• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Jay-B schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:03:
[...]

Bijna elke provider geeft standaard korting wanneer je een nieuw abonnement afsluit. Of is het zo dat je standaard weer korting krijgt bij KPN als je je contract verlengd jaar op jaar?
Bij kpn weet ik niet maar bij telfort waar ik al 9 jaar bijzit heb ik ieder jaar gewoon korting gehad bij verlening. En ik denk dat dat bij elke provider wel is.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16
icecreamfarmer schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:14:
Ik heb een nieuw huis gekocht en wil de coax opnieuw aanleggen.

Ik heb nu het volgende plan:
AOP -> Splitter1 4x -> Splitter2, Modem TV, Radio.
Splitter2 (3x) -> 3 maal tv.

Nu is mijn vraag kan dit en heb ik voor splitter1 een splitter nodig of een aftakelement?
Alles retourband geschikt natuurlijk.
Met een aftakelement is de demping te groot. Ik zou de installatie baseren op een goede versterker. Op je AOP een splitter, 1 lijntje naar je modem, 1 lijntje naar de versterker. Vanaf de versterker de vertakkingen naar de verschillende ruimtes. Die met de grootste versterking kun je eventueel nog vertakken.

Leg ook meteen een fatsoenlijk ethernet-netwerk (dubbel bekabeld met Cat 6a UTP) naar alle ruimtes. Meterkast als centraal punt, waar je dan middels een fatsoenlijke switch alles verbind. Is sowieso aan te raden i.p.v. wifi en je bent voorbereid voor een eventuele overstap naar een provider die IPTV levert.

[ Voor 4% gewijzigd door Masimo op 30-11-2017 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:47

n00bs

Het is weer Zomer!

Hebben jullie meer ervaringen m.b.t. het Arris modem?
Ik zit op het punt om alsnog mijn Ziggo aanvraag te annuleren vanwege het niet kunnen leveren van een modem zonder Puma6 chip.

Ik zelf heb behoefte aan voornamelijk low latency. Ik heb nu VDSL en dat is wel ok qua latency, maar als ik sommige drama verhalen lees overal omtrent Puma6, dan zit ik straks met elke dienst en bv online FPS met een ping van >30ms en hoger.

Andere personen met een TC7210 die ik ken hebben totaal geen problemen en juist een 2x lagere latency dan ik met mijn VDSL.

Max snelheid is van minder groot belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
n00bs schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:09:
Hebben jullie meer ervaringen m.b.t. het Arris modem?
Start met lezen van dit topic :? staat vol met ervaringen! (zeker ook over de connectbox)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:44
RomeoJ in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"

Romeo heeft een test gedaan. Let wel dit is puur de variatie, dit wil dus niet zeggen dat je geen lagere latency kan hebben dan 73ms. Arris doet het iets beter dan de Compal al vraag ik me af of dat niet stiekem komt omdat het waarschijnlijk via een andere DNS loopt. In de praktijk verwacht ik dat je met de Arris weinig merkt van dat PUMA6 probleem ook met gamen echter is perfect anders. Hier namelijk mijn test met een technicolor (overigens is de lijn is niet idle, zitten nog 5 users op te werken):

PUMAno

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Martinusz schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:11:
[...]

Start met lezen van dit topic :? staat vol met ervaringen! (zeker ook over de connectbox)
Dat had ik gedaan, ik had ook die posting gezien die net werd vermeld, echter wordt niet duidelijk vermeld hoe deze test is uitgevoerd en weet ik niet hoe representatief deze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
n00bs schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:28:
[...]

Dat had ik gedaan, ik had ook die posting gezien die net werd vermeld, echter wordt niet duidelijk vermeld hoe deze test is uitgevoerd en weet ik niet hoe representatief deze is.
Als je alle posts hebt gelezen over de connectbox in dit topic (lijkt mij sterk), wat is nu dan nog precies je vraag? (als je alles had gelezen had je ook gelezen hoe en welke test Jim423 heeft uitgevoerd ;) )

Wat wil je nu eigenlijk echt weten (wat nog niet in dit topic staat over de connectbox)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Martinusz schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:37:
[...]

Als je alle posts hebt gelezen over de connectbox in dit topic (lijkt mij sterk), wat is nu dan nog precies je vraag? (als je alles had gelezen had je ook gelezen hoe en welke test Jim423 heeft uitgevoerd ;) )

Wat wil je nu eigenlijk echt weten (wat nog niet in dit topic staat over de connectbox)?
Een 99% sluitend antwoord of alle Arris Connect Boxen via bedrade aansluiting (en dus test) allemaal die belachelijke resultaten geven en dit dan ook niet een lokaal probleem is met COAX aansluiting, interferentie (op wijkcentrale etc).

Als ik bv zelf de test doe vanaf werk dan haal ik tussen de 8-43ms en een ping van 2ms naar tweakers.
Een maat van mij met een TC7210 34-47ms en een ping van 10ms naar tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
n00bs schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:42:
[...]

Een 99% sluitend antwoord of alle Arris Connect Boxen via bedrade aansluiting (en dus test) allemaal die belachelijke resultaten geven en dit dan ook niet een lokaal probleem is met COAX aansluiting, interferentie (op wijkcentrale etc).

Als ik bv zelf de test doe vanaf werk dan haal ik tussen de 8-43ms en een ping van 2ms naar tweakers.
Sorry dat antwoord gaat niemand je kunnen geven :)

Met welke modem heb je nu getest dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Martinusz schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:44:
[...]

Sorry dat antwoord gaat niemand je kunnen geven :)

Met welke modem heb je nu getest dan?
Ik heb zelf vanaf werk getest, gewoon om het verschil t.o.v. een goed presterende 7210 @400/40 te kunnen vergelijken. Wij zelf zitten via een 10Gbit lijn op SURF aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 10:58
n00bs schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:42:
[...]

Die 99% krijg je niet aangezien de tests die hier gedaan worden een zeer vertekend beeld geven. Dit, omdat er teveel variabelen weggelaten worden om tot een goede test te komen.

Interferentie op wijkcentrales, etc komen in de basis niet voor en hebben daarom geen invloed op het presteren van een modem bij de klant.

Ping zegt helemaal niets. Als ik nu naar van Amsterdam naar Utrecht en terug rijdt kan ik er 45 minuten over doen. Over een half uur kan dat 60 minuten zijn, omdat er meer verkeer is of ik een andere route rijdt. Zoals ook internet werkt en je lang nier altijd de zelfde route aflegt tussen ip A en ip B. Een test op verbinding A is daarom direct irrelevant bij een vergelijking met verbinding B. Elke verbinding is anders en kan daarom afwijken van andere verbindingen. Daarbij maakt de response tijd van de machine aan de andere kant ook nog eens uit. Je kunt een prima verbinding met een systeem hebben die ping time-outs geeft terwijl de andere met 10ms response verder traag is. Een ping van 10ms naar Tweakers zegt helemaal niets over een ping naar een gameserver of in een P2P sessie. Daarbij komt ook nog eens dat PING verkeer ander verkeer is dan er daadwerkelijk in games uitgewisseld wordt. Een PING kan daarom systeemmatig vertraagd worden terwijl het verkeer van de game vele male sneller is. Voor mij is een ping dan ook waarvoor het bedoeld is. Kijken of een systeem nog reageert en verder niets.
n00bs schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:45:
[...]

Ik heb zelf vanaf werk getest, gewoon om het verschil t.o.v. een goed presterende 7210 @400/40 te kunnen vergelijken. Wij zelf zitten via een 10Gbit lijn op SURF aangesloten.
Dit is de vergelijking tussen een formule 1 wagen op een circuit en een traktor op een landweggetje. Dan zie je onevenredige verschillen die totaal niet in verhouding tot elkaar staan en daarmee de vergelijking ongeldig maken.

[ Voor 11% gewijzigd door MediaZoo op 01-12-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masimo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:53:
[...]

Met een aftakelement is de demping te groot. Ik zou de installatie baseren op een goede versterker. Op je AOP een splitter, 1 lijntje naar je modem, 1 lijntje naar de versterker. Vanaf de versterker de vertakkingen naar de verschillende ruimtes. Die met de grootste versterking kun je eventueel nog vertakken.

Leg ook meteen een fatsoenlijk ethernet-netwerk (dubbel bekabeld met Cat 6a UTP) naar alle ruimtes. Meterkast als centraal punt, waar je dan middels een fatsoenlijke switch alles verbind. Is sowieso aan te raden i.p.v. wifi en je bent voorbereid voor een eventuele overstap naar een provider die IPTV levert.
Als je een versterker hebt met retour signaal heb je helemaal geen dempende splitters nodig. Sluit retour geschikte versterker rechtstreeks op je AOP en sluit daarop je tv's alsmede je modem. Zo heb ik dat hier ook en werkt al tijden perfect. Sluit modem wel aan op uitgang met minste versterking.

https://www.ziggo.nl/klan...-radio/signaal/versterken

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Jim423 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:32:
RomeoJ in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"

Romeo heeft een test gedaan. Let wel dit is puur de variatie, dit wil dus niet zeggen dat je geen lagere latency kan hebben dan 73ms. Arris doet het iets beter dan de Compal al vraag ik me af of dat niet stiekem komt omdat het waarschijnlijk via een andere DNS loopt. In de praktijk verwacht ik dat je met de Arris weinig merkt van dat PUMA6 probleem ook met gamen echter is perfect anders. Hier namelijk mijn test met een technicolor (overigens is de lijn is niet idle, zitten nog 5 users op te werken):

[afbeelding]
De testen heb ik aan mijn kant zo schoon mogelijk proberen uit te voeren, dat houdt in dat ik net voor de swap een aantal keer de testen heb uitgevoerd met de Compal. Resultaten waren vergelijkbaar met degene die ik nu online geplaatst had. Tijdens de testen was de network utilization ook idle.

Ditzelfde heb ik ook zo gedaan met de Arris na de swap.
Voor zover ik kon zien wordt er vanuit mijn browser een flink aantal HTTP GET requests snel achter elkaar uitgevoerd op hetzelfde named endpoint, wat betekent dat de DNS lookup maar 1 keer gedaan hoeft te worden, het lijkt me sterk dat dit minder schone testresultaten weergeeft, de routes en hops uiteraard wel maar heb zoals gezegd de test met ieder modem wel een aantal keer opnieuw uitgevoerd om te kijken of het plaatje wel de gemiddelde indruk geeft.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:44
Meer mensen met langzaam ladende websites? Omgeving Purmerend.
Het gaat vooral om buitenlandse websites, ze laden of helemaal niet, of heel erg traag. Voorbeelden:
speedtest.net laad helemaal niet, een tracert levert niks raars op. Maar ook de website van ziggo zelf laad niet of nauwelijks ;w . Tweakers laad daarentegen super snel.

Heb mijn modem al een reset gegeven (compal connectbox, ipv6).

Browser blijft hangen op "een TLS-handshake uitvoeren"

[ Voor 6% gewijzigd door 1337aldi op 01-12-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
1337aldi schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 19:56:
Het gaat vooral om buitenlandse websites, ze laden of helemaal niet, of heel erg traag. Voorbeelden:
speedtest.net laad helemaal niet, een tracert levert niks raars op. Maar ook de website van ziggo zelf laad niet of nauwelijks ;w . Tweakers laad daarentegen super snel.

Welke browser heb je? En gebruik je een alternatieve DNS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
Firefox 57.0 , maar ook met microsoft edge geprobeerd.
Alternatieve DNS ga ik eens proberen.
Edit: alternatieve DNS helpt helaas niet.

[ Voor 18% gewijzigd door 1337aldi op 01-12-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
1337aldi schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:25:
Firefox 57.0 , maar ook met microsoft edge geprobeerd.
Alternatieve DNS ga ik eens proberen.
Edit: alternatieve DNS helpt helaas niet.
Routing issue dan waarschijnlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jim423 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:32:
Arris doet het iets beter dan de Compal al vraag ik me af of dat niet stiekem komt omdat het waarschijnlijk via een andere DNS loopt. In de praktijk verwacht ik dat je met de Arris weinig merkt van dat PUMA6 probleem ook met gamen echter is perfect anders. Hier namelijk mijn test met een technicolor (overigens is de lijn is niet idle, zitten nog 5 users op te werken):
Ik heb behoorlijk systematische tests van een Arris modem gezien, DNS/HTTP/ICMP presteert dit modem beter dan Connect Box wat betreft latency. Het modem heeft wel < 0.5% packet-loss dat een {Connect Box, TC 72100, Ubee} op dezelfde locatie niet heeft.

Ik zou liever packet-loss hebben dan die jitter. De meeste protocollen gaan goed om met retransmits en slechter met die jitter (die hoger is dan de RTT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
ArcticWolf schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:35:
[...]

Routing issue dan waarschijnlijk :X
Maar even contact opgenomen met de helpdesk op Facebook. Als het een routing issue is zouden dan niet veel meer mensen last moeten hebben, of kan dat ook op straatkast niveau liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
1337aldi schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:17:
[...]

Maar even contact opgenomen met de helpdesk op Facebook. Als het een routing issue is zouden dan niet veel meer mensen last moeten hebben, of kan dat ook op straatkast niveau liggen?
Heh ik schreef iets wat ik niet bedoelde 8)7 dus vergeet dat maar.

Er gaat iets mis met de SSL/TLS handshake, ik had dat probleem ook maar dat lag aan m'n DNS servers (van Norton in dit geval), het vreemde is dat jij ze nu ook bij de Ziggo DNS hebt. Het kan zijn dat een DNS node van Ziggo problemen heeft om die handshake te krijgen, een andere DNS server zou dat moeten oplossen, omdat dat niet werkte bij jou zit het hem waarschijnlijk aan de zijde van Ziggo.

Je hebt niet toevallig Norton software op je PC draaien?
En het is verstandig om je PC opnieuw op te starten als je de DNS wijzigt, laatste keer ging het telkens fout (ook FireFox) en bleef de foutmelding terugkomen terwijl ik de browser al opnieuw had opgestart.

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 02-12-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
Norton komt hier niet in :> Ook opnieuw opstarten helpt niet bij een DNS aanpassing. M'n mobiel heeft er ook last van via wifi.

Wireshark aangezet tijdens het surfen naar ziggo.nl, levert een log op met een hoop TCP retransmissions, en een hope rode lijnen (resets?).
Helpdesk is ook weer lekker bezig, meerdere keren aangegeven dat de ziggo website niet laad, als nog vragen ze of ik de ziggo.nl/speedtest wil draaien ;w

[ Voor 53% gewijzigd door 1337aldi op 02-12-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Hoe kan ik bij gebruik van de Ziggo GO app op windows 10 de zenderbalk onderin verbergen zonder op het scherm te hoeven klikken?

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dannbla schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:11:
Hoe kan ik bij gebruik van de Ziggo GO app op windows 10 de zenderbalk onderin verbergen zonder op het scherm te hoeven klikken?
ESC Toets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Het is meer dat wanneer ik met andere dingen bezig ga en de app op de achtergrond laat draaien op mijn 2e scherm, dat de balk verschijnt en niet weg gaat omdat de 'focus' op de actieve window weg is.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

dannbla schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:35:
[...]

Het is meer dat wanneer ik met andere dingen bezig ga en de app op de achtergrond laat draaien op mijn 2e scherm, dat de balk verschijnt en niet weg gaat omdat de 'focus' op de actieve window weg is.
Andere browser via website misschien alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:04
hjs schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 21:16:
[...]

Andere browser via website misschien alternatief?
Als ik met de pc bezig ben en wil tv kijken dan pak ik gelijk de website vanwege die rotbalk.
Daarnaast vind ik vaak dat de website vlotter laadt dan de app :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

MdO82 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 21:44:
[...]

Als ik met de pc bezig ben en wil tv kijken dan pak ik gelijk de website vanwege die rotbalk.
Daarnaast vind ik vaak dat de website vlotter laadt dan de app :)
Geheel mee eens, niet de ziggogo app gebruiken, zelfde geld voor de Netflix app, gewoon naar netflix.com in de browser gaan.

En zo zullen er wel meer apps zijn die je maar beter niet kan gebruiken, gewoon naar de website zelf gaan in de browser werkt vaak stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:11
MarElo schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:10:
[...]

Geheel mee eens, niet de ziggogo app gebruiken, zelfde geld voor de Netflix app, gewoon naar netflix.com in de browser gaan.

En zo zullen er wel meer apps zijn die je maar beter niet kan gebruiken, gewoon naar de website zelf gaan in de browser werkt vaak stukken beter.
Maar bij de Netflix app kan je wel 1080p kijken. In de browser kan dat alleen met edge, de rest is 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:39
Weet iemand of je op de Connectbox een macadres kan clonen?
Zou graag hetzelfde IP behouden, maar de Connectbox staat nu in bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:54
HET IP-adres dat je krijgt hangt af van het MAC-adres van het apparaat dat het DHCP-request stuurt. Als de CB in bridge-modus staat dan is die dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En dat is dat nog geen garantie dat je hetzelfde ip-adres houdt. Als je dat persé wilt moet je of een zakelijk abonnement nemen of gebruik maken van een DDNS dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ervaar ik veel buffers of stilstaand beeld bij ziggo go app. Als ik netflix kijk of full hd via youtube heb ik nooit buffers terwijl birate van ziggo go app veel lager is... nog net geen sd kwaliteit dus dan zou dat al helemaal niet moeten bufferen of wat dan ook. Ook hier klagen mensen hierover...
https://community.ziggo.n...-minuut-22878/index1.html

Als ik kijk via andere provider is het probleem stukken minder dus wellicht netwerk probleem bij ziggo?
Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:49:
Als ik kijk via andere provider is het probleem stukken minder dus wellicht netwerk probleem bij ziggo?
Meer mensen last van?
Ja, ook via de app en dan streamen via Chromecast. Heel vaak slecht beeld en dan weer eventjes zoals het hoort te zijn. :/ Dit is sinds een week denk ik?

[ Voor 4% gewijzigd door Erulezz op 04-12-2017 20:58 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erulezz schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:58:
[...]

Ja, ook via de app en dan streamen via Chromecast. Heel vaak slecht beeld en dan weer eventjes zoals het hoort te zijn. :/ Dit is sinds een week denk ik?
Oke. Sommige zenders hebben meer last dan andere zenders. Kijk ik via een andere provider dan is het probleem zo goed als weg terwijl daarvan download snelheid ook nog lager is. Lijkt alsof het niet goed gaat via ziggo netwerk. Zelfs op 3g of 4g gaat het goed (stukken beter) behalve via ziggo internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Had het ook tot een paar dagen terug.
De app verwijderd en opnieuw installeren hielp niet leek het, maar de dag erna ging het opeens weer soepel.
Via de website gaat beter, maar dan onthoud hij me inlog meestal niet. Is het toch makkelijker de app op te starten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net getest. Via 4g en via ziggo en gelijktijdig de zelfde zender aan gezet. Via ziggo internet buffer en stilstaand beeld en via 3 of 4g loopt het gewoon door. Zojuist ook via glasvezel getest met zelfde tablet...dan ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:40:
Net getest. Via 4g en via ziggo en gelijktijdig de zelfde zender aan gezet. Via ziggo internet buffer en stilstaand beeld en via 3 of 4g loopt het gewoon door. Zojuist ook via glasvezel getest met zelfde tablet...dan ook geen probleem.
probleem herken ik, irritant, hbo series doen het meestal wel redelijk ,maar ik kijk nu af en toe een aflevering van doctor who en die schiet echt de hele tijd naar 360p of 480p beeld terwijl ik hier notebene een zeer snelle ziggoverbinding heb, ik zou bij wijze van spreken de hele episode in 4k kunnen binnenhalen in een paar minuten, maar gewoon 1080p stabiel kijken via ziggo zelf, ho maar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:50:
[...]

probleem herken ik, irritant, hbo series doen het meestal wel redelijk ,maar ik kijk nu af en toe een aflevering van doctor who en die schiet echt de hele tijd naar 360p of 480p beeld terwijl ik hier notebene een zeer snelle ziggoverbinding heb, ik zou bij wijze van spreken de hele episode in 4k kunnen binnenhalen in een paar minuten, maar gewoon 1080p stabiel kijken via ziggo zelf, ho maar 8)7
Is echt te gek voor woorden. Ik heb hier op 4 apparaten gelijktijdig full hd streams aangezet op youtube via ziggo internet en totaal geen last maar sd streamje via ziggo go app ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:40
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:49:
Sinds kort ervaar ik veel buffers of stilstaand beeld bij ziggo go app. Als ik netflix kijk of full hd via youtube heb ik nooit buffers terwijl birate van ziggo go app veel lager is... nog net geen sd kwaliteit dus dan zou dat al helemaal niet moeten bufferen of wat dan ook. Ook hier klagen mensen hierover...
https://community.ziggo.n...-minuut-22878/index1.html

Meer mensen last van?
De app gebruik ik niet, maar wel via de website op zowel bedraad aangesloten Mac Mini als een wireless MBP. Sinds een week is het behoorlijk bedroevend. Daarvoor liep het soepel. Verder weinig problemen met internet.

200Mbit abbo; UBEE EWV320 (fw 9.9.6008) in bridge; UBNT ERX; ASUS RT-AC68U als AP; Netgear GS-105 switches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
Cool! Ik kijk net toevallig of er een software update is voor de mediabox en warempel hij haalt hem binnen. Succesvol geüpdatet en opnieuw opgestart alleen hij is nu nog aan het laden want beetje haperig nog maar het menu ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markd
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-10-2024
Blijkbaar is Ziggo (weer?) gestart om onaangekondigd aansluitingen naar IPv6 te migreren en dat gaat niet probleemloos. In dit geval gaat het om een aansluiting in Amsterdam die sinds een paar dagen problemen gaf met een groot aantal websites, waaronder npo.nl, wetransfer.nl, maar ook ziggo.nl (!) terwijl o.a. Gmail, WhatsApp en Ziggo GO normaal werkten. De modem is inmiddels door Ziggo teruggezet naar IPv4 en alles werkt weer als vanouds. Zijn er Ziggo-gebruikers met soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
chim0 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:42:
Cool! Ik kijk net toevallig of er een software update is voor de mediabox en warempel hij haalt hem binnen. Succesvol geüpdatet en opnieuw opgestart alleen hij is nu nog aan het laden want beetje haperig nog maar het menu ziet er goed uit.
Hmm ga ik straks ook eens proberen, ben nog steeds benieuwd. Laat even weten of het anders is? (visueel zou het wat anders moeten zijn namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Even een vraag aan de doorgewinterde kenners omtrent Coax connectoren waaronder @MediaZoo ;)

Dorpsgenoten hadden storing met hun Humax en konden geen on-demand meer kijken, na een reset is dat euvel opgelost.

Daarnaast vertelde ze mij dat ze regelmatig storing hebben op bepaalde zenders (TV Oranje, AMC).
Toen ik even achter de tv keek zag ik dat de monteur onlangs een nieuwe AOP had geplaatst.

Echter hierop zat nog een "ouderwetse” splitter

Afbeeldingslocatie: https://www.okaphone.nl/product/images/cv012.jpg

Deze is geschikt voor signalen van 5mhz tot 1000mhz.

Dat bleek de bottleneck te zijn in deze situatie.

Nu echter de vraag de monteur had deze oude splitter teruggeplaatst op de nieuwe AOP.

Met een 2-weg splitter
Afbeeldingslocatie: https://www.webe.nl/userdata/artikelen/026702031.gif

Hierop zat dus op OUT1 een oude splitter en op OUT2 het modem.

Wat zou ik nog kunnen doen om toch 2 tv's op de aansluiting te kunnen krijgen ?

Moeten we dan kijken naar de POA-03-UPC ?

Afbeeldingslocatie: https://www.3dkabel.nl/images/T/poa3.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 05-12-2017 19:35 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:18
MdO82 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:29:

[afbeelding]
Als het om 2 tv's en een modem gaat dan moet je NIET de POA-03-IEC (Deze heb je gelinkt als plaatje) aanschaffen, deze heeft namelijk 1FM, 1Data en 1Video aansluiting. Hierop gaat het dus niet lekker als je een tv op de FM aansluit.

Wat ik zou doen is inderdaad gaan kijken naar een POA-03-UPC deze heeft namelijk 3 coax-male connectoren. Hierop kun je 2 tv's en een modem aansluiten.

EDIT: Niet netjes van de monteur om die splitter te laten zitten.....

[ Voor 4% gewijzigd door Dracoz op 05-12-2017 19:40 ]

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Dracoz schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:38:
[...]

Als het om 2 tv's en een modem gaat dan moet je NIET de POA-03-IEC (Deze heb je gelinkt als plaatje) aanschaffen, deze heeft namelijk 1FM, 1Data en 1Video aansluiting. Hierop gaat het dus niet lekker als je een tv op de FM aansluit.

Wat ik zou doen is inderdaad gaan kijken naar een POA-03-UPC deze heeft namelijk 3 coax-male connectoren. Hierop kun je 2 tv's en een modem aansluiten.
Ik zag inderdaad dat ik het verkeerde plaatje had :F

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
De POA-03 UPC voldoet inderdaad prima in dat geval. Het is de 3-weg versie van de door Ziggo geleverde 2-weg splitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
MediaZoo schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:11:
De POA-03 UPC voldoet inderdaad prima in dat geval. Het is de 3-weg versie van de door Ziggo geleverde 2-weg splitters.
Nu dacht ik net even simpel dan doe ik daar weer een POA-01-UPC op en dan kan ik de boel weer aansluiten, maar volgens mij krijg ik dan de kabel van het modem er niet meer op ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Het lijkt er op dat mijn TC7210 ineens een update heeft gehad.
SFT0.76.13.1 (Wat het voorheen was weet ik niet meer)

Maar de start pagina is nu dus verandert en moest een nieuw password aanmaken.

Ook is mijn WAN IP ineens van 217.x.x.x naar 83.82.x.x gegaan.

En ik kan me niet voor de geest halen dat bij een tracert de 10.255.2.1 aanwezig was.

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.178.1
2 7 ms 8 ms 9 ms 10.255.2.1
3 8 ms 9 ms 11 ms tb-rc0001-cr101-ae127-0.core.as9143.net [213.51.186.189]
4 11 ms 17 ms 11 ms nl-ams17b-rc1-lag-132-0.aorta.net [84.116.194.25]
5 * * * Request timed out.
6 19 ms 18 ms 11 ms nl-ams14a-ri1-ae8-0.aorta.net [84.116.135.38]
7 12 ms 12 ms 12 ms 74.125.146.228
8 * * * Request timed out.
9 11 ms 12 ms 11 ms 216.239.42.123
10 11 ms 14 ms 15 ms google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
prutser001 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:24:

Maar de start pagina is nu dus verandert en moest een nieuw password aanmaken.

Ook is mijn WAN IP ineens van 217.x.x.x naar 83.82.x.x gegaan.

En ik kan me niet voor de geest halen dat bij een tracert de 10.255.2.1 aanwezig was.

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.178.1
2 7 ms 8 ms 9 ms 10.255.2.1
3 8 ms 9 ms 11 ms tb-rc0001-cr101-ae127-0.core.as9143.net [213.51.186.189]
4 11 ms 17 ms 11 ms nl-ams17b-rc1-lag-132-0.aorta.net [84.116.194.25]
5 * * * Request timed out.
6 19 ms 18 ms 11 ms nl-ams14a-ri1-ae8-0.aorta.net [84.116.135.38]
7 12 ms 12 ms 12 ms 74.125.146.228
8 * * * Request timed out.
9 11 ms 12 ms 11 ms 216.239.42.123
10 11 ms 14 ms 15 ms google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]
Die 10.* zul je altijd gehad moeten hebben anders had je geen internet :+ de TC update is er ook al eventjes:
Software Version STF0.76.13.1

Status
System Up Time 64 days 05h:41m:22s
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

prutser001 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:24:
Dat is gewoon de huidige ("oude") versie hoor.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
MdO82 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:55:
[...]

Nu dacht ik net even simpel dan doe ik daar weer een POA-01-UPC op en dan kan ik de boel weer aansluiten, maar volgens mij krijg ik dan de kabel van het modem er niet meer op ;)
Inprincipe is die 5-1000Mhz splitter niet direct ongeschikt. Hij kan wel kapot zijn maar dan heb je vaak op alle zenders last. Ook is hij van metaal dus hij zal niet snel last hebben van instraling. Is het niet gewoon zo dat 2 splitters op elkaar teveel demping geven waardoor je te laag aankomt in de hoge frequenties op de Humax?

[ Voor 5% gewijzigd door Jim423 op 05-12-2017 22:06 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wildfire schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:33:
[...]

Dat is gewoon de huidige ("oude") versie hoor.
Zeker niet voor mij, ik had namelijk voor vandaag een hele andere interface/login page.
Ik had : Software Version STF0.76.07

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
prutser001 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:14:
[...]

Zeker niet voor mij, ik had namelijk voor vandaag een hele andere interface/login page.
Ik had : Software Version STF0.76.07
STF0.76.13.1 is al een mooi tijdje uit... gelukkig kan je nog steeds lekker voor het skippen van het wachtwoord wijzigen kiezen...

er valt immers toch niks in te stellen als die bridged is.. (ja hem resetten \o/ ) nou joy

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Jim423 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:03:
[...]

Inprincipe is die 5-1000Mhz splitter niet direct ongeschikt. Hij kan wel kapot zijn maar dan heb je vaak op alle zenders last. Ook is hij van metaal dus hij zal niet snel last hebben van instraling. Is het niet gewoon zo dat 2 splitters op elkaar teveel demping geven waardoor je te laag aankomt in de hoge frequenties op de Humax?
Dat zou natuurlijk ook goed kunnen.
Maar ik overleg het met diegene of ze de 03 willen bestellen dat scheelt natuurlijk weer een splitter :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Klopt echter de 03 heeft wel meer demping dan de 02. Kun je nergens op die humax signaalsterkte zien?
Anders even het kabelmodem aan de coax van de humax hangen met het IEC kabeltje wat nu in de POA01 zit. Zegt ook niet alles maar dan heb je iig een indicatie van de signaalsterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Martinusz schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:30:
[...]

Hmm ga ik straks ook eens proberen, ben nog steeds benieuwd. Laat even weten of het anders is? (visueel zou het wat anders moeten zijn namelijk)
Hier wat screenshots. Visueel is inderdaad e.e.a. veranderd en qua prestaties is ie misschien iets sneller geworden, maar de TV gids is, voor zover ik kan zien, hetzelfde gebleven. Bij die eerste screenshot zie je bij softwareversie 342 staan. Daar stond eerst 341.

Zoeken is volgens mij ook nieuw of was dat er altijd al? Dat is echt een verademing want bij de app kon het al. Ik zoek heel vaak programma's om terug te kijken dus hier ben ik echt blij mee want anders moet je door die hele godganse TV gids scrollen.

Mediabox
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F7XMP2hyzLEAAP0Sgz0UHXOd/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l3whlgCINAj4d75vgqnLGZIm/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/in4OyPOTJWDvX1UZFWzEeXB1/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aaAPyTTBZpM7g1pItQrZTYqx/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IVuT0rJMSh1jQPDZm4lo42K7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TtaxVZFqMasbcQuFAuTzez83/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Tze4ivP9W2UQYfYqWm9BQjrj/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bjjFxjlLVadtQoxr08RHqUHV/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ayEjzyJiPahe58W4ylPeEa8k/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nKxT5cFLqcmPuGSg6feHXwBB/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dUHICTOVUuFPfET1JeYzVgCX/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NrIrLtTKRdN6kGWUoA3s0cOE/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zDPOfmzLAtRfOE2EptNqkb7Y/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sPkenrjjmU2Pz44TjcPnB6Va/thumb.jpg

offtopic:
Excuus voor de soms wat brakke foto's. Net wakker, moet zachtjes doen want vrouwtje slaapt etc. :+

De app is trouwens weer eens ouderwets aan het bokken. Overal staat weer "Geen programmagegevens" en de TV gids blijft op "Laden..." staan. :'(

Vaag probleem. Heb het SSID op de Horizon box op zowel 2,4 als 5GHz veranderd en op verborgen gezet en het wachtwoord aangepast, maar nu wil m'n PC niet meer verbinden met 5GHz waar het voorheen gewoon prima werkte met de default instellingen (op dat UPC8xxxx SSID). Op m'n telefoon (Galaxy S3) werkt het perfect. Heb ze allebei handmatig toegevoegd en zowel de 2,4 als de 5GHz verbinden prima.

Heb gewoon Windows 10 met een pricewatch: D-Link DWA-582 Wireless AC1200 Dual Band PCI Express Adapter kaart en heb gewoon bij wifi handmatig beide netwerken toegevoegd. De 2,4 heet "Naam" en de 5GHz heet "Naam-5G". Of kan Windows 10 niet met twee handmatige SSID's omgaan? Heb ook alleen de 5Ghz SSID handmatig toegevoegd, maar nog steeds niks. Channel staat op Auto.

Dus op default instellingen verbindt ie prima, wijzig ik het SSID en wachtwoord en zet ik hem op verborgen, kan ik alleen op de 2,4GHz verbinden.

[ Voor 17% gewijzigd door chim0 op 06-12-2017 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:29:
Even een vraag aan de doorgewinterde kenners omtrent Coax connectoren waaronder @MediaZoo ;)

Dorpsgenoten hadden storing met hun Humax en konden geen on-demand meer kijken, na een reset is dat euvel opgelost.

Daarnaast vertelde ze mij dat ze regelmatig storing hebben op bepaalde zenders (TV Oranje, AMC).
Toen ik even achter de tv keek zag ik dat de monteur onlangs een nieuwe AOP had geplaatst.

Echter hierop zat nog een "ouderwetse” splitter

[afbeelding]

Deze is geschikt voor signalen van 5mhz tot 1000mhz.

Dat bleek de bottleneck te zijn in deze situatie.

Nu echter de vraag de monteur had deze oude splitter teruggeplaatst op de nieuwe AOP.

Met een 2-weg splitter
[afbeelding]

Hierop zat dus op OUT1 een oude splitter en op OUT2 het modem.

Wat zou ik nog kunnen doen om toch 2 tv's op de aansluiting te kunnen krijgen ?

[afbeelding]
helemaal geen splitters gebruiken maar gebruik een retourgeschikte antenne versterker. Daar kan je aantal tv's op aansluiten plus je internet modem mits versterker retour geschikt is. Zie link

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2017 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:35
Ik zat gisteren een beetje rond te kijken wat voor alternatieven er nu zijn als het gaat om TV kijken, maar dan met name via streaming. Dus geen Horizon box of coax kabels, splitters of versterkers, etc. Op zich werkt het inmiddels wel, maar dat is ook pas nadat Ziggo drie keer langs heeft moeten komen, omdat de vorige collega niet de juiste materialen heeft gebruikt. Plus dat de Horizon box echt een draak van apparaat is.

Maargoed, dan zou ik een tientje goedkoper uit zijn als ik alleen internet afneemt bij Ziggo en dan kost het mij een tientje om streaming TV af te nemen bij KNIPPR. Wellicht leuk voor in de toekomst, maar nu het werkt laat ik het maar even zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 07:52:
[...]
helemaal geen splitters gebruiken maar gebruik een retourgeschikte antenne versterker. Daar kan je aantal tv's op aansluiten plus je internet modem mits versterker retour geschikt is. Zie link
Ik ga niet een hele discussie opnieuw uitlokken, want die hebben we reeds al eens gehad in dit topic-reeks.
Maar was voor 2 tv's een versterker niet wat overdreven en als je goede kabels en connectors gebruikt dat je dan eigenlijk er al bent ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
chim0 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 02:38:
[...]

Hier wat screenshots. Visueel is inderdaad e.e.a. veranderd en qua prestaties is ie misschien iets sneller geworden, maar de TV gids is, voor zover ik kan zien, hetzelfde gebleven. Bij die eerste screenshot zie je bij softwareversie 342 staan. Daar stond eerst 341.

Zoeken is volgens mij ook nieuw of was dat er altijd al? Dat is echt een verademing want bij de app kon het al. Ik zoek heel vaak programma's om terug te kijken dus hier ben ik echt blij mee want anders moet je door die hele godganse TV gids scrollen.

Mediabox
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Ik zie nog weinig verschillen :P ik dacht dat ze de info balk veel kleiner zouden maken, maar op de foto's zie ik dat niet terug helaas. Dit stond er in het nieuws bericht destijds:
Daarnaast krijgt de Ziggo Media Box XL een software-update naar versie 3.4.2. Deze wordt vanaf 24 oktober gefaseerd verstrekt, aanvankelijk op kleine schaal. De update bevat verbeteringen voor het On Demand-menu, de Channel Bar, het hoofdmenu en de navigatie van de tv-gids. Zo bevat het hoofdmenu vanaf de update de optie om direct naar de apps te gaan en is de informatiebalk lager gepositioneerd zodat deze minder beeldruimte inneemt.
Dat lijkt wel terug te komen in je foto's :)

Hier nog alle specs van de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Martinusz schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:59:
[...]

ik dacht dat ze de info balk veel kleiner zouden maken, maar op de foto's zie ik dat niet terug helaas.
Die laatste foto bedoel je? Die balk is wel kleiner/lager geworden. Misschien bedoelen ze dat met "lager gepositioneerd". Het gaat mij vooral om snelheid. De interface van die Horizon boxen was altijd zo stroperig vergeleken met de interface van bijvoorbeeld die Amino kastjes bij glasvezel. Het zag eruit als DOS maar was super snappy, gewoon instant klik. Ook pauzeren ging instant waar bij de Horizon box er een soort fading effect is voordat ie daadwerkelijk pauzeert. Zo kan je hem nooit op een precies punt pauzeren die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
chim0 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:16:
[...]

Die laatste foto bedoel je? Die balk is wel kleiner/lager geworden. Misschien bedoelen ze dat met "lager gepositioneerd". Het gaat mij vooral om snelheid. De interface van die Horizon boxen was altijd zo stroperig vergeleken met de interface van bijvoorbeeld die Amino kastjes bij glasvezel. Het zag eruit als DOS maar was super snappy, gewoon instant klik. Ook pauzeren ging instant waar bij de Horizon box er een soort fading effect is voordat ie daadwerkelijk pauzeert. Zo kan je hem nooit op een precies punt pauzeren die je wilt.
Oh wacht nu zie ik het goed ja, hij is een stuk lager :) mooizo.
Ik ben benieuwd, wacht nog steeds op de update :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Martinusz schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:48:
[...]

Ik denk dat we nog even geduld moeten hebben :)
Ik ben ook elke dag even aan het spieken of er een update staat, maar tot nu toe nog niet :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MdO82 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:11:
[...]

Ik ben ook elke dag even aan het spieken of er een update staat, maar tot nu toe nog niet :D
Update is al vanaf oktober beschikbaar :P ze mogen weleens vlotter uitleveren vind ik :)

Ik wacht er vooral op ivm verbetering van Netflix connectie (volgens klantenservice) en ik de nieuwe layout e.d. wel wil zien. Handmatig triggeren gaat dan weer niet, dusja waarom het zolang moet duren geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Martinusz schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:23:
[...]

Update is al vanaf oktober beschikbaar :P ze mogen weleens vlotter uitleveren vind ik :)

Ik wacht er vooral op ivm verbetering van Netflix connectie (volgens klantenservice) en ik de nieuwe layout e.d. wel wil zien. Handmatig triggeren gaat dan weer niet, dusja waarom het zolang moet duren geen idee.
Kan het netwerk niet aan :+ >:) ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 17:01
MdO82 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:27:
[...]

Kan het netwerk niet aan :+ >:) ;)
LOL _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gys89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Martinusz schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:23:
[...]

De update is in kleine regio's getest. Uitrol gaat om die reden trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:40
MdO82 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:11:
[...]

Hij wordt echt wel uitgerold, ik, heb hem nu een aantal dagen. Dacht dat ik de laatste was, maar kennelijk wachten er nog een boel mensen. Ik kreeg ook een mail van ziggo na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
1337aldi schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 19:56:

Beetje wat oudere kick, maar heb hier sinds een paar dagen zo'n beetje dezelfde klachten.
Met name buitenlandse sites kom erg traag op gang, laden soms maar half, en hebben vaak even een F5 nodig.
Qua pings en traceroutes eigenlijk geen bijzonderheden, maar het begint nu wel heel erg op te vallen.
Eenmaal connectie, dan loopt het verder wel prima (vrouwlief kan verder probleemloos WoW'en)
Dit vanaf een desktop PC, bedraad aangesloten.
Bepaalde mobiele games op telefoons willen niet starten, zet je de wifi uit, gaan ze gelijk door.
Idem voor Google gerelateerde sites, via WIFI zeer traag, WIFI uit, boem, instant.

(Zakelijk) helpdesk hierover gebeld, zien geen afwijkingen in de modem, signaal is goed, en beginnen vervolgens met het standaard riedeltje van modem herstarten (as if ik dat intussen al niet 50x gedaan had),resetten, opteren om mijn Procurve switch uit te sluiten en de oorzaak bij mijn niet-Ziggo WIFI te leggen (ondanks ik dezelfde problemen ook vanaf een bedraade aansluiting ondervind)

Heb zelf het vermoeden dat het ergens mis gaat met DNS, hoewel ik tussen OpenDNS, Ziggo en Google nog geen verschil merk.
Vrees dat het gewoon weer even slikken en uitzingen wordt (soort gelijk probleem al eens eerder gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Martinusz schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:48:
[...]

Ook niet als je handmatig update?

Pauzeren is nu trouwens ook instant. Had het nog helemaal niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Madshark schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:27:
[...]

Beetje wat oudere kick, maar heb hier sinds een paar dagen zo'n beetje dezelfde klachten.
Met name buitenlandse sites kom erg traag op gang, laden soms maar half, en hebben vaak even een F5 nodig.
Qua pings en traceroutes eigenlijk geen bijzonderheden, maar het begint nu wel heel erg op te vallen.
Eenmaal connectie, dan loopt het verder wel prima (vrouwlief kan verder probleemloos WoW'en)
Bepaalde mobiele games op telefoons willen niet starten, zet je de wifi uit, gaan ze gelijk door.
Idem voor Google gerelateerde sites, via WIFI zeer traag, WIFI uit, boem, instant.

(Zakelijk) helpdesk hierover gebeld, zien geen afwijkingen in de modem, signaal is goed, en beginnen vervolgens met het standaard riedeltje van modem herstarten (as if ik dat intussen al niet 50x gedaan had),resetten, opteren om mijn Procurve switch uit te sluiten en de oorzaak bij mijn niet-Ziggo WIFI te leggen (ondanks ik dezelfde problemen ook vanaf een bedraade aansluiting ondervind)

Heb zelf het vermoeden dat het ergens mis gaat met DNS, hoewel ik tussen OpenDNS, Ziggo en Google nog geen verschil merk.
Vrees dat het gewoon weer even slikken en uitzingen wordt (soort gelijk probleem al eens eerder gehad)
Idem hier, geen verschil met de DNS gemerkt.

Dus denk dat het door AORTA komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Jeps ik heb vandaag ook vreemd gedrag sinds vanmorgen. Backups tussen NASén stoppen spontaan. NAS in KPN netwerk kan niet bij mijn centrale Ziggo NAS komen, lees geen Ziggo DNS issue want die KPN NAS gebruikt KPN DNS.

Ik hou het op packetloss, routing issues ergens, maar smokeping laat niets zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
chim0 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 01:35:
[...]

Ook niet als je handmatig update?

Pauzeren is nu trouwens ook instant. Had het nog helemaal niet getest.
Nope helaas, aantal keer al geprobeerd, maar dan heb ik de laatste firmware zegt ie ;)
Moet zeggen mijn box werkt al goed, maar dit zou wel een extra slag zijn. Met name Netflix wilde weleens niet connecten op kanaal 150, dat zou met deze update ook beter moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Martinusz schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:20:
[...]

Nope helaas, aantal keer al geprobeerd, maar dan heb ik de laatste firmware zegt ie ;)
Randstad gaat blijkbaar voor. :D
Moet zeggen mijn box werkt al goed, maar dit zou wel een extra slag zijn. Met name Netflix wilde weleens niet connecten op kanaal 150, dat zou met deze update ook beter moeten gaan.
Ja, dat was wel een irritante. Vrouwtje is Netflix verslaafd en werd er gek van. Hopelijk nu beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
chim0 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:23:
[...]

Randstad gaat blijkbaar voor. :D
ZO ver woon ik er niet vandaan -O- maar goed we wachten wel. Het is gewoon irritant, omdat mij begin dit jaar werd gezegd, vlak na de zomervakantie komt die update voor Netflix. Nu is de update er wel, maar krijg ik hem straks in 2018 pas -O-

Ik heb zojuist Vodafone Mobiel abbo afgesloten, gaat in per 8 januari, wanneer zou ik het gratis pakket kunnen kiezen bij Ziggo? Pas vanaf 8 januari? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Martinusz schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:36:
[...]

ZO ver woon ik er niet vandaan -O- maar goed we wachten wel. Het is gewoon irritant, omdat mij begin dit jaar werd gezegd, vlak na de zomervakantie komt die update voor Netflix. Nu is de update er wel, maar krijg ik hem straks in 2018 pas -O-
Is er niet een manier om de firmware te downloaden van die boxen? Of is dat allemaal dichtgetimmerd? Heb er totaal geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Martinusz schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:36:
[...]

Ik heb zojuist Vodafone Mobiel abbo afgesloten, gaat in per 8 januari, wanneer zou ik het gratis pakket kunnen kiezen bij Ziggo? Pas vanaf 8 januari? Iemand ervaring mee?
Ik kreeg een melding wanneer ik dat kon kiezen. Dit was inderdaad vanaf het moment dat het Vodafone abonnement actief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hann1BaL schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:49:
[...]

Ik kreeg een melding wanneer ik dat kon kiezen. Dit was inderdaad vanaf het moment dat het Vodafone abonnement actief was.
Ok ik verwacht dus rond 8 januari :)
Is wel belangrijk, aangezien ik het Movies XL pakket dan kan laten vervallen *O* dag 12 euro in de maand! *O*
chim0 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:46:
[...]

Is er niet een manier om de firmware te downloaden van die boxen? Of is dat allemaal dichtgetimmerd? Heb er totaal geen ervaring mee.
Vast niet, zal wel dichtgetimmerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:47:
[...]

Idem hier, geen verschil met de DNS gemerkt.

Dus denk dat het door AORTA komt.
Geen DS-lite?

Ziggo heeft problemen met DS-lite waardoor kennelijk websites niet goed bereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:22
Krijg net via Twitter door dat de provincie Limburg op de 12e aan de beurt is voor de firmware update.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ozzynator schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:48:
Krijg net via Twitter door dat de provincie Limburg op de 12e aan de beurt is voor de firmware update.
Hier ook net, binnen een week overal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ANdrode schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:56:
[...]

Geen DS-lite?

Ziggo heeft problemen met DS-lite waardoor kennelijk websites niet goed bereikbaar zijn.
Ik heb geen DS-lite nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
Martinusz schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:30:
[...]

Hier ook net, binnen een week overal...
De update net binnen of dat het de 12e begint? Ik heb het gisterenochtend nog even gecontroleerd, maar toen stond er nog geen update klaar...
Als het goed is zitten wij op hetzelfde netwerk gebied.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ShadowLord schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:40:
[...]

De update net binnen of dat het de 12e begint? Ik heb het gisterenochtend nog even gecontroleerd, maar toen stond er nog geen update klaar...
Als het goed is zitten wij op hetzelfde netwerk gebied.
Nee via twitter geven ze aan dat het uiterlijk volgende week binnen moet zijn :) heb hem nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Dat zijn korte werkzaamheden :o
Binnenkort werken we bij u in de buurt. Onze monteurs doen dan onderhoud aan het netwerk om het sterk en betrouwbaar te houden. Tijdens het onderhoud kan televisie, internet of telefoon even uitvallen. Sorry daarvoor. We houden het altijd zo kort mogelijk.
Datum: 13 december
We werken tussen 01.00 en 01.30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt Horizon gerelateerde vragen ook in het betreffende topic bespreken, zitten veel mensen met die box: [Ziggo Horizon] Ervaring en discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
[...]

Ik kwam er niet uit met de helpdesk, gevraagd of ze mij willen terugzetten naar IPV4 en sindsdien is het opgelost. Geen zin om IPV6 proefpersoon te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-09 10:32
Volgens mij ligt Ziggo Zakelijk er in een deel in Friesland uit (Sneek, Leeuwarden, Friesland dus)

Ik heb net mijn privé mail gecheckt (ook via Ziggo) en dat werkt wel.

Zijn er meer klachten?

Update: Ziggo zegt onderhoud te hebben gepleegd. Dit is niet goed gegaan...

[ Voor 16% gewijzigd door be3a18 op 08-12-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:40
be3a18 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:50:
Volgens mij ligt Ziggo Zakelijk er in een deel in Friesland uit (Sneek, Leeuwarden, Friesland dus)

Ik heb net mijn privé mail gecheckt (ook via Ziggo) en dat werkt wel.

Zijn er meer klachten?

Hier ook opeens geen internet meer, terwijl vanochtend om 8.00 nog wel. Onderhoud stond gepland tot 06.00 vanochtend. Modem (bridge) gaf alles nog groen, toch restart gedaan, daarna router herstart. De boel is nu weer online, maar met een nieuw ip op de router in een andere range. Regio Sneek. Zou bij jou ook even resetten. Als ze IPs veranderen wil het wel eens vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
be3a18 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:50:
Standaard tekst bij onderhouds emails: Mocht het niet meer werken, herstart de boel even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 14:09

elsinga

=8-)

Hier in Heerenveen geen last gehad. Sneek is fZiggo, maar Leeuwarden fUPC (net als Heerenveen). Apart.

[ Voor 7% gewijzigd door elsinga op 08-12-2017 14:52 ]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
elsinga schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:51:
Hier in Heerenveen geen last gehad. Sneek is fZiggo, maar Leeuwarden fUPC (net als Heerenveen). Apart.
Niet zo apart, aangezien beide netwerken nog niet gelijk zijn aan elkaar en dus nog steeds op technisch vlak los van elkaar gezien moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nu eindelijk in Den Bosch op korte termijn de upgrade van de Mediabox..
De update wordt in de komende dagen automatisch uitgevoerd. In sommige regio’s is dit zelfs al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:46
njitter schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:18:
Nu eindelijk in Den Bosch op korte termijn de upgrade van de Mediabox..

[...]
Regio West-Brabant binnenkort ook. Een collega en ik ontvingen vrijwel tegelijkertijd dezelfde mail. Nu maar afwachten wat de verbetering teweeg brengt. Hopelijk is het issue van een vastlopende TV-gids opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 14:09

elsinga

=8-)

MediaZoo schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:06:
[...]

Niet zo apart, aangezien beide netwerken nog niet gelijk zijn aan elkaar en dus nog steeds op technisch vlak los van elkaar gezien moeten worden.
Mijn apart slaat op het feit dat er zowel in Sneek (fZiggo) als Leeuwarden (fUPC) uitval is, juist omdat die netwerken (nog) behoorlijk gescheiden zijn. En dat in Heerenveen (ook fUPC) geen uitval is, al is dat een ander verzorgingsgebied.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of onderstaande waarde een beetje OK zijn? Als ik de 1e post mag geloven is het wel in orde, maar ik heb een dramatisch slechte internetverbinding bij Ziggo.

Ik heb alles binnen huis uitgesloten. Dwz, hiervoor had ik met een glasvezellijn geen problemen. Nu het glasvezelmodem eruit is en vervangen door een Ubee van Ziggo klappert de lijn. Dwz soms is het prima, soms helemaal weg, soms heel traag. Dan weer even perfect, en ga zo maar door.

Tot 1,5 jaar geleden zat ik ook bij Ziggo en hadden we een Cisco kabelmodem. Destijds had ik vrijwel nooit problemen met de lijn. Nu ik opnieuw lid ben (en met een Ubee modem) is het constant raak. Kan het type modem de oorzaak zijn? Het modem zit direct op de aansluiting met de meegeleverde coax kabel (geen splitters/versterkers oid) (ps: gegevens hieronder zijn ong. 30mins na modem restart)

Startup Procedure
Acquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 242000000 Hz 3.7 dBmV 42.5 dB -46 dBc
2 Locked QAM256 250000000 Hz 3.6 dBmV 42.4 dB -36 dBc
3 Locked QAM256 258000000 Hz 3.9 dBmV 42.5 dB -38 dBc
4 Locked QAM256 266000000 Hz 4.2 dBmV 42.5 dB -42 dBc
5 Locked QAM256 274000000 Hz 3.8 dBmV 42.5 dB -41 dBc
6 Locked QAM256 282000000 Hz 3.7 dBmV 42.5 dB -39 dBc
7 Locked QAM256 290000000 Hz 3.5 dBmV 42.5 dB -36 dBc
8 Locked QAM256 298000000 Hz 3.9 dBmV 42.5 dB -39 dBc

Correctables Uncorrectables
16 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 45.8 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 46.5 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 45.8 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 47.0 dBmV

Counter
T3 Timeout 64
T4 Timeout 0

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:02
Wie of wie kan mij helpen al 2 keer contact gehad met de klantenservice vandaag.

Vanmorgen rond 7 uur gewoon internet
Rond 9 uur knalt internet (wifi) eruit
Kabel uit stopcontact (5min)
Modem (connect box) start opnieuw op onderste lampje groen wifi logo groen.
Zo blijft hij staan

Daarna op aanraden van klantenservice (2de keer) resetknop achterzijde 1 min inhouden.
Modem reset
Situatie blijft het zelfde
Onderste lampje groen, WiFi logo groen

Kan wel inloggen op de modem (ip) maar geen internet toegang

Wie heeft hier ook last van. Ziggo heeft momenteel storing met de agenda's van de monteurs dus die kan niet gepland worden.

Daarom dacht ik misschien weet iemand hier het

[ Voor 13% gewijzigd door roel17 op 10-12-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Wilde schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:04:
Kan iemand mij vertellen of onderstaande waarde een beetje OK zijn? Als ik de 1e post mag geloven is het wel in orde, maar ik heb een dramatisch slechte internetverbinding bij Ziggo.
Je signaalwaardes zijn prima. Ik zie de verbinding ook niet wegvallen. (T4) Heb je voornamelijk in de avond last van een trage/onwerkbare verbinding? Kun je dan eens een speedtest doen op speedtest.net? Ik vermoed dat het probleem of je LAN zit of de wijk aan mijn max. capaciteit draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jim423 schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:05:
[...]

Je signaalwaardes zijn prima. Ik zie de verbinding ook niet wegvallen. (T4) Heb je voornamelijk in de avond last van een trage/onwerkbare verbinding? Kun je dan eens een speedtest doen op speedtest.net? Ik vermoed dat het probleem of je LAN zit of de wijk aan mijn max. capaciteit draait.
Het lijkt inderdaad vaker s’avonds voor te komen. Maar erg zeker ben ik er niet van omdat ik overdag veel werk en dus s’avonds vaker meet dan overdag.

Op het moment dat de verbinding slecht of weg is lopen de T3’s op. Zegt dat iets? Een speedtest op dat moment geeft een redelijk goede downstream, maar de upstream is vrijwel weg

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dan zal het geen cap. probleem zijn. Als het modem het enige is wat aangesloten is met een vers kabeltje zou ik een monteur laten komen. Kan een upstream noise probleem zijn in de wijk maar ook een probleem met je AOP/groene kabel. Dit kan een monteur allemaal uitlezen.
roel17 schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:16:
Daarom dacht ik misschien weet iemand hier het
Klinkt alsof je CB geen signaal krijgt vanaf de coax. Bij wijze van test sluit hem direct aan op het binnenkomende punt in de meterkast of woonkamer als er in de meterkast geen coax zit. (Alle tvs dus even los) Als er signaal is zal het tweede lampje onder de WiFi (een @ of pijltjes) groen gaan branden.

[ Voor 47% gewijzigd door Jim423 op 10-12-2017 12:22 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic