Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:59
Zandpad schreef op donderdag 16 november 2017 @ 23:27:
Sinds wanneer kan de WiFi van de Connectbox aan terwijl hij in bridge mode staat? Ik heb dus nu een open 5GHz netwerk wat ik niet kan uitschakelen of voorzien van een wachtwoord...
Heb ik ook gehad toen mijn modem in bridge zat, toen kwam er een extra netwerk erbij en ik wist niet waar dat vandaan kwam.

Het beste kun je even het modem resetten. De Cisco bleef volgens mij toen niet in de bridge modus (dat weet ik trouwens niet zeker) maar toen was het bij mij wel weg.

Zou je even moeten kijken of dat naar een reset het modem nog steeds in bridge is want het is al weer enkele jaren geleden dat dit bij mij voordeed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Klok88 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:32:
Alvast dank voor de antwoorden, en excuus voor het verlate antwoord.

@ArcticWolf; Overdag is het voornamelijk slechts 1 mobiel op WiFi, na 9 uur gaat meestal mijn vader achter zijn pc.
Volgens mijn moeder is er overdag niets aan de hand, maar het is niet dat ze telkens aan het checken is. Dus ik zou zeggen, het gebeurt niet, maar 100% zekerheid durf ik niet te geven.

@hcQd Uiteraard, maar probeer jij maar eens een monteur na 21:00 op je stoep te ontvangen ;P
Tevens hebben buren geen hinder.

@Martinusz; Dit geeft weinig vreemds aan. Ook op dit moment niet. Huidige status; https://gyazo.com/48aa480c43f533d1b2e146961327397a

Wel staat er in de history; Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out; en dan een CMmac e.d en op dit moment was niemand thuis aanwezig/geen pc aangesloten. Enkele minuten daarvoor; TCS Partial Service.

Eventueel indien interessant, de gebundelde downstream kanalen; https://gyazo.com/de9e4bb2b50728e848c4051122dc117c

De 1e monteur heeft de straatkost opengetrokken, aansluiting oid vervangen want geoxideerd, geen resultaat, 2e monteur andere aansluiting in de EV gekozen, zonder resultaat.

Edit;

modem klapt er nu net weer uit.

Modem zelf geeft online status aan.
Echter geen wifi/LAN. Vaste lijn bellen, ''nummer tijdelijk niet bereikbaar'' gaat echter wel over. Bij opnemen uiteraard geen gehoor.

Vanaf 22:37 tot 7 maal toe een Lost MDD Timeout melding bij history staan. Na 22:52 modem offline. Komt niet vanzelf online. 23:00 pwc gedaan, 23:05 modem weer online.

Ten tijde van het offline modem;

Draadloos (Actief - 2.4 en 5 GHz)
Internet (Verbonden)
Telefonie (Nog niet actief)

Internet geeft aan; No internet Access

Qua T1/4 fouten, geen verschil met eerdere screenshot.
Er zit toch iets goed fout daar, die downstream kanalen mogen echt niet zoveel afwijken.
-1 kanaal is niet eens gelocked
-2 kanalen zitten zwaar onder de norm.

Snap wel dat het modem z'n verbinding verliest, hij probeert steeds de kanalen te locken en daardoor valt de verbinding weg. Denk niet dat dit alleen 's avonds gebeurt als ik het zo zie, het valt alleen 's avonds op.

Zit toch ergens een kink in de kabel tussen het modem en de CMTS }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Klok88 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:32:
Alvast dank voor de antwoorden, en excuus voor het verlate antwoord.
Ik zou even Anne of Serkan op community.ziggo.nl contacten en melden dat je een geavanceerd probleem hebt. Zij zijn echt de "pitbulls" die zich vastbijten in een probleem en veel meer achterban kunnen raadplegen dan een KS medewerker.

Je hebt alles al gedaan, op GoT gaan we je niet kunnen helpen. Hooguit dat je nog naar aarding kunt kijken?

Ik zou Anne of Serkan contacten. Zij kunnen ook allemaal remote testen starten die inzichten geven. Met de screenshots van de downstream kanalen die niet gelocked zijn heb je al een goed uitgangspunt.

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 17-11-2017 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Vanmorgen hier (1965) veel storing op digitale tv rond 10:00, daarna ging het internet er ook een paar maal uit. Dan kijk je op de Ziggo website en dan zie je het volgende:

Werkzaamheden (0)

Er zijn geen werkzaamheden gepland.

Storingen (1)
Onderhoud Televisie, Internet en Bellen

We zijn voor je aan het werk. Misschien kun je even niet bellen, internetten of televisiekijken. Maak je geen zorgen, na de werkzaamheden werkt alles vanzelf weer. Toch geen beeld of internet? Haal het apparaat 10 seconden van de stroom af.
Status: We zijn het voor je aan het oplossen Bekend sinds vrijdag 17 november om 7.00 Wanneer is het opgelost? voor 24 november, 07.00 uur

Naar mijn mening valt onderhoud onder werkzaamheden !
Ik heb ook geen mail gehad dat er werkzaamheden zouden zijn.
Kwestie van laatste moment planning en het dan maar op een storing gooien :?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:18
gjs schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:36:
Vanmorgen hier (1965) veel storing op digitale tv rond 10:00, daarna ging het internet er ook een paar maal uit. Dan kijk je op de Ziggo website en dan zie je het volgende:

Werkzaamheden (0)

Er zijn geen werkzaamheden gepland.

Storingen (1)
Onderhoud Televisie, Internet en Bellen

We zijn voor je aan het werk. Misschien kun je even niet bellen, internetten of televisiekijken. Maak je geen zorgen, na de werkzaamheden werkt alles vanzelf weer. Toch geen beeld of internet? Haal het apparaat 10 seconden van de stroom af.
Status: We zijn het voor je aan het oplossen Bekend sinds vrijdag 17 november om 7.00 Wanneer is het opgelost? voor 24 november, 07.00 uur

Naar mijn mening valt onderhoud onder werkzaamheden !
Ik heb ook geen mail gehad dat er werkzaamheden zouden zijn.
Kwestie van laatste moment planning en het dan maar op een storing gooien :?
Lijkt mij toch wel een storing, onderhoud starten ze niet om 7 uur sochtends maar midden in de nacht. Lijkt dus een storing vanaf 07:00 uur vanmorgen. Ik snap sowieso niet waarom je je nu zo druk maakt :?
Omdat ze het woordje onderhoud 1x noemen :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Martinusz schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:40:
[...]

Lijkt mij toch wel een storing, onderhoud starten ze niet om 7 uur sochtends maar midden in de nacht. Lijkt dus een storing vanaf 07:00 uur vanmorgen. Ik snap sowieso niet waarom je je nu zo druk maakt :?
Omdat ze het woordje onderhoud 1x noemen :?
Ik vind het een rare wijze van melden, zeg dan gewoon dat er een storing is en dat het wordt opgelost.
Gezien het feit dat de looptijd ook een week is, lijkt het toch verdacht veel op onderhoud en dat is dus niet aangemeld. Zoiets is best irritant als je internet voor je werk nodig hebt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
gjs schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:51:
[...]

Ik vind het een rare wijze van melden, zeg dan gewoon dat er een storing is en dat het wordt opgelost.
Gezien het feit dat de looptijd ook een week is, lijkt het toch verdacht veel op onderhoud en dat is dus niet aangemeld. Zoiets is best irritant als je internet voor je werk nodig hebt...
Heb je zakelijk internet dan? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

ArcticWolf schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:31:
[...]

Heb je zakelijk internet dan? }:O
Ik zie niet echt wat dat er mee te maken heeft. Zakelijk (coax gebasseerd) internet gebruikt gewoon dezelfde infrastructuur.
Ik bedoel alleen te zeggen dat er in het verleden een mail werd gestuurd als er onderhoud zou worden gedaan, op die manier kan je er rekening mee houden. Dat lijkt mij ook wel zo netjes voor je klanten.
Er rijden ook al de hele dag busjes van de frima Diek hier in de wijk rond die ieder grijs wijkkastje inspecteren.
De storing was hier gelukkig ook alleen van 10:00 tot 10:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
gjs schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:18:
[...]

Ik zie niet echt wat dat er mee te maken heeft. Zakelijk (coax gebasseerd) internet gebruikt gewoon dezelfde infrastructuur.
Bij zakelijk heb je betere support en mag je meer verwachten ;)
Ik bedoel alleen te zeggen dat er in het verleden een mail werd gestuurd als er onderhoud zou worden gedaan, op die manier kan je er rekening mee houden. Dat lijkt mij ook wel zo netjes voor je klanten.
Er rijden ook al de hele dag busjes van de frima Diek hier in de wijk rond die ieder grijs wijkkastje inspecteren.
De storing was hier gelukkig ook alleen van 10:00 tot 10:30.
Dat wordt ook nog steeds gedaan bij regulier onderhoud. Je weet niet wat er speelt, misschien is er een probleem ontdekt in de wijk en moet men preventief wijkkastjes checken?
Misschien moet men onderhoud plegen om de storing te verhelpen, wie zal het zeggen :)

Ik krijg altijd mail over onderhoud, en dat is nooit om 07:00 uur begonnen of overdag, maar altijd in de nacht en tot 06:00 uur. Daarom lijkt mij dit geval niet om regulier onderhoud te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:40
https://community.ziggo.n...-in-een-nieuw-jasje-22536

Ziet er wel mooi uit, maar afspelen lukt niet onder linux/firefox |:(

Had graag gezien dat ze eerst de functionaliteit op orde brengen. Platform onafhankelijk that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
valkenier schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:16:
https://community.ziggo.n...-in-een-nieuw-jasje-22536

Ziet er wel mooi uit, maar afspelen lukt niet onder linux/firefox |:(

Had graag gezien dat ze eerst de functionaliteit op orde brengen. Platform onafhankelijk that is.
Werkt toch gewoon met HTML5?

De website werkt prima hier op Windows 10 (Firefox Quantum) maar de W10 app werkt niet (meer) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Martinusz schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:01:
[...]

Bij zakelijk heb je betere support en mag je meer verwachten ;)

[...]

Dat wordt ook nog steeds gedaan bij regulier onderhoud. Je weet niet wat er speelt, misschien is er een probleem ontdekt in de wijk en moet men preventief wijkkastjes checken?
Misschien moet men onderhoud plegen om de storing te verhelpen, wie zal het zeggen :)

Ik krijg altijd mail over onderhoud, en dat is nooit om 07:00 uur begonnen of overdag, maar altijd in de nacht en tot 06:00 uur. Daarom lijkt mij dit geval niet om regulier onderhoud te gaan.
Preventief checken, dat is dus onderhoud !
Maar goed, leuke discussie, maar hier worden we het toch niet over eens.
Mijn vermoeden is dat ze het onder storingen gooien want ze raken alleen een aantal huizen die op wijkkastje zitten aangesloten waar ze mee bezig gaan.
De melding staat er overigens nog steeds maar ik heb geen storing meer ervaren sinds 10:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjs schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:27:
[...]

De melding staat er overigens nog steeds maar ik heb geen storing meer ervaren sinds 10:30.
Nah, heb je je in ieder geval voor 30 minuten onsterfelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:40
ArcticWolf schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:19:
[...]

Werkt toch gewoon met HTML5?

De website werkt prima hier op Windows 10 (Firefox Quantum) maar de W10 app werkt niet (meer) :P
Dat zou je denken, gewoon HTML 5, dus niets aan het handje, maar mooi dat je een foutmelding krijgt op je linux bak,in vivaldi:

ziggo goes wrong

Het werkt inmiddels wel in firefox 57.0. De clearkey-plugin bleek te crashen om een of andere reden. Die melding had ik ff gemist.

[ Voor 11% gewijzigd door valkenier op 17-11-2017 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:37
Zandpad schreef op donderdag 16 november 2017 @ 23:27:
Sinds wanneer kan de WiFi van de Connectbox aan terwijl hij in bridge mode staat? Ik heb dus nu een open 5GHz netwerk wat ik niet kan uitschakelen of voorzien van een wachtwoord...
Dat kan door in de firmware een virtuele netwerkinterface toe te laten voegen en die een eigen publiek IP te geven. Bridge mode, remember? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en nou heb ik ruzie met een CB.

elke keer klapt de 5GHZ wifi er uit.. SSID is onvindbaar.. en apparaten die nog verbonden zijn via 5ghz hebben geen verbinding verder..

na een minuut of 5~10 komt het vanzelf terug.. echter de 2.4ghz wireless als mede bedraad blijft internet gewoon werken...

heb inmiddels al diverse 5ghz kanalen geprobeerd, echter elke keer gaat het ding toch even een powernap houden....

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SMSfreakie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:17:

elke keer klapt de 5GHZ wifi er uit.. SSID is onvindbaar.. en apparaten die nog verbonden zijn via 5ghz hebben geen verbinding verder..

na een minuut of 5~10 komt het vanzelf terug.. echter de 2.4ghz wireless als mede bedraad blijft internet gewoon werken...

heb inmiddels al diverse 5ghz kanalen geprobeerd, echter elke keer gaat het ding toch even een powernap houden....
Zelfde probleem met m'n N66U router 8)7 5Ghz verdwijnt gewoon random... denk dat het een bug is in de 5Ghz spec zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:34:
[...]

Zelfde probleem met m'n N66U router 8)7 5Ghz verdwijnt gewoon random... denk dat het een bug is in de 5Ghz spec zelf.
heb ik thuis met mijn R7000 (met merlin build er op) nog nooit opgemerkt en van mn Archer C7 ( Ziggoding met DD-WRT) ook nog nooit gemerkt :?

wil niet zeggen dat ze t niet doen... maar mij is het nog niet op gevallen..
en bij deze CB valt t mij nu serieus op :/

[ Voor 16% gewijzigd door SMSfreakie op 17-11-2017 23:51 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SMSfreakie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:49:
[...]

heb ik thuis met mijn R7000 (met merlin build er op) nooit last van? en van mn Archer C7 ( Ziggoding met DD-WRT) ook nog nooit gemerkt :?
Heb ook Merlin op m'n N66U :o niet dat ik er veel last van heb want m'n laptop en tv schakelen gewoon automatisch over op 2,4Ghz maar het viel me wel op. Soms is het 5Ghz kanaal gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:51:
[...]

Heb ook Merlin op m'n N66U :o niet dat ik er veel last van heb want m'n laptop en tv schakelen gewoon automatisch over op 2,4Ghz maar het viel me wel op. Soms is het 5Ghz kanaal gewoon weg.
bij mij niet.. SSIDs voor 2.4ghz zijn anders dan voor 5.. al is de Raspi met KODI de enige 2.4ghz client nog..
en die hangt aan de Archer ;-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
Klopt weer helemaal niks van de GO app. Informatie is fout, Replay TV doet het niet. Bij jullie ook? Weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar nog steeds hetzelfde. Ziggo Sport bijvoorbeeld staat Inside Ajax maar er is NBA bezig en dat is bij alle zenders zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
chim0 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:01:
Klopt weer helemaal niks van de GO app. Informatie is fout, Replay TV doet het niet. Bij jullie ook? Weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar nog steeds hetzelfde. Ziggo Sport bijvoorbeeld staat Inside Ajax maar er is NBA bezig en dat is bij alle zenders zo.
App en site werken via het Ziggo netwerk belabberd. Heeft me meerdere belletjes gekost naar de helpdesk om de medewerkers daar ervan te overtuigen dat er een storing is.

Tweede keer deze maand dat ik op zaterdagmiddag lekker een serie wil gaan kijken en dat het niet werkt...

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Sinds gister avond valt het me op dat mijn internet verbinding bijzonder traag is.
Gister avond een speedtest gedaan en de download kwam niet verder dan een goede 1Mbit.
De upload blijft wel goed.

Eerst mn router van stroom gehaald en opnieuw aangezet, geen verschil.
Ziggo modem (cisco epc3208) van stroom gehaald, opnieuw aangezet, snelheid weer maximaal.

Vandaag weer hetzelfde probleem.

Als ik naar Google ping krijg ik het volgende:
Pinging www.google.nl [172.217.17.99] with 32 bytes of data:
Reply from 172.217.17.99: bytes=32 time=22ms TTL=55
Reply from 172.217.17.99: bytes=32 time=10ms TTL=55
Request timed out.
Reply from 172.217.17.99: bytes=32 time=19ms TTL=55

Een aantal keer geprobeerd maar regelmatig een time out.

Verder bedraad rechtstreeks vanaf het modem geprobeerd, geen verschil.

Signaal waardes:

Downstream:

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 3.3 dBmV 39.2 dB
Channel 2: 3.1 dBmV 39.0 dB
Channel 3: 3.5 dBmV 39.4 dB
Channel 4: 3.7 dBmV 39.0 dB
Channel 5: 4.1 dBmV 39.0 dB
Channel 6: 4.6 dBmV 39.3 dB
Channel 7: 4.8 dBmV 39.1 dB
Channel 8: 4.6 dBmV 39.0 dB

Upstream:

Power Level:
Channel 1: 45.0 dBmV
Channel 2: 45.5 dBmV
Channel 3: 45.0 dBmV
Channel 4: 45.0 dBmV

Kan er eerlijk gezegd niets vreemds aan ontdekken, maar weet dan ook niet zeker of die signaal waardes goed zijn.
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:44
Signaalwaardes zijn keurig. Klinkt alsof je modem aan het overlijden is.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Jim423 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 23:11:
Signaalwaardes zijn keurig. Klinkt alsof je modem aan het overlijden is.
Zojuist maar eens met Ziggo gebeld, ze gaan het modem vervangen. Lijkt er inderdaad op dat de huidige zijn beste tijd gehad heeft.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 20:14
Tussen alle signaalwaardeposts (no offense ;)) door; we horen niet meer zo veel over de voorgenomen 4K decoders die in Engeland al gangbaar zijn? hier een 4K tv en zou blij zijn als die horizonbox eruit kan. Googlen levert vooral op de voorgenomen decoder maar geen nieuws omtrent release bij ziggo...

[ Voor 11% gewijzigd door austin_77 op 19-11-2017 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
austin_77 schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:29:
Tussen alle signaalwaardeposts (no offense ;)) door; we horen niet meer zo veel over de voorgenomen 4K decoders die in Engeland al gangbaar zijn? hier een 4K tv en zou blij zijn als die horizonbox eruit kan. Googlen levert vooral op de voorgenomen decoder maar geen nieuws omtrent release bij ziggo...
En dan? Wachten op 4K content of de Horizon gebruiken als meest brakke en trage en zinloze en energie verslindende mediaspeler ooit?

Probeer het apparaat persoonlijk zo min mogelijk aan te zetten @ mood management :) YMMV!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Sinds vandaag heb ik geen internet (woon in Utrecht), er schijnt een storing te zijn, maar kan daar niks over terugvinden. Meer mensen in Utrecht geen internet via Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

shadowman12 schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:58:
[knip]Meer mensen in Utrecht geen internet via Ziggo?
Ik verwacht dat het er een heleboel zijn ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Meer mensen in Utrecht geen internet via Ziggo?
ja, maar niet alleen vandaag :+

https://twitter.com/search?q=ziggo%20utrecht&src=typd

[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 19-11-2017 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
austin_77 schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:29:
Je bedoeld de Eos toch? Die wordt volgens mij getest op het moment samen met 3.1 internet. Daarna zullen de veldtesten beginnen, je moet Community Ziggo in de gaten houden daarvoor. Ik zag nl. een foto voorbij vliegen op facebook die vrij snel weer werd verwijderd. Als ik een schatting maak denk ik dat we op zijn vroegst eind volgend jaar die box krijgen met 4K. Dat is echt gewoon afwachten dus, als blijkt dat er bijvoorbeeld nog grote bugs zijn dan kan er zomaar 6mnd vertraging ontstaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Jim423 op 19-11-2017 15:26 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:43
Sinds vandaag heb ik geen internet (woon in Utrecht), er schijnt een storing te zijn, maar kan daar niks over terugvinden.
Zoek hier eens:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Daar heb ik gekeken maar het lijkt weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 20:14
Jim423 schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:23:
[...]

Je bedoeld de Eos toch? Die wordt volgens mij getest op het moment samen met 3.1 internet. Daarna zullen de veldtesten beginnen, je moet Community Ziggo in de gaten houden daarvoor. Ik zag nl. een foto voorbij vliegen op facebook die vrij snel weer werd verwijderd. Als ik een schatting maak denk ik dat we op zijn vroegst eind volgend jaar die box krijgen met 4K. Dat is echt gewoon afwachten dus, als blijkt dat er bijvoorbeeld nog grote bugs zijn dan kan er zomaar 6mnd vertraging ontstaan.
Idd die bedoelde ik! Ziggo community zojuist nog even gecheckt en daar zie ik dat ze idd ah testen zijn. Wordt zoals je al inschat over eind 2018 gesproken met in achtneming van bugs waardoor certificering vertraging op kan lopen.

Benieuwd of we uiteindelijk de coax gedag kunnen gaan zeggen en of ziggo hdtv via erhernet gaat aanbieden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
De Eos wordt gevoed via de coax kabel, niet via ethernet. Alleen evt extra client boxen zullen waarschijnlijk wel een ethernet functie hebben, echter is dat met de Horizon kast ook al zo. Ook al had de Eos via IP zijn signaal gekregen zit je altijd nog vast aan een mediaconverter achtig iets bij je binnenkomende coax aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 20:07
SMSfreakie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:17:

Ik zit sinds 2 dagen met exact het zelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
colorsone schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:39:
[...]

Ik zit sinds 2 dagen met exact het zelfde probleem..
Je 5ghz zit waarschijnlijk op een DFS kanaal. Die hebben last van radar interferentie. Iedere keer dat er interferentie is schakelt je modem de 5Ghz 15 min uit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 18:13
De frequenties van de kanalen 52 t/m 140 zijn binnen bereik van gebruikte radar frequenties, mocht er radar gedetecteerd worden zal het AP naar een ander kanaal moeten uitwijken. Voordat er uitgeweken wordt naar een ander kanaal, wordt de 5 GHz radio eerst voor een bepaalde periode uit gezet (dit kan variëren tussen de 10 en 30 min, afhankelijk van de vendor). Het anticiperen op radar wordt gedaan door DFS (Dynamic Frequency Selection) en TPC (Transmit Power Control)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mell33 schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:59:
De frequenties van de kanalen 52 t/m 140 zijn binnen bereik van gebruikte radar frequenties, mocht er radar gedetecteerd worden zal het AP naar een ander kanaal moeten uitwijken. Voordat er uitgeweken wordt naar een ander kanaal, wordt de 5 GHz radio eerst voor een bepaalde periode uit gezet (dit kan variëren tussen de 10 en 30 min, afhankelijk van de vendor). Het anticiperen op radar wordt gedaan door DFS (Dynamic Frequency Selection) en TPC (Transmit Power Control)
UAP's van UBNT die schakelen sinds controller versie 5.6 direct naar een no-DFS kanaal en gaan 'snachts om 02:00 weer terug naar een DFS kanaal. Wel een mooie implementtie.

Radar ziet iets hoger dan dat jij suggereert.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3ct5kVh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
RocketKoen schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:53:
[...]

Je 5ghz zit waarschijnlijk op een DFS kanaal. Die hebben last van radar interferentie. Iedere keer dat er interferentie is schakelt je modem de 5Ghz 15 min uit.
hier zit dat ding al tijden op Channel 36 (+40+44+48)
alleen wel even mee gespeeld na dat die er mee begon om te kijken of er toch storingen zijn die niet door WIFI veroorzaakt worden... gezien er in de buurt geen andere 5GHZ netwerken op dat kanalen blok zit..

en thuis zit mijn R7000 op 60 (+52+56+64) en mn Archer C7 op 132(+128+136+140)
en die hebben er geen hinder van schijnbaar.. al staan die wel veel verder uit de buiten muren.. mogelijk dat die een radar niet "zien"

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:04
Ook hier in Breda trager internet dan normaal. Overdag rond de 170-250 Mbit in plaats van 396 Mbit gehaald. Nu na middernacht gestegen naar +- 350 Mbit. Nog niet op het oude niveau dus...

[ Voor 27% gewijzigd door sdk1985 op 20-11-2017 01:21 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:35
Ziggo technicolor tc7210 modem.
Postcode 4204
400/40 abbo.
8 downstream channels. 8x50=400

Gekke is dat ik bij de speedtests de download snelheid niet haal. Blijft op 350 steken.
Zowel via browser de Ookla speedtest of de speedtest van Ziggo zelf.
Heb zelfs de Ookla app geprobeerd.
Verschillende servers.

Rare is dat ik met nieuwsgroepen en via Steam wel de snelheid haal.

[ Voor 3% gewijzigd door kevinmastah2005 op 20-11-2017 02:09 ]

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Als het goed is, ontvang ik vandaag thuis gratis de Ziggo 'wifibooster', oftewel het TP-Link accesspoint, nadat ik gebeld had dat ik op zolder vrijwel geen bereik heb.

Vergeten te vragen aan de telefoon en ga er niet meer opnieuw over bellen, maar vroeg me af, krijg je deze in bruikleen of wordt het ding je eigendom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
hars73 schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:42:
Als het goed is, ontvang ik vandaag thuis gratis de Ziggo 'wifibooster', oftewel het TP-Link accesspoint, nadat ik gebeld had dat ik op zolder vrijwel geen bereik heb.

Vergeten te vragen aan de telefoon en ga er niet meer opnieuw over bellen, maar vroeg me af, krijg je deze in bruikleen of wordt het ding je eigendom?
Want je gaat hem verkopen? ;)
Ik neem aan dat je hem gaat gebruiken, bruikleen of eigendom maakt dan toch niet zoveel uit?
Mocht je hem weg willen gaan gooien, kun je altijd nog vragen of ze hem terug willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Martinusz schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:23:
[...]
Want je gaat hem verkopen? ;)
Ik neem aan dat je hem gaat gebruiken, bruikleen of eigendom maakt dan toch niet zoveel uit?
Mocht je hem weg willen gaan gooien, kun je altijd nog vragen of ze hem terug willen :P
Neuh, ga hem uiteraard gewoon gebruiken, zodat ik straks op zolder ook een beetje stabiele verbinding heb. :*) Maar mocht ik nou (om wat voor reden dan ook) de originele Archer C7 firmware erop willen gooien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

hars73 schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:42:

Nee, die wordt gewoon eigendom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
Nee echt maar 8.
Trouwens Ziggo gebied.
Oud Casema / Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
kevinmastah2005 schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:30:
[...]

Nee echt maar 8.
Trouwens Ziggo gebied.
Oud Casema / Ziggo
8 downstreams is wel erg karig voor 400/40 :o

Misschien toch even met Ziggo contact opnemen ?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 09:46
Tc7210 doet inderdaad 8 streams. Als je Ziggo belt sturen ze een mooie Connectbox met puma6.

Zou persoonlijk gewoon de 7210 houden en evt een lager abonnement afsluiten. Er is ook nog Ziggo zakelijk met iets hogere upload op het midden-abonnement voor maar 2 euro meer per maand dan het particuliere abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Waardeloze klantenservice IMHO.

Casus:
3 Digitale TV in huis. 2 Met smartcard. Lengte Coax KOKA799: 3X10 meter. Constructie: 3 analoge splitters in cascade. |:( O-)

Het beeld valt soms weg op Veronica HD (willekeurig) en werkt soms niet op andere zenders, soms vallen ook andere zenders weg zoals NPO1.

Nu wil ik weer fatsoenlijk beeld op alle 3 de TV's. Kan dit zonder dat ik moet overschakelen naar WEER een elektronisch apparaat (signaalversterker)?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ihV6QxB.jpg

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 13:05
Ik heb de laatste tijd last van internet wat soms een paar seconden niet werkt. Hiervoor heb ik al contact opgenomen met ziggo, waarna het aop is vervangen. Het probleem blijft echter bestaan, en ziggo kan niets vinden.

Het lijkt mij echter dat dit te maken kan hebben met de erg hoge downstream waarden, maar volgens ziggo is dit erg onwaarschijnlijk. Daarnaast haal ik wel de maximum snelheid van mijn abonnement.

Het modem is een ziggo connect box in bridge modus, met daarachter een sonicwall tz-series en unifi access points. Het modem heb ik twee weken geleden voor het laatst herstart, en heeft de nieuwste firmware (CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH).

downstream

downstream2

t3 timeouts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:53
_JGC_ schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:16:
Tc7210 doet inderdaad 8 streams. Als je Ziggo belt sturen ze een mooie Connectbox met puma6.

Zou persoonlijk gewoon de 7210 houden en evt een lager abonnement afsluiten. Er is ook nog Ziggo zakelijk met iets hogere upload op het midden-abonnement voor maar 2 euro meer per maand dan het particuliere abonnement.
TC7200 in fUPC doet 8 downstreams..
TC7210 in fUPC doet 16 downstreams... Bij 8 Downstreams is er of niet mis met de verbinding of het modem...
Ja, heel waardeloos die klantenservice. Ik baal er ook van dat als ik mijn leverancier bel en deze verstand hebben van hun product dat ze een advies geven wat ik niet wil horen.
Casus:
3 Digitale TV in huis. 2 Met smartcard. Lengte Coax KOKA799: 3X10 meter. Constructie: 3 analoge splitters in cascade. |:( O-)

Het beeld valt soms weg op Veronica HD (willekeurig) en werkt soms niet op andere zenders, soms vallen ook andere zenders weg zoals NPO1.

Nu wil ik weer fatsoenlijk beeld op alle 3 de TV's. Kan dit zonder dat ik moet overschakelen naar WEER een elektronisch apparaat (signaalversterker)?

[afbeelding]
Analoge splitters? Bestaan die? Waar kun je die kopen?

De Norm is maximaal 2 apparaten op een AOP. Bij uitzondering zijn 3 mogelijk zonder versterker maar dit is de norm niet.

Materialen zonder demping bestaan niet dus om je signaal goed te krijgen is een versterker de enige optie als je gaat doe het zelven.

Wil je zekerheid, laat het signaal meten dan heb je zekerheid. Kun je dit zelf,? Nee, tenzij je de apparatuur en kennis hebt.

[ Voor 53% gewijzigd door MediaZoo op 20-11-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
MediaZoo schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:20:
[...]

TC7200 in fUPC doet 8 downstreams..
TC7210 in fUPC doet 16 downstreams... Bij 8 Downstreams is er of niet mis met de verbinding of modem.
Ik zit in het oude Ziggo gebied.
Postcode 4204.

Wellicht komt er nog een update waar meer channels vrijkomen.
Zag op totaaltv dat Ziggo de aankomende weken nog wat uitbreidingen gaan doen om capiciteit verder uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SalimRMAF schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:17:

Casus:

[afbeelding]
Volgens mij moet het linker stuk van je schema tot een goed beeld leiden. Indien dat niet het geval is, kun je overwegen te kijken naar de wandcontactdoos (tv/radio) in de woonkamer. Deze laatste is bij mij ooit door Ziggo kosteloos vervangen, omdat ik vaak op Veronica een storing had. Een nieuwe wcd kan beter omgaan met de krappe bandbreedte.
Daarnaast kun je kijken naar de kwaliteit van de splitsers. Ook deze kunnen verouderen. Ik heb altijd de standaard splitters van UPC/Ziggo gebruikt. Echter twee weken heb ik (voor een heel ander probleem) een nieuwe splitter toegestuurd gekregen, welke beter afgeschermd is voor 4G signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MediaZoo ik denk dat je een typo maakt TC7210 is alleen in fZiggo uitgeleverd toch?

@kevinmastah2005 hoe ziet dit er bij jou uit in je TC7210? 8 gelocked en 8 niet?

TC7210 in fZiggo
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RtaEYtT.png

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 20-11-2017 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
_JGC_ schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:16:

Que?
System
HW Revision 1.0 VENDOR Technicolor
BOOT Revision 2.5.0 SW Revision STF0.76.13.1
MODEL TC7210.Z Software Version STF0.76.13.1

Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 75 6952000 257000000 Hz 4.5 dBmV 40.3 dB
2 Locked QAM256 73 6952000 241000000 Hz 4.2 dBmV 40.3 dB
3 Locked QAM256 74 6952000 249000000 Hz 4.3 dBmV 40.2 dB
4 Locked QAM256 76 6952000 265000000 Hz 4.9 dBmV 40.9 dB
5 Locked QAM256 77 6952000 273000000 Hz 5.1 dBmV 40.8 dB
6 Locked QAM256 78 6952000 281000000 Hz 5.3 dBmV 41.3 dB
7 Locked QAM256 79 6952000 289000000 Hz 5.4 dBmV 41.3 dB
8 Locked QAM256 80 6952000 297000000 Hz 5.6 dBmV 41.4 dB
9 Locked QAM256 81 6952000 305000000 Hz 5.8 dBmV 41.5 dB
10 Locked QAM256 82 6952000 313000000 Hz 5.7 dBmV 41.3 dB
11 Locked QAM256 83 6952000 321000000 Hz 5.7 dBmV 41.2 dB
12 Locked QAM256 84 6952000 329000000 Hz 5.8 dBmV 41.1 dB
13 Locked QAM256 85 6952000 337000000 Hz 5.7 dBmV 41.0 dB
14 Locked QAM256 86 6952000 345000000 Hz 5.6 dBmV 35.3 dB
15 Locked QAM256 87 6952000 353000000 Hz 5.5 dBmV 41.1 dB
16 Locked QAM256 88 6952000 361000000 Hz 5.5 dBmV 41.1 dB

Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 40.8 dBmV
2 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 41.3 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 40.3 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 41.3 dBmV
stormfly schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:34:
@MediaZoo ik denk dat je een typo maakt TC7210 is alleen in fZiggo uitgeleverd toch?

@kevinmastah2005 hoe ziet dit er bij jou uit in je TC7210? 8 gelocked en 8 niet?

TC7210 in fZiggo
[afbeelding]
fZiggo (f@home, fEssentkabelcom etc :P) ook gewoon braaf 16 downstreams :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
stormfly schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:34:

TC7210 in fZiggo
[afbeelding]
Ja dat was eerst wel het geval.
8 locked en 8 niet.
Heb via https://community.ziggo.n...-van-2-oktober-2017-21516 contact gezocht met Thijs van Ziggo.
Hij heeft op afstand iets met mijn modem gedaan.
Dus nu wel 16 downstream channels locked.

Nogmaals. De 400/40 haal ik echter nog steeds niet met verschillende speedtests en servers.
Blijft op 350 steken.
Al trek ik wel met nieuwsgroepen en Steam de volledige 400
[afbeelding]

[ Voor 15% gewijzigd door kevinmastah2005 op 20-11-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 14:05
Even een vraagje voordat ik alles weer in de war heb. :P

Ik heb mijn connectbox in bridgemodus staan en ben wel eens nieuwsgierig naar de waardes van mijn verbinding maar als ik naar 192.168.100.1 en het WW invul kom ik bij de firstinstallation pagina en moet ik beginnen met een taal kiezen, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik werd net gebeld door iemand van Ziggo/Vodafone die me een Ziggo internetabo wilde aanbieden. Wat prijs betreft mogelijk interessant (met kortingen net zoveel als ik nu betaal bij T-Mobile).

Het vreemde echter is dat hij het had over een 200/200 Mb/s abo. Op de site staat overal 200/20. 20Mb/s upload vind ik te weinig en voor mijn gevoel blijf ik 't liefste lekker op glas zitten.
Maar toch maar even doorgevraagd hoe het zat. De uitleg die ik kreeg was dat er tegenwoordig wel synchrone verbindingen geleverd konden worden en ik dus 200/200 kon krijgen. Maar ik kan dus nergens iets vinden dat Ziggo inmiddels ook dit soort snelheden kon bieden.
Ik zag nieuws: Ziggo verhoogt naast downloadsnelheden ook uploads bij duurdere abo's waarbij het wel gaat over snelheidsverhogingen, maar daar blijft het ook nog steken op 20Mb/s.

Is dit daadwerkelijk nieuw, of had de medewerker die ik aan de lijn had het gewoon niet goed begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 20:36
Ik heb hier nog een oud abb van ziggo met een Cisco HD dvr en een tc7200.
Als ik mijn abb. ga aanpassen blijf ik dan deze meuk houden? Of is er al wat beters ?
Of gewoon gaan klagen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:54
TERW_DAN schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:32:
Ik werd net gebeld door iemand van Ziggo/Vodafone die me een Ziggo internetabo wilde aanbieden. Wat prijs betreft mogelijk interessant (met kortingen net zoveel als ik nu betaal bij T-Mobile).

Het vreemde echter is dat hij het had over een 200/200 Mb/s abo. Op de site staat overal 200/20. 20Mb/s upload vind ik te weinig en voor mijn gevoel blijf ik 't liefste lekker op glas zitten.
Maar toch maar even doorgevraagd hoe het zat. De uitleg die ik kreeg was dat er tegenwoordig wel synchrone verbindingen geleverd konden worden en ik dus 200/200 kon krijgen. Maar ik kan dus nergens iets vinden dat Ziggo inmiddels ook dit soort snelheden kon bieden.
Ik zag nieuws: Ziggo verhoogt naast downloadsnelheden ook uploads bij duurdere abo's waarbij het wel gaat over snelheidsverhogingen, maar daar blijft het ook nog steken op 20Mb/s.

Is dit daadwerkelijk nieuw, of had de medewerker die ik aan de lijn had het gewoon niet goed begrepen?
Totale onzin, misschien volgend jaar als Docsis 3.1 uitgerold word, maar er is op dit moment absoluut geen 200/200 bij Ziggo beschikbaar. Dat is inderdaad 200/20 of 400/40. Er zijn overigens wel Ziggo Zakelijk Fiber Business oplossingen (maar daar wil je de kosten niet van weten) met gigabit mogelijkheden.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

tcviper schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:03:
[...]

Totale onzin, misschien volgend jaar als Docsis 3.1 uitgerold word, maar er is op dit moment absoluut geen 200/200 bij Ziggo beschikbaar. Dat is inderdaad 200/20 of 400/40. Er zijn overigens wel Ziggo Zakelijk Fiber Business oplossingen (maar daar wil je de kosten niet van weten) met gigabit mogelijkheden.
Ik heb nu 100/100 op glas, dus Ziggo kan me niet echt iets beters bieden. Dat idee had ik al hoor, ik vond het verhaal gewoon erg ongeloofwaardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Lekker dan, hoeveel mensen heeft hij nog aan de lijn die wel een abonnement voor 200/200 afsluiten :X
Hopelijk heeft hij het inderdaad verkeerd begrepen en is dit geen opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
TERW_DAN schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:32:
[...]

Ik heb nu 100/100 op glas, dus Ziggo kan me niet echt iets beters bieden. Dat idee had ik al hoor, ik vond het verhaal gewoon erg ongeloofwaardig
Uhh, weet je zeker dat hij het niet gewoon over een glasvezel abonnement had? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ArcticWolf schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 07:15:
[...]

Uhh, weet je zeker dat hij het niet gewoon over een glasvezel abonnement had? :+
Nope, het ging echt over internet over coax. En dat dat beter zou zijn dan glas. Maar als die upload achterblijft dan ga ik er niet eens aan denken om te switchen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 19:08
[
Wat geven de signaal sterkte en kwaliteit aan ?
Maar versterker is mogelijk wel nodig

quote]SalimRMAF schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:17:

Casus:

[afbeelding]
[/quote]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Andre_J schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:43:
Ik heb hier nog een oud abb van ziggo met een Cisco HD dvr en een tc7200.
Als ik mijn abb. ga aanpassen blijf ik dan deze meuk houden? Of is er al wat beters ?
Of gewoon gaan klagen ?
Gewoon bellen en dit aangeven dan zullen ze je vast met een nieuwe aanbieding / moden / box voorzien verwacht ik.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Laatst online: 14-09 07:39
meesje schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:01:
[...]

Volgens mij moet het linker stuk van je schema tot een goed beeld leiden. Indien dat niet het geval is, kun je overwegen te kijken naar de wandcontactdoos (tv/radio) in de woonkamer. Deze laatste is bij mij ooit door Ziggo kosteloos vervangen, omdat ik vaak op Veronica een storing had. Een nieuwe wcd kan beter omgaan met de krappe bandbreedte.
Daarnaast kun je kijken naar de kwaliteit van de splitsers. Ook deze kunnen verouderen. Ik heb altijd de standaard splitters van UPC/Ziggo gebruikt. Echter twee weken heb ik (voor een heel ander probleem) een nieuwe splitter toegestuurd gekregen, welke beter afgeschermd is voor 4G signalen.
Sowieso kan coax soms 'raar' zijn. Zo heb ik in de slaapkamer een TV hangen die ik, wegens gebrek aan beter op dat moment, met 2 aan elkaar gekoppelde coax kabels aangesloten heb. Dat zijn van die dunne zwarte zoals je met een nieuwe TV of videorecorder meegeleverd krijgt en het zijn al oude beestjes. Gelukkig geeft de TV op alle zenders 100/100 aan kwaliteit (100% sterkte, 100% kwaliteit, 0 bit errors).

Nu dacht ik, laat ik dat even netter maken met een enkele (en dikkere, dus 'betere') kabel. Dus eentje gehaald in de bouwmarkt. Veel slechter dan twee matige kabels aan elkaar gekoppeld kan het niet zijn toch? Wel dus |:(
Op de goede kanalen 40/60 ontvangst (40% sterkte, 60% kwaliteit) en op probleemkanalen (SBS9 hier onder andere) gewoon 0/0.

Ook al is die nieuwe kabel dikker en heeft die geen storingsgevoelige koppeling in het midden, gaat het nog fout :+

En ja, ik heb inmiddels al een goede kabel besteld, maar ja dat duurt even. Iets met geen geduld enzo.
De bouwmarktkabel was een 'Kopp' trouwens, geen kabelkeur.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Ook mis ik best wat info zoals of het op 1 of tv's speel. als ik de zin "Nu wil ik weer fatsoenlijk beeld op alle 3 de TV's. Kan dit zonder dat ik moet overschakelen naar WEER een elektronisch apparaat (signaalversterker)?" lees lijkt het niet op alle tv's te gebeuren

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
ShadowLord schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:30:En ja, ik heb inmiddels al een goede kabel besteld, maar ja dat duurt even. Iets met geen geduld enzo.
De bouwmarktkabel was een 'Kopp' trouwens, geen kabelkeur.
Dat is die kabel met die foam vulling correct? Veel van die kabels zonder kabelkeur bij de bouwmarkt zijn zelfs voor analoog matig en geven een berg ingress op de onderband waardoor alle modems in de straat een wankele verbinding krijgen. Dikte zegt eigenlijk vrij weinig, ik heb hier nog mini-coax liggen van 4mm wat vele malen beter is afgeschermd dan bijv KOKA799. Met kabelkeur heb je inderdaad nog enige zekerheid. De connectoren zitten wel juist aangesloten (massa) aan beide kanten? Post anders even een foto hier met open connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Laatst online: 14-09 07:39
Jim423 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:10:
[...]

Dat is die kabel met die foam vulling correct? Veel van die kabels zonder kabelkeur bij de bouwmarkt zijn zelfs voor analoog matig en geven een berg ingress op de onderband waardoor alle modems in de straat een wankele verbinding krijgen. Dikte zegt eigenlijk vrij weinig, ik heb hier nog mini-coax liggen van 4mm wat vele malen beter is afgeschermd dan bijv KOKA799. Met kabelkeur heb je inderdaad nog enige zekerheid. De connectoren zitten wel juist aangesloten (massa) aan beide kanten? Post anders even een foto hier met open connector.
Geen enkel idee wat voor vulling. Het was een voorgemaakte kabel, want ik heb niet de tijd (of zin) om zelf een kabel te gaan afmonteren. Als ik dat al doe pak ik gelijk Hirschman want die connectors heb je er zo aanzitten ipv van dat gedoe met die goedkope connectors en kabels die eigenlijk nooit goed op elkaar passen.
Deze was vooral uit gemak en tijdswinst. Moest toch bij de bouwmarkt zijn dus gelijk even meegenomen.

Zo'n kabel was het: https://www.praxis.nl/ger...kopp-coaxkabel-5m/5281954

[ Voor 3% gewijzigd door ShadowLord op 21-11-2017 14:43 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 22:30
Wil het afschaffen van de Geo blocking in de EU nu ook zeggen dat straks ziggogo in alle europeese landen beschikbaar is ? Ziggo doet hier nu toch ook aan geo blocking ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
edebee schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:10:
Wil het afschaffen van de Geo blocking in de EU nu ook zeggen dat straks ziggogo in alle europeese landen beschikbaar is ? Ziggo doet hier nu toch ook aan geo blocking ?
Nee. Auteursrechten zijn uitgezonderd van het verbod op geoblocking.
Die hebben genoeg smeergeld betaald :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 11:03
Weet iemand hoeveel Hz de Ziggo GO app heeft? Ik heb de app op een android mediaspeler en die aan de tv. De resolutie van de mediaspeler staat op 1080p/60Hz, maar het beeld loopt niet lekker.

[ Voor 14% gewijzigd door WhySoSerious? op 21-11-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:28
Televisie in Nederland is 50Hz interlaced. De Go app zal daar waarschijnlijk 25Hz progressief van maken. Hoe dan ook, als je dit omzet naar 60Hz zijn de frames niet van gelijke duur, en als je daar gevoelig voor bent dan komt het beeld schokkerig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
edebee schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:10:
Over GEO blocking. Dan vind ik dat Netflix ook weer dat moet opheffen en dat we via vpn's weer op amerikaanse/canadese netflix moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Wow opeens een nieuwe versie van de Windows app. Compleet nieuw jasje en vernieuwd uiterlijk. Hopelijk is er ook gesleuteld aan de technische achtergrond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4J12gy8yRGVwKwOgEhFJgmgJ/full.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door chim0 op 22-11-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

chim0 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:31:
Wow opeens een nieuwe versie van de Windows app. Compleet nieuw jasje en vernieuwd uiterlijk. Hopelijk is er ook gesleuteld aan de technische achtergrond.
Zie zo niet echt iets anders aan de Ziggo Go app.
Even verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar hij blijft bij mij nog steeds op zomertijd staan :F
(bij het tabblad "Nu live" staan dus de programma's die over een uur zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
hjs schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:32:
[...]

Dan heb je hem vandaag al geüpdatet want als het goed is, is die update vandaag uitgekomen.
Even verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar hij blijft bij mij nog steeds op zomertijd staan :F
Waar zie je zomertijd want ik zie dat nergens? En ik zie ook geen tabblad "Nu live"?

Bedoel je niet de Android app? Ik heb het over de Windows app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hjs schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:32:
[...]
Ter info: https://community.ziggo.n...-in-een-nieuw-jasje-22536

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

chim0 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:43:
[...]
Bedoel je niet de Android app? Ik heb het over de Windows app.
De windows 10 app heb ik het over.
In de link hierboven geplaatst staat dat die binnenkort volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
hjs schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:34:
[...]

Dan is ie bij jou dus nog niet geüpdatet. Ik dacht dat je bedoelde dat ie wel geüpdatet was maar dat je hem er niet anders vond uitzien. Denk al, dat kan niet want de nieuwe versie ziet er totaal anders uit dan de oude versie. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:20
Wij krijgen 1 december pas de sleutel van ons nieuwe huis en de schatting is dat de verbouwing wel 3 maanden gaat duren, nu hoorde ik op de radio dat Ziggo vanaf vrijdag ook meedoet met de Black Friday acties. Iemand toevallig inside info voor wat de actie inhoudt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
dropkikker schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:18:
Wij krijgen 1 december pas de sleutel van ons nieuwe huis en de schatting is dat de verbouwing wel 3 maanden gaat duren, nu hoorde ik op de radio dat Ziggo vanaf vrijdag ook meedoet met de Black Friday acties. Iemand toevallig inside info voor wat de actie inhoudt? :+
https://www.ziggo.nl/aanb...310-4938&zxuserid=2138343

Dit is het enige wat ik kan vinden op de website van Ziggo. Beter komen er ook nog wat extra's in de aanbieding. Maar de vraag is vooral hoeveel profijt je er uiteindelijk aan overhoud.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:20
Inderdaad.. Het moet wel een erg goede aanbieding zijn wil ik het nu al afsluiten, aangezien je anders toch voor 3 maand bijna 200 euro kwijt bent voor het niet gebruiken van internet/tv :)

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 12:59
Afgelopen weekend zijn wij verhuisd naar onze nieuwe woning.
Gezien ik van een oud UPC gebied naar een Ziggo gebied ben verhuisd kreeg ik ook een nieuwe modem.

Om alles snel aan de gang te krijgen, het modem aangesloten en het internet werkte binnen notime.
In de oude situatie had ik achter de Ziggo modem nog een Asus router hangen, waar ik alles op inregelde.
Maar voor nu wil ik het gewoon even standaard laten, dus ik dacht even port forwarding in te gaan stellen, voor mijn NAS en RDP naar mijn PC.

Tot mijn verbazing kan je echter alleen nog maar IPV6 poorten forwarden.
Gezocht maar nog geen handleiding kunnen vinden hoe ik dit instel, kan iemand mij advies geven hoe?
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd, lijkt namelijk geen effect te hebben...

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:02

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Het lijkt me wel handig dit nieuwe modem iets exacter te omschrijven dan je nu doet, als je zinvolle tips wil hebben...

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• Protax
thunder7 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:35:
[...]

Het lijkt me wel handig dit nieuwe modem iets exacter te omschrijven dan je nu doet, als je zinvolle tips wil hebben...
Betreft de witte Connect Box, bij het snelste abonnement.
Protax schreef op donderdag 23 november 2017 @ 08:53:
Tot mijn verbazing kan je echter alleen nog maar IPV6 poorten forwarden.
Gezocht maar nog geen handleiding kunnen vinden hoe ik dit instel, kan iemand mij advies geven hoe?
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd, lijkt namelijk geen effect te hebben...
Dan heb je een DS lite aansluiting, en heb je dus een IPv6 internet verbinding nodig om die porten te kunnen gebruiken. Dat werkt alleen van IPv6 naar IPv6 en niet van IPv4 naar IPv6.

• Protax
stormfly schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:45:
[...]

Dan heb je een DS lite aansluiting, en heb je dus een IPv6 internet verbinding nodig om die porten te kunnen gebruiken. Dat werkt alleen van IPv6 naar IPv6 en niet van IPv4 naar IPv6.
Zou je dit iets verder willen toelichten? DS Lite?
Is het met dit modem / aansluiting dan ook niet meer mogelijk om er een Asus RT‑AC68U achter te hangen?

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 20:00
stormfly schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:45:
[...]

Je kunt er omheen met een portmapper-dienst, zoals feste-ip.net, kosten ongeveer 1 cent per dag.
Zo benader ik mijn OpenVPN-server thuis.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Protax schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:48:
[...]
Zou je dit iets verder willen toelichten? DS Lite?
Is het met dit modem / aansluiting dan ook niet meer mogelijk om er een Asus RT‑AC68U achter te hangen?
Dit modem kan met deze configuratie niet in bridge mode en is ook minder geschikt voor peer-to-peer verkeer of andere applicaties waarbij je inkomende verbindingen hebt en poorten wilt forwarden. Je kan dit laten aanpassen (ds-lite/ipv6 uit) als je bridge mode wilt gebruiken.

Dat dit niet gecombineerd kan worden is overigens een beperking van de firmware en configuratie, niet de techniek.

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Lootbox schreef op woensdag 22 november 2017 @ 05:26:
[...]
Over GEO blocking. Dan vind ik dat Netflix ook weer dat moet opheffen en dat we via vpn's weer op amerikaanse/canadese netflix moeten kunnen.
Hoezo? Kan toch nog steeds? Tenminste bij mij lukt dat prima.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Lootbox schreef op woensdag 22 november 2017 @ 05:26:
[...]

Sinds wanneer vallen Amerika en Canada onder de EU?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hjs schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:34:
[...]
Update zal er inmiddels wel zijn aangezien de app voor Windows 10 Mobile (ja ja) ook de update heeft gekregen. Keurig Ziggo 👌

Testing, one, two ...

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 21:24
Ik ben niet tevreden over de snelheid van de WIFI in mijn woonkamer. Ik haal maximaal 150mbit terwijl ik een 400mbit abbo heb. De modem staat in de meterkast. Nu heb ik 2 opties.

Optie 1) Mijn Technicolor TC7210 modem omruilen voor een connectbox.
Optie 2) Een Ziggo acces point in de woonkamer aansluiten (ik heb daar al ethernet liggen). Probleem is dat ik al een acces point heb van ziggo (op de eerste verdieping) en ziggo aangeeft dat ze er maximaal één per klant leveren.

Hoeveel beter is de WIFI van de connectbox vs de technicolor? Verder las ik iets over Puma chipsets etc waardoor ik toch naar optie 2 neig. Is ziggo flexibel in het leveren van een tweede accespoint als ik bel?

[ Voor 4% gewijzigd door Janpietertje89 op 23-11-2017 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:54
Of nog beter, hou de TC7210 en installeer een Ubiquiti Unifi AP :) Altijd goed resultaat! :P

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Martinusz
Janpietertje89 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:17:
Ik ben niet tevreden over de snelheid van de WIFI in mijn woonkamer. Ik haal maximaal 150mbit terwijl ik een 400mbit abbo heb. De modem staat in de meterkast. Nu heb ik 2 opties.

Optie 1) Mijn Technicolor TC7210 modem omruilen voor een connectbox.
Optie 2) Een Ziggo acces point in de woonkamer aansluiten (ik heb daar al ethernet liggen). Probleem is dat ik al een acces point heb van ziggo (op de eerste verdieping) en ziggo aangeeft dat ze er maximaal één per klant leveren.
Dan koop je zelf toch een tweede :? die van Ziggo is 59,- euro ofzo.
Hoeveel beter is de WIFI van de connectbox vs de technicolor? Verder las ik iets over Puma chipsets etc waardoor ik toch naar optie 2 neig. Is ziggo flexibel in het leveren van een tweede accespoint als ik bel?
De wifi is zeer goed van de connectbox, de Puma chip kun je prima teruglezen in dit topic en ook kun je dan lezen of je er een probleem mee gaat hebben of niet.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:17:
Hoge snelheden haal je op 5 GHz, muren zijn dodelijk voor 5GHz bereik. Zelfs als het signaal sterk is hoeft dit niet te betekenen dat je een hoge snelheid haalt.
Niet significant beter. Zowel de Technicolor 7210 als Compal Connect Box vallen in de AC1600 klasse, 1300 mbit/3 streams op 5GHz, 300 mbit/2 streams op 2.4 GHz. Ik denk dat je meer wint met een accesspoint op een betere plek.

Als je wilt tweaken zou ik zo'n "wifi versterker" aanraden. Prima LEDE support en zelfs seamless roaming mogelijk als je wilt :)
Pagina: 1 ... 61 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic