Seamless roaming kan toch niet met de standaard ziggo modem en ziggo extra wifi punten? Ik heb ze nu dezelfde SSID gegeven maar volgensmij hebben ze geen optie tot seamless roamen.ANdrode schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:03:
[...]
Hoge snelheden haal je op 5 GHz, muren zijn dodelijk voor 5GHz bereik. Zelfs als het signaal sterk is hoeft dit niet te betekenen dat je een hoge snelheid haalt.
[...]
Niet significant beter. Zowel de Technicolor 7210 als Compal Connect Box vallen in de AC1600 klasse, 1300 mbit/3 streams op 5GHz, 300 mbit/2 streams op 2.4 GHz. Ik denk dat je meer wint met een accesspoint op een betere plek.
Als je wilt tweaken zou ik zo'n "wifi versterker" aanraden. Prima LEDE support en zelfs seamless roaming mogelijk als je wilt
Seamless roaming is een verhaal waaraan iedereen een eigen draai geef. Hieronder volgt mijn "draai":Janpietertje89 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:28:
[...]
Seamless roaming kan toch niet met de standaard ziggo modem en ziggo extra wifi punten? Ik heb ze nu dezelfde SSID gegeven maar volgensmij hebben ze geen optie tot seamless roamen.
Uiteindelijk besluit je client ten allertijden welke AP hij joint. Dat een roamingprotocol zoals 802.11 K of R hierbij extra info geeft aan de client, om de keuze te bespoedigen is mooi meegenomen.
Maar uiteindelijk besluit je client welke AP hij joint en dat start vaak met stap 1"hoe hard zijn de signalen van de AP's"
Meeste woonhuizen kunnen af met medium TX power op 2.4Ghz. Dan zal je zien dat roamen al ineens veel beter gaat op je devices. Vaak zijn alle provider WiFi punten (modem en extra AP's) ingesteld op full TX power waardoor de AP cirkels in elkaar overlappen, en dan kan de client niet goed kiezen.
Dus ja als jij de SSID gelijk maakt, de vermogens terug zet naar medium. Dan heb jij seamless roaming
Seamless roaming kan met meerdere accesspoints met LEDEJanpietertje89 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:28:
[...]
Seamless roaming kan toch niet met de standaard ziggo modem en ziggo extra wifi punten? Ik heb ze nu dezelfde SSID gegeven maar volgensmij hebben ze geen optie tot seamless roamen.
Goede samenvattingstormfly schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:43:
[...]
Seamless roaming is een verhaal waaraan iedereen een eigen draai geef. Hieronder volgt mijn "draai":
Uiteindelijk besluit je client ten allertijden welke AP hij joint. Dat een roamingprotocol zoals 802.11 K of R hierbij extra info geeft aan de client, om de keuze te bespoedigen is mooi meegenomen.
Maar uiteindelijk besluit je client welke AP hij joint en dat start vaak met stap 1"hoe hard zijn de signalen van de AP's"
0.2s of 0.05s maakt weinig uit. Zelfs tijdens een telefoongesprek geeft dit geen probleem. Maar het is wel leuk om te hebben
Een device gaat wanneer het op een AP zit ook pas weer "zoeken" als het signaal erg zwak wordt. Terwijl je in de praktijk al eerder een "langzame verbinding" hebt.Meeste woonhuizen kunnen af met medium TX power op 2.4Ghz. Dan zal je zien dat roamen al ineens veel beter gaat op je devices. Vaak zijn alle provider WiFi punten (modem en extra AP's) ingesteld op full TX power waardoor de AP cirkels in elkaar overlappen, en dan kan de client niet goed kiezen.
Dus ja als jij de SSID gelijk maakt, de vermogens terug zet naar medium. Dan heb jij seamless roaming, je kan dus van ruimte verplaatsen in je huis en je device kiest zelf een AP.
Als je dan ook nog zowel 2.4 GHz en 5 GHz hebt wordt het helemaal tricky. Je loopt van een plek waar 2.4 GHz het enige netwerk was naar een ruimte waar een AP staat/waar 5GHz zit. Wat doet een device. Blijft het hangen of gaat het zoeken?
Apple legt trouwens goed uit welke heuristiek OS X hiervoor gebruikt.
* FreshMaker vind van welstormfly schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 07:53:
https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/blackfriday/
Goede black Friday aanbieding?
Het lopende abo wordt omgezet.

In januari loopt de FNV actie af, en zou ik naar 82 € gaan .
Nu weer een half jaartje korting, scheelt me bijna 300€ op de Internet MAX.
Kijken we in juni wel weer of we dan omlaag gaan naar Complete
Ga je me nu vertellen dat die Friday deals ook voor bestaande klanten geld?
Want dan moeten we meer mensen inlichten lijkt me
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Als ik op bestellen voor consumenten druk dan kom ik op de normale bestelpagina zonder enige korting. Blijkbaar liggen ze nog te slapen daar.tcviper schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:08:
Ga je me nu vertellen dat die Friday deals ook voor bestaande klanten geld?Want dan moeten we meer mensen inlichten lijkt me
Ja ik gok.... dat het alleen voor nieuwe klanten is. Staat ook nergens dat het wel of niet zo is, ook vreemd.jongetje schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:21:
[...]
Als ik op bestellen voor consumenten druk dan kom ik op de normale bestelpagina zonder enige korting. Blijkbaar liggen ze nog te slapen daar.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ik heb een lastig probleem met een webradio (internet radio, dus geen DAB+) bij een vriendin die onlangs naar Ziggo is overgestapt (volgens haar zeggen moest ze "omdat de glasvezel er uit ging" ?! nonsens, maar goed).
Ze is al wat op leeftijd, dus wil ze deze radio blijven gebruiken omdat die met één druk op de knop aan gaat en een zender opent.
Haar webradio (Sangean WFR-27C) maakt geen verbinding meer met radiozenders sinds de overstap.
Uiteraard zijn de wifi-instellingen aangepast naar de Ziggo-modem.
In eerste instantie was de wifi-verbinding van de Ziggo-modem te zwak (niet gek omdat die in een andere hoek van het huis achter de garage staat).
Maar zelfs met de Sangean webradio naast de modem is er geen verbinding te maken.
De internetverbinding wordt wel gemaakt, maar bij de poging tot het openen van een stream ontstaat een time-out.
Mijn vermoedens:
- Wifi verbindingtype wordt niet ondersteund door webradio (inmiddels uitgesloten)
- Streamprotocol wordt niet doorgelaten door modem of Ziggo (al lijkt dat bij de specs allemaal standaard - mp3 stream)
Gezien het zwakke wifi-signaal en twijfel over de wifi-instellingen, besloot ik een extra accesspoint in de huiskamer te plaatsen aan te ethernetkabel die daar toch al lag voor de PC.
De verbindingssterkte is nu prima: webradio maakt verbinding met internet (en andere devices kunnen ook prima internet op).
Maar er kan nog steeds geen verbinding met radiozenders gemaakt worden.
Ik heb de webradio en access point zojuist bij mij aangesloten, en krijg direct verbinding en een radiozender te horen.
Dus het probleem ligt duidelijk bij de verbinding met Ziggo.
Ik heb zojuist nog eens met Ziggo gebeld (onze vriendin had het zelf ook al geprobeerd), maar daar kom ik niet verder mee dan 'ruis op de wifi verbinding', ondanks herhaald te zeggen dat ik een extra access point gebruik.
Helaas ook geen mogelijke oplossingen gevonden via google (gezocht op 'ziggo', 'webradio', 'sangean' etc), behalve enkele soortgelijke onopgelost klachten als ik zoek op 'vtuner' (niet helemaal zeker of deze radiozenders dat ook gebruiken) en 'ziggo'.
Iemand een idee wat het tegen zou kunnen houden?
Ze is al wat op leeftijd, dus wil ze deze radio blijven gebruiken omdat die met één druk op de knop aan gaat en een zender opent.
Haar webradio (Sangean WFR-27C) maakt geen verbinding meer met radiozenders sinds de overstap.
Uiteraard zijn de wifi-instellingen aangepast naar de Ziggo-modem.
In eerste instantie was de wifi-verbinding van de Ziggo-modem te zwak (niet gek omdat die in een andere hoek van het huis achter de garage staat).
Maar zelfs met de Sangean webradio naast de modem is er geen verbinding te maken.
De internetverbinding wordt wel gemaakt, maar bij de poging tot het openen van een stream ontstaat een time-out.
Mijn vermoedens:
- Wifi verbindingtype wordt niet ondersteund door webradio (inmiddels uitgesloten)
- Streamprotocol wordt niet doorgelaten door modem of Ziggo (al lijkt dat bij de specs allemaal standaard - mp3 stream)
Gezien het zwakke wifi-signaal en twijfel over de wifi-instellingen, besloot ik een extra accesspoint in de huiskamer te plaatsen aan te ethernetkabel die daar toch al lag voor de PC.
De verbindingssterkte is nu prima: webradio maakt verbinding met internet (en andere devices kunnen ook prima internet op).
Maar er kan nog steeds geen verbinding met radiozenders gemaakt worden.
Ik heb de webradio en access point zojuist bij mij aangesloten, en krijg direct verbinding en een radiozender te horen.
Dus het probleem ligt duidelijk bij de verbinding met Ziggo.
Ik heb zojuist nog eens met Ziggo gebeld (onze vriendin had het zelf ook al geprobeerd), maar daar kom ik niet verder mee dan 'ruis op de wifi verbinding', ondanks herhaald te zeggen dat ik een extra access point gebruik.
Helaas ook geen mogelijke oplossingen gevonden via google (gezocht op 'ziggo', 'webradio', 'sangean' etc), behalve enkele soortgelijke onopgelost klachten als ik zoek op 'vtuner' (niet helemaal zeker of deze radiozenders dat ook gebruiken) en 'ziggo'.
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
De actie is alleen voor nieuwe klanten.tcviper schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:22:
[...]
Ja ik gok.... dat het alleen voor nieuwe klanten is. Staat ook nergens dat het wel of niet zo is, ook vreemd.
Kleine tip, als je belt en baalt dat je er geen recht op hebt, zojuist gedaan

Lukt webradio wel vanaf een normale pc of mobile device? Hopelijk ben in in staat om dezelfde urls te testen?bverstee schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:04:
Ja, no problem: getest en werkend:stormfly schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:06:
[...]
Lukt webradio wel vanaf een normale pc of mobile device? Hopelijk ben in in staat om dezelfde urls te testen?
- via mn Xiaomi tetherend
- de webradio met extra access point thuis aansluiten (glavezel)
Dan werkt 't direct.
[ Voor 21% gewijzigd door ByteDelight op 24-11-2017 10:43 ]
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
Ik was ingelogd in mijnziggo, daarna naar de homepage terug, en de BF actietcviper schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:22:
[...]
Ja ik gok.... dat het alleen voor nieuwe klanten is. Staat ook nergens dat het wel of niet zo is, ook vreemd.
Na de keuze maken en bij invoeren gegevens stond er een grote knop "ik ben al klant"
( en mijn gegevens waren al ingevuld )
De mail ook al binnen dat het doorgevoerd is.
edit :
Zojuist bij mijn schoonmoeder ook gedaan :

[ Voor 21% gewijzigd door FreshMaker op 24-11-2017 11:03 ]
Je hebt alleen wel kans dat ze het annuleren achteraf 
Actievoorwaarden:
• Je kunt gebruik maken van deze actie tussen 24 november
t/m 27 november 2017.
• Deze actie geldt niet in combinatie met andere aanbiedingen
van Ziggo.
• Deze aanbieding is alleen geldig voor nieuwe internetklanten
van Ziggo die kiezen voor een Internet & TV pakket.
• De actie houdt in:
- Korting op het abonnement: de eerste 6 maanden € 29,95
per maand.
• Extra bepalingen als je kiest voor de korting: De korting geldt
alleen voor de abonnementsprijs van het Internet & TV,
maar niet op het verbruik en extra opties naast de afgenomen
basisdiensten.
• Als je gebruik maakt van deze actie gaat er een (nieuw)
abonnement in met een minimumduur van een jaar. Na de
minimumduur is het abonnement maandelijks opzegbaar.
• Je mag alleen gebruik maken van deze actie als je hier nog
niet eerder gebruik van hebt gemaakt.
• Abonnees die in de afgelopen 6 maanden internet van Ziggo
hadden, kunnen geen gebruik maken van het actieaanbod.
• Ziggo behoudt zich het recht voor om deze actie zonder
opgaaf van reden per direct te beëindigen en of aan te passen.
• Door deelname aan deze actie verklaar je bekend te zijn
met deze actievoorwaarden.
Float like a butterfly, sting like a bee.
IMHO zijn dat geen alternatievenMessje schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:04:
[...]
De actie is alleen voor nieuwe klanten.
Kleine tip, als je belt en baalt dat je er geen recht op hebt, zojuist gedaan, kan je 3 maanden gratis MSXL of Ziggo Sport totaal gratis (automatisch aflopend) krijgen ter compensatie,
Ziggo sport totaal heb ik het afgelopen jaar één keer bekeken.
Die golfkanalen zijn niet bijster interessant te noemen.
Voor de F1 hoef je dat ook niet te doen, daar is dit weekend het laatste, en dan pas weer in maart ( dus NA die 3 maanden, wel clever gespeeld btw
MSXL zit al bij mijn MAX abbo inbegrepen ...
Yup, we zien het wel gebeurenMartinusz schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:09:
Je hebt alleen wel kans dat ze het annuleren achteraf
[...]
Niet geschoten is altijd mis !
[ Voor 58% gewijzigd door FreshMaker op 24-11-2017 11:18 ]
ZST is niet alleen F1 en golf natuurlijkFreshMaker schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:11:
[...]
IMHO zijn dat geen alternatieven
Ziggo sport totaal heb ik het afgelopen jaar één keer bekeken.
Die golfkanalen zijn niet bijster interessant te noemen.
Voor de F1 hoef je dat ook niet te doen, daar is dit weekend het laatste, en dan pas weer in maart ( dus NA die 3 maanden, wel clever gespeeld btw)
MSXL zit al bij mijn MAX abbo inbegrepen ...
[...]
Het is niet de BF aanbieding voor nieuwe klanten, maar een leuk gratis extratje.
Ik heb ook gebruik gemaakt van de black friday deal
Aangezien wij de sleutel nog niet hebben van ons nieuwe huis en de verbouwing ook wel een paar maand in beslag neemt, was het wel fijn om te horen dat er een uitgestelde begindatum is van maximaal 5 maand, dus voorlopig gaat het contract in op 1 maart
Ahja .. voetbal ... helemaal niet aan gedacht !Messje schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:33:
[...]
ZST is niet alleen F1 en golf natuurlijkVeel klanten kijken dit voor Engels, Spaans en het CL voetbal.
Het is niet de BF aanbieding voor nieuwe klanten, maar een leuk gratis extratje.
Maar dat ligt dan ook buiten mijn bubble inderdaad
Ook gedaan, helaas konden ze helemaal geen echte korting op het abonnement aanbieden. Bij mij was er een aanbieding voor Fox Sports (3 maanden gratis), maar daar heb ik totaal geen interesse in.Messje schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:04:
[...]
De actie is alleen voor nieuwe klanten.
Kleine tip, als je belt en baalt dat je er geen recht op hebt, zojuist gedaan, kan je 3 maanden gratis MSXL of Ziggo Sport totaal gratis (automatisch aflopend) krijgen ter compensatie,
Misschien moet ik maar eens een "overstap" naar KPN "overwegen", misschien dat Ziggo dan wat beter z'n best doet voor een trouwe klant...
Kijk dat is goed om te weten! Ga ik dat ook regelen alleen dan bij ziggo in de mediamarkt. Krijg ik er ook nog €150 aan mediamrktbonnen bij!dropkikker schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:14:
Ik heb ook gebruik gemaakt van de black friday dealAangezien wij de sleutel nog niet hebben van ons nieuwe huis en de verbouwing ook wel een paar maand in beslag neemt, was het wel fijn om te horen dat er een uitgestelde begindatum is van maximaal 5 maand, dus voorlopig gaat het contract in op 1 maart
DaveD
Dat lijkt me niet. Het is of cadeaukaart of de actie voor 6 maanden.
Ik vraag me af, stel ik zou een ci+ module kopen en ik stop er mijn geactiveerde smartcard erin, zou hij out de box zenders kunnen vinden, of moet de module zelf ook bij Ziggo geregistreerd staan ofzo.. Ik heb nog een oud contract en geen Connectbox.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Hier al een tijdje aan het stoeien met Ziggo. Ik zal jullie de hele voorgeschiedenis besparen, maar fijn was het allerminst.
Waar het nu op neerkomt is dat Ziggo een belofte heeft gedaan tot het leveren van de hier alom geprezen Technicolor TC7210. Ze waren zo ver dat ze het modem naar mij zouden verzenden, maar is helaas nooit aangekomen.
Daarna, na mijn zoveelste telefoontje richting Ziggo, kwamen ze tot de conclusie dat deze inderdaad nooit verstuurd was omdat deze simpelweg niet meer geleverd wordt. Hetzelfde verhaal lees ik in deze thread ook.
Wel, de dame aan de lijn kon wel een Arris modem opsturen in plaats van de Compal. Ze gaf aan dat deze over betere hardware beschikt en nieuwer was. Op het moment dat ze dat vertelde, had ik nooit van een ander soort Connectbox gehoord dus kon het zo niet beoordelen, uiteindelijk dus ook wel ingestemd met het Arris modem.
Het vermoeden wat ik had, blijkt ook wel te kloppen, Arris is geplaagd met dezelfde Puma6 problematiek. Ik schiet er wat dat betreft dus helemaal niets mee op, had ik ook niet verwacht.
Maar nu de vraag: ik heb nu zowel een Compal als een Arris modem thuis, ik vraag me nu af waar ik dan het minst slecht mee af ben. C.q. welke raden jullie aan om terug te sturen?
Waar het nu op neerkomt is dat Ziggo een belofte heeft gedaan tot het leveren van de hier alom geprezen Technicolor TC7210. Ze waren zo ver dat ze het modem naar mij zouden verzenden, maar is helaas nooit aangekomen.
Daarna, na mijn zoveelste telefoontje richting Ziggo, kwamen ze tot de conclusie dat deze inderdaad nooit verstuurd was omdat deze simpelweg niet meer geleverd wordt. Hetzelfde verhaal lees ik in deze thread ook.
Wel, de dame aan de lijn kon wel een Arris modem opsturen in plaats van de Compal. Ze gaf aan dat deze over betere hardware beschikt en nieuwer was. Op het moment dat ze dat vertelde, had ik nooit van een ander soort Connectbox gehoord dus kon het zo niet beoordelen, uiteindelijk dus ook wel ingestemd met het Arris modem.
Het vermoeden wat ik had, blijkt ook wel te kloppen, Arris is geplaagd met dezelfde Puma6 problematiek. Ik schiet er wat dat betreft dus helemaal niets mee op, had ik ook niet verwacht.
Maar nu de vraag: ik heb nu zowel een Compal als een Arris modem thuis, ik vraag me nu af waar ik dan het minst slecht mee af ben. C.q. welke raden jullie aan om terug te sturen?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Afgelopen week had ik Alles-in-1 Max bestelt, bij voorbaat wetende dat ik met een Puma6 chipset opgescheept zou komen te zitten, maar er is hier geen alternatief helaas. Nu heb ik ipv. ook een Connectbox, alleen de Mediabox XL ontvangen. Ondanks in beiden dezelfde chip zit, is de één beter dan de ander als het puur op modem prestaties gaat? Router functies doen er niet toe, aangezien dit naar bridge-modus zal gaan, tenzij dit niet mogelijk is met één van de twee?
Nijmegen is trouwens als ik het goed begrepen heb een fUPC gebied, dus een tc7210 zal hier nooit kunnen werken?
Nijmegen is trouwens als ik het goed begrepen heb een fUPC gebied, dus een tc7210 zal hier nooit kunnen werken?
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
De TC7210, waarom wordt deze zo geprezen, lees ff de laatste 2 pagina’s genoeg problemen ook.RomeoJ schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:00:
Hier al een tijdje aan het stoeien met Ziggo. Ik zal jullie de hele voorgeschiedenis besparen, maar fijn was het allerminst.
Heb je effectief last van de Puma chip? Heb je al getest? Game je veel?
Als het een Mediabox met SCART is is het PUMA5 volgens mij. Maar ik werk nog liever met PUMA6 dan een Horizon als gateway gebruiken, na een bepaalde update heeft dat niet goed gewerkt hier. Overigens valt dat issue in sommige gevallen best wel mee, collega's draaien gameservers e.d. over die CB met 100+ users en geen enkel probleem met latency spikes. Zou het dus eerst maar eens proberen zoals hierboven gesteld.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
En waar haal je dat vandaan? Gisteren er geweest en was het 3 maanden korting en cadeaukaart. Heb dus even een nachtje gewacht tot ik wist wat de blackfriday ging worden.Jay-B schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:27:
Dat lijkt me niet. Het is of cadeaukaart of de actie voor 6 maanden.
DaveD
Het is of 6 maanden 29.95 of de bon. Heb zelf de keuze gehad vanmiddag, ik nam de 6 maanden.DaveD1109 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:30:
[...]
En waar haal je dat vandaan? Gisteren er geweest en was het 3 maanden korting en cadeaukaart. Heb dus even een nachtje gewacht tot ik wist wat de blackfriday ging worden.
Je kunt zonder de ci module ook de open zenders zien. Met die module en een smartcard (Gaat om de geactiveerde kaart) kun je de zenders van je pakket kijken, net als met een decoder. Dit is alleen voor oud Ziggo gebied.InF.Inc schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:52:
Ik vraag me af, stel ik zou een ci+ module kopen en ik stop er mijn geactiveerde smartcard erin, zou hij out de box zenders kunnen vinden, of moet de module zelf ook bij Ziggo geregistreerd staan ofzo.. Ik heb nog een oud contract en geen Connectbox.
Achterlijk! Ik kon het gisteren nog krijgen voor 3 maanden €29,95 en de cadeaubon.robino007 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:39:
[...]
Het is of 6 maanden 29.95 of de bon. Heb zelf de keuze gehad vanmiddag, ik nam de 6 maanden.
Ik ga het morgen wel horen!
Edit: net de voorwaarden opgezocht van de black frisay aanbieding en je hebt gelijk! Raar dat ze wel 3 maanden korting en cadeaukaart aanboden gisteren
[ Voor 18% gewijzigd door DaveD1109 op 24-11-2017 22:47 ]
DaveD
Gamen niet, maar ik doe wel veel met streams. Soms bemerk ik enige lag bij het weergeven van de streams. Zit met mijn laptop erg dicht bij het modem (meterkast is nog geen 2 meter verderop), haal dan ook prima bereik met WiFi. Had overigens ook al gezien dat de WiFi van de Connectbox ook niet altijd even stabiel is, maar dat wilde ik sowieso al oplossen met een access point / router daarachter te knopen (Asus RT-AC66U).Martinusz schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:21:
[...]
De TC7210, waarom wordt deze zo geprezen, lees ff de laatste 2 pagina’s genoeg problemen ook.
Het is niet zo zeer dat ik een TC7210 wil hebben, ik zou gewoon vrijgewaard zijn van deze problemen, met welk exotisch modem dat dan ook mag zijn.
Heb je ervaring met een Compal dan wel Arris? Ik begreep dat bij de Arris standaard DS-LITE wordt geactiveerd?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
De Arris gedraagt zich totaal anders. Jitter is minder, echter wel consistent packet-loss (<< 1%). Wanneer een verbinding vol gebruikt wordt gedraagt het modem zich ook beter dan de Compal (weer: loss ipv jitter + hoge ping).RomeoJ schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:00:
Ik zou zelf kiezen voor erg lage packet-loss in plaats van deze jitter. Dus liever Arris dan Compal.
Wikidev specs van dit modem.
Op basis van informatie van iemand anders. Mogelijk in een erg vol coax segment wat ook niet meehielp.
Kan je specifieker zijn?Martinusz schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:21:
[...]
De TC7210, waarom wordt deze zo geprezen, lees ff de laatste 2 pagina’s genoeg problemen ook.
Buiten WiFi heeft de TC7210 voor zover ik weet geen problemen (en zelfs die vallen mee). En door de locatie van het modem is een extra access point vaak toch de beste oplossing.
[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 24-11-2017 22:28 ]
Hmm interessant, als ik een oude versie (7400) weet te bemachtigen via Ziggo, dan heb ik wellicht toch kans op een stabielere verbinding?Jim423 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:29:
Als het een Mediabox met SCART is is het PUMA5 volgens mij. Maar ik werk nog liever met PUMA6 dan een Horizon als gateway gebruiken, na een bepaalde update heeft dat niet goed gewerkt hier. Overigens valt dat issue in sommige gevallen best wel mee, collega's draaien gameservers e.d. over die CB met 100+ users en geen enkel probleem met latency spikes. Zou het dus eerst maar eens proberen zoals hierboven gesteld.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Dus deze onzin is je reinste bullshit? Lees de volgende twitter onderonsje :jongetje schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:16:
[...]
Je kunt zonder de ci module ook de open zenders zien. Met die module en een smartcard (Gaat om de geactiveerde kaart) kun je de zenders van je pakket kijken, net als met een decoder. Dit is alleen voor oud Ziggo gebied.
Ik: Beste medewerker, ik heb enkele vragen. Ik kom uit oud @Home gebied. Ik heb een Humax 5200c decoder. Nooit behoefte gehad om te werken met modules omdat ik eenvoudigweg nooit een tv had die dat heeft ondersteund. Nu wil ik een LG OLED55C7V kopen. Mijn eerste vraag is; deze is toch ci+ (1.3) gecertificeerd? Mijn tweede vraag is dat ik lees dat per adres max 2 decoders (of modules) wordt geaccepteerd. In mijn tijd was de digitale ontvanger gratis. Nu moet ik ervoor betalen? Ook al is het mijn eerste en enige module dat ik zal gebruiken? Ik had nog een oude Samsung decoder, die wilde ik met alle liefde terugsturen, maar jullie gaven aan dat ik deze beter naar het grofvuil mijn brengen. En nu moet ik betalen voor een module, terwijl ik als ik mijn Humax zou blijven gebruiken mij het nog altijd niets extra's in de maand zou kosten? Is dat niet een beetje heel erg krom? En ik begrijp dat je voor elke extra module dus 2 euro pm meer kwijt bent? Wat nou (mijn derde vraag) als je meer dan twee tv's hebt?
Zij: Hi Martijn. Dat komt goed uit, ik ben dol op vragen ;-) Deze had ik graag telefonisch met je doorgenomen, maar ik kreeg je helaas niet te pakken.
Wauw zeg, dat is een hele mooie televisie. Ik zeg doen! Het eerste goede nieuws, type OLED55C7V-Z is zeker gecertificeerd voor een CI+ module van Ziggo.
Nog beter nieuws! Jij hebt nog een ouder pakket met hierbij je 'koopbox'. Deze mag jij natuurlijk ten allen tijden houden. We werken met onze nieuwe pakketten alleen nog maar met producten in bruikleen. Dat zou betekenen dat ik je nu om kan zetten in het nieuwe en vergelijkende pakket met het nieuwe profiel, voor dezelfde prijs (€ 59.95). Dan krijg jij een CI+ module of een mediabox van ons 'gratis' in bruikleen. Die heb je dus in de pocket!
Daarnaast heb je bij dit pakket de mogelijkheid om 2 extra CI+ modules te nemen. Die zijn dan inderdaad € 2,- per maand, per stuk.
Het maximum wat mogelijk is bij Ziggo is 5 digitale producten. Dit kan alleen in de combinatie met een Mediabox XL, 2 extra mediaboxen XL en 2 CI+ modules. Dan kom je dus wel op een duurder en uitgebreider pakket uit.
Heb je nog vragen of kan ik iets voor je in orde maken, dan lijkt telefonisch contact me handiger. Ben je toevallig voor 17.00 nog bereikbaar?
Ik hoor het graag van je!
Ik: Je mag me dan wel zo'n CI+ module sturen (want die tv komt er toch wel). Zou namelijk handig zijn dat ik de module al in huis heb op het moment dat ik de TV koop (hopelijk later deze week). Als je nog iets meer nodig hebt van mij hoor ik dat graag. Ben op het moment niet telefonisch te bereiken (ben aan het werk tot 17:00 en ongeveer 19:00 thuis).
Zij: Dat is lief! Je maakt mijn dag weer goed! Kijk aan, dan weet je er alles van natuurlijk ;-)
Geeft niks, dan doen we het gewoon via deze weg. Super! Wil je mij dan nog via deze weg toestemming geven voor het wijzigen van je pakket naar de nieuwere versie? Dan krijg je Internet Complete en TV Start met een CI+ module in bruikleen voor € 59.95. Dan kan ik dat voor je in orde maken.
Ik: Ik snap even niet waarom je het pakket moet wijzigen naar de nieuwere versie. Het is toch puur een kwestie van het opsturen van een ci+ module? Ik ben namelijk bang dat als ik overga naar het nieuwe pakket op de een of andere manier ik ook meer moet betalen. Zo werd het me ook uitgelegd als ik op mijn nieuwe adres een Mediabox wenste toen ik verhuisde. Medewerker wist me te vertellen dat ik dan ook het bedrag van het nieuwe abonnement moest betalen. Dus ik heb er toen destijds vriendelijk voor bedankt (omdat dat ding nog altijd niet kan tippen aan de Humax). Maar ik kon volgens de medewerker dan gebruik maken van live tv pauzeren en op later moment terugkijken enzo.. Maar goed, daar had ik geen boodschap aan. Als jij mij 100% kan garanderen dat ik niet omhoog ga in mijn abonnement en/of later gelijk wordt getrokken met wat mensen nu betalen (62,50), dan geef ik mijn fiat.
Zij: Je huidige pakket bevat nog een koopontvanger.
Alleen bij de nieuwe pakketten worden apparatuur in bruikleen uitgegeven. Vandaar dat we dan je pakket omzetten naar TV Start en Internet Complete en kost net als je huidige pakket €59.95 en geen €62.50
Nu moest ik even bevestigen.
Ik: Dat klopt. Krijg ik trouwens een @Smit of Quantis?
Zij: Top! Bestelling is in orde gemaakt.
De CI+ module komt zo spoedig mogelijk jou kant op!
Ik weet echter niet welk merk het wordt. Dit is afhankelijk van de huidige voorraad en daar heb ik geen inzicht in.
In elk geval, alvast veel kijkplezier
In de tussentijd krijg ik een bevestigingsmail en lees hem even door. Ik reageer erop.
Ik: Toch twee opmerkingen. A) ik zie in de mail dat ik dus een modem (connectbox) en mediabox opgestuurd krijgt. Maar jongens serieus.. Die dingen gaan stof happen hier, alsjeblieft, houd deze apparaten, ik wil ze niet in bruikleen om vervolgens over X jaar te horen dat ik ze naar het grofvuil kan brengen. Daarnaast
Zij: Hoi Martijn, ik denk dat je de e-mail verkeerd hebt begrepen. Het onderste stukje geeft namelijk aan dat dat er geen mediabox of modem retour hoeft en dat je een CI module en een nieuw modem krijgt.
Het nieuwe modem krijgt je omdat je huidige modem verouderd is. Wat betreft de activatiekosten, ik zie inderdaad ook nergens dat mijn collega dit heeft benoemd. Het lijkt me daarom wel zo eerlijk dat je ons een bericht stuurt zodra deze berekent zijn, dan gaan we dit voor je vergoeden.
Ik: Bedankt voor het antwoord. Wat de modem betreft; ik hoef echt serieus de Connectbox niet. Daar is al veel over gezegd. Die ik heb voldoet prima en is stabieler dan dat ding met de Puma6 chip. Kun je de mensen die het moeten verzenden op de hoogte brengen dat ze de Connectbox niet hoeven mee te sturen? Echt serieus, ik ga hem niet eens aansluiten. En ik heb ook niet de behoefte om hem bij mij ergens op zolder op te slaan
Zij: Ik kan dit helaas niet meer tegen houden, Martijn! Het omwisselen van je modem loopt samen met je bestelling dus het weigeren van het pakket betekent ook direct dat je hele pakket wordt geweigerd en terug wordt gezet naar de huidige/oude situatie.
Onze beste optie zou zijn om het pakket wel aan te nemen en later ervoor te zorgen dat de modems administratief weer worden omgewisseld zodat je de Connectbox terug kunt sturen. Dit houdt wel in dat deze eerst aangesloten en geactiveerd moet worden.
Ik: Amehoela, ik ga niks aansluiten. De modem doet het en gaat het blijven doen. Anders zit ik weer met de situatie dat ik misschien dagen zonder internet zit omdat activeren van de oude modem niet direct lukt/wil.
Wat ik wil is een CI+ module en dat ik de oude prijs blijf betalen. Dat het abonnement dan een nieuwe naam krijgt tot daar aan toe, maar dat abonnement moet niet gekoppeld worden aan de Connectbox dat ik nu toegestuurd krijgt. Je reinste onzin.
Zij: Als ik het anders voor je kon doen dan had ik dit met alle liefde gedaan. Wat je dan het beste kunt doen is het pakket weigeren aan de deur en opnieuw bestellen.
Ik: Ik heb niks besteld. Jullie hebben dit zo voor mij geregeld. Ik zou een CI+ module geleverd krijgen. Er werd niks gezegd over een nieuwe modem. Precies waar ik dus bang voor was.. Ik vroeg het zelfs nog! Ik mag als trouwe klant wel een stukje service verwachten? Dus als ik het pakket accepteer MOET ik de Connectbox aansluiten? Alles doet het nu toch?
Zij: Mijn collega wist ook niets van het nieuwe modem, dit moeten wij normaal gesproken zelf invoeren echter het systeem ziet bij jou een verouderd modem dus is dit automatisch gegaan. Het is niet zo zeer dat je deze zelf aan moet sluiten, wij kunnen deze ook voor je activeren en het hierna weer terugdraaien echter hoe dan ook moet deze, als je het modem aanneemt, eerst actief komen te staan voordat we het terug kunnen draaien.
Ik vind het jammer dat je mijn hulp niet als service ziet, zoals ik al zei, als ik het anders voor je kon doen dan had ik dit gedaan.
Ik: Jouw collega wist dat ik een verouderde modem had. Lees onze privéberichten maar na. Ik waardeer de hulp enorm, gaf jullie zelfs een pluim, maar het moet toch niet zo moeilijk zijn om mij een CI+ module op te sturen en alles verder te laten zoals het is? Dus als ik de Connectbox niet activeer, werkt de CI+ module ook niet als ik het pakket wel aanneem? Als ik een los CI+ module koop, kunnen jullie deze activeren op mijn oude contract?
(het stukje tekst waarin ik ze prees heb ik even weggelaten vanwege privacy)
Zij: Nogmaals, meer opties heb ik niet. Je hoeft het modem niet aan te sluiten. De beste optie is om het pakket aan te nemen en het nieuwe modem terug te sturen. Als je ons een bericht stuurt dan zorgen wij ervoor dat het oude modem administratief terug weer goed wordt gezet. Er is geen andere manier om het systeem te omzeilen.
Ik: Toch begrijp ik het niet als ik nog eens terug lees. Ik hoef de nieuwe modem niet aan te sluiten, ik mag hem terugsturen (top), maar administratief wordt het geregeld als ik contact met jullie opneem. Wat is daar de noodzaak van als ik nu al aangeef dat die nieuwe modem niet wordt aangesloten. Dan hoeft er toch sowieso niets administratief gewijzigd te worden? Dus omdat ik het pakket krijg (dat feit alleen) wordt er administratief iets omgezet? Dus op papier.. En stel ik geef geen seintje en ik sluit de nieuwe modem niet aan, dan heb ik toch nog altijd internet omdat de nieuwe modem nooit geactiveerd is? Of zien jullie na verloop van tijd dat de modem niet matcht met het abbo en trekken jullie de stekker uit de wijkkast ofzo.. Graag wat uitleg, want van jullie handelswijze snap ik niet veel.
-----------
Willen zij mij met alle geweld de nieuwe abbo door mijn strot rammen? Is het nou zo moeilijk gevraagd mij een CI+ module op te sturen? Kan dat echt alleen met een nieuwe abbo? Ik woon in oud Ziggo gebied ..
Doen zij nu moeilijk? Moet ik niet zo zeuren? Eerst zeggen dat ik de Connectbox moet activeren en op het laatst is dat weer niet nodig... Ze spreken elkaar tegen, maar ik begrijp dat bureaucratisch zooitje gewoon niet.
[ Voor 104% gewijzigd door JoeZuCK op 24-11-2017 23:00 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Nou-nou, rustig hier hoor... hier proberen we te helpen en niet te bull-shitten...InF.Inc schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:50:
[...]
Dus deze onzin is je reinste bullshit? Lees de volgende twitter onderonsje :
<snip>
-----------
Willen wij mij met alle geweld de nieuwe abbo door mijn strot rammen? Is het nou zo moielijk gevraagd mij een CI+ module op te sturen? Kan dat echt alleen met een nieuwe abbo? Ik woon in oud Ziggo gebied ..
Doen zij nu moeilijk? Moet ik niet zo zeuren? Eerst zeggen dat ik de Connectbox moet activeren en op het laatst is dat weer niet nodig... Ze spreken elkaar tegen, maar ik begrijp dat bureaucratisch zooitje gewoon niet.
Anyhoe, in principe is het heel simpel. Je zender pakket staat gekoppeld aan de smartcarddie nu in je Humax zit. Steek die dus in een willekeurig CI+ module en je hebt hetzelfde ontvangst. Dus is het inderdaad de zaak om zo'n CI+ module te krijgen. daar zijn 2 manieren voor : Internet (echte shops of marktplaats) of Ziggo. Doe je Ziggo, dan moet je een nieuw pakket. Heeft vast iets administratiefs te maken en zowiezo willen ze af van de oude abbo's met Usenet. Verder heb ik er geen probleem mee gehad dat ik omgezet ben overigens, beeld en internet is nog steeds hetzelfde, prijs ook
Wil je perse geen Connectbox, tja, dan moet je je oude abbo houden. Aangezien ik niet game merk ik dus helemaal niets van Puma6 problemen. Ik denk echt dat dit zwaar overgewaardeerd wordt... "ohh, ik wil geen CB want Puma6" maar vervolgens niets merken

Anyhoe, ik hoop dat dit duidelijk is en ik geen BS naar mn kop krijg

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Ze zijn geen liefdadigheids instelling die je zomaar wat opstuurt...InF.Inc schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:50:
[...]
-----------
Willen zij mij met alle geweld de nieuwe abbo door mijn strot rammen? Is het nou zo moeilijk gevraagd mij een CI+ module op te sturen? Kan dat echt alleen met een nieuwe abbo? Ik woon in oud Ziggo gebied ..
Het is simpel, ze doen niet meer aan verkoop, alleen aan bruikleen bij de nieuwe abbo constructie. Take it or leave it.
Of fix je eigen CI+ module ergens in een winkel, stop er je smartcard in...
Met het modem, you're fucked...
Ga die connectbox maar gewoon aansluiten want dat administratie systeem zal die connectbox 14 dagen na aankomst er over het algemeen in forceren en je oude modem offline halen. Stuur je het terug loop je het risico echt zonder internet komen te zitten. Want er zal een systeem zijn dat denkt een modem actief te moeten hebben dat jij niet meer hebt en vaak is een hoop gezeik rondom activatie van oude apparatuur. Want datzelfde systeem vreet dat niet zo 1 2 3
Verder, wat is je geklaag om die connectbox...
Draai er nu al een hele tijd op, heb geen problemen met hem en ja ik game wel.
Kan niet zeggen dat ik nu echt momenten heb gehad dat ik raar gedrag of jitter merkte in game...
[ Voor 19% gewijzigd door Swordlord op 24-11-2017 23:23 ]
Ik begrijp dat ze geen liefdadigheidsinstelling zijn. Met bovenstaande 'bullshit' bedoelde ik eigenlijk de conversatie van mij met Ziggo. 
Bruikleen begrijp ik, maar dat mijn hele abbo dan meteen omgezet moet worden.. Ik heb 14 dagen bedenktijd volgens mijn mail. Maak ik daar wel gebruik van.
Ik koop wel een module, ben er helemaal klaar mee.
Bruikleen begrijp ik, maar dat mijn hele abbo dan meteen omgezet moet worden.. Ik heb 14 dagen bedenktijd volgens mijn mail. Maak ik daar wel gebruik van.
Ik koop wel een module, ben er helemaal klaar mee.
Hoe wil je anders de overeenkomst hebben dat je dat ding in bruikleen krijgt...InF.Inc schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:23:
Bruikleen begrijp ik, maar dat mijn hele abbo dan meteen omgezet moet worden..
Dat staat allemaal vastgelegd in dat nieuwe abbo dan...
Onvrede ligt bij fZiggo (zoals inF) klanten voornamelijk in het moeten loslaten van het oude koopmodel voor apparatuur, je hebt nu nog maar 1 optie: meegaan in het fUPC (VodafoneZiggo) model (bruikleen met elke paar jaar een nieuw abonnement als je iets wilt wijzigen) of overstappen. Verbaas me er persoonlijk nog over dat ze je oude modem nog willen heractiveren, had verwacht dat het CB of niks had geworden. Het nieuwe systeem is voor sommige situaties inderdaad wat beperkter. Zullen ze ook wel doen om niet teveel ''smaakjes'' aan abonnementen te krijgen.
Overigens alles in de chat klopt wel (op activatiekosten na), echter had ze wel even mogen vermelden dat je ook een nieuw modem krijgt gezien de vraagstelling. Aan de andere kant ben ik dan wel weer zo dat ik even ga uitpluizen wat een nieuw pakket allemaal inhoud alvoor ik akkoord geef maar dit doet natuurlijk niet iedereen.
Overigens alles in de chat klopt wel (op activatiekosten na), echter had ze wel even mogen vermelden dat je ook een nieuw modem krijgt gezien de vraagstelling. Aan de andere kant ben ik dan wel weer zo dat ik even ga uitpluizen wat een nieuw pakket allemaal inhoud alvoor ik akkoord geef maar dit doet natuurlijk niet iedereen.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Ik wist dat als je een nieuwe abbo zou afsluiten je dat spul zou krijgen, maar ik dacht dus dat de mijne zou worden omgezet (op papier) en ik de module in bruikleen toegestuurd zou kunnen krijgen. Ik begrijp dat ze niet teveel smaakjes willen, maar een klein beetje service had ik wel verwacht. Ik zit nooit te klagen, nooit te dreigen met opzeggen om dan weer korting te bedingen (dat soort lui kost hen veel meer dan het opsturen van een module). Ik blij en blijf jarenlang netjes weer klant. Dat bedoelde ik ook met stukje service.
Ik lees het nergens in de conversatie – maar is wat er nu met het contract gebeurt ook een verlenging?InF.Inc schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 07:59:
Ik wist dat als je een nieuwe abbo zou afsluiten je dat spul zou krijgen, maar ik dacht dus dat de mijne zou worden omgezet (op papier) en ik de module in bruikleen toegestuurd zou kunnen krijgen. Ik begrijp dat ze niet teveel smaakjes willen, maar een klein beetje service had ik wel verwacht. Ik zit nooit te klagen, nooit te dreigen met opzeggen om dan weer korting te bedingen (dat soort lui kost hen veel meer dan het opsturen van een module). Ik blij en blijf jarenlang netjes weer klant. Dat bedoelde ik ook met stukje service.
Bij een jaar verlenging zou ik nu namelijk ook de black friday korting willen hebben, meerdere mensen hier hebben die nu afgesloten bij een verlenging?
Voor de zekerheid: Je hebt geen geactiveerde CI+ kaarten liggen?
Ik heb even gebeld. Ik ga het pakket aan de deur weigeren (herroepingsrecht), ik koop zelf een module en doe daar mijn eigen geactiveerde smartcard (stamt nog uit mijn @Home tijd) in die nu nog in de Humax decoder zit.ANdrode schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 09:29:
[...]
Ik lees het nergens in de conversatie – maar is wat er nu met het contract gebeurt ook een verlenging?
Bij een jaar verlenging zou ik nu namelijk ook de black friday korting willen hebben, meerdere mensen hier hebben die nu afgesloten bij een verlenging?
Voor de zekerheid: Je hebt geen geactiveerde CI+ kaarten liggen?
Ik begrijp niet zo goed wat je met geactiveerde CI+ kaarten bedoelt.. je bedoelt toch hopelijk een Smartcard? Of heb je een ander formaat nodig in de CI+ module ofzo.. Want dan ga ik huilen
Verwijderd
Klopt niet wat er staat onderaan (zie link) betreft alle klanten worden gelijk behandeld. Gaat om 33 procent gratis snelheidsverhoging. Nou dat heb ik nog nooit gehad. (25 mbit tientjes abbo)
https://mediamagazine.nl/...-worden-gelijk-behandeld/
Kom nu niet aan met kost maar tientje maar als bedoelen alle klanten dan geldt dit ook voor alle klanten en is en blijft ook een abbonement.
Kom nu niet aan met kost maar tientje maar als bedoelen alle klanten dan geldt dit ook voor alle klanten en is en blijft ook een abbonement.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2017 10:23 ]
Ik heb gisteren een terugbel verzoek gedaan via opzegging pagina online om 6 maanden korting te krijgen en dit ook gekregen.
Maar voor digitale kon hij of een ontvanger geven zonder kosten of een module met smartcard voor een tv verder ook zonder kosten.
Is dit nieuw dat er een module wordt gegeven?
Maar voor digitale kon hij of een ontvanger geven zonder kosten of een module met smartcard voor een tv verder ook zonder kosten.
Ik bedoelde inderdaad een geactiveerde smartcard.InF.Inc schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:09:
[...]
Ik heb even gebeld. Ik ga het pakket aan de deur weigeren (herroepingsrecht), ik koop zelf een module en doe daar mijn eigen geactiveerde smartcard (stamt nog uit mijn @Home tijd) in die nu nog in de Humax decoder zit.
Ik begrijp niet zo goed wat je met geactiveerde CI+ kaarten bedoelt.. je bedoelt toch hopelijk een Smartcard? Of heb je een ander formaat nodig in de CI+ module ofzo.. Want dan ga ik huilen
Ik zou in jouw geval ook "gewoon" de smartcard overzetten en zelf een CI+ module kopen (tweedehands). Het nieuwe abonnement-met-apparatuur-huur model is niet perse slecht maar ik zou er alleen met een jaarlijkse korting op overgaan.
Vergeet dat gedoe met je decoders en modules als je smardcard('s) hebt in je abbo, Login in mijn-ziggo, en kijk bij producten hoeveel cards je hebt geactiveerd.(je kon er 3 zelf activeren, en 2 erbij telefonisch, vroeger) Deze card kan je in elke decoder en module gebruiken die ziggo geschikt is. je kan zelfs bij je vrienden je pakket kijken als je je eigen card in hun decoder of module stopt.InF.Inc schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:09:
[...]
Ik heb even gebeld. Ik ga het pakket aan de deur weigeren (herroepingsrecht), ik koop zelf een module en doe daar mijn eigen geactiveerde smartcard (stamt nog uit mijn @Home tijd) in die nu nog in de Humax decoder zit.
Het probleem bij de nieuwe pakketten is, dat er geen losse card's meer geactiveerd worden, ze leveren de module los met card) en mediaspeler met card, en die is dan geactiveerd in je abbo. (de card's kunnen nog steeds bekeken worden op een ander adres, als daar maar een digitaal tv-pakket op staat)
Over de modem... ik liet het ook altijd bij de oude, en als ik na een tijdje toch problemen kreeg ging ik bellen en dan hoor ik het wel of ik hem moest aansluiten of niet.
Ik heb mijn ziggo abbo altijd wel actief gelaten zodat ik al mijn 5 cards in mijn abbo bleef houden. pluk ik nu de vruchten van.
Geen idee hoe het straks gaat, maar ik scoor op mp een recente decoder met hdd, sluit hem aan op een actief digitaal tv ziggo abbo, (direct op het aop, zodat ik ook het returnsignaal heb) en krijg de laatste update op de decoder, en card erin en huppa, kijken..
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
@ANdrode @mell33
Inderdaad mannen, zo ga ik het doen.
Vroeger nooit over nagedacht (was student en had aan een smartcard voldoende), kan me nu wel door mijn hoofd schieten waarom ik in ieder geval niet 2 of 3 geactiveerd heb.
Maar dan nog kun je met Ziggo Go via de Chromecast kijken op andere apparaten me dunkt. Kwaliteit laat te wensen over maar goed.
Ik zie het wel aan en als Ziggo ooit eens weer een fatsoenlijke modem introduceert denk ik wel weer eens na om over te stappen op een huurcontract.
Inderdaad mannen, zo ga ik het doen.
Vroeger nooit over nagedacht (was student en had aan een smartcard voldoende), kan me nu wel door mijn hoofd schieten waarom ik in ieder geval niet 2 of 3 geactiveerd heb.
Maar dan nog kun je met Ziggo Go via de Chromecast kijken op andere apparaten me dunkt. Kwaliteit laat te wensen over maar goed.
Ik zie het wel aan en als Ziggo ooit eens weer een fatsoenlijke modem introduceert denk ik wel weer eens na om over te stappen op een huurcontract.
Heb je weer wat gevonden om te klagen jaVerwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:21:
Klopt niet wat er staat onderaan (zie link) betreft alle klanten worden gelijk behandeld. Gaat om 33 procent gratis snelheidsverhoging. Nou dat heb ik nog nooit gehad. (25 mbit tientjes abbo)
.oeps, verkeerde topic
Edit;
Ziggo is zoals je ziet, zo slecht nog niet de laatste jaren, dat de -ik heb geen geen voordeel als vaste klant klagers- naast de boot pissen vind ik dan ook wel een beetje terecht haha
Edit;
Dit abbo bestaat nog niet zo lang, en is een budget abbo. Wel een mooie die bij mijn optie past.Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:21:
Ziggo is zoals je ziet, zo slecht nog niet de laatste jaren, dat de -ik heb geen geen voordeel als vaste klant klagers- naast de boot pissen vind ik dan ook wel een beetje terecht haha
[ Voor 186% gewijzigd door Mel33 op 25-11-2017 12:09 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
ook alleen maar omdat het gras van de andere netwerk eigenaar ook niet groener is..Martinusz schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:35:
[...]
Heb je weer wat gevonden om te klagen jahet is toch een Gods wonder dat jij nog Ziggo hebt he
400/40 of 90/9 (max!) op dit moment heeft Ziggo gewoon betere kaarten dan KPN...
pas als er glasvezel komt, of KPN nog meer uit de lijn weet te persen (om een gelijkwaardig aan ziggo te kunnen leveren) veranderd er pas wat
404 Signature not found
Verwijderd
och is nog dat ik zo.n goedkoop oud abbo heb anders was alles allang via glasvezel gegaan. Nergens krijg ik zoveel voor 42 euro wat ik nu voor vast betaal. Inclusief movie xl tv royaal replay tv internet vast tel en 5 smartcards en met technicolor modem enz LOL maar kan altijd proberen er nog meer uit te halen he. Om het geld hoef ik het niet te doen maar ben toch niet gek he haha. Dan mot ziggo niet zo.n verhaal de wereld in slingeren.Martinusz schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:35:
[...]
Heb je weer wat gevonden om te klagen jahet is toch een Gods wonder dat jij nog Ziggo hebt he
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2017 12:27 ]
Ook maar eens met Ziggo gechat omdat ik via de speedtest sinds de verhoging van 300 naar 400mbit niet meer boven de 250mbit uitkwam. Medewerker gaf aan dat dat toch echt aan mijn modem (tc7210) lag na het doorgeven van het serienummer en dat deze modem "de snelheid niet aan kon". Ik krijg nu een connectbox.
Het vreemde was dat ik via torrents of bijvoorbeeld bij het downloaden via de Blizzard battle.net launcher wel rond de 50MB/s haalde. Ook vreemd dat ik voor de verhoging altijd strak 300mbit haalde en dat de modem nu ineens niet meer boven de 250mbit uitkwam, maargoed, toch maar de connectbox uitproberen.
Toch wel jammer dat je van die Ziggo medewerkers nooit een fatsoenlijke uitleg kan verwachten.
Het vreemde was dat ik via torrents of bijvoorbeeld bij het downloaden via de Blizzard battle.net launcher wel rond de 50MB/s haalde. Ook vreemd dat ik voor de verhoging altijd strak 300mbit haalde en dat de modem nu ineens niet meer boven de 250mbit uitkwam, maargoed, toch maar de connectbox uitproberen.
Toch wel jammer dat je van die Ziggo medewerkers nooit een fatsoenlijke uitleg kan verwachten.
De 7210 kan prima 400mbit aan... Ding heeft. Immers 16 downstream kanalen.. En per downstream kanaal kan je gewoon 50mbit halen.. En 16x 50 is nog altijd 800mbit..Janpietertje89 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:13:
Ook maar eens met Ziggo gechat omdat ik via de speedtest sinds de verhoging van 300 naar 400mbit niet meer boven de 250mbit uitkwam. Medewerker gaf aan dat dat toch echt aan mijn modem (tc7210) lag na het doorgeven van het serienummer en dat deze modem "de snelheid niet aan kon". Ik krijg nu een connectbox.
Mijn 7210 doet gewoon 400/40 zonder moeite na de recentste werkzaamheden

404 Signature not found
Tja die van mij blijkbaar nietSMSfreakie schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:43:
[...]
De 7210 kan prima 400mbit aan... Ding heeft. Immers 16 downstream kanalen.. En per downstream kanaal kan je gewoon 50mbit halen.. En 16x 50 is nog altijd 800mbit..
[afbeelding]
Ben benieuwd of de connect box me wel volledige snelheid geeft, dan weet ik zeker dat het aan de 7210 lag.
Die heeft volgens mij wat extra kanalen waardoor het voor ziggo wat beter verdeeld kan worden etc.... Gelukkig hebben veel buren bij mij xdsl (tezien aan gebruikte WiFi chipsets) en is het nu weer heerlijk rustig op het segment waar ik zitJanpietertje89 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:01:
[...]
Tja die van mij blijkbaar niet![]()
Ben benieuwd of de connect box me wel volledige snelheid geeft, dan weet ik zeker dat het aan de 7210 lag.
404 Signature not found
Heb je gedreigd met opzeggen en toen ook die 6 maanden korting ala 29,95p/mnd gekregen?beezjeh schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:29:
Ik heb gisteren een terugbel verzoek gedaan via opzegging pagina online om 6 maanden korting te krijgen en dit ook gekregen.
Zit zelf in dubio om de 40/4 om te gaan zetten naar 200/20, maar het is volstrekt belachelijk dat ik nu niet die actie kan gebruiken. Kom ook met geen mogelijkheid op de site die bestelling door zoals andere tweaker wel is gelukt.
Hoor graag tips!!
(op mijn adres geen glas aanwezig dus kan niet echt dreigen met overstap naar KPN, daar ga ik er op achteruit....)
Edit: Zojuist de stappen van @FreshMaker ook doorlopen. Wat de truck is is dat je niet moet inloggen op ziggo. Dan via de BF Deal naar het pakket wat je wilt, daar op bestellen drukken en dan pas inloggen.
Heb ook bevestiging gekregen van bestelling. Eerste 6mnd 29,95, daarna 61,50. (geen telefoon)
Hier nog een wat oudere HD recorder staan die perfect functioneert dus geen CI of Horizon nodig.
[ Voor 17% gewijzigd door Netsrek op 25-11-2017 17:22 ]
Heb Ziggo ook maar eens gebeld, omdat we in de maand oktober hier veel storing hebben gehad (de hele wijk). Heeft ruim een maand geduurd voordat het opgelost was.
Zat er echt aan te denken om over te stappen naar KPN, Ziggo heeft mij de volgende aanbieding gedaan:
Zat er echt aan te denken om over te stappen naar KPN, Ziggo heeft mij de volgende aanbieding gedaan:
- Zes maanden voor 29,95 EUR
- 6 maanden gratis Movies en Series XL
- Interactieve CI+ module (kon ook een box krijgen, maar geen behoefde aan)
@Freestuff Ik vermoed dat je nu wel een jaarabonnement hebt met een nieuw abonnement. Helemaal niet erg natuurlijk maar wil handig om te weten.
is die BF deal nu weg?
https://www.ziggo.nl/aanb...iday/?CMP=url_blackfridaysander817 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:37:
is die BF deal nu weg?
[ Voor 51% gewijzigd door Mel33 op 25-11-2017 17:42 ]
Zojuist bevestiging gehad van m'n bestelling en de snelheid is ook nu al direct naar 200/20 gegaan.Netsrek schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:06:
[...]
Heb je gedreigd met opzeggen en toen ook die 6 maanden korting ala 29,95p/mnd gekregen?
Zit zelf in dubio om de 40/4 om te gaan zetten naar 200/20, maar het is volstrekt belachelijk dat ik nu niet die actie kan gebruiken. Kom ook met geen mogelijkheid op de site die bestelling door zoals andere tweaker wel is gelukt.
Hoor graag tips!!
(op mijn adres geen glas aanwezig dus kan niet echt dreigen met overstap naar KPN, daar ga ik er op achteruit....)
Edit: Zojuist de stappen van @FreshMaker ook doorlopen. Wat de truck is is dat je niet moet inloggen op ziggo. Dan via de BF Deal naar het pakket wat je wilt, daar op bestellen drukken en dan pas inloggen.
Heb ook bevestiging gekregen van bestelling. Eerste 6mnd 29,95, daarna 61,50. (geen telefoon)
Hier nog een wat oudere HD recorder staan die perfect functioneert dus geen CI of Horizon nodig.
Alleen op de bevestiging staat de korting niet die ik bij bestelling wel heb gekregen, dus even bellen maar.
ik kan alleen de korting voor 6 maanden na inloggen nergens vinden
ik zie alleen geen activatiekosten
cookies verwijderen en het is gelukt. Snelheid is ook al meteen doorgevoerd
op de bevestiging staat onderaan:
Actie
Eerste 6 maanden voor € 29,95 p.m. en geen
activatiekosten t.w.v. € 19,95.
Actie
[ Voor 73% gewijzigd door sander817 op 25-11-2017 18:20 ]
Toch maar eens de proef op de som genomen en vanochtend even een swap gedaan van de Compal naar de Arris.ANdrode schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:27:
[...]
De Arris gedraagt zich totaal anders. Jitter is minder, echter wel consistent packet-loss (<< 1%). Wanneer een verbinding vol gebruikt wordt gedraagt het modem zich ook beter dan de Compal (weer: loss ipv jitter + hoge ping).
Ik zou zelf kiezen voor erg lage packet-loss in plaats van deze jitter. Dus liever Arris dan Compal.
Wikidev specs van dit modem.
Op basis van informatie van iemand anders. Mogelijk in een erg vol coax segment wat ook niet meehielp.
[...]
Kan je specifieker zijn?
Buiten WiFi heeft de TC7210 voor zover ik weet geen problemen (en zelfs die vallen mee). En door de locatie van het modem is een extra access point vaak toch de beste oplossing.
Heb de welbekende Puma6 test gedaan op de Compal en Arris, hieronder het resultaat:
Compal

Arris

De testen liegen er niet om, nu is de Arris inderdaad niet vrijgewaard van de problemen maar geeft wel een schonere output.
Denk dat ik het hier maar mee ga doen, als de streams nog steeds niet lekker blijken te lopen, dan kan ik altijd nog kijken om een TC7210 elders aan te schaffen.
Bedankt voor de info!
Klopt, maar dat is niet erg.jongetje schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:14:
@Freestuff Ik vermoed dat je nu wel een jaarabonnement hebt met een nieuw abonnement. Helemaal niet erg natuurlijk maar wil handig om te weten.
We kunnen volgend jaar altijd nog overstappen naar KPN of consorten.
Het zit hem in de cookies, als je bij de vraag "heb je al ziggo " ja zegt, ((en zodra ze weten dat je al een abbo hebt,)) gaat die korting weg.Netsrek schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:06:
[...]
Heb je gedreigd met opzeggen en toen ook die 6 maanden korting ala 29,95p/mnd gekregen?
Hoor graag tips!!
Ik denk dat je hem nu voor de normale prijs hebt.
De truuk is bellen en opzeggen, en dan eens uithoren wat ze voor je kunnen doen.
Via de site zal het niet lukken.
Het lijkt erop dat jij deze test hebt gedaan terwijl je verbonden met de wifi was.RomeoJ schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:20:
[...]
Toch maar eens de proef op de som genomen en vanochtend even een swap gedaan van de Compal naar de Arris.
Heb de welbekende Puma6 test gedaan op de Compal en Arris, hieronder het resultaat:
Compal
[afbeelding]
Arris
[afbeelding]
De testen liegen er niet om, nu is de Arris inderdaad niet vrijgewaard van de problemen maar geeft wel een schonere output.
Denk dat ik het hier maar mee ga doen, als de streams nog steeds niet lekker blijken te lopen, dan kan ik altijd nog kijken om een TC7210 elders aan te schaffen.
Bedankt voor de info!
Deze test geeft alleen goed resultaat als je verbonden met de utp-kabel bent.
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
Laat ik het even anders verwoorden:mell33 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:08:
[...]
Het zit hem in de cookies, als je bij de vraag "heb je al ziggo " ja zegt, ((en zodra ze weten dat je al een abbo hebt,)) gaat die korting weg.
Ik denk dat je hem nu voor de normale prijs hebt.
De truuk is bellen en opzeggen, en dan eens uithoren wat ze voor je kunnen doen.
Via de site zal het niet lukken.
Op de site via het bestelmenu heb ik de korting gekregen. Ik heb ook een bestelbevestiging per e-mail ontvangen waarop de korting wordt genoemd op PDF. (zie afbeelding)

25 minuten later wordt de snelheidverhoging direct doorgevoerd en krijg ik een e-mail van ziggo dat ik een nieuwe mediabox kan ontvangen.

Dat zijn dus twee verschillende bevestigingen, als in, bij de laatste na snelheidsverhoging wordt de korting niet vermeld

Staat bij jou in de mail die je daarna +-30 minuten later ontvangt de korting van 6 maanden niet?sander817 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:43:
ik kan alleen de korting voor 6 maanden na inloggen nergens vinden
Actie
[ Voor 16% gewijzigd door Netsrek op 25-11-2017 19:26 ]
niet om KPN te verdedigen, maar 90/9 (in de praktijk vaak 100 down en 30Mb up) zijn voor de meeste mensen ruim voldoende. Heb hier 50/10 Mbit, sneller heb ik momenteel niet nodig. Gebruik best veel internet, maar downloaden van hele grote bestanden doe ik niet meer.SMSfreakie schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:14:
[...]
ook alleen maar omdat het gras van de andere netwerk eigenaar ook niet groener is..
400/40 of 90/9 (max!) op dit moment heeft Ziggo gewoon betere kaarten dan KPN...
pas als er glasvezel komt, of KPN nog meer uit de lijn weet te persen (om een gelijkwaardig aan ziggo te kunnen leveren) veranderd er pas wat
Daarnaast, als 100/30 mogelijk is kun je voor 25 euro klaar zijn voor alleen internet. Dat doet Ziggo (nog) niet. (Aanbiedingen niet meegerekend).
En, het schijnt dat Ziggo op bepaalde plaatsen qua stabiliteit niet echt lekker werkt (zoals in onze wijk) waardoor we echt naar KPN moesten voor stabiel internet. De hele buurt zit inmiddels bij een DSL provider, maar niemand die klaagt over te traag internet. 50-100Mb is gewoon te halen.
Dat soort overwegingen zorgt ervoor de dat de gemiddelde gebruiker kijkt wat bij hem past. Dat kan Ziggo, KPN of een Tele2 zijn.
Natuurlijk ook zat Ziggo aansluitingen waar alles goed werkt, maar hier in het dorp hoor ik alleen maar negatieve ervaringen dat het vaak eruit ligt en mensen liever bij Ziggo vertrekken.
Ik zie Ziggo liever wat langzamere pakketten verkopen dan zo’n groot verschil tussen instap internet van 40/4 en een trap hoger ineens naar 200/20. Dan pakken ze echt weer klanten terug die nu op dsl goedkoper en sneller dan 40/4 internet hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door krakendmodem op 25-11-2017 19:41 ]
meer dan 90/9 wordt t niet.. dat zijn de maximale waardes die een modem halen wil.. maar dat komt vooral door de lange lengte van de koperaders.. en dat is al met pairbonding.. wordt nog vanuit de centrale geleverd bij ons ipv uit een wijkkastjekrakendmodem schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:39:
[...]
niet om KPN te verdedigen, maar 90/9 (in de praktijk vaak 100 down en 30Mb up) zijn voor de meeste mensen ruim voldoende. Heb hier 50/10 Mbit, sneller heb ik momenteel niet nodig. Gebruik best veel internet, maar downloaden van hele grote bestanden doe ik niet meer.
en dan heb je het nog over 350~400 meter hemelsbreed.. en de ervaring leert dat de kabels helaas niet hemels breed liggen
404 Signature not found
Dat gebeurt wanneer je geen recht hebt op de korting. Jij had al internet van Ziggo. De actie is eigenlijk alleen voor diegene die nog geen internet afnemen.Netsrek schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:17:
[...]
Laat ik het even anders verwoorden:
Op de site via het bestelmenu heb ik de korting gekregen. Ik heb ook een bestelbevestiging per e-mail ontvangen waarop de korting wordt genoemd op PDF. (zie afbeelding)
[afbeelding]
25 minuten later wordt de snelheidverhoging direct doorgevoerd en krijg ik een e-mail van ziggo dat ik een nieuwe mediabox kan ontvangen.
[afbeelding]
Dat zijn dus twee verschillende bevestigingen, als in, bij de laatste na snelheidsverhoging wordt de korting niet vermeld
[...]
Staat bij jou in de mail die je daarna +-30 minuten later ontvangt de korting van 6 maanden niet?
@wilmundoFreshMaker schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:55:
[...]
Ik was ingelogd in mijnziggo, daarna naar de homepage terug, en de BF actie
Na de keuze maken en bij invoeren gegevens stond er een grote knop "ik ben al klant"
edit :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe heb je hem verlengd ?FreshMaker schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 07:58:
[...]
* FreshMaker vind van wel
Het lopende abo wordt omgezet.
[afbeelding]
In januari loopt de FNV actie af, en zou ik naar 82 € gaan .
Nu weer een half jaartje korting, scheelt me bijna 300€ op de Internet MAX.
Kijken we in juni wel weer of we dan omlaag gaan naar Complete
Telefonisch of via de website ?
Ik zag het al maar mij lukt het niet meer
[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 25-11-2017 23:20 ]
2250 WP Zuid PVoutput
😂 zonder moeite 400 mbit/s! Je haalt in je speed test net 85% van je snelheid. Dat is juridische gezien genoeg rede om te klagen dat ziggo de leverbwrplichting niet na komt ;-)SMSfreakie schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:43:
[...]
De 7210 kan prima 400mbit aan... Ding heeft. Immers 16 downstream kanalen.. En per downstream kanaal kan je gewoon 50mbit halen.. En 16x 50 is nog altijd 800mbit..
[afbeelding]
Lesdictische is mijn hash#
De tele2 speedtest server heeft maar 1gbit/s. Kan je ftp://ftp.nluug.nl/pub/test/1000mb.bin proberen? Daar heb ik hogere snelheden gehaald. Daar staat ook een 10000mb.bin maar daarmee haal ik lagere snelheden.SMSfreakie schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:43:
[...]
[afbeelding]
1000mb.bin 100%[==================================>] 1000M 505MB/s in 2.0s
2017-11-26 09:05:04 (505 MB/s) - ‘/dev/null’ saved [1048576000]
[ Voor 4% gewijzigd door ANdrode op 26-11-2017 09:06 ]
In de mail je bestelling bij Ziggo staat de korting vermeldNetsrek schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:17:
[...]
Staat bij jou in de mail die je daarna +-30 minuten later ontvangt de korting van 6 maanden niet?
Vraagje,
Ik heb gisteren mijn installatie pakket binnen gekregen en daarin zat alleen de horizon box en bijbehorende kabels. Ik heb geen modem gekregen. Klopt het dat de Horizon als modem gaat dienen?
Volgens de helpdesk krijg ik niks meer binnen maar bij twee familie leden die ook de horizon box hebben staat er ook een modem in de meterkast.
Confused
Ik heb gisteren mijn installatie pakket binnen gekregen en daarin zat alleen de horizon box en bijbehorende kabels. Ik heb geen modem gekregen. Klopt het dat de Horizon als modem gaat dienen?
Volgens de helpdesk krijg ik niks meer binnen maar bij twee familie leden die ook de horizon box hebben staat er ook een modem in de meterkast.
Confused
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Zei de helpdesk niet dat de Horizon ook als modem zou dienen dan?backupdevice schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:10:
Vraagje,
Confused
En anders zou ik denken dat er iets mis is gegaan en dat je alleen een TV abonnement hebt gekregen.
Lees dat in fucp gebied (ik dus) het mogelijk is ik via de horizon box alles te regelen is, maar dat het wel mogelijk zou zijn om een losse modem te regelen. Iemand ervaring met of je nog een modem kan vragen bij Ziggo? Of gaat het via de Horizon box wel goed?
[ Voor 8% gewijzigd door backupdevice op 26-11-2017 11:43 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ze sturen onmiddellijk een los modem om als je daar om vraagt.backupdevice schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:39:
Lees dat in fucp gebied (ik dus) het mogelijk is ik via de horizon box alles te regelen is, maar dat het wel mogelijk zou zijn om een losse modem te regelen. Iemand ervaring met of je nog een modem kan vragen bij Ziggo? Of gaat het via de Horizon box wel goed?
Wat kletsje . Dsl en kabel hebben niets met WiFi te maken. Alle WiFi accespoint hebben de zelfde kanalen en ferqenties.SMSfreakie schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:04:
[...]
Die heeft volgens mij wat extra kanalen waardoor het voor ziggo wat beter verdeeld kan worden etc.... Gelukkig hebben veel buren bij mij xdsl (tezien aan gebruikte WiFi chipsets) en is het nu weer heerlijk rustig op het segment waar ik zit
Lesdictische is mijn hash#
Hier alles via de Mediabox XL (Horizon) en werkt prima. Zorg wel voor de juiste kabels, connectoren etc.backupdevice schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:39:
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Het punt was dat je aan gebruikte WiFi chipset kunt zien wat voor modem er in gebruik is en daaruit weer kunt afleiden of iemand kabel of xDSL gebruikt...xbeam schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:23:
[...]
Wat kletsje . Dsl en kabel hebben niets met WiFi te maken. Alle WiFi accespoint hebben de zelfde kanalen en ferqenties.
Dus geen klets...
Even bellen, dan kan je het nog terugdraaien:Netsrek schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:42:
Zojuist bevestiging gehad van m'n bestelling en de snelheid is ook nu al direct naar 200/20 gegaan.
Alleen op de bevestiging staat de korting niet die ik bij bestelling wel heb gekregen, dus even bellen maar.
link: https://www.ziggo.nl/klan...ng/annuleren-en-omruilen/Heb je per ongeluk een verkeerde bestelling gedaan? Of wil je je bestelling om een andere reden annuleren? Dat kan natuurlijk. Zelfs kosteloos.
Thanks voor de tip. Heb gisteravond echter al even via de chat contact opgenomen, en ze gaf aan dat de korting 1e 6 maanden wel geregistreerd was, ze hebben niks gezegd over dat ze het weghalen.U123456 schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:56:
[...]
Even bellen, dan kan je het nog terugdraaien:
[...]
link: https://www.ziggo.nl/klan...ng/annuleren-en-omruilen/
Eerste volgende factuur controleren en anders melden, dan krijg ik het alsnog.
Ik zat stiekem al maanden naar een upgrade (40/4 -> 200/20) te loeren, maar dit was een te mooie actie om te laten liggen.
[ Voor 10% gewijzigd door Netsrek op 26-11-2017 13:01 ]
Wanneer je liever een modem wil is dit heel simpel te regelen, gewoon even een belletje naar de helpdesk en aangeven dat je de boel wil deconsolideren. Dan weten ze daar genoeg en sturen ze een modem op.backupdevice schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:39:
Let er dan wel op dat je vaste telefoon dus op het modem aangesloten moet gaan worden in plaats van op de Mediabox XL.
Als tip wil ik je meegeven dat je het beste ook even kan bellen voor een installatiemonteur, kunnen ze direct de wifi power promise voor je uitvoeren. Mocht het bereik dan niet optimaal zijn dan plaatst de monteur een Wifibooster.
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
In de mail 'uw bestelling' niet, in de mail 'je bestelling bij Ziggo' wel, ook in de pdfNetsrek schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:17:
[...]
Laat ik het even anders verwoorden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Krijg net ook de track trace code van het pakket
Bij mij wordt in de 2e mail ook geen korting genoemd. Volgens de klantenservice krijg ik die korting echter wel, dus daar reken ik dan maar op.
Zit al meer dan 5 jaar bij Ziggo. En kijk nogsteeds naar een oude Humax en cisco epc3925.FreshMaker schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:55:
[...]
Ik was ingelogd in mijnziggo, daarna naar de homepage terug, en de BF actie
edit :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb een Z2 abbonement en standaard TV abonnement voor 57.- P/M
Ook maar gewoon die aanbieding kunnen bestellen terwijl ik als bestaande klant ingelogd was. Alle gegevens waren al ingevuld. Ook bevestiging gehad incl. aanbiedings prijzen. Ga het wel zien!
Heb wel zin in wat nieuwe snufjes.
Ik heb gebeld met de helpdesk en netjes (via de afdeling opzeggingen) de kortingen ontvangen.
Zo hoort het!slopert schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:20:
Ik heb gebeld met de helpdesk en netjes (via de afdeling opzeggingen) de kortingen ontvangen.
Na je jaarcontract kun je gewoon in gesprek gaan met Ziggo. Je hoeft echt niet te dreigen, maar je kunt wel aangeven dat andere aanbiedingen erg aanlokkelijk zijn, je het liefst wel bij Ziggo wil blijven, en of ze wat kunnen betekenen. Gewoon netjes blijven. Zo heb ik al twee opeenvolgende keren 6 maanden korting gekregen van 25 euro korting p/m. Dus al twee keer 150 euro = 300 euro. Vind ik toch een aanzienlijk bedrag. Als je dit niet doet, ben je een dief van je eigen portemonnee. Helaas wordt je niet automatisch beloond als trouwe klant.
Je moet inderdaad wel bellen met opzeggingen, andere afdelingen zijn niet bevoegd.
De actievoorwaarden geven aan dat je huidige Black Friday niet geldig is voor bestaande klanten.
Nu lees ik echter dat mensen deze actie toch hebben kunnen bestellen na het inloggen via MijnZiggo.
Wat krijgen mensen nu aangeboden als je belt naar de opzeggingen?
Ik moet van de week ook weer eens bellen voor mijn schoonouders die loopt binnenkort ook af.
Nu lees ik echter dat mensen deze actie toch hebben kunnen bestellen na het inloggen via MijnZiggo.
Wat krijgen mensen nu aangeboden als je belt naar de opzeggingen?
Ik moet van de week ook weer eens bellen voor mijn schoonouders die loopt binnenkort ook af.
2250 WP Zuid PVoutput
Dat ligt er dan echt maar aan waar je woont. Hier is echt geen aanbod wat beter is dan ziggo.meesje schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:04:
[...]
Je hoeft echt niet te dreigen, maar je kunt wel aangeven dat andere aanbiedingen erg aanlokkelijk zijn, je het liefst wel bij Ziggo wil blijven, en of ze wat kunnen betekenen.
Me oude contact is al lang verlopen...kan maandelijks opzeggen/overstappen...maar dat doe ik niet. Ziggo levert wat ze moeten leveren (bijna/nooit problemen met/bij ze) en er is gewoon geen alternatief qua snelheid/prijs.
nu haalt die daar 48MB/s en dan is het nog wel zondag avond ook :-)ANdrode schreef op zondag 26 november 2017 @ 09:05:
[...]
De tele2 speedtest server heeft maar 1gbit/s. Kan je ftp://ftp.nluug.nl/pub/test/1000mb.bin proberen? Daar heb ik hogere snelheden gehaald. Daar staat ook een 10000mb.bin maar daarmee haal ik lagere snelheden.
1000mb.bin 100%[==================================>] 1000M 505MB/s in 2.0s
2017-11-26 09:05:04 (505 MB/s) - ‘/dev/null’ saved \[1048576000]
404 Signature not found
Precies.. en dat Ziggo je liever een modem met 24 downstream kanalen geeft dan 1tje met 16.. puur omdat ze de kanalen dan beter kunnen afvullen..darkrain schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:32:
[...]
Het punt was dat je aan gebruikte WiFi chipset kunt zien wat voor modem er in gebruik is en daaruit weer kunt afleiden of iemand kabel of xDSL gebruikt...
Dus geen klets...
404 Signature not found
Verwijderd
goed bekeken. Ik heb ook nog oud abbo met 5 smartcards en eigen interactive decoders en heb internet erbij alsmede tv royaal xl .. movie xl met replay tv vast tel enz voor 42 euro per maand. Mensen die ooit verblind zijn door zogenaamde aanbiedingen belaten na 3 maanden de hoofdprijs. Zou ik me nu als nieuwe klant aanmelden ben ik zeker 30 per maand meer kwijt. En heb via mijn werk nog stapels hd interactive decoders op voorraad staan.Lekkerboeie86 schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:01:
[...]
Zit al meer dan 5 jaar bij Ziggo. En kijk nogsteeds naar een oude Humax en cisco epc3925.
Heb een Z2 abbonement en standaard TV abonnement voor 57.- P/M
Ook maar gewoon die aanbieding kunnen bestellen terwijl ik als bestaande klant ingelogd was. Alle gegevens waren al ingevuld. Ook bevestiging gehad incl. aanbiedings prijzen. Ga het wel zien!
Heb wel zin in wat nieuwe snufjes.
Je hebt gelijk. Ziggo weet heel goed welke concurrentie er in welk gebied is. Zelf woon ik in een glasvezel gebied en deze providers kunnen zeer concurrerend zijn.Alternative schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:52:
[...]
Dat ligt er dan echt maar aan waar je woont. Hier is echt geen aanbod wat beter is dan ziggo.
Me oude contact is al lang verlopen...kan maandelijks opzeggen/overstappen...maar dat doe ik niet. Ziggo levert wat ze moeten leveren (bijna/nooit problemen met/bij ze) en er is gewoon geen alternatief qua snelheid/prijs.
Dus als je in een glasvezelgebied woont, bel elk jaar (na het aflopen van je jaarcontract) naar Ziggo Opzeggingen en je krijgt een mooie aanbieding (vaak 6 maanden flinke korting, echter soms ook 3 heb ik hier gelezen). Wees er wel van bewust dat je bij een dergelijke verlenging je weer een jaarcontract krijgt (daarna maandelijks opzegbaar).
En je gaat wel mee met de nieuw pakketten. Dus mocht je nog een oud (en wat voordeliger) pakket hebben, dan vind je het wellicht fijner om alles bij het oude te laten.
[ Voor 30% gewijzigd door meesje op 26-11-2017 20:13 ]
Als in de tweede mail geen korting wordt genoemd dan ga je hem niet krijgen. Had jij toevallig ook al internet?jaspersvensk schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:48:
Bij mij wordt in de 2e mail ook geen korting genoemd. Volgens de klantenservice krijg ik die korting echter wel, dus daar reken ik dan maar op.
En ze weten heel goed waar je woont. Hier in fZiggo gebied is het eerst volgende alternatief een 80 mbit DSL aansluiting. Ik heb nu 200 mbit Ai1 Complete, met een Mediabox XL plus nog 5 (!) actieve smartcards (waarvan 4 in gebruik).meesje schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:09:
[...]
Je hebt gelijk. Ziggo weet heel goed welke concurrentie er in welk gebied is. Zelf woon ik in een glasvezel gebied en deze providers kunnen zeer concurrerend zijn.
Dus als je in een glasvezelgebied woont, bel elk jaar (na het aflopen van je jaarcontract) naar Ziggo Opzeggingen en je krijgt een mooie aanbieding (vaak 6 maanden flinke korting, echter soms ook 3 heb ik hier gelezen). Wees er wel van bewust dat je bij een dergelijke verlenging je weer een jaarcontract krijgt (daarna maandelijks opzegbaar).
En je gaat wel mee met de nieuw pakketten. Dus mocht je nog een oud (en wat voordeliger) pakket hebben, dan vind je het wellicht fijner om alles bij het oude te laten.
Ik krijg het echt niet voor elkaar om korting te krijgen.
Ik kan hier 100Mbit vdsl krijgen, maar kreeg toch echt korting toen ik er om vroeg.Masimo schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:45:
[...]
En ze weten heel goed waar je woont. Hier in fZiggo gebied is het eerst volgende alternatief een 80 mbit DSL aansluiting. Ik heb nu 200 mbit Ai1 Complete, met een Mediabox XL plus nog 5 (!) actieve smartcards (waarvan 4 in gebruik).
Ik krijg het echt niet voor elkaar om korting te krijgen.
Ligt het aan mij of is het dit weekend veel voordeliger om een zakelijk abbo af te nemen als je alleen internet (en analoge TV) wil?
Ziggo
Internet en online tv pm pj (eerste jaar) pm pj (daarna)
start 40mbit € 43,50 € 542,00 € 45,17 € 522,00
Complete 200mbit € 51,50 € 618,00 € 51,50 € 618,00
Alles in1
start 40mbit € 47,50 € 590,00 € 49,17 € 570,00
Complete 200mbit € 62,50 € 750,00 € 62,50 € 750,00
Zakelijk
Start 60mbit € 45,38 € 408,38 € 34,03 € 544,50
Complete 250mbit € 54,45 € 490,05 € 40,84 € 653,40
Zelfs wanneer je extra tv afneemt. Je hebt dan en sneller internet en bent goedkoper uit
.
Tevens lijkt voor mij het verschil tussen start en complete alles in 1 onevenredig hoog.
Als ik nu Zakelijk start neem maar het blijkt toch te langzaam kan ik dan gratisch upgraden naar complete?
Al denk ik dat 60/10 voor 1 persoon sowieso genoeg is.
Ziggo
Internet en online tv pm pj (eerste jaar) pm pj (daarna)
start 40mbit € 43,50 € 542,00 € 45,17 € 522,00
Complete 200mbit € 51,50 € 618,00 € 51,50 € 618,00
Alles in1
start 40mbit € 47,50 € 590,00 € 49,17 € 570,00
Complete 200mbit € 62,50 € 750,00 € 62,50 € 750,00
Zakelijk
Start 60mbit € 45,38 € 408,38 € 34,03 € 544,50
Complete 250mbit € 54,45 € 490,05 € 40,84 € 653,40
Zelfs wanneer je extra tv afneemt. Je hebt dan en sneller internet en bent goedkoper uit

Tevens lijkt voor mij het verschil tussen start en complete alles in 1 onevenredig hoog.
Als ik nu Zakelijk start neem maar het blijkt toch te langzaam kan ik dan gratisch upgraden naar complete?
Al denk ik dat 60/10 voor 1 persoon sowieso genoeg is.
[ Voor 3% gewijzigd door icecreamfarmer op 27-11-2017 09:45 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic