Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Martinusz schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:26:
[...]

Hey ben je er weer :) gelukkig post je weer een herhaling van wat je altijd post zonder dat je zelf ervaring ermee hebt. Snap sowieso niet waarom je überhaupt nog ziggo hebt en hier post. :?
Haha omdat ik jou zo gemist heb. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 22:09
Wat is jullie ervaring met het verkrijgen van een korting, als trouwe klant zijnde?

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bushalte schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:19:
Wat is jullie ervaring met het verkrijgen van een korting, als trouwe klant zijnde?
Bellen met opzeggen en zeggen dat je het te duur vind en eraan denkt om op te zeggen :)

Ik kreeg 6 maanden voor 34,95. Was binnen 3 minuten geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Bushalte schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:19:
Dat ik gratis extra zenders kon krijgen, maar dat ik geen korting op m'n huidige pakket kon krijgen... :|

Misschien morgen nog eens met opzeggingen bellen.

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Spacecowboy schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:07:
[...]

Dat ik gratis extra zenders kon krijgen, maar dat ik geen korting op m'n huidige pakket kon krijgen... :|

Hangt er vanaf of je contractperiode verlopen is of niet.
Als die verlopen is kun je makkelijk 6 maanden 40-50% minder betalen krijgen en je hebt dan weer een contract voor een jaar i.p.v. maandelijks opzegbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Shaggie_NB op 26-10-2017 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Shaggie_NB schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:18:
[...]

Hangt er vanaf of je contractperiode verlopen is of niet.
Als die verlopen is kun je makkelijk 6 maanden 40-50% minder betalen krijgen en je hebt dan weer een contract voor een jaar i.p.v. maandelijks opzegbaar.
Ik heb een contract wat per maand opzegbaar is, ben al 10 jaar klant, aangegeven dat ik best wilde verlengen, maar dat er dan wel iets van korting tegenover moest staan...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Spacecowboy schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:22:
[...]

Ik heb een contract wat per maand opzegbaar is, ben al 10 jaar klant, aangegeven dat ik best wilde verlengen, maar dat er dan wel iets van korting tegenover moest staan...
Misschien later nogmaals proberen... Maar eigenlijk vind ik dat niet fair van Ziggo dat ze dit niet standaard maken. En dat je nu best wel hard de onderhandeling in moet gaan om dit te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 09:50
Shaggie_NB schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:27:
[...]

Misschien later nogmaals proberen... Maar eigenlijk vind ik dat niet fair van Ziggo dat ze dit niet standaard maken. En dat je nu best wel hard de onderhandeling in moet gaan om dit te verkrijgen.
Elk bedrijf wil een zo groot mogelijke marge (lees winst) maken per jaar? Daar hoort niet bij klanten automatisch korting te geven want dan kan je net zo goed voor iedereen de prijs lager te maken.

Het is een beleid en manier hoe je met je klanten omgaat. Ziggo heeft in feiten de machtspositie om te zeggen dat ze niet aan kortingen doen. Er zijn dan maar weinig mensen die de moeite nemen om over te stappen.

Ziggo kan ook zeggen we geven elk jaar wat je blijft een x percentage korting. Maar waarom zouden ze korting geven aan klanten die er niet om vragen? Dat is ook een manier. Wanneer een klant naar vraagt en die is langer dan twee jaar klant bij Ziggo mag er 5% korting gegeven. Bij een klant die 5 jaar of langer klant is 10% korting.

'Hard in onderhandeling'? Valt volgens mij bij Ziggo wel mee. Ik ben ook degene die elk jaar belt voor een aanbod maar zo hard onderhandelingen hoef je hierbij niet. Ze kijken het even na in het systeem hoe en wat en dan komen ze meestal direct met een goed voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Het is licht offtopic maar hier zitten de experts.
Ik heb een nieuw huis gekocht wel wil de kwaliteit van de kabels testen voordat ik dingen dichtstuc.
Is daar een manier voor zonder met TV's te gaan zeulen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:50
icecreamfarmer schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:49:
Het is licht offtopic maar hier zitten de experts.
Ik heb een nieuw huis gekocht wel wil de kwaliteit van de kabels testen voordat ik dingen dichtstuc.
Is daar een manier voor zonder met TV's te gaan zeulen?
Kabels NOOIT zo wegwerken dat ze niet meer vervangbaar zijn. Altijd in buisjes en dergelijken, dit gaat je in de toekomst heel veel ellende besparen. Kabels hebben geen eeuwige levensduur en kunnen om de meest vreemde redenen "stuk gaan". Dat stuk gaan is niet daad werkelijk defect raken van de kabel maar de dempingseigenschappen van de kabel kunnen veranderen. Erg handig als je bijvoorbeeld in de retourband hoge dempingswaarden krijgt terwijl in de hogere downstreamband niets aan de hand is.

En als je je kabels wilt testen zul je ze met signaal erop moeten doormeten met een spectrum meter. Daarmee kun je de kwaliteit van je kabels testen. Zonder een spectrummeter kom je nergens, met een TV kun je geen goede metingen uitvoeren net als een multimeter voor signaalmetingen ongeschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

MediaZoo schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:59:
[...]

Kabels NOOIT zo wegwerken dat ze niet meer vervangbaar zijn. Altijd in buisjes en dergelijken, dit gaat je in de toekomst heel veel ellende besparen. Kabels hebben geen eeuwige levensduur en kunnen om de meest vreemde redenen "stuk gaan". Dat stuk gaan is niet daad werkelijk defect raken van de kabel maar de dempingseigenschappen van de kabel kunnen veranderen. Erg handig als je bijvoorbeeld in de retourband hoge dempingswaarden krijgt terwijl in de hogere downstreamband niets aan de hand is.

En als je je kabels wilt testen zul je ze met signaal erop moeten doormeten met een spectrum meter. Daarmee kun je de kwaliteit van je kabels testen. Zonder een spectrummeter kom je nergens, met een TV kun je geen goede metingen uitvoeren net als een multimeter voor signaalmetingen ongeschikt is.
Dat is door de vorige bewoner al gedaan, ik zou alleen graag willen weten of zijn kabels goed zijn zo niet dan kan ik kijken of ik op een andere manier nog een goede kabel kan trekken.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Bij het terugkijken van een opname op mijn Samsung SMT-C7140 ervaar ik af en toe een hapering/stilte in het geluid. Het beeld loopt gewoon door, maar geluid valt pakweg 0,5 seconde weg. Dit ervaar ik overigens al jaren, met verschillende firmwares inmiddels. Herkent iemand dit?

Heb dit bij Ziggo aangekaart maar krijg als reactie dat de garantie verlopen is en ik een nieuwe zou moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
icecreamfarmer schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:02:
[...]

Dat is door de vorige bewoner al gedaan, ik zou alleen graag willen weten of zijn kabels goed zijn zo niet dan kan ik kijken of ik op een andere manier nog een goede kabel kan trekken.
Wil je het goed doen? Gewoon opnieuw en goed aanleggen. Veelal zijn dat soort weggewerkte kabels al van slechts kwaliteit, heb zelf nooit goede kabels gezien die netjes in de muur gemetseld zijn. Je maakt hiermee ook je installatie gelijk toekomst proof. Vooral met het vooruitzicht met ingebruikname van 5G, andere DVB-T frequenties wil je niet dat je kabels ook niet voor de toekomst niet werken. Het is nu niet te testen of je kabels daarvoor geschikt zijn, omdat de storingsbronnen er nog niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBS schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:07:
Bij het terugkijken van een opname op mijn Samsung SMT-C7140 ervaar ik af en toe een hapering/stilte in het geluid. Het beeld loopt gewoon door, maar geluid valt pakweg 0,5 seconde weg. Dit ervaar ik overigens al jaren, met verschillende firmwares inmiddels. Herkent iemand dit?

Heb dit bij Ziggo aangekaart maar krijg als reactie dat de garantie verlopen is en ik een nieuwe zou moeten kopen.
Ik gebruik deze decoders ook en nooit problemen. Koop er een voor paar tientjes op marktplaats en wellicht is het verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zo, Toch de knoop maar doorgehakt, en de telefoonlijn er uitgezet.

scheelt weer een euro per maand, + de stroomkosten van de 2 dect toestellen die 24/7 aan de stroom hangen...

nu alleen hopen dat ze er niet meteen een modem swap aan vast geknoopt hebben..
want wil mijn TC7210 niet kwijt :D

[ Voor 25% gewijzigd door SMSfreakie op 27-10-2017 18:42 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Jordyz schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:20:
[...]

Elk bedrijf wil een zo groot mogelijke marge (lees winst) maken per jaar? Daar hoort niet bij klanten automatisch korting te geven want dan kan je net zo goed voor iedereen de prijs lager te maken.
Er is een verschil tussen klanten met verlopen of geen verlopen contactperiode...
En ik noem het geen korting als je weer verlengd met een jaar (is bij mobieltjes ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb eigenlijk alleen maar van dat type ontvangers in gebruik, en heb er bij beide dochters ook een neergezet. Zelf ervaar ik de problemen niet, een van mijn dochters heeft nu sinds kort (weer) datzelfde probleem. De onderbreking komt bij live-TV maar ook terug bij de gemaakte opnames. Ik heb het, door met de instellingen te spelen, destijds op kunnen lossen en het is heel erg lang weggebleven. Nu was er kortgeleden een storing in haar omgeving en heeft ze het apparaat naar zijn fabrieksinstellingen gebracht, daarmee kwam de storing met het geluid weer terug.

Ik denk niet dat er wat defect is, ik verdenk er een bepaalde instelling (of ICM) van. Ben nog niet bij haar geweest, maar zodra dit weer het geval is zal ik er weer eens serieus induiken. Ik zal uit voorzorg ook een andere HDMI kabel proberen. Decoder hangt rechtstreeks aan de TV, geluid gaat bij haar naar een externe 2.1 luidspreker set (analoog aangesloten).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb een probleempje met Arrow classic rock via de radio, zit als enige zender (zover ik luister of is opgevallen) een onvolkomenheid in. Bitrate foutje ofzo.

Zal dat een coaxkabel, receiver, ziggo of een arrow probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Laatst online: 17-09 22:09
Spacecowboy schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:07:
[...]

ArcticWolf schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:20:
[...]

Bellen met opzeggen en zeggen dat je het te duur vind en eraan denkt om op te zeggen :)

Ik kreeg 6 maanden voor 34,95. Was binnen 3 minuten geregeld.
Ik hoef geen zenders, maar wil wel graag een korting. Inmiddels contact op de chat, eens zien of ze meteen iets geven.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:29
Dit probleem is er al vanaf het begin, hier een topic uit 2011 waar dit al wordt gemeld. Er werd ooit belooft dat er nog een oplossing zou komen, maar dat is nooit gebeurd.

Toen ik nog bij Ziggo zat had ik hier ook last van met een Samsung C750. Op een Sony, die ik een jaar of twee geleden heb aangeschaft, speelde dit ook maar een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
hjs schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 19:50:
Ik heb een probleempje met Arrow classic rock via de radio, zit als enige zender (zover ik luister of is opgevallen) een onvolkomenheid in. Bitrate foutje ofzo.

Zal dat een coaxkabel, receiver, ziggo of een arrow probleem zijn?
Hebben buren Ziggo ?
Dan zou je eens kunnen kijken wat er bij hun gebeurd.
Het zal teveel werk zijn om even een ander kabeltje naar je AOP te leggen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

MdO82 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 19:55:
[...]

Hebben buren Ziggo ?
Dan zou je eens kunnen kijken wat er bij hun gebeurd.
Het zal teveel werk zijn om even een ander kabeltje naar je AOP te leggen ?
Zal buurman morgen eens vragen, thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ziggo digitale radio heeft wel vaker fouten, terwijl het analoog prima gaat..
al luister ik nooit radio via Ziggo. maar via DAB+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
SMSfreakie schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 18:32:

scheelt weer een euro per maand, + de stroomkosten van de 2 dect toestellen die 24/7 aan de stroom hangen...

Als het goed is komen ze geen modem swap doen. Heb ik ook niet gehad toen ik de telefoonlijn eruit heb gehaald. Kreeg wel een aanbieding om over te stappen naar een sneller abonnement ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Nou ja gelukkig kon de lijn er uit zonder dat de einddatum contract verplaatst is ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

SMSfreakie schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 18:32:

En scheelt weer storing in je Wifi signaal, was bij mij wel merkbaar.. En stroom plus een euro elke maand inderdaad :)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Tags NL schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:37:
[...]

En scheelt weer storing in je Wifi signaal, was bij mij wel merkbaar.. En stroom plus een euro elke maand inderdaad :)
Precies :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:11
Hier thuis hebben wij een alles-in-een complete abonnement met helaas een mediabox XL. Wij hadden alles-in-een plus en dat wilden wij graag zo houden, maar mijn moeder was helaas zo stom om ja te zeggen toen zij alle voordelen van de Mediabox XL te horen had gekregen van de verkoopmedewerker van Ziggo. De situatie bij ons thuis is als volgt: een CI+ module bij een Sony TV, een Humax IHDR-5200C bij een Philips tv en een Ziggo strontbox XL bij de Philips tv op de benedenverdieping. Is het mogelijk om de horizon terug te sturen en gewoon een normale Humax ontvanger af te nemen. Dan gaat de Humax recorder weer gezellig naar onder. Is het trouwens mogelijk om op een later moment mocht je het nog willen gewoon een Humax te kopen wanneer men dat wil. We zitten trouwens in het fZiggo gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Even puur vanuit interesse: wat gebeurt er eigenlijk met kabel tv als je je Ziggo abonnement volledig opzegt, blijft er dan nog wel signaal op de coax staan voor tv? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
MensionXL schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:07:
Even puur vanuit interesse: wat gebeurt er eigenlijk met kabel tv als je je Ziggo abonnement volledig opzegt, blijft er dan nog wel signaal op de coax staan voor tv? :)
Voorlopig wel, maar op den duur wordt deze afgesloten.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

daanb14 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:01:
Hier thuis hebben wij een alles-in-een complete abonnement met helaas een mediabox XL. Wij hadden alles-in-een plus en dat wilden wij graag zo houden, maar mijn moeder was helaas zo stom om ja te zeggen toen zij alle voordelen van de Mediabox XL te horen had gekregen van de verkoopmedewerker van Ziggo. De situatie bij ons thuis is als volgt: een CI+ module bij een Sony TV, een Humax IHDR-5200C bij een Philips tv en een Ziggo strontbox XL bij de Philips tv op de benedenverdieping. Is het mogelijk om de horizon terug te sturen en gewoon een normale Humax ontvanger af te nemen. Dan gaat de Humax recorder weer gezellig naar onder. Is het trouwens mogelijk om op een later moment mocht je het nog willen gewoon een Humax te kopen wanneer men dat wil. We zitten trouwens in het fZiggo gebied.
Als je nog smartcards hebt kun je gewoon weer je Humax plaatsen. Ik heb een tijd geleden ook de fout gemaakt om de Horizon te nemen, maar ik vond het ding een ramp. Dat plus het huren van het apparaat hekel ik, dus teruggestuurd en m'n Humax(en) weer teruggeplaatst. Tweemaal een 5200C en één 5300C, die dingen zijn al wat ouder maar vind ze nog perfect in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daanb14 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:01:
Is het mogelijk om de horizon terug te sturen en gewoon een normale Humax ontvanger af te nemen. Dan gaat de Humax recorder weer gezellig naar onder. Is het trouwens mogelijk om op een later moment mocht je het nog willen gewoon een Humax te kopen wanneer men dat wil. We zitten trouwens in het fZiggo gebied.
Als je niet gehecht bent bent aan Movies & Series dan kun je beter TV Start nemen, dat is nog goedkoper ook. Anders kun je ook TV Start nemen en Movies & Series als los pakket. Daar zit een Humax HD Decoder bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@JBS bij mijn dochter is het weer volledig opgelost door de resolutie (output van STD zelf) te wijzigen, probeer daar eens mee te spelen en kijk of het wat effect heeft?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
Wellicht een andere tip om vastlopers en haperingen op te lossen. Had ik ook last van, en opgelost toen ik de sound instellingen van surround naar stereo omzette. Geen idee waarom dat werkte, maar het hielp wel.
(Mediabox XL SMT-G7401)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:03
MdO82 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:08:
[...]

Voorlopig wel, maar op den duur wordt deze afgesloten.
Bij mijn vriendin is het signaal er nooit afgehaald geweest. Toen ik haar leerde kennen was ze al drie jaar weg bij Ziggo en toen ik een kabel in de tv deed kreeg ik gewoon de analoge tv door. Uiteindelijk heeft er vijf jaar signaal opgestaan zonder dat het afgesloten was in de wijkkast. Misschien heeft het er ook mee te maken gehad dat we in een gehucht wonen waar niet iedere dag iemand van Ziggo de wijkkast opent en signalen gaat afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
fredgroes schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:24:
[...]

Bij mijn vriendin is het signaal er nooit afgehaald geweest. Toen ik haar leerde kennen was ze al drie jaar weg bij Ziggo en toen ik een kabel in de tv deed kreeg ik gewoon de analoge tv door. Uiteindelijk heeft er vijf jaar signaal opgestaan zonder dat het afgesloten was in de wijkkast. Misschien heeft het er ook mee te maken gehad dat we in een gehucht wonen waar niet iedere dag iemand van Ziggo de wijkkast opent en signalen gaat afsluiten
Ik meen eens gelezen te hebben dat ze dit nu op afstand doen.
Maar wellicht valt het mee ;)
Zal van de week eens kijken bij de buren die zijn ook even weg bij Ziggo.
Eens kijken wat het signaal doet.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:13
Moeilijk te zeggen, hun monteurs die doen gewoon 1x in de x aantal weken een ronde om alle kabels eruit te trekken waar niet meer voor betaald wordt.
Kan dus goed zijn dat ze toevallig 1 dag na je opzegging komen, kan ook zijn dat ze pas na 2 weken komen..

Stel je voert een verhuizing door dan laten ze vaker ook het signaal nog even actief zodat de eventuele nieuwe bewoners (en dus klanten) direct signaal hebben.

@MdO82 daar weet ik zelf niks vanaf, wel je abonnementen worden stop gezet op afstand (internet, digitale tv, telefonie). Analoge TV wordt voor zover ik weet afgesloten door de kabel te ontkoppelen in de straatkast.

[ Voor 13% gewijzigd door LopendeVogel op 31-10-2017 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
MdO82 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:29:
[...]

Dat op afstand is ooit door iemand de wereld in geholpen... Er zullen vast op afstand schakelbare multitaps te verkrijgen zijn op de wereld. Maar die worden door Ziggo niet gebruikt. Een klant wordt nog steeds fysiek afgesloten door de kabel eruit te trekken.

Er is in fUPC gebied een flinke periode geweest dat er actief ev's afgelopen werd om aansluitingen af te sluiten. Mogelijk was Ziggo hier vroeger niet zo actief in, maar fUPC sloot een aansluiting af bij geen abonnement. (Wat soms wel eens mis ging bij kabel kruisingen....) Het zal mij niets verbazen als deze policy ook stakker wordt aangehouden bij Ziggo in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:12
MediaZoo schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:24:
[...]

Dat op afstand is ooit door iemand de wereld in geholpen... Er zullen vast op afstand schakelbare multitaps te verkrijgen zijn op de wereld. Maar die worden door Ziggo niet gebruikt. Een klant wordt nog steeds fysiek afgesloten door de kabel eruit te trekken.

Er is in fUPC gebied een flinke periode geweest dat er actief ev's afgelopen werd om aansluitingen af te sluiten. Mogelijk was Ziggo hier vroeger niet zo actief in, maar fUPC sloot een aansluiting af bij geen abonnement. (Wat soms wel eens mis ging bij kabel kruisingen....) Het zal mij niets verbazen als deze policy ook stakker wordt aangehouden bij Ziggo in de toekomst.
Zo ver ik weet word het afsluiten gedaan wanneer toevallig een monteur bij een kast is. Bij Ziggo gebeurde dit vaak niet. Wel weet ik als je niet betaalt dat ze je kabel er eerder wel is uit trokken tegenwoordig alleen je modem blokkeren zo ver ik weet.

Paar jaar geleden was mijn tante opeens afgesloten. Eerst bellen met de helpdesk die zag geen afsluiting in het systeem staan een ook geen betalingsachterstand maar kon de modem niet bereiken. Wat bleek perrongeluk de verkeerde kabel van de eindverdeler af gehaald.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:01
Ik heb gister een enorm fijne ervaring gehad met Ziggo. Van onze Horizon box deed de afstandsbediening het niet meer goed. De on/off knop functioneerde niet meer. Ziggo gebeld en dit probleem gemeld. Na het melden zei de meneer aan de telefoon dat hij direct een nieuwe afstandsbediening op ging sturen. Top service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:52
MediaZoo schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:24:
[...]

Gewoon de groene kabel eruit trekken in het straatkastje?

Die zou ik zo weer terug kunnen stoppen hehe.. :P kastje staat in de voortuin, en die gaat heel makkelijk open liet de monteur laatst zien O-)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:12
Martinusz schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:45:
[...]

Gewoon de groene kabel eruit trekken in het straatkastje?

Die zou ik zo weer terug kunnen stoppen hehe.. :P kastje staat in de voortaan, en die gaat heel makkelijk open liet de monteur laatst zien O-)
Klopt toen mijn tante afgesloten was hebben wij ook zelf de kabel er weer op gedaan. Nooit wat van gehoord. Ik wilde dit eerst niet doen maar volgens de klanten service zal het een week duren voordat iemand er naar zal kijken. Dus toen heb ik het zelf maar gedaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
MdO82 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:29:
[...]

Ik heb geen Ziggo meer sinds mei en ik heb nog steeds signaal op de kabel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:13
Ik kan melden dat veel van mijn vrienden TV hebben van KPN met daarin fox sports voor € 7,50. Ondertussen gebruiken ze ook het niet afgesloten ziggo sport signaal. Werkt al jaren........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan hebben die geluk dat dat werkt. Ik ken ook mensen die de meterkasten met de ruggen tegen elkaar hebben en de coax voor TV en een UTP kabel hebben doorgetrokken. Is natuurlijk niet netjes, maar kan technisch wel gewoon. In theorie kun je je hele straat bedienen met 1 abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Je kan niet met een repeater verbinden met een Ziggo Hotspot of wel? Of is dit illegaal? Heb gewoon een legale inlog maar op die repeater kan je nergens gebruikersnaam/wachtwoord invullen, enkel een WPA2 sleutel. Volgens mij ondersteunt geen enkele repeater om in te logen met gebruikersnaam/wachtwoord. Op m'n telefoon kan het wel, maar dit verbindt nergens hier in de stad of de instellingen staan niet goed. Echt raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:38
chim0 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:56:
Je kan niet met een repeater verbinden met een Ziggo Hotspot of wel? Of is dit illegaal? Heb gewoon een legale inlog maar op die repeater kan je nergens gebruikersnaam/wachtwoord invullen, enkel een WPA2 sleutel. Volgens mij ondersteunt geen enkele repeater om in te logen met gebruikersnaam/wachtwoord. Op m'n telefoon kan het wel, maar dit verbindt nergens hier in de stad of de instellingen staan niet goed. Echt raar.
Het kan wel met een router met openwrt, en dan de juiste versie. Je hebt een versie nodig die WPA enterprise ondersteunt. Het is wel aan te raden op voorhand enige ervaring met openwrt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
jaspersvensk schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

Het kan wel met een router met openwrt, en dan de juiste versie. Je hebt een versie nodig die WPA enterprise ondersteunt. Het is wel aan te raden op voorhand enige ervaring met openwrt te hebben.
En dat heb ik helaas niet. Had op m'n eigen routertje DD WRT gezet, maar daar kwam ik ook niet uit dus originele firmware weer teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt er denk ik van af hoe pro-actief men is bij Ziggo. Kennis van mij heeft nooit Ziggo of Upc gehad en op zijn aansluiting zit gewoon signaal. Zat er nog op toen hij op de woning kwam zo'n 20 jaar geleden. Op zich wel fijn met de enigma2 opties.. 8) Waarschijnlijk ligt daarom bij jou de interesse.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het lijkt dan nu toch het einde van de Philips DCR8111 boxen. Ziggo stuurde een brief dat er een nieuwe box opgestuurd gaat worden. De oude mag naar de milieustraat.

Nog steeds bizar dat je maar 1 opname apparaat mag hebben (oud UPC gebied) dus geen mogelijkheid voor een Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

W00fer schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:07:
Het lijkt dan nu toch het einde van de Philips DCR8111 boxen. Ziggo stuurde een brief dat er een nieuwe box opgestuurd gaat worden. De oude mag naar de milieustraat.

Nog steeds bizar dat je maar 1 opname apparaat mag hebben (oud UPC gebied) dus geen mogelijkheid voor een Humax.
@W00fer voor het digitale basispakket is die Humax wel inzetbaar, maar mogelijk is dat onvoldoende?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
W00fer schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:07:

Ik heb in fUPC meermaals gezien dat er meerdere opname apparaten in gebruik zijn. Maar wel altijd een Cisco 8485/8685 nooit een Philips DCR8111 combinatie. Ik durf alleen niet te zeggen of we hier spreken over zakelijke klanten of slechts particulier. Maar mogelijk is het zeker wel.
hardware-lover schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:19:
[...]

Voor het digitale basispakket is die Humax wel inzetbaar, maar mogelijk is dat onvoldoende?
In fUPC worden geen Humax ontvangers geleverd. Daar leveren ze alleen Cisco 8485/8685 of Pace DCR7111 of Horizon (Extra) Mediabox. Alleen apparatuur met Nagravision encryptie. IrDeto werkt er wel, maar wordt niet geleverd in fUPC.

[ Voor 25% gewijzigd door MediaZoo op 31-10-2017 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:29:
[...]

Hangt er denk ik van af hoe pro-actief men is bij Ziggo. Kennis van mij heeft nooit Ziggo of Upc gehad en op zijn aansluiting zit gewoon signaal. Zat er nog op toen hij op de woning kwam zo'n 20 jaar geleden. Op zich wel fijn met de enigma2 opties.. 8) Waarschijnlijk ligt daarom bij jou de interesse.. :+
Ik hoop dat Ziggo hier mee leest want jullie gooien zo je eigen glazen in door reclame te maken dat jullie gratis rv hebben. Dacht dat tweakers gebruikers slimmer waren...NOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:36:
[...]

Ik hoop dat Ziggo hier mee leest want jullie gooien zo je eigen glazen in door reclame te maken dat jullie gratis rv hebben. Dacht dat tweakers gebruikers slimmer waren...NOT
Waar heb je het in hemelsnaam over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MediaZoo schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:22:
[knip]

In fUPC worden geen Humax ontvangers geleverd. Daar leveren ze alleen Cisco 8485/8685 of Pace DCR7111 of Horizon (Extra) Mediabox. Alleen apparatuur met Nagravision encryptie. Irdeto werkt er wel, maar wordt niet geleverd in fUPC.
Klopt, die haal je voor een appel en een ei van Marktplaats af, daar heb je Ziggo ook niet voor nodig.

@MediaZoo daar had ik het over, indien het basispakket zou kunnen volstaan;
hardware-lover in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 31-10-2017 23:42 . Reden: blijft lastig voor sommigen, goed lezen wat er geschreven staat ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
hardware-lover schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:18:
[...]

Klopt, die haal je voor een appel en een ei van Marktplaats af, daar heb je Ziggo ook niet voor nodig.
Klopt helemaal maar zonder smartcard heb je alleen het basis abonnement en met IrDeto smartcard werkt ondemand niet en ben je in overtreding met de voorwaarden.

Dus dan is je appel en ei in mijn ogen ook niet zoveel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:10
Aartstyle schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:37:
Ik kan melden dat veel van mijn vrienden TV hebben van KPN met daarin fox sports voor € 7,50. Ondertussen gebruiken ze ook het niet afgesloten ziggo sport signaal. Werkt al jaren........
Ondanks het feit dat Ziggo het signaal niet meteen afsluit is het wel diefstal. Als je je huis niet afsluit wil dat niet zeggen dat iedereen er spullen uit mag halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Gogol schreef op woensdag 1 november 2017 @ 01:30:
[...]

Ondanks het feit dat Ziggo het signaal niet meteen afsluit is het wel diefstal. Als je je huis niet afsluit wil dat niet zeggen dat iedereen er spullen uit mag halen.
Tsjonge jonge...
Slechte vergelijking want niemand komt ongevraagd in je huis. Ze brengen iets in je huis waarom je niet gevraagd hebt... Als een leverancier ongevraagd een stereo installatie bij jou in huis zet, mag je die gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:05
[...]

Dat zal wel een beetje meevallen.

Als je een huis koopt staat er 9 van de 10 keer ook nog stroom op de stopcontacten, ook al heb je nog geen contract afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
[...]

Het is de taak van Ziggo om alles af te sluiten. Zolang het signaal aanstaat kan het ook gebruikt worden.
Of dat het juridisch diefstal is durf ik niet te zeggen, is opzich wel een interessant onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
MediaZoo schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:22:
[...]

Ik heb in fUPC meermaals gezien dat er meerdere opname apparaten in gebruik zijn. Maar wel altijd een Cisco 8485/8685 nooit een Philips DCR8111 combinatie. Ik durf alleen niet te zeggen of we hier spreken over zakelijke klanten of slechts particulier. Maar mogelijk is het zeker wel.

[...]

In fUPC worden geen Humax ontvangers geleverd. Daar leveren ze alleen Cisco 8485/8685 of Pace DCR7111 of Horizon (Extra) Mediabox. Alleen apparatuur met Nagravision encryptie. IrDeto werkt er wel, maar wordt niet geleverd in fUPC.
Dit bedoel ik. Als het zo simpel was had ik allang een Enigma2 box of een Humax. Maar vanwege Nagravision ben je gebonden aan 1 box. Die Mediabox Extra neemt op op het hoofdapparaat en dat wil de hoofdgebruiker niet. Dus Ziggo kan zeggen jeeej je mag 2 stuks Extra box hebben maar heb je vrij weinig aan als je wilt opnemen.

De 7111 kan minder dan de 8111. De 8111 kan opnemen van drie kanalen tegelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door W00fer op 01-11-2017 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
Jordyz schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:20:
[...]

Het is de taak van Ziggo om alles af te sluiten. Zolang het signaal aanstaat kan het ook gebruikt worden.
Of dat het juridisch diefstal is durf ik niet te zeggen, is opzich wel een interessant onderwerp.
Juridisch is het diefstal. Je betaald niet voor de content die je bekijkt. Het doet er niet toe in dit geval of het "gratis" geleverd wordt. Downloaden via internet is in principe ook gratis en toch is het niet legitiem.

Een tweede punt is controle. Dat is door Ziggo onmogelijk tenzij de klant afgesloten wordt dmv. afsluiting in de eindversterker. Daarnaast is in de versterkers buiten zelf aan en afsluiten een vorm van inbraak en daarmee strafbaar. Je hebt geen toegang om in die kastjes, die domein van Ziggo zijn, te komen. Wat ik nog vervelender vind bij deze vorm van "doe-het-zelven" is de mogelijke schade die aangericht wordt. Het is niet simpelweg een kabel naar een woning random in een multitap steken. Iedere poort op een multitap is aan een aansluiting toegewezen en bekend bij Ziggo. Door zelf random te gaan knutselen kun je voor jezelf maar ook bij andere aansluitingen storingen veroorzaken. Het is ook niet voor niet dat niet iedere simpele monteur in een eind- of groepsversterker mag werken. Hier komt weer meer en andere kennis bij kijken dan simpel een AOP vervangen en Kabeltje doormeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Een kennis van mij heeft in huis niet overal een goed wifi signaal. Het is een groot, ruim en hoog huis en vooral op de 2e verdieping is het bereik slecht tot regelmatig niks. In de meterkast staat de TC7210.

Nu heb ik een tijdje terug op de 1e verdieping al een eenvoudig routertje (oude Asus die ik nog had staan) neergezet als AP en daar dus een UTP kabel heengetrokken. Maar dat levert nog niet zoveel meer bereik op.

Wat zou in dit geval het beste zijn om ook op de 2e verdieping een volledig goed bereik te krijgen?
Ziggo bellen? Krijgt ze dan een ander modem die wel een volledig bereik heeft? Dit is natuurlijk de gratis variant.
Of toch de Ziggo wifibooster aanschaffen en die oude Asus vervangen? Dit is natuurlijk een betaalde variant, die naar mijn vermoeden wel een beter resultaat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
hars73 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:44:
Een kennis van mij heeft in huis niet overal een goed wifi signaal. Het is een groot, ruim en hoog huis en vooral op de 2e verdieping is het bereik slecht tot regelmatig niks. In de meterkast staat de TC7210.

Nu heb ik een tijdje terug op de 1e verdieping al een eenvoudig routertje (oude Asus die ik nog had staan) neergezet als AP en daar dus een UTP kabel heengetrokken. Maar dat levert nog niet zoveel meer bereik op.

Wat zou in dit geval het beste zijn om ook op de 2e verdieping een volledig goed bereik te krijgen?
Ziggo bellen? Krijgt ze dan een ander modem die wel een volledig bereik heeft? Dit is natuurlijk de gratis variant.
Of toch de Ziggo wifibooster aanschaffen en die oude Asus vervangen? Dit is natuurlijk een betaalde variant, die naar mijn vermoeden wel een beter resultaat oplevert.
De Connectbox heeft een veel beter Wifi bereik, ze zouden die kunnen overwegen.
Ook verkopen ze accesspoint voor 59 euro, dat is een goed apparaat.
Die wifiboosters, als dat die powerline dingen zijn, daar hoor ik mindere verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Martinusz schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:49:
[...]

Die wifiboosters, als dat die powerline dingen zijn, daar hoor ik mindere verhalen over.
Ik bedoelde met wifibooster ook die Ziggo specifieke TP-Link waar jij naar verwijst.

De omwissel van TC7210 naar Connectbox zou misschien al wel iets op kunnen leveren als eerste stap. Even Ziggo helpdesk bellen neem ik aan? En omwisselen zal wel gratis zijn?

Lees trouwens net hier (http://www.totaaltv.nl/ni...ieuwe-versie-connect-box/) dat er een nieuwe versie van de box (Arris) aankomt en dat beide modellen nog gewoon door elkaar heen geleverd zullen worden. Is dit nog iets waar ik bij de helpdesk op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:45
MediaZoo schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:35:
[...]

Juridisch is het diefstal. Je betaald niet voor de content die je bekijkt. Het doet er niet toe in dit geval of het "gratis" geleverd wordt. Downloaden via internet is in principe ook gratis en toch is het niet legitiem.

Een tweede punt is controle. Dat is door Ziggo onmogelijk tenzij de klant afgesloten wordt dmv. afsluiting in de eindversterker. Daarnaast is in de versterkers buiten zelf aan en afsluiten een vorm van inbraak en daarmee strafbaar. Je hebt geen toegang om in die kastjes, die domein van Ziggo zijn, te komen. Wat ik nog vervelender vind bij deze vorm van "doe-het-zelven" is de mogelijke schade die aangericht wordt. Het is niet simpelweg een kabel naar een woning random in een multitap steken. Iedere poort op een multitap is aan een aansluiting toegewezen en bekend bij Ziggo. Door zelf random te gaan knutselen kun je voor jezelf maar ook bij andere aansluitingen storingen veroorzaken. Het is ook niet voor niet dat niet iedere simpele monteur in een eind- of groepsversterker mag werken. Hier komt weer meer en andere kennis bij kijken dan simpel een AOP vervangen en Kabeltje doormeten.
In het vorige huis duurde het een jaar voordat we afgesloten werden. Ben in augustus weer overgestapt naar KPN en heb nog steeds signaal. Luister nog wel eens naar de radiozenders via mijn receiver. Het voelt niet zo, maar dan ben ik dus ook al strafbaar 😉. Aan de andere kant zit ik er over te denken om volgend jaar weer terug te gaan naar Ziggo. Dus in die zin kan je het ook als een stukje klantenbinding zien om het signaal niet direct er af te halen. Ik kan me ook post van Ziggo herinneren na mijn overstap waarin ze me juist een aanbod deden om toch kabeltv te kunnen blijven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
hars73 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:20:
[...]

Ik bedoelde met wifibooster ook die Ziggo specifieke TP-Link waar jij naar verwijst.

De omwissel van TC7210 naar Connectbox zou misschien al wel iets op kunnen leveren als eerste stap. Even Ziggo helpdesk bellen neem ik aan? En omwisselen zal wel gratis zijn?

Lees trouwens net hier (http://www.totaaltv.nl/ni...ieuwe-versie-connect-box/) dat er een nieuwe versie van de box (Arris) aankomt en dat beide modellen nog gewoon door elkaar heen geleverd zullen worden. Is dit nog iets waar ik bij de helpdesk op aan moet letten?
Je kunt sowieso niet "eisen" welke variant je krijgt, dus heeft weinig zin om dat te vragen aan de helpdesk ;)
Overigens is de "nieuwe" dus van andere leverancier en ondersteund full dual stack en wifispots, zie ook het artikel hier op tweakers erover.
Als ze hem willen omwisselen, dan is dat gratis ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinusz schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:25:
[...]

Je kunt sowieso niet "eisen" welke variant je krijgt, dus heeft weinig zin om dat te vragen aan de helpdesk ;)
Overigens is de "nieuwe" dus van andere leverancier en ondersteund full dual stack en wifispots, zie ook het artikel hier op tweakers erover.
Als ze hem willen omwisselen, dan is dat gratis ja :)
Afhankelijk van waar je woont:

Het verschil met de Compal-variant is dat de Arris direct WifiSpots ondersteunt en voor klanten in de voormalige Ziggo-regio van voor april 2017 ipv6 full dual stack biedt. De Compal Connect Box krijgt deze functionaliteit later dit jaar. Ziggo meldt nog dat het netwerk in voormalig UPC-gebied niet geschikt is voor full dual stack. Gebruikers die na april 2017 Ziggo-klant werden, krijgen standaard ipv6 DS Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
stormfly schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:31:
[...]

Afhankelijk van waar je woont:

Het verschil met de Compal-variant is dat de Arris direct WifiSpots ondersteunt en voor klanten in de voormalige Ziggo-regio van voor april 2017 ipv6 full dual stack biedt. De Compal Connect Box krijgt deze functionaliteit later dit jaar. Ziggo meldt nog dat het netwerk in voormalig UPC-gebied niet geschikt is voor full dual stack. Gebruikers die na april 2017 Ziggo-klant werden, krijgen standaard ipv6 DS Lite
De Compal krijgt toch geen ondersteuning voor full dual stack, maar DSLite?
Edit: of wacht ik ben in de war met fUPC gebied denk ik :)

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 01-11-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinusz schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:33:
[...]

De Compal krijgt toch geen ondersteuning voor full dual stack, maar DSLite?
Edit: of wacht ik ben in de war met fUPC gebied denk ik :)
Hoe ik het lees: dat de Arris wel full DS gaat ondersteunen in het najaar in het fZiggo gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
stormfly schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:54:
[...]

Hoe ik het lees: dat de Arris wel full DS gaat ondersteunen in het najaar in het fZiggo gebied.
We zien het wel :) ik zit in fZiggo met een Compal, zal wel een firmware update komen tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Juridisch is het diefstal. Je betaald niet voor de content die je bekijkt. Het doet er niet toe in dit geval of het "gratis" geleverd wordt.
Als je het zo formeel wilt stellen, dan kun je ook stellen dat Ziggo in gebreke blijft door die kabel niet van jouw erf te verwijderen. Zolang ze die kabel niet verwijderen kan je bewaarloon in rekening brengen.

Weet je wat, ik zal het goed met ze maken. Als de situatie zich bij mij voordoet, zal ik als bewaarloon voor die kabel niet meer rekenen dan de kosten van een TV only abonnement. })

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Roetzen schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:05:
[...]

Als je het zo formeel wilt stellen, dan kun je ook stellen dat Ziggo in gebreke blijft door die kabel niet van jouw erf te verwijderen. Zolang ze die kabel niet verwijderen kan je bewaarloon in rekening brengen.

Weet je wat, ik zal het goed met ze maken. Als de situatie zich bij mij voordoet, zal ik als bewaarloon voor die kabel niet meer rekenen dan de kosten van een TV only abonnement. })
Formeel mogen die kabels in de grond liggen zonder jou daarvoor een vergoeding te geven. Daar is wetgeving op gemaakt die je zelfs verplicht mee te werken bij de aanleg van leidingen en kabels op jouw erf. Dus het bewaarloon waar je het hier over hebt gaat helaas niet op. Ziggo mag gewoon kabels in jouw tuin leggen als ze willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:38
Martinusz schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:49:
[...]

Kleine tip, ik belde dit weekend de klantenservice voor bridge van mijn connectbox. De medewerker vroeg of ik problemen had met mijn wifi, nou valt dat best mee maar ik zei dat ik er mee bezig was. Mij werd een gratis wifibooster aangeboden, zou een actie zijn. Ik heb hem geaccepteerd, er zouden verder geen enkele kosten aan verbonden zijn dus hou hem achter de hand voor het moment ik echt wifiproblemen krijg :)

Ging hierbij wel om die TP-Link variant, die andere viel niet ander de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
[...]

Inderdaad ik geef je ook helemaal gelijk! Want mensen die zomaar in die kastjes zitten te klungelen kunnen ook een storing voor iemand anders veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

jaspersvensk schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:17:
[...]
Kleine tip, ik belde dit weekend de klantenservice voor bridge van mijn connectbox. De medewerkers vroeg of ik problemen had met mijn wifi, nou valt dat best mee maar ik zei dat ik er mee bezig was. Mij werd een gratis wifibooster aangeboden, zou een actie zijn. Ik heb hem geaccepteerd, er zouden verder geen enkele kosten aan verbonden zijn dus hou hem achter de hand voor het moment ik echt wifiproblemen krijg :)

Kijk dat is goed om te weten. Ik wil namelijk bij voorkeur niet hun TC7210 vervangen, want dat ding is verder wel stabiel en dat moet je met een Connectbox misschien maar weer afwachten.
En er ligt toch al een UTP kabel naar de 1e verdieping, dus mijn oude Asus router vervangen door die extra Ziggo/TP-Link AP is wel de kortste klap. En als ie dan nog gratis zou kunnen zijn, dan is dat helemaal top. Moet ik maar eens even werk van gaan maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MediaZoo schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:09:
[...]
Formeel mogen die kabels in de grond liggen zonder jou daarvoor een vergoeding te geven. Daar is wetgeving op gemaakt die je zelfs verplicht mee te werken bij de aanleg van leidingen en kabels op jouw erf.
Dat is wat te kort door de bocht, Er is inderdaad een wet die zegt dat een grondeigenaar moet meewerken. Maar degene die die kabels of wat dan ook voor voorzieningen wil leggen, moet wel aantonen dat daarvoor een redelijk noodzaak bestaat en dat het niet op een andere manier kan. En er staat nergens dat de grondeigenaar geen vergoeding mag vragen.
Dus het bewaarloon waar je het hier over hebt gaat helaas niet op. Ziggo mag gewoon kabels in jouw tuin leggen als ze willen.
Neem dat mogen ze niet.Ze mogen niet "gewoon" kabels in mijn tuin leggen. Er moet een aantoonbare noodzaak zijn en er mag een vergoeding gevraagd worden.

Gemeenten brengen ook precariorechten in rekening voor kabels en leidingen.

Als ik een abonnement heb met Ziggo, dan is dat uiteraard in het contract geregeld. Maar die regeling vervalt bij beëindiging van het contract.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Roetzen schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:40:
[...]

Dat is wat te kort door de bocht, Er is inderdaad een wet die zegt dat een grondeigenaar moet meewerken. Maar degene die die kabels of wat dan ook voor voorzieningen wil leggen, moet wel aantonen dat daarvoor een redelijk noodzaak bestaat en dat het niet op een andere manier kan. En er staat nergens dat de grondeigenaar geen vergoeding mag vragen.

[...]

Neem dat mogen ze niet.Ze mogen niet "gewoon" kabels in mijn tuin leggen. Er moet een aantoonbare noodzaak zijn en er mag een vergoeding gevraagd worden.

Gemeenten brengen ook precariorechten in rekening voor kabels en leidingen.

Als ik een abonnement heb met Ziggo, dan is dat uiteraard in het contract geregeld. Maar die regeling vervalt bij beëindiging van het contract.
Ach stop toch eens. Je (of de vorige eigenaar van de woning) hebt toch zelf toestemming gegeven om een CAI aansluiting aan te laten leggen voor 0 euro. Natuurlijk kun je de kabel verwijderen, dan moet je als je weer Ziggo afneemt kosten betalen om een kabel van de wijkkast naar je woning te graven.

Een oud tante van me wilde perse niet dat er een kabel naar haar woning werd gegraven toen het gratis was bij de initiële aanleg in de jaren '80. Jaren later kwamen er meer zenders en toen wilde ze toch gebruik maken van de kabel en moest toen bijna 2 duizend euro aanlegkosten maken. Ook omdat dat huis een stuk van de weg afstond en er flink stuk gegraven moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:59:
[...]

Ach stop toch eens. Je (of de vorige eigenaar van de woning) hebt toch zelf toestemming gegeven om een CAI aansluiting aan te laten leggen voor 0 euro. Natuurlijk kun je de kabel verwijderen, dan moet je als je weer Ziggo afneemt kosten betalen om een kabel van de wijkkast naar je woning te graven.
Natuurlijk. En normaal gesproken zou ik daar ook niet moeilijk over doen. Maar als Ziggo moeilijk zou gaan doen over gebruik van het signaal waar ik niet om gevraagd heb, terwijl ze dat hadden kunnen voorkomen door de connector in de straatkast los te nemen, dan kan ik ook moeilijk gaan doen over die kabel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Ik heb zo nu en dan wel eens problemen met mijn netwerk. Ik heb een Ziggo alles in 1 complete abbo met 200mbps up en 20mbps down. In mijn netwerk maak ik gebruik van een Cisco modem, die in bridge modus staat. Daaraan zit mijn Asus AC87U aangesloten die de recenste merlin firmware draait.

Het probleem is dat soms mijn snelheid 2 tot 4x halveert. Dit geldt voor het bekabelde netwerk en voor het wifi netwerk (2.4ghz en 5ghz ac). Het herstarten van mijn modem of mijn router verhelpt dit probleem niet. Na een tijd is de snelheid weer normaal.

Dit gebeurt eens in de zoveel tijd en er zit geen patroon in. Ook is er op dat moment geen storing te zien op de website van ziggo.

Zou een nieuw modem van ziggo dit probleem kunnen verhelpen of zijn de nieuwere modems net zo slecht? Ik lees alleen maar slechte dingen over alle modems.

Graag de volgende keer wat meer informatie e.d. Dat is wat makkelijker antwoord geven.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 02-11-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
ionn schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:12:
Ik heb zo nu en dan wel eens problemen met mijn netwerk. Ik heb een Ziggo alles in 1 complete abbo met 200mbps up en 20mbps down. In mijn netwerk maak ik gebruik van een Cisco modem, die in bridge modus staat. Daaraan zit mijn Asus AC87U aangesloten die de recenste merlin firmware draait.

Het probleem is dat soms mijn snelheid 2 tot 4x halveert. Dit geldt voor het bekabelde netwerk en voor het wifi netwerk (2.4ghz en 5ghz ac). Het herstarten van mijn modem of mijn router verhelpt dit probleem niet. Na een tijd is de snelheid weer normaal.

Dit gebeurt eens in de zoveel tijd en er zit geen patroon in. Ook is er op dat moment geen storing te zien op de website van ziggo.

Zou een nieuw modem van ziggo dit probleem kunnen verhelpen of zijn de nieuwere modems net zo slecht? Ik lees alleen maar slechte dingen over alle modems.
Modem type? Signaal waardes? Zijn er specifieke momenten waarop het gebeurd?

*knip*. Dit kan / mag best wel wat vriendelijker en hebben we de Report knop voor uitgevonden.

En je leest bij iedere provider alleen maar dat het slecht is, omdat we in Nederland houden van klagen. Je zult weinig dien dat er een compliment wordt gegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 02-11-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:05
MediaZoo schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:14:
[...]

Modem type? Signaal waardes? Zijn er specifieke momenten waarop het gebeurd?

*knip*.

En je leest bij iedere provider alleen maar dat het slecht is, omdat we in Nederland houden van klagen. Je zult weinig dien dat er een compliment wordt gegeven.
*knip*.
hij zegt: modem type cisco. hij zegt: geen specifieke momenten. hij zegt: modem herstart helpt niet. signaalwaardes, ja die zouden kunnen helpen.
zijn zorg over "slechte" nieuwere modems lijkt me gezien de puma6 perikelen wel terecht, ook al houden we van klagen in NL. andere providers haal jij er zelf bij.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 02-11-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:19:
[...]

@W00fer voor het digitale basispakket is die Humax wel inzetbaar, maar mogelijk is dat onvoldoende?
Die Humax werkt toch niet met Nagravision? Daarom ging men het grijze circuit in om dat werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:40
ionn schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:12:

Wat bedoel je met halveert exact? De speedtest valt dan maar op 100Mbit uit? Hoe is de upload in zo'n geval?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
valkenier schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:20:
[...]

*knip*.
hij zegt: modem type cisco. hij zegt: geen specifieke momenten. hij zegt: modem herstart helpt niet. signaalwaardes, ja die zouden kunnen helpen.
zijn zorg over "slechte" nieuwere modems lijkt me gezien de puma6 perikelen wel terecht, ook al houden we van klagen in NL. andere providers haal jij er zelf bij.
*knip*. Offtopic.

[ Voor 68% gewijzigd door rens-br op 02-11-2017 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivar1984
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:18
@stormfly Ik lees het als: de Arris kan vanaf levering full DS (en wifispots) aan, de Compal krijgt dat 'later dit jaar'; in beide gevallen op aansluitingen van voor april 2017 (bij een modemwissel dus), alles daarna (en fUPC) krijgt DS-Lite. Met de lopende IPv6 DS testen op oudere apparatuur en het nogal proactieve modemwissel beleid van de klantenservice in het achterhoofd lijkt er dus eindelijk vooruitgang in de IPv6 uitrol aan te komen.

@ionn Als het geen signaalissue is (lijkt het imho niet op) dan zou 't mogelijk een capaciteitsdingetje kunnen zijn, je Cisco heeft waarschijnlijk maar 8 downstreams waarmee je in theorie 200Mbit makkelijk kan halen (als die downstream kanalen genoeg ruimte hebben voor aan jou gerichte pakketjes data).
Als die vertraging voorkomt zal dat waarschijnlijk op werkdagen na etenstijd zijn en in de weekeindes.
Het enige wat daaraan is te doen is een modem met meer downstreams aansluiten en aangezien Ziggo alleen nog maar Connectboxen (24 down, 6 up) levert krijg je mogelijk met de 'Puma6 perikelen' te maken.
Als je in 't oude Ziggo gebied zit zou je kunnen proberen om een TC7210 (16 down,4 up) te bemachtigen, waarbij er geen garantie is dat Ziggo die nog voor je activeert.

@W00fer Het zogenaamde 'Free to Cable' pakket is met bv. een Humax in fUPC gebied probleemloos te ontvangen:
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ tabje 'Zonder Smartcard'
Om gecodeerde zenders te ontvangen heb je een actieve irdeto smartcard nodig, maar die krijg je van Ziggo niet op een fUPC abonnement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
M'n internet blijft af en toe uitvallen (zowel wifi als kabel). Had eerst de horizon box, nu een aparte modem gekregen (connect box) maar het helpt niet. Coax kabel ook veranderd helpt ook niet. Vandaag komt een monteur, geen idee wat het kan zijn want heb al die jaren goed internet gehad.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:22
YoshiBignose schreef op donderdag 2 november 2017 @ 07:28:
M'n internet blijft af en toe uitvallen (zowel wifi als kabel). Had eerst de horizon box, nu een aparte modem gekregen (connect box) maar het helpt niet. Coax kabel ook veranderd helpt ook niet. Vandaag komt een monteur, geen idee wat het kan zijn want heb al die jaren goed internet gehad.
Hier het zelfde verhaal, begonnen toen de upgrade kwam naar 200/20. Bij mij komt er ook een monteur langs, nadat de kabel en modem al vervangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
mathy_ schreef op donderdag 2 november 2017 @ 07:41:
[...]

Hier het zelfde verhaal, begonnen toen de upgrade kwam naar 200/20. Bij komt er ook een monteur langs, nadat de kabel en modem al vervangen zijn.
Ja bij mij ook om en nabij het moment van die upgrade. Bij mij naar 400/40 overigens, die ik wel haal als het werkt :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Laatst online: 17:19

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Altijdf fijn, zo'n Ziggo storing. Vooral als ze volkomen idiote informatie op het internet zetten:

Status:
We zijn voor je aan het werk
Gestart op woensdag 1 november om 6.18
Verwacht einde maandag 9 oktober om 14.31

Dus vandaag een storing (volgens mijn logs is 06:18 heel realistisch), maar hij begon gisteren. Einddatum ergens eh, volgens mij is de eerstvolgende maandag 9 oktober in 2023 8)7

Goed bezig Ziggo!

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

jaspersvensk schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:17:
[...]
Kleine tip, ik belde dit weekend de klantenservice voor bridge van mijn connectbox. De medewerker vroeg of ik problemen had met mijn wifi, nou valt dat best mee maar ik zei dat ik er mee bezig was. Mij werd een gratis wifibooster aangeboden, zou een actie zijn. Ik heb hem geaccepteerd, er zouden verder geen enkele kosten aan verbonden zijn dus hou hem achter de hand voor het moment ik echt wifiproblemen krijg :)

Nou, gisteravond nog even gebeld. Duidelijk uitgelegd dat ik al een router als accesspoint had ingezet op de eerste verdieping, maar dat het wifi signaal nog steeds erg slecht is.

En kreeg eigenlijk ook direct de TP-Link variant van de 'wifi booster' aangeboden, gratis en voor niks. Zou binnen een paar dagen in huis zijn.

Fijne afhandeling vind ik. Kan het TC7210 modem in ieder geval gewoon lekker blijven zitten, die doet het verder toch probleemloos. Oude AP eraf, nieuwe erop en dan zou de wifi een stuk beter moeten worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hars73 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:41:
[...]

Nou, gisteravond nog even gebeld. Duidelijk uitgelegd dat ik al een router als accesspoint had ingezet op de eerste verdieping, maar dat het wifi signaal nog steeds erg slecht is.

En kreeg eigenlijk ook direct de TP-Link variant van de 'wifi booster' aangeboden, gratis en voor niks. Zou binnen een paar dagen in huis zijn.

Fijne afhandeling vind ik. Kan het TC7210 modem in ieder geval gewoon lekker blijven zitten, die doet het verder toch probleemloos. Oude AP eraf, nieuwe erop en dan zou de wifi een stuk beter moeten worden :)
Bedankt voor het delen van deze info. Ik zal vanavond ook eens bellen. Ik ben een paar maanden overgegaan van de Cisco 3925 naar de Connect Box. Het wifi signaal is wel iets verbeterd, maar op de 1e verdieping heb ik maar net ontvangst (de Cisco vrijwel geen ontvangst).

Kun je deze wifi booster trouwens ook als switch instellen? Of zijn de netwerkpoorten dan uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
meesje schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:03:
[...]

Bedankt voor het delen van deze info. Ik zal vanavond ook eens bellen. Ik ben een paar maanden overgegaan van de Cisco 3925 naar de Connect Box. Het wifi signaal is wel iets verbeterd, maar op de 1e verdieping heb ik maar net ontvangst (de Cisco vrijwel geen ontvangst).

Kun je deze wifi booster trouwens ook als switch instellen? Of zijn de netwerkpoorten dan uitgezet?
Wow, nieuwbouw met heel dik beton?
Hier komt de connectbox tot op zolder met signaal, gewoon beton vloeren etc...
En beide signalen 2.4 en 5 of alleen 5 bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:03:
[...]
Volgens mij kun je de overige UTP poorten gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:40
Klopt, je kan de WAN poort gebruiken voor prik. Andere 4 poorten zijn gewoon bruikbaar voor clients, in feite een 5 poort switch met AP mogelijkheden.
Martinusz schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:11:[...]Wow, nieuwbouw met heel dik beton?
Hier komt de connectbox tot op zolder met signaal, gewoon beton vloeren etc...
En beide signalen 2.4 en 5 of alleen 5 bijvoorbeeld?
Gewapend beton met een laminaatvloer met juist ondervloertje komt niets doorheen qua WiFi :+ Dat heb ik persoonlijk ondervonden. Zeker als het pad schuin door de vloer is. Nieuwbouwwoningen zijn helemaal killing, gipsmuurtjes rond de trap hier komt een goed AP niet eens doorheen met 2,4Ghz. Aan de ene kant van de trap -30dBm, 3m verder aan de andere kant -87dBm. Dus wat ze af en toe erin stoppen.. Dan zit je al vast aan meerdere AP's per verdieping.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jim423 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:31:
Klopt, je kan de WAN poort gebruiken voor prik. Andere 4 poorten zijn gewoon bruikbaar voor clients, in feite een 5 poort switch met AP mogelijkheden.

[...]

Gewapend beton met een laminaatvloer met juist ondervloertje komt niets doorheen qua WiFi :+ Dat heb ik persoonlijk ondervonden. Zeker als het pad schuin door de vloer is. Nieuwbouwwoningen zijn helemaal killing, gipsmuurtjes rond de trap hier komt een goed AP niet eens doorheen met 2,4Ghz. Aan de ene kant van de trap -30dBm, 3m verder aan de andere kant -87dBm. Dus wat ze af en toe erin stoppen.. Dan zit je al vast aan meerdere AP's per verdieping.
ze zouden standaard wifi boosters moeten inbouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ivar1984 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:13:
@W00fer Het zogenaamde 'Free to Cable' pakket is met bv. een Humax in fUPC gebied probleemloos te ontvangen:
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ tabje 'Zonder Smartcard'
Om gecodeerde zenders te ontvangen heb je een actieve irdeto smartcard nodig, maar die krijg je van Ziggo niet op een fUPC abonnement...
Free to cable heb je niks aan dus, NED1,2,3 en Ziggo Sport in HD, de rest in SD. Dan kan ik net zo goed analoog blijven kijken op de tweede tv (ARD en Natgeo hebben sneeuwachtig beeld door de 72m hoge DVB-T mast hier). Heb dubbel afgeschermde kabels aan laten leggen door Ziggo monteur, nieuwe Hirschmann versterker van hen gekocht en het blijft krap aan qua signaalsterkte. IPTV is geen optie, ligt maar max 10 mbit ADSL hier, geen glasvezel.

Dit mag best wel wat subtieler.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 02-11-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
W00fer schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:17:
[...]

Free to cable niks aan dus, NED1,2,3 en Ziggo Sport in HD, de rest in SD. Dan kan ik net zo goed analoog blijven kijken op de tweede tv (ARD en Natgeo hebben sneeuwachtig beeld door de 72m hoge DVB-T mast hier). Heb dubbel afgeschermde kabels aan laten leggen door Ziggo monteur, nieuwe Hirschmann versterker van hen gekocht en het blijft krap aan qua signaalsterkte. IPTV is geen optie, ligt maar max 10 mbit ADSL hier, geen glasvezel.
signaal op je AOP dient gewoon goed te zijn.. als dat al niet deugt kan je er nog wel bij door elfjes gemaakte coax kabels etc aan hangen maar wat er niet is komt er nooit magisch bij :+

en FTC is best handig als je wil testen of iets werkt.. voor als m'n enigma2 decoder weer eens geen zin lijkt te hebben om te praten met de IRDETO kaart.. (gebruik hem voornamelijk voor streaming ;) )

dan tik ik even 1 van de Free To Cable zenders aan... komt er dan wel beeld in m'n client weet ik dat er op encryptie level weer ergens iets spaak loopt.. krijg ik daar ook geen beeld zal er iets anders aan de hand zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door rens-br op 02-11-2017 15:00 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
W00fer schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:17:
[...]

Free to cable heb je geen bal aan dus, NED1,2,3 en Ziggo Sport in HD, de rest in SD. Dan kan ik net zo goed analoog blijven kijken op de tweede tv (ARD en Natgeo hebben sneeuwachtig beeld door de 72m hoge DVB-T mast hier). Heb dubbel afgeschermde kabels aan laten leggen door Ziggo monteur, nieuwe Hirschmann versterker van hen gekocht en het blijft krap aan qua signaalsterkte. IPTV is geen optie, ligt maar max 10 mbit ADSL hier, geen glasvezel.
Als je storing blijft houden door een DVB-T mast is je installatie niet in orde. Dit is niet aan Ziggo of die DVB-T mast te wijten maar aan je eigen installatie. Dit klinkt misschien niet leuk, maar de techniek is erop ontwikkeld niet te storen bij gebruik van de juiste materialen. Heb je wel storing dan is of het materiaal onvoldoende, of er zit ergens een installatie fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
SMSfreakie schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:23:
[...]

signaal op je AOP dient gewoon goed te zijn.. als dat al niet deugt kan je er nog wel bij door elfjes gemaakte coax kabels etc aan hangen maar wat er niet is komt er nooit magisch bij :+
Dat is het dus niet en de monteur kon daar niets aan doen. It is what is is. Zoals je zegt signaal toveren kunnen ze niet.
MediaZoo schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:50:
[...]

Als je storing blijft houden door een DVB-T mast is je installatie niet in orde. Dit is niet aan Ziggo of die DVB-T mast te wijten maar aan je eigen installatie. Dit klinkt misschien niet leuk, maar de techniek is erop ontwikkeld niet te storen bij gebruik van de juiste materialen. Heb je wel storing dan is of het materiaal onvoldoende, of er zit ergens een installatie fout.
Nee, gewoon nee. Ik heb niet voor niks een signaalmeting laten doen door de monteur. Uit zijn uitgebreide metingen blijkt dat er gewoon niet ruim voldoende signaal is. Dat de mast stoort op bepaalde frequenties is een gegeven, ik verzin dat niet.

nieuws: Ziggo belooft hulp voor Roosendaalse abonnees met dvb-t-storingen

Het is dus wél aan de mast te wijten. En zelfs na het reparatieprogramma heeft het nauwelijks geholpen.

Wat zou er aan mijn eigen installatie te wijten moeten zijn als de monteur dit geconstateerd heeft? Hij zou het dan ook moeten kunnen oplossen toch? Al het materiaal is aangeleverd door Ziggo en kán dus niet het probleem zijn. Alles vanaf waar het in de meterkast binnenkomt tot aan de uiteindelijke tv's is vervangen. Het kunnen niet slechte kabels zijn, want ze zijn dubbel afgeschermd met speciale connectoren (nog beter dan Neutrik) die er met een speciaal apparaat aangezet zijn door de monteur. De kabels zijn extra dik en dus stug door de dikke mantel.

[ Voor 30% gewijzigd door W00fer op 02-11-2017 13:07 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic