Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:07
Scrtz schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:40:
Regio Noord Limburg en ik heb ook nog mijn 150/15. Reboot van modem mag ook niet baten, heb een cisco modem in bridge

Meer mensen last van?
Heb geduld. De snelheidsverhoging wordt in fases uitgerold. Jouw CMTS is dus nog niet voorzien van de nieuwe profielen.

Zeuren, klagen, vragen, bellen, etc hebben geen zin. Afwachten is de enige optie.

Daarnaast:

Noord-Limburg is erg groot als Ziggo gebied en zegt dus totaal niets. Er zijn meerdere Cisco modems in omloop. Alleen een merk noemen zegt dus totaal niets.

En lees ook dit eens:
Let op:
Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe en mag achterwege gelaten worden. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing.

Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrtz schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:40:
Regio Noord Limburg en ik heb ook nog mijn 150/15. Reboot van modem mag ook niet baten, heb een cisco modem in bridge

Meer mensen last van?
Het is vanaf 2 oktober. Dus inderdaad geweon geduld hebben. Waarom überhaupt zo ongeduldig? Heb je de 50mbit echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hier regio Den Haag ook nog op 150/15 na reset Cisco 3928 modem (niet in bridge).

Zou het nog zin hebben om hem einde avond naar factory instellingen te resetten?
In het verleden hielp dit ook wel eens om dan 's nachts de laatste Firmware gepushed te krijgen.

Maar deze snelheidsverhoging lijkt me hier in principe onafhankelijk van of heeft de FW nog invloed :?
De FW is van juni 2012 uit mijn hoofd.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunfeld
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
sdk1985 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 03:38:
Wat betreft 2.4 Ghz: Dit is geen probleem dat is volkomen normaal. Sterker nog 60 Mbit is al vreselijk veel voor 2.4 GHz. Ik geloof niet dat ik met mijn R7000 boven de 45 Mbit uit kom zo lang ik niet direct onder de router sta...

WAt betreft 5 GHz:
Kijk eens met een app welke kanalen bezet zijn door de buren. Let er ook op de plaatsing van de modem (hoog, niet laag) en het feit dat 5 GHz niet goed door muren en deuren kan. Ik zou gewoon een access point aanvragen bij Ziggo. Kost iets van 50 euro. Die sluit je bedraad aan en daarmee heb je sterkte op de plek waar je het nodig hebt.
Dat is niet volkomen normaal, want 2.4GHz heeft een theoretische maximale snelheid van maximaal 150 megabit per seconde. Ja, het is theoretisch en 150 megabit kan je bijna nooit halen, maar je zou toch zeker mogen verwachten dat je minimaal 100 haalt. Volgens mij heb ik dat sowieso eerder voorbij zien komen in dit topic, dat anderen wel die snelheid halen op 2.4GHz.

5GHz heeft zoveel kanalen en staat op automatisch. Dan zou je toch denken dat hij de beste pakt? Bovendien is er volgens mij niemand die 5GHz heeft aanstaan bij ons in de buurt (buiten het feit dat 5GHz niet zoveel bereik heeft).

Ehh, ik test 5GHz draadloos terwijl ik letterlijk naast de router sta. Hoe kan een access point daar in helpen? misschien betere antennes, maar dan moet ik gaan lappen voor iets wat Ziggo gewoon op orde moet hebben. Het gaat dus niet om sterkte, maar om de snelheid die ik hoor te halen.
Spacecowboy schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:18:
Gisteren even gebeld. Ik zit nog op een van de oude pakketten (betaal momenteel €51,50 per maand voor kabel TV en internet), en volgens de dame die ik sprak geven ze daar geen korting (meer) op. Wat ik wel kon doen is overstappen op het nieuwe "Complete" pakket (€61 per maand), maar dan zou ik "gratis" een aantal extra zenders krijgen. Een andere optie was met mobiel overstappen naar Vodafone en op die manier extra korting krijgen.

Blijkbaar is het woord "korting" bij Ziggo niet bekend, want met dat nieuwe pakket ga ik 10 euro per maand MEER betalen. Ik blijf wel lekker bij dit pakket. Ook gewoon lekker per maand opzegbaar.

Nieuwe snelheid was gister direct beschikbaar na reset van modem, dat is dan weer wel netjes.
Met welke lijn heb je gebeld? Je moet het keuzemenu voor overstappen hebben.
beezjeh schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:46:
[...]

Een fatsoenlijke router gebruiken zoals een RT-AC68u, je modem in bridge modus laten zetten en je probleem is voor altijd opgelost zolang er geen storingen zijn :).

Helaas maar waar gratis apparatuur van internet providers moet je alleen gebruiken als bridge.

Gebruik zelf sinds dag 1 een eigen router en buiten storingen geen problemen gehad. Wanneer ik op volle snelheid download en mijn zoon gamed online dan hoor geen geklaag en aantal apparaten zijn tegenwoordig ook aanzienlijk veel hier ook nooit een probleem.
Het is van de zotte dat je 100+ moet neertikken voor een router, omdat die van Ziggo niet eens boven de 50 megabit komt..

Bovendien, zoals ik al zei: ik heb vaker gezien dat anderen wel gewoon mooie snelheden halen met de routers van Ziggo.. Heb dus ook geen zin om extra geld in te leggen voor iets wat Ziggo op orde moet hebben en wat dus ook kan (te zien aan wat anderen halen via Wi-Fi). En ja, ik snap ook wel dat het overkomt alsof ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar ik vind dit een beetje overkomen als: ach, gun het Ziggo toch. Het is niet hun fout. Laat ik meteen maar even 200 euro neertikken voor een AP waar Ziggo aan verdient, en een eigen router kopen zodat ik maandelijks nog voor m'n Ziggo-router betaal (zit 'stiekem' inbegrepen in de maandelijkse/jaarlijkse kosten) die eigenlijk niks doet behalve de verbinding doorgeven aan de 150 euro router :). Ik zal meteen even m'n hele spaarrekening overmaken naar Ziggo, die arme stakkers ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Grunfeld schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:58:
[...]
Dat is niet volkomen normaal, want 2.4GHz heeft een theoretische maximale snelheid van maximaal 150 megabit per seconde. Ja, het is theoretisch en 150 megabit kan je bijna nooit halen, maar je zou toch zeker mogen verwachten dat je minimaal 100 haalt. Volgens mij heb ik dat sowieso eerder voorbij zien komen in dit topic, dat anderen wel die snelheid halen op 2.4GHz.
In uitzonderlijke gevallen is er inderdaad prima 100Mbit te halen. Dit is dan wel alleen mogelijk zonder andere netwerken in de buurt. De magnetron, babyfoon, draadloze lampen, draadloze bel etc. werken over het algemeen ook op 2,4Ghz, dus dat zit elkaar allemaal in de weg.
5GHz heeft zoveel kanalen en staat op automatisch. Dan zou je toch denken dat hij de beste pakt? Bovendien is er volgens mij niemand die 5GHz heeft aanstaan bij ons in de buurt (buiten het feit dat 5GHz niet zoveel bereik heeft).
Dat zou je inderdaad wel verwachten, maar kijk eens met Google Play: Wifi Analyzer welke 5Ghz netwerken je allemaal in je omgeving hebt.

Ehh, ik test 5GHz draadloos terwijl ik letterlijk naast de router sta. [/]

Heb je dit met alle apparaten op 5Ghz?

De personen hier proberen je alleen maar te helpen en kunnen er weinig aan doen dat de verbinding niet werkt. Gefrustreerd raken op de users hier heeft dus geen zin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:40

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik zit met traagheid bij Ziggo, maar weet niet echt of het een algemeen probleem is of lokaal.

Waar wij al enkele maanden veel last van hebben is dat http-verkeer plotseling lijkt te hangen. Websites blijven maar draaien (Tweakers, Facebook, nu.nl, Dumpert app etc) zonder dat er echt voortgang in zit. Wanneer ik de Wi-Fi uit zet en overschakel naar 3G/4G laadt alles weer prima. Speedtest op dat moment laat niet echt een probleem zien.

Bij overschakelen naar Wi-Fi is het weer mis. Dichtbij de router of verder maakt geen verschil. Echter zijn er ook momenten dat het probleem zich niet voordoet, bijvoorbeeld een half uur of uur later. Ik twijfel of het aan mijn router ligt. Een kameraad welke voorheen ook Ziggo had, herkent het probleem en heeft het in zijn periode als Ziggo monteur ook wel meegemaakt maar kan niet verklaren wat het is. Reboot van het hele spul (vaak de kortste klap, als ik toch al bij de meterkast sta) verhelpt het probleem. Net al loopt het modem vol oid.

Setup:
Modem: Ubee EVW3200 in bridge
Router: Mikrotik RB951G-2HnD (Firmware 3.33, packages 6.40.3, IPv6 disabled)

[ Voor 8% gewijzigd door The Executer op 03-10-2017 13:07 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:51
The Executer schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:04:
Ik zit met traagheid bij Ziggo, maar weet niet echt of het een algemeen probleem is of lokaal.

Waar wij al enkele maanden veel last van hebben is dat http-verkeer plotseling lijkt te hangen. Websites blijven maar draaien (Tweakers, Facebook, nu.nl, Dumpert app etc) zonder dat er echt voortgang in zit. Wanneer ik de Wi-Fi uit zet en overschakel naar 3G/4G laadt alles weer prima. Speedtest op dat moment laat niet echt een probleem zien.

Bij overschakelen naar Wi-Fi is het weer mis. Dichtbij de router of verder maakt geen verschil. Echter zijn er ook momenten dat het probleem zich niet voordoet, bijvoorbeeld een half uur of uur later. Ik twijfel of het aan mijn router ligt. Een kameraad welke voorheen ook Ziggo had, herkent het probleem en heeft het in zijn periode als Ziggo monteur ook wel meegemaakt maar kan niet verklaren wat het is. Reboot van het hele spul (vaak de kortste klap, als ik toch al bij de meterkast sta) verhelpt het probleem. Net al loopt het modem vol oid.

Setup:
Heb je al de Google DNS servers (8.8.8.8 en 8.8.4.4) gebruikt? Stel dit eens in op je laptop als test, en dan evt in je DHCP settings op je Mikrotik.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

The Executer schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:04:

Setup:
Al even bedraad getest? Dan kan je even uitsluiten of het probleem bij jou zit (wifi) of juist bij Ziggo.

In mijn optiek is wifi leuk als nice to have voor tablets en telefoons, maar als je serieus wil (net)werken is bedraad gewoon verreweg de beste optie.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Laatst online: 06:40

The Executer

Lekker belangrijk!

daxy schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:25:
[...]

Heb je al de Google DNS servers (8.8.8.8 en 8.8.4.4) gebruikt? Stel dit eens in op je laptop als test, en dan evt in je DHCP settings op je Mikrotik.
Ik heb langere tijd met de Google DNS erbij gewerkt (Via de Mikrotik), maar kon (voor zover ik mij kan herinneren) geen verschil merken.
Spacecowboy schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:28:
[...]

Al even bedraad getest? Dan kan je even uitsluiten of het probleem bij jou zit (wifi) of juist bij Ziggo.

In mijn optiek is wifi leuk als nice to have voor tablets en telefoons, maar als je serieus wil (net)werken is bedraad gewoon verreweg de beste optie.
Bedraad nog niet getest. Probleem treed vaker in de avond op, en op dat moment heb ik geen bedrade pc bij de hand. Zal even een kabel uitleggen naar de pc. Probleem is een beetje: Vaak blijft de pagina 1 a 2 minuten laden, waarna alles weer naar behoren lijkt te werken. Soms gebeurt het 1 a 2 keer op een avond, soms totaal niet. Dit maakt het ook lastig trouble shooten: Tegen de tijd dat ik de pc opgestart heb, laadt alles weer normaal.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:26

SebasFM

BOFH

outlandos schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:44:
[...]

Laat je even weten hoe dat is afgelopen? En zit je niet minstens 12 maanden vast aan je abo?
Net gechat via de Ziggo Zakelijk portal (dus niet via consumenten chat). Daar met een medewerker gechat die meteen al aangaf dat het geen enkel probleem was om als particulier een ZZP abonnement af te sluiten. Via de chat is nu geregeld dat mijn vaste telefoon komt te vervallen, en ik het 250/40 abonnement afneem met TV start, voor totaal 50 euro per maand ex BTW.

De eerste twee maanden krijg ik 50% korting omdat ik meteen een jaarabonnement afneem. Geen drie maanden korting, omdat ik geen nieuwe klant ben maar van particulier over stap. Nadien krijg je de mogelijkheid om het transscript van de chat naar je mailbox toegestuurd te krijgen. Tot dusver een positieve ervaring. En dan ga ik in mijn geval voor 50 cent per maand meer van 200/20 naar 250/40. >:)

P.S. Ik vind het niet erg om er een jaar aan vast te zitten. ADSL komt bij mij 's avonds niet boven de 13 Mbps uit.

[ Voor 5% gewijzigd door SebasFM op 03-10-2017 14:39 . Reden: toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Laatst online: 18-09 16:53
Zie net dat de zakelijke verbinding 250/40, 54.45 euro incl btw per maand is en je "geen tv" kunt aanvinken.
Naar mijn weten kunnen ze het analoge signaal er toch niet uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 11:26

SebasFM

BOFH

Als je in eerste instantie Alles in 1 zakelijk aan klikt, krijg je de optie om TV aan te zetten, vanaf 5 euro per maand ex BTW. Ik krijg die mogelijkheid op deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:45
Bij "geen tv" krijg je geen mediabox, ci+ module of smartcard en kan je alleen de ongecodeerde digitale sd zenders en analoog kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:06
Beetje Offtopic, maar wellicht nuttig voor anderen.

Zojuist er achter gekomen dat de Ookla app iets raars doet.
Vanmorgen de update naar 200/20Mbps op de modem gekregen.

Speedtest van de Ookla website geeft op de pc 212/22 Mbps

Speedtest van de Ookla App geeft 45/20Mbps ( op alle servers ) en was voorheen 150/15

Speedtest van de Ookla website op mijn s8+ geeft 200/20 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 18:45
_JGC_ schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:31:
Bij "geen tv" krijg je geen mediabox, ci+ module of smartcard en kan je alleen de ongecodeerde digitale sd zenders en analoog kijken.
Nee, NPO1,2 en 3 krijg je ook in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:39

zeroday

There is no alternative!

meesje schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:50:
[...]

Het is vanaf 2 oktober. Dus inderdaad geweon geduld hebben. Waarom überhaupt zo ongeduldig? Heb je de 50mbit echt nodig?
Even de connectbox erbij gepakt:

DHCP Renew - lease parameters tftp file-internet200_20_v4-sip.bin modified;CM-MAC=xx:5c:44:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:17:10:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

ik zie dus wel een tftp file request in de DHCP renew, maar de 200_20_v4.sip.bin zie ik nog niet als firmware ingeladen in de connectbox. (die staat nog op de 150.xxx.bin Straks thuis het ding even uit en aan zetten en zien wat er gebeurd.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeroday schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:57:
[...]

Even de connectbox erbij gepakt:

DHCP Renew - lease parameters tftp file-internet200_20_v4-sip.bin modified;CM-MAC=xx:5c:44:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:17:10:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

ik zie dus wel een tftp file request in de DHCP renew, maar de 200_20_v4.sip.bin zie ik nog niet als firmware ingeladen in de connectbox. (die staat nog op de 150.xxx.bin Straks thuis het ding even uit en aan zetten en zien wat er gebeurd.
Ja, en? Het lijkt hier soms wel een kleuterklas. Heb toch gewoon geduld. En wat voor toegevoegde waarde heeft om te zeggen dat je wel/niet van 150 naar 200 bent gegaan. Plaats toch zinvolle berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Help!!!! schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:51:
Hier regio Den Haag ook nog op 150/15 na reset Cisco 3928 modem (niet in bridge).

Zou het nog zin hebben om hem einde avond naar factory instellingen te resetten?
In het verleden hielp dit ook wel eens om dan 's nachts de laatste Firmware gepushed te krijgen.

Maar deze snelheidsverhoging lijkt me hier in principe onafhankelijk van of heeft de FW nog invloed :?
De FW is van juni 2012 uit mijn hoofd.
FW is bij mij op de 3928: Firmware Build Time: Jun 12 12:43:43 2015, en ik verwacht dat deze bij jou hetzelfde zal zijn? De 3928 (in Bridge) kan de verhoging naar 250/25 (gelukkig) probleemloos aan zoals het zich laat aanzien, alles kan blijven zoals het nu is v.w.b. hardware-setup. d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
volgens de webcare zit er inderdaad een foutje mbt wifi ledje ism bridge in de TC7210.. maar de wifi chip schijnt wel uit te staan... afijn het zal :D

en ze wouden me meteen ook een CB aansmeren.. toch maar voor bedankt ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
Heeft het zin om bij upgrade van je pakket ZZP 60/10 -> ZP 180/30 om korting te vragen als je die een half jaar geleden al hebt gehad bij verlengen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:39

zeroday

There is no alternative!

meesje schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:09:
[...]

Ja, en? Het lijkt hier soms wel een kleuterklas. Heb toch gewoon geduld. En wat voor toegevoegde waarde heeft om te zeggen dat je wel/niet van 150 naar 200 bent gegaan. Plaats toch zinvolle berichten.
wat vind je nu zelf van je eigen bericht?

Mij ging het om de techniek van de update vandaar ook mijn info uit de log.

Dat ik zelf wel of niet over ben (helemaal niet interessant).

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeroday schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:31:
[...]

wat vind je nu zelf van je eigen bericht?

Dat ik zelf wel of niet over ben (helemaal niet interessant).
Maar je reageert toch op mijn reactie (vanaf 2 okt). Had je dan niet beter een aparte reactie kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-08 18:49

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Aanhangend op de mod reactie en snelheidsverhoging, raad ik aan om dat in dit topic te zetten:

https://community.ziggo.n...d-is-verhoogd-topic-21444

Hierin is het "allowed" ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

SupaHotFire schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:38:
Aanhangend op de mod reactie en snelheidsverhoging, raad ik aan om dat in dit topic te zetten:

https://community.ziggo.n...d-is-verhoogd-topic-21444

Hierin is het "allowed" ;)
Een soortgelijk topic op tweakers zou een verademing zijn

Oh kijk: Verwijderd in "Ziggo: Heeft u de snelheidsverhoging per 02-10 al?"

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2017 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:31:
[...]

De techniek erachter?! Wat een kwatsch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-08 18:49

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Dat kan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTserver
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 12:23
Heeft iemand in de omgeving van Rotterdam ook last van buffering bij het kijken van YouTube? Ik heb dit probleem sinds 2 dagen.

Netflix perfect, dailymotion ook perfect. Alleen YouTube om de 5 sec een buffer van 4 sec bij full HD. Bij het bekijken van 480p gaat wel goed.

Mijn snelheid is (gemeten met ziggo speedtest) 150/20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 09:12
Gebruik je de DNS servers van Ziggo zelf? Kijk anders of het met Google DNS servers beter gaat.

[ Voor 71% gewijzigd door Armo op 03-10-2017 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
NTserver schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:17:
Heeft iemand in de omgeving van Rotterdam ook last van buffering bij het kijken van YouTube? Ik heb dit probleem sinds 2 dagen.

Netflix perfect, dailymotion ook perfect. Alleen YouTube om de 5 sec een buffer van 4 sec bij full HD. Bij het bekijken van 480p gaat wel goed.

Mijn snelheid is (gemeten met ziggo speedtest) 150/20.
Kan je misschien een VPN gebruiken om te kijken of het dan wel zonder bufferen werkt?

Het verkeer van Ziggo neemt sinds kort iets andere routes. Dat kan ook voor drukte zorgen. De snelheidsverhoging zorgt vrijwel niet voor extra belasting op het netwerk. Je gaat er namelijk niet meer van downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTserver
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 12:23
Armo schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:01:
Gebruik je de DNS servers van Ziggo zelf? Kijk anders of het met Google DNS servers beter gaat.
Ik gebruik al een andere DNS, die van google, ik heb ook andere geprobeerd.
ANdrode schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:23:
[...]

Kan je misschien een VPN gebruiken om te kijken of het dan wel zonder bufferen werkt?

Het verkeer van Ziggo neemt sinds kort iets andere routes. Dat kan ook voor drukte zorgen. De snelheidsverhoging zorgt vrijwel niet voor extra belasting op het netwerk. Je gaat er namelijk niet meer van downloaden.
Mijn snelheid was altijd strak 150/15 sinds gisteren is het 155/20 bij mij is allen de upload omhoog gegaan :P (Maakt niet veel uit download upload voor mij) wat wel vervelend is dat YouTube te veel buffert ;)

Met VPN gaat het wel goed.

Misschien zijn ze met iets bezig hier, afgelopen tijd lag om de ene dag hier het internet eruit (afgelopen paar dagen niet meer). Ik wacht gewoon nog een paar dagen af anders ga ik wel even bellen met ziggo misschien kunnen zij iets zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
NTserver schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:23:
[...]
Met VPN gaat het wel goed.

Misschien zijn ze met iets bezig hier, afgelopen tijd lag om de ene dag hier het internet eruit (afgelopen paar dagen niet meer). Ik wacht gewoon nog een paar dagen af anders ga ik wel even bellen met ziggo misschien kunnen zij iets zien.
Als het met VPN wel werkt zonder te bufferen dan ligt het aan de verbinding tussen jouw PC en YouTube.

Een deel van het verkeer van Ziggo loopt sinds 1-10 via andere routes. Dat zou in mijn ogen een simpelere verklaring zijn dan overbelasting op andere punten in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ANdrode schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:27:
heb jij recente overzichten van welke devices er in het netwerk zitten?
Dergelijke overzichten plaats ik in het EuroDOCSIS topic. Zie bijvoorbeeld dit laatste overzicht van de modems in Haarlem (voormalig UPC):
ArChie in "[EuroDOCSIS] Capaciteit monitoren met een DVB-C PC-TV tuner"

Of deze post voor de modems in mijn coaxsegment (voormalig Ziggo):
ArChie in "[EuroDOCSIS] Capaciteit monitoren met een DVB-C PC-TV tuner"
En kan je met Linux ook data aanleveren? Dan zou ik dat namelijk wel willen proberen.
Het schijnt te kunnen, maar ik heb geen idee hoe aangezien ik zelf geen Linux DVB configuratie heb en nog niemand bereid heb gevonden om daar een soort van handleiding voor te schrijven die ik in het topic zou kunnen plaatsen. Het enige wat ik zelf heb weten te vinden is dat er wat standaard Linux DVB tools zijn waarmee je de DVB tuner kan testen en mogelijk wat opnemen, maar zoals gezegd geen configuratie waarmee ik dat zelf eens uit zou kunnen proberen:
https://www.linuxtv.org/w...p/Testing_your_DVB_device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 06:58
Haal op dit moment met de Cisco EPC 3928 (downloadsnelheid tot 200 Mbit/s mogelijk) Modem maar heb wel een externe router de sitecom x8 ac1750.
Snelheden die ik haal zijn 20Mbits upload en download tussen de 150 en 170, dit terwijl mijn abonnement 150/15 wel altijd kreeg maar nu het omgezet is naar 200/20 niet....

Kan de modem een bottle neck zijn, of komt het pas de 2e dag van de omzetting is?

Update: zie dat meer mensen hier last van hebben... :/

[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 03-10-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchnltweaker schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:52:
yep, dit gaat allemaal niet lekker. Ik houd maar vast aan de 150mbit die ik eerst had, soms haal ik meer, maar ach, 150 was al prima. Ik heb tot op heden geen 200 gehaald. De komende dagen werk ik thuis, zal eens zien hoe het overdag is, maar ach, het boeit me weinig. Had liever wat gratis zenders ofzo gehad ipv deze upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dutchnltweaker schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:52:
Haal op dit moment met de Cisco EPC 3928 (downloadsnelheid tot 200 Mbit/s mogelijk) Modem maar heb wel een externe router de sitecom x8 ac1750.
Snelheden die ik haal zijn 20Mbits upload en download tussen de 150 en 170, dit terwijl mijn abonnement 150/15 wel altijd kreeg maar nu het omgezet is naar 200/20 niet....

Kan de modem een bottle neck zijn, of komt het pas de 2e dag van de omzetting is?

Het modem hoeft niet perse de bottleneck te zijn, maar het ene Ziggo gebied is het andere niet, dus de ervaringen met dit modem kunnen nogal eens verschillen. 200/20 is hier nooit een probleem geweest vanaf het moment deze snelheid beschikbaar kwam.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Cisco EPC3928 is een modem met 8 downstream en 4 upstream kanalen. De connectbox doet 16 en 8 kanalen, kan dus veel meer spreiden over de beschikbare bandbreedte in een segment.
Als jij net op die 8 downstreams zit die druk zijn zal je met een oud modem eerder tegen de overboeking aanlopen dan met een nieuw modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
_JGC_ schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:43:
Cisco EPC3928 is een modem met 8 downstream en 4 upstream kanalen. De connectbox doet 16 en 8 kanalen, kan dus veel meer spreiden over de beschikbare bandbreedte in een segment.
Als jij net op die 8 downstreams zit die druk zijn zal je met een oud modem eerder tegen de overboeking aanlopen dan met een nieuw modem.
Ah oké, persoonlijk nooit last van gehad toen ik 150/15 had, kon namelijk altijd die snelheid halen... lijkt me raar dat dit bij 50Mbits meer opeens niet meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
hardware-lover schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:10:
[...]

FW is bij mij op de 3928: Firmware Build Time: Jun 12 12:43:43 2015, en ik verwacht dat deze bij jou hetzelfde zal zijn? De 3928 (in Bridge) kan de verhoging naar 250/25 (gelukkig) probleemloos aan zoals het zich laat aanzien, alles kan blijven zoals het nu is v.w.b. hardware-setup. d:)b
Hoe kan je de software van je modem checken? Inloggen in je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

dutchnltweaker schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 07:01:
[...]

Hoe kan je de software van je modem checken? Inloggen in je modem?
Ja inloggen bij modem. Staat dacht ik ergens onder status. Bij mij is de firmware op de 3928 het zelfde. Dateert van 12 juni 2015.

Heb de upgrade ook niet gekregen maar in mijn Ziggo account staat het wel al.

Zal wel goedkomen.

Bij mij is het goedgekomen maar let op:
60sec modem uitzetten zoals Ziggo mailde is soms niet voldoende. Soms moet je je modem echt langer uitlaten staan, bijvoorbeeld 10 minuten of meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Help!!!! op 09-10-2017 12:21 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Help!!!! schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:27:
[...]

Ja inloggen bij modem. Staat dacht ik ergens onder status. Bij mij is de firmware op de 3928 het zelfde. Dateert van 12 juni 2015.

Heb de upgrade ook niet gekregen maar in mijn Ziggo account staat het wel al.

Zal wel goedkomen.
Ja heb het gevonden, mijn software dateert van 150612 wat dus 12 juni 2015 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Binnenkort maar eens zoeken naar de bottleneck in het netwerk van het ouderlijk huis. Zou het de Ziggo Ubee EVM 320B zijn of de TP-link TL-WDR4300 met OpenWRT of ligt er toch nog ergens een verkeerde netwerkkabel. 94Mbps down/15Mbps up is een beetje gek natuurlijk.

Overigens als het de modem is dan is het niet dat er een nieuwe modem komt. Dit is gewoon nog een modem ipv modem+router die dan weer in bridge mag waardoor je wifi-spots verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:16
Hier net het modem even van de prik gehaald en na het opstarten stond de snelheid netjes op 200/20
Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6677824747.png
Zoals je ziet geen enkel probleem om het ook te halen. PC zit direct met een kabel op de Connect Box, hardware versie 5.01.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

(jarig!)
Groentjuh schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:14:
Binnenkort maar eens zoeken naar de bottleneck in het netwerk van het ouderlijk huis. Zou het de Ziggo Ubee EVM 320B zijn of de TP-link TL-WDR4300 met OpenWRT of ligt er toch nog ergens een verkeerde netwerkkabel. 94Mbps down/15Mbps up is een beetje gek natuurlijk.

Overigens als het de modem is dan is het niet dat er een nieuwe modem komt. Dit is gewoon nog een modem ipv modem+router die dan weer in bridge mag waardoor je wifi-spots verliest.
Je zou 200/20 moeten hebbben?. De 94Mbit down doet mij denken aan een 100Mbit verbinding?. Netwerkkabel niet helemaal lekker?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
@Tortelli Het zou inderdaad 200/20 kunnen zijn, maar die modem is misschien nog niet herstart. 150/15 is dus waarschijnlijk nog de huidige maximale snelheid.

Ik heb 1Gbps tussen een desktop (hangt aan een TP-link TL-WDR4300 als AP) en de NAS (hangt aan de TP-link TL-WDR4300 router). Dat sluit de TP-link TL-WDR4300(AP), de kabel tussen beiden TP-link TL-WDR4300 en de kabel tussen de NAS en de TP-link TL-WDR4300(router) uit.

Dus dan blijven er 3 bottlenecks over: de Ziggo Ubee EVM 320B, de kabel tussen de Ziggo Ubee EVM 320B en de TP-link TL-WDR4300 of de TP-link TL-WDR4300 (doet NAT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:32
lol, sinds ik begin dit jaar weer van zakelijk 500/40 terug ben naar 300/30 zat ik te wachten op 400/40.
Maar heb het na meerdere keren resetten nog steeds niet, dus even telefonisch contact gehad en verteld die medewerker dat de TC7200 maar tot 300/30 gaat. 8)7

Vind het wel grappig aangezien ik destijds bij zakelijk 500/40 juist de TC7200 kreeg omdat het enige modem was dat die snelheid kon halen op dat moment. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Mixpower schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:57:
lol, sinds ik begin dit jaar weer van zakelijk 500/40 terug ben naar 300/30 zat ik te wachten op 400/40.
Maar heb het na meerdere keren resetten nog steeds niet, dus even telefonisch contact gehad en verteld die medewerker dat de TC7200 maar tot 300/30 gaat. 8)7

Vind het wel grappig aangezien ik destijds bij zakelijk 500/40 juist de TC7200 kreeg omdat het enige modem was dat die snelheid kon halen op dat moment. :+
Een TC7200 heeft 8 bonded downstreams. Aangezien een EuroDOCSIS 3.0 downstream 55Mbps is, kan een TC7200 maximaal 440Mbit. Je hebt er dus nooit 500 mee kunnen halen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
JackBol schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:01:
[...]

Een TC7200 heeft 8 bonded downstreams. Aangezien een EuroDOCSIS 3.0 downstream 55Mbps is, kan een TC7200 maximaal 440Mbit. Je hebt er dus nooit 500 mee kunnen halen.
Oh echt? Goh... knap dat ik dan 16 downstreams heb, en daarbij destijds 500/40. ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Mixpower schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:06:
[...]

Oh echt? Goh... knap dat ik dan 16 downstreams heb, en daarbij destijds 500/40. ;)
Dan heb je geen TC7200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Correctie TC7210. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Die doet wel 400/40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
dutchnltweaker schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 06:59:
[...]

Ah oké, persoonlijk nooit last van gehad toen ik 150/15 had, kon namelijk altijd die snelheid halen... lijkt me raar dat dit bij 50Mbits meer opeens niet meer kan.
Hoezo is dat raar?
De capaciteit is niet toegenomen, de overboeking wel. Die 50Mbit van alle snellere abonnees moet verdeeld worden over de beschikbare kanalen, als die daardoor verzadigd raken haal jij je 150Mbit ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Waarom blijft Ziggo dit aangeven over de Compal Connect Box: "De issues die bekend waren bij Ziggo met dit type modem zijn reeds verholpen met een software update, zoals ... dit eerder aangaf."
Ben echt nieuwsgierig naar de reden voor deze houding.

Het kan natuurlijk ook aan mij liggen maar bijvoorbeeld in Overwatch is het dacht ik niet de bedoeling dat Roadhog en/of Orisa rond kunnen blinken zoals Tracer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Omdat ik intussen echt helemaal klaar ben met de Hitron modem (routering/nat vaak vast, DHCP server staat regelmatig spontaan aan, portmappings die willekeurig uitvallen), en Ziggo zakelijk het niet toelaat om de modem in bridge mode te zetten, overweeg ik weer een consumenten aansluiting.
Zeker nu 400/40 mogelijk is, een relatief kleine achteruitgang op 500/40.
Echter ga ik dan uiteraard ook mijn vast IP adres kwijtraken, wat dan meteen mijn vraag is, hoe 'vast' is het IP adres van de consumenten lijn tegenwoordig ?

Blijf je deze (jaren) vasthouden zolang je router maar online blijft, of krijg je regelmatig weer een ander adres ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Laatst online: 18-09 19:50
Nivk schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:38:
Waarom blijft Ziggo dit aangeven over de Compal Connect Box: "De issues die bekend waren bij Ziggo met dit type modem zijn reeds verholpen met een software update, zoals ... dit eerder aangaf."
Ben echt nieuwsgierig naar de reden voor deze houding.

Het kan natuurlijk ook aan mij liggen maar bijvoorbeeld in Overwatch is het dacht ik niet de bedoeling dat Roadhog en/of Orisa rond kunnen blinken zoals Tracer.
Ik ondervind ook soms nog steeds problemen met de connectbox, ik had vorige week bijvoorbeeld een avond dat hij maar liefst 10x uit zichzelf ging herstarten. Wel is het zo dat het niet meer elke avond is zoals ik een tijdlang met toenemende intensiteit had voor de zomer. Van packetloss/jitter heb ik nooit last gehad, bij mij was het gewoon helemaal wegvallen van de verbinding voor ongeveer 1-2 minuten.

Maar om nou te zeggen dat het helemaal weg is is inderdaad wat te simpel gezegd.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Denizz schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:53:
[...]

Ik ondervind ook soms nog steeds problemen met de connectbox, ik had vorige week bijvoorbeeld een avond dat hij maar liefst 10x uit zichzelf ging herstarten. Wel is het zo dat het niet meer elke avond is zoals ik een tijdlang met toenemende intensiteit had voor de zomer. Van packetloss/jitter heb ik nooit last gehad, bij mij was het gewoon helemaal wegvallen van de verbinding voor ongeveer 1-2 minuten.

Maar om nou te zeggen dat het helemaal weg is is inderdaad wat te simpel gezegd.
Heb je veel T3 en T4 errors?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
_JGC_ schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:29:
[...]

Hoezo is dat raar?
De capaciteit is niet toegenomen, de overboeking wel. Die 50Mbit van alle snellere abonnees moet verdeeld worden over de beschikbare kanalen, als die daardoor verzadigd raken haal jij je 150Mbit ook niet meer.
Ahzo snap het nu, maar waarom was dit bij 150/15 dan niet zo?
En met maar 50Mbit meer wel, dat lijkt me toch niet heel schokkend? Maar wacht zelf nog gewoon af zie het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Er komt hier Maandag een monteur om te kijken naar het modem, die gaat hem waarschijnlijk omruilen voor een Connect Box.. Mag het toch niet hopen. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Mixpower schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:11:
Er komt hier Maandag een monteur om te kijken naar het modem, die gaat hem waarschijnlijk omruilen voor een Connect Box.. Mag het toch niet hopen. :+
Is die kwalitatief slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Er zijn teveel problemen met de Connect Box, met mijn TC7210 gewoon niks aan de hand.
Als hij omgeruild word hoop ik dat de monteur een TC7210 bij zich heeft. :P

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

TFHfony

Professional Weirdo

Madshark schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:51:
Omdat ik intussen echt helemaal klaar ben met de Hitron modem (routering/nat vaak vast, DHCP server staat regelmatig spontaan aan, portmappings die willekeurig uitvallen), en Ziggo zakelijk het niet toelaat om de modem in bridge mode te zetten, overweeg ik weer een consumenten aansluiting.
Zeker nu 400/40 mogelijk is, een relatief kleine achteruitgang op 500/40.
Echter ga ik dan uiteraard ook mijn vast IP adres kwijtraken, wat dan meteen mijn vraag is, hoe 'vast' is het IP adres van de consumenten lijn tegenwoordig ?

Blijf je deze (jaren) vasthouden zolang je router maar online blijft, of krijg je regelmatig weer een ander adres ?
In principe hou je gewoon je IP adres zolang je met hetzelfde MAC-adres verbonden blijft. Mocht je dus je modem vervangen door een router, even het IP adres clonen en je kan ook dan nog hetzelfde IP adres houden.
Vorig jaar oid wel ineens een keer aan ander IP adres gekregen na werkzaamheden, maar verder valt het dus prima te doen.
Mixpower schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:14:
[...]

Er zijn teveel problemen met de Connect Box, met mijn TC7210 gewoon niks aan de hand.
Ik heb hier nog een extra TC7210 als reserve in de kast liggen. Helaas begreep ik recent van een monteur dat deze niet meer geactiveerd worden....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
TFHfony schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:17:
[...]

In principe hou je gewoon je IP adres zolang je met hetzelfde MAC-adres verbonden blijft. Mocht je dus je modem vervangen door een router, even het IP adres clonen en je kan ook dan nog hetzelfde IP adres houden.
Vorig jaar oid wel ineens een keer aan ander IP adres gekregen na werkzaamheden, maar verder valt het dus prima te doen.

[...]

Ik heb hier nog een extra TC7210 als reserve in de kast liggen. Helaas begreep ik recent van een monteur dat deze niet meer geactiveerd worden....
Hmm dat is jammer, hoop op een TC7210 en anders dat deze nog te fixen is.. Zelfs een Connect Box in bridge is bij sommige mensen drama, niet dat ik iets anders zou willen dan bridge maar toch. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:21
Madshark schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:51:Echter ga ik dan uiteraard ook mijn vast IP adres kwijtraken, wat dan meteen mijn vraag is, hoe 'vast' is het IP adres van de consumenten lijn tegenwoordig ?

Ervaringen verschillen maar bij mij wijzigt het IP adres ongeveer 3-4x per jaar. 2x werkzaamheden (met aankondigingsbrief) 1x stroomstoring (waardoor RF wegviel, modem bij mij wel onder spanning gebleven) en 1x na een herstart van het modem. Zeker met alle upgrades die tegenwoordig uitgevoerd worden aan het netwerk zou ik toch wel rekening houden met minimaal 3x per jaar. Er zijn natuurlijk wel manieren om onafhankelijk van het WAN IP te worden :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 17:01
Weet toevallig iemand wat de planning is met het uitrollen van het nog sneller internet ? ik heb gelezen dat het fupc gebied de verhoging al heeft gehad maar merk er hier in fziggo gebied nog niks van modem al een reset gegeven maar nog steeds " maar" 300/30..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:07
jimmya3 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:42:
Weet toevallig iemand wat de planning is met het uitrollen van het nog sneller internet ? ik heb gelezen dat het fupc gebied de verhoging al heeft gehad maar merk er hier in fziggo gebied nog niks van modem al een reset gegeven maar nog steeds " maar" 300/30..
Tig berichten terug is deze vraag al behandeld.

Ziggo doet dit per CMTS. Heb geduld je komt vanzelf aan de beurt. Ziggo verhoogd de snelheden vanaf 2 oktober niet op 2 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
MediaZoo schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:59:
[...]

Tig berichten terug is deze vraag al behandeld.

Ziggo doet dit per CMTS. Heb geduld je komt vanzelf aan de beurt. Ziggo verhoogd de snelheden vanaf 2 oktober niet op 2 oktober.
Alles in 1 keer zal ook wel wat vragen van het netwerk.
Al zijn het maar wat pakketjes ik denk dat Ziggo het bewust ook doet om storingen snel te tackelen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mixpower schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:14:
[...]

Definieer "Teveel problemen". Ik heb werkelijk nergens last van. Het is een feit dat de connectbox het bekende Puma 6 probleem heeft waar je niet vrolijk van wordt. Maar buiten dat is het een prima ding. Ik zou echt niet terug willen naar een TC72xx. Overigens merk ik zelf niets van het Puma 6 probleem. Ook niet bij fps games. Wel zie ik het als ik synthetische testen uitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Groentjuh schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:14:

Met OpenWRT heb je meestal geen hardware-NAT. Ik heb gelezen dat dit in het LEDE (fork van OpenWRT) wel ongoing was.

Voor "hoge" snelheden op een router met relatief zwakke CPU heb je vaak hardware NAT nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Zijn er weer problemen met de DNS servers? Stel ik 8.8.8.8 als DNS in dan werkt het wel. Laat ik de Ziggo DNS (auto) staan dan geen verbinding.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Techno Overlord schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:17:
Zijn er weer problemen met de DNS servers? Stel ik 8.8.8.8 als DNS in dan werkt het wel. Laat ik de Ziggo DNS (auto) staan dan geen verbinding.
Ik snap niet dat mensen, als ze de keus hebben, de DNS van ziggo gebruiken?
Is toch regelmatig gedoe mee :D

ik gebruik 209.244.0.3 en 209.244.0.4 van Level3 :9
(geen zin in die van google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Jay-B schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:41:
[...]

Definieer "Teveel problemen". Ik heb werkelijk nergens last van. Het is een feit dat de connectbox het bekende Puma 6 probleem heeft waar je niet vrolijk van wordt. Maar buiten dat is het een prima ding. Ik zou echt niet terug willen naar een TC72xx. Overigens merk ik zelf niets van het Puma 6 probleem. Ook niet bij fps games. Wel zie ik het als ik synthetische testen uitvoer.
Voor huis-tuin en keukengebruik is er idd weinig mis met dat ding. Dat hij 10 minuten offline valt is ook echt geen CB issue wat ik hierboven zie. Dit is overigens wel sinds 23-4 fw daarvoor was het wel matig, ik heb nog maar 2 rode blokjes en wat oranje in de puma6 test. Ik denk dat vele issues terug te leiden zijn in slecht signaal/bekabeling inhome en problemen in het wijknet, US/DS CNR problemen. CB is daar vrij gevoelig voor een slecht signaal, ook vaak te herkennen aan het partial bonding in de webinterface, na een herstart verdwijnt dit weer een tijdje.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Martinusz schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:56:
[...]

Heb je veel T3 en T4 errors?
Upstream alles 0 t3 en t4 errors op alle kanalen. Downstream staat er wel een hoop:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Pg4Hpwr.png

Ik kreeg trouwens een melding toen ik in de verbindingsdoos inlogde dat een 'update in afwachting' is. Ben al op 400/40 gezet dus dat is het denk ik niet.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:05
Geen effect :'( .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
TFHfony schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:17:
[...]

Ik denk niet dat ik zomaar mijn zakelijk IP kan behouden als ik het MAC adres clone zodra ik op een consumentenlijn zit ;)
Dus inderdaad bij wat langere downtijd (werkzaamheden, stroomstoring, etc)
Jim423 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:31:
[...]

Ervaringen verschillen maar bij mij wijzigt het IP adres ongeveer 3-4x per jaar. 2x werkzaamheden (met aankondigingsbrief) 1x stroomstoring (waardoor RF wegviel, modem bij mij wel onder spanning gebleven) en 1x na een herstart van het modem. Zeker met alle upgrades die tegenwoordig uitgevoerd worden aan het netwerk zou ik toch wel rekening houden met minimaal 3x per jaar. Er zijn natuurlijk wel manieren om onafhankelijk van het WAN IP te worden :)
Ah thnx voor het antwoord! 4x per jaar is voor mij nogal wat aan de hoge kant, maar het gaat een afweging worden tussen 4x per jaar het ea. aanpassen of wekelijks in frustratie met je #%$^! Hitron modem.
hjs schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:41:
[...]

Ik snap niet dat mensen, als ze de keus hebben, de DNS van ziggo gebruiken?
Is toch regelmatig gedoe mee :D

ik gebruik 209.244.0.3 en 209.244.0.4 van Level3 :9
(geen zin in die van google)
Ik kan ook OpenDNS aanraden, 208.67.222.222 en 208.67.220.220, voor mij 1 van de weinige publieke DNS server's waarvan localisation goed werkt, d.w.z. bij gebruik van Office365, kom je met deze DNS servers altijd uit op de EMEA datacenters, waarbij anderen (Google en Commodo) je vaak sturen naar het US datacenter.
Bijkomend voordeel is, als je een (gratis) account aanmaakt, vervolgens je IP adressen registreerd, kun je naderhand je eigen DNS statistieken opvragen, incl een rapportage van goede/foute domeinen die aangeroepen zijn.

Nu ik aan het overwegen ben om van zakelijk naar particulier te gaan, vraag ik me nog af of er daadwerkelijk verschillen zijn tussen deze 2 aansluitingen. Ik heb me ooit eens laten vertellen dat zakelijke abonnees op een ander (beter gemanaged) netwerk zou zitten.
Is dat ook zo ?
Als ik traceroutes doet:

tracert 8.8.8.8

Tracing route to google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]
over a maximum of 30 hops:

1 3 ms 13 ms 2 ms hitron-troep [10.51.1.1]
2 31 ms 21 ms 22 ms 10.15.234.1
3 12 ms 14 ms 15 ms 212.142.3.9
4 * * * Request timed out.
5 21 ms 13 ms 14 ms nl-ams04a-ri2-ae7-0.aorta.net [84.116.134.89]
6 20 ms 14 ms 14 ms 74.125.51.52
7 17 ms 14 ms 19 ms 108.170.241.129
8 20 ms 12 ms 15 ms 209.85.246.41
9 15 ms 12 ms 16 ms google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]

en

tracert www.tweakers.net

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.31]

1 3 ms 9 ms 4 ms hitron-troep [10.51.1.1]
2 14 ms 15 ms 13 ms 10.15.234.1
3 14 ms 14 ms 14 ms 212.142.4.9
5 13 ms 11 ms 11 ms nl-ams04a-ri3-ae9-0.aorta.net [84.116.130.242]
6 16 ms 19 ms 14 ms xe-1-2-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
7 19 ms 14 ms 16 ms ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218]
8 13 ms 16 ms 12 ms tweakers.net [213.239.154.31]

Loopt dat een beetje gelijk met de rest ? (afgezien van mijn pathetic locale ping naar router, ondanks wired 1Gbps verbinding naar router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Modem eens opnieuw opgestart en nu heb ik ook 400/40 :).. me happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Madshark schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 23:11:Als ik traceroutes doet:

tracert 8.8.8.8

en

tracert www.tweakers.net

Loopt dat een beetje gelijk met de rest ? (afgezien van mijn pathetic locale ping naar router, ondanks wired 1Gbps verbinding naar router)
Beide volgen exact dezelfde route/hops hier. Naar mijn weten zit er ook geen verschil tussen de netwerken van residential en zakelijk. Grootzakelijk is natuurlijk wel een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Zakelijk heeft iets hogere snelheid en het schijnt dat de service net wat sneller verloopt, voor een particulier abonnement kan je zo 2-3 dagen zonder internet zitten bij een storing als er geen monteurs zijn die eerder ingepland kunnen worden (hoeft niet per se: bij mijn eerste en enige ingeplande monteur zat ik 's avonds laat met packet loss, belde ik volgende ochtend om 8 uur en stond er om 12 uur een monteur op de stoep die na een paar metingen modem heeft vervangen).

Qua netwerk is het 1 pot nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:36
Hmm, gisteren was de snelheid bij mij thuis wel erg bedroevend. Via Speedtest fluctueerde deze tussen de 20 en 80 Mbps, terwijl ik 150 zou moeten hebben. Vanavond nog maar eens testen, maar ik kan me niet voorstellen dat het om half elf 's avonds nog zo druk is in de wijk met downloaden en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

TFHfony

Professional Weirdo

Madshark schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 23:11:
[...]

Ik denk niet dat ik zomaar mijn zakelijk IP kan behouden als ik het MAC adres clone zodra ik op een consumentenlijn zit ;)
Ik doelde met mijn verhaal ook niet op je zakelijk IP, maar op je eventuele particuliere niet-statische IP adres ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

vinom schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:19:
Hmm, gisteren was de snelheid bij mij thuis wel erg bedroevend. Via Speedtest fluctueerde deze tussen de 20 en 80 Mbps, terwijl ik 150 zou moeten hebben. Vanavond nog maar eens testen, maar ik kan me niet voorstellen dat het om half elf 's avonds nog zo druk is in de wijk met downloaden en dergelijke.
Ja, dacht ook even dat er wat kapot was. Even herstart gedaan om te kijken of upgrade er al was. Normaal als de modem opnieuw gestart is kan ik enkele minuten later gewoon weer verder. Kreeg helaas allemaal timeouts. Na de modem ~30 seconden van de stroom gehad te hebben weer geprobeerd en was de snelheid ineens ~100Mbps.. (Normaal 300/30) Ik wacht nog wel ff.

PC 4204

Wat me ook op viel was dat ik een tijd terug zelf DNS servers op mijn modem kon ingeven. Deze optie kan ik echter nergens meer terugvinden.

TC7210, Software Version STF0.76.07

Wed Oct 04 22:02:43 2017 Error (4) SW upgrade Failed before download -TFTP Max Retry Exceeded

Voor mij is er gewoon geen update beschikbaar.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:07
Madshark schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 23:11:
[...]

[...]

Ah thnx voor het antwoord! 4x per jaar is voor mij nogal wat aan de hoge kant, maar het gaat een afweging worden tussen 4x per jaar het ea. aanpassen of wekelijks in frustratie met je #%$^! Hitron modem.

[...]

Ik kan ook OpenDNS aanraden, 208.67.222.222 en 208.67.220.220, voor mij 1 van de weinige publieke DNS server's waarvan localisation goed werkt, d.w.z. bij gebruik van Office365, kom je met deze DNS servers altijd uit op de EMEA datacenters, waarbij anderen (Google en Commodo) je vaak sturen naar het US datacenter.
Bijkomend voordeel is, als je een (gratis) account aanmaakt, vervolgens je IP adressen registreerd, kun je naderhand je eigen DNS statistieken opvragen, incl een rapportage van goede/foute domeinen die aangeroepen zijn.

Nu ik aan het overwegen ben om van zakelijk naar particulier te gaan, vraag ik me nog af of er daadwerkelijk verschillen zijn tussen deze 2 aansluitingen. Ik heb me ooit eens laten vertellen dat zakelijke abonnees op een ander (beter gemanaged) netwerk zou zitten.
Is dat ook zo ?
Als ik traceroutes doet:

tracert 8.8.8.8

en

tracert www.tweakers.net

Je wilt Connect MKB (met vaste IP adressen etc) vergelijken met Connect ZZP (oftewel particuliere versie in zakelijk sausje?). Dat kan, maar om te beginnen is de Connect MKB verbinding eigenlijk een soort van VPN, normaal gesproken zie ik daar bij klanten altijd een hogere latency bij dan op de ZZP/Particuliere aansluitingen. De routering is anders inderdaad, maar daar merk je in de praktijk (buiten de net iets hogere ping) nauwelijks wat van.

In fZiggo gebied kun je met ZZP/Particulier je modem in bridge laten zetten zodat je eigen router eracht kunt gebruiken, in fUPC gebied kan dat volgens mij niet 'meer', In principe gebruiken wij altijd Cisco RV340 of UniFi USG Routers bij alle zakelijke klanten om de verbinding stabiel, snel en goed te maken.

Conclusie: Als je toch al zakelijk zit zou ik proberen om van MKB naar ZZP over te stappen (dat heet nu Zakelijk Connect Internet). Dan heb je dezelfde voordelen als de particuliere aansluiting, maar wel met zakelijke service desk en net iets andere snelheden.

Overigens zijn al deze zaken bij mijn bekend omdat ik Ziggo Zakelijk business partner ben al een aantal jaren :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:* Equator wijst nog even naar de topicwarning.. Laten we dit topic niet vervuilen met meldingen van "Joeppie ik heb mijn snelheidsverhoging gehad!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02:23
prutser001 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:33:
[...]

PC 4204

Wat me ook op viel was dat ik een tijd terug zelf DNS servers op mijn modem kon ingeven. Deze optie kan ik echter nergens meer terugvinden.

TC7210, Software Version STF0.76.07

Wed Oct 04 22:02:43 2017 Error (4) SW upgrade Failed before download -TFTP Max Retry Exceeded

Voor mij is er gewoon geen update beschikbaar.
Hey buurman :-) Ook Postcode 4204.
Zo ook heb ik modem Technicolor TC7210.
Echter wel met software STF0.76.13.1

Hier verder stabiel internet.
300/30 nog steeds dat wel.

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik Movies en series L, omdat ik ook een Vodafone abonnement heb. Nu heb ik het zojuist geprobeerd via chromecast, via de ziggo go app en via de laptop. Maar vind de kwaliteit van de streams echt belabberd als ik het vergelijk met Netflix. Tevens is er geen DD 5.1 ondersteuning en vind ik de geluidskwaliteit erg dof. Als ik kijk naar de kwaliteit van de video zijn er veel artifacts aanwezig en is het zeker geen HD kwaliteit. Hebben hier meer mensen last van? Als ik ziggo op bel krijg ik iemand aan de lijn die er totaal geen verstand van heeft en die kan me niet verder helpen. Is dit de kwaliteit die ziggo te bieden heeft? Dan blijf ik gewoon maar Netflix kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:23
Zijn er hier meer gebruikers die vanaf de mobiel niet meer in het TC modem kunnen inloggen sinds de softwareupdate omdat er alleen nog een wachtwoord veld staat>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
commentator schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:25:
Zijn er hier meer gebruikers die vanaf de mobiel niet meer in het TC modem kunnen inloggen sinds de softwareupdate omdat er alleen nog een wachtwoord veld staat>
ik moet nog gewoon username + password opgeven in mijn 7210 :?

wel klaagt het ding na elke login dat ik het wachtwoord moet veranderen.... want het default is dus niet goed genoeg meer :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@snefkens Ik heb Movies en series XL en daar wordt, in iedergeval bij Silicon Valley, gewoon 5.1 geluid meegestuurd en de kwaliteit is prima. Ik gebruik een Samsung interactieve decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:08:
Sinds kort heb ik Movies en series L, omdat ik ook een Vodafone abonnement heb. Nu heb ik het zojuist geprobeerd via chromecast, via de ziggo go app en via de laptop. Maar vind de kwaliteit van de streams echt belabberd als ik het vergelijk met Netflix. Tevens is er geen DD 5.1 ondersteuning en vind ik de geluidskwaliteit erg dof. Als ik kijk naar de kwaliteit van de video zijn er veel artifacts aanwezig en is het zeker geen HD kwaliteit. Hebben hier meer mensen last van? Als ik ziggo op bel krijg ik iemand aan de lijn die er totaal geen verstand van heeft en die kan me niet verder helpen. Is dit de kwaliteit die ziggo te bieden heeft? Dan blijf ik gewoon maar Netflix kijken.
Ik neem aan fZIGGO?
En welk apparaat gebruik je?

Alleen de Horizon krijgt echt HD stream voorgeschoteld om af te spelen. Want horizon heeft ook zijn eigen VOD streams in het 120-170 MHz gebied.
Andere mediaboxen krijgen een zwakkere stream vanuit een ander frequentie spectrum of over de internet lijn, want 120-170 MHz wordt door vele simpele wandcontactdoosjes niet doorgelaten... Soort indekking om gezeik te voorkomen dat VOD streams het niet doen.

In fUPC gebied is ander verhaal, omdat daar alle mediaboxen een check doen op 120-170 MHz en daar ook streams van uit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swordlord schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:44:
[...]

Ik neem aan fZIGGO?
En welk apparaat gebruik je?

Alleen de Horizon krijgt echt HD stream voorgeschoteld om af te spelen. Want horizon heeft ook zijn eigen VOD streams in het 120-170 MHz gebied.
Andere mediaboxen krijgen een zwakkere stream vanuit een ander frequentie spectrum of over de internet lijn, want 120-170 MHz wordt door vele simpele wandcontactdoosjes niet doorgelaten... Soort indekking om gezeik te voorkomen dat VOD streams het niet doen.

In fUPC gebied is ander verhaal, omdat daar alle mediaboxen een check doen op 120-170 MHz en daar ook streams van uit krijgen.
Ik gebruik Chromecast, laptop en Ziggo go app. Allemaal is de kwaliteit slecht, als ik netflix op mijn laptop kijk is het gewoon HD kwaliteit. Ik gebruik geen decoder maar een CI+ module. Lijkt er op dat Ziggo dus alleen via een mediabox goede kwaliteit kan bieden. Beetje jammer. Ik zit in oud UPC gebied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

De Ziggo GO app is een zogezegd extraatje.
Kwaliteit van de streams is 720p Stereo...

Wil je volledige ervaring, moet je natuurlijk de juiste apparatuur afnemen, blablabla, insert verkoop verhaal.

[ Voor 45% gewijzigd door Swordlord op 05-10-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swordlord schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:57:
De Ziggo GO app is een zogezegd extraatje.
Kwaliteit van de streams is 720p Stereo...

Wil je volledige ervaring, moet je natuurlijk de juiste apparatuur afnemen, blablabla, insert verkoop verhaal.
Ja precies. Probleem is dat ik nog een oud UPC abonnement heb met 50 mbit. Als ik hem omzet naar het nieuwe abonnement met een mediabox ga ik naar 40 mbit. Dat wil ik dus niet, maar marketing technisch vanuit Ziggo is het natuurlijk een goed verhaal hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 22:52
Die Ziggo + Vodafone combinatie reclame staat nu wat prominenter in Mijn Ziggo en ik zie ineens staan:
En omdat je klant bent bij ons beide, krijg je gratis extra's. Non-stop
Dafuq 8)7 Ik weet 100% zeker dat er op dit adres geen Vodafone abonnement is afgesloten.. In mijn Producten -> Internet staat ook: Internetbeveiliging Basis,veilig online pakket: Safe Online XL. Dus die extra's werken gewoon want ik kan ook een extra gratis TV pakket afsluiten (Ziggo Sport Totaal) :9

Volgens mij gaat er flink wat mis daar :+

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Zojuist ook (ivm upgrade naar nieuwe Connect Pro Plus 500/50) een Connectbox gekregen (ipv TC7210) en ik moet zeggen (hij staat in Bridge) dat ik geen verschil merk en zie zover. De firmware op de Connectbox is: CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH en latency is gelijk aan de Technicolor (fZiggo gebied).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
tcviper schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:49:
Zojuist ook (ivm upgrade naar nieuwe Connect Pro Plus 500/50) een Connectbox gekregen (ipv TC7210) en ik moet zeggen (hij staat in Bridge) dat ik geen verschil merk en zie zover. De firmware op de Connectbox is: CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH en latency is gelijk aan de Technicolor (fZiggo gebied).
hoe zit het met de warmte productie van de CB in bridge tov de TC7210 eigenlijk?

mijn TC7210 in bridge wordt nog best warm .. (scheelt weer stoken ;) )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
SMSfreakie schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:52:
[...]

hoe zit het met de warmte productie van de CB in bridge tov de TC7210 eigenlijk?

mijn TC7210 in bridge wordt nog best warm .. (scheelt weer stoken ;) )
Ik voel tot nu toe nog niks :P (ding is net uurtje of 3 in de lucht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Erulezz schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:40:
Die Ziggo + Vodafone combinatie reclame staat nu wat prominenter in Mijn Ziggo en ik zie ineens staan:

[...]

Dafuq 8)7 Ik weet 100% zeker dat er op dit adres geen Vodafone abonnement is afgesloten.. In mijn Producten -> Internet staat ook: Internetbeveiliging Basis,veilig online pakket: Safe Online XL. Dus die extra's werken gewoon want ik kan ook een extra gratis TV pakket afsluiten (Ziggo Sport Totaal) :9

:o

Gewoon uitproberen, kijken hoe snel ze erachter komen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denizz
Erulezz schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:40:

[...]

Ook ik ben opeens Vodafone klant geworden. Ik ga eens proberen het Movies L pakket te verkrijgen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 22:52
ArcticWolf schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:07:
[...]

:o

Gewoon uitproberen, kijken hoe snel ze erachter komen? :P
Het werkt ook nog *O* . Totaal pakket is net actief geworden en heb een bevestigingsmail ontvangen. Ben benieuwd voor hoelang :P

Hebben meer mensen dit en is dit een dikke fout in hun systeem of heb ik gewoon mazzel?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Denizz schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:21:
[...]

Ook ik ben opeens Vodafone klant geworden. Ik ga eens proberen het Movies L pakket te verkrijgen. :')
Hoe zien jullie dat dan?
Kunnen jullie eens screenshot plaatsen ofzo?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Erulezz schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:23:
[...]

Het werkt ook nog *O* . Totaal pakket is net actief geworden en heb een bevestigingsmail ontvangen. Ben benieuwd voor hoelang :P

Hebben meer mensen dit en is dit een dikke fout in hun systeem of heb ik gewoon mazzel?
Ik heb dit ook al maanden. Ik heb helemaal geen vodafone maar volgens Ziggo wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonnyTonny
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 10:25
Weet iemand of in de regio Roosendaal de snelheidsupgrade naar 400/40 al aktief is ?
Ik heb een TC7210 (in bridge), die zou 400/40 aan kunnen voor zover ik weet maar ik zit nog steeds op 300/30.
(Gisteren en vandaag een reboot gedaan van het modem. Maakte niks uit.)

Valt me ook op dat ik mijn 30 Mb/s upload wel haal, maar dat de download blijft hangen tussen 250 en 265 Mb/s. Ik weet toch echt zeker dat ik vvorheen (vorige week nog getest) altijd minimaal 285.
Dat kan uiteraard gewoon drukte zijn omdat iedereen nou zit te kijken hoe hard hij gaat :-)
Pagina: 1 ... 51 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic