Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:04:
[...]

Je kunt als Ziggo natuurlijk ook later incasseren, dat is vriendelijker dan in jullie eigen voordeel het incasso moment naar voren te trekken.
Effectief kan je hiermee bijna twee maanden aan liquiditeit winnen ten opzichte van 'vroeger':
  • vroeger: Acceptgiro met betaaltermijn van twee weken/incasso achteraf
  • ging naar: Maand vooraf betalen, bij voorkeur per incasso
  • gaat naar: vroeg in de maand vooraf betalen per incasso, meerprijs voor acceptgiro (zelf betaalmoment kiezen)
Voor de MBA's is dat een liquiditeitsvoordeel van bijna 1/6e van de jaaromzet.

Dat Ziggo naar incasso toe wil/ging (beter betaalgedrag klanten) en dit wil spreiden (belasting helpdesk) vind ik logisch. Dat het voordeel altijd aan één kant moet vallen vind is niet klantgericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bij mij is de incasso naar de 18e van de maand gegaan.

Maar goed, kwa incasso en loon betaling is het bij mij toch 1 grote warboel en daar kan ik helaas weinig aan doen.
M'n loon komt halverwege de maand, service kosten betaal ik ook halverwege de maand en vanaf die datum betaal ik tot de 10e van de volgende maand vaste rekeningen... en dan krijg ik weer betaald :P De enige vaste incasso's die rond de 30e van de maand liggen zijn de hypotheek en de stadsverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:46:

Maar goed, kwa incasso en loon betaling is het bij mij toch 1 grote warboel en daar kan ik helaas weinig aan doen.
Moet je met een 4 wekelijkse betaling zitten ... helemaal grappig
Al lang blij dat sinds een paar jaar beide salarissen op dezelfde dag komen, tot 7 jaar terug was week 1 en week 3 betaaldag ...

Nu eindelijk zover dat we een 'maand' buffer hebben ( meestal ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat zijn jullie ervaringen eigenlijk met de Compal CH7465-LG Connectbox? Ik heb deze dus onlangs gekregen en het werkte in eerste instantie goed, maar vandaag vielen mij toch 2 dingen op:

1. Hierboven ook al gemeld, soms duurde het +- 2 seconden voordat een adres resolved werd, zowel via bedraad als wifi.

2. Vanavond werkte de 2,4GHz wifi band opeens supertraag. speedtest.ziggo.nl wilde niet meer starten en bij webpagina's laadden onvolledig. Op 5GHz leek het nog wel snel. Bekabeld ook. Heb toen van de 2,4GHz band het kanaal weer op automatisch gezet ipv. een vast kanaal, maar maakte niks uit. Uiteindelijk modem maar even uit/aan gedaan en toen ging het wel weer snel.

Ik kijk het dus nog even aan, anders plug ik mijn oude modem (Ubee) weer in. Zijn dit incidenten of hebben meer mensen deze ervaring? Natuurlijk ook ff gegoogled hiernaar en lees niet supergoede reviews over dit modem (al neem ik dat wel altijd met een korreltje zout, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 14:44
Iemand die me kan uitleggen wat een normale Ziggo Zakelijk aansluiting als voordeel heeft tov Particulier?
Google, dit topic en de Ziggo site hebben mij geen duidelijkheid gegeven.
Voor de Pro variant is me duidelijk dat je 5 fixed IP's krijgt en dat storing op werkdagen binnen 16 uur opgelost wordt.

Maar wat voor de niet Pro variant? Enige voordeel wat ik kan vinden is een betere Helpdesk die 7 dagen per week bereikbaar is. Wat is de oplostijd voor storingen bijv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-06 06:40
loyske schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:31:
Iemand die me kan uitleggen wat een normale Ziggo Zakelijk aansluiting als voordeel heeft tov Particulier?
Google, dit topic en de Ziggo site hebben mij geen duidelijkheid gegeven.
Voor de Pro variant is me duidelijk dat je 5 fixed IP's krijgt en dat storing op werkdagen binnen 16 uur opgelost wordt.

Maar wat voor de niet Pro variant? Enige voordeel wat ik kan vinden is een betere Helpdesk die 7 dagen per week bereikbaar is. Wat is de oplostijd voor storingen bijv?
Niet zo heel veel je zit als ik me niet vergis op hetzelfde netwerk als die van andere klanten.

Je krijgt voor een betere prijs een beter aanbod, vaak een hogere snelheid en wanneer je een probleem hebt bel je met de zakelijke afdeling van Ziggo. Die kunnen vaak net wat meer als de particuliere klantenservice :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-06 17:21
Het grootste verschil tussen zakelijk en particulier is de hogere Upload/Download snelheid.
Dit voor bijna dezelfde prijs.
Dat was voor mij de reden om vorig jaar te switchen
De andere extra's zijn mooi meegenomen :+

[ Voor 11% gewijzigd door Von Henkel op 22-01-2018 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 23:00
Aangezien de FNV-korting was verlopen heb ik maar even met Ziggo gebeld. De afdeling verkoop zei: "dit is alleen voor nieuwe klanten, u moet de afdeling retentie hebben." Dus netjes naar zijn advies geluisterd en heb nu de "standaard aanbieding": 6 maanden Alles-in-1 Max voor 34,95. Als je het doorrekent is dat nog goedkoper dan de FNV-deal.

Na de 6 maanden switch ik waarschijnlijk naar Internet Complete + TV Max. Ga die 200/20 niet echt missen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 18:09
Tackleberry schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:57:
Aangezien de FNV-korting was verlopen heb ik maar even met Ziggo gebeld. De afdeling verkoop zei: "dit is alleen voor nieuwe klanten, u moet de afdeling retentie hebben." Dus netjes naar zijn advies geluisterd en heb nu de "standaard aanbieding": 6 maanden voor 34,95. Als je het doorrekent is dat nog goedkoper dan de FNV-deal.

Na de 6 maanden switch ik waarschijnlijk naar Internet Complete + TV Max. Ga die 200/20 niet echt missen denk ik.
Dus je kreeg nu 6 maanden voor €34,95 ?
Ik begreep dat ze dat bij max pakketten niet konden doen.
Maar wellicht is het weer veranderd

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
MdO82 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:06:
Dus je kreeg nu 6 maanden voor €34,95 ?
Ik begreep dat ze dat bij max pakketten niet konden doen.
Maar wellicht is het weer veranderd
Klopt, 6 maanden Alles-in-1 Max voor 34,95. Heb het nog even in mijn post verduidelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Aangezien de FNV-korting was verlopen heb ik maar even met Ziggo gebeld. De afdeling verkoop zei: "dit is alleen voor nieuwe klanten, u moet de afdeling retentie hebben." Dus netjes naar zijn advies geluisterd en heb nu de "standaard aanbieding": 6 maanden Alles-in-1 Max voor 34,95. Als je het doorrekent is dat nog goedkoper dan de FNV-deal.

400/40 bedoel je? :o complete is 200/20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
ArcticWolf schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:30:
400/40 bedoel je? :o complete is 200/20.
Dan ga ik er dus 200/20 op achteruit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tackleberry schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:44:
[...]

Dan ga ik er dus 200/20 op achteruit. :+
Oh ja doh }:O

Ben zelf van Max (toen het nog 300/30 was) naar Complete gegaan... miste het toen niet en nu nog steeds niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
ArcticWolf schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:47:
[...]

Oh ja doh }:O

Ben zelf van Max (toen het nog 300/30 was) naar Complete gegaan... miste het toen niet en nu nog steeds niet :P
Voor sommige kan de upload wel lekker zijn, maar de download zal ik niet echt missen.
Als je veel met bestanden bezig bent en telkens heen en weer moet kopiëren kan ik mij de hogere snelheid wel indenken, maar 400 heb je daarvoor ook niet echt nodig.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82

Ik heb vanmorgen even een goed gesprek gehad met een medewerker van Ziggo.
En ik heb begrepen dat jij heel veel geluk hebt gehad met deze aanbieding.

Ik weet niet hoe je het voor elkaar gekregen hebt, maar het is gebruikelijk dat je bij de pakketten waar MAX in voorkomt (nee niet de F1-coureur) maar maximaal 3 maanden voor €34,95 kunnen geven.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb een 200/20 abonnement maar haal 2 verdiepingen vanaf het modem van ziggo maar maximaal 50 down en 20 up, en zelfs (met telefoon) naast het apparaat maar maximaal 100/20. Kan ik verwachten dat met de "Power Promise" die ze tegenwoordig hebben ze mij garanderen dat ik zelfs op de PC boven de 200/20 volledig kan benutten of heb ik dat verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 19:23
@jmxd Je zult het met een bekabelde verbinding moeten testen als je wilt weten wat jouw verbinding maximaal doet.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
jmxd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:51:
Ik heb een 200/20 abonnement maar haal 2 verdiepingen vanaf het modem van ziggo maar maximaal 50 down en 20 up, en zelfs (met telefoon) naast het apparaat maar maximaal 100/20. Kan ik verwachten dat met de "Power Promise" die ze tegenwoordig hebben ze mij garanderen dat ik zelfs op de PC boven de 200/20 volledig kan benutten of heb ik dat verkeerd begrepen?
Meen ergens gelezen te hebben dat bij die power promise 20Mbit als acceptabel wordt genomen. Lijkt me ook wel logisch, want door 2 verdiepingen heen haal je met wifi nooit 200Mbit. Vind die 50Mbit al best knap. Ik heb bij 2 verdiepingen helemaal geen bereik meer.

Wat wel vreemd is dat je maar 100Mbit haalt naast het apparaat. Gebruik je wel de 5GHz band? (of bekabeld uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
De 5Ghz staat aan op de Ziggo box, en vziw heeft de iPhone 7 ook mogelijkheid er gebruik van te maken. Weet niet hoe ik dit kan controleren of hij de 5 of 2,4 gebruikt

Op de Ziggo site lees ik:
Woon je in een huis met drie verdiepingen? Zijn je kinderen de hele dag aan het internetten? Of ben je op de zaak met vijf collega's tegelijk online? Jíj kiest hoe je leeft en werkt. Met wifi die werkt, altijd en overal. Thuis en op de zaak. Wij garanderen dat jouw wifi op volle kracht werkt. In elk hoekje van je huis. Van de zolder tot de kelder.
Dat interpreteer ik als: de volledige snelheid van het abonnement.

Ik sta er trouwens ook best voor open om zo'n Wifi Booster aan te schaffen die via het stroomnetwerk een bekabelde aansluiting mogelijk maakt, alleen heb ik er zo mijn twijfels bij of dit wel echt goed werkt. Iemand ervaringen met zo'n ding? Mijn huis (en stroomnetwerk) is van 1980

[ Voor 10% gewijzigd door jmxd op 23-01-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
jmxd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:08:
Ik sta er trouwens ook best voor open om zo'n Wifi Booster aan te schaffen die via het stroomnetwerk een bekabelde aansluiting mogelijk maakt, alleen heb ik er zo mijn twijfels bij of dit wel echt goed werkt. Iemand ervaringen met zo'n ding? Mijn huis (en stroomnetwerk) is van 1980
Het is bij powerline altijd een beetje de gok hoe goed het werkt. De werking is nl. afhankelijk van storing die andere apparaten op je stroomnetwerk veroorzaken. Volgens mij kun je dat setje weer terugsturen als het niet goed werkt, dus dat zou je kunnen proberen. Mijn ervaring met powerline in een jaren 50 huis en dito stroomnetwerk is dat het wel werkt, alleen kan het soms even wegvallen.

Beter is om een netwerkkabel aan te leggen naar de bovenverdieping en daar een access point neer te zetten (biedt ziggo ook aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Leeftijd maakt niet zo veel uit, als er 1 slechte verbinding in het net zit die het signaal blokkeert dan werkt je powerline niet goed. Ik heb een keer iemand geholpen een ethernetkabel te trekken in een nieuwbouwhuis waar powerline het vrijwel niet deed, dus dat kan ook gebeuren als je pech hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door AlbertJP op 23-01-2018 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

jmxd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:08:

[...]

Dat interpreteer ik als: de volledige snelheid van het abonnement.

Niet volle snelheid.
Als je 20mb haalt vinden ze het goed op alle plekken in huis dus niet 200mmb.
Internet via stroom weet ik niet zit zelf in een huis van 1970 en zit bij telfort.
Via hun heb ik wel via de stroom tv boven en dit werkt goed in huis.
Maar daar kan je van te voren niets over zeggen want dat is bij elk huis anders.
Je kan wel zo'n ding aanschaffen via ziggo en als je er niet tevreden mee bent kan je hem weer terug sturen in de bedenktijd.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Wat moet ik me voorstellen bij storing van andere apparaten op het stroomnetwerk of slechte verbinding? Wat voor dingen kunnen dat veroorzaken? Heb geen problemen met de stroom hier ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Diverse apparatuur kan bij het in/uitschakelen een korte onderbreking veroorzaken. Als je gaat gamen kun je dat merken als een ping spike iedere keer dat er een apparaat aan of uit gaat. Je hoeft dit niet eens bewust te doen - koelkasten schakelen regelmatig in en uit zonder dat je er erg in hebt (tenzij je een duur model met inverter hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-06 08:45
Nou ook maar even gebeld en inderdaad wat gezegd is door:
MdO82 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:46:
[...]

Ik weet niet hoe je het voor elkaar gekregen hebt, maar het is gebruikelijk dat je bij de pakketten waar MAX in voorkomt (nee niet de F1-coureur) maar maximaal 3 maanden voor €34,95 kunnen geven.
Klopt ik ben akkoord gegaan met de 3 maanden korting + een gratis setje Wifibooster via stopcontact. :+

op zich netjes ! 99 (wifibooster) + 142,64 korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 00:51
[...]

Als je glas hebt liggen dan is 6 maanden á € 34,95 helemaal geen probleem voor max, sterker nog als je een overstap naar glasvezel in werking zet heb je binnen 2 werkdagen allerlei mailtjes/smsjes binnen om te bellen met de retentie afdeling, als je dan niet te porren bent voor €34,95 dan komen ze zelfs met €29,95, ook voor het max pakket 400/40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlexFL schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:56:
[...]

Als je glas hebt liggen dan is 6 maanden á € 34,95 helemaal geen probleem voor max, sterker nog als je een overstap naar glasvezel in werking zet heb je binnen 2 werkdagen allerlei mailtjes/smsjes binnen om te bellen met de retentie afdeling, als je dan niet te porren bent voor €34,95 dan komen ze zelfs met €29,95, ook voor het max pakket 400/40.
Als je in een glas gebied woont, is er inderdaad veel mogelijk. Sowieso elk jaar bellen voor de korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Niet helemaal mee eens, het is alweer even terug, maar in september kreeg ik 6 maanden voor 29,95 euro toen ik meldde naar KPN te zullen overstappen.

Op deze manier houd ik de gemiddelde maandprijs op 37,50 en dat vind ik acceptabel. Ware het niet dat ik graag zou zien dat 40 Mb naar 60 Mb gaan.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Is het nou echt zo dat je geen internet-abo bij Ziggo kan krijgen zonder TV? Wat is dat voor bullshit... als ik geen TV wil dan moet dat toch kunnen?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:29:
Is het nou echt zo dat je geen internet-abo bij Ziggo kan krijgen zonder TV? Wat is dat voor bullshit... als ik geen TV wil dan moet dat toch kunnen?
Nee?

Omdat ze een deel van de zenders ongecodeerd (zowel analoog als digitaal) uitzenden krijg jij automatisch TV als je internet afneemt... het signaal gaat namelijk over dezelfde kabel, daarom kan je geen internet zonder TV krijgen.

Pas als Ziggo ooit overstapt op IPTV (zoals DSL/Glas) kunnen ze TV loskoppelen van een internet abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:44:
[...]

Nee?

Omdat ze een deel van de zenders ongecodeerd (zowel analoog als digitaal) uitzenden krijg jij automatisch TV als je internet afneemt... het signaal gaat namelijk over dezelfde kabel, daarom kan je geen internet zonder TV krijgen.

Pas als Ziggo ooit overstapt op IPTV (zoals DSL/Glas) kunnen ze TV loskoppelen van een internet abonnement.
Dat zijn volgens mij alleen NPO 1, 2 & 3 en dat zijn ze wettelijk verplicht? Als ze verder die meuk gecodeerd doorgeven en ik er geen abo op wil moet dat toch prima zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 20:01
@DennusB Nee, ze geven ongeveer 30 zenders ongecodeerd digitaal en analoog door, grotendeels SD, maar dan nog.

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 24-01-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:46:
@DennusB Nee, ze geven ongeveer 30 zenders ongecodeerd digitaal en analoog door, grotendeels SD, maar dan nog.
En waarom doen ze dit? Zodat ze hun TV abo's bij iedereen kunnen opdringen... of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:46:
[...]

En waarom doen ze dit? Zodat ze hun TV abo's bij iedereen kunnen opdringen... of?
Het is een compromis zodat klanten met standaard TV of met meerdere TV's die geen decoders willen toch TV te kunnen laten kijken.
En zodat de overstap van analoog naar volledig digitaal een stuk makkelijker wordt over 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 19:48
DennusB schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:46:
[...]

Dat doen ze, omdat de wetgever dit heeft bepaald. Elke aanbieder welke tv zenders doorgeeft moet een minimaal basis pakket doorgeven. Hier hebben ze geen keuze in, slechts de wijze van doorgifte mogen ze bepalen (IPTV, DVB-C of analoog).

Als het analoge signaal van de kabel gaat en de wetgeving aangepast gaat worden dat er geen verplichte doorgifte is van het basis zenderpakket kunnen de kosten voor een tv-abonnement komen te vervallen. Ze kunnen dan elke zender achter encyptie zetten en je kunt alleen met een smartcard dan de zenders bekijken. Iets wat in de USA al normaal is. In de toekomst zal zelfs de fysieke smartcard worden vervangen door een onboard waardoor het apparaat geactiveerd wordt en smartcard sharing hiermee verleden tijd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:09

Pathogen

Shoop Da Whoop

MediaZoo schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:52:
[...]
<knip>
Iets wat in de USA al normaal is.
<knip>
Je prima uitleg daargelaten, hier kan ik dus echt van kotsen. Alsof wij in NL maar alles moeten volgen vanuit de USA, want ze zijn echt zo'n ontzettend goed voorbeeld voor de rest van de wereld...

Nogmaals, niks afdoende aan de rest van je uitleg :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 13-06 19:48
Pathogen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:54:
[...]

Je prima uitleg daargelaten, hier kan ik dus echt van kotsen. Alsof wij in NL maar alles moeten volgen vanuit de USA, want ze zijn echt zo'n ontzettend goed voorbeeld voor de rest van de wereld...

Nogmaals, niks afdoende aan de rest van je uitleg :Y
Het gaat niet om het volgen wat normaal is. Maar op het gebied van regelgeving rondom internet en tv lopen we hier achter ten opzicht van de wensen en technische mogelijkheden van de markt. De USA was hier als voorbeeld genomen, omdat ze daar op dit gebied veel verder gevorderd zijn in scheiding van diensten. Waaruit blijft dat het eenvoudig is om internet en tv als losse diensten van elkaar aan te bieden zonder als je internet neemt MOET je ook TV nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:30
Elke aanbieder welke tv zenders doorgeeft moet een minimaal basis pakket doorgeven.
Er is geen wettelijke reden voor Ziggo om abonnementen zonder TV aan te bieden. Je zou hetzelfde argument voor aanbieders (die optioneel TV leveren) kunnen maken, maar daar is het wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MediaZoo schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:59:
[...]

Het gaat niet om het volgen wat normaal is. Maar op het gebied van regelgeving rondom internet en tv lopen we hier achter ten opzicht van de wensen en technische mogelijkheden van de markt. De USA was hier als voorbeeld genomen, omdat ze daar op dit gebied veel verder gevorderd zijn in scheiding van diensten. Waaruit blijft dat het eenvoudig is om internet en tv als losse diensten van elkaar aan te bieden zonder als je internet neemt MOET je ook TV nemen.
Ik denk dat hij eerder doelt op de DSL/Glas abonnementen zonder TV ;)
En Ziggo gaf eerst ook alle zenders (op NPO1,2,3 en analoog) gecodeerd door, maar met het oog op de overstap op volledig digitaal geven ze de basiszenders nu ook ongecodeerd door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
[...]
In de toekomst zal zelfs de fysieke smartcard worden vervangen door een onboard waardoor het apparaat geactiveerd wordt en smartcard sharing hiermee verleden tijd is.
Volgens mij geen toekomstmuziek, want Ziggo is daar al flink mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:22:
[...]

Volgens mij geen toekomstmuziek, want Ziggo is daar al flink mee bezig.
Alleen nog in de Ziggo/Horizon boxen. De rest heeft gewoon nog een smartcard en zullen ze op korte en middellange termijn niet gaan vervangen. Dat is een mega (kostbare) operatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:42
Ik draai al jaren een ziggo Ubee modem in Bridge modus met een eigen asus 68u er achter. Prima combo. Nu krijg ik uit het niets een mail van ziggo dat er een Ziggo Connectbox opstuurt. Kan deze ook gewoon in Bridge? Zo niet, dan hoef ik hem niet..

Hebben meer mensen deze mail gehad?

[ Voor 5% gewijzigd door Dacuuu op 24-01-2018 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-06 12:34

IkWilbert

Het is mij!

Dacuuu schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:09:
Ik draai al jaren een ziggo Ubee modem in Bridge modus met een eigen asus 68u er achter. Prima combo. Nu krijg ik uit het niets een mail van ziggo dat er een Ziggo Connectbox opstuurt. Kan deze ook gewoon in Bridge? Zo niet, dan hoef ik hem niet..

Geen mail ontvangen. Heb je onlangs iets aangepast aan je abonnement?
Ook de Connectbox kan in bridge :)

[ Voor 3% gewijzigd door IkWilbert op 24-01-2018 13:15 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
IkWilbert schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:14:
[...]

Geen mail ontvangen. Heb je onlangs iets aangepast aan je abonnement?
Ook de Connectbox kan in bridge :)
Nope, niets veranderd. Krijg die mail zo out of the blue. Zit trouwens in oud ziggo gebied. Mooi dat deze ook in bridge kan. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 13-06 15:32
Dacuuu schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:17:
[...]

Nope, niets veranderd. Krijg die mail zo out of the blue. Zit trouwens in oud ziggo gebied. Mooi dat deze ook in bridge kan. Thanks!
Sterker nog, hij gaat vanzelf in bridge als je dat nu ook hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

sterker nog als je oude modem in bridge staat wordt deze ook automatische in bridge gezet......

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 22:12
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die connectbox best wel gepushed wordt. Ben wel benieuwd welke modems er dan nu uitgaan. Maar mischien heb ik het mis. TC7210 hier, in bridge.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Goed nieuws voor de Ziggo-klanten die de aankomende olympische spelen willen volgen! Ziggo plaatst namelijk vier extra HD-kanalen tijdelijk in het digitale standaardpakket, gedurende de olympische winterspelen. Het gaat om Eurosport 2 HD, plus drie tijdelijke HD-kanalen van Eurosport. Ook via Ziggo GO kun je hier naar kijken.

Bron:
https://derotsmedia.com/2...ra-eurosport-kanalen-toe/

EDIT: HIER HET OFFICIËLE BERICHT VAN ZIGGO ZELF:

https://www.ziggo.nl/ente...mpische-winterspelen-2018

[ Voor 15% gewijzigd door dusty-2011 op 25-01-2018 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
valkenier schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:52:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die connectbox best wel gepushed wordt. Ben wel benieuwd welke modems er dan nu uitgaan. Maar mischien heb ik het mis. TC7210 hier, in bridge.
Er worden sinds kort ook weer TC7210 uitgeleverd... dus misschien worden alleen de oudere modems vervangen door CB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Vandaag contact opgenomen met Ziggo en weer een jaar bijgetekend. Weer een mooi aanbod gekregen 6 maanden voor 34 i.p.v. 62 euro. Ben nog steeds heel tevreden met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:35:
Vandaag contact opgenomen met Ziggo en weer een jaar bijgetekend. Weer een mooi aanbod gekregen 6 maanden voor 34 i.p.v. 62 euro. Ben nog steeds heel tevreden met Ziggo.
Goed gedaan! Glasvezelgebied zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
meesje schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:37:
[...]

Goed gedaan! Glasvezelgebied zeker?
Nee geen glasvezelgebied. Maar ik heb ook een Vodafone abonnement, dat scheelt ook. En natuurlijk ook mijn geweldige onderhandelingsskills....

[ Voor 10% gewijzigd door Shaggie_NB op 24-01-2018 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mak09
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-06 19:26
Hier ook nog een tevreden klant. Vandaag na een beetje onderhandelen verlengd met een jaar voor het Ziggo Complete pakket inclusief CI+ Module, Ziggosport Totaal en Foxsport Eredivisie en dat voor 6 mnd á € 49
Vanzelfsprekend ben ik blij met deze aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry

Als ik het me goed herinner was de medewerker inderdaad ook een beetje verrast dat hij die aanbieding kon doen. Maar goed, wie weet is het na drie maanden al gedaan met de korting. Ik wacht nog op de formele bevestiging. Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Tackleberry schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:43:
[...]

Als ik het me goed herinner was de medewerker inderdaad ook een beetje verrast dat hij die aanbieding kon doen. Maar goed, wie weet is het na drie maanden al gedaan met de korting. Ik wacht nog op de formele bevestiging. Even afwachten dus.
Ik ben benieuwd.
Nog geen bevestiging gehad dus.

Laat je het weten of het toch gelukt is :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:19
Klant van me met een zakelijk Pro abonnement met 500/50 op een Hitron modem heeft sindskort het probleem dat verbinding soms wegvalt totdat iemand handmatig modem van de stroom haalt. Ik zie in de logs wel een paar T3 timeouts, verder vind ik de downstream powerlevel met 6-7.3dBmV ietwat aan de hoge kant, maar met SNR van rond de 38dB op alle 20 kanalen niet zorgelijk. Upstream is ook gewoon 6 kanalen met rond de 44dBmV powerlevel.

Morgen maar even langs om te kijken wat ze aan de coax kant hebben zitten uitspoken. Ziggo monteur heeft het destijds opgeleverd met kabel die uit plafond kwam en rechtstreeks modem in ging, die hebben ze later zelf gesplit voor televisie. Ik vermoed dat de splitter niet goed is of dat ze van die leuke opschroef F-connectoren gebruikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 21:50
_JGC_ schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:11:
Klant van me met een zakelijk Pro abonnement met 500/50 op een Hitron modem heeft sindskort het probleem dat verbinding soms wegvalt totdat iemand handmatig modem van de stroom haalt. Ik zie in de logs wel een paar T3 timeouts, verder vind ik de downstream powerlevel met 6-7.3dBmV ietwat aan de hoge kant, maar met SNR van rond de 38dB op alle 20 kanalen niet zorgelijk. Upstream is ook gewoon 6 kanalen met rond de 44dBmV powerlevel.

Morgen maar even langs om te kijken wat ze aan de coax kant hebben zitten uitspoken. Ziggo monteur heeft het destijds opgeleverd met kabel die uit plafond kwam en rechtstreeks modem in ging, die hebben ze later zelf gesplit voor televisie. Ik vermoed dat de splitter niet goed is of dat ze van die leuke opschroef F-connectoren gebruikt hebben.
Dat wat jij zegt was de reden voor ons om een aantal 'Pro' klanten terug te zetten naar normaal zakelijk. Die Pro verbindingen lopen over soort van VLAN bij Ziggo en daar kregen we sinds december opeens time outs op iedere xx seconde. (Voer maar eens een ping uit voor een minuut of twee, dan zie je wat ik bedoel). Dit hadden we gemeld bij Ziggo, maar de helpdesk van 'groot zakelijk' heeft er niks mee gedaan. Na 2 weken hebben we klant omgegooid naar Connect (ipv Connect Pro), en nu werkt alles stabiel met eigen Unifi router.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:19
tcviper schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:17:
[...]

Dat wat jij zegt was de reden voor ons om een aantal 'Pro' klanten terug te zetten naar normaal zakelijk. Die Pro verbindingen lopen over soort van VLAN bij Ziggo en daar kregen we sinds december opeens time outs op iedere xx seconde. (Voer maar eens een ping uit voor een minuut of twee, dan zie je wat ik bedoel). Dit hadden we gemeld bij Ziggo, maar de helpdesk van 'groot zakelijk' heeft er niks mee gedaan. Na 2 weken hebben we klant omgegooid naar Connect (ipv Connect Pro), en nu werkt alles stabiel met eigen Unifi router.
Hier nog niet gezien, maar feit dat verbinding offline gaat na een T3 timeout en daarna gewoon niet weer opkomt totdat iemand handmatig modem reboot vind ik nou ook niet je van het.

Deze klant gebruikt helaas 3 IP adressen, dus downgraden naar non-pro is niet handig. Zou wel kunnen, maar dan moet ik gaan prutsen met een proxyserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Dacuuu schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:09:

Opheldering, Ziggo gebeld, en er was gisteren chat contact geweest, nou niet met mij...
Maargoed, ik kan het nieuwe modem aansluiten zei ze. Ga dat vanavond maar eens doen. Kan aantal uur duren voordat het nieuwe modem actief is schijnbaar, nou ik hoop dat het snel gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Wordt de EPC3925 ook vervangen als oud besje? Ding is altijd warm en Wifi is matig. 60 Mbps op een 200 Mbps abo terwijl je er een meter vanaf zit is niet best. Ook zitten hier maar een paar andere wifi netwerken en het bereik is slecht. Ook geregeld timeouts op laptop en telefoon bij internetten via wifi.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:04:
Wordt de EPC3925 ook vervangen als oud besje? Ding is altijd warm en Wifi is matig. 60 Mbps op een 200 Mbps abo terwijl je er een meter vanaf zit is niet best. Ook zitten hier maar een paar andere wifi netwerken en het bereik is slecht. Ook geregeld timeouts op laptop en telefoon bij internetten via wifi.
Als je Ziggo belt en je klaagt over slecht wifi wordt je oude cisco direct omgeruild voor een connectbox. Dat is een jaar geleden bij mij gebeurd. Ik vond de wifi van mijn 3925 niet meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon melden dat je Wifi slecht is en/of dat je bijvoorbeeld zwarte plekken op je muur ziet verschijnen door de warmte :P meestal helpt dat wel om een nieuwe te krijgen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:48
Leuk hoor, een goede deal afsluiten wanneer je jaar abonnement afloopt, maar na 6 maanden (periode van de afgesproken korting en gratis FOX Sports) is het met 91 euro per maand toch wel een sloot geld. Voor iets meer dan 60 euro heb ik glasvezel bij Telfort met 200/200 snelheid (heb nu 400/40, maar mijn voorkeur gaat uit naar 200/200). Denk dus dat ik over ga stappen zodra dat mogelijk is (pas in mei). Voor de zekerheid eerst weer Ziggo bellen, je weet nooit met welke aanbieding ze deze keer komen :+ verder niets dan tevreden over Ziggo overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
outlandos schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:18:
Leuk hoor, een goede deal afsluiten wanneer je jaar abonnement afloopt, maar na 6 maanden (periode van de afgesproken korting en gratis FOX Sports) is het met 91 euro per maand toch wel een sloot geld. Voor iets meer dan 60 euro heb ik glasvezel bij Telfort met 200/200 snelheid (heb nu 400/40, maar mijn voorkeur gaat uit naar 200/200). Denk dus dat ik over ga stappen zodra dat mogelijk is (pas in mei). Voor de zekerheid eerst weer Ziggo bellen, je weet nooit met welke aanbieding ze deze keer komen :+ verder niets dan tevreden over Ziggo overigens.
Zolang we bij mijn VVE steeds tegen stemmen komt er geen glasvezel ;) maar goed, die 60.000 euro kunnen we idd beter ergens anders insteken. Tis maar goed dat de meeste hier DSL hebben (en veel oudere)... capaciteit genoeg hier op het segment. :*)

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 25-01-2018 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Heb tijdens Black Friday mijn pakket naar Max geupgrade en dus eerste 6 maanden voor 30 euro afgesloten maar krijg vandaag gewoon 82.50 euro voor de maand febraruri op mijn factuur te zien :(

Edit:
Voor januari blijkbaar ook 82.50 in totaal betaald (61.73 vorig maand en 20.77 nu)

[ Voor 20% gewijzigd door Koning Willy op 25-01-2018 21:00 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Koning Willy schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:55:
Heb tijdens Black Friday mijn pakket naar Max geupgrade en dus eerste 6 maanden voor 30 euro afgesloten maar krijg vandaag gewoon 82.50 euro voor de maand febraruri op mijn factuur te zien :(

Edit:
Voor januari blijkbaar ook 82.50 in totaal betaald (61.73 vorig maand en 20.77 nu)
Meen me ter herinneren dat er bij mij ook een maand overheen ging voordat de korting verrekend werd, dan betaalde je 2 maanden gewoon niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Toch heb ik een beetje het idee dat het administratief een zooitje is bij UPC Ziggo.
Bij een familielid ging het ook niet helemaal lekker met het samenvoegen van 2 klantnummers :X

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
ArcticWolf schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:11:
[...]

Meen me ter herinneren dat er bij mij ook een maand overheen ging voordat de korting verrekend werd, dan betaalde je 2 maanden gewoon niks.
Ik was al bestaand klant en dus niet nieuw.

Had wel een oude pakket: Alles-in-1 Extra 200Mb (gratis upgrade naar 250Mb eind vorig jaar)

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Koning Willy schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:18:
[...]

Ik was al bestaand klant en dus niet nieuw.

Had wel een oude pakket: Alles-in-1 Extra 200Mb (gratis upgrade naar 250Mb eind vorig jaar)
ja ik ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 14:48

Edgarz

Tweako-active since1986

Even een adviesvraag aan de ervaren onderhandelaars hier.

Ik heb het volgende abonnement:

Pakket
Alles-in-1 Power (Film1)
Online TV
Ziggo go
Extra's bij Alles-in-1 Power (Film1)
Horizon TV incl. opnemen en pauzeren
Extra zenderpakketten
Movies and Series, Movies and Series XL, Film1, extra TV-pakket naar keuze: Ziggo Sport Totaal
Contractperiode
13/06/2013 - 13/06/2014

Zoals je ziet heb ik het gewoon laten doorlopen, vooral omdat het gratis Film1 bij een formele verlenging of wijziging vervalt en een verlenging in deze vorm duurder uitvalt (Film1 moet dan extra bijbetaald worden) en zonder Film1 ben ik slecht een paar Euro goedkoper uit iedere maand.

Iemand een insteek voor de onderhandeling? Of gewoon door laten lopen zo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Edgarz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:24:
Even een adviesvraag aan de ervaren onderhandelaars hier.

Ik heb het volgende abonnement:

Pakket
Alles-in-1 Power (Film1)
Online TV
Ziggo go
Extra's bij Alles-in-1 Power (Film1)
Horizon TV incl. opnemen en pauzeren
Extra zenderpakketten
Movies and Series, Movies and Series XL, Film1, extra TV-pakket naar keuze: Ziggo Sport Totaal
Contractperiode
13/06/2013 - 13/06/2014

Zoals je ziet heb ik het gewoon laten doorlopen, vooral omdat het gratis Film1 bij een formele verlenging of wijziging vervalt en een verlenging in deze vorm duurder uitvalt (Film1 moet dan extra bijbetaald worden) en zonder Film1 ben ik slecht een paar Euro goedkoper uit iedere maand.

Iemand een insteek voor de onderhandeling? Of gewoon door laten lopen zo...?
Wat betaal je nu hiervoor op dit moment ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

MdO82 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:32:
[...]

Wat betaal je nu hiervoor op dit moment ?
Pakket 1 januari t/m 31 januari 64,50
Overige abonnementen 11,95

Da's incl. BTW en excl telefoontikjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Edgarz op 25-01-2018 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Edgarz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:38:
[...]

Pakket 1 januari t/m 31 januari 64,50
Overige abonnementen 11,95

Da's incl. BTW
Als je niks anders nodig hebt dan zou ik het eigenlijk zo laten.
Je gaat als je het aanpast zo ie zo meer betalen.
Ik weet even niet meer welke snelheid hoort bij Power, maar als ik dit omzet naar Connect Complete en TV Compleet (even los of dit alle zenders zijn) dan ga je €62,50 betalen en komt daar Film1 nog bij á €14,95

Totaal zit je dan op €77,45, iets meer dan nu, maar nogmaals het ligt er ook aan of je andere dingen wilt.

Ik zit met mijn gedachte nog altijd in het fZiggo gebied en daar had je Alles in 1 Extra wat nu het Max-pakket is, daarom weet ik niet zeker wat je met Power krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door MdO82 op 25-01-2018 21:44 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

MdO82 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:43:
[...]

Als je niks anders nodig hebt dan zou ik het eigenlijk zo laten.
Je gaat als je het aanpast zo ie zo meer betalen.
Ik weet even niet meer welke snelheid hoort bij Power, maar als ik dit omzet naar Connect Complete en TV Compleet (even los of dit alle zenders zijn) dan ga je €62,50 betalen en komt daar Film1 nog bij á €14,95

Totaal zit je dan op €77,45, iets meer dan nu, maar nogmaals het ligt er ook aan of je andere dingen wilt.
Heb 200/20 internet en dat is prima. En heb ook Movies XL a 11,95.
Zou voor vergelijkbaar pakket (Complete) + Movies XL +Film1 nu 89,40 betalen. Da's €15 meer dan nu.

Niets veranderen dus :-). Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Klantenservice maar even gebeld. Waarden hier zijn beroerd en aangezien het binnen 8 weken na een verhuizing is, sturen ze gelijk een monteur. Bedraad kom ik niet verder dan 60 Mbit, Wifi 40-50 naast het modem, maar een paar meter verder en het signaal is marginaal.

In ieder geval mijn grieven over het modem geuit, de firmware is uit 2014 en ik kan me niet eens herinneren wanneer ik het modem kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 23:48

Spotmatic

Ken sent me

Snds een tijdje heb ik een witte Ziggo Connect Box CH7465LG-ZG (manufactured by Compal) ter vervanging van de niet meer goed functionerende Ubee. Helaas werkt deze Connect Box erg slecht.

Ik las ergens dat het beter was om het radiogedeelte van 5G en 2.4G te splitsen in verschillende SSID's. Dat heb ik gedaan, en dat is dan meteen de enige bijzondere instelling die ik in de Connect Box heb doorgevoerd. Mijn Lenovo Laptop maakt connectie met de 2.4G (5G wordt niet ondersteund door de WiFi van de Lenovo) maar hoewel ik op amper 3 meter afstand zit van de connect box verlies ik toch regelmatig (2x per uur) de verbinding. Wachten tot de verbinding terugkomt helpt niet, het enige wat helpt is de verbinding verbreken en weer opnieuw tot stand brengen, dan werkt het meteen weer.

Iemand een oplossing? Op dit moment zijn alleen mijn laptop en Samsung S5 Neo met de connectbox verbonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Spotmatic op 26-01-2018 09:45 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
heb je al gekeken of een ander kanaal invloed heeft :?
20/40mhz? indien 40.. probeer 20mhz

andere driver voor je wlan adapter?

mijn Broadcom (ok die is wel -AC 1300mbits capable) werkt ook niet elke driver even lekker..

nou heb ik geen problemen met mn R7000 / Archer C7 thuis, en de ConnectBox bij mn schoonouders..
maar toen die nog een Cisco hadden was het nog meer afhankelijk van de gebruikte driver..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 23:48

Spotmatic

Ken sent me

Hij stond op 20MHz, ik heb dit veranderd in 20/40MHz. Dat is voorlopig de enige instelling die ik veranderd heb. Als dat niet helpt dan zal ik je andere tips zeker gebruiken! d:)b

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En kijk welke kanalen er allemaal bezet zijn rond je huis. Als ie standaard op kanaal 6 staat, maar er zijn nog tien anderen aan het zenden op dat kanaal, dan is het ook zomaar voorbij met de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb ook een nieuw wit modem als vervanging van de prima werkende Ubee gekregen.

Mijn Ubee stond in bridge-mode, omdat ik er zelf een aantal Unifi's achter heb hangen die het werk doen. Maar ik krijg geen verbinding als ik de nieuwe witte modem in Bridge zet. De Unifi's krijgen geen verbinding met het internet. Als ik de routerfunctie van het witte kreng weer inschakel, werkt het wél.

Ik heb nu de SSID's maar verborgen en de 2.4Ghz en 5Ghz handmatig uitgezet, maar dit is niet wat ik wil. Iemand een idee? Of is het advies om lekker de Ubee weer terug te hangen. Ze wilden het modem ook niet retour bij Ziggo, het was te oud.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
THE_BASE schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:07:
Mijn Ubee stond in bridge-mode, omdat ik er zelf een aantal Unifi's achter heb hangen die het werk doen. Maar ik krijg geen verbinding als ik de nieuwe witte modem in Bridge zet. De Unifi's krijgen geen verbinding met het internet. Als ik de routerfunctie van het witte kreng weer inschakel, werkt het wél.
Wat voor Unifi's hangen er dan achter? Alleen access points?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:11:
[...]

Wat voor Unifi's hangen er dan achter? Alleen access points?
Van die Unifi AC en Unifi AC Lite, dus AP's. Verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
THE_BASE schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:13:
Dan is het vrij logisch dat het niet werkt en ik verbaas me er eigenlijk over waarom het uberhaupt ooit gewerkt heeft. Wanneer je de router in Bridge modes zet, moet je er een apparaat achter zetten wat de IP-adressen uitdeelt. (Een router) Met alleen de Unifi AP's kom je er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:14:
[...]

Dan is het vrij logisch dat het niet werkt en ik verbaas me er eigenlijk over waarom het uberhaupt ooit gewerkt heeft. Wanneer je de router in Bridge modes zet, moet je er een apparaat achter zetten wat de IP-adressen uitdeelt. (Een router) Met alleen de Unifi AP's kom je er niet.
Ik heb begrepen dat de Unifi's zelf IP-adressen aanmaken. Dus dat zou geen punt moeten zijn.

Ik zal het navragen bij mijn IT'er.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:08:
[...]

Ik heb begrepen dat de Unifi's zelf IP-adressen aanmaken. Dus dat zou geen punt moeten zijn.

Ik zal het navragen bij mijn IT'er.
Je hebt een router nodig om een werkende internetverbinding te krijgen. Als je je modem in bridge-modus zet heb je geen router meer in je netwerk die het kan regelen, met als gevolg geen internet.

Ik betwijfel of in je oude situatie je modem in bridge-modus hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
GioStyle schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:11:
[...]

Je hebt een router nodig om een werkende internetverbinding te krijgen. Als je je modem in bridge-modus zet heb je geen router meer in je netwerk die het kan regelen, met als gevolg geen internet.

Ik betwijfel of in je oude situatie je modem in bridge-modus hebt staan.
Jullie hebben helemaal gelijk. Alleen de draadloze functionaliteit stond uit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als toevoeging op de rekeningen discussie. Ik krijg zojuist de rekening voor komende maand. Ik had een proefabonnement met 50procent korting op movies en series XL. Dit had ik eind oktober al opgezegd per 1 februari om op tijd te zijn. Nu krijg ik een rekening waar voor de maand februari het volle pond van movies en series XL wordt ingehouden. Ik bellen, krijg ik een iemand met een gigantisch surinaams/antiliaans accent aan de telefoon bijna niet te verstaan. Vervolgens na 4 keer mijn postcode en huisnummer herhaald te hebben blijk ik afgesloten te zijn, had ze de verkeerde klant geopend... Uiteindelijk op het klantnummer mijn gegevens gevonden. Blijkt het systeem dus te kijken wat je nu hebt en dat voor de volgende maand in rekening te brengen. Mocht je dan die maand het product niet hebben wordt dit weer gecrediteerd op de volgende rekening. Nu kan ik mijn rekening met een bepaalde maximum bedrag declareren en ga daar nu nu overheen (en volgende maand onder zitten door die creditatie). Maar los daarvan is dit super verwarrend omdat je denkt opgezegd te hebben en het weer in rekening krijgt. Als ze het gewoon netjes verwerken en niet in rekening brengen zou een stuk klantvriendelijker zijn. Morgen maar weer eens met opzeggingen bellen waarom dit vreemde systeem wordt gehanteerd (en direct of ze een mooie aanbieding hebben ter compensatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
jongetje schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:54:
Als toevoeging op de rekeningen discussie. Ik krijg zojuist de rekening voor komende maand. Ik had een proefabonnement met 50procent korting op movies en series XL. Dit had ik eind oktober al opgezegd per 1 februari om op tijd te zijn. Nu krijg ik een rekening waar voor de maand februari het volle pond van movies en series XL wordt ingehouden. Ik bellen, krijg ik een iemand met een gigantisch surinaams/antiliaans accent aan de telefoon bijna niet te verstaan. Vervolgens na 4 keer mijn postcode en huisnummer herhaald te hebben blijk ik afgesloten te zijn, had ze de verkeerde klant geopend... Uiteindelijk op het klantnummer mijn gegevens gevonden. Blijkt het systeem dus te kijken wat je nu hebt en dat voor de volgende maand in rekening te brengen. Mocht je dan die maand het product niet hebben wordt dit weer gecrediteerd op de volgende rekening. Nu kan ik mijn rekening met een bepaalde maximum bedrag declareren en ga daar nu nu overheen (en volgende maand onder zitten door die creditatie). Maar los daarvan is dit super verwarrend omdat je denkt opgezegd te hebben en het weer in rekening krijgt. Als ze het gewoon netjes verwerken en niet in rekening brengen zou een stuk klantvriendelijker zijn. Morgen maar weer eens met opzeggingen bellen waarom dit vreemde systeem wordt gehanteerd (en direct of ze een mooie aanbieding hebben ter compensatie).
Zoals ik al eens zei van de week administratie is gewoon een rommeltje.
Komt mede doordat ze een goed doordacht Amerikaans systeem gebruiken denk ik (uhum).

Maar goed om dit te weten.
Ik heb voor mijn schoonouders ook een verlening aangevraagd (toch met 6 maanden korting kunnen krijgen.
Kregen ze van de week een e-mail welkom bij Movies en Series XL terwijl ze het tv max pakket hebben en houden.
Even de boel in de gaten houden dan maar :D

Maar echt heel duidelijk is het er niet op geworden.
Net zoals je in je rekeningoverzicht een heel hoog bedrag ziet staan en als je doorklikt klopt het wel.
Heel verwarrend als je niet goed oplet ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 21:57

Zorian

What the fox?

Die dingen worden altijd per direct omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ik heb alleen nog TV van Ziggo met de oude voorwaarden (3 smartcards), dus het TV Start abbo voor 18,70 euro. Helaas heb ik de 4e/5e kaart nooit geactiveerd en inmiddels wel 4 tv's in huis. Ik heb de 4e kaart hier nog liggen maar die is nooit geactiveerd. Als ik het goed begrijp kan ik een 4e/5e smartcard (wil CI+) alleen icm een gehuurde module voor elkaar krijgen en dan moet ik mijn huidige TV abbo laten omzetten naar nieuwe voorwaarden en dus ook meteen de overige modules "gaan huren"?

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 28-01-2018 12:38 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:30
@JB Als je je abonnement omzet blijven reeds geactiveerde kaarten actief, tot een maximum van vijf (smartcards plus evt Horizon). (link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
JB schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:32:
Ik heb alleen nog TV van Ziggo met de oude voorwaarden (3 smartcards), dus het TV Start abbo voor 18,70 euro. Helaas heb ik de 4e/5e kaart nooit geactiveerd en inmiddels wel 4 tv's in huis. Ik heb de 4e kaart hier nog liggen maar die is nooit geactiveerd. Als ik het goed begrijp kan ik een 4e/5e smartcard (wil CI+) alleen icm een gehuurde module voor elkaar krijgen en dan moet ik mijn huidige TV abbo laten omzetten naar nieuwe voorwaarden en dus ook meteen de overige modules "gaan huren"?
Je smartcards die je nog hebt liggen en niet geactiveerd zijn kan je inderdaad niet meer activeren.
Deze kan je dus eigenlijk weggooien.
De overige geactiveerde kaarten blijven gewoon werken als je het abbonement om zal zetten naar de nieuwe voorwaarde.

Heb je inderdaad 4 kaarten nodig ?
Of heb je aan de zenders zonder smartcard ook genoeg ?

Anders kan je eventueel nog kijken naar een Chromecast om te casten vanuit Ziggo Go App.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

jongetje schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:54:
Morgen maar weer eens met opzeggingen bellen waarom dit vreemde systeem wordt gehanteerd (en direct of ze een mooie aanbieding hebben ter compensatie).
Best een kudtbedrijf, maar een korting maakt een hoop goed...

Djeez... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 13-06 15:14

iMars

Full time prutser

THE_BASE schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:13:
[...]

Waarschijnlijk heb je de Unifi Controller software op je computer draaien. Als het eenmaal ingesteld is, blijft het volgens mij gewoon zonder controller werken...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 23:30
JB schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:32:
Je zal dan van tv standaard naar play start gaan. Dan kom je op 24,95 uit incl een ontvanger / ci+ module (met smartcard) in bruikleen. De 1e ontvanger zit in die 24,95. een extra ci+ kost dan 2 per maand een HD ontvanger 4 per maand.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Helder verhaal. Ik fix wel een smartcard die op een ander abbo is geactiveerd.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

JB schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:27:
Helder verhaal. Ik fix wel een smartcard die op een ander abbo is geactiveerd.
Of je deelt een van de smartcards die je al hebt lokaal, daar zijn kant en klare oplossingen voor, bijv. http://smartwi.net/ (* Voor er iemand commentaar geeft, ik heb ooit al eens een rode user gevraagd of ik die mag noemen op GoT.), of een RPi met smartcardlezer en OScam en anders decoder(s) met OpenPLI waar OScam ook op kan draaien, zowel als client als server.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

7 jaar lang tevreden UPC klant geweest. Nooit aan de Horizon begonnen. We haddden/hebben internet apart via een modem in de meterkast. Via UPC een (geen Horizon) box welke kon opnemen en afspelen incl OnDemand. (Ik denk Cisco).

Doordat we tijdelijk twee huizen hadden was een verhuizing bij Ziggo geen optie. Het nieuwe abbo is afgesloten, daarna het oude opgezegd.

Mijn grootste fout is dus het terugzenden van de oude UPC tvbox.

Ondertussen hebben we 2 Ziggo XL Horizon (Samsung) boxen geprobeerd. Deze bevallen niet:
- Opstarten duurt lang (tot wel 3 mins)
- Zappen gaat traag
- Random reboots
- Apparaat maakt veel geluid en wordt warm

Nu hebben we een CI+ module geactiveerd en de problemen zijn verholpen, echter missen we de functies (look&feel) van de oude UPC box.

De Horizon box moet imo veel te veel doen (tv decoder, meerdere kanalen simultaan opnemen, router, HTTP server, enz, enz) voor de hardware die erin zit. Functies die wij geeneens willen, wij willen gewoon een decoder.

Enfin, met bovenstaande in acht genomen zijn er hier ervaringen met het zelf aanschaffen van een decoder of heeft iemand advies voor ons wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gys89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Cai schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:46:
7 jaar lang tevreden UPC klant geweest. Nooit aan de Horizon begonnen. We haddden/hebben internet apart via een modem in de meterkast. Via UPC een (geen Horizon) box welke kon opnemen en afspelen incl OnDemand. (Ik denk Cisco).

Doordat we tijdelijk twee huizen hadden was een verhuizing bij Ziggo geen optie. Het nieuwe abbo is afgesloten, daarna het oude opgezegd.

Ondertussen hebben we 2 Ziggo XL Horizon (Samsung) boxen geprobeerd. Deze bevallen niet:
- Zappen gaat traag
- Random reboots

Nu hebben we een CI+ module geactiveerd en de problemen zijn verholpen, echter missen we de functies (look&feel) van de oude UPC box.

De Horizon box moet imo veel te veel doen (tv decoder, meerdere kanalen simultaan opnemen, router, HTTP server, enz, enz) voor de hardware die erin zit. Functies die wij geeneens willen, wij willen gewoon een decoder.

Enfin, met bovenstaande in acht genomen zijn er hier ervaringen met het zelf aanschaffen van een decoder of heeft iemand advies voor ons wat te doen?
Het is mogelijk om je Horizonbox te deconsolideren, je krijgt dan een los kabelmodem voor internet en telefonie. De Horizonbox is dan alleen een DVR. Het trage opstarten zal in energie stand hoog nooit een probleem zijn bij goed kabelsignaal. Keerzijde is een hoger totaal energieverbruik doordat je een los kabelmodem gebruikt icm de Horizonbox.

Als opnemen geen vereiste is, dan is de standaard Mediabox ook een optie (pace decoder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cai schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:46:

- Zappen gaat traag
- Random reboots

Paar puntjes om op te letten:

- Had je horizonbox de laatste firmware? (er is een software update geweest eind 2017)
- Heb je wel goed/voldoende signaal?

Als bovenstaande goed is, zou ik een aantal zaken die je noemt niet meer verwachten (traag zappen, reboots, opstarten 3 min).

Overigens als je geen smartcard los hebt, kun je ook geen aparte decoder aanschaffen. Als je die nog wel hebt, dan wel, dan kun je bijv. een Humax aanschaffen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Pagina: 1 ... 70 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic