Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 23:40
Ik heb vandaag mijn kabel-tv en CI+-module de deur uitgedaan en voor “internet only” (zonder Ziggo Go) gekozen. Dat scheelt me 12,50 euro op de Ziggo-abonnementsprijs. Ik betaal vanaf vandaag 53 euro ipv 65,50.

De grap is dat je zonder kabel-tv-abonnement nog steeds de beschikking hebt over tientallen tv-zenders omdat die ongecodeerd door Ziggo worden doorgegeven.

Van Tweakers.net:

Ziggo gebruikt voor alle abonnementen overigens een coaxverbinding, waarmee tal van zenders ongecodeerd worden doorgegeven via dvb-c. Ziggo-klanten met een internet only-abonnement kunnen die zenders dus ook bekijken via kabel-tv. De mogelijkheid om tv te kijken via de Ziggo GO-app zal niet beschikbaar zijn voor klanten met het abonnement 'zonder tv'. Bij die iptv-dienst kan de provider het gebruik op accountniveau uitschakelen.

Ik kijk zo goed als niet reguliere tv, maar als ik wil kan ik nog steeds tv kijken met mijn “internet only”-abonnement en heb naast de NLe zenders ook nog steeds Vlaamse, Engelse en Duitse TV. Ideaal! Zo valt de komende abonnementsprijsverhoging nog relatief mee.😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ymmv schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:02:
Ik heb vandaag mijn kabel-tv en CI+-module de deur uitgedaan en voor “internet only” (zonder Ziggo Go) gekozen. Dat scheelt me 12,50 euro op de Ziggo-abonnementsprijs. Ik betaal vanaf vandaag 53 euro ipv 65,50.
Je komt van TV Start af dus, niet van KabelTV. Laatstgenoemde is een verborgen pakket waarbij je net zoals internet "only" de ongecodeerde kanalen kunt ontvangen maar ook Ziggo Go behoud (kost €6, maar kan vast veranderen met de aanstaande prijswijzigingen).
De grap is dat je zonder kabel-tv-abonnement nog steeds de beschikking hebt over tientallen tv-zenders omdat die ongecodeerd door Ziggo worden doorgegeven.
Weinig "grap" aan, staat tegenwoordig gewoon gedocumenteerd op de pagina van Internet Only.
Een kabelaansluiting (50+ tv-zenders, inclusief Ziggo Sport) is bij Ziggo de basis en ontvang je bij elk abonnement.
Maar bij de ongecodeerde zenders is RTL & SBS/Talpa wel in SD (kwaliteit via Ziggo Go is dan zelfs beter). Dat is wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Staat hier (regio Breda) in de krant (bndestem) dat je een oude mediabox kunt omruilen voor een next mini
M’n ouders kijken nog via een ci+ kaart.
Zou het daarvoor ook gelden?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ZeRoC00L schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:36:
Staat hier (regio Breda) in de krant (bndestem) dat je een oude mediabox kunt omruilen voor een next mini
Natuurijk, dan worden ze overgezet naar het abonnement met de next mini.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 11-03-2023 17:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
ZeRoC00L schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:36:
Waarom zou je een (eigen?) CI+ module ruilen voor een Next Mini? CI+ vind ik persoonlijk fijner, gewoon lekker op de TV i.p.v. een extra apparaat. Daarnaast werkt de CI+ nog via DVB-C en de Next Mini alleen via internet (wifi of kabel).
En concreet v.w.b. de vraag zal het neem ik aan ook afhangen van of het dus een eigen CI+ module is (en je dus nooit iets van Ziggo ontvangen hebt en dus nog "recht" er op hebt) of dat je een gehuurde module hebt (waarvoor je een meerprijs betaald en je dus ook het abo kunt aanpassen naar zonder CI+ en je dus een settopbox van Ziggo moet krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Tja, in sommige contreien is een CI+-module heilig... maar er zijn ook zat mensen die het gewoon lekker achter zich laten. Daarnaast is Ziggo bezig om de mogelijkheden met een CI+ te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-04 21:01
Gebruik momenteel alles in 1 van ziggo.

Gigabit internet 78 euro

TV start

Vol op bellen 13,95

Bij elkaar is het 91,95 euro per maand. (vanaf juli dus 94,50 euro)

Heb hier al een glas vezel kabel liggen van Reggefiber. ( aka KPN)

Ben aan het denken om eigenlijk alleen nog TV af te nemen van Ziggo.

Dit is omdat ik momenteel 2 smartcards in eigen beheer heb.. en 1 is gehuurd vanwege complete internet -> Giga internet. (en bezit van een next mini)

Uiteraard ben ik ook niet blij met de nieuwe verhoging straks.. Komt volgens de brief / mail (die me vrouw ontvangen heb, deze zelf nog niet gelezen, maar ze zei het tegen mij dat we 2,55 euro per maand meer moeten gaan betalen.

Uiteraard kan ik met Ziggo een stapje terug doen van Gigabit -> Max internet (alleen is complete wel een flinke terug val + deze ook in kosten omhoog zal gaan.

Met Max internet zou ik dus 1 euro extra moeten betalen in de maand i.p.v die 2,55 euro.

Het is wel te overwegen..

KPN heeft met Glas ook rare snelheden, Keuzes van 100 , 200Mbit en als laatste 1Gbit. (dus geen 500 Mbit)

Ben aan het denken om die 1Gbit te overwegen bij KPN die 52 euro kost per maand.. Bellen kost daar volgens mij 11 euro.

En zou TV liefst nog even bij Ziggo houden.. (wij zitten hier nog met een zeer oude TV (die ik wegens kleine kinderen nog niet van plan ben om te gaan vervangen. (op de oude zit namelijk al lichte krassen op)

Mijn vraag is kan je bij ziggo ook alleen TV af nemen zonder Bellen en Internet?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:27
Groentjuh schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:30:
Ik moet helaas zelf nog wachten tot dat oranje sprietje met mijn huisnummer door de tuin naar mijn huis toe is verlengt. Daarna ben ik ook weg bij Ziggo.
Als het gaat om de kwaliteit van Ziggo heb ik weinig te klagen. Zeer stabiel internet, snelle ping (10-20ms), goede klantenservice, alleen de uploadsnelheid laat nog altijd te wensen over. Heb nu het 1.000/50Mbit pakket.

Maar ook hier thuis steekt het glasvezelkabeltje al uit de grond voor m'n huis, het wachten is op Glasdraad die de boel daadwerkelijk gaat afronden en die kabel door de muur mijn huis inbrengt. En dan eens kijken welke glasvezel provider ik dan neem. Waarschijnlijk Multifiber Internet only. Ik zal Ziggo dan nog niet direct opzeggen omdat ik eerst wil zien hoe stabiel en snel glasvezel is, aangezien er tijdens de aanleg altijd fouten kunnen zijn gemaakt.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robin4 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 02:00:
Mijn vraag is kan je bij ziggo ook alleen TV af nemen zonder Bellen en Internet?
Ja/nee. Je kunt Kabel TV zelfstandig afnemen, kost ergens in de 20 euro p/m. Echter is Kabel TV wat anders dan TV Start (/TV *). Met de TV * pakketten kijk je naar de versleutelde kanalen die (vrijwel) allemaal in HD zijn. Met Kabel TV bekijk je de onversleutelde kanalen, wat er ten eerste iets minder zijn, en waarbij RTL & SBS/Talpa maar in SD zijn. Het gebruik van (eigen) smartcards komt dan dus te vervallen en deze zullen met het opzeggen van TV Start ook worden gedeactiveerd (waarna ze de prullenbak in kunnen, want eigen smartcards activeren doet Ziggo al jaren niet meer). En de Next Mini moet dan ook retour afzender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Robin4 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 02:00:
Om de smartcards te behouden zou je kunnen terugschakelen naar TV Start met CI+ module. De Next Mini zal je dan alsnog moeten inleveren. In plaats daarvan krijg je dan een nieuwe CI+-module met smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op zondag 12 maart 2023 @ 08:37:
[...]

Om de smartcards te behouden zou je kunnen terugschakelen naar TV Start met CI+ module. De Next Mini zal je dan alsnog moeten inleveren. In plaats daarvan krijg je dan een nieuwe CI+-module met smartcard.
Die optie kende ik niet. Maar met €30 wel zeer fors aan de prijs. En gezien @Robin4 zijn stuk begint over de prijsverhoging en ook al de vergelijking maakt met KPN 52 + 11 is + 30 ook 93 euro. Dan is de besparing wel heel erg minimaal.

Overigens kan er wellicht ook worden bespaard op de belkosten? Met bv CheapConnect betaal je nog maar €9 per jaar "vast" i.p.v. 3,50 p/m bij Ziggo. En met een beltarief van ik meen €0,04 naar mobiel (duurste, naar vast kost uit mijn hoofd €0,025) voor die €13,95 voor volop bellen ook al 348 minuten is bijna 6 uur bellen (naar mobiel, naar vast al meedan 9 uur). En dan zijn er ook nog opties om uitgaand te bellen via een andere VOIP aanbieder (ook onder eigen nummer) waardoor dat evt nog goedkoper kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Robin4 Die optie van giga naar max hoef je niet te doen want vanaf jullie vervalt max en is dit even duur als giga.

Verder kun je zoals gezegd telefonie ook via cheapconnect doen. DM me maar als je daar meer over wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
RobertMe schreef op zondag 12 maart 2023 @ 08:04:
[...]

Ja/nee. Je kunt Kabel TV zelfstandig afnemen, kost ergens in de 20 euro p/m. Echter is Kabel TV wat anders dan TV Start (/TV *). Met de TV * pakketten kijk je naar de versleutelde kanalen die (vrijwel) allemaal in HD zijn. Met Kabel TV bekijk je de onversleutelde kanalen, wat er ten eerste iets minder zijn, en waarbij RTL & SBS/Talpa maar in SD zijn. Het gebruik van (eigen) smartcards komt dan dus te vervallen en deze zullen met het opzeggen van TV Start ook worden gedeactiveerd (waarna ze de prullenbak in kunnen, want eigen smartcards activeren doet Ziggo al jaren niet meer). En de Next Mini moet dan ook retour afzender.
Wil TV smart natuurlijk gewoon aanhouden, als je dat niet doet, worden ook de smart cards gedeactiveerd.

Wil geen Internet en een telefoon meer van hun afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Jay-B schreef op zondag 12 maart 2023 @ 08:37:
[...]

Die CI+ module kan je elders toch ook gewoon kopen??

Wil geen Modules of andere spul van Ziggo HUREN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
jongetje schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:03:
@Robin4 Die optie van giga naar max hoef je niet te doen want vanaf jullie vervalt max en is dit even duur als giga.

Verder kun je zoals gezegd telefonie ook via cheapconnect doen. DM me maar als je daar meer over wilt weten.
Dus klanten worden van MAX naar Giga overgeplaatst.

Wat ik niet zo fijn vind is dat Ziggo geen 500Mbit abbo heeft.

Bij weg vallen van MAX, heb je dan alleen nog 1000Mbit en val je terug naar 350Mbit.. Rare constructie daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Robin4 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 19:58:
[...]

Die CI+ module kan je elders toch ook gewoon kopen??

Wil geen Modules of andere spul van Ziggo HUREN.
Wat @Jay-B bedoelt is dat er, naast Kabel TV dat ik benoemde, ook een "TV Only" TV Start abonnement is. Daarbij krijg je een CI+ module (i.p.v. Next Mini als je Internet + TV hebt). Je kunt dan ogenschijnlijk de bestaande smartcards geactiveerd houden (maximaal 5 devices neem ik aan). Of je de CI+ module die ze je leveren gebruikt is dan aan jou. Maar het behoud dan (blijkbaar) ook de smartcards die je zelf hebt.

Zelfde situatie als ik had. Antiek abonnement met eigen smartcards (+ CI+ modules). Vervolgens abonnement verlengd en daarmee afgestapt van de antieke pakketten, en daardoor ook formeel de overstap gemaakt van antieke "digitale TV" naar "TV Start". En bij TV Start krijg je een decoder (toen nog een Horizon, tegenwoordig de Next Mini). Ding staat intussen al een jaar lang op zolder stof te vangen, want ja, ben tevreden over CI+ en hoef die energieslurpende box niet. Maar die hoort nu eenmaal bij het abonnement en dus krijg je hem opgestuurd.

En ja, CI+ modules kun je kopen, maar "CI+ module huren" is dus "module + smartcard" die elke klant kan gebruiken. I.p.v. een CI+ module die je overal kunt kopen, maar je wel nog van jaren terug een geactiveerde smartcard moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Als ik in de instellingen van ziggo kijk, heb ik al TV start standaard al samen met de Ziggo kabel TV.

Gebruik hier nog geen CI+ module, noch ik er een van ziggo heb gehad.

Ik gebruik hier nog steeds een Humax 5100C tv ontvanger, omdat onze tv in de woon kamer nog een oudje is van 2015 volgens mij.. Daar heb ik ook nog geen reden van gezien om de Humax decoder weg te doen en deze te verwisselen voor een CI+ module.. Dit laatste zou ik dus wel nodig hebben om 4K TV te kunnen ontvangen (wat alleen mogelijk is als we een nieuwe 4K TV zouden kopen.

We zitten hier met 2 kleine kinderen die overal aan gaan zitten (ook dus de TV) dus voel me niet geroepen om op dit moment een nieuwe modernere TV te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robin4 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:02:
[...]
Wat ik niet zo fijn vind is dat Ziggo geen 500Mbit abbo heeft.

Bij weg vallen van MAX, heb je dan alleen nog 1000Mbit en val je terug naar 350Mbit.. Rare constructie daar.
Met glasvezel heb je ook 100, 400 en 1Gbit. Ik snap wel dat er drie abonnementen zijn, is veel eenvoudiger. En het prijsverschil is niet heel groot. En omdat de meeste mensen echt wel voldoende hebben aan 100Mbit hoeft er echt niets tussen 350 en 1000. Enige wat bij Ziggo dan speelt is dat de upload achter blijft en je bij de glasvezel concurrentie ook 100mbit upload hebt bij het 100Mbit abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik zie mij zelf niet graag downloaden op PC en Xbox met maar 100 Mbit..

Die games worden zo groot, dat het kwa snelheid steeds trager word.

Tuurlijk heb ik liever ziggo met 350Mbit, dan KPN met 100 of 200Mbit..

Uploaden doe ik bijna of helemaal niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
RobertMe schreef op zondag 12 maart 2023 @ 08:55:
[...]

Die optie kende ik niet. Maar met €30 wel zeer fors aan de prijs. En gezien @Robin4 zijn stuk begint over de prijsverhoging en ook al de vergelijking maakt met KPN 52 + 11 is + 30 ook 93 euro. Dan is de besparing wel heel erg minimaal.

Overigens kan er wellicht ook worden bespaard op de belkosten? Met bv CheapConnect betaal je nog maar €9 per jaar "vast" i.p.v. 3,50 p/m bij Ziggo. En met een beltarief van ik meen €0,04 naar mobiel (duurste, naar vast kost uit mijn hoofd €0,025) voor die €13,95 voor volop bellen ook al 348 minuten is bijna 6 uur bellen (naar mobiel, naar vast al meedan 9 uur). En dan zijn er ook nog opties om uitgaand te bellen via een andere VOIP aanbieder (ook onder eigen nummer) waardoor dat evt nog goedkoper kan.
Heb eens naar cheapconnect gekeken, maar dat is voor mij ook de oplossing niet.

Wat mij daar niet aan bevalt is het pre-paid systeem.. Werkt misschien goed als je op je eigen woont zonder naasten.. Maar ik zie niet me vrouw of kinderen elke keer dat pre-paid tegoed aanvullen..

En ik neem aan dat die 8.95 euro alleen voor de service is.. Waarna je zelf ook nog pre-paid toegoed zal moeten aanvullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
jongetje schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:03:
[...]

Met glasvezel heb je ook 100, 400 en 1Gbit. Ik snap wel dat er drie abonnementen zijn, is veel eenvoudiger. En het prijsverschil is niet heel groot. En omdat de meeste mensen echt wel voldoende hebben aan 100Mbit hoeft er echt niets tussen 350 en 1000. Enige wat bij Ziggo dan speelt is dat de upload achter blijft en je bij de glasvezel concurrentie ook 100mbit upload hebt bij het 100Mbit abonnement.
500Mbit kan ik elders ook wel krijgen, alleen niet bij KPN zelf. (of misschien is dat verborgen ofzo (zelfde taktiek wat ziggo ook deed met hun MAX abbo)

Zie weinig in om naar een Freedom internet te stappen en meer te betalen als ik op het zelfde KPN bij KPN minder kan betalen..

[ Voor 5% gewijzigd door Robin4 op 12-03-2023 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robin4 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 23:09:
Wat mij daar niet aan bevalt is het pre-paid systeem.. Werkt misschien goed als je op je eigen woont zonder naasten.. Maar ik zie niet me vrouw of kinderen elke keer dat pre-paid tegoed aanvullen..
In zoverre correct. Maar je kunt er wel een alert voor instellen dat als het saldo onder het ingestelde bedrag komt je een mailtje krijgt. Zet je die op bv €10 kan er nog steeds voor 200 minuten naar mobiel worden gebeld of rond de 400 minuten naar vast. Maar ja, je zult het wel periodiek moeten opladen, afhankelijk van hoeveel je er op zet en hoeveel er verbeld wordt.
En als er veel naar dezelfde nummers gebeld wordt zorg je dat die anderen ook over stappen. Ik meen namelijk dat klanten onderling gratis bellen :p
En ik neem aan dat die 8.95 euro alleen voor de service is.. Waarna je zelf ook nog pre-paid toegoed zal moeten aanvullen..
Jip. Die 8,99 is voor het nummer / service. De belkosten komen daar nog bovenop en zul je (periodiek) het tegoed voor moeten opladen.
Vraag mij nu overigens af of opladen niet potentieel via een overboeking kan. Dan kun je mogelijk zelf bij de bank een periodieke overboeking aanmaken om bv elke maand €10 naar CC over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ja ik krijg dan een mailtje, maar mijn naasten niet.. Die weten niet waarom de telefoon het niet meer doet (omdat het tegoed op is)

Ja en dat opladen bevalt me niet zo.

Nou dan word het dus 8,99 euro + 10 euro te goed is 18,99 euro.. voor de eerste keer.. En daarna aan de hand hoeveel tegoed je erop gooit.. En een goede 20 euro per maand zal ik er toch wel aan kwijt zijn.

Bij ziggo heb ik niet meer kosten dan 13,95 euro (vol op bellen)

[ Voor 18% gewijzigd door Robin4 op 12-03-2023 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Als ik in Oktober 2022 69 euro betaalde voor complete 350 / 35 internet.

Hoeveel kost dit mij na de verhoging?

Ben aan het denken om van giga terug naar complete te gaan omdat er ook nog een snelheids verhoging aan komt van 350 / 35 naar 400 /40 ..En als dat voor mijn pakket nog 5 a 6 euro minder laat betalen dan voor giga te kiezen dan doe ik dat nog graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 17:09
Wat een nep bedrijf is het ook zeg.

Vorige week modem defect, en een nieuwe gekregen van de monteur.
Dit heeft hem neergezet en is toen weg gegaan. Daarna geen internet gehad.
Ondertussen een emailtje van Ziggo dat er een nieuw modem onderweg was? Hoe dan? Ik heb niets besteld, alleen vorige week mijn internet verbinding omlaag gedaan.

Modem wilde voor geen meter activeren. Die zelfde dag Ziggo gebeld.

Er werd bij hoog en laag gezegd dat de activatie server defect was en dat daarom alle modems handmatig geactiveerd moesten worden. Dat zou maximaal 24 uur duren.

Na 24 uur geen internet. Toch maar gebeld.
Ziggo gaf aan dat de storing nog steeds actief is, en dat het gewoon wachten was. (Kreeg wel 100gb om er een hotspot van te maken) En dat als het nieuwe modem er zou zijn, ik toch maar eens moest bellen.

Ik zei tegen de persoon dat ik er geen bal van geloof en dat mijn serienummer van het modem niet bij hun administratie staat. Medewerker zegt doodleuk dat dat zo niet werkt.

Vrijdag een nieuwe modem, ik bellen. Geen call-log op mijn account van de afgelopen dagen.
Medewerker zegt: Storing nee hoor. Het serienummer van je nieuwe modem is bij ons bekend en wat jij net aangeeft bestaat niet.

Dus ik: Er is dus helemaal geen activatie storing.

Waarom de ziggo medewerker zegt: Nee die is er nooit geweest. Steek het nieuwe modem er maar gewoon in en dan werkt alles.
En dat was het geval.

Bleek dus al die tijd dat mijn vervande modem van de monteur niet bekend was bij ziggo, en dan krijg je geen internet.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:05
Goeiesmorgens! Per 1 juli ga ik bijna 10% meer betalen! Van 53 naar 58 euro. Voor internet alleen. “Inflatiecorrectie” noemen ze het. Hopelijk schiet Delta op met hun glasvezel hier.

[ Voor 11% gewijzigd door Cass Casey op 13-03-2023 12:20 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cass Casey schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:20:
Goeiesmorgens! Per 1 juli ga ik bijna 10% meer betalen! Van 53 naar 58 euro. Voor internet alleen. “Inflatiecorrectie” noemen ze het. Hopelijk schiet Delta op met hun glasvezel hier.
Maar Delta kost €55 voor 1Gbit/s? Dus zoveel maakt het dan niet uit qua prijs? En 100Mbit/s vind je blijkbaar niet voldoende anders betaalde je bij Ziggo nu ook €43. Dus ja, het is een forse prijsverhoging. Maar nu ook niet perse heel veel duurder dan bij Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:12

DON PAPA

Tweaker-fan

RobertMe schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:52:
[...]
Maar Delta kost €55 voor 1Gbit/s? Dus zoveel maakt het dan niet uit qua prijs?
Nou als ik kijk op de website van Delta, kost een 1Gbit abonnement het eerste jaar 35 euro per maand (incl de kortingen) en het jaar daarna zou het 52,50 per maand worden (met de huidige prijzen). Dus minimaal één jaartje overstappen is zeker geen slecht idee lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:30:
[...]

Nou als ik kijk op de website van Delta, kost een 1Gbit abonnement het eerste jaar 35 euro per maand (incl de kortingen) en het jaar daarna zou het 52,50 per maand worden (met de huidige prijzen). Dus minimaal één jaartje overstappen is zeker geen slecht idee lijkt mij
Dan krijg jij meer korting dan mij :p Ik kom uit op €45 het eerste jaar. Sure, scheelt ~€10 p/m. Maar met 6 maanden €20 korting lospeuteren bij Ziggo bespaar je net zo veel.

* RobertMe moet binnenkort maar eens gaan bellen met Ziggo. Internet Complete => Start en mogelijk TV Start => KabelTV. En dan kijken of ze nog iets aan korting geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
@Dj Neo Ziggy Dat is bijzonder balen nu je weet dat jij het bij het juiste eind had.
Er was vorige week wel degelijk een probleem met wijzigingen en is het altijd goed kijken of dit bij jou ook het geval is. Gelukkig is dat probleem opgelost en bij jou na het nieuwe modem aansluiten ook.

Om dit soort problemen te voorkomen en ook terug te koppelen aan de monteur, stuur me een privébericht met jouw postcode en huisnummer. Daarmee willen we graag problemen in de toekomst voorkomen.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

RobertMe schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:34:
[...]

Dan krijg jij meer korting dan mij :p Ik kom uit op €45 het eerste jaar.
Sorry ik had een heel klein reken foutje gemaakt, het is 36,25 euro per maand voor het eerste jaar.

3 x 10 euro per maand en 9 x 45 euro per jaar voor het eerste jaar (30 + 405 = 435 : 12 = 36,25 ). En na die 12 maanden wordt het 45 + 7,50 = 52,50 (zie screenshot)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ikn8U9hgT723_NY73UFSdsZ1-jM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zeBmDfSIw1qznStnpyvWTHUQ.jpg?f=fotoalbum_large

Maar dit kunnen we misschien beter in de Delta topic verder bespreken, om ontopic te blijven ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 13-03-2023 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ziggo wil gewoon het schip laten zinken met antieke uploadsnelheden en exorbitante prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuvio
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 18:43
RobertMe schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:52:
[...]

Maar Delta kost €55 voor 1Gbit/s? Dus zoveel maakt het dan niet uit qua prijs? En 100Mbit/s vind je blijkbaar niet voldoende anders betaalde je bij Ziggo nu ook €43. Dus ja, het is een forse prijsverhoging. Maar nu ook niet perse heel veel duurder dan bij Delta.
Die ziggo prijsverhoging is 10% van je maandtermijn maar jij vind dat niet zo'n probleem omdat het nieuwe bedrag vergelijkbaar is met een termijnbedrag van een andere provider die 3,5x de downloadsnelheid biedt en 20x de upload?

De verhoging is schandalig, ik ga het niet betalen want ik zit nu fijntjes op 1Gbit van KPN dus succes allen die hier nog aan moeten geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zuvio schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:02:
De verhoging is schandalig, ik ga het niet betalen want ik zit nu fijntjes op 1Gbit van KPN dus succes allen die hier nog aan moeten geloven.
Maar ook bij KPN ben je 1 juli aan de beurt... ja, hogere upload... maar verder delft KPN echt het onderspit. En ja, ik ben bijna een jaartje weg bij KPN.

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 13-03-2023 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-04 08:06
Knoop doorgehakt..
ze zijn hier glasvezel aan het aanleggen. Helaas ben ik pas heel laat aan de beurt (heb me al een half jaar geleden ingeschreven, uiteindelijk aansluiting waarschijnlijk pas april 2024).

Ik draai nu 1,5 week proef met NLziet en dat bevalt eigenlijk wel. Dus net mijn hele pakket (internet max met TV complete) over laten zetten naar Internet Complete. Dat is wel een terugval in snelheid, maar daar leef ik wel even mee. Uiteindelijk zou mij dit 18 euro per maand schelen, wat toch weer 216 euro per jaar is.

Alleen, aan de telefoon wordt mij vertelt dat het nieuwe tarief dat ik ga betalen 59 euro pm zou zijn. Dat is raar, want op hun eigen website staat een tarief van 58 euro vanaf 1 juli.

Ik wacht de bevestigingsmail even af.. volgens de medewerker gaat het ook direct in. Dus zou het op zich redelijk snel moeten merken. (apart dat daar geen maand overgang of bedenktijd op zit eigenlijk)

edit: het is inderdaad direct verwerkt.. alles is nu op zwart en modem heeft gereset. De mail geeft inderdaad 59 euro aan. Maar vermeldt ook Internet Compleet met KabelTV en niet Internet Only Complete.
Zou daar het prijsverschil in zitten?

edit2: mijn modem lijkt om omgeschakelt naar ipv6. Dat verknalt de configuratie van mijn thuisnetwerk een beetje.. Kun je op het ziggo modem ook de ipv6 dhcp uitschakelen? Anders gaat de helft van mijn apparaten ineens niet meer via nextdns.io omdat de ipv6 naar de dns van ziggo verwijst

[ Voor 23% gewijzigd door SunnieNL op 13-03-2023 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-04 11:49
SunnieNL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:04:

edit2: mijn modem lijkt om omgeschakelt naar ipv6. Dat verknalt de configuratie van mijn thuisnetwerk een beetje.. Kun je op het ziggo modem ook de ipv6 dhcp uitschakelen? Anders gaat de helft van mijn apparaten ineens niet meer via nextdns.io omdat de ipv6 naar de dns van ziggo verwijst
Je kunt de klantenservice bellen om IPv6 te laten uitschakelen op je modem.

[ Voor 54% gewijzigd door Jeffrey87 op 13-03-2023 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Jeffrey87 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:41:
[...]

Net in de chat, telefoon support was al dicht.

lang verhaal kort:
medewerker A heeft het verkeerde gekozen. Die heeft 'internet complete met kabeltv' gekozen, terwijl ik internetonly complete had gevraagd. Scheelt dus 6 euro per maand. Ik dacht overigens ook dat KabelTV al lang niet meer bestond, maar alleen nog digitale tv? Ben wel benieuwd of de kanalen op 4444 nog wel actief blijven.
Andere fout: medewerker A zei dat het weer zou gaan om een jaarabo, maar ook dat is als het goed is, niet het geval. Ik heb al jaren geen jaarcontract meer en zou dus per maand moeten kunnen opzeggen. Verandering naar InternetOnly zou niet in mogen houden dat ik weer aan een jaarcontract zit (al zou dat niet direct een ramp zijn, want ik ben komend jaar toch nog niet over naar glasvezel)

IPV4 reset naar IPV6 had niet gemogen. Hadden ze kunnen zien dat ik het al had.

Beide zaken worden nu binnen 24 uur opgepakt als het goed is. Zou een bevestiging moeten krijgen naar InternetOnly Complete en IPV4 zou dus ergens in de komende 24 uur zijn. Heb nu even geen zin om de modem opnieuw te starten, dus ik laat hem wel gewoon zelf de reboot doorvoeren als die het nodig acht om terug te gaan naar ipv4.
Zal blij zijn als ik straks bij glasvezel wel gewoon een modem heeft waar ik de dhcp en dns zelf kan regelen. Nu loopt dhcp via een aparte RPI, maar die kan blijkbaar niet de IPV6 DNS aanpassen, die blijft gewoon door de connectbox uitgedeeld worden :?

edit: ik krijg net ook een mail dat mijn telefoonnummer voor 2FA is aangepast voor Mijn Ziggo. Komt dat door de chathulp? Dat is ook vreemd. Het is ook veranderd naar een nummer dat ik helemaal niet ken en ook niet van mij is. Die heb ik maar weer terugveranderd naar mijn eigen nummer.

[ Voor 8% gewijzigd door SunnieNL op 13-03-2023 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solaris
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-04-2023
Over twee maanden ga ik van glasvezel naar kabel. €39.75, - per maand voor een 1GB verbinding met tv complete en €100,- cashback is een goede deal. Ik kijk volgend jaar wel weer of KPN met een scherpe actie komt om weer terug naar glasvezel te gaan.

Ik ga voor deze korte periode zeker geen modem halen die enkel op kabel is gericht. Hopelijk krijg ik er geen spijt van, want in al die jaren op glasvezel, heb ik nog maar twee storingen gehad. Hopelijk kun je er ook prima op gamen met die nieuwe smartwifi modems.

Met de iPhone 15 zal ik ook naar Vodafone overstappen. Ziggo Sport Totaal (als keuzepakket) in combinatie met Viaplay is in ieder geval genoeg voetbal om vaarwel te zeggen tegen de gratis ESPN compleet, wat ik nu nog heb.

[ Voor 21% gewijzigd door Solaris op 13-03-2023 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SunnieNL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:09:
[...]

Net in de chat, telefoon support was al dicht.

lang verhaal kort:
medewerker A heeft het verkeerde gekozen. Die heeft 'internet complete met kabeltv' gekozen, terwijl ik internetonly complete had gevraagd. Scheelt dus 6 euro per maand. Ik dacht overigens ook dat KabelTV al lang niet meer bestond, maar alleen nog digitale tv? Ben wel benieuwd of de kanalen op 4444 nog wel actief blijven.
KabelTV is digitale TV + Ziggo Go (/TV). 4444 blijft dus gewoon werken. Immers zijn dat ongecodeerde kanalen en kan Ziggo jouw kabel niet uittrekken in de straatkast (want je hebt nog internet over die kabel). Daarnaast "adverteren" ze ook gewoon dat je met Internet Only (zonder KabelTV dus) nog steeds 40+ zenders kunt ontvangen.
Andere fout: medewerker A zei dat het weer zou gaan om een jaarabo, maar ook dat is als het goed is, niet het geval. Ik heb al jaren geen jaarcontract meer en zou dus per maand moeten kunnen opzeggen. Verandering naar InternetOnly zou niet in mogen houden dat ik weer aan een jaarcontract zit (al zou dat niet direct een ramp zijn, want ik ben komend jaar toch nog niet over naar glasvezel)
Jaarcontract ineens is wel flauw dan. Normaliter valt in die situatie ook te combineren met een korting (als je nog een jaar blijft krijg je X maanden Y korting. Zonder verlenging met jaarcontract geven ze geen korting?).
Zal blij zijn als ik straks bij glasvezel wel gewoon een modem heeft waar ik de dhcp en dns zelf kan regelen.
Daar heb je natuurlijk geen garantie op. Bij Delta kun je ook niet veel met het modem, en daar kan het itt Ziggo niet eens in bridge worden gezet, om maar eens een voorbeeld te noemen.
Nu loopt dhcp via een aparte RPI, maar die kan blijkbaar niet de IPV6 DNS aanpassen, die blijft gewoon door de connectbox uitgedeeld worden :?
IPv4 en IPv6 vallen natuurlijk niet te vergelijken. Het is meer dan een upgrade van 32 bit naar 128 bit IP adressen. IPv6 doet over het algemeen ook geen DHCP meer en dus kun je ook geen DNS pushen via DHCP. In de plaats is het hele router advertisement verhaal gekomen bv waarmee een cliënt een IPv6 adres kan "claimen" (en voorkomen dat iemand anders dat doet). Maar dus ook de router kan communiceren welke DNS gebruikt moet worden. Nog los dat je bij IPv6 natuurlijk geen NAT hebt maar je wel een prefix vanuit de provider moet gebruiken. Sure, een losstaande RPi kan vast ook bij Ziggo een prefix opvragen en die vervolgens weer (al dan niet via DHCP6?) aan clients uitdelen, maar het wordt er niet perse makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ziggo levert al jaren standaard geen jaarcontracten meer. Dat gebeurt alleen als je een promotionele korting krijgt.
IPV4 reset naar IPV6 had niet gemogen. Hadden ze kunnen zien dat ik het al had.

Beide zaken worden nu binnen 24 uur opgepakt als het goed is. Zou een bevestiging moeten krijgen naar InternetOnly Complete en IPV4 zou dus ergens in de komende 24 uur zijn. Heb nu even geen zin om de modem opnieuw te starten, dus ik laat hem wel gewoon zelf de reboot doorvoeren als die het nodig acht om terug te gaan naar ipv4.
Jeffrey87 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:41:
[...]

Het is helemaal niet meer mogelijk om IPv6 uit te laten schakelen door Ziggo. Elke klant krijgt full DS. Uiteraard kan je zelf wel maatregelingen nemen om geen IPv6-adres te krijgen maar dat heeft niets met Ziggo te maken. Overigens ook wel terecht. Het uitschakelen van IPv6 op modemniveau bleef een dirty workaround vaak uitgevoerd om het gebrek aan IPv6 support voor welke toepassing dan ook te verhullen. IPv4 only ga je dus niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Jay-B schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:43:
[...]
Ziggo levert al jaren standaard geen jaarcontracten meer. Dat gebeurt alleen als je een promotionele korting krijgt.

Het is helemaal niet meer mogelijk om IPv6 uit te laten schakelen door Ziggo. Elke klant krijgt full DS. Uiteraard kan je zelf wel maatregelingen nemen om geen IPv6-adres te krijgen maar dat heeft niets met Ziggo te maken. Overigens ook wel terecht. Het uitschakelen van IPv6 op modemniveau bleef een dirty workaround vaak uitgevoerd om het gebrek aan IPv6 support voor welke toepassing dan ook te verhullen. IPv4 only ga je dus niet krijgen.
Ik gebruikte het dus om mijn eigen dhcp server de adressen intern uit te laten delen met als DNS server de nextdns server zodat reclame etc. er automatisch uitgefilterd worden. Die reageerde daarnaast ook nog een stuk rapper dan die van Ziggo heb ik al gemerkt. Zit er niet op te wachten op de DNS handmatig op al mijn apparaten aan te passen.
Medewerker van de chat gaf aan dat hij wel weer terug gezet kan worden naar IPV4 only, zoals ik 4 jaar geleden ook al heb gedaan.

Net de CISO van Ziggo op Linkedin even verwittigd over de verandering van het tel.nr. voor 2FA bij een gesprek via de chat. Want dat vind ik toch echt wel een vreemde gang van zaken.

[ Voor 10% gewijzigd door SunnieNL op 13-03-2023 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ben wel benieuwd of de kanalen op 4444 nog wel actief blijven.
Ja.
Nu loopt dhcp via een aparte RPI, maar die kan blijkbaar niet de IPV6 DNS aanpassen, die blijft gewoon door de connectbox uitgedeeld worden :?
Klopt, voor zover ik weet is IPv6 DNS niet aan te passen in een Ziggo connextbox (jammer). Daarom had ik um zelf in bridge modus laten zetten en gebruik ik een eigen router.

Uit jou verhaal maak ik op dat je dubbel nat of ook bridged zit en een Raspberry Pi als DHCP server laat fungeren? Lijkt me dat je 't toch zo zou moeten kunnen configureren dat de Pi een custom IPv6 DNS kan adverteren. Met Pi heb ik geen ervaring maar met een Edgerouter X is het me destijds gelukt, en met een NanoPi R4S op OpenWRT is dit ook kinderspel. WAN6 setting om Ziggo DNS te overrulen en LAN DHCPv6 setting om de NanoPi zelf alle IPv6 DNS requests te laten forwarden en filteren op ads e.d. (Eventueel ook direct op 2a07:a8c0::3b:d311 en 2a07:a8c1::3b:d311 van nextdns in te stellen).

Als je IPv6 wil gebruiken zou je imo dus nog moeten kunnen stoeien met instellingen van je Pi.

Ik kan me indenken dat men IPv6 DNS wil aanpassen om ads te blocken of omdat stichting Brein wat zand in de Ziggo DNS motor geduwd heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Chris.nl op 13-03-2023 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SunnieNL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:46:
[...]
Medewerker van de chat gaf aan dat hij wel weer terug gezet kan worden naar IPV4 only, zoals ik 4 jaar geleden ook al heb gedaan.
Welk modem heb je? Het beleid is in die 4 jaar wel wat veranderd. Heb je een modem welke volledig IPv6 ondersteunt dan kan de medewerker je niet omzetten naar IPv4 only.

[ Voor 22% gewijzigd door Jay-B op 13-03-2023 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
Chris.nl schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:53:
[...]

Uit jou verhaal maak ik op dat je dubbel nat of ook bridged zit en een Raspberry Pi als DHCP server laat fungeren? Lijkt me dat je 't toch zo zou moeten kunnen configureren dat de Pi een custom IPv6 DNS kan adverteren. Met Pi heb ik geen ervaring maar met een Edgerouter X is het me destijds gelukt, en met een NanoPi R4S op OpenWRT is dit ook kinderspel. WAN6 setting om Ziggo DNS te overrulen en LAN DHCPv6 setting om de NanoPi zelf alle IPv6 DNS requests te laten forwarden en filteren op ads e.d. (Eventueel ook direct op 2a07:a8c0::3b:d311 en 2a07:a8c1::3b:d311 van nextdns in te stellen).

Als je IPv6 wil gebruiken zou je imo dus nog moeten kunnen stoeien met instellingen van je Pi.

Ik kan me indenken dat men IPv6 DNS wil aanpassen om ads te blocken of omdat stichting Brein wat zand in de Ziggo DNS motor geduwd heeft.
De rpi is alleen dhcp server. Geen dubbel nat. In de vorige Config stond de connect box op ipv4 only, dhcp uit. De rpi deed dhcp en gaf als dns server de nextdns.io dns.

Nu zie ik dat de rpi nog steeds ipv4 uitdeelt en volgens mij ook de ipv6 reeks, maar bij dns zie ik het ipv4 nummer van nextdns met de ipv6 dns van ziggo (die ik ook in het modem zie staan). Op de rpi kan ik geen ipv6 dns in de dhcp plaatsen.

Ach, duik er nog wel in. Voor nu heb ik ipv6 in Windows gewoon uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Jay-B schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:57:
[...]

Welk modem heb je? Het beleid is in die 4 jaar wel wat veranderd. Heb je een modem welke volledig IPv6 ondersteunt dan kan de medewerker je niet omzetten naar IPv4 only.
De eerste versie van de connextbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey1123
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-04 09:50
Ik had ook wat leuks afgelopen weekend:

De gehele week al wat instabiel internet (moest de netwerkadapter telkens aan/uit doen zodat ik een ethernet verbinding kreeg op mijn pc). Vond het irritant dus ik heb een clean install van Windows gedaan wat het probleem heeft verholpen.

Vrijdag viel vervolgens mijn gehele internet uit! Weet niet of het verband heeft met bovenstaand probleem maar ik ben alles maar bij langs gegaan en uiteindelijk de modem gereset. Echter, bleef de modem vervolgens vastzitten en kon geen verbinding maken met het internet. Ziggo gebeld en de man aan de telefoon kon ook niet remote zien wat er aan de hand was dus er zou maandag een monteur langskomen.
Zondagavond bedacht ik mij om er nog eens naar te kijken, en ineens had ik internet! Gek toch?

Lang verhaal kort: monteur geannuleerd, ik heb weer internet maar ik heb geen flauw idee wat er nu aan de hand is geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:41
Nou... ben blij dat er net glasvezel gegraven is. 9+% er even bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgSsUUFr89legV44-iUPfnnruic=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FD8nYTirrqK8MNC2TO8F0fZp.png?f=user_large

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:30:
Nou... ben blij dat er net glasvezel gegraven is. 9+% er even bij.

[Afbeelding]
Hier zelfde bericht ontvangen. Andere aanhef natuurlijk. :) Afgelopen week al flink wat onderzoek gedaan naar alternatieven. Bij mij kwamen tweak+NLziet en t-mobile op de shortlist. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar t-mobile. Voornamelijk omdat zij een ESPN abonnement aanbieden, wat overigens bij t-mobile 8 euro p/m goedkoper is dan bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 23:31
SunnieNL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:43:
[...]

Ach, duik er nog wel in. Voor nu heb ik ipv6 in Windows gewoon uitgeschakeld.
Dat is wellicht een goed plan (dat er in duiken) vroeg of laat krijg je problemen zonder V6

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-04 12:54
Wat een boeven zijn het toch. Weer de prijzen verhogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
noslen schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:39:
Wat een boeven zijn het toch. Weer de prijzen verhogen.
Zeg je dat ook tegen de cassiere in de supermarkt? :+ Ook daar zijn het afgelopen jaar de prijzen hard gestegen namelijk.
En dat Ziggo jaarlijks de prijzen aanpast is toch wel aardig bekend. En zeker nadat ze vorig jaar de algemene voorwaarden hebben aangepast dat ze elk jaar de prijzen zullen indexeren en dat geen reden is tot ontbinden contract kon je op je klompen aanvoelen dat ze wel door zouden gaan met die prijsverhogingen. Dat het CBS nu ook nog eens op inflatie 10%(+?) berekend geeft Ziggo op basis van de algemene voorwaarden, waar je vorig jaar akkoord mee bent gegaan, dan ook de mogelijkheid om (zo fors) de prijzen te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
@RobertMe Als ze klanten kwijt willen is DAT de methode ...
Dat heet, in gebieden waar je de keus hebt.

Het lullige aan dit verhaal is dat die laagste abbotjes het meest gaan bijbetalen. Voor iemand die genoeg heeft aan en paar megabit beide kanten op is ziggo steeds minder interessant aan het worden.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:55
Inmiddels ligt er glasvezel in de wijk, waarbij ik een aanbod gehad heb van KPN, 9 maanden voor 35 euro. Dacht even Ziggo te bellen gisteravond of zij nog wat kunnen betekenen. Hebben nu internet complete wat 53 euro kost (inflatie mail nog niet gehad?). Wat kon er geboden worden? Een schamele 10 euro korting voor zes maanden. Na wat gezeur zou ze het waarschijnlijk 9 maanden kunnen maken als ze zou overleggen.

Flink verschil met KPN, waar je voor die 35 euro 1 gbit up en down krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:10
Kartmans1 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:56:
Inmiddels ligt er glasvezel in de wijk, waarbij ik een aanbod gehad heb van KPN, 9 maanden voor 35 euro. Dacht even Ziggo te bellen gisteravond of zij nog wat kunnen betekenen. Hebben nu internet complete wat 53 euro kost (inflatie mail nog niet gehad?). Wat kon er geboden worden? Een schamele 10 euro korting voor zes maanden. Na wat gezeur zou ze het waarschijnlijk 9 maanden kunnen maken als ze zou overleggen.

Flink verschil met KPN, waar je voor die 35 euro 1 gbit up en down krijgt.
Vergeet niet dat KPN nog haar “inflatie correctie” voor 2023 bekend moet gaan maken. Ik verwacht dat KPN vergelijkbare prijsverhogingen zal gaan doorvoeren.

Neem dit wel mee in je overwegingen voor een eventuele overstap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:22
Sine schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:05:
Het lullige aan dit verhaal is dat die laagste abbotjes het meest gaan bijbetalen.
Dat komt omdat het qua kosten nauwelijks uitmaakt of iemand 100 Mbps of 1000 Mbps afneemt. Gemiddeld komt het dataverbruik van een 1 Gbps klant namelijk niet boven de 100 Mbps uit, met een enkel piekje als uitzondering.

Ik haal mijn 350 Mbps alleen maar tijdens een speedtest, verder zit ik daar ver onder!
Voor iemand die genoeg heeft aan en paar megabit beide kanten op is ziggo steeds minder interessant aan het worden.
Klopt. En helemaal als tv niet belangrijk is voor jou. Een T-mobile 100 Mbps abonnement is dan altijd goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier in dubio om over te stappen naar T-Mobile nu de prijzen exorbitant worden verhoogd. Vorig jaar naar KPN Glasvezel overgestapt maar gebruik gemaakt van de 14 dagen opzegtermijn, mede omdat de snelheid niet stabiel was, maar het vervelendste was het bufferen van beeld en beeldkwaliteit. Het was een verademing om weer tv te kunnen kijken via coax (of Ziggo Go app op Apple TV).

Nu dacht ik aan T-Mobile, maar lees hier en daar dat de beeldkwaliteit bedroevend is. De meningen zijn er over verdeeld, maar ik wil de gok niet wagen. Maar qua internet geloof ik wel dat het goed zal zijn, zeker als ik gewoon 100 Mbps kies.

Nu denk ik er over om T-Mobile Internet Only 100 Mbps voor 8 maanden 25 euro te nemen (daarna slechts 30 euro) en Kabel TV Only. Dan zit ik op 8 maanden 46 euro en daarna 50,95 euro (gemiddeld 48 euro p/m) . Dat is al veel voordeliger dan Ziggo Internet Start & TV Start voor 60,50 euro per maand vanaf juli. Maar wat gebeurd er als ik alles op zeg bij Ziggo, blijft het signaal er niet gewoon op zitten, ik lees dat hier en daar ook namelijk. Wat is wijsheid om te doen als je Internet afneemt bij T-Mobile en een tv-pakket van Ziggo wilt kiezen via coax?

Eventueel kan ik genoegen nemen met NPO via coax (als het HD is) en NL Ziet (wat beter schijnt te zijn dan T-Mobile TV Anywhere).

[ Voor 4% gewijzigd door THE_BASE op 15-03-2023 10:20 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:19:
Maar wat gebeurd er als ik alles op zeg bij Ziggo, blijft het signaal er niet gewoon op zitten, ik lees dat hier en daar ook namelijk.
Je neemt geen dienst af dus Ziggo hoeft ook geen signaal te leveren. In principe kunnen ze ook in de straatkast specifiek jouw kabel uittrekken. Of dat in de praktijk ook daadwerkelijk gebeurt is natuurlijk een ander verhaal. Kans dat ze een monteur extra langssturen om jouw kabel uit te trekken zal klein zijn. Kans dat de kabel bij werkzaamheden wordt uitgetrokken is groter. Maar ik heb ook wel eens gelezen dat Ziggo niet (altijd?) een overzicht heeft van welke woning op welke tap zit. Dus zomaar taps afkoppelen is dan een risico voor hun. Want voor hetzelfde geld denken ze jou tap af te koppelen maar blijkt het die van de buurman met een actief abo te zijn, en moet dus weer een monteur worden langs gestuurd om dat probleem te onderzoeken wat natuurlijk ook kosten met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:08:
[...]

Je neemt geen dienst af dus Ziggo hoeft ook geen signaal te leveren. In principe kunnen ze ook in de straatkast specifiek jouw kabel uittrekken. Of dat in de praktijk ook daadwerkelijk gebeurt is natuurlijk een ander verhaal. Kans dat ze een monteur extra langssturen om jouw kabel uit te trekken zal klein zijn. Kans dat de kabel bij werkzaamheden wordt uitgetrokken is groter. Maar ik heb ook wel eens gelezen dat Ziggo niet (altijd?) een overzicht heeft van welke woning op welke tap zit. Dus zomaar taps afkoppelen is dan een risico voor hun. Want voor hetzelfde geld denken ze jou tap af te koppelen maar blijkt het die van de buurman met een actief abo te zijn, en moet dus weer een monteur worden langs gestuurd om dat probleem te onderzoeken wat natuurlijk ook kosten met zich meebrengt.
Ik betaal ook liever gewoon voor mijn diensten, maar als back-up een actieve coax is wel prettig. Maar als ze het al vergeten, dan zal het toch alleen NPO zijn of ook RTL in HD?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:15
Voor €8,95 extra zou je ook kunnen overwegen om NLZiet erbij te nemen.
Indien je alleen genoegen hebt aan NPO, RTL en KIJK (SBS6,9)

Je dient dan wel gebruik te moeten maken van een app of streamen naar je tv.
Dit kan als een nadeel gezien worden

[ Voor 30% gewijzigd door MdO82 op 15-03-2023 11:12 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:09:
[...]

Ik betaal ook liever gewoon voor mijn diensten, maar als back-up een actieve coax is wel prettig. Maar als ze het al vergeten, dan zal het toch alleen NPO zijn of ook RTL in HD?
Zonder abonnement kun je hetzelfde ontvangen als met abonnement maar zonder TV, oftewel: alle onversleutelde kanalen. Uit mijn hoofd zijn dat 50+ zenders. Waaronder ook RTL & SBS/Talpa, maar die zijn in SD. Voor de rest is het overgrote deel wel in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
ikweethetbeter schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:58:
[...]

Dat komt omdat het qua kosten nauwelijks uitmaakt of iemand 100 Mbps of 1000 Mbps afneemt. Gemiddeld komt het dataverbruik van een 1 Gbps klant namelijk niet boven de 100 Mbps uit, met een enkel piekje als uitzondering.

Ik haal mijn 350 Mbps alleen maar tijdens een speedtest, verder zit ik daar ver onder.
Dat is leuk, maar ziggo bied gestaffelde abbo's aan. Volgens die redenering kun je ook niet zo goed iedereen meteen gbit geven.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 23:12

Wildfire

Joy to the world!

Fijn, mijn Ziggo abonnement was per 09-03 beëindigd maar ze hebben nog voor heel maart afgeschreven en zojuist kreeg ik een factuur voor april.... *zucht*

Gaat lekker daar. Maar eens bellen en voor de zekerheid Ziggo geblokkeerd bij de bank zodat ze niets kunnen afschrijven. Ze wisten in februari al dat ik mijn abonnement had opgezegd, heb een bevestiging in mijn e-mail van 9 februari dat per 9 maart mijn abonnement bij Ziggo beëindigd is. Hoe durf je vervolgens dan nog een factuur voor heel april te sturen?

[ Voor 44% gewijzigd door Wildfire op 15-03-2023 11:34 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
MdO82 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:11:
Voor €8,95 extra zou je ook kunnen overwegen om NLZiet erbij te nemen.
Indien je alleen genoegen hebt aan NPO, RTL en KIJK (SBS6,9)

Je dient dan wel gebruik te moeten maken van een app of streamen naar je tv.
Dit kan als een nadeel gezien worden
Ik gebruik nu vaak Ziggo Go op Apple TV en merk dat dit op zich prima werkt. Maar we hebben ook een Samsung TV in de woonkeuken direct aan de coax en dat blijft toch wel fijner dan eerst via een app die wat traag opstart of AirPlay. Vandaar dat de voorkeur eigenlijk gewoon coax + Internet blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:15
Wildfire schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:25:
Fijn, mijn Ziggo abonnement was per 09-03 beëindigd maar ze hebben nog voor heel maart afgeschreven en zojuist kreeg ik een factuur voor april.... *zucht*

Gaat lekker daar. Maar eens bellen en voor de zekerheid Ziggo geblokkeerd bij de bank zodat ze niets kunnen afschrijven. Ze wisten in februari al dat ik mijn abonnement had opgezegd, heb een bevestiging in mijn e-mail van 9 februari dat per 9 maart mijn abonnement bij Ziggo beëindigd is. Hoe durf je vervolgens dan nog een factuur voor heel april te sturen?
Doe het anders via de community.
Ik heb ook maanden gezeik gehad met de factuur en had geen zin meer om te bellen.
Via de community was het eindelijk snel geregeld :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:14
Miki schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:56:
[...]

Vergeet niet dat KPN nog haar “inflatie correctie” voor 2023 bekend moet gaan maken. Ik verwacht dat KPN vergelijkbare prijsverhogingen zal gaan doorvoeren.

Neem dit wel mee in je overwegingen voor een eventuele overstap.
Dit gaat voor heel veel slechte reclame leiden, als ik KPN was zou ik dit jaar niet verhogen en alle uitgeknepen Ziggo klanten overnemen. Voorheen werden de abo's met 1-2 euro verhoogd, waarom verhoogt Ziggo de prijzen gelijk aan de inflatie? Ik snap dat zaken duurder worden, maar met de kwaliteit die ze leveren via dat onbetrouwbare coax netwerk kunnen ze de verhoging echt niet goedpraten. Vorig jaar hebben ze de inflatie-clausule toegevoegd en nu bewust gekozen om klanten uit te buiten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:10
TwiSteD1 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:50:
[...]

Dit gaat voor heel veel slechte reclame leiden, als ik KPN was zou ik dit jaar niet verhogen en alle uitgeknepen Ziggo klanten overnemen. Voorheen werden de abo's met 1-2 euro verhoogd, waarom verhoogt Ziggo de prijzen gelijk aan de inflatie? Ik snap dat zaken duurder worden, maar met de kwaliteit die ze leveren via dat onbetrouwbare coax netwerk kunnen ze de verhoging echt niet goedpraten. Vorig jaar hebben ze de inflatie-clausule toegevoegd en nu bewust gekozen om klanten uit te buiten :/
Ik snap je wensdenken maar ik vrees dat KPN straks ook even de trekker overhaalt en haar klanten met vergelijkbare verhogingen zal confronteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wildfire schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:25:

Dat is hoe het facturatiesysteem van Ziggo werkt. Deze kijkt op het moment van factureren of je op dat moment nog een abonnement hebt. Alles wat je op dat moment hebt wordt voor de volgende maand in rekening gebracht. Bij elke pakketwijziging of andere aanpassing en in dit geval een opzegging dan krijg je dus dergelijke situaties. Dat wordt dan de volgende maand weer gecorrigeerd (als het goed gaat) omdat er dan wordt gekeken wat je afgelopen maand daadwerkelijk had en weer wat je op dat moment hebt (of zou moeten hebben).
Ik heb weleens 4 maanden achter elkaar correctie op correctie gehad omdat het elke keer fout ging. Als ze ipv naar achter ook naar wijzigingen in de toekomst kijken zou dat enorm veel klantvriendelijker zijn. Maar een wifi helpdesk is natuurlijk veel belangrijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 23:12

Wildfire

Joy to the world!

jongetje schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:07:
[...]

Dat is hoe het facturatiesysteem van Ziggo werkt. Deze kijkt op het moment van factureren of je op dat moment nog een abonnement hebt.
Dat gaat dus al fout, want vandaag kreeg ik het bericht dat de factuur voor april klaar stond maar per 9 maart had ik geen abonnement meer.

Ik heb Ziggo bij de bank al geblokkeerd want ik weiger te betalen voor een abonnement dat ik niet heb. Ik heb geen zin om het te betalen en dan maar wachten dat ik gecrediteerd krijg, want ik heb op deze nieuwe en onterechte factuur ook geen enkele creditering gezien voor alle dagen na 9 maart dat ik geen abonnement had.

Ze moeten gewoon de dagen na 9 maart crediteren en april dus in zijn geheel niet in rekening brengen.

Maar zoals ik al zei, ik heb Ziggo bij de bank al geblokkeerd dus ze kunnen niets meer afschrijven.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:45
TwiSteD1 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:50:
KPN doet precies hetzelfde, de meeste klanten van hun hebben vorige maand een email gehad met de mededeling dat inflatiecorrectie geen reden meer is om kosteloos op te kunnen zeggen in de zomer bij de jaarlijkse prijsverhoging. Tot 1 april zijn die klanten meteen contractvrij en kunnen zonder opzegtermijn overstappen naar een andere provider zoals bijvoorbeeld ziggo. Dit geldt ook voor mobiele telefonie mits dat abonnement gekoppeld is aan KPN Thuis voor het krijgen van combikorting. Ik ben een van die klanten en zit nu weer minstens een jaar bij Ziggo en Vodafone. Overstap van mobiele telefonie met nummerbehoud was binnen twee werkdagen geregeld.

Waarom je Ziggo een onbetrouwbaar netwerk noemt snap ik niet, hier werkt het naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-04 11:22
Mensen die hier ook al twee dagen last hebben van internetstoring? Gisteren ochtend maar max 5Mbps en later op de dag rond de 20Mbps download. Upload is wel in orde. Stond op de site dat ze het hadden opgelost. Modem en mesh systeem (in bridge modus) meerdere keren rebooten zonder resultaat. Geen instellingen o.i.d. aangepast. Zo te zien hebben er meerdere mensen last van...

[ Voor 10% gewijzigd door NeverSettle op 15-03-2023 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:22
Sine schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:24:
Dat is leuk, maar ziggo bied gestaffelde abbo's aan. Volgens die redenering kun je ook niet zo goed iedereen meteen gbit geven.
Dat is een keuze. En velen trappen in de "meer is beter" marketing truc, iedereen denkt dat-ie grootverbruiker is en Gbit nodig heeft.

Iemand een aansluiting geven is de hoofdkostenpost van een ISP: coax of glasvezel naar de woning, modem of adapter, eventueel router, administratie opzetten van account plus type toegang, ...

Het is bijna bijzaak of iemand 10, 100 of 1000 Mbps afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-04 21:36

Het lullige aan dit verhaal is dat die laagste abbotjes het meest gaan bijbetalen. Voor iemand die genoeg heeft aan en paar megabit beide kanten op is ziggo steeds minder interessant aan het worden.
Helaas hier (NO Twente) niet de keuze, allen Ziggo kabel is beschikbaar, dus aan hun grillen overgeleverd. De komende 4-5 jaar volgens KPN nog geen uitzicht op glasvezel……zucht…. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wildfire schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:37:
[...]

Dat gaat dus al fout, want vandaag kreeg ik het bericht dat de factuur voor april klaar stond maar per 9 maart had ik geen abonnement meer.

Ik heb Ziggo bij de bank al geblokkeerd want ik weiger te betalen voor een abonnement dat ik niet heb. Ik heb geen zin om het te betalen en dan maar wachten dat ik gecrediteerd krijg, want ik heb op deze nieuwe en onterechte factuur ook geen enkele creditering gezien voor alle dagen na 9 maart dat ik geen abonnement had.

Ze moeten gewoon de dagen na 9 maart crediteren en april dus in zijn geheel niet in rekening brengen.

Maar zoals ik al zei, ik heb Ziggo bij de bank al geblokkeerd dus ze kunnen niets meer afschrijven.
Haal even diep adem. Ik snap de verwarring maar het gaat goed. De factuur die je krijgt was al voor die 9 maart aangemaakt. Hadden ze daar een slimmere manier voor kunnen verzinnen? Ja waarschijnlijk wel. Neemt niet weg dat je volgende maand een nieuwe factuur krijgt met een eindafrekening. Dit werkt al jaren zo. Incasso's blokkeren is meestal niet verstandig maar gezien je volgende factuur toch de eindafrekening is zal het waarschijnlijk wel loslopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier ook bij opzegging gelijk de rekening geblokkeerd toen ze aankondigden volgende maand ook af te schrijven, waarom zou ik geld geven aan een bedrijf wat de interne processen niet op orde heeft?

Kreeg vervolgens een paar herinneringsbrieven en uiteindelijk de eindrekening waarop alles weer rechtgetrokken werd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:45
Wolly schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:20:
Hier ook bij opzegging gelijk de rekening geblokkeerd toen ze aankondigden volgende maand ook af te schrijven, waarom zou ik geld geven aan een bedrijf wat de interne processen niet op orde heeft?
Ik vermoed dat die interne processen werken zoals ze bedoeld zijn. Een provider kan per definitie pas de eindafrekening opmaken nadat het contract afgelopen is, ze weten immers niet of de klant op de laatste dag nog kosten buiten de bundel gemaakt heeft. Als een soort borg wordt er dan nog een extra termijn geincasseerd, wat er overblijft wordt automatisch terug gestort.

In het algemeen ben ik geen voorstander van storneren en/of rekeningen blokkeren. Je verstoort daarmee automatische processen en dat dwingt de leverancier tot handmatige correcties, wat de kans op fouten doet toenemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@grun93 Daar ben ik het niet mee eens. Ziggo kiest al voor het vooruit betalen. Dan moet je zorgen dat je niet vooruit hoeft te betalen voor iets wat je niet meer hebt vind ik.

Ik was verbaasd dat het moviele abonnement bij BEN van mijn kinderen achteraf de rekening stuurt. Dat was ik niet meer gewend. Dat kan dus ook prima, alleen van iedereen vooraf incasseren is met een paar miljoen klanten een leuke cashflow... zeker als je alles gewoon incasseert en pas een maand later verrekend.

[ Voor 23% gewijzigd door jongetje op 15-03-2023 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04 19:56

Klopt. Vanaf 5 april ben ik geen klant meer van Ziggo :w . Ik had daar het Basic abonnement, dat verborgen ding van 50/20 die ze alleen aan 'speciale doelgroepen' verkopen. Krijg straks 100/100 glas voor minder geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 17:42

R2L

THE_BASE schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:19:
Hier in dubio om over te stappen naar T-Mobile nu de prijzen exorbitant worden verhoogd. Vorig jaar naar KPN Glasvezel overgestapt maar gebruik gemaakt van de 14 dagen opzegtermijn, mede omdat de snelheid niet stabiel was, maar het vervelendste was het bufferen van beeld en beeldkwaliteit. Het was een verademing om weer tv te kunnen kijken via coax (of Ziggo Go app op Apple TV).

Nu dacht ik aan T-Mobile, maar lees hier en daar dat de beeldkwaliteit bedroevend is. De meningen zijn er over verdeeld, maar ik wil de gok niet wagen. Maar qua internet geloof ik wel dat het goed zal zijn, zeker als ik gewoon 100 Mbps kies.

Nu denk ik er over om T-Mobile Internet Only 100 Mbps voor 8 maanden 25 euro te nemen (daarna slechts 30 euro) en Kabel TV Only. Dan zit ik op 8 maanden 46 euro en daarna 50,95 euro (gemiddeld 48 euro p/m) . Dat is al veel voordeliger dan Ziggo Internet Start & TV Start voor 60,50 euro per maand vanaf juli. Maar wat gebeurd er als ik alles op zeg bij Ziggo, blijft het signaal er niet gewoon op zitten, ik lees dat hier en daar ook namelijk. Wat is wijsheid om te doen als je Internet afneemt bij T-Mobile en een tv-pakket van Ziggo wilt kiezen via coax?

Eventueel kan ik genoegen nemen met NPO via coax (als het HD is) en NL Ziet (wat beter schijnt te zijn dan T-Mobile TV Anywhere).
Je zou ook eens naar Canal Digital kunnen kijken. Die ben ikzelf aan het overwegen. Ik zit met internet al bij TM en heb afgelopen week m'n TV only abo bij Ziggo opgezegd, want die gaat van 20,95 naar 22,95. Is bijna 10% verhoging terwijl ik er steeds minder voor terug krijg zoals geen F1 en geen radio meer.

Gaat in de toekomst erg rustig worden op dit forum... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
R2L schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:04:
[...]

Je zou ook eens naar Canal Digital kunnen kijken. Die ben ikzelf aan het overwegen. Ik zit met internet al bij TM en heb afgelopen week m'n TV only abo bij Ziggo opgezegd, want die gaat van 20,95 naar 22,95. Is bijna 10% verhoging terwijl ik er steeds minder voor terug krijg zoals geen F1 en geen radio meer.

Gaat in de toekomst erg rustig worden op dit forum... :+
Ah, ook al duurder. Ik moet eens bellen of ze een aanbod willen doen. Dan gooi ik T-Mobile Internet en Kabel TV op een grote hoop en vergelijk met het aanbod wat ze willen doen voor m’n eigen abonnement.

Over Canal Digitaal las ik (ook op Tweakers) ook niet al te beste verhalen. Het schijnt gewoon een trend te zijn dat providers massaal overstappen naar streams voor tv en het liefst van een externe partner (zoals T-Mobile doet). Alleen KPN en Ziggo hebben het schijnbaar in eigen beheer en gebruiken flink grootte streams. Ik durf TV van T-Mobile echt niet aan, weet nog precies hoe teleurgesteld ik vorig jaar in KPN was en met hangende pootjes Ziggo belde om de aansluiting te herstellen. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-04 14:06
"Inflatiecorrectie" bij Ziggo is niet meer dan de resterende klanten te laten betalen voor het wegvallen van inkomsten van diegenen die zijn overgestapt naar glasvezel. Jammer dan Ziggo hier niet eerlijk in is, en dat het er alleen maar voor zorgt dat er nog meer klanten vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
De aankondiging van de prijsverhoging is wel opvallend vroeg dit jaar, dat gaat nog veel opzeggingen opleveren voor 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-04 14:06
PP_Sound schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:00:
De aankondiging van de prijsverhoging is wel opvallend vroeg dit jaar, dat gaat nog veel opzeggingen opleveren voor 1 juli.
Ik denk dat de aandeelhouders geld willen zien, zeker na het verlies van klanten vorig jaar.
Super idee, dat privatiseren van gemeenschapsinstellingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Persoonlijk snap ik de grote verschillen in de prijsverhoging / inflatiecorrectie niet echt, zo zie ik bijvoorbeeld dat iemand met een "internet compleet & tv compleet" abonnement 6,50 euro meer gaat betalen door de inflatiecorrectie, terwijl ik zelf met een "Internet Giga & tv compleet" abonnement 2,50 euro meer ga betalen. Dat is natuurlijk goed nieuws voor mij, maar waar dit grote verschil door veroorzaakt wordt snap ik echt niet als Ziggo schrijft in zijn uitleg "Om te zorgen dat je iedere dag een stabiele verbinding hebt, gebruiken we veel energie voor het netwerk en de datacenters. Ook de kosten van materiaal voor het leveren van diensten en onderhoud zijn sinds vorig jaar gestegen, waarom zouden deze kosten voor "Internet compleet" 4 euro hoger uitvallen dan voor "Internet Giga" vraag ik mij dan af?

[ Voor 41% gewijzigd door DON PAPA op 16-03-2023 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:31
Zou dat niet door de markt komen? Dus de prijzen van concurrentie waardoor dit anders scheef gaat lopen?
Ik heb zelf Internet start + TV Compleet (dus met opname) voor 61.95/mnd. Daar komt dus 4,05 bij als "inflatiecorrectie".
Keuze voor start was simpel - ik heb ook glas via KPN, maar we kijken nog (behoorlijk) lineaire tv en maken gebruik tevens van opnames. KPN TV getest (nog voor de tv+ introductie), maar dat was toch een andere ervaring, dus keuze bij Ziggo voor goedkoopste combinatie was snel gemaakt.
Nu toch weer kijken wat meest verstandige is.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
grun93 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:11:
[...]

Ik vermoed dat die interne processen werken zoals ze bedoeld zijn. Een provider kan per definitie pas de eindafrekening opmaken nadat het contract afgelopen is, ze weten immers niet of de klant op de laatste dag nog kosten buiten de bundel gemaakt heeft. Als een soort borg wordt er dan nog een extra termijn geincasseerd, wat er overblijft wordt automatisch terug gestort.
Ik had half mei opgezegd en zou in alleen nog voor die 15 dagen in mei moeten betalen (rond de 25 euro).

Ze schreven 125 euro af, namelijk de abo kosten voor de komende twee maanden na de opzegging. Is die borgtermijn ergens contractueel vastgelegd, het is de eerste keer dat ik daarover hoor?
In het algemeen ben ik geen voorstander van storneren en/of rekeningen blokkeren. Je verstoort daarmee automatische processen en dat dwingt de leverancier tot handmatige correcties, wat de kans op fouten doet toenemen.
Storneringen worden ook automatisch verwerkt bij Ziggo, toen ik contact met ze opnam over de onterechte herinneringen waarmee zij mij spamden konden ze dit proces niet eens meer stoppen. Het zou wel goed zijn als ze er handmatig naar zouden kijken zodat ze dit soort storende fouten uit het systeem kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Vanmorgen gebeld en er wordt ontzettend moeilijk gedaan om überhaupt op te zeggen. Ze willen een aanbod doen, prima. Maar het aanbod is mager: 6 maanden 10 euro korting. Ik moest over een maandje nog maar eens bellen, dan was de korting wellicht hoger. Ongetwijfeld, dan is het vast 9 maanden een tientje. Daar val ik niet voor.

Zojuist een proefabonnement genomen op NLZiet en zie weinig verschil in kwaliteit Ziggo Go en NLZiet. De actie bij T-Mobile is tot begin april, dus kan nog even testen. Maar denk dat ik kies voor een jaar T-Mobile Internet Only + NLZiet, dat is totaal per jaar 379,40 (inclusief 36,- cashback) en 31,61 euro per maand. Mooie prijs voor het aankomend jaar.

Daarna zien we wel of Ziggo een mooi aanbod heeft om terug te komen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
grun93 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:11:
Niet alleen dat, maar als je bij Google een rekening storteert doen ze zonder wederhoor meteen je hele Google account blokkeren. Vrij leuke situatie dan als je een Android telefoon hebt, mailen doet met GMail, dagelijks op YouTube zit, ....
Het verziekt dus meteen je relatie met het bedrijf en kan vergaarde gevolgen hebben. Nu maakt het in deze situatie op dat moment weinig uit (je bent toch klant af). Maar het is zeker iets waar je voorzichtig mee moet zijn. En voor hetzelfde geld doet Ziggo ook moeilijk als je later toch weer klant wilt worden.

[ Voor 21% gewijzigd door RobertMe op 16-03-2023 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:25
RobertMe schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:27:
[...]

Niet alleen dat, maar als je bij Google een rekening storteert doen ze zonder wederhoor meteen je hele Google account blokkeren. Vrij leuke situatie dan als je een Android telefoon hebt, mailen doet met GMail, dagelijks op YouTube zit, ....
Het verziekt dus meteen je relatie met het bedrijf en kan vergaarde gevolgen hebben. Nu maakt het in deze situatie op dat moment weinig uit (je bent toch klant af). Maar het is zeker iets waar je voorzichtig mee moet zijn. En voor hetzelfde geld doet Ziggo ook moeilijk als je later toch weer klant wilt worden.
Dat kan wel wezen, maar als een bedrijf zijn automatisering niet op orde heeft en als gevolg heeft dat er teveel wordt afgeschreven van de klant, dan is dat het probleem van het bedrijf en niet van de klant. De klant hoeft zich niet aan te passen aan de systemen van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naafkap schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:37:
[...]

Dat kan wel wezen, maar als een bedrijf zijn automatisering niet op orde heeft en als gevolg heeft dat er teveel wordt afgeschreven van de klant, dan is dat het probleem van het bedrijf en niet van de klant. De klant hoeft zich niet aan te passen aan de systemen van het bedrijf.
Het bedrijf is ook niet wettelijk verplicht om je als klant aan te nemen. Dus je kunt wel in je gelijk staan dat je niet (meer) betaald, maar dat betekent niet dat het bedrijf je de volgende keer nog als klant accepteert.

Edit:
Wat ik daarmee wil zeggen is dat je met het storneren / blokkeren van afschrijvingen je mogelijk (voor de toekomst) meer problemen op de hals haalt dan je lief is (of nu overziet). Dat maakt het proces van Ziggo natuurlijk niet correct en ik snap de "frustratie" dat ze het allemaal extra afschrijven en daarna terugboeken. Maar het is niet echt nadelig voor jouw als klant (behalve een paar cent misgelopen rente, tenzij je wel krap bij kas zit). Ziggo "te vriend houden" is op de lange(re) termijn dan mogelijk ook de betere optie dan hakken in het zand zetten en alles storneren.

[ Voor 32% gewijzigd door RobertMe op 16-03-2023 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:39:
[...]

Het bedrijf is ook niet wettelijk verplicht om je als klant aan te nemen. Dus je kunt wel in je gelijk staan dat je niet (meer) betaald, maar dat betekent niet dat het bedrijf je de volgende keer nog als klant accepteert.

Edit:
Wat ik daarmee wil zeggen is dat je met het storneren / blokkeren van afschrijvingen je mogelijk (voor de toekomst) meer problemen op de hals haalt dan je lief is (of nu overziet). Dat maakt het proces van Ziggo natuurlijk niet correct en ik snap de "frustratie" dat ze het allemaal extra afschrijven en daarna terugboeken. Maar het is niet echt nadelig voor jouw als klant (behalve een paar cent misgelopen rente, tenzij je wel krap bij kas zit). Ziggo "te vriend houden" is op de lange(re) termijn dan mogelijk ook de betere optie dan hakken in het zand zetten en alles storneren.
Ziggo te vriend houden klinkt wel heel onderdanig, zolang je je terecht opgelegde rekeningen betaalt zal dat allemaal wel meevallen.

Zo word ik binnenkort weer via Ziggo bediend omdat ik die jaaraanbieding van 26 euro per maand niet kon laten liggen voor Ziggo complete + start tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 07:00
Okay, vandaag Connect Box gekregen en geïnstalleerd. ...hoe krijg ik de wifispots uit op dat ding :/ ? Noch op de Connect Box noch op Mijn Ziggo kan ik er iets over vinden.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07:02
@HansMij Zo verborgen is het Internet Basic 50/20 niet hoor? https://www.ziggo.nl/internet/basic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-04 22:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

THE_BASE schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:25:
Vanmorgen gebeld en er wordt ontzettend moeilijk gedaan om überhaupt op te zeggen. Ze willen een aanbod doen, prima. Maar het aanbod is mager: 6 maanden 10 euro korting. Ik moest over een maandje nog maar eens bellen, dan was de korting wellicht hoger. Ongetwijfeld, dan is het vast 9 maanden een tientje. Daar val ik niet voor.

Zojuist een proefabonnement genomen op NLZiet en zie weinig verschil in kwaliteit Ziggo Go en NLZiet. De actie bij T-Mobile is tot begin april, dus kan nog even testen. Maar denk dat ik kies voor een jaar T-Mobile Internet Only + NLZiet, dat is totaal per jaar 379,40 (inclusief 36,- cashback) en 31,61 euro per maand. Mooie prijs voor het aankomend jaar.

Daarna zien we wel of Ziggo een mooi aanbod heeft om terug te komen. :)
Ik heb sinds dit weekend ook een proefabbo op NLZiet. Kijken of het bevalt niet via coax (Lees: DVB-C met mijn eigen harddisk recorder) te kijken. Het wordt wat minder flexibel, de beeld kwaliteit is iets minder, ik mis wat zenders (Discovery en NGC), maar dat is mij het prijsverschil inmiddels wel waard. Ik zat op Ziggo TV voor 20,95, wat 22,95 gaat worden. Ik ben daarover van mening dat de prijs die ik dan betaal voor TV onevenredig hoog is tegenover het product. Dus als NLZiet bevalt, en dat doet het tot nu toe, dan is het exit Ziggo.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
remco_k schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:15:
[...]

Ik heb sinds dit weekend ook een proefabbo op NLZiet. Kijken of het bevalt niet via coax (Lees: DVB-C met mijn eigen harddisk recorder) te kijken. Het wordt wat minder flexibel, de beeld kwaliteit is iets minder, ik mis wat zenders (Discovery en NGC), maar dat is mij het prijsverschil inmiddels wel waard. Ik zat op Ziggo TV voor 20,95, wat 22,95 gaat worden. Ik ben daarover van mening dat de prijs die ik dan betaal voor TV onevenredig hoog is tegenover het product. Dus als NLZiet bevalt, en dat doet het tot nu toe, dan is het exit Ziggo.
Maar je hebt toch al Ziggo Go via Kabel-TV? Dan zou je in principe zonder NLZiet ook al via een app tv kunnen kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-04 22:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

THE_BASE schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:18:
[...]

Maar je hebt toch al Ziggo Go via Kabel-TV? Dan zou je in principe zonder NLZiet ook al via een app tv kunnen kijken?
Ik wil juist van Ziggo af... Dus wat Ziggo go daar in betekend ontgaat mij even.

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 16-03-2023 19:25 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
remco_k schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:24:
[...]

Ik wil juist van Ziggo af...
Ik ben echt tevreden over de dienstverlening en kwaliteit van Ziggo. Echt nul storingen de afgelopen jaren, maar de prijs is wat het hem doet. Zelfs bellen met Ziggo resulteert in: bel later nog maar eens terug... kansloos.

Kwam nu een aanbieding tegen via ING/Meervoordeel waarbij je tot 12 maanden 50% korting krijgt en 120 euro cashback. Maar geldt alleen voor nieuwe klanten. Kan ik dan niet op rekeningnummer en naam van partner de boel aanvragen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:40
nvt

[ Voor 98% gewijzigd door hk12nl op 16-03-2023 19:31 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:26:
Maar geldt alleen voor nieuwe klanten. Kan ik dan niet op rekeningnummer en naam van partner de boel aanvragen? :)
Gebruik de search eens :+ Dat is hier namelijk al besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:53:
[...]

Gebruik de search eens :+ Dat is hier namelijk al besproken.
Dank u!

Pagina: 1 ... 285 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic