@icecreamfarmer Bij de zakelijke abonnementen komt er natuurlijk nog wel 21 procent BTW bij.
Dat zit al in de tarieven welke ik heb gehanteerd. In de tabel worden appels met appels vergeleken.jongetje schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:47:
@icecreamfarmer Bij de zakelijke abonnementen komt er natuurlijk nog wel 21 procent BTW bij.
Al kwam ik er achter dat er voor consumenten nu ook deals zijn. Die kreeg ik pas te zien bij een incognito venster.
Sowieso is voor mij onduidelijk wat de voordelen zijn van een consumenten abbo. De prijs is niet noemenswaardig lager.
Belangrijk is wel dat de modem in bridge modus kan nu lees ik ergens dat dat bij zakelijk niet zou kunnen
[ Voor 24% gewijzigd door icecreamfarmer op 27-11-2017 10:46 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ligt eraan welk modem je krijgt, onderin op deze pagina staat daar meer over:icecreamfarmer schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:57:
[...]
Dat zit al in de tarieven welke ik heb gehanteerd. In de tabel worden appels met appels vergeleken.
Al kwam ik er achter dat er voor consumenten nu ook deals zijn. Die kreeg ik pas te zien bij een incognito venster.Dat maakt overigens voor de vergelijking weinig uit.
Sowieso is voor mij onduidelijk wat de voordelen zijn van een consumenten abbo. De prijs is niet noemenswaardig lager.
Belangrijk is wel dat de modem in bridge modus kan nu lees ik ergens dat dat bij zakelijk niet zou kunnen
https://www.ziggo.nl/zake...264-2139516877.1511426198
Volgens mij hangt dat meer af of je oud UPC gebied zit dan van het type modem. Vreemd ook eigenlijk dat dat onderscheid nog steeds gemaakt wordt, we zijn toch al 2 jaar verder...
Vroeger zat er ook nog een cap op de LAN DHCP server van een aantal tiental IP adressen. Maar volgens mij is die er tegenwoordig weer af.
Zakelijk is inderdaad 3 tientjes goedkoper (40/4 vs 60/6) nu met de deal maar dan heb je geen Ziggo Go (online tv) zover ik kan zien. Dus dat klopt gewoon. Als het je puur om internet gaat dan ben je met de BF deal bij zakelijk nu beter uit.
Vroeger zat er ook nog een cap op de LAN DHCP server van een aantal tiental IP adressen. Maar volgens mij is die er tegenwoordig weer af.
Zakelijk is inderdaad 3 tientjes goedkoper (40/4 vs 60/6) nu met de deal maar dan heb je geen Ziggo Go (online tv) zover ik kan zien. Dus dat klopt gewoon. Als het je puur om internet gaat dan ben je met de BF deal bij zakelijk nu beter uit.
[ Voor 27% gewijzigd door Jim423 op 27-11-2017 11:56 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Gebeurt het bij meer van jullie dat de Samsung SMT C7140, ondanks dat diepe stand-by ingesteld is op 48 uur, het kastje toch na minder dan 24 uur in diepe stand-by gaat? Op zich niet erg, behalve dat het soms erg vervelend is dat ie dan zo lang nodig heeft om op te starten.
Maak je dat toevallig mee nadat een opname is afgerond in standby? Na een opname gaat ie namelijk direct in diepe standby, ongeacht wat je als maximum hebt ingesteld binnen het menu. Let wel, enkel indien de opname afgerond is wanneer de C7140 in standby stond.JBS schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:45:
Gebeurt het bij meer van jullie dat de Samsung SMT C7140, ondanks dat diepe stand-by ingesteld is op 48 uur, het kastje toch na minder dan 24 uur in diepe stand-by gaat? Op zich niet erg, behalve dat het soms erg vervelend is dat ie dan zo lang nodig heeft om op te starten.
Is een bug, is destijds besproken met Samsung support die actief reageerden op een Ziggo forum. Er zou nog een fix komen maar ineens kwamen er geen reacties meer van Samsung support, ik denk dat dit met het pushen van de welbekende Horizon te maken had destijds.
Testing, one, two ...
Dat klinkt inderdaad herkenbaar. De meeste opnames worden gedaan wanneer de C7140 in stand-by staat. Vervelend dat dit kennelijk niet meer wordt opgelost, maar wel goed om te weten waar het vandaan komt.hardware-lover schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:13:
[...]
Maak je dat toevallig mee nadat een opname is afgerond in standby? Na een opname gaat ie namelijk direct in diepe standby, ongeacht wat je als maximum hebt ingesteld binnen het menu. Let wel, enkel indien de opname afgerond is wanneer de C7140 in standby stond.
Is een bug, is destijds besproken met Samsung support die actief reageerden op een Ziggo forum. Er zou nog een fix komen maar ineens kwamen er geen reacties meer van Samsung support, ik denk dat dit met het pushen van de welbekende Horizon te maken had destijds.
Ik heb het net genomen. Ziggo go kan via mijn ouders en eerlijk gezegd kijk ik eigenlijk geen tv meer.Jim423 schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:44:
Volgens mij hangt dat meer af of je oud UPC gebied zit dan van het type modem. Vreemd ook eigenlijk dat dat onderscheid nog steeds gemaakt wordt, we zijn toch al 2 jaar verder...
Wel komisch, de connectbox vandaag ontvangen en wat denk je, de snelheid van mijn vaste internetverbinding is langzamer dan dat hij met de TC7210 was. Haalde met mijn TC7210 via mijn vaste verbinding constant een snelheid van 230-250mbit, nu met de connectbox maar 170mbit. Wifi snelheid is wel verbeterd, waar ik eerst 150mbit haalde met de TC7210 via wifi haal ik nu 300mbit via de connectbox op dezelfde plek. Maargoed, nog steeds op geen enkele manier de 400mbit waar ik voor betaal.Janpietertje89 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:13:
Ook maar eens met Ziggo gechat omdat ik via de speedtest sinds de verhoging van 300 naar 400mbit niet meer boven de 250mbit uitkwam. Medewerker gaf aan dat dat toch echt aan mijn modem (tc7210) lag na het doorgeven van het serienummer en dat deze modem "de snelheid niet aan kon". Ik krijg nu een connectbox.
Het vreemde was dat ik via torrents of bijvoorbeeld bij het downloaden via de Blizzard battle.net launcher wel rond de 50MB/s haalde. Ook vreemd dat ik voor de verhoging altijd strak 300mbit haalde en dat de modem nu ineens niet meer boven de 250mbit uitkwam, maargoed, toch maar de connectbox uitproberen.
Toch wel jammer dat je van die Ziggo medewerkers nooit een fatsoenlijke uitleg kan verwachten.
Morgen dus maar weer contact opnemen met die ziggo medewerker die aangaf dat mijn TC7210 'de snelheid niet aan kon' nu blijkt dat de connectbox alleen maar minder snelheid aankan.Vindt het wel echt bizar dat de connectbox via wifi een snellere verbinding maakt dan via een directe vaste verbinding. Iets klopt er echt niet.
Welke speedtest gebruik je?Janpietertje89 schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:49:
[...]
Wel komisch, de connectbox vandaag ontvangen en wat denk je, de snelheid van mijn vaste internetverbinding is langzamer dan dat hij met de TC7210 was. Haalde met mijn TC7210 via mijn vaste verbinding constant een snelheid van 230-250mbit, nu met de connectbox maar 170mbit. Wifi snelheid is wel verbeterd, waar ik eerst 150mbit haalde met de TC7210 via wifi haal ik nu 300mbit via de connectbox op dezelfde plek. Maargoed, nog steeds op geen enkele manier de 400mbit waar ik voor betaal.
Morgen dus maar weer contact opnemen met die ziggo medewerker die aangaf dat mijn TC7210 'de snelheid niet aan kon' nu blijkt dat de connectbox alleen maar minder snelheid aankan.Vindt het wel echt bizar dat de connectbox via wifi een snellere verbinding maakt dan via een directe vaste verbinding. Iets klopt er echt niet.
Probeer eens http://dslreports.com/speedtest
Ik ben ook al bestaande klant bij Ziggo (Alles-in-1 Extra met gratis upgrade van 200 naar 250Mb/s)Lekkerboeie86 schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:01:
[...]
Zit al meer dan 5 jaar bij Ziggo. En kijk nogsteeds naar een oude Humax en cisco epc3925.
Heb een Z2 abbonement en standaard TV abonnement voor 57.- P/M
Ook maar gewoon die aanbieding kunnen bestellen terwijl ik als bestaande klant ingelogd was. Alle gegevens waren al ingevuld. Ook bevestiging gehad incl. aanbiedings prijzen. Ga het wel zien!
Heb wel zin in wat nieuwe snufjes.
Ik heb net 25 minuten aan de telefoon gehangen, en ik kreeg maar eerste 3 maanden voor 35 euro als aanbod bij afdeling Inkoop (Opzegging was om 21:00 al gesloten)
Met hetzelfde trucje op de website heb ik nu dus ook eerste 6 maanden 29.95
En lekker upgrade van 250 naar 400Mb/s!
[ Voor 8% gewijzigd door Koning Willy op 27-11-2017 22:12 ]
Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.
Even ter info maar je krijgt bij Zakelijk connect en connect pro gewoon Ziggogo hoor 😀Jim423 schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:44:
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Zojuist ook maar een bestelling door gedrukt bij Ziggo.
Ik had nog oudere losse pakketten bij Ziggo (TV + Internet) en heb bij zelf samenstellen voor een nieuwe combi gekozen. In de prijsopgave rechts in beeld stond met rode letters de vermelde actie van 6 maanden voor €29,95 en ook tijdens de bestelprocedure waar ik me als bestaande klant in heb gelogd bleef deze vermelding actief.
Omdat ik geen optie zag om van een Mediabox een CI+ module te maken heb ik de chat aangesproken en de medewerker vroeg, na hier antwoord op gegeven te hebben, door over mijn bestelling. Hij gaf uiteindelijk aan dat ik als de bestaande klant geen gebruik kon maken van de actie. Toen ik vervolgens aangaf dat de bestelprocedure het tegendeel bewees zei hij dat wanneer ik de bestelling zou afronden het nieuwe pakket wel zou ingaan maar dan wel gewoon voor de reguliere prijs. Ik vond dat raar en meneer vond dat ik de voorwaarden dan maar had moeten lezen.
Sorry, maar als je een systeem hebt die aangeeft dat iets mogelijk is voor jou terwijl dat niet zo is dan mag je daar toch echt wat aan gaan doen. Nu is het gewoon verwarrend en misleidend.
Maar goed, uiteindelijk toch maar op bestellen gedrukt. We zien het wel. Als het niet lukt dan ziet KPN er toch ook wel interessant uit.
Ik had nog oudere losse pakketten bij Ziggo (TV + Internet) en heb bij zelf samenstellen voor een nieuwe combi gekozen. In de prijsopgave rechts in beeld stond met rode letters de vermelde actie van 6 maanden voor €29,95 en ook tijdens de bestelprocedure waar ik me als bestaande klant in heb gelogd bleef deze vermelding actief.
Omdat ik geen optie zag om van een Mediabox een CI+ module te maken heb ik de chat aangesproken en de medewerker vroeg, na hier antwoord op gegeven te hebben, door over mijn bestelling. Hij gaf uiteindelijk aan dat ik als de bestaande klant geen gebruik kon maken van de actie. Toen ik vervolgens aangaf dat de bestelprocedure het tegendeel bewees zei hij dat wanneer ik de bestelling zou afronden het nieuwe pakket wel zou ingaan maar dan wel gewoon voor de reguliere prijs. Ik vond dat raar en meneer vond dat ik de voorwaarden dan maar had moeten lezen.

Sorry, maar als je een systeem hebt die aangeeft dat iets mogelijk is voor jou terwijl dat niet zo is dan mag je daar toch echt wat aan gaan doen. Nu is het gewoon verwarrend en misleidend.
Maar goed, uiteindelijk toch maar op bestellen gedrukt. We zien het wel. Als het niet lukt dan ziet KPN er toch ook wel interessant uit.

Hier voor mezelf ook weer gewoon een jaar kunnen verlengen (ik verleng altijd jaarlijks zo rond december) voor 29,95 eerste 6 maanden. Ik stond in het systeem als loyale klant (zit vanaf 2001 bij Ziggo). Ook verlengd voor een vriendin van me die nu bijna 2 jaar bij Ziggo zit, die kreeg 34,95 de eerste 6 maanden.
Was wel lang wachten gisteravond.. dik 35 minuten in de wacht gestaan bij afdeling opzeggingen, maar het was het weer waard.
Was wel lang wachten gisteravond.. dik 35 minuten in de wacht gestaan bij afdeling opzeggingen, maar het was het weer waard.
Aangezien ik binnen kort een Oled tvga aanschaffen wil ik graag zorgen dat de bekabeling tip top in orde is.
Klopt dit schema nog steeds of zijn er dingen verander / aangepast ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit
Wil je het tip top hebben?Freubel schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:31:
Aangezien ik binnen kort een Oled tvga aanschaffen wil ik graag zorgen dat de bekabeling tip top in orde is.
[afbeelding]
KOKWI 4 wordt bijna nergens geleverd, neem KOKWI 5 die is wel goed verkrijgbaar.
Waarom POFC070, dit is al een vorige generatie connector, neem liever QFC 5, deze is voor de toekomst ontworpen.
Denk er wel om dat je versterker erg dicht op het AOP zit en je hierdoor het modem heel eenvoudig kan oversturen. Meten is weten en met proberen kom je ook een eindje verder, maar de HMV 41 doet +5.5dB op de 1e uitgang, wat vrij fors is.
Meer signaal betekend niet automatisch dat het ook beter wordt. Teveel is ook niet goed.
Bijzonder dat je dat zegt. Ik gebruik de versterker die ik 9 jaar geleden bij mijn interactieve Cisco kreeg. Daar zat maar een heel kort kabeltje (iets van 20cm) bij, ik heb ook juist geleerd om een versterker direct op het punt aan te sluiten om zo min mogelijk ruis mee te versterken. Ook de handleiding geeft aan dat deze binnen 5 meter van de aansluiting moet zitten en bij de kit die je kunt bestellen zit ook een kabel van een halve meter.MediaZoo schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:26:
[...]
Denk er wel om dat je versterker erg dicht op het AOP zit en je hierdoor het modem heel eenvoudig kan oversturen. Meten is weten en met proberen kom je ook een eindje verder, maar de HMV 41 doet +5.5dB op de 1e uitgang, wat vrij fors is.
Ik gebruik eigenlijk altijd de SFC 012 connectoren met een krimptang. Maar wat is het voordeel van de QFC 5 want vind die connectoren een beetje plastic uitzien.MediaZoo schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:26:
[...]
Waarom POFC070, dit is al een vorige generatie connector, neem liever QFC 5, deze is voor de toekomst ontworpen.
Fysiek aansluiten is altijd mogelijk. Signaal technisch is het een ander verhaal en per versterker verschillend wat de slimste wijze van aansluiten is. Ik geef dan ook aan dat de kans op oversturen met een HMV 41 groot is. In tegenstelling tot bijv een FRA-752 of OV-8420 waarbij de eerste poort niet versterkt is en zonder verdere complicaties wel een modem op aangesloten kan worden.jongetje schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:52:
[...]
Bijzonder dat je dat zegt. Ik gebruik de versterker die ik 9 jaar geleden bij mijn interactieve Cisco kreeg. Daar zat maar een heel kort kabeltje (iets van 20cm) bij, ik heb ook juist geleerd om een versterker direct op het punt aan te sluiten om zo min mogelijk ruis mee te versterken. Ook de handleiding geeft aan dat deze binnen 5 meter van de aansluiting moet zitten en bij de kit die je kunt bestellen zit ook een kabel van een halve meter.
Ik gebruik zelf ook SFC 012 connectoren boven een QFC 5, maar een tang kopen á € 70,- of meer voor 5 connectoren is ook niet echt de bedoeling.SkullboyNL schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:54:
[...]
Ik gebruik eigenlijk altijd de SFC 012 connectoren met een krimptang. Maar wat is het voordeel van de QFC 5 want vind die connectoren een beetje plastic uitzien.
Die QFC 5 connectoren zijn van exact dezelfde opbouw als de KOKWI/KOSWI 5 connectoren, alleen druk je de kern niet ergens in maar komt er aan de andere kant van de connector weer uit. In tegenstelling tot een POFC070 is deze makkelijker te installeren en maak je er veel minder snel fouten mee. Een POFC070 wordt enorm vaak verkeerd gemonteerd en is daarna onbruikbaar, omdat deze connector maar 1 keer gemonteerd kan worden. Waar een QFC 5 er gemakkelijk op en af gemonteerd kan worden.
[ Voor 29% gewijzigd door MediaZoo op 28-11-2017 09:58 ]
Wat raar dat medewerkers erg vaak van elkaar verschillen. Lijkt alsof ze gelimiteerd zijn en een bepaald aantal dingen tegemoet mogen komen.-SambaL- schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 00:59:
Zojuist ook maar een bestelling door gedrukt bij Ziggo.
Omdat ik geen optie zag om van een Mediabox een CI+ module te maken heb ik de chat aangesproken en de medewerker vroeg, na hier antwoord op gegeven te hebben, door over mijn bestelling. Hij gaf uiteindelijk aan dat ik als de bestaande klant geen gebruik kon maken van de actie. Toen ik vervolgens aangaf dat de bestelprocedure het tegendeel bewees zei hij dat wanneer ik de bestelling zou afronden het nieuwe pakket wel zou ingaan maar dan wel gewoon voor de reguliere prijs. Ik vond dat raar en meneer vond dat ik de voorwaarden dan maar had moeten lezen.![]()
Toen ik afgelopen vrijdag belde werd mij spontaan een ci+ module aangeboden naast 6 maanden korting verder zou het nu en over 6 maanden niks extras kosten.
Je kan je modem ook voor de versterker hangen d.m.v. een 2-weg splitter op het AOP.Freubel schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:31:
[afbeelding]
Connect? Waar zie jij dat staan? Ik heb de keuze uit Start Complete en Max Zakelijk internet.tcviper schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:40:
[...]
Even ter info maar je krijgt bij Zakelijk connect en connect pro gewoon Ziggogo hoor 😀
Daarna moet ik kiezen voor TV Start (€5 pm) om toegang te krijgen tot Ziggo Go & 77 zenders. Maar die €5 pm gaan we niet doen natuurlijk, het kan zo zijn dat Go wel werkt zonder dat je het daadwerkelijk afsluit maar dat biedt geen garanties natuurlijk.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
E voila: https://www.ziggo.nl/zakelijk/alles-in-1/vergelijken/ en bij beiden zie je ook dat GO er in zit.Jim423 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:37:
[...]
Connect? Waar zie jij dat staan? Ik heb de keuze uit Start Complete en Max Zakelijk internet.
Daarna moet ik kiezen voor TV Start (€5 pm) om toegang te krijgen tot Ziggo Go & 77 zenders. Maar die €5 pm gaan we niet doen natuurlijk, het kan zo zijn dat Go wel werkt zonder dat je het daadwerkelijk afsluit maar dat biedt geen garanties natuurlijk.
Het internet stuk van beiden heet Connect of Connect Pro
[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 28-11-2017 11:40 ]
Connect, dat zie ik nergens staan? Volgens mij doel jij op het oude Connect ZZP abonnement maar dat bestaat allang niet meer. Ook zie ik nergens op de pagina van jouw link staan dat je Ziggo Go bij een internet abonnement krijgt. (Je linkt dus nu naar Alles-in-1 waar het niet om gaat). Het idee is juist om internet te nemen en geen televisie en internet. Dat je Ziggo Go bij een Zakelijk alles in 1 abonnement krijgt snap ik ook wel, daarom heet het ook Alles in 1
Wat icecream nu wil doen is voor mij ook wel interessant (en ook voor andere tweakers, denk ik). Hij is dus ook een mooie case of Ziggo Go gaat werken of niet.
Bij een internet abonnement betaal je toch altijd 18,95 voor analoge TV + digitaal sd? Daar hoorde eerder Ziggo Go bij.Jim423 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:53:
Ook zie ik nergens op de pagina van jouw link staan dat je Ziggo Go bij een internet abonnement krijgt. (Je linkt dus nu naar Alles-in-1 waar het niet om gaat). Het idee is juist om internet te nemen en geen televisie en internet. Dat je Ziggo Go bij een Zakelijk alles in 1 abonnement krijgt snap ik ook wel, daarom heet het ook Alles in 1Wat icecream nu wil doen is voor mij ook wel interessant (en ook voor andere tweakers, denk ik). Hij is dus ook een mooie case of Ziggo Go gaat werken of niet.
https://www.ziggo.nl/zake...len/?internet=internet-t2 zoiets?Jim423 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:53:
Connect, dat zie ik nergens staan? Volgens mij doel jij op het oude Connect ZZP abonnement maar dat bestaat allang niet meer. Ook zie ik nergens op de pagina van jouw link staan dat je Ziggo Go bij een internet abonnement krijgt. (Je linkt dus nu naar Alles-in-1 waar het niet om gaat). Het idee is juist om internet te nemen en geen televisie en internet. Dat je Ziggo Go bij een Zakelijk alles in 1 abonnement krijgt snap ik ook wel, daarom heet het ook Alles in 1Wat icecream nu wil doen is voor mij ook wel interessant (en ook voor andere tweakers, denk ik). Hij is dus ook een mooie case of Ziggo Go gaat werken of niet.
Me Tarzan, U nix!
Inderdaad. Dubbele upload (een beetje extra download), ongeveer even duur, Ziggo Go en FTC zenders (digitale tuner in de tv) zijn voldoende voor televisie. Telefonie krijg ik van de baas (mobiel). Van wat ik begrijp zijn de zakelijke abbo's ook af te sluiten zonder KVK. Alleen de vraag is dus nog of Ziggo Go erbij zit (zover ik kan zien niet).
Ziggo Go zit er standaard erbij ook al neem je alleen kabel tv. Je moet alleen wel een Mijn Ziggo account aanmaken.
En de keuze voor een maandelijks opzegbaar contract. Dit is in mijn ogen een sterkere propositie dan de consumenten-abonnementen.Jim423 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:43:
Inderdaad. Dubbele upload (een beetje extra download), ongeveer even duur, Ziggo Go en FTC zenders (digitale tuner in de tv) zijn voldoende voor televisie. Telefonie krijg ik van de baas (mobiel). Van wat ik begrijp zijn de zakelijke abbo's ook af te sluiten zonder KVK. Alleen de vraag is dus nog of Ziggo Go erbij zit (zover ik kan zien niet).
Mooie glasvezel breuk ergens bij Zuidlaren.. Schijnen nogal wat klanten geen signaal te hebben..
Dacht dat ziggo die lijnen wel redundant had uitgevoerd?..
Of een noodoplossing zou kunnen implementeren om in elk geval weer TV door te geven..
Edit 21:08
De storingschecker is nu ook in storing.. Elke postcode die je er in ramt ken die niet meer
Dacht dat ziggo die lijnen wel redundant had uitgevoerd?..
Of een noodoplossing zou kunnen implementeren om in elk geval weer TV door te geven..
Edit 21:08
De storingschecker is nu ook in storing.. Elke postcode die je er in ramt ken die niet meer
[ Voor 18% gewijzigd door SMSfreakie op 28-11-2017 21:08 ]
404 Signature not found
Wikipedia: GeboortegolfSMSfreakie schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 20:09:
Mooie glasvezel breuk ergens bij Zuidlaren.. Schijnen nogal wat klanten geen signaal te hebben..
[knip]
Testing, one, two ...
Uitgaande hoe ze het nu allemaal aanprijzen op de site, lijkt het wel dat het zakelijk abonnement zaken als Ziggo Go moet ontbreken. Ze doen heel wijs het particulier Internet pakket nu aanprijzen als Internet + Online TV, maar bij zakelijk wordt er geen woord over gerept dat je Ziggo GO kan gebruiken. Maar de FTA's zullen hoe dan ook beschikbaar zijn, kunnen ze toch niet uitfilteren van het signaal
Dan nog voor de mensen die op dit moment in de markt zijn voor een puur internet abonnement is het Zakelijk Internet start erg interessant ja.
Connect start 40/4 voor 43,50 p/m
of Zakelijk start 60/10 voor 45,38 inc btw p/m
Ik zou de keuze snel gemaakt hebben, mocht ik niet op een oudere 40/4 particulier internet only zitten die 39,50 p/m is.
Dan nog voor de mensen die op dit moment in de markt zijn voor een puur internet abonnement is het Zakelijk Internet start erg interessant ja.
Connect start 40/4 voor 43,50 p/m
of Zakelijk start 60/10 voor 45,38 inc btw p/m
Ik zou de keuze snel gemaakt hebben, mocht ik niet op een oudere 40/4 particulier internet only zitten die 39,50 p/m is.
[ Voor 10% gewijzigd door Swordlord op 28-11-2017 21:49 ]
Hier ook 40 min in de wacht gestaan.hars73 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:30:
Hier voor mezelf ook weer gewoon een jaar kunnen verlengen (ik verleng altijd jaarlijks zo rond december) voor 29,95 eerste 6 maanden. Ik stond in het systeem als loyale klant (zit vanaf 2001 bij Ziggo). Ook verlengd voor een vriendin van me die nu bijna 2 jaar bij Ziggo zit, die kreeg 34,95 de eerste 6 maanden.
Ik kreeg ook de 34,95 aangeboden voor 6 maanden. Dit omdat ze bij alleen internet abonnement iets minder korting mochten geven.
Als je het nieuwe alles in een pakket kiest krijg je wel de 29,95.
Ik zei dat ik het raar vond aangezien de alles in 1 normaal 8 euro duurder is ofzo.
Hierop kreeg ik nog een eenmalige korting van 20,- op de eerst volgende rekening.
Dus was happy met 34,95 voor 6 maanden en eenmalig 20,- korting.
Zag dit net op FB:

Zouden ze snelheid gaan verhogen?
Als ik op de link klik zie ik gewoon nog 40 Mbit staan.
nouja het zou voor het 40/4 abbo wel tijd worden om weer eens wat aan te gaan sluiten kwa upgrades met de rest :-)The Fatal schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:49:
[...]
Hier ook 40 min in de wacht gestaan.
Ik kreeg ook de 34,95 aangeboden voor 6 maanden. Dit omdat ze bij alleen internet abonnement iets minder korting mochten geven.
Als je het nieuwe alles in een pakket kiest krijg je wel de 29,95.
Ik zei dat ik het raar vond aangezien de alles in 1 normaal 8 euro duurder is ofzo.
Hierop kreeg ik nog een eenmalige korting van 20,- op de eerst volgende rekening.
Dus was happy met 34,95 voor 6 maanden en eenmalig 20,- korting.
Zag dit net op FB:
[afbeelding]
Zouden ze snelheid gaan verhogen?
Als ik op de link klik zie ik gewoon nog 40 Mbit staan.
en ach naar 50/5 (gok ik) zet geen zoden aan de dijk maar goed het is wel weer mee genomen :-)
404 Signature not found
Hmm wat lees ik nu. Je kunt een abbo nemen van een jaar en als dat abonnement afloopt kun je verlengen, maar dan krijg je de eerste 6 maanden weer korting? WTF is dat nu weer. Ik betaal al JAREN 60 euro per maand. Dief van mijn eigen portomonee?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Gewoon proberen, was mij ook gelukt. Verschilt overigens wel per regio/wijk en soms als je al langer klant bent.InF.Inc schreef op woensdag 29 november 2017 @ 07:47:
Hmm wat lees ik nu. Je kunt een abbo nemen van een jaar en als dat abonnement afloopt kun je verlengen, maar dan krijg je de eerste 6 maanden weer korting? WTF is dat nu weer. Ik betaal al JAREN 60 euro per maand. Dief van mijn eigen portomonee?
Soms is het 3 maanden korting en soms 6 maanden. Dat verschilt.InF.Inc schreef op woensdag 29 november 2017 @ 07:47:
Maar nu 4 jaar klant en al 2 keer korting gehad overnieuw.
Wat nou als je met 2 man thuis woont.. En het ene jaar sluit je vrouw het abonnement af en het jaar erop ik enz.. ze kunnen je dan niets maken lijkt me? Je hebt gewoon een nieuw contract afgesloten op een andere naam (weliswaar op hetzelfde adres)..
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Wat denk je zelf?InF.Inc schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:37:
Wat nou als je met 2 man thuis woont.. En het ene jaar sluit je vrouw het abonnement af en het jaar erop ik enz.. ze kunnen je dan niets maken lijkt me? Je hebt gewoon een nieuw contract afgesloten op een andere naam (weliswaar op hetzelfde adres)..
Een medewerker die ik belde bij verhuizen wist me te vertellen dat als het niet helemaal koosjer was als ik op het nieuwe adres een abonnement zou afsluiten op mijn vrouw haar naam (maar zei niet expliciet dat het niet mocht). Ik had ook het abonnement mee kunnen verhuizen, maar technisch is het volgens mij wel mogelijk.
En wat als het niet je vrouw is waarmee je wel/niet in gemeenschap van goederen bent getrouwd.. Stel je bent student en hebt een huis vol huisgenoten...
[ Voor 14% gewijzigd door JoeZuCK op 29-11-2017 08:45 ]
Bij verhuizen is het inderdaad een ander verhaal. Maar indien hetzelfde adres, lijkt me dat Ziggo wel inzichtelijk heeft dat er al een abonnement is. Of je moet een maand zonder willen, dan lijkt me de kans groter.InF.Inc schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:43:
[...]
Een medewerker die ik belde bij verhuizen wist me te vertellen dat als het niet helemaal koosjer was als ik op het nieuwe adres een abonnement zou afsluiten op mijn vrouw haar naam (maar zei niet expliciet dat het niet mocht). Ik had ook het abonnement mee kunnen verhuizen, maar technisch is het volgens mij wel mogelijk.
En wat als het niet je vrouw is waarmee je wel/niet in gemeenschap van goederen bent getrouwd.. Stel je bent student en hebt een huis vol huisgenoten...
Als ze een andere naam heeft en een ander rekeningnummer dan zou het best kunnen. Je kunt ook zelf een andere naam verzinnen als je een ander rekeningnummer hebt. Moet je wel elke keer afsluiten en weer aansluiten. Dan kun je beter overstappen naar ADSL en daarna weer terug naar Ziggo etc.InF.Inc schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:37:
Je moet er maar zin in hebben, dat betekent dat je elke keer spullen terug moet gaan sturen en gaat ontvangenInF.Inc schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:37:
Float like a butterfly, sting like a bee.
Bij mij werd zelfs verteld dat het een goed idee is om elk jaar terug te bellen.
Dus gewoon bellen en er op wagen. Elk jaar alles omzetten is geen doen.
Verwijderd
1 keer het woordt overstappen naar Kpn of zo in je mond nemen tijdens het gesprek .wedde dat je korting krijgt .The Fatal schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:54:
Bij mij werd zelfs verteld dat het een goed idee is om elk jaar terug te bellen.
hier lukt dat in elk geval zo doe ik dit
Hier ook hoor.. dit was nu voor mij het 3e jaar achtereen dat ik weer opnieuw een jaar verleng met een half jaar korting (nu dus 29,95.. voorgaande jaren 34,95). Ook mij werd nu geadviseerd 'belt u volgend jaar maar gewoon weer, heel verstandig van u'...
Korting vorig jaar ook gewoon gekregen terwijl ik mijn pakket omlaag gooide. Wel even zorgen dat je de afdeling 'opzeggingen' kiest, die mogen meer. En ik noem de laatste 2 jaar al niet eens meer dat ik wil opzeggen of iets anders wil. Ik wil gewoon verlengen, wat valt er te regelen.
Korting vorig jaar ook gewoon gekregen terwijl ik mijn pakket omlaag gooide. Wel even zorgen dat je de afdeling 'opzeggingen' kiest, die mogen meer. En ik noem de laatste 2 jaar al niet eens meer dat ik wil opzeggen of iets anders wil. Ik wil gewoon verlengen, wat valt er te regelen.
[ Voor 14% gewijzigd door hars73 op 29-11-2017 11:45 ]
Exact! Het scheelt volgens mij wel als je in een glasvezel gebied woont.hars73 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:44:
Hier ook hoor.. dit was nu voor mij het 3e jaar achtereen dat ik weer opnieuw een jaar verleng met een half jaar korting (nu dus 29,95.. voorgaande jaren 34,95). Ook mij werd nu geadviseerd 'belt u volgend jaar maar gewoon weer, heel verstandig van u'...
Hier net ook een leuk gesprek gehad met de afdeling opzeggingen (ik heb het idee dat ze het nu wat druk hebben
) maar kon max 3 maanden korting krijgen.
De medewerker vertelde mij dat dat kwam doordat ik een max pakket heb en op max mogen ze maximaal 3 maanden geven.
Dus voor mijn schoonouders kreeg ik 3 maanden €34.95 en dan de rest €74,45.
Betaal je over het gehele jaar met een telefoontje €118,56 minder
De medewerker vertelde mij dat dat kwam doordat ik een max pakket heb en op max mogen ze maximaal 3 maanden geven.
Dus voor mijn schoonouders kreeg ik 3 maanden €34.95 en dan de rest €74,45.
Betaal je over het gehele jaar met een telefoontje €118,56 minder
2250 WP Zuid PVoutput
Even een vraag uit pure nieuwsgierigheid:
Kan het dat Ziggo domweg vergeet om het doorgeven van kabelzenders (DVB-C) voor een bepaald adres uit te zetten?
Toen we op ons nieuwe adres kwamen wonen (nu dik 2 jaar geleden) kregen we een brief met aanbod van Ziggo om hun diensten af te nemen. Nooit op gereageerd, maar nu ontvangen we nog steeds ong. 30 zenders + het Ziggo overzichtkanaal en 'kanaal van de maand', waar we tot nu toe 0 euro voor hebben betaald
Kan het dat Ziggo domweg vergeet om het doorgeven van kabelzenders (DVB-C) voor een bepaald adres uit te zetten?
Toen we op ons nieuwe adres kwamen wonen (nu dik 2 jaar geleden) kregen we een brief met aanbod van Ziggo om hun diensten af te nemen. Nooit op gereageerd, maar nu ontvangen we nog steeds ong. 30 zenders + het Ziggo overzichtkanaal en 'kanaal van de maand', waar we tot nu toe 0 euro voor hebben betaald
Dus je bent een illegale kijker nu dus ?PhWolf schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:15:
Even een vraag uit pure nieuwsgierigheid:
Laat ziggo het maar niet horen
2250 WP Zuid PVoutput
Hoezo illegaal? Het enige dat ik heb gedaan is de coax die in de huiskamer ligt in mijn TV prikken. Ik moet immers wel de NPO kunnen kijken. Toen mijn vinger per abuis verder zapte bleken er echter nog meer kanalen doorgegeven te wordenMdO82 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:16:
[...]
Dus je bent een illegale kijker nu dus ?
Laat ziggo het maar niet horen
Altijd fijn zo'n ouderwetse centrale kastje voor kabel tv in de buurt waar de switch voor jouw adres nooit is uitgezetPhWolf schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:18:
[...]
Hoezo illegaal? Het enige dat ik heb gedaan is de coax die in de huiskamer ligt in mijn TV prikken. Ik moet immers wel de NPO kunnen kijken. Toen mijn vinger per abuis verder zapte bleken er echter nog meer kanalen doorgegeven te worden
Ziggo is enkel jou verplicht NPO te leveren wanneer je TV bij hen afneemt. Dit doe je dus niet. Soms wordt de kabel in de wijkkast na een verhuizing of opzegging niet losgekoppeld. Dit kan bij het volgende onderhoud aan de kost zomaar wel gebeuren. Als je zegt dat het al twee jaar zo is zullen ze het inderdaad wel vergeten zijn.... Prijs jezelf gelukkig.PhWolf schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:18:
[...]
Hoezo illegaal? Het enige dat ik heb gedaan is de coax die in de huiskamer ligt in mijn TV prikken. Ik moet immers wel de NPO kunnen kijken. Toen mijn vinger per abuis verder zapte bleken er echter nog meer kanalen doorgegeven te worden
Weer iets geleerd, ik verwarde de gratis doorgifte van Digitenne met de andere aanbieders denk ik.tjanssen schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:21:
[...]
Ziggo is enkel jou verplicht NPO te leveren wanneer je TV bij hen afneemt. Dit doe je dus niet. Soms wordt de kabel in de wijkkast na een verhuizing of opzegging niet losgekoppeld. Dit kan bij het volgende onderhoud aan de kost zomaar wel gebeuren. Als je zegt dat het al twee jaar zo is zullen ze het inderdaad wel vergeten zijn.... Prijs jezelf gelukkig.
Zo te zien geven ze ons gratis het meest basic TV pakket:
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/
Niet dat we veel TV kijken (en zo wel dan meestal toch NPO), maar toch lief van die monteur destijds!
Grote kans dat je dan ook nog een aantal digitale zenders kan ontvangenPhWolf schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:48:
[...]
Weer iets geleerd, ik verwarde de gratis doorgifte van Digitenne met de andere aanbieders denk ik.
Zo te zien geven ze ons gratis het meest basic TV pakket:
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/
Niet dat we veel TV kijken (en zo wel dan meestal toch NPO), maar toch lief van die monteur destijds!
https://www.ziggo.nl/klan...box%20of%20CI%2B%20module
[ Voor 13% gewijzigd door The Fatal op 29-11-2017 13:38 ]
Hier had ik in mijn KPNperiode inderdaad ook 'gewoon' signaal op de coaxtjanssen schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:21:
[...]
Ziggo is enkel jou verplicht NPO te leveren wanneer je TV bij hen afneemt. Dit doe je dus niet. Soms wordt de kabel in de wijkkast na een verhuizing of opzegging niet losgekoppeld. Dit kan bij het volgende onderhoud aan de kost zomaar wel gebeuren. Als je zegt dat het al twee jaar zo is zullen ze het inderdaad wel vergeten zijn.... Prijs jezelf gelukkig.
Na een kleine 3 jaar wilde ik overstappen, en merkte dat de zenders het niet meer deden ( we keken per definitie naar de kpnbox )
Kwam de monteur voor de aansluiting ( mijn AOP was verouderd ) die wist te vertellen dat hij nog geen 3 maanden ervoor achterstallige afsluitingen had gedaan in de wijkkast, nu kon hij het weer aansluiten.
Hij vond het wel grappig om te horen dat ik minimaal 2 / 2,5 jaar gewoon beeld had gehad.
Dat afsluiten is per regio verschillend, soms zijn ze ineens een hele dag bezig om kast voor kast af te werken, en de andere maand helemaal niets.
Onze wijk/gemeente had maar een klein verloop, dus daar ging het zelfs maar eens in het half jaar, en dat was dan maar een paar afkoppelingen zelfs
Iemand moet het uiteindelijk betalen, jouw jaarlijkse korting. We zien volgend jaar wel weer hoe groot de prijsverhoging is.hars73 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:44:
Volgens mij is de relatie daartussen vrij dun, denk ook dat er heel veel klanten van die 4 miljoen dit allemaal niet weten of niet doen. Kijk die 100 man hier op tweakers weten het wel, maar heel veel andere klanten hebben geen idee of durven niet te bellen. Daarnaast hoeven we denk ik geen medelijden te hebben met ZiggoJay-B schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:15:
[...]
Iemand moet het uiteindelijk betalen, jouw jaarlijkse korting. We zien volgend jaar wel weer hoe groot de prijsverhoging is.
Ik wilde inderdaad ook al reageren hoeveel mensen zullen niet bellen en altijd het maximale blijven betalen.Martinusz schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:22:
[...]
Volgens mij is de relatie daartussen vrij dun, denk ook dat er heel veel klanten van die 4 miljoen dit allemaal niet weten of niet doen. Kijk die 100 man hier op tweakers weten het wel, maar heel veel andere klanten hebben geen idee of durven niet te bellen. Daarnaast hoeven we denk ik geen medelijden te hebben met Ziggo
Ziggo weet dat ook wel en als iedereen zal gaan bellen dan zal de korting nog minder worden.
Het is net zoals met energiemaatschappijen en abonnementen aan slapers verdienen ze het meeste.
Prijsverhogingen hou je toch wel onder het mom van "verbeteringen aan het netwerk"
[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 29-11-2017 16:38 ]
2250 WP Zuid PVoutput
In mijn vorige woning kwam ik er achter dat (toen nog UPC) het signaal na 7 jaar nog gewoon bleef 'uitzenden'. Nam toen namelijk weer UPC en als voorbereiding toen eerst gekeken of alles lekker in huis kon liggen qua netwerk etc. Toen kwam ik er dus achter dat de coax nog gewoon werkte.tjanssen schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:21:
[...]
Nu inmiddels als weer 4 jaar Ziggo en tot nu toe elk jaar korting bedongen. Bij UPC was het standaard 6 maanden als je dreigde op te zeggen. Daarna kreeg ik maar 3 maanden bij Ziggo. Daarna verhuisd en hier ligt glasvezel nu lukt 2 jaar achter elkaar 6 maanden korting al. 1x zelfs zonder enige andere verplichting cq maandelijks opzegbaar. Maarja ik vind zelf, voor wat hoort wat. Dus 1 jaar vast geen probleem
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Verwijderd
Het is bij mij juist vooral de irritatie dat ik de helpdesk moet bellen dat mij steeds laat besluiten het nog uit te stellen, ik irriteer mij zoveel aan helpdesks dat ik eigenlijk liever meer betaal en dan niet hoef te bellen, maar als je het dan voor meerdere maanden optelt is het eigenlijk wel erg zonde van het geld.Martinusz schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:22:
[...]
Volgens mij is de relatie daartussen vrij dun, denk ook dat er heel veel klanten van die 4 miljoen dit allemaal niet weten of niet doen. Kijk die 100 man hier op tweakers weten het wel, maar heel veel andere klanten hebben geen idee of durven niet te bellen. Daarnaast hoeven we denk ik geen medelijden te hebben met Ziggo
Een vraag over een Humax 5200
Deze heeft een ethernet aansluiting is het ook mogelijk om de Humax alleen over ehternet te gebruiken dat scheelt namelijk een hoop werk kwa kabels aanleggen.
En hoe kan ik de ziggo fritsbox/connect Box als bridge instellen zodat er er eigen router gebruikt kan worden vanwege het aan elkaar koppelen van van meerdere locaties?
Deze heeft een ethernet aansluiting is het ook mogelijk om de Humax alleen over ehternet te gebruiken dat scheelt namelijk een hoop werk kwa kabels aanleggen.
En hoe kan ik de ziggo fritsbox/connect Box als bridge instellen zodat er er eigen router gebruikt kan worden vanwege het aan elkaar koppelen van van meerdere locaties?
Lesdictische is mijn hash#
Als je TV wilt kijken/opnemen, moet je er ook een coax op aansluiten. Met alleen ethernet kan ie alleen als mediaspeler functioneren om content vanuit je netwerk (bijv. gedeelde mappen of NAS) af te spelen.xbeam schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:48:
Een vraag over een Humax 5200
Om de Connect Box in bridge te zetten moet je Ziggo bellen en er specifiek om vragen.
Duidelijk.Masimo schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:54:
[...]
Als je TV wilt kijken/opnemen, moet je er ook een coax op aansluiten. Met alleen ethernet kan ie alleen als mediaspeler functioneren om content vanuit je netwerk (bijv. gedeelde mappen of NAS) af te spelen.
Om de Connect Box in bridge te zetten moet je Ziggo bellen en er specifiek om vragen.
Ik had even de stille hoop dat hij IPTV based.
Lesdictische is mijn hash#
Dat is het hele idee van kabelTV, dat je er een Coax kabel in steektxbeam schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:16:
[...]
Duidelijk.
Ik had even de stille hoop dat hij IPTV based.
Er is wel een mogelijkheid, dan moet je een Horizonbox bij je aansluiting hebben staan en kun je dmv UTP naar de 2e box.
Zo, ff wennen die overgang van glasvezel naar kabel. Een torrent met 300 leechers op 200/20mbit op volle snelheid, laat alles vastlopen. Internet doet het niet meer, niks meer. Bij mij thuis met glasvezel geen enkel probleem. Ik weet, komt door de synchrone upload, maar is wel ff wennen dit.
Ben blij dat je die conclusie even met ons deeltchim0 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:24:
Zo, ff wennen die overgang van glasvezel naar kabel. Een torrent met 300 leechers op 200/20mbit op volle snelheid, laat alles vastlopen. Internet doet het niet meer, niks meer. Bij mij thuis met glasvezel geen enkel probleem. Ik weet, komt door de synchrone upload, maar is wel ff wennen dit.
Hoi,
ik heb een ziggo-zakelijk abo en ze plegen gepland onderhoud hier in de buurt.
duur: van 30 november tot 5 december.
Ondertussen ligt al 2 uur alles plat, echt totaal plat, helpdesk bellen , die weten niet hoe lang het gaat duren. En als je vraagt hoe het kan dat ze gewoon de internetstekker trekken bij ondernemers die van internet afhankelijk zijn voor gepland onderhoud, dan is het "algemene voorwaarden". En als zakelijke klant heb je het nakijken. Ik snap dat bij overmacht zoiets onvermijdelijk kan zijn, maar dit betreft dus geplande werkzaamheden.
Ziggo regelt het lekker goedkoop voor zichzelf en zadelt zakelijke klanten met de problemen op en als je klaagt is het "kunnen we niks aan doen".
Natuurlijk wel, dit soort zaken zijn keuzes.
Als u zakelijk afhankelijk bent van internet, realiseert u zich bovenstaande dan, voor u een zakelijk ziggo abo afsluit.
Ondertussen ligt al 2 uur alles plat, echt totaal plat, helpdesk bellen , die weten niet hoe lang het gaat duren. En als je vraagt hoe het kan dat ze gewoon de internetstekker trekken bij ondernemers die van internet afhankelijk zijn voor gepland onderhoud, dan is het "algemene voorwaarden". En als zakelijke klant heb je het nakijken. Ik snap dat bij overmacht zoiets onvermijdelijk kan zijn, maar dit betreft dus geplande werkzaamheden.
Ziggo regelt het lekker goedkoop voor zichzelf en zadelt zakelijke klanten met de problemen op en als je klaagt is het "kunnen we niks aan doen".
Als u zakelijk afhankelijk bent van internet, realiseert u zich bovenstaande dan, voor u een zakelijk ziggo abo afsluit.
BedanktHenkLobith schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:22:
Hoi,
Speciaal geregistreerd om dit te posten

Dit is toch een "ervaringen"-topic, en dit is zijn ervaring met Ziggo Zakelijk, wat is daar verkeerd aanMartinusz schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:24:
[...]
Bedanktwat is je vraag? Of wat moeten we hiermee
Speciaal geregistreerd om dit te posten
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Als je er zo afhankelijk van bent heb je zelf de fout gemaakt de verkeerde zakelijke provider te nemen.HenkLobith schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:22:
Hoi,
Iedere leverancier heeft Algemene Voorwaarden die bij het product horen. Vooraf moeten en worden deze bekend gemaakt en zijn dus vooraf in te zien. Je bent zelf akkoord gegaan met de voorwaarden die bij deze abonnementsvorm horen.
Waarom klaag je vervolgens over een provider die conform Algemene Voorwaarden handelt waar je zelf mee ingestemd hebt? In de categorie ik bestel een blauwe auto en klaag vervolgens bij jan en alleman dat hij blauw is en niet rood.
Ja volgens de letter van de wet zal het allemaal wel mogen, maar ik ben vast de enige niet die aanneemt dat ziggo dan iets minder makkelijk met je omgaat, waarom sluit je dan een zakelijk abo af he? Of vind je het volkomen normaal dat een provider zich richt op de "zakelijke markt" en vervolgens zo met jouw zaken omgaat?MediaZoo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:35:
[...]
Als je er zo afhankelijk van bent heb je zelf de fout gemaakt de verkeerde zakelijke provider te nemen.
Iedere leverancier heeft Algemene Voorwaarden die bij het product horen. Vooraf moeten en worden deze bekend gemaakt en zijn dus vooraf in te zien. Je bent zelf akkoord gegaan met de voorwaarden die bij deze abonnementsvorm horen.
Waarom klaag je vervolgens over een provider die conform Algemene Voorwaarden handelt waar je zelf mee ingestemd hebt? In de categorie ik bestel een blauwe auto en klaag vervolgens bij jan en alleman dat hij blauw is en niet rood.
Vandaar dat ik mijn ervaring maar even deel. En ja, kennelijk zit ik daar verkeerd. Heb je een beter alternatief voor me?
Waarom gaat Ziggo minder makkelijk met je om? Onderhoud moet gepleegd worden, of je dit nu wilt of niet. Dit nemen ze op in de voorwaarden die ze stellen bij afname van hun producten. Zakelijke markt, consumenten markt maakt in dit geval niet uit. De provider geeft aan wat de inhoud van het product is en dat er ook onderhoud bij hoort in hun voorwaarden. Dus als ze onderhoud willen plegen kan dat gewoon, dat is de afspraak waarmee je akkoord bent gegaan.HenkLobith schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:38:
[...]
Ja volgens de letter van de wet zal het allemaal wel mogen, maar ik ben vast de enige niet die aanneemt dat ziggo dan iets minder makkelijk met je omgaat, waarom sluit je dan een zakelijk abo af he? Of vind je het volkomen normaal dat een provider zich richt op de "zakelijke markt" en vervolgens zo met jouw zaken omgaat?
Vandaar dat ik mijn ervaring maar even deel. En ja, kennelijk zit ik daar verkeerd. Heb je een beter alternatief voor me?
Die ervaring had niet gedeeld hoeven worden. Het is geen vraag, geen probleem, maar een klacht over je eigen in het verleden gemaakte beslissingen die nu in je eigen nadeel werken. Tja, jammer dan les voor de volgende keer.
En als zakelijke klant heb ik zelf toch echt, in plaats van als een klein kind in het rondt te schoppen en op de grond te liggen huilen, mijn eigen verantwoording genomen en een aantal mogelijkheden gecreëerd om alsnog door te werken als 1 van mijn verbindingen eruit knalt. Mijn provider mag van mij direct storing of onderhoud plegen ik kan binnen 2 minuten weer verder werken.
Komt ook omdat je je blijkbaar speciaal hebt geregistreerd om te klagen over Ziggo. Daar is dit het type forum niet voor, dat kun je beter op het Kassa of Radar forum doen.HenkLobith schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:38:
[...]
Maar als je als bedrijf afhankelijk bent van internet, dan kun je er ook een (consumenten) ADSL lijn naast nemen als backup. Die heb je al voor 30 a 40 euro per maand en had je nu al terug verdient waarschijnlijk.
Ik vind het in de categorie "Ik ben afhankelijk van mijn auto voor mijn werk", maar vervolgens sluit je geen weghulp af met direct vervangend vervoer. Je krijgt vervolgens pech en gaat de pechhulp verwijten dat je niet direct vervangend vervoer krijgt.RomeoJ schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:29:
[...]
Dit is toch een "ervaringen"-topic, en dit is zijn ervaring met Ziggo Zakelijk, wat is daar verkeerd aan
De onderhoud is als het goed is aangekondigd, je had dus voor kunnen bereiden, op een andere plek werken bijvoorbeeld (zat flexibele werkplekken tegenwoordig), of als het echt zo'n slagader is in je bedrijf, dan had je moeten zorgen voor een backup lijn van ADSL bijvoorbeeld of een 4G abbo.
Nou ja, op glasvezel loopt internet ook aardig vol, maar dat komt ook grotendeels omdat de onboard netwerkkaart gigantisch veel processor vergt als ie volop belast wordt, maar pagina's laden nog prima, maar op kabel krijg ik echt pagina niet gevonden en zo.tcviper schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:56:
[...]
Ben blij dat je die conclusie even met ons deelt
Het kan ook voor een groot deel door de router komen. Met goede QoS kan je torrents draaien én blijft de latency ongeveer gelijk. Welke 'bufferbloat' score haal je met de dslreports test? test via bekabelde verbinding, wifi apparatuur buffert ookchim0 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:23:
[...]
Nou ja, op glasvezel loopt internet ook aardig vol, maar dat komt ook grotendeels omdat de onboard netwerkkaart gigantisch veel processor vergt als ie volop belast wordt, maar pagina's laden nog prima, maar op kabel krijg ik echt pagina niet gevonden en zo.
Als provider zijn er weinig prikkels om een router te leveren die hier goed mee omgaat, hoe verkoop je anders jouw snellere abonnementen?
De gemiddelde router is daar slecht in, die bufferen tot een paar seconden aan data

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 30-11-2017 11:35 ]
Ik had thuis wel een goedkoop routertje inderdaad (TP-Link van 20 euro of zo) maar het ding heeft het altijd prima gedaan. Het lag echt aan mijn PC (7 jaar oud) en ik ben erachter gekomen dat die onboard netwerkkaarten van Realtek enorm je processor belasten als ze zelf veel belast worden. Maar dan praten we echt over torrents met gigantisch veel leechers en veel verbindingen. Voor de rest gamen en surfen etc. ging prima. Ik had ook "maar" 50/50mbit dus geen 500 of zo die constant stond te trekken.ANdrode schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:31:
[...]
Het kan ook voor een groot deel door de router komen. Met goede QoS kan je torrents draaien én blijft de latency ongeveer gelijk. Welke 'bufferbloat' score haal je met de dslreports test?
Als provider zijn er weinig prikkels om een router te leveren die hier goed mee omgaat, hoe verkoop je anders jouw snellere abonnementen?
De gemiddelde router is daar slecht in, die bufferen tot een paar seconden aan data. FritzBox is daar redelijk goed in, LEDE met QoS (SQM/Cake) erg goed.
Dslreports krijg ik dit:

Het gaat om een Alles in 1 Compleet pakket met 200/20mbit alles via de Mediabox. Staat allemaal in dezelfde kamer een meter of 5 uit elkaar. Met downloaden haal ik gewoon 12 tot 14MB/sec en upload 2,5MB/sec. Dat is dan draadloos met een 1200 AC kaart. Bekabeld heeft geen zin want zit maar een 100mbit netwerkkaartje in (PC van vriendin is ook 10 jaar oud
Bovenaan het tabblad staat 15ms 117,2mbit. Die 15ms heb ik ook als ik online game op een Duitse server, met glasvezel had ik 5ms.
[ Voor 21% gewijzigd door chim0 op 30-11-2017 11:44 ]
Ben ik niet helemaal met je eens. Als je die analogie trekt, dan klopt deze niet helemaal op het punt dat je onverwachts pech krijgt en dat je direct vervangend vervoer eist.Martinusz schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:06:
[...]
Ik vind het in de categorie "Ik ben afhankelijk van mijn auto voor mijn werk", maar vervolgens sluit je geen weghulp af met direct vervangend vervoer. Je krijgt vervolgens pech en gaat de pechhulp verwijten dat je niet direct vervangend vervoer krijgt.
De onderhoud is als het goed is aangekondigd, je had dus voor kunnen bereiden, op een andere plek werken bijvoorbeeld (zat flexibele werkplekken tegenwoordig), of als het echt zo'n slagader is in je bedrijf, dan had je moeten zorgen voor een backup lijn van ADSL bijvoorbeeld of een 4G abbo.
In zijn geval is het onderhoud wel aangekondigd (= dus verwacht - wat je zelf in de tweede alinea ook aangeeft), en dat ze totaal geen openheid van zaken kunnen geven over het soort onderhoud wat gaande is.
Als het onderhoud betekent dat je dus 6 dagen volcontinue offline bent, dan vind ik dat zelf wel erg gortig, maakt het dan niet eens uit of het een zakelijke of particuliere aansluiting betreft.
Echter, Ziggo kan niet eens aangeven wat hij zou kunnen verwachten, daar kan je dan ook heel moeilijk op anticiperen, en dat vind ik nog wel het meest kwalijke afgaande op zijn verhaal.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ziggo heeft speciale zakelijke abbo's waarbij er wel degelijk gezorgd wordt dat je snel online bent. Hoe snel hangt af van hoeveel je wilt betalen. Kies je het consumenten abbo: geen garantie. Kies je zakelijk: redelijke garantie. Kies je Zakelijk Pro: binnen 16 uur online. Kies je "Service Winkeltijden": binnen 8 uur online.RomeoJ schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:51:
[...]
Ben ik niet helemaal met je eens. Als je die analogie trekt, dan klopt deze niet helemaal op het punt dat je onverwachts pech krijgt en dat je direct vervangend vervoer eist.
In zijn geval is het onderhoud wel aangekondigd (= dus verwacht - wat je zelf in de tweede alinea ook aangeeft), en dat ze totaal geen openheid van zaken kunnen geven over het soort onderhoud wat gaande is.
Als het onderhoud betekent dat je dus 6 dagen volcontinue offline bent, dan vind ik dat zelf wel erg gortig, maakt het dan niet eens uit of het een zakelijke of particuliere aansluiting betreft.
Echter, Ziggo kan niet eens aangeven wat hij zou kunnen verwachten, daar kan je dan ook heel moeilijk op anticiperen, en dat vind ik nog wel het meest kwalijke afgaande op zijn verhaal.
Let wel op, veel bedrijven leveren wel 99.99% uptime garantie oid, maar doen geen inspanning om je probleem op te lossen. In zo'n geval kan je geld terug vragen, maar je bent nog wel down
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Dat zal een gezellig weekje worden Henk!HenkLobith schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:22:
Hoi,
zeker, zeker
Ik heb een nieuw huis gekocht en wil de coax opnieuw aanleggen.
Ik heb nu het volgende plan:
AOP -> Splitter1 4x -> Splitter2, Modem TV, Radio.
Splitter2 (3x) -> 3 maal tv.
Nu is mijn vraag kan dit en heb ik voor splitter1 een splitter nodig of een aftakelement?
Alles retourband geschikt natuurlijk.
Nu is mijn vraag kan dit en heb ik voor splitter1 een splitter nodig of een aftakelement?
Alles retourband geschikt natuurlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door icecreamfarmer op 30-11-2017 13:16 ]
Wat wil je horen dat ze doen dan? Er valt niets meer te melden richting de klant dan onderhoud. Dit kan variëren van werkzaamheden aan het landelijk headend tot aan de laatst connector van de groene kabel naar de klant. De klant weet niet wat een headend, node, hub, regionaal headend, groeps/eind versterker is. Daarnaast heb jij er ook weinig aan als er teveel reflecties in het netwerk gemeten worden die ze op willen lossen of een inkoppeling van stroom op groepversterker ZH-X0012 - 001 - 002 waarbij de zekeringen en contactpunten gecontroleerd worden.RomeoJ schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:51:
[...]
Ben ik niet helemaal met je eens. Als je die analogie trekt, dan klopt deze niet helemaal op het punt dat je onverwachts pech krijgt en dat je direct vervangend vervoer eist.
Onderhoud houdt simpelweg in dat de diensten onderbroken kunnen worden. Meer uitleg is er niet nodig voor de klant, omdat deze geen inzicht heeft en/of krijgt in het netwerk.
Soms is het ook niet mogelijk om aan te geven wat de verwachting is. De gedachte dat is vooraf bekend is is erg kortzichtig. Een retour SNR probleem opsporen kan soms weken in beslag nemen. Daarvoor moet steeds weer delen van het netwerk aan en afgekoppeld worden. Signaal problematiek is lang niet altijd eenvoudig een metertje erop en binnen 10 sec heb je het probleem en een minuut later de oorzaak. Soms is onderhoud inderdaad voor langere termijn open gezet, omdat er een probleem opgelost moet worden die niet direct invloed heeft op het reguliere gebruik van de klant, maar wel impact heeft of de kwaliteit van de dienstverlening.Als het onderhoud betekent dat je dus 6 dagen volcontinue offline bent, dan vind ik dat zelf wel erg gortig, maakt het dan niet eens uit of het een zakelijke of particuliere aansluiting betreft.
Om in de analogie te blijven van pech hebben. Als je pech onderweg krijgt kan het voorkomen dat je wel door kan rijden maar met beperkingen. De garage kan dan je auto uitlezen maar haalt hier lang niet altijd direct het probleem uit naar boven. Die heeft ook langere tijd nodig om te onderzoeken wat er speelt, waarom het speelt en hoe op te lossen.
Ik snap ook het wantrouwen richting Ziggo en het onderhoud niet zo. Er lopen daar absoluut geen nono's rond die geen kaas hebben gegeten van de techniek. Alle materialen, gereedschappen en meetapparatuur zijn ruim aanwezig. Laat ze hun werk doen en bemoei je er niet mee is een beter uitgangspunt. Als het allemaal zo slecht was had iedereen altijd problemen en kon iedereen het altijd zelf oplossen.
Blokjes in 3, 2, 1...icecreamfarmer schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:14:
Ik heb een nieuw huis gekocht en wil de coax opnieuw aanleggen.
Achter een AOP maximaal een 3-weg splitter. Anders bij geen meting een versterker gebruiken of laten meten wat mogelijk is.
Wat je nu wilt levert minimaal 19dB demping op in totaal als je alle splitters zo aansluit het verlies van connectoren, kabels en wcd's zijn nog niet eens meegeteld. Met maximaal +12dBmV (Wat in 80% van de gevallen lang niet gehaald word maar eerder rond +7/8dBmV ligt) demp je het signaal zover dat er gewoon niets over blijft om uberhaupt iets te ontvangen op de ontvanger.
Daarnaast is een splitter en aftakelement iets geheel anders. Een splitter verdeeld het signaal evenredig waar een aftakelement een zeer lage doorgangsdemping en zeer hoge aftakdemping heeft. Dit systeem pas je alleen toe in MoCA systemen en/of zeer hoge signaal sterktes waar de eerste aftakking dermate dichtbij is dat je hem al snel overstuurd en de afstand na de doorgang dermate ver is dat je minimale demping op het signaal wilt na de versterker.
Leg even beter uit wat je wilt aansluiten met kabel lengtes etc. dan kunnen we je wellicht een wel werkende situatieschets geven.
[ Voor 19% gewijzigd door MediaZoo op 30-11-2017 13:21 ]
IK heb hier eens chets:MediaZoo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:14:
[...]
Wat wil je horen dat ze doen dan? Er valt niets meer te melden richting de klant dan onderhoud. Dit kan variëren van werkzaamheden aan het landelijk headend tot aan de laatst connector van de groene kabel naar de klant. De klant weet niet wat een headend, node, hub, regionaal headend, groeps/eind versterker is. Daarnaast heb jij er ook weinig aan als er teveel reflecties in het netwerk gemeten worden die ze op willen lossen of een inkoppeling van stroom op groepversterker ZH-X0012 - 001 - 002 waarbij de zekeringen en contactpunten gecontroleerd worden.
Onderhoud houdt simpelweg in dat de diensten onderbroken kunnen worden. Meer uitleg is er niet nodig voor de klant, omdat deze geen inzicht heeft en/of krijgt in het netwerk.
[...]
Soms is het ook niet mogelijk om aan te geven wat de verwachting is. De gedachte dat is vooraf bekend is is erg kortzichtig. Een retour SNR probleem opsporen kan soms weken in beslag nemen. Daarvoor moet steeds weer delen van het netwerk aan en afgekoppeld worden. Signaal problematiek is lang niet altijd eenvoudig een metertje erop en binnen 10 sec heb je het probleem en een minuut later de oorzaak. Soms is onderhoud inderdaad voor langere termijn open gezet, omdat er een probleem opgelost moet worden die niet direct invloed heeft op het reguliere gebruik van de klant, maar wel impact heeft of de kwaliteit van de dienstverlening.
Om in de analogie te blijven van pech hebben. Als je pech onderweg krijgt kan het voorkomen dat je wel door kan rijden maar met beperkingen. De garage kan dan je auto uitlezen maar haalt hier lang niet altijd direct het probleem uit naar boven. Die heeft ook langere tijd nodig om te onderzoeken wat er speelt, waarom het speelt en hoe op te lossen.
Ik snap ook het wantrouwen richting Ziggo en het onderhoud niet zo. Er lopen daar absoluut geen nono's rond die geen kaas hebben gegeten van de techniek. Alle materialen, gereedschappen en meetapparatuur zijn ruim aanwezig. Laat ze hun werk doen en bemoei je er niet mee is een beter uitgangspunt. Als het allemaal zo slecht was had iedereen altijd problemen en kon iedereen het altijd zelf oplossen.
[...]
Blokjes in 3, 2, 1...
Achter een AOP maximaal een 3-weg splitter. Anders bij geen meting een versterker gebruiken of laten meten wat mogelijk is.
Wat je nu wilt levert minimaal 19dB demping op in totaal als je alle splitters zo aansluit het verlies van connectoren, kabels en wcd's zijn nog niet eens meegeteld. Met maximaal +12dBmV (Wat in 80% van de gevallen lang niet gehaald word maar eerder rond +7/8dBmV ligt) demp je het signaal zover dat er gewoon niets over blijft om uberhaupt iets te ontvangen op de ontvanger.
Daarnaast is een splitter en aftakelement iets geheel anders. Een splitter verdeeld het signaal evenredig waar een aftakelement een zeer lage doorgangsdemping en zeer hoge aftakdemping heeft. Dit systeem pas je alleen toe in MoCA systemen en/of zeer hoge signaal sterktes waar de eerste aftakking dermate dichtbij is dat je hem al snel overstuurd en de afstand na de doorgang dermate ver is dat je minimale demping op het signaal wilt na de versterker.
Leg even beter uit wat je wilt aansluiten met kabel lengtes etc. dan kunnen we je wellicht een wel werkende situatieschets geven.

Er moeten dus 2 verdeel stations komen.
Wie heeft het over een technisch inhoudelijke reden? Het enige wat wel fijn is, is wat je zelf ook aangeeft, namelijk: "Een <bla> kan soms weken in beslag nemen. Daarvoor moet steeds weer delen van het netwerk aan en afgekoppeld worden".MediaZoo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:14:
[...]
Wat wil je horen dat ze doen dan? Er valt niets meer te melden richting de klant dan onderhoud. Dit kan variëren van werkzaamheden aan het landelijk headend tot aan de laatst connector van de groene kabel naar de klant. De klant weet niet wat een headend, node, hub, regionaal headend, groeps/eind versterker is. Daarnaast heb jij er ook weinig aan als er teveel reflecties in het netwerk gemeten worden die ze op willen lossen of een inkoppeling van stroom op groepversterker ZH-X0012 - 001 - 002 waarbij de zekeringen en contactpunten gecontroleerd worden.
[...]
Soms is het ook niet mogelijk om aan te geven wat de verwachting is. De gedachte dat is vooraf bekend is is erg kortzichtig. Een retour SNR probleem opsporen kan soms weken in beslag nemen. Daarvoor moet steeds weer delen van het netwerk aan en afgekoppeld worden. Signaal problematiek is lang niet altijd eenvoudig een metertje erop en binnen 10 sec heb je het probleem en een minuut later de oorzaak. Soms is onderhoud inderdaad voor langere termijn open gezet, omdat er een probleem opgelost moet worden die niet direct invloed heeft op het reguliere gebruik van de klant, maar wel impact heeft of de kwaliteit van de dienstverlening.
Dan heb je in ieder geval duidelijk dat je dus af en toe onderbreking hebt van signaal, en dus niet volledig offline zult zijn de komende 6 dagen. Ook heb ik nergens genoemd dat het nono's zijn en heb ik nergens een rant richting Ziggo gegeven, waar dat vandaan komt is mij dan ook een raadsel.
Diezelfde analogie kunnen we nu wederom gebruiken: ik heb nergens gelezen dat er werd gemeld dat je beperkt verder kan rijden, ze kunnen de betreffende gebruiker namelijk helemaal niets melden, als ze dat tenminste doen, dan weet je beter waar je aan toe bent.
Cai V1 V2? Cai IN? Receiver is dat een radio of tv receiver? Keuken RA?icecreamfarmer schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:48:
[...]
IK heb hier eens chets:
[afbeelding]
Er moeten dus 2 verdeel stations komen.
Daarnaast maak je een tekening als bus-netwerk ipv ster-netwerk.
Ik snap vrij weinig van deze tekening om eerlijk te zijn...
Een <bla> heeft de klant niet aan. Die <bla> is een technisch verhaal waar de klant niets aan heeft.RomeoJ schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:52:
[...]
Wie heeft het over een technisch inhoudelijke reden? Het enige wat wel fijn is, is wat je zelf ook aangeeft, namelijk: "Een <bla> kan soms weken in beslag nemen. Daarvoor moet steeds weer delen van het netwerk aan en afgekoppeld worden".
Dan heb je in ieder geval duidelijk dat je dus af en toe onderbreking hebt van signaal, en dus niet volledig offline zult zijn de komende 6 dagen. Ook heb ik nergens genoemd dat het nono's zijn en heb ik nergens een rant richting Ziggo gegeven, waar dat vandaan komt is mij dan ook een raadsel.
Diezelfde analogie kunnen we nu wederom gebruiken: ik heb nergens gelezen dat er werd gemeld dat je beperkt verder kan rijden, ze kunnen de betreffende gebruiker namelijk helemaal niets melden, als ze dat tenminste doen, dan weet je beter waar je aan toe bent.
Onderhoud zegt ook niet dat je 6 dagen offline bent. Onderhoud kan ook een onderbreking zijn van 1 minuut. Onderhoud != downtime.
Als je eens wist hoe klanten zijn dan zou je al heel snel terug schalen.
Een basic verhaal als: "Ziggo voert van 1 tot 31 december 2017 tussen 7:00 - 17:00 onderhoud uit aan het netwerk. U moet tijdens het onderhoud rekening houden met onderbreking van de dienstverlening." Roept weinig vragen op.
Een verhaal zoals deze wel: "Ziggo voert van 1 tot 31 december 2017 tussen 7:00 - 17:00 onderhoud uit aan de regionale HUB in Rotterdam Feijenoord, diensten als internet en On Demand kunnen hierbij onderbroken worden. Daarnaast voeren we in de wijk Rotterdam IJsselmonde onderhoud uit aan node XX0023 en XX0024, groepsversterker XX0023 - 002 - 001 en Multitap XX0024 - 002 - 003 - 001 - 001. De werkzaamheden aan node XX0023 omvatten het opnieuw inregelen dan de VHF frequenties, de werkzaamheden aan node XX0024 omvatten een onderzoek naar reflecties in de frequentie band 1150MHz - 1250MHz. De diensten kunnen onderbroken worden.". Deze roept meer vragen op dan het uitleg geeft. Dat doet Ziggo dus niet, omdat het totaal geen meerwaarde geeft aan boodschap 1.
[ Voor 69% gewijzigd door MediaZoo op 30-11-2017 14:02 ]
Cai Verdeelstation 1MediaZoo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:53:
[...]
Cai V1 V2? Cai IN? Receiver is dat een radio of tv receiver? Keuken RA?
Cai Verdeelstation 2
Cai in is AOP
De rest zijn reguliere cai aansluitpunten. Plaatje was eigenlijk voor eigen gebruik.
Als je zakelijk afhankelijk bent van je internet lijn, dan zorg je voor backup (of duurder abbo nemen).RomeoJ schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:52:
[...]
Wie heeft het over een technisch inhoudelijke reden? Het enige wat wel fijn is, is wat je zelf ook aangeeft, namelijk: "Een <bla> kan soms weken in beslag nemen. Daarvoor moet steeds weer delen van het netwerk aan en afgekoppeld worden".
Alsof je wel fijn kunt werken als je lijn heel de dag klappert

Dat is precies dus wat ik bedoel.MediaZoo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:53:
[...]
Cai V1 V2? Cai IN? Receiver is dat een radio of tv receiver? Keuken RA?
[...]
Een <bla> heeft de klant niet aan. Die <bla> is een technisch verhaal waar de klant niets aan heeft.
Onderhoud zegt ook niet dat je 6 dagen offline bent. Onderhoud kan ook een onderbreking zijn van 1 minuut. Onderhoud != downtime.
Als je eens wist hoe klanten zijn dan zou je al heel snel terug schalen.
De poster had een melding over dat er 6 dagen onderhoud plaats ging vinden, maar kwam al gelijk in 2 uur downtime terecht. Logisch dat je dan even gaat bellen met de vraag of het onderhoud dus voor een 6 dagen durende downtime leidt.
Echter, ook dat kan Ziggo dan toch gewoon melden? Die quote die ik van jouw tekst aanhaalde was misschien lichtelijk technisch van aard, maar blijft nog steeds gewoon overeind dat er best meer te melden valt over onderhoud zonder dat je de klant in de uitleg kwijtraakt.
Maar goed: jij bent van mening dat het zo duidelijk genoeg was, puur en alleen afgaande op het bericht van de poster ben ik het daar niet mee eens. Laten we daar vooral de discussie mee beëindigen.
Gebruik eens de termen die wij gebruiken. Een hoofdaansluiting is een AOP (Abonnee Overname Punt). In welke ruimte een apparaat staat maakt niet uit. Maar noem alleen de apparaten bij naam (Radio is een Radio, TV is een TV en ontvanger is een ontvanger) waar een coax in moet met de lengte van de betreffende kabel. Een verdeelstation gebruikt Ziggo in het netwerk in huis heb je of een versterker of een splitter.icecreamfarmer schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:56:
[...]
Cai Verdeelstation 1
Cai Verdeelstation 2
Cai in is AOP
De rest zijn reguliere cai aansluitpunten. Plaatje was eigenlijk voor eigen gebruik.
Je hebt een ander beeld dan de praktijk is. Een monteur buiten gaat niet een kast openen, vervolgens bepalen hoeveel tijd het hem kost, dit doorgeven in een systeem/aan een afdeling. Om vervolgens aan het werk te gaan en als hij uitloopt nogmaal te melden. De klantenservice heeft geen directe lijn met monteur en visa versa. Daarnaast zijn het de 2e en 3e lijns monteurs die hebben 0 contact met de klant of klantenservice. Die krijgen de opdracht om werkzaamheden uit te voeren en doen dit. Sterker nog er wordt voldoende werk buiten uitgevoerd door monteurs niet in dienst van Ziggo die ook helemaal geeft contact hebben en hoeven te hebben met Ziggo. Dat is ook niet nodig.RomeoJ schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:13:
[...]
Dat is precies dus wat ik bedoel.
De poster had een melding over dat er 6 dagen onderhoud plaats ging vinden, maar kwam al gelijk in 2 uur downtime terecht. Logisch dat je dan even gaat bellen met de vraag of het onderhoud dus voor een 6 dagen durende downtime leidt.
Echter, ook dat kan Ziggo dan toch gewoon melden? Die quote die ik van jouw tekst aanhaalde was misschien lichtelijk technisch van aard, maar blijft nog steeds gewoon overeind dat er best meer te melden valt over onderhoud zonder dat je de klant in de uitleg kwijtraakt.
Maar goed: jij bent van mening dat het zo duidelijk genoeg was, puur en alleen afgaande op het bericht van de poster ben ik het daar niet mee eens. Laten we daar vooral de discussie mee beëindigen.
De communicatie dat er onderbrekingen in een bepaald tijdsframe kunnen zijn is afdoende. Ik snap ook niet dat je als klant het in je hoofd haalt te bellen in een onderhoudsframe dat de diensten niet werken. Wat begrijp je niet aan: Op dag x tussen x en x zijn er onderbrekingen in de dienstverlening. Meer uitleg is niet nodig. Als ik op het station kom en er is vooruit bekend gemaakt dat er tussen 15:00 en 16:00 geen treinen rijden vandaag is dat zo. Ik kan gaan bellen, boos worden, uitleg eisen, de rechter erbij halen etc. etc. Onder aan de streep komt die trein echt niet eerder dan 16:00 en heb ik dat maar te slikken. Dat is nu eenmaal de werking van vraag en aanbod. Je kunt altijd vragen iets aan te bieden, maar als vooraf wordt aangekondigd dat het niet kan. Dan kan het niet. Nee is, en ik snap dat dat voor heel veel mensen erg zwaar te verkroppen is, ook een antwoord en dat moet je dan accepteren.
Dus heb je onderhoud dan kan het niet werken. Tja, it's the hard knock life.
[ Voor 64% gewijzigd door MediaZoo op 30-11-2017 14:22 ]
Ik snap niet dat Ziggo iedereen die dreigt op te zeggen maar gelijk korting geeft en hoop dat ze hier ook snel mee stoppen, die kosten worden doorberekend aan de rest van de klanten. Iemand die standaard iedere 6 maanden belt en dreigt met opzeggen gaat niet weg.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Zie verdeelstation dan als splitter/aftakker.MediaZoo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:14:
[...]
Gebruik eens de termen die wij gebruiken. Een hoofdaansluiting is een AOP (Abonnee Overname Punt). In welke ruimte een apparaat staat maakt niet uit. Maar noem alleen de apparaten bij naam (Radio is een Radio, TV is een TV en ontvanger is een ontvanger) waar een coax in moet met de lengte van de betreffende kabel. Een verdeelstation gebruikt Ziggo in het netwerk in huis heb je of een versterker of een splitter.
Het gaat met name daarom, heb ik een speciale splitter nodig voor het modem of niet?
Op splitter 1 moeten 4 apparaten inclusief modem exclusief aansluiting naar splitter 2.
[ Voor 6% gewijzigd door icecreamfarmer op 30-11-2017 14:24 ]
Iedere 6 maanden? Waar haal je die wijsheid vandaan?MeNTaL_TO schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:21:
Ik snap niet dat Ziggo iedereen die dreigt op te zeggen maar gelijk korting geeft en hoop dat ze hier ook snel mee stoppen, die kosten worden doorberekend aan de rest van de klanten. Iemand die standaard iedere 6 maanden belt en dreigt met opzeggen gaat niet weg.
Na een jaarcontract is het inderdaad rendabel om te bellen met Ziggo. Vaak krijg je 3 of 6 maanden korting op je nieuwe jaarcontract. Pas na afloop van dit nieuwe contract heeft het zin om te bellen.
Je hoeft trouwens helemaal niet te dreigen. Je vraagt gewoon om een nieuwe aanbieding. Indien in jouw woongebied geen concurrentie is voor Ziggo (lees: glasvezel) zal Ziggo niet snel (of helemaal geen) korting geven.
Lekker is dat, dan wordt het tijd voor glasvezel overal, houdt kennelijk de prijzen scherp.meesje schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:49:
[...]
Iedere 6 maanden? Waar haal je die wijsheid vandaan?
Na een jaarcontract is het inderdaad rendabel om te bellen met Ziggo. Vaak krijg je 3 of 6 maanden korting op je nieuwe jaarcontract. Pas na afloop van dit nieuwe contract heeft het zin om te bellen.
Je hoeft trouwens helemaal niet te dreigen. Je vraagt gewoon om een nieuwe aanbieding. Indien in jouw woongebied geen concurrentie is voor Ziggo (lees: glasvezel) zal Ziggo niet snel (of helemaal geen) korting geven.
overigens is mijn mediabox xl vandaag pas van software 3.4.2 voorzien, daar hebben ze lang over gedaan. Die versie is al meer dan een maand uit.
Bovendien is het geen kwestie van dreigen, ik ben daadwerkelijk bereid om over te stappen als Ziggo mij geen korting geeft. Waarom? Omdat KPN of van wie ik dan ook glasvezel wil afnemen dat wel doet. En ik ben geen dief van mijn eigen portemonnee. Wat misschien extra helpt dat ik sinds jaar en dag al tegen jaareinde mijn contracten hebt lopen. Dan zijn er vaak acties van verschillende aanbieders en dat wil blijkbaar ook wel eens helpen.meesje schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:49:
[...]
Iedere 6 maanden? Waar haal je die wijsheid vandaan?
Quote voortaan de het juiste bericht. Ik geef toch aan dat je niet hoeft te dreigen.Freakie1NL schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:14:
[...]
Bovendien is het geen kwestie van dreigen, ik ben daadwerkelijk bereid om over te stappen als Ziggo mij geen korting geeft. Waarom? Omdat KPN of van wie ik dan ook glasvezel wil afnemen dat wel doet. En ik ben geen dief van mijn eigen portemonnee. Wat misschien extra helpt dat ik sinds jaar en dag al tegen jaareinde mijn contracten hebt lopen. Dan zijn er vaak acties van verschillende aanbieders en dat wil blijkbaar ook wel eens helpen.

En als je in een glasvezelgebied woont, krijg je 100% zeker korting.
Ik quote het juiste bericht, ik beaam jouw argumenten en standpunt door te beginnen met bovendien.
bo·ven·dien (bijwoord)
1
behalve dat, en ook nog; = daarenboven
bo·ven·dien (bijwoord)
1
Ik wil niet te lomp doen, maar verdiep je even in je taalvaardigheid. ‘Bovendien’ suggereert dat er een toevoeging komt aan wat ik heb gezegd. Dat is niet het geval. Je beaamt wat ik heb gezegd. Dus in jouw geval had je ‘inderdaad’ moeten gebruiken.Freakie1NL schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:03:
Ik quote het juiste bericht, ik beaam jouw argumenten en standpunt door te beginnen met bovendien.
bo·ven·dien (bijwoord)
1
Verder maar weer on topic... ;-)
[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 30-11-2017 18:54 ]
Bijna elke provider geeft standaard korting wanneer je een nieuw abonnement afsluit. Of is het zo dat je standaard weer korting krijgt bij KPN als je je contract verlengd jaar op jaar?Freakie1NL schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:14:
[...]
Bovendien is het geen kwestie van dreigen, ik ben daadwerkelijk bereid om over te stappen als Ziggo mij geen korting geeft. Waarom? Omdat KPN of van wie ik dan ook glasvezel wil afnemen dat wel doet. En ik ben geen dief van mijn eigen portemonnee. Wat misschien extra helpt dat ik sinds jaar en dag al tegen jaareinde mijn contracten hebt lopen. Dan zijn er vaak acties van verschillende aanbieders en dat wil blijkbaar ook wel eens helpen.
Mijne nog steeds niet, ben wel benieuwd merk je verschil?valkenier schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:09:
[...]
Lekker is dat, dan wordt het tijd voor glasvezel overal, houdt kennelijk de prijzen scherp.
overigens is mijn mediabox xl vandaag pas van software 3.4.2 voorzien, daar hebben ze lang over gedaan. Die versie is al meer dan een maand uit.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic