Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:26
En ja hoor, start F1 weer gemist omdat de ziggo go app direct na de start 'de aanbieder heeft copyright beveiligd blablabla' error gaf (windows). Website en telefoon app waren ook down.

En maar reclame maken voor ziggo.go en nog niet eens fatsoenlijke capaciteit hebben, echt heel bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 22:56
Janpietertje89 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 21:07:
En ja hoor, start F1 weer gemist omdat de ziggo go app direct na de start 'de aanbieder heeft copyright beveiligd blablabla' error gaf (windows). Website en telefoon app waren ook down.

En maar reclame maken voor ziggo.go en nog niet eens fatsoenlijke capaciteit hebben, echt heel bagger.
Ik wilde ook kijken maar kan niet eens aanmelden in de app. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:34

Ik krijg ook om de 5 seconden die melding.

Ik denk dat ze hebben onderschat hoeveel mensen F1 aan het kijken zijn zo na het eten.

[ Voor 9% gewijzigd door menzo op 22-10-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:26
Ik vind het echt belachelijk. Vanaf rondje 3 kon ik weer kijken. Diep triest, die 2x per maand dat je live tv nodig hebt... en fors voor betaald...je zou er bijna een deel van je abonnementskosten voor terugeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:18
Net de windows 10 app geinstalleerd, deze blijft wel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:11
We dachten dat het hier aan de 18Mbit ADSL lag, maar blijkbaar op Ziggo’s eigen netwerk ook prut :P. (Geen kabel hier)

Hier werkt de site en app momenteel ook bagger. (Win)
op de Samsung tablet loopt de stream redelijk.

De laatste keer dat KPN die grote landelijke tv storing had bleef het KPN iTV online wel draaien, zonder verlies van kwaliteit (site laden duurde even, maar het bleef wel werken). Misschien kan Ziggo eens bij de buren kijken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:13
hier ook de zelfde problemen. Op de app op iPhone loopt het redelijk door, wel aantal keer moeten bufferen en paar problemen met aanmelden.
maar op de computer (ubuntu met chrome) constant problemen, slechte kwaliteit, veel bufferen, regelmatig de melding; het laden duurt te lang etc.

Echt rond uit schandalig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Live TV streaming is natuurlijk een nieuw type dienst, waar de techniek niet volwassen is, en je kan niet inschatten dat veel mensen dit willen gebruiken.

Als je dit na twee jaar niet voor elkaar krijgt dan geef je het gewoon geen prioriteit en is het een bewust keuze geworden :F. "Commerciële afweging conform markt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
Zwaar klote die stream kwaliteit van de Ziggo Go app. Dan weer goed beeld, dan weer slecht. Streamen moet tegenwoordig toch geen issue meer zijn voor een provider. Ja, en tuurlijk is het druk omdat iedereen F1 kijkt. So what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Masimo schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 22:11:
Zwaar klote die stream kwaliteit van de Ziggo Go app. Dan weer goed beeld, dan weer slecht. Streamen moet tegenwoordig toch geen issue meer zijn voor een provider. Ja, en tuurlijk is het druk omdat iedereen F1 kijkt. So what?
Hier echt 0,0 problemen op de ipad. Gewoon hoge quali.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
Op mijn laptop 17" Full HD met wisselende kwaliteit. Nu loopt ook mijn iPad mee, en die heeft wèl goed beeld.

Laptop heeft, als enig apparaat in huis, verbinding via Wifi AC, 5GHz.
Effe tussendoor een download gecheckt en die komt met 24 MB/s binnen over wifi.

iPad maakt, samen met een hoop andere apparaten, verbinding via Wifi-n, 2,4 GHz.

[ Voor 13% gewijzigd door Masimo op 22-10-2017 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Maakt hier niet uit. Via kabel of draadloos, het blijft pixels tellen.

Apparaat maakt ook niet uit.

Als ik nu naar een andere zender ga, dan schommelt het beeld wel wat minder dan bij Ziggo sport. Maar ook bij een SBS6 is het beeld niet strak.

Kwaliteit bij Ziggo gaat wel achteruit. Terwijl KPN het steeds beter doet met de App met HD, knijpt Ziggo zelfs al. Jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 22-10-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 22:56
kwiebus schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 21:10:
[...]

Ik wilde ook kijken maar kan niet eens aanmelden in de app. :(
Wel toevallig, de race is afgelopen en de app doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastafarian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-03 19:09
kwiebus schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:04:
[...]

Wel toevallig, de race is afgelopen en de app doet het weer.
Bij mij deed hij het 25 minuten na de start sporadisch (op W10 app, website, en mobiel met 4G), en na 35 minuten bijna vlekkeloos. Heb maar de herhaling gekeken, waar overigens opvalt dat er encodeerfouten inzitten waardoor de stream er soms mee kapt (zelfs als de verbinding goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hier werkte de app gedurende de hele race goed. iPad (2.4GHz 802.11n) op kanaal 405.

[ Voor 14% gewijzigd door CreativeS op 23-10-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielWB
  • Laatst online: 02:42

GabrielWB

Kaas is lekker

Ik wil toch even het formaat van een storing peilen.

Ik heb hier in Aalst (5583, net onder Eindhoven) als sinds half 10 vanmorgen helemaal niks meer.
Geen tv, internet, telefoon en zelfs geen analoog.

Het staat al vermeld op de storing site en dat ze er mee bezig zijn, maar meestal is het binnen een uur of 1-2 al opgelost. Zijn er mensen in de regio die ook problemen hebben?

[TODO: insert creative/funny signature here]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:52
CreativeS schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:23:
Hier werkte de app gedurende de hele race goed. iPad (2.4GHz 802.11n) op kanaal 405.
Hier ook op telefoon, geen enkel probleem.
Wel had ik smiddags tijdens de klassieker, dat on demand haperde. Na 20 minuten wachten werkte het ineens wel weer vloeiend.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:50
GabrielWB schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:46:
Ik wil toch even het formaat van een storing peilen.

Ik heb hier in Aalst (5583, net onder Eindhoven) als sinds half 10 vanmorgen helemaal niks meer.
Geen tv, internet, telefoon en zelfs geen analoog.

Het staat al vermeld op de storing site en dat ze er mee bezig zijn, maar meestal is het binnen een uur of 1-2 al opgelost. Zijn er mensen in de regio die ook problemen hebben?
Daar heb je je antwoord verder vragen heeft weinig zin.

Daarnaast:
Let op:
Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe en mag achterwege gelaten worden. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing.
Formaat peilen van een storing door een eindgebruiker is als in een grote massa mensen gaan roepen wie heeft er nog meer een lekke band. Iemand uit 5583 AA kan volop problemen hebben terwijl er bij iemand uit 5583AB niets aan de hand is. Het Ziggo netwerk bestaat uit zoveel losse deelnetwerken dat er niets te zeggen van richting jou als klant over de schaal van de storing. Dit gaan ze je ook niet melden, omdat het je niets aangaat en je er totaal niets mee kan.

Ziggo geeft aan op jouw adres een storing te hebben sinds een bepaalde tijd en een geschatte eindtijd. Heb geduld je krijgt je diensten vanzelf terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Pastafarian schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:39:
[...]

Bij mij deed hij het 25 minuten na de start sporadisch (op W10 app, website, en mobiel met 4G), en na 35 minuten bijna vlekkeloos. Heb maar de herhaling gekeken, waar overigens opvalt dat er encodeerfouten inzitten waardoor de stream er soms mee kapt (zelfs als de verbinding goed is).
Als ik nu de herhaling kijk dan heb ik in chrome om de haverklap bufferfouten waardoor het vastloopt.

Mja misschien is het mijn PC wel die niet meewerkt maar in andere livestreams heb ik geen problemen.

PS:
De wedstrijd loopt nu gelukkig wel door maar wat is de kwaliteit van die ziggo stream eigenlijk laag zeg.
Dit heeft geen bal meer met HD te maken, :X :r

De laagste nog net geaccepteerde kwaliteit tegen de hoogst mogelijke prijs is waar Ziggo mee bezig lijkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Help!!!! op 23-10-2017 19:13 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 20:32

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Vraagje: In PA5AM in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9" is sprake van een script om de TC7210 te resetten.

Werkt dit ook met de laatste firmware?

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Had gisteren nog berichten gestuurd naar ziggo. Kreeg vandaag reactie:
Hoi ****, je spreekt met ****!

Ik kan mij voorstellen dat je ontzettend gebaald hebt gisteravond. De race heb je nu niet lekker kunnen volgen, door het constante haperen!

Jouw internetverbinding staat op dit moment helemaal los van het probleem. Wij hadden gisteravond op beide platformen van de Ziggo Go storingen.

Dit is dan ook waar je last van hebt gehad. Wij zijn op dit moment aan het onderzoeken waar het probleem precies vandaan komt. Ik heb jou melding dan ook doorgegeven.

De tijd terugdraaien is dan wel onmogelijk. Met het doorgeven van voorbeelden en signaleringen kunnen wij het voor de toekomst voorkomen!

Tja... hier komen we niet echt verder mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
The Fatal schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:58:
Had gisteren nog berichten gestuurd naar ziggo. Kreeg vandaag reactie:
Hoi ****, je spreekt met ****!

Ik kan mij voorstellen dat je ontzettend gebaald hebt gisteravond. De race heb je nu niet lekker kunnen volgen, door het constante haperen!

Jouw internetverbinding staat op dit moment helemaal los van het probleem. Wij hadden gisteravond op beide platformen van de Ziggo Go storingen.

Dit is dan ook waar je last van hebt gehad. Wij zijn op dit moment aan het onderzoeken waar het probleem precies vandaan komt. Ik heb jou melding dan ook doorgegeven.

De tijd terugdraaien is dan wel onmogelijk. Met het doorgeven van voorbeelden en signaleringen kunnen wij het voor de toekomst voorkomen!

Tja... hier komen we niet echt verder mee
Ze hebben elke keer wel "iets" tijdens de F1.
Ze snappen volgens mij niet dat ze een capaciteitsprobleem hebben wat met de F1 meer naar voren komt omdat er meer mensen kijken.

Ik snap dat je dit niet zomaar op kunt lossen, maar ze verzinnen elke keer wat anders om de klanten af te schuiven

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:34
Er is denk ik een nieuwe firmware uit voor de connectbox. Hebben andere mensen ook niet een nieuwe firmware aangeboden gekregen?

Ik zie dit net in het log staan:
SW download Successful - Via NMS

Na een korte onderbreking van de verbinding heb ik nu deze firmware:
CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH

Hiervoor had ik geloof ik:
CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Is het bekend dat de laatste firmware upgrade van de TC7210 wifi problemen kan geven?
Heb hem zelf dan wel in bridge staan heb thuis geen ervaring, maar bij mijn ouders merk ik wel dat telefoons vaak niet meer willen verbinden met de wifi en dat is iets van de laatste tijd.

Mijn pa heeft alleen een pc en bedraard werkt het verder prima, die klaagt dus verder niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:12
Al 2 weken erg slechte verbinding. Maximaal 100 down en 20 up Maar vaak gewoon maar 10 down. Erg veel packege loss en gemiddelde ping van 200. Gewoon niet mee te werken Laat staan gamen.

Afgelopen vrijdag een afspraak gemaakt voor een monteur deze zal dan 2 november komen. Helaas was het vandaag zo erg dat browsen al moeilijk ging dus heb ik de connectbox afgesloten en mijn oude Ubee 3210 weer aangesloten (wat boot dat ding snel in verhouding met de connectbox) Gelijk ziggo gebeld en 20 min in de wacht gestaan. Helpdesk medewerker heeft de Ubee weer geactiveerd hij gaf wel aan dat het 24 uur kan duren. Ik dacht dat valt vast wel mee dus heb hem de oude modem maar laten activeren.

Helaas al de hele avond zonder verbinding. Hopen dat het morgen wel goed is.

Nu een 5 meter usb Kabel uit het raam hangen met een usb wifi dongel waarmee ik de ziggo hotspot van de buren net kan opvangen. Niet heel snel maar ik kan er PUPG mee spelen. :P

Edit: nu bijna 12 uur verder en nog is de modem niet geactiveerd. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door SkullboyNL op 24-10-2017 09:08 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:59
hjs schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 23:04:
Is het bekend dat de laatste firmware upgrade van de TC7210 wifi problemen kan geven?
Heb hem zelf dan wel in bridge staan heb thuis geen ervaring, maar bij mijn ouders merk ik wel dat telefoons vaak niet meer willen verbinden met de wifi en dat is iets van de laatste tijd.

Mijn pa heeft alleen een pc en bedraard werkt het verder prima, die klaagt dus verder niet ;)
Ik weet niet of het aan de firmware ligt, maar ik heb ook wat problemen. Mijn telefoon en tablet werken prima maar mijn broers LG G4 kon ook geen verbinding maken (bleef hangen bij IP adres aanvragen). Ook mijn chromecast werkt niet zonder problemen. Mijn PC die direct aan de modem hangt heeft geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:14
Waarom kijken er zo veel mensen via de stream naar F1? Is het niet veel relaxter om voor je grote tv te zitten met betere beeldkwaliteit en dan werkt het ook nog eens.

Of is iedereen toevallig met F1 niet thuis, en moet er via de stream gekeken worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Janus Bier schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:10:
Waarom kijken er zo veel mensen via de stream naar F1? Is het niet veel relaxter om voor je grote tv te zitten met betere beeldkwaliteit en dan werkt het ook nog eens.

Of is iedereen toevallig met F1 niet thuis, en moet er via de stream gekeken worden?
De reden is dat veel mensen (die niet bij Ziggo zitten) kijken via een account van een familielid, vriend(in), collega oid. Ik vermoed dat er daardoor ook veel verkeer richting andere providers gaat.

Lijkt mij ook de handigste manier om gewoon kabeltje in je TV te proppen en te kunnen kijken in HD kwaliteit zonder gedoe met apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Janus Bier schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:10:

Ik denk een gedeelte die de broek niet aan heeft thuis :+

En een gedeelte:
jongetje schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:33:
[...]

De reden is dat veel mensen (die niet bij Ziggo zitten) kijken via een account van een familielid, vriend(in), collega oid. Ik vermoed dat er daardoor ook veel verkeer richting andere providers gaat.
Voor die mensen heb ik echt 0,0 medelijden als hun stream niet werkt of niet goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Martinusz schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:35:
[...]

Ik denk een gedeelte die de broek niet aan heeft thuis :+

En een gedeelte:

[...]

Voor die mensen heb ik echt 0,0 medelijden als hun stream niet werkt of niet goed werkt :)
Tja. Er zullen ook mensen zijn die TV gewoon via Ziggo afnemen en internet via een andere provider. (Zoals wij. Internet van Ziggo is hier bagger vergeleken met KPN). En enkele tv’s zijn nog analoge zonder DVB-C, dus geen Ziggo Sport. En die energieslurpende boxen hoef ik niet

Beetje flauw om mensen die via een andere provider kijken te straffen, puur omdat Ziggo zet de boel (hier) niet goed voor elkaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

krakendmodem schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:48:
[...]
Tja. Er zullen ook mensen zijn die TV gewoon via Ziggo afnemen en internet via een andere provider. (Zoals wij. Internet van Ziggo is hier bagger vergeleken met KPN). En enkele tv’s zijn nog analoge zonder DVB-C, dus geen Ziggo Sport. En die energieslurpende boxen hoef ik niet

Beetje flauw om mensen die via een andere provider kijken te straffen, puur omdat Ziggo zet de boel (hier) niet goed voor elkaar heeft.
Het zijn niet allemaal van die energie slurpende DVB-C ontvangers. Regel er een tweedehands voor een paar tientjes en je kunt dan verder zonder extra kosten, en zonder smartcard, het digitale basis-pakket, inclusief het F1 HD kanaal bekijken. "probleem" opgelost?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
hardware-lover schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:01:
[...]

Het zijn niet allemaal van die energie slurpende DVB-C ontvangers. Regel er een tweedehands voor een paar tientjes en je kunt dan verder zonder extra kosten, en zonder smartcard, het digitale basis-pakket, inclusief het F1 in HD kanaal bekijken. "probleem" opgelost?
Ja maar niet de extra ziggo sportkanalen. Ik kijk ook vaak via de streams omdat ik veel achter mijn pc zit en daar F1 kijk of bij mijn vriendin ben en daar ligt alleen een KPN adsl verbinding (3mbit). Daar kun je dus ook geen tv op ontvangen dus kijk ik daar F1 via de chromecast.

Al moet ik zeggen dat de streams bij mij altijd wel door lopen. Dat was vorig jaar wel anders maar dit jaar werkt het perfect.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Ik eb alleen het internet abonnement van ziggo. Hierbij zit alleen analoge tv. Daarop heb je dus geen F1.
Heb altijd een computer als media speler aan mijn tv zitten zodat ik Netflix etc kan kijken maar die gebruik ik dus ook voor ziggogo. Allen via de browser, dit aangezien alle grote spelers in streaming wereld nog steeds geen aps maken vuur Linux.
Dus heb internet van ziggo en ziggo adverteerder overal met ziggogo. Dan vind ik dat het moet werken ook en niet zomaar half.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sm0s
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:39
menzo schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:56:
Er is denk ik een nieuwe firmware uit voor de connectbox. Hebben andere mensen ook niet een nieuwe firmware aangeboden gekregen?

Ik zie dit net in het log staan:
SW download Successful - Via NMS

Na een korte onderbreking van de verbinding heb ik nu deze firmware:
CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH

Hiervoor had ik geloof ik:
CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH
Benieuwd of er meer mensen deze nieuwe firmware hebben gekregen.
En/of er verbeteringen merkbaar zijn ivm jitter/packet loss.
Of zou het gewoon dezelfde firmware zijn met een toevoeging in de naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Fatal schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:37:
Ik eb alleen het internet abonnement van ziggo. Hierbij zit alleen analoge tv.
Niet waar. Je hebt altijd digitale tv erbij. Klik in het zenderoverzicht maar op de tab "zonder smartcard". Kwesite van Kabel in je tv met DVB-C decoder en je kunt het zonder CI+ Module ontvangen. Of met een DVB-C HD ontvanger via marktplaats of een webshop.

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 24-10-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
c0sm0s schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:09:
[...]

En/of er verbeteringen merkbaar zijn ivm jitter/packet loss.
Dat is niet op te lossen met wat firmware, anders had Intel dat al wel 4 jaar geleden gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:10:
[...]
Of met een DVB-C HD ontvanger via marktplaats of een webshop.
Zo heb ik het ook bij mijn schoonmoeder ingeregeld. Via MP een Humax 5100 decoder op de kop getikt (10 euro, incl. hdmi kabel en afstandsbediening). Nu kan ze digitaal kijken, waarvan NPO 1, 2, 3 en Ziggo Sport zelfs in HD.
10 euro was natuurlijk wel erg goedkoop, maar aangezien massaal gedumpt worden op MP, zal ik er niet meer voor over hebben dan 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
hardware-lover schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:01:
[...]

Het zijn niet allemaal van die energie slurpende DVB-C ontvangers. Regel er een tweedehands voor een paar tientjes en je kunt dan verder zonder extra kosten, en zonder smartcard, het digitale basis-pakket, inclusief het F1 HD kanaal bekijken. "probleem" opgelost?
Dan dien ik eerst nieuwere coax te trekken, nog geen tijd voor gehad. Het voldoet momenteel voor analoog. Digitaal met is blokken. Dus eerst dat oplossen. 4G mast vlakbij en dat stoort.

Zo vaak kijken we niet tv boven, dus heeft ook geen haast. Dan is een Chromecast met Ziggo wel leuk... als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
Helaas is het oude modem nog steeds niet geactiveerd. Dus gelijk maar een belletje naar Ziggo. Krijg ik te horen dat het proces vast zit.
Volgende conversatie

IK: Kun je mij helpen dat het proces op gang komt?
Ziggo: Nee kan ik niet

Ik: waarom niet?
Ziggo: is al iemand mee bezig. En dat kan wel even duren misschien wel een paar dagen.

Ik: Kun je mij dan door verbinden met iemand die mij wel kan helpen
Ziggo: Nee dat kan ik niet.

Ik: Kunnen ze mij dan op de hoogte houden van de status.
Ziggo: Nee dat doen ze niet.

Ik heb dus vriendelijk het gesprek afgebroken. Probeer het straks wel weer en hopen dat ik iemand aan de lijn krijg die mij wel wil helpen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
jongetje schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:10:
[...]

Niet waar. Je hebt altijd digitale tv erbij. Klik in het zenderoverzicht maar op de tab "zonder smartcard". Kwesite van Kabel in je tv met DVB-C decoder en je kunt het zonder CI+ Module ontvangen. Of met een DVB-C HD ontvanger via marktplaats of een webshop.
ik kan in mijn tv een smartcard houder doen.
Zal eens kijken of ik dat zonder smartcard werkend krijg.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:17
SkullboyNL schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:40:
Helaas is het oude modem nog steeds niet geactiveerd. Dus gelijk maar een belletje naar Ziggo. Krijg ik te horen dat het proces vast zit.
Volgende conversatie

IK: Kun je mij helpen dat het proces op gang komt?
Ziggo: Nee kan ik niet

Ik: waarom niet?
Ziggo: is al iemand mee bezig. En dat kan wel even duren misschien wel een paar dagen.

Ik: Kun je mij dan door verbinden met iemand die mij wel kan helpen
Ziggo: Nee dat kan ik niet.

Ik: Kunnen ze mij dan op de hoogte houden van de status.
Ziggo: Nee dat doen ze niet.

Ik heb dus vriendelijk het gesprek afgebroken. Probeer het straks wel weer en hopen dat ik iemand aan de lijn krijg die mij wel wil helpen.
Ik zal je wat grappigs vertellen... dat zelfde verhaal met 'activeren' heb ik ook al een aantal keren meegemaakt. Volgens zijn ze op sommige punten bij Ziggo (Zowel Zakelijk als Prive) niet echt slim bezig met hun 'vasthangen van systemen' bij het activeren van modems of omwisselen. Triest. Uiteindelijk heeft dat bij ons 3 dagen geduurt.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
tcviper schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:51:
[...]

Ik zal je wat grappigs vertellen... dat zelfde verhaal met 'activeren' heb ik ook al een aantal keren meegemaakt. Volgens zijn ze op sommige punten bij Ziggo (Zowel Zakelijk als Prive) niet echt slim bezig met hun 'vasthangen van systemen' bij het activeren van modems of omwisselen. Triest. Uiteindelijk heeft dat bij ons 3 dagen geduurt.
Nou ik heb het door. Net wel een persoon aan de telefoon die mij wilde helpen. Die zag opeens in het systeem staan dat er een blokkade is op mijn account. Daardoor is de router swap niet uitgevoerd.

Hij heeft het na gekeken maar geen achterstallige betalingen. Kan ook geen abuse in het systeem zien. En afdeling abuse krijgt hij niet meer te pakken.

Ik had wel het idee dat hij mij graag wilde helpen heb namelijk 25 mijn met hem aan de telefoon gehangen maar hij kreeg het niet voor elkaar. Volgens mij was het probleem omdat iedereen al naar huis is behalve de klantenservice.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:15
The Fatal schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:51:
ik kan in mijn tv een smartcard houder doen.
Dat is helemaal niet nodig. Als je TV een DVB-C tuner heeft kun je het basisaanbod digitaal bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
hcQd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:58:
[...]

Dat is helemaal niet nodig. Als je TV een DVB-C tuner heeft kun je het basisaanbod digitaal bekijken.
Super. Dat werkt.

Kan me herinneren dat ik daar 2 jaar geleden ook eens naar gezocht heb. Maar toen kreeg ik het niet werkend.
Zie wel dat de codes veranderd zijn tov de normale digitale tv met smart card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:15
JK90 schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:41:
Ik zit met een issue en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben onlangs verhuisd en de ZIggo AOP komt binnen in de hoek van woonkamer. Ik heb daar een splitter opgezet (van Ziggo ontvangen) en een COAX kabel naar TV getrokken. Als ik echter in de diezelfde hoek van diezelfde kamer (dus vlak bij AOP en UBEE kastje) op de bank zit en mijn mobiel en/of laptop gebruik gaat het beeld storen (blokkerig, vertraging). Zodra ik weer uit de buurt ga met telefoon/laptop draait alles soepel.

Ik heb het ook getest met een andere (oudere Samsung) TV (zonder Smart functies), die heeft nergens last van. Mijn Sony kdl 43 w 800c dus wel.

Zit dit hem in de AOP (slecht geïsoleerd?), in de UBEE, in de kabel of in de TV? Ik kom er niet helemaal uit.

Alvast bedankt!
Plaats hier eens een foto van je AOP, kunnen wij je misschien op weg helpen om te kijken of het een goed AOP is.

Overigens vervangt Ziggo gratis het AOP mocht het daaraan liggen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dracoz op 25-10-2017 00:44 ]

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Laatst online: 11-09 13:50
Vraag:

Als ik ons oude pakket bij Ziggo om laat zetten naar een nieuw alles-in-1 pakket waarbij een nieuw kastje geleverd moet worden, wordt de huidige smartcard dan gedeactiveerd en vervangen of krijgen we er één bij waardoor ik de huidige kaart kan hergebruiken in een los aan te schaffen CI+ module?

Wij gaan binnenkort verhuizen en ik ben er daarom maar eens in gedoken. Ik kwam er vandaag dan ook pas achter hoe het tegenwoordig gaat met het "huren".
Het huidige boeltje oppakken en meenemen naar het volgende huis doormiddel van de verhuisservice lijkt me tot dusver dan ook de betere optie ten opzichte van huidige contract opzeggen en opnieuw afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK90
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:17
Dracoz schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 00:42:
[...]

Plaats hier eens een foto van je AOP, kunnen wij je misschien op weg helpen om te kijken of het een goed AOP is.

Overigens vervangt Ziggo gratis het AOP mocht het daaraan liggen :)
Je weet dat je op een post van 6 maanden oud reageert? Dit is inmiddels allang opgelost door een sperfilter te plaatsen. Merci!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Die app blijft toch een gedrocht af en toe. Gaat een tijdje goed en dan heb je weer een periode dat zenders op "Geen programmagegevens..." blijven staan en als je op TV Gids klikt alles op "Laden..." blijft staan. Enige oplossing is dan uitloggen, verwijderen en opnieuw installeren en dan doet ie het weer. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-SambaL- schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 04:56:
Vraag:

Als ik ons oude pakket bij Ziggo om laat zetten naar een nieuw alles-in-1 pakket waarbij een nieuw kastje geleverd moet worden, wordt de huidige smartcard dan gedeactiveerd en vervangen of krijgen we er één bij waardoor ik de huidige kaart kan hergebruiken in een los aan te schaffen CI+ module?

Wij gaan binnenkort verhuizen en ik ben er daarom maar eens in gedoken. Ik kwam er vandaag dan ook pas achter hoe het tegenwoordig gaat met het "huren".
Het huidige boeltje oppakken en meenemen naar het volgende huis doormiddel van de verhuisservice lijkt me tot dusver dan ook de betere optie ten opzichte van huidige contract opzeggen en opnieuw afsluiten.
Als je je abonnement gaat verhuizen behoud je gewoon de huidige smartcards en komt de nieuwe bij je ZiggoBox of CI+ module er gewoon bij (zolang je er nu niet meer dan 4 hebt, 5 is namelijk de max). Als je een abonnement met de Ziggo MediaBox XL kiest dan heeft deze een ingebouwde autorisatie en zit geen SmartCard bij, maar is natuurlijk ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:15
@-SambaL- Er is wel een verschil je je binnen oud-Ziggogebied verhuisd, of dat je naar oud-UPC gaat. In het eerste geval kun je alles behouden, in het laatste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sm0s
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:39
Martinusz schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:12:
[...]

Dat is niet op te lossen met wat firmware, anders had Intel dat al wel 4 jaar geleden gedaan ;)
Ik zei of er verbeteringen waren..
Dat is wat anders dan helemaal oplossen.

Maar dus geen/weinig ervaring hier met die firmware aangezien er verder niemand op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
c0sm0s schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:35:
[...]

Ik zei of er verbeteringen waren..
Dat is wat anders dan helemaal oplossen.
:F je lost iets op of niet, niet half.
Maar dus geen/weinig ervaring hier met die firmware aangezien er verder niemand op reageert.
Als die firmware net uitgerold is, en wellicht niet bij iedereen nog, plus dat 99% dit niet eens zal weten/interesseren van de klanten, zal er weinig feedback zijn nee :N
Wellicht op het ziggo forum dat een medewerker je kan vertellen wat er in de nieuwe firmware zit?
Aangezien de nummering niet schrikbarend is gewijzigd (zie onder), verwacht er niet te veel van ;)
23-4m1-GA-NOSH
23-4-GA-NOSH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SambaL-
jongetje schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:43:
[...]

Als je je abonnement gaat verhuizen behoud je gewoon de huidige smartcards en komt de nieuwe bij je ZiggoBox of CI+ module er gewoon bij (zolang je er nu niet meer dan 4 hebt, 5 is namelijk de max). Als je een abonnement met de Ziggo MediaBox XL kiest dan heeft deze een ingebouwde autorisatie en zit geen SmartCard bij, maar is natuurlijk ook niet nodig.
Ik neem aan dat je bedoelt dat het er gewoon bij komt als ik ons huidige contract aanpas, danwel voor of na verhuizing?
hcQd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:45:
@-SambaL- Er is wel een verschil je je binnen oud-Ziggogebied verhuisd, of dat je naar oud-UPC gaat. In het eerste geval kun je alles behouden, in het laatste niet.
Dat had ik ook begrepen inderdaad. Gelukkig kom ik gewoon in een (oud) Ziggo gebied te wonen.
Op de ietwat verwarrende website van Ziggo ben ik uiteindelijk ook uitgekomen op een pagina waar je een postcode check kan doen op alle cam modules en set-up boxen die Ziggo ondersteund. Qua CI+ module is ook dit geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SambaL- schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:06:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt dat het er gewoon bij komt als ik ons huidige contract aanpas, danwel voor of na verhuizing?
Klopt. Je kunt (als ik het goed heb) ook een CI+ module bestellen als dat je beter uit komt. Dat kan iig in het fZiggo gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
jongetje schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:19:
[...]

Klopt. Je kunt (als ik het goed heb) ook een CI+ module bestellen als dat je beter uit komt. Dat kan iig in het fZiggo gebied.
Als eerste apparaat bedoel je? Want zoals aangegeven zit ik juist niet te wachten op het zogenaamde huurmodel voor de extra decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
-SambaL- schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:44:
[...]

Als eerste apparaat bedoel je? Want zoals aangegeven zit ik juist niet te wachten op het zogenaamde huurmodel voor de extra decoders.
Je ontkomt er helaas niet meer aan.
Het eerste apparaat zit in je abonnementsprijs elke extra tv kost je geld.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
MdO82 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:58:
[...]

Je ontkomt er helaas niet meer aan.
Het eerste apparaat zit in je abonnementsprijs elke extra tv kost je geld.
Als je een nieuw abonnement afsluit inderdaad, en dat wil ik juist voorkomen als bestaande gebruiker met reeds geactiveerde smartcard. Dit alles kunnen we meenemen bij het verhuizen en verder gebruiken, je hoeft simpelweg 2 weken van te voren je nieuwe adres door te geven en per welke datum je gaat verhuizen.
Maar mijn vraag was of ik de huidige "gekochte" smartcard zal verliezen als we ons huidige pakket zouden aanpassen naar een nieuw (alles-in-1) pakket. Dat we dan een nieuw primair (XL) kastje krijgen is prima, het gaat mij echter om de huidige smartcard die ik dan kan hergebruiken in een tweede televisie waar ik dan een erkend CI+ 1.3 module voor koop.

[ Voor 12% gewijzigd door -SambaL- op 25-10-2017 13:18 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SambaL- schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:44:
[...]

Bij de abonnementen met TV Start zit altijd een decoder of CI+ module. Deze kun je niet weigeren, die van mij ligt op zolder, doos is ongeopend. Bij TV Complete en TV Max krijg je altijd de Mediabox XL.

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 25-10-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
Ik heb het idee dat we langs elkaar heen praten nu. :P

OK, Zou ik het huidige abonnement aanpassen en een uitgebreider pakket kiezen waar een Mediabox XL voor nodig is als eerste apparaat dan vind ik dat geen probleem, die zit immers in de pakketvorm inbegrepen.
Waar het mij vooral om gaat is de huidige smartcard en of deze daardoor gedeactiveerd zal worden of dat ik deze mag blijven gebruiken voor een tweede televisie waar ik zelf een ondersteunde CI+ module voor aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
-SambaL- schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:43:

OK, Zou ik het huidige abonnement aanpassen en een uitgebreider pakket kiezen waar een Mediabox XL voor nodig is als eerste apparaat dan vind ik dat geen probleem, die zit immers in de pakketvorm inbegrepen.
Waar het mij vooral om gaat is de huidige smartcard en of deze daardoor gedeactiveerd zal worden of dat ik deze mag blijven gebruiken voor een tweede televisie waar ik zelf een ondersteunde CI+ module voor aanschaf.
De combinatie is mogelijk, hier ook Mediabox + losse smart card boven, maar dit heb ik al een hele tijd. Het is de vraag of ze je smartcard deactiveren en/of nog activeren. Via klantenservice kon dit in ieder geval een hele tijd, maar weet niet hoe ze daar nu mee omgaan.
Wellicht gewoon de klantenservice vragen? Of 1 van de webteams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
Martinusz schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:50:
[...]

De combinatie is mogelijk, hier ook Mediabox + losse smart card boven, maar dit heb ik al een hele tijd. Het is de vraag of ze je smartcard deactiveren en/of nog activeren. Via klantenservice kon dit in ieder geval een hele tijd, maar weet niet hoe ze daar nu mee omgaan.
Wellicht gewoon de klantenservice vragen? Of 1 van de webteams?
Ik denk dat ik dat maar beter kan doen. Dank aan al voor het meedenken iig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nogmaals, geactiveerde SmartCards blijven gewoon actief, ook bij de overstap naar een nieuw abonnement.

Aanvulling: Als je je abonnement opzegt en op het nieuwe adres opnieuw afsluit dan kun je de SmartCards die je al hebt niet meer registreren.

[ Voor 41% gewijzigd door jongetje op 25-10-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geactiveerde smartcards uit Ziggo gebied blijven ook gewoon werken in Chello gebied.
Mijn schoonouders gebruiken onze oude Humax naar alle tevredenheid met onze oude smartcard met het volledige zenderpakket op hun slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SambaL- schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:43:
Wat zeiden ze bij Ziggo? Dat lijkt mij toch de bron waar je zijn moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:59:
[...]

Wat zeiden ze bij Ziggo? Dat lijkt mij toch de bron waar je zijn moet.
Ook volgens Rikst van chat support zou je als bestaande klant je kaart blijven houden als je je bestaande abonnement aanpast..
Ik: Nog even voor alle duidelijkheid: Zou ik bijv. een Max pakket kiezen waar ik een Horizon kastje bij krijg waar al een smartcard in zit dan kan ik mijn huidige kaart in/voor een 2de TV gebruiken?

Rikst: Dat klopt helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
njitter schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:34:
Geactiveerde smartcards uit Ziggo gebied blijven ook gewoon werken in Chello gebied.
Mijn schoonouders gebruiken onze oude Humax naar alle tevredenheid met onze oude smartcard met het volledige zenderpakket op hun slaapkamer.
Met die uitspraak moet je voorzichtig zijn. Omdat er gebruik wordt gemaakt van één TV head-end zullen deze kaarten technisch werken in het oude UPC gebied (aanname dat je dat met Chello bedoelt). Wat je nu doet is card sharing. Iets wat volgens de algemene voorwaarden eigenlijk niet is toegestaan. Indien je echter besluit om te verhuizen naar het oude UPC gebied dan kan je deze smartcards niet meenemen en worden ze wel degelijk gedeactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Worden Cisco 8485's nog vervangen voor soortgelijk of is het nu enkel Horizon?

Hier begint dat ding zich spontaan te resetten als je terugspoelt in een live of gepauzeerde uitzending. Geeft ook een gat in opnames op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
sambalbaj schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 01:52:

Hier begint dat ding zich spontaan te resetten als je terugspoelt in een live of gepauzeerde uitzending. Geeft ook een gat in opnames op dat moment.
Nee, de connectbox wordt nu uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Martinusz schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:09:
[...]

Nee, de connectbox wordt nu uitgeleverd.
Kan je daar tv mee kijken ;)
Ik denk dat het een oude fupc decoder is en die zal vervangen worden door een Horizon.
Dat is nu de standaard bonnen Ziggo

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sambalbaj schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 01:52:

Die dingen zijn eigendom dus worden niet vervangen. Je kunt de volgende dingen doen:
- Overstappen op TV Start en een HD decoder (zonder opname mogelijkheid) krijgen
- Overstappen op TV Complete of TV Max en dan krijg je een Mediabox XL
- Via Marktplaats een (interactieve, indien je van ondemand gebruik wilt maken) Cisco, Humax of Samsung HD decoder kopen en je smartcard daarin doen.

Bij de eerste 2 is er wel kans op hogere kosten: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 26-10-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Nee geen eigendom maar huur.
Inderdaad fupc, net rond de fusie naar deze vervangen voor iets wat uitgefaseerd werd.

Abo veranderen was niet de bedoeling, maar opnemen behouden wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sambalbaj schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:36:
Nee geen eigendom maar huur.
Inderdaad fupc, net rond de fusie naar deze vervangen voor iets wat uitgefaseerd werd.

Abo veranderen was niet de bedoeling, maar opnemen behouden wel een must.
Ah, dat is inderdaag ook zo voor fUPC gebied. Bij fZiggo werden ze ook uitgeleverd maar was geen huur. Zelfs met allebei eigen firmware met verschillende mogelijkheden.

Dan kwestie van Ziggo bellen om te vragen wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
jongetje schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:30:
[...]

Die dingen zijn eigendom dus worden niet vervangen. Je kunt de volgende dingen doen:
- Overstappen op TV Start en een HD decoder (zonder opname mogelijkheid) krijgen
- Overstappen op TV Complete of TV Max en dan krijg je een Mediabox XL
- Via Marktplaats een (interactieve, indien je van ondemand gebruik wilt maken) Cisco, Humax of Samsung HD decoder kopen en je smartcard daarin doen.

Bij de eerste 2 is er wel kans op hogere kosten: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/
Dit hang van het gebied af.

In fZiggo zijn de eigendom, maar is het ook net een iets ander modem van de Cisco 8485.

In fUPC zijn ze huur en zal je een vervangende krijgen. Hij valt onder je abonnement en deze zal dus weer geleverd worden. Bij sommige zakelijke abonnementen worden ze nog uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MdO82 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:14:
[...]

Kan je daar tv mee kijken ;)
Ik denk dat het een oude fupc decoder is en die zal vervangen worden door een Horizon.
Dat is nu de standaard bonnen Ziggo
Lol :o zat aan de cisco modem te denken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jay-B schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 01:11:
[...]

Met die uitspraak moet je voorzichtig zijn. Omdat er gebruik wordt gemaakt van één TV head-end zullen deze kaarten technisch werken in het oude UPC gebied (aanname dat je dat met Chello bedoelt). Wat je nu doet is card sharing. Iets wat volgens de algemene voorwaarden eigenlijk niet is toegestaan.
Ik share mijn kaart niet, ik kijk elders TV :) O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
njitter schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:22:
[...]

Ik share mijn kaart niet, ik kijk elders TV :) O-) :+
Dat is cardsharing. Je mag je kaart volgens de voorwaarden alleen gebruiken op het adres waar ook het abonnement op is afgesloten. Het gebruik van een kaart op een ander adres is dan ook niet toegestaan.

Dat het wel werkt en ze het niet kunnen traceren is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het wordt nog een spannende tijd voor Ziggo aangezien zojuist de fusie alsnog is afgekeurd door de EU:
https://www.ad.nl/economi...n-upc-alsnog-af~a6a652b3/

Edit: Zeker aangezien de hele administratie inmiddels is samengevoegd en de mediaboxen en Connectbox van Liberty zijn en niet van fZiggo...

[ Voor 26% gewijzigd door jongetje op 26-10-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Laatst online: 16:13
jongetje schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:04:
Het wordt nog een spannende tijd voor Ziggo aangezien zojuist de fusie alsnog is afgekeurd door de EU:
Je bent me net voor! Dit wordt inderdaad nog wat, je kan dit niet zomaar terug draaien.

Poeh, dat zal een klap zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz

Edit: Zeker aangezien de hele administratie inmiddels is samengevoegd en de mediaboxen en Connectbox van Liberty zijn en niet van fZiggo...
Weer terug naar het oude Ziggo *O* *O* *O* ik ben voor!! :P

sind fusie is er zoveel ellende geweest overal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10

Het zal mij niet verbazen als dit met een sisser en een grote zak geld afloopt. De technische, administratieve en logistieke implicaties zijn zo groot dat waarschijnlijk Ziggo als bedrijf zou omvallen wanneer het teruggedraaid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Laatst online: 16:13
Aangezien de zaak door KPN is aangespannen lijkt mij dat een zak met geld niet voldoende is. Het draait vooral om de Premium sport kanalen van ziggo. Daar zou niet goed naar gekeken zijn door de instanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Aartstyle schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:22:
Aangezien de zaak door KPN is aangespannen lijkt mij dat een zak met geld niet voldoende is. Het draait vooral om de Premium sport kanalen van ziggo. Daar zou niet goed naar gekeken zijn door de instanties.
Het kost sowieso geld, want de hele procedure moet opnieuw, wilt dus niet zeggen dat het afgewezen is, alleen dat de procedure opnieuw wordt met een nieuw eindoordeel.

Zijn er hier insiders die meer weten over de 4K Ultra HD-decoder bij Ziggo?
Laatste nieuws was dat eind 2017 er mogelijk mee getest gaat worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Martinusz schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:06:
[...]

Weer terug naar het oude Ziggo *O* *O* *O* ik ben voor!! :P

sind fusie is er zoveel ellende geweest overal.
Kunnen we een petitie tekenen :P ;)

Ik denk dat menig fZiggo gebruiker de boxen met liefde retour zouden willen sturen ;)
Maar ik zie het toch niet gauw gebeuren dat de boel teruggedraaid zal worden daarvoor is het nu te complex.

[ Voor 43% gewijzigd door MdO82 op 26-10-2017 14:34 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04
Ik voel alweer een verhoging van de prijs aankomen na dit nieuwsbericht, tijd om over te stappen.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
audiojunk schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:47:
Ik voel alweer een verhoging van de prijs aankomen na dit nieuwsbericht, tijd om over te stappen.
Ja, want KPN en andere providers voeren nooit een prijsverhoging door.

Daarnaast is het vrijwel altijd rond juni/juli dat ze doorgevoerd worden heb nog even geduld.

Daarnaast wil je zelf ook meer verdienen jaar op jaar. Want ook jouw kosten stijgen. Moet je eens opletten hoe je reageert als de baas bij je komt je gaat 1 uur per week meer werken, maar je krijgt wel 5% minder loon, want het kost me teveel.

Een product kost geld, je hebt vrije keuze in Nederland en klagen heeft totaal geen zin. Dus ook niet in dit topic. Ik vind het niet meer dan logisch dat producten meer gaan kosten over de jaren heen. Dat heet inflatie, daarnaast maakt Ziggo ook kosten om jou het product te kunnen leveren. Moet Ziggo dan maar op eigen kosten nieuwe producten lanceren en bestaande producten verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 15:49
Vraagje.. ik heb een oudere Samsung TV uit 2008. Hierin heb ik een CI+ module.
Nu mis ik soms toch de mogelijkheid om snel even de EPG te openen, de EPG van de TV is erg traag namelijk. Daarnaast is het zappen wat trager dan wenselijk en ik wil graag tv terug kunnen kijken.

Kan ik via Marktplaats gewoon een Mediabox of Mediabox XL kopen en deze aansluiten? Werkt dit of heb ik hier een speciaal abonnement voor nodig?

Ik heb een TV Standaard abonnement in combinatie met Internet Start abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rick85 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:10:
Kan ik via Marktplaats gewoon een Mediabox of Mediabox XL kopen en deze aansluiten? Werkt dit of heb ik hier een speciaal abonnement voor nodig?
Nee dat werkt niet, die moet Ziggo namelijk activeren. Dan kun je beter een interactieve decoder kopen via marktplaats, dat kan wel. Dan moet je daar de Smartcard uit je CI+ module insteken.
Zoals de Samsung smt c7140 (waar ik er 2 van heb, prima apparaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
MediaZoo schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:03:
[...]

Dat heet inflatie, daarnaast maakt Ziggo ook kosten om jou het product te kunnen leveren. Moet Ziggo dan maar op eigen kosten nieuwe producten lanceren en bestaande producten verbeteren?
Inflatiecorrectie is prima maar ik heb dit jaar al 2 keer een verhoging gehad van 4-5% terwijl de inflatie onder de 2% zit.
Bestaande producten verbeteren doen ze ook niet wat ik kan nog steeds geen Movies en Series XL kijken op een CI module in oud UPC gebied maar ik mag er wel voor betalen.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
rick85 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:10:
Vraagje.. ik heb een oudere Samsung TV uit 2008. Hierin heb ik een CI+ module.
Nu mis ik soms toch de mogelijkheid om snel even de EPG te openen, de EPG van de TV is erg traag namelijk. Daarnaast is het zappen wat trager dan wenselijk en ik wil graag tv terug kunnen kijken.

Ik heb een TV Standaard abonnement in combinatie met Internet Start abonnement.
Een Mediabox als in de vorm van Humax zal in fZiggo gebied prima werken. In fUPC gebied alleen voor de Free To Air zenders. Een smartcard in fUPC gebied werkt niet in de Humax. Een smartcard van een abonnee uit fZiggo gebied als er op werken, echter is het niet jouw smartcard/abonnement en OnDemand werkt niet.

Een Mediabox XL op marktplaats is per definitie waardeloos en weggegooid geld. Deze zul je nooit geactiveerd krijgen, omdat er een virtuale smartcard inzit en provisioning op CMTS niveau plaats vind. Een tweede hands komt nooit online, zal geen zenders weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
audiojunk schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:13:
[...]

Inflatiecorrectie is prima maar ik heb dit jaar al 2 keer een verhoging gehad van 4-5% terwijl de inflatie onder de 2% zit.
Bestaande producten verbeteren doen ze ook niet wat ik kan nog steeds geen Movies en Series XL kijken op een CI module in oud UPC gebied maar ik mag er wel voor betalen.
Ja want Wifispots, Free To Air zenders, Ziggo Go, Extra Mediabox XL, verdere ontwikkeling van Mediabox XL, uitbreiding content OnDemand, Replay TV, etc, etc. Zijn geen ontwikkelingen van de afgelopen jaren.

De CI modules in oud UPC gebied komen van voor de introductie van al deze diensten. Er was destijds nog geen interactieve televisie. Later zijn de mediaboxen ervoor gekomen en zijn de ci-modules gebleven als watch only. Dit is bedrijfsmatig een eenvoudig te verklaren keuze. Waarom zou je kiezen om op iedere televisie support te bieden voor je diensten terwijl je dit ook af kan met nu 5 verschillende modellen als ontvanger.

Daarnaast levert Ziggo ook gewoon Movies en Series XL. Je kiest zelf om er geen gebruik van te maken door apparatuur te huren die het niet ondersteunt. Jouw keuze afschuiven op Ziggo vindt ik in deze dan ook onterecht.

|:( Notitie aan mezelf: Edit drukken ipv quote...

[ Voor 22% gewijzigd door MediaZoo op 26-10-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MediaZoo schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:15:
[...]

Een Mediabox XL op marktplaats is per definitie waardeloos en weggegooid geld. Deze zul je nooit geactiveerd krijgen, omdat er een virtuale smartcard inzit en provisioning op CMTS niveau plaats vind. Een tweede hands komt nooit online, zal geen zenders weergeven.
Iemand heeft op marktplaats blijkbaar als doel om andere mensen hiervoor te waarschuwen :) https://www.marktplaats.n...1b&previousPage=lr&pos=13

Dank voor de nuance op het verschil tussen Ziggo in de 2 gebieden die er technisch nog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
MediaZoo schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:22:
[...]

Daarnaast levert Ziggo ook gewoon Movies en Series XL. Je kiest zelf om er geen gebruik van te maken door apparatuur te huren die het niet ondersteunt. Jouw keuze afschuiven op Ziggo vindt ik in deze dan ook onterecht.
Het stoort mij dat je van jet Royaal pakket automatische naar Movies en Series XL ging en ik alleen het hele pakket kan opzeggen en dan ook nog in snelheid terug ga omdat je een bepaalde dient dienst niet meer wil hebben. Klantvriendelijk is het bepaald niet, zeker niet als je al jaren een abonnement hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:14
audiojunk schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:49:
[...]

en dan ook nog in snelheid terug ga omdat je een bepaalde dient dienst niet meer wil hebben. Klantvriendelijk is het bepaald niet, zeker niet als je al jaren een abonnement hebt.
Leg eens uit? Want dit klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
audiojunk schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:49:
[...]

Het stoort mij dat je van jet Royaal pakket automatische naar Movies en Series XL ging en ik alleen het hele pakket kan opzeggen en dan ook nog in snelheid terug ga omdat je een bepaalde dient dienst niet meer wil hebben. Klantvriendelijk is het bepaald niet, zeker niet als je al jaren een abonnement hebt.
Tja, maar dat is toch niet specifiek ZIggo eigen. Elke dienstaanbieder veranderd zijn pakketten in de loop der jaren en dat heb je over te nemen of je kunt het opzeggen. Een aanbieder wilt een bepaalde koers varen, en zal zo nu en dan een koerswijziging doorvoeren, ben je het daar niet mee eens, kun je opzeggen en anders vaar je met de koers mee.
Niemand verplicht je om de dienst af te blijven nemen, en zij zijn niet verplicht om iemand het "oude" aanbod te blijven geven.

Dit bovenstaande geldt zo'n beetje voor alle dienstverleners, daar is Ziggo geen uitzondering op.

Zo zou ik nog steeds liever losse zenderkeuze hebben of een kids pakket, helaas dat is er niet, dat is heel erg vervelend, maar ik kan ook opzeggen en ergens anders dat wel zoeken. (Dit doe ik uiteindelijk niet, omdat de overige dienstverlening wel prima is in mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:02:
[...]

Ah, dat is inderdaag ook zo voor fUPC gebied. Bij fZiggo werden ze ook uitgeleverd maar was geen huur. Zelfs met allebei eigen firmware met verschillende mogelijkheden.

Dan kwestie van Ziggo bellen om te vragen wat er mogelijk is.
Klopt, m'n ouders hadden een zelfde maar dan fZiggo, die was inderdaad eigendom en compleet andere menustructuur.

Ik wacht even af of update forceren en fabrieksinstellingen nog wat uithalen en anders mag Ziggo het oplossen. Hoopte dat men hier al wist wat er nu in die gevallen uitgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
Nieuwe modem gekregen (connect box) ipv m'n horizon box met alles in één want die begon kuren te vertonen.

Met kabel haal ik gewoon de 400/40 zoals aangegeven. Met wifi haal ik maar 70/40.... hoe kan dat? Meerdere apparaten geprobeerd en ik heb niets veranderd aan m'n wifi adapter enzo (vroeger haalde ik rond de 250/30). Geen router tussen gehangen.

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 26-10-2017 18:21 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
YoshiBignose schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:20:
Nieuwe modem gekregen (connect box) ipv m'n horizon box met alles in één want die begon kuren te vertonen.

Met kabel haal ik gewoon de 400/40 zoals aangegeven. Met wifi haal ik maar 70/40.... hoe kan dat? Meerdere apparaten geprobeerd en ik heb niets veranderd aan m'n wifi adapter enzo (vroeger haalde ik rond de 250/30). Geen router tussen gehangen.
2.4 of 5 signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat armoedige bende bij ziggo betreft horizon media xl boxen. Kom eens na vele jaren met nieuwe hardware/decoders op de markt inplaats van klooien met die probleem apparaten. Lees namelijk dat veel mensen veel problemen hebben met die horizon boxen en hierdoor ziggo veel klanten verliest en nu gaan ze die oude zooi weer updates geven. Gelukkig heb en zal ik ze nooit gebruiken.
Horizon boxen betekend... energie slurpend, lawaai, erggg traaggg en zwakke wifi enz enz

http://www.totaaltv.nl/ni...tert-horizon-mediabox-xl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
2.4, de 5 haalt het niet eens naar m'n kamer zie ik nu 8)7

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:00:
Wat armoedige bende bij ziggo betreft horizon media xl boxen. Kom eens na vele jaren met nieuwe hardware/decoders op de markt inplaats van klooien met die probleem apparaten. Lees namelijk dat veel mensen veel problemen hebben met die horizon boxen en hierdoor ziggo veel klanten verliest en nu gaan ze die oude zooi weer updates geven. Gelukkig heb en zal ik ze nooit gebruiken.
Horizon boxen betekend... energie slurpend, lawaai, erggg traaggg en zwakke wifi enz enz

http://www.totaaltv.nl/ni...tert-horizon-mediabox-xl/
Hey ben je er weer :) gelukkig post je weer een herhaling van wat je altijd post zonder dat je zelf ervaring ermee hebt. Snap sowieso niet waarom je überhaupt nog ziggo hebt en hier post. :?

Pagina: 1 ... 56 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic