Mooi dat het werkt en netjes van de medewerker die het heeft geregeld. Het blijft toch jammer dat ze die connectbox zo blijven opdringen terwijl er zo'n grote fout in zit.
dat is zeer zeker, buiten dat zou een modem uit het UPC gebied het echt niet doen in Ziggo gebied. Tijdens het opstarten zag ik dat het ook gelijk een update kreeg, dat klopt, want nu kan ik het ding niet meer in Bridge zetten met de hand. Iets dat wel ging toen ik nog in oud UPC gebied zat. maar Briljant is het zeker!ANdrode schreef op donderdag 9 november 2017 @ 23:03:
[...]
Briljant!
Weet je zeker dat de TC7200 in de tussentijd gedeactiveerd was?
TC7210 was een goed alternatief geweest maar waarom moeilijk doen als die TC7200 werkt
Mee eens, buiten dat blijven ze erg vasthouden aan die rommel. Een nieuw type die nog moet komen heeft hetzelfde euvel... Ik heb nog even met de Technicolor voor de sier die puma6 test gedaan, alles groen. geen rood puntje te bekennen. Daar kan ik wel een screendump van maken, maar groen is groen, spreekt voor zich.ADDG schreef op donderdag 9 november 2017 @ 23:17:
[...]
Mooi dat het werkt en netjes van de medewerker die het heeft geregeld. Het blijft toch jammer dat ze die connectbox zo blijven opdringen terwijl er zo'n grote fout in zit.
De medewerker zei tijdens het gesprek: Bedankt voor het fijne gesprek! dat maak ik wel eens anders mee... (Dat vind ik wel weer sneu, geeft ook weer aan dat sommige klanten niet zo lief zijn. Geeft ook aan dat als je vriendelijk bent en enthousiast, open en eerlijk, je echt verder komt in welke vorm ook.)
Oef, dat is vervelend. Dan hebben ze een fout gemaakt met de aanpassing, ofwel de oude goed eruit gehaald, de nieuwe verkeerd erin geklopt. Als ze het serienummer verkeerd erin zetten, werkt het al niet. Het kan dus allemaal, niks werkend, 1 of 2... je kan alle kanten op!SkullboyNL schreef op donderdag 9 november 2017 @ 23:13:
[...]
Beter dat er 2 werken. Bij mijn modem wissel van Connectbox naar Ubee heb ik 5 dagen zonder internet gezeten omdat geen 1 van 2 werkte.
U heeft dan ook een Technicolor modem/router, het verschilt nogal met de ervaringen met de connectbox.rodie83 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:10:
[...]
Nou... Ik heb mijn modem afwisselend in bridge en in router configuratie gehad en fuck, wat is de router functionaliteit beroerd (Technicolor) . DHCP onstabiel, rare timeouts, noem maar op. In bridge nu met een WNDT3700 op DD-WRT erachter als bedrade router en daarachter de rest is berestabiel en volledig te configureren zoals ik wil.
Ik heb de Ziggo Technicolor modem (en het basisstation van de telefoon) aan mijn Wemo Insight gehangen om het stroomverbruik te bestuderen. Verbruikt gemiddeld 14W en kost volgens de app €1,80 per maand. Had ergens ooit 30W gelezen dus valt weer mee!
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
nu na de firmware update van de WNDR3700v4 staat dns weer op default, terwijl ik die op google dns had gezet ivm traag laden van websites.
En het gaat weer als een speer op default ziggo dns. Geen idee of ze weer bezig zijn geweest in de wijk,
Alleen speedtest.net geeft aan 240down en 40 up bij een 400/40 aansluiting. beetje vaag.
En het gaat weer als een speer op default ziggo dns. Geen idee of ze weer bezig zijn geweest in de wijk,
Alleen speedtest.net geeft aan 240down en 40 up bij een 400/40 aansluiting. beetje vaag.
[ Voor 255% gewijzigd door MarElo op 10-11-2017 01:10 ]
14W heb ik ook weleens gemeten, geloof dat de CB meer verbruikt.sdk1985 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 00:53:
Ik heb de Ziggo Technicolor modem (en het basisstation van de telefoon) aan mijn Wemo Insight gehangen om het stroomverbruik te bestuderen. Verbruikt gemiddeld 14W en kost volgens de app €1,80 per maand. Had ergens ooit 30W gelezen dus valt weer mee!
Ik zou ook verwachten dat een modem uit fUPC gebied het niet doet in fZiggo gebied maar je weet het nooit helemaal zeker. Maar je hebt het dus een keer geprobeerdTimothyW schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 00:30:
[...]
dat is zeer zeker, buiten dat zou een modem uit het UPC gebied het echt niet doen in Ziggo gebied. Tijdens het opstarten zag ik dat het ook gelijk een update kreeg, dat klopt, want nu kan ik het ding niet meer in Bridge zetten met de hand. Iets dat wel ging toen ik nog in oud UPC gebied zat. maar Briljant is het zeker!
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze inmiddels alweer een stuk verder zijn van het integreren van beide netwerken en dat het technisch al mogelijk is. Maar dat het of administratief of om andere redenen nog niet is doorgevoerd. Een EuroDOCSIS 3.0 modem werkt op iedere EuroDOCSIS 3.0 aansluiting. Of dit nu Ziggo, Caiway, of insert provider is. Alleen moeten de backend systemen er ook op ingericht zijn.ANdrode schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:37:
[...]
Ik zou ook verwachten dat een modem uit fUPC gebied het niet doet in fZiggo gebied maar je weet het nooit helemaal zeker. Maar je hebt het dus een keer geprobeerd
Ik heb hier ook een Ziggo ConnectBox en Ziggo Ubee werkend op een Caiway verbinding.
[ Voor 5% gewijzigd door MediaZoo op 10-11-2017 08:57 ]
Probeer eens de speedtest van dslreports. Die is wel betrouwbaar, itt veel servers van speedtest.net en die van Ziggo zelf.MarElo schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 00:56:
Ik denk dat de belangrijkste stap is dat het serienummer van het modem ingevoerd wordt. Ik betwijfel of de DOCSIS config file van een TC7210 veel verschilt van die van een TC7200.MediaZoo schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:56:
[...]
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze inmiddels alweer een stuk verder zijn van het integreren van beide netwerken en dat het technisch al mogelijk is. Maar dat het of administratief of om andere redenen nog niet is doorgevoerd. Een EuroDOCSIS 3.0 modem werkt op iedere EuroDOCSIS 3.0 aansluiting. Of dit nu Ziggo, Caiway, of insert provider is. Alleen moeten de backend systemen er ook op ingericht zijn.
Ik heb hier ook een Ziggo ConnectBox en Ziggo Ubee werkend op een Caiway verbinding.
Uberhaupt zijn er veel van deze modems in omloop met recente firmware support (DS-Lite) en is het dus in mijn ogen logisch om ze in te zetten in fZiggo gebied.
offtopic:
Mijn Connect Box van marktplaats die niet geactiveerd is werkt zelfs in fZiggo gebied. 256kbit symmetrisch
Mijn Connect Box van marktplaats die niet geactiveerd is werkt zelfs in fZiggo gebied. 256kbit symmetrisch
In fUPC is er controle op serienummer en mac. Met serienummer alleen werkt het niet. Ik zou niet weten in hoeverre config files verschillen. Ze hoeven natuurlijk alleen snelheid, eventuele telefonie en bridge/routermodus, vast ip/dhcp te bevatten. Firmware regelt de rest van het modem.ANdrode schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:17:
[...]
Ik denk dat de belangrijkste stap is dat het serienummer van het modem ingevoerd wordt. Ik betwijfel of de DOCSIS config file van een TC7210 veel verschilt van die van een TC7200.
Uberhaupt zijn er veel van deze modems in omloop met recente firmware support (DS-Lite) en is het dus in mijn ogen logisch om ze in te zetten in fZiggo gebied.
offtopic:
offtopic:
Mijn Connect Box van marktplaats haal in Caiway gebied. 512kbit symmetrisch
Sinds een aantal maanden ben ik verhuisd en ondervind ik een probleem met mijn Ziggo verbinding.
Heb een TC7200 modem en deze staat in bridge mode.
(Het probleem had ik ook zonder bridge mode).
Om de zoveel tijd heb ik geen verbinding (telefonie en internet) en moet ik mijn modem handmatig aan en uit zetten om weer verbinding te krijgen.

Zojuist is er een monteur langs geweest en volgens hem is alles binnenshuis goed aangesloten en hij kon geen uitval van de modem vinden de afgelopen week (samen met een collega via de telefoon).
Op de vraag waarom ik de afgelopen week 2 keer geen verbinding had en mijn modem moest resetten konden beide niet antwoorden.
Iemand toevallig een idee hoe ik het probleem kan verhelpen?
Om de zoveel tijd heb ik geen verbinding (telefonie en internet) en moet ik mijn modem handmatig aan en uit zetten om weer verbinding te krijgen.

Zojuist is er een monteur langs geweest en volgens hem is alles binnenshuis goed aangesloten en hij kon geen uitval van de modem vinden de afgelopen week (samen met een collega via de telefoon).
Op de vraag waarom ik de afgelopen week 2 keer geen verbinding had en mijn modem moest resetten konden beide niet antwoorden.
Simpele oplossing, modem resetten.ChiMan schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:53:
Sinds een aantal maanden ben ik verhuisd en ondervind ik een probleem met mijn Ziggo verbinding.
[afbeelding]
In het kader van: Ik heb een Volkswagen Polo die een raar geluid maakt en als ik de motor uit en aan zet is het weg. Rara was is het. Wil je meer info geven.
Je zegt heel veel maar geeft als info: Je bent net verhuisd en hebt een TC7200 in Bridge, je hebt af en toe geen internet een de monteur kan niets vinden, resetten lost het op. Je zegt niets waar we iets mee kunnen.
- Hoe ziet je Coax installatie eruit?
- Wat zijn de signaalwaardes uit je modem?
- Hoe is de installatie na je modem?
- Wat constateer je dat wegvalt. Is het daadwerkelijk het modem of zou het toch het apparaat er achter zijn die niet lekker werkt? Denk bijvoorbeeld aan het niet goed uitvoeren van een DHCP request bij een bestaande verbinding.
Deze antwoorden had je zelf aan kunnen leveren als je de topic alert had gelezen. Met minimale details kan niemand iets.
Je hebt helemaal gelijk Mediazoo!MediaZoo schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:18:
[...]
- Hoe ziet je Coax installatie eruit?
- Wat zijn de signaalwaardes uit je modem?
- Hoe is de installatie na je modem?
- Wat constateer je dat wegvalt. Is het daadwerkelijk het modem of zou het toch het apparaat er achter zijn die niet lekker werkt? Denk bijvoorbeeld aan het niet goed uitvoeren van een DHCP request bij een bestaande verbinding.
Hierbij wat meer informatie:
- Coax installatie
In de meterkast is de AOP en de TC7200 modem. Er gaat een kabel vanaf de AOP naar een splitter. Een kabel gaat direct naar mijn TV en de andere naar de modem.
- Signaalwaardes
Downstream

Upstream

-Installatie na de modem

Logfile
2017-11-10 08:43:15: [Info] TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=c4:27:95:1c:93:27;CMTS-MAC=9... 2017-11-10 08:43:15: [Warn] DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC... 2017-11-10 08:43:11: [Info] Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 2017-11-10 08:43:00: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q... 2017-11-10 08:42:58: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f... 2017-11-10 08:42:56: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q... 2017-11-10 08:41:39: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... 2017-11-10 08:41:39: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q... 2017-11-10 08:41:19: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... 2017-11-10 08:41:19: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q... 2017-11-10 08:41:00: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... 2017-11-10 08:41:00: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q... 2017-11-10 08:40:40: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... 2017-11-10 08:40:40: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q... 2017-11-10 08:39:35: [Warn] MDD message timeout;CM-MAC=c4:27:95:1c:93:27;CMTS-MAC=94:d4:6... 2017-11-10 08:39:35: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q... 2017-11-09 17:06:39: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 2017-11-09 17:06:39: [Warn] Unicast DSID PSN startup error 2017-11-09 17:05:23: [Info] TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=c4:27:95:1c:93:27;CMTS-MAC=9... 2017-11-09 17:05:22: [Warn] DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC... 2017-11-09 17:05:17: [Info] Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 2017-11-09 17:05:13: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 2017-11-09 17:05:10: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=c4:27:95:1c... 2017-11-09 17:04:55: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... 2017-11-09 17:02:45: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 2017-11-09 00:19:06: [Info] TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=c4:27:95:1c:93:27;CMTS-MAC=9... 2017-11-09 00:19:05: [Warn] DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC... 2017-11-09 00:19:03: [Info] Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 2017-11-09 00:18:58: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 2017-11-09 00:18:46: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=c4:27:95:1c... 2017-11-09 00:18:40: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC... 2017-11-09 00:18:34: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=c4:27:95:1c... |
Ik denk dat serienummer en mac direct aan elkaar vast zitten. Op zich zou dit een beperking zijn waardoor je een modem met onbekend serienummer niet kan registreren (staat niet in de tabel).MediaZoo schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:53:
[...]
In fUPC is er controle op serienummer en mac. Met serienummer alleen werkt het niet. Ik zou niet weten in hoeverre config files verschillen. Ze hoeven natuurlijk alleen snelheid, eventuele telefonie en bridge/routermodus, vast ip/dhcp te bevatten. Firmware regelt de rest van het modem.
offtopic:
Met integratie van systemen kan je een modem dat uit fUPC gebied komt mogelijk activeren.
Mijn lezing van wat documentatie is dat de registratie van modems niet CMTS specifiek is. Config komt van een TFTP server. En Cisco geeft als failure mode routing issues between TFTP server and CMTS.
Ik kan mij voorstellen dat Ziggo maar één instantie van de provisioning software (bv Cisco Prime Cable Provisioning) draait per gebied. Of zelfs maar één instantie voor heel Ziggo. Ik ga binnenkort een modem testen in een andere provincie
Het is van de standaard config van een modem type afhankelijk of/hoe hij omhoog komt. Bij CB in fZiggo gebied: Online met 256/256 in bridge mode
[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 10-11-2017 11:13 ]
Het zou volslagen belachelijk zijn als je van een DCR8111 komt naar een box te gaan die niet kan opnemen. Dus hoe jij dat een extraatje noemt....jongetje schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:26:
[...]
Dat is ook logisch, die mediabox XL hoor bij een ander abonnement. Lijkt me met de huurstructuur op zich niet erg om een refurbished apparaat te krijgen. Het is natuurlijk ook een beetje onzin om van iedereen die weggaat of een hoger tv abonnement zijn oude decoder weg te gooien. Maar ze moeten wel een werkende decoder leveren waar je in principe niet mee hoeft op te nemen (daar is nu officieel alleen de Mediabox XL voor) dus dat is een extraatje. Ik heb een Humax gekregen met een enkele tunes van Ziggo bij mijn abonnement (ik gebruik alleen de decoders die ik nog in gebruik had met opname mogelijkheid).
En daarbij komt dat ze in de vooraf gestuurde brief riepen een NIEUWE box te verstrekken, voorbereid op de toekomst. Omdat de DCR8111 niet meer mee zou kunnen. Puntje bij paaltje sturen ze een box die minder kan, gebruikt is en kapot is. En kan je de vorige gewoon blijven gebruiken.
Tot slot stond er in de Ziggo systemen "klant wil nieuwe box" terwijl er nooit iets aangevraagd is door mijzelf.
Upgraden naar een Mediabox XL abo zie ik dan ook niet zitten, aangezien ik dan nog 10 euro duurder uit ben per maand, geen idee waarom eigenlijk als je de abonnementen naast elkaar legt.
Dat snap ik. Het voordeel is dat je opnames kunt maken en movies & series erbij krijgt, maar daar zit ik net als jij niet op te wachten.W00fer schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:05:
[...]
Upgraden naar een Mediabox XL abo zie ik dan ook niet zitten, aangezien ik dan nog 10 euro duurder uit ben per maand, geen idee waarom eigenlijk als je de abonnementen naast elkaar legt.
Opnames kan ik al. En movies huren ook of is dit een andere dienst?jongetje schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:29:
[...]
Dat snap ik. Het voordeel is dat je opnames kunt maken en movies & series erbij krijgt, maar daar zit ik net als jij niet op te wachten.
Ik heb alleen de apps niet zoals Netflix.
Daarvoor kan je een Chromecast gebruiken eventueelW00fer schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:48:
[...]
Opnames kan ik al. En movies huren ook of is dit een andere dienst?
Ik heb alleen de apps niet zoals Netflix.
2250 WP Zuid PVoutput
Net even een fijne discussie gehad met een arrogante kerel op de afdeling Opzeggingen.
Net zoals velen heb ik, afgelopen mei, gebeld om het contract (op dat moment allang een maandcontract) op te zeggen na de aangekondige prijsverhogingen.
Net zoals velen dus ook een korting aangeboden gekregen in de vorm van 6 maand voor 34.95 EUR. Hierbij is in het hele telefonsche gesprek niet vermeld dat het om een NIEUW jaarcontract ging. Had ik dit geweten, dan was ik namelijk niet op het aanbod ingegaan, aangezien ik een nieuwbouwwoning in aanbouw had destijds (inmiddels opgeleverd).
Vandaag wou ik bellen om het contract te beëindigen toen ik dus hoorde dat mijn eerstvolgende opzegdatum mei 2018 was. Ik heb hierbij verteld dat ik destijds (mei 2017) telefonisch had gebeld en telefonisch ben ingegaan op een aanbod van 6 maand voor 34.95 EUR korting en dat hierbij mij niet is verteld dat het om een vernieuwing van het contract ging met een jaar looptijd.
De beste arrogante man hield voet bij stuk en zei dat dat 'gewoon' in de orderbevestiging stond. Hierbij negeerde hij mijn hele verhaal dat ik dus telefonisch hetgeen heb afgesloten en dat dat hierin mij niet is verteld hierover.
Ik heb nadien wel de genoemde orderbevestiging ontvangen via mail inderdaad, maar daarbij niet gezien dat daarin stond dat het om een nieuw jaarcontract ging. Stom stom natuurlijk, maar mag ik dan niet verwachten dat ik telefonisch dan daarover hoor ingelicht te worden?
Ik vroeg nog of de gesprekken opgenomen worden en of dat ze dan maar het gepsrek van mei 2017 moesten terugluisteren, deze hadden ze uiteraard niet meer.
Hebben meerdere tweakers ervaringen hiermee? Heb ik bepaalde rechten? Het is onhandig van mijzelf geweest om niet de orderbevestiging duidelijk na te lezen destijds, maar als een medewerker mij telefonisch een aanbod doet in de vorm van "bestaande klanten kunnen wij een korting van 6 maanden voor 34.95 euro aanbieden" zonder daarbij te vermelden dat het om een nieuw contract gaat, is toch op z'n minst misleidend/oplichting?
Net zoals velen heb ik, afgelopen mei, gebeld om het contract (op dat moment allang een maandcontract) op te zeggen na de aangekondige prijsverhogingen.
Net zoals velen dus ook een korting aangeboden gekregen in de vorm van 6 maand voor 34.95 EUR. Hierbij is in het hele telefonsche gesprek niet vermeld dat het om een NIEUW jaarcontract ging. Had ik dit geweten, dan was ik namelijk niet op het aanbod ingegaan, aangezien ik een nieuwbouwwoning in aanbouw had destijds (inmiddels opgeleverd).
Vandaag wou ik bellen om het contract te beëindigen toen ik dus hoorde dat mijn eerstvolgende opzegdatum mei 2018 was. Ik heb hierbij verteld dat ik destijds (mei 2017) telefonisch had gebeld en telefonisch ben ingegaan op een aanbod van 6 maand voor 34.95 EUR korting en dat hierbij mij niet is verteld dat het om een vernieuwing van het contract ging met een jaar looptijd.
De beste arrogante man hield voet bij stuk en zei dat dat 'gewoon' in de orderbevestiging stond. Hierbij negeerde hij mijn hele verhaal dat ik dus telefonisch hetgeen heb afgesloten en dat dat hierin mij niet is verteld hierover.
Ik heb nadien wel de genoemde orderbevestiging ontvangen via mail inderdaad, maar daarbij niet gezien dat daarin stond dat het om een nieuw jaarcontract ging. Stom stom natuurlijk, maar mag ik dan niet verwachten dat ik telefonisch dan daarover hoor ingelicht te worden?
Ik vroeg nog of de gesprekken opgenomen worden en of dat ze dan maar het gepsrek van mei 2017 moesten terugluisteren, deze hadden ze uiteraard niet meer.
Hebben meerdere tweakers ervaringen hiermee? Heb ik bepaalde rechten? Het is onhandig van mijzelf geweest om niet de orderbevestiging duidelijk na te lezen destijds, maar als een medewerker mij telefonisch een aanbod doet in de vorm van "bestaande klanten kunnen wij een korting van 6 maanden voor 34.95 euro aanbieden" zonder daarbij te vermelden dat het om een nieuw contract gaat, is toch op z'n minst misleidend/oplichting?
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Ik denk eerlijk gezegd dat je inderdaad helaas pech hebt.Yellowneck schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:48:
Net even een fijne discussie gehad met een arrogante kerel op de afdeling Opzeggingen.
Men bied een contract aan van 6 maanden voor €34,95 en daarna de reguliere prijs.
Even niet arrogant en beledigend naar jouw bedoelt, maar als je nadenkt dat gaat een bedrijf je geen korting geven als je na 6 maanden weg zult gaan.
Wellicht dat de medewerker daar destijds niet duidelijk in is geweest, maar als je zelf logisch nadenkt gaat een bedrijf zoals ik eerder aangaf geen korting geven voor een half jaar als je daarna weg gaat.
Het is toch nog even de tijd uitzitten.
2250 WP Zuid PVoutput
Nouja, het is voor het bedrijf nog 6 maand extra langer inkomsten van een abonnee die anders al wegloopt naar een concurrent. En ik geloof niet dat 34.95 verliesgevend is voor hun voor bestaande abonnees waar alles al is opgeleverd en actief is. Dus logisch nadenken is vrij breed in dit gevalMdO82 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:52:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat je inderdaad helaas pech hebt.
Men bied een contract aan van 6 maanden voor €34,95 en daarna de reguliere prijs.
Even niet arrogant en beledigend naar jouw bedoelt, maar als je nadenkt dat gaat een bedrijf je geen korting geven als je na 6 maanden weg zult gaan.
Wellicht dat de medewerker daar destijds niet duidelijk in is geweest, maar als je zelf logisch nadenkt gaat een bedrijf zoals ik eerder aangaf geen korting geven voor een half jaar als je daarna weg gaat.
Het is toch nog even de tijd uitzitten.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Jij hebt gewoon de plicht om je gegevens te checken, dat heb je zelf verzuimd en nu zoek je een uitweg.Yellowneck schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:48:
Natuurlijk heb je een jaarcontract als je 6 maanden korting krijgt, anders is het geen korting meer maar een vaste lage pakketprijs.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Tikje naief toch in deze tijdYellowneck schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:48:
Je kan het pakket gewoon meeverhuizen tot mei, en dan opzeggen. Als je gelukt hebt dat het geen ziggo gebied is in je nieuwe woning, dan mag je alsnog op zeggen.
Tuurlijk zoek ik een uitweg, want ik voel mij misleid. Als een medewerker je een aanbod doet door te zeggen "maar we kunnen je 6 maanden korting aanbieden" zonder daarbij te vermelden dat het om een nieuw contract gaat, is wel erg smerig.Martinusz schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:06:
[...]
Jij hebt gewoon de plicht om je gegevens te checken, dat heb je zelf verzuimd en nu zoek je een uitweg.
Eenmalig 6 maand korting een vaste lage pakketprijs. Iets tijdelijks lijkt me niet vast. Ze kunnen toch prima bestaande klanten eenmalig 6 maand een korting aanbieden, om zo nog 6 maand langer deze abonnee vast te houden, of zelfs langer als deze zich bedenkt tijdens deze 6 maand (om vervolgens niet meer op te zeggen). Ik was oprecht in de veronderstelling dat het een dergelijke actie was. Om bestaande klanten niet te ontzienNatuurlijk heb je een jaarcontract als je 6 maanden korting krijgt, anders is het geen korting meer maar een vaste lage pakketprijs.
Meeverhuizen is helaas geen optie. Is al een glasvezel actief in het nieuwe huis. (tijdelijk twee huizen ivm verbouwingstormfly schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:10:
[...]
Tikje naief toch in deze tijd![]()
Je kan het pakket gewoon meeverhuizen tot mei, en dan opzeggen. Als je gelukt hebt dat het geen ziggo gebied is in je nieuwe woning, dan mag je alsnog op zeggen.
[ Voor 12% gewijzigd door Yellowneck op 10-11-2017 20:31 ]
Hier is het een parade van UPC en Ziggo SSIDs en het is hier toch echt Ziggo gebied (ex Casema).ANdrode schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:37:
[...]
Ik zou ook verwachten dat een modem uit fUPC gebied het niet doet in fZiggo gebied maar je weet het nooit helemaal zeker. Maar je hebt het dus een keer geprobeerd

Ik heb overigens sinds einde middag mijn broodtrommel weer in bridge mode.
Wat een verademing gewoon weer pfSense en Netgear 7000 als WAP; geen gedoe met verbindingsuitval.
[ Voor 14% gewijzigd door Uberprutser op 10-11-2017 20:34 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Nou betalen tot mei moet je toch, ik geloof niet dat ze je iets kwijtschelden. Ik zou hem wel mee verhuizen, mits er coax ligt, want dan is het mee verhuizen (althans betalen) verplicht in je resterende contractperiode. Als er helemaal geen coax ligt dan kan je er zo onderuit.Yellowneck schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:22:
Meeverhuizen is helaas geen optie. Is al een glasvezel actief in het nieuwe huis. (tijdelijk twee huizen ivm verbouwing)
Ziggo over coax en ISP-X over glasvezel kan prima naast elkaar bestaan. Als je toch betaald, waarom dan niet als WAN2 backup line positioneren in je nieuwe huis
De bevestiging van je nieuwe afspraak is je per mail toegestuurd en daarin staat, zoals je al aangaf, dat het om een jaarcontract gaat. Dat je verzuimd hebt om de mail goed door te lezen, waarbij je destijds direct had kunnen reageren en de boel ongedaan laten maken, daar zit eigenlijk je probleem. Het heeft niets met "smerig" te maken maar eigenlijk enkel met een slordigheid/nalatigheid? Ik neem aan dat je je contract af kunt kopen als je zou willen (korting terugbetalen o.i.d.)?Yellowneck schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:22:
[...]
Tuurlijk zoek ik een uitweg, want ik voel mij misleid. Als een medewerker je een aanbod doet door te zeggen "maar we kunnen je 6 maanden korting aanbieden" zonder daarbij te vermelden dat het om een nieuw contract gaat, is wel erg smerig.
[knip]
Testing, one, two ...
Ja verhuizen is noodoplossing inderdaad. In het nieuwe huis ook gewoon een coax aansluiting, dan heb ik wel bijna een gigabit downlinkstormfly schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:43:
[...]
Nou betalen tot mei moet je toch, ik geloof niet dat ze je iets kwijtschelden. Ik zou hem wel mee verhuizen, mits er coax ligt, want dan is het mee verhuizen (althans betalen) verplicht in je resterende contractperiode. Als er helemaal geen coax ligt dan kan je er zo onderuit.
Ziggo over coax en ISP-X over glasvezel kan prima naast elkaar bestaan. Als je toch betaald, waarom dan niet als WAN2 backup line positioneren in je nieuwe huis
Een andere optie is het abonnement wijzigen naar het goedkoopste abonnement, zodat de dubbele lasten enigszins meevallen. Maar weet niet of dat mogelijk is binnen het 'eerste' jaar.
Het zou Ziggo sieren om gewoon eerlijk en transparant te zijn bij het doen van dergelijke aanbiedingen door erbij te vermelden dat het om een vernieuwing van het contract gaat met een jaar looptijd. Het (opzettelijk) verzwijgen van deze feit om het gras groener te laten lijken dan het is, vind ik gewoon smerig. Uiteraard ben ik zelf nalatig geweest en dat heb ik nergens ontkend.hardware-lover schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:54:
[...]
De bevestiging van je nieuwe afspraak is je per mail toegestuurd en daarin staat, zoals je al aangaf, dat het om een jaarcontract gaat. Dat je verzuimd hebt om de mail goed door te lezen, waarbij je destijds direct had kunnen reageren en de boel ongedaan laten maken, daar zit eigenlijk je probleem. Het heeft niets met "smerig" te maken maar eigenlijk enkel met een slordigheid/nalatigheid? Ik neem aan dat je je contract af kunt kopen als je zou willen (korting terugbetalen o.i.d.)?
Contract afkopen kan altijd inderdaad, dan hoef je niet je korting terug te betalen, maar betaal je gewoon de resterende maanden tot einde looptijd contract.
Indien er niets te regelen valt, zal het waarschijnlijk verhuizen worden (mag ik dit keer aannemen dat dit kosteloos is en zonder haken en ogen. De website van Ziggo vermeld niets over eventuele kosten hiervan, maar vermeld ook niet explicitiet dat het gratis is), of ik het laat het overnemen door de nieuwe bewoner (met de beetje administratiekosten die erbij komen kijken)
[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 10-11-2017 21:05 ]
Ik zou hem aanpassen je abbo, zit je er nog een jaar aan vastYellowneck schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:02:
[...]
Ja verhuizen is noodoplossing inderdaad. In het nieuwe huis ook gewoon een coax aansluiting, dan heb ik wel bijna een gigabit downlink![]()
Een andere optie is het abonnement wijzigen naar het goedkoopste abonnement, zodat de dubbele lasten enigszins meevallen. Maar weet niet of dat mogelijk is binnen het 'eerste' jaar.
[...]
Het zou Ziggo sieren om gewoon eerlijk en transparant te zijn bij het doen van dergelijke aanbiedingen door erbij te vermelden dat het om een vernieuwing van het contract gaat met een jaar looptijd. Het (opzettelijk) verzwijgen van deze feit om het gras groener te laten lijken dan het is, vind ik gewoon smerig. Uiteraard ben ik zelf nalatig geweest en dat heb ik nergens ontkend.
Contract afkopen kan altijd inderdaad, dan hoef je niet je korting terug te betalen, maar betaal je gewoon de resterende maanden tot einde looptijd contract.
Indien er niets te regelen valt, zal het waarschijnlijk verhuizen worden (mag ik dit keer aannemen dat dit kosteloos is en zonder haken en ogen. De website van Ziggo vermeld niets over eventuele kosten hiervan, maar vermeld ook niet explicitiet dat het gratis is), of ik het laat het overnemen door de nieuwe bewoner (met de beetje administratiekosten die erbij komen kijken)
En nogmaals er is niets verzwegen, je hebt de details gewoon in je mailbox gehad. Verzwijgen zou betekenen dat je 0 info erover hebt gehad, maar dat heb je wel maar niet gelezen.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 10-11-2017 21:17 ]
Het laatste wat ik er over zeg. Maar de mail van feb 2017 die ik ontving heeft als onderwerp regel " Bevestiging van uw contractsverlenging" Dat onderwerp prikkelt direct tot doorlezen van de email, om te kijken waar ik mondeling akkoord op heb gegeven klopt.Yellowneck schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:02:
[...]
Het zou Ziggo sieren om gewoon eerlijk en transparant te zijn bij het doen van dergelijke aanbiedingen door erbij te vermelden dat het om een vernieuwing van het contract gaat met een jaar looptijd. Het (opzettelijk) verzwijgen van deze feit om het gras groener te laten lijken dan het is, vind ik gewoon smerig. Uiteraard ben ik zelf nalatig geweest en dat heb ik nergens ontkend.
Het lijkt mij niet dat ze in mei 2017 met die mail bevestigingen zijn gestopt? Ik neem vooralsnog aan dat Ziggo keurig heeft gehandeld. En jij misschien iets te druk was met keukens, loze leidingen en behang uitzoeken, zodat je de mail misschien gemist hebt
Ziggo sluit kantoren
De provider sluit 8 kantoren en daarmee gaan waarschijnlijk 80 arbeidsplaatsen verloren.
Bron: RTV Noord
Of dit een hoax is mag je zelf bepalen... aangezien er niet veel informatie over dit onderwerp is.
De provider sluit 8 kantoren en daarmee gaan waarschijnlijk 80 arbeidsplaatsen verloren.
Of dit een hoax is mag je zelf bepalen... aangezien er niet veel informatie over dit onderwerp is.
Het voorgenomen besluit dat er nu ligt, is dat de interne call centers in Heerhugowaard, Eindhoven en Rotterdam hun werkzaamheden doorzetten in Leeuwarden of Nijmegen. In feite betekent dit dat de mensen in HHW, EH en RD gewoon een socaal plan in gaan, dus reken maar op heel wat meer dan 80 man die er uit gaat.PE4000 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 07:51:
Ziggo sluit kantoren
Daarnaast sluiten er nog wat tech hub (Rijswijk oa), maar die worden volgens mij vooral als standplaats voor monteur gebruikt.
Hoe dan ook, verwacht niet al te veel van de interne helpdesk van fZiggo de komende tijd. Van wat ik heb gehoord is de motivatie daar tot op een dieptepunt gedaald.
Het bleek inderdaad een setting in het codec pack te zijn.Saturnus schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:06:
[...]
Misschien heb ik codec-problemen omdat er DRM op zit.
Ik heb een paar dagen het Shark007 pakket geïnstalleerd.
Een jaar terug was dat geen punt op W7.
Verwijderd
Nope, geen oplichting, niet netjes dat wel. Bij telefonisch verkoop is men natuurlijk wel verplicht je een mail te sturen met de gemaakte afspraken. En die heb je gehad. Lezen, lezen, lezen.Yellowneck schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:48:
Overigens heb ik altijd net als Ziggo zelf een opname app meelopen, dan is het nooit zijn woord tegen het mijne. Het is triest, maar de wereld zit zo in elkaar. Heb er bij een discussie met Siemens al een keer wat aan gehad. Welles, nietes enz enz....
Ik ben overigens heel blij met mijn nog grotere korting dan jij

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2017 18:04 ]
En doe je dat dan ook netjes melden zoals Ziggo dat doet want anders is het strafbaar.Overigens heb ik altijd net als Ziggo zelf een opname app meelopen, dan is het nooit zijn woord tegen het mijne. Het is triest, maar de wereld zit zo in elkaar. Heb er bij een discussie met Siemens al een keer wat aan gehad. Welles, nietes enz enz....
[ Voor 3% gewijzigd door Gogol op 12-11-2017 00:48 ]
Zolang hij het niet openbaar maakt is het niet strafbaar. Zonder toestemming het opgenomen gesprek in de openbaarheid brengen, zou een schending van de privacyregels zijn.Gogol schreef op zondag 12 november 2017 @ 00:47:
[...]
En doe je dat dan ook netjes melden zoals Ziggo dat doet want anders is het strafbaar.
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
In het privaatrecht zijn alle vormen van waarheidsvinding toegestaan. Ook een opname die wordt gemaakt zonder jouw instemming, mits jij degene bent die de gegevens verwerkt. Worden deze door een derde verwerkt ben je verplicht van te voren te melden. Oftewel neem dit soort gesprekken op!
Gogol schreef op zondag 12 november 2017 @ 00:47:
[...]
En doe je dat dan ook netjes melden zoals Ziggo dat doet want anders is het strafbaar.
Terugkomend op mijn vraag.ChiMan schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:47:
[...]
Je hebt helemaal gelijk Mediazoo!
Hierbij wat meer informatie:
- Coax installatie
In de meterkast is de AOP en de TC7200 modem. Er gaat een kabel vanaf de AOP naar een splitter. Een kabel gaat direct naar mijn TV en de andere naar de modem.
- Signaalwaardes
Downstream
[afbeelding]
Upstream
[afbeelding]
-Installatie na de modem
[afbeelding]
Logfile
2017-11-10 08:43:15: [Info] TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=c4:27:95:1c:93:27;CMTS-MAC=9...
2017-11-10 08:43:15: [Warn] DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
2017-11-10 08:43:11: [Info] Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
2017-11-10 08:43:00: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
2017-11-10 08:42:58: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...
2017-11-10 08:42:56: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
2017-11-10 08:41:39: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2017-11-10 08:41:39: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
2017-11-10 08:41:19: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2017-11-10 08:41:19: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
2017-11-10 08:41:00: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2017-11-10 08:41:00: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
2017-11-10 08:40:40: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2017-11-10 08:40:40: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
2017-11-10 08:39:35: [Warn] MDD message timeout;CM-MAC=c4:27:95:1c:93:27;CMTS-MAC=94:d4:6...
2017-11-10 08:39:35: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
2017-11-09 17:06:39: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2017-11-09 17:06:39: [Warn] Unicast DSID PSN startup error
2017-11-09 17:05:23: [Info] TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=c4:27:95:1c:93:27;CMTS-MAC=9...
2017-11-09 17:05:22: [Warn] DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
2017-11-09 17:05:17: [Info] Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
2017-11-09 17:05:13: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2017-11-09 17:05:10: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=c4:27:95:1c...
2017-11-09 17:04:55: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2017-11-09 17:02:45: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2017-11-09 00:19:06: [Info] TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=c4:27:95:1c:93:27;CMTS-MAC=9...
2017-11-09 00:19:05: [Warn] DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
2017-11-09 00:19:03: [Info] Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
2017-11-09 00:18:58: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2017-11-09 00:18:46: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=c4:27:95:1c...
2017-11-09 00:18:40: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2017-11-09 00:18:34: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=c4:27:95:1c...
Gisteravond 2 keer een verbindingsprobleem. Ditmaal hoefde ik niet te resetten.
Het logfile:
2017-11-12 22:04:04: [Info] Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 2017-11-12 22:03:48: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... 2017-11-12 22:01:38: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 2017-11-12 21:43:05: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... 2017-11-12 21:42:17: [Info] TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=c4:27:95:1c:93:27;CMTS-MAC=9... 2017-11-12 21:42:16: [Warn] DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC... 2017-11-12 21:42:12: [Info] Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 2017-11-12 21:42:07: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 2017-11-12 21:42:03: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=c4:27:95:1c... 2017-11-12 21:41:20: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 2017-11-12 21:41:12: [Major] Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries... 2017-11-12 21:41:12: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 2017-11-12 21:41:12: [Major] Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries... 2017-11-12 21:41:12: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 2017-11-12 21:41:12: [Major] Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries... 2017-11-12 21:41:12: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 2017-11-12 21:40:26: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... 2017-11-12 21:39:37: [Info] TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=c4:27:95:1c:93:27;CMTS-MAC=9... 2017-11-12 21:39:36: [Warn] DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC... 2017-11-12 21:39:32: [Info] Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 2017-11-12 21:39:23: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=c4:27:95:1c... 2017-11-12 21:39:03: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... 2017-11-12 21:36:53: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... |
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Wat zijn de ervaringen in de praktijk met de Connect Box vergeleken met een goeie router zoals de Netgear R7000? Ik heb de Connect Box net aangesloten, en de wifi signaalsterkte eens vergeleken met de Netgear. De Ziggo lijkt net zo sterk door het hele huis. De vraag is dus of die R7000 nog wel nut heeft.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Mijn ervaring?Exirion schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:14:
Wat zijn de ervaringen in de praktijk met de Connect Box vergeleken met een goeie router zoals de Netgear R7000? Ik heb de Connect Box net aangesloten, en de wifi signaalsterkte eens vergeleken met de Netgear. De Ziggo lijkt net zo sterk door het hele huis. De vraag is dus of die R7000 nog wel nut heeft.
Die is prima met de connect box, signaalsterkte uitstekend, verder ook geen problemen.
Mijn Linksys is sindsdien ook stof aan het happen, ben dus ook uit bridge modus gegaan en gewoon de connect box gaan gebruiken
Mjah, zoiets dacht ik al. Misschien moet ik maar eens de stap gaan nemen om een open firmware op die R7000 te installeren, zodat ie nog meerwaarde heeft. Ze brengen tweedehands nog wel wat op (de beschermfolie heb ik er zelfs nog op zitten) maar het is me het gedoe met Marktplaats niet waard.Martinusz schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:17:
Mijn ervaring?
Die is prima met de connect box, signaalsterkte uitstekend, verder ook geen problemen.
Mijn Linksys is sindsdien ook stof aan het happen, ben dus ook uit bridge modus gegaan en gewoon de connect box gaan gebruiken
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Het ligt ook aan wat je ermee doet natuurlijk, ik doe verder niks bijzonders in ons netwerk, gewoon huis-tuin-en-keuken gebruik dus. Die eerdere eigen router had ik alleen omdat de wifi van de Cisco zo dramatisch was, dat probleem is nu voorbij met de Connectbox. Ook lag/jitter etc. geen last van, omdat ik geen die hard gamer benExirion schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:20:
[...]
Mjah, zoiets dacht ik al. Misschien moet ik maar eens de stap gaan nemen om een open firmware op die R7000 te installeren, zodat ie nog meerwaarde heeft. Ze brengen tweedehands nog wel wat op (de beschermfolie heb ik er zelfs nog op zitten) maar het is me het gedoe met Marktplaats niet waard.
Ik heb net even getest met m'n Macbook Pro en hij doet het over wifi minstens zo goed als de R7000. Toch heb ik besloten om bij de R7000 te blijven omdat ik allemaal dingen heb ingesteld voor veel apparaten in het netwerk(static DHCP e.d.) en verder ben ik vooral niet zo dol op apparaten van service providers voor dit soort dingen. Wie weet wat voor backdoors en logging er allemaal in dat ding zitten.Martinusz schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:23:
Het ligt ook aan wat je ermee doet natuurlijk, ik doe verder niks bijzonders in ons netwerk, gewoon huis-tuin-en-keuken gebruik dus. Die eerdere eigen router had ik alleen omdat de wifi van de Cisco zo dramatisch was, dat probleem is nu voorbij met de Connectbox. Ook lag/jitter etc. geen last van, omdat ik geen die hard gamer ben
Om hier nog even op terug te komen, ik heb deze kabel besteld, en dat werkt top. Gaat inderdaad zo over het schroefdraad heen, en de verbinding is prima! De verzending laat wel even op zich wachten, maar je hebt dan wel wat.. Bedankt voor de tip!MediaZoo schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:35:
[...]
Deze? https://www.coaxkabelwink...nector-4glte-afscherming/
Die is er 100% zeker geschikt voor.
Verwijderd
Inmiddels ben ik al bijna 10 jaar Ziggo lid. Nogal wiedes als je in het voormalig Essent/AtHome gebied woont, dat na die fusie al van Ziggo was. We hadden het Internet Max pakket, maar de oude Cisco modem ging eigenlijk nooit boven de 90Mbit/s, terwijl 250Mbit/s de beloofde downloadsnelheid was. De 25Mbit/s uploadsnelheid ging dan wel weer prima.
Maar nu Internet Max naar 400Mbit/s down - 40Mbit/s up is opgewaardeerd, hebben we maar die twee euro meer per maand voor lief genomen en ons pakket er op aangepast. Daarbij kwam dus ook een nieuwe modem, Ziggo's Connect Box, aan te pas. Maandag zou hij er zijn, maar uiteraard komt PostNL rond de tijd dat niemand thuis is. Idem dito dinsdag, en bij Track en Trace stond dat het de volgende dag na 15.00 op te halen is bij het lokale servicepunt, de servicebalie van de AH. Onzin natuurlijk, want de servicebalie is na de aflevertijd van 17.00 voor zulke pakketjes nog gewoon open, dus die avond had ik mijn pakketje nog gewoon in handen.
Na wat gepruts en het verwijderen van onze eigen router (de oude Cisco modem was ook alleen modem, geen WiFi/Router functies dus), werkte het prima. Het was alsnog mijn idee om zodra ik een beetje een betere router heb de Ziggo Connect Box puur in bridge mode te gebruiken, maar het goedkope routertje dat we nu al hadden is toch waarschijnlijk niet veel beter dan wat er in de CB al zit.
Maar goed, toen werd ik tijdens een gesprek met een onlinevriend over de nieuwe modem, verteld over de ellende met de Intel Puma 6 chipset, wat dus ook in de Arris CB zit. Ai, ai, ai.
Vooral voor een onlinegamert zoals ik, die veel FPS games speelt, is dit geen leuk vooruitzicht. En ik word al helemaal niet blij van het feit dat een DoS-fix pas in April(!!!) wordt uitgebracht.
Dus all is not well. Maar omdat ik in voormalig Ziggo gebied zit, heb ik gelezen dat de Technicolor TC7210, die Ziggo ook aanbiedt, hier zou moeten werken. Ziggo zegt zelf dat de 7210 max 500Mbit/s doet, dus ook dat is geen probleem, en geen Puma 6 chipset. Het liefste kies ik zelf een modem/router uit, maar ja, dat kan anno 2017 nog steeds niet wegens vage, zwakke wetgeving.
Denk dat ik mijn vrije dag morgen maar even ga besteden om bij Ziggo te gaan vragen of ik de CB voor een TC7210 kan omruilen. Een beetje veel zeiken over de technische problemen en (mogelijke) onveiligheid van de Puma 6 chipset en veel technische termen gebruiken, en dan denk ik dat het wel goed moet komen
Maar nu Internet Max naar 400Mbit/s down - 40Mbit/s up is opgewaardeerd, hebben we maar die twee euro meer per maand voor lief genomen en ons pakket er op aangepast. Daarbij kwam dus ook een nieuwe modem, Ziggo's Connect Box, aan te pas. Maandag zou hij er zijn, maar uiteraard komt PostNL rond de tijd dat niemand thuis is. Idem dito dinsdag, en bij Track en Trace stond dat het de volgende dag na 15.00 op te halen is bij het lokale servicepunt, de servicebalie van de AH. Onzin natuurlijk, want de servicebalie is na de aflevertijd van 17.00 voor zulke pakketjes nog gewoon open, dus die avond had ik mijn pakketje nog gewoon in handen.
Na wat gepruts en het verwijderen van onze eigen router (de oude Cisco modem was ook alleen modem, geen WiFi/Router functies dus), werkte het prima. Het was alsnog mijn idee om zodra ik een beetje een betere router heb de Ziggo Connect Box puur in bridge mode te gebruiken, maar het goedkope routertje dat we nu al hadden is toch waarschijnlijk niet veel beter dan wat er in de CB al zit.
Maar goed, toen werd ik tijdens een gesprek met een onlinevriend over de nieuwe modem, verteld over de ellende met de Intel Puma 6 chipset, wat dus ook in de Arris CB zit. Ai, ai, ai.

Vooral voor een onlinegamert zoals ik, die veel FPS games speelt, is dit geen leuk vooruitzicht. En ik word al helemaal niet blij van het feit dat een DoS-fix pas in April(!!!) wordt uitgebracht.

Dus all is not well. Maar omdat ik in voormalig Ziggo gebied zit, heb ik gelezen dat de Technicolor TC7210, die Ziggo ook aanbiedt, hier zou moeten werken. Ziggo zegt zelf dat de 7210 max 500Mbit/s doet, dus ook dat is geen probleem, en geen Puma 6 chipset. Het liefste kies ik zelf een modem/router uit, maar ja, dat kan anno 2017 nog steeds niet wegens vage, zwakke wetgeving.
Denk dat ik mijn vrije dag morgen maar even ga besteden om bij Ziggo te gaan vragen of ik de CB voor een TC7210 kan omruilen. Een beetje veel zeiken over de technische problemen en (mogelijke) onveiligheid van de Puma 6 chipset en veel technische termen gebruiken, en dan denk ik dat het wel goed moet komen
Je bent geen lid, maar klant bij Ziggo. Ziggo is een B.V. geen vereniging.Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:58:
Inmiddels ben ik al bijna 10 jaar Ziggo lid. Nogal wiedes als je in het voormalig Essent/AtHome gebied woont, dat na die fusie al van Ziggo was. We hadden het Internet Max pakket, maar de oude Cisco modem ging eigenlijk nooit boven de 90Mbit/s, terwijl 250Mbit/s de beloofde downloadsnelheid was. De 25Mbit/s uploadsnelheid ging dan wel weer prima.
Daarnaast belooft geen enkele provider een snelheid. Ze leveren een snelheid tot maximaal xxxMbit/s. Er is geen aanbieder die snelheid kan garanderen. Dat is nu eenmaal hoe internet is opgebouwd.
Vragen kan altijd. Nee zal je zowiso krijgen. Klantenservice heeft geen invloed op logistieke processen op het niveau dat jij wilt. Daarnaast levert Ziggo alleen de Connextbox uit de TC7210 is al uit het zicht.Maar nu Internet Max naar 400Mbit/s down - 40Mbit/s up is opgewaardeerd, hebben we maar die twee euro meer per maand voor lief genomen en ons pakket er op aangepast. Daarbij kwam dus ook een nieuwe modem, Ziggo's Connect Box, aan te pas. Maandag zou hij er zijn, maar uiteraard komt PostNL rond de tijd dat niemand thuis is. Idem dito dinsdag, en bij Track en Trace stond dat het de volgende dag na 15.00 op te halen is bij het lokale servicepunt, de servicebalie van de AH. Onzin natuurlijk, want de servicebalie is na de aflevertijd van 17.00 voor zulke pakketjes nog gewoon open, dus die avond had ik mijn pakketje nog gewoon in handen.
Maar goed, toen werd ik tijdens een gesprek met een onlinevriend over de nieuwe modem, verteld over de ellende met de Intel Puma 6 chipset, wat dus ook in de Arris CB zit. Ai, ai, ai.![]()
Vooral voor een onlinegamert zoals ik, die veel FPS games speelt, is dit geen leuk vooruitzicht. En ik word al helemaal niet blij van het feit dat een DoS-fix pas in April(!!!) wordt uitgebracht.![]()
Zelf een modem uitzoeken anno 2017 is not done. Dan komen klanten aan met een 10 euro docsis 1.1 modem maar willen wel de snelheden van 400Mbit/s halen hiermee om vervolgens tegen Ziggo te klagen. Daarnaast is het onmogelijk om elk modem dat bestaat te ondersteunen. Helaas is het bij iedere provider dat je een modem door hun geleverd krijgt. Bij sommige kun je inderdaad zelf eigen apparatuur aansluiten maar geheel zonder support en op eigen risico.
Daarnaast hebben we hier ook al onderstreept dat het Puma6 verhaal lang niet altijd aanwezig is. Een Puma6 in combinatie met non-Cisco CMTS geeft veel meer problemen dan een Puma6 achter een Cisco CMTS. Dus zonder te weten wat er daadwerkelijk gebeurd al roepen dat het niet werkt? Bijzonder....
Dan is dat toch duidelijk: je modem voldoet niet, vervelend dat je het niet haalt, pak ons eigen modem of koop zelf een juist modem. Zeggen dat het 'not done' is, is gewoon jouw mening. Gelukkig is er wetgeving die zegt dat de provider de instellingen moeten leveren.MediaZoo schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:16:
[...]
Je bent geen lid, maar klant bij Ziggo. Ziggo is een B.V. geen vereniging.
Daarnaast belooft geen enkele provider een snelheid. Ze leveren een snelheid tot maximaal xxxMbit/s. Er is geen aanbieder die snelheid kan garanderen. Dat is nu eenmaal hoe internet is opgebouwd.
[...]
Vragen kan altijd. Nee zal je zowiso krijgen. Klantenservice heeft geen invloed op logistieke processen op het niveau dat jij wilt. Daarnaast levert Ziggo alleen de Connextbox uit de TC7210 is al uit het zicht.
Zelf een modem uitzoeken anno 2017 is not done. Dan komen klanten aan met een 10 euro docsis 1.1 modem maar willen wel de snelheden van 400Mbit/s halen hiermee om vervolgens tegen Ziggo te klagen. Daarnaast is het onmogelijk om elk modem dat bestaat te ondersteunen. Helaas is het bij iedere provider dat je een modem door hun geleverd krijgt. Bij sommige kun je inderdaad zelf eigen apparatuur aansluiten maar geheel zonder support en op eigen risico.
Daarnaast hebben we hier ook al onderstreept dat het Puma6 verhaal lang niet altijd aanwezig is. Een Puma6 in combinatie met non-Cisco CMTS geeft veel meer problemen dan een Puma6 achter een Cisco CMTS. Dus zonder te weten wat er daadwerkelijk gebeurd al roepen dat het niet werkt? Bijzonder....
Weet iemand eigenlijk hoe het er voor staat wat betreft eigen decoders en modems gebruiken?
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Hoe konden we ook alweer de vendor ID achterhalen van een CMTS, logging doorkijken en het MAC adres in de OUI tabel gooien?MediaZoo schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:16:
Of weet jij uit je hoofd wat er in De Bilt staat ;-)?
Ergens medio volgend jaar zou een conclusie moeten komen over hoe het een en ander geïnterpreteerd moet worden.Nox schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:16:
[...]
Weet iemand eigenlijk hoe het er voor staat wat betreft eigen decoders en modems gebruiken?
Voor zover ik weet is er tot dan in ieder geval geen verplichting voor Ziggo om mee te werken.
- knip -
Meer mensen last van een storing waardoor je het nieuwe modem niet kan activeren!?
Proberen nu al bijna 24 uur een nieuwe ConnectBox te activeren, maar er komt geen provisioning naar het modem toe volgens Ziggo omdat er een "file" is op dit moment....
fZiggo gebied, oud modem was een hele oude Cisco en werd door Ziggo aangeboden om te vervangen.
Proberen nu al bijna 24 uur een nieuwe ConnectBox te activeren, maar er komt geen provisioning naar het modem toe volgens Ziggo omdat er een "file" is op dit moment....
fZiggo gebied, oud modem was een hele oude Cisco en werd door Ziggo aangeboden om te vervangen.
Verwijderd
Oeps, verkeerde terminologie.MediaZoo schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:16:
Je bent geen lid, maar klant bij Ziggo. Ziggo is een B.V. geen vereniging.

Nou ja, je begreep in ieder geval wat ik er mee wou zeggen.
Ik heb inmiddels wat testen gedaan, en jawel: Ik heb zeker last van lagspikes van 100+ ms, soms zelfs 200+ ms. En die kunnen, letterlijk, spelbrekers zijn. Ook ben ik nog steeds van mening dat zes maanden over een patch doen die een veiligheidsprobleem oplost buitensporig lang is. Tuurlijk, ze kunnen m'n persoonlijke data er niet mee pikken, maar wat als iemand voor de lol eens wat Ziggo IPs gaat aanvallen met een DoS attack op een servertje? Als ze weten hoe je dat met Puma 6 modems doet, kunnen ze mijn internet er dus in principe uitknallen. Dan heb ik liever een Broadcom gebaseerde modem waar dat niet zo bij is.MediaZoo schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:16:
Vragen kan altijd. Nee zal je zowiso krijgen. Klantenservice heeft geen invloed op logistieke processen op het niveau dat jij wilt. Daarnaast levert Ziggo alleen de Connextbox uit de TC7210 is al uit het zicht.
En wie weet of er nog meer gaten in Puma 6 zitten die nog ontdekt moeten worden? Als het in dit tempo gaat, zouden die ook lang open blijven voordat Ziggo zoiets zou oplossen. Nu de Puma 6 in de schijnwerpers staat wegens alle problemen, zou me het niet verbazen als we nog meer ellende zullen tegenkomen.
Overigens ben ik Intel's Atom(-gebaseerde) systemen ook flink beu. In de meerdere ervaringen die ik er mee heb, kan ik concluderen dat het nooit iets was, nu niets is, en nooit iets zal worden. Niet in PCs, niet in telefoons, niet in tablets, en niet in routers en andere embedded systems. En ja, van alles wat ik net heb genoemd heb ik een Atom-gebaseerde versie van gehad, en absoluut geen goede ervaringen mee gehad. De laptop en desktop Core processors ben ik dan weer over te spreken.
Qua eigen modems ben ik het met Nox eens, als Ziggo aangeeft dat als je een eigen modem aansluit, het je eigen risico is, zie ik het punt niet zo. Plus, volgens mij krijg je de modem bijna altijd gratis bij aanschaf van een internetpakket, of in ieder geval voor niet zo veel geld. Ik denk daarom ook niet dat er gigantisch veel mensen met oude rotzooi gaan aanklooien, Ziggo's eigen modems werken prima genoeg voor de gemiddelde gebruiker en zijn voor hun ook eenvoudiger in te stellen en te gebruiken. Alle moeilijke instellingen doen ze immers zelf, waar je dat bij een eigen modem vaak wel zelf moet instellen.
Heb ik de mijne net op tijd geactiveerd (eergisteren). Voor de zekerheid ligt de oude Cisco er ook nog
Kijk op het log van je modem, denk ik.stormfly schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:22:
[...]
Hoe konden we ook alweer de vendor ID achterhalen van een CMTS, logging doorkijken en het MAC adres in de OUI tabel gooien?
Of weet jij uit je hoofd wat er in De Bilt staat ;-)?
In mijn geval (ConnectBox na een T3 fout) staat CMTS MAC 28:52:61:...... dat is dus Cisco.
Meer mensen met dit probleem? Ik heb erg veel packagedrops Het is zo erg dat onlne gamen gewoon niet kan.
Apparatuur: Ubbe 3200 in bridge (Had eerst een connectbox ook dit probleem)
router: ubiquiti edgerouter 5 port poe
ubiquiti unifi ap ac lr
Domme 8 poort switch
Ziggo alles in 1 extra 400mbit abonnement
Wat heb ik al gedaan: Connectbox vervangen door oude ubee 3200. Nog steeds het probleem. Rechtstreeks met mijn pc op het modem. Verschillende computers geprobeerd.
Er is nog een monteur geweest die kon niks vinden signaal was iets te sterk dus een demper er tussen gezet.
Zie hier de drops.

Iemand bekent met dit probleem?
ubiquiti unifi ap ac lr
Domme 8 poort switch
Wat heb ik al gedaan: Connectbox vervangen door oude ubee 3200. Nog steeds het probleem. Rechtstreeks met mijn pc op het modem. Verschillende computers geprobeerd.
Er is nog een monteur geweest die kon niks vinden signaal was iets te sterk dus een demper er tussen gezet.
Zie hier de drops.

Het is een kort stukje wat je laat zien, maar het lijkt wel een ritmisch probleem. Loopt er iets eens in de 2 minuten op je netwerk of zo?
Die heb ik zowel als ik rechtstreeks op de modem zit. (dus alleen mijn pc) En ook als ik mijn router en alles er tussen zit. En met verschillende computers.valkenier schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:10:
Het is een kort stukje wat je laat zien, maar het lijkt wel een ritmisch probleem. Loopt er iets eens in de 2 minuten op je netwerk of zo?
Ook ik heb hetzelfde probleem. Ik heb mijn technicolor modem in bridge en daarachter een Unifi usg etc. Er valt niet eens meer te gamen zo erg.SkullboyNL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:07:
Meer mensen met dit probleem? Ik heb erg veel packagedrops Het is zo erg dat onlne gamen gewoon niet kan.
ubiquiti unifi ap ac lr
Domme 8 poort switch
Zie hier de drops.
[afbeelding]
Na een modem reset gaat het wel een weekje goed en daarna begint het weer.
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Een modem reset helpt bij mij niet eens meer.flexje schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:56:
[...]
Ook ik heb hetzelfde probleem. Ik heb mijn technicolor modem in bridge en daarachter een Unifi usg etc. Er valt niet eens meer te gamen zo erg.
Na een modem reset gaat het wel een weekje goed en daarna begint het weer.
Connectbox heeft idd soms problemen met online gaming, maar je gebruikt nu een Ubee 3200 met een 400Mbit abonnement?SkullboyNL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:07:
ubiquiti unifi ap ac lr
Domme 8 poort switch
Zie hier de drops.
[afbeelding]
Overigens lijkt me pingen naar een DNS server lijkt me niet heel erg handig om je drops zichtbaar te maken, naar mijn weten kunnen reageren die nog weleens apart of niet op een ping request.
Verder kan ik je niet echt helpen want heb zelf een TC7210 (bridge icm N66U).
Ik heb liever 200Mbit stabiel (zonder puma6) dan 400Mbit onstabiel. Ik moet alleen nog 2 maand wachten tot ik mijn abonnement weer omlaag kan zetten.ArcticWolf schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:18:
[...]
Connectbox heeft idd soms problemen met online gaming, maar je gebruikt nu een Ubee 3200 met een 400Mbit abonnement?![]()
Overigens lijkt me pingen naar een DNS server lijkt me niet heel erg handig om je drops zichtbaar te maken, naar mijn weten kunnen reageren die nog weleens apart of niet op een ping request.
Verder kan ik je niet echt helpen want heb zelf een TC7210 (bridge icm N66U).
Er is geen verschil of ik nu 8.8.8.8 ping of een willekeurige server.
Zie je veel T3/T4 errors in je modem log? Daar kan je van afleiden dat je segment misschien nogal vol zit en dat de CMTS een beetje in de war is.SkullboyNL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:22:
[...]
Ik heb liever 200Mbit stabiel (zonder puma6) dan 400Mbit onstabiel. Ik moet alleen nog 2 maand wachten tot ik mijn abonnement weer omlaag kan zetten.
Er is geen verschil of ik nu 8.8.8.8 ping of een willekeurige server.
Nee valt mee:ArcticWolf schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:25:
[...]
Zie je veel T3/T4 errors in je modem log? Daar kan je van afleiden dat je segment misschien nogal vol zit en dat de CMTS een beetje in de war is.
Counter
T3 Timeout 1
T4 Timeout 1
Vreemd... enige mogelijkheden die dan nog in me opkomen zijn een verrotte CAT kabel bij jou thuis of een probleem in het core netwerk van Ziggo.SkullboyNL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:27:
[...]
Nee valt mee:
Counter
T3 Timeout 1
T4 Timeout 1
Heeft iemand wellicht een idee?
Mijn ouders hebben thuis een Connect Box van Ziggo staan, en zij hebben een Z2 abo.
Sinds ~3 weken, klapt elke avond na 9 uur meestal, het modem er geregeld uit.
In dat geval is er dus geen Wifi/LAN/telefonie.
Het modem blijft enkele minuten ''correct'' branden, en dan beginnen de lampjes te knipperen, en dan kun je hem resetten en dan werkt het weer (tijdelijk). Dit komt enkele malen per avond voor.
Er is tot 2 keer toe een monteur geweest, bekabeling binnen gemeten, 100% in orde, kabels buiten, 100% in orde. Meneer had voor de zekerheid nog een andere aansluiting in de EV getest, dit mocht niet baten.
Monteur #2, heeft de WCD + modem bekabeling vervangen, en gaf aan indien het probleem voort blijft bestaan, er weinig is wat hij kon doen
Maar, we proberen het gewoon, helaas zonder succes. Wederom contact met de klantenservice, nieuwe Connect Box ontvangen, maar deze kunnen zij niet activeren (wij ook niet) ivm storing, modem kunnen ze ook al 4 dagen niet uitlezen, dus ik zit een beetje met mijn handen in het haar.
Ik zie mensen hier meerdere logjes posten, en ik zal eerlijk bekennen dat ik niet zo snel weet waar ik naar moet kijken, want als ik inlog op het modem lijkt (?) alles goed.
Iemand tips?
Bvd
Edit; omgeving 7558
Mijn ouders hebben thuis een Connect Box van Ziggo staan, en zij hebben een Z2 abo.
Het modem blijft enkele minuten ''correct'' branden, en dan beginnen de lampjes te knipperen, en dan kun je hem resetten en dan werkt het weer (tijdelijk). Dit komt enkele malen per avond voor.
Er is tot 2 keer toe een monteur geweest, bekabeling binnen gemeten, 100% in orde, kabels buiten, 100% in orde. Meneer had voor de zekerheid nog een andere aansluiting in de EV getest, dit mocht niet baten.
Monteur #2, heeft de WCD + modem bekabeling vervangen, en gaf aan indien het probleem voort blijft bestaan, er weinig is wat hij kon doen
Maar, we proberen het gewoon, helaas zonder succes. Wederom contact met de klantenservice, nieuwe Connect Box ontvangen, maar deze kunnen zij niet activeren (wij ook niet) ivm storing, modem kunnen ze ook al 4 dagen niet uitlezen, dus ik zit een beetje met mijn handen in het haar.
Ik zie mensen hier meerdere logjes posten, en ik zal eerlijk bekennen dat ik niet zo snel weet waar ik naar moet kijken, want als ik inlog op het modem lijkt (?) alles goed.
Iemand tips?
Bvd
Edit; omgeving 7558
Een andere cat kabel had ik al geprobeerd. Daarom ook de vraag of meer mensen dit probleem hebben want het lijkt mij een ziggo probleem te zijn.ArcticWolf schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:36:
[...]
Vreemd... enige mogelijkheden die dan nog in me opkomen zijn een verrotte CAT kabel bij jou thuis of een probleem in het core netwerk van Ziggo.
Wat doet je verbinding na een paperclip reset?SkullboyNL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:58:
[...]
Een andere cat kabel had ik al geprobeerd. Daarom ook de vraag of meer mensen dit probleem hebben want het lijkt mij een ziggo probleem te zijn.
Als je alle kabels eruit haalt en het WiFi uitschakelt van het modem. Dan prik je alleen de test pc erin, heb je het fenomeen dan ook?
Het is zo ritmisch dat het of iets bij jou thuis is.
Of een defect apparaat in het coax segment, die de boel onderuit trekt. Daar kan @samplex meer over vertellen. Dat heeft weken geduurd voordat Ziggo het echt gevonden had meen ik.
Hmmm de TC7210 kapt die regel af, helaas niet zichtbaar.hkoster1 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:32:
[...]
Kijk op het log van je modem, denk ik.
In mijn geval (ConnectBox na een T3 fout) staat CMTS MAC 28:52:61:...... dat is dus Cisco.
Modem staat dus in bridge dus geen wifi. Als ik er alleen een pc op doe dus geen eigen router kan er maar 1 pc op omdat de ubee niks anders is dan een door geef luik op dit moment.stormfly schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:22:
[...]
Wat doet je verbinding na een paperclip reset?
Als je alle kabels eruit haalt en het WiFi uitschakelt van het modem. Dan prik je alleen de test pc erin, heb je het fenomeen dan ook?
Het is zo ritmisch dat het of iets bij jou thuis is.
Of een defect apparaat in het coax segment, die de boel onderuit trekt. Daar kan @samplex meer over vertellen. Dat heeft weken geduurd voordat Ziggo het echt gevonden had meen ik.
Echt alles in huis wat het kan zijn is vervangen of tijdelijk omgeruild door iets anders om te testen. Daarom ben ik ook van de connectbox naar de ubee gegaan om dat ook uit te sluiten. (Dat heeft mij toen wel een week zonder internet bezorgt omdat er een storing was met modems activeren bij ziggo)
Ik heb enkele maanden geleden in een soortgelijke opstelling eveneens een onstabiele verbinding gehad, met blokkades van soms enkele seconden. Mijn Technicolor staat niet in bridgemode. De USG staat in de DMZ van de TC. De download (toen een 300/30 Mbs) kwam vaak niet boven de 100Mbs. Ook van alles geprobeerd en uiteindelijk de USG en AP's gereset en naar de officieel gesupporte firmware versie gebracht (geen beta, geen candidates). Daarmee was het probleem verholpen en heb ik nu al maanden weer een zeer stabiele verbinding (inmiddels 400/40).SkullboyNL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:27:
[...]
Modem staat dus in bridge dus geen wifi. Als ik er alleen een pc op doe dus geen eigen router kan er maar 1 pc op omdat de ubee niks anders is dan een door geef luik op dit moment.
Echt alles in huis wat het kan zijn is vervangen of tijdelijk omgeruild door iets anders om te testen. Daarom ben ik ook van de connectbox naar de ubee gegaan om dat ook uit te sluiten. (Dat heeft mij toen wel een week zonder internet bezorgt omdat er een storing was met modems activeren bij ziggo)
Idd viel me gisteren ook opstormfly schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:23:
[...]
Hmmm de TC7210 kapt die regel af, helaas niet zichtbaar.
Nu zit je eerst te pleiten voor een eigen modem. Maar vervolgens wil je dat Ziggo die dan wel aan je levert met een korting. Als er ooit eigen modems aangesloten mogen worden dan mag je die echt gewoon zelf aanschaffen (en voldoen aan bepaalde specificaties).Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:16:
Qua eigen modems ben ik het met Nox eens, als Ziggo aangeeft dat als je een eigen modem aansluit, het je eigen risico is, zie ik het punt niet zo. Plus, volgens mij krijg je de modem bijna altijd gratis bij aanschaf van een internetpakket, of in ieder geval voor niet zo veel geld. Ik denk daarom ook niet dat er gigantisch veel mensen met oude rotzooi gaan aanklooien, Ziggo's eigen modems werken prima genoeg voor de gemiddelde gebruiker en zijn voor hun ook eenvoudiger in te stellen en te gebruiken. Alle moeilijke instellingen doen ze immers zelf, waar je dat bij een eigen modem vaak wel zelf moet instellen.
Gebeurt dit overdag helemaal niet? Of gebruiken ze het dan niet? Klinkt alsof je segment vol zit, maar dan zou het vaker moeten gebeuren.Klok88 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:41:
Iemand tips?
Bvd
Edit; omgeving 7558
@Klok88 Als het alleen 's avonds optreedt heeft het natuurlijk weinig nut om overdag een monteur langs te laten komen, misschien dat je kunt afspreken dat er iemand wat later komt kijken.
Heb je al eens geïnformeerd of buren hier ook last van hebben? Het zou kunnen dat een van de abonnees in de wijk een apparaat heeft dat onbedoeld stoorsignalen op het netwerk zet.
Heb je al eens geïnformeerd of buren hier ook last van hebben? Het zou kunnen dat een van de abonnees in de wijk een apparaat heeft dat onbedoeld stoorsignalen op het netwerk zet.
Verwijderd
Ik bedoelde dat de goedkope modems van Ziggo zelf, zoals de Connect Box, gratis of goedkoop zijn. Ik verwacht niet dat Ziggo mij goedkoop of zelfs gratis een degelijke modem geeft, of je nou een eigen modem kan kiezen of nietjongetje schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:29:
[...]
Nu zit je eerst te pleiten voor een eigen modem. Maar vervolgens wil je dat Ziggo die dan wel aan je levert met een korting. Als er ooit eigen modems aangesloten mogen worden dan mag je die echt gewoon zelf aanschaffen (en voldoen aan bepaalde specificaties).

Check Tools -> Netwerk Tools (even uit mijn hoofd) en kijk naar je upstream en downstream waarden.Klok88 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:41:
Iemand tips?
Bvd
Edit; omgeving 7558
Zie je bij de upstream bijvoorbeeld veel T3 en/of T4 errors? vooral rond dat tijdstip?
Heeft Ziggo al eens in de straatkast gekeken?
Bij mij waren alle waarden uitstekend, de kabels binnen en buiten ook, maar monteur 5 opende pas de straatkast om te zien dat de connector geoxideerd was, binnen 5 minuten gefixt en problemen weg
De specificaties zijn heel simpel – ze zijn er feitelijk al. In de US koopt iedereen zijn eigen modem (of huurt het). Certificatie is simpel, "DOCSIS 3.0" is een modem geschikt voor een DOCSIS 3.0 netwerkjongetje schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:29:
[...]
Nu zit je eerst te pleiten voor een eigen modem. Maar vervolgens wil je dat Ziggo die dan wel aan je levert met een korting. Als er ooit eigen modems aangesloten mogen worden dan mag je die echt gewoon zelf aanschaffen (en voldoen aan bepaalde specificaties).
Voor EuroDOCSIS 3.0 of DOCSIS 3.1 gaat waarschijnlijk hetzelfde op
offtopic:
Modems worden sowieso gecertificeerd voordat ze een certificaat krijgen. Je moet namelijk zeker weten dat een modem zich aan de ingesteld maximumsnelheid en filtering houdt. Dat kan ook [uit gewoonte] verderop in het netwerk, maar in principe wil je QoS en filtering zo dichtbij mogelijk doen (i.e. CMTS of modem)
Modems worden sowieso gecertificeerd voordat ze een certificaat krijgen. Je moet namelijk zeker weten dat een modem zich aan de ingesteld maximumsnelheid en filtering houdt. Dat kan ook [uit gewoonte] verderop in het netwerk, maar in principe wil je QoS en filtering zo dichtbij mogelijk doen (i.e. CMTS of modem)
[ Voor 8% gewijzigd door ANdrode op 16-11-2017 12:41 ]
Dat schijnt vaak voor te koen, aldus een monteur die hier eens is geweest.Martinusz schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:27:
[...]
Bij mij waren alle waarden uitstekend, de kabels binnen en buiten ook, maar monteur 5 opende pas de straatkast om te zien dat de connector geoxideerd was, binnen 5 minuten gefixt en problemen weg
Werk je wel eens met de gemiddelde consument? Zo ja, dan zou je moeten weten dat dit niet werkt. Zo nee, doe het eens. Dan kom je er achter hoe weinig kennis een consument heeft.ANdrode schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:40:
[...]
De specificaties zijn heel simpel – ze zijn er feitelijk al. In de US koopt iedereen zijn eigen modem (of huurt het). Certificatie is simpel, "DOCSIS 3.0" is een modem geschikt voor een DOCSIS 3.0 netwerk
Voor EuroDOCSIS 3.0 of DOCSIS 3.1 gaat waarschijnlijk hetzelfde op
offtopic:
DOCSIS zegt bijna niemand iets. Komen er modems op de markt die voor Ziggo geschikt zijn dan is het slechts beperkt tot een handje vol modems waar duidelijk op moet staan of ze voor Ziggo en/of Caiway geschikt zijn.
Daarbij is het ene EuroDOCSIS 3.0 modem geschikt voor snelheden tot 1,2 Gb/s terwijl het andere slechts tot 400Mbit/s haalt. Dus EuroDOCSIS 3.0 zegt niets. Ook zegt het aantal Mbit/s of Gbit/s niets bij een gemiddelde consument. Die wil iets aansluiten en het moet werken zonder haperingen. Meer bandbreedte is beter gaat allang al niet meer op. Met een 512Kbit/s synchroon verbinding kun je op dit moment ook prima online gamen en surfen. Filmpjes gaan moeilijk daarvoor heb je minimaal 5Mbit/s nodig en downloads is geduld hebben zoals we dat vroeger ook hadden.
De gemiddelde consument wordt ook een beetje dom gehouden imho. En zijn ze ook blij met de puma6 meuk en horizonbox? In de US zijn ze dan blijkbaar wel slimmer. En een 512 Kbit/s verbinding, seriously? Voor een heel gezin? Ik wil wel meer bandbreedte. Of 5 Mbit/s En dan net als vroeger geduld hebben met downloaden, waar pleit je in vredesnaam voor?MediaZoo schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:04:
[...]
Werk je wel eens met de gemiddelde consument? Zo ja, dan zou je moeten weten dat dit niet werkt. Zo nee, doe het eens. Dan kom je er achter hoe weinig kennis een consument heeft.
DOCSIS zegt bijna niemand iets. Komen er modems op de markt die voor Ziggo geschikt zijn dan is het slechts beperkt tot een handje vol modems waar duidelijk op moet staan of ze voor Ziggo en/of Caiway geschikt zijn.
Daarbij is het ene EuroDOCSIS 3.0 modem geschikt voor snelheden tot 1,2 Gb/s terwijl het andere slechts tot 400Mbit/s haalt. Dus EuroDOCSIS 3.0 zegt niets. Ook zegt het aantal Mbit/s of Gbit/s niets bij een gemiddelde consument. Die wil iets aansluiten en het moet werken zonder haperingen. Meer bandbreedte is beter gaat allang al niet meer op. Met een 512Kbit/s synchroon verbinding kun je op dit moment ook prima online gamen en surfen. Filmpjes gaan moeilijk daarvoor heb je minimaal 5Mbit/s nodig en downloads is geduld hebben zoals we dat vroeger ook hadden.
Puma6 zegt ook 99% van de internet gebruikers niet...valkenier schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:11:
[...]
De gemiddelde consument wordt ook een beetje dom gehouden imho. En zijn ze ook blij met de puma6 meuk en horizonbox? In de US zijn ze dan blijkbaar wel slimmer. En een 512 Kbit/s verbinding, seriously? Voor een heel gezin? Ik wil wel meer bandbreedte. Of 5 Mbit/s En dan net als vroeger geduld hebben met downloaden, waar pleit je in vredesnaam voor?
Wat ik hier zie is dat er vooral "geïnformeerd" moet worden. Dat is onmogelijk. Wil de klant begrijpen hoe wat werkt dan zul je ze echt op moeten leiden als in monteur zijnde. Ik ken geen klant die dat wil, ik ken geen bedrijf die dat wil. De klant wil een werkend product, de leverancier moet ervoor zorgen. En of er nu een Puma6, Ferrari 911 of Skoda 0.1 chipset inzet. Nobody cares.
Ik ken heel veel klanten die wel blij zijn met hun producten. Horizon in een goed aangesloten situatie is nog lang niet zo verschrikkelijk ervaren zoals hier geroepen wordt. Vaak zijn het de "ik heb ergens iets gelezen en denk er verstand van te hebben dus sluit alles zelf goed aan" mensen die problemen hebben.
En ik pleit niet voor langzame verbindingen, maar naar verbindingen die voor de gemiddelde consument goed werken. Een verbinding voor 1 persoon van 10Mbit/s is al ruim voldoende om normaal te gebruiken (Netflix, Youtube, etc inbegrepen) Sneller is alleen nodig om pieken op te vangen.
Hier wordt alleen gepleit voor het snelste van het snelste. Dat is iets als een 2 baans snelweg aan te leggen als oprit en 6 baans naar een woonwijk met 600 huizen. Terwijl een simpele oprit met een goede max. 2 baans weg ruim voldoende is.
In de VS lukt het kennelijk om die specificaties duidelijk te maken. En je kan als provider prima een lijst geven van modems waar jij support op geeft en/of die jij aanraadt bij een bepaald abonnement.MediaZoo schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:04:
[...]
Dat je "geen andere modems kan gebruiken" is niet waar. Het is alleen logisch bij hoe in Nederland die abonnementen nu verkocht worden.
@SkullboyNL: Welke snelheid haal je nu effectief met die Ubee 3200? Hij zou de volle 400/40 niet moeten halen, maar 350/40 haal je wel?
Waar heb ik deze oplossing eerder gezien.... owja bij bekabeling, splitters, etc..ANdrode schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:03:
[...]
In de VS lukt het kennelijk om die specificaties duidelijk te maken. En je kan als provider prima een lijst geven van modems waar jij support op geeft en/of die jij aanraadt bij een bepaald abonnement.
Er is zelfs een Ziggo Geschikt keurmerk in het leven geroepen om het voor de klant duidelijk te maken. Kijk eens hoeveel rotzooi er door de klant aangeschaft wordt om vervolgens te klagen dat het niet werkt. Dit terwijl Ziggo en fabrikanten er alles aan doen om de klant te wijzen op deugdelijke spullen.
Je kunt het modem wel gebruiken maar haalt niet de beoogde snelheid die bij het abonnement hoort. Dat levert klachten op richting Ziggo. Dat vindt ik dan geheel onterecht want je moet wel de juiste apparatuur gebruiken voor het juiste doel.Dat je "geen andere modems kan gebruiken" is niet waar. Het is alleen logisch bij hoe in Nederland die abonnementen nu verkocht worden.
@SkullboyNL: Welke snelheid haal je nu effectief met die Ubee 3200? Hij zou de volle 400/40 niet moeten halen, maar 350/40 haal je wel?
Ik kan ook niet met paard en wagen aan de formule 1 meedoen en vervolgens klagen dat ik nooit eerste kan worden, omdat de anderen een sneller voertuig hebben.
Totdat het product niet goed werkt en de leverancier geen thuis geeft. Of de gebruiker wel een pro is maar die geen keuze krijgt (en die keuze nu in de wet moet laten vastleggen).MediaZoo schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:22:
[...]
Puma6 zegt ook 99% van de internet gebruikers niet...
Wat ik hier zie is dat er vooral "geïnformeerd" moet worden. Dat is onmogelijk. Wil de klant begrijpen hoe wat werkt dan zul je ze echt op moeten leiden als in monteur zijnde. Ik ken geen klant die dat wil, ik ken geen bedrijf die dat wil. De klant wil een werkend product, de leverancier moet ervoor zorgen. En of er nu een Puma6, Ferrari 911 of Skoda 0.1 chipset inzet. Nobody cares.
Dus ja, voor 99% van de klanten is het goed en moeten we die klanten zeker door laten werken met het standaardverhaal. Maar de optie voor wat anders moet er wel zijn en die wordt nu kunstmatig geblokkeerd.
Horizon is gewoon een matig product. Zeker als je Horizon vergelijkt met wat er op de 'vrije markt' beschikbaar is is het een erg karig product. Wergeleken met wat fZiggo eerst bood is het gewoon een slecht product. Maar de klant heeft geen keuze, want die wordt nu kunstmatig geblokkeerd. Er er is dus ook geen grote incentive bij de leverancier het te verbeteren want men kan toch niet iets ander kiezen (behalve dan gelijk een compleet andere aansluiting en de brakke set-top box van die leverancier).Ik ken heel veel klanten die wel blij zijn met hun producten. Horizon in een goed aangesloten situatie is nog lang niet zo verschrikkelijk ervaren zoals hier geroepen wordt. Vaak zijn het de "ik heb ergens iets gelezen en denk er verstand van te hebben dus sluit alles zelf goed aan" mensen die problemen hebben.
Wat de kabelaar nu levert is een weg die in een richting een 6-baans snelweg is en de andere richting een karrespoorEn ik pleit niet voor langzame verbindingen, maar naar verbindingen die voor de gemiddelde consument goed werken. Een verbinding voor 1 persoon van 10Mbit/s is al ruim voldoende om normaal te gebruiken (Netflix, Youtube, etc inbegrepen) Sneller is alleen nodig om pieken op te vangen.
Hier wordt alleen gepleit voor het snelste van het snelste. Dat is iets als een 2 baans snelweg aan te leggen als oprit en 6 baans naar een woonwijk met 600 huizen. Terwijl een simpele oprit met een goede max. 2 baans weg ruim voldoende is.
De snelheden die nu geleverd worden zijn (te) hoog maar dat komt enkel omdat je als klant geen andere keuze hebt als je interesse hebt in een goede upload. En voor veel consumenten is 'hoogste getal' gelijk aan 'beste optie' zonder naar de inhoud te kijken (de 'wie-heeft-de-grootste' factor zeg maar
Aan 100Mbit/s synchroon heb ik ook genoeg (thuiswerken met grote bestanden, Cloud backups, etc) maar daarvoor moet ik bij de leverancier (kabel of ADSL) dus een veel hoger abonnement nemen om een beetje in de buurt te komen van een redelijke upload. Dus daarom zit ik 'vast' aan het 400/40 abonnement. En nee, je hoort me niet klagen over extra hoge upload, want dat is zeker wel fijn om te hebben, maar zoals je zelf al aangeeft, geen noodzaak.
Maar het zou dus wel fijn zijn als de optie voor hogere upload geboden wordt voor de pro-user (zonder gelijk een stuk duurder te zijn dan een vergelijkbaar 'hoger niveau' normale-consumenten pakket).
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Met één verschil: Een niet-DOCSIS goedgekeurd modem zonder certificaat gaat nooit werken.MediaZoo schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:06:
[...]
Waar heb ik deze oplossing eerder gezien.... owja bij bekabeling, splitters, etc..
Er is zelfs een Ziggo Geschikt keurmerk in het leven geroepen om het voor de klant duidelijk te maken. Kijk eens hoeveel rotzooi er door de klant aangeschaft wordt om vervolgens te klagen dat het niet werkt. Dit terwijl Ziggo en fabrikanten er alles aan doen om de klant te wijzen op deugdelijke spullen.
En inderdaad er zullen modems zijn die slecht presteren en problemen veroorzaken. Maar dat is voor Ziggo ook geen reden om de Puma 6 modems terug te halen (Horizon Box + oude firmware, Puma 6, etc).
Eigen apparatuur is iets waar je voor moet kiezen. Niet de default. In dit geval lees je dit ook. Iemand wil een stabiele verbinding en probeert daarom een Ubee.Je kunt het modem wel gebruiken maar haalt niet de beoogde snelheid die bij het abonnement hoort. Dat levert klachten op richting Ziggo. Dat vindt ik dan geheel onterecht want je moet wel de juiste apparatuur gebruiken voor het juiste doel.
Ik zie voor een ondersteuner ook voordelen. Je kan jouw klanten één type modem aanraden waar jij ervaring mee hebt en waarvan je weet dat het goed werkt. Een ondersteuner hoeft maar één set modems te kennen.
Lijkt mij ook handig. Telefonisch lijkt het mij namelijk een ramp om iemand te helpen die een Connect Box heeft. Zelfs de UI van de Arris werkt anders dan de Compal.
https://nos.nl/artikel/22...rden-illegale-modems.html
@SkullboyNL misschien dat je modem daarom niet goed werkteDe politie van Rotterdam heeft drie mannen opgepakt voor het klonen van zeker vijfhonderd modems van Ziggo. Onder hen is een 30-jarige Rotterdammer, die werkte bij de kabelaar.
Met de modems die de drie verkochten konden klanten illegaal internet en tv aftappen. Maar de modems kunnen gezamenlijk worden ingezet bij grootschalige digitale aanvallen, waarmee websites en internetnetwerken uit de lucht worden gehaald.
Door een tip uit Canada kwam de politie het drietal op het spoor. Een ondergronds netwerk van cybercriminelen, die daar digitale aanvallen uitvoerde, stond in verbinding met een computer van een van de verdachten in Rotterdam. Het is nog niet duidelijk of de Nederlandse modems ook gebruikt zijn bij de zogeheten DDoS-aanvallen.
Om de Rotterdamse mannen te grijpen, deed de politie zich twee keer voor als klant. Een eerste pseudo-aankoop diende om de werking van de modems te testen. De tweede aankoop was om de 36-jarige hoofdverdachte aan te houden.
Ziggo heeft alle gekloonde modems uit de lucht gehaald. In een loods werden nog eens vijfhonderd modems gevonden. Die worden vernietigd.
De kabelaar heeft naar eigen zeggen 6 ton schade geleden door de misdaad. De politie bekijkt of zij de klanten, die voor enkele honderden euro's illegaal internet en tv gebruikten, gaat vervolgen voor heling.
Je bent bekend met marktplaats en de producten die er worden aangeboden en de afnemers... Ik voorzie enorm veel ellende als de klant zelf gaat shoppen. Want een DOCSIS 1.0 modem is ook een DOCSIS modem...ANdrode schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:24:
[...]
Met één verschil: Een niet-DOCSIS goedgekeurd modem zonder certificaat gaat nooit werken.
En inderdaad er zullen modems zijn die slecht presteren en problemen veroorzaken. Maar dat is voor Ziggo ook geen reden om de Puma 6 modems terug te halen (Horizon Box + oude firmware, Puma 6, etc).
[...]
Eigen apparatuur is iets waar je voor moet kiezen. Niet de default. In dit geval lees je dit ook. Iemand wil een stabiele verbinding en probeert daarom een Ubee.
Ik zie voor een ondersteuner ook voordelen. Je kan jouw klanten één type modem aanraden waar jij ervaring mee hebt en waarvan je weet dat het goed werkt. Een ondersteuner hoeft maar één set modems te kennen.
Lijkt mij ook handig. Telefonisch lijkt het mij namelijk een ramp om iemand te helpen die een Connect Box heeft. Zelfs de UI van de Arris werkt anders dan de Compal.
http://www.totaaltv.nl/ni...oor-sneller-internet-uit/
Ziggo voegt 4 downstreams toe, dus een slordige 200Mbit extra bandbreedte (per segment).
Bij mijn weten kunnen alleen de Puma6 modems (beide Connect Boxen, Horizon G7401 en de zakelijke Hitron CGNV4) die Ziggo momenteel levert tot 24 downstreams gebruiken.
Ziggo voegt 4 downstreams toe, dus een slordige 200Mbit extra bandbreedte (per segment).
Bij mijn weten kunnen alleen de Puma6 modems (beide Connect Boxen, Horizon G7401 en de zakelijke Hitron CGNV4) die Ziggo momenteel levert tot 24 downstreams gebruiken.
Verwijderd
Vraag mij alleen af met welke modem je ook tv kan kijken?Martinusz schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:08:
http://www.telegraaf.nl/t...is-tv-via-illegale-modems
Leuk van die Cowboys op je netwerk
Die 8 extra kanalen zijn niet voor extra snelheid, die zijn bedoeld om de bandbreedte beter te verdelen dus maakt het niet uit hoeveel kanalen een modem ondersteund, kan zo maar zijn dat het modem sowieso niet meer dan 16 kanalen MAG gebruiken.Ivar1984 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:58:
http://www.totaaltv.nl/ni...oor-sneller-internet-uit/
Je gaat veel te kort door de bocht. Onder die 99% klanten van jou (waar baseer je dat getal überhaupt op) zitten geheid een aantal gamers, die wel degelijk last van de puma6 lag hebben, en daar NIET blij mee zijn. Ik wil ook geen connectbox in huis. Maar kiezen mag ik niet van ziggo. En dat is zelfs tegen de wet. Daar hoef ik geen opleiding tot monteur voor, dat is onzin. Als er wel "kabelkeur" en "ziggo geschikt" labels bestaan voor andere producten zijn moet dat met een modem ook wel lukken. Ik zou gaan voor de optie je kunt het bij ziggo halen, maar je mag iets anders aansluiten.MediaZoo schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:22:
[...]
Puma6 zegt ook 99% van de internet gebruikers niet...
Ik denk dat je prima voor een cafetariamodel kunt gaan: je mag bij Ziggo kiezen uit een (beperkt) aantal modems en daar krijg je support bij. Per modem is aangegeven welk abo ze max ondersteunen (en dat kan dus lager zijn dan de max snelheid van het modem als die heel hebberig is qua downstreams). Daarnaast kun je als tweaker ook, na tekenen van een "u krijgt geen support" clausule, een eigen modem kopen. Die moet aan een minimale set van specs voldoen (als in max snelheid, aantal streams, ondersteunde CMTS, et cetera), maar als dat zo is, dan activeert Ziggo dat modem voor je. Juist door het moeten tekenen voor "geen support" ga je 99% van de lastige klanten weren, die kiezen voor een standaard modem.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
De horizon (mediabox tegenwoordig) in UPC gebied.Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:12:
[...]
Vraag mij alleen af met welke modem je ook tv kan kijken?
Alvast dank voor de antwoorden, en excuus voor het verlate antwoord.
@ArcticWolf; Overdag is het voornamelijk slechts 1 mobiel op WiFi, na 9 uur gaat meestal mijn vader achter zijn pc.
Volgens mijn moeder is er overdag niets aan de hand, maar het is niet dat ze telkens aan het checken is. Dus ik zou zeggen, het gebeurt niet, maar 100% zekerheid durf ik niet te geven.
@hcQd Uiteraard, maar probeer jij maar eens een monteur na 21:00 op je stoep te ontvangen ;P
Tevens hebben buren geen hinder.
@Martinusz; Dit geeft weinig vreemds aan. Ook op dit moment niet. Huidige status; https://gyazo.com/48aa480c43f533d1b2e146961327397a
Wel staat er in de history; Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out; en dan een CMmac e.d en op dit moment was niemand thuis aanwezig/geen pc aangesloten. Enkele minuten daarvoor; TCS Partial Service.
Eventueel indien interessant, de gebundelde downstream kanalen; https://gyazo.com/de9e4bb2b50728e848c4051122dc117c
De 1e monteur heeft de straatkost opengetrokken, aansluiting oid vervangen want geoxideerd, geen resultaat, 2e monteur andere aansluiting in de EV gekozen, zonder resultaat.
Edit;
modem klapt er nu net weer uit.
Modem zelf geeft online status aan.
Echter geen wifi/LAN. Vaste lijn bellen, ''nummer tijdelijk niet bereikbaar'' gaat echter wel over. Bij opnemen uiteraard geen gehoor.
Vanaf 22:37 tot 7 maal toe een Lost MDD Timeout melding bij history staan. Na 22:52 modem offline. Komt niet vanzelf online. 23:00 pwc gedaan, 23:05 modem weer online.
Ten tijde van het offline modem;
Draadloos (Actief - 2.4 en 5 GHz)
Internet (Verbonden)
Telefonie (Nog niet actief)
Internet geeft aan; No internet Access
Qua T1/4 fouten, geen verschil met eerdere screenshot.
@ArcticWolf; Overdag is het voornamelijk slechts 1 mobiel op WiFi, na 9 uur gaat meestal mijn vader achter zijn pc.
Volgens mijn moeder is er overdag niets aan de hand, maar het is niet dat ze telkens aan het checken is. Dus ik zou zeggen, het gebeurt niet, maar 100% zekerheid durf ik niet te geven.
@hcQd Uiteraard, maar probeer jij maar eens een monteur na 21:00 op je stoep te ontvangen ;P
Tevens hebben buren geen hinder.
@Martinusz; Dit geeft weinig vreemds aan. Ook op dit moment niet. Huidige status; https://gyazo.com/48aa480c43f533d1b2e146961327397a
Wel staat er in de history; Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out; en dan een CMmac e.d en op dit moment was niemand thuis aanwezig/geen pc aangesloten. Enkele minuten daarvoor; TCS Partial Service.
Eventueel indien interessant, de gebundelde downstream kanalen; https://gyazo.com/de9e4bb2b50728e848c4051122dc117c
De 1e monteur heeft de straatkost opengetrokken, aansluiting oid vervangen want geoxideerd, geen resultaat, 2e monteur andere aansluiting in de EV gekozen, zonder resultaat.
Edit;
modem klapt er nu net weer uit.
Modem zelf geeft online status aan.
Echter geen wifi/LAN. Vaste lijn bellen, ''nummer tijdelijk niet bereikbaar'' gaat echter wel over. Bij opnemen uiteraard geen gehoor.
Vanaf 22:37 tot 7 maal toe een Lost MDD Timeout melding bij history staan. Na 22:52 modem offline. Komt niet vanzelf online. 23:00 pwc gedaan, 23:05 modem weer online.
Ten tijde van het offline modem;
Draadloos (Actief - 2.4 en 5 GHz)
Internet (Verbonden)
Telefonie (Nog niet actief)
Internet geeft aan; No internet Access
Qua T1/4 fouten, geen verschil met eerdere screenshot.
[ Voor 20% gewijzigd door Klok88 op 16-11-2017 23:08 ]
Verwijderd
Als ik de foto bekijk van wat in beslag is genomen, zijn die het in ieder geval niet.Martinusz schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:32:
[...]
De horizon (mediabox tegenwoordig) in UPC gebied.
Sinds wanneer kan de WiFi van de Connectbox aan terwijl hij in bridge mode staat? Ik heb dus nu een open 5GHz netwerk wat ik niet kan uitschakelen of voorzien van een wachtwoord...
Verwijderd
Met dit gedachtegoed had Microsoft hun vorige versies van Windows maar ook niet op losse DVDs moeten aanbieden, want het maar zo kunnen gebeuren dat iemand een Windows 7 DVD en licentie had gekocht en vervolgens bij Microsoft ging klagen omdat het niet op het 486 computertje die hij of zij op Marktplaats had gekocht wou werken. Microsoft verkocht Windows toch los, want Microsoft geeft duidelijk aan wat je computer nodig heeft om Windows te draaien. Zoals Windows 7 niet op een 486 ging lopen, gaan de Ziggo abbos natuurlijk ook niet op een tweedehands DOCSIS 1.0 kastje werken.MediaZoo schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:48:Je bent bekend met marktplaats en de producten die er worden aangeboden en de afnemers... Ik voorzie enorm veel ellende als de klant zelf gaat shoppen. Want een DOCSIS 1.0 modem is ook een DOCSIS modem...
Als Ziggo duidelijk aangeeft wat een eigen modem nodig heeft qua specificaties, en dat een eigen modem ook een eigen risico meeneemt, zie ik het probleem niet. Zolang Ziggo zelf de klant een simpele modem, zoals de Connect Box, aanbiedt, is het gewoon geen probleem.
De gewone gebruiker, die een beetje Facebook en YouTube bekijkt op z'n smartphone, kan dus gewoon een Connect Box via Ziggo krijgen. Gaat er wat mis, dan kan Ziggo dmv klantenservice en monteur aan de deur helpen.
De geavanceerde gebruiker, die verstand heeft van zaken, en iets beters wil dan de nogal goedkope meuk die Ziggo levert, kan met die specificaties gewoon z'n eigen modem aanschaffen en onderhouden.
Ik denk overigens dat het aantal mensen die met een prutdingetje van Marktplaats gaan aanklooien flink lager is dan wat jij er van maakt. En op dit moment bieden sommige halvegaren oude Ziggo modems aan op Marktplaats, dus als iemand denkt een beter modem via MP te kunnen krijgen, om vervolgens het niet aan de praat te kunnen krijgen en de Ziggo klantenservice er mee lastig te gaan vallen, kan dat nu dus ook al, en ik gok dat Ziggo nu ook in dat soort situaties niet erg veel hulp aanbieden omdat het niet via hun geregeld is.
Als Ziggo gewoon duidelijk aangeeft waar een eigen modem aan moet voldoen, en dat problemen met eigen modems voor eigen risico/kosten zijn, denk ik dat het zulke mafkezen al flink afschrikt.
En, zoals ik eerder al aangaf, als Ziggo de klant gewoon zoiets als de Connect Box blijft aanbieden bij hun abonnementen zoals het nu is, wie met de "zo weinig mogelijk betalen" instelling gaat dan een eigen modem kopen, als voor die mensen gewoon de Connect Box prima is? Ik zie niet waarom Ziggo de door hun geleverde modems, zoals de Connect Box, uit de abonnementen zouden halen als de optie om je eigen modem aan te sluiten wel zou worden aangeboden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic