• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:20
Bij mijn ouders gaat Ziggo tot 400 mbit. De rest tot maximaal 40 mbit. Weten jullie waarom alleen Ziggo meer dan 50 Mbit kan leveren? Er is toch geen sprake van concurrentie als één bedrijf de maximumsnelheid van de andere bedrijven met een factor 10 kan overtreffen?

[ Voor 14% gewijzigd door Grotbewoner op 28-12-2017 21:15 ]

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:51
Grotbewoner schreef op donderdag 28 december 2017 @ 21:14:
Bij mijn ouders gaat Ziggo tot 400 mbit. De rest tot maximaal 40 mbit. Weten jullie waarom alleen Ziggo meer dan 50 Mbit kan leveren? Er is toch geen sprake van concurrentie als één bedrijf de maximumsnelheid van de andere bedrijven met een factor 10 kan overtreffen?
Dat moet je aan KPN vragen.
Pffff..... wat een vraag!
Straks ga je het Ziggo nog kwalijk nemen.... Dat doen de meesten hier. ;)
Ik denk dat we kamervragen moeten gaan stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:41
Je doet je naam echt eer aan. Al eens van Google gehoord?

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Jawel hoor, ze kunnen namelijk meer dan minimaal 1mbit leveren dus is er op papier concurrentie ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:00
Ik heb nu een Horizon-box en overweeg ivm een nieuwe TV een CI+-module ipv de mediabox.

Het enige wat me boeit aan de Horizon is “replay tv” (interactief zeg maar).

Werkt dat ook met een CI+ ? Beetje tegenstrijdige informatie bij Ziggo, dus vandaar de vraag.

Dank.

Verwijderd

njitter schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:59:
[...]

Heb die ook een jaar gehad. Was inderdaad een leuke aanbieding. Het MAX pakket voor de prijs van Complete. Ik moet sowieso dit omzetten op 5 januari, dan loopt de aanbieding af.

Volgens mij kun je daarna toch gewoon weer de FNV aanbieding gebruiken mocht die weer voorbij komen?
Jazeker, mits je tot de nieuwe actie niet een verlenging aangaat met een andere actie. En er moet weer een fnv actie komen, geen idee of die weer komt.

Dus niets omzetten over een oaar dagen, maar even afwachten. Je betaald dan wel even de normale prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2017 22:56 ]

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:55
ivo-nl schreef op donderdag 28 december 2017 @ 22:51:
Ik heb nu een Horizon-box en overweeg ivm een nieuwe TV een CI+-module ipv de mediabox.

Werkt dat ook met een CI+ ? Beetje tegenstrijdige informatie bij Ziggo, dus vandaar de vraag.

Dank.
Op mijn 2014 Sony tv werkt t prima. Net zo snel als de rest van de tv, wat al redelijk gedateerd is. Zou dit tv-maker afhankelijk zijn?

• ivo-nl
Het gemak van 1 AB en geen Horizon mij erg handig, vandaar de vraag. Hoe werkt zo,n module, extra software in de tv oid? Ziggo zaken zijn normaal alleen benaderbaar via een setopbox.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:57
ivo-nl schreef op donderdag 28 december 2017 @ 22:51:
Replay is specifiek voor de Horizon. De andere interactieve diensten (uitzending gemist, films & series) werken ook met een CI+-module als je in het voormalig Ziggo-gebied zit.

• ivo-nl
Ik woon in voormalig UPC gebied, dat zal het verschil zijn dan denk ik.

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Exirion schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:14:
Wat zijn de ervaringen in de praktijk met de Connect Box vergeleken met een goeie router zoals de Netgear R7000? Ik heb de Connect Box net aangesloten, en de wifi signaalsterkte eens vergeleken met de Netgear. De Ziggo lijkt net zo sterk door het hele huis. De vraag is dus of die R7000 nog wel nut heeft.
Drama.

Net overgestapt naar 400/40 en kreeg een Connectbox. Met de Ubee ein bridge en de R7000 erachter liep alles als een zonnetje.

Nu met de CB in bridge en R7000 erachter stopt regelmatig de verbinding. Divers overleg gehad met Ziggo maar dat helpt geen zier.

Nu de CB uit bridge gehaald en (als ik de R7000 als AP gebruik zelfde probleem, en ben veel opties kwijt) en helemaal ingesteld zoals ik dat wil zover dat kan. En dat draait als een trein. Gebruik 'm voornamelijk bedraad. Wifi alleen voor tablets en Telefoons.

Maar wel jammer dat ik niet met de R7000 erachter kan werken. Echt geen idee wat daar nu fout gaat.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Dit is de perfecte werking van concurrentie. Ziggo investeert in zijn eigen netwerk om de klant een zo hoog mogelijke snelheid aan te kunnen bieden en hiermee de concurrentie voor te blijven. Overige providers maken gebruik van het KPN netwerk. KPN doet deze investeringen niet waardoor er een factor 10 minder snelheid geboden kan worden. KPN geeft de concurrent hiermee een voorsprong.

Daarnaast speelt ook mee dat Ziggo en KPN andere technieken gebruiken om internet aan de klant te leveren. Hierbij zijn er voor en nadelen per techniek. 1 van de nadelen van de techniek die KPN gebruikt is de afstand tot de centrale welke de snelheid beïnvloed.

Maar je hoeft niet klant bij Ziggo te zijn natuurlijk. Maar ga er niet vanuit dat je bij een andere aanbieder in de hemel komt. Elke provider heeft zijn issues als het gaat om customer support en storingen. De perfecte provider bestaat helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2017 @ 22:54:
[...]

Jazeker, mits je tot de nieuwe actie niet een verlenging aangaat met een andere actie. En er moet weer een fnv actie komen, geen idee of die weer komt.

Dus niets omzetten over een oaar dagen, maar even afwachten. Je betaald dan wel even de normale prijs.
Over het algemeen hanteert Ziggo een periode van een half jaar tot een jaar waarin je geen gebruik kunt maken van een actie voordat je een nieuwe kunt gebruiken. Maar als je een actie ziet kun je natuurlijk altijd proberen hier gebruik van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt weer meer betalen voor ziggo klanten in 2018

https://www.telegraaf.nl/...x-verlengt-contract-ziggo

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2017 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

MediaZoo schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:26:
Glasvezel is ook niet heilig en ligt er ook bij een kabelbreuk uit. Iets wat bij HFC of xDSL niet anders is en niet weggenomen wordt door van provider te wisselen. Kabels breken en daar is lang niet altijd iets aan te doen. Als praktijkvoorbeeld haal ik hier mijn glasvezel verbinding aan. In het core-netwerk van onze provider is begin deze maand een glasvezel geraakt bij graafwerkzaamheden. Het halve netwerk lag hierdoor 11 uur plat, omdat ze moeite hadden de glasvezels aan elkaar te lassen (het waren nogal wat vezels). Glasvezel is niet zo superieur vergeleken met andere technieken. Op fysiek niveau is het zelfs kwetsbaarder dan elke andere kabel techniek.
Op mijn vorige adres heb ik ook glasvezel gehad en daar was ik qua klantcontact zeer over te spreken. Ik heb ook echt niet het idee dat glasvezel nooit kapot kan gaan ofzo maar je hebt gewoon een stuk meer (kleinere) aanbieders om uit te kiezen en dat merk je in het klantcontact terug. De lijnen zijn korter en je hebt minder snel een 'onwetende 1e-lijns' aan de lijn.
Daarnaast is internet slechts voor werk noodzaak. We zien het als eerste levensbehoefte maar niemand komt in problemen als het niet werkt. Zonder internet kun je gewoon naar buiten om interactie te zoeken met anderen, deelnemen aan het openbare sociale verkeer en deelnemen aan de "offline" economie. Daarnaast heeft een overgrote meerderheid meerdere internet aansluitingen tot zijn beschikking (Vast,mobiel,buren,etc).
Sorry, hier ben ik het toch echt niet mee eens. Het is inderdaad geen kwestie van leven of dood als het internet niet werk maar mijn leven (en dat van veel anderen) is er natuurlijk in hoge mate op ingericht, om nog maar te zwijgen over het percentage mensen dat thuis werkt en daar dus ook internet voor nodig heeft.

Wanneer je het hebt over meerdere internet aansluitingen raak je me ook even kwijt. Ik heb vast en mobiel. De internetaansluiting van de buren zie ik niet als een aansluiting die ik tot mijn beschikking heb, die is van hen, niet van mij. Waar ik woon is 4G niet beschikbaar dus ik kan inderdaad via 3G de storingspagina van Ziggo bekijken maar dan is het wel ongeveer op, voor mijn werk tetheren over 3G gaat 'm echt niet worden.

Als aanvulling op dit hele verhaal wil ik gewoon even kwijt dat mijn frustratie meer is gericht richting de arrogantie van Ziggo in deze. Ik begrijp volkomen dat er een kabel kapot kan gaan waardoor ik zonder internet zit, hoe de provider vervolgens e.e.a. richting de klant communiceert is een ander verhaal. En juist dáár zie je dat Ziggo de plank mist blijft slaan. De post hierboven gaat alweer over een prijsverhoging (die krijg je kennelijk ook gemiddeld iedere 3 maanden) om nog maar te zwijgen over hoe Ziggo verder de markt bedient.

Ik heb hier 4(!) CI+ modules liggen; 2 van Quantis en 2 van @Smit. Ik kan bij Ziggo echter (sinds de fusie met UPC) geen kaart meer krijgen om hier in te stoppen. Die kan ik alleen krijgen in combinatie met het huren van een CI+ module. 8)7 Totale gekkigheid als je het mij vraagt. Als ik 20 tv's wil aansluiten kan ik dus 20 keer huur voor een CI+ module gaan betalen? Nee, glas is inderdaad niet zaligmakend, maar ik ga dadelijk wel in zee met een glasprovider waar ik gewoon één keer betaal voor het binnenkomende signaal en ik vervolgens zelf mag weten of ik daar 1, 5 of 20 tv's op aansluit in mijn huis.

[ Voor 19% gewijzigd door Harrie_ op 29-12-2017 10:58 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:26
MediaZoo schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:15:
[...]
Dit is de perfecte werking van concurrentie. Ziggo investeert in zijn eigen netwerk om de klant een zo hoog mogelijke snelheid aan te kunnen bieden en hiermee de concurrentie voor te blijven. Overige providers maken gebruik van het KPN netwerk. KPN doet deze investeringen niet waardoor er een factor 10 minder snelheid geboden kan worden. KPN geeft de concurrent hiermee een voorsprong.
KPN moest toch andere providers op zijn netwerk toestaan terwijl dit bij de kabel niet zo is, die hebben een monopolie :(
Zal wel weer 2.00-2.50 bijkomen :( onder het mom van inflatiecorrectie :*)
ivo-nl schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:15:
Ik woon in voormalig UPC gebied, dat zal het verschil zijn dan denk ik.
Klopt maar we betalen wel dezelfde prijs voor het pakket. Is het nou zo moeilijk om dit ook in het oud UPC gebied werkend te krijgen?

[ Voor 34% gewijzigd door audiojunk op 29-12-2017 11:48 ]

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
Harrie_ schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:51:
[...]

Als aanvulling op dit hele verhaal wil ik gewoon even kwijt dat mijn frustratie meer is gericht richting de arrogantie van Ziggo in deze. Ik begrijp volkomen dat er een kabel kapot kan gaan waardoor ik zonder internet zit, hoe de provider vervolgens e.e.a. richting de klant communiceert is een ander verhaal. En juist dáár zie je dat Ziggo de plank mist blijft slaan. De post hierboven gaat alweer over een prijsverhoging (die krijg je kennelijk ook gemiddeld iedere 3 maanden) om nog maar te zwijgen over hoe Ziggo verder de markt bedient.
Als je inzicht hebt over hoe storingen intern bij providers, ontdekt, in kaart gebracht en opgelost worden met de daarbij het technische verhaal begrijp je direct dat meer info dan: "De diensten werken niet verwachtte eindtijd is 17:00" meer dan voldoende is. Zelfs een gemiddelde binnenhuis monteur weet weinig van de techniek buiten en kan er ook weinig uitleg over geven. Dat terwijl deze toch wel degelijk opgeleid is voor HFC techniek. Laat staan wat een helpdesk medewerker, welke slechts is om de basis problemen telefonisch op te lossen, aan kennis heeft. Laat staan hoeveel kennis een klant heeft. Er is geen nut laat staan noodzaak dan de klant meer te informeren dan nodig.

De eisen die hier neergelegd worden is aan de receptioniste een vraag neerleggen welke bij de juridische afdeling thuis hoort en vervolgens klagen dat de receptioniste die vraag niet kan beantwoorden.

Zeuren over prijsverhoging zie verderop in deze post. Je klaagt ook niet als je loonsverhoging krijgt, omdat jouw baas zijn prijzen heeft verhoogd om die loonsverhoging te geven.
Ik heb hier 4(!) CI+ modules liggen; 2 van Quantis en 2 van @Smit. Ik kan bij Ziggo echter (sinds de fusie met UPC) geen kaart meer krijgen om hier in te stoppen. Die kan ik alleen krijgen in combinatie met het huren van een CI+ module. 8)7 Totale gekkigheid als je het mij vraagt. Als ik 20 tv's wil aansluiten kan ik dus 20 keer huur voor een CI+ module gaan betalen? Nee, glas is inderdaad niet zaligmakend, maar ik ga dadelijk wel in zee met een glasprovider waar ik gewoon één keer betaal voor het binnenkomende signaal en ik vervolgens zelf mag weten of ik daar 1, 5 of 20 tv's op aansluit in mijn huis.
Je mag bij Ziggo ook onbeperkt tv's aansluiten. Er is nergens een bepaling die hier beperkingen aan stelt. Echter koop je extra rechten op een toestel middels een maandelijkse afdracht waarbij Ziggo je de nodige middelen levert die extra rechten te benutten. Ook bij glasvezel heb je dit model in de vorm van een iptv ontvanger huren. Ik ken geen enkele provider waar er onbeperkte gratis extra iptv ontvangers geleverd worden. Spreek je over DVB-C over glas, dan heb je nog steeds met smartcards te maken voor het gehele abonnement en deze moeten toch ook weer gehuurd worden.
audiojunk schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:37:
[...]
KPN moest toch andere providers op zijn netwerk toestaan terwijl dit bij de kabel niet zo is, die hebben een monopolie :(
KPN doet dit ook. Ik noem alleen de beheerder van de infra. Bij kabel is het technisch lastiger om een andere provider toe te laten. Dit kan wel maar heeft geen enkel voordeel voor de gebruiker. De techniek, netwerk, etc blijft het zelfde. Alleen de naam en backbone zullen veranderen.
Zal wel weer 2.00-2.50 bijkomen :( onder het mom van inflatiecorrectie :*)
Je baas moet ook ieder jaar weer meer betalen aan jou als werknemer, omdat de inflatiecorrectie toegepast moet worden onder het mom van loonsverhoging :') Daarvoor verhoogd je werkgever ook ieder jaar zijn prijzen en daarom kan hij je meer betalen, etc, etc.

Vergeet ook niet dat er bij Ziggo ook werknemers werken ipv. vrijwilligers en worden buiten personeel andere zaken ook duurder en worden nieuwe technische ontwikkelingen ook niet vrijwillig door leveranciers aan Ziggo verstrekt.

[ Voor 56% gewijzigd door MediaZoo op 29-12-2017 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Is dat niet bij iedere provider (bijna) elk jaar het geval? En ik weet niet of je ooit particulier een woning hebt gehuurd, maar die prijzen gaan ook ieder jaar met een wettelijk bepaald percentage omhoog. Dat vinden we dan weer normaal terwijl we er enkel wat onderhoud voor terugkrijgen en vaak moet je daar zelfs nog voor op je strepen staan. ISP's zijn daadwerkelijk continu bezig met hogere snelheden, betere hardware, etc. Die paar tientjes per jaar gun ik de ISP dan wel.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

MediaZoo schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:55:
Als je inzicht hebt over hoe storingen intern bij providers, ontdekt, in kaart gebracht en opgelost worden met de daarbij het technische verhaal begrijp je direct dat meer info dan: "De diensten werken niet verwachtte eindtijd is 17:00" meer dan voldoende is. Zelfs een gemiddelde binnenhuis monteur weet weinig van de techniek buiten en kan er ook weinig uitleg over geven. Dat terwijl deze toch wel degelijk opgeleid is voor HFC techniek. Laat staan wat een helpdesk medewerker, welke slechts is om de basis problemen telefonisch op te lossen, aan kennis heeft. Laat staan hoeveel kennis een klant heeft. Er is geen nut laat staan noodzaak dan de klant meer te informeren dan nodig.

De eisen die hier neergelegd worden is aan de receptioniste een vraag neerleggen welke bij de juridische afdeling thuis hoort en vervolgens klagen dat de receptioniste die vraag niet kan beantwoorden.
Mijn originele 'klacht' ging over het feit dat de verwachtte oplostijd telkens met 3 uur bijgeplust wordt zonder dat daar verder enige informatie bij gegeven wordt. Dat de 1e lijns support niet weet wat er aan de hand is is een gegeven. Maar op het moment dat er ergens een monteur aan de slag moet om kabelbreuk te gaan fixen lijkt het mij niet zo spannend om gewoon in je proces op te nemen dat het ergens (bij de helpdesk of op de storingspagina) zichtbaar wordt wat er aan de hand is.

Op het moment dat je je auto naar de garage brengt (en dus een betalende klant bent) neem je ook geen genoegen met 'we zijn er mee bezig en verwachten het morgen opgelost te hebben', dan wil je ook weten wat er aan de hand is. Er zijn ongetwijfeld genoeg gebruikers die het geen ene moer interesseert wat het probleem is, mij interesseert het wel; zeker op het moment dat het maar blijft duren.
Zeuren over prijsverhoging zie verderop in deze post. Je klaagt ook niet als je loonsverhoging krijgt, omdat jouw baas zijn prijzen heeft verhoogd om die loonsverhoging te geven.
Ik heb alle begrip voor prijsverhogingen; mits ze te rechtvaardigen zijn. Misschien zijn ze dat wel, maar we weten allemaal dat Ziggo te pas en te onpas de prijzen verhoogt onder het mom van 'de stabiliteit en kwaliteit van het netwerk in stand houden'. Ik heb zelf de indruk dat dat niet zou frequent zou gebeuren als Ziggo niet zo'n enorm dominante marktpositie had.
Je mag bij Ziggo ook onbeperkt tv's aansluiten. Er is nergens een bepaling die hier beperkingen aan stelt. Echter koop je extra rechten op een toestel middels een maandelijkse afdracht waarbij Ziggo je de nodige middelen levert die extra rechten te benutten. Ook bij glasvezel heb je dit model in de vorm van een iptv ontvanger huren. Ik ken geen enkele provider waar er onbeperkte gratis extra iptv ontvangers geleverd worden. Spreek je over DVB-C over glas, dan heb je nog steeds met smartcards te maken voor het gehele abonnement en deze moeten toch ook weer gehuurd worden.
In mijn regio is sowieso 1 glasprovider waar je digitale tv kunt afnemen zonder dat daar enige vorm van smartcard aan te pas komt omdat het 'basispakket'-TV onversleuteld binnen komt. Ik heb op mijn vorige adres bij een glasprovider gezeten waar wel met smartcards werd gewerkt maar waarbij ik gewoon mijn eigen apparatuur mocht gebruiken i.p.v. deze te huren.

Voor de samenvoeging met UPC ging dat ook zo bij Ziggo. Je kunt nu wel doen alsof het de normaalste zaak is dat ik CI+ modules moet gaan huren. Feit is dat ik in het verleden deze gekocht heb, via de gangbare Ziggo retail wegen! Ik blijf het ridicuul vinden dat ik nu nieuwe CI+ modules moet gaan huren op het moment dat ik meerdere TV's wil aansluiten.

Ik snap werkelijk waar niet waar je vandaan haalt dat je 'extra rechten koopt op een toestel middels een maandelijkse afdracht'. We hebben voor de komst van digitale TV zo'n 50 jaar analoog gehad. In die 50 jaar hoefde je niet af te dragen voor extra rechten. 1 keer betalen voor signaal in je meterkast en en vervolgens was/ben je vrij om daar zoveel TV's achter te hangen als je wilt. Te gek voor woorden dat Ziggo een verdienmodel creëert per TV.

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie_ op 30-12-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
[knip]

Ik ben benieuwd welke glas-provider dat is dat je zonder problemen 20 TV's van een TV-signaal kunt voorzien?

Bij Ziggo is dat echter (ook) probleemloos mogelijk, zonder dat je er een CI+ module voor hoeft te gebruiken. Je moet dan wel genoegen nemen met het digitale basispakket?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

hardware-lover schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:44:
[...]

Ik ben benieuwd welke glas-provider dat is dat je zonder problemen 20 TV's van een TV-signaal kunt voorzien?

Bij Ziggo is dat echter (ook) probleemloos mogelijk, zonder dat je er een CI+ module voor hoeft te gebruiken. Je moet dan wel genoegen nemen met het digitale basispakket?
De glasprovider waar ik het over heb is Trined. Bij Ziggo kan ik geen digitale TV basispakket kijken zonder CI+ module (of andere hardware). Als ik de CI+ module uit m'n TV trek houdt ik alleen nog maar de NPO over, de andere zenders zijn dan allemaal ge-encrypt/gecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:44:
[...]

Goede toevoeging! @Harrie_ maakt een vergelijk met analoog. Nu is het een (ook) een digitaal signaal wat de huiskamer/meterkast binnen komt, waarmee je zelf kunt doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harrie_ schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:51:
[...]
De glasprovider waar ik het over heb is Trined. Bij Ziggo kan ik geen digitale TV basispakket kijken zonder CI+ module (of andere hardware). Als ik de CI+ module uit m'n TV trek houdt ik alleen nog maar de NPO over, de andere zenders zijn dan allemaal ge-encrypt/gecodeerd.
https://www.ziggo.nl/klan...-tv/kijken-zonder-kastje/

V.w.b. Trined.

Basiszenders zonder smartcard
Een breed basispakket aan televisiezenders zijn via digitale televisie te kijken zonder dat een TriNed smartcard persé nodig is (idem Ziggo). Voor toegang tot het volledige pakket van televisiezenders is een TriNed smartcard wel een must. Bij elke digitale televisiepakket wordt één smartcard kosteloos geleverd. Extra smartcards zijn via het bestelformulier of de klantenservice te bestellen.

Gebruik van een CI+ module
Met een CI+ module in combinatie met een TriNed smartcard kijk je je favoriete zender zónder een losse digitale ontvanger bij je televisie. TriNed maakt gebruik van een 'standaard' CI+ module welke geschikt is voor DVB-C. Door TriNed wordt deze CI+ module niet geleverd, deze kun je zelf aanschaffen. Een CI+ module welke gecertificeerd is voor Ziggo is bij TriNed ook te gebruiken.

Waarbij ik nog even op wil merken dat Trined niet op iedere glasvezelverbinding zijn diensten aan kan bieden.

Harrie_ has left the building?

[ Voor 52% gewijzigd door hardware-lover op 30-12-2017 13:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[...]

Ga naar https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ en kies voor "Zonder Smartcard" en behalve NPO zijn ze niet in HD. Maar maak je hier niet de vergissing met Smartcard ipv CI-module?

[ Voor 6% gewijzigd door ed1703 op 30-12-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat komt omdat je hebt ingesteld met de CI+ module om de HD zenders vooraan te hebben. Als je een anders netwerk ID kiest (4444 uit mijn hoofd) komen de SD zenders vooraan en die zijn gewoon onversleuteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

maar ik ga dadelijk wel in zee met een glasprovider waar ik gewoon één keer betaal voor het binnenkomende signaal en ik vervolgens zelf mag weten of ik daar 1, 5 of 20 tv's op aansluit in mijn huis.
Ik vind het helemaal prima, snap alleen niet het gezeur. Het is nu eenmaal zo. Als je je er zo druk over maakt heb je kennelijk tijd over. Wat een posten om te zeuren over een 2 euro per maand, ik wou dat ik mij druk kon maken over dit soort luttele zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zie onderstaand voor het overzicht van digitale RTV kanalen zonder en met smartcard bij Trined:
https://www.trined.nl/diensten/televisie/zenderoverzicht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:24
Om het voor eens en altijd duidelijk te maken, als jij 4 tv's in huis hebt, pak je bijv 1 TV (woonkamer) met een CI+ module van Ziggo met alle zenders en dan op de andere 3 stel je af zonder CI+ module of smartcard op de basis digitale zenders (https://www.techconnect.n...aal-kijken-zonder-module/).

Dan betaal je verder niks extra's en kun je kijken op zoveel tv's als je wilt via Ziggo. Als je perse alles in HD wilt, tja dan heb je de keuze voor CI+ modules of een Horizonbox. Maar het is dus geen verplichting, de basis (NPO 1,2,3 in HD en de rest in SD) is prima zonder CI+ module of smartcard in ieder geval te kijken, zoals de rest hierboven ook schrijft.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
Harrie_ schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:36:
[...]

Mijn originele 'klacht' ging over het feit dat de verwachtte oplostijd telkens met 3 uur bijgeplust wordt zonder dat daar verder enige informatie bij gegeven wordt. Dat de 1e lijns support niet weet wat er aan de hand is is een gegeven. Maar op het moment dat er ergens een monteur aan de slag moet om kabelbreuk te gaan fixen lijkt het mij niet zo spannend om gewoon in je proces op te nemen dat het ergens (bij de helpdesk of op de storingspagina) zichtbaar wordt wat er aan de hand is.

Op het moment dat je je auto naar de garage brengt (en dus een betalende klant bent) neem je ook geen genoegen met 'we zijn er mee bezig en verwachten het morgen opgelost te hebben', dan wil je ook weten wat er aan de hand is. Er zijn ongetwijfeld genoeg gebruikers die het geen ene moer interesseert wat het probleem is, mij interesseert het wel; zeker op het moment dat het maar blijft duren.
Je hebt dus werkelijk geen idee wat een monteur doet en welke informatie de kan verstrekken laat staan hoe de lijnen lopen. Daarnaast heb je als klant niets aan de extra informatie, omdat je er niet mee geholpen wordt en de kennis er onvoldoende van hebt. Daardoor roept het meer vragen op dan er beantwoord worden dus laat het weg.
Ik heb alle begrip voor prijsverhogingen; mits ze te rechtvaardigen zijn. Misschien zijn ze dat wel, maar we weten allemaal dat Ziggo te pas en te onpas de prijzen verhoogt onder het mom van 'de stabiliteit en kwaliteit van het netwerk in stand houden'. Ik heb zelf de indruk dat dat niet zou frequent zou gebeuren als Ziggo niet zo'n enorm dominante marktpositie had.
Net als jouw loon verhoogd wordt om een inflatiecorrectie toe te passen wordt bij Ziggo de prijs verhoogd als inflatiecorrectie. Daarnaast zijn alle verhogingen te rechtvaardigen, omdat simpelweg de kosten stijgen en die worden aan de klant door berekend. Voor meer informatie kun je je richten tot de CFO van Ziggo.
In mijn regio is sowieso 1 glasprovider waar je digitale tv kunt afnemen zonder dat daar enige vorm van smartcard aan te pas komt omdat het 'basispakket'-TV onversleuteld binnen komt. Ik heb op mijn vorige adres bij een glasprovider gezeten waar wel met smartcards werd gewerkt maar waarbij ik gewoon mijn eigen apparatuur mocht gebruiken i.p.v. deze te huren.

Voor de samenvoeging met UPC ging dat ook zo bij Ziggo. Je kunt nu wel doen alsof het de normaalste zaak is dat ik CI+ modules moet gaan huren. Feit is dat ik in het verleden deze gekocht heb, via de gangbare Ziggo retail wegen! Ik blijf het ridicuul vinden dat ik nu nieuwe CI+ modules moet gaan huren op het moment dat ik meerdere TV's wil aansluiten.

Ik snap werkelijk waar niet waar je vandaan haalt dat je 'extra rechten koopt op een toestel middels een maandelijkse afdracht'. We hebben voor de komst van digitale TV zo'n 50 jaar analoog gehad. In die 50 jaar hoefde je niet af te dragen voor extra rechten. 1 keer betalen voor signaal in je meterkast en en vervolgens was/ben je vrij om daar zoveel TV's achter te hangen als je wilt. Te gek voor woorden dat Ziggo een verdienmodel creëert per TV.
Analoog werd betaald middels kijk en luistergelden onder andere. Je betaald ook niet voor het signaal maar voor de content. Ik hoop niet dat je het beeld hebt dat deze content gratis op je TV verschijnt. Want dit is niet zo. De recht hebbende van de content bepalen hoe deze aan de eindgebruiker geleverd worden en maakt hier afspraken met Ziggo over. 1 van die afspraken is dat niet alle content vrij te zien is en achter een codering geplaatst moet worden. Voor internet TV is dat Ziggo Go voor TV met in welke vorm dan ook een encryptie met smartcard. Bij Ziggo is zoals eerder aangegeven voor de basis content geen smartcard nodig, omdat deze vrij doorgegeven worden.

Analoog bij digitaal halen is onzinnig. Andere tijd, techniek, contracten, content, etc. In de tijd waar je over spreekt was er ook sprake van andere verdienmodellen. Tijden, contracten, technieken, content, etc veranderen. Dat heet vooruitgang. Je bent niet verplicht om Ziggo te nemen. KPN, Trined en alle andere providers kennen exact hetzelfde verdienmodel. Maar omdat het Ziggo is huilie huilie. Dat andere providers het zelfde verdienmodel kennen ligt niet aan Ziggo of die providers. Dat ligt aan veel meer dan een aanbieder opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ArChie schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:55:
[...]
Zie onderstaand voor het overzicht van digitale RTV kanalen zonder en met smartcard bij Trined:
https://www.trined.nl/diensten/televisie/zenderoverzicht/
Waar denk je dat ik die info vandaan gehaald heb? 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Harrie_ schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:36:
[...]

Ik snap werkelijk waar niet waar je vandaan haalt dat je 'extra rechten koopt op een toestel middels een maandelijkse afdracht'. We hebben voor de komst van digitale TV zo'n 50 jaar analoog gehad. In die 50 jaar hoefde je niet af te dragen voor extra rechten. 1 keer betalen voor signaal in je meterkast en en vervolgens was/ben je vrij om daar zoveel TV's achter te hangen als je wilt.
Dat is ook niet altijd zo geweest. Nu heb j een AOP op een centrale plaats in huis, meestal de meterkast. Maar toen het nog Casema was, werd het in de woonkamer afgemonteerd op de plaats waar de TV stond. Je mocht daar 1 TV en 1 radiotoestel op aansluiten. Voor een tweede TV, bijvoorbeeld in de slaapkamer, moest je een zogenaamde nevenaansluiting laten aanleggen. Voor een eenmalig bedrag plus maandelijkse kosten.
Te gek voor woorden dat Ziggo een verdienmodel creëert per TV.
Neem hoor dat is gewoon "handel". Dat ze ooit die kosten voor een nevenaansluiting hebben laten vallen, was alleen omdat ze het niet konden handhaven.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:47:
[...]

Ik vind het helemaal prima, snap alleen niet het gezeur. Het is nu eenmaal zo. Als je je er zo druk over maakt heb je kennelijk tijd over. Wat een posten om te zeuren over een 2 euro per maand, ik wou dat ik mij druk kon maken over dit soort luttele zaken.
Helemaal mee eens! Ga lekker voor glasvezel als je de upload (hard) nodig hebt. Vind je beeldkwaliteit heel erg belangrijk, blijf lekker bij Ziggo. Zie/ervaar je dat verschil niet (kleine tv of grote kijkafstand), kun je ook verder kijken.
Verder is het gras echt niet groener bij de andere provider. Ieder moet lekker zelf bepalen wat hij belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

MrMarcie schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:58:
[...]

Drama.

Net overgestapt naar 400/40 en kreeg een Connectbox. Met de Ubee ein bridge en de R7000 erachter liep alles als een zonnetje.

Nu met de CB in bridge en R7000 erachter stopt regelmatig de verbinding. Divers overleg gehad met Ziggo maar dat helpt geen zier.

Nu de CB uit bridge gehaald en (als ik de R7000 als AP gebruik zelfde probleem, en ben veel opties kwijt) en helemaal ingesteld zoals ik dat wil zover dat kan. En dat draait als een trein. Gebruik 'm voornamelijk bedraad. Wifi alleen voor tablets en Telefoons.

Maar wel jammer dat ik niet met de R7000 erachter kan werken. Echt geen idee wat daar nu fout gaat.
Ik heb ook een CB in bridge, maar met een MikroTik erachter, helemaal geen problemen (heb jij natuurlijk niks aan). Maar vermoed dat het toch ergens een instelling is o.i.d.
En ik kijk niet eens naar voetbal, hou helemaal niet van voetbal :|

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:19

Wildfire

Joy to the world!

Anderen last dat telefonie niet meer werkt? In m'n Technicolor TC7210 modem zie ik in het log staan:
Major: Call Agent Loss of Communications - Quarantine State, (AALN/1, 172.23.116.152/BWCMS03.BW.TELEFONIE.ZIGGO.LOCAL)
Had dus het modem al gereboot en toen zag ik die melding.

-- Edit: nu werkt het opeens weer wel. Nadat ik naar het huisnummer belde (dat werkte) geprobeerd uitgaand te bellen en dat werkte opeens ook weer...

-- Edit #2: hmmm het log in het modem meldt nu:
Major: Call Agent Loss of Communications - Quarantine State Cleared, (AALN/1, 172.23.116.152/bwcms03.bw.telefonie.ziggo.local)
Alsof Ziggo onze telefoonverbinding dus in quarantaine had gezet en een tijd daarna er weer heeft uitgehaald. Maf.

[ Voor 55% gewijzigd door Wildfire op 30-12-2017 14:01 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wildfire schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:56:
Anderen last dat telefonie niet meer werkt? In m'n Technicolor TC7210 modem zie ik in het log staan:

[...]

Had dus het modem al gereboot en toen zag ik die melding.

-- Edit: nu werkt het opeens weer wel. Nadat ik naar het huisnummer belde (dat werkte) geprobeerd uitgaand te bellen en dat werkte opeens ook weer...

-- Edit #2: hmmm het log in het modem meldt nu:

[...]

Alsof Ziggo onze telefoonverbinding dus in quarantaine had gezet en een tijd daarna er weer heeft uitgehaald. Maf.
Vanaf nu wordt je getapped door de AIVD :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

iMars schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:42:
[...]

Ik heb ook een CB in bridge, maar met een MikroTik erachter, helemaal geen problemen (heb jij natuurlijk niks aan). Maar vermoed dat het toch ergens een instelling is o.i.d.
Heb hier en daar al gevonden dat die CB niet lekker samenwerkt met die Netgear. Meerdere hebben er problemen mee. Alles was goed ingesteld, ook nog heel veel aanpassingen gedaan om te testen, hielp niks.

En problemen treden pas op als je de boel echt gaat stressen op meerdere apparaten. Heb niet voor niks de snelste variant bij Ziggo gekozen >:)
Als ik alleen de CB gebruik treed dat prrobleem niet op. Dus voorlopig maar alleen met de CB verder, Zet ik denk ik mijn R7000 binnenkort in de verkoop en zien we volgend jaar wel weer.

[ Voor 24% gewijzigd door MrMarcie op 30-12-2017 18:13 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

MrMarcie schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 17:56:
[...]

Heb hier en daar al gevonden dat die CB niet lekker samenwerkt met die Netgear. Meerdere hebben er problemen mee. Alles was goed ingesteld, ook nog heel veel aanpassingen gedaan om te testen, hielp niks.

En problemen treden pas op als je de boel echt gaat stressen op meerdere apparaten. Heb niet voor niks de snelste variant bij Ziggo gekozen >:)
Als ik alleen de CB gebruik treed dat prrobleem niet op. Dus voorlopig maar alleen met de CB verder, Zet ik denk ik mijn R7000 binnenkort in de verkoop en zien we volgend jaar wel weer.
Als het niet anders kan, kan het niet anders. Maar ik vind het raar dat als de CB in bridge mode staat, dat de Netgear daar niet mee overweg kan.

Ik had een soort gelijk issue: CB > MikroTik >ATV (netflix).
Ik had mijn AppleTV (3) direct op een poort van de MikroTik aangesloten omdat ik dan op de interface kan zien wat de bandbreedte is. Alles werkte op ATV, behalve Netflix (mega lage resolutie). Terwijl andere streams als Youtube en Trailers van Apple wel goed werkte. Ik legde dus de fout bij Ziggo/Netflix (Op laptop/tablet was Netflix wel goed). Uiteindelijk had ik er een domme switch tussen gedaan (CB > MikroTik > Switch > ATV) en toen werkte het in ene wel goed. Heb daarna een fabrieksreset gedaan (en al mijn firewall/nat/forwarders/etc opnieuw toegevoegd, nog steeds niet werken (direct op de MikroTik). Ook van poorten geswitcht, niks hielp. ATV direct op MikroTik werkt kennelijk niet fijn. Nu inmiddels geüpgraded naar managed switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

iMars schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 18:26:
[...]

Als het niet anders kan, kan het niet anders. Maar ik vind het raar dat als de CB in bridge mode staat, dat de Netgear daar niet mee overweg kan.

Ik had een soort gelijk issue: CB > MikroTik >ATV (netflix).
Ik had mijn AppleTV (3) direct op een poort van de MikroTik aangesloten omdat ik dan op de interface kan zien wat de bandbreedte is. Alles werkte op ATV, behalve Netflix (mega lage resolutie). Terwijl andere streams als Youtube en Trailers van Apple wel goed werkte. Ik legde dus de fout bij Ziggo/Netflix (Op laptop/tablet was Netflix wel goed). Uiteindelijk had ik er een domme switch tussen gedaan (CB > MikroTik > Switch > ATV) en toen werkte het in ene wel goed. Heb daarna een fabrieksreset gedaan (en al mijn firewall/nat/forwarders/etc opnieuw toegevoegd, nog steeds niet werken (direct op de MikroTik). Ook van poorten geswitcht, niks hielp. ATV direct op MikroTik werkt kennelijk niet fijn. Nu inmiddels geüpgraded naar managed switches.
De Netgear is het probleem niet die blijft gewoon zijn werk doen en kan ik benaderen, de CB vertoont kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dat was even schrikken ..... de rekening van Ziggo op de digitale deurmat

Afbeeldingslocatie: https://vgy.me/AIXOXO.jpg

MAar de specificatie laat een ander beeld zien ....

Afbeeldingslocatie: https://vgy.me/lpDbbv.jpg

Eerst 2 maanden bij elkaar optellen ( dec + jan ) dan de kortingen er af, en de extra's erbij ....
Uiteindelijk wordt er dus voor de komende 2 maanden rond de 75€ afgeschreven.

Dus toch netjes de Black Friday deal gekregen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 09:43

elsinga

=8-)

Ja, dat verschil tussen de PDF en de site was me al meermalen opgevallen... :+

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Zit er een analoge tuner in de mediabox?

Deze vraag stel ik omdat ik de mediabox op een monitor (zonder tuners dus) wil aansluiten. De digitale zenders komen erg slecht door (alleen NL1,2,3 en wat rtl zenders) dus totdat dat gefixed is kijkt mijn vriendin nog veel analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
SpiceWorm schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:28:
Zit er een analoge tuner in de mediabox?

Deze vraag stel ik omdat ik de mediabox op een monitor (zonder tuners dus) wil aansluiten. De digitale zenders komen erg slecht door (alleen NL1,2,3 en wat rtl zenders) dus totdat dat gefixed is kijkt mijn vriendin nog veel analoog.
Nee.

Maar als je digitale signaal al r*k is zal analoog net zo brak zijn.

Is je internet wel fatsoenlijk? Zo ja dan kun je ook gewoon de ziggo app gebruiken en airplayen/chromecasten of op een laptop kijken.
als je modem wel netjes online is is het overigens een probleem in je eigen installatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
DJSmiley schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:36:
Nee.

Maar als je digitale signaal al r*k is zal analoog net zo brak zijn.

Is je internet wel fatsoenlijk? Zo ja dan kun je ook gewoon de ziggo app gebruiken en airplayen/chromecasten of op een laptop kijken.
als je modem wel netjes online is is het overigens een probleem in je eigen installatie :)
Analoog is ook ruk idd, maar het werkt, itt veel digitale zenders die gewoon geen beeld geven. Ik kijk er niet naar maar mijn vriendin kijkt er wel veel naar en die maakt het niet uit (of heeft niet genoeg motivatie om er wat aan te doen ;) ).

We hebben nu alleen een basic tv abbo (van iets van 18 euro per maand), en adsl 20 mbit, geen idee of ziggo internet goed zou werken.

De kabel van het aansluitpunt naar de TV is vervangen door een hirschmann 4g kabel, en dat was qua digitale signalen een vooruitgang (ipv alleen NPO2, nu ook NPO123 + wat rtl zenders).

Is het een idee om een maandabonnement internet af te sluiten en de monteur alles te laten regelen zodat het signaal goed is? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpiceWorm schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:35:
[...]

Analoog is ook ruk idd, maar het werkt, itt veel digitale zenders die gewoon geen beeld geven. Ik kijk er niet naar maar mijn vriendin kijkt er wel veel naar en die maakt het niet uit (of heeft niet genoeg motivatie om er wat aan te doen ;) ).

We hebben nu alleen een basic tv abbo (van iets van 18 euro per maand), en adsl 20 mbit, geen idee of ziggo internet goed zou werken.

De kabel van het aansluitpunt naar de TV is vervangen door een hirschmann 4g kabel, en dat was qua digitale signalen een vooruitgang (ipv alleen NPO2, nu ook NPO123 + wat rtl zenders).

Is het een idee om een maandabonnement internet af te sluiten en de monteur alles te laten regelen zodat het signaal goed is? >:)
Sowieso zal de monteur dan de Wandcontactdoos vervangen door een nieuw exemplaar. Als deze ouder is dan +/- 10 jaar, dan moet deze zeker vervangen worden. Vanwege het flink aantal digitale zenders, zitten de kanalen veel dichter op elkaar welke een oude wcd niet goed kan onderscheiden. Ik denk dat je met een nieuwe wcd enorm veel winst te behalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Dat is wel een goede tip! Kan je die zelf ook vervangen? Ik zie net dat het initiële contract met ziggo 12 maanden is, daarna pas maandelijks opzegbaar.

[ Voor 60% gewijzigd door SpiceWorm op 31-12-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 00:35
Hebben meer mensen last van als je van nieuwsgroepen download je Connectbox compleet over de zeik gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

GioStyle schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:00:
Hebben meer mensen last van als je van nieuwsgroepen download je Connectbox compleet over de zeik gaat?
Als in...?

Ik heb een CB en download af en toe via nieuwsgroepen, maar dat gaat allemaal gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpiceWorm schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:44:
Dat is wel een goede tip! Kan je die zelf ook vervangen? Ik zie net dat het initiële contract met ziggo 12 maanden is, daarna pas maandelijks opzegbaar.
Je hebt een contract met Ziggo en neemt de dienst TV van hun af. Neem telefonisch contact met hun helpdesk. Leg het probleem voor. Ze zullen dan ongetwijfeld (kosteloos) een monteur voor je inplannen die alles zo nalopen en de wcd vervangen. Ik zal het niet zelf doen.

Ik heb trouwens geen flauw idee of je gebruik maakt van splitters en/of versterkers. Ook dat kan enorm achterhaalde techniek zijn. Als je daar gebruik van maakt, kun je sowieso ook het signaal testen door die spullen er tussen uit halen.

Waar zit trouwens jouw AOP? In de meterkast of de woonkamer?

Veel klanten van Ziggo klagen hier over allerlei vage storingen mbt televisie. Heel veel van deze storingen zijn terug te brengen naar veroudere kabels en apparatuur. Gebruik erkende kabels, splitters en versterkers!
Zelfs kabels kunnen ooit gaan slijten. Veel mensen staan daar totaal niet bij stil.
Check maar eens deze pagina: https://www.ziggo.nl/klan...ansluitingen-controleren/
En dan ook de fabels en feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Dank voor de tips. Moet dan de bekabeling in de muur ook vervangen worden? Onze huisbaas werkt namenlijk niet echt mee allemaal, dat vind hij allemaal maar gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:57
Sluit de TV rechtstreeks op de hoofdaansluiting aan, is het signaal dan wel goed dan weet je dat het aan de kabels in de muur ligt (en heeft het ook weinig zin Ziggo een monteur te laten sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
iMars schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:03:
[...]

Als in...?

Ik heb een CB en download af en toe via nieuwsgroepen, maar dat gaat allemaal gewoon goed.
Als ik via nieuwsgroepen iets binnenhaal, dan is normaal internetten niet meer mogelijk met als bonus een wegvallende internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crimsoon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-09 08:19

Crimsoon

Lurker / Bricoleur

De laatste paar dagen was de internetverbinding bij mij thuis weer eens super instabiel. Dus maar even met speedtest gekeken of het niet aan mij lag en er kwamen soms wel hele aparte resultaten voor een 200Mbps abbo uit...

Ik kwam er achter dat het gewoon aan het modem lag, aangezien de verbinding tussen pc en modem soms ook verbroken was. Dus het modem maar gereset, wat dus geen goed idee was aangezien hij nu regelmatig helemaal uit valt :(.

Morgen maar weer bellen voor wéér een nieuw modem. Ondertussen al weer in bijna vier jaar tijd er vijf versleten, maar deze keer krijg ik vast een modem met een Puma 6 processor, dus misschien helpt dat ;(. Ik zal blij zijn als we eindelijk onze eigen modem mogen selecteren.

/rant

T minus whenever it feels right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
@groterood12

Ik zou even kijken of het niet aan de voedingsadapter ligt. Bij mijn oude Ubee modem heb ik over de jaren heen meerdere voedingsadapters versleten.

Ik heb hier de Connectbox even spanningsloos gemaakt en daarna weer aan gezet. Internet is weer stabiel. Even kijken voor hoe lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 14:19
Denk dat mn modem gaar is? om de zoveel tijd dropt mijn internet verbinding en komt dan weer terug.
Times outs en miept over mac adres (welke ik even paar sterren in heb gezet in de log :) )
Log van het modem even gecleared en dit is van de laatste paar dagen.
Thu Dec 28 17:19:26 2017 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...
Thu Dec 28 17:19:26 2017 Critical (3) Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retrie...
Thu Dec 28 17:19:26 2017 Critical (3) 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream...
Thu Dec 28 17:19:38 2017 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...
Thu Dec 28 17:19:38 2017 Critical (3) Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retrie...
Thu Dec 28 17:19:38 2017 Critical (3) 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream...
Sat Dec 30 23:07:52 2017 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...
Sat Dec 30 23:12:12 2017 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no U...
Sat Dec 30 23:12:21 2017 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=70:5a:9e:3...
Sat Dec 30 23:12:24 2017 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...
Sat Dec 30 23:12:31 2017 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Sat Dec 30 23:12:32 2017 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Sat Dec 30 23:12:33 2017 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=70:5a:9e:**:af:**;CMTS-MAC=...
Mon Jan 01 10:00:49 2018 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...
Mon Jan 01 10:00:49 2018 Critical (3) Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retrie...
Mon Jan 01 10:00:49 2018 Critical (3) 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream...
Mon Jan 01 10:00:53 2018 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...
Mon Jan 01 10:00:53 2018 Critical (3) Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retrie...
Mon Jan 01 10:00:53 2018 Critical (3) 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream...
Mon Jan 01 10:00:57 2018 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...
Mon Jan 01 10:05:17 2018 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no U...
Mon Jan 01 10:05:28 2018 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Mon Jan 01 10:05:29 2018 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Mon Jan 01 10:05:30 2018 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=70:5a:9e:**:af:**;CMTS-MAC=...
Mon Jan 01 10:05:32 2018 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -...

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:26
GioStyle schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:53:
[...]

Als ik via nieuwsgroepen iets binnenhaal, dan is normaal internetten niet meer mogelijk met als bonus een wegvallende internetverbinding.
Misschien iets minder connections instellen in je newsreader,

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 22:59
SpiceWorm schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:44:
Ja en nee. Als de WCD ook het AOP is (dus waar de groene kabel binnenkomt) dan is dat eigendom van Ziggo.

Als je ziggo elders binnenkomt valt het onder de eigen installatie. Dan is het je eigen verantwoording, en kan/mag (/moet) je m ook zelf fixen of (laten) fixen.

Overigens is een oude wanddoos alleen relevant op een aantal kanalen (een oude doos laat niet alle frequenties door die gebruikt worden)

In jouw geval kunnen er een paar dingen zijn
- Verkeerde wanddoos gebruikt (doorlus ipv einddoos, of gewoon een verkeerd ontwerp/gebruikte dozen)
- Te slecht signaal vanaf Ziggo (dus Ziggo kan dat fixen, ook zonder internetabbo)
- Brakke huisinstallatie: Als je signaal bij de hoofdingang wel goed is
- Defecte aansluitdoos (komt minder voor)

Situatie 1 en 3 zijn voor je eigen rekening. In dergelijke gevallen is het vaak raadzamer om alles in 1x op de schop te gooien en het goed te doen, scheelt op de lange termijn een hele hoop frustraties.

Makkelijkste is als je een signaal meter hebt. Zo niet, dan is een kabelmodem gebruiken een optie (als je dus ook internet hebt). Een TV decoder (DVB-C) bied soms ook wat mogelijkheden tot uitlezen.

bottomline: Is het je hoofdaansluiting waar het signaal al slecht is? Ziggo bellen
Eigen installatie: Zelf aan de gang gaan, of laten fixen. Zelf doen? Gebruik GoT, maak een topic, teken je situatie uit en je krijgt zeker nuttige info. Wel belangrijk dat je dan de juiste info geeft. Met name dingen als type kabel, lengtes en een schets is essentieel.
En misschien ook vermelden waar je zit, wie weet zit er wel een tweaker in de buurt die ff kan meten voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Qualixo schreef op maandag 1 januari 2018 @ 10:15:
Denk dat mn modem gaar is? om de zoveel tijd dropt mijn internet verbinding en komt dan weer terug.
Times outs en miept over mac adres (welke ik even paar sterren in heb gezet in de log :) )
Log van het modem even gecleared en dit is van de laatste paar dagen.

[...]
Denk eerder dat je signaal verrot is of je segment is opeens vol, modem probeert steeds opnieuw verbinding te leggen met de CMTS en dat lukt niet.

Kan je de signaal waardes van het modem hier eens posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
ArcticWolf schreef op maandag 1 januari 2018 @ 14:41:
[...]

Denk eerder dat je signaal verrot is of je segment is opeens vol, modem probeert steeds opnieuw verbinding te leggen met de CMTS en dat lukt niet.

Kan je de signaal waardes van het modem hier eens posten?
Dit zijn de waardes. best irritant. gebeurd nu week of 2.
Eigenlijk.. sinds ik weer terug ben op 400/40 daarvoor tijdje lager gezeten maar daarvoor ook op 400/40 en toen geen issues.

Afbeeldingslocatie: https://vdr.one/wp-content/uploads/2018/01/modem.png :?

[ Voor 11% gewijzigd door Qualixo op 01-01-2018 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Qualixo schreef op maandag 1 januari 2018 @ 14:45:
[...]

Dit zijn de waardes. best irritant. gebeurd nu week of 2.

[afbeelding] :?
Ehm ja, dat ziet er niet echt lekker uit.

Zit er geen splitter op het AOP? Vermogen op het modem is veel te hoog en de demping op de upstream is niet goed.

Lijkt net of de groene kabel rechtstreeks op het modem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
ArcticWolf schreef op maandag 1 januari 2018 @ 14:48:
[...]

Zit er geen splitter op het AOP? Vermogen op het modem is veel te hoog en de demping op de upstream is niet goed.

Zit gewoon de bevestigings kit op van ziggo. Zoals al jaren het werkt:) dus vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo klachten bij tv programma Bekijk Kanniewaarzijn op https://www.npo.nl/BV_101384437

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:08:
Ziggo klachten bij tv programma Bekijk Kanniewaarzijn op https://www.npo.nl/BV_101384437
Man man man..... Zo'n programma kun je toch niet serieus nemen?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:21
Het is dan ook een programma met een komisch tintje. Zo nemen ze veel bedrijven op de hak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Normaal ben ik het totaal niet eens met je gezeur over Ziggo.

Maar klachten als deze zijn aan het orde van de dag.
- Ziggo monteur zegt kabels te trekken, monteur heeft het gereedschap niet bij zich of is onkundig in uitvoering van de werkzaamheden en laat klant zitten met niets.
- Ziggo monteur helpt een werkende situatie omzeep en laat klant achter met alleen 1 tv + 1 modem ipv 4x tv + modem. 2e Monteur verklaard versterker kapot en vertrekt direct weer. Dit terwijl er niets mis was met de versterker, kabelbreuk bleek de oorzaak van een kabel die simpel te bereiken was.
- Ziggo monteur krijgt 2e tv op slaapkamer niet werkend en zegt dat het aan CI+ ligt. Klein onderzoek wijst uit dat de PTS-02 splitter 1 defecte uitgang heeft. Splitter vervangen 2e tv werkt prima.
- Ziggi monteur komt extra aansluiting in achter woning maken maar sluit aftakelement niet goed aan. 2e monteur verklaard versterker overleden en vertrekt binnen 5 minuten.

Zo kunnen we nog even doorgaan. Soms is de onkunde van de basis inhome monteurs om te huilen en ja hier valt echt iets over te zeggen. Er zijn gelukkig ook deskundigen die wel het werk goed uitvoeren. Maar deze situaties zijn praktijkvoorbeelden die ik mee maak waarbij ik me afvraag waar de monteurs mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Qualixo schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:25:
[...]

Zit gewoon de bevestigings kit op van ziggo. Zoals al jaren het werkt:) dus vaag
Heb je een foto van je AOP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:37
Hoe is het gamen met connectbox, dan vooral console gaming ps4 en xbox one.

Heb nu een cisco modem maar krijg connect box als het goed is.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:24
Amaze86 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:24:
Hoe is het gamen met connectbox, dan vooral console gaming ps4 en xbox one.

Heb nu een cisco modem maar krijg connect box als het goed is.
Wat zei de zoekfunctie in dit topic? :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Disclaimer: ik ben niet bepaald onderlegt op het gebied van modems en routers :). Maar is er een mogelijkheid om je Ziggo modem/router beter te beveiligen? Ik gebruik deze op factory settings en het viel mij op dat bijv. consoles hier standaard 'NAT open' krijgen bij test. Ik maak daaruit op dat sommige poorten open staan. Of is dit UPNP die zijn werk goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
ArcticWolf schreef op maandag 1 januari 2018 @ 14:48:
[...]

Waarden vallen toch binnen specs?
DOCSIS 3.0 modems:

Downstream power level (Receive): -15dbmV to +15dbmV. A value of -10 or worse indicates a poor downstream signal path. A tech would aim for a value close to the optimal 0 dBmV, but a good cable modem should be capable of working within the broader range of -10 to +10 dBmV, provided the downstream Signal to Noise Ratio remains good enough. Additionally all downstream channels should be within a +/-2db window with respect to each other.

Upstream (Transmit): 40-52 dBmV. A value within the range +40 to +52 dBmV is within spec with the low to mid 40's the most common. If the cable modem is going offline, and the upstream signal strength is at or above +52dBmV, then a poor upstream path is probably the problem.

Carrier/Noise Ratio: 35 db and above The downstream Signal to Noise Ratio must be 35 dB or higher on each channel. The lower ratio the more noise and the poorer the performance. The Cable Modem will have to keep requesting retransmissions of packets with uncorrectable errors.
Ik heb vergelijkebare waarden (Connect box)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gRZkqMF.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AHCwMWY.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gFy1ybA.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I6JdFKc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:36
MediaZoo schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:49:
[...]

- Ziggo monteur zegt kabels te trekken, monteur heeft het gereedschap niet bij zich of is onkundig in uitvoering van de werkzaamheden en laat klant zitten met niets.
- Ziggo monteur helpt een werkende situatie omzeep en laat klant achter met alleen 1 tv + 1 modem ipv 4x tv + modem. 2e Monteur verklaard versterker kapot en vertrekt direct weer. Dit terwijl er niets mis was met de versterker, kabelbreuk bleek de oorzaak van een kabel die simpel te bereiken was.
- Ziggo monteur krijgt 2e tv op slaapkamer niet werkend en zegt dat het aan CI+ ligt. Klein onderzoek wijst uit dat de PTS-02 splitter 1 defecte uitgang heeft. Splitter vervangen 2e tv werkt prima.
- Ziggi monteur komt extra aansluiting in achter woning maken maar sluit aftakelement niet goed aan. 2e monteur verklaard versterker overleden en vertrekt binnen 5 minuten.

Zo kunnen we nog even doorgaan. Soms is de onkunde van de basis inhome monteurs om te huilen en ja hier valt echt iets over te zeggen. Er zijn gelukkig ook deskundigen die wel het werk goed uitvoeren. Maar deze situaties zijn praktijkvoorbeelden die ik mee maak waarbij ik me afvraag waar de monteurs mee bezig zijn.
Wie is de schuldige?
De monteur die niet met onvoldoende kennis de weg op gestuurd word of de werkgever die meer denkt in kwantiteit dan in kwaliteit.
Of te wel zolang er maar iemand is geweest.
De 2 de keer hopen ze een goede monteur te kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
tafmaf schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:28:
[...]
Wie is de schuldige?
De monteur die niet met onvoldoende kennis de weg op gestuurd word of de werkgever die meer denkt in kwantiteit dan in kwaliteit.
Of te wel zolang er maar iemand is geweest.
De 2 de keer hopen ze een goede monteur te kunnen sturen.
Vanuit de werkgever worden er duidelijke instructies meegeven over het vereiste gereedschap, daarnaast moet iedere monteur in dienst zijn een certificering halen om zelfstandig aan het werk te mogen. Deze certificering is toch pittig om te halen.

Zowel Ziggo als de onderaannemers investeren voldoende in zijn personeel, materialen en kennis. De persoon die aan het werk gaat moet hier echter wel mee aan de slag gaan. Dat laatste gaat vaak genoeg fout door verkeerde impulsen. Ziggo zou erop moeten sturen dat het goed gaat en schiet in deze controle dan ook te kort door op verkeerde wijze monteurs te monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:36
MediaZoo schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:33:
[...]

Vanuit de werkgever worden er duidelijke instructies meegeven over het vereiste gereedschap, daarnaast moet iedere monteur in dienst zijn een certificering halen om zelfstandig aan het werk te mogen. Deze certificering is toch pittig om te halen.

Zowel Ziggo als de onderaannemers investeren voldoende in zijn personeel, materialen en kennis. De persoon die aan het werk gaat moet hier echter wel mee aan de slag gaan. Dat laatste gaat vaak genoeg fout door verkeerde impulsen. Ziggo zou erop moeten sturen dat het goed gaat en schiet in deze controle dan ook te kort door op verkeerde wijze monteurs te monitoren.
Moeilijk te halen nou nou valt wel mee.
Ik denk dat ze dat bedel systeem van die enquête de deur maar eens uit moeten gooien.
De monteurs werden meer afgerekend op de cijfer dan hoe ze hun werk deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
JvdW schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:21:
[...]

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tja, niet elk modem is hetzelfde, je vergelijkt nu een TC7210 met een CB en het is niet voor niks dat -10 / +10 aanbevolen is, daarnaast is z'n upstream demping zo op het eerste oog laag waardoor er ruis in het signaal kan komen.

T3 en T4 errors zijn gewoon niet goed.

Dit zijn mijn TC waardes:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VHYFojg.png

En T3/T4 errors kan ik me niet heugen (behalve tijdens werkzaamheden).

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 02-01-2018 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Martinusz schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:29:
[...]

Wat zei de zoekfunctie in dit topic? :)
Hehe gevonden, nogal negatieve reacties erover.Maar ziggo zegt via forum dat het verbeterd is, ben benieuwd.Mocht die niet goed zijn dan kan ik gewoon de oude gebruiken en dan maar over jaartje of 2 eigen modem aanschaffen.

Gaat me vooral om ps4 online gamen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Amaze86 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:59:
[...]

Hehe gevonden, nogal negatieve reacties erover.Maar ziggo zegt via forum dat het verbeterd is, ben benieuwd.Mocht die niet goed zijn dan kan ik gewoon de oude gebruiken en dan maar over jaartje of 2 eigen modem aanschaffen.

Gaat me vooral om ps4 online gamen.
Oude wordt automatisch gedeactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@ArcticWolf Ja, maar kan hem meteen activeren 1 belletje naar ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziggo stuurt niet zomaar een nieuw modem omdat men je toevallig aardig vindt. Sterker nog, die sturen ze liever niet (als in kost geld). De kans is dus groot dat je dit modem krijgt omdat je anders je nieuwe snelheid niet of niet makkelijk kan halen.

Overigens kan je prima gamen op een Connectbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Laatst online: 20:54
Wat is het verschil tussen de technicolor tc7210 en de connect box. Ik heb van de week de eerste (tv7210) gekregen.
Welke is beter?
Ik ben weer terug naar ziggo na glasvezel. Ik overweeg om de WiFi van de tc7210 uit te zetten en alleen twee ap’s van Ubiquiti te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Jasper1975 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:27:
Wat is het verschil tussen de technicolor tc7210 en de connect box. Ik heb van de week de eerste (tv7210) gekregen.
Welke is beter?
Ik ben weer terug naar ziggo na glasvezel. Ik overweeg om de WiFi van de tc7210 uit te zetten en alleen twee ap’s van Ubiquiti te gebruiken.
Jeetje het wordt wel een beetje herhaling van zetten de laatste tijd.
Wat heb je gevonden in dit topic? (het topic staat vol met ervaringen met beide modems)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
fordrwd4ever schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:39:
[...]

Het gaat meer fout met de hoeveelheid tijd die er voor een opdracht staat.

Als ik echt die tijd zou moeten halen, dan gaat meer als 50% van mijn klanten een 2e monteur nodig hebben..

Gelukkig heb ik gewoon een uurloon (in tegenstelling van de meeste andere monteurs..) en kan ik dus gewoon de tijd nemen om een probleem ook echt op te lossen.

De meeste problemen worden inderdaad verookzaakt door oude/slechte kabels en verouderde wcd's en connectors.

Helaas weten de meeste mensen nuet dat de kabels in huis eigen verantwoordelijkheid zijn.
Klantenservice belooft letterlijk van alles, ook dingen die helemaal niet kunnen..

Ik vraag meestal gewoon wat de klant verwacht en zorg ervoor dat alles werkt als ik wegga.
Lijkt me niet meer dan normaal...

En inderdaad, die smeekbede voor de cijfers begin ik niet aan, is toch volkomen waanzin.
Als ZZP-er kun je ieder kwartier dat je in de klant zijn installatie werkt door berekenen. Hier is geen tijd aangebonden. Het is het gemak van ticket vergoeding pakken en klant domein aan klant overlaten.

Ik nam, toen is als ZZP-er aan de gang was, wel de tijd.

Die hele NPS smeekbede is waanzin. Als je monteur nummer zoveel bent die het wel oplost mag je niet zeggen dat je collega's het ook konden oplossen. Nee er wordt verwacht dat je een lul verhaal ophangt en vervolgens zelf om die 8+ smeekt.

Beoordeel je monteurs eerst op First-time-fix en daarna op NPS. Een monteur met een FTF van 70% maar NPS van 9 helpt klanten minder goed dan een 90%/8 persoon. De klant belt (als het goed is) geen vriendelijke monteur om even koffie mee te drinken, maar heeft een issue dat opgelost moet worden. Een vriendelijke monteur die niets oplost is in mijn ogen waardeloos. Liever een hork die puik werk levert dan een gezellige vent waarna ik nog een dag(deel) vrij moet nemen, omdat hij het niet opgelost heeft.

Ik vraag nooit om beoordelingen nu ik voor mezelf zonder tussenkomst van een Ziggo/Guidion/etc. werk. Ik krijg per mail of via mn website vanzelf feedback als de klant tevreden is. Net als mond op mond reclame het ook erg goed doet. Daar haal ik meer voldoening (en inkomsten) uit dan smeken bij een klant voor een 8+ terwijl ze al wantrouwend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 14-09 07:27
Tja, monteurs heb je in alle soorten en maten. Heb het weleens gehad met Eneco. CV was kapot. De eerste friemelde er wat in en blies wat en toen was het goed voor een dag. Daarna dezelfde problemen. Tweede monteur heeft daadwerkelijk iets vervangen en toen was het probleem permanent opgelost. Het dus maar net wie je treft, maar het moet uiteindelijk wel opgelost worden.

Bij m'n pa is laatst iemand geweest om de extra mediabox boven te vervangen (fannetje was kapot). Die jongen zei dat het een bekend probleem was en dat ze niet aan te slepen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Samsung is ook een leuke, je krijgt eerst 30x te horen dat als het probleem niet aan hun ligt dat ik voorrijkosten moet betalen en uur tarief van 80 euro per uur (weet niet meer precies wat het was) ook al heb je on-site garantie... daarna hang je nog eens 6 minuten aan de lijn om allerlei serie nummers door te geven en dan komt er een paar dagen later een monteur met 5 verschillende jasjes :P (Samsung, LG etc...) en die zegt doodleuk, ja dit komt wel vaker voor, 5 minuten later is het opgelost en daarna is hij nog 10 minuten lang bezig met de administratie 8)7

Maar hij had idd een checklist mee om te kijken of het probleem niet door mijn toedoen was opgetreden... :/

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 03-01-2018 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.
MediaZoo schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:49:
[...]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2018 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

JvdW schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:21:
[...]

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waardes op AOP mogen tussen -2 en +12 zitten. Bij de modem is dit -8 tot maximaal +11 dBmV. Qua upstream mag dit minimaal 36 en maximaal 51 dBmV wezen. MER waarde moet tussen 35 en 40 zitten. Dit heet rxMER op je 2e screenshot.
Een POA (splitter dus) schaaft vaak circa 3-4 dB van een signaal af.
Heb je wel de nieuwste AOP+POA en een goede kabel? Dit scheelt vaak al vrij veel.
Het moet er zo uitzien:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QZ1DvKe.png

Heb je ook de juiste kabels tussen de wanddoos en je modem zitten? De juiste is een zwarte kabel met groene ring bij de wanddoos en rode ring bij modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoenez
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 12:13
Ik wou graag mijn connectbox in bridge mode zetten want ik heb een apparaat erachter staan die beter kan routen/vpn etc.

Nu staat de router wel een eindje weg en heb ik naast de modem een android tv kastje met de kabel aangesloten direct op de switch van de modem. Blijft die switch werken op het moment dat de connectbox in bridge mode staat? Of is dan maar 1 poort nog werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djoenez schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:20:
Blijft die switch werken op het moment dat de connectbox in bridge mode staat? Of is dan maar 1 poort nog werkend?
Die blijft niet werken, het is trouwens wel relatief goedkoop op te lossen door tussen de modem en router die je wilt gebruiken een switch te zetten en vanuit de switch een utp kabeltje naar jouw prive router en naar jouw android box, ben je voor minder dan 2 tientjes klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd Ik weet niet wat jij bedoelt, maar je kunt niets tussen de modem en router zetten als deze in bridge staat. Je zult dan vanaf de router een kabel moeten trekken naar die Android box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:08:
@Verwijderd Ik weet niet wat jij bedoelt, maar je kunt niets tussen de modem en router zetten als deze in bridge staat. Je zult dan vanaf de router een kabel moeten trekken naar die Android box.
Je kan prima tussen de modem en de router een switch zetten als de modem in bridge staat, het benaderen van de bestanden op een nas of pc in het netwerk is echter wel een ander verhaal, maar als de android box alleen voor youtube / netflix gebruikt wordt werkt dit en dan moet je inderdaad een kabel extra leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat vind ik een vreemd advies aangezien je maar 1 publiek ip-adres krijgt van het modem in Bridge. Op deze manier heeft een switch totaal geen zin/nut.

Het is Modem -> Router -> Thuisnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:13
Zolang je (managed) switch en router vlans ondersteunen zijn er mogelijkheden.
Of zo'n setup wenselijk, praktisch en optimaal is laat ik in het midden.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-07 11:07
Het verplaatsen van het AOP van de woonkamer naar de meterkast, mag dat zelf uitgevoerd worden?
Of heb ik hier Ziggo voor nodig (gezien de groene kabel omgelegd moet worden)...

nvm, al antwoord gevonden

[ Voor 9% gewijzigd door Simpele1986 op 04-01-2018 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
*nvm*

[ Voor 99% gewijzigd door ArcticWolf op 04-01-2018 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 04:00
Weer een leuk verhaaltje over Ziggo en hun service naar de klant:

Tussen kerst en oud en nieuw rebootte de modem meerdere keren per dag. Zelf had ik dit niet door omdat ik een weekje weg was. Maar de rest van de mensen in huis merkte dat regelmatig de (internet)radio uit viel en dan ook 10 minuten geen internet hadden. Ik werd toen op de hoogte gesteld en ben maar is gaan kijken wat het probleem was.

Na onderzoek bleek dat mijn eigen router(modem staat in bridge) en access points gewoon bleven werken maar dat het Ziggo modem uitviel en een reboot ging doen. Gelijk de voeding maar vervangen omdat die in het verleden ook wel is problemen hebben gehad. Na een uur weer een reboot dus gelijk Ziggo maar gebeld.

De klanten service heeft nog even mijn signaal bekeken en die was goed. Enige oplossing was een andere modem. Ik heb gelijk duidelijk gemaakt dat ik nu een Arris heb en dat ik ook weer een Arris wil en geen Compal. Dit was allemaal geen probleem en het zal geregeld worden.

Nou je kan het wel raden afgelopen woensdag kwam een pakketje met een Compal modem er in. Gelijk maar weer Ziggo bellen. Krijg je het standaard verhaaltje dat de logistieke afdeling gewoon maar een modem van de plank pakt. En dat deze Compal er toch tussen moet omdat het systeem dat wil. Ik heb aangegeven dat ik daar geen belang bij had en dat ze maar een Arris moeten sturen. Dit was niet mogelijk maar een monteur kon wel een Arris brengen en activeren. Dat maar gedaan en die zal aankomen de vrijdag komen (vandaag)

Nou de monteur is net geweest en die had geen Arris bij zich alleen maar Compal. Dus die kon ook niks doen. Op advies van de monteur gelijk ziggo gebeld waar hij bij was. Maar nu konden ze helemaal niks meer voor mij doen. Want als ik nu weer een modem aanvraag is het wel bijna zeker dat ik een Compal krijg.

Dus maar een klacht aan laten maken en kijken of de klachten afhandeling wat kan doen omdat die wat meer kunnen dan de servicedesk.

Ik vind het wel frappant ik heb al jaren ziggo al voor dat het ziggo was en nooit problemen gehad. Maar het laatste jaar is wel echt drama. Veel verbindings-problemen en als je de servicedesk belt krijgen ze het voor elkaar om het vaak anders te doen dan ik vraag en dan gaat het weer mis. Ik vind het gewoon erg vreemd dat zo'n groot bedrijf het zo vaak mis kan doen. Als wij dat als IT afdeling zouden doen binnen het bedrijf hebben we wel wat uit te leggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
SkullboyNL schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:41:
Weer een leuk verhaaltje over Ziggo en hun service naar de klant:

Tussen kerst en oud en nieuw rebootte de modem meerdere keren per dag. Zelf had ik dit niet door omdat ik een weekje weg was. Maar de rest van de mensen in huis merkte dat regelmatig de (internet)radio uit viel en dan ook 10 minuten geen internet hadden. Ik werd toen op de hoogte gesteld en ben maar is gaan kijken wat het probleem was.

Na onderzoek bleek dat mijn eigen router(modem staat in bridge) en access points gewoon bleven werken maar dat het Ziggo modem uitviel en een reboot ging doen. Gelijk de voeding maar vervangen omdat die in het verleden ook wel is problemen hebben gehad. Na een uur weer een reboot dus gelijk Ziggo maar gebeld.

De klanten service heeft nog even mijn signaal bekeken en die was goed. Enige oplossing was een andere modem. Ik heb gelijk duidelijk gemaakt dat ik nu een Arris heb en dat ik ook weer een Arris wil en geen Compal. Dit was allemaal geen probleem en het zal geregeld worden.

Nou je kan het wel raden afgelopen woensdag kwam een pakketje met een Compal modem er in. Gelijk maar weer Ziggo bellen. Krijg je het standaard verhaaltje dat de logistieke afdeling gewoon maar een modem van de plank pakt. En dat deze Compal er toch tussen moet omdat het systeem dat wil. Ik heb aangegeven dat ik daar geen belang bij had en dat ze maar een Arris moeten sturen. Dit was niet mogelijk maar een monteur kon wel een Arris brengen en activeren. Dat maar gedaan en die zal aankomen de vrijdag komen (vandaag)

Nou de monteur is net geweest en die had geen Arris bij zich alleen maar Compal. Dus die kon ook niks doen. Op advies van de monteur gelijk ziggo gebeld waar hij bij was. Maar nu konden ze helemaal niks meer voor mij doen. Want als ik nu weer een modem aanvraag is het wel bijna zeker dat ik een Compal krijg.

Dus maar een klacht aan laten maken en kijken of de klachten afhandeling wat kan doen omdat die wat meer kunnen dan de servicedesk.

Ik vind het wel frappant ik heb al jaren ziggo al voor dat het ziggo was en nooit problemen gehad. Maar het laatste jaar is wel echt drama. Veel verbindings-problemen en als je de servicedesk belt krijgen ze het voor elkaar om het vaak anders te doen dan ik vraag en dan gaat het weer mis. Ik vind het gewoon erg vreemd dat zo'n groot bedrijf het zo vaak mis kan doen. Als wij dat als IT afdeling zouden doen binnen het bedrijf hebben we wel wat uit te leggen.
Maar waarom wil je perse een Arris? :?
Vanwege wifisports of ipv6 full dual stack ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 04:00
Martinusz schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:46:
[...]

Maar waarom wil je perse een Arris? :?
Omdat ik merkbare verschillen heb qua snelheid en stabiliteit met de Arris. Het liefst heb ik helemaal geen Puma6 modem maar dat is nou eenmaal niet anders dus dan heb ik liever 1 die het beste is.
Vanwege wifisports of ipv6 full dual stack ?
Ik heb de modem in bridge dus dat gebruik ik niet.

[ Voor 14% gewijzigd door SkullboyNL op 05-01-2018 14:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
SkullboyNL schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:58:
[...]

Omdat ik merkbare verschillen heb qua snelheid en stabiliteit met de Arris. Het liefst heb ik helemaal geen Puma6 modem maar dat is nou eenmaal niet anders dus dan heb ik liever 1 die het beste is.
Heb je dat getest? Of is het een gevoel?
Kan mij haast niet voorstellen dat bijna dezelfde modems veel verschil zouden geven.
En aangezien je niet beide modems tegelijk aangesloten kunt hebben, hoe sluit je uit dat je lijn niet gewoon instabiel was ten tijde van de Compal? Heb je de Compal lang gebruikt?
[...]
Ik heb de modem in bridge dus dat gebruik ik niet.
Maar dan blijft er toch dezelfde modem over?
Wat hardware en uiterlijk betreft is de Arris TG2492LG identiek aan de Compal CH7465-LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:04:
[...]
Maar dan blijft er toch dezelfde modem over?
[...]
Behalve firmware en gedrag in de extrema.

Dan kies ik ook voor packetloss (Arris) ipv jitter en pakketverlies in langlopende tcp sessies (Compal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 13:36
Hoi hoi, na een uur ziggo-verhalen gezocht en gelezen te hebben ga ik hier mijn vraag stellen - kan ik een eigen modem gebruiken wanneer ik Ziggo klant ben (geen glasvezel maar kabel)? Zo ja, zijn er dan beperkingen of nadelen?

Ik las dat als ik het eigen modem in bridge zet ik dan geen IPv6 kan gebruiken. Klopt dit? Heel veel vertrouwen in de Ziggo helpdesk heb ik niet omdat die, gezien de verhalen, nog wel eens dingen vertellen die niet geheel overeenkomen met de praktijk.

Super bedankt voor de hulp! Als deze vragen op de verkeerde plek zijn gesteld, dan excuus - stuur me a.u.b. door naar het juiste topic/forum }:O

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 00:29:
Hoi hoi, na een uur ziggo-verhalen gezocht en gelezen te hebben ga ik hier mijn vraag stellen - kan ik een eigen modem gebruiken wanneer ik Ziggo klant ben (geen glasvezel maar kabel)? Zo ja, zijn er dan beperkingen of nadelen?

Ik las dat als ik het eigen modem in bridge zet ik dan geen IPv6 kan gebruiken. Klopt dit? Heel veel vertrouwen in de Ziggo helpdesk heb ik niet omdat die, gezien de verhalen, nog wel eens dingen vertellen die niet geheel overeenkomen met de praktijk.

Super bedankt voor de hulp! Als deze vragen op de verkeerde plek zijn gesteld, dan excuus - stuur me a.u.b. door naar het juiste topic/forum }:O
Eigen modem nee, maar gezien je verhaal wil je een eigen router achter de modem/router van Ziggo zetten en dat kan wel, als de modem (die van Ziggo) in bridge stand gezet kan worden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Pagina: 1 ... 67 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic