Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Verwijderd
Sarcastische reactie??mell33 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:11:
[...]
Oke het ligt aan de app en ziggo. Stap maar over.
Als ik de reactie van dit bericht lees: nieuws: Ziggo zet limiet op bitrate in Ziggo Go-app voor smartphones en tablets
Dan hebben hier veel mensen last van die vinden dat het beeld minder is geworden sinds deze limiet. En dat dit ook over Wifi geldt.
Tevens geeft iemand in dit forum ook gewoon aan dat de kwaliteit minder is geworden:
invincible30
Psn: pelter29
quote:
wopper schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:02:
Ik heb vandaag even zitten spelen met de streams van Ziggo nav dit FrontPage artikel nieuws: Ziggo zet limiet op bitrate in Ziggo Go-app voor smartphones en tablets
Gemeten op het WiFi thuis iPhone 7 en iPad mini 4
Conclusie bandbreedte:
KPN iPhone 4-5Mbit
KPN iPad 4-5Mbit
Ziggo iPhone 1,25Mbit
Ziggo iPad 1,8Mbit
Conclusie beeld kwaliteit:
Bij KPN is het beeld echt heel strak, dat klopt ook want in de laatste App update is KPN naar HD streams (1080HD) overgschakeld op WiFi verbindingen. Echt loeischerp HD beeld, bij Ziggo daarentegen is het wat matiger je ziet minder detail in de haren van personen etc. Het is helemaal niet slecht wat Ziggo uit die zeer magere bandbreedte perst, maar mijn oog kijkt vele malen liever naar een echt scherpe HD stream. KPN heeft ook de kleuren beter onder controle, voelt allemaal rustiger/natuurlijker.
toon volledige bericht
Het is op mijn ipad mini 2 ook duidelijk te zien dat de scherpte minder is geworden
Even tennis op eurosport bekeken via de ziggo go app.
Logo's zijn duidelijk minder scherp dan voorheen.
Gehele plaatje is gewoon minder strak geworden.
Ziggo kan het leuk brengen hoor. Dat het gedaan is ten gunste vd consument.
Kostenbesparing voor ziggo bedoelen ze.
Ik wil zelf kunnen bepalen of ik via 4g via een hoge kwaliteit wil kijken.
En vooral onbegrijpelijk dat dit ook ten koste is gegaan van de wifi stream kwaliteit

Gelukkig gebruik ik de go app maar zelden, maar voor degenen die dit wel doen is het best zuur.
MIsschien detecteert ziggo het verkeerd oid?Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:07:
[...]
Hoe bedoel je dit precies? Er staat dat er geen limiet zit op chromecast en schermen boven de 11 inch. Mijn macbook air is een 13" en de chromecast zit ingebouwd in mijn tv
Me Tarzan, U nix!
Verwijderd
Dat zou kunnen, ik denk dat Ziggo de bandbreedte knijpt om kosten te besparen als ik alle reacties onder dat bericht lees. Iedereen vindt dat de kwaliteit minder is geworden.doc schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:18:
[...]
MIsschien detecteert ziggo het verkeerd oid?
Ja het sarcasme was nodig omdat je heel summier bleef, nu vertel je meer teminste, en doe jij het werk en niet wij.Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:18:
[...]
Sarcastische reactie??
Als ik de reactie van dit bericht lees: nieuws: Ziggo zet limiet op bitrate in Ziggo Go-app voor smartphones en tablets
Dan hebben hier veel mensen last van die vinden dat het beeld minder is geworden sinds deze limiet. En dat dit ook over Wifi geldt.
Tevens geeft iemand in dit forum ook gewoon aan dat de kwaliteit minder is geworden:
invincible30
Psn: pelter29
quote:
wopper schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:02:
Ik heb vandaag even zitten spelen met de streams van Ziggo nav dit FrontPage artikel nieuws: Ziggo zet limiet op bitrate in Ziggo Go-app voor smartphones en tablets
Gemeten op het WiFi thuis iPhone 7 en iPad mini 4
Conclusie bandbreedte:
KPN iPhone 4-5Mbit
KPN iPad 4-5Mbit
Ziggo iPhone 1,25Mbit
Ziggo iPad 1,8Mbit
Conclusie beeld kwaliteit:
Bij KPN is het beeld echt heel strak, dat klopt ook want in de laatste App update is KPN naar HD streams (1080HD) overgschakeld op WiFi verbindingen. Echt loeischerp HD beeld, bij Ziggo daarentegen is het wat matiger je ziet minder detail in de haren van personen etc. Het is helemaal niet slecht wat Ziggo uit die zeer magere bandbreedte perst, maar mijn oog kijkt vele malen liever naar een echt scherpe HD stream. KPN heeft ook de kleuren beter onder controle, voelt allemaal rustiger/natuurlijker.
toon volledige bericht
Het is op mijn ipad mini 2 ook duidelijk te zien dat de scherpte minder is geworden![]()
Even tennis op eurosport bekeken via de ziggo go app.
Logo's zijn duidelijk minder scherp dan voorheen.
Gehele plaatje is gewoon minder strak geworden.
Ziggo kan het leuk brengen hoor. Dat het gedaan is ten gunste vd consument.
Kostenbesparing voor ziggo bedoelen ze.
Ik wil zelf kunnen bepalen of ik via 4g via een hoge kwaliteit wil kijken.
En vooral onbegrijpelijk dat dit ook ten koste is gegaan van de wifi stream kwaliteit![]()
Gelukkig gebruik ik de go app maar zelden, maar voor degenen die dit wel doen is het best zuur.
Ik zou om me gelijk dan ook te bewijzen, dat het aan ziggo ligt, de hele boel resetten en standaard zetten en alles nakijken en updaten. of zoek je topcis om je argument te versteken ipv alles te resetten. Sorry als ik wat hard reageer, was niet de bedoeling, we willen je helpen
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
gelukkig heb ik daar mijn X-trend decoder voor.. die streamt gewoon wat er via DVB-C aangeleverd word..Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:45:
[...]
Heb je zelf ook netflix? Als je het daarmee vergelijkt, is dat dezelfde kwaliteit? Netflix is bij mij veel beter, tevens is het geluid die Ziggo via de chromecast stuurt erg dof stereo geluid. Terwijl dit bij Netflix gewoon Dolby 5.1 geluid is. Bij Netflix kan ik het beeld vergelijken met de normale HD zenders bij Ziggo, maar bij de Ziggo go HBO series zie ik veel artifacts. Vooral wanneer er zwart beeld is zie je gewoon blokjes. Beeld is onscherp, geluid is dof en stereo. Ik vergelijk het dus allemaal met netflix (abonnement van 10 euro), bij Ziggo betaal je voor Movies en series XL 15 euro. Dus je verwacht minstens dezelfde kwaliteit.
Je krijgt gewoon een betere stream via de decoder dan via de Ziggo go app. Maar ik heb een CI+ module en wil geen Horizon box. Dus dan ben je aangewezen op de Ziggo go app.
en de webif maakt het inplannen van opnames ook makkelijk etc.. heb ik geen horizon box voor nodig die veel te veel stroom slurpt
404 Signature not found
Nee hoor niet iedereen vind de kwaliteit minder, alleen diegene zie je wel op internetfora natuurlijk. Nogmaals ik zou niet weten wat er onscherp is aan de streams op meerdere devices en methoden, misschien ligt het ook aan perspectief, het bericht dat je quote zegt dat de haren niet helemaal scherp zijn van personen, is volgens mij een nogal specifieke waarneming, het is maar waar je op let.Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:23:
[...]
Dat zou kunnen, ik denk dat Ziggo de bandbreedte knijpt om kosten te besparen als ik alle reacties onder dat bericht lees. Iedereen vindt dat de kwaliteit minder is geworden.
Blokjes of ruis kan ik mij voorstellen dat dat irriteert, maar iemand die zegt ja ik zie duidelijk verschil in de haren van een persoon, neigt mij vooral ook naar het zoeken naar iets wat er mogelijk niet eens echt is.
Dat knijpen van bandbreedte op telefoons, alsof je op zo'n klein scherm het verschil gaat zien, ik heb voor en na via de ziggogo app formule1 meerdere malen via telefoon gekeken (zelfs via brakke wifi van zwembad) en het beeld is gewoon scherp, of de bitrate dan lager is geworden of niet, ik zou het knap vinden als iemand dat kan zien op zo'n klein beeld.
Maar goed, dit lost niet jouw probleem op, blijkbaar gaat het op de Mac niet goed en schaalt hij naar beneden bij. Heb je de instellingen van de app zelf als eens nagelopen?
Hoe heb je de streamkwaliteit staan? Automatisch? Hoog?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Uw betalingstermijn is verstreken
Geachte heer/mevrouw
Dit is ееn automatischе ontvangstbеvеstiging. Wij hеbbеn jе е-mail ontvangеn еn gеvеn hiеrop binnеn 5 wеrkdagеn ееn rеactiе.
Wij stеllеn u thans nog ееnmaal in dе gеlеgеnhеid hеt vеrschuldigdе bеdrag van
€ 38,30 uitеrlijk binnеn ееn tеrmijn van driе wеrkdagеn tе voldoеn. Doordat hеt automatischе incasso hеt bеdrag niеt van uw rеkеning kon afschrijvеn, vеrzoеkеn wij u tе bеtalеn via iDEAL.
Hеt opеnstaandе bеdrag is momеntееl € 38,30 (inclusiеf kostеn).
Hеt bеdrag zal wordеn vеrhoogd mеt buitеngеrеchtеlijkе incassokostеn tеr hoogtе van € 79,90 indiеn hеt niеt binnеn dе door ons gеstеldе tеrmijn is voldaan.
- Klik hiеr (http://bitonic.nl/nl/order) op: onlinе bеtalеn om dе factuur tе voldoеn, lеt op dat u dе juistе bеdrag: € 38,30 invult.
- Klik vеrvolgеns op kopеn.
- Bij uw bitcоinsаdrеs vult u: 15XPLCEdrhRgqpxPhC7hYSphHTeKrW5x2y
- U kunt nu dirеct uw bеtaling doеn via iDEAL. Kiеs hiеrtoе uw еigеn bank.
- Zodra u hеt opеnstaandе bеdrag hееft bеtaald, ontvangt u ееn bеvеstiging еmail.
Let op: Als wij uw betaling niet voor dinsdag 17 oktober 2017 van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure. Voorkom bijkomende kosten.
Met vriendelijke groeten,
Vodafone
Vodafone Libertel B.V.
KvK: 14052.474
Avenue Ceramique 300
6140 KX Maastricht
Duidelijk een copy/paste van verschillende mailtjes. Wat mij opvalt is dat ik in het verleden bij bitonic bitcoins heb gekocht met dat emailadres, en dat alleen ziggo weet dat ik een Vodafone abo heb (nood telefoon die nooit gebruikt wordt en waarvan ik het nummer niet eens weet, sinds overname vodafone door ziggo weet men daar dat ik dat abo heb).
Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR
Duh, natuurlijk is dit er 1. Maar dit is te toevallig allemaal. En ik klik niet op links in mailtjes, zeker niet als de afzender 151-248-116-167.ovz.vps.regruhosting.ru is.PE4000 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:42:
Wel eens gehoord van phishingmails? En, gelijk maar die link geopend?
Info bij bitoinc zelf over dit https://bitonic.nl/news/94 (haha ik typ zelf ook bitcoin, your eyes get foold)rapsac schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:36:
Ziggo mail mogelijk gehacked? Ik kreeg het volgende mailtje binnen op 1 van mijn ziggo adressen;
Uw betalingstermijn is verstreken
Geachte heer/mevrouw
Dit is ееn automatischе ontvangstbеvеstiging. Wij hеbbеn jе е-mail ontvangеn еn gеvеn hiеrop binnеn 5 wеrkdagеn ееn rеactiе.
Wij stеllеn u thans nog ееnmaal in dе gеlеgеnhеid hеt vеrschuldigdе bеdrag van
€ 38,30 uitеrlijk binnеn ееn tеrmijn van driе wеrkdagеn tе voldoеn. Doordat hеt automatischе incasso hеt bеdrag niеt van uw rеkеning kon afschrijvеn, vеrzoеkеn wij u tе bеtalеn via iDEAL.
Hеt opеnstaandе bеdrag is momеntееl € 38,30 (inclusiеf kostеn).
Hеt bеdrag zal wordеn vеrhoogd mеt buitеngеrеchtеlijkе incassokostеn tеr hoogtе van € 79,90 indiеn hеt niеt binnеn dе door ons gеstеldе tеrmijn is voldaan.
- Klik hiеr (http://bitonic.nl/nl/order) op: onlinе bеtalеn om dе factuur tе voldoеn, lеt op dat u dе juistе bеdrag: € 38,30 invult.
- Klik vеrvolgеns op kopеn.
- Bij uw bitcоinsаdrеs vult u: 15XPLCEdrhRgqpxPhC7hYSphHTeKrW5x2y
- U kunt nu dirеct uw bеtaling doеn via iDEAL. Kiеs hiеrtoе uw еigеn bank.
- Zodra u hеt opеnstaandе bеdrag hееft bеtaald, ontvangt u ееn bеvеstiging еmail.
Let op: Als wij uw betaling niet voor dinsdag 17 oktober 2017 van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure. Voorkom bijkomende kosten.
Met vriendelijke groeten,
Vodafone
Vodafone Libertel B.V.
KvK: 14052.474
Avenue Ceramique 300
6140 KX Maastricht
Duidelijk een copy/paste van verschillende mailtjes. Wat mij opvalt is dat ik in het verleden bij bitonic bitcoins heb gekocht met dat emailadres, en dat alleen ziggo weet dat ik een Vodafone abo heb (nood telefoon die nooit gebruikt wordt en waarvan ik het nummer niet eens weet, sinds overname vodafone door ziggo weet men daar dat ik dat abo heb).
je kan er gewoon op klikken hoor is een echte bitcoin site, je moet alleen nooit inloggen oid.
edit: taal
Nice, dat lijkt het te zijn.mell33 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:45:
[...]
Info bij bitcoin zelf over dit https://bitonic.nl/news/94
Edit: datum feb. 2016, dit is een nieuwe aanval.
[ Voor 10% gewijzigd door rapsac op 12-10-2017 11:47 ]
Geef het mailtje ff door aan hun.
[ Voor 16% gewijzigd door Mel33 op 12-10-2017 11:50 ]
of dat mijn betaalpas van $random bank verlopen is terwijl ik daar geen eens een rekening etc heb..
of dat er een rekening van een telecom provider openstaat of iets dergelijks.. en via bitcoin even voldaan moet worden..
krijgt meteen een enkeltje naar de spambox
404 Signature not found
Dan ben je op plekken geweest die niet erg netjes zijn hahaha, ik heb nooit spam eigenlijk.SMSfreakie schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:55:
ik krijg zovaak mail dat ik even via Bitcoin mag betalen..
of dat mijn betaalpas van $random bank verlopen is terwijl ik daar geen eens een rekening etc heb..
of dat er een rekening van een telecom provider openstaat of iets dergelijks.. en via bitcoin even voldaan moet worden..
krijgt meteen een enkeltje naar de spambox
Maar even wat melden over mijn connect box, ik heb er eigenlijk geen probleem mee

[ Voor 13% gewijzigd door Mel33 op 12-10-2017 12:07 ]
Ach.. mailbox voor "ongein" en daar komt die troep dus ook binnen..mell33 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:03:
[...]
Dan ben je op plekken geweest die niet erg netjes zijn hahaha, ik heb nooit spam eigenlijk.
Maar even wat melden over mijn connect box, ik heb er eigenlijk geen probleem mee
[afbeelding]
m'n andere mailbox hebben ze nog niet ontdekt dus
404 Signature not found
Ja dat is ook de manier om phising te laten opvallen voor jezelf, ik heb dat ook zo met een 2de account, en als ik gewoon de reguliere dingen op me mail doe dan komt er amper een spam of vis binnen zwemmen.SMSfreakie schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:08:
[...]
Ach.. mailbox voor "ongein" en daar komt die troep dus ook binnen..
m'n andere mailbox hebben ze nog niet ontdekt dus
alles in het grijze gebied krijgt de spamaccount als ik toch een login moet aanmaken voor het 1 of ander..mell33 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:11:
[...]
Ja dat is ook de manier om phising te laten opvallen voor jezelf, ik heb dat ook zo met een 2de account, en als ik gewoon de reguliere dingen op me mail doe dan komt er amper een spam of vis binnen zwemmen.
als ze die dan weten te lekken lig ik er nog niet zo wakker van.. en als het de spuigaten uitgaat lopen hef ik die mailbox wel op
404 Signature not found
Verwijderd
Maar heb het dus ook op een windows pc, smartphone etc geprobeerd en heb daar diezelfde kwaliteit. Maar ik denk dat het dan meer een discussie wordt wanneer mag je iets HD noemen? Als het die resolutie heeft is het dan HD? Want een hogere bitrate levert beter beeld op dan een lagere Bitrate. Beide kunnen dan als HD bestempeld worden. Maar toch kan er een groot verschil in zitten, dat is denk ik het grote verschil tussen de stream van Netflix (5/6mbit) en Ziggo (2mbit). Ziggo mag je dan als HD beschouwen, maar het is niet zo scherp en het geluid is geen Dolby 5.1. Een Blu-ray is ook HD, maar die heeft een veel hogere bitrate waardoor het beeld veel scherper en mooier is.Martinusz schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:33:
[...]
Nee hoor niet iedereen vind de kwaliteit minder, alleen diegene zie je wel op internetfora natuurlijk. Nogmaals ik zou niet weten wat er onscherp is aan de streams op meerdere devices en methoden, misschien ligt het ook aan perspectief, het bericht dat je quote zegt dat de haren niet helemaal scherp zijn van personen, is volgens mij een nogal specifieke waarneming, het is maar waar je op let.
Blokjes of ruis kan ik mij voorstellen dat dat irriteert, maar iemand die zegt ja ik zie duidelijk verschil in de haren van een persoon, neigt mij vooral ook naar het zoeken naar iets wat er mogelijk niet eens echt is.
Dat knijpen van bandbreedte op telefoons, alsof je op zo'n klein scherm het verschil gaat zien, ik heb voor en na via de ziggogo app formule1 meerdere malen via telefoon gekeken (zelfs via brakke wifi van zwembad) en het beeld is gewoon scherp, of de bitrate dan lager is geworden of niet, ik zou het knap vinden als iemand dat kan zien op zo'n klein beeld.
Maar goed, dit lost niet jouw probleem op, blijkbaar gaat het op de Mac niet goed en schaalt hij naar beneden bij. Heb je de instellingen van de app zelf als eens nagelopen?
Hoe heb je de streamkwaliteit staan? Automatisch? Hoog?
De Ziggo zenders zijn bijvoorbeeld ook geen Full HD, maar 1080I, Netflix heeft wel 1080P. Daar zit ook weer een verschil in kwaliteit.
Streamkwaliteit van de app kan je alleen instellen als je gebruik maakt van een mobiel netwerk. Wifi kan je niks aan veranderen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2017 12:19 ]
Ik zeg hiermee absoluut niet dat er niets met die PUMA 6 chips aan de hand is, maar de test methode is in mijn ogen niet de juiste gezien de sterk wisselende uitslagen.
Resultaat PUMA 6 test server 56

Resultaat PUMA 6 test server 9

Terwijl dit het resultaat enkele minuten later ook op server 9 is

Bewijsje dat hij echt aan Caiway hangt:

1) Ontkoppel de chromecast van de TV en van de stroomadapter
2) Houdt de Chromecast zo ver mogelijk van de wand/tv af, en zet de stroom er weer op
3) Zet de chromecast terug naar fabrieksinstellingen
4) Stel de chromecast in mbv de Google Home app.
5) Hang de Chromecast weer aan de TV (HDMI-poort)
6) In mijn geval: Haal nog eenmalig de stroom van de chromecast en zet deze er meteen weer op, zodat de chromecast opnieuw opstart en de TV de chromecast herkend.
Uit dit topic.Chromecast verbind wel met netwerk, maar niet met internet
Weet je toevallig werk merk CMTS er gebruikt wordt in dit netwerk?MediaZoo schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:37:
Ik zeg hiermee absoluut niet dat er niets met die PUMA 6 chips aan de hand is, maar de test methode is in mijn ogen niet de juiste gezien de sterk wisselende uitslagen.
In de UK speelde de problemen vooral bij een combinatie van een bepaald merk CMTS (iirc Arris) en Puma 6 modems.
Verwijderd
Bedankt voor de tip, maar de chromecast zit ingebouwd in de TV. Tevens functioneert Netflix wel gewoon goed via chromecast qua kwaliteit. Dus er niks mis met de chromecast.mell33 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:50:
@snefkens Missc helpt het.
1) Ontkoppel de chromecast van de TV en van de stroomadapter
2) Houdt de Chromecast zo ver mogelijk van de wand/tv af, en zet de stroom er weer op
3) Zet de chromecast terug naar fabrieksinstellingen
4) Stel de chromecast in mbv de Google Home app.
5) Hang de Chromecast weer aan de TV (HDMI-poort)
6) In mijn geval: Haal nog eenmalig de stroom van de chromecast en zet deze er meteen weer op, zodat de chromecast opnieuw opstart en de TV de chromecast herkend.
Uit dit topic.Chromecast verbind wel met netwerk, maar niet met internet
Cisco CMTSANdrode schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:51:
[...]
Weet je toevallig werk merk CMTS er gebruikt wordt in dit netwerk?
In de UK speelde de problemen vooral bij een combinatie van een bepaald merk CMTS (iirc Arris) en Puma 6 modems.
In fUPC gebied zijn ook het merendeel van de CMTS'en van CISCO. Hoe het in fZiggo zit weet in zonet niet.
Je kunt zelf bekijken welk merk CMTS er gebruikt wordt door onder:
Geavanceerde instellingen > Hulp middelen > Status > Netwerk Historie de log te bekijken en dan het mac adres achter CMTS-MAC door https://macvendors.com/ te halen.
Het zou dus handig zijn om ook het merk CMTS te vermelden bij deze tests.
[ Voor 26% gewijzigd door MediaZoo op 12-10-2017 12:56 ]
Heel scherp. Had ik zelf niet aan gedacht.MediaZoo schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:54:
[...]
Geavanceerde instellingen > Hulp middelen > Status > Netwerk Historie de log te bekijken en dan het mac adres achter CMTS-MAC door https://macvendors.com/ te halen.
Als het aan de belasting in een coax-segment ligt dan zou de TC7210 er toch ook last van moeten hebben?
uit mn eigen TC7210 kom ik niet verder dan 00:21 verder is het onleesbaar in de logs
[ Voor 27% gewijzigd door SMSfreakie op 12-10-2017 14:05 ]
404 Signature not found
Nu kan ik er zelf wel helemaal in gaan duiken, nieuwe kabels gaan trekken, alles opnieuw afmonteren maar dit kost stiekem toch heel wat tijd, nu las ik onderstaande op de ziggo website:
Betekend dit echt dat een ziggo monteur allemaal nieuwe kabels etc gaat trekken tot het beeld niet meer stoort en dat allemaal voor 40 euro, inclusief materiaalkosten? Lijkt mij te goed om waar te zijn dus hoor graag of hier iemand hier ervaring mee heeft.Bij storing
Is je modem kapot? Komt het signaal niet goed binnen? Dit zijn gevallen die alleen een monteur kan verhelpen. De monteur bekijkt waar het probleem zit. Als het aan onze kant zit, zijn de kosten natuurlijk voor ons.
Zit er een storing in je eigen kabels (denk aan coaxkabels, stekkers, wandcontactdozen), dan zijn de kosten niet voor ons maar helpt de monteur je natuurlijk nog steeds graag. De monteur zorgt ervoor dat alles perfect werkt. Voor € 40,- komt onze monteur bij je langs en daarin zit eigenlijk alles:
voorrijkosten
het uurloon van de monteur
inspectie en reparatie
nieuwe kabels en stekkers als die nodig zijn
drie jaar garantie op kabels en stekkers
28 dagen garantie op de werkzaamheden
Het staat er toch dat het inclusief isJanpietertje89 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:53:
Bij mijn ouders is het coax-netwerk een drama waardoor tv's allemaal storen en bepaalde zenders niet eens kunnen laten zien. Slechte kwaliteit kabels, connectoren en alles zonder versterker aan elkaar geknoopt enzo.
Nu kan ik er zelf wel helemaal in gaan duiken, nieuwe kabels gaan trekken, alles opnieuw afmonteren maar dit kost stiekem toch heel wat tijd, nu las ik onderstaande op de ziggo website:
[...]
Betekend dit echt dat een ziggo monteur allemaal nieuwe kabels etc gaat trekken tot het beeld niet meer stoort en dat allemaal voor 40 euro, inclusief materiaalkosten? Lijkt mij te goed om waar te zijn dus hoor graag of hier iemand hier ervaring mee heeft.
Overigens hier lag het aan Ziggo kant, maar werden de kabels ook gewoon vervangen, dubbele afgeschermde goede coaxkabels etc. for free
Zit dat er ook bij?
€40 is een mooie prijs als dat er ook bij zit?
Janpietertje89 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:53:
[...]
Betekend dit echt dat een ziggo monteur allemaal nieuwe kabels etc gaat trekken tot het beeld niet meer stoort en dat allemaal voor 40 euro, inclusief materiaalkosten? Lijkt mij te goed om waar te zijn dus hoor graag of hier iemand hier ervaring mee heeft.
Zit er een storing in je eigen kabels (denk aan coaxkabels, stekkers, wandcontactdozen), dan zijn de kosten niet voor ons maar helpt de monteur je natuurlijk nog steeds graag.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Ik zelf heb er geen ervaring mee. Helaas wel veel klanten van mij die er ervaring mee hebben. Het zijn ook niet voor niets mijn klanten geworden. Het ligt aan de monteur die je krijgt wat hij wil en kan doen voor je.Janpietertje89 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:53:
Bij mijn ouders is het coax-netwerk een drama waardoor tv's allemaal storen en bepaalde zenders niet eens kunnen laten zien. Slechte kwaliteit kabels, connectoren en alles zonder versterker aan elkaar geknoopt enzo.
[...]
De meeste ervaringen die ik hoor is: Niet bij hebben van juiste gereedschappen, werkzaamheden niet uitvoeren (denk aan kabels trekken), probleem niet op kunnen lossen.Dit is uit input van derden.
Verder verbaas ik me ook af en toe nog wel eens over het niet juist afleveren van de basis werkzaamheden...
Ik zie 2 scenarios:
1) De storing wordt veroorzaakt door ziggo-->geen kosten
2) De storing wordt veroorzaakt door eigen kabels-->40 euro
Je lijkt hier een poging te doen om een 3e situatie te schetsen:
3) De storing wordt veroorzaakt door eigen kabels--> 'voor eigen kosten' waarbij de hoogte van die kosten in het midden blijft. Maar dit wordt redelijk tegengesproken in het feit dat er staat dat de 40euro inclusief ongeveer alles is?
Ik probeerde eigenlijk niets, behalve per ongeluk aan te geven dat de mail (in mijn ogen) niet geheel duidelijk isJanpietertje89 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:47:
[...]
Ik zie 2 scenarios:
1) De storing wordt veroorzaakt door ziggo-->geen kosten
2) De storing wordt veroorzaakt door eigen kabels-->40 euro
Je lijkt hier een poging te doen om een 3e situatie te schetsen:
3) De storing wordt veroorzaakt door eigen kabels--> 'voor eigen kosten' waarbij de hoogte van die kosten in het midden blijft. Maar dit wordt redelijk tegengesproken in het feit dat er staat dat de 40euro inclusief ongeveer alles is?
Het zou zomaar kunnen dat die "Kosten niet voor ons (=ziggo)" die €40,-- zijn.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
In de mail staat dan ook niet kabels trekken, enkel "nieuwe kabels".fordrwd4ever schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:56:
[...]
Eh, nee dus..
Die 40 euro is voor een uur werk.
Kabels trekken moet gewoon betaald worden,tenzij de kabel gewoon over de vloer mag en je deze dan zelf wegwerkt.
Aop/wcd's en splitters vallen hier wel onder.
Als je echt wilt dat er nieuwe coax kabels in de muur worden getrokken, mag je flink de portomonnee trekken helaas..
Officieel moet ik alle kabel zelfs factureren, maar doe dat meestal niet(mits de kabel gewoon langs de muur gelegd mag worden)
Bleek bij mij aan QoS te liggen die ik had ingesteld .. God .. soms zoek je een ongeluk.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
En maar klagen over ZiggoInF.Inc schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 19:40:
Voor een ieder die zich in hemelsnaam afvraagt waarom hij/zij geen snelheidsverhoging ziet ..
Bleek bij mij aan QoS te liggen die ik had ingesteld .. God .. soms zoek je een ongeluk.
Held!InF.Inc schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 19:40:
Voor een ieder die zich in hemelsnaam afvraagt waarom hij/zij geen snelheidsverhoging ziet ..
Ik ging van 134/13 naar 201/20.5 door het uitvinken van de QoS functie in dd-wrt.
Iets wat we instellen voor een betere internetbeleving maar averechts werkte.
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
welke dus van Cisco zou zijn
404 Signature not found
Het kan natuurlijk zo zijn dat je CPU dusdanig werd belast met die QoS. Nu heeft de software NAT meer CPU beschikbaar om die 200Mbit te halen.WEBsel schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:30:
[...]
Held!
Ik ging van 134/13 naar 201/20.5 door het uitvinken van de QoS functie in dd-wrt.
Iets wat we instellen voor een betere internetbeleving maar averechts werkte.
[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 13-10-2017 08:26 ]
Geen enkele consumentenrouter ondersteunt hardware NAT. Wat ze vaak wel hebben is Broadcom's CTF, dat een groot deel van de generieke routering overslaat. Nieuwe builds van DD-WRT hebben iets vergelijkbaars: SFE.ArcticWolf schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:26:
Ik meen dat DD-WRT/Tomato ook geen hardware NAT ondersteund omdat de bedrijven die drivers niet vrijgeven?
Met zulke snelheden van tegenwoordig heeft QoS toch geen toegevoegde waarde meer, onnodige feature.jongetje schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:23:
[...]
Het kan natuurlijk zo zijn dat je CPU dusdanig werd belast met die QoS. Nu heeft de software NAT meer CPU beschikbaar om die 200Mbit te halen.

Juist wel. Bij een klein beetje upload explodeert de latency.Lootbox schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:48:
[...]
Met zulke snelheden van tegenwoordig heeft QoS toch geen toegevoegde waarde meer, onnodige feature.
Met goede QoS kan je zelfs over 40/4 goed werken terwijl er een upload bezig is.
404 Signature not found
win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam
Pagina 3:Pentiummania schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:38:
Weet iemand het frequentie bereik van de MHz band van Ziggo, had hier op tweakers meende ik eens gelezen dat die al aardig vol zit waarschijnlijk gelezen in een nieuws bericht over wat nieuws van Ziggo en niet hier op het fora. Wil even hier in de meterkast het AOP verdeelpunt controleren staat iets van 8-800MHz op, of dat wel genoeg is ? Sorry heb dit een beetje snel getypt als de grammatica "weer" niet helemaal klopt, nu wel even gecorrigeerd en nagelezen natuurlijk!![]()
http://www.cablers.nl/Web...boek/Boek_hetkabelnet.pdf
Er zijn wel routers met hardware NAT. Onder meer TP-Link heeft er een aantal met Atheros switch die hardware-assisted NAT kan doen. Werkt overigens ook lang niet altijd stabiel.hcQd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:42:
[...]
Geen enkele consumentenrouter ondersteunt hardware NAT. Wat ze vaak wel hebben is Broadcom's CTF, dat een groot deel van de generieke routering overslaat. Nieuwe builds van DD-WRT hebben iets vergelijkbaars: SFE.
Vanmorgen SFE even bekeken, ziet er veelbelovend uit. Er zijn patches voor LEDE/OpenWRT beschikbaar, wie had gedacht dat een TP-Link 1043NDv1 ooit nog >500Mbit zou trekken, die dingen hadden met 120Mbit al moeite.
Enige nadeel is dat SFE en QoS niet samengaan. Verkeer met SFE neemt een kortere route en slaat de QoS over. Hoeft geen ramp te zijn, ik heb vorig jaar 120GB zitten uploaden op een 40/4 lijn, bij uitschakelen van QoS ging de upload van 3Mbit naar 4Mbit, downstream werd wel wat trager maar dat had ik wel over voor een boost van 33% bij zo'n grote upload. Latency ging wel een stuk omhoog, maar was niet dramatisch slecht en schommelde ook niet heel erg.
Hier kun je een beetje omheen werken. Ik heb op een ER-X met LEDE + SFE QoS aan de praat (cake). Zonder SFE doet een ER-X zo'n 220Mbit, met SFE 570Mbit. Zonder QoS zelfs 900+ Mbit._JGC_ schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:54:
[...]
Enige nadeel is dat SFE en QoS niet samengaan. Verkeer met SFE neemt een kortere route en slaat de QoS over.
De truuk is om niet op eth0 te shapen, maar op eth0.1 en eth0.2 alleen de ingress te shapen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kanarie op 13-10-2017 14:03 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ofwel een week geen internet werd mij duidelijk gemaakt.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik heb een vermoeden dat ze iedereen de Connect Box door de strot willen duwen. Zolang de mijne het nog doet, hoef ik niets anders. Ingebouwde WiFi .. my ass.Ballebek schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:59:
Toch wel een interessante: Ik heb geen internet meer si de maandag (en was de rest van de week weg) en na 2 vragen van de helpdesk kreeg ik de melding dat mijn modem te oud is (Ubee EVM3200) zodat ie zeker vervangen moet worden. Die schijnen allemaal om te vallen de laatste tijd?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Is niet gewoon de adapter kapot? Dacht dat wel een dingetje was van de Ubee.Ballebek schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:59:
Toch wel een interessante: Ik heb geen internet meer si de maandag (en was de rest van de week weg) en na 2 vragen van de helpdesk kreeg ik de melding dat mijn modem te oud is (Ubee EVM3200) zodat ie zeker vervangen moet worden. Die schijnen allemaal om te vallen de laatste tijd?
Mijn eerste modem in 2010 was een Ubee zonder wifi, die heeft het 2 jaar uitgehouden (80% packet loss) en is daarna vervangen door een Cisco 3212. Die ging zo'n 3 jaar terug ook ineens kapot (alle lampjes uit), Ziggo gebeld: "Oh u heeft nog een Cisco, daarvan gaan de adapters vaak kapot, u kunt gratis een nieuwe adapter bij Scheer&Foppen halen, of ik stuur u een nieuwe toe".
Ik had hetzelfde._JGC_ schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:25:
Adapters was vooral Cisco.
Mijn eerste modem in 2010 was een Ubee zonder wifi, die heeft het 2 jaar uitgehouden (80% packet loss) en is daarna vervangen door een Cisco 3212. Die ging zo'n 3 jaar terug ook ineens kapot (alle lampjes uit), Ziggo gebeld: "Oh u heeft nog een Cisco, daarvan gaan de adapters vaak kapot, u kunt gratis een nieuwe adapter bij Scheer&Foppen halen, of ik stuur u een nieuwe toe".
En de Ubee, die kleine default Ubee adapters gingen stuk. Toen de vuistgrote varianten kwamen is het stabiel geworden._JGC_ schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:25:
Adapters was vooral Cisco.
Ik was net even in de GUI van het modem en hij laat de raarste waarden zien in de downstream channels, zelfs als er niks is aangesloten. Helaas is ie dus echt stuk (erg jammer want hij is klein en simpel).
Ben benieuwd wat voor waardeloos ding ik door de strot krijgt geduwd.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Make one educated guessBallebek schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:29:
Ben benieuwd wat voor waardeloos ding ik door de strot krijgt geduwd.
[ Voor 37% gewijzigd door daxy op 13-10-2017 16:35 ]
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Zolang ie in bridge mode kan, en volgens de vriendelijke dame van Ziggo kan dat, vind ik het niet zo heel boeiend. Als het apparaat niet in staat is om simpelweg 1'tjes en 0'etjes te vertalen van Ethernet naar DOCSIS dan is het een ander verhaal.
wel een Ubee modem kapot gehad.. denkt de monteur ook nog ja zal de adapter wel zijn.. terwijl ik dat al uitgesloten had..
waarom nou mijn Ubee ook alweer geruild is voor de TC7210.. is volgens mij voor de 300/30 destijds?
404 Signature not found
Laat dat nou net het probleem van de CB zijnBallebek schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:40:
[...]
Zolang ie in bridge mode kan, en volgens de vriendelijke dame van Ziggo kan dat, vind ik het niet zo heel boeiend. Als het apparaat niet in staat is om simpelweg 1'tjes en 0'etjes te vertalen van Ethernet naar DOCSIS dan is het een ander verhaal.

De connectbox werkt prima zolang jij geen intensieve gamer bent.ArcticWolf schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:32:
[...]
Laat dat nou net het probleem van de CB zijn
Overigens vind ik deze zelf een stuk stabieler dan de TC7210
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Kan ook je browser zijn, heb het probleem nu met de laatste firefox beta.elsinga schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:08:
De CB heeft ook moeite om Whatsapp Web te ondersteunen, waardoor WAW steeds de verbinding met het toestel kwijt is. Heel irritant...
dat heb ik met chrome en edge en op verschillende computers en locaties.elsinga schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:08:
De CB heeft ook moeite om Whatsapp Web te ondersteunen, waardoor WAW steeds de verbinding met het toestel kwijt is. Heel irritant...
Dat concept van WhatsApp web is een vrij brak design. Een van de redenen waarom we op kantoor Telegram gebruiken, zij hebben een fantastische serverbased oplossing zonder telefoon-polling.elsinga schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:08:
iPhones etc zijn super energie zuinig met WiFi waardoor het eerder aan de powersavings van je telefoon ligt dan aan je WiFi netwerk.
Opzich ben ik over de snelheid en ping wel te spreken, de 150mbit haalde ik ook altijd wel maar eigenlijk sinds de upgrade naar 200mbit down 20 up kom ik direct op de connectbox bekabeld niet verder dan 130mbit oid.
Daar komt nog bij dat de bevreesde Horizonbox ook niet heel best lijkt te zijn.
Ook lijkt de Connectbox de grootste moeite te hebben om 5Ghz wifi vast te houden, regelmatig schakelt het hele zwikje terug naar 2.4 wat hier in het complex uiteraard een ramp is
Specifiek over die Horizonbox, ik dacht een paar weken terug dat hij stuk was, sprong met enige regelmaat op offline, zelfs als ik hem direct op het punt van binnenkomst aansloot. M'n aansluitpunt zit in de woonkamer en van daar loopt een kabel (prof aangesloten ooit) naar de meterkast waar het allemaal netjes verdeeld wordt via een Tratec met kabels naar alle kamers voor coax. Vanaf punt van binnenkomst naar de meterkast is ik gok een meter of 6.
Enfin, die Horizonbox dus, bleef maar raar doen en zelfs als hij op online stond kon Ziggo hem niet uitlezen (soms wel de signaalsterkte uitlezen die om te huilen was volgens hun?).
Nu heb ik gisteren een monteur over de vloer gehad, die ging in eerste instantie los over hoe het hier aangesloten was, die is 3 uur (!!) bezig geweest om het aan te sluiten met als eindresultaat dat hij nieuwe kabels en aansluitpunt gemaakt heeft bij het punt van binnenkomst en een lange (volgens hem topkwaliteit kabel) dwars door de woonkamer heen naar de nieuwe Horizonbox, ja, nieuwe, hij kwam namelijk tot de zelfde conclusie als ik, Horizonbox was stuk..
Maar nu komt het. De nieuwe box bleef gewoon hangen in "installatie", zelfs na een keer of 5 gereset te hebben. Toen besloten om de hele boel maar weer via de Tratec te laten lopen (oke dus veel meer kabellengte want via kabel vanaf binnenkomst naar meterkast naar Horizonbox) en wat denk je? binnen een paar minuten was hij up en running..
Uiteraard weer even gebeld met Ziggo om hem uit te laten meten, via de Tratec kon hij wel weer de signaalwaarden meten maar hem verder niet vinden in het netwerk ook al stond hij niet offline.
Toen met een andere korte kabel weer direct op het aansluitpunt, die leek geen verschil te maken in signaalkwaliteit! Schoorvoetend gaf de Ziggo medewerker aan dat uiteraard die Horizonboxen waardeloos zijn maar ook dat de tooling die ze gebruiken om die dingen uit te lezen gewoon vaker niet goed werkt dan wel.
Weet iemand hier wat ik nou het beste zou kunnen doen? In principe werkt de boel na wat "herstelwerk" van mij dus weer wel maar ik kan door de gebrekkige monitoring van Ziggo dus geen enkel inzicht krijgen in verschil in signaal met verschillende opstellingen...
Ik zat te denken om eventueel de Tratec te verplaatsen naar punt van binnenkomst maar ik betwijfel of dat heel veel uitmaakt omdat de kabel van daar naar de meterkast van hoge kwaliteit is, gesealed, etc etc.
Daarnaast haalt de connectbox nog altijd maar een Mbit of 130 terwijl de Ziggo medewerker wél aangaf dat de waarden naar de Connectbox echt top zijn..
Volgens het rapport van de monteur zijn de waarden van het signaal bij binnenkomst ergens tussen de 60 en 70 dbu dacht ik, weet het even niet zeker maar volgens de Ziggoman aan de telefoon waren die prima.
Adjust non olet, plerumque...
idd dat viel mij ook al eens op.. bij mn schoonouders (CB in router mode) regelmatig dat whatsapp web de telefoon kwijt is.. (telefoon ook op wifi) echter laat ik de telefoon op 4G staan heb ik er minder last van..elsinga schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:08:
thuis ook de boel op wifi (TC7210, Bridged) blijft whatsapp web etc zonder moeite werken..
404 Signature not found
Het is geen polling maar een permanente verbinding. En permanente (push) kanalen [die een langdurige TCP verbinding gebruiken] werken bij de ConnectBox slecht.stormfly schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:32:
[...]
Dat concept van WhatsApp web is een vrij brak design. Een van de redenen waarom we op kantoor Telegram gebruiken, zij hebben een fantastische serverbased oplossing zonder telefoon-polling.
iPhones etc zijn super energie zuinig met WiFi waardoor het eerder aan de powersavings van je telefoon ligt dan aan je WiFi netwerk.
Voor een chat app heeft de architectuur van Telegram zeker voordelen. Voor puur chat is Hangouts ook aantrekkelijk (video-chat met meerdere partijen) en natuurlijk Slack (API integratie, wat in jullie casus mogelijk speelt)
Bekabeld met cat6 kabel van 1,5 m direct op de connectboxMessje schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:37:
Haal je die 130mbit bekabeld of via wifi?
Wacht... hij is 3 uur bezig geweest met het trekken van nieuwe bekabeling en het monteren van nieuwe aansluitpunten en daarna werkte het niet?1nsane schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:19:
Ik heb nu sinds een aantal maanden Ziggo, ik ben onlangs verhuisd en voorheen had ik Telfort (wat voor mijn gebruik toen prima was) echter woon ik nu dusdanig ver van een wijkcentrale dat ze me niet meer dan 20mbit down konden garanderen.
Opzich ben ik over de snelheid en ping wel te spreken, de 150mbit haalde ik ook altijd wel maar eigenlijk sinds de upgrade naar 200mbit down 20 up kom ik direct op de connectbox bekabeld niet verder dan 130mbit oid.
Daar komt nog bij dat de bevreesde Horizonbox ook niet heel best lijkt te zijn.
Ook lijkt de Connectbox de grootste moeite te hebben om 5Ghz wifi vast te houden, regelmatig schakelt het hele zwikje terug naar 2.4 wat hier in het complex uiteraard een ramp is
Specifiek over die Horizonbox, ik dacht een paar weken terug dat hij stuk was, sprong met enige regelmaat op offline, zelfs als ik hem direct op het punt van binnenkomst aansloot. M'n aansluitpunt zit in de woonkamer en van daar loopt een kabel (prof aangesloten ooit) naar de meterkast waar het allemaal netjes verdeeld wordt via een Tratec met kabels naar alle kamers voor coax. Vanaf punt van binnenkomst naar de meterkast is ik gok een meter of 6.
Enfin, die Horizonbox dus, bleef maar raar doen en zelfs als hij op online stond kon Ziggo hem niet uitlezen (soms wel de signaalsterkte uitlezen die om te huilen was volgens hun?).
Nu heb ik gisteren een monteur over de vloer gehad, die ging in eerste instantie los over hoe het hier aangesloten was, die is 3 uur (!!) bezig geweest om het aan te sluiten met als eindresultaat dat hij nieuwe kabels en aansluitpunt gemaakt heeft bij het punt van binnenkomst en een lange (volgens hem topkwaliteit kabel) dwars door de woonkamer heen naar de nieuwe Horizonbox, ja, nieuwe, hij kwam namelijk tot de zelfde conclusie als ik, Horizonbox was stuk..
Maar nu komt het. De nieuwe box bleef gewoon hangen in "installatie", zelfs na een keer of 5 gereset te hebben. Toen besloten om de hele boel maar weer via de Tratec te laten lopen (oke dus veel meer kabellengte want via kabel vanaf binnenkomst naar meterkast naar Horizonbox) en wat denk je? binnen een paar minuten was hij up en running..
Uiteraard weer even gebeld met Ziggo om hem uit te laten meten, via de Tratec kon hij wel weer de signaalwaarden meten maar hem verder niet vinden in het netwerk ook al stond hij niet offline.
Toen met een andere korte kabel weer direct op het aansluitpunt, die leek geen verschil te maken in signaalkwaliteit! Schoorvoetend gaf de Ziggo medewerker aan dat uiteraard die Horizonboxen waardeloos zijn maar ook dat de tooling die ze gebruiken om die dingen uit te lezen gewoon vaker niet goed werkt dan wel.
Weet iemand hier wat ik nou het beste zou kunnen doen? In principe werkt de boel na wat "herstelwerk" van mij dus weer wel maar ik kan door de gebrekkige monitoring van Ziggo dus geen enkel inzicht krijgen in verschil in signaal met verschillende opstellingen...
Ik zat te denken om eventueel de Tratec te verplaatsen naar punt van binnenkomst maar ik betwijfel of dat heel veel uitmaakt omdat de kabel van daar naar de meterkast van hoge kwaliteit is, gesealed, etc etc.
Daarnaast haalt de connectbox nog altijd maar een Mbit of 130 terwijl de Ziggo medewerker wél aangaf dat de waarden naar de Connectbox echt top zijn..
Volgens het rapport van de monteur zijn de waarden van het signaal bij binnenkomst ergens tussen de 60 en 70 dbu dacht ik, weet het even niet zeker maar volgens de Ziggoman aan de telefoon waren die prima.

Ondanks dat is de oude bekabeling blijven liggen? Ik snap het niet helemaal.
Sommige wijken hebben een overbelasting sinds de upgrade en Ziggo weet er van.. tis de vraag wanneer ze jou node gaan splitsen zodat er bandbreedte vrij komt.
Even wat controle vragen;
-Je Connectbox staat niet in Bridge toch?
-Je gebruikt geen versterker?
-Wat voor type CAT kabels gebruik je?
Ik heb het met meerdere browsers, allemaal stable release en laatste versie.hjs schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:17:
[...]
Kan ook je browser zijn, heb het probleem nu met de laatste firefox beta.
Ik eigenlijk alleen thuis, niet bijvoorbeeld op mijn werklocatie (waar de internetpijp weliswaar behoorlijk pittig is, maar ook heel veel mensen gebruik van maken).Ballebek schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:30:
[...]
dat heb ik met chrome en edge en op verschillende computers en locaties.
Ja, het is de telefoonpolling, maar dat is nu eenmaal het concept... En dit is met verschillende Android telefoons (Xperia Z3, XZ Dual en XZ Premium).stormfly schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:32:
[...]
Dat concept van WhatsApp web is een vrij brak design. Een van de redenen waarom we op kantoor Telegram gebruiken, zij hebben een fantastische serverbased oplossing zonder telefoon-polling.
Ik vermoed dat de polling via UDP gaat en dat is nou juist waar de CB mee de mist in gaat...
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Voor de upgrade had ik geen moeite om 300/30 te halen. Sinds de upgrade naar 400/40 haal ik Max (ook 's nachts) 275 soms kom ik nog op 315 de upload is geen probleem.
Zal het de komende dagen nog in de gaten houden, anders maar eens bellen, want ben hier niet de enige, maar snap niet wat er moeilijk is aan je netwerk op orde te houden.
De horizonbox heeft ook meer kuren.
Het is dat sommige zaken handig zijn bij Ziggo anders had ik toch maar eens gedacht aan een overstap.
Wil daarmee niet zeggen dat het gras bij de buren groener is, maar soms ben ik wel klaar met het gedonder.
Vandaag ook eens bij mijn schoonouders gekeken en die halen 50 ipv 400
2250 WP Zuid PVoutput
In fZiggo gebied (Casema) wordt veel Arris (Cadant) gebruikt.MediaZoo schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:54:
[...]
Cisco CMTS
In fUPC gebied zijn ook het merendeel van de CMTS'en van CISCO. Hoe het in fZiggo zit weet in zonet niet.
Je kunt zelf bekijken welk merk CMTS er gebruikt wordt door onder:
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Geen probleem hier:MdO82 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:53:
Zie het de afgelopen dagen vaker voorbij komen, maar wat Ziggo toch aan het doen is met het netwerk ik snap het niet.
Voor de upgrade had ik geen moeite om 300/30 te halen. Sinds de upgrade naar 400/40 haal ik Max (ook 's nachts) 275 soms kom ik nog op 315 de upload is geen probleem.
Zal het de komende dagen nog in de gaten houden, anders maar eens bellen, want ben hier niet de enige, maar snap niet wat er moeilijk is aan je netwerk op orde te houden.
De horizonbox heeft ook meer kuren.
Het is dat sommige zaken handig zijn bij Ziggo anders had ik toch maar eens gedacht aan een overstap.
Wil daarmee niet zeggen dat het gras bij de buren groener is, maar soms ben ik wel klaar met het gedonder.
Vandaag ook eens bij mijn schoonouders gekeken en die halen 50 ipv 400

Wel was het in de eerste paar dagen wat wisselvallig. Maar dit maak ik met elke snelheidsverhoging mee. De eerste paar dagen wisselvallig daarna stabiel altijd de volle snelheid. Geen idee of dit komt doordat iedereen probeert de volledige snelheid te halen de eerste dagen of dat het netwerk nog getweaked wordt.
Verwijderd
Hier ook bizar slecht, had nooit problemen en haalde altijd 150Mbit (maximum) en nu ik 200 moet halen had ik vanochtend om 07.00 het wel, maar de rest van de dag haal ik maar 70Mbit van de 200MdO82 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:53:
Zie het de afgelopen dagen vaker voorbij komen, maar wat Ziggo toch aan het doen is met het netwerk ik snap het niet.

Ik wil die hele verhoging gewoon teruggedraaid hebben, ik heb notebene trager internet dan al die jaren hiervoor.
Ik ben steeds meer naar kpn aan het kijken, dezelfde prijs, maar misschien beter. Bij vrienden waar ik net was werkte het in iedergeval goed en die wonen op een boerderij in een buitengebied, maar hier? Het is gewoon echt slechter en slechter en ik betaal meer en meer. Ook over de tv diensten ben ik niet meer te spreken, ik wil mijn vaste telefoon opzeggen en krijg dan 1 euro korting per maand

En maar rekeningen van 70+ euro elke maand en voor wat? Ergernis. Het mag snel beter worden, anders ben ik op een moment weg. Het is dat ik de telefoonaansluiting achter een bureau heb, maar dat gaat toch in december verplaatst worden, dus dan ga ik de situatie nog eens goed bekijken.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2017 18:29 ]
Hier hetzelfde, download piekt max tot 315, maar op drukke tijden vaak niet boven de 250. De upload is hier consistent 32, ook op drukke tijden. Ik was zelf eigenlijk in de veronderstelling dat de upgrade bij mij nog niet was doorgevoerd, maar begin nu (ondertussen toch al de 14e) toch te twijfelen. Al begrijp ik uit jouw post dat de upload bij jou wel de 40 haalt?MdO82 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:53:
Kortom, de vraag zijn er meer mensen bij wie de upgrade niet echt doorgevoerd lijkt te zijn, maar toch (soms) ietsjes sneller halen dan voorheen (bij mij dus van 300/30 stabiel naar +-315/32 maar onstabiel gegaan). Mijn account op de ziggo website geeft wel netjes 400/40 weer.
Na twee weken is het imho geen melding van een persoonlijke upgrade, maar een zoektocht naar een mogelijk probleem. Wellicht dat meerdere Tweakers dit ondervinden, of er zelfs een oplossing voor hebben gevonden.
Qua utp kabels ligt er overal Cat6, v.w.b. Coax weet ik het niet maar het is wel goede kwaliteit.ArcticWolf schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 16:51:
[...]
Wacht... hij is 3 uur bezig geweest met het trekken van nieuwe bekabeling en het monteren van nieuwe aansluitpunten en daarna werkte het niet?![]()
Ondanks dat is de oude bekabeling blijven liggen? Ik snap het niet helemaal.
Sommige wijken hebben een overbelasting sinds de upgrade en Ziggo weet er van.. tis de vraag wanneer ze jou node gaan splitsen zodat er bandbreedte vrij komt.
Even wat controle vragen;
-Je Connectbox staat niet in Bridge toch?
-Je gebruikt geen versterker?
-Wat voor type CAT kabels gebruik je?
Ja ik gebruik een versterker (Tratec) vanaf de meterkast (5 a 6 meter vanaf punt van binnenkomst). Sterker nog, dan werkt het wél, als ik de horizon rechtstreeks op het punt aansluit waar de groene kabel binnenkomt, dan werkt hij niet beter of slechter (eerder slechter..)
Nee, de Connectbox staat niet in Bridgemodus
Als je niet weet wat er ligt kun je ook niet bepalen of het goede kwaliteit is. Dat is het zelfde als ik heb een auto ik weet het merk niet maar hij gaat wel snel. Bij nader onderzoek over het merk en type blijkt het om een Canta te gaan die net aan 40 Km/u haalt. Als er ergens high quality op staat of 75 Ohm betekend het niet gelijk dat het goed is. Er is meer rotzooi op de markt dan kwalitatief goede producten. Daarnaast kan je kabel van goede kwaliteit ook defect zijn. Breuk, beschadiging, etc kunnen optreden zonder dat jij dit met het blote oog waar kan nemen.1nsane schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:32:
[...]
Qua utp kabels ligt er overal Cat6, v.w.b. Coax weet ik het niet maar het is wel goede kwaliteit.
Ja ik gebruik een versterker (Tratec) vanaf de meterkast (5 a 6 meter vanaf punt van binnenkomst). Sterker nog, dan werkt het wél, als ik de horizon rechtstreeks op het punt aansluit waar de groene kabel binnenkomt, dan werkt hij niet beter of slechter (eerder slechter..)
Nee, de Connectbox staat niet in Bridgemodus
Kun je eens de waardes uit je modem en Horizon hier posten samen met exacte namen van producten. Een Tratec versterker zegt totaal niets. Tratec levert van huis tuin en keuken versterkers tot high end versterkers voor het buiten netwerk en grotere installaties.
U heeft het juiste antwoord in uw glazenbol gezien. De netwerkkabel (korte CAT5e patchkabel) tussen router en modem doet 100Mbps. Binnenkort die kabel wisselen en met een netwerkkabeltester eens kijken hoe kapot de kabel is.Tortelli schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:01:
[...]
Je zou 200/20 moeten hebbben?. De 94Mbit down doet mij denken aan een 100Mbit verbinding?. Netwerkkabel niet helemaal lekker?.
De waardes die de monteur erover had gemeten waren gewoon prima...MediaZoo schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:08:
[...]
Als je niet weet wat er ligt kun je ook niet bepalen of het goede kwaliteit is. Dat is het zelfde als ik heb een auto ik weet het merk niet maar hij gaat wel snel. Bij nader onderzoek over het merk en type blijkt het om een Canta te gaan die net aan 40 Km/u haalt. Als er ergens high quality op staat of 75 Ohm betekend het niet gelijk dat het goed is. Er is meer rotzooi op de markt dan kwalitatief goede producten. Daarnaast kan je kabel van goede kwaliteit ook defect zijn. Breuk, beschadiging, etc kunnen optreden zonder dat jij dit met het blote oog waar kan nemen.
Kun je eens de waardes uit je modem en Horizon hier posten samen met exacte namen van producten. Een Tratec versterker zegt totaal niets. Tratec levert van huis tuin en keuken versterkers tot high end versterkers voor het buiten netwerk en grotere installaties.
Maar wat zijn je modem waardes nu dan...1nsane schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:54:
[...]
De waardes die de monteur erover had gemeten waren gewoon prima...
Dan heb je dus ook geen problemen, case closed...1nsane schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:54:
[...]
De waardes die de monteur erover had gemeten waren gewoon prima...
Als alles goed is bevonden heb je geen problemen. Je post dat je problemen hebt, dus is er niets in orde. Als je een beroep wilt doen op onze expertise moet je wel met meer details komen.
Je omschrijving komt nu op mij over ik heb een Volkswagen met 4 banden met profiel. De monteur bij de garage heeft gezegd dat er profiel op mijn banden zit. Toch hoor ik allerlei rare geluiden tijdens het rijden en voel ik iets trillen. Maar omdat de monteur bij de garage zegt dat er voldoende profiel op de banden zit is alles prima...
Kortom geef zoveel mogelijk informatie over kabels en dan niet cat6a, nee merk + type, welk soort coax, welk modem, welke versie Horizon, welke versterker. Anders is je vraag niet te beantwoorden.
Ik zit met mijn werkcomputer 1 hop van 17 Europese IXen af met een idiote bandbreedte. Helaas is mijn telefoon vaak via 3G/4G of wifi dus als het aan een verbinding ligt dan zou ik eerder mijn mobiel(e provider) de schuld geven.elsinga schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:39:
[...]
Ik eigenlijk alleen thuis, niet bijvoorbeeld op mijn werklocatie (waar de internetpijp weliswaar behoorlijk pittig is, maar ook heel veel mensen gebruik van maken).
Je hoeft me ook niet te helpen, het mag, niemand hier verplicht je dat te doen...MediaZoo schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:09:
[...]
Dan heb je dus ook geen problemen, case closed...
Als alles goed is bevonden heb je geen problemen. Je post dat je problemen hebt, dus is er niets in orde. Als je een beroep wilt doen op onze expertise moet je wel met meer details komen.
Je omschrijving komt nu op mij over ik heb een Volkswagen met 4 banden met profiel. De monteur bij de garage heeft gezegd dat er profiel op mijn banden zit. Toch hoor ik allerlei rare geluiden tijdens het rijden en voel ik iets trillen. Maar omdat de monteur bij de garage zegt dat er voldoende profiel op de banden zit is alles prima...
Kortom geef zoveel mogelijk informatie over kabels en dan niet cat6a, nee merk + type, welk soort coax, welk modem, welke versie Horizon, welke versterker. Anders is je vraag niet te beantwoorden.
Wilde al een aanvulling doen met de info die je noemt :-) zal ik later vandaag even doen, nog niet aan gekomen ivm dat ik net oom ben geworden maar zal vanmiddag ff kijken.
Las net al dat er gevraagd werd welk type tratec ook (dacht dat het redelijk standaard kastjes waren), nogmaals, wilde wel aanvulling geven maar zoals hierboven staat, er zijn belangrijkere dingen.
Overigens geeft de nieuwe horizonbox (waarvan ik het typenr op ga zoeken) wel 2020 errors.. ook rechtstreeks op punt van binnenkomst
Nu doe ik na een modem restart speedtest, en ik krijg 300/40. Gaat het dan maar voor de helft goed?
Facts don't care about your feelings
Er zijn wat meer variabelenBallebek schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:16:
[...]
Ik zit met mijn werkcomputer 1 hop van 17 Europese IXen af met een idiote bandbreedte. Helaas is mijn telefoon vaak via 3G/4G of wifi dus als het aan een verbinding ligt dan zou ik eerder mijn mobiel(e provider) de schuld geven.
- ICMPv6 in sleep op SOC's: Sommige devices geven geen ICMP replies meer in sleep. Bij IPv4 zit dit in hardware, bij IPv6 werkt dit bij sommige manufacturers (Samsung) niet
- Langlopende TCP verbindingen en stateful firewalls: Sommige firewalls droppen verbindingen te vroeg
- Handover/wisselen tussen 4G/3G/2G/WiFi: Buggy op sommige devices
Het meeste qua kabels wat hier ligt is van Technetix RL75 en RLA75eMediaZoo schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:09:
[...]
Dan heb je dus ook geen problemen, case closed...
Er ligt 1 kabel van Retech 7579
De versterker is een FRA-752/N
Alle kabels zijn voorzien van van die schroefkoppelingen.
Ik zal straks de waarden van het modem even uitlezen en toevoegen
Ik heb een auto en gehoord dat je in Duitsland op sommige stukken wel 300 Km/u kan. Als ik er rijdt haal ik maar 160 KM/u. Doe ik iets fout?YoshiBignose schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:14:
Ik heb het snelste ziggo abo en las over een verhoging van 300/30 naar 400/40 mbit.
Nu doe ik na een modem restart speedtest, en ik krijg 300/40. Gaat het dan maar voor de helft goed?
Kortom, vertel ook even welk modem je hebt. Wij weten dit niet en kunnen je vraagt niet beantwoorden met dit soort basis ontbrekende informatie. Niet ieder modem kan die 400/40 Mbit/s aan, net als niet iedere auto 300Km/u haalt.
Die coaxkabel van Retech is 5mm. Dat kan een C18 kabel zijn, maar ook een RG 58 of RG 59 kabel. Een C18 kabel is geschikt voor dtv maar heeft al een zeer hoge deming. Een RG 58 / RG 59 kabel is niet geschikt voor HF. Die kabels hebben een snel oplopende demping boven 450MHz en een zeer matige afscherming ook weer boven 450MHz.1nsane schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:05:
[...]
Het meeste qua kabels wat hier ligt is van Technetix RL75 en RLA75e
Er ligt 1 kabel van Retech 7579
De versterker is een FRA-752/N
Alle kabels zijn voorzien van van die schroefkoppelingen.
Ik zal straks de waarden van het modem even uitlezen en toevoegen
Een RG6/U, C9 of C12 Kabel is te herkennen aan een diameter van 7mm. Deze zijn wel goed afgeschermd.
Daarnaast zijn er veel schroefkoppelingen op de markt. De connectoren die je op de kabel zelf schroef zijn absoluut af te raden in een coax installatie. Het is niet de vraag of er ruis op de kabel ontstaat maar hoeveel. Deze connectoren maken onvoldoende contact met de kabel, draaien de kabel kapot en zijn verre van signaal dicht. Connectoren die erop geperst worden voor de consument zijn dat POFC070, QFC 5 of QFA 5 connectoren van Hirschmann/Technetix zijn wel signaal dicht. Of laat professionele compressie of pers connectoren installeren. Voor kabels van 5mm zijn deze connectoren niet geschikt, omdat 5mm kabels niet gebruikt worden ivm. de te hoge demping.
Als je 2020 meldingen krijgt op je Horizon houdt dat in dat de transportstream niet goed op de Horizon aankomt. Dit kan door interferentie, demping of teveel ruis komen. Maar let op, de kabel kan ook storing geven op het signaal van en naar het modem. Als je kabel van dusdanig slechte kwaliteit is dat hij alle ruit opvangt die er maar te vinden is heeft zelfs de isolatie demping tussen uitgangen van een splitter onvoldoende werking en krijg je ook op de 2e uitgang van de splitter storingen.
Daarnaast is goed signaal op je AOP prima. Het gaat erom hoe het signaal is bij het apparaat die het signaal ontvangt. Als het daar niet goed is, tja dan werkt het simpelweg niet zoals je wilt.
[ Voor 13% gewijzigd door MediaZoo op 15-10-2017 15:59 ]
Ik heb die horizon box G7401 dat ook meteen voor je tv is met recorder enzo.MediaZoo schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:56:
[...]
Ik heb een auto en gehoord dat je in Duitsland op sommige stukken wel 300 Km/u kan. Als ik er rijdt haal ik maar 160 KM/u. Doe ik iets fout?
Kortom, vertel ook even welk modem je hebt. Wij weten dit niet en kunnen je vraagt niet beantwoorden met dit soort basis ontbrekende informatie. Niet ieder modem kan die 400/40 Mbit/s aan, net als niet iedere auto 300Km/u haalt.
Facts don't care about your feelings
De kabel tussen de tratec en het punt van binnenkomst is 7mm, ik dacht ergens C12 te lezen er op maar het is vervaagd en niet goed leesbaarMediaZoo schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:56:
[...]
Ik heb een auto en gehoord dat je in Duitsland op sommige stukken wel 300 Km/u kan. Als ik er rijdt haal ik maar 160 KM/u. Doe ik iets fout?
[...]
Die coaxkabel van Retech is 5mm. Dat kan een C18 kabel zijn, maar ook een RG 58 of RG 59 kabel. Een C18 kabel is geschikt voor dtv maar heeft al een zeer hoge deming. Een RG 58 / RG 59 kabel is niet geschikt voor HF. Die kabels hebben een snel oplopende demping boven 450MHz en een zeer matige afscherming ook weer boven 450MHz.
Een RG6/U, C9 of C12 Kabel is te herkennen aan een diameter van 7mm. Deze zijn wel goed afgeschermd.
Daarnaast zijn er veel schroefkoppelingen op de markt. De connectoren die je op de kabel zelf schroef zijn absoluut af te raden in een coax installatie. Het is niet de vraag of er ruis op de kabel ontstaat maar hoeveel. Deze connectoren maken onvoldoende contact met de kabel, draaien de kabel kapot en zijn verre van signaal dicht. Connectoren die erop geperst worden voor de consument zijn dat POFC070, QFC 5 of QFA 5 connectoren van Hirschmann/Technetix zijn wel signaal dicht. Of laat professionele compressie of pers connectoren installeren. Voor kabels van 5mm zijn deze connectoren niet geschikt, omdat 5mm kabels niet gebruikt worden ivm. de te hoge demping.
Als je 2020 meldingen krijgt op je Horizon houdt dat in dat de transportstream niet goed op de Horizon aankomt. Dit kan door interferentie, demping of teveel ruis komen. Maar let op, de kabel kan ook storing geven op het signaal van en naar het modem. Als je kabel van dusdanig slechte kwaliteit is dat hij alle ruit opvangt die er maar te vinden is heeft zelfs de isolatie demping tussen uitgangen van een splitter onvoldoende werking en krijg je ook op de 2e uitgang van de splitter storingen.
Daarnaast is goed signaal op je AOP prima. Het gaat erom hoe het signaal is bij het apparaat die het signaal ontvangt. Als het daar niet goed is, tja dan werkt het simpelweg niet zoals je wilt.
zoals ik al zei een connectbox, ch7465LG-ZG precies

Mijn boefje is liev!
Ook qua mileu impact is het niet te verdedigen dat er prima werkende decoders op de vuilnisbelt belanden.
Ik heb nog wel een tip voor je: Je kan de meeste kanalen kijken zonder smartcard, alleen dan helaas niet in hd.
[ Voor 3% gewijzigd door pvcholten op 15-10-2017 22:58 ]
En als ik de voorwaarden van de power promise (wat ik steeds als reclame hoor) lees, kan er na de modem swap alsnog gratis een "wifi engineer" langskomen om het WiFi bereik in hele huis beter te krijgen. Zo te zien plaatsen ze max 1 gratis ziggo WiFi booster (een AP), waarvoor ik zelf 59 euro destijds had betaald dacht ik. Alleen weet ik niet of ze ook de bedrading voor je door kunnen trekken.
Iemand enig advies hierover of ervaring mee? Als ik binnenkort bel voor een nieuwe modem is dat denk ik al een upgrade.
Wifi bereik van de connectbox is uitstekend, gaat hier door 2 betonnen muren/plafonds heen nieuwbouw zonder problemen.xileS schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 00:32:
Pas in de meterkast bij mijn vriendin thuis gekeken. Daar hangt nog een Technicolor 7200 geloof ik. Een zwarte modem die alleen 2,4 GHz of alleen 5 GHz WiFi kan uitzenden en niet beide tegelijk. Wifi is daar op de bovenverdieping niet al te best, maar ik zie dat je makkelijk een ConnectBox (lees alleen veel over puma6) kan krijgen. Zal hiermee de WiFi al een stuk beter worden (zonder de modem locatie te veranderen, ook al is de meterkast niet de beste locatie)? Want mij lijkt dit namelijk wel een upgrade.
En als ik de voorwaarden van de power promise (wat ik steeds als reclame hoor) lees, kan er na de modem swap alsnog gratis een "wifi engineer" langskomen om het WiFi bereik in hele huis beter te krijgen. Zo te zien plaatsen ze max 1 gratis ziggo WiFi booster (een AP), waarvoor ik zelf 59 euro destijds had betaald dacht ik. Alleen weet ik niet of ze ook de bedrading voor je door kunnen trekken.
Iemand enig advies hierover of ervaring mee? Als ik binnenkort bel voor een nieuwe modem is dat denk ik al een upgrade.
Voor huis tuin en keuken gebruik is de Connectbox volgens mij prima te gebruiken alleen voor gamen en torrents wil je hem niet.xileS schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 00:32:
Pas in de meterkast bij mijn vriendin thuis gekeken. Daar hangt nog een Technicolor 7200 geloof ik. Een zwarte modem die alleen 2,4 GHz of alleen 5 GHz WiFi kan uitzenden en niet beide tegelijk. Wifi is daar op de bovenverdieping niet al te best, maar ik zie dat je makkelijk een ConnectBox (lees alleen veel over puma6) kan krijgen. Zal hiermee de WiFi al een stuk beter worden (zonder de modem locatie te veranderen, ook al is de meterkast niet de beste locatie)? Want mij lijkt dit namelijk wel een upgrade.
En wat Martinusz, wifi van de CB is wel goed.
Whoehaha, zo'n MVO artikel en dan die paar lease rijders in een elektrische auto laten rijden en vervolgens decoders (Ziggo XL mediabox) uitleveren die in standby ruim 50Watt gebruiken.pvcholten schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:57:
Ook qua mileu impact is het niet te verdedigen dat er prima werkende decoders op de vuilnisbelt belanden.
Ik moet zeggen ik gebruik de connectbox nu sinds Mei in mijn nieuwe woning en heb er werkelijk nog nooit problemen mee gehad. ik game voldoende om te zeggen dat ik 0 problemen heb met de combi connectbox en gamen. heb nooit last van ping lagg of dat ik gewoon niet kan connecten.ArcticWolf schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 07:45:
[...]
Voor huis tuin en keuken gebruik is de Connectbox volgens mij prima te gebruiken alleen voor gamen en torrents wil je hem niet.
connectbox is voor de meeste mensen echt een uitkomst ivm het wifi signaal.
Nee ze willen het liefst overal een connectbox hebben staan, dus als jij nog maar de woorden ik heb een probleem met mijn modem meldt, zal al snel volgen "U krijgt een nieuwe modem van ons".xileS schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:02:
Thanks, binnenkort een belletje wagen bij hun. Begrijp dat ze nu niet moeilijk doen voor een modem switch en direct een CB krijgt aangeboden. Was een paar jaar geleden echt wel anders.. Had destijds problemen met mijn tc7200, maar mocht geen nieuwe modem. Uiteindelijk overgestapt op ziggo zakelijk en alsnog een nieuwe Hitron modem gekregen. Sindsdien eindelijk stabiel internet thuis.
moet zeggen ik werk dus bij ziggo zakelijk en kan dit bevestigen. heel veel problemen die de oudere modems geven zijn op te lossen met de CBMartinusz schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:17:
[...]
Nee ze willen het liefst overal een connectbox hebben staan, dus als jij nog maar de woorden ik heb een probleem met mijn modem meldt, zal al snel volgen "U krijgt een nieuwe modem van ons".
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic