Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:29

Winkiller

De Mopperpot

Is het mogelijk om in de Connect Box te komen als hij in bridge modus staat ?
Mijn externe Linksys router (EA 6350) laat het modem adres nergens zien, of ik kijk verkeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:52
MarcelG schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:01:
[...]

Exact dit dus. De eerste dagen na de verhoging strak op 200-202/20-21, nu al een heel aantal dagen kwakkelend op 120-152/20-21.Volgens de Ziggo Webcare heb ik een nieuw modem nodig..... zucht.
In zekere zin helpt dat wel, mits je van 8CH naar een 16CH modem gaat. (Gezien je een 150Mb/s pakket had ga ik ervanuit dat je nu een 8CH modem hebt). Als je nu al een TC7210 oid hebt heeft het natuurlijk geen zin. Het nadeel is dat je nu waarschijnlijk een CB gaat krijgen bij een modemswap, daar schiet je verder weinig mee op als het enige probleem (WAN) snelheid is.
Winkiller schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:33:
Mijn externe Linksys router (EA 6350) laat het modem adres nergens zien, of ik kijk verkeerd..
Was het niets iets van 192.168.100.1 of 192.168.178.1? Wel even direct in de CB de kabel prikken en niet in je router volgens mij met een vast ip op je netwerkkaart (bijvoorbeeld 192.168.100.10). Ben er niet geheel zeker van of die door je router heen te bereiken is.

[ Voor 28% gewijzigd door Jim423 op 10-10-2017 13:42 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:25
Winkiller schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:33:
vorige week kreeg ik dit antwoord, ik had precies de zelfde vraag :)

http://192.168.100.1/common_page/login.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

MarcelG schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:01:
[...]

Exact dit dus. De eerste dagen na de verhoging strak op 200-202/20-21, nu al een heel aantal dagen kwakkelend op 120-152/20-21.Volgens de Ziggo Webcare heb ik een nieuw modem nodig..... zucht.
Dit dus ..

Mijn Cisco EPC3212 (na jaren trouwe dienst en nog altijd going strong) wordt vervangen door Ziggo, nadat ik hen vertelde dat ik nog altijd geen 200/20 heb, maar nog altijd 150/15. Ik zou allang over moeten zijn wisten ze me te vertellen. Maar .. die 3212 kan toch ook wel gewoon 200Mbit aan?

Anyways ik vroeg hen welke modem ik opgestuurd zou krijgen. De Connect Box. Dus ik vraag of ik een Technicolor (als ik er een op de kop weet te tikken) ervoor in de plaats kan gebruiken. Krijg ik als antwoord dat het niet kan omdat het serienummer bekend moet zijn bij Ziggo, zodat ze kunnen checken dat ik ervoor betaald heb. Que? Waarvoor? Voor de modem die ik lease ofzo? Ik betaal jarenlang mijn abbo en op de kop toe vraag ik hen of ik zelfs of mijn eigen modem mag kopen en ik krijg dit antwoord. Klopt dat? En als het klopt, stel ik zou toch de modem kopen (Technicolor 7210) en met de technische afdeling contact opnemen met een of ander verhaal dat ik gewoonweg niet op internet kom, is het toch gewoon een koud kunstje om die serienummer in het systeem op te nemen? En stel ik zou de Technicolor 7210 2e hands kopen van iemand die ook van Ziggo afneemt, wat zou dat voor probleem op kunnen leveren..

Die Connect Box bewaar ik wel voor als ik hem jaren later misschien ooit weer eens in moet leveren..

[ Voor 11% gewijzigd door JoeZuCK op 10-10-2017 13:44 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

ppeterr schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:40:
[...]

vorige week kreeg ik dit antwoord, ik had precies de zelfde vraag :)

http://192.168.100.1/common_page/login.html
Yes dat werkt, ik had 192.168.178.1 geprobeerd en dat was een :N

*O* d:)b *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
InF.Inc schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:42:
[...]

Dit dus ..

Mijn Cisco EPC3212 (na jaren trouwe dienst en nog altijd going strong) wordt vervangen door Ziggo, nadat ik hen vertelde dat ik nog altijd geen 200/20 heb, maar nog altijd 150/15. Ik zou allang over moeten zijn wisten ze me te vertellen. Maar .. die 3212 kan toch ook wel gewoon 200Mbit aan?
Volgens mij komt het omdat alles UPC is geworden. Die heeft altijd met een lease constructie gewerkt en het is dus niet meer mogelijk om zelf oude modems/smartcards te kopen en te laten activeren. Je bent dus volledig gebonden aan wat je krijgt aangeboden vanuit Ziggo en kan deze hardware ook niet zelf omwisselen in het kader van SN laten activeren. De 3212 kan volgens mij gewoon 200Mbit aan. Haal je strak 150Mb/s of wisselt het? Heb je het modem al eens uur uit gelaten?
Winkiller schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:44:
[...]

Yes dat werkt, ik had 192.168.178.1 geprobeerd en dat was een :N

*O* d:)b *O*
Werkt dat ook gewoon als je op je router bent aangesloten? Ben ik wel benieuwd naar :+

[ Voor 59% gewijzigd door Jim423 op 10-10-2017 13:47 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En stel ik zou de Technicolor 7210 2e hands kopen van iemand die ook van Ziggo afneemt, wat zou dat voor probleem op kunnen leveren..
Dat is eigenlijk best vreemd nu ik er zo over nadenk. Iemand krijgt een modem in bruikleen en verkoopt die vervolgens op marktplaats. Is hetzelfde als je bij de ingang van de AH gaat staan en voor 10 euro een winkelwagentje gaat verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

jongetje schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:45:
[...]

Dat is eigenlijk best vreemd nu ik er zo over nadenk. Iemand krijgt een modem in bruikleen en verkoopt die vervolgens op marktplaats. Is hetzelfde als je bij de ingang van de AH gaat staan en voor 10 euro een winkelwagentje gaat staan verkopen.
Tja, of het door de beugel kan is een ander verhaal, maar is het serienummer gekoppeld dan aan je adres? Of ergens anders aan?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Jim423 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:45:
[...]

[...]

Werkt dat ook gewoon als je op je router bent aangesloten? Ben ik wel benieuwd naar :+
Ja !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
InF.Inc schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:47:
[...]

Tja, of het door de beugel kan is een ander verhaal, maar is het serienummer gekoppeld dan aan je adres? Of ergens anders aan?
Het SN/CAID was volgens mij altijd al gekoppeld aan je adres mits geactiveerd echter kon je het deactiveren/reactiveren. Dat systeem is nu volgens mij weg, de hardware moet eerst terug naar Ziggo. Zo voorkom je natuurlijk wel die onderhandse markt met bruikleen spul. Er zijn wel berichten van enkele tweakers dat het nog gelukt is om een 7210 te activeren via webcare maar officieel kan het niet dacht ik. oudUPC klanten weten niet beter overigens, die hebben nooit anders gehad :+

[ Voor 5% gewijzigd door Jim423 op 10-10-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Jim423 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:50:
[...]

Het SN/CAID was volgens mij altijd al gekoppeld aan je adres mits geactiveerd echter kon je het deactiveren/reactiveren. Dat systeem is nu volgens mij weg, de hardware moet eerst terug naar Ziggo. Zo voorkom je natuurlijk wel die onderhandse markt met bruikleen spul. Er zijn wel berichten van enkele tweakers dat het nog gelukt is om een 7210 te activeren via webcare maar officieel kan het niet dacht ik. oudUPC klanten weten niet beter overigens, die hebben nooit anders gehad :+
Laat ik nou net dat antwoord hierboven van Webcare hebben ontvangen.. Nou ja ik wacht het wel af. Thx voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:45:
[...]

Dat is eigenlijk best vreemd nu ik er zo over nadenk. Iemand krijgt een modem in bruikleen en verkoopt die vervolgens op marktplaats. Is hetzelfde als je bij de ingang van de AH gaat staan en voor 10 euro een winkelwagentje gaat verkopen.
Tja: Ik had op een gegeven moment meerdere modems waarvan Ziggo aangaf dat ze niet teruggestuurd hoefden te worden (fUPC). Dat zit gewoon niet in het proces. Bij fZiggo heb je dit ook: Connect Box ontvangen? Oude modem is 'over'.

Bij einde contract moet je één modem inleveren. Doe je dit niet: Boete. Vele malen hoger dan de marktwaarde van deze modems.

Als de provider aangeeft hardware niet retour te willen dan snap ik dat je dit verkoopt. Wel even vragen bij tweedehands koop ;). Je wilt niet dat een verkoper onwetend is en een factuur krijgt voor die hardware.

Bij Ziggo heb ik geen gebruikte modems ontvangen. Bij KPN wel. Daar worden devices ge-recycled. Dat is de reden dat daar "oude" types Experiabox nog vol in omloop zijn.

Sowieso is het echt tricky om deze hardware opnieuw in te zetten. Goed testen of de LAN poorten nog werken etc is duurder dan de hardware zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MediaZoo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:36:
[...]

Er zijn 3 methoden van aarden.

1: Dubbel galvanisch gescheiden AOP in de meterkast en massa maken op aardpen.
2: Dubbel galvanisch gescheiden AOP in de woonkamer en massa op AOP doorverbinden waarmee je hem enkelgalvanisch gescheiden maakt. EV's en GV's zijn altijd geaard met aardpen en via die weg aard je.
3: Enkel galvanisch gescheiden in woonkamer. Massa is al door verbonden en wordt hier ook weer doorverbonden met de aardpen in de EV of GV.

De Braun Telecom AOP's zijn er daarom in 2 uitvoeringen. 1 Voor meterkast en 1 voor de woonekamer.
DIO-01 is een dubbel galvanisch gescheiden AOP die je d.m.v. 1 schroefje enkel galvanisch gescheiden kan maken.
D'r zit een DIO-01 met UMU-1006 erop in de woonkamer, al heb ik tijdens het plaatsen niet iets over een dergelijk schroefje gelezen in de installatiehandleiding.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ANdrode schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:18:
[...]
Als de provider aangeeft hardware niet retour te willen dan snap ik dat je dit verkoopt. Wel even vragen bij tweedehands koop ;). Je wilt niet dat een verkoper onwetend is en een factuur krijgt voor die hardware.
Er zijn gewoon mensen die hun Horizonbox (al dan niet samen met hun modem) te koop aanbieden op Marktplaats: https://www.marktplaats.n...Id=0&postcode=&distance=0

Zover ik weet moeten die aan je account gekoppeld worden, ben benieuwd of Ziggo dat doet. Als ie nog aan een ander abonnement gekoppeld zit is het wel goedkoop films bestellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:50
Raven schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:03:
[...]

D'r zit een DIO-01 met UMU-1006 erop in de woonkamer, al heb ik tijdens het plaatsen niet iets over een dergelijk schroefje gelezen in de installatiehandleiding.
Er zijn ook 2 versies van de DIO-01 nou ja Ziggo AOP. Aan de buitenkant is de opbouwdoos vrijwel gelijk (positie van schroefjes is iets anders) maar de doos zelf is anders.

De TRAS-1000B is niet te aarden middels een schroefje en dus afkeur in de woonkamer (tevens afkeur door 4G perikelen)

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4121/4932054204_7da0e3d216_b.jpg

De DIO-01 is te aarden door een schroefje wat in het afdekplaatje zit in door het aardepuntje onder de connector te schuiven en in gaatje eronder te schroeven. Deze is wel 4G proof en met doorloos volstaat hij prima.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/dSa1UmrgLmg/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
fordrwd4ever schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:20:
Officieel is de Dio-01 niet goed genoeg meer.
Deze gaat "maar" tot 1 Ghz.
Dus als je ook nog 1 of 2 Extra Mediaboxen wilt aansluiten, kom je in de knel.
Die communiceren op 1200 tot 1400 Mhz.

Dat is dus de hoofdreden dat wij deze altijd moeten vervangen(indien mogelijk)
Waarom zou je in de knel komen?

De extra Mediabox communiceert alleen intern met de Hoofd Mediabox en doet verder niets met het AOP. Een 1218MHz splitter (juist geplaatst) volstaat in dit verhaal prima. Er worden zelfs MoCA sperfilters geplaatst als de Mediabox XL en Extra Mediabox XL problemen geven bij directe buren op de EV. Die blokkeren zelfs het verkeer van 1200MHz tot 1400MHz...

De DIO-01 volstaat op dit moment prima. De 2 GHz Braun AOP's zijn bedoel om straks bij ingebruikname van DOCSIS 3.1 boven de 1GHz downstreams aan te kunnen bieden. Verder zijn alle AOP's tot 1 GHz op dit moment prima (indien Kabel Keur en/of niet eerder in afkeur geweest bij Ziggo/UPC).

Daarnaast gaat het alleen om het DOCSIS verkeer waarvoor er een hoger frequentie bereik nodig is. TV's kunnen over het algemeen slechts tot 862MHz tunen. Daarom hoeven inhuis antenneversterkers etc. niet vervangen te worden, omdat de standaard DVB-C streams en analoge kanalen blijven waar ze blijven. Een ander frequentie spectrum inzetten is nu niet mogelijk, omdat de tv's en ontvangers het niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

fordrwd4ever schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:10:
Dio-01 is goed genoeg.
Al vervang ik deze ook gelijk als het mogelijk is.

Je grootste probleem is de UMU splitter..
Die is en niet retourgeschikt en heeft een hele hoge demping.

Als je die vervangt door een Braun POA-01 (of POA-03), heb je ruim 3 dB minder verlies en weet je ook zeker dat je Horizon gaat werken.

Als een Horizon een signaalsterkte van meer als -8dB binnenkrijgt,moet deze foutloos werken.

Versterker is niet zo vaak nodig.
Meestal is het inderdaad de bestaande coax kabel die niet goed genoeg is.
Eigenlijk moet je overal C12(of nog beter C9) kabel hebben liggen.
Die bouwmarkt kabel die overal ligt is echt van beroerde kwaliteit....
Er wordt hier geen Horizon gebruikt ;) , maar je doelt op de "POA-3IEC-NL" om even het volledige type te noemen? Zal die onthouden :)
MediaZoo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:10:
[...]

Er zijn ook 2 versies van de DIO-01 nou ja Ziggo AOP. Aan de buitenkant is de opbouwdoos vrijwel gelijk (positie van schroefjes is iets anders) maar de doos zelf is anders.

De TRAS-1000B is niet te aarden middels een schroefje en dus afkeur in de woonkamer (tevens afkeur door 4G perikelen)

[afbeelding]

De DIO-01 is te aarden door een schroefje wat in het afdekplaatje zit in door het aardepuntje onder de connector te schuiven en in gaatje eronder te schroeven. Deze is wel 4G proof en met doorloos volstaat hij prima.

[afbeelding]
Het gaat om de onderste, maar ookal zie ik nu de afbeelding, ik herinner mij nog steeds niets over dat schroefje.

* Raven denkt aan wat er tot 3½ jaar terug hier zat:
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/IMG_2014-03-30.jpg
Wanneer was Essent Kabelcom ook alweer afgestoten/verkocht? jaartje of 10 terug ofzo? :P
(Die connectors en kabel zijn ook niet meer in gebruik, voor het geval daar commentaar op komt.)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Raven schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:34:

[...]

Het gaat om de onderste, maar ookal zie ik nu de afbeelding, ik herinner mij nog steeds niets over dat schroefje.

* Raven denkt aan wat er tot 3½ jaar terug hier zat:
[afbeelding]
Wanneer was Essent Kabelcom ook alweer afgestoten/verkocht? jaartje of 10 terug ofzo? :P
(Die connectors en kabel zijn ook niet meer in gebruik, voor het geval daar commentaar op komt.)
Het is ook iets waar je bij Ziggo ook weinig last van had als hij er niet op zat. Signaal werd niet volledig QAM256 gemoduleerd en er waren geen Mediabox XL's. Dat is nu veranderd wat veel hogere eisen stelt aan AOP en kabels. Dat AOP zou bij problemen vervangen moeten worden. Maar als je geen problemen hebt... Ik vervang ook niets wat goed werkt. Waarom kosten en risico oplopen voor iets wat goed functioneert...

Die kabels en connectoren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MediaZoo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:41:
[...]

Het is ook iets waar je bij Ziggo ook weinig last van had als hij er niet op zat. Signaal werd niet volledig QAM256 gemoduleerd en er waren geen Mediabox XL's. Dat is nu veranderd wat veel hogere eisen stelt aan AOP en kabels. Dat AOP zou bij problemen vervangen moeten worden. Maar als je geen problemen hebt... Ik vervang ook niets wat goed werkt. Waarom kosten en risico oplopen voor iets wat goed functioneert...
Daarom staat hier ook nog een beeldbuis tv :+
Die zijn allang weg hoor :P -> KOKA 9TS, kokwi/koswi 3 en 5, DFC 2104, QFC 5 O-)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
fordrwd4ever schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:08:
[...]

Als je Extra Mediabox achter de Dio-01 terechtkomt,( wat je dus bij alle huizen na 2000 gaat krijgen,want AOP zit daar in de meterkast)
Gaat deze niet werken omdat het signaal er gewoon niet doorheen gaat.

Heb het regelmatig bij de hand.
Als er een Horizon en ook een Extra Mediabox geïnstalleerd moet worden, moeten alle wcd's die ertussen zitten vervangen worden.

Probeer het maar eens uit, het MoCa signaal gaat niet door een DIO-01 heen.
Sterker nog, zelfs met versterkers moet je uitkijken als die ertussen zitten.
Want de meesten filteren een 30dB tussen elke uitgang.
En moet je dus met aftakfilters gaan werken.
Wat ik meestal doe als een versterker nodig is, een 2 weg splitter plaatsen, dusdanig dat het 1200-1400 MHz signaal niet door de versterker hoeft.

Werkt altijd goed en is ook de officiele methode.
DIO-01 is een ééngatsdoos en als AOP bedoeld. De Extra Mediabox XL doet niets met het signaal uit het netwerk. MoCA is interne data overdracht binnen de installatie. Je wilt niet eens dat het buiten je eigen installatie (voorbij het AOP) komt. De Extra Mediabox XL haalt dan ook via MoCA als zijn gegevens binnen vanaf de Mediabox XL.

Daarnaast is het niet zo dat na 1006MHz opeens geen signaal meer doorkomt. De demping loopt alleen op en is er niet op getest en dus ok bevonden.

Dit klinkt als een ik installeer uit het Ziggo monteurs boekje antwoord. Dat zijn standaard wijzen van installatie welke altijd wel zullen werken. Het wordt leuker als er geen standaard oplossing is.

Wist je zelfs dat bijvoorbeeld een Hirschmann HMV41 een speciale MoCA poort heeft om MoCA adapters op aan te sluiten om via de versterker evengoed MoCA te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
fordrwd4ever schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:24:
Ja , dat is bekend.
En dan nog gaat het niet altijd goed...

Je zit met de enorme demping tussen 2 poorten van de versterkers.

Als je gaat meten, zal je zien dat het MoCa signaal gewoon niet lekker door een versterker heen gaat van de ene uitgang naar de andere.

Officieel mag het ook zo niet worden aangesloten.

Zou ik dat wel doen en het blijkt toch niet lekker te werken, dan heb ik een probleem met Ziggo.

Houd gewoon de officiele installatie documentatie aan, dan werkt alles wel naar behoren.

Ik installeer meerdere Horizon/Extra Mediabox sets per dag en weet dus echt wel hoe het hoort.

Je zal vast ook wel weten hoe het hoort, maar ik moet toch echt de officiele methode volgen😊.
Ik heb er voldoende geïnstalleerd in het verleden. Er is geen storing of probleem die ik niet gezien heb.

Ik hoef me niet aan de Ziggo installatie procedures te houden. Dat beperkte me veel te veel in de mogelijkheden de klant op goede wijze te helpen. Nu lever ik installaties waar mening monteur bij weg zou lopen. Dat is veel leuker en uitdagender om te zoen.

Op een verkeerd aangesloten splitter heb je het zelfde effect als een versterker. De poort isolatie demping is gewoon enorm hoog dat is bekend. Dat wil je ook graag hebben. Maar technisch zou het geen probleem mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik zat me even te verdiepen in de CB. Heeft de nieuwe patch nu de packet loss verholpen? Zo niet, schijnt hem in bridge mode te zetten dit wel te verhelpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:56
InF.Inc schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:55:
Ik zat me even te verdiepen in de CB. Heeft de nieuwe patch nu de packet loss verholpen? Zo niet, schijnt hem in bridge mode te zetten dit wel te verhelpen?
Nope. Patch maakt niet uit en bridge mode maakt ook echt niks uit. Blame the Puma 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:45

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

[...]

Dit dus ..

...

En stel ik zou de Technicolor 7210 2e hands kopen van iemand die ook van Ziggo afneemt, wat zou dat voor probleem op kunnen leveren..

Die Connect Box bewaar ik wel voor als ik hem jaren later misschien ooit weer eens in moet leveren..
Mijn 3212 doet ongeveer 350Mbit max. Zwaar afhankelijk van de drukte in je wijk omdat je maar 8 downstream kanalen hebt die dan geheel vrij moeten zijn voor jou. Nu rond 18:00 is er nog ~200Mbit van over.
InF.Inc schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:55:
Nope, ik zou de ConnectBox niet aansluiten en bij de 3212 blijven. Zodra je de ConnectBox aansluit word je 3212 gedeactiveerd. De klantenservice was zo vriendelijk om mijn 3212 weer te activeren, maar dat kan een paar dagen duren (was bij mij 30 minuten).

[ Voor 8% gewijzigd door Kanarie op 10-10-2017 17:51 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

fordrwd4ever schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:24:

Ik installeer meerdere Horizon/Extra Mediabox sets per dag en weet dus echt wel hoe het hoort.

Je zal vast ook wel weten hoe het hoort, maar ik moet toch echt de officiele methode volgen😊.
We snappen dat jij je richtlijnen hebt, maar je moet even gaan nuanceren. Voor jouw zijn de regels heilig, maar de praktijk ligt een stuk anders hoe componenten reageren.

Als je er langer bij was wist je dat in fZIGGO het gebruik van de DIO-01 en de horizon + extra Mediabox gewoon goed was en werd gesteld als de heilige graal en elke monteur dat moest hangen bij een installatie. Dit hebben ze bijna anderhalf jaar zo gedaan.

Dan wist je misschien ook dat het gebruik van de GUT14 al jaren aan de gang is in fUPC en daar als heilige graal werd gesteld voor extra horizon boxen... Dit hebben ze sinds de introductie van de horizon gedaan.

Beiden zijn gekeurd tot 1000MHz.
In die tijd werd ook de ES-02 en PTS02 splitter gebruikt, ook 1000MHz

Of wil je nu zeggen dat Ziggo en UPC al die jaren de foute wandcontactdozen en splitters hebben gebruikt.

Dus ben AUB wat genuanceerder.
De nieuwe splitters die nu bijvoorbeeld worden gebruikt. Zijn dezelfde die het jaar daarvoor ook werden gebruikt.
De oude technetix ES-02 was goed tot 1ghz
Alleen omdat ze nu tot 1200 worden gekeurd. Is hun demping 4dB gemiddeld in tegenstelling tot de 3,6 die eerst op die dingen stond.
Nieuw plakkertje, meer niet, want dat spul laat echt wel signaal door, verder dan die specificaties.

[ Voor 39% gewijzigd door Swordlord op 10-10-2017 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Kanarie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:46:
[...]

Mijn 3212 doet ongeveer 350Mbit max. Zwaar afhankelijk van de drukte in je wijk omdat je maar 8 downstream kanalen hebt die dan geheel vrij moeten zijn voor jou. Nu rond 18:00 is er nog ~200Mbit van over.

[...]

Nope, ik zou de ConnectBox niet aansluiten en bij de 3212 blijven. Zodra je de ConnectBox aansluit word je 3212 gedeactiveerd. De klantenservice was zo vriendelijk om mijn 3212 weer te activeren, maar dat kan een paar dagen duren (was bij mij 30 minuten).
Ik zal hem eens een hard reset geven. Kijken of de bootfile vervangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Jim423 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:45:
[...]

Haal je strak 150Mb/s of wisselt het? Heb je het modem al eens uur uit gelaten?
Ik haalde strak 150 .. laatste tijd strak 145 .. Up wel hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Kanarie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:46:
[...]Nope, ik zou de ConnectBox niet aansluiten en bij de 3212 blijven. Zodra je de ConnectBox aansluit word je 3212 gedeactiveerd. De klantenservice was zo vriendelijk om mijn 3212 weer te activeren, maar dat kan een paar dagen duren (was bij mij 30 minuten).
Uh, je hebt een 400Mb/s abonnement op een 3212? Dat is wel echt een grove fout van de betreffende HD medewerker om dat ding te activeren aangezien je (zoals je zelf al aangeeft) in je eentje het netwerk dan naar 100% util. brengt. Dat kan tot flinke problemen leiden als jij die 400Mb/s ook daadwerkelijk goed gaat gebruiken :+

@InF.Inc Klinkt als bootfile issue, daar heb je geen nieuw modem voor nodig. Als het niet lukt misschien bij buren met Ziggo even vragen of die al 200 hebben? Kan best zijn dat het nog niet is uitgerold bij jou.
Swordlord schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:47:
[...]We snappen dat jij je richtlijnen hebt, maar je moet even gaan nuanceren. Voor jouw zijn de regels heilig, maar de praktijk ligt een stuk anders hoe componenten reageren.
Klopt, net als die inhomemonteur die hier in het verleden nog wel eens rondhing en predikte dat een Braun enkel in de meterkast garant stond voor problemen :o Ben overigens wel blij dat die richtlijnen er zijn, zo kan toch nog alles netjes geïnstalleerd worden zonder diepgaande kennis van de signalen.

[ Voor 24% gewijzigd door Jim423 op 10-10-2017 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Jim423 Leek mij ook. Gasten van Ziggo zeggen in ieder geval wel dat het uitgerold is op mijn adres. Heb net een hard reset gedaan. Mocht niets baten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
InF.Inc schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:34:
@Jim423 Leek mij ook. Gasten van Ziggo zeggen in ieder geval wel dat het uitgerold is op mijn adres. Heb net een hard reset gedaan. Mocht niets baten..
Zal het ook niet te maken hebben met de drukte op het netwerk / straat ?
Hier haal ik max 275.
En bij mij is de upload ook altijd goed.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Jim423 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:03:
[...]
Uh, je hebt een 400Mb/s abonnement op een 3212? Dat is wel echt een grove fout van de betreffende HD medewerker om dat ding te activeren aangezien je (zoals je zelf al aangeeft) in je eentje het netwerk dan naar 100% util. brengt. Dat kan tot flinke problemen leiden als jij die 400Mb/s ook daadwerkelijk goed gaat gebruiken :+

@InF.Inc Klinkt als bootfile issue, daar heb je geen nieuw modem voor nodig. Als het niet lukt misschien bij buren met Ziggo even vragen of die al 200 hebben? Kan best zijn dat het nog niet is uitgerold bij jou.
Dat er uberhaupt een bootfile is voor de 3212@400mbit/s. Ik dacht dat deze model-specifiek waren.

Mooie inhoudelijke discussie over de fysieke laag trouwens de laatste pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

MdO82 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:55:
[...]

Zal het ook niet te maken hebben met de drukte op het netwerk / straat ?
Hier haal ik max 275.
En bij mij is de upload ook altijd goed.
Lijkt me niet. Het is nooit hoger geweest, maar ook nooit veel lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Jij begon over dat het frequentie bereik van een DIO hard uit is gelimiteerd tot 1GHz en dus geen MOCA signaal erdoor komt.
Terwijl het tot afgelopen december, de standaard praktijk was dat een DIO werd voorgeschreven vanuit ziggo, want dat zou het beste zijn.

Jij zit dus te claimen, dat de voorschriften die Ziggo een jaar terug hanteerde, resulteerde in niet werkend installaties...
Kan jij me uitleggen hoe al die tijd al die extra mediaboxen zijn aangesloten door jouw collega's en nee, ik heb het niet over wifi of UTP.
Als volgens jouw pas sinds de BRAUN wcd's het MOCA signaal kan worden doorgelaten...

Daar moet jij eens over nuanceren.

Als techneut moet je niet alleen de toekomstige techniek erkennen, maar je moet ook erkennen wat in het verleden is geweest.
Het punt van toekomst geschiktheid is wel natuurlijk iets wat niemand kan en zal ontkennen.
De BRAUN's hebben meer potentiaal voor de toekomst.

Maar door te stellen dat alles ervoor niet kan werken, plaats je jezelf op een zeer ongeloofwaardige positie.

[ Voor 44% gewijzigd door Swordlord op 10-10-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiyeko
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-07 12:02
Net even de modem reset gedaan voor de 400/40, maar dat blijkt Ziggo toch lastig te vinden, downloads hoveren tussen 320-390 en uploads tussen 32-41. Dit is op een nieuwe type modem van een half jaartje oud nu (gekregen ivm met mijn upgrade van 200/20 naar 300/30).

Maar goed het is sneller en we kijken het nog even aan. Blijf het alleen nogsteeds flauw vinden dat ze het gratis noemen terwel kort geleden de prijs verhoogd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Chiyeko schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:50:
Net even de modem reset gedaan voor de 400/40, maar dat blijkt Ziggo toch lastig te vinden, downloads hoveren tussen 320-390 en uploads tussen 32-41. Dit is op een nieuwe type modem van een half jaartje oud nu (gekregen ivm met mijn upgrade van 200/20 naar 300/30).

Maar goed het is sneller en we kijken het nog even aan. Blijf het alleen nogsteeds flauw vinden dat ze het gratis noemen terwel kort geleden de prijs verhoogd is.
Schommelen speedtests dan ook op bijv. Ziggo.nl en dslreports.com? AOP/splitter ook een beetje recent? Met het modem vervangen ben je er natuurlijk nog niet. 8)
fordrwd4ever schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:51:
Swordlord,volgens mij voel je je een beetje aangevallen...

Feit is dat MoCa boven de 1 GHz zit en dat alleen de Braun deze fatsoenlijk doorlaat.

Nu heb jij dus geluk dat de Extra Mediabox in theorie 50dB demping mag hebben en dat deze dan nog steeds moet werken.

In de praktijk is dat niet te halen, bij een dB of 20 demping gaat het nog net goed.
Wat Swordlord bedoeld is dat je een beetje in de war bent met certificeringen vs praktijk. Je zegt meten is weten maar de Braun kan nooit 2dB winst opleveren aangezien de DIO01 een insertion loss heeft van maar 0.9Max (0.5dB typical). Het is zo dat er enkele splitters zijn met een hoge poortisolatie rond de 1250Mhz hier moet je dan ook altijd een 3DES voor gebruiken echter speelt dit niet zo sterk voor de wandcontactdozen. Het klopt dat de doorgangsdemping op 1250Mhz voor een GUT14D zo'n 3-4dB hoger ligt en voor de DIO01 zo'n 1-2dB maar op de megademping van de coaxkabel mag dit kleine verschil geen effect hebben. Daarom raken mensen getriggerd van opmerkingen zoals ''als de HEM achter een DIO01 terecht komt gaat dit gewoon niet werken omdat het signaal hier niet doorheen komt''. Probeer het maar eens uit; ik heb hier een HEMmetje al 2 jaar strak draaien op een GUT14D. :+ Desalniettemin ben ik het met je eens dat bij een frisse installatie alle dozen voor een Braun vv moeten worden, al is het maar voor futureproofing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik heb afgelopen week eindelijk eens een fatsoenlijke router gekocht om WiFi stabieler en beter dekkend te krijgen in huis. Lijkt ook daadwerkelijk goed te werken, dus nu vraag ik me af wat ik het best kan doen.

Ik heb een Ubee, die je zelf in Bridge modus kunt zetten via de management interface (uit Bridge halen moet je wel even voor bellen geloof ik, kan me vaag herinneren dat ik het een keer geprobeerd heb jaren terug), maar ben wel blij met het gebruik van de Ziggo spots (buitenshuis) op zijn tijd. Kan dat nog steeds als ik Bridge modus zelf instel?

Zo nee, is er een andere manier om de WiFi in het modem uit te zetten? Ziggo spot mag hierbij aanblijven als dat nodig is, maar hoe minder bezetting in het spectrum hoe beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
  • Laatst online: 18-09 15:15
Pathogen schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:27:
Ik heb afgelopen week eindelijk eens een fatsoenlijke router gekocht om WiFi stabieler en beter dekkend te krijgen in huis. Lijkt ook daadwerkelijk goed te werken, dus nu vraag ik me af wat ik het best kan doen.

Ik heb een Ubee, die je zelf in Bridge modus kunt zetten via de management interface (uit Bridge halen moet je wel even voor bellen geloof ik, kan me vaag herinneren dat ik het een keer geprobeerd heb jaren terug), maar ben wel blij met het gebruik van de Ziggo spots (buitenshuis) op zijn tijd. Kan dat nog steeds als ik Bridge modus zelf instel?

Zo nee, is er een andere manier om de WiFi in het modem uit te zetten? Ziggo spot mag hierbij aanblijven als dat nodig is, maar hoe minder bezetting in het spectrum hoe beter.
Op het moment dat jij je modem in bridge mode zet zal de WifiSpots vervallen, deze staat alleen aan als het modem in de router mode staat.

Als je hem zelf in bridge kan zetten dan neem ik aan dat je in fUPC gebied woont, hier kan je zelf ook regelen dat de Ubee weer uit bridge mode gaat. Enige wat je wel moet doen is dan het ip 192.168.100.1 gebruiken om de Ubee te benaderen. :)

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Dracoz schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:51:
[...]

Op het moment dat jij je modem in bridge mode zet zal de WifiSpots vervallen, deze staat alleen aan als het modem in de router mode staat.

Als je hem zelf in bridge kan zetten dan neem ik aan dat je in fUPC gebied woont, hier kan je zelf ook regelen dat de Ubee weer uit bridge mode gaat. Enige wat je wel moet doen is dan het ip 192.168.100.1 gebruiken om de Ubee te benaderen. :)
fUPC inderdaad :)

Dat de Ziggo spot van mijn Ubee het niet meer doet lijkt me logisch, maar dan vervalt dus automatisch ook mijn mogelijkheid om andermans spots te gebruiken?
Wel zo eerlijk hoor, daar niet van, maar ik vroeg me af hoe dit geregeld wordt aangezien ik zelf Bridge mode aan mag zetten.

Dat andere IP is goed om te weten! Kan ik nog eens wat experimenteren buiten klantenserviceuren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:43
@Pathogen Hier zit een verschil tussen oud-Ziggo en oud-UPC. Bij oud-Ziggo kun je bridge alleen aan- en uitschakelen via de helpdesk en verlies je wifispots als het uitstaat. Bij oud-UPC kun je het zelf doen en blijft wifispots actief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pathogen schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:57:
[...]

fUPC inderdaad :)

Dat de Ziggo spot van mijn Ubee het niet meer doet lijkt me logisch, maar dan vervalt dus automatisch ook mijn mogelijkheid om andermans spots te gebruiken?
Wel zo eerlijk hoor, daar niet van, maar ik vroeg me af hoe dit geregeld wordt aangezien ik zelf Bridge mode aan mag zetten.

Dat andere IP is goed om te weten! Kan ik nog eens wat experimenteren buiten klantenserviceuren ;)
Ik heb bridge modus en nog gewoon mijn WiFi spot username en password in mijn.ziggo.nl staan. (fZiggo)

Alles blijft gewoon actief met bridge mbt tot WiFi spots. Het was enige wat uit gaat is jouw "Ziggo" WiFi spot SSID op je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
fordrwd4ever schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:51:
Helaas werkt de truuk om een 2e apparaat een eigen (2e) publiek ip adres te geven niet meer.(is er al een tijd geleden uitgehaald..)
Want dan had je gewoon de wifi kunnen uitzetten, toch geen dubbele NAT en wel wifispots.
ConnectBox wordt toch nog zo geconfigureerd dat je twee publieke IP adressen mag aanvragen? Of is dat recent aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:46:
[...]

ConnectBox wordt toch nog zo geconfigureerd dat je twee publieke IP adressen mag aanvragen? Of is dat recent aangepast?
Hoe werkte dat exact? Port 1 en port 2 in bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:25:
[...]
Met mijn oude domme Motorola modem kon ik (in fZiggo) in aanvang ook twee IP adressen krijgen door achter het modem een switch te zetten en daarop twee apparaten aan te sluiten die elk via dhcp een adres aanvroegen. Een derde apparaat kreeg geen publiek IP adres meer.

Een jaar of vijf geleden verdween die mogelijkheid.

Het zal bij andere domme modems of modems in bridge ook wel zo gewerkt hebben.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:25:
[...]
Volgens mij werkt het zoals een mac-limit op bepaalde switches.

Wanneer twee twee mac adressen een DHCP client draaien krijg je twee IP's terug.

In de ConnectBox staat het ergens expliciet in de web interface – ergens op de pagina met de snelheden etc.

Simpele test: Wissel het apparaat dat achter de CB in bridge staat. Krijg je een IP, en krijgt het vorige apparaat direct na terug wisselen nog steeds zijn oude IP, dan mag je twee IP's aanvragen.
En anders moet een gebruiker *lang* wachten nadat hij zijn hardware wisselt. In principe tot einde lease. Ook niet bruikbaar

[ Voor 12% gewijzigd door ANdrode op 11-10-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Hmm dat wil hier niet echt. Ik krijg op een nieuw apparaat hetzelfde IP maar pas na een reboot van de CB. Simpelweg omprikken geeft geen data. Ik gebruik alleen geen switch achter de CB dus misschien dat iemand anders meer succes heeft. Betreft fUPC IPv4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hoi hoi,,

Hoe vaak wisseld ziggo het ip adres van een klein zakelijk aansluiting?

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Deze vraag is al meerdere malen voorbij gekomen. Ga uit van 3x per jaar, verspreid over het jaar. Het kan meer zijn maar heb kan ook veel minder zijn (sommigen hebben al 1 jaar hetzelfde IP). Voor hobby vind ik dat niet echt een issue maar ik zou er geen zakelijke diensten van af laten hangen. Tenzij je 24/7 beschikbaar bent om config te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Jim423 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:51:
Deze vraag is al meerdere malen voorbij gekomen. Ga uit van 3x per jaar, verspreid over het jaar. Het kan meer zijn maar heb kan ook veel minder zijn (sommigen hebben al 1 jaar hetzelfde IP). Voor hobby vind ik dat niet echt een issue maar ik zou er geen zakelijke diensten van af laten hangen. Tenzij je 24/7 beschikbaar bent om config te wijzigen.
Ik kom er dus net achter de camera in eens niet meer werken deze verbinden vanaf verschillende locaties over internet. en ik kan dus niet meer bij de controller op de zaak.

ik zit nu te kijken maar een vast ip adress kost 34 euro permaand :? 8)7
heeft ziggo geen goedkopere oplossing want die sla en 5 extra ip adressen hoef ik niet.
ik wil gewoon als bedrijf vast1 ip adres zo dat ik bij mij nas en camera's kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xbeam schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:59:
[...]

Ik kom er dus net achter de camera in eens niet meer werken deze verbinden vanaf verschillende locaties over internet. en ik kan dus niet meer bij de controller op de zaak.

heeft ziggo geen goedkopere oplossing want die sla en 5 extra ip adressen hoef ik niet.
Waarom niet met dynamic DNS? Als je DNS naar cloudflare overzet is dit een goed script om te updaten.

https://github.com/rickmur/CloudFlareDDNS

Ik doe mee aan de TC7210 IPv6 test, gisteren uit bridge gehaald, na 15mi (crontab) ziet het script het en alles is weer verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
xbeam schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:59:
[...]

Nee dat gaat niet. Je moet dan 5IP nemen en natuurlijk een router. (want de routerfunctie vervalt dan in het modem). Ik zou doen wat Wopper voorstelt. Je houdt alleen altijd wat downtime in het geval van een IP wijziging, dus dit moet wel acceptabel zijn voor je bedrijfsvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:06:
[...]

Waarom niet met dynamic DNS? Als je DNS naar cloudflare overzet is dit een goed script om te updaten.

https://github.com/rickmur/CloudFlareDDNS

Ik doe mee aan de TC7210 IPv6 test, gisteren uit bridge gehaald, na 15mi (crontab) ziet het script het en alles is weer verbonden.
@stormfly ddns ken ik. Maar ik wist niet dat ziggo zakelijk ook een dynamisch ip heeft.
en wil het zo simpel mogelijk houden. Hoe meer tooltjes hoe meer ik moet onderhouden.
ik hou het liever simpel. dus ga wel kijken naar een ddns oplossing in de USG

[ Voor 4% gewijzigd door xbeam op 11-10-2017 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 17:34
Ik heb een GUT14D-lte als AOP in mij meterkast. Deze is nooit geaard, heeft de GUT14 een aardaansluiting? Ik kan op plaatjes er niet zo snel een zien. Als hij niet geaard kan worden is het aarden van een splitser/versterker ook goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
menzo schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:55:
Ik heb een GUT14D-lte als AOP in mij meterkast. Deze is nooit geaard, heeft de GUT14 een aardaansluiting? Ik kan op plaatjes er niet zo snel een zien. Als hij niet geaard kan worden is het aarden van een splitser/versterker ook goed?
Ee GUT14D is een enkel galvanisch gescheiden doos. Deze is standaard al geaard via de mantel van de inkomende kabel. Deze hoef je niet te aarden. Het is zelfs niet verstandig om dan nog een splitter/versterker te aarden ivm nodig problemen die dan kunnen ontstaan ivm. aardlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 17:34
MediaZoo schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 17:03:
[...]

Ee GUT14D is een enkel galvanisch gescheiden doos. Deze is standaard al geaard via de mantel van de inkomende kabel. Deze hoef je niet te aarden. Het is zelfs niet verstandig om dan nog een splitter/versterker te aarden ivm nodig problemen die dan kunnen ontstaan ivm. aardlus.
Oké, goed om te weten, dan laat ik het zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Even een waarschuwing voor mijn mede-tweakers: Ik heb gisteravond geprobeerd mijn oudere Ubee te laten heractiveren door de Ziggo helpdesk en mijn ConnectBox te deactiveren. Dat ging in mijn geval *niet* goed. Nu zit ik sinds gisteravond zonder internet 8)7

Dus, als je gehecht bent aan je oude modem: lekker zo laten. Als je van gamen houdt: ook lekker zo laten. Als dit je niet boeit: ConnectBox aansluiten en weglopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dkln schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:00:
Even een waarschuwing voor mijn mede-tweakers: Ik heb gisteravond geprobeerd mijn oudere Ubee te laten heractiveren door de Ziggo helpdesk en mijn ConnectBox te deactiveren. Dat ging in mijn geval *niet* goed. Nu zit ik sinds gisteravond zonder internet 8)7

Dus, als je gehecht bent aan je oude modem: lekker zo laten. Als je van gamen houdt: ook lekker zo laten. Als dit je niet boeit: ConnectBox aansluiten en weglopen ;)
Dat is wel balen...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:33
dkln schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:00:

Is er nog steeds geen fatsoenlijke fix voor die ConnectBox chipset? Zo niet, dan wordt het tijd dat Ziggo eens gaat kijken naar een alternatief. Ik heb bij mijn nieuwe abbo expres mijn technicolor gehouden. Maar alle nieuwe klanten, die graag gamen of aan videobellen doen, lopen risico zich de latency-haren uit de kop te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
FrankoNL schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:32:
[...]

Is er nog steeds geen fatsoenlijke fix voor die ConnectBox chipset? Zo niet, dan wordt het tijd dat Ziggo eens gaat kijken naar een alternatief. Ik heb bij mijn nieuwe abbo expres mijn technicolor gehouden. Maar alle nieuwe klanten, die graag gamen of aan videobellen doen, lopen risico zich de latency-haren uit de kop te trekken.
Nope. Ik zou die TechniColor lekker houden tot ze: of eigen modems gaan toestaan of Intel een miraculeuze fix vindt voor die Puma 6 ;)

Inmiddels modem weten te fixen. Factory reset ftw. Zit nu nog wel met die poep ConnectBox :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FrankoNL schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:32:
[...]

CB (Puma 6) kan niet, never, nooit, nimmer gefixed worden. Ook geen by-pass fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
Hoe kom je er achter of je last heb van die Puma6 bug? Ik heb een ConnectBox, en af en toe wat vage problemen (lijn uitval), maar geen idee of dit gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Zandpad schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:13:
Hoe kom je er achter of je last heb van die Puma6 bug? Ik heb een ConnectBox, en af en toe wat vage problemen (lijn uitval), maar geen idee of dit gerelateerd is.
Je hebt er voornamelijk last van tijdens gamen en het modem is nogal gevoelig voor een icmp flood (al komt dat gelukkig niet zo vaak voor :P )

Deze test laat zien hoe "ernstig" het probleem is:
http://www.dslreports.com/tools/puma6

even wachten tot er een cijfer verschijnt in het server vak en daarna pas op start drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
straks krijgen we botnets die al die Puma6 (schijnt dat de 5 en 7 series het ook hebben) modems gaan ICMP flooden..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
ArcticWolf schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:17:
[...]

Je hebt er voornamelijk last van tijdens gamen en het modem is nogal gevoelig voor een icmp flood (al komt dat gelukkig niet zo vaak voor :P )

Deze test laat zien hoe "ernstig" het probleem is:
http://www.dslreports.com/tools/puma6

even wachten tot er een cijfer verschijnt in het server vak en daarna pas op start drukken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6oBnksfeA99k0U2TVRLGWBdb/full.png
Tijdens een potje WoT. Ziet er niet goed uit... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Zandpad schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:27:
[...]

[afbeelding]
yep ;)

In vergelijking m'n TC7210:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MHmOg55.png

(was zelfs beter voor de fw update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
die test heeft ook wel de nodige haken en ogen.. server 9 geeft hier prima resultaten.. maar pak je bv nr 1 krijg je een hele mooie rooie bedoeling :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SMSfreakie schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:36:
die test heeft ook wel de nodige haken en ogen.. server 9 geeft hier prima resultaten.. maar pak je bv nr 1 krijg je een hele mooie rooie bedoeling :P
9 en 56 voor NL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
SMSfreakie schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:36:
Ik zit nu te testen op 9, bij mij dus geel/rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
krijg automatisch 9 of 76 toegewezen :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02:23
Zandpad schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:27:
[...]

[afbeelding]
Tijdens potje WoT?
Beter als je internet verbinding idle is voor een betere resultaat.
Maar het is een feit dat die connectbox gaar is met die Intel Puma 6 chipset.
Vooral met online gamen om te janken!

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
kevinmastah2005 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 23:27:
[...]

Tijdens potje WoT?
Beter als je internet verbinding idle is voor een betere resultaat.
Maar het is een feit dat die connectbox gaar is met die Intel Puma 6 chipset.
Vooral met online gamen om te janken!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ojgBcASnzOKQHwSePu5Eo4vT/full.jpg
:'( Nog veel erger inderdaad. Enige optie is een modem zonder Puma 6 te pakken? Maar met het 400 abo heb je eigenlijk geen keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zandpad schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 23:38:
[...]

[afbeelding]
:'( Nog veel erger inderdaad. Enige optie is een modem zonder Puma 6 te pakken? Maar met het 400 abo heb je eigenlijk geen keuze...
Mjah TC7210... Die werkt wel.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6lwtsIw.png

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
voorlopig gaat Ziggo toch echt die gare dingen niet weer vervangen... :(

of er moet een megaklacht komen uit de consumentenbond o.i.d dan acht ik er nog een zeer kleine kans op...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Zandpad schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 23:38:
[...]

[afbeelding]
In fZiggo gebied heb je de mogelijkheid om zelf een TC7210 modem te kopen (marktplaats bv) en te laten activeren.
Deze ondersteund naar mijn weten gewoon 400/40Mbit.

Specs:
Max. downstream data range 880 Mbps (theoretical) (55.61 Mbps x 16 channels)
Max. upstream data range 131 Mbps, (32.78 Mbps x 4 channels)

Meen dat er iemand laatst hier wel een TC7210 modem heeft gekregen van Ziggo zelf (maar niet helemaal via de officiele procedure van Ziggo :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

ArcticWolf schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 07:39:
[...]

In fZiggo gebied heb je de mogelijkheid om zelf een TC7210 modem te kopen (marktplaats bv) en te laten activeren.
Deze ondersteund naar mijn weten gewoon 400/40Mbit.

Specs:
Max. downstream data range 880 Mbps (theoretical) (55.61 Mbps x 16 channels)
Max. upstream data range 131 Mbps, (32.78 Mbps x 4 channels)

Meen dat er iemand laatst hier wel een TC7210 modem heeft gekregen van Ziggo zelf (maar niet helemaal via de officiele procedure van Ziggo :X )
Ik woonde in Groningen, dat is oud Ziggo gebied, nu Zwolle. Ook oud Ziggo toch? You sure? Webcare wist mij te vertellen dat ze dat niet doen (activeren).. Heb je een bron of referenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
InF.Inc schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 07:44:
[...]

Ik woonde in Groningen, dat is oud Ziggo gebied, nu Zwolle. Ook oud Ziggo toch? You sure? Webcare wist mij te vertellen dat ze dat niet doen (activeren).. Heb je een bron of referenties?
Alleen dit forum, staan genoeg reacties tussen dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

ArcticWolf schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 07:45:
[...]

Alleen dit forum, staan genoeg reacties tussen dat het gelukt is.
Als je maar lang genoeg door zeurt zeker haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

LOL.. Als er iemand nog een TC7210 nodig heeft, ik heb er nog eentje nieuw in de doos staan (van Ziggo)... Deze heb ik ooit toegestuurd gekregen als swap, maar dat bleek achteraf niet nodig en is dus in de kast beland "als reserve" nadat ik na 2 keer vragen om een retoursticker deze maar niet kreeg...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pummetje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
TFHfony schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:55:
LOL.. Als er iemand nog een TC7210 nodig heeft, ik heb er nog eentje nieuw in de doos staan (van Ziggo)... Deze heb ik ooit toegestuurd gekregen als swap, maar dat bleek achteraf niet nodig en is dus in de kast beland "als reserve" nadat ik na 2 keer vragen om een retoursticker deze maar niet kreeg...
je zou er mij heel erg blij mee kunnen maken ziggo wilt mijn connectbox niet omruilen voor iets anders
enige oplossing is switchen naar andere provider :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
pummetje schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:19:
[...]

je zou er mij heel erg blij mee kunnen maken ziggo wilt mijn connectbox niet omruilen voor iets anders
Hmm, nogmaals denk dat het dan aan de regio ligt want hier in Limburg heb ik mijn connectbox in kunnen leveren en een TC7210 gekregen.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pummetje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
tcviper schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:21:
[...]

Hmm, nogmaals denk dat het dan aan de regio ligt want hier in Limburg heb ik mijn connectbox in kunnen leveren en een TC7210 gekregen.
ziggo al meerdere malen gebeld over mijn problemen met puma6 ze willen de modem niet omruilen voor een 7210 want die hebben ze niet meer.
na vele malen gebeld te hebben ben ik nu aan het kijken om er toch nog ergens een te krijgen anders wordt het overstappen naar een andere provider :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:50
Iemand enig idee waarom ik via de speedtest maar ~200/40 mbit/s haal en met torrents gewoon de 400mbit aantik? Heb verschillende speedtesten geprobeerd waaronder die van ziggo zelf. Zit direct bedraad aan mijn ziggo modem (technicolour TC7210).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

pummetje schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:19:
[...]

Je mag hem gratis komen halen (Bavel, bij Breda) of voor 7,50 Euro wil ik hem ook wel op de post gooien. Laat maar weten per DM.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel een beetje klaar met Ziggo, krijg je een extra zenderpakket (Movies & series L) er gratis bij als je een vodafone abonnement hebt afgesloten. Nu is de kwaliteit met de Ziggo go app bedroevend laag en ben je verplicht om een decoder te nemen om betere kwaliteit te krijgen. Contact gehad met de helpdesk en zoals verwacht geven ze de schuld aan mijn wifi (erg makkelijk). Ik ga binnenkort kijken om over te stappen naar KPN, die biedt tenminste echte HD streams via de app.

Hieronder de mail vanuit Ziggo:

Hi Sebastiaan,

Jammer dat je ons antwoord in twijfel trekt. Wij bieden content aan op de manier waarop we het aangeleverd krijgen. In de meeste gevallen is dat gewoon in 720 of 1080.
Zoek op internet en je ziet verschillende media website schrijven dat Horizon GO en tegenwoordig Ziggo GO een hoog HD aanbod heeft, dat schrijven ze niet zomaar.

In jouw bericht heb je het over 480i. Ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is via Chromecast. Je zal het wel zo ervaren als de kwaliteit van de wifi verbinding matig is. Mijn advies is, ga eens in gesprek hierover op de Ziggo Community of Tweakers en je zal ook hetzelfde horen van andere klanten.

Kwaliteit stream kan je inderdaad alleen voor mobiele data instellen. Via wifi wordt er automatisch gekozen voor de kwaliteit die past bij de verbinding die er op dat moment is.

Met vriendelijke groet,

VodafoneZiggo
Pim
Support Ziggo GO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:16:
Ik ben wel een beetje klaar met Ziggo, krijg je een extra zenderpakket (Movies & series L) er gratis bij als je een vodafone abonnement hebt afgesloten. Nu is de kwaliteit met de Ziggo go app bedroevend laag en ben je verplicht om een decoder te nemen om betere kwaliteit te krijgen. Contact gehad met de helpdesk en zoals verwacht geven ze de schuld aan mijn wifi (erg makkelijk). Ik ga binnenkort kijken om over te stappen naar KPN, die biedt tenminste echte HD streams via de app.

Hieronder de mail vanuit Ziggo:

Hi Sebastiaan,

Jammer dat je ons antwoord in twijfel trekt. Wij bieden content aan op de manier waarop we het aangeleverd krijgen. In de meeste gevallen is dat gewoon in 720 of 1080.
Zoek op internet en je ziet verschillende media website schrijven dat Horizon GO en tegenwoordig Ziggo GO een hoog HD aanbod heeft, dat schrijven ze niet zomaar.

In jouw bericht heb je het over 480i. Ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is via Chromecast. Je zal het wel zo ervaren als de kwaliteit van de wifi verbinding matig is. Mijn advies is, ga eens in gesprek hierover op de Ziggo Community of Tweakers en je zal ook hetzelfde horen van andere klanten.

Kwaliteit stream kan je inderdaad alleen voor mobiele data instellen. Via wifi wordt er automatisch gekozen voor de kwaliteit die past bij de verbinding die er op dat moment is.

Met vriendelijke groet,

VodafoneZiggo
Pim
Support Ziggo GO
Dus als het antwoord je niet bevalt, dan ga je overstappen?
Heb je je Wifi weleens gecheckt dan? Ben je ervan overtuigd dat het niet aan de Wifi ligt?
Waarom krijg je maar 480i? Wellicht toch niet voldoende bandbreedte?
Wat nu als je bij KPN ook niet de hd streams krijgt omdat de verbinding niet voldoende is?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinusz schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:21:
[...]

Dus als het antwoord je niet bevalt, dan ga je overstappen?
Heb je je Wifi weleens gecheckt dan? Ben je ervan overtuigd dat het niet aan de Wifi ligt?
Waarom krijg je maar 480i? Wellicht toch niet voldoende bandbreedte?
Wat nu als je bij KPN ook niet de hd streams krijgt omdat de verbinding niet voldoende is?
Als Ziggo niet de kwaliteit levert die ze beloven dan ga ik overstappen ja. Mijn Wifi is prima, heb het ook bedraad geprobeerd en dan heb ik hetzelfde probleem. Tevens als ik Netflix kijk krijg ik gewoon een 1080P stream met 6Mbit/s. Bedraad heb ik een bandbreedte van 100mbit en ik heb een 50mbit abonnement. Lijkt me een prima bandbreedte.

KPN biedt 1080P streams via de app, bandbreedte bij KPN is ook gewoon minimaal 40mbit, meer dan voldoende om 1080P te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Je kán proberen een modem om te switchen... maar dat ligt er maar net aan wie je helpt bij de helpdesk. Ze zijn er in ieder geval niet happig op.

Ik ken iemand die het heeft geprobeerd en uiteindelijk achterbleef met alleen maar teleurstellingen. 3 dagen geen internet 8)7 Dus weet waar je aan begint :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:24:
[...]

Als Ziggo niet de kwaliteit levert die ze beloven dan ga ik overstappen ja. Mijn Wifi is prima, heb het ook bedraad geprobeerd en dan heb ik hetzelfde probleem. Tevens als ik Netflix kijk krijg ik gewoon een 1080P stream met 6Mbit/s. Bedraad heb ik een bandbreedte van 100mbit en ik heb een 50mbit abonnement. Lijkt me een prima bandbreedte.

KPN biedt 1080P streams via de app, bandbreedte bij KPN is ook gewoon minimaal 40mbit, meer dan voldoende om 1080P te streamen.
Hier nooit problemen met de Ziggo go app of stream, heb gewoon strak helder beeld, dus aan de aangeboden kwaliteit van de stream zal het niet liggen.

Edit: in het begin was het nog weleens drama door de grote belangstelling rondom formule1 bijvoorbeeld, maar dat lijkt ook al tijdje opgelost. Zelfs in het zwembad op de gast wifi krijg ik gewoon strak beeld op mijn telefoon.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinusz op 12-10-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dkln schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:28:
Je kán proberen een modem om te switchen... maar dat ligt er maar net aan wie je helpt bij de helpdesk. Ze zijn er in ieder geval niet happig op.

Ik ken iemand die het heeft geprobeerd en uiteindelijk achterbleef met alleen maar teleurstellingen. 3 dagen geen internet 8)7 Dus weet waar je aan begint :P
Toevallig net een nieuw modem, omdat ik nog een modem van 5 jaar oud had (Cisco) die niet meer goed functioneerde. Maar dat heeft helaas ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:17
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:35:
[...]

Toevallig net een nieuw modem, omdat ik nog een modem van 5 jaar oud had (Cisco) die niet meer goed functioneerde. Maar dat heeft helaas ook niet geholpen.
Verwijder de ziggo go app eens, En kijk ook even in een browser, hoe is het dan?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mell33 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:37:
[...]

Verwijder de ziggo go app eens, En kijk ook even in een browser, hoe is het dan?
Beide ook al geprobeerd, via de browser is de kwaliteit ook matig. Je ziet veel blokjes in zwarte gedeeltes. Het is onscherp etc. Netflix is bijvoorbeeld echt een strak beeld. Ik denk zelf dat dit de kwaliteit is die ziggo biedt en meer niet, gewoon veel lager dan Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinusz schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:30:
[...]

Hier nooit problemen met de Ziggo go app of stream, heb gewoon strak helder beeld, dus aan de aangeboden kwaliteit van de stream zal het niet liggen.

Edit: in het begin was het nog weleens drama door de grote belangstelling rondom formule1 bijvoorbeeld, maar dat lijkt ook al tijdje opgelost. Zelfs in het zwembad op de gast wifi krijg ik gewoon strak beeld op mijn telefoon.
Heb je zelf ook netflix? Als je het daarmee vergelijkt, is dat dezelfde kwaliteit? Netflix is bij mij veel beter, tevens is het geluid die Ziggo via de chromecast stuurt erg dof stereo geluid. Terwijl dit bij Netflix gewoon Dolby 5.1 geluid is. Bij Netflix kan ik het beeld vergelijken met de normale HD zenders bij Ziggo, maar bij de Ziggo go HBO series zie ik veel artifacts. Vooral wanneer er zwart beeld is zie je gewoon blokjes. Beeld is onscherp, geluid is dof en stereo. Ik vergelijk het dus allemaal met netflix (abonnement van 10 euro), bij Ziggo betaal je voor Movies en series XL 15 euro. Dus je verwacht minstens dezelfde kwaliteit.

Je krijgt gewoon een betere stream via de decoder dan via de Ziggo go app. Maar ik heb een CI+ module en wil geen Horizon box. Dus dan ben je aangewezen op de Ziggo go app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:41:
[...]

Beide ook al geprobeerd, via de browser is de kwaliteit ook matig. Je ziet veel blokjes in zwarte gedeeltes. Het is onscherp etc. Netflix is bijvoorbeeld echt een strak beeld. Ik denk zelf dat dit de kwaliteit is die ziggo biedt en meer niet, gewoon veel lager dan Netflix.
Waar kijk je op dan, welk device? Het moet ergens in je devices zitten, Of het ligt alleen aan de chromecast, kijk eens met je windows en of hij media mist https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=48231
Ergens zit het in de app met je device niet goed als netflix in ap en browser wel goed werkt.
buffers legen enz, scannen op virussen, drivers up to date, heb je dat al gedaan.
Je wifi speedtesten zijn ook goed?
Het moet werken, en ligt echt ergens aan, Maak eens een topic en we loodsen je er wel door heen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 12-10-2017 10:52 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:45:
[...]

Heb je zelf ook netflix? Als je het daarmee vergelijkt, is dat dezelfde kwaliteit? Netflix is bij mij veel beter, tevens is het geluid die Ziggo via de chromecast stuurt erg dof stereo geluid. Terwijl dit bij Netflix gewoon Dolby 5.1 geluid is. Bij Netflix kan ik het beeld vergelijken met de normale HD zenders bij Ziggo, maar bij de Ziggo go HBO series zie ik veel artifacts. Vooral wanneer er zwart beeld is zie je gewoon blokjes. Beeld is onscherp, geluid is dof en stereo. Ik vergelijk het dus allemaal met netflix (abonnement van 10 euro), bij Ziggo betaal je voor Movies en series XL 15 euro. Dus je verwacht minstens dezelfde kwaliteit.

Je krijgt gewoon een betere stream via de decoder dan via de Ziggo go app. Maar ik heb een CI+ module en wil geen Horizon box. Dus dan ben je aangewezen op de Ziggo go app.
Jep ook Netflix hier, op zowel Horizon (als die werkt) als via een NUC pc aan de tv.
Netflix versus Movies XL via Horizon zie ik geen verschil.
Ik heb geen chromecast, maar gewoon via de ZiggoGo app of via de browser heb ik ook gewoon strak beeld bij live tv kijken of GoT bijvoorbeeld.

Zojuist nog ff getest via de site ziggogo.tv via wifi en op een VPN, maar ook dan gewoon strak beeld, zeker geen blokjes in het zwart of iets dergelijks. Ik zie even niet hoe ik de kwaliteit kan zien van de stream, maar op het oog ziet het er prima uit in ieder geval.
[...]
bij Ziggo betaal je voor Movies en series XL 15 11,95 euro.
FTFY ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 12-10-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mell33 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:50:
[...]

Waar kijk je op dan, welk device? Het moet ergens in je devices zitten, Of je windows mist de media,
Heb je dit wel https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=48231
Ergens zit het in de app met je device niet goed als netflix in ap en browser wel goed werkt.
buffers legen enz, scannen op virussen, drivers up to date, heb je dat al gedaan.
Je wifi speedtesten zijn ook goed?
Het moet werken, en ligt echt ergens aan, Maak eens een topic en we loodsen je er wel door heen.
Ik gebruik een Macbook air, heb het ook op een windows laptop geprobeerd maar heb daar hetzelfde probleem. Heb zelfs bij een vriend geprobeerd op zijn internet/wifi. Ook hetzelfde probleem. Via chromecast (ingebouwd in de Sony tv) geprobeerd, op mijn Sony XZ1 compact geprobeerd is het beeld wel iets beter maar dat is dan ook een 4,6" scherm. Bij diezelfde vriend een stream gezien vanuit zijn Ziggo decoder en daar is de kwaliteit wel prima. Via Ziggo go dus daar ook niet. Lijkt echt te zitten in de kwaliteit van de stream via Ziggo go of via de decoder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:54:
[...]

Ik gebruik een Macbook air, heb het ook op een windows laptop geprobeerd maar heb daar hetzelfde probleem. Heb zelfs bij een vriend geprobeerd op zijn internet/wifi. Ook hetzelfde probleem. Via chromecast (ingebouwd in de Sony tv) geprobeerd, op mijn Sony XZ1 compact geprobeerd is het beeld wel iets beter maar dat is dan ook een 4,6" scherm. Bij diezelfde vriend een stream gezien vanuit zijn Ziggo decoder en daar is de kwaliteit wel prima. Via Ziggo go dus daar ook niet. Lijkt echt te zitten in de kwaliteit van de stream via Ziggo go of via de decoder
Het zit in je eigen devices en software, dat moet nu wel het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mell33 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:56:
[...]

Het zit in je eigen devices en software, dat moet nu wel het geval zijn.
Ook op zijn devices geprobeerd (windows laptop, Smartphone) zelfde verhaal. Ik merk wel verschil in de diverse series, bijvoorbeeld de streams waar daadwerkelijk HD bij staat zijn iets beter. Maar dit is geen HD, alle series van HBO lijken allemaal slechtere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 12:55

doc

[...]

nieuws: Ziggo zet limiet op bitrate in Ziggo Go-app voor smartphones en tablets klopt het met deze gegevens?

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:59:
[...]

Ook op zijn devices geprobeerd (windows laptop, Smartphone) zelfde verhaal. Ik merk wel verschil in de diverse series, bijvoorbeeld de streams waar daadwerkelijk HD bij staat zijn iets beter. Maar dit is geen HD, alle series van HBO lijken allemaal slechtere kwaliteit.
Zijn de devices door de zelfde persoon geïnstalleerd, en mis je niet iets zoals Google Cast Receiver.

Chromcast zelf upgedate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je dit precies? Er staat dat er geen limiet zit op chromecast en schermen boven de 11 inch. Mijn macbook air is een 13" en de chromecast zit ingebouwd in mijn tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mell33 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:03:
[...]

Zijn de devices door de zelfde persoon geïnstalleerd, en mis je niet iets zoals Google Cast Receiver.

Chromcast zelf upgedate?
Chromecast is volledig geüpdatet
Pagina: 1 ... 53 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic