Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:02
Jim423 schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:18:
Dan zal het geen cap. probleem zijn. Als het modem het enige is wat aangesloten is met een vers kabeltje zou ik een monteur laten komen. Kan een upstream noise probleem zijn in de wijk maar ook een probleem met je AOP/groene kabel. Dit kan een monteur allemaal uitlezen.

[...]

Klinkt alsof je CB geen signaal krijgt vanaf de coax. Bij wijze van test sluit hem direct aan op het binnenkomende punt in de meterkast of woonkamer als er in de meterkast geen coax zit. (Alle tvs dus even los) Als er signaal is zal het tweede lampje onder de WiFi (een @ of pijltjes) groen gaan branden.
Heb de groene kabel direct op de aansluiting zitten en boem ik heb weer toegang tot mijn WiFi.

Wat kan het probleem nu zijn dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 22:12
roel17 schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:46:
[...]

Heb de groene kabel direct op de aansluiting zitten en boem ik heb weer toegang tot mijn WiFi.

Het eerste probleem is al dat je je groene kabel op het modem hebt aangesloten, dat hoort niet zo. Ziggo even bellen en aangeven dat het zo aangesloten zit, ze zullen waarschijnlijk een monteur sturen om een fatsoenlijk AOP te laten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:44
jaspersvensk schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:52:
[...]
Het eerste probleem is al dat je je groene kabel op het modem hebt aangesloten, dat hoort niet zo. Ziggo even bellen en aangeven dat het zo aangesloten zit, ze zullen waarschijnlijk een monteur sturen om een fatsoenlijk AOP te laten installeren.
Als je nou even verder leest.... is dit dus een test.
roel17 schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:46:
[...]

Ergens tussen de groene kabel en je modem zit dus iets niet goed. Kan de wandcontactdoos zijn, kan een splitter zijn, kan een stekker zijn. Welke signaalwaardes heb je direct op groen in het modem?

[ Voor 3% gewijzigd door Jim423 op 10-12-2017 13:39 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixadus
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-04-2024
1337aldi schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:02:
[...]

Ik kwam er niet uit met de helpdesk, gevraagd of ze mij willen terugzetten naar IPV4 en sindsdien is het opgelost. Geen zin om IPV6 proefpersoon te zijn.
Ook hier in de regio Purmerend hetzelfde probleem. Internet pagina's moeilijk bereikbaar, maakt niet uit of het google.com of buienradar.nl is (om maar een paar voorbeelden te noemen). Ze geven allemaal óf de melding "server niet gevonden" of laden steeds maar een beetje. Rechtstreeks op het modem of via een switch maakt niet uit. Via Wifi gaat het iets beter. Diablo kost twintig of dertig pogingen om binnen te komen maar daarna kun je gewoon gamen.

Deze klacht kwam spontaan op zaterdag een week geleden plotseling tevoorschijn. Twee dagen zitten zoeken (virus scanner, malwarbytes erover heen halen, drivers opnieuw installeren, direct op het modem aansluiten, modem resetten, nieuw kabel maken en aansluiten - niets hielp).

Zondag's Ziggo gebeld. Jonge dame hoort het verhaal en gaat intern een test starten. Geeft aan dat er een waarde niet helemaal lekker loopt. Ze plant een afspraak in en vervolgens is de monteur afgelopen woensdag langs geweest. Die hoort het verhaal aan vervangt de aansluiting in de muur (meneer, die is heel erg oud. Die moet vervangen worden). Hij vervangt het en geeft aan dat het nu allemaal goed moet zijn. Uiteraard niet, Hij wilde dat niet geloven totdat hij inderdaad constateerde dat het niet goed gaat. Een modem vervangen ging niet omdat hij dat niet mocht. Er wordt een nieuwe gestuurd (het wordt een Compal - ik heb nu een EPC3928AD). Dus de monteur gaat weg zonder dat het probleem is opgelost. Terzijde vroeg hij mij wel een 10 als beoordeling te geven omdat hij anders problemen krijgt.

Ik heb de volgende dag Ziggo gebeld over de levertijd en het verzoek van de monteur. Ze gaf aan de levertijd ongeveer een week is omdat Ziggo op dit moment stevige leveringsproblemen heeft. Voor wat betreft het verzoek van de monteur vond men het ook zeer vreemd dat dit gevraagd werd. Dit hoort niet volgens hun.

Mijn vraag aan jullie is of dit probleem is opgelost met een Compal modem of dat er iets anders aan de hand is. Ik hoor graag jullie suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Wat mij betreft zijn steevast enkele websites die niet laden eigenlijk nooit een modemprobleem.
Maar het probleem is ook gewoon bekend toch? Dus afwachten op een oplossing, hou community in de gaten. Een modemswap heeft dan ook geen nut tenzij je op een ander profiel dan wordt gezet, bijv IPv4 native of een andere DNS o.i.d. wat het probleem oplost. Als het nog kan zou ik persoonlijk de Compal annuleren. Misschien vragen of je naar IPv4 native kan ipv de IPv6 DS Lite aansluiting? Dit schijnt het probleem (grotendeels) op te lossen. Moet je vermelden dat je poorten wilt forwarden voor je camerasysteem of PS4.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:44
Yes, IPv4 aanvragen lijkt mij het beste voor nu, mijn problemen waren namelijk met een Compal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ja ik denk niet echt dat het aan de CB ansich ligt, maar meer dat oudere modems (zeker in fUPC) niet op DS-Lite draaien. (CGNAT). Enkele oudere modems doen wel DS-Lite, (fZiggo) zoals de 3928AD en deze hebben ook gewoon last. Door te switchen van DHCP met DS-Lite met de ConnectBox vermindert het probleem ook schijnt het. Maar dat gaat volgens mij niet met de oudere modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:09
Hallo, toekomstig Ziggo klant hier,

In de OP staat dat Ziggo geen nieuwsgroepen heeft, betekent dit ook dat ik niets kan downloaden via bijvoorbeeld Spotnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bakkertje_01 schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:20:

In de OP staat dat Ziggo geen nieuwsgroepen heeft, betekent dit ook dat ik niets kan downloaden via bijvoorbeeld Spotnet?
Alleen als je ergens anders toegang krijgt tot een newsserver. Betaald oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bakkertje_01 schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:20:

Voor een beperkte groep zijn deze nu nog beschikbaar, voor nieuwe klanten sowieso niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
fordrwd4ever schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:05:
Dat van die 10 voor de enquete kan ik je wel uitleggen..

Ziggo gebruikt het Amerikaanse systeem voor de score..

Dus 0 tm 7 is negatief, 8 is neutraal en pas een 9 of een 10 is goed.

Slaat helemaal nergens op en ik begin er ook nooit over.
Vind het belangrijker dat alles goed werkt als dat cijfer..

Maar ja, probeer dat Ziggo maar wijs te maken.(niet dus...)
Ik herken het verjhaal van de andere service centers ook wel.
Onze meldkamer is sinds een jaar ook bezig met dat feedex scores :)
Door de managersgroep weggezet als super, fantabulastisch en nog meer, we zouden hier onze eigen professionaliteit kunnen uitfilteren.

Nu een jaartje verder lopen ze tegen een probleem aan, diverse collega's die door de leidinggevende als 'middelmaat' geclassificeerd zijn, komen 'per ongeluk' in de top 5 te staan.
Nu klopt het systeem niet, er zijn ook 'andere' maatstaven :|

Ik beantwoord dat soort enquetes altijd naar 'waarheid' ben ik tevreden over de inzet krijgen ze een 8 of meer.
Als het probleem niet is opgelost, maar dit niet door de monteur / medewerker komt, krijgt de medewerker een hoog cijfer.
Die mensen kunnen ook niet helpen dat 'het systeem' rot is ;)

De monteur die bij mij komt, en met zijn pet ernaar gooit, zal dan ook niet hoog scoren, imho kunnen ze met een telefoontje naar hun supervisor vast wel voor elkaar krijgen dat het modem omgeruild kan worden.
< nooit aan de orde geweest hier, dus geen ervaring met de monteurs-voorraad >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:24
FreshMaker schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 01:49:
[...]

Ik herken het verjhaal van de andere service centers ook wel.
Onze meldkamer is sinds een jaar ook bezig met dat feedex scores :)
Door de managersgroep weggezet als super, fantabulastisch en nog meer, we zouden hier onze eigen professionaliteit kunnen uitfilteren.

Nu een jaartje verder lopen ze tegen een probleem aan, diverse collega's die door de leidinggevende als 'middelmaat' geclassificeerd zijn, komen 'per ongeluk' in de top 5 te staan.
Nu klopt het systeem niet, er zijn ook 'andere' maatstaven :|

Ik beantwoord dat soort enquetes altijd naar 'waarheid' ben ik tevreden over de inzet krijgen ze een 8 of meer.
Als het probleem niet is opgelost, maar dit niet door de monteur / medewerker komt, krijgt de medewerker een hoog cijfer.
Die mensen kunnen ook niet helpen dat 'het systeem' rot is ;)

De monteur die bij mij komt, en met zijn pet ernaar gooit, zal dan ook niet hoog scoren, imho kunnen ze met een telefoontje naar hun supervisor vast wel voor elkaar krijgen dat het modem omgeruild kan worden.
< nooit aan de orde geweest hier, dus geen ervaring met de monteurs-voorraad >
Wat jammer is als de monteur een 8 krijgt dan staat dit gelijk aan een onvoldoende.
Teveel 8ten geen contract verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
Advies gevraagd:

Ik ben sinds 1 december verhuist van een appartement naar een woning. Bij Ziggo op 12 september al aangegeven te verhuizen, maar dit hebben ze niet goed in het systeem gezet. Na veel ellende en telefoontjes werkte op 6 december internet en TV.

Voor de TV heb ik een nieuwe COAX-kabel moeten trekken van ongeveer 20 meter (iets minder). Op de Horizon box geeft hij aan dat de signaalkwaliteit uitstekend is, maar de sterkte zwak. Wat kan ik hier het beste mee doen? Apps zoals Netflix laden erg langzaam, en is niet bruikbaar. TV kijken gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

Bioflap schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:49:
Advies gevraagd:

Ik ben sinds 1 december verhuist van een appartement naar een woning. Bij Ziggo op 12 september al aangegeven te verhuizen, maar dit hebben ze niet goed in het systeem gezet. Na veel ellende en telefoontjes werkte op 6 december internet en TV.

Voor de TV heb ik een nieuwe COAX-kabel moeten trekken van ongeveer 20 meter (iets minder). Op de Horizon box geeft hij aan dat de signaalkwaliteit uitstekend is, maar de sterkte zwak. Wat kan ik hier het beste mee doen? Apps zoals Netflix laden erg langzaam, en is niet bruikbaar. TV kijken gaat prima.
Een versterker tussen plaatsen?
Edit: Zo'n eentje dus

Ik had in mijn vorige appartement ook last van zwakke signaal. Bij mij heeft de monteur deze geplaatst (hoefde er niks voor te betalen). Zie nu dat deze krengen best duur zijn :X

[ Voor 17% gewijzigd door iMars op 12-12-2017 07:56 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:00
Ik lees dat er nogal veel problemen zijn met online gaming en de connect box. Hoe erg zijn deze problemen?
Ik heb nu de Ubee modem maar heb sinds een aantal weken dat mijn internet er zomaar mee stopt.
Het modem blijft wel verbinding houden maar op lan en wlan krijg ik geen internet meer. Kan het zelfs reproduceren door te inloggen op http://sam.ah.nl/ dan valt ie direct uit. Kwartier later doet ie het weer. Reset enzo natuurlijk geprobeerd. In de log staat niks.
Nu sturen ze mij dus een nieuwe modem maar lees nu al die negatieven berichten erover :( .

[ Voor 6% gewijzigd door kadooosh op 12-12-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:26
kadooosh schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:42:
Ik lees dat er nogal veel problemen zijn met online gaming en de connect box. Hoe erg zijn deze problemen?
Ik heb nu de Ubee modem maar heb sinds een aantal weken dat mijn internet er zomaar mee stopt.
Het modem blijft wel verbinding houden maar op lan en wlan krijg ik geen internet meer. Kan het zelfs reproduceren door te inloggen op http://sam.ah.nl/ dan valt ie direct uit. Kwartier later doet ie het weer. Reset enzo natuurlijk geprobeerd. In de log staat niks.
Nu sturen ze mij dus een nieuwe modem maar lees nu al die negatieven berichten erover :( .
:/ begin eens met lezen van dit topic, deze vraag alleen al is al 10x gesteld en het onderwerp is al meer dan 10 pagina's besproken. Als je daarna nog specifieke vragen hebt, laat het weten!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
iMars schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:54:
[...]

Een versterker tussen plaatsen?
Edit: Zo'n eentje dus

Ik had in mijn vorige appartement ook last van zwakke signaal. Bij mij heeft de monteur deze geplaatst (hoefde er niks voor te betalen). Zie nu dat deze krengen best duur zijn :X
Ah, dan ga ik straks maar eens bellen met Ziggo! Ik vind dat ze mij nog wel verschuldigd zijn na de slechte afhandeling bij de verhuizing :)

Maar het traag/niet laden van Netflix e.d. komt dus doordat de sterkte zwak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Bioflap schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:35:
[...]

Ah, dan ga ik straks maar eens bellen met Ziggo! Ik vind dat ze mij nog wel verschuldigd zijn na de slechte afhandeling bij de verhuizing :)

Ik heb geen ervaring met Netflix icm Horizon, ik gebruik daar mijn Apple TV voor. Maar dat zou zo maar kunnen lijkt me, zwak signaal betekend meestal ook langzamer verbinding, maar nogmaals, heb geen ervaring met jouw combo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Check ook even of je de laatste horizon (mediabox xl) softare update er al op hebt staan.
Zou iets van 3.42 moeten zijn, die zou problemen met Netflix ook moeten verhelpen, signaal aansluiting moet natuurlijk ook wel goed zijn daarnaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 10:58
[...]

Een versterker ga je niet krijgen van ze. Alleen monteurs verkopen die nog tijdens een monteur bezoek.

Traag laden van Netflix heeft weinig te maken met signaal sterkte. Als de kwaliteit 100% is is de sterkte al voldoende. Echter kunnen er andere zaken spelen waardoor de Horizon funny kan doen. Denk er wel om dat alles na het AOP jouw eigen verantwoording is die Ziggo zelden op zich neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
MediaZoo schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:43:
[...]

Een versterker ga je niet krijgen van ze. Alleen monteurs verkopen die nog tijdens een monteur bezoek.

Traag laden van Netflix heeft weinig te maken met signaal sterkte. Als de kwaliteit 100% is is de sterkte al voldoende. Echter kunnen er andere zaken spelen waardoor de Horizon funny kan doen. Denk er wel om dat alles na het AOP jouw eigen verantwoording is die Ziggo zelden op zich neemt.
Net gebeld met Ziggo en a.s. vrijdag komt er een monteur langs. Vorige monteur heeft alleen de kabel in het buurthuis aangesloten en is daarna vertrokken. Nergens een controle uitgevoerd of iets dergelijks.

Op de Horizon box zie ik dat het signaal uitstekend is en de sterkte zwak. Volgens Ziggo is de sterkte en kwaliteit slecht, ook het retoursignaal. Hiervoor komt dus de monteur langs om het te checken. Daarnaast gaf hij aan dat interactieve TV niet mogelijk zal zijn zolang de verbinding zo slecht is.

We gaan het zien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Vanmiddag abonnement laten aanpassen, Alles-in-1 40/4 naar Alles-in-1 zakelijk 60/10 met eerste 3 maanden voor helft van de prijs. Prijs per maand is ook niet heel veel meer dan wat ik nu betaal (van 47,50 incl BTW naar 45 excl BTW). Medewerker van de chat kon me niet vertellen of ik nieuwe apparatuur ga krijgen, hoop eerlijk gezegd zelf van niet, maar we gaan het zien.

40 -> 60Mbit zegt me niet zoveel, maar 4 -> 10Mbit upload is meer dan welkom voor die paar euro extra per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

_JGC_ schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:27:
Vanmiddag abonnement laten aanpassen, Alles-in-1 40/4 naar Alles-in-1 zakelijk 60/10 met eerste 3 maanden voor helft van de prijs. Prijs per maand is ook niet heel veel meer dan wat ik nu betaal (van 47,50 incl BTW naar 45 excl BTW). Medewerker van de chat kon me niet vertellen of ik nieuwe apparatuur ga krijgen, hoop eerlijk gezegd zelf van niet, maar we gaan het zien.

40 -> 60Mbit zegt me niet zoveel, maar 4 -> 10Mbit upload is meer dan welkom voor die paar euro extra per maand.
Heb dat ook zo gedaan, en mijn verhuizing als moment gekozen om dit te effectueren. Als "nieuwe" klant kreeg je namelijk zelfs 6 maanden 50% korting, enige verschil is dat ik er geen telefonie bij genomen heb.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
RomeoJ schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:44:
[...]

Heb dat ook zo gedaan, en mijn verhuizing als moment gekozen om dit te effectueren. Als "nieuwe" klant kreeg je namelijk zelfs 6 maanden 50% korting, enige verschil is dat ik er geen telefonie bij genomen heb.
Telefoon zou er ook wel af kunnen hier, enige voordeel is dat je voor 2,50 nu onbeperkt de klantenservice kunt bellen, verder is ie schijtduur om mee te bellen. Weet niet eens wat de tarieven zijn, die zijn voor Ziggo Zakelijk niet te vinden nml.
Vind de vaste telefoon naast mobiel wel handig verder, zolang Vodafone nog geen mast heeft opgezet blijft het bereik hier knudde. Vergunning is inmiddels verleend, bezwaar niet meer mogelijk, dus ik verwacht wel dat er komend jaar een mast komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

_JGC_ schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:48:
[...]

Telefoon zou er ook wel af kunnen hier, enige voordeel is dat je voor 2,50 nu onbeperkt de klantenservice kunt bellen, verder is ie schijtduur om mee te bellen. Weet niet eens wat de tarieven zijn, die zijn voor Ziggo Zakelijk niet te vinden nml.
Vind de vaste telefoon naast mobiel wel handig verder, zolang Vodafone nog geen mast heeft opgezet blijft het bereik hier knudde. Vergunning is inmiddels verleend, bezwaar niet meer mogelijk, dus ik verwacht wel dat er komend jaar een mast komt.
Klantenservice is voor Ziggo Zakelijk klanten gratis: 0800 0620.

Ook particulieren kunnen hier op binnenkomen om vervolgens doorgeschakeld te worden naar de particuliere klantenservice, is (of was voorheen) zelfs een aparte menukeuze voor. Nog een reden minder om die telefonie er bij te nemen ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RomeoJ schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:24:
[...]

Klantenservice is voor Ziggo Zakelijk klanten gratis: 0800 0620.

Ook particulieren kunnen hier op binnenkomen om vervolgens doorgeschakeld te worden naar de particuliere klantenservice, is (of was voorheen) zelfs een aparte menukeuze voor. Nog een reden minder om die telefonie er bij te nemen ;)
0900 nummers met lokaal/normaal tarief vallen bij de meeste providers binnen de bundel tegenwoordig. Heb er de afgelopen jaren nooit extra voor hoeven te betalen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:38:
[...]

0900 nummers met lokaal/normaal tarief vallen bij de meeste providers binnen de bundel tegenwoordig. Heb er de afgelopen jaren nooit extra voor hoeven te betalen iig.
Vind 't voornamelijk al fijn dat je daadwerkelijk de 10ct per minuut betaald. En de reguliere kosten wel uit de bundel mogen..

Ipv 10ct + buiten bundel tarief per minuut...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
[...]

In de alles in 1 pakketten kost telefonie maar 1 euro extra, maar omdat men het moet hebben van de 10 11 cent per minuut heb ik sinds 2 jaar een Fritzbox erachter hangen met een prepaid aanbieder.
Scheelt een stuk in de kosten en vaak gebruik ik mijn mobiel omdat daar toch al voor betaald is ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

De Ziggo GO app heeft een update gekregen (Android en iOS), de nieuwe versie is 2.3.23.

Voor iOS op een iPad is vanaf deze versie Picture-in-Picture toegevoegd. Ik ben blij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Even Afwezig
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:14

Even Afwezig

kom zo.....

[...]

Weet niet eens wat de tarieven zijn, die zijn voor Ziggo Zakelijk niet te vinden nml.
Op https://www.ziggo.nl/zakelijk/tarieven/ staan de tarieven, ook voor telefoon.

Even Afwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:37
Zijn hier mensen die alleen tv afnemen bij Ziggo? en daarbij een andere internet leverancier gebruiken?

Ik heb namelijk een aanbod gehad voor glasvezel en daar kan ik voor 45 euro in de maand 500/500 lijn afnemen inclusief telefoon. Ze bieden ook tv aan maar daar zie ik niet veel heil in omdat Ziggo hun tv gedeelte best goed in orde heeft qua zenders en mogelijkheden. En ook gebruik ik regalmatig ziggo go app en website om tv te kijken.

Ik heb nu het Ziggo max pakket met met movies xl en ziggo sport. Dit was een actie waardoor ik hiervoor 60 euro in de maand betaal maar dat loop begin januari af en dan ga ik 95,- euro in de maand betalen. Deze wilde ik dan terug zetten naar Ziggo alles in 1 Complete a 62,50 en misschien nog wel het movie xl pakket voor de extra zender.

ZiggoGlas
Internet200/20500/500
TelefoonJaJa
TV77 zenders77 zenders
Kosten62,5044,95 + 24,95 = 70
incl. extra zenders72,5082
Aansluit kosten01850

Dus mijn vraag is zijn er hier meer mensen die op deze manier diensten afnemen bij ziggo?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
SkullboyNL schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:59:
Zijn hier mensen die alleen tv afnemen bij Ziggo? en daarbij een andere internet leverancier gebruiken?

Ik heb namelijk een aanbod gehad voor glasvezel en daar kan ik voor 45 euro in de maand 500/500 lijn afnemen inclusief telefoon. Ze bieden ook tv aan maar daar zie ik niet veel heil in omdat Ziggo hun tv gedeelte best goed in orde heeft qua zenders en mogelijkheden. En ook gebruik ik regalmatig ziggo go app en website om tv te kijken.

Ik heb nu het Ziggo max pakket met met movies xl en ziggo sport. Dit was een actie waardoor ik hiervoor 60 euro in de maand betaal maar dat loop begin januari af en dan ga ik 95,- euro in de maand betalen. Deze wilde ik dan terug zetten naar Ziggo alles in 1 Complete a 62,50 en misschien nog wel het movie xl pakket voor de extra zender.

ZiggoGlas
Internet200/20500/500
TelefoonJaJa
TV77 zenders77 zenders
Aansluit kosten01850

Dus mijn vraag is zijn er hier meer mensen die op deze manier diensten afnemen bij ziggo?
Waarom dan niet terug naar Start abonnement? Je wilt geen internet meer van Ziggo, maar je pakt toch het middelste pakket?
Wat gebruik je precies van het Movies & Series XL pakket? Afhankelijk van wat je daar gebruikt, zijn er alternatieven mogelijk natuurlijk :)

Edit: tv heb je vanaf 18 euro in de maand.
TV Start + Movies XL = 36,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

ZiggoGlas
Internet200/20500/500
TelefoonJaJa
TV77 zenders77 zenders
Aansluit kosten01850

Snap de vraag niet helemaal? Je kan toch prima alleen TV afnemen bij Ziggo en internet ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:37
Martinusz schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:02:
[...]

Waarom dan niet terug naar Start abonnement? Je wilt geen internet meer van Ziggo, maar je pakt toch het middelste pakket?
Wat gebruik je precies van het Movies & Series XL pakket? Afhankelijk van wat je daar gebruikt, zijn er alternatieven mogelijk natuurlijk :)
Is meer een soort vergelijking misschien niet helemaal duidelijk. Ik wil dan internet en telefonie bij de glas aanbieder nemen en dan tv via Ziggo.

Eigenlijk wordt het Movies & Series XL pakket? alleen gebruikt voor RTL Crime. Wel zonde van die 12 euro dan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
SkullboyNL schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:08:
[...]

Is meer een soort vergelijking misschien niet helemaal duidelijk. Ik wil dan internet en telefonie bij de glas aanbieder nemen en dan tv via Ziggo.

Eigenlijk wordt het Movies & Series XL pakket? alleen gebruikt voor RTL Crime. Wel zonde van die 12 euro dan.
Maar waarom vergelijk je dan Ziggo alles-1-in met alleen Internet van Glas :P
Volgens mij wil je gewoon Glas nemen en zo goedkoop mogelijk tv blijven kijken bij Ziggo, dan heb je volgens mij geen alles-in-1 pakket meer nodig bij Ziggo ;)

Alleen voor RTL Crime? Ik zou kijken of daar geen andere goedkopere oplossingen voor zijn zoals deze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Twee dagen verder, account is omgezet naar zakelijk en bestelling verwerkt. Blijkbaar krijg ik automatisch een nieuw modem, de huidige EPC3212 voldoet blijkbaar niet voor 60/10.
Verder krijg ik volgens de mail een extra mediabox, die kan mooi naast de andere mediabox op zolder :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
_JGC_ schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:57:
Twee dagen verder, account is omgezet naar zakelijk en bestelling verwerkt. Blijkbaar krijg ik automatisch een nieuw modem, de huidige EPC3212 voldoet blijkbaar niet voor 60/10.
Verder krijg ik volgens de mail een extra mediabox, die kan mooi naast de andere mediabox op zolder :X.
Het modem zal nog voldoen, maar aangezien je toch een aanpassing in je abonnement hebt is het voor Ziggo makkelijker om gelijk een nieuw modem te sturen zodat ze de oude meuk kwijt raken ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 22:37

ZiggoGlas
Internet200/20500/500
TelefoonJaJa
TV77 zenders77 zenders
Aansluit kosten01850

Err ik heb ook Ziggo Max maar die is toch echt 400/40 ipv 200/20 bij mij :P bedoel je niet dat je ziggo complete hebt ? (of een zelf samengesteld pakket)

zie hier de pakketten https://www.ziggo.nl/alles-in-1/max/

Wat ik zelf heb gedaan :

Internet Max (400/40)
TV start (geen extra's)
En movies en series xl via de deal met een abo bij vodafone (vrouw) van 9 euro (1500mb/onbeperkt sms/150 minuten).
Vaste lijn standaard (kan nog eruit als het moet)

Totaal prijs 78 euro per maand ongeveer

Zelf kom ik af van onsbrabantnet (glas), de tv kwaliteit was echt om te huilen zo slecht (omgeving eindhoven)

[ Voor 9% gewijzigd door huubhuub op 13-12-2017 16:44 ]

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 18:41
Zijn er hier toevallig meer mensen die met een Connect Box last houden van T3 timeouts? Is dit normaal met dit modem of is er dan toch echt iets anders aan de hand?

Inmiddels al meermaals monteurs over de vloer gehad, maar deze timeouts blijven terug komen. Daarnaast is de kwaliteit van de internetverbinding ook nogal wisselvallig. Het ene moment werkt het prima en het andere moment zit je 5-10 seconden te wachten tot een afbeelding is geladen.

De modemwaardes na 8 dagen uptime zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Kanaal  Frequentie (Hz)     Power (dBmV)    SNR (dB)    Modulatie       Kanaalnummer
1   306750000   4   38  256qam  1
2   314750000   4   38  256qam  2
3   322750000   3   37  256qam  3
4   330750000   3   37  256qam  4
5   338750000   2   38  256qam  5
6   346750000   2   37  256qam  6
7   354750000   3   37  256qam  7
8   362750000   3   37  256qam  8
9   370750000   3   38  256qam  9
10  378750000   3   37  256qam  10
11  386750000   3   37  256qam  11
12  394750000   3   37  256qam  12
13  402750000   2   37  256qam  13
14  410750000   2   37  256qam  14
15  418750000   2   37  256qam  15
16  426750000   2   37  256qam  16
17  434750000   1   37  256qam  17
18  442750000   0   36  256qam  18
19  450750000   0   36  256qam  19
20  458750000   0   36  256qam  20

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Kanaal  Frequentie (Hz)     Power (dBmV)        Symbol Rate (ksps)  Modulatie       Kanaalnummer
1   37100000    41  5.120   64qam   10
2   30200000    40  5.120   64qam   11
3   44000000    41  5.120   64qam   9
4   50900000    42  5.120   64qam   8
5   57800000    42  5.120   64qam   7
6   23300000    40  5.120   16qam   12

Kanaal  Kanaal soort    T1 Timeouts     T2 Timeouts     T3 Timeouts     T4 Timeouts 
1   2.0 0   0   11  0
2   2.0 0   0   443 0
3   2.0 0   0   10  0
4   2.0 0   0   13  0
5   2.0 0   0   4   0
6   2.0 0   0   10  0

Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat ik hier nog mee moet, wil niet iedere keer klagen bij Ziggo, maar het voelt nog steeds niet echt lekker.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
sven5010 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:45:
Zijn er hier toevallig meer mensen die met een Connect Box last houden van T3 timeouts? Is dit normaal met dit modem of is er dan toch echt iets anders aan de hand?

Inmiddels al meermaals monteurs over de vloer gehad, maar deze timeouts blijven terug komen. Daarnaast is de kwaliteit van de internetverbinding ook nogal wisselvallig. Het ene moment werkt het prima en het andere moment zit je 5-10 seconden te wachten tot een afbeelding is geladen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Kanaal  Frequentie (Hz)     Power (dBmV)    SNR (dB)    Modulatie       Kanaalnummer

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Kanaal  Frequentie (Hz)     Power (dBmV)        Symbol Rate (ksps)  Modulatie       Kanaalnummer

Kanaal  Kanaal soort    T1 Timeouts     T2 Timeouts     T3 Timeouts     T4 Timeouts 
1   2.0 0   0   11  0
2   2.0 0   0   443 0
3   2.0 0   0   10  0
4   2.0 0   0   13  0
5   2.0 0   0   4   0
6   2.0 0   0   10  0

Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat ik hier nog mee moet, wil niet iedere keer klagen bij Ziggo, maar het voelt nog steeds niet echt lekker.. :X
Nou je mag hier best over klagen, de kwaliteit van je upstream kanalen is bagger zo te zien. Je modem "reset" steeds de verbinding met de CMTS en daarom duurt het soms lang dat dingen laden, dat zijn de T3 timeouts... Dat mag heel soms voorkomen maar zoveel absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
MdO82 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:00:
[...]

Het modem zal nog voldoen, maar aangezien je toch een aanpassing in je abonnement hebt is het voor Ziggo makkelijker om gelijk een nieuw modem te sturen zodat ze de oude meuk kwijt raken ;)
Keek zojuist nog even naar de orderstatus, status: afgeleverd. Modem reset, 60Mbit download, 4Mbit upload. QoS op router opnieuw geconfigureerd en nu 60/10 (ik doe alleen QoS op upload, download gaat niet door QoS vanwege shortcut_fe).

Blijkbaar toch geen nieuw modem en mediabox nodig, die monteur die volgens de mail ingepland moest worden en niet weggaat voor het werkt hoeft dus ook niet te komen.

Altijd leuk die standaardmails, zou handig zijn als zo'n mail of statuspagina aangeeft wat er werkelijk gaat gebeuren. Medewerker op de chat die het voor me heeft geregeld zei al: "daar heb ik geen controle over, dat bepaalt het systeem automatisch".

• Martinusz
sven5010 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:45:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15

1   2.0 0   0   11  0
2   2.0 0   0   443 0
3   2.0 0   0   10  0
4   2.0 0   0   13  0
5   2.0 0   0   4   0
6   2.0 0   0   10  0

Ja hier ook gehad, honderden T3’s, 4 monteurs later bleek gewoon de connector in de straatkast verrot te zijn, gefixt in 5 minuten door wel een bekwame monteur. Ik zou ze eens richting dat wijkkastje sturen als ik jou was. Binnen is alles al doorgemeten? Geen problemen volgens monteur zeker?

• sven5010
ArcticWolf schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:50:
[...]

Nou je mag hier best over klagen, de kwaliteit van je upstream kanalen is bagger zo te zien. Je modem "reset" steeds de verbinding met de CMTS en daarom duurt het soms lang dat dingen laden, dat zijn de T3 timeouts... Dat mag heel soms voorkomen maar zoveel absoluut niet.
Dan zal ik morgen maar weer contact opnemen met Ziggo, dat ze er nog een keer naar mogen kijken. Het ergste daaraan vind ik nog wel, dat je elke keer hetzelfde lijstje af moet werken voor mogelijke oplossingen die je voorgeschoteld krijgt door een helpdeskmedewerker. Schijnbaar doen ze vrij weinig met de historie en vorige klachten van een gebruiker.
Duidelijk dat daardoor dus de ervaring van het trage internet komt. Daarnaast komt er ook af en toe een melding voorbij met "SYNC Timing Synchronization failure", dat zal daar ook wel mee verband houden.
Martinusz schreef op donderdag 14 december 2017 @ 00:31:
[...]

Ja hier ook gehad, honderden T3’s, 4 monteurs later bleek gewoon de connector in de straatkast verrot te zijn, gefixt in 5 minuten door wel een bekwame monteur. Ik zou ze eens richting dat wijkkastje sturen als ik jou was. Binnen is alles al doorgemeten? Geen problemen volgens monteur zeker?
Binnen is alles inmiddels doorgemeten inderdaad, het AOP is uiteindelijk vervangen door de derde monteur. 8)7 Daarnaast ben ik momenteel met de derde Connect Box bezig. Er is een lijnmeting uitgevoerd en aan de hand daarvan is er iets aangepast in de straatkast (ik was zelf niet thuis, dus weet niet precies wat er gebeurd is). Het enigste wat ik hiervan gezien heb is dat de upstream power van gemiddeld 48 dBmV naar gemiddeld 41 dBmV is gezakt. De laatste keer zou er ergens in het netwerk een verstoring moeten zitten die opgelost ging worden, maar hier heb ik helaas nooit weer wat van gehoord..

• ArcticWolf
  • Niet online
sven5010 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 01:06:
[...]

Dan zal ik morgen maar weer contact opnemen met Ziggo, dat ze er nog een keer naar mogen kijken. Het ergste daaraan vind ik nog wel, dat je elke keer hetzelfde lijstje af moet werken voor mogelijke oplossingen die je voorgeschoteld krijgt door een helpdeskmedewerker. Schijnbaar doen ze vrij weinig met de historie en vorige klachten van een gebruiker.
Duidelijk dat daardoor dus de ervaring van het trage internet komt. Daarnaast komt er ook af en toe een melding voorbij met "SYNC Timing Synchronization failure", dat zal daar ook wel mee verband houden.

[...]

Binnen is alles inmiddels doorgemeten inderdaad, het AOP is uiteindelijk vervangen door de derde monteur. 8)7 Daarnaast ben ik momenteel met de derde Connect Box bezig. Er is een lijnmeting uitgevoerd en aan de hand daarvan is er iets aangepast in de straatkast (ik was zelf niet thuis, dus weet niet precies wat er gebeurd is). Het enigste wat ik hiervan gezien heb is dat de upstream power van gemiddeld 48 dBmV naar gemiddeld 41 dBmV is gezakt. De laatste keer zou er ergens in het netwerk een verstoring moeten zitten die opgelost ging worden, maar hier heb ik helaas nooit weer wat van gehoord..
De melding SYNC timing synchronisation failure is niet echt spannend.

Ik praat er meestal gewoon over heen... als je een capabel iemand aan de lijn hebt dan skipped hij/zij al die stappen voor jou (volgens mij is dat een verplicht lijstje vanuit Ziggo wat ze moeten nalopen).

Mijn upstream zit op 48,5dBmV dus daar ligt het niet aan, echter is 41dBmV wel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 10:58
ArcticWolf schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:33:
[...]

Ik praat er meestal gewoon over heen... als je een capabel iemand aan de lijn hebt dan skipped hij/zij al die stappen voor jou (volgens mij is dat een verplicht lijstje vanuit Ziggo wat ze moeten nalopen).

Mijn upstream zit op 48,5dBmV dus daar ligt het niet aan, echter is 41dBmV wel beter.
Liever 48,5 dBmV dan 41dBmV... Hier is minder niet beter. Als een modem te zacht gaat zenden is de kans te groot dat ruis de overhand gaat nemen.

• _JGC_
  • Nu online
Heb hier ook gewoon 39-40 als upstream powerlevel. Op downstream zit ik gemiddeld op -3 (5 meter KOKA799 kabel tussen binnenkomende kabel en AOP in de meterkast), SNR is op downstream zo'n 42dB, bij upstream kan ik dat niet uitlezen.

Nu heb ik nog een oude TRAS/1000B met een ouderwetse UMU met flink wat demping, met andere splitter zullen resultaten weer anders zijn.

• ArcticWolf
  • Niet online
_JGC_ schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:58:
Heb hier ook gewoon 39-40 als upstream powerlevel. Op downstream zit ik gemiddeld op -3 (5 meter KOKA799 kabel tussen binnenkomende kabel en AOP in de meterkast), SNR is op downstream zo'n 42dB, bij upstream kan ik dat niet uitlezen.

Nu heb ik nog een oude TRAS/1000B met een ouderwetse UMU met flink wat demping, met andere splitter zullen resultaten weer anders zijn.
De UMU heeft niet zoveel demping als m'n PTS ;)

• _JGC_
  • Nu online
ArcticWolf schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:12:
[...]

De UMU heeft niet zoveel demping als m'n PTS ;)
Daar verkijk je je op. Een PTS-02 doet 3.6dB over beide uitgangen. Een UMU-1006 (ik heb de UMU-01 overigens, kan daar geen specs van vinden zo snel) doet 10dB demping op downstream en 1dB demping op upstream. Verklaart ook mijn lage powerlevel voor upstream en de negatieve waarde op downstream.

• MdO82
_JGC_ schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:53:
[...]

Keek zojuist nog even naar de orderstatus, status: afgeleverd. Modem reset, 60Mbit download, 4Mbit upload. QoS op router opnieuw geconfigureerd en nu 60/10 (ik doe alleen QoS op upload, download gaat niet door QoS vanwege shortcut_fe).

Blijkbaar toch geen nieuw modem en mediabox nodig, die monteur die volgens de mail ingepland moest worden en niet weggaat voor het werkt hoeft dus ook niet te komen.

Altijd leuk die standaardmails, zou handig zijn als zo'n mail of statuspagina aangeeft wat er werkelijk gaat gebeuren. Medewerker op de chat die het voor me heeft geregeld zei al: "daar heb ik geen controle over, dat bepaalt het systeem automatisch".
Lekker die monteur afmelden ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:17
Misschien is het iemand al nog meer opgevallen, heb het idee dat de framerate van Ziggo Go (kijk via ziggogo.tv, daar viel het me op - app op Windows en Android nog niet geprobeerd) omhoog is gegaan.
Loopt een stuk vloeiender nu qua beeld (kijkende naar een voetbalwedstrijd). Waar het vroeger zo'n 25/30 fps was is het nu iets 50/60 fps naar mijn idee, flinke verbetering. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bozzo schreef op woensdag 13 december 2017 @ 07:53:
De Ziggo GO app heeft een update gekregen (Android en iOS), de nieuwe versie is 2.3.23.

Voor iOS op een iPad is vanaf deze versie Picture-in-Picture toegevoegd. Ik ben blij! :)
En natuurlijk ook voor Windows (Mobile). Ook een vermelding waard voor die enkele volharders 😉

Testing, one, two ...

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Nog meer mensen met problemen met openen/constant stoppen van Twitch streams? Alles werkt prima incl fullspeed usenet (ziggo 400mbit abbo), alleen twitch loopt voor geen meter

Ik kan er verder niks over vinden dat anderen er ook last van hebben dus vroeg me af wat jullie ervaring momenteel is.

Zelfs de adds die je tegenwoordig weer ziet (ondanks ublock origin) willen nauwelijks laden, heb modem al gereset.

Locatie Zuid-West Friesland btw.

Systeem Specs

• Klok88
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-11-2024
Occy74 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:08:
Nog meer mensen met problemen met openen/constant stoppen van Twitch streams? Alles werkt prima incl fullspeed usenet (ziggo 400mbit abbo), alleen twitch loopt voor geen meter

Ik kan er verder niks over vinden dat anderen er ook last van hebben dus vroeg me af wat jullie ervaring momenteel is.

Zelfs de adds die je tegenwoordig weer ziet (ondanks ublock origin) willen nauwelijks laden, heb modem al gereset.

Locatie Zuid-West Friesland btw.
Zelfde probleem hier, Enschede.

Contact gehad met Ziggo, die geven aan dat het bij Twitch zelf ligt.
En aangezien er ook mensen uit Duitsland met het zelfde probleem zitten, lijkt me dit best mogelijk.

Heb iig maar even de Chrome console doorgestuurd naar Twitch, want dat geeft ook 1 en al error bij het open hebben van een stream.

[ Voor 8% gewijzigd door Klok88 op 14-12-2017 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-08 15:08
Klok88 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:17:
[...]

Zelfde probleem hier, Enschede.

Contact gehad met Ziggo, die geven aan dat het bij Twitch zelf ligt.
En aangezien er ook mensen uit Duitsland met het zelfde probleem zitten, lijkt me dit best mogelijk.

Heb iig maar even de Chrome console doorgestuurd naar Twitch, want dat geeft ook 1 en al error bij het open hebben van een stream.
Ik had hier ook last van , het probleem lijkt nu opgelost. Ben al ruim een uur 1080p/60fps stream aan het kijken , geen buffering tot nu toe.

Ik had om deze reden ook op advies van een ziggo medewerker een monteur ingepland. Ook was duidelijk afgesproken dat ik alleen een monteur wilde als ik niets hoefde betalen ook al kon deze niks vinden of het probleem een mezelf zou liggen. Dit was prima en er werd ook een notitie van gemaakt.
Vanmorgen zag ik dus dat er geen problemen meer waren en wilde de monteur afzeggen. Dit ging dus niet meer en als hij niets zou vinden of een probleem aan mijn kant zouden er kosten in rekening worden gebracht. Ik dus deze medewerker op de hoogte gebracht van de afspraken die ik met zijn collega had gemaakt. Hier was hij van op de hoogte vanwege de gemaakte notitie. Volgens hem mocht zijn collega de toezegging dat een monteur ten alle tijden gratis was nooit maken. Ook wees hij me op de email die ik gekregen had waar alle voorwaarden instaan , en dat de kosten dus gewoon in rekening zullen worden gebracht.

Sorry maar hier heb ik toch gewoon weinig mee te maken? Er is mij een mondelinge toezegging gedaan op een gratis monteur onder alle omstandigheden , dit staat zelfs in hun systeem als notitie.

[ Voor 47% gewijzigd door FredjeK op 15-12-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ANdrode schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:30:
[...]

Ik heb behoorlijk systematische tests van een Arris modem gezien, DNS/HTTP/ICMP presteert dit modem beter dan Connect Box wat betreft latency. Het modem heeft wel < 0.5% packet-loss dat een {Connect Box, TC 72100, Ubee} op dezelfde locatie niet heeft.

Ik zou liever packet-loss hebben dan die jitter. De meeste protocollen gaan goed om met retransmits en slechter met die jitter (die hoger is dan de RTT)
Ik heb het topic doorgelezen op de problemen met de Connect Box, maar is het nog steeds zo erg? Hier in huis wordt er veel online gegamed en ping is van levensbelang voor sommige mensen hier. Momenteel hebben we een Technicolor staan en die geeft strak een latency 7ms, echter, Ziggo wil ons met een nieuw abonnement een Compal Connect Box sturen.

Hier gaan we niet gelukkig van worden gok ik. Of zijn de problemen inmiddels wel voorbij? :X

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:23
MensionXL schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:51:
[...]

Ik heb het topic doorgelezen op de problemen met de Connect Box, maar is het nog steeds zo erg? Hier in huis wordt er veel online gegamed en ping is van levensbelang voor sommige mensen hier. Momenteel hebben we een Technicolor staan en die geeft strak een latency 7ms, echter, Ziggo wil ons met een nieuw abonnement een Compal Connect Box sturen.

Hier gaan we niet gelukkig van worden gok ik. Of zijn de problemen inmiddels wel voorbij? :X
Nope steeds ellende, PS Technicolor modem kan gewoon 400/40 aan hoor. Laat je niks wijs maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Darkz0rs schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:12:
[...]

Nope steeds ellende, PS Technicolor modem kan gewoon 400/40 aan hoor. Laat je niks wijs maken.
Bedankt, precies wat ik wilde weten. Ziggo bekijkt het maar met dat ding dan :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
gerbenp schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:12:
Misschien is het iemand al nog meer opgevallen, heb het idee dat de framerate van Ziggo Go (kijk via ziggogo.tv, daar viel het me op - app op Windows en Android nog niet geprobeerd) omhoog is gegaan.
Loopt een stuk vloeiender nu qua beeld (kijkende naar een voetbalwedstrijd). Waar het vroeger zo'n 25/30 fps was is het nu iets 50/60 fps naar mijn idee, flinke verbetering. :o
Viel mij gisteren ook op! In mijn geval op de Chromecast. :) Prettige verbetering want nu lijkt het echt normale TV.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Erulezz schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:32:
[...]

Viel mij gisteren ook op! In mijn geval op de Chromecast. :) Prettige verbetering want nu lijkt het echt normale TV.
Zijn de zenders via ziggogo nu gewoon te kijken via een chromecast of zijn er nog beperkingen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Weer werkzaamheden geweest en het power niveau en de upstream demping is weer omhoog gegaan 8)7
Willen ze m'n modem (TC7210) om zeep helpen? }:O

Er staat in first post van het topic dat 49dBmV wel een beetje het maximum is voor de upstream, wordt dit vanzelf merkbaar of verschilt dat per modem/ruis?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8icvD8ql.png

[ Voor 57% gewijzigd door ArcticWolf op 15-12-2017 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:17
Erulezz schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:32:
[...]

Had er even een tweet richting Ziggo uitgestuurd en hun bevestigen het zelf nu ook inderdaad. Op grotere schermen zal de stream in 50 fps te zien zijn. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:36

aex351

I am the one

ZiggoGlas
Internet200/20500/500
TelefoonJaJa
TV77 zenders77 zenders
Aansluit kosten01850

Nee, ik heb er zelf ook een paar keer naar gekeken. Maar het is voordeliger on alles bij één partij af te nemen. Een standalone TV pakket bij Ziggo is het niet waard. Je krijgt qua TV aanbod ook minder dan in een gecombineerde pakket.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aex351 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:32:
[...]

Nee, ik heb er zelf ook een paar keer naar gekeken. Maar het is voordeliger on alles bij één partij af te nemen. Een standalone TV pakket bij Ziggo is het niet waard. Je krijgt qua TV aanbod ook minder dan in een gecombineerde pakket.
Dat is niet helemaal waar. Dat hangt van het TV pakket af wat je afneemt. Dezelfde keuzes (alleen geen kabeltv) kun je maken bij een alles in 1 pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Wat is momenteel het beste modem dat Ziggo aanbiedt in Haarlem?

M'n oom heeft een Technicolor TC7200 (let op! niet de TC7210) die echt een waardeloos signaal geeft. Zelfs op nog geen anderhalve meter van het modem haal je maar 15 à 16 Mbps zowel up als down met speedtest.net (diverse servers geprobeerd). Vanaf tweeënhalve meter afstand van het modem is het modem van de achterburen (ook Ziggo) al sterker (-55 vs. -58 RSSI), terwijl het minimaal 20 meter is vanaf dat punt tot aan het modem van de achterburen. Zelfs op 10 cm afstand haal ik een signaal dat zwakker is dan dat ik van de achterburen ontvang bij de achterdeur (nog steeds 12+ m), namelijk - 28 vs. -25 RSSI. Allebei 802.11n 2.4GHz, dus gewoon te vergelijken. In de woonkamer met line of sight, meterkast deur en woonkamer deur open, afstand van zo'n 6 m zit ik op -71 RSSI, wat al best zwak is. Je wilt eigenlijk op -60 of hoger zitten.

Tegelijk 2.4 GHz en 5 GHz kan die TC7200 niet. M'n laptop (Dell Precision 5520) en telefoon (Samsung S7) doen het beter met de 5 GHz, maar vrijwel alle apparatuur van m'n oom doet het juist beter op de 2.4 GHz. Met Wirelessmon heb ik al gescand wat het beste kanaal is en ik ben al alle instellingen nagelopen in het modem qua draadloos, maar meer dan dit crap signaal krijg ik er niet uit.

Met een OUI search op het MAC-adres krijg ik voor die TC7200 als resultaat Askey Computer Corp en voor het modem van de achterburen Samsung Electro-Mechanics (Thailand). Ik kan alleen niet vinden welk modem dat dan zou moeten zijn. Verder zie ik in de buurt ook nog Ziggo modems van Compal Broadband Networks, Inc.

Voor zover ik kan vinden zijn de nieuwste modems die Ziggo aanbiedt deze drie:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

ArcticWolf schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 19:58:
Weer werkzaamheden geweest en het power niveau en de upstream demping is weer omhoog gegaan 8)7
Willen ze m'n modem (TC7210) om zeep helpen? }:O

Er staat in first post van het topic dat 49dBmV wel een beetje het maximum is voor de upstream, wordt dit vanzelf merkbaar of verschilt dat per modem/ruis?

[afbeelding]
51 is de max, je waardes zijn prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:34
Kid Jansen schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:14:
Wat is momenteel het beste modem dat Ziggo aanbiedt in Haarlem?

M'n oom heeft een Technicolor TC7200 (let op! niet de TC7210) die echt een waardeloos signaal geeft. Zelfs op nog geen anderhalve meter van het modem haal je maar 15 à 16 Mbps zowel up als down met speedtest.net (diverse servers geprobeerd). Vanaf tweeënhalve meter afstand van het modem is het modem van de achterburen (ook Ziggo) al sterker (-55 vs. -58 RSSI), terwijl het minimaal 20 meter is vanaf dat punt tot aan het modem van de achterburen. Zelfs op 10 cm afstand haal ik een signaal dat zwakker is dan dat ik van de achterburen ontvang bij de achterdeur (nog steeds 12+ m), namelijk - 28 vs. -25 RSSI. Allebei 802.11n 2.4GHz, dus gewoon te vergelijken. In de woonkamer met line of sight, meterkast deur en woonkamer deur open, afstand van zo'n 6 m zit ik op -71 RSSI, wat al best zwak is. Je wilt eigenlijk op -60 of hoger zitten.

Tegelijk 2.4 GHz en 5 GHz kan die TC7200 niet. M'n laptop (Dell Precision 5520) en telefoon (Samsung S7) doen het beter met de 5 GHz, maar vrijwel alle apparatuur van m'n oom doet het juist beter op de 2.4 GHz. Met Wirelessmon heb ik al gescand wat het beste kanaal is en ik ben al alle instellingen nagelopen in het modem qua draadloos, maar meer dan dit crap signaal krijg ik er niet uit.

Met een OUI search op het MAC-adres krijg ik voor die TC7200 als resultaat Askey Computer Corp en voor het modem van de achterburen Samsung Electro-Mechanics (Thailand). Ik kan alleen niet vinden welk modem dat dan zou moeten zijn. Verder zie ik in de buurt ook nog Ziggo modems van Compal Broadband Networks, Inc.

Voor zover ik kan vinden zijn de nieuwste modems die Ziggo aanbiedt deze drie:
Ze bieden alleen nog maar connectboxen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
menzo schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:25:
En zijn die ook goed? Heb zelf thuis bijvoorbeeld TC7210, maar daar ben ik ook niet echt happy mee. Draadloze ontvangst is niet geweldig, maar hij raakt vooral heel vaak oververhit van het niks doen... Als ik meerdere apparaten verbonden heb, flink wat netwerkverkeer, is er helemaal niks aan de hand. Ben ik een weekend niet thuis en kom ik terug, dan ligt internet/Wi-Fi er vaak uit en is dat ding kokend heet. Enige oplossing is dan alle kabels er uit halen, half uur wachten en dan alles weer aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Connectbox heeft de beste WiFi, als je geen die hard ganer bent een prima modem. Draait hier al maanden steady, geen reboots of what so ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:34
Kid Jansen schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:34:
[...]

En zijn die ook goed? Heb zelf thuis bijvoorbeeld TC7210, maar daar ben ik ook niet echt happy mee. Draadloze ontvangst is niet geweldig, maar hij raakt vooral heel vaak oververhit van het niks doen... Als ik meerdere apparaten verbonden heb, flink wat netwerkverkeer, is er helemaal niks aan de hand. Ben ik een weekend niet thuis en kom ik terug, dan ligt internet/Wi-Fi er vaak uit en is dat ding kokend heet. Enige oplossing is dan alle kabels er uit halen, half uur wachten en dan alles weer aansluiten.
De wifi van de connectbox is prima en stuk beter dan de oudere modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Okee, thanks, dat klinkt goed.

Zie trouwens wel dat het niet helemaal lekker is aangesloten in de meterkast, maar dat heeft natuurlijk geen gevolgen voor het Wi-Fi signaal, alleen voor het internetsignaal. Vanaf AOP gaat er kabel naar een technetix esx-02 splitter, die geeft al 3.8-4.5 dB verlies in 470-1218 MHz bereik.

Vanaf daar gaat er één kabel naar het modem en één de muur in. Verder zie ik nog een Astro HFT-4 splitter, maar ik kan niet zien waar de bron- en uitgaande kabels naar toe gaan en weet niet of het überhaupt wel onderdeel is van het CAI-netwerk. Mag het niet hopen, want dat ding geeft zelfs 7.8 dB verlies op output ten opzichte van input signaalsterkte.

Die symmetrische technetix esx-02 splitter vervangen door de asymmetrische splitter die Ziggo bij z'n modems levert (SQ-601) zou waarschijnlijk ook wel wat schelen met kwaliteit van internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkz0rs schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:12:
[...]

Laat je vooral niet gek maken door dit soort oneliners. Er zijn twee Connectboxen in omloop. Beide heb ik ze gehad en beide kon prima op gegamed worden. De problemen die eerder gesuggereerd werden bestaan wel degelijk maar geven alleen merkbaar problemen bij specifieke toepassingen. Dit praat het niet goed maar "ellende" is dus rijkelijk overdreven.

Verder zegt latency niks over hoe stabiel je online kan gamen. Je kan prima op een server zitten met een ping van 80 ms en een prima ervaring hebben maar last hebben van lag of andere problemen terwijl je latency maar 2 ms is. Er zijn veel meer factoren die hier vanaf hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Uhm. Dat zeg je helaas niet goed. Het is de jitter die de problemen veroorzaakt. Ping is prima met zowel de compal als de Arris. De jitter is beduidend beter met de Arris, maar niet goed. Maar die worden nog niet breed geleverd. Feit is.. de Technicolor kent deze problemen niet. Dus de beste stap is het modem behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
Darkz0rs schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 11:50:
Uhm. Dat zeg je helaas niet goed. Het is de jitter die de problemen veroorzaakt. Ping is prima met zowel de compal als de Arris. De jitter is beduidend beter met de Arris, maar niet goed. Maar die worden nog niet breed geleverd. Feit is.. de Technicolor kent deze problemen niet. Dus de beste stap is het modem behouden.
correct. Het gaat fout bij de puma-chip zelf. cpu-piekt en vervolgens kan die geen pakketjes even verwerken en dan krijg je vertraging = jitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ik vergeet, de draadloze connecties zijn bij de Technicolor niet best. Maar goed wij Tweakers bridgen onze modems en bepalen natuurlijk zelf onze draadloze routers... Of toch niet (j/k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik lees al een geruime tijd zoveel over de Intel Puma 6 modems,... Ik ben geen gamer. Ik stream en download alleen. Volgens mij heb ik nergens last van, als in de zin van "alles werkt en niks hapert".

Dit is mijn test, ik zie enkele uitschieters, maar merendeels is gewoon goed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fpDVgoaqly28RG3rOCoaM4PS/full.png

Dit is voor mij toch geen reden voor zorgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Darkz0rs schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 11:50:
Wat zeg ik niet goed in jouw ogen? Ik ben uberhaupt niet ingegaan op de oorzaak van de problemen met de Comnectboxen... dus ik volg je even niet.
iMars schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:42:
Ik lees al een geruime tijd zoveel over de Intel Puma 6 modems,... Ik ben geen gamer. Ik stream en download alleen. Volgens mij heb ik nergens last van, als in de zin van "alles werkt en niks hapert".

Dit is mijn test, ik zie enkele uitschieters, maar merendeels is gewoon goed:
[afbeelding]

Dit is voor mij toch geen reden voor zorgen?
Dit is exact wat ik bedoelde. In de praktijk merk je het vandaag de dag niet (er zijn inmiddels wat firmware updates geweest) tenzij je synthetische benchmarks uitvoert of toepassingen gebruikt die enorm gevoelig zijn voor jitter. Alhoewel online gaming daar normaal bij hoort merk ik daar gek genoeg niets van. En dan heb ik het over FPS games op redelijk niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
Jay-B schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 13:08:
[...]

Wat zeg ik niet goed in jouw ogen? Ik ben uberhaupt niet ingegaan op de oorzaak van de problemen met de Comnectboxen... dus ik volg je even niet.

[...]

Dit is exact wat ik bedoelde. In de praktijk merk je het vandaag de dag niet (er zijn inmiddels wat firmware updates geweest) tenzij je synthetische benchmarks uitvoert of toepassingen gebruikt die enorm gevoelig zijn voor jitter. Alhoewel online gaming daar normaal bij hoort merk ik daar gek genoeg niets van. En dan heb ik het over FPS games op redelijk niveau.
Ik had overal last mee met de connectbox, niet enkel met gamen. Websites bleven af en toe hangen, hetzelfde met applicaties tidal etc. Het is nu zoveel beter met de TC7210(bridge)+Netgear Nighthawk X10 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ja dat is een beetje het probleem, een hoop mensen ervaren de issues niet. Maar ze zijn er wel. Alle firmware updates zijn niet relevant geweest in de oplossing voor de Puma. Ik weet dat er hard gewerkt word aan een oplossing en ik weet ook dat deze niet is uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De firmware updates die er zijn geweest lossen het probleem inderdaad niet op. Maar dat heb ik ook nergens geclaimed. Wat wel zo is is dat diverse firmware updates er wel voor hebben gezorgd dat je de problemen bij dagelijks gebruikt nauwelijks of niet merkt. In het begin was dit wel anders.
Lootbox schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:58:
[...]

Ik had overal last mee met de connectbox, niet enkel met gamen. Websites bleven af en toe hangen, hetzelfde met applicaties tidal etc. Het is nu zoveel beter met de TC7210(bridge)+Netgear Nighthawk X10 _/-\o_
Dit bedoel ik inderdaad. Ik had exact hetzelfde. Vooral websites die gewoon niet wilden laden. Vaak dan heel het apparaat opnieuw opstarten om het voor een korte tijd weer normaal te doen. Dit heb ik echt niet meer.

[ Voor 48% gewijzigd door Jay-B op 16-12-2017 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Het is superfijn dat jij er niks van merkt, maar dat zegt helaas weinig tot niets over andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Darkz0rs schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:39:
Het is superfijn dat jij er niks van merkt, maar dat zegt helaas weinig tot niets over andere.
Ik heb geen connectbox maar ervaar ook wel eens netwerkproblemen. Vaak is er dan iets aan de hand met het ziggo-netwerk zelf. En dat komt echt regelmatig voor!
Wat mensen met een connectbox vaak doen is al die problemen samen op het conto van de connectbox gooien wat niet altijd voor een realistisch beeld zorgt...

[ Voor 3% gewijzigd door Shaggie_NB op 16-12-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Tuurlijk, maar dat is niet het gesprek toch?
Maar goed men moet doen wat hij wil, feit Puma devices zijn niet lekker qua jitter. Heb jij er geen last van top! Maar dit betekend niet dat het er niet is. Ziggo weet dit en heeft er een serieus clubje opzitten. Dit doen ze overigens niet als het probleem niet bestaat want de connector moet standaard worden. Het modem is namelijk erg bruikbaar voor helpdesk medewerkers.

Maar genoeg over de connextbox.. move on people, There is nothing to see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Darkz0rs schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:19:
Tuurlijk, maar dat is niet het gesprek toch?
Lekker makkelijk... dat is het namelijk wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Nee we hebben het over Jitter.. een vorm van overbelasting in de Puma. Die dus jitter veroorzaakt. Dit heeft niks te maken met netwerk issues extern of intern. Maar puur een issue in het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Darkz0rs schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:35:
Nee we hebben het over Jitter.. een vorm van overbelasting in de Puma. Die dus jitter veroorzaakt. Dit heeft niks te maken met netwerk issues extern of intern. Maar puur een issue in het modem.
Ik weet niet waarom jij zo selectief of eigenlijk niet goed leest. Ik bestrijd helemaal niet dat er geen problemen zijn met die Puma6 chips. (en die problemen kunnen niet opgelost worden hoogstens wat verzacht worden)
Ik zeg alleen dat de problemen opgeblazen worden omdat elk probleem wat men ervaart (met een connectbox)op het conto van die pumachipset wordt geschreven.
Ik heb al vaker aangetoond dat bijvoorbeeld de technicolor 7210 net zo'n slechte scores op de dslreports/puma6 test weet te produceren als de connectbox.
Er zijn zoveel parameters die andere scores geven dat het bijna niet aan te tonen valt of een bepaald probleem nu aan de pumachipset of aan iets anders ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ik heb het selectief over Jitter en niks anders. Als jij echt een gamer bent. Dan wil je op dit moment geen connectbox. Je kan van alles vinden van wat ik zeg en in discussie blijven. Maar ik laat het hier nu bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Darkz0rs schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:32:
Ik heb het selectief over Jitter en niks anders. Als jij echt een gamer bent. Dan wil je op dit moment geen connectbox. Je kan van alles vinden van wat ik zeg en in discussie blijven. Maar ik laat het hier nu bij.
Ok
Maar hoe kun jij aantonen dat jouw probleem een jitter probleem is? En kun je dan ook aantonen waar de jitter wordt veroorzaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Shaggie_NB op 16-12-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:51
menzo schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:25:
[...]

In fziggo niet tenminste ,donderdag nog een TC7210 gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

Dancis schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:07:
[...]

In fziggo niet tenminste ,donderdag nog een TC7210 gekregen
Had je hier expliciet om gevraagd (vooraf)? Of kreeg je deze ter plekke van de monteur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancis
Zorian schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:08:
[...]

Had je hier expliciet om gevraagd (vooraf)? Of kreeg je deze ter plekke van de monteur?
Nee kreeg deze gewoon met het installatie pakket , had hier niet om gevraagd. Had eerlijk gezegd ook een connectbox verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:18
Ik zit te denken om naar het 400/40 abbo te gaan. Ik heb nu een Cisco EPC3925 met UPC naam en een Asus RT-AC68U router.

Zal ik hiervoor een ander modem krijgen of kan de Cisco prima die 400/40 aan??

Oh btw heb nu 50/5 (die niet meer bestaat ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Dancis schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:13:
[...]

Nee kreeg deze gewoon met het installatie pakket , had hier niet om gevraagd. Had eerlijk gezegd ook een connectbox verwacht.
Hoax!! :+

Misschien zijn ze eindelijk overstag en leveren ze weer sporadisch Technicolor modems uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Heb 'm toch echt hier staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Foto! }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancis
U vraagt , wij draaien :+

Afbeeldingslocatie: https://i405.photobucket.com/albums/pp134/dancis74/20171216_212408.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
ArcticWolf schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:33:
[...]

MediaZoo schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:38:
[...]
Liever 48,5 dBmV dan 41dBmV... Hier is minder niet beter. Als een modem te zacht gaat zenden is de kans te groot dat ruis de overhand gaat nemen.
Dank voor de reacties. Ik heb inmiddels via pm contact met de Ziggo webcare, hopelijk kunnen zij iets betekenen. Heb in ieder geval niet het idee dat de situatie verbeterd, upstreams zakken terug naar 39 dBmV en 16qam i.p.v. 64qam. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:54
Vanwege het herhaaldelijk ontvangen van post over een Vodafone Ziggo deal en korting toch maar eens gaan kijken :+ .

Op dit moment hebben wij glasvezel van tegenwoordig Telfort voorheen Lijbrandt. De apparatuur van Lijbrandt staat ook nog met als voordeel modem = modem en router = eigen router (ASUS).

Mijn vraag hoe stabiel is Ziggo tegenwoordig? Ik kom van UPC af voordat we glasvezel hadden en daarmee vaak problemen. Ik lees en hoor verschillende verhalen over de mogelijkheid van het plaatsen van je eigen router achter de Ziggo modem. De een zegt kan wel, de ander roept van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

We kunnen niet zeggen hoe de stabiliteit daar bij jouw is, hoe de staat van het buiten netwerk is of jouw kabels zelf.
Want dat zijn allemaal factoren die invloed hebben.

Omtrent het modem, Ziggo heeft altijd de optie gehad om het modem in bridge stand te zetten mocht je de volledige routering aan een eigen router willen overlaten.

Let wel op met je TV infra, je komt nu van glasvezel af met IPTV via UTP kabels. Je zult voor ziggo natuurlijk weer terug moeten naar de coax kabels.
Zorg voor goede kwaliteit coax kabel, anders heb je beeld problemen.

[ Voor 30% gewijzigd door Swordlord op 17-12-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
Tegenwoordig is er via een vergelijkingssite ook een voordeelpakket te vinden met een vaste prijs van 39,95. Is er iemand hier die deze in gebruik heeft? Als je daar naartoe overstapt, blijven je smartcards dan allemaal werken als je nu bijvoorbeeld een connect en play pakket hebt? Gaat om dit pakket:

https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
sven5010 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:58:
[...]

[...]

Dank voor de reacties. Ik heb inmiddels via pm contact met de Ziggo webcare, hopelijk kunnen zij iets betekenen. Heb in ieder geval niet het idee dat de situatie verbeterd, upstreams zakken terug naar 39 dBmV en 16qam i.p.v. 64qam. :-(
Welke splitter heb je op je AOP?

UMU, SQ of PTS? (of zelfs Braun?)
Pagina: 1 ... 65 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic