Zojuist powercycle gedaan, en met succes 200 mbit down en 20 up gehaald over wifi op 5GHZ. Modem heeft wel even de tijd nodig.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Zojuist powercycle gedaan, en met succes 200 mbit down en 20 up gehaald over wifi op 5GHZ. Modem heeft wel even de tijd nodig.
Heb je je modem uit en aan gezet hiervoor?KingHorse schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:30:
[...]
[afbeelding]
Nee, vanaf 2 oktober. Dus nee, ook niet op 2 oktoberInF.Inc schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:17:
Zou vandaag niet de snelheidsverhoging worden doorgevoerd? Staat me ergens bij. Kwestie van powercyclen van modem en router me dunkt?
De hogere snelheden komen per 2 oktober beschikbaar. Dat gebeurt met een reset van het modem op afstand. De internetprovider doet dat in fases en het kan tot vier weken duren voor gebruikers de nieuwe snelheid hebben. Klanten kunnen ook zelf hun modem resetten om de nieuwe snelheden te krijgen.
Zojuist stroom van de modem gehaald en opnieuw aangezet, met resultaat:Armo schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:20:
[...]
Nee, vanaf 2 oktober. Dus nee, ook niet op 2 oktober![]()
[...]

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 01-10-2017 11:46 ]
Inderdaadoutlandos schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:38:
[...]
Heb je je modem uit en aan gezet hiervoor?
Dat is goed om te weten. Regio Haarlem?outlandos schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:46:
[...]
Zojuist stroom van de modem gehaald en opnieuw aangezet, met resultaat:
[afbeelding]
150 -> 200
15 -> 20
Regio Leiden (Rijnsburg om precies te zijn).Armo schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:59:
[...]
Dat is goed om te weten. Regio Haarlem?
Hier (Noord-Brabant) nog hetzelfde (net de modem herstart)
[afbeelding]
Inderdaad...... lekker belangrijke berichten allemaal. Gewoon lekker geduld hebben. Je zit toch niet te springen om de verhoging van 150 naar 200. Zo ja, dan had je al lang een sneller abonnement._JGC_ schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:09:
Oh joepie, gaan we allemaal melden dat we de verhoging al hebben... wordt al snel een opsomtopic zo.
Ik wel hoor.meesje schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:23:
[...]
Inderdaad...... lekker belangrijke berichten allemaal. Gewoon lekker geduld hebben. Je zit toch niet te springen om de verhoging van 150 naar 200.
Nee want 150 was genoeg en meer te duur, maar dat wil net zeggen dat ik niet erg blij bent met 33% meer gratis!Zo ja, dan had je al lang een sneller abonnement.
[ Voor 7% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 01-10-2017 13:05 ]
Gratis ?Ro-Maniak2 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:55:
[...]
Ik wel hoor.
[...]
Nee want 150 was genoeg en meer te duur, maar dat wil net zeggen dat ik niet erg blij bent met 33% meer gratis!![]()
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Fair enough. Maar daar heb ik allemaal geen invloed op - gezien de monopoliemarkt die breedbandinternet is geworden - dus dan zit ik alsnog 'te springen' om te krijgen waarvoor ik al betaald heb...TRaSH schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:05:
[...]
Gratis ?
Dit heb je betaald met de vorige verhoging,
zoals het elk jaar gebeurd.
Eerst krijg je een prijs verhoging onder het mom van kosten zijn duurder geworden en netwerk onderhoud.
een paar maanden later krijg je "gratis" een snelheids verhoging.
Ik heb me verkeerd uitgedrukt. Met ‘springen’ bedoel ik dat je de 50mbit heel erg hard nodig hebt. Ik kan me dat als particulier niet voorstellen. Nogmaals, indien wel, dan had je een alternatief gezocht.Ro-Maniak2 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:55:
[...]
Ik wel hoor.
[...]
Nee want 150 was genoeg en meer te duur, maar dat wil net zeggen dat ik niet erg blij bent met 33% meer gratis!![]()
[edit]Hier (Abcoude) overigens ook na modem aan/uit nog steeds 150mbit
Haha ok eens, was allemaal niet zo serieus hoormeesje schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:10:
[...]
Ik heb me verkeerd uitgedrukt. Met ‘springen’ bedoel ik dat je de 50mbit heel erg hard nodig hebt. Ik kan me dat als particulier niet voorstellen. Nogmaals, indien wel, dan had je een alternatief gezocht.
Werkt primaComp_Lex schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:12:
Zijn hier meer mensen die problemen hebben met Ziggo GO? (web, app, replay, etc.)
Het hapert en het stottert. Zoals altijd eigenlijkComp_Lex schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:12:
Zijn hier meer mensen die problemen hebben met Ziggo GO? (web, app, replay, etc.)
Ik moet terugkomen op mijn snelheid verhaal, na nog een reset is de snelheid zoals beloofd, 200/20mbit/s.Winkiller schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:55:
Na een middag met spontane resets van de connectbox zag ik zojuist, na een reset om 19:00 uur, dat onze snelheid veranderd is. Helaas niet wat beloofd is maar daar ben ik inmiddels aan gewend, 5 up en 180 down, het was tot de laatste reset ongeveer 4 up en 134 down.
Veel last van T3 errors de laatste tijd, echt opvallend.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
geen idee..Jim423 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:39:
Misschien wat drukte op 't wijknet. Zeker nu iedereen in NL continu test of hij de nieuwe snelheid al heeft heb je soms wat dipjes
Mooiste is nog.. hij staat in bridge :óSun Sep 17 09:12:28 2017 Notice (6) WiFi Interface [wl0] set to Channel 11 (Side-Band Channel:N/...
Sun Sep 17 10:12:50 2017 Notice (6) WiFi Interface [wl0] set to Channel 6 (Side-Band Channel:N/A...
Sun Sep 17 10:27:56 2017 Notice (6) WiFi Interface [wl0] set to Channel 11 (Side-Band Channel:N/...
Sun Sep 17 11:13:13 2017 Notice (6) WiFi Interface [wl0] set to Channel 6 (Side-Band Channel:N/A...
Sun Sep 17 11:28:20 2017 Notice (6) WiFi Interface [wl0] set to Channel 11 (Side-Band Channel:N/...
Sun Sep 17 11:43:28 2017 Notice (6) WiFi Interface [wl0] set to Channel 6 (Side-Band Channel:N/A...
Sun Sep 17 11:58:37 2017 Notice (6) WiFi Interface [wl0] set to Channel 11 (Side-Band Channel:N/...
Sun Sep 17 15:44:48 2017 Notice (6) WiFi Interface [wl0] set to Channel 6 (Side-Band Channel:N/A...
Sun Sep 17 16:15:02 2017 Notice (6) WiFi Interface [wl0] set to Channel 11 (Side-Band Channel:N/...
Sun Sep 17 19:46:44 2017 Notice (6) WiFi Interface [wl1] set to Channel 100 (Side-Band Channel:N...
Sun Sep 17 20:01:50 2017 Notice (6) WiFi Interface [wl1] set to Channel 116 (Side-Band Channel:N...
Sun Sep 17 21:31:39 2017 Notice (6) WiFi Interface [wl0] set to Channel 6 (Side-Band Channel:N/A...
Time Not Established Notice (6) WiFi Interface [wl0] set to Channel 11 (Side-Band Channel:N/...
Time Not Established Notice (6) WiFi Interface [wl1] set to Channel 100 (Side-Band Channel:N...
404 Signature not found
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
[ Voor 5% gewijzigd door Jim423 op 01-10-2017 17:52 ]
404 Signature not found
De Technicolor heb ik ook sinds deze week.SMSfreakie schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:51:
[...]
geen idee..
hebben meer mensen trouwens dit in hun (TC7210) modem log?
[...]
Mooiste is nog.. hij staat in bridge :ó
Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10
"May our framerates be high and our temperatures low."
Verwijderd
Hier in Friesland ook brak, man man man, als dit de voorbode wordt van de verhoging die kennelijk vandaag al is ingegaan, ik haal met de speedtest niet eens 90MB op dit moment terwijl ik altijd strak 150Mbit had.Deem schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:27:
Internet hier in Maastricht is op dit moment niet vooruit te branden. Zal zo eens een powercycle doen om te kijken of dat iets doet.
Nee, ik heb het ook bij andere testers en ik voel het ook. Een powercycle heeft niet geholpen dus ik denk dat er iets gaande is bij Ziggo zelf.mesa57 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:01:
Haha, alleen de ZIggo speedtest is overbelast.
Probeer http://www.speedtest.net/ maar.
"May our framerates be high and our temperatures low."
hmm hier brand het wifi lampje inderdaad ook.. was me nog niet opgevallen..kevinmastah2005 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:02:
[...]
De Technicolor heb ik ook sinds deze week.
Bij mij staat de Technicolor ook in bridge.
Het gekke is wel dat het wifi lampje groen brand.
Als ik mijn Iphone laat zoeken naar wifi verbindingen vind hij de wifi wel van de Technicolor maar verbinden gaat niet.
404 Signature not found
Vanaf 2 oktober verhoogt Ziggo de snelheid van verschillende internetbundels.Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:57:
[...]
Hier in Friesland ook brak, man man man, als dit de voorbode wordt van de verhoging die kennelijk vandaag al is ingegaan, ik haal met de speedtest niet eens 90MB op dit moment terwijl ik altijd strak 150Mbit had.
Verwijderd
Ik moet morgen van 08.00 tot 22.00 werken, dus ik dacht ik test het nu even. Maar hier nog 150.PKHS schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:10:
Vanaf 2 oktober verhoogt Ziggo de snelheid van verschillende internetbundels.
In postcodegebied 1016 150/15 still going strong.
Modem keer opnieuw opstarten?
Dan rooster je meteen de chipset... geen goed plan.. zit je straks ook opgescheept met een CBJim423 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:01:
Het zou kunnen dat hij na een firmware update actief is geworden. Beetje nutteloos/vervuilend maar niks aan te doen ben ik bang behalve klagen. Of je moet met alu folie aan de gang
404 Signature not found
Alu folie? Wat zijn dat nou weer voor gekke praktijken.SMSfreakie schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:11:
[...]
Dan rooster je meteen de chipset... geen goed plan.. zit je straks ook opgescheept met een CB
Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10
Je hebt het woord vanaf gemist.Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:57:
[...]
Ben blij dat ik geen beheerder ben bij Ziggo, die gaan waarschijnlijk een nacht doorhalen om alles voor elkaar te krijgen voor morgen.
Verwijderd

[ Voor 51% gewijzigd door Tortelli op 02-10-2017 08:33 ]
Modem gaat niet harder, Hoeft ook niet. Die nieuwe upload is lekkerder.Tortelli schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:31:
Modem er ff uigehaald vanochtend;
[afbeelding]
300/40 nu, download komt om een of andere reden niet boven de 300Mbit.
Weet natuurlijk dat eea uitgerold wordt.
De connectbox (bridged) zou toch > 300Mbit moeten kunnen halen volgens mij?.Lootbox schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:45:
[...]
Modem gaat niet harder, Hoeft ook niet. Die nieuwe upload is lekkerder.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Tsja, als Ziggo kan roepen dat het 1000 mbit/s internet heeft dan bekt dat natuurlijk beter voor de marketing dan slechts 100 mbit/s. Ik zelf zie ook liever symetrisch ookal zou ik download snelheid moeten inleveren, hoewel een spel op Steam met 37 MB/s binnentrekken toch ook wel geinig is.Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 07:42:
Ook al verhogen ze de snelheid tot 1 gig per sec..... wat heb je eraan als je toch niks illegaals mag downloaden?? Heb liever 100 mbit down en up. Vooral hogere upload bv uploaden hd naar youtube of bestanden naar de cloud. Zit hier wel goed met mn glasvezeltje.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Je ontlast je netwerk met dergelijke snelheden, omdat de "taak" sneller afgehandeld wordt met een hogere snelheid.Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 07:42:
Ook al verhogen ze de snelheid tot 1 gig per sec..... wat heb je eraan als je toch niks illegaals mag downloaden?? Heb liever 100 mbit down en up. Vooral hogere upload bv uploaden hd naar youtube of bestanden naar de cloud. Zit hier wel goed met mn glasvezeltje.
Analoge TV houd voornamelijk bandbreedte tegen voor HD kanalen.Denizz schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:05:
[...]
Tsja, als Ziggo kan roepen dat het 1000 mbit/s internet heeft dan bekt dat natuurlijk beter voor de marketing dan slechts 100 mbit/s. Ik zelf zie ook liever symetrisch ookal zou ik download snelheid moeten inleveren, hoewel een spel op Steam met 37 MB/s binnentrekken toch ook wel geinig is.
Volgens mij worden symetrische snelheden tegengehouden door analoge TV op het moment, en mag wat mij betreft ook liever gisteren dan vandaag nog worden afgesloten.
[ Voor 34% gewijzigd door ArcticWolf op 02-10-2017 10:39 ]
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Naja, de nieuwe Zakelijk Connect SOHO Max word 500-50 in ieder geval (https://www.techconnect.n...ijk-snelheidsverhogingen/). Dus het kan wel. Verder is het nu wachten op Docsis 3.1 en inderdaad als analoge zenders eruit gaan zal het allemaal nog wat hoger kunnen.ArcticWolf schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:38:
[...]
Je ontlast je netwerk met dergelijke snelheden, omdat de "taak" sneller afgehandeld wordt met een hogere snelheid.
Voor streaming diensten maakt het inderdaad niet uit want die komen niet eens in de buurt van 20Mbit, laat staan 400
Upload kan technisch gewoon niet hoger op dit moment.
[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 02-10-2017 10:40 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Niet *veel hoger dantcviper schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:39:
[...]
Naja, de nieuwe Zakelijk Connect SOHO Max word 500-50 in ieder geval (https://www.techconnect.n...ijk-snelheidsverhogingen/). Dus het kan wel. Verder is het nu wachten op Docsis 3.1 en inderdaad als analoge zenders eruit gaan zal het allemaal nog wat hoger kunnen.
[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 02-10-2017 10:49 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Pubbert op 02-10-2017 11:37 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Mijn modem heeft eerst 5 minuten spanningsloos gestaan. Probeer eens via speedtest.net ook verschillende servers te testen. Bij mij scheelde dat enorm. Gisteravond had ik in eerste instantie maar 42/20, maar na een andere server te kiezen waar tegenaan wordt getest haalde ik netjes 203/20 via WiFi. Mijn Ubee staat ook gewoon in bridge modus met daarachter een Asus RT-AC68U.Pubbert schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:57:
Ziggo Speedtest kom ik na een herstart van modem op 42/10 uit, via Speedtest.net nog gewoon 152/14, dus bij mij is het nog niet doorgevoerd. (Regio Noord Limburg)
[ Voor 7% gewijzigd door SebasFM op 02-10-2017 11:51 . Reden: typo ]
Een ZZP'er is gewoon een veredelde particulier en je kunt gewoon een ZZP abo afsluiten. En 250/40 is inderdaad niet raar, al ga ik naar 400/40. Had liever 100/100 gehad.SebasFM schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:48:
Overigens zit ik wel verlekkerd naar het ZZP abonnement te kijken. Het middelste pakket is nu naar 250/40 gegaan en vind ik vooral interessant vanwege de upload. Indien ik vaste telefonie opgeef ben ik per maand maar een halve euro duurder uit (BTW meegerekend), en binnen 4 uur een vervangend modem indien er problemen mee zijn. Vanavond maar eens bellen of ik als particulier over kan.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Moet je daarvoor bellen of kun je dat ook zelfstandig regelen via de website? Die upload wil ik namelijk ook wel.elsinga schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:01:
[...]
Een ZZP'er is gewoon een veredelde particulier en je kunt gewoon een ZZP abo afsluiten. En 250/40 is inderdaad niet raar, al ga ik naar 400/40. Had liever 100/100 gehad.
[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 02-10-2017 12:02 ]
Ik heb een Cisco Meraki MX (Firewall) incl. losse MR (Accesspoint) en PoE Switch. Dat is zo'n leuk (duur, maar gratis gekregen na een cursus) spul, dat het zonde is om dat niet, of in NAT achter NAT te gebruiken.Winkiller schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:11:
Ik lees momenteel weer dat veel mensen hun Ziggo Connect Box in bridge modus hebben staan.
Waarom doen jullie dit ? ik ben wel tevreden met de Connect Box, hij is zeker beter dan zijn voorgangers.
Zelf kan ik ook nog naar een Linksys AE6350 maar vraag mij af of het nut heeft....
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Bij mij is de hoofdreden dat ik geen GCNAT IPv4 wil hebben omdat ik zelf services heb draaien die van buitenaf via IPv4 benaderbaar moeten zijn. Door de ConnectBox in bridge te laten zetten krijg je (voorlopig) nog een IPv4 adres (en helaas geen IPv6 meer, maar dat neem ik dan maar voor lief).Winkiller schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:11:
Ik lees momenteel weer dat veel mensen hun Ziggo Connect Box in bridge modus hebben staan.
Waarom doen jullie dit ? ik ben wel tevreden met de Connect Box, hij is zeker beter dan zijn voorgangers.
Zelf kan ik ook nog naar een Linksys AE6350 maar vraag mij af of het nut heeft....
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Zodat ik mijn eigen router kan gebruiken met Pi-Hole.Winkiller schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:11:
Ik zie zelf de optie niet staan bij het abonnement aanpassen via mijn.ziggo.nl. Ik zal dus met de klantenservice moeten bellen.outlandos schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:02:
Moet je daarvoor bellen of kun je dat ook zelfstandig regelen via de website? Die upload wil ik namelijk ook wel.
Laat je even weten hoe dat is afgelopen? En zit je niet minstens 12 maanden vast aan je abo?SebasFM schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:25:
[...]
Ik zie zelf de optie niet staan bij het abonnement aanpassen via mijn.ziggo.nl. Ik zal dus met de klantenservice moeten bellen.
[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 02-10-2017 14:44 ]
Omdat ik geen gebruik wil maken van de draadloze mogelijkheden van de box en dit apart wil regelen. Daarbij geeft de connectbox wat minder mogelijkheden mbt VPN etc.Idanue schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:42:
[...]
Zodat ik mijn eigen router kan gebruiken met Pi-Hole.
There are no secrets, only information you do not yet have
HENG HENG
Heb je die Mod Break gezien of niet
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Zodat je zelf je eigen router kan neerzetten. Die heeft uitgebreidere software, een betere interface en performt beter binnen het netwerk hier.Winkiller schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:11:
HENG HENG
Verwijderd
je kan het ook zo bekijken.. door nu ze in HD te bieden kan een SD decoder er niets meer mee.. en forceer je mensen die toch het willen kijken naar een HD decoderVerwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:38:
Ziggo is ook weer slim bezig. Om capaciteit nog slechter benutten hebben ze o.a. movie channel AMC in HD gezet. Hallo... deze film kanaal zendt enkel oudewetse films uit dus films in HD kwaliteit zullen we toch nooit te zien krijgen. Slim bezig ziggo. Zet enkel tv zenders om naar HD die ook HD aanbieden.
(Vier tv-zenders
Het gaat om vier televisiezenders die onderdeel uitmaken van het Movies & Series-televisiepakket en voorheen alleen in standaardkwaliteit (SD) beschikbaar waren. Per vandaag worden AMC (kanaal 131), Food Network (kanaal 138), Fine Living (kanaal 139) en DanceTrippin (kanaal 602) ook in HD-kwaliteit aangeboden bij Ziggo.)
404 Signature not found
404 Signature not found
Wat heeft de leeftijd van een film met HD-kwaliteit te maken? Film is een analoog medium met een hogere resolutie dan 2K. Kijk maar 'ns naar screenshots van deze 105 jaar oude film.Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:38:
Ziggo is ook weer slim bezig. Om capaciteit nog slechter benutten hebben ze o.a. movie channel AMC in HD gezet. Hallo... deze film kanaal zendt enkel oudewetse films uit dus films in HD kwaliteit zullen we toch nooit te zien krijgen. Slim bezig ziggo. Zet enkel tv zenders om naar HD die ook HD aanbieden.
Dat kan best. SD ontvangers heb je volgens mij zo ie zo niets meer aan. Ik dacht dat alles al in MPEG4 werd gecodeerd om bandbreedte te besparen (of heb ik het mis?).hcQd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:17:
Weet je zeker dat ze nu in HD worden doorgegeven, of wordt er slechts gebruik gemaakt van H.264 voor de compressie? Voor dat laatste heb je dan wel een HD-ontvanger nodig, maar het blijft gewoon SD.
(Overigens, zwart-wit films kunnen er heel goed uitzien in HD.)
Dat heb je inderdaad mis. Vrijwel alle SD zenders zijn nog steeds MPEG2, ivm de vele SD decoders die bijvoorbeeld op kinderkamers staan...jongetje schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:59:
[...]
Dat kan best. SD ontvangers heb je volgens mij zo ie zo niets meer aan. Ik dacht dat alles al in MPEG4 werd gecodeerd om bandbreedte te besparen (of heb ik het mis?).
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik zat in hetzelfde schuitje: Grunfeld in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"Spacecowboy schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:14:
Als ik Ziggo eens wil bellen om te kijken of ik korting kan krijgen op mijn abonnement, welke afdeling kan ik dan het beste pakken? Moet ik bellen met vragen over mijn abonnement/factuur of gelijk richting opzeggingen gaan?
Wat betreft 2.4 Ghz: Dit is geen probleem dat is volkomen normaal. Sterker nog 60 Mbit is al vreselijk veel voor 2.4 GHz. Ik geloof niet dat ik met mijn R7000 boven de 45 Mbit uit kom zo lang ik niet direct onder de router sta...Grunfeld schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:49:
Vanaf vandaag dus 200/20, snelheid wordt prima gehaald op m'n zoon z'n pc (rechtstreeks via de kabel verbonden naar de TechniColor 7210). Er is alleen 1 probleempje: de Wi-Fi is echt ontzettend traag. Met 2.4GHz halen we maar maximaal 60 megabit per seconde, en geloof het of niet, met 5GHz maar 30 of 40 (heel instabiel). Je zou zeggen dat je met 5GHz toch hogere snelheden zou moeten halen.. Zelf al wat dingetjes geprobeerd als de kanaalbreedte hoger gezet (op 40 en 80MHz), maar dat mocht niet baten. Iemand nog een idee of weet iemand waardoor het zou kunnen komen? Tests zijn gedaan met Wi-Fiac apparaten (zowel smartphones als een laptop) terwijl we naast de TechniColor stonden.
Lang verhaal kort: via kabel, prima. Wi-Fi: bagger.
[...]
Ik zat in hetzelfde schuitje: Grunfeld in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"
Oude films zijn analoog geschoten en die kun je prima op 4K (en hoger) krijgen. De pest zit juist in de films uit de jaren 90 waarbij voor het eerst digitale apparatuur met een lage resolutie is gebruikt. Die krijg je nooit meer beter. Een ouderwets 35mm negatief zit overigens op circa 20 mega pixels.Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:38:
(Vier tv-zenders
Het gaat om vier televisiezenders die onderdeel uitmaken van het Movies & Series-televisiepakket en voorheen alleen in standaardkwaliteit (SD) beschikbaar waren. Per vandaag worden AMC (kanaal 131), Food Network (kanaal 138), Fine Living (kanaal 139) en DanceTrippin (kanaal 602) ook in HD-kwaliteit aangeboden bij Ziggo.)
Ik vind dat altijd zo'n aparte redenatie. Puur korting omdat je lang klant bent is rationeel niet positief te verklaren. Enige reden dat partijen als Ziggo er aan mee gaan is dat nieuwe klanten geld kosten (fysiek aansluiten, modem opsturen, installatie, administratie, enz). Het hele idee is dat je geld toelegt op de nieuwe klant zodat hij hopelijk blijft en daarna geld gaat opleveren. De shoppers mentaliteit maakt alles voor iedereen juist duurder omdat dit afval percentage wordt mee berekend in de prijs. Voor elke afvaller moet er ook weer geld naar de marketing afdeling om een nieuwe binnen te halen (reclame+korting).Grunfeld schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:00:
***members only***
[ Voor 143% gewijzigd door sdk1985 op 03-10-2017 03:56 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
[ Voor 4% gewijzigd door rabor op 03-10-2017 06:48 ]
Kepi_nl
[ Voor 14% gewijzigd door ppeterr op 03-10-2017 07:28 ]
Bridge op de CB is te herkennen aan een groene constante led op de voorkant (ipv een witte constant). Bij mij is die te bereiken op 192.168.100.1 (http://192.168.100.1/common_page/login.html).ppeterr schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:22:
Twee weken geleden op zaterdag is mijn TC modem overleden.
Dinsdag middag erna al een CB binnen en staat nu al tijdje lekker te pruttelen.
Moet zeggen, goed en snel opgelost door ziggo.
Enkel, is het zo dat de connectbox in bridge niet meer benaderbaar is?
Krijg geen response op de ip's. Niet dat het veel uitmaakt, maar
een reset doen via de stekker vind ik nooit zo een goed idee.
en bedankt! dat werkt hier ook, is onbekend iptje voor mijVerwijderd1 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:29:
[...]
Bridge op de CB is te herkennen aan een groene constante led op de voorkant (ipv een witte constant). Bij mij is die te bereiken op 192.168.100.1 (http://192.168.100.1/common_page/login.html).
Dat had gisteren bij mij nog geen effect (300/30 -> 400/40 in fZiggo gebied). Weet iemand of de upgrade in fZiggo gebied al uitgerold is? Die download upgrade maakt me niet veel uit, maar die upload verhoging is iets wat ik wel heel prettig zou vinden
[ Voor 17% gewijzigd door ShadowLord op 03-10-2017 08:22 ]
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Ik zit in fZiggo, na de reboot had ik 200/20Mbit (kwam van 150/15) maar ik zou bericht krijgen van Ziggo wanneer de update bij mij uitgerold zou worden... en die heb ik nooit gehadShadowLord schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:21:
[...]
Dat had gisteren bij mij nog geen effect (300/30 -> 400/40 in fZiggo gebied). Weet iemand of de upgrade in fZiggo gebied al uitgerold is? Die download upgrade maakt me niet veel uit, maar die upload verhoging is iets wat ik wel heel prettig zou vinden
ik zou het niet weten, wij hebben/hadden hier 150/15Mbit wat nu dus volgends tweakers haar bericht geving 200/20Mbit moet worden.ArcticWolf schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:37:
[...]
Ik zit in fZiggo, na de reboot had ik 200/20Mbit (kwam van 150/15) maar ik zou bericht krijgen van Ziggo wanneer de update bij mij uitgerold zou worden... en die heb ik nooit gehaddus misschien kan het nog niet overal?
Als ik jou was zou ik even contact opnemen met Ziggo. De 7400 heeft een modem die maar 8 downstream kanalen ondersteunt. Je zal dus een los modem erbij moeten krijgen. Die had je overigens al moeten hebben als je op deze snelheid zit tenzij je een 7401 hebt.rabor schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 06:44:
Is er iemand die nu met de G7401 (of G7400) 400 Mbit haalt? Ik kom met mijn G7400 niet verder dan 356 Mbit. Upstream is prima (41+ Mbit). Tx.
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8Drukkert schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:04:
Hallo allen,
Ik heb interesse in de powerline adapters van Ziggo. Via Ziggo zelf kun je hier een startset aanschaffen van 99 euro en een uitbreiding van 65 euro. Dit is het maximale wat ze willen leveren. Ik heb echter interesse in nóg 2 extra uitbreidingen. Is dit uberhaupt mogelijk met dit systeem, kun je ze dan zelf elders aanschaffen of kan ik beter naar een ander merk/type uitkijken?
Gisteren even gebeld. Ik zit nog op een van de oude pakketten (betaal momenteel €51,50 per maand voor kabel TV en internet), en volgens de dame die ik sprak geven ze daar geen korting (meer) op. Wat ik wel kon doen is overstappen op het nieuwe "Complete" pakket (€61 per maand), maar dan zou ik "gratis" een aantal extra zenders krijgen. Een andere optie was met mobiel overstappen naar Vodafone en op die manier extra korting krijgen.Grunfeld schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:49:
Vanaf vandaag dus 200/20, snelheid wordt prima gehaald op m'n zoon z'n pc (rechtstreeks via de kabel verbonden naar de TechniColor 7210). Er is alleen 1 probleempje: de Wi-Fi is echt ontzettend traag. Met 2.4GHz halen we maar maximaal 60 megabit per seconde, en geloof het of niet, met 5GHz maar 30 of 40 (heel instabiel). Je zou zeggen dat je met 5GHz toch hogere snelheden zou moeten halen.. Zelf al wat dingetjes geprobeerd als de kanaalbreedte hoger gezet (op 40 en 80MHz), maar dat mocht niet baten. Iemand nog een idee of weet iemand waardoor het zou kunnen komen? Tests zijn gedaan met Wi-Fiac apparaten (zowel smartphones als een laptop) terwijl we naast de TechniColor stonden.
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Spacecowboy op 03-10-2017 09:19 ]
HENG HENG
pricewatch: Devolo dLAN 1200+ Starter Kit (NL)Drukkert schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:04:
Hallo allen,
Ik heb interesse in de powerline adapters van Ziggo. Via Ziggo zelf kun je hier een startset aanschaffen van 99 euro en een uitbreiding van 65 euro. Dit is het maximale wat ze willen leveren. Ik heb echter interesse in nóg 2 extra uitbreidingen. Is dit uberhaupt mogelijk met dit systeem, kun je ze dan zelf elders aanschaffen of kan ik beter naar een ander merk/type uitkijken?
Jouw linkje geeft een globaal overzicht van powerline adapters. wat je dus wilt zeggen is dat de adapters van Ziggo van Devolo zijn? Die kan ik dus gewoon los bijkopen. Moet ik alleen even kijken of het bij Ziggo echt zo goedkoop is.marcel19 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:08:
[...]
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
niks meer niks minder. zijn exact de zelfde adapters alleen bij ziggo staat er natuurlijk ziggo op.
Devolo heeft de beste prestaties.
houd er wel rekening mee dat je deze powerline adapters niet in een stekkerdoos mag stoppen. ( signaal verlies ) enkel direct in het stopcontact. In de powerline adapter kun je wel weer stekkerdoos steken.
Een fatsoenlijke router gebruiken zoals een RT-AC68u, je modem in bridge modus laten zetten en je probleem is voor altijd opgelost zolang er geen storingen zijnGrunfeld schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:49:
[...]
Is idd een 7400 zonder modem; die wou Ziggo nl. terughebben. Die modem had ik in de oude situatie thuis toen de studeerkamer bij de meterkast m'n studeer was, maar dat is nu een werkruimte, en m'n pc staat nu veel dichter in de buurt van de Horizon. Als ik netjes een kabel had kunnen leggen vanuit de meterkast naar waar m'n bureau nu staat dan had ik dat zeker gedaan, maar ik ben nu echt aangewezen op de Horizon.Jay-B schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:57:
[...]
Als ik jou was zou ik even contact opnemen met Ziggo. De 7400 heeft een modem die maar 8 downstream kanalen ondersteunt. Je zal dus een los modem erbij moeten krijgen. Die had je overigens al moeten hebben als je op deze snelheid zit tenzij je een 7401 hebt.
Kepi_nl
ik weet niet of de powerline adapters van ziggo van het merk devolo zijn. Van KPN weet ik dit wel.Drukkert schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:31:
[...]
Jouw linkje geeft een globaal overzicht van powerline adapters. wat je dus wilt zeggen is dat de adapters van Ziggo van Devolo zijn? Die kan ik dus gewoon los bijkopen. Moet ik alleen even kijken of het bij Ziggo echt zo goedkoop is.
Bedankt zover!
Verwijderd
De 7401 is sneller dan de 7400. De 7400 kan 400 mbit/s niet halen omdat hij maar 8 downstreams heeft. Het verbaasd mij al dat hij 365 mbit/s haalt.rabor schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:51:
[...]
Is idd een 7400 zonder modem; die wou Ziggo nl. terughebben. Die modem had ik in de oude situatie thuis toen de studeerkamer bij de meterkast m'n studeer was, maar dat is nu een werkruimte, en m'n pc staat nu veel dichter in de buurt van de Horizon. Als ik netjes een kabel had kunnen leggen vanuit de meterkast naar waar m'n bureau nu staat dan had ik dat zeker gedaan, maar ik ben nu echt aangewezen op de Horizon.
Maargoed, ik vroeg me dus af of de 7401 sneller is qua downstream dan de 7400.. misschien kan ik ze ompraten om hem om te ruilen; mijn 7400 is ondertussen ook alweer uit begin 2014.
8 * 50 = 400MbitANdrode schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:27:
[...]
De 7401 is sneller dan de 7400. De 7400 kan 400 mbit/s niet halen omdat hij maar 8 downstreams heeft. Het verbaasd mij al dat hij 365 mbit/s haalt.
Goed opgemerkt door Jay-B trouwens.
Dit is de eerste wijziging waardoor consumenten meer dan 8 downstreams nodig hebben. En waardoor één klant twee upstreams volledig kan bezetten. Dit heeft ook gevolgen voor de klanten die nog op een oud modem zitten.
@ArChie heb jij recente overzichten van welke devices er in het netwerk zitten? En kan je met Linux ook data aanleveren? Dan zou ik dat namelijk wel willen proberen.
ok... ik moet dus eerst zien uit te vogelen van welk merk die van Ziggo zijn, of met welk merk ze compatibel zijn. Straks zit ik met een set welke ik niet verder kan uitbreiden, dat zou zonde zijn.marcel19 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:15:
[...]
ik weet niet of de powerline adapters van ziggo van het merk devolo zijn. Van KPN weet ik dit wel.
maar het komt allemaal op het zelfde neer. mijn ervaring als je powerline adapters wilt gaan gebruiken.
neem dan Devolo.
elke set kan je uitbreiden tot oneindig. maar houd er rekening mee: hoe meer je er in je netwerk plaatst.Drukkert schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:16:
[...]
ok... ik moet dus eerst zien uit te vogelen van welk merk die van Ziggo zijn, of met welk merk ze compatibel zijn. Straks zit ik met een set welke ik niet verder kan uitbreiden, dat zou zonde zijn.
Thnx, goed idee op zich, maar ik kan ook gewoon bij Ziggo bestellen en 30 dagen proberen, kostenloos.marcel19 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:21:
[...]
elke set kan je uitbreiden tot oneindig. maar houd er rekening mee: hoe meer je er in je netwerk plaatst.
hoe meer storing het kan opleveren.
Dat is de reden dat Ziggo en ook KPN aangeeft om er maar Maximaal 3 te nemen.
Bij KPN is het wel zo dat je er gewoon meer mag bestellen, maar ze je wel waarschuwen op de eventuele storing die je kan krijgen.
Anders probeer je het eerst met een setje welke je via marktplaats kan scoren voor weinig om het te testen.
Want uit mijn ervaring weet ik ook dat als bijvoorbeeld je woonkamer stopcontact op groep 1 zit.
en de powerline adapter welke je bij je modem stopt om het netwerk te versturen in groep 4.
moet de verbinding 3 groepen overbruggen om bij het stopcontact te komen in je huiskamer.
Ik heb een connectbox (zelf gebridged) en blijf hangen rond de 330Mbit (top rond de 38 - 40MB/s met een grote steam download). Vrij onstabiel ook, eerder had ik een perfect stabiele 300Mbit down.rabor schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 06:44:
Is er iemand die nu met de G7401 (of G7400) 400 Mbit haalt? Ik kom met mijn G7400 niet verder dan 356 Mbit. Upstream is prima (41+ Mbit). Tx.
Precies dit. Haal met de AC68u >300Mbit op mijn iPad Air 2 @ 5Ghz op verdieping 1beezjeh schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:46:
[...]
Een fatsoenlijke router gebruiken zoals een RT-AC68u, je modem in bridge modus laten zetten en je probleem is voor altijd opgelost zolang er geen storingen zijn.
Helaas maar waar gratis apparatuur van internet providers moet je alleen gebruiken als bridge.
Gebruik zelf sinds dag 1 een eigen router en buiten storingen geen problemen gehad. Wanneer ik op volle snelheid download en mijn zoon gamed online dan hoor geen geklaag en aantal apparaten zijn tegenwoordig ook aanzienlijk veel hier ook nooit een probleem.
[ Voor 48% gewijzigd door Tortelli op 04-10-2017 11:00 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq