veranderd is. Het is toch gewoon logisch dat een probleem ontstaat bij verandering ergens in de keten? Een paar weken terug was hier groot onderhoud door Ziggo (internet/kabel een nachtje niet betrouwbaar, brief van gehad) en nu doet mijn ontvangst vreemd. Rara waar zou het probleem zitten?
Je kunt je er aan storen, maar de praktijk wijst uit dat het in merendeel van de situaties bij de klant ligt. Vooral als de klant niets heeft veranderd kom je al snel uit op een ondeugdelijke installatie van de klant. Zoals eerder gezegd een verandering van frequentie in de ether en op de kabel kan "opeens" tot storingen leiden als de installatie niet in orde is. Als er bij Ziggo iets mis gaat hebben veel meer mensen die problemen wel. En onderhoud is juist het opnieuw indelen van zenders en frequenties, iets waarna er problemen kunnen ontstaan bij een slechte installatie.
meesje schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:13:
[...]
Hoe oud is je WCD? Is deze al eens door Ziggo vervangen? Jaren geleden stoorde bij mij Veronica en nog een andere zender. Daarop heeft de monteur kosteloos de wcd vervangen. Door het grote aantal zenders komen deze steeds dichter op elkaar te zitten waardoor oude wcd de kanalen niet goed kunnen oppakken.
Que? Zenders dichter op elkaar? Grote onzin en absoluut niet waar.
Downstream kanalen zijn op europese netwerken 8 MHz (7,6 MHz om precies te zijn) breed. Op een kanaal kun je analoge, DVB-C of euroDOCSIS streams zetten. Een analoog kanaal is 1 zender period. Een DVB-C stream heeft altijd een vaste datastroom met wisselende inhoud. Dit kan zowel radio,tv,HD-TV,firmware, etc bevatten. Meer zenders betekend niet dichter op elkaar maar minder bandbreedte beschikbaar per zender. Deze bandbreedte beperking zorgt niet voor storingen, slechts de kwaliteit loopt terug.
Wat er kan spelen, maar ik gezien het kanaal plan uitsluit is dat de WCD van het type DSR is. Dit betekend dat er frequenties bedoeld voor TV op de radio uitgang uitgefilterd worden. Iets met digitale satelliet radio bla bla Google maar. Dan heeft het vervangen van een WCD echt zin. Iets anders wat veel meer voorkomt is dat er een WCD van kwaliteit aluminium folie met plakband gebruikt is. Deze zijn zo lek als een mandje en hebben volop last van interferentie en reflecties met storingen tot gevolg. Dan krijg je inderdaad de meeste vreemde storingen en ellende die je kunt verzinnen.
Om je installatie uit te sluiten. Standaard Ziggo kabel direct in het AOP en je ontvanger eraan. Heb je storing bel Ziggo. Heb je geen storing dan is het je installatie, zelf oplossen dan maar of Ziggo bellen om een betaalde monteur en hopen dat die het op wil/kan lossen.
[
Voor 26% gewijzigd door
MediaZoo op 10-01-2018 13:22
]