Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 09:32

elsinga

=8-)

tcviper schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:45:
[...]

In fZiggo gebied kun je met ZZP/Particulier je modem in bridge laten zetten zodat je eigen router eracht kunt gebruiken, in fUPC gebied kan dat volgens mij niet 'meer',
In fUPC kan dat ook, maar niet "laten" omdat je het zelf kunt doen. ;) Heb hier in Heerenveen een eigen router achter een CB in bridge.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Oh jee, kom net thuis en zet de tv aan op Discovery en om de zoveel minuten komen er blokjes door het beeld heen (soms een lichte audio stutter) :X
Dus ik denk ik zet hem op kanaal 401~404 omdat het daar meestal erger is, maar daar kon ik zo snel niks ontdekken...
Wordt het dan nu toch tijd om m'n kabels en connectors (KOKWI 3) te vervangen? Of kan het ook een tijdelijke hiccup in het netwerk zijn? :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:00
Alle stekkers eerst opnieuw er uit en er weer in. Kan een beetje corrosie die een contactpunt verslechtert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:52
Martinusz schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:27:
[...]

Hoe zien jullie dat dan?
Kunnen jullie eens screenshot plaatsen ofzo?
Afbeeldingslocatie: https://www.imguploaden.nl/photo/2-1507232501.png

Direct als je inlogt op MijnZiggo zie je zoiets op het Dashboard. Eerst (~25 dagen geleden) zag ik daar nog reclame voor die combinatie deals en nu zag ik ineens die tekst. Volgens mij moet je geluk hebben (aan sommige reacties te zien ook) want op mijn adres is nooit een Vodafone abo actief geweest. Extra pakket werkt gewoon en zie ook dit bij Mijn Producten:

Extra zenderpakkettenextra TV-pakket naar keuze: Ziggo Sport Totaal

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
TonnyTonny schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:18:
Weet iemand of in de regio Roosendaal de snelheidsupgrade naar 400/40 al aktief is ?
Ik heb een TC7210 (in bridge), die zou 400/40 aan kunnen voor zover ik weet maar ik zit nog steeds op 300/30.
(Gisteren en vandaag een reboot gedaan van het modem. Maakte niks uit.)

Valt me ook op dat ik mijn 30 Mb/s upload wel haal, maar dat de download blijft hangen tussen 250 en 265 Mb/s. Ik weet toch echt zeker dat ik vvorheen (vorige week nog getest) altijd minimaal 285.
Dat kan uiteraard gewoon drukte zijn omdat iedereen nou zit te kijken hoe hard hij gaat :-)
Toevallig een R7000 router en de laatste firmware er opgezet? Bij mij gaf dat een beperking tot 250Mbit.. Terug gegaan naar de een-na-laatste firmware en weer iets over de 300Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonnyTonny
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 10:25
Aapie schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:49:
[...]

Toevallig een R7000 router en de laatste firmware er opgezet? Bij mij gaf dat een beperking tot 250Mbit.. Terug gegaan naar de een-na-laatste firmware en weer iets over de 300Mbit
Nee. Ik heb een Asus AC87U. Die zou zo'n 450 Mb/s moeten aan kunnen.
D'r loopt nu een cloud-backup die ik liever niet afbreek. Zal straks nog eens rebooten, maar dan het modem wat langer uit laten staan (was maar paar secoden bij vorige reboots) en ook de router een reboot geven.
Eens kijken wat er dan gebeurd,.

UPDATE: Zojuist opnieuw modem gereboot. Upload zit nu tussen 38 en 40.5. Dat lijkt OK.
Download is all over the place. Van 180 tot 285. Licht waarschjijnlijk aan belasting bij Ziggo. Zelfs hun eigen Ookla servers halen niet meer meer dan 250 (Uttrecht 1) en 270 (Utrecht 2)

[ Voor 18% gewijzigd door TonnyTonny op 06-10-2017 11:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
*knip*. Gefeliciteerd!! Misschien dat je met deze snelheid de Topicwarning wel kan lezen.

[ Voor 65% gewijzigd door rens-br op 06-10-2017 11:40 ]

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Erulezz schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:44:
[...]

[afbeelding]

Direct als je inlogt op MijnZiggo zie je zoiets op het Dashboard. Eerst (~25 dagen geleden) zag ik daar nog reclame voor die combinatie deals en nu zag ik ineens die tekst. Volgens mij moet je geluk hebben (aan sommige reacties te zien ook) want op mijn adres is nooit een Vodafone abo actief geweest. Extra pakket werkt gewoon en zie ook dit bij Mijn Producten:

Aha oke :) nee ik heb de standaard reclame blok daar staan, geen geluk dus ;)
Maar komend jaar waarschijnlijk wel 1 vodafone abbo nemen, kan Movies & Series XL de deur uit en gratis Kids zenders nemen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Erulezz schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:44:
[...]

[afbeelding]

Heb je niet toevallig Vodafone Zakelijk op een eventuele werk mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
menzo schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:06:
Alle stekkers eerst opnieuw er uit en er weer in. Kan een beetje corrosie die een contactpunt verslechtert.
Tis wel typisch, heb er alleen last van op Discovery en NGC, vanmorgen Formule 1 VT2 gekeken op Ziggo Sport Select en daar had ik nergens last van, meestal is de storing ergens in de bovenste frequenties.

Zal zometeen alle stekkers eruit en er weer in doen.

edit:
dat heeft dus niet geholpen :'(

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 06-10-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 20:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

Aapie schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:49:
[...]

Heb je ook de uitleg en onderbouwing achter dit verhaal?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
ArcticWolf schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:43:
[...]

Tis wel typisch, heb er alleen last van op Discovery en NGC, vanmorgen Formule 1 VT2 gekeken op Ziggo Sport Select en daar had ik nergens last van, meestal is de storing ergens in de bovenste frequenties.

Zal zometeen alle stekkers eruit en er weer in doen.

edit:
dat heeft dus niet geholpen :'(
Hier in Groningen-stad ook al een paar dagen een problemen met NCG. Het beeld is dan voor de helft verstoord (onderste gedeelte).
Ligt echt niet aan de kabels en heb een zeer goed signaal hier (Humax 5200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PE4000 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:43:
[...]

Hier in Groningen-stad ook al een paar dagen een problemen met NCG. Het beeld is dan voor de helft verstoord (onderste gedeelte).
Ligt echt niet aan de kabels en heb een zeer goed signaal hier (Humax 5200).
haha echt? heb het ook heel sporadisch op Discovery channel maar meeste op NGC, viel me al op dat de andere zenders het niet hadden }:O

Ik heb vanmiddag al m'n stekkers vervangen door KOSWI / KOKWI 5 en was van plan om de kabel vanaf de AOP te vervangen aangezien die niet heel lekker meer is /zucht

naja is m'n installatie toekomstproof laten we maar zeggen :P

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 06-10-2017 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
InF.Inc schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:01:
[...]

Heb je ook de uitleg en onderbouwing achter dit verhaal?
Er valt niet zo heel veel over te zeggen. Ik had altijd de volle download snelheid bij Ziggo, maar na een firmware upgrade naar 1.0.9.10 werd dit in eens minder (max 250Mbit) en aangezien ik verder niks veranderd had in mij netwerk. Ben ik terug gegaan naar de vorige versie en dit verhielp de "trage" download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
tcviper schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:45:
[...]

Je wilt Connect MKB (met vaste IP adressen etc) vergelijken met Connect ZZP (oftewel particuliere versie in zakelijk sausje?). Dat kan, maar om te beginnen is de Connect MKB verbinding eigenlijk een soort van VPN, normaal gesproken zie ik daar bij klanten altijd een hogere latency bij dan op de ZZP/Particuliere aansluitingen. De routering is anders inderdaad, maar daar merk je in de praktijk (buiten de net iets hogere ping) nauwelijks wat van.

In fZiggo gebied kun je met ZZP/Particulier je modem in bridge laten zetten zodat je eigen router eracht kunt gebruiken, in fUPC gebied kan dat volgens mij niet 'meer', In principe gebruiken wij altijd Cisco RV340 of UniFi USG Routers bij alle zakelijke klanten om de verbinding stabiel, snel en goed te maken.

Conclusie: Als je toch al zakelijk zit zou ik proberen om van MKB naar ZZP over te stappen (dat heet nu Zakelijk Connect Internet). Dan heb je dezelfde voordelen als de particuliere aansluiting, maar wel met zakelijke service desk en net iets andere snelheden.

Overigens zijn al deze zaken bij mijn bekend omdat ik Ziggo Zakelijk business partner ben al een aantal jaren :)
Oh eeh, volgens mij kan ik het niet meer volgen ;)
Ik heb sinds ongeveer 2012 een UPC Zakelijk Fiber Power 200 incl. 1 vast IP adres, waar ik overigens al sinds dag 1 om loop te zeuren dat ik een bridged connectie wil hebben. (steeds te horen gekregen is -nog- niet mogelijk etc.etc.)

Later was het mogelijk om dit te upgraden naar 500 voor €5 per maand extra en incl. een nieuw (Hitron) modem, overigens nog steeds in de UPC tijd.
Zodoende ben ik met de UPC/Ziggo merge met een zakelijk 500mbit ingerold.

Maar geen idee of ik nu Connect ZZP of Connect MKB heb, ik zit op een maandbedrag van €50,50 (excl BTW), alleen internet, intussen 500/50.
Maar ik begrijp er hier dus uit, als fUPC klant dat ik met mijn huidig abonnement tenalletijde geen bridge modus kan krijgen ?
En jah, zodra dat kan, hang ik de vlag uit, en poets ik mijn EdgeRouter PRO nog eens extra goed op O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

@Madshark

Kort en bondig gezegd.
Connect ZZP (DHCP/Dynamisch) is Modem in routerstand of bridge kun je zelf kiezen, Connectboxen draaien zelfde firmware als particulier en je hebt een dynamisch publiek adres.
Alleen... Hitrons ondersteunen geen Bridge, dus je zou ommoeten naar een Connectbox.

Connect MKB/PRO ( 5 IP's) is Hitron modem voor fUPC gebied (fZIGGO ander spul), maar dan met speciale firmware, het is niets meer dan een gateway dan. De 4 poorten leveren allemaal connectie.
Je krijgt namelijk 5 publieke IP adressen die jij kan instellen op je apparatuur, routers, firewalls, server, whatever, mocht je iets rechtstreeks aan het WWW willen hangen.

Het Fiberpower zakelijk (1 IP) van fUPC, die hangt er net tussenin, omdat je wel een vast publiek IP adres krijgt. Maar dit is aan het Modem gekoppeld. Laat geen bridging toe. Je kan wel een DMZ instellen voor de router die je erachter hangt.

[ Voor 46% gewijzigd door Swordlord op 07-10-2017 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
Nou voor degene die het ook interessant vinden, ik had dus een Connectbox gekregen (nadat we van Connect ZZP 300 naar Zakelijk 500 zijn gegaan). En iedere avond tussen 9 en 11 knalt het modem eruit (t3 time outs en reboot). Nu heb ik dus gevraagd of ik de Technicolor 7210 terug kon zetten, dat was ok, want men kon zo 1-2-3 niet zien waarom de Connectbox vaag deed s'avonds. Met de T7210 nooit problemen gehad.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
"vroeger" als je dsl nam dan wist je dat hoe verder je van de centrale afzit hoe lager de snelheid wordt.
Dit was bij kabel niet het geval en je had vaak een stabiele verbinding.

Sinds dat we overgegaan zijn als fZiggo gebruikers naar het netwerk van Liberty (UPC) merk ik heel vaak dat de snelheden niet meer stabiel zijn en ook de maximale snelheid niet gehaald meer wordt.
Dit heeft te maken met hoeveel gebruikers op een coax segment zitten (zover ik heb begrepen dan jullie).

Maar hoe komt het dat sinds de laatste upgrades de snelheden moeilijk gehaald worden ?
Heeft Ziggo gewoon zijn netwerk niet op orde of is er iets anders aan de hand.

Nu begrijp ik dat ik beter Ziggo kan bellen dan het hier vragen, maar wellicht dat jullie wat kunnen vertellen.

Heb nu een 400/40 met een Connectbox. Niet dat ik de snelheid nodig heb, maar een aanbieding moet je gebruiken ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Ik heb de laatste dagen weer problemen met YT. Duurt even voordat videos starten en ze beginnen altijd op een lage kwaliteit en schakelen dan naar een tijdje over op de goede kwaliteit.
Meer mensen hier last van ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
MdO82 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:39:
Maar hoe komt het dat sinds de laatste upgrades de snelheden moeilijk gehaald worden ?
Heeft Ziggo gewoon zijn netwerk niet op orde of is er iets anders aan de hand.

Nu begrijp ik dat ik beter Ziggo kan bellen dan het hier vragen, maar wellicht dat jullie wat kunnen vertellen.

Heb nu een 400/40 met een Connectbox. Niet dat ik de snelheid nodig heb, maar een aanbieding moet je gebruiken ;)
De routes van Ziggo zijn kennelijk per eind september veranderd. Maar dat hoeft in principe ook geen problemen te geven.

Ik zou problemen met specifieke diensten gewoon melden bij Ziggo (denk: YouTube, Netflix). Dat kan ontstaan als er te weinig bandbreedte is tussen de netwerken. En dat kan Ziggo niet ontkennen als het aandacht krijgt.
Maar geen aandacht op Tweakers.net, negatieve problemen van Ziggo halen de FP niet, kleine problemen bij andere providers wel

Als je ook in "rustige" uren de volle snelheid niet haalt dan zou ik het in de hardware/software zoeken in plaats van in capaciteitsproblemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:21
MdO82 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:39:
Heeft Ziggo gewoon zijn netwerk niet op orde of is er iets anders aan de hand
Dat is toch logisch? De capaciteit van jouw wijk is hetzelfde gebleven de modems krijgen meer bandbreedte toegewezen (meer tijdsloten). De snelheden worden technisch gezien moeiteloos gehaald. Exact dezelfde aansluiting kan namelijk ook een Connect box Zakelijk op welke 500/50 gewoon haalt. Mocht jouw snelheid elke avond inzakken zou ik gewoon een monteur laten komen door een cap uitbreiding. Haal je nooit de snelheid dan zou ik eerder denken aan een probleem bij jezelf of de coax bekabeling. De snelheid is overigens direct beschikbaar na ontvangen van de nieuwe config door het modem je hoeft hierna niet te wachten op ''intrainen'' of iets dergelijks. Capaciteit is enorm duur (inherent aan de techniek) dus zonder die overboeking is het niet meer te betalen.
plizz schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:00:
Ik heb vanochtend de Ziggo modem gereset voor de nieuwe snelheid, maar ik haal maar 150/20. Ik heb nog een Ubee modem only model EVM320B. Is de modem de bottleneck of mijn Ubiquiti edgerouter lite?
Check ff met een snelle pc/laptop rechtstreeks op de Ubee.

[ Voor 20% gewijzigd door Jim423 op 07-10-2017 11:21 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Jim423 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:18:
[...]

Dat is toch logisch? De capaciteit van jouw wijk is hetzelfde gebleven de modems krijgen meer bandbreedte toegewezen (meer tijdsloten). De snelheden worden technisch gezien moeiteloos gehaald. Exact dezelfde aansluiting kan namelijk ook een Connect box Zakelijk op welke 500/50 gewoon haalt. Mocht jouw snelheid elke avond inzakken zou ik gewoon een monteur laten komen door een cap uitbreiding. Haal je nooit de snelheid dan zou ik eerder denken aan een probleem bij jezelf of de coax bekabeling. De snelheid is overigens direct beschikbaar na ontvangen van de nieuwe config door het modem je hoeft hierna niet te wachten op ''intrainen'' of iets dergelijks. Capaciteit is enorm duur (inherent aan de techniek) dus zonder die overboeking is het niet meer te betalen.

[...]
Het blijft vreemd, op zich zou er niet veel moeten veranderen met de snelheidsverhoging het is niet dat het gebruik opeens een bump krijgt (anders had het segment nu al vol gezeten).
Kan zijn dat iedereen vol aan het speed testen is :P dus misschien dat het verbruik stabiliseert in de aankomende dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

plizz schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:00:
Ik heb vanochtend de Ziggo modem gereset voor de nieuwe snelheid, maar ik haal maar 150/20. Ik heb nog een Ubee modem only model EVM320B. Is de modem de bottleneck of mijn Ubiquiti edgerouter lite?
Ik heb helemaal geen verbinding meer, maar wel dezelfde model qua modem. Als ik weer verbinding heb hoor je het van mij.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Weet iemand of het mogelijk is om een Connectbox in bridge-modem via een script / op afstand te rebooten? Deze optie zit niet in de webinterface, enkel een complete reset.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

icy schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:08:
[...]

Ik heb helemaal geen verbinding meer, maar wel dezelfde model qua modem. Als ik weer verbinding heb hoor je het van mij.
Blijkbaar heb je voor de snelheidsverhoging tijdelijk de dns server van ziggo nodig, want nadat ik de dns server uitvinkte van google had ik verbinding en daarna blijf ik ook gewoon verbinding houden.

En ik haal ook maar max 150-156 mbit

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
ArcticWolf schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:55:
[...]

Het blijft vreemd, op zich zou er niet veel moeten veranderen met de snelheidsverhoging het is niet dat het gebruik opeens een bump krijgt (anders had het segment nu al vol gezeten).
Kan zijn dat iedereen vol aan het speed testen is :P dus misschien dat het verbruik stabiliseert in de aankomende dagen?
Ik zie dat er ook verschil zit tussen de server van Ziggo en die van Speedtest.net
Op Speedtest.net haal je het bijna niet (wellicht logisch) met die van Ziggo wel.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 15:05

gjs

Scoobydoobydoo

Puck schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:10:
Weet iemand of het mogelijk is om een Connectbox in bridge-modem via een script / op afstand te rebooten? Deze optie zit niet in de webinterface, enkel een complete reset.
Kijk hier eens naar: https://github.com/ties/compal_CH7465LG_py

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
MdO82 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:38:
[...]
Ik zie dat er ook verschil zit tussen de server van Ziggo en die van Speedtest.net
Op Speedtest.net haal je het bijna niet (wellicht logisch) met die van Ziggo wel.
Kijk: Dan heb je een symptoom van limieten in het netwerk. Ik neem aan dat dit bij meerdere servers gebeurt?

Je wilt bij "het internet". Dat er in het netwerk genoeg bandbreedte is maar ook voor verkeer naar buiten het netwerk is de verantwoordelijkheid van Ziggo :)

Als Ziggo betaald wil worden voor dat verkeer dan mag dat wbt netneutraliteit maar is dat smerig. Dan ben je als consument het product ipv de klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
ANdrode schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:42:
[...]

Kijk: Dan heb je een symptoom van limieten in het netwerk. Ik neem aan dat dit bij meerdere servers gebeurt?

Je wilt bij "het internet". Dat er in het netwerk genoeg bandbreedte is maar ook voor verkeer naar buiten het netwerk is de verantwoordelijkheid van Ziggo :)

Als Ziggo betaald wil worden voor dat verkeer dan mag dat wbt netneutraliteit maar is dat smerig. Dan ben je als consument het product ipv de klant
Ziggo zal gerust aangeven dat je 400 hebt en haalt.
Dat het bij andere servers lager is ligt buiten de schuld van Ziggo (alhans dat zullen ze als eerste proberen om klanten af te poeieren).

Het maakt mij verder niet uit, maar het viel mij op :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Puck schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:10:
Dat had ik voor mijn TC7210 wel.. echter nu ze de web pagina een upgrade gegeven hebben werkt dat ook niet meer..

al zitten de reboot functie er nog wel keurig.. maar het script kan er niks meer mee omdat het anders is dan het was :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

raven22 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:24:
Ik ben net geupgrade naar zakelijk compleet (250/40). Qua upload blijf ik echter steken op 30. Kan dit door het modem komen? Ik heb nog een cisco 3928.
De 3928 is een DOCSIS/EuroDOCSIS 3,0 8x4 modem, met de 4 upstream kanalen zou je makkelijk de 40mbit moeten kunnen halen. In de meeste fZiggo gebieden zijn er ook maar 4 upstream kanalen beschikbaar.
De 250mbit zit wel richting de limiet van het modem.
Kijk eens of alle upstream kanalen wel gelocked zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:58
Sinds dat ziggo had aangekondigd de snelheden te verhogen (wat bij mij ook is gebeurt), zijn de snelheden waar die eerst stabiel waren nu elke keer anders..

De upload snelheid haal ik met gemak, maar de download blijft steken op een snelheid van 130, 140 of 150 Mbit/s, de 200 haalt het bij lange na niet (cisco 3928).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ArcticWolf schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:55:
[...]

Vol speedtesten? in de nacht of overdag? lijkt me stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Jim423 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:18:
[...]

[...]

Check ff met een snelle pc/laptop rechtstreeks op de Ubee.
Deels niet logisch, in de nacht of overdag lijkt het me stug dat er mensen zijn die fulltime internet gebruiken en alle capaciteit benutten.

in de middag of avond oke. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:37:
[...]

Vol speedtesten? in de nacht of overdag? lijkt me stug.
Daarom ook de :P

En daarom vind ik het ook vreemd, een snelheidsverhoging zal niet mogen lijden tot dergelijke problemen omdat er in de praktijk weinig veranderd (ja upstream misschien, maar daar is nog ruimte "zat")

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
ArcticWolf schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:45:
[...]

Daarom ook de :P

En daarom vind ik het ook vreemd, een snelheidsverhoging zal niet mogen lijden tot dergelijke problemen omdat er in de praktijk weinig veranderd (ja upstream misschien, maar daar is nog ruimte "zat")
Ik had afgelopen week toevallig hetzelfde. Begon te twijfelen of ik de max snelheid wel haalde en toen kwam er bij speedtests uit dat ik zo'n 15 à 20 Mbit/s minder haalde dan voorheen. Ik dacht eerst dat het aan de Connect Box lag en die laten resetten, vervolgens m'n router reset. Zelfde verhaal. Toen met laptop huis rond gelopen om alle netwerkkabels te checken, bleken er 3 die het niet meer naar behoren deden maar eentje die gewoon de volle 200 Mbit/s voltrok. De 3 kabels die het niet meer juist deden had ik ooit zelf getrokken, ene die het wel deed was een fabriekskabel met connectors er al aan. De 3 kabels waren al van bagger kwaliteit, want het was van die kabel waar ze te weinig koper in hadden verwekt (zie dit nieuwsitem en dit topic) en dus verbaast het me ook niet dat juist die 3 het begeven hebben.

Bottom line, om een of andere duistere reden hebben mijn kabels het dus begeven. Ik vermoed zelf door een stroompiek mogelijk veroorzaakt door onweer een paar weken geleden. Althans, dat is mijn vermoeden. Dus check even je binnen bekabeling en niet alleen je netwerkapparatuur. Deed ik voorheen ook nooit want je denkt: daar ligt het zeker niet aan. Dus wel in dit geval 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Tigerblood op 07-10-2017 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Tigerblood schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:22:
[...]

Ik had afgelopen week toevallig hetzelfde. Begon te twijfelen of ik de max snelheid wel haalde en toen kwam er bij speedtests uit dat ik zo'n 15 à 20 Mbit/s minder haalde dan voorheen. Ik dacht eerst dat het aan de Connect Box lag en die laten resetten, vervolgens m'n router reset. Zelfde verhaal. Toen met laptop huis rond gelopen om alle netwerkkabels te checken, bleken er 3 die het niet meer naar behoren deden maar eentje die gewoon de volle 200 Mbit/s voltrok. De 3 kabels die het niet meer juist deden had ik ooit zelf getrokken, ene die het wel deed was een fabriekskabel met connectors er al aan.
[ ... ]
Dus check even je binnen bekabeling en niet alleen je netwerkapparatuur. Deed ik voorheen ook nooit want je denkt: daar ligt het zeker niet aan. Dus wel in dit geval 8)7
Ik vind deze post belangrijk genoeg om nog eens te quoten: een oude wijsheid (in computer jaren dan, de eerste opmerking opmerking was in Byte van 1984 door Jerry Pournelle) is dat het altijd aan de bekabeling ligt.

Het probleem doet er eigenlijk weinig toe, controleer eerst altijd de bekabeling. Dank je voor deze terechte herinnering!

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
gjs schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:35:
[...]

De 3928 is een DOCSIS/EuroDOCSIS 3,0 8x4 modem, met de 4 upstream kanalen zou je makkelijk de 40mbit moeten kunnen halen. In de meeste fZiggo gebieden zijn er ook maar 4 upstream kanalen beschikbaar.
de 3928 staat in bridge, kan ik dat dan nog zien? Ik zou zo niet weten hoe in de settings te komen. Is denk ik ook niet zo belangrijk, want ik krijg waarschijnlijk deze week toch een connectbox. Of kan ik de 3928 beter laten staan ipv de connectbox, ik gebruik ze toch in bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Ik ga binnenkort verhuizen en wil graag mijn COAX-punt verplaatsen. Het komt nu binnen in de woonkamer.
Idealiter wil ik het punt verplaatsen naar de meterkast, of als dat echt te lastig wordt (kosten etc) dan wil ik het punt meer richting de vloer verplaatsen. Het zit nu namelijk op ongeveer 50cm hoogte, en wil dat terugbrengen naar 10 a 20cm hoogte.
Het liefst naar de meterkast uit praktisch oogpunt, maar zeker naar beneden ivm ophangen TV-meubel.

Plaatje plattegrond:
Klik hier!
Plaatje COAX-punt (is dus inbouw, geen opbouw):
Klik hier!

Ik heb zelf al met Ziggo gebeld en die verwezen mij door naar de website www.mijnaansluiting.nl waar ik de gehele aanvraag moest indienen. Daar wacht ik inmiddels al 2 weken op reactie, en Ziggo Helpdesk kan mij niets vertellen van de voortgang.

Vragen:
1. Is het voor de monteur zelf mogelijk om het COAX-punt te verplaatsen of moet hiervoor een speciale afspraak gemaakt worden (kan ik me voorstellen bij het verplaatsen naar de meterkast)?
2. Kan/mag de monteur het COAX-punt wel kleine stukjes verplaatsen (naar beneden bijvoorbeeld)?
3. Heeft iemand ervaringen hiermee?

[ Voor 5% gewijzigd door Rossi op 08-10-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

standaard installatie monteurs doen geen boor of breek werkzaamheden over het algemeen, dus zelfs je AOP omlaag verplaatsen beginnen ze niet aan.

Hoe flauw het ook klinkt, je noemt nu een hoop dingen op waar je zelf al moeite voor had kunnen doen en uitzoeken hoe bepaalde onderdelen zitten.
Als je gewoon netjes tewerk gaat, kun je aantal dingen doen, maar op zijn minst aantal dingen uitzoeken om het leven makkelijker te maken voor degene die komt.

1: Wat voor een soort woning? is er kelder of kruipruimte? Hoe komt de kabel binnen, ligt hij in de kelder/kruipruimte?
2: Kabel vanuit kelder? maak een nieuwe inbouwdoos in de muur op de hoogte waar jij hem wilt.
3: Kabel vanuit kelder? Is er genoeg lengte om het om te leggen naar meterkast zonder issues? Ja? Leg groen dan om en trek ook direct een nieuwe coax kabel vanuit meterkast naar woonkamer en maak je inbouwdoos op de juiste hoogte. Laat de monteur een nieuw AOP in meterkast en wandcontactdoos in woonkamer afmonteren.

Edit:
Nog een praktische overweging, heb je een stroom wcd in je meterkast? Want die moet je anders ook nog gaan fixen.

[ Voor 48% gewijzigd door Swordlord op 08-10-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:50
Rossi schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 13:30:
Ik ga binnenkort verhuizen en wil graag mijn COAX-punt verplaatsen. Het komt nu binnen in de woonkamer.
Idealiter wil ik het punt verplaatsen naar de meterkast, of als dat echt te lastig wordt (kosten etc) dan wil ik het punt meer richting de vloer verplaatsen. Het zit nu namelijk op ongeveer 50cm hoogte, en wil dat terugbrengen naar 10 a 20cm hoogte.
Het liefst naar de meterkast uit praktisch oogpunt, maar zeker naar beneden ivm ophangen TV-meubel.

Plaatje plattegrond:
Klik hier!
Plaatje COAX-punt (is dus inbouw, geen opbouw):
Klik hier!

Ik heb zelf al met Ziggo gebeld en die verwezen mij door naar de website www.mijnaansluiting.nl waar ik de gehele aanvraag moest indienen. Daar wacht ik inmiddels al 2 weken op reactie, en Ziggo Helpdesk kan mij niets vertellen van de voortgang.

Vragen:
1. Is het voor de monteur zelf mogelijk om het COAX-punt te verplaatsen of moet hiervoor een speciale afspraak gemaakt worden (kan ik me voorstellen bij het verplaatsen naar de meterkast)?
2. Kan/mag de monteur het COAX-punt wel kleine stukjes verplaatsen (naar beneden bijvoorbeeld)?
3. Heeft iemand ervaringen hiermee?
1. Het is een monteur die repareert bestaande of installeert vanuit bestaande installaties. Voor het verplaatsen van een AOP heb je ook zogenaamde bouwvakkers nodig. Om beton te frezen, het stucwerk herstellen etc. Een monteur heeft dat gereedschap niet, omdat dat niet onder zijn werkzaamheden valt. Hij komt immers alleen voor de CAI techniek.Wil je het AOP naar de meterkast dan moet dit technisch kunnen. Er zijn legio situaties waar dit niet mogelijk is. Daarnaast is dit niet voor de installatie monteur om te doen maar de aannemer van Ziggo. De installatie monteur mag bijv. niet alleen zonder "maatje" in kruipruimtes etc. werken.
2. Nee, zie bovenstaande.
3. Ja, zelf monteur geweest. Dit soort werk hoeft een installatie/storings monteur niet uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
Swordlord schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:02:
1: Wat voor een soort woning? is er kelder of kruipruimte? Hoe komt de kabel binnen, ligt hij in de kelder/kruipruimte?
2: Kabel vanuit kelder? maak een nieuwe inbouwdoos in de muur op de hoogte waar jij hem wilt.
3: Kabel vanuit kelder? Is er genoeg lengte om het om te leggen naar meterkast zonder issues? Ja? Leg groen dan om en trek ook direct een nieuwe coax kabel vanuit meterkast naar woonkamer en maak je inbouwdoos op de juiste hoogte. Laat de monteur een nieuw AOP in meterkast en wandcontactdoos in woonkamer afmonteren.

Edit:
Nog een praktische overweging, heb je een stroom wcd in je meterkast? Want die moet je anders ook nog gaan fixen.
Dank voor je uitgebreide antwoord, en zeker niet flauw. _/-\o_

Ik heb de meeste dingen al uitgezocht, echter niet genoemd in mijn 1e post.
1: Geen kruipruimte/kelder. Alleen een opening onder de hal waar gas/water/stroom binnenkomt, kabel niet helaas. Deze lijkt rechtstreeks vanuit buiten de muur in te komen, echter kan ik dit niet 100% zeker weten.
2: Nee dus.
3: Nee dus.

Ik heb stroom aangelegd in de meterkast ter voorbereiding, dit was er inderdaad nog niet.
MediaZoo schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:32:
[...]

1. Het is een monteur die repareert bestaande of installeert vanuit bestaande installaties. Voor het verplaatsen van een AOP heb je ook zogenaamde bouwvakkers nodig. Om beton te frezen, het stucwerk herstellen etc. Een monteur heeft dat gereedschap niet, omdat dat niet onder zijn werkzaamheden valt. Hij komt immers alleen voor de CAI techniek.Wil je het AOP naar de meterkast dan moet dit technisch kunnen. Er zijn legio situaties waar dit niet mogelijk is. Daarnaast is dit niet voor de installatie monteur om te doen maar de aannemer van Ziggo. De installatie monteur mag bijv. niet alleen zonder "maatje" in kruipruimtes etc. werken.
2. Nee, zie bovenstaande.
3. Ja, zelf monteur geweest. Dit soort werk hoeft een installatie/storings monteur niet uit te voeren.
Ook jij dank voor je uitgebreide antwoord _/-\o_

Is het wel mogelijk voor een monteur om de groene kabel iets te verlengen en dan door te leggen naar een standaard opbouw OAP? Misschien minder mooi, maar wel een oplossing voor mijn meubel in dit geval. Dan laat ik deze recht onder het meubel monteren namelijk. Dan is er geen breekwerk nodig, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Een officiele kabel las is best een "lomp" koppelstuk die je waarschijnlijk niet wilt hebben.

Als het AOP is afgemonteerd op de plek die je nu hebt, kan er met een enkel coax kabeltje naar een verdeler worden gegaan. Zo heb je ook een minimaal aantal aan kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
Ik heb hem zelf gewoon verlengd met KOKA799, 2 F-connectoren en een koppelstuk.

Klant van me is zijn woning aan het verbouwen, kabel komt binnen door een muur die gesloopt wordt. Die heeft de kabel opgegraven en omgelegd naar de meterkast. Voordeel daarvan is dat de lengte niet verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dat kan, zolang je het koppelstuk bereikbaar houdt. Bij problemen kun je rechtstreeks op groen testen. Hou er wel rekening mee dat wanneer er geen f connector op groen zit je deze zelf officieel niet erop mag gaan zetten. Als je zat lengte hebt durf ik dat trouwens wel aan, echter bedenk wel dat al deze constructies tot problemen kunnen leiden.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
Ok, dank allen voor het meedenken en de antwoorden.
Ik ga maandag nog maar een keer achter Ziggo aan voor de status, en dan e.e.a. overleggen en op basis van de offerte en de antwoorden van Ziggo mijn beslissing maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Jim423 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:11:
Dat kan, zolang je het koppelstuk bereikbaar houdt. Bij problemen kun je rechtstreeks op groen testen. Hou er wel rekening mee dat wanneer er geen f connector op groen zit je deze zelf officieel niet erop mag gaan zetten. Als je zat lengte hebt durf ik dat trouwens wel aan, echter bedenk wel dat al deze constructies tot problemen kunnen leiden.
zolang je er 1tje op "krimpt" ipv schroeft.. of "pusht" al vraag ik me af of die er uberhaubt wel op willen... gaan ze er weinig van zeggen gok ik zo... mooiste is om je "verlengstuk" ook in groen kan uitvoeren :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

raven22 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 13:15:
[...]
de 3928 staat in bridge, kan ik dat dan nog zien? Ik zou zo niet weten hoe in de settings te komen. Is denk ik ook niet zo belangrijk, want ik krijg waarschijnlijk deze week toch een connectbox. Of kan ik de 3928 beter laten staan ipv de connectbox, ik gebruik ze toch in bridge
Ja, als die in bridge staat kan dat ook.
Ik denk dat je het modem kan vinden op 192.168.100.1 anders is het 192.168.178.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
elsinga schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:44:
[...]
Nu gebruikt dslreports meerdere streams, dus dat belast niet 1 host heel erg. Wellicht dat de normale speedtests het gewoon niet meer redden met deze snelheden? Zou wel brak zijn trouwens...
De 'normale' speedtest.net gebruikt ook meerdere parallelle streams maar vanaf één host.

Vanuit andere netwerken ervaar ik geen beperking met dit soort snelheden. Je kan ook ftp proberen. Vanaf ftp://ftp.nluug.nl/ haalde ik laatst ~505 MB/s.
Wel wat sysctl tweaks voor 10gbit. Ping van +/- 4ms. Niet getest binnen één netwerk of datacentrum. En zeker niet stabiel: Bij deze snelheden fluctueert het verschrikkelijk en loop je wel degelijk tegen beperkingen bij remote server, netwerk en hardware aan.

Genoemde snelheid is pieksnelheid die je een paar seconden ziet, niet gemiddelde over hele bestand.

[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 08-10-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 19:13
De laatste tijd ben ik meer HBO series via on demand op de Horizon box aan het kijken. Maar echt makkelijk hebben ze het niet gemaakt als je verder wilt kijken. Er is geen ‘recent bekeken’ of ‘ verder kijken’ optie, ik heb ‘m in ieder geval nog niet kunnen ontdekken, waardoor je telkens eerst je serie moet zoeken, dan het seizoen en dan de aflevering. Dat zou wel wat beter kunnen lijkt me. In de Ziggo Go app zit die optie er overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMSfreakie schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:05:
[...]

zolang je er 1tje op "krimpt" ipv schroeft.. of "pusht" al vraag ik me af of die er uberhaubt wel op willen... gaan ze er weinig van zeggen gok ik zo... mooiste is om je "verlengstuk" ook in groen kan uitvoeren :P
Juist zo moet je dat doen. Is hier in de wonnijg ook gebeurt met de zelfde dikke verlengt.. groen

goede monteur die dat kan zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Jim423 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:11:
Bij deze huizen is schotel en cardsharing lang populair geweest. Hier kabeltje te kort om een AOP op te zetten, bij de buren hetzelfde. Bij de andere buurvrouw zat de CAI zelfs weggestuct in de muur. Dan heb je 2 opties: oprit eruit en kabel opgraven of stukje aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swordlord schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:44:
[...]
Alleen de Horizon krijgt echt HD stream voorgeschoteld om af te spelen. Want horizon heeft ook zijn eigen VOD streams in het 120-170 MHz gebied.
Andere mediaboxen krijgen een zwakkere stream vanuit een ander frequentie spectrum of over de internet lijn, want 120-170 MHz wordt door vele simpele wandcontactdoosjes niet doorgelaten... Soort indekking om gezeik te voorkomen dat VOD streams het niet doen.

In fUPC gebied is ander verhaal, omdat daar alle mediaboxen een check doen op 120-170 MHz en daar ook streams van uit krijgen.
Met mijn Samsung smt-c7140 kan ik gewoon de HD - VOD streams kijken en zit in fZiggo gebied. Gebruik al interactieve TV sinds het begin. Ik was een van de testers voor Ziggo bij de introductie van interactieve TV met de Cisco interactieve decoders eind 2008 / begin 2009. Toen kon ik al in HD kijken dus begrijp niet zo goed waar je dat vandaan haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb een hele berg posts verplaatst naar de prullenbak, vanwege het negeren van de topicwarning. Persoonlijke snelheidsupgrades is voor niemand interessant, hoe blij je er ook mee bent, laat dat dus achterwege.

Verder gaat de snelheidsupgrade niet bij iedereen tegelijkertijd in. Werkt het bij jou nog niet? Reboot je modem en wacht dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crossposten is niet toegestaan, graag hier verder: Verwijderd in "[Ziggo Mobiel] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 89% gewijzigd door rens-br op 09-10-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 14:14

maontje

better off Playing

gjs schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:35:
[...]

Cisco EPC3928 heeft een max downlaod snelheid van 200Mbit.
Even ziggo bellen sturen ze een nieuw modem op

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 07:46
Vrijdag avond rond 2100 is mijn TC7210 ge-update, en ik heb nu Software Version STF0.76.13.1

Mijn abonnement is 500/40 en haalde altijd strak.
Sinds de update heb ik maar 200/40.
Ziggo zakelijk zei dat de bootfile verkeerd stond, zou dat fixen en ik moest met een uur een fabrieksreset doen.
Gedaan, maar ik blijf op 200/40 steken. Volgens de facebook chatter staat het bij hun goed?
Iemand anders ook lagere snelheid met een deze Software Version STF0.76.13.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MrDirect schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:53:
Vrijdag avond rond 2100 is mijn TC7210 ge-update, en ik heb nu Software Version STF0.76.13.1

Ziggo zakelijk zei dat de bootfile verkeerd stond, zou dat fixen en ik moest met een uur een fabrieksreset doen.
Gedaan, maar ik blijf op 200/40 steken. Volgens de facebook chatter staat het bij hun goed?
Bootfile bepaald de snelheid niet, dus zou niks moeten uitmaken.

Snelheid configuratie zit aan de Ziggo zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:15:
Ik had Wifihotspots voor de kinderen via Ziggo Mobiel, router staat in bridge mode. Gedwongen nu naar Vodafone (waar ik na veel ellende weg was) en de ellende begint weer. Wifihotspots worden gewoon afgepakt en Ziggo doet er helemaal niets aan en daar bovenop ga ik van 4g naar 3g omdat om de een of andere vage reden mijn telefoon niet overweg kan met Vodafone sim terwijl Ziggo mobiel op hetzelfde netwerk zit. Verder kan ik niet inloggen op mijn Vodafone account en kloppen de beltegoeden niet (via sms opgevraagd). Lang leve de macht en slechte service van 2 bedrijven die bijna een monopolie hebben in de markt. Zoek het maar uit klant en u krijgt iedere maand een dikke rekening die keer op keer achterelkaar verhoogt wordt. |:(
Lijkt me niet nodig om die in elk Ziggo (mobiel) topic te kopiëren en te plakken... Er zijn 4 bedrijven met hun eigen mobiele netwerk en daarnaast nog een hoop virtuele providers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
ArcticWolf schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:02:
[...]

Bootfile bepaald de snelheid niet, dus zou niks moeten uitmaken.

Snelheid configuratie zit aan de Ziggo zijde.
Bootfile bepaald de snelheid wel. In het modem worden de snelheden bepaald. Andere zijde bepaalde de snelheid door de bootfile naar het modem te pushen. bij opstarten van het modem.

Bootfile en Firmware moeten wel los van elkaar gezien worden. De bootfile bevat niets meer dan snelheden en eventuele telefonie gegevens. Firmware is software in het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:15:
Ik had Wifihotspots voor de kinderen via Ziggo Mobiel, router staat in bridge mode. Gedwongen nu naar Vodafone (waar ik na veel ellende weg was) en de ellende begint weer. Wifihotspots worden gewoon afgepakt en Ziggo doet er helemaal niets aan en daar bovenop ga ik van 4g naar 3g omdat om de een of andere vage reden mijn telefoon niet overweg kan met Vodafone sim terwijl Ziggo mobiel op hetzelfde netwerk zit. Verder kan ik niet inloggen op mijn Vodafone account en kloppen de beltegoeden niet (via sms opgevraagd). Lang leve de macht en slechte service van 2 bedrijven die bijna een monopolie hebben in de markt. Zoek het maar uit klant en u krijgt iedere maand een dikke rekening die keer op keer achterelkaar verhoogt wordt. |:(
Gedwongen naar Vodafone? Kun je die uitleggen? Volgens mij zijn er tientallen providers waar jij een simkaartje kunt afnemen met een abbo. Niemand dwingt jou om voor Vodafone te kiezen.
Daarnaast is je verhaal nogal een wirwar van informatie, wat ik qua Ziggo zie is dat je Hotspots weg zijn, maar is dat niet altijd zo als je in Bridgemodus zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinusz schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:09:
[...]
wat ik qua Ziggo zie is dat je Hotspots weg zijn, maar is dat niet altijd zo als je in Bridgemodus zit?
Als je bij Ziggo Mobiel zat kreeg je daar ook een hotspot accounts bij en die is hij kwijt bij de overstap naar Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
jongetje schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:24:
[...]

Als je bij Ziggo Mobiel zat kreeg je daar ook een hotspot accounts bij en die is hij kwijt bij de overstap naar Vodafone.
Dus enige optie is geen bridgemodus gebruiken voor hem dan? Dan heb je toch ook standaard hotspots?

Gebruiken veel mensen dat trouwens? Ik heb het nog nooit gebruikt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinusz schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:26:
[...]
Dus enige optie is geen bridgemodus gebruiken voor hem dan? Dan heb je toch ook standaard hotspots?

Gebruiken veel mensen dat trouwens? Ik heb het nog nooit gebruikt eigenlijk.
Mijn ervaring is dat als je hem uit bridge haalt, de hotspot codes opslaat en hem weer in bridge zet je gewoon nog steeds van de hotspots gebruik kunt maken.

De mensen die ik ken die Ziggo hotspots gebruiken zijn kinderen met een mobiel maar zonder data abonnement en wat senioren die met hun prepaid telefoon hiermee regelmatig online kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Wederom een aantal berichten verwijderd. Persoonlijke snelheidsupgrades melden is en blijft offtopic en discussie daarover ook. Niet mee eens? Stuur dan gerust een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 07:46
Betreffende mijn 200/40 verhaal (ipv 500/40)

Ziggo meldt:
Het vreemde is dat het modem wel de juiste snelheid allemaal doorgeeft, ik ga dit eens uit voor je uitzetten.

En vervolgens:
Het lijkt er op dat de nieuwe bootfile niet op het modem geregistreerd staat, ik ga hier intern voor je achteraan.

Zeker weten doe ik het niet, ik check mijn snelheid niet iedere dag, maar vrijdag avond kreeg ik nieuwe inlog pagina op de webinterface van de TC7210, en merk ik dat ik maar 200/40 haal.
Lijkt mij daarmee samen te hangen toch?
MrDirect schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:53:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
MrDirect schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:04:
Betreffende mijn 200/40 verhaal (ipv 500/40)

Ziggo meldt:
Het vreemde is dat het modem wel de juiste snelheid allemaal doorgeeft, ik ga dit eens uit voor je uitzetten.

En vervolgens:
Het lijkt er op dat de nieuwe bootfile niet op het modem geregistreerd staat, ik ga hier intern voor je achteraan.

Zeker weten doe ik het niet, ik check mijn snelheid niet iedere dag, maar vrijdag avond kreeg ik nieuwe inlog pagina op de webinterface van de TC7210, en merk ik dat ik maar 200/40 haal.
Lijkt mij daarmee samen te hangen toch?

[...]
die Firmware draait mijn TC7210 al een poosje.. vooruitgang? hmm nee niet echt.. maar goed
haal hier gewoon 400/40 (in bridge welliswaar) maar goed hij kan het wel :-)

404 Signature not found

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:45

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Vulnerability melding voor de ConnectBox vanwege de DoS-gevoeligheid is eindelijk gepubliceerd: http://cve.mitre.org/cgi-bin/cvename.cgi?name=CVE-2017-15077

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Kanarie schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:21:
Vulnerability melding voor de ConnectBox vanwege de DoS-gevoeligheid is eindelijk gepubliceerd: http://cve.mitre.org/cgi-bin/cvename.cgi?name=CVE-2017-15077
Eindelijk :)

Heeft iemand al getest of deze DOS met een aantal PPS uit de jaren 90 zijn modem echt onbruikbaar maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

ANdrode schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:29:
[...]

Eindelijk :)

Heeft iemand al getest of deze DOS met een aantal PPS uit de jaren 90 zijn modem echt onbruikbaar maakt?
Doet het echt. Met een halve mbit word je verbinding al praktisch onbruikbaar, met 5 mbit ga je offline: https://i.imgur.com/lqPEPlb.gif

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:00
Ik krijg binnenkort een zakelijk abbonement van Ziggo, krijg je dan ook de ConnectBox of een andere modem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

japie06 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:33:
Ik krijg binnenkort een zakelijk abbonement van Ziggo, krijg je dan ook de ConnectBox of een andere modem?
Volgens mij krijg je dan een Hitron CGNv4. Ook met de brakke puma6 chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Kanarie schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:32:
[...]
Doet het echt. Met een halve mbit word je verbinding al praktisch onbruikbaar, met 5 mbit ga je offline: https://i.imgur.com/lqPEPlb.gif
Wat een grap. En we weten zeker niet of het unicast verkeer moet zijn?

* ANdrode weet ook niet of de connectbox broadcast verkeer in zijn coax segment filtert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

ANdrode schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:48:
[...]

Wat een grap. En we weten zeker niet of het unicast verkeer moet zijn?

* ANdrode weet ook niet of de connectbox broadcast verkeer in zijn coax segment filtert :+
Ik hoop dat coax segment verkeer gefilterd word in het coax stuk van de ConnectBox en dus niet eens terecht komt in de brakke IP stack beheerd door de puma 6 chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Kanarie schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:25:
[...]
Ik hoop dat coax segment verkeer gefilterd word in het coax stuk van de ConnectBox en dus niet eens terecht komt in de brakke IP stack beheerd door de puma 6 chip.
In bridge kwam bijna alles er doorheen (downstream). Je ziet bijvoorbeeld alle DHCP responses inclusief hun tftp configuratie URL. Upstream was er wel enige filtering. Het was niet triviaal mogelijk om met een pc achter de router via tftp een config file te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

maontje schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:38:
[...]
Cisco EPC3928 heeft een max downlaod snelheid van 200Mbit.
Even ziggo bellen sturen ze een nieuw modem op
Een 8 kanaal downstream modem zoals de EPC3928 haalt max ongeveer 320 a 330 mbit. Maar omdat je data maar over die 8 kanalen verdeeld wordt kan je best snel tegen de limiet lopen als het in jouw wijk wat drukker is. Een 16 of meer kanalen modem is wel aan te bevelen voor snelheiden boven de 250mbit.
Helaas krijg je dan de Connectbox bij Ziggo, de Technicolor 7210 zou het beste alternatief zijn, maar die wordt volgens mij niet meer nieuw geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Tijd dat je een eigen modem KAN gebruiken bij Ziggo..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:44

rally

Deyterra Consultancy

SMSfreakie schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:32:
Tijd dat je een eigen modem KAN gebruiken bij Ziggo..
Welke zou jij dan gebruiken?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
rally schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:20:
[...]

Welke zou jij dan gebruiken?
AVM heeft er iig wel een leuke

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
japie06 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:33:
Heb je het MKB/Pro abbo met vaste 5IP adressen genomen? Anders krijg je een ConnectBox denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Zakelijk pro abo komt met een Hitron Puma6 modem, is niets beter dan een connectbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
_JGC_ schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:49:
Zakelijk pro abo komt met een Hitron Puma6 modem, is niets beter dan een connectbox.
Zakelijk Pro is in fZiggo toch meestal met een Cisco 3940 :) Maar goed, dat is misschien constant weer een ander verhaal. Zakelijk (normaal) is connectbox (of als je heeeel veel geluk hebt een TC7210 :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

maontje schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:38:
[...]
Cisco EPC3928 heeft een max download snelheid van 200Mbit.
Pertinent onjuist. Mogelijk loop je onder sommige omstandigheden sneller tegen zijn beperkingen aan maar het hoeft niet altijd het geval te zijn. 250/25 continue stabiel in mijn omgeving, zoals voorheen 200/20 ook nooit een probleem is geweest voor ons.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 09-10-2017 22:42 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
tcviper schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:00:
[...]

Zakelijk Pro is in fZiggo toch meestal met een Cisco 3940 :) Maar goed, dat is misschien constant weer een ander verhaal. Zakelijk (normaal) is connectbox (of als je heeeel veel geluk hebt een TC7210 :P).
Zou kunnen, heb een zakelijk pro klant in Groningen met de door jou genoemde Cisco en een klant in Drachten met een Hitron.

Ik ga binnenkort hier het netwerk en dergelijke aanpakken, daarna upgrade naar abo hoger of overstappen op zakelijk. Heb nog een oude cisco EPC3212, ga kijken of ik die kan behouden. Nee die gaat niet de volle snelheid halen als het druk is, maar het gaat mij vooral om de hogere upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:38
Ik ben sinds kort verhuisd en ik ben er gisteren pas aan toe gekomen om het een en ander aan te sluiten.
Zo heb ik mijn Horizon box aangesloten, maar geven slechts enkele zenders beeld, en dat is dan heel haperend en meer zwart dan vloeiend. Als ik kijk bij de diagnostiek instellingen is het signaal zwak.
Op de slaapkamer draait een Humax en die heeft geen kuren, maar de Horizon box is natuurlijk een gevoelige jongen. Hieronder mijn mooie Paint skills van de situatie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Lqgx7u6.png
Als TV splitter maak ik gebruik van een Hirschmann VFC 0421 die retourgeschikt is.
Ik weet niet exact hoeveel kabel er vanuit de meterkast gaat naar de woonkamer, maar ik heb het idee dat het niet overdreven veel is. Wat kan hier het issue zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
_JGC_ schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:55:
[...]

Zou kunnen, heb een zakelijk pro klant in Groningen met de door jou genoemde Cisco en een klant in Drachten met een Hitron.

Ik ga binnenkort hier het netwerk en dergelijke aanpakken, daarna upgrade naar abo hoger of overstappen op zakelijk. Heb nog een oude cisco EPC3212, ga kijken of ik die kan behouden. Nee die gaat niet de volle snelheid halen als het druk is, maar het gaat mij vooral om de hogere upload.
Als je boven de 200 gaat kun je denk ik die 3212 niet meer gebruiken, sowieso bij overstappen naar Connect Zakelijk of Zakelijk Pro krijg je nu altijd een nieuw modem. Had liever dat ze bij alle zakelijke klanten uberhaupt een puur modem zouden leveren (3940 was prima).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
vinom schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:53:
Ik ben sinds kort verhuisd en ik ben er gisteren pas aan toe gekomen om het een en ander aan te sluiten.
Zo heb ik mijn Horizon box aangesloten, maar geven slechts enkele zenders beeld, en dat is dan heel haperend en meer zwart dan vloeiend. Als ik kijk bij de diagnostiek instellingen is het signaal zwak.
Op de slaapkamer draait een Humax en die heeft geen kuren, maar de Horizon box is natuurlijk een gevoelige jongen. Hieronder mijn mooie Paint skills van de situatie:
[afbeelding]
Als TV splitter maak ik gebruik van een Hirschmann VFC 0421 die retourgeschikt is.
Ik weet niet exact hoeveel kabel er vanuit de meterkast gaat naar de woonkamer, maar ik heb het idee dat het niet overdreven veel is. Wat kan hier het issue zijn?
Het kan een slechts kabel zijn, connectoren die niet goed geïnstalleerd zijn, AOP dat niet geaard is, de wandcontactdoos in de woonkamer kan niet goed zijn. Er zijn heel veel factoren waarom een Horizon niet goed kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@MediaZoo Ik ga het allemaal eens nalopen al ben ik er haast zeker van dat AOP geaard is, aangezien de monteur zelf AOP heeft verlegd van de woonkamer naar de meterkast en alles heeft getest. Hij wilde ook de TV testen voor mij, maarja zover was ik er toen nog niet mee. Mijn eerste gedachte gaat uit naar naar de connectoren die misschien niet goed erop zitten, aangezien we zelf die kabel hebben getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
vinom schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:26:
@MediaZoo Ik ga het allemaal eens nalopen al ben ik er haast zeker van dat AOP geaard is, aangezien de monteur zelf AOP heeft verlegd van de woonkamer naar de meterkast en alles heeft getest. Hij wilde ook de TV testen voor mij, maarja zover was ik er toen nog niet mee. Mijn eerste gedachte gaat uit naar naar de connectoren die misschien niet goed erop zitten, aangezien we zelf die kabel hebben getrokken.
Omdat een monteur het uitvoerd wilt nog niet zeggen dat de boel geaard is ;) denk zelfs dat het niet eens op hun lijstje staat om uit te voeren.
Je hebt zelf de kabels getrokken en de connectors erop gezet?
Wat voor type kabel? Welke connectoren?

Overigens die splitter kan ook de boosdoener zijn, ook al is deze retourgeschikt. Hier hebben ze uiteindelijk (kosteloos) een splitter/versterker van 'Ziggo' er tussen gezet die de monteur bij had.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 10-10-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@Martinusz True that, daarom loop ik het ook nog allemaal na. Ik heb zelf niet de kabel getrokken en de connectoren geplaatst, maar iemand uit de familie. Ik ga vragen of hij er naar wil kijken. Type kabel en connectoren hou je dus nog van mij tegoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
Martinusz schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:49:
[...]

Omdat een monteur het uitvoerd wilt nog niet zeggen dat de boel geaard is ;) denk zelfs dat het niet eens op hun lijstje staat om uit te voeren.
Je hebt zelf de kabels getrokken en de connectors erop gezet?
Wat voor type kabel? Welke connectoren?

Overigens die splitter kan ook de boosdoener zijn, ook al is deze retourgeschikt. Hier hebben ze uiteindelijk (kosteloos) een splitter/versterker van 'Ziggo' er tussen gezet die de monteur bij had.
Het staat wel degelijk op het lijstje om uit te voeren. Het is zelfs een onderdeel bij de SECT certificering. Maaaaar ervaring leert dat uit gemak het niet wordt gedaan... Omdat "je het op de signaalmeter toch niet ziet".
vinom schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:15:
@Martinusz True that, daarom loop ik het ook nog allemaal na. Ik heb zelf niet de kabel getrokken en de connectoren geplaatst, maar iemand uit de familie. Ik ga vragen of hij er naar wil kijken. Type kabel en connectoren hou je dus nog van mij tegoed.
Weet hij ook wat hij doet? Of neemt ie aan de hij denkt het te kunnen?

Ik ken teveel "handige" familie leden die niet weten hoe het moet, maar het wel doen... Je kunt ook even foto's plaatsen van kabel (opdruk), connector zowel van buiten op de kabel als naar binnen fotograferen bij de kern.

Alvast vooruit, als iemand onderstaande connector op de kabel schroeft kun je al zien dat hij niet voor kwaliteit gaat. Die connectoren zijn absoluut niet aan te raden.

Afbeeldingslocatie: https://www.coaxkabelwinkel.nl/wp-content/uploads/2015/05/schroef-f-connector.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door MediaZoo op 10-10-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
vinom schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:15:
Je zou iets van deze connectoren moeten hebben, in ieder geval zeker niet deze.
MediaZoo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:15:
[...]

Het staat wel degelijk op het lijstje om uit te voeren. Het is zelfs een onderdeel bij de SECT certificering. Maaaaar ervaring leert dat uit gemak het niet wordt gedaan... Omdat "je het op de signaalmeter toch niet ziet".
Bij mij hadden ze het in ieder geval nooit gecheckt, 4 monteurs :P

[ Voor 23% gewijzigd door Martinusz op 10-10-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Martinusz schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:20:

[...]

Bij mij hadden ze het in ieder geval nooit gecheckt, 4 monteurs :P
Dit zegt veel over de kwaliteit van de monteurs... Het is basic CAI dat je je mantel met aarde moet verbinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
MediaZoo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:15:
[...]

[...]

Weet hij ook wat hij doet? Of neemt ie aan de hij denkt het te kunnen?
Ik ken teveel "handige" familie leden die niet weten hoe het moet, maar het wel doen... Je kunt ook even foto's plaatsen van kabel (opdruk), connector zowel van buiten op de kabel als naar binnen fotograferen bij de kern.

Alvast vooruit, als iemand onderstaande connector op de kabel schroeft kun je al zien dat hij niet voor kwaliteit gaat. Die connectoren zijn absoluut niet aan te raden.

[afbeelding]
Hij weet wel wat ie doet. Die naar de slaapkamer werkt bijvoorbeeld wel helemaal goed en die is ook zelf getrokken, etc. Ik zal vanavond eens kijken.
Martinusz schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:20:
[...]

Je zou iets van deze connectoren moeten hebben, in ieder geval zeker niet deze.
Dat stukje zit goed, want die kabel leverde Ziggo toentertijd zelf mee om hem van de WCD aan de Horizon Box te koppelen en die gebruik ik nu weer. Ziet er ook zo uit. Ook in de meterkast zit die connector.

Edit: dit is een foto van de situatie, maar nu loopt er dan een extra kabel naar boven en een splitter ertussen. Klik
Edit2: Ik zie dat ik ook nog een foto had van de situatie met splitter: Klik

[ Voor 7% gewijzigd door vinom op 10-10-2017 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
vinom schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:00:
[...]

Hij weet wel wat ie doet. Die naar de slaapkamer werkt bijvoorbeeld wel helemaal goed en die is ook zelf getrokken, etc. Ik zal vanavond eens kijken.

[...]

Dat stukje zit goed, want die kabel leverde Ziggo toentertijd zelf mee om hem van de WCD aan de Horizon Box te koppelen en die gebruik ik nu weer. Ziet er ook zo uit.
Een Humax is geen Horizon en visa versa. Het zijn compleet verschillende apparaten die compleet andere eisen stellen aan de binnenhuis bekabeling. Waar een Humax prima functioneert kan een Horizon de grootste ellende geven. 1 misstap in je installatie en de Horizon begint te haperen en als je niet weet waar je moet zoeken kun je heel lang gaan zoeken.

En zelf getrokken? In teveel situaties is voor de verkeerde materialen gekozen als er zelf kabels getrokken zijn. Ervaring leert dat het vaak de mensen zijn "die weten wat ze doen" die de grootste ellende aanleggen. Ik zeg niet dat het in deze situatie zo is maar neem het wel mee in de diagnose. Dit is namelijk één van de grootste ergernissen onder CAI monteurs.
Edit: dit is een foto van de situatie, maar nu loopt er dan een extra kabel naar boven en een splitter ertussen. Klik
Edit2: Ik zie dat ik ook nog een foto had van de situatie met splitter: Klik
Op foto 2 laat je gelijk het probleem ziet. Die F-connectoren die je daar gebruikt zijn zo lek als een mandje. Ze laten signaal eenvoudig door naar de antennedraad. Daarnaast maken ze zeer slecht contact met de massa van de coaxkabel of zelfs nog erger draait deze kapot in de connector. Ook geven ze bakken ellende als je ze onvoldoende aangedraaid hebt en dus het dielektrikum niet doorloopt tot het metalen vlak in het koppel gedeelte. Iemand die dit nog durft te installeren laat duidelijk zien dat ie niet weet wat hij doet.

[ Voor 25% gewijzigd door MediaZoo op 10-10-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MediaZoo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:28:
[...]

Dit zegt veel over de kwaliteit van de monteurs... Het is basic CAI dat je je mantel met aarde moet verbinden...
Beetje offtopic, maar hoe doe je dat wanneer er geen randaarde aanwezig is? Ik weet dat de waterleidingmethode niet verstandig is (dat doe ik dan ook niet), maar andere opties zijn er niet. Althans, niet in de buurt bij waar de boel het huis binnenkomt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Raven schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:32:
[...]

Beetje offtopic, maar hoe doe je dat wanneer er geen randaarde aanwezig is? Ik weet dat de waterleidingmethode niet verstandig is (dat doe ik dan ook niet), maar andere opties zijn er niet. Althans, niet in de buurt bij waar de boel het huis binnenkomt.
Er zijn 3 methoden van aarden.

1: Dubbel galvanisch gescheiden AOP in de meterkast en massa maken op aardpen.
2: Dubbel galvanisch gescheiden AOP in de woonkamer en massa op AOP doorverbinden waarmee je hem enkelgalvanisch gescheiden maakt. EV's en GV's zijn altijd geaard met aardpen en via die weg aard je.
3: Enkel galvanisch gescheiden in woonkamer. Massa is al door verbonden en wordt hier ook weer doorverbonden met de aardpen in de EV of GV.

De Braun Telecom AOP's zijn er daarom in 2 uitvoeringen. 1 Voor meterkast en 1 voor de woonekamer.
DIO-01 is een dubbel galvanisch gescheiden AOP die je d.m.v. 1 schroefje enkel galvanisch gescheiden kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
MediaZoo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:07: [...]
Op foto 2 laat je gelijk het probleem ziet. Die F-connectoren die je daar gebruikt zijn zo lek als een mandje. Ze laten signaal eenvoudig door naar de antennedraad. Daarnaast maken ze zeer slecht contact met de massa van de coaxkabel of zelfs nog erger draait deze kapot in de connector. Ook geven ze bakken ellende als je ze onvoldoende aangedraaid hebt en dus het dielektrikum niet doorloopt tot het metalen vlak in het koppel gedeelte. Iemand die dit nog durft te installeren laat duidelijk zien dat ie niet weet wat hij doet.
Duidelijk. Dus alledrie de F-connectoren vervangen voor dit zou moeten volstaan? In onze vorige huis zat het overigens ook op de 'foute' manier gemonteerd en daar werkte het wel prima. Dus je zou zeggen als je de F-connectoren goed erop zet dat het mogelijk wel goed gaat werken, maar gezien jouw argumenten dit niet aan te raden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
vinom schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:50:
[...]

Duidelijk. Dus alledrie de F-connectoren vervangen voor dit zou moeten volstaan? In onze vorige huis zat het overigens ook op de 'foute' manier gemonteerd en daar werkte het wel prima. Dus je zou zeggen als je de F-connectoren goed erop zet dat het mogelijk wel goed gaat werken, maar gezien jouw argumenten dit niet aan te raden is.
Een IEC connector gaat niet op een F-connector passen.

Het gaat om het type f-connector wat gebruikt niet is de f-connector verbinding op zich. Een f-connector verbinding is de stabielste die je kunt creëren. Maar de connectoren die je op de kabel schroef slopen je kabel en zijn zo lek als een mandje. Wil je goede F-connectoren gebruik dan minimaal een Hirschmann POFC070 maar liever een Hirschmann QFC 5 of QFA 5. Heb je het gereedschap om een connector op de kabel te persen heeft dat een nog grotere voorkeur maar dat is meer voor de pro. Het gereedschap hiervoor loopt al snel op tot meer dan 50 euro...

Dat het ergens anders wel werkt en hier niet zegt niets. Dat is het zelfde argument als op een snelweg mag en kan ik 130 terwijl het karrespoor mij dat echt niet laat doen. Terwijl het alle 2 wegen zijn. Er zijn teveel factoren die per locatie verschillen die bepalen of iets wel of niet werkt. Radio signalen doen rare dingen en zijn lang niet altijd overal (even sterk) aanwezig.

Zo kan een 4G mast boven op je huis geen problemen geven terwijl met slechte kabels terwijl die een 4G mast op de zelfde frequentie 400 meter verder wel storing veroorzaakt. OF heb je in huis A prima ontvangst met digitenne terwijl in huis B je een richtantenne op het dak nodig hebt om goed beeld te krijgen. Daarbij is het inkomende signaal in geen enkele situatie het zelfde. Waar in huis A prima 4 apparaten aangesloten kunnen worden kunnen in huis B maar 2 apparaten aangesloten worden zonder problemen. Elke aansluiting is anders. Daarom werkt Ziggo ook met gemiddelden als max. 10 meter en een versterker bij meer dan 2 apparaten. Om problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 19:21

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

dutchnltweaker schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:35:
Sinds dat ziggo had aangekondigd de snelheden te verhogen (wat bij mij ook is gebeurt), zijn de snelheden waar die eerst stabiel waren nu elke keer anders..

De upload snelheid haal ik met gemak, maar de download blijft steken op een snelheid van 130, 140 of 150 Mbit/s, de 200 haalt het bij lange na niet (cisco 3928).
Exact dit dus. De eerste dagen na de verhoging strak op 200-202/20-21, nu al een heel aantal dagen kwakkelend op 120-152/20-21.Volgens de Ziggo Webcare heb ik een nieuw modem nodig..... zucht.
Pagina: 1 ... 52 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic