Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 14:41
Hallo allemaal,

Onderstaande heb ik ook zojuist in de Ziggo Community geplaatst:

Ik heb onlangs mijn connectbox in bridgemodus laten zetten omdat ik een eigen router met krachtiger wifi-signaal (Asus-AC87U) heb aangeschaft en deze als DHCP-server laat fungeren. Dit werkt nu.

Echter, ik heb ook een Klikaanklikuit InterControlStation. Dit is een apparaat wat ik rechtstreeks op de router heb aangesloten en wat voor mij oa mijn lampen aanstuurt. Dit apparaat moet verbinding hebben met internet. Dit werkte prima toen de connectbox nog niet in bridge stond. Ik had dit apparaat toen direct op de modem aangesloten op poort 2. Na het in bridge zetten heb ik de ICS2000 aan de router gekoppeld, en toen kreeg deze geen verbinding meer met internet. Ook het rechtstreeks aansluiten van de ICS2000 op de modem (dus zonder router of wat dan ook) gaf geen oplossing.
Bij een vriend van me heb ik het apparaat ook eens aangesloten (KPN glasvezel) en hier werd onmiddelijk weer verbinding met internet gemaakt.

Conclusie: Er gebeurd iets in de bridge-modus waardoor de ICS-2000 geen verbinding meer kan maken met internet. Maar wat?

Kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

geert_schrijver schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:50:
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs mijn connectbox in bridgemodus laten zetten omdat ik een eigen router met krachtiger wifi-signaal (Asus-AC87U) heb aangeschaft en deze als DHCP-server laat fungeren. Dit werkt nu.

Echter, ik heb ook een Klikaanklikuit InterControlStation. Dit is een apparaat wat ik rechtstreeks op de router heb aangesloten en wat voor mij oa mijn lampen aanstuurt. Dit apparaat moet verbinding hebben met internet. Dit werkte prima toen de connectbox nog niet in bridge stond. Ik had dit apparaat toen direct op de modem aangesloten op poort 2. Na het in bridge zetten heb ik de ICS2000 aan de router gekoppeld, en toen kreeg deze geen verbinding meer met internet. Ook het rechtstreeks aansluiten van de ICS2000 op de modem (dus zonder router of wat dan ook) gaf geen oplossing.
Bij een vriend van me heb ik het apparaat ook eens aangesloten (KPN glasvezel) en hier werd onmiddelijk weer verbinding met internet gemaakt.

Conclusie: Er gebeurd iets in de bridge-modus waardoor de ICS-2000 geen verbinding meer kan maken met internet. Maar wat?

Andere apparaten die je rechtstreeks op je Asus aansluit doen het wel? Denk dat de ICS-2000 mogelijk een vast ip heeft wat in de reeks van je Ziggo model viel en dus nu niet meer in gebruik is (192.168.0.x nu ipv 192.168.178.x? )

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Tags NL schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:56:
[...]

Andere apparaten die je rechtstreeks op je Asus aansluit doen het wel? Denk dat de ICS-2000 mogelijk een vast ip heeft wat in de reeks van je Ziggo model viel en dus nu niet meer in gebruik is (192.168.0.x nu ipv 192.168.178.x? )
Andere apparaten doen het inderdaad wel gewoon. In de vorige situatie, zonder bridge, deed de ICS2000 het wel achter de modem, maar ook niet achter de router die ik er daarna achter had hangen (die ook weer een DHCP-server had. Ik weet het, onwenselijk...).

Dat vaste IP-adres verklaart toch niet waarom de ICS-2000 het bij een vriend van me met KPN glasvezel wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
geert_schrijver schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:01:
[...]

Dat vaste IP-adres verklaart toch niet waarom de ICS-2000 het bij een vriend van me met KPN glasvezel wel werkt?
Want zijn router/modem gebruikt exact dezelfde ip range als jij? Heb je dat gecheckt dan? :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:23
Martinusz schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:17:
[...]

Nee ze willen het liefst overal een connectbox hebben staan, dus als jij nog maar de woorden ik heb een probleem met mijn modem meldt, zal al snel volgen "U krijgt een nieuwe modem van ons". ;)
Waarom wilt ziggo dat je zo snel mogelijk een connectbox krijgt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
dutchnltweaker schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:19:
[...]

Waarom wilt ziggo dat je zo snel mogelijk een connectbox krijgt dan?
Zodat elke klant hetzelfde thuis heeft staan ;) -> onderhoud/(klanten)service makkelijker dan wanneer je 5 verschillende types hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Martinusz schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:13:
[...]

Want zijn router/modem gebruikt exact dezelfde ip range als jij? Heb je dat gecheckt dan? :?
Nou nee, niet gecheckt. Maar als de ICS-2000 het eerder wel deed, direct achter de ziggo-modem (192.178.x.x), hij doet het nu niet meer nu de modem in bridge stand staat, en hij doet het bij een vriend met KPN (ongetwijfeld geen 192.178.x.x.) wel, dan zou het toch raar zijn dat een vast IP-adres een probleem zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Martinusz schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:21:
[...]

Zodat elke klant hetzelfde thuis heeft staan ;) -> onderhoud/(klanten)service makkelijker dan wanneer je 5 verschillende types hebt staan.
Maar is de contectbox ook beter dan de cisco en de technicolor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
dutchnltweaker schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:53:
[...]

Daar zijn de meningen over verdeeld :) In principe is de Connectbox prima, de Technicolor 7210 is daarintegen 'net' wat beter qua stabiliteit. Kun je veel over terug lezen hier.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
dutchnltweaker schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:53:
[...]

Geen idee, voor mij werkt die prima en heeft mijn extra router die ik achter de Cisco had zitten vervangen.
Maar goed, boeit ook niet eigenlijk, Ziggo is dit van plan, dus ook al is ie niet beter, ze pushen hem er toch door ;)
tcviper schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:59:
[...]

Daar zijn de meningen over verdeeld :) In principe is de Connectbox prima, de Technicolor 7210 is daarintegen 'net' wat beter qua stabiliteit. Kun je veel over terug lezen hier.
Stabiliteit? Of bedoel je het puma chip probleem?
Qua stabiliteit lees ik namelijk alleen maar dat de Technicolor bij heel wat mensen om de zoveel tijd een reset nodig heeft, dat lees ik niet over de connectbox ;)
Of je moet stabiliteit even definiëren wat je er eigenlijk mee bedoelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Martinusz schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:06:
[...]

Geen idee, voor mij werkt die prima en heeft mijn extra router die ik achter de Cisco had zitten vervangen.
Maar goed, boeit ook niet eigenlijk, Ziggo is dit van plan, dus ook al is ie niet beter, ze pushen hem er toch door ;)

[...]

Qua stabiliteit lees ik namelijk alleen maar dat de Technicolor bij heel wat mensen om de zoveel tijd een reset nodig heeft, dat lees ik niet over de connectbox ;)
Ik bedoelde het puma chipset stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:06:
[...]

[...]

Wel vreemd dan... Ik heb nog nooit m'n TC7210 moeten herstarten omdat alles traag werd bv. Net voor de snelheidsupdate was de uptime 43 dagen en nu ook alweer 14 dagen.
Misschien omdat ik hem in bridge heb staan? Heb m'n TC nooit als router gebruikt, dus daar heb ik dan weer geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ArcticWolf schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:44:
[...]

Wel vreemd dan... Ik heb nog nooit m'n TC7210 moeten herstarten omdat alles traag werd bv. Net voor de snelheidsupdate was de uptime 43 dagen en nu ook alweer 14 dagen.
Misschien omdat ik hem in bridge heb staan? Heb m'n TC nooit als router gebruikt, dus daar heb ik dan weer geen ervaring mee.
Nou ik heb in dit topic toch vaker gelezen dat mensen hem* herstarten of zelfs preventief elke nacht een reset geven. Geen idee of dat bridge of niet is :)

* of het moet een andere modem zijn die ik ermee verward, maar zoveel zijn er niet...

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 16-10-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Martinusz schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:48:
[...]

Nou ik heb in dit topic toch vaker gelezen dat mensen hem* herstarten of zelfs preventief elke nacht een reset geven. Geen idee of dat bridge of niet is :)

* of het moet een andere modem zijn die ik ermee verward, maar zoveel zijn er niet...
Heb de TC7210 (ook in Bridge hier trouwens) nog nooit hoeven te restarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:13

Freakie1NL

Grote Baas

xileS schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 00:32:
Pas in de meterkast bij mijn vriendin thuis gekeken. Daar hangt nog een Technicolor 7200 geloof ik. Een zwarte modem die alleen 2,4 GHz of alleen 5 GHz WiFi kan uitzenden en niet beide tegelijk. Wifi is daar op de bovenverdieping niet al te best, maar ik zie dat je makkelijk een ConnectBox (lees alleen veel over puma6) kan krijgen.
Hoe kom je makkelijk aan de ConnectBox dan? Waardeloos WiFi ontvangt hier maar nieuw modem verstrekken doen ze niet. Iemand laten langs komen zit ik niet op te wachten want die komen doordeweeks tussen kantoor tijden.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Freakie1NL schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:33:
[...]

Hoe kom je makkelijk aan de ConnectBox dan?
Contact opnemen met Ziggo :)
Waardeloos WiFi ontvangt hier maar nieuw modem verstrekken doen ze niet.
Is dat zo? Heb je al contact gehad?
Topic staat vol met mensen die gelijk de connectbox aangeboden krijgen wanneer er problemen zijn.
Iemand laten langs komen zit ik niet op te wachten want die komen doordeweeks tussen kantoor tijden.
Zaterdag is ook mogelijk, maar monteur is vaak niet eens nodig, gewoon bellen en melden dat je wifi slecht is en melden dat je modem X nu hebt. Grote kans dat ze zeggen we sturen wel een connectbox op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Ja heb al meerdere malen contact met Ziggo er over gehad. Maar ze wilde tot meerdere keren toe geen nieuw modem verstrekken zonder dat er een monteur langs zou komen. En dat kan dan steeds alleen op tijden dat ik niet kan. Nu is het erg druk en ben ik weinig thuis dus maar besloten dit later op te pakken maar makkelijk een nieuw modem daar is mijn ervaring anders mee.

Korting krijgen is wat dat betreft een stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:15
Martinusz schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:39:
[...]

Contact opnemen met Ziggo :)

[...]

Is dat zo? Heb je al contact gehad?
Topic staat vol met mensen die gelijk de connectbox aangeboden krijgen wanneer er problemen zijn.

[...]

Zaterdag is ook mogelijk, maar monteur is vaak niet eens nodig, gewoon bellen en melden dat je wifi slecht is en melden dat je modem X nu hebt. Grote kans dat ze zeggen we sturen wel een connectbox op.
Hangt er wel vanaf wat voor modem hij thuis heeft, mocht hij al een dual band modem hebben dan blijkt het toch nog vrij lastig om te wisselen te zijn...

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Nu we het toch over de WiFi hebben ;)

Ik bemerk al een tijdje en "euveltje" waar ik de oplossing niet snel op kan vinden.
De enige oplossing die ik heb uiteraard is dat ik mijn WiFi even uit en aan moet zetten op de telefoon, maar goed wellicht iemand een idee ;)

Als ik op straat loop dan pak ik regelmatig de WiFiSpots op van Ziggo.
Mijn eigen modem zend op dit moment ook nog het WiFi-signaal uit.

Als ik echter thuis ben dan pakt mijn telefoon mijn eigen WiFi niet op en blijft stug op die van Ziggo hangen.
Zoals gezegd even WiFi uit en aan en hij schakelt over.

Iemand een idee of ik hier iets aan kan doen ?

@Freakie1NL Al een keer via webcare geprobeerd ?

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 16-10-2017 14:48 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
MdO82 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:47:
Nu we het toch over de WiFi hebben ;)

Ik bemerk al een tijdje en "euveltje" waar ik de oplossing niet snel op kan vinden.
De enige oplossing die ik heb uiteraard is dat ik mijn WiFi even uit en aan moet zetten op de telefoon, maar goed wellicht iemand een idee ;)

Als ik op straat loop dan pak ik regelmatig de WiFiSpots op van Ziggo.
Mijn eigen modem zend op dit moment ook nog het WiFi-signaal uit.

Als ik echter thuis ben dan pakt mijn telefoon mijn eigen WiFi niet op en blijft stug op die van Ziggo hangen.
Zoals gezegd even WiFi uit en aan en hij schakelt over.

Iemand een idee of ik hier iets aan kan doen ?

@Freakie1NL Al een keer via webcare geprobeerd ?
Ligt aan het toestel, sommige willen inderdaad niet lekker overschakelen. Ik zou gewoon je wifispots thuis uit gaan zetten. Hoef je ook niet meer elke keer wifi uit/wifi aan te doen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Helaas spreek ik uit ervaring met iOS. Je kunt op je telefoon aangeven dat de telefoon niet automatisch verbinding moet maken met de hotspot.
Je zult dan handmatig de telefoon laten verbinden met de hotspot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Freakie1NL schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:46:
Ja heb al meerdere malen contact met Ziggo er over gehad. Maar ze wilde tot meerdere keren toe geen nieuw modem verstrekken zonder dat er een monteur langs zou komen. En dat kan dan steeds alleen op tijden dat ik niet kan. Nu is het erg druk en ben ik weinig thuis dus maar besloten dit later op te pakken maar makkelijk een nieuw modem daar is mijn ervaring anders mee.

Hmm vreemd, laatste tijd zijn ze namelijk nogal happig om de connectbox uit te rollen overal, dus verbaas mij enigzins dat ze dat niet doen bij je.

Wat ook werkt is te zeggen dat de muur zwart ziet achter de modem O-) >:) meestal nemen ze dan geen verdere risico en vervangen ze hem :P maar ik denk dat je eerdere vragen over de modem wel opgeslagen zijn in hun systeem, dus of ze daar nog intrappen is een tweede.

Webcare is trouwens idd ook een goede optie, zijn meestal wel meedenkend en bevoegd om dingen te regelen.

Overigens benieuwd hoe vlot er een firmware update komt voor alle ziggo modems vanwege de Wifi hack :o

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 16-10-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 17:01
geert_schrijver schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:50:
Hallo allemaal,

kan je uit ervaring vertellen dat het niet aan de ICS-2000 en de connectbox in bridge kan liggen die combi heb ik hier namelijk ook de ICS-2000 is wel aangesloten op de router (WRT-1900AC) omdat de enige poort die nog werkt na het in bridge laten zetten enkel lan-1 is op de Connectbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Dracoz schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:49:
[...]

Ligt aan het toestel, sommige willen inderdaad niet lekker overschakelen. Ik zou gewoon je wifispots thuis uit gaan zetten. Hoef je ook niet meer elke keer wifi uit/wifi aan te doen :*)
Zo te zien heb ik mijn Wifispots al uit.
Dacht dat deze nog aanstonden :D

Dan blijven we gewoon handmatig de boel schakelen of WiFi gewoon uit als ik buiten ben

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
jimmya3 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:02:
[...]

kan je uit ervaring vertellen dat het niet aan de ICS-2000 en de connectbox in bridge kan liggen die combi heb ik hier namelijk ook de ICS-2000 is wel aangesloten op de router (WRT-1900AC) omdat de enige poort die nog werkt na het in bridge laten zetten enkel lan-1 is op de Connectbox.
Jij hebt dus de ICS-2000 op je router aangesloten? Dat wil ik ook namelijk, maar ook dat kreeg ik dus niet werkend. Ben wel benieuwd wat het nou is, misschien is er iets verkeerd gegaan bij het in bridge zetten van de ConnectBox, omdat het daarvoor wel werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 17:01
geert_schrijver schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:47:
[...]

Jij hebt dus de ICS-2000 op je router aangesloten? Dat wil ik ook namelijk, maar ook dat kreeg ik dus niet werkend. Ben wel benieuwd wat het nou is, misschien is er iets verkeerd gegaan bij het in bridge zetten van de ConnectBox, omdat het daarvoor wel werkte...
Jup connectbox <-------> WRT1900AC <-------> ICS2000

De Linksys is aangesloten wan poort naar lan 1 van de connectbox verder niks speciaals aan gedaan.
Probeer die ICS eens te resetten naar standaard instellingen en sluit hem daarna nog eens aan op je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Freakie1NL schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:46:

Welk modem heb je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 18:16
Ik heb een paar weken terug nog een modem swap gedaan. Met een klein beetje moeite toch die meid over weten te halen om mij een nieuw modem op te sturen, in plaats van een monteur te sturen. Monteur is gewoon zonde van hun en mijn tijd - kan prima zelf een swap uitvoeren en een diagnose stellen, voor zover dat mogelijk is ;). Toch wel het voordeel van een jaartje UPC Helpdesk (de boel is nog steeds nagenoeg hetzelfde). Ben van een TC (weet niet welk type) naar de CB gegaan. Sinds de CB geen last meer van onstabiel internet - alleen nu op dit moment last van een storing.

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Nu de Technicolor TC7210. Ben vorig jaar verhuisd van voormalig UPC gebied waar ik een Ubee van had (topding) en toen naar Ziggo gebied moest ik alles inleveren en kreeg ik de TC7210. Minder tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Freakie1NL schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:29:
[...]

Nu de Technicolor TC7210. Ben vorig jaar verhuisd van voormalig UPC gebied waar ik een Ubee van had (topding) en toen naar Ziggo gebied moest ik alles inleveren en kreeg ik de TC7210. Minder tevreden over.
Kwa router? Hij heeft volgens mij niet de beste router nee :P Heb m'n TC7210 in bridge icm. N66U router en zou niks anders willen _/-\o_
die N66U raakt overigens ook weleens z'n 5ghz broadcast kwijt 7(8)7

Smokeping stats:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8Tlp1fY.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Freakie1NL schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:33:
[...]
Iemand laten langs komen zit ik niet op te wachten want die komen doordeweeks tussen kantoor tijden.
Als ze tussen kantoortijden komen is er toch niets aan de hand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:52
xileS schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 00:32:
En als ik de voorwaarden van de power promise (wat ik steeds als reclame hoor) lees, kan er na de modem swap alsnog gratis een "wifi engineer" langskomen om het WiFi bereik in hele huis beter te krijgen. Zo te zien plaatsen ze max 1 gratis ziggo WiFi booster (een AP), waarvoor ik zelf 59 euro destijds had betaald dacht ik. Alleen weet ik niet of ze ook de bedrading voor je door kunnen trekken.
Een nieuw/vervangend modem geeft helaas geen recht op een WiFi booster ;) Moet echt een installatie zijn of een beter (lees duurder) pakket. Als je al een modem hebt heb je helaas geen recht op een installatie. Netwerkkabel kan doorgetrokken worden zijn wel extra wzh dus moet je wel voor betalen.
Shaggie_NB schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:16:
[...]

Als ze tussen kantoortijden komen is er toch niets aan de hand....
Wel als je zelf op kantoor zit tijdens kantoortijden :+ Maar in de avond kan er volgens mij ook gewoon een monteur komen. In mijn regio tenminste.

[ Voor 17% gewijzigd door Jim423 op 16-10-2017 22:28 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Jim423 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:27:
[...]

Een nieuw/vervangend modem geeft helaas geen recht op een WiFi booster ;) Moet echt een installatie zijn of een beter (lees duurder) pakket. Als je al een modem hebt heb je helaas geen recht op een installatie. Netwerkkabel kan doorgetrokken worden zijn wel extra wzh dus moet je wel voor betalen.
Hmm als ik beter lees, heb je volgens mij gelijk
• De installatiegarantie inclusief Power Promise is voor:
- Nieuwe internetklanten van Ziggo die een nieuw
modem in bruikleen krijgen.
- Alle verhuizende internetklanten van Ziggo.
- Bestaande internetklanten van Ziggo die een nieuw
modem in bruikleen krijgen door aanpassingen
van hun pakket
. Of bestaande klanten met een
Ziggo Mediabox XL waarvan de modemfunctie
wordt gebruikt, die wisselen naar een los modem
naast de Mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nog even een "feature" die ik op de TC7210 heb/had geen idee meer..
dat ergens tussen de 45~60 dagen hij onstabiel wordt/werd en veel traffic er niet meer door kwam.

Pingtimeouts etc.. reset via de webif loste het weer op..
mogelijk dat het nu sinds de laatste FW patch opgelost is.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:43:
[...]

Idd wel een dingetje bij de Asussen. Mijn AC88U en 87U hebben daar ook wel last van. Zowel met Merlins,Merlin forks, als de Asus Fw.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2017 13:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
xileS schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:47:
[...]

Hmm als ik beter lees, heb je volgens mij gelijk

[...]
Als je perse een monteur over de vloer wil heb je ook nog de mogelijkheid om een extra service monteur te laten komen voor de wifi.

"Voor € 40,- per uur komt onze monteur bij je langs voor extra service. Hij installeert de nieuwe apparaten, legt kabels aan of maakt extra aansluitpunten. Kabels en stekkers, splitters en wandcontactdozen koop je bij de monteur tegen kostprijs.

Is de monteur langer dan een uur bezig? Dan betaal je niet meteen een heel uur extra, maar per opvolgend kwartier € 10,-."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

Martinusz schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:55:
[...]

Overigens benieuwd hoe vlot er een firmware update komt voor alle ziggo modems vanwege de Wifi hack :o
Tot nu toe beperkt het zich tot "we zijn op de hoogte en we werken eraan".

Zie ook: https://www.ziggo.com/nl/...zake-beveiligingslek-wpa2

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Dracoz schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:49:
[...]

Als je perse een monteur over de vloer wil heb je ook nog de mogelijkheid om een extra service monteur te laten komen voor de wifi.

"Voor € 40,- per uur komt onze monteur bij je langs voor extra service. Hij installeert de nieuwe apparaten, legt kabels aan of maakt extra aansluitpunten. Kabels en stekkers, splitters en wandcontactdozen koop je bij de monteur tegen kostprijs.

Is de monteur langer dan een uur bezig? Dan betaal je niet meteen een heel uur extra, maar per opvolgend kwartier € 10,-."
Ik betaal helemaal niks, vanmiddag monteur gehad, AOP vervangen( was nog oud UPC aop), modem vervangen, nog steeds hetzelfde (200down/40 up) Down(conectbox) wil gewoon niet sneller dan 200 terwijl het wel lijkt dattie sneller wil, schiet mij maar lek.

Fast.com Steady 200 down en 40 up

Speedtest.net: ongeveer zelfde uitslag.

Speedtest van ziggo: 206down en 41 up.

Dus waar ligt het nu aan ? De connectbox?
Ik weet het niet

[ Voor 9% gewijzigd door MarElo op 18-10-2017 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 09:32

elsinga

=8-)

Doe eens een speedtest op dslreports.com. Bij mij bleef de test van Ziggo en speedtest.net ook hangen op 200Mb, op dslreports kwam ik aardig in de buurt van mijn 400Mb.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MarElo schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 00:08:
[...]

Ik betaal helemaal niks, vanmiddag monteur gehad, AOP vervangen( was nog oud UPC aop), modem vervangen, nog steeds hetzelfde (200down/40 up) Down(conectbox) wil gewoon niet sneller dan 200 terwijl het wel lijkt dattie sneller wil, schiet mij maar lek.
Ik begrijp het niet. Je hebt gister een monteur gehad en het probleem is niet opgelost en die monteur is gewoon weer weggegaan zonder verder actie te ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:50
MarElo schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 00:08:
[...]

Fast.com Steady 200 down en 40 up

Speedtest.net: ongeveer zelfde uitslag.

Speedtest van ziggo: 206down en 41 up.

Dus waar ligt het nu aan ? De connectbox?
Ik weet het niet
Je bent zeker niet de enige die sinds de snelheidsverhoging problemen heeft. Ik haalde eerst altijd strak 300/30 bij mijn speedtest en sinds de verhoging komt mijn speedtest ook niet hoger dan 210/40. Heb toch echt het idee dat Ziggo aan hun kant iets verkeerd heeft gedaan dus ga ook niet meteen hoog en laag springen. Ik wacht een maandje en doe dagelijks even een testje, mocht er over een maand niets verbeterd zijn trek ik wel aan de bel bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

Oef .. nieuws: Ziggo verwacht Connect Box-patch voor dos-lek in april 2018 uit te br...

Ben ik ff blij dat ik die Connect Box niet door de strot ben gedrukt :D

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik heb via twitter er ook contact over gehad.
Volgens de medewerker mag het 10% afwijken.
Ik vindt het iet wat onzin, maar goed laat maar gaan ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Want jij hebt dagelijks een DDOS aanval op je modem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Nee, maar ALS het gebeurd ben je er mooi klaar mee.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
InF.Inc schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:44:
Nee, maar ALS het gebeurd ben je er mooi klaar mee.
:X sorry maar met deze redenatie kun je alle apparaten wel uitzetten thuis. Heb je je Wifi ook uitgezet, want die is ook te hacken is gebleken. Wie weet wat er allemaal te hacken en te DDOS'en valt waar wij niet eens vanaf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:03
@Martinusz DoS, niet DDos. Je kunt met zo'n 200kb/s een Puma geheel op z'n gat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ging me eigenlijk meer over het feit dat de update pas volgend jaar wordt uitgebracht volgens Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
InF.Inc schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:55:
Ging me eigenlijk meer over het feit dat de update pas volgend jaar wordt uitgebracht volgens Ziggo.
Intel heeft de fix geleverd aan de leverancier van de connectbox, die gaan eerst testen etc. en zoals het bericht vermeldt wilt Ziggo ook eerst testen als zij het geleverd krijgen van de leverancier.
Lijkt mij alleen maar goed als je iets moet uitrollen op miljoenen modems, het is eind oktober, dus je zit al snel in volgend jaar. Voor hetzelfde geldt gaat bovenstaande sneller dan gedacht en komt de patch eerder, wie zal het zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
  • Laatst online: 17:56
Martinusz schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:08:
[...]

Intel heeft de fix geleverd aan de leverancier van de connectbox, die gaan eerst testen etc. en zoals het bericht vermeldt wilt Ziggo ook eerst testen als zij het geleverd krijgen van de leverancier.
Lijkt mij alleen maar goed als je iets moet uitrollen op miljoenen modems, het is eind oktober, dus je zit al snel in volgend jaar. Voor hetzelfde geldt gaat bovenstaande sneller dan gedacht en komt de patch eerder, wie zal het zeggen!
Slow clap... Het issue is al sinds 2016 bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:43:
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:32:
Idd wel een dingetje bij de Asussen. Mijn AC88U en 87U hebben daar ook wel last van. Zowel met Merlins,Merlin forks, als de Asus Fw.
De RT-AC66U ook... en ik maar denken dat het aan mijn iPad en iPhones lag.
Binnenkort toch maar eens vervangen door een echt AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:14
SMSfreakie schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:55:
nog even een "feature" die ik op de TC7210 heb/had geen idee meer..
dat ergens tussen de 45~60 dagen hij onstabiel wordt/werd en veel traffic er niet meer door kwam.

Pingtimeouts etc.. reset via de webif loste het weer op..
mogelijk dat het nu sinds de laatste FW patch opgelost is.
Hey, daar heeft mijn TC7210 ook last van :+ Ding staat in bridge mode maar na een maand of twee ineens steeds hogere ping, download snelheden die in elkaar zakken etc. Even het modem van de stroom en er weer op en het gaat weer een paar maanden goed.

Ik laat het maar voor wat het is, met dit probleem valt nog wel te leven. Sinds het Cisco modem die ik een paar jaar terug had is er altijd wel iets met het modem dat Ziggo levert, ben er door zeker 5 heen gegaan in de afgelopen jaren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mmore schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:34:
[...]

Hey, daar heeft mijn TC7210 ook last van :+ Ding staat in bridge mode maar na een maand of twee ineens steeds hogere ping, download snelheden die in elkaar zakken etc. Even het modem van de stroom en er weer op en het gaat weer een paar maanden goed.

Ik laat het maar voor wat het is, met dit probleem valt nog wel te leven. Sinds het Cisco modem die ik een paar jaar terug had is er altijd wel iets met het modem dat Ziggo levert, ben er door zeker 5 heen gegaan in de afgelopen jaren. 8)7
Zal eens kijken of ik na 2 maanden hetzelfde krijg, nog maar 42 dagen wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:16:
[...]

Zal eens kijken of ik na 2 maanden hetzelfde krijg, nog maar 42 dagen wachten :P
hier op dit moment een krappe 10 dagen uptime op dat ding.. maar goed de laatste reset(s) waren ook niet voor instabiliteit maar voor meer snelheid :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SMSfreakie schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:40:
[...]

hier op dit moment een krappe 10 dagen uptime op dat ding.. maar goed de laatste reset(s) waren ook niet voor instabiliteit maar voor meer snelheid :+
Ik had 45 dagen en toen ben ik van de UMU naar de PTS overgestapt }:O en idd daarna had ik 32 dagen tot de snelheidsupgrade :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:39:
[...]

Ik had 45 dagen en toen ben ik van de UMU naar de PTS overgestapt }:O en idd daarna had ik 32 dagen tot de snelheidsupgrade :P
maar de UMU -> PTS kon toch gewoon zonder reboot van t modem ook wel? :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SMSfreakie schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:41:
[...]

maar de UMU -> PTS kon toch gewoon zonder reboot van t modem ook wel? :P
Jah kan wel, maar dan kan het wat langer duren voordat hij z'n channel locks terug heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Hebben meer mensen last van het feit dat de "NAT loopback" op een EPC3925 niet meer lijkt te werken sinds een paar weken?

Ik heb namelijk een NAS met een aantal services draaien, maar vanuit mijn interne netwerk kan ik daar plots niet meer bij (extern uiteraard wel). Ik dacht eerst dat ik weer eens heb zitten klooien maar nu wilde ik het even serieus bekijken gisteren, maar kwam er zo niet uit. Een optie is ook in het modem niet te vinden, maar ik weet niet of die er ooit geweest is, want het werkte altijd goed.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 11:09
Sinds 2u geleden heb ik geen werkende internet- of vaste telefoonverbinding, tv-signaal is in orde. Telefoon geeft een dode lijn ook bij bellen (met mobiel) naar het vaste nummer. Router opnieuw opgestart, netwerk connectie lijkt op eerste gezicht op orde (? ben hier niet helemaal in thuis), met instellingen, maar verbinding is weg. De 'Storingen' pagina van Ziggo geeft geen melding van een storing, locatie is Ossendrecht (West-Brabant). Heeft iemand anders dit probleem? Alles-in-1 pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Wat zeggen de lampjes op je modem? Blijft bijvoorbeeld US of DS knipperen? Gaat dus om het kastje van Ziggo waar ook de telefoon op zit aangesloten.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Merik schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:56:
Sinds 2u geleden heb ik geen werkende internet- of vaste telefoonverbinding, tv-signaal is in orde. Telefoon geeft een dode lijn ook bij bellen (met mobiel) naar het vaste nummer. Router opnieuw opgestart, netwerk connectie lijkt op eerste gezicht op orde (? ben hier niet helemaal in thuis), met instellingen, maar verbinding is weg. De 'Storingen' pagina van Ziggo geeft geen melding van een storing, locatie is Ossendrecht (West-Brabant). Heeft iemand anders dit probleem? Alles-in-1 pakket.
Ho ho ho, vertel eerst eens welk pakket je hebt, welk soort modem (staat die in bridge of niet), en heb je er nog een router achter staan (zoja welke). Als je vaste telefoon heb kan je nog altijd 1200 bellen (als het werkt).

[ Voor 6% gewijzigd door MarElo op 19-10-2017 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merik
Excuus voor de ontbrekende informatie. De lampjes van de Ziggo kabelmodem wat betreft internet staan goed, groen, ook de ds/us lampjes. Tel1/tel2 knippert groen. Ik heb een oude Linksys router (type zal ik opzoeken) achter de Ziggo kabelmodem modem voor het draadloos signaal, de Ziggo kabelmodem heeft bridge mode aan. Het pakket is alles-in-1 complete. Edit: vaste telefonie ligt eruit.

[ Voor 4% gewijzigd door Merik op 19-10-2017 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
Merik schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:40:
Excuus voor de ontbrekende informatie. De lampjes van de Ziggo kabelmodem wat betreft internet staan goed, groen, ook de ds/us lampjes. Tel1/tel2 knippert groen. Ik heb een oude Linksys router (type zal ik opzoeken) achter de Ziggo kabelmodem modem voor het draadloos signaal, de Ziggo kabelmodem heeft bridge mode aan. Het pakket is alles-in-1 complete. Edit: vaste telefonie ligt eruit.
Werkt je internet verbinding nou wel of niet?
Mocht je internet verbinding niet werken sluit je eigen linksys dan even af, reboot het ziggo modem en je eigen modem. Wacht tot beide modems volledig opgestart zijn en sluit je eigen modem dan pas op het ziggo modem aan.

Mocht je telefonie niet werken probeer de telefoon dan eens rechtstreeks in de tel1 poort van het ziggo modem te stoppen. (Mocht je hem bijvoorbeeld in de woonkamer op een PTT aansluiting hebben aangesloten.)
Mocht dit nog niet werken haal je telefoon dan eens uit het ziggo modem, reboot het modem en wacht tot het ziggo modem volledig is opgestart, sluit daarna je telefoon toestel aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Dracoz op 20-10-2017 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Deze week werkzaamheden in mijn postcode gebied en sinds vandaag, na de upgrade van ziggo van 150/15 naar 200/20 haal ik vandaag de 200/20 (eerst 150/20).

Dit is alleen nu met de speedtest app op me telefoon, mijn pc met AC wifi haalt dit nog niet raar genoeg.

Voor de rest op dit moment is het internet sinds de ''upgrade'''best wel buggy meer mensen die dat ervaren?
(zijn deze week de hele week nog bezig met werkzaamheden misschien is dit ook de reden).

[ Voor 27% gewijzigd door dutchnltweaker op 20-10-2017 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:33

mvds

Totally awesome!

dutchnltweaker schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:32:
Deze week werkzaamheden in mijn postcode gebied en sinds vandaag, na de upgrade van ziggo van 150/15 naar 200/20 haal ik vandaag de 200/20 (eerst 150/20).

Dit is alleen nu met de speedtest app op me telefoon, mijn pc met AC wifi haalt dit nog niet raar genoeg.

Voor de rest op dit moment is het internet sinds de ''upgrade'''best wel buggy meer mensen die dat ervaren?
(zijn deze week de hele week nog bezig met werkzaamheden misschien is dit ook de reden).
Kijk eens met welke snelheid je PC vebinding heeft dan. :) Ik heb ook AC thuis en verschillende devices verbinden wel op de 5GHz band, maar met lage snelheid (70-100Mbits), wanneer ik zeg dat ze 5GHz AC moeten doen dan gaat de snelheid wel ineens naar 700Mbits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
mvds schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:47:
[...]

Kijk eens met welke snelheid je PC vebinding heeft dan. :) Ik heb ook AC thuis en verschillende devices verbinden wel op de 5GHz band, maar met lage snelheid (70-100Mbits), wanneer ik zeg dat ze 5GHz AC moeten doen dan gaat de snelheid wel ineens naar 700Mbits
Pc zit nu ook op de 5ghz band van mijn router, of bedoelde je bepaalde instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
dutchnltweaker schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:02:
[...]

Pc zit nu ook op de 5ghz band van mijn router, of bedoelde je bepaalde instellingen?
Even de status bekijken van de vervonden wifi, dan zie je bij Speed de snelheid staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een methode bij ziggo om inkomende oproepen te blokkeren?

Ik word momenteel 3 keer per uur lastig gevallen door 2 nummers in België en 1 uit Amstelveen met Microsoft scam en ik wil deze eigenlijk blokkeren voordat ze binnenkomen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:35:

Ik word momenteel 3 keer per uur lastig gevallen door 2 nummers in België en 1 uit Amstelveen met Microsoft scam en ik wil deze eigenlijk blokkeren voordat ze binnenkomen. Iemand een idee?
Volgens mij is dat helaas niet mogelijk als ik de informatie zo lees.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:58

Door de telefoon eruit te halen, ben je gelijk van alle gezeik af..

Nee even zonder grappen, ik had er toen ook heel veel last van en telkens andere nummers van andere landen en bedrijven. Werd het toen zo moe dat ik gewoon de hele telefoonlijn van Ziggo eruit heb gehaald. Werd toch nauwelijks gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordyz schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:01:
Nee even zonder grappen, ik had er toen ook heel veel last van en telkens andere nummers van andere landen en bedrijven. Werd het toen zo moe dat ik gewoon de hele telefoonlijn van Ziggo eruit heb gehaald. Werd toch nauwelijks gebruikt.
Dat is wel een optie, ik wilde vorige week de lijn al opzeggen, maar toen ik zag dat hij maar 1 euro besparing opleverde en het mij wel werk kost om mijn 06 nummer overal door te geven dacht ik: laat maar. Maar ik begin dit aardig zat te worden, op mijn mobiel kan ik het veel eenvoudiger voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Kun je dat niet in het dect toestel regelen? Ik gebruik al jaren geen vaste telefonie meer maar ik mijn Philips heb ik zo'n optie ergens gezien. Werkt alleen wel per nummer.
Wanneer er een oproep binnenkomt van een nummer dat begint met een van deze cijfers of als het nummer overeenkomt met een van de 4 ingestelde te blokkeren nummers, dan gaat de telefoon niet over.

[ Voor 38% gewijzigd door Jim423 op 20-10-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

https://www.ziggo.nl/klan...en/telefonische-overlast/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:12:
[...]

Dat is wel een optie, ik wilde vorige week de lijn al opzeggen, maar toen ik zag dat hij maar 1 euro besparing opleverde en het mij wel werk kost om mijn 06 nummer overal door te geven dacht ik: laat maar. Maar ik begin dit aardig zat te worden, op mijn mobiel kan ik het veel eenvoudiger voorkomen...
Dat dacht ik toen ook maar ik ben bang voor je dat dit toch echt de definitieve oplossing wordt.
Moet heel eerlijk zeggen vindt het ook heerlijk een nummer per persoon in plaats van een huistelefoon. Als ze mij moeten bellen kunnen ze dat op mijn 06 doen. Daar ben ik altijd bereikbaar op.

Het is in het begin even veel werk maar kan je daarna wel zeggen dat het zo veel fijner werkt en dan heb ik het niet eens voor het geldt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Goed...

Waarom halen die gare speedtests gewoon wel ongeveer de juiste snelheid (400/40)

ook usenet / torrent krijgt de download keurig op 400mbit dicht..
alleen upload blijft dan ineens rond de 15~20mbit bungelen.. :?

ook richting STACK komt het er niet meer boven uit, ook niet met meerdere connecties naast elkaar.
FTP sessie naar een andere Ziggo lijn levert ook amper 20mbit op.. :? (ook met meerdere connecties naast elkaar dropt de snelheid per connectie om een totaal van amper 20mbit te geven)

Modem inmiddels al 3x gereset, signaal waardes zijn ook niet dramatisch....

modem: TC7210 Bridge
router: Freebsd 11.0 Intel i210 Nics

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 20:32

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Meerdere mensen die problemen hebben binnen het Ziggo netwerk?

traceroute to 8.8.8.8 (8.8.8.8), 30 hops max, 60 byte packets
 1  pc-00033.xxxx.nl (192.168.xx.xx)  0.331 ms  0.273 ms  0.256 ms
 2  10.255.zz.1 (10.255.zz.1)  6.215 ms  6.232 ms  6.290 ms
 3  dv-rc0001-cr101-ae126-0.core.as9143.net (213.51.185.157)  7.449 ms  7.448 ms  7.188 ms
 4  nl-ams17b-rc1-lag-8-0.aorta.net (84.116.135.37)  9.700 ms  9.694 ms  9.649 ms
 5  nl-ams14a-ri1-ae8-0.aorta.net (84.116.135.38)  9.681 ms  9.655 ms  9.630 ms
 6  74.125.146.228 (74.125.146.228)  9.697 ms  9.168 ms  9.115 ms
 7  * 108.170.241.193 (108.170.241.193)  10.057 ms  10.057 ms
 8  216.239.54.69 (216.239.54.69)  10.258 ms 216.239.54.153 (216.239.54.153)  9.988 ms 108.170.236.215 (108.170.236.215)  9.243 ms
 9  google-public-dns-a.google.com (8.8.8.8)  9.421 ms  7.006 ms  9.945 ms

Maar
traceroute to nvr.xxxx.nl (82.75.xxx.yyy), 30 hops max, 60 byte packets
 1  192.168.zz.1 (192.168.zz.1)  0.241 ms  0.265 ms  0.306 ms
 2  10.207.zz.1 (10.207.zz.1)  20.023 ms  20.047 ms  20.096 ms
 3  zl-rc0001-cr102-xe-1-0-4-0.core.as9143.net (213.51.185.62)  20.209 ms  20.257 ms  20.305 ms
 4  hgl-rc0001-ccap202-po2.core.as9143.net (213.51.185.162)  20.354 ms  20.404 ms  20.452 ms
 5  * * *
 6  * * *
--knip--
30  * * *

Nada.

Ook vanaf een XS4All account:

1  gateway.xxxx.nl (192.168.xx.yy)  0.736 ms  0.965 ms  1.223 ms
 2  lo0.dr15.d12.xs4all.net (194.109.5.226)  11.928 ms  11.996 ms  12.020 ms
 3  0.ae25.xr4.1d12.xs4all.net (194.109.7.129)  12.160 ms 0.ae25.xr3.3d12.xs4all.net (194.109.7.133)  12.310 ms 0.ae25.xr4.1d12.xs4all.net (194.109.7.129)  12.361 ms
 4  0.ae5.xr1.tc2.xs4all.net (194.109.5.14)  12.577 ms 0.ae4.xr1.tc2.xs4all.net (194.109.5.10)  12.818 ms  18.374 ms
 5  upc.xs4all.net (194.109.7.210)  18.376 ms  18.367 ms  18.359 ms
 6  nl-ams17b-rc1-lag-131-0.aorta.net (84.116.194.13)  18.394 ms  17.937 ms  17.944 ms
 7  84.116.194.14 (84.116.194.14)  18.715 ms  11.006 ms  11.419 ms
 8  hgl-rc0001-ccap202-po1.core.as9143.net (213.51.185.158)  12.305 ms  12.640 ms  12.736 ms
 9  * * *
10  * * *
--knip--
30  * * *

Vanaf de niet te bereiken Ziggo (82.75.xxx.yyy) naar boven genoemde xs4all gaat wel goed.

traceroute to 83.162.xxx.yyy (83.162.xxx.yyy), 30 hops max, 60 byte packets
 1  pc-00033.xxxx.nl (192.168.yy.yy)  0.454 ms  0.442 ms  0.436 ms
 2  10.255.88.1 (10.255.88.1)  6.622 ms  6.736 ms  6.643 ms
 3  zl-rc0001-cr102-ae126-0.core.as9143.net (213.51.185.161)  7.867 ms  7.890 ms  7.885 ms
 4  nl-ams02a-rc2-lag-30-0.aorta.net (84.116.130.125)  10.074 ms  10.071 ms  10.035 ms
 5  nl-ams09b-ri1-ae32-0.aorta.net (84.116.130.178)  10.008 ms  9.973 ms nl-ams09b-ri1-ae37-0.aorta.net (84.116.130.126)  10.240 ms
 6  0.xe-1-2-0.xr1.tc2.xs4all.net (194.109.7.209)  9.986 ms  9.090 ms  9.070 ms
 7  0.ae4.xr4.1d12.xs4all.net (194.109.5.9)  9.199 ms  10.265 ms 0.ae5.xr3.3d12.xs4all.net (194.109.5.13)  10.258 ms
 8  0.ae1.dr15.d12.xs4all.net (194.109.7.130)  10.220 ms  9.874 ms  9.822 ms
 9  vv.xxxxx.yy (83.162.xxx.yyy)  16.075 ms !X  16.330 ms !X  16.518 ms !X

Ziggo gebeld, nee, geen storing, modem rebooten.

Volgens mij zijn
dv-rc0001-cr101-ae126-0.core.as9143.net (213.51.185.157)
zl-rc0001-cr102-ae126-0.core.as9143.net (213.51.185.161)

in orde en

hgl-rc0001-ccap202-po1.core.as9143.net (213.51.185.158)
hgl-rc0001-ccap202-po2.core.as9143.net (213.51.185.162)

niet.

Hoe krijg je dit opgelost?

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Jim423 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:27:
[...]

Zonet via de chat contact opgenomen met Ziggo en ze hebben inderdaad een Connectbox aangeboden. Die wordt binnenkort opgestuurd als goed is.
Maar ik heb gelijk gevraagd wat de power promise nog meer aanbiedt, als de Connectbox niet het hele huis dekt (ik denk namelijk niet dat die de zolder redt) en hij zei het volgende:
Dat klopt, als een wifibooster nodig is, kan door de wifi promise de wifibooster via UTP gratis worden aangeboden.
Tegen mijn verwachtingen in, kan er dus wel gratis een wifibooster (Een TP-link acces point) worden aangeboden voor bestaande klanten.Alleen is er nu eerst afgesproken om te kijken of de Connectbox wel het hele huis dekt. Hopelijk klopt deze info nog steeds, als ik de Connectbox niet het hele huis dekt en weer vraag naar de wifibooster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ElMacaroni schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:11:
Meerdere mensen die problemen hebben binnen het Ziggo netwerk?

traceroute to 8.8.8.8 (8.8.8.8), 30 hops max, 60 byte packets
 1  pc-00033.xxxx.nl (192.168.xx.xx)  0.331 ms  0.273 ms  0.256 ms
 2  10.255.zz.1 (10.255.zz.1)  6.215 ms  6.232 ms  6.290 ms
 3  dv-rc0001-cr101-ae126-0.core.as9143.net (213.51.185.157)  7.449 ms  7.448 ms  7.188 ms
 4  nl-ams17b-rc1-lag-8-0.aorta.net (84.116.135.37)  9.700 ms  9.694 ms  9.649 ms
 5  nl-ams14a-ri1-ae8-0.aorta.net (84.116.135.38)  9.681 ms  9.655 ms  9.630 ms
 6  74.125.146.228 (74.125.146.228)  9.697 ms  9.168 ms  9.115 ms
 7  * 108.170.241.193 (108.170.241.193)  10.057 ms  10.057 ms
 8  216.239.54.69 (216.239.54.69)  10.258 ms 216.239.54.153 (216.239.54.153)  9.988 ms 108.170.236.215 (108.170.236.215)  9.243 ms
 9  google-public-dns-a.google.com (8.8.8.8)  9.421 ms  7.006 ms  9.945 ms

Maar
 1  192.168.zz.1 (192.168.zz.1)  0.241 ms  0.265 ms  0.306 ms
 2  10.207.zz.1 (10.207.zz.1)  20.023 ms  20.047 ms  20.096 ms
 3  zl-rc0001-cr102-xe-1-0-4-0.core.as9143.net (213.51.185.62)  20.209 ms  20.257 ms  20.305 ms
 4  hgl-rc0001-ccap202-po2.core.as9143.net (213.51.185.162)  20.354 ms  20.404 ms  20.452 ms
 5  * * *
 6  * * *
--knip--
30  * * *

Nada.

Ook vanaf een XS4All account:

1  gateway.xxxx.nl (192.168.xx.yy)  0.736 ms  0.965 ms  1.223 ms
 2  lo0.dr15.d12.xs4all.net (194.109.5.226)  11.928 ms  11.996 ms  12.020 ms
 3  0.ae25.xr4.1d12.xs4all.net (194.109.7.129)  12.160 ms 0.ae25.xr3.3d12.xs4all.net (194.109.7.133)  12.310 ms 0.ae25.xr4.1d12.xs4all.net (194.109.7.129)  12.361 ms
 4  0.ae5.xr1.tc2.xs4all.net (194.109.5.14)  12.577 ms 0.ae4.xr1.tc2.xs4all.net (194.109.5.10)  12.818 ms  18.374 ms
 5  upc.xs4all.net (194.109.7.210)  18.376 ms  18.367 ms  18.359 ms
 6  nl-ams17b-rc1-lag-131-0.aorta.net (84.116.194.13)  18.394 ms  17.937 ms  17.944 ms
 7  84.116.194.14 (84.116.194.14)  18.715 ms  11.006 ms  11.419 ms
 8  hgl-rc0001-ccap202-po1.core.as9143.net (213.51.185.158)  12.305 ms  12.640 ms  12.736 ms
 9  * * *
10  * * *
--knip--
30  * * *

Vanaf de niet te bereiken Ziggo (82.75.xxx.yyy) naar boven genoemde xs4all gaat wel goed.

traceroute to 83.162.xxx.yyy (83.162.xxx.yyy), 30 hops max, 60 byte packets
 1  pc-00033.xxxx.nl (192.168.yy.yy)  0.454 ms  0.442 ms  0.436 ms
 2  10.255.88.1 (10.255.88.1)  6.622 ms  6.736 ms  6.643 ms
 3  zl-rc0001-cr102-ae126-0.core.as9143.net (213.51.185.161)  7.867 ms  7.890 ms  7.885 ms
 4  nl-ams02a-rc2-lag-30-0.aorta.net (84.116.130.125)  10.074 ms  10.071 ms  10.035 ms
 5  nl-ams09b-ri1-ae32-0.aorta.net (84.116.130.178)  10.008 ms  9.973 ms nl-ams09b-ri1-ae37-0.aorta.net (84.116.130.126)  10.240 ms
 6  0.xe-1-2-0.xr1.tc2.xs4all.net (194.109.7.209)  9.986 ms  9.090 ms  9.070 ms
 7  0.ae4.xr4.1d12.xs4all.net (194.109.5.9)  9.199 ms  10.265 ms 0.ae5.xr3.3d12.xs4all.net (194.109.5.13)  10.258 ms
 8  0.ae1.dr15.d12.xs4all.net (194.109.7.130)  10.220 ms  9.874 ms  9.822 ms
 9  vv.xxxxx.yy (83.162.xxx.yyy)  16.075 ms !X  16.330 ms !X  16.518 ms !X

Ziggo gebeld, nee, geen storing, modem rebooten.

Volgens mij zijn
dv-rc0001-cr101-ae126-0.core.as9143.net (213.51.185.157)
zl-rc0001-cr102-ae126-0.core.as9143.net (213.51.185.161)

in orde en

hgl-rc0001-ccap202-po1.core.as9143.net (213.51.185.158)
hgl-rc0001-ccap202-po2.core.as9143.net (213.51.185.162)

niet.

Hoe krijg je dit opgelost?
Er ging iets fout net op het internet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
traceroute to google.nl (216.58.212.195), 64 hops max, 52 byte packets
 1  edgefw (192.168.2.x)  0.644 ms  0.216 ms  0.194 ms
 2  hosted.by.sitbv.nl (37.148.199.x)  12.386 ms  12.868 ms  12.070 ms
 3  230.ge-1-2.core4.drt.serverius.sitbv.net (185.40.92.129)  12.132 ms  13.507 ms  11.980 ms
 4  hurricane-electric.nikhef.nl-ix.net (193.239.116.14)  14.680 ms  68.995 ms  24.255 ms
 5  100ge9-1.core1.lon2.he.net (72.52.92.213)  22.376 ms
    100ge9-2.core1.par2.he.net (184.105.81.109)  40.569 ms  43.820 ms
 6  100ge4-1.core1.nyc4.he.net (72.52.92.166)  95.269 ms
    100ge10-2.core1.ash1.he.net (184.105.213.173)  99.515 ms  99.905 ms
 7  100ge8-2.core1.atl1.he.net (184.105.213.69)  163.871 ms  115.381 ms  112.489 ms
 8  100ge8-2.core1.atl1.he.net (184.105.213.69)  112.376 ms
    100ge4-1.core1.mia1.he.net (184.105.213.26)  127.047 ms
    100ge8-2.core1.atl1.he.net (184.105.213.69)  120.922 ms
 9  100ge4-1.core1.mia1.he.net (184.105.213.26)  123.360 ms  124.436 ms  122.708 ms
10  * * ae2-0.ptx-b.spo-piaf.algartelecom.com.br (170.84.34.14)  355.480 ms
11  * *^C

Is nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 22:24
Zelfde problemen hier vanmorgen; elke keer eruit gegooid worden bij applicaties.

En wat een kudtding is die connectbox (sinds woensdag als vervanging voor mijn 8 jaar oude Ubee); als ik een N device gebruik, haal ik op alle andere AC devices nog maar 200Kbit. Zet ik dan een N device uit, dan is het weer 200Mbit, ook draadloos.

Komende week als ik tijd heb gaat de boel weer in bridgemode met mijn eigen WAP.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
xileS schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:30:
[...]

Zonet via de chat contact opgenomen met Ziggo en ze hebben inderdaad een Connectbox aangeboden. Die wordt binnenkort opgestuurd als goed is.
Maar ik heb gelijk gevraagd wat de power promise nog meer aanbiedt, als de Connectbox niet het hele huis dekt (ik denk namelijk niet dat die de zolder redt) en hij zei het volgende:

[...]

Tegen mijn verwachtingen in, kan er dus wel gratis een wifibooster (Een TP-link acces point) worden aangeboden voor bestaande klanten.Alleen is er nu eerst afgesproken om te kijken of de Connectbox wel het hele huis dekt. Hopelijk klopt deze info nog steeds, als ik de Connectbox niet het hele huis dekt en weer vraag naar de wifibooster.
Als je een modem krijgt (CB) en voorheen nog geen modem had is het een geval 100% installatie. (je had bijvoorbeeld internet via de Horizon). Dan kun je gebruik maken van de PP. Als je een modem hebt en deze wordt omgeruild naar een CB heb je geen recht op 100% installatie en dus ook geen PP (omdat alle bekabeling er inprincipe al ligt). Maar je hebt best kans dat het af en toe te verwarrend wordt waardoor ze gratis Wifiboosters gaan opsturen :+ Doe daar je voordeel mee zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 20:32

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Vorkie schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:31:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
 3  230.ge-1-2.core4.drt.serverius.sitbv.net (185.40.92.129)  12.132 ms  13.507 ms  11.980 ms
 4  hurricane-electric.nikhef.nl-ix.net (193.239.116.14)  14.680 ms  68.995 ms  24.255 ms
 7  100ge8-2.core1.atl1.he.net (184.105.213.69)  163.871 ms  115.381 ms  112.489 ms
 9  100ge4-1.core1.mia1.he.net (184.105.213.26)  123.360 ms  124.436 ms  122.708 ms
11  * *^C

Is nu opgelost.
Nou, hier niet...
hgl-rc0001-ccap202-po1.core.as9143.net (213.51.185.158) en hgl-rc0001-ccap202-po2.core.as9143.net (213.51.185.162) stokt het.

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 22:24
Het is hier weer terug... Direct via kabel en de keukenplanner van de Ikea nokt er zo nu en dan mee net als mijn ping naar mijn VM in Hong Kong :(

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
de 40/4 lijn met CB bij mn schoonouders heeft er ook wel weer zin in.....
Tracing route to irc.tweakers.net [31.22.80.151]
over a maximum of 30 hops:

1 3 ms 3 ms 2 ms 192.168.178.1
2 8 ms 6 ms 7 ms 10.222.48.1
3 307 ms 539 ms 472 ms gn-rc0002-cr102-xe-1-1-2-0.core.as9143.net [213.51.184.254]
4 * * * Request timed out.
5 289 ms 350 ms 292 ms nl-ams04a-ri3-ae8-0.aorta.net [84.116.130.97]
6 533 ms 460 ms 274 ms 213.46.182.158
7 370 ms 429 ms 441 ms a3850.tweakers.atom86.net [31.22.80.151]

Trace complete.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Jim423 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:26:
[...]

Als je een modem krijgt (CB) en voorheen nog geen modem had is het een geval 100% installatie. (je had bijvoorbeeld internet via de Horizon). Dan kun je gebruik maken van de PP. Als je een modem hebt en deze wordt omgeruild naar een CB heb je geen recht op 100% installatie en dus ook geen PP (omdat alle bekabeling er inprincipe al ligt). Maar je hebt best kans dat het af en toe te verwarrend wordt waardoor ze gratis Wifiboosters gaan opsturen :+ Doe daar je voordeel mee zou ik zeggen ;)
Het is idd verwarrend, maar hij had het toch bevestigd en heeft het als het goed is ook genoteerd. Als ik volgende x nog een keer contact op neem (dat er nog steeds niet overal bereik is), zien ze als goed is dat er een WiFi booster is beloofd :). Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:03
Ik vind de actievoorwaarden voor de power promise ook nog verwarrend:

- Overal in huis perfecte wifi. Gegarandeerd.

Maar:
is de downloadsnelheid via wifi op één of meer van die plekken op zowel 2.4GHz als 5GHz minder dan 20Mbit/s? Dan plaatst de engineer kosteloos een Ziggo Wifibooster.
Per adres geven wij maximaal één Ziggo Wifibooster. Kosteloos.

Dus: 10 Mbit/s op 2.4 Ghz en 80 Mbit/s op 5 Ghz: geen recht op power promise ?
Na 1 wifi booster nog niet goed, dan betaal ik de tweede zelf ?

Het is beter dan niets natuurlijk, het lijkt alleen een beetje op de belofte dat mijn auto 1:25 kan rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorkie schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:31:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
11  * *^C

Is nu opgelost.
Best een grote outage geweest wereld wijd, weet niet of de tijd exact klopt?

https://twitter.com/bgpmon/status/921780259891982336

https://twitter.com/bgpmon/status/921780678554935296

Lijkt wel te kloppen dat het stopt in HE.

Leuke usecase dit @ANdrode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met ziggogo html5/Firefox56+drm op Linux Mint ?
Vreemd genoeg kan ik alleen replay kijken, niet live.
Bij het starten van een zender komt deze uiteindelijk niet verder dan "De video is onderbroken...."

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Komt precies overeen :)

Je ziet ook bij mijn hops .br ertussen.

/edit
Blijf mij verbazen hoe snel "internet" stuk kan gaan als iemand / ISP een FU maakt met AS BGP. In dit geval ging er bij HEnet blijkbaar iets mis, de grap was wel dat via 8.8.4.4 DNS queries nog wel konden (deze gaat via mijn Ziggo lijn).

[ Voor 24% gewijzigd door Vorkie op 21-10-2017 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:52:
[...]
Best een grote outage geweest wereld wijd, weet niet of de tijd exact klopt?

https://twitter.com/bgpmon/status/921780259891982336

https://twitter.com/bgpmon/status/921780678554935296

Lijkt wel te kloppen dat het stopt in HE.

Leuke usecase dit @ANdrode
Grote outage! Het helpt natuurlijk niet mee dat HE behoorlijk goed connected is en daardoor mogelijk wereldwijd veel impact gaf. Erg mooie case voor RIPE Atlas probes. Hoop dat hier write-ups over komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merik
Een update n.a.v. mijn eerdere probleem. Ik heb een vervangende modem (Connectbox) aangeboden gekregen en geinstalleerd - de 2de (eigen, Linksys) router heb ik op dit moment als 'dom' doorgeefluik ingesteld. Ik ga er vanuit dat de oude kabelmodem de geest heeft gegeven (mogelijk dat deze incompatibel is door bv. netwerkaanpassingen, maar kan dit niet zeggen - geen internet terwijl router lijkt te werken is vreemd). Dank voor het meedenken in deze, telefoon en internet werken weer naar behoren, na installatie van de nieuwe modem.

[ Voor 8% gewijzigd door Merik op 21-10-2017 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
kzin schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:09:Dus: 10 Mbit/s op 2.4 Ghz en 80 Mbit/s op 5 Ghz: geen recht op power promise ?
Na 1 wifi booster nog niet goed, dan betaal ik de tweede zelf ?
Klopt en klopt. Maar bedenk dit geldt alleen voor installaties. Voor bestaande klanten (zonder dat jij iets upgrade/aanpast) moet je alles gewoon betalen (voorrijkosten, wifiboosters, ook 1 wifibooster). Opzich geven ze ook gegarandeerd goede WiFi door het hele huis. Ze vertellen er alleen niet bij dat het mij €139 gaat kosten :+ (in de commercials). Maar zoals wel vaker bij dit soort acties kun je er vaak nog wel wat uitslepen als bestaande klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Jim423 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:10:
[...]

Klopt en klopt. Maar bedenk dit geldt alleen voor installaties. Voor bestaande klanten (zonder dat jij iets upgrade/aanpast) moet je alles gewoon betalen (voorrijkosten, wifiboosters, ook 1 wifibooster). Opzich geven ze ook gegarandeerd goede WiFi door het hele huis. Ze vertellen er alleen niet bij dat het mij €139 gaat kosten :+ (in de commercials). Maar zoals wel vaker bij dit soort acties kun je er vaak nog wel wat uitslepen als bestaande klant.
Als ik het goed zie en lees dan bied Ziggo o.a. de Archer C7 aan als WiFi Booster.
Kan je deze niet net zo goed voor die 3 tientjes meer als deze bij Ziggo kost niet zelf aanschaffen ?
Dan heb je toch ook geen gedonder met de "speciale" Firmware die Ziggo erop zet ?

Al schijn je deze nog te kunnen flashen naar de standaard software ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:46:
[...]

Als ik het goed zie en lees dan bied Ziggo o.a. de Archer C7 aan als WiFi Booster.
Kan je deze niet net zo goed voor die 3 tientjes meer als deze bij Ziggo kost niet zelf aanschaffen ?
Dan heb je toch ook geen gedonder met de "speciale" Firmware die Ziggo erop zet ?

Ik heb op elke verdieping een routertje van 30 euro hangen, dus 60 euro aan kosten. Aan utp kabels was ik 30 euro kwijt en aan kabelgoten 24 euro, plafondborenset was 20 euro, totaal 134 euro en overal perfect wifi. Maar hoe kan ziggo dan maar iets duurder zijn, die plaatsen dan neem ik aan geen kabelgoten e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:54:
[...]

Ik heb op elke verdieping een routertje van 30 euro hangen, dus 60 euro aan kosten. Aan utp kabels was ik 30 euro kwijt en aan kabelgoten 24 euro, plafondborenset was 20 euro, totaal 134 euro en overal perfect wifi. Maar hoe kan ziggo dan maar iets duurder zijn, die plaatsen dan neem ik aan geen kabelgoten e.d. ?
Ik had het niet over de dienst in zijn geheel ;)
Ik bedoelde ze bieden of boden de Archer C7 aan voor €59.

Ik weet niet hoe makkelijk deze nog te flashen is daar was ook iets mee want je hebt dan ook uiteraard Ziggo firmware.

Met de originele firmware heb je meer instellingsmogelijkheden.
Al is 3 tientjes niet veel en is het een goedkope aanbieding, maar in hoeverre ben je er blij mee als tweaker

plaatje wat ooit gepost is teruggevonden.
Deze is van vorig jaar dus in hoeverre dit actueel is weet ik niet

Dav1d in "Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TlexUe9.png

[ Voor 12% gewijzigd door MdO82 op 21-10-2017 22:08 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Volgens mij boeit het Ziggo vrij weinig dat ze flashbaar zijn naar de TPL firmware of customs.. de mensen die dat doen hoeven er immers toch geen support op :-)

heb er zelf 1 liggen met DD-WRT en nog 1tje eigenlijk ongebruikt waar LEDE op zou zitten maar nog nooit verder naar gekeken :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
MdO82 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:46:
[...]Als ik het goed zie en lees dan bied Ziggo o.a. de Archer C7 aan als WiFi Booster.

Ik bekeek het even als non-ITer, als leek-consument dus. Mijn woning draait op 3x UniFi AC geen centje pijn qua WiFi. Maar omdat Ziggo niet boort ben je hier gebonden aan een PLA set. Deze kost €99. Daarnaast nog 40 euro voorrijkosten omdat het een extra service call is. Maar het ging me niet om de prijs meer over dat er in de commercials geen enkele notie is dat het om nieuwe pakketten/klanten gaat. Met deze spots zou ik wel verwachten dat iedereen met een Connectbox/TC7210 1 gratis Wifibooster krijgt als die het bereik niet voldoende vind boven/tuin/zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:59:
[...]
plaatje wat ooit gepost is teruggevonden.
Deze is van vorig jaar dus in hoeverre dit actueel is weet ik niet
Is op zich toch wel prima voor een gewone consument. Dit wil je ook niet aan NAT, DHCP e.d. laten zitten, is ook vrij nutteloos omdat het een WiFi extender is en geen router in deze opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:51
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:52:
Iemand ervaring met ziggogo html5/Firefox56+drm op Linux Mint ?
bij het starten van een zender komt deze uiteindelijk niet verder dan "De video is onderbroken...."
Win10 + Chrome en de Android app werken regelmatig niet bij mij. Ook de Horizon/MediaXL box valt steeds op storing met 2020 (tv-signaal verstoord).

Ik heb afgelopen woensdag contact gehad met ze. De medewerker gaf toe dat er een onbekende storing in hun servers zit. Wat dat dan ook mag zijn........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:18
Iemand nog een truc om ziggo go via de browser op een bepaalde kwaliteit/resolutie te forceren? Het beeld wordt na ongeveer 10 minuten dermate lelijk dat de ondertitels niet eens meer te lezen zijn, wanneer ik de boel herlaad is het weer even goed :/

Edit: en nu doet helemaal niks het meer, het zal wel druk zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door 1337aldi op 22-10-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:03

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Mijn ConnectBox staat in Bridge modus en deze week is mijn USB stick in de Edgerouter Lite overladen, dus moet vervangen worden.

Nu wil ik de ConnectBox uit Bridge modus halen, echter ik kan de Kabel model niet via IP adres 192.168.178.1 bereiken.
Hebben jullie enig idee? Laptop IP adres staat ook goed, 192.168.178.10.

Jamesbond007uk

Pagina: 1 ... 55 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic