Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
Heb gisteravond (~19:20) mijn technicolor omgewisseld voor de die witte connectbox. Ik controleer zojuist mn monitor in pfSense en zie dat sinds gisteravond mn ping 4ms gemiddeld is gestegen en daarnaast heel erg onstabiel is.

Kon op internet geen vergelijkbare ervaringen vinden, zijn er hier meer mensen die hetzelfde gemerkt hebben?

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/1917c0efa6ef81a5655acad47c024fc6.png

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
CyberJohn schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:23:
Heb gisteravond (~19:20) mijn technicolor omgewisseld voor de die witte connectbox. Ik controleer zojuist mn monitor in pfSense en zie dat sinds gisteravond mn ping 4ms gemiddeld is gestegen en daarnaast heel erg onstabiel is.

Kon op internet geen vergelijkbare ervaringen vinden, zijn er hier meer mensen die hetzelfde gemerkt hebben?

[afbeelding]
Heb er helaas niet zo'n concreet bewijs van als jij, maar ik heb sinds vorige week een Compal Connectbox (daarvoor een Ubee) en voor mijn gevoel duurt het opvragen van webpagina's e.d. soms ook even een fractie van een seconde langer. Dat was eigenlijk direct al. Pas daarna ben ik gaan googlen waaruit blijkt dat wel meer mensen performance-gerelateerde problemen ondervinden met dit modem.
Eigenlijk zou ik mijn oude modem weer moeten aansluiten en gaan vergelijken met pingtijden e.d., maar oude modem is al gedeactiveerd, dus het blijft bij mij bij 'voor het gevoel' langzamer ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:24

[afbeelding]
Toch wel knap dat je er niks over kon vinden ;) dit topic alleen al gaat veel over de connectbox ;)
Zoek tip: puma6 chip

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
Martinusz schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:34:
[...]

Toch wel knap dat je er niks over kon vinden ;) dit topic alleen al gaat veel over de connectbox ;)
Zoek tip: puma6 chip
Mhmm, was gisteren laat... 8)7

Ik zie inderdaad nu veel meer berichten met een gelijke strekking. Had al een contactformulier richting Ziggo geschoten, hopen dat ik weer een TC kan krijgen. Mijn oude is gefrituurd...

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

elsinga

=8-)

Ik draai al een tijdje Smokeping en zie dit ook:
Afbeeldingslocatie: https://smokeping.elsinga.net/smokeping/cache/ISP/FHZiggo_mini.png

Veel wisselende ping tijden naar de eerste hop achter mijn CB. Intern (tot aan mijn eigen router) heb ik dat niet:
Afbeeldingslocatie: https://smokeping.elsinga.net/smokeping/cache/ISP/Router_mini.png

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online

[afbeelding]
Hogere RTT (~5ms) + hogere jitter is een bekende eigenschap van de Connect Box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ANdrode schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:30:
[...]

Hogere RTT (~5ms) + hogere jitter is een bekende eigenschap van de Connect Box
Is dit nog op te lossen door hem in bridge modus te zetten en zelf een goede router aan te schaffen? Of zit dat vertragende in het modem-gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Palomar schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:40:
[...]

Is dit nog op te lossen door hem in bridge modus te zetten en zelf een goede router aan te schaffen? Of zit dat vertragende in het modem-gedeelte?
Als ik het goed heb gaat dat niets oplossen :) Als je er al last van hebt, want dat iets hoger is betekent niet automatisch dat je er ook daadwerkelijk last van hebt ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Martinusz op 30-01-2018 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:33
[...]

Nee, bridge helpt niet, het is een ingebakken bug in de puma6 chip. Dit weerhoudt Ziggo er echter niet van om dit modem gewoon uit te delen. Het schijnt dat ze sporadisch nog wel eens een tc7210 uitdelen, maar waarschijnlijk moet je flink zeuren of geluk hebben.

Heb je met je modem-swap ook ds-lite gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
valkenier schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:21:
[...]

Heb je met je modem-swap ook ds-lite gekregen?
Nope, ook nog nooit van gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:23:
[...]

Nope, ook nog nooit van gehoord...
Als je niet weet wat het is zou je het kunnen hebben zonder dat je het weet... :)

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roetzen schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:36:
[...]

Als je niet weet wat het is zou je het kunnen hebben zonder dat je het weet... :)
Dat kan met een ernstige dodelijke ziekte ook. Begrijp je punt niet echt. Hij heeft er in ieder geval geen last van, van dat DS-Lite?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Roetzen schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:36:
[...]

Nou ja ok, ik heb de term wel eens voorbij zien komen en dat het kennelijk iet smet ipv6 te maken heeft, maar in het control panel van het modem zie ik de naam niet terugkomen. Ook zie ik nergens ipv6 staan in het control panel.

Mis ik hiermee iets? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:02:
[...]

Nou ja ok, ik heb de term wel eens voorbij zien komen en dat het kennelijk iet smet ipv6 te maken heeft, maar in het control panel van het modem zie ik de naam niet terugkomen. Ook zie ik nergens ipv6 staan in het control panel.
Als je het nergens ziet heb je het waarschijnlijk ook niet.

Waar zit je? fUPC of fZiggo?
Mis ik hiermee iets? ;)
Als je het niet mist, mis je het niet. :)

Ons IPv6 sages zijn gewoon nieuwsgierig naar het uitrolbeleid van Ziggo. Het leek er even op dat iedereen die een connectbox kreeg ook automatisch DS-Lite kreeg. Maar nu lijkt het dat er toch weer Connectboxen met IPv4 only configuratie worden uitgerold.

De wegen van Ziggo zijn ondoorgrondelijk... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
zit in fZiggo-gebied. Heb overigens wel zelf om die connectbox gevraagd (vanwege 5GHz wifi) en het werd niet vanuit Ziggo geïnitieerd. Misschien dat ik daarom wel een oude gebruikte heb gekregen ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]

Zit in de hardware van het modem. Gelukkig merk je de hogere RTT bijna niet.

De jitter merk je misschien. Het is grotendeels opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:33
De cb is bekend met een hoge jitter, maar kan het niet zijn dat het afgelopen 2 dagen nog hoger is dan normaal door die DDOS aanvallen?
Ik ben geen kenner op dit gebied en volgens mij is ziggo zelf niet aangevallen, maar ik kan mij voorstellen dat sommige backbones die ziggo ook gebruikt overbelast zijn en je daar indirect ook last van hebt.

[ Voor 43% gewijzigd door acale op 30-01-2018 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Nu online

elsinga

=8-)

Ik zie op Smokeping naar Youtube, Google, facebook en Ziggo zelf geen echt hogere pings dan eerder. Wel zat er op 22/23 januari een merkbare verhoging in, maar dat is langer geleden.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:39:
Het leek er even op dat iedereen die een connectbox kreeg ook automatisch DS-Lite kreeg. Maar nu lijkt het dat er toch weer Connectboxen met IPv4 only configuratie worden uitgerold.

De wegen van Ziggo zijn ondoorgrondelijk... :?
In fZiggo hou je altijd je profiel wat je had bij een modem wisseling. Voor fUPC kan ik niet spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ANdrode schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:21:
[...]

Zit in de hardware van het modem. Gelukkig merk je de hogere RTT bijna niet.

De jitter merk je misschien. Het is grotendeels opgelost :)
Ik heb mijn oude Ubee 3200-modem ook nog liggen. Zou het verstandig zijn om die weer in gebruik te laten nemen? Of heeft die weer andere issues? ;)

Merk nl. sinds ik die Connectbox heb dat browsen minder flitsend gaat. Moet nu bij het openen van een nieuwe site vaak even +- 2 seconden wachten, terwijl ik niet kan bewijzen dat er in de verbinding iets niet goed zit, omdat speedtest wel snel gaat en het instellen van andere dns-servers ook niet uitmaakt. Enige wat ik nog kan bedenken is dat die connectbox langzaam is. Merk nl. ook als ik het web control panel wil openen dat het loginscherm heel stroperig laadt.

[ Voor 36% gewijzigd door Palomar op 31-01-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:23:
[...]
In fZiggo hou je altijd je profiel wat je had bij een modem wisseling. Voor fUPC kan ik niet spreken.
Mijn buurman (fZiggo) had een Ubee EVW321b met Dual Stack. Sinds kort heeft hij een witte Connectbox en IPv4 only. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Palomar schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:15:
[...]
Merk nl. sinds ik die Connectbox heb dat browsen minder flitsend gaat. Moet nu bij het openen van een nieuwe site vaak even +- 2 seconden wachten, terwijl ik niet kan bewijzen dat er in de verbinding iets niet goed zit, omdat speedtest wel snel gaat en het instellen van andere dns-servers ook niet uitmaakt. Enige wat ik nog kan bedenken is dat die connectbox langzaam is. Merk nl. ook als ik het web control panel wil openen dat het loginscherm heel stroperig laadt.
Dat was ook mijn ervaring met de Connect Box maar ik heb thuis met mijn voeten gestemd. Ik gebruik ze op andere locaties wel daar werkt het re-de-lijk. De symptomen die jij omschrijft zouden met firmware updates opgelost zijn :X.

TC7210 (alleen in gebied dat geen UPC was) heeft deze symptomen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ANdrode schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:37:
[...]

Dat was ook mijn ervaring met de Connect Box maar ik heb thuis met mijn voeten gestemd. Ik gebruik ze op andere locaties wel daar werkt het re-de-lijk. De symptomen die jij omschrijft zouden met firmware updates opgelost zijn :X.

TC7210 (alleen in gebied dat geen UPC was) heeft deze symptomen niet
Heb de laatste tijd dezelfde symptomen helaas met de TC7210 in bridge (fZiggo gebied), geen idee waar het aan ligt maar m'n verbinding is uitstekend en m'n router is ook niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Heeft het niet gewoon te maken met algehele drukte door het ge-ddos de laatste tijd?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Moet mijn abo gaan verlengen, die FNV van vorig jaar is afgelopen en is me nu te duur. Zijn er nog tips 'n tricks of onder water aanbiedingen zoals vorig jaar? Ik zie namelijk niks anders dan de standaard voor nieuwe klanten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
12 Maanden 5 euro extra korting op Ziggo Zakelijk Internet Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb als bestaande gebruiker van de Black Friday deal gebruik kunnen maken. Maar dan moet je nog even wachten. :+

Vanavond een monteur op de stoep. Ik begrijp dus dat ik voor een brakke Cisco een brakke Connectbox ga krijgen. Oh jolly. Ze mogen eerst in ieder geval het signaal fixen, dat is maar net boven 'slecht' in Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:53:
Heeft het niet gewoon te maken met algehele drukte door het ge-ddos de laatste tijd?
Zolang het core netwerk en AORTA niet direct worden aangevallen zou een ddos op individuele servers/sites ons internet niet kunnen/mogen aantasten.

Als ik een gok mag wagen denk ik dat AORTA wat problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 20:00
Roetzen schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:36:
[...]

Mijn buurman (fZiggo) had een Ubee EVW321b met Dual Stack. Sinds kort heeft hij een witte Connectbox en IPv4 only. :?
Ja, alleen nieuwe klanten krijgen DS-Lite, en dan moet je nog uitkijken als je maar een jaartje bij Ziggo weg geweest bent... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heeft DS-lite dan voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hkoster1 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:35:
[...]

Ja, alleen nieuwe klanten krijgen DS-Lite, en dan moet je nog uitkijken als je maar een jaartje bij Ziggo weg geweest bent... 8)
Oh zit dat zo. Ja, hij is al jaren klant van Ziggo. Nu weet mijn buurman niks van IPv6, dus het raakt hem niet, maar. ik zou niet blij zijn met van Dual Stack terug naar IPv4 only. Want dat staat me dus te wachten als mijn Ubee de geest geeft. Tja, Ziggo wil van Dual Stack af en dit is ook een manier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Een kapotte (cisco)modem bij ziggo........;

-zaterdag gebeld en doorgegeven, wordt een nieuwe connectbox gestuurd.
-maandag connectbox en mediabox?? ontvangen
-dinsdag modem aangesloten.................NIETS..., kan gebeuren even de klantenservice bellen...

Resultaat;

-blijkbaar is er zaterdag mijn abbo omgezet , en mijn CI module omgeruild voor een mediabox??
-woensdag: men krijgt het niet voor elkaar mijn internet verbinding te activeren
-Mijn CI module stopt ineens met werken, want gedactiveerd, en kan niet meer geactiveerd worden??

Eindresultaat: al 5 dagen geen internet, CI module werkt niet meer,nutteloze mediabox in huis, en als klap op de vuurpijl ontvang ik zojuist een retourdoosje voor miin CI module :'(

Heb bijna een halve meter aan niet noodzakelijk dozen nu thuis staan van Ziggo, die ik ook zelf moet brengen naar een ophaalpunt, maar ben helaas slecht ter been. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:39:
[...]
Heb de laatste tijd dezelfde symptomen helaas met de TC7210 in bridge (fZiggo gebied), geen idee waar het aan ligt maar m'n verbinding is uitstekend en m'n router is ook niks mis mee.
Zie je dit ook terug in smokeping? Of draaide jij dit niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
Roetzen schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:50:
[...]

Oh zit dat zo. Ja, hij is al jaren klant van Ziggo. Nu weet mijn buurman niks van IPv6, dus het raakt hem niet, maar. ik zou niet blij zijn met van Dual Stack terug naar IPv4 only. Want dat staat me dus te wachten als mijn Ubee de geest geeft. Tja, Ziggo wil van Dual Stack af en dit is ook een manier....
Dat gebeurt inderdaad als je niet piept. Na mijn jaartje van weggeweest zijn stond ik nog in de boeken als een bestaande klant en kreeg ik een TC?? modem/router met IPv4-aansluiting. Ik heb daarover toen mijn beklag gedaan op het Ziggo Gebruikersforum, waarop een Ziggo Webcare medewerker een ConnectBox + DS-Lite voor me heeft geregeld - de volgende dag e.e.a. al ontvangen en aangesloten. Ik kan me voorstellen dat ze jou, als bekend technisch "leider" op deze forums, eenzelfde coulance betonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ANdrode schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:58:
[...]

Nee helaas, ping & snelheden zijn gewoon goed :/ ook niks te zien @ smokeping.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 31-01-2018 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tobys
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-03 10:31
UltraSub schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:58:
Moet mijn abo gaan verlengen, die FNV van vorig jaar is afgelopen en is me nu te duur. Zijn er nog tips 'n tricks of onder water aanbiedingen zoals vorig jaar? Ik zie namelijk niks anders dan de standaard voor nieuwe klanten. :)
Had hetzelfde abo via FNV hier. Na bellen met Ziggo, doorverbonden naar aparte afdeling, geloof dat dit afd. verlengingen/opzeggingen was. Deze hebben me direct 6 maanden abo á € 34,95 aangeboden. Heb nu wel Complete abo ipv het eerdere Max abo maar dat vind ik prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiojunky
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-09 13:37
tobys schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:46:
[...]

Had hetzelfde abo via FNV hier. Na bellen met Ziggo, doorverbonden naar aparte afdeling, geloof dat dit afd. verlengingen/opzeggingen was. Deze hebben me direct 6 maanden abo á € 34,95 aangeboden. Heb nu wel Complete abo ipv het eerdere Max abo maar dat vind ik prima.
Zelfde verhaal hier. Heb er nog wel een half jaar gratis Fox Sport bij kunnen lullen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

hkoster1 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:35:
[...]

Weet je dat zeker? Want sinds kort heb ik wel ipv6 op mijn (kan niet op het merk van mijn router komen, het is niet de Ubee en ook niet de Compal). Wat ik voorheen niet had en ben zeker geen nieuw lid. Rollen ze het gewoon niet uit per regio?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MeNTaL_TO schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:07:
[...]

Weet je dat zeker? Want sinds kort heb ik wel ipv6 op mijn (kan niet op het merk van mijn router komen, het is niet de Ubee en ook niet de Compal). Wat ik voorheen niet had en ben zeker geen nieuw lid. Rollen ze het gewoon niet uit per regio?
Technicolor of Cisco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Technicolor, hartelijk dank!

[ Voor 4% gewijzigd door MeNTaL_TO op 31-01-2018 17:30 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nou... Lekker dit. Ik was niet thuis, dus vrouwlief heeft het geregeld:
- In de meterkast is het UPC kastje weggehaald en de boel doorgetrokken, en passant is de bovenverdieping afgekoppeld omdat daar nu geen tv staat.
- Ik heb een Technicolor 7210 gekregen... Maar ik woon in oud UPC gebied en vooralsnog krijgt ie geen IP van Ziggo...

Iets met regen en drup. En waarom moet ik er altijd zelf bij zitten als ik het goed wil. Echt Why The Fuck koppel je de verdieping af. :? Kan dus weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ANdrode schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:58:
[...]

Ik kom toch nog even terug hierop, lijkt erop dat er vanaf week 52 toch wat is veranderd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kf93f2y.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeNTaL_TO schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:29:
[...]

Technicolor, hartelijk dank!
fUPC of fZiggo?

Dual Stack of DS-Lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:45:
[...]

Ik kom toch nog even terug hierop, lijkt erop dat er vanaf week 52 toch wat is veranderd:
[afbeelding]
Dat zijn flink hogere pieken. Zou dit piekbelasting van het lokale kabelnetwerk zijn t/m CMTS?
Ik ga er even vanuit dat gateway hier de eerste hop na de ConnectBox is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Roetzen schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:42:
[...]

fUPC of fZiggo?

Dual Stack of DS-Lite?
fZiggo en DS-lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank je.

Dus het blijft onduidelijk. De ene bestaande klant van fZiggo krijgt bij een modem wissel DS-Lite en de andere gaat van Dual Stack terug naar IPv4 only. Mistig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wees blij dat je verbinding hebt. De monteur en later de KS krijgen mijn oude Cisco niet uit het systeem gebeiteld, dus de TC krijgt geen verbinding. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Señor Sjon schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:09:
Nou... Lekker dit. Ik was niet thuis, dus vrouwlief heeft het geregeld:
- In de meterkast is het UPC kastje weggehaald en de boel doorgetrokken, en passant is de bovenverdieping afgekoppeld omdat daar nu geen tv staat.
- Ik heb een Technicolor 7210 gekregen... Maar ik woon in oud UPC gebied en vooralsnog krijgt ie geen IP van Ziggo...

Iets met regen en drup. En waarom moet ik er altijd zelf bij zitten als ik het goed wil. Echt Why The Fuck koppel je de verdieping af. :? Kan dus weer bellen.
Regel 1) Altijd zelf aanwezig zijn en niet de vrouw O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
ANdrode schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:58:
[...]

Dat zijn flink hogere pieken. Zou dit piekbelasting van het lokale kabelnetwerk zijn t/m CMTS?
Piek belasting tot CMTS? Que? Het modem heeft een RF verbinding met de CMTS... Tussen het modem en CMTS is een X max bandbreedte beschikbaar en kunnen geen pieken ontstaan. Deze bandbreedte wordt altijd volledige benut zij het met data voor modems, zij het met null packets.

CMTS is het eerst punt waarbij capaciteits problemen kunnen ontstaan, omdat hij meer data het netwerk naar de klanten wil sturen dan er aan bandbreedte beschikbaar is in het segment.

En 4ms pieken zijn absoluut niet zorgelijk of extreem of wat dan ook.

Eerder is behandeld dat de ConnectBox problemen had met Arris CMTS'en en een stuk beter werkte op Cisco CMTS'en. In fUPC gebied staan vrijwel alleen Cisco CMTS'en en hoor je ook relatief weinig klachten. Het is het fZiggo gebied waar veel klachten vandaan komen met de modems, maar er niet gezegd wordt welke CMTS er gebruikt wordt. Dit kun je gewoon uit de log van het modem halen aan de hand van het MAC adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat blijkt wel weer. In ieder geval komt dinsdag een monteur de aansluiting naar de verdieping weer fixen. Ik kan er nog steeds niet over uit dat je maar gewoon de verdieping afkoppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Señor Sjon schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:52:
Dat blijkt wel weer. In ieder geval komt dinsdag een monteur de aansluiting naar de verdieping weer fixen. Ik kan er nog steeds niet over uit dat je maar gewoon de verdieping afkoppelt.
Ik begrijp het ergens wel.

Ongebruikte aansluitingen kunnen flink wat ruis veroorzaken. Sinds de UMU is afgeschaft komt dat allemaal knetterhard terug het netwerk in. Preventief ongebruikte kabels afsluiten zorgt ervoor dat de kans op ruis weer wat minder is.

Een tweede reden kan zijn dat je nu met een 2-verdeler toe kunt, waardoor de TV's die je wel gebruikt meer signaal krijgen dan met een 3-verdeler.
Geen idee of dit in jouw geval ook zo is, maar het zou zo maar een reden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
MediaZoo schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:51:
[...]
Piek belasting tot CMTS? Que? Het modem heeft een RF verbinding met de CMTS... Tussen het modem en CMTS is een X max bandbreedte beschikbaar en kunnen geen pieken ontstaan. Deze bandbreedte wordt altijd volledige benut zij het met data voor modems, zij het met null packets.
Inderdaad: Piekbelasting op het netwerksegment tot het CMTS.
En 4ms pieken zijn absoluut niet zorgelijk of extreem of wat dan ook.
Om zichtbaar te zijn in de smokeping week/maand grafiek (van de mediaan van de metingen, niet van de outliers) moet je in de praktijk behoorlijke outliers hebben.

Geen 14ms als piek en ik kan niet inschatten wat wel. Dit ziet er slechter uit (hoge pieken) dan ik had met een CB met vroege firmware.
Eerder is behandeld dat de ConnectBox problemen had met Arris CMTS'en en een stuk beter werkte op Cisco CMTS'en. In fUPC gebied staan vrijwel alleen Cisco CMTS'en en hoor je ook relatief weinig klachten. Het is het fZiggo gebied waar veel klachten vandaan komen met de modems, maar er niet gezegd wordt welke CMTS er gebruikt wordt. Dit kun je gewoon uit de log van het modem halen aan de hand van het MAC adres.
Hier niet van toepassing, @ArcticWolf gebruikt een TC7210.
En met eerdere firmwares was het in fUPC gebied ook drama. Wij hebben hier gewoon te weinig informatie om over de impact te oordelen en de partij die dit wel heeft speelt geen open kaart (logisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De groene kabel loopt nu in één ruk door naar de woonkamer via de meterkast. Er was maar één aftakking.

Dat is leuk en aardig en het kostte me ook wat tijd om uit te leggen aan de KS is dat ik in de toekomst misschien wel een TV daar neer ga zetten met een CI-module. Dan moet ik zelf gaan knippen in de aansluiting terwijl deze nu gewoon actief was. Dat is gewoon onzinnig en wel een heel groot manco in het systeem als je voorbereidde leidingen moet gaan wegknippen om wat signaal over te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 01-02-2018 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 19:27
De vorige poster gaf het ook al aan. Dit is slecht voor de rest van je netwerk qua ruis. Ook is de bovenverdieping waarschijnlijk niet voorzien van 4g afgeschermde materialen waardoor je ondanks alle afscherming naar je hoofd tv storing krijgt door deze kabel.

En Ziggo is desondanks dat ze een gratis installatie aanbieden niet verantwoordelijk voor de rest van jouw netwerk. (Ja roept u maar dat het belachelijk is, maar lees eerst de voorwaarden) dus als je er niets aan hebt hangen is afsluiten een betere optie. Zeker omdat er nu dus kennelijk een keer extra moet worden gesplitst. Signaal dus 4db lager, wat tot een versterker kan leiden (a 60 euro voor de klant).

En ik kan je inderdaad alleen maar adviseren zelf thuis te zijn met specifieke wensen. Alleen dat wil nog steeds niet zeggen dat dit kosteloos gaat gebeuren.
Señor Sjon schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:52:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb nooit gevraagd dat ze de hele aansluiting weghalen. Er zat een UPC AOP tussen. Nu bungelt het snoer met stekker en al uit het plafond.

Het is alsof je iemand vraagt je tuin te doen en vervolgens vervangt ie je keuken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:06:
De groene kabel loopt nu in één ruk door naar de woonkamer via de meterkast. Er was maar één aftakking.
Dat is wel vreemd. Normaal wordt het modem aangesloten direct op de aansluiting in de meterkast. Dan kun je van daaruit naar hartenlust splitten (al dan niet met een versterker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
Maar daarom de uitleg. Als die kabel niet 4g afgeschermd is krijg je blokjes op jouw tv.

Dus dit kan wel degelijk legitiem gedaan zijn. En je vraagt aan Ziggo een werkende installatie op te leveren. Hij heeft jouw kabel niet verwijderd maar alleen voorkomen dat de producten waar je voor betaald gaan storen. Als je geen tv eraan hebt hangen is het logisch om het niet aan te sluiten. Dat je in de toekomst er wat mee wilt gaan doen prima maar dat is de toekomst. Leidt het tot storing nu in de producten die je nu hebt ga je dan ook Ziggo bellen met het werkt niet goed?
Señor Sjon schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:14:
Ik heb nooit gevraagd dat ze de hele aansluiting weghalen. Er zat een UPC AOP tussen. Nu bungelt het snoer met stekker en al uit het plafond.

Het is alsof je iemand vraagt je tuin te doen en vervolgens vervangt ie je keuken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
Even een vermoeden, correct me if im wrong. Er had inderdaad een aop in de meterkast moeten zijn gemonteerd.

De groene kabel "doorkoppelen" is niet ideaal. Maar bij gebrek aan een stopcontact in de meterkast kan dit wel eens worden gedaan.

Even een voorstel kun je een foto sturen van de huidige situatie?
jongetje schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:15:
[...]

Dat is wel vreemd. Normaal wordt het modem aangesloten direct op de aansluiting in de meterkast. Dan kun je van daaruit naar hartenlust splitten (al dan niet met een versterker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14

Indien mogelijk moet er altijd een dubbel galvanische scheiding ertussen, dus AOP die geaard is.

kunnen ze weer terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik had de AOP zoals https://gathering.tweakers.net/forum/list_messageqD/1679075

Die is nu weg. Nu is de wanddoos vervangen en is deze vervangen
Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/ziggo-nl/attachment/6e7da00b-1dbc-44c0-a5b6-8c6e97e7f91e.png
voor een variant met een hoekje eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 13-09 10:57
Señor Sjon schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:34:
Ik had de AOP zoals https://gathering.tweakers.net/forum/list_messageqD/1679075

Die is nu weg. Nu is de wanddoos vervangen en is deze vervangen
[afbeelding]
voor een variant met een hoekje eruit.
Dan heb je waarschijnlijk deze gekregen.

https://www.coaxkabelwink...raun-telecom-poa-3iec-nl/

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jup. Dat vraagt bijna wel om een gecombineerde UTP/CAI doos, dan zou het modem in de meterkast kunnen en via UTP kan ik dan een switch bij de TV zetten voor allerhande apparatuur. Maar goed, ik kan blijven wensen. _O-

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 01-02-2018 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ANdrode schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:58:
[...]

Ik heb geen CB... heb de TC7210

zag dit nu pas :P

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 01-02-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
Roetzen schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:16:
[...]

Dank je.

Dus het blijft onduidelijk. De ene bestaande klant van fZiggo krijgt bij een modem wissel DS-Lite en de andere gaat van Dual Stack terug naar IPv4 only. Mistig...
Mijn ervaring in fZiggo gebied (DS-Lite alleen voor nieuwe klanten) stamt nog van augustus 2017. Dat er nu ook een recent geval is van DS-Lite in fZiggo-gebied voor een bestaande klant - en met een TC7210 nog wel - lijkt me wel vooruitgang. Ik moest die TC7210 terugsturen om op een Compal ConnectBox alsnog DS-Lite te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 19:02

Hallo,

Ik heb het idee dat je AOP en splitter door elkaar haalt, weet het niet zeker maar krijg sterk de indruk.
Kan je anders gewoon een foto van het 1e aansluitpunt(AOP) maken en hier posten? Hoe meer foto's hoe beter natuurlijk!

Mocht het zo zijn dat de Ziggo monteur inderdaad alleen een groene kabel heeft doorgetrokken dan is dit niet netjes. De monteur hoort de groene kabel namelijk altijd af te monteren op een AOP.

Verder kun je natuurlijk de standaard splitter die Ziggo levert vervangen voor een eigen exemplaar, let er dan wel op dat je een splitter gebruikt die retourgeschikt is en het kabelkeur logo heeft.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hij heeft de AOP die ik eerder liet zien weggehaald en nu is er alleen een groene kabel in de meterkast over. Die gaat naar de woonkamer waar de cai-wcd zit met de hoekige splitter.

De kabel van de verdieping bungelt nu wat in de meterkast.

[ Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 01-02-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
Daarom zijn we benieuwd naar een foto. Een los bungelende kabel die ongebruikt is is niet schokkend. Er staat niets op.
Señor Sjon schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:16:
Hij heeft de AOP die ik eerder liet zien weggehaald en nu is er alleen een groene kabel in de meterkast over. Die gaat naar de woonkamer waar de cai-wcd zit met de hoekige splitter.

De kabel van de verdieping bungelt nu wat in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik ben ook wel benieuwd hoe de situatie nu is :D
Ben je bereid een foto te showen ? :P

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is niet zo spannend wat er over is. De connector in de groene kabel is de plek waar ongeveer de AOP zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j7fYEBcNdtgDjGGeCBZg5g9t/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Ok eurosport 3/4/5HD is al tevinden op ziggo netwerk(alleen nog geen beeld.
eurosport 3/4 hd zit op 124Mhz eurosport5hd op 738.75Mhz in regio adam eo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
The plot thickens. Gisteravond opeens een track&trace melding en nu is er een Connectbox afgeleverd. Owkee... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hkoster1 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:11:
[...]

Mijn ervaring in fZiggo gebied (DS-Lite alleen voor nieuwe klanten) stamt nog van augustus 2017. Dat er nu ook een recent geval is van DS-Lite in fZiggo-gebied voor een bestaande klant - en met een TC7210 nog wel - lijkt me wel vooruitgang. Ik moest die TC7210 terugsturen om op een Compal ConnectBox alsnog DS-Lite te krijgen.
Het is in elk geval een interessante ontwikkeling. Dat op termijn ook bestaande klanten op DS-Lite gezet zouden worden had ik wel verwacht, maar niet zo gauw. En ook niet met de TC7210. Dus we houden het maar in de gaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

Señor Sjon schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:24:
Het is niet zo spannend wat er over is. De connector in de groene kabel is de plek waar ongeveer de AOP zat.

[afbeelding]
Het zou er zo uit moeten zien (meterkastsituatie, in jouw geval zie je dit dus in de woonkamer):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IjSku2wl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
Er zijn meerdere redenen voor eigenlijk: wanneer er geen doorverbinding wordt gemaakt maar een AOP in de meterkast moet het modem in de meterkast. Dit komt waarschijnlijk ongelukkig uit ook ivm de WiFi/telefonie e.d.? Een 3-verdeler mag eigenlijk niet worden gebruikt en hebben installatiemonteurs ook niet bij zich als het goed is. Dus ervanuitgaande dat die kabel naar boven een goede kabel is (zo te zien niet) moet er officieel een versterker tussen a €50 tenzij je zonder mediabox kijkt. Dat terwijl je hem niet eens gebruikt. Dus die keuzes die gemaakt zijn zijn niet echt vreemd. Een aansluiting welke niet gebruikt wordt zou ik altijd afgekoppeld laten.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Iemand ook last van geen internet?
Wij krijgen geen WAN IP (Limburg).

Modem meerdere malen gereset. Ziggo geeft geen storing aan, allestoring blijft altijd vaag omdat mensen een storing meldeb ook al werkt de verbinding. ;)

[ Voor 52% gewijzigd door HollowGamer op 04-02-2018 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
HollowGamer schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:58:

Modem meerdere malen gereset. Ziggo geeft geen storing aan, allestoring blijft altijd vaag omdat mensen een storing meldeb ook al werkt de verbinding. ;)
Noord of zuid limburg kan een verschil zijn ;)
Welk postcodegebied ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ben er inmiddels achter - dns.watch is down!
Ik kreeg gewoon geen DNS.

Maargoed, wilde toch opnieuw inrichten. :)

[ Voor 78% gewijzigd door HollowGamer op 04-02-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Edit/Update: NVM, probleem bleek achteraf in de TV zelf te zitten, waar ik achter kwam door de Xbox aan te zetten en dat kanaal hetzelfde probleem gaf.

Na zoeken in de instellingen (niets gevonden) even de stroom overal vanaf gehaald, en opnieuw aangezet ("Have you tried turning it off, then on again!?"), en lijkt nu geheel opgelost. Zeer vaag verhaal, maar goed...

Is er een update voor de mediabox van Ziggo geweest afgelopen nacht?

Krijg nu sinds vanmorgen de melding dat mijn TV (720p plasma TV) de resolutie niet meer ondersteund, terwijl het al die jaren geen enkel probleem was.

De mediabox boven, aangesloten op 1080p plasma geen probleem.

Heb het al even via een andere hdmi ingang geprobeerd, en zal zometeen ook even een andere hdmi kabel proberen om te kijken of de huidige wellicht kapot is (al acht ik de kans daarop nihiel), maar het is in ieder geval even een vervelend probleem.

Zal ook even een reset proberen uit te voeren op de mediabox en als dat niet lukt even naar een andere TV aansluiten om op die manier in ieder geval in de output-settings van dat kreng te komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Yi-Long op 04-02-2018 11:27 . Reden: Probleem opgelost. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:02

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

HollowGamer schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:58:

Ziggo DNS ligt er uit. Na het instellen van OpenDNS servers werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Yzord schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:10:
[...]

Dat verklaard het dus! Ziggo medewerker bleef maar volhouden dat het niet bij hun lag.
Het werkt gelukkig nu weer - maar zag inderdaad vanmorgen/vanmiddag WAN-verbinding steeds wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

HollowGamer schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:11:
[...]

Dat verklaard het dus! Ziggo medewerker bleef maar volhouden dat het niet bij hun lag.
Het werkt gelukkig nu weer - maar zag inderdaad vanmorgen/vanmiddag WAN-verbinding steeds wegvallen.
Ik kwam er achter omdat mijn imac wel internet had en de rest van het huis niet. En mijn imac is verbonden met VPN met de dns van de VPN. Klaar als een klontje dus.

Wat me het meest irriteert is dat Ziggo eigenhandig de DNS servers in mijn modem heeft veranderd want deze stonden ingesteld op OpenDNS server en bij het inloggen zag ik die rotte ziggo dns servers er weer staan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 16:09
Ziggo heeft nu de mogelijkheid van snel internet en bellen maar geen interactieve TV. Aangezien ik nauwelijks tv kijk, maar wel snel internet en bellen wil, Ziggo gebeld om mijn abonnement om te zetten.

Als ik het via de site wilde omzetten, krijg ik een melding dat ik de klantenservice moet bellen.

De medewerker van de klantenservice vertelde dat wat op de site stond qua combinatie niet mogelijk was voor bestaande klanten!?
Ben pas 9 jaar klant, maar dat boeit niet.

Toevallig liep ik diezelfde dag langs de Ziggo winkel in Den Haag. Volgens de medewerker was dit wel mogelijk, het stond immers op de site.

Via de winkel kon het alleen niet afgesloten worden, dat moest via de telefonisch e klantenservice.
Waarom heb je dan een speciale Ziggo winkel als je geen abonnementen kan afsluiten?

Lijkt er eerder op dat Ziggo er alles aan doet om te voorkomen dat ik het abonnement wijzig.

Vandaag maar weer bellen en hopen...

[ Voor 14% gewijzigd door Gabriel_Knight op 05-02-2018 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:35
Gewoon contactformulier invullen en je verhaal uitleggen. Dan word je vervolgens door een medewerker gebeld om de wijziging te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gabriel_Knight schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:19:
Ziggo heeft nu de mogelijkheid van snel internet en bellen maar geen interactieve TV. Aangezien ik nauwelijks tv kijk, maar wel snel internet en bellen wil, Ziggo gebeld om mijn abonnement om te zetten.

Als ik het via de site wilde omzetten, krijg ik een melding dat ik de klantenservice moet bellen.

De medewerker van de klantenservice vertelde dat wat op de site stond qua combinatie niet mogelijk was voor bestaande klanten!?

Toevallig liep ik diezelfde dag langs de Ziggo winkel in Den Haag. Volgens de medewerker was dit wel mogelijk, het stond immers op de site.

Via de winkel kon het alleen niet afgesloten worden, dat moest via de telefonisch e klantenservice.
Waarom heb je dan een speciale Ziggo winkel als je geen abonnementen kan afsluiten?

Lijkt er eerder op dat Ziggo er alles aan doet om te voorkomen dat ik het abonnement wijzig.

Webcare (facebook, twitter) is ook aan te raden, ik gebruik altijd twitter, wordt over het algemeen vlot, maar in ieder geval altijd goed geholpen. Hier lijken de wat ervaren medewerkers achter te zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:19:
[...]

Ik kwam er achter omdat mijn imac wel internet had en de rest van het huis niet. En mijn imac is verbonden met VPN met de dns van de VPN. Klaar als een klontje dus.

Wat me het meest irriteert is dat Ziggo eigenhandig de DNS servers in mijn modem heeft veranderd want deze stonden ingesteld op OpenDNS server en bij het inloggen zag ik die rotte ziggo dns servers er weer staan |:(
Ubee modem heeft een bug zoals je hem beschrijft. Modem zet zelf de DNS servers terug naar default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

stormfly schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:20:
[...]

Ubee modem heeft een bug zoals je hem beschrijft. Modem zet zelf de DNS servers terug naar default.
Gelukkig heb ik die niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zorian schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:06:
[...]

Het zou er zo uit moeten zien (meterkastsituatie, in jouw geval zie je dit dus in de woonkamer):

[afbeelding]
Jim423 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:28:
Er zijn meerdere redenen voor eigenlijk: wanneer er geen doorverbinding wordt gemaakt maar een AOP in de meterkast moet het modem in de meterkast. Dit komt waarschijnlijk ongelukkig uit ook ivm de WiFi/telefonie e.d.? Een 3-verdeler mag eigenlijk niet worden gebruikt en hebben installatiemonteurs ook niet bij zich als het goed is. Dus ervanuitgaande dat die kabel naar boven een goede kabel is (zo te zien niet) moet er officieel een versterker tussen a €50 tenzij je zonder mediabox kijkt. Dat terwijl je hem niet eens gebruikt. Dus die keuzes die gemaakt zijn zijn niet echt vreemd. Een aansluiting welke niet gebruikt wordt zou ik altijd afgekoppeld laten.
Modem in meterkast vind ik niet zo spannend. Moet ie wel een UTP hebben richting TV-meubel. ;)

In mijn vorige huis hebben ze een versterker geplaatst en ook in de meterkast gesplitst naar woonkamer en verdieping. Ik krijg het idee dat ze elke paar jaar weer een ander installatieconcept hebben.
Yzord schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:10:
[...]

Mag je in de Connectbox niet aanpassan. :( Ik gebruikte altijd de Google DNS, want Ziggo DNS wil er weleens uitliggen.

Nu heb ik ook de beruchte Puma6 ellende. Als er verbinding is, lage ping (13 ms) en 200/20 op 5GHz, maar eer hij verbinding heeft. :X Dingen zoals browsen, teletekst app is waardeloos, terwijl het gisteravond op de laptop wel weer fatsoenlijk ging. Zet ik wifi uit de op de telefoon, dan is ie wel razandsnel op 4G.:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Laatst online: 14-09 19:31
In het verleden had je het programma "ook dat nog". Tegenwoordig voelt het of ik er soms zelf in zit met Ziggo. Eigenlijk al jaren lid en geen noemenswaardige problemen gehad. Klantenservice reageerde indien nodig goed en adequaat en liet bijvoorbeeld heel makkelijk een horizon box omruilen voor een beter exemplaar.
In December heb ik mijn huis verkocht en het huis van mijn ouders gekocht. Echter moest ik vrij vlot mijn eigen huis verlaten en ben dus bij mijn ouders in getrokken. En zij vertrekken zodra hun nieuwe huis verbouwd is. Mijn abonnement opgezegd bij Ziggo omdat een abonnement niet op pauze kan en per 4 februari een nieuw abonnement afgenomen op het nieuwe adres. Mijn ouders hebben hun aansluiting laten verhuizen per 3 Februari. Het opzeggen van mijn oude adres ging prima en werd ook keurig bevestigd.

Simpel verhaal, Ik een nieuwe aansluiting en mijn ouders verhuizen. Begin van het jaar keurig ( dacht ik) een bevestiging van mijn bestelling binnengekregen en geen probleem. Tot dat mijn naam en email adres verscheen in de Mijn Ziggo van mijn ouders. De bevestiging van mijn nieuwe contract bleek het klant nummer van mijn ouders te bevatten. Na 10talle telefoontjes met de klanten service heb ik nu nog geen pakket binnengekregen. Mijn ouders kregen gister bericht dat er een pakket voor hun zou worden verstuurd, met een horizon box. Klantenservice adviseerde om dat pakket maar te weigeren. Zucht. Maar die hebben ze niet nodig, want zij verhuizen. Ook worden afspraken voor monteurs voor hun nieuwe woning zomaar geannuleerd omdat ze “dubbel” in het systeem zouden staan.
Dit is een hele kleine samenvatting van wat ik de afgelopen 2 maand heb meegemaakt met Ziggo. Puntje bij paaltje, schijnbaar heeeeeeeeeeeeeeeel lastig om een en ander te regelen als zowel de oude als de nieuwe bewoners de zelfde naam hebben. Word er horendol van.
Besloten om te wachten tot mijn ouders beeld en geluid hebben in hun nieuwe woning ( morgen zou monteur komen) en dan ga ik maar weer eens kijken of ik weer gebruik van hun diensten mag maken.
Word vervolgd.
:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zo heb ik ook iets van twee jaar de facturen per mail van iemand anders die niks met mij deelde qua abo, adres, woonplaats, naam of wat dan ook. Na een paar pogingen bij de KS heb ik het maar opgegeven en pas bij de Vodafone <> Ziggo merge is het gecorrigeerd. Of diegene heeft opgezegd, dat kan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 16:09
Gabriel_Knight schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:19:

Het abonnement dat ik wilde hebben is toch echt niet mogelijk voor bestaande klanten LOL
Krijg nu een uitgebreider pakket, met mediabox (terwijl ik dus geen TV kijk), maar wel met een flinke korting, waardoor ik dus goedkoper uit ben.
Over een jaar nog maar weer eens proberen.

Ziggo wil een abonnement zonder interactieve TV gewoon niet verkopen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 19:58
Señor Sjon schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:32:
[...]
Mag je in de Connectbox niet aanpassen. :( Ik gebruikte altijd de Google DNS, want Ziggo DNS wil er weleens uitliggen.
[...]
Om dat te omzeilen heb ik de DHCP server uitgezet op de CB, en de DHCP server op mijn nasje aangezet, waar je wel gewoon een DNS server kunt ingeven :)

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Monteur 2 is net geweest:

Versterker geplaatst, AOP hersteld, dus ik heb boven weer TV. Verder de kabel doorgemeten en hij heeft een verzwakking gezien, waarbij hij verwacht dat er ergens water in de kabel zit buiten. Volgende week komt nummer drie met de juiste apparatuur om de exacte locatie te vinden.

Verder heeft ie IPv6 uit laten schakelen, aangezien telefoons e.d. niet vooruit te branden zijn en blijkbaar ligt het hieraan. :? Zal wel, binnen 24u wordt de wijziging doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:25
Ik loop tegen iets aan waar ik even niet uitkom.

Connect box in bridge (200mbit) met daar aan een R7000.
Dit heeft maanden lekker gewerkt, volle bak.

Nu wil het dat ik vandaag enorm slechte verbindingen heb, het lijntje
klappert tussen de 1 en 4mbit, up en down. Meerdere keren al een reset
van beide apparaten. En alle instellingen en kabeltjes nagelopen.
Een paar dingen die mij opvielen tijdens het geklooi.

1: Ookla speedtest, kwam met de melding dat ik in "vienna" of "londen" zit.
2: Ook ookla rept over dat er een proxy server of port 8080 geblokkeerd is.
3: na de login pagina van de CB, kreeg ik een paar keer " software van uw modem is aan het updaten"
4: er is een groot bouwproject voor de deur aan de gang :P

Ik block/forward - VPN helemaal niks...

Ik heb even gebeld met ziggo, en kreeg het lijstje opgesomd. Geen enkel probleem
ook in de wijk centrale niet, en ze stelde voor de zooi uit bridge te halen want dan konden
we uitsluiten dat het aan het modem lag. (ansich mee eens, maar toch maar niet gedaan)

Tevens toen ik vertelde dat mijn korste route voor de speedtest vanuit Londen een probleem
was voor Ookla, en ik dat niet kon verklaren. Vertelde ze dat een normale speedtest vanaf
mijn eigen router met een modem in bridge niet mogelijk was. Toen ben ik maar gestopt met
het gesprek....

De tip die ik wel natuurlijk even ga opvolgen, is een factory reset van de R7000.
Maar daar wil ik nog wel even mee wachten, wellicht hebben jullie een idee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Het modem al een keer terug naar fabrieksinstellingen gezet ?
Gok niet dat dat een oplossing is, maar je kan het proberen.
Vermoed niet dat het aan je R7000 zou liggen, maar je kan toch een backup maken van je instellingen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
MdO82 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:52:
Het modem al een keer terug naar fabrieksinstellingen gezet ?
Gok niet dat dat een oplossing is, maar je kan het proberen.
Vermoed niet dat het aan je R7000 zou liggen, maar je kan toch een backup maken van je instellingen ?
Als ik de CB naar fabriek zet, zet hij dan de zooi terug in bridge ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
ppeterr schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:53:
[...]

Als ik de CB naar fabriek zet, zet hij dan de zooi terug in bridge ?
Dat wordt automatisch opgehaald zodra hij connectie maakt met de server van Ziggo (CMTS)
MITS hij nu nog in bridge staat

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 06-02-2018 16:54 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
MdO82 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:53:
[...]

Dat wordt automatisch opgehaald zodra hij connectie maakt met de server van Ziggo (CMTS)
MITS hij nu nog in bridge staat
** opgelost door factory reset van de CB **

Ja hij staat nog in bridge, hoewel ik eerder daar over meen ik een melding gezien
gezien te hebben in de instellingen van het modem (die zie ik nu niet).
Het wifi staat uit, en enkel groene lampje brand. Meen dat het de indicatie is voor bridge ?

krijg overigens nu weer het volgende als ik de CB in wil

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/33f9ik2.png

Edit:

Ding naar fabrieks instellingen gezet, en nu knalt die modem weer over de 200mbit!

[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 06-02-2018 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Ja hij staat nog in bridge, hoewel ik eerder daar over meen ik een melding gezien
Ja dat klopt, dat staat ergens bij setup vermeld. Ik heb gistermiddag ook een CB ontvangen. Ik wou juist niet in bridge mode omdat ik dan bij mijn moeder gebruik wil maken van hotspots. Tablet met W10 op wifi ontvangst getest en dat was hier goed.
Echter later geen verbinding en zag aan die groene led dat die in bridge stond en dan via 192.168.100.1 kon ik wat zaken inzien. Misschien Ziggo maar eens bellen omdat te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 15:10

KSG

Ik heb nu een ubee waar ik op dit moment niet zoveel problemen mee heb. Maar helaas wifi valt regelmatig uit.
Dus gebeld met Ziggo en ze gaan me een nieuwe router geven. Was eigenlijk van plan het in bridge mode te laten veranderen en dan een ap aan te sluiten. Nu lees ik dat de compals en Technicolors die ze leveren hun eigen problemen hebben.

Welke optie is het beste:
- houden ubee plus bridge en ap
- compal aannemen
- tc aannemen

De laatste twee kan ik altijd nog in bridge modus veranderen.
Pagina: 1 ... 71 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic