Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 18:41
ArcticWolf schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:08:
[...]

Welke splitter heb je op je AOP?

UMU, SQ of PTS? (of zelfs Braun?)
De splitter is een POA-3IEC-NL van Braun Telecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ziggo stopt met analoge tv en radio
VodafoneZiggo, het bedrijf waaronder kabelbedrijf Ziggo valt, stelt voor het eerst een concrete termijn aan het uitzetten van doorgifte van analoge tv- en radiozenders.

VodafoneZiggo CEO Jeroen Hoencamp stelt in een interview in NRC Handelsblad dat binnen twee tot drie jaar analoge doorgifte van tv- en radiozenders bij Ziggo tot het verleden behoort. Een definitieve uitschakeldatum heeft Ziggo nog niet gekozen. Hoencamp stelt wel dat de uitschakeling gefaseerd en per regio gaat plaatsvinden. Ondanks dat de topman van VodafoneZiggo hierover met geen woord rept, is de kans aanwezig dat Ziggo al in 2018 in delen van het verzorgingsgebied met de afbouw van het analoge tv-aanbod gaat beginnen. Afhankelijk van de regio geeft Ziggo op dit moment 25 tot 30 tv-zenders analoog door.

Analoog nog belangrijk
Bij Ziggo kijken tussen de 300.000 en 400.000 huishoudens nog analoog naar tv. Dat is rond de tien procent van het aantal klanten van het kabelbedrijf. Hoencamp stelt dat puur economisch gekeken Ziggo nu al met analoge tv had moeten stoppen. Maar de uitschakeling heeft op dit moment een te grote impact op een deel van de Ziggo-klanten. Niet alleen in de huiskamer maar ook in veel slaapkamers, de zogenaamde secundaire televisies, wordt nog analoog gekeken.

Nieuwe diensten
Het uitzetten van analoge tv zorgt niet alleen voor een technisch stabieler netwerk. Ziggo heeft de bandbreedte ook nodig voor de uitrol van nieuwe diensten. Zo heeft het kabelbedrijf een grote ambitie met betrekking tot het aanbieden van Gigabit-internet met snelheden tot 1000Mbps, 1Gbps dus. Verder moet het kabelbedrijf in 2018 de eerste stappen met 4K Ultra HD gaan maken om niet te ver achter bij concurrent KPN te blijven.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:59
@Raven Verwijs dan iig naar het bronartikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het zal ook eens tijd worden dat dat afgeschakeld wordt.. al las ik nou ook al een klachtenregen.. nou ja sommige mensen pissen azijn op elke vorm van verandering..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:44
Beetje stemmingsmakerij ook. 2018 zal nog wel rustig blijven. Dat tegen 2020 analoog afgeschakeld gaat worden dat wisten we eigenlijk al. Vrijwel alle moderne televisies hebben tegenwoordig DVB-C tuners en daarnaast zijn er relatief weinig mensen die nog serieus analoog kijken. Wat mij betreft kan het niet snel genoeg gebeuren eigenlijk :+

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Jim423 schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:46:
Beetje stemmingsmakerij ook. 2018 zal nog wel rustig blijven. Dat tegen 2020 analoog afgeschakeld gaat worden dat wisten we eigenlijk al. Vrijwel alle moderne televisies hebben tegenwoordig DVB-C tuners en daarnaast zijn er relatief weinig mensen die nog serieus analoog kijken. Wat mij betreft kan het niet snel genoeg gebeuren eigenlijk :+
Het enige “probleem” wat er nu nog wellicht is dat mensen radio via analoog luisteren wellicht is er tegen die tijd ook wel een oplossing voor.
We hebben nu ook dab+, maar niet elke radio heeft dat nu nog

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:46:
Toch 10% van ziggo klanten nog, denk vooral voor tv’s boven e.d.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Achja als ik radio luister is het of via DAB+ of Stream het..

Azijnzeik manier: HTPC aanzetten ( of de Enigma2 decoder ) extra stroom verbruik kost meer moeite bladiebladiebla

Easy: via Bluetooth streamen!

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Radio zal ik wel missen via coax maar ja tegen die tijd is mn fnv-aanbieding abo ook wel eens verlopen dus mogen we rond kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MdO82 schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:53:
[...]

Het enige “probleem” wat er nu nog wellicht is dat mensen radio via analoog luisteren wellicht is er tegen die tijd ook wel een oplossing voor.
We hebben nu ook dab+, maar niet elke radio heeft dat nu nog
Wat dacht je van de miljoenen auto radio's die het niet hebben? :+

Maar goed Noorwegen heeft het ook gewoon gedaan:
https://www.nporadio1.nl/...b-wanneer-volgt-nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:08:
[...]

Wat dacht je van de miljoenen auto radio's die het niet hebben? :+

Maar goed Noorwegen heeft het ook gewoon gedaan:
https://www.nporadio1.nl/...b-wanneer-volgt-nederland
gewoon lekker weer een Harkje buiten hangen :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:35
Ziggo zal dan ook vermoedelijk overgaan op iptv.
Ik moet bekennen, wij kijken al jaren niet meer analoog. Ik moet er niet aandenken meer 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Darkz0rs schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:45:
Ziggo zal dan ook vermoedelijk overgaan op iptv.
Ik moet bekennen, wij kijken al jaren niet meer analoog. Ik moet er niet aandenken meer 😁
Nouja IP TV voor zenders die helaas toch een lagere kijkdichtheid hebben klinkt nog niet eens zo gek natuurlijk :P

Denk hier nu bij aan de 8 Franse zenders die binnen de Horizonbox via een App beschikbaar zijn..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Iptv is helemaal niet gek denk ik. Geen 4g instraling meer.
Geen stroomslurpende horizon.. KPN doet het best ik met zijn iptv. Nu vind ik de kwaliteit van Ziggo wel beter, maar kpn is zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:43
Waar ik zelf al enige tijd mee bezig ben, is om digitaal ook boven te krijgen op de slaapkamers.
Of dit nu met een klein kastje op de tv via de webpagina of app is, of dat het gewoon via dvb-c kan zoals nu analoog zonder extra box of dvb-c adapter. Geen idee van het laatste overigens eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ja je kan gewoon digitaal kijken zonder kaart.
Zie hierhttps://www.ziggo.nl/klan...-tv/kijken-zonder-kastje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Daar zat ik idd net te kijken, maar als je de zenders bekijkt zonder kaart, dan hebben ze het bij de commerciële zenders alleen over dat het via de ziggogo app kan. Dus lijkt me dat het aanbod erg karig is. Niet voldoende voor ons aangezien telekids ook nog wel aan staat buiten Disney jr etc. Ben bang dat we tegen die tijd alsnog extra kastjes moet hebben. Of ik moet de go app ergens op kunnen draaien aan de tv, maar dat zou de volgende keuze zijn. Ga iig niet 10 euro in de maand betalen voor nog 2 tv's. Dit is ex UPC gebied trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 19:02
Arunia schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:30:
[...]

Daar zat ik idd net te kijken, maar als je de zenders bekijkt zonder kaart, dan hebben ze het bij de commerciële zenders alleen over dat het via de ziggogo app kan. Dus lijkt me dat het aanbod erg karig is. Niet voldoende voor ons aangezien telekids ook nog wel aan staat buiten Disney jr etc. Ben bang dat we tegen die tijd alsnog extra kastjes moet hebben. Of ik moet de go app ergens op kunnen draaien aan de tv, maar dat zou de volgende keuze zijn. Ga iig niet 10 euro in de maand betalen voor nog 2 tv's. Dit is ex UPC gebied trouwens.
Nee, je kan de commerciële zenders ook bekijken zonder de Ziggo GO app, er staat alleen dat HD alleen beschikbaar is via de Ziggo GO app.

Voor Telekids en Dinsey Jr moet je inderdaad wel een module of een kastje aanschaffen.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Dracoz ah, dat is fijn. Met telekids doelde ik eerder op de zender waar die tegenwoordig op draait. Niet een eigen kanaal. Zag alleen op de telefoon de mededeling over de app. Dus zal er net buiten zijn gevallen.
Disney jr is nu nog, maar zal straks disney zelf zijn. Die zal er dan wel in zitten.
Of het nu HD of sd is, is wat minder relevant. Anders een chromecast om te streamen, maar als het standaard kan met een dvb-c module zonder smart card, dan zijn we gelukkig. En een zorg minder voor boven.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 17-12-2017 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arunia schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:38:
@Dracoz ah, dat is fijn. Met telekids doelde ik eerder op de zender waar die tegenwoordig op draait. Niet een eigen kanaal. Zag alleen op de telefoon de mededeling over de app. Dus zal er net buiten zijn gevallen.
Disney jr is nu nog, maar zal straks disney zelf zijn. Die zal er dan wel in zitten.
Of het nu HD of sd is, is wat minder relevant. Anders een chromecast om te streamen, maar als het standaard kan met een dvb-c module zonder smart card, dan zijn we gelukkig. En een zorg minder voor boven.
Als je een TV hebt met een DVB-C tuner dan hoef je er geen SmartCard in te doen, die is alleen voor het afhandelen van de encryptie samen met een SmartCard. Je kunt alle zender kijken uit dit overzicht: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ (klik op "Zonder smartcard). En dan kun je via DVB-C (dus via coax) de zender uit de kolom "EPG-nummer". Dan is alleen NPO 1, 2 en 4 in HD, de rest in SD.

Dit is wel een ander netwerkID dan als je wel een SmartCard gebruikt. Hier deze info: https://www.ziggo.nl/klan...box%20of%20CI%2B%20module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 20:56
Zat eens te kijken en zakelijk kun je een alles in 1 250/40 mb abonnement nemen.
Zover ik kan zien is het hetzelfde als alles in 1 voor particulieren. Het zou alleen
1 a 2 euro duurder zijn als je de BTW meerekent.

Ziggo helpdesk zegt dat het geen probleem is om dit abonnement als particulier af te nemen,
De upload vind ik heel interessant. En zover ik kan zien is het eigenlijk hetzelfde.
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
sideburn948 schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:01:
Zat eens te kijken en zakelijk kun je een alles in 1 250/40 mb abonnement nemen.
Zover ik kan zien is het hetzelfde als alles in 1 voor particulieren. Het zou alleen

Ziggo helpdesk zegt dat het geen probleem is om dit abonnement als particulier af te nemen,
De upload vind ik heel interessant. En zover ik kan zien is het eigenlijk hetzelfde.
Of zie ik iets over het hoofd?
Zover ik weet klopt het inderdaad zoals je het zegt en kan je het inderdaad als particulier afsluiten, maar je betaald dan nog extra BTW (Wat je dus zelf al zegt) verder zijn er volgens mij geen verschillen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

De korting met Vodafone kan geloof ik niet.

[edit]
Kan wel
https://www.ziggo.nl/zakelijk/alles-in-1/en-vodafone/

[ Voor 15% gewijzigd door hjs op 18-12-2017 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Het scheelt volgens mij iets meer dan 2 Euro.

Ziggo Complete (Zonder bellen): 61,50

Vergelijkbaar Zakelijk: 69,60

Verder krijg je inderdaad gewoon het zelfde modem etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 20:56
Ok bedankt voor de snelle reacties. Top.
Extra upload is toch wel heel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 22:32
Sinds een paar maanden heeft onze Samsung smart tv problemen met RTLXL. Uitzending gemist en youtube zijn al niet meer ondersteund op dit model, maar RTLXL gebruiken we toch nog graag. Nu is het zo dat je iets kan terugkijken, dan de verplichte (harde) reclame, en dan zou de uitzending door moeten gaan. Nu blijft het hangen. Je moet dan eerst stoppen en de uitzending weer opnieuw starten. Doorspoelen naar de reclame en je kan weer verder kijken. Erg irritant.
Onze modem is een Cisco EPC3928AD.
Nu zit er een lage TTL in de verbindingen vanwege de arp tabel is mij verteld.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen ? Ik wil de tv niet in een DMZ zetten of een extra router erbij plaatsen. Wellicht werkt dat wel maar wil ik liever voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 34 jaar (mijn hele leven) kabel TV te hebben gehad, nu volledig ontbundeld.

We hadden het laatste jaar Ziggo complete, maar nadat zij ons automatisch na de verhoging niet op een gelijkwaardig, maar op een 10 euro duurder en 3x zosnel abonnement hadden gezet, besloten te kappen. Zij vonden dit een gelijkwaardig abbo, maar wij waren pas een jaar klant, dus ik denk dat onze inschatting van ons dataverbruik relevanter is dan de hunne. Zeker omdat wij nooit problemen met de snelheid gemeld hebben.

Dit was de reden om aan het rekenen te slaan, te kijken hoeveel kanalen wij nou daadwerkelijk gebruiken en hoeveel uur de TV aanstaat. Dit bleek op zijn hoogst 1 a 2 uurtjes per dag te zijn. Het meeste van ons entertainment komt binnen via internet (Twitch/Amazone Prime & Netflix).

Dus nu overgestapt naar alleen nog glasvezel van T-Mobile, zonder aanvullende diensten. Het voordeel is voldoende om een Knippr abbotje, Netflix en Twitch te betalen, dan houden we zelfs nog geld over om alle F1 races los te kopen en MLB.tv te nemen voor honkbal. Content die we wel kijken, ipv 95% onzin kanalen.

Conclusie na 1 maand is dat bedrijven als Ziggo totaal onnodig zijn. Wij zijn juist meer voor de TV vinden dan hiervoor, want de nieuwe eigen minuscule mediabox, speelt wel alle apps zonder vendorlock, dus we kijken weer meer als gezin TV, dan ieder voor zijn eigen kleine scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

@Verwijderd Wat voor mediabox?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:13:
@Verwijderd Wat voor mediabox?
Een simpel X96 boxje 4K ready met 16gb opslag uit mijn hoofd. Inclusief bluetooth toetsenbordje bij bol 75 euro dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Wat ik over Twitch kan vinden is dit meer voor games of heb ik het mis ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:14:
Wat ik over Twitch kan vinden is dit meer voor games of heb ik het mis ?
Nee het is voor de generatie onder ons ;-) ik moest ook even inlezen. Maar het is een streaming platform waar jongeren dus hun game streamen...

Anderen jongeren bekijken dit dan uren lang...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
stormfly schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:44:
[...]

Nee het is voor de generatie onder ons ;-) ik moest ook even inlezen. Maar het is een streaming platform waar jongeren dus hun game streamen...

Anderen jongeren bekijken dit dan uren lang...
Ah op die manier, kan je kijken hoe iemand een game speelt :)

ik begin oud te worden -O- _O-

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha klopt Twitch is een streaming platform a la Youtube, maar dan dus live. Wij kijken het erg veel, maar wij zijn zelf ook best actieve gamers.

Ik verwacht wel in de toekomst dat U veel meer "normale mensen" kan verwachten op twitch. De gemiddelde leeftijd van kijkers is ook hoger dan U zou verwachten. Meestal eind 20, begin 30, net zoals de streamers zelf. Twitch begint ook samen te werken met diverse "oude media", zo kan U alle seizoenen van Bob Ross legaal kijken op Twitch. Iedere week word er een ander seizoen uitgezonder op "Bob zijn kanaal". Dus er is zeker meer dan alleen gaming.

Ik geloof dat het de toekomst is voor "Live TV", naast Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:00:
Hahaha klopt Twitch is een streaming platform a la Youtube, maar dan dus live. Wij kijken het erg veel, maar wij zijn zelf ook best actieve gamers.

Ik verwacht wel in de toekomst dat U veel meer "normale mensen" kan verwachten op twitch. De gemiddelde leeftijd van kijkers is ook hoger dan U zou verwachten. Meestal eind 20, begin 30, net zoals de streamers zelf. Twitch begint ook samen te werken met diverse "oude media", zo kan U alle seizoenen van Bob Ross legaal kijken op Twitch. Iedere week word er een ander seizoen uitgezonder op "Bob zijn kanaal". Dus er is zeker meer dan alleen gaming.

Ik geloof dat het de toekomst is voor "Live TV", naast Youtube.
Je mag gerust in je termen tikken ;)
Al zie je inderdaad steeds meer het oude tv kijken verdwijnen en on-demand diensten steeds meer terrein winnen.

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 19-12-2017 10:05 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ach "normies" klinkt weer zo... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MdO82 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:53:
[...]

Ah op die manier, kan je kijken hoe iemand een game speelt :)

ik begin oud te worden -O- _O-
Haha ja ik had precies hetzelfde. Pak een boek of onderwerp en verrijk je kennis.

Maar ach als zij gaan werken, is alles verregaand gerobotiseerd en leven ze van het nieuwe basis inkomen. Wat de overheid dan verschaft. Omdat er gewoon minder banen zijn tegen die tijd door robots.

Dan snap ik dat je nu alvast traint om die lange dagen door te komen met Twitch als afleiding 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dexmael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 13:20
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 06:10:
Na 34 jaar (mijn hele leven) kabel TV te hebben gehad, nu volledig ontbundeld.

We hadden het laatste jaar Ziggo complete, maar nadat zij ons automatisch na de verhoging niet op een gelijkwaardig, maar op een 10 euro duurder en 3x zosnel abonnement hadden gezet, besloten te kappen. Zij vonden dit een gelijkwaardig abbo, maar wij waren pas een jaar klant, dus ik denk dat onze inschatting van ons dataverbruik relevanter is dan de hunne. Zeker omdat wij nooit problemen met de snelheid gemeld hebben.

Dit was de reden om aan het rekenen te slaan, te kijken hoeveel kanalen wij nou daadwerkelijk gebruiken en hoeveel uur de TV aanstaat. Dit bleek op zijn hoogst 1 a 2 uurtjes per dag te zijn. Het meeste van ons entertainment komt binnen via internet (Twitch/Amazone Prime & Netflix).

Dus nu overgestapt naar alleen nog glasvezel van T-Mobile, zonder aanvullende diensten. Het voordeel is voldoende om een Knippr abbotje, Netflix en Twitch te betalen, dan houden we zelfs nog geld over om alle F1 races los te kopen en MLB.tv te nemen voor honkbal. Content die we wel kijken, ipv 95% onzin kanalen.

Conclusie na 1 maand is dat bedrijven als Ziggo totaal onnodig zijn. Wij zijn juist meer voor de TV vinden dan hiervoor, want de nieuwe eigen minuscule mediabox, speelt wel alle apps zonder vendorlock, dus we kijken weer meer als gezin TV, dan ieder voor zijn eigen kleine scherm.
Ik begrijp dat het geld bespaard maar zeker voor sport zoals F1 en voor mij ook voetbal vind ik de beeldkwaliteit bedroevend die bijvoorbeeld via ziggo go geleverd wordt.
Dat is ook de enige reden dat ik nog tv heb want ik kijk eigenijk alleen live sport op tv voor de rest stream ik het meeste inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ik vind het wel stoer. En selectief. Je kiest letterlijk je eigen weg. Ik denk dat mijn kids daar nu nog anders over denken. En moeders ook🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
sideburn948 schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:01:
Voorheen had je nog een reden: een vast IP adres (voor
je NAS/server omdat je je eigen mail server/website/agenda etc. hebt draaien).

Maar onze vrienden van Ziggo hebben besloten dat je daar extra voor moet gaan betalen (Pro).
En dan krijg je er meteen meerdere, alsof de gemiddelde ondernemer zit te wachten op tig
"vaste" IP adressen ^^ wat nog meer technisch administratieve rompslomp meebrengt en
het alleen maar ingewikkelder maakt.

Ik wilde onlangs bedrijfsmatig ook overstappen vanwege de upload snelheid wat handig is als klanten grotere media files moeten downloaden van je server of als je een backup NAS op een ander adres hebt draaien. Maar geen vast IP adres en toch meer geld vragen gooide meteen roet in het eten.

Gelukkig kan ik nog een en ander omzeilen doordat Synology een optie heeft.
helaas is er geen glasvezel met een 1:1 up/download op mijn woon/werkadres beschikbaar anders was ik allang weg bij Ziggo.

Laatst eindelijk nVidia Shield aangeschaft voor Netflix/AmazonPrime/Spotify kan daar de ZiggoGo app niet op geinstalleerd worden.

Was altijd heel content met Ziggo (al sinds hun eerste kabelmodem), maar dat lijkt nu echt voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er komen gewoon steeds meer alternatieve manieren om tv te kijken, en ik denk dat Ziggo toch ook wel zal moeten gaan aanpassen naar wat mensen in de toekomst willen.
Het gros van de klanten kijkt vast nog regulier tv en heeft wellicht een Netflix account. Maar zaken als zelf je zenderpakket samen stellen zal toch ook wel een keer van de grond moeten komen, zeker als er steeds betere alternatieven hiervoor komen.

Het is toch debiel dat je 12 euro per maand moet aftikken om 3 specifieke kinder zenders te kunnen bekijken 8)7 (gewoon als voorbeeld en mijn frustratie ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Martinusz schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:14:
Er komen gewoon steeds meer alternatieve manieren om tv te kijken, en ik denk dat Ziggo toch ook wel zal moeten gaan aanpassen naar wat mensen in de toekomst willen.
Het gros van de klanten kijkt vast nog regulier tv en heeft wellicht een Netflix account. Maar zaken als zelf je zenderpakket samen stellen zal toch ook wel een keer van de grond moeten komen, zeker als er steeds betere alternatieven hiervoor komen.

Het is toch debiel dat je 12 euro per maand moet aftikken om 3 specifieke kinder zenders te kunnen bekijken 8)7 (gewoon als voorbeeld en mijn frustratie ;) )
Mwah, in mijn ogen missen alle "alternatieven" als Knippr etc. een hele simpele functionaliteit: het zonder gedoe direct op je TV kunnen afspelen.
Tuurlijk, met een Chromecast kun je een hoop tegenwoordig, maar dan moet je die weer kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pathogen schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:28:
[...]

Mwah, in mijn ogen missen alle "alternatieven" als Knippr etc. een hele simpele functionaliteit: het zonder gedoe direct op je TV kunnen afspelen.
Tuurlijk, met een Chromecast kun je een hoop tegenwoordig, maar dan moet je die weer kopen.
Voor knippr op je tv: koop een Apple TV 4(K) of een Samsung televisie. Beide hebben specifieke apps.
https://www.knippr.nl/samsung-smart-tv
https://www.knippr.nl/apple-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pathogen schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:28:
[...]

Dat is ook nog vrij nieuw natuurlijk, maar kijk even 5 jaar vooruit, zou mij niets verbazen als dit soort alternatieven gewoon direct op je tv te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

meesje schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:33:
[...]

Voor knippr op je tv: koop een Apple TV 4(K) of een Samsung televisie. Beide hebben specifieke apps.
My point exactly. Henk en Ingrid vinden dat een veel te grote drempel, dus normaal TV kijken zie ik voorlopig nog niet in de verdrukking komen.

ZiggoGo kan dit overigens al afvangen. Technisch gezien kunnen ze al iedere mogelijk zendercombinatie aanbieden voor je, alleen is het aantal pakketten nu beperkt.

Maar ja, ik zie TV hier wel steeds meer naartoe gaan. Ik zie het alleen de komende 10 jaar geen bedreiging worden voor "passief" TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 18:36
Ik moet dadelijk bij mijn verbouwing ook al het coax spul vervangen, nu wil ik gaan voor de Koka 9TS kabel met Hirschmann f push connectoren.

Maar ik zag dat de Braun BTV01 inbouwdoos geleverd werd met afdekplaat, weet iemand of ik hier ook een Jung afdekplaat op kan monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:58
dropkikker schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:54:
Ik moet dadelijk bij mijn verbouwing ook al het coax spul vervangen, nu wil ik gaan voor de Koka 9TS kabel met Hirschmann f push connectoren.

Maar ik zag dat de Braun BTV01 inbouwdoos geleverd werd met afdekplaat, weet iemand of ik hier ook een Jung afdekplaat op kan monteren?
Ja dat kan, geen enkel probleem. De BTV-01 is heeft een standaard wcd layout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pathogen schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:51:
[...]
My point exactly. Henk en Ingrid vinden dat een veel te grote drempel, dus normaal TV kijken zie ik voorlopig nog niet in de verdrukking komen.
Ik denk dat als een dienst als knipper ook met opnemen komt, maar vooral met een totaalpakket, inclusief een ontvangerkastje, dat de adoptie nog groter kan zijn. Kastje aansluiten op de TV, stekker erin, UTP erin (of aanmelden op de wifi) en de eerste keer aanmelden (eventueel) en TV kijken maar.

Maar goed, staat los van Ziggo die van oudsher juist een KabelTV (en radio) aanbieder is. In het begin van digitale tv waren er juist veel losse pakketten en dit is juist 1 pakket geworden (nu goedkoper dan de toen losse pakketten). Alleen ik ga geen 12euro per maand betalen voor die ene kinderzender die mijn kinderen willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 20 december 2017 @ 08:38:
[...]

Alleen ik ga geen 12euro per maand betalen voor die ene kinderzender die mijn kinderen willen zien.
Precies, dat vind ik het kwalijke, alleen maar grote pakketten met allerlei zenders erin, waarom niet gewoon een kids pakket, ik wil daar best 2,50-5,00 euro voor betalen, maar nee kan alleen voor 12 euro per maand }:|

Nu maar een Vodafone abbo genomen, dan "krijgen" we in ieder geval wat Kids zenders gratis en kan het 12 euro pakket de deur uit. Maar eigenlijk 'dwingen' ze mij gewoon om ook nog eens een andere mobiele provider te nemen hiervoor }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hmm.. toevallig vandaag in aanraking gekomen met een Connectbox die in IPV6 'mode' staat.

Zijn er meer mensen die daar problemen mee ondervinden?

b.v. :
Bedrade computers konden niet via IPV4 internet op, ping 8.8.8.8 gaf b.v. Host unreachable.
Deed ik een tracert www.google.com ging weer wel en deze gaf dan ook allemaal IPV6 hops.
Kortom de enige reden waarom internet soort van werkt is omdat IPV6 aan staat maar een aantal websites zijn gewoon niet bereikbaar b.v. www.nu.nl e.a.

Ook bepaalde hardware op het netwerk functioneert niet goed, OpenMesh AP's krijgen wel internet maar alleen IPV6 (Led indicatie geeft aan dat ze internet op kunnen), internet zelf werkt niet als je op de AP's inlogt met telefoon/laptop.

DHCP deelt wel gewoon IPV4 adressen uit maar als je dus IPV6 volledig uitschakelt in windows heb je geen internet.

Dit lijkt me ok voor mensen die er om vragen maar niet voor niets vermoedende eigen huis en tuin gebruikers.

Mag hopen dat Ziggo dit niet gemeengoed gaat maken, het andere irritante was dat deze modem schijnbaar een upgrade had gehad en voor de upgrade stond DHCP range op 192.168.1.x range en nu leuk naar 192.168.178.x waardoor er wat gezeur ontstond op het netwerk. (Er stonden namelijk een aantal dingen statisch ingesteld en waren niet meer bereikbaar voor apparaten welke op DHCP stonden.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:55:
[...]

Precies, dat vind ik het kwalijke, alleen maar grote pakketten met allerlei zenders erin, waarom niet gewoon een kids pakket, ik wil daar best 2,50-5,00 euro voor betalen, maar nee kan alleen voor 12 euro per maand }:|

Nu maar een Vodafone abbo genomen, dan "krijgen" we in ieder geval wat Kids zenders gratis en kan het 12 euro pakket de deur uit. Maar eigenlijk 'dwingen' ze mij gewoon om ook nog eens een andere mobiele provider te nemen hiervoor }:|
Ik mis gewoon nog steeds de optie om je zenderpakket compleet naar smaak samen te stellen :P

t gros van de zenders uit M&S XL boeit me geen moert dan moet er toch de keuze zijn om enkele zenders uit t pakket te kunnen afnemen..

Ziggo zelft heeft t over 50+ zenders voor 11,95.. ruwweg 24 cent per zender..
stel dat per zender los 75 cent per maand moet betalen... kan je nog steeds besparen.. tenzij je 16 extra zenders wilt uit dat pakket ;) (dan is het voordeliger om het hele pakket te doen)

Wij blij.. omdat we besparen.. en Ziggo blij omdat ze toch nog wat centen verdienen omdat we dan toch net die 3 zenders willen kijken :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Het is inderdaad gewoon de pest van de structuur die ze gebruiken.
In het verleden had je een apart kids pakket van ik dacht €6,95.

Nu hebben ze dat afgeschaft en moet je het xl pakket nemen, maar krijg je wel het hbo content erbij.
Right en als dat nou zo boeiend is ;)

Betalen per zender zou gewoon de oplossing zijn dat je zelf kunt kiezen welke zenders je wilt en die betaal je.

Hier betalen we eigenlijk €11,95 voor 1 of 2 zenders.
Oké dan heb je het “gemak” van de horizon-box, maar daar is ook niet iedereen zo over te spreken (volgens mij zijn de meningen binnen Ziggo daar ook over verdeeld)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

vroegah had je thema pakketten van 3,50 per stuk ofzo.
Nam je er drie betaalde je een tientje pm.

Toen dat werd afgeschaft was het inderdaad balen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
wat is er nou gemak aan die horizon box?

ik vind mn CI+ modules pas gemak! :7

en voor de enkele keer dat ik iets opneem browse ik gewoon naar het IP van mn enigma2 based STB ( twin tune ) en klik het gewoon aan..

al die on demand rommel boeit me niet...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
SMSfreakie schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:08:
wat is er nou gemak aan die horizon box?

ik vind mn CI+ modules pas gemak! :7

en voor de enkele keer dat ik iets opneem browse ik gewoon naar het IP van mn enigma2 based STB ( twin tune ) en klik het gewoon aan..

al die on demand rommel boeit me niet...
Ik had het ook niet voor niks als “gemak” gezet ;)
Ik weet nog dat mijn vader een paar weken hier was en even thuis bleef omdat hij last van zijn been had.

Had de box nog niet aangezet en deed dat voor hem.

Hij: Duurt het opstarten altijd zo lang ?
Ik: ja inderdaad, maar we zijn het nu wel gewend van dat ding :D

Ik zet hem altijd uit ‘s nachts zodat hij dan geen energie slurpt en hij start beter op.
Ik weiger het om hem in energieklasse hoog te zetten voor die paar seconden sneller.

[ Voor 33% gewijzigd door MdO82 op 20-12-2017 21:15 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
volgens de specs verstookt mij enigma2 bak: Maximum: 65 W normal: 35 W standby: under 1 W

alleen geen idee of dat MET of zonder HDD gemeten wordt want die zit er al niet in :+
opnames direct op de nas schrijven is wel net zo gemakkelijk :P

404 Signature not found

• SB[NL]
  • Niet online
prutser001 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:34:
Hmm.. toevallig vandaag in aanraking gekomen met een Connectbox die in IPV6 'mode' staat.
Exact dat probleem, het hele trage laden of het pas na meerdere malen kunnen opvragen van de niet ladende webpagina's, ontstaat ook bij (sommige) devices die in hun netwerkadapter instellingen IPV6 geactiveerd hebben staan, terwijl de ConnectBox niet eens in IPV6 mode staat.

IPV6 deactiveren in je netwerkdriver op je device als je modem geen IPV6 opties toont hielp in mijn geval ook.
(sowieso kan je deze beter uitzetten vanwege IPv6 leaks icm bijv VPN)

ps
sry als dit bericht tegen de regels ingaat.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

Vandaag vielen opeens allemaal draadloze clients uit. Blijkt dat mijn horizon box opeens DHCP server is. Waarschijnlijk na een update. :(

Bedankt ziggo. Een half uur lopen kloten om erachter te komen wat nou het probleem was.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Jim423
Je kan hem beter ook gewoon koppelen via mijn thuisnetwerk, dat truucje van de DHCP uitgooien via de webinterface is lang niet in alle gevallen stabiel. Sowieso zou ik de Horizon totaal niet in mijn thuisnetwerk opnemen maar dat is een ander verhaal.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• prutser001

prutser001

SB[NL] schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:06:
[...]

Exact dat probleem, het hele trage laden of het pas na meerdere malen kunnen opvragen van de niet ladende webpagina's, ontstaat ook bij (sommige) devices die in hun netwerkadapter instellingen IPV6 geactiveerd hebben staan, terwijl de ConnectBox niet eens in IPV6 mode staat.

IPV6 deactiveren in je netwerkdriver op je device als je modem geen IPV6 opties toont hielp in mijn geval ook.
(sowieso kan je deze beter uitzetten vanwege IPv6 leaks icm bijv VPN)

ps
sry als dit bericht tegen de regels ingaat.
Als ik IPV6 uit zet dan heb ik helemaal geen internet meer, wat ik al aangaf :

Ping 8.8.8.8 - Host unreachable
Tracert www.google.com en dan kreeg ik allemaal IPV6 hops.
Ging ik naar whatsmyip.com kreeg ik een IPV6 IP te zien.
Kortom IPV4 lijkt helemaal niet te werken.

Thuis heb ik gewoon een TC7210 en IPV6 staat wel aan op de PC's in het netwerk en dit geeft helemaal geen problemen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
prutser001 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:21:
[...]
Als ik IPV6 uit zet dan heb ik helemaal geen internet meer, wat ik al aangaf :
Maar zie jij dan wel IPV6 instellingen in je connectbox settings staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

SB[NL] schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 08:14:
[...]

Maar zie jij dan wel IPV6 instellingen in je connectbox settings staan?
Nee helaas kon ik niet in de modem komen (Dit was niet bij mij, zelf gebruik ik de TC7210) Ook hadden ze het wachtwoord van de modem niet.

Afgelopen 2 dagen waren de AP's (Openmesh/Cloudtrax) weer aangemeld in de portal maar rond een uur of 3 vrijdag middag waren ze weer offline. Via teamviewer bleek weer alleen IPV6 mogelijk.

Er was eerder contact gezocht met Ziggo en die gaven aan de modem terug gezet te hebben naar IPV4. Lijkt er op dat de modem dus gistermiddag weer naar IPV6 is omgezet. Waarom Ziggo loopt te kloten is me een raadsel. Die Connectbox is gewoon 10x ruk!

Leuk als je hier om vraagt als Ziggo klant, niet als je 0.0 verstand hebt van computers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 08:23:
[...]

Die Connectbox is gewoon 10x ruk!

.
Hier absoluut geen problemen met de CB. Raar hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
SMSfreakie schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:20:
volgens de specs verstookt mij enigma2 bak: Maximum: 65 W normal: 35 W standby: under 1 W

alleen geen idee of dat MET of zonder HDD gemeten wordt want die zit er al niet in :+
opnames direct op de nas schrijven is wel net zo gemakkelijk :P
Mja dat de ondemand boxen meer gebruiken zal ook wel temaken hebben met de docsis modem die erin zit, enigma2/linux boxen hebben dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
devil-strike schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:03:
[...]

Mja dat de ondemand boxen meer gebruiken zal ook wel temaken hebben met de docsis modem die erin zit, enigma2/linux boxen hebben dat niet.
Terwijl je ook On Demand gewoon via TCP/IP van je normale modem kan afhandelen...
alleen zouden ze dan in die boxen even een kleine switch moeten steken die altijd actief is... 4 poortjes is genoeg immers...

kan je 1tje als invoer gebruiken vanaf je modem / router.. 1tje intern routeren.. en nog 3 voor bijvoorbeeld de gameconsole..

lijkt me met die horizon bakken welke sowieso al 4 ethernet poortjes hebben dat wel moeten kunnen..?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Laatst online: 08:19
whoops er is ook een horizon topic :) even daarheen verplaatst

[ Voor 89% gewijzigd door Wognummer op 23-12-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
SMSfreakie schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 20:02:
[...]

Terwijl je ook On Demand gewoon via TCP/IP van je normale modem kan afhandelen...
alleen zouden ze dan in die boxen even een kleine switch moeten steken die altijd actief is... 4 poortjes is genoeg immers...

kan je 1tje als invoer gebruiken vanaf je modem / router.. 1tje intern routeren.. en nog 3 voor bijvoorbeeld de gameconsole..

lijkt me met die horizon bakken welke sowieso al 4 ethernet poortjes hebben dat wel moeten kunnen..?
Ja moet zeker kunnen, maarja ziggo/upc en software en hardware gaan niet echt samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

meesje schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:33:
[...]

Naast Apple TV ook via Chromecast, op je laptop of pc, je smartfone en tablet. Je kan zenders aan of uitzetten (dit bepaalt mede hoeveel je per maand betaalt aan abonnementskosten). Het heeft uitzending gemist en replay functionaliteit zoals Ziggo het ook heeft.

Punt is wel dat Ziggo weer meer aanbod heeft aan zenders, welke je via Knippr op je buik kunt schrijven. Knippr heeft een beetje het basisaanbod in HD, zoals Ziggo dat heeft maar dan houdt het ook wel op.

Als Ziggo met de ZiggoGo app zich breder gaat oriënteren zoals Knippr dat ook doet, dan heeft Knippr het nakijken. Maar voorlopig zit het er niet in als ik de directeur van VodafoneZiggo Jeroen Hoencamp mag geloven in een interview van vorig weekend in het NRC. Citaat: "Overweegt u om uw tv-app los aan te bieden, ook bij andere providers? „De Ziggo Go-app blijft waar ie is. Laten we eerst onze eigen klanten bedienen.”
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws...ialer-van-worden-a1585196

We zullen het eens zien de komende jaren, aangezien T-mobile (de provider achter Knippr) nu Tele 2 heeft overgenomen en zeker niet stilzit om nog meer klanten af te snoepen bij Ziggo. Nadeel van T-mobile (dat na de fusie tussen Vodafone en Ziggo het glasvezelpakket van Vodafone nu aanbied) dat qua glasvezel het minder dekkend is, en KPN bewust de uitrol van glasvezel op een laag pitje heeft gezet na de overname van Reggefiber. Vroeg of laat moet het gaan wringen, want we willen zometeen niet achterlopen als land ten aanzien van internet waar we nu best goed aan de weg timmeren.

Uiteindelijk zie ik de strijd uitgevochten worden tussen apps als ZiggoGo en Knippr (en wellicht meer alternatieven zoals grote reuzen als Google en Facebook wellicht willen gaan aanbieden, of was het ook Youtube dat kanalen wil gaan aanbieden?). In Amerika zitten ze ook niet stil, en zullen wellicht een poging gaan doen op de Europese markt. Overal waar internet mogelijk is zullen apps en/of een TV OS gaan domineren en de markt bepalen. (maar wat heet: Liberty/UPC/Ziggo is Amerikaans, dus het is een beetje dubbel :+ )

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr.Master schreef op zondag 24 december 2017 @ 03:33:
[...]

Naast Apple TV ook via Chromecast, op je laptop of pc, je smartfone en tablet. Je kan zenders aan of uitzetten (dit bepaalt mede hoeveel je per maand betaalt aan abonnementskosten). Het heeft uitzending gemist en replay functionaliteit zoals Ziggo het ook heeft.

Punt is wel dat Ziggo weer meer aanbod heeft aan zenders, welke je via Knippr op je buik kunt schrijven. Knippr heeft een beetje het basisaanbod in HD, zoals Ziggo dat heeft maar dan houdt het ook wel op.

Als Ziggo met de ZiggoGo app zich breder gaat oriënteren zoals Knippr dat ook doet, dan heeft Knippr het nakijken. Maar voorlopig zit het er niet in als ik de directeur van VodafoneZiggo Jeroen Hoencamp mag geloven in een interview van vorig weekend in het NRC. Citaat: "Overweegt u om uw tv-app los aan te bieden, ook bij andere providers? „De Ziggo Go-app blijft waar ie is. Laten we eerst onze eigen klanten bedienen.”
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws...ialer-van-worden-a1585196

We zullen het eens zien de komende jaren, aangezien T-mobile (de provider achter Knippr) nu Tele 2 heeft overgenomen en zeker niet stilzit om nog meer klanten af te snoepen bij Ziggo. Nadeel van T-mobile (dat na de fusie tussen Vodafone en Ziggo het glasvezelpakket van Vodafone nu aanbied) dat qua glasvezel het minder dekkend is, en KPN bewust de uitrol van glasvezel op een laag pitje heeft gezet na de overname van Reggefiber. Vroeg of laat moet het gaan wringen, want we willen zometeen niet achterlopen als land ten aanzien van internet waar we nu best goed aan de weg timmeren.

Uiteindelijk zie ik de strijd uitgevochten worden tussen apps als ZiggoGo en Knippr (en wellicht meer alternatieven zoals grote reuzen als Google en Facebook wellicht willen gaan aanbieden, of was het ook Youtube dat kanalen wil gaan aanbieden?). In Amerika zitten ze ook niet stil, en zullen wellicht een poging gaan doen op de Europese markt. Overal waar internet mogelijk is zullen apps en/of een TV OS gaan domineren en de markt bepalen. (maar wat heet: Liberty/UPC/Ziggo is Amerikaans, dus het is een beetje dubbel :+ )
Ik heb nog een contract tot juli bij Ziggo. Voor die tijd wil ik eens knippr proberen (gratis maand). Ik ben bang voor de minder goede beeldkwaliteit. Ik lees regelmatig dat de beeldkwaliteit van knippr veel slechter is dan die van Ziggo. Naast Ziggo heb ik ook netflix en (af en toe) een dagpas voor Foxsports Go. Van deze laatste is de beeldkwaliteit een stuk minder dan b.v. FoxSports via de kabel. Maar voor de prijs/kwaliteit (airmiles inwisselen) vind ik het weer zeer acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
Ik heb zelf Knippr wel eens een maand geprobeerd. Het werkt stabiel, leuk op een smartphone of tablet, maar Ziggo op een normale tv is toch een heel stuk beter. Zelfde geldt inderdaad voor Fox Sports. Ik heb ook wat dagpasses ingeslagen tot het eind van het seizoen met Airmiles, maar via Ziggo zelf echt veel betere kwaliteit. Volgens mij zijn de streams bij Fox Sports Go maar 2,5 Mbit hoogstens. Maargoed, het is het mij niet waard om een abonnement van 17,95 op Fox te nemen bij Ziggo hiervoor, zeker omdat bij andere aanbieders het gratis kan met combi voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Martinusz schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:55:
[...]

Ze dwingen je om iets gratis te krijgen...Da's gek.
De logica van je opvatting ontgaat mij geheel. Waar staat geschreven dat extra pakketten gratis moeten zijn? Waarom kost een brood geen €0.25? Waarom moet ik een Samsung S8 kopen om een JBL speaker gratis te krijgen...waarom niet bij een pakje Benbits?

Kom op, get real...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edgarz schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:39:
[...]

Ze dwingen je om iets gratis te krijgen...Da's gek.
De logica van je opvatting ontgaat mij geheel. Waar staat geschreven dat extra pakketten gratis moeten zijn? Waarom kost een brood geen €0.25? Waarom moet ik een Samsung S8 kopen om een JBL speaker gratis te krijgen...waarom niet bij een pakje Benbits?

Kom op, get real...
Oh wacht jij vindt het normaal om 12 euro per maand te betalen om 2 extra zenders te kunnen kijken?
Waar zeg ik dat het gratis moet zijn? Er is nogal een gebied tussen 12 euro en 0 euro, waar ik best bereid ben om te betalen voor een extra zender, maar 12 euro, nee dank je.

een lesje begrijpend lezen zou je trouwens niet misstaan, daar leer je ook wat leestekens inhouden.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 24-12-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Omdat het CI+ topic redelijk "dood" lijkt doe ik mijn vraag ook even hier 8)

Hoi, ik heb een snel vraagje waar hopelijk iemand bevestiging op kan geven.

Kan ik de smartcard uit mijn huidige box gewoon in een CI+ module steken (die ik zelf koop, ipv dat debiele huren bij Ziggo)? Of gaat dat stiekem om een ander "type" smartcard?

Alvast bedankt!

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:16
floppie86 schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:32:

Kan ik de smartcard uit mijn huidige box gewoon in een CI+ module steken (die ik zelf koop, ipv dat debiele huren bij Ziggo)? Of gaat dat stiekem om een ander "type" smartcard?

Alvast bedankt!
Ja dat wekt gewoon. 3 maand terug heb ik ook een 1.3 ci+ module gekocht en daar een smartcard in gedaan. Werkt perfect en je hebt dan ook het ondemand van ziggo als je een 1.3 ci+ module koopt en je tv het ondersteund.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
floppie86 schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:32:

Alvast bedankt!
Meen dat het wel in oud Ziggo gebied werkt, in oud UPC gebied werkt het niet meer. Tijdje geleden een Ziggo smartcard in UPC gebied in een CI+ module gestoken maar werkte niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Zit in oud Ziggo gebied, dus dat gaat goed komen. Bedankt!

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:43

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Twijfel of ik weer ziggo neem. Kan binnenkort ook glasvezel nemen en vind de aanbiedingen (nieuwbouw, geen huidig abonnement) matig.

Geen idee of het helpt als ik naar een ziggo store ga qua aanbiedingen, iemand ervaringen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:47
Bigg Balls schreef op maandag 25 december 2017 @ 08:34:
Twijfel of ik weer ziggo neem. Kan binnenkort ook glasvezel nemen en vind de aanbiedingen (nieuwbouw, geen huidig abonnement) matig.
Tja, hangt ervan af wat je met je PC doet. Toen ik alleen woonde, had ik ook glasvezel maar ik doe veel gamen en uploaden en dat merk je wel. Nu woon ik samen met en bij mijn vriendin en die heeft Ziggo 200/20 maar ik merk het meteen als ik de lijn hier voltrek, kan ik bijna niks meer. Met glasvezel kon ik hem voltrekken wat ik wou, hij gaf geen krimp en dat mis ik wel. Naast de lage latency en upload uiteraard.

Verder qua TV kijken, kan ik geen oordeel vellen. Ik zie niet zo gauw verschil in beeldkwaliteit. De Horizon box ziet er wel gelikt uit, zowel uiterlijk als de interface vergeleken met de "DOS-achtige" Amino kastjes van glasvezel, maar de interface was wel snel van die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02

Geen idee of het helpt als ik naar een ziggo store ga qua aanbiedingen, iemand ervaringen daarmee?
Apart, Ziggo heeft bijna altijd wel een kortingsactie voor nieuwe aanmeldingen. Maar nu niet.
Misschien dat ze tijdens de feestdagen even zo min mogelijk nieuwe klanten willen. Je klantenservice en monteurs willen het liefst ook even vrij.

Je hebt iig wel het voordeel dat je straks ieder jaar kan "opzeggen". En dan gebruik maken van de kortingsactie van de andere provider (glas/kabel) of van het aanbod dat de afdeling klantbehoud doet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:10

Wij hadden glasvezel, maar zijn terug naar Ziggo vanwege een leuke deal die dankzij Vodafone nog aantrekkelijker werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Even een vraagje: binnenkort ga ik op mijzelf wonen. Graag wil ik bij Ziggo blijven, ben tevreden en de aangeboden zenders zijn voor mij prima.

Nu is vraag of Ziggo iets aan acties doet .. is het mogelijk dat zij een bepaalde korting/actie hebben (inc. familielid bijv.)?

Ik ben het helaas nog niet tegengekomen, enkel van Vodafone.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Zou even bellen voor het afsluiten van je nieuwe abonnement. Via de site zie ik geen acties op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst glasvezel nemen en tv van ziggo en dan kijken of er een keer een leuke aanbieding komt. Ziggo is denk ik alleen interessant als je veel tv kijkt, dat is bij glasvezel wat minder fijn (kastjes wat trager enzo). Als je binnenkort weer een FNV actie voorbij ziet komen zou ik pas instappen, dan heb je echt een goede korting.

In 2017 was de fnv actie in het begin van het jaar, ik zou dat even aankijken, kan je echt flink geld besparen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

RocketKoen schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:45:
[...]

. Je klantenservice en monteurs willen het liefst ook even vrij.
Ja monteurs wel maar klantenservice niet echt :O

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:41:
[...]

Ik zou eerst glasvezel nemen en tv van ziggo en dan kijken of er een keer een leuke aanbieding komt. Ziggo is denk ik alleen interessant als je veel tv kijkt, dat is bij glasvezel wat minder fijn (kastjes wat trager enzo). Als je binnenkort weer een FNV actie voorbij ziet komen zou ik pas instappen, dan heb je echt een goede korting.

In 2017 was de fnv actie in het begin van het jaar, ik zou dat even aankijken, kan je echt flink geld besparen.
Wat is FNV precies? Had het eerder voorbij zien komen maar weet niet exact waar de afkorting voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 20:06
Bigg Balls schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:28:
[...]

Wat is FNV precies? Had het eerder voorbij zien komen maar weet niet exact waar de afkorting voor staat.
Federatie Nederlandse Vakbeweging, een werknemersvereniging oftewel een "vakbond".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

AlexFL schreef op woensdag 27 december 2017 @ 02:08:
[...]

Federatie Nederlandse Vakbeweging, een werknemersvereniging oftewel een "vakbond".
Ah, letterlijk de FNV dus de vakbond. Zat al richting technische afkortingen te denken :-)

Ben zelf geen lid en weet niet of dat een probleem is maar ik wacht rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Mijn ervaring met Ziggo medewerker R; "Daar mag ik u niet bij ondersteunen".

Omdat laatst mijn router is overleden teruggevallen op de Ziggo Modem (cisco), hier had ik last van een wegvallende verbinding. Dus nu een connectbox mogen ontvangen, welke veel beter zou moeten werken.
Is dat trouwens standaard van Ziggo, je belt op met een probleem, stap 1 stuur een apparaat op?

Maar, nu is mijn netwerk ingericht op een bepaalde ip-range (met een aantal vaste ip-adressen), maar deze zelfde range kan ik niet instellen in de web interface. Waardoor ik nu niet meer bij, bijvoorbeeld mijn NAS, kan komen. Ik neem aan dat dit überhaupt niet aan te passen is, ook niet met kunst en vliegwerk / command line.

Lang leve Macbooks zonder netwerk aansluiting :( en mijn verloopstukje licht op werk |:(

Dat ik de DNS niet kan wijzigen is gewoon triest, maar dat kan ik altijd nog op het apparaat zelf doen (meer werk).

Hello fellow humans

• Dracoz
  • Laatst online: 14-09 19:02
joint_me schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:18:
Dat ik de DNS niet kan wijzigen is gewoon triest, maar dat kan ik altijd nog op het apparaat zelf doen (meer werk).
Wanneer je zo afhankelijk bent van een bepaalde ip range dan snap ik echt niet dat je gebruik maakt van een standaard modem geleverd door de internet provider.

Waarom schaf je zelf niet gewoon een goede router aan, zet je de connectbox in bridge mode, voila problem solved!

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 23:06
Dracoz schreef op donderdag 28 december 2017 @ 01:45:
[...]

Wanneer je zo afhankelijk bent van een bepaalde ip range dan snap ik echt niet dat je gebruik maakt van een standaard modem geleverd door de internet provider.

Waarom schaf je zelf niet gewoon een goede router aan, zet je de connectbox in bridge mode, voila problem solved!
Ik de connectbox ook in bridge staan. Wilde hem in eerste instantie op de DMZ zetten maar die optie heeft de connectbox niet eens.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Turdie
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik hoorde trouwens laatst van een monteur van Ziggo dat de rek uit de coax kabel er nog niet uit is en dat de snelheid naar 600mbit kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 28-12-2017 04:23 ]

joint_me schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:18:
Mijn ervaring met Ziggo medewerker R; "Daar mag ik u niet bij ondersteunen".

Omdat laatst mijn router is overleden teruggevallen op de Ziggo Modem (cisco), hier had ik last van een wegvallende verbinding. Dus nu een connectbox mogen ontvangen, welke veel beter zou moeten werken.
Is dat trouwens standaard van Ziggo, je belt op met een probleem, stap 1 stuur een apparaat op?

Maar, nu is mijn netwerk ingericht op een bepaalde ip-range (met een aantal vaste ip-adressen), maar deze zelfde range kan ik niet instellen in de web interface. Waardoor ik nu niet meer bij, bijvoorbeeld mijn NAS, kan komen. Ik neem aan dat dit überhaupt niet aan te passen is, ook niet met kunst en vliegwerk / command line.

Lang leve Macbooks zonder netwerk aansluiting :( en mijn verloopstukje licht op werk |:(

Destijds ben ik ook overgegaan van een Cisco (epc3925?) naar de ConnectBox. De IP range van de CB is out-of-the-box afwijkend t.o.v. de out-of-the-box van Cisco. Destijds heb ik op de range van de Cisco het vaste ip-adres van mijn Synology ingesteld.
In de webinterface van de CB heb ik onder DHCP de IP range kunnen wijzigen (192.168.x.x). De x-en zijn variabel. Maar wellicht is deze wijziging in IP nog niet afdoende voor jou?
Volgens mij als je draadloos connect met de CB kun je de DHCP IP range wijzigen en na een reboot, moet je netwerk het gewoon weer doen. Je hebt dan geen utp verloopstukje nodig. Behalve als 192.168.x.x voor jou niet voldoet.

Dat van het DNS niet kunnen wijzigen klopt. Had ik graag anders gezien toen ik destijds een keer een keer met Pi-Hole aan de slag wilde gaan, maar ach..... wat een @Dracoz al aangeeft, als je zelf controle wil hebben, is het altijd beter om een eigen router aan te schaffen.

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Dracoz schreef op donderdag 28 december 2017 @ 01:45:
[...]

Dat was ook zo, maar mijn router ging stuk. En ik zit nu midden in een verbouwing en dacht even makkelijk te kunnen doen.

Ik heb genoeg aan mijn hoofd daardoor op dit moment, netwerk komt als de verbouwing klaar is. Dit is mijn eerste keer dat ik een jip&janneke modem gekregen heb van een provider.

Hello fellow humans

• darkrain
  • Laatst online: 10:55

darkrain

Moderator Discord

Geniet

shadowman12 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 04:22:
Ik hoorde trouwens laatst van een monteur van Ziggo dat de rek uit de coax kabel er nog niet uit is en dat de snelheid naar 600mbit kan.
Of met Docsis 3.1 richting gigabit zie ook https://www.nlconnect.org/wat-is-docsis-3-1-factsheet/ ;)

Tweakers Discord

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:15
Mij is verteld dat in 2018 de snelheid (voor zakelijk iig) richting 1,5 Gbit gaat

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
meesje schreef op donderdag 28 december 2017 @ 06:02:
[...]

Dat van het DNS niet kunnen wijzigen klopt. Had ik graag anders gezien toen ik destijds een keer een keer met Pi-Hole aan de slag wilde gaan, maar ach..... wat een @Dracoz al aangeeft, als je zelf controle wil hebben, is het altijd beter om een eigen router aan te schaffen.
Ik heb op mijn Raspberry ook pi-hole draaien.
Op de CB heb ik dhcp uitgezet en DNS gewijzigd naar het ip van de pi. Vervolgens regel je binnen pi-hole dhcp en DNS. Dus met die combi kan je toch voor andere DNS servers gaan. Werkt perfect.

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Zojuist weer een storing bij Ziggo achter de rug... ;(

Sinds gisteren was ineens alles (tv, internet, bellen) down. Op de Ziggo storingspagina werd gemeld dat dit gisterenavond om 23:00u opgelost zou zijn. Na het verstrijken van deze tijd werd de tijd op 02:00u gezet. Vervolgens veranderde deze tijd in 05:00u, vervolgens in 08:00u en toen deze tijd eenmaal verstreken was werd er maar geen tijd meer bijgezet. Wat er nu precies aan de hand is en waarom het zolang duurt is volledig onbekend. Ook de helpdesk biedt hierin geen soelaas. Vanochtend gebeld maar, nadat ik op vriendelijke wijze aangaf toch wat meer informatie te willen i.p.v. 'u moet er maar vanuit gaan dat we ermee bezig zijn' werd de verbinding verbroken. ;w

Anno 2017 is internet geen luxeproduct meer. We hebben het nodig voor onze informatievoorziening, werk, sociale contacten. Het kan dat er dan dingen misgaan, maar gewoonweg geen informatie verstrekken omtrent de storing vind ik een zeer trieste zaak. Wanneer je uitlegt wat er aan de hand is en waarom het niet in een uurtje gefixt is heeft de klant misschien nog begrip, dat heb ik nu in ieder geval niet.

Zojuist is de storing eindelijk opgelost dus ik dacht eerst maar even mijn recente Ziggo-ervaring posten. Nu wachten op het voorjaar want dan komen ze eindelijk glas aansluiten (ligt al in de voortuin :) ) en dan ben ik eindelijk weer van dat megalomane kabelbedrijf verlost :w

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 10:58
Harrie_ schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:14:

Sinds gisteren was ineens alles (tv, internet, bellen) down. Op de Ziggo storingspagina werd gemeld dat dit gisterenavond om 23:00u opgelost zou zijn. Na het verstrijken van deze tijd werd de tijd op 02:00u gezet. Vervolgens veranderde deze tijd in 05:00u, vervolgens in 08:00u en toen deze tijd eenmaal verstreken was werd er maar geen tijd meer bijgezet. Wat er nu precies aan de hand is en waarom het zolang duurt is volledig onbekend. Ook de helpdesk biedt hierin geen soelaas. Vanochtend gebeld maar, nadat ik op vriendelijke wijze aangaf toch wat meer informatie te willen i.p.v. 'u moet er maar vanuit gaan dat we ermee bezig zijn' werd de verbinding verbroken. ;w

Anno 2017 is internet geen luxeproduct meer. We hebben het nodig voor onze informatievoorziening, werk, sociale contacten. Het kan dat er dan dingen misgaan, maar gewoonweg geen informatie verstrekken omtrent de storing vind ik een zeer trieste zaak. Wanneer je uitlegt wat er aan de hand is en waarom het niet in een uurtje gefixt is heeft de klant misschien nog begrip, dat heb ik nu in ieder geval niet.

Zojuist is de storing eindelijk opgelost dus ik dacht eerst maar even mijn recente Ziggo-ervaring posten. Nu wachten op het voorjaar want dan komen ze eindelijk glas aansluiten (ligt al in de voortuin :) ) en dan ben ik eindelijk weer van dat megalomane kabelbedrijf verlost :w
De helpdesk weet vaak nog minder dan er op de website staat als storingen. Of je nu bij Ziggo, KPN, of elke andere provider zit je krijgt niet meer info dan: "We werken eraan heb geduld.".

Glasvezel is ook niet heilig en ligt er ook bij een kabelbreuk uit. Iets wat bij HFC of xDSL niet anders is en niet weggenomen wordt door van provider te wisselen. Kabels breken en daar is lang niet altijd iets aan te doen. Als praktijkvoorbeeld haal ik hier mijn glasvezel verbinding aan. In het core-netwerk van onze provider is begin deze maand een glasvezel geraakt bij graafwerkzaamheden. Het halve netwerk lag hierdoor 11 uur plat, omdat ze moeite hadden de glasvezels aan elkaar te lassen (het waren nogal wat vezels). Glasvezel is niet zo superieur vergeleken met andere technieken. Op fysiek niveau is het zelfs kwetsbaarder dan elke andere kabel techniek.

Daarnaast is internet slechts voor werk noodzaak. We zien het als eerste levensbehoefte maar niemand komt in problemen als het niet werkt. Zonder internet kun je gewoon naar buiten om interactie te zoeken met anderen, deelnemen aan het openbare sociale verkeer en deelnemen aan de "offline" economie. Daarnaast heeft een overgrote meerderheid meerdere internet aansluitingen tot zijn beschikking (Vast,mobiel,buren,etc).

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:41:
[...]

Heb die ook een jaar gehad. Was inderdaad een leuke aanbieding. Het MAX pakket voor de prijs van Complete. Ik moet sowieso dit omzetten op 5 januari, dan loopt de aanbieding af.

Volgens mij kun je daarna toch gewoon weer de FNV aanbieding gebruiken mocht die weer voorbij komen?
MediaZoo schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:26:
[...]

De helpdesk weet vaak nog minder dan er op de website staat als storingen. Of je nu bij Ziggo, KPN, of elke andere provider zit je krijgt niet meer info dan: "We werken eraan heb geduld.".

Glasvezel is ook niet heilig en ligt er ook bij een kabelbreuk uit. Iets wat bij HFC of xDSL niet anders is en niet weggenomen wordt door van provider te wisselen. Kabels breken en daar is lang niet altijd iets aan te doen. Als praktijkvoorbeeld haal ik hier mijn glasvezel verbinding aan. In het core-netwerk van onze provider is begin deze maand een glasvezel geraakt bij graafwerkzaamheden. Het halve netwerk lag hierdoor 11 uur plat, omdat ze moeite hadden de glasvezels aan elkaar te lassen (het waren nogal wat vezels). Glasvezel is niet zo superieur vergeleken met andere technieken. Op fysiek niveau is het zelfs kwetsbaarder dan elke andere kabel techniek.

Daarnaast is internet slechts voor werk noodzaak. We zien het als eerste levensbehoefte maar niemand komt in problemen als het niet werkt. Zonder internet kun je gewoon naar buiten om interactie te zoeken met anderen, deelnemen aan het openbare sociale verkeer en deelnemen aan de "offline" economie. Daarnaast heeft een overgrote meerderheid meerdere internet aansluitingen tot zijn beschikking (Vast,mobiel,buren,etc).
Mijn complimenten! Netjes verwoord, zowel het technische stuk als over de eerste levensbehoefte.
Voor werk is internet natuurlijk tegenwoordig erg belangrijk, maar voor sociaal.....

Verwijderd

Harrie_ schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:14:

..blah gewist

8)7

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 28-12-2017 22:08 ]

Pagina: 1 ... 66 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic