Vandaag een brief van ziggo in de bus. We krijgen een nieuw modem. Geen idee waarom, we hebben op dit moment zon witte connectbox. Maar wie weet wordt het wel die nieuwe goede modem. We zullen het gaan zien.
Interessant, SmartWifi modem van Arris/Compal of de SmartWifi modem Giga van Arris?Arunia schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:08:
Vandaag een brief van ziggo in de bus. We krijgen een nieuw modem. Geen idee waarom, we hebben op dit moment zon witte connectbox. Maar wie weet wordt het wel die nieuwe goede modem. We zullen het gaan zien.
Ik zie dat Ziggo een nieuwe modem heeft als opvolger voor de SmartWifi modem Giga, SmartWifi modem (zwart) van Sagecom. Het heeft 802.11ax Wave 2 wifi 6-standaard.
Wifispots? Je bedoelt het het wifinetwerk? Die kun je je toch gewoon uitzetten als je inlogt in de router? Zie https://www.ziggo.nl/klan...net-wifi/modem-inloggen#/Bananenplant schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:28:
Okay, vandaag Connect Box gekregen en geïnstalleerd. ...hoe krijg ik de wifispots uit op dat ding? Noch op de Connect Box noch op Mijn Ziggo kan ik er iets over vinden.
Ook gekregen ding is helemaal dicht getimmerd.Arunia schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:08:
Eerste wat je moet doen is al bellen om de dhcp range vrij te schakelen
Die sagecom gebruik ik hier ook.. Is een erg fijn modem.Arunia schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:08:
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Dat is dus een beetje het ding. Ze vertellen helemaal niets over wat je krijgt. Alleen dat ze met het netwerk bezig zijn etc, etc en dat je een ander modem krijgt.NeverSettle schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:40:
[...]
Interessant, SmartWifi modem van Arris/Compal of de SmartWifi modem Giga van Arris?
Ik zie dat Ziggo een nieuwe modem heeft als opvolger voor de SmartWifi modem Giga, SmartWifi modem (zwart) van Sagecom. Het heeft 802.11ax Wave 2 wifi 6-standaard.
Voor mij moet het ding zo dom mogelijk zijn. Dus wifi als dat er op zit gaat uit en ook moet het ding gewoon in bridge modus draaien omdat ik mijn eigen goede router en alles heb. (waar is de tijd van gewoon domme modems gebleven.
Pff, liever niet. Wil helemaal niet dat dat ding voor mij dhcp gaat regelen. Dat is bij mij namelijk allemaal geregeld op mac niveau en in ranges voor bepaalde type apparatuur.alki schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 23:16:
[...]
Ook gekregen ding is helemaal dicht getimmerd.
Eerste wat je moet doen is al bellen om de dhcp range vrij te schakelen
Als het niets verder doet dan modem spelen, dan is het goed. Anders ga ik echt niet blij worden van die keuze.Robin4 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 23:49:
[...]
Die sagecom gebruik ik hier ook.. Is een erg fijn modem.
We gaan het één deze dagen wel meemaken. Staat ook in de brief dat de oude met 2 weken uitgeschakeld wordt.
Na ontvangst en aansluiten meteen ff bellen om 'm in bridge mode te laten plaatsen; is zo klaar.Arunia schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 00:37:
[...]
Dat is dus een beetje het ding. Ze vertellen helemaal niets over wat je krijgt. Alleen dat ze met het netwerk bezig zijn etc, etc en dat je een ander modem krijgt.
Voor mij moet het ding zo dom mogelijk zijn. Dus wifi als dat er op zit gaat uit en ook moet het ding gewoon in bridge modus draaien omdat ik mijn eigen goede router en alles heb. (waar is de tijd van gewoon domme modems gebleven.)
[...]
Pff, liever niet. Wil helemaal niet dat dat ding voor mij dhcp gaat regelen. Dat is bij mij namelijk allemaal geregeld op mac niveau en in ranges voor bepaalde type apparatuur.
[...]
Als het niets verder doet dan modem spelen, dan is het goed. Anders ga ik echt niet blij worden van die keuze.
We gaan het één deze dagen wel meemaken. Staat ook in de brief dat de oude met 2 weken uitgeschakeld wordt.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Dat heb ik ook maar je kunt de range niet veranderen zonder te bellen. Anders blijft het modem op zn default ip,ze hebben een die range gebruikt bijna niemand. Dhcp aanpassen en dan disablen geeft je modem een nieuw ip pasArunia schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 00:37:
[...]
Dat is dus een beetje het ding. Ze vertellen helemaal niets over wat je krijgt. Alleen dat ze met het netwerk bezig zijn etc, etc en dat je een ander modem krijgt.
Voor mij moet het ding zo dom mogelijk zijn. Dus wifi als dat er op zit gaat uit en ook moet het ding gewoon in bridge modus draaien omdat ik mijn eigen goede router en alles heb. (waar is de tijd van gewoon domme modems gebleven.)
[...]
Pff, liever niet. Wil helemaal niet dat dat ding voor mij dhcp gaat regelen. Dat is bij mij namelijk allemaal geregeld op mac niveau en in ranges voor bepaalde type apparatuur.
[...]
Als het niets verder doet dan modem spelen, dan is het goed. Anders ga ik echt niet blij worden van die keuze.
Bij mij draait het modem in router modus en heb ik dhcp uitgezet en geregeld via Pihole - Wifi staat ook uit want dat gaat allemaal via de deco m4's die ik bekabeld aan heb gesloten allemaal. Letterlijk 0 problemen, ik verwacht ook niet als ik de DHCP aanzet dat dit meer problemen op gaat leveren, want zo zwaar is die taak niet.alki schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:29:
[...]
Dat heb ik ook maar je kunt de range niet veranderen zonder te bellen. Anders blijft het modem op zn default ip,ze hebben een die range gebruikt bijna niemand. Dhcp aanpassen en dan disablen geeft je modem een nieuw ip pas
Er zullen vast wel wat problemen zijn met het modem maar ik ervaar er 0, zeker sinds ze de Nat loopback hebben gefixed
Ik heb het dan over de sagecom.
Nee, wifispots.Rallye schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:57:
[...]
Wifispots? Je bedoelt het het wifinetwerk? Die kun je je toch gewoon uitzetten als je inlogt in de router? Zie https://www.ziggo.nl/klan...net-wifi/modem-inloggen#/
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Die kon je eerst alleen uitzetten door op Mijn Ziggo wifispots voor jezelf uit te schakelen, nu kan dat niet meer, en je hebt ook nog eens kans dat Vodafone Duitsers er bij jou gebruik van maken als ze hier op vakantie zijn.
Ondanks dat Ziggo kwalitatief ok is vond ik de prijsstijging toch wat te hoog. Zelfs de klantenservice van Ziggo vond dat. Gezien ze mij geen goede aanbieding konden doen, 20 euro korting voor 6 maanden schiet ik niet veel mee op verhuis ik naar de concurrent. Volgend jaar wellicht weer terug naar Ziggo voor een nieuwe nieuwe klanten actie tarief.
Gisteren Ziggo Zakelijk opgezegd. Met KPN die het glasdraadje in de meterkast heeft gelegd, en de bijbehorende korting, toch na jaren afscheid genomen van Ziggo.
Klantenservice gast was super relaxed en vriendelijk, vroeg naar de beweegredenen (hogere upload) en wilde nog aanbieden om een backup lijn te behouden.
Geen agressieve tactieken of dergelijke, was een uiterst geanimeerd gesprek.
Klantenservice gast was super relaxed en vriendelijk, vroeg naar de beweegredenen (hogere upload) en wilde nog aanbieden om een backup lijn te behouden.
Geen agressieve tactieken of dergelijke, was een uiterst geanimeerd gesprek.
Misschien ook eens bellen, ik heb ook Ziggo Zakelijk (Internet Complete 500/40) en betaal €70,75 ex btw.
Ik vind de prijzen op de website totaal niet inzichtelijk, bestaat er ergens een helder staatje met tarieven (zakelijk en niet-zakelijk)?
Okee, gevonden.
Ziggo particuliere tarieven | Ziggo zakelijke tarieven
(ehh, ik vind het nog steeds verwarrend)
Ik vind de prijzen op de website totaal niet inzichtelijk, bestaat er ergens een helder staatje met tarieven (zakelijk en niet-zakelijk)?
Okee, gevonden.
Ziggo particuliere tarieven | Ziggo zakelijke tarieven
(ehh, ik vind het nog steeds verwarrend)
[ Voor 30% gewijzigd door torp op 17-03-2023 16:08 ]
@torp: Die lijst op de website is niet compleet. Ik mis o.a. Internet Only Basic 50/20: https://www.ziggo.nl/internet/basic en het voordeelpakket internet basic en tv start: https://www.ziggo.nl/tv-internet/voordeelpakket-tvi (eerst cookies weggooien, anders rolt er direct een duurder pakket uit).
[ Voor 47% gewijzigd door U123456 op 17-03-2023 17:36 ]
Dus dit kan niet meer? https://community.ziggo.n...ggo-Wifispots/ba-p/661249
En als je de router in Bridge mode laat zetten?
Dat heb ik en bij mijn weten is er bij mij thuis geen wifispots actief.
[ Voor 23% gewijzigd door Rallye op 17-03-2023 18:12 ]
Dan moet ik wel een eigen access point enzo hebben, heRallye schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:10:
[...]
En als je de router in Bridge mode laat zetten?
Dat heb ik en bij mijn weten is er bij mij thuis geen wifispots actief.
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Oud nieuws.Mich schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:32:
https://www.ziggo.nl/infl...4804&BroadcastId=15852147
Absurde prijsverhoging aangekondigd
nieuws: Ziggo verhoogt per 1 juli prijzen van alle internetabonnementen
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Ik maak gebruik van de Giga actie. Dus een euro bovenop de prijs van €39,- is te overzien. Volgend jaar weer kijken naar een aanbieding. https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/270291
[ Voor 59% gewijzigd door Solaris op 18-03-2023 11:06 ]
@Solaris: Is alleen voor nieuwe klanten.
Dit is trouwens de directe link: https://nl.pepper.com/aan...-100-euro-cashback-270291
Of voor ING klanten (zelfs 120 euro cashback tegen 500 ing punten):
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1016328
Dit is trouwens de directe link: https://nl.pepper.com/aan...-100-euro-cashback-270291
Of voor ING klanten (zelfs 120 euro cashback tegen 500 ing punten):
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1016328
[ Voor 28% gewijzigd door U123456 op 18-03-2023 16:44 ]
Ik ben dan ook een nieuwe klantU123456 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:05:
Of op de naam en rekeningnummer van partner zetten (als je die hebt natuurlijk).U123456 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:05:
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Tweede glasvezelaaansluiting? Eentje Delta en eentje KPN of?Solaris schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:06:
Ik ben dan ook een nieuwe klant. Ze zijn hier bezig om een tweede glasvezelaansluiting aan te leggen. Dus tot die tijd kabel.
E-Fiber en KPN.CreativeS schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:49:
[...]
Tweede glasvezelaaansluiting? Eentje Delta en eentje KPN of?
Aha, we hebben hier alleen Delta, maar da's geen alternatief, dus van KPN FTTH op het vorige adres naar Ziggo op het nieuwe adres gegaan. Wel weer even met de neus op de feiten gedrukt qua TV gebruik... dus we nemen de 150Mb/s lagere upload maar voor liefSolaris schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:39:
E-Fiber en KPN.
Ik heb hier Ziggo Zakelijk Connect Instap Xtra (internet only).
Tot 1 juli betaal ik €30,00 excl. btw, en per 1 juli €33,00 excl. btw.
Voor dat geld krijg ik 100 Mb down, 20 Mb up, en per 1 mei wordt dat 100 Mb down, 30 Mb up.
Daarnaast heb ik van Ziggo ook een Vodafone simkaart gekregen met onbeperkt data, die ik (uitsluitend) mag gebruiken als mijn Ziggo lijn er uit ligt. Ik heb deze simkaart in een 4G USB dongle gedaan en op mijn FRITZ!Box aangesloten zodat deze automatisch overschakelt naar 4G als Ziggo er uit ligt.
Ik vind het nog een prima deal, en ik heb serieus 0,0 klachten over Ziggo.
Feitelijk is dit gewoon het Internet Start abonnement, maar dan met een simkaart er bij, en voor een lagere prijs (ook als je de btw er bij op telt).
Tot 1 juli betaal ik €30,00 excl. btw, en per 1 juli €33,00 excl. btw.
Voor dat geld krijg ik 100 Mb down, 20 Mb up, en per 1 mei wordt dat 100 Mb down, 30 Mb up.
Daarnaast heb ik van Ziggo ook een Vodafone simkaart gekregen met onbeperkt data, die ik (uitsluitend) mag gebruiken als mijn Ziggo lijn er uit ligt. Ik heb deze simkaart in een 4G USB dongle gedaan en op mijn FRITZ!Box aangesloten zodat deze automatisch overschakelt naar 4G als Ziggo er uit ligt.
Ik vind het nog een prima deal, en ik heb serieus 0,0 klachten over Ziggo.
Feitelijk is dit gewoon het Internet Start abonnement, maar dan met een simkaart er bij, en voor een lagere prijs (ook als je de btw er bij op telt).
[ Voor 12% gewijzigd door Jeffrey87 op 18-03-2023 14:48 ]
Jeffrey87 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 14:45:
Ik heb hier Ziggo Zakelijk Connect Instap Xtra (internet only).
Is dit pakket nog ergens te vinden, heeft iemand een link?
Nee, niet rechtstreeks online te bestellen.
Ik had eerst Internet Basic, en heb toen gebeld met de verkoop afdeling van Zakelijk, en gaf aan dat ik graag Instap Xtra wilde hebben, en werd toen doorverbonden met retentie. Zonder verdere vragen (behalve: "wat doet u met uw internetverbinding?" want "100 Mb is niet heel erg snel", maar daar waren we snel mee klaar) werd mijn abonnement binnen 1 uur omgezet naar een zakelijke aansluiting met behoud van het modem (ik heb een eigen FRITZ!Box) en IP adres.
Let wel: je hebt een geldig KvK nodig waarbij het adres overeenkomt met het adres waarop de Ziggo aansluiting actief is.
[ Voor 17% gewijzigd door Jeffrey87 op 18-03-2023 16:24 ]
Want? Al het loon van medewerkers gaat/moet omhoog. Energiekosten gaan ook voor Ziggo omhoog etc, etc. Ik zou zeggen ..... stuur Poetin en kornuiten even een mailtje.Mich schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:32:
Ik ben met mijn jaarlijkse afspraak nog steeds content inclusief de inflatiecorrectie.
Gewoon bellen met de opzegafdeling. Dat je graag wil blijven en echt snapt dat je niet de €120,- krijgt maar wel graag als trouwe klant de 50%. Mij lukt het al jaren.THE_BASE schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:26:
[...]
Ik ben echt tevreden over de dienstverlening en kwaliteit van Ziggo. Echt nul storingen de afgelopen jaren, maar de prijs is wat het hem doet. Zelfs bellen met Ziggo resulteert in: bel later nog maar eens terug... kansloos.
Kwam nu een aanbieding tegen via ING/Meervoordeel waarbij je tot 12 maanden 50% korting krijgt en 120 euro cashback. Maar geldt alleen voor nieuwe klanten. Kan ik dan niet op rekeningnummer en naam van partner de boel aanvragen?
Vandaag contact gehad met retentie. Ik werd eerst afgescheept met 10 euro korting voor 9 maanden. Na overleg met de manager kon er na wikken en wegen nog net een extra zenderpakket bij. Dat was het hoogst haalbare
. Toen ik dat aanbod vriendelijk afsloeg vertelde de medewerker dat ik het beste jaarlijks van provider kon wisselen.
Qua dienstverlening ben ik tevreden, alleen de prijs wordt steeds absurder. Daarin hanteren ze (wat mij betreft) echt een slikken of stikken beleid. Dus ook ik ga over na glasvezel.
Qua dienstverlening ben ik tevreden, alleen de prijs wordt steeds absurder. Daarin hanteren ze (wat mij betreft) echt een slikken of stikken beleid. Dus ook ik ga over na glasvezel.
Naast oud nieuws doen de concurrenten precies hetzelfde. T-Mobile heeft haar prijzen met 8,6% verhoogd.Mich schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:32:
Je kunt er de klok op gelijk gaan zetten dat KPN begin mei met vergelijkbare prijzen gaat komen.
Leuk is anders maar alles is duurder worden, lonen en ook de energieprijzen. Dus geheel kwalijk kun je het ze niet nemen ook al blijft het zuur.
nieuws: T-Mobile voert prijsverhoging van 8,6 procent door op alle abo's door...
Klopt. Het is een bekende ontwikkeling. Ziggo vind ik nu overigens nu wel echt te duur worden. Komende week even bellen en in het gesprek verwijzen naar abonnementen van tweak.nl en t-mobile. Kijken of ze met een aantrekkelijke korting komen. Zo niet, dan ga ik waarschijnlijk naar t-mobile.Miki schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:15:
[...]
Naast oud nieuws doen de concurrenten precies hetzelfde. T-Mobile heeft haar prijzen met 8,6% verhoogd.
Je kunt er de klok op gelijk gaan zetten dat KPN begin mei met vergelijkbare prijzen gaat komen.
Leuk is anders maar alles is duurder worden, lonen en ook de energieprijzen. Dus geheel kwalijk kun je het ze niet nemen ook al blijft het zuur.
nieuws: T-Mobile voert prijsverhoging van 8,6 procent door op alle abo's door...
Wat heeft Putin hier mee te maken?MotorBeast schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:48:
[...]
Want? Al het loon van medewerkers gaat/moet omhoog. Energiekosten gaan ook voor Ziggo omhoog etc, etc. Ik zou zeggen ..... stuur Poetin en kornuiten even een mailtje.
Ik ben met mijn jaarlijkse afspraak nog steeds content inclusief de inflatiecorrectie.
Iets met een oorlog in/tegen Oekraïne? Waarna de energieprijzen nogal sterk omhoog gingen. En als gevolg daarvan ook weer andere zaken (want overal is energie voor nodig). En toen wilde personeel overal opslag want hoge inflatie en worden zaken weer duurder.
Gewoon een paar keer proberen. Het verschilt echt per medewerker. Ik betaal drie tientjes per maand voor complete en tv. Succes.Ljfsipke schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:14:
Vandaag contact gehad met retentie. Ik werd eerst afgescheept met 10 euro korting voor 9 maanden. Na overleg met de manager kon er na wikken en wegen nog net een extra zenderpakket bij. Dat was het hoogst haalbare. Toen ik dat aanbod vriendelijk afsloeg vertelde de medewerker dat ik het beste jaarlijks van provider kon wisselen.
Via de chat wat foto's opgestuurd van de modem aansluiting, medewerker vermoed problemen met de splitter (tv & data). Dat was sinds de aansluiting van de Aris modem nooit een probleem geweest. Hoe dan ook, ze sturen een nieuwe coax kabel op zodat ik de splitter er tussenuit kan halen. Ben benieuwdNeverSettle schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:57:
Mensen die hier ook al twee dagen last hebben van internetstoring? Gisteren ochtend maar max 5Mbps en later op de dag rond de 20Mbps download. Upload is wel in orde. Stond op de site dat ze het hadden opgelost. Modem en mesh systeem (in bridge modus) meerdere keren rebooten zonder resultaat. Geen instellingen o.i.d. aangepast. Zo te zien hebben er meerdere mensen last van...
FYI
Gebeld met Ziggo (kies optie opzeggen). Gezegd dat ik niet blij was met inflatiecorrectie. Kreeg meteen 6 maanden 10 euro korting, even doorpraten dat glasvezel voordelig was, werd 20 euro voor 6 maanden, nog wat kletsen over liever niet weggaan voor glasvezel want al eeuwen klant, resultaat 20 euro korting voor 9 maanden met 12 maanden verlenging.
Gebeld met Ziggo (kies optie opzeggen). Gezegd dat ik niet blij was met inflatiecorrectie. Kreeg meteen 6 maanden 10 euro korting, even doorpraten dat glasvezel voordelig was, werd 20 euro voor 6 maanden, nog wat kletsen over liever niet weggaan voor glasvezel want al eeuwen klant, resultaat 20 euro korting voor 9 maanden met 12 maanden verlenging.
stel dat je nog een contract hebt bij Ziggo.. en je wil deze "zo goedkoop" mogelijk uitzitten..
wat zijn dan de opties eigenlijk?
404 Signature not found
Wat wil je precies en waarom? Afkopen is volgens mij 50 procent betalen. En anders zoveel mogelijk op proberen te zeggen tot het minimale tvpakket.SMSfreakie schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:05:
stel dat je nog een contract hebt bij Ziggo.. en je wil deze "zo goedkoop" mogelijk uitzitten..
voor nu vooral nieuwsgierigheid..jongetje schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:52:
[...]
Wat wil je precies en waarom? Afkopen is volgens mij 50 procent betalen. En anders zoveel mogelijk op proberen te zeggen tot het minimale tvpakket.
contract loopt nog een poosje voor ik maandelijks mag opzeggen.. nu 1000/50 + TV Start geloof ik..
nu ligt er "voorlopig" nog geen bruikbare glasvezel hier.. maar stel dat.. wat is dan de beste optie om het "contract" uit te zitten?
immers internet gaat zodra het kan over naar Glas..
404 Signature not found
Dat staat er toch? In principe teruggaan naar een zo goedkoop mogelijk abonnement en opzeggen bij Ziggo per einddatum. Evt. andersom: een zo goedkoop mogelijk abonnement bij de glasvezel aangaan om gratis aanleg te krijgen en dat uitbreiden als Ziggo afgelopen is. Tenzij je met “beste” niet de goedkoopste bedoelt.
@SMSfreakie Als er nu nog geen activiteit is heb je binnen een paar maanden nog geen (actieve) glasvezel. Dan zal je Ziggo inmiddels ook wel bijna einde jaarcontract zijn en kun je gewoon over.
Ik heb ook vorige week donderdag gebeld, en een aanbod gekregen waarmee ik akkoord ben gegaan. Dit zou door zijn manager in order worden gemaakt. Echter heb ik nog steeds geen bevestiging per email. Hoe lang duurt dit? @GoldiaMotorBeast schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:08:
[...]
Gewoon een paar keer proberen. Het verschilt echt per medewerker. Ik betaal drie tientjes per maand voor complete en tv. Succes.
Update: nieuwe coax kabel ontvangen en zojuist de splitter eruit gehaald. Wi-Fi en ethernet download snelheid werkt weer naar behorenNeverSettle schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:48:
[...]
Via de chat wat foto's opgestuurd van de modem aansluiting, medewerker vermoed problemen met de splitter (tv & data). Dat was sinds de aansluiting van de Aris modem nooit een probleem geweest. Hoe dan ook, ze sturen een nieuwe coax kabel op zodat ik de splitter er tussenuit kan halen. Ben benieuwd
Toch handig zo'n chat functie, al duurde het wel even voordat ze antwoorden i.v.m. drukte.
Gebeld met klantenservice hoe het zat met teletekst en of je wel of niet kon opzeggen door de aangekondigde verhoging(vorige week belde een bekende en die kreeg in het menu de optie te horen)die is er nu niet meer.
Medewerker wist me niet goed te vertellen hoe en wat. Het was eerder andersom. Misschien werken er wel mensen die weten waar je over belt, maar deze niet. Hij moest opzoeken of de Next weer teletekst ondersteunde en van het opzeggen wist ie me niet te zeggen.
Medewerker wist me niet goed te vertellen hoe en wat. Het was eerder andersom. Misschien werken er wel mensen die weten waar je over belt, maar deze niet. Hij moest opzoeken of de Next weer teletekst ondersteunde en van het opzeggen wist ie me niet te zeggen.
Normaliter gebeurt dit dezelfde dag. Tenzij je een aanbieding hebt gehad die te mooi is om waar te zijn. In dat geval hoor je vaak niets meer en moet je opnieuw contact zoeken.zunrob schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:30:
[...]
Ik heb ook vorige week donderdag gebeld, en een aanbod gekregen waarmee ik akkoord ben gegaan. Dit zou door zijn manager in order worden gemaakt. Echter heb ik nog steeds geen bevestiging per email. Hoe lang duurt dit? @Goldia
Klopt en hoe je het aanpakt is als volgtGoldia schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:57:
FYI
1) door laten schakelen naar de afdeling rentie/ opzeggen contracten
2) aangeven dat het elders inderdaad beter kan + dat het dure tijden zijn
3) noem het ook als je bv ESPN of andere TV pakketten abbo's hebt
Ik kreeg op die manier uiteindelijk een jaar gratis ESPN betaald voetbal + korting voor x aantal maanden op Ziggo complete.
Dan zal het dat laatste wel zijn. Jammer als dat echt zo is, behoorlijk onfatsoenlijk ook. Was een lang telefoongesprek, waarin ik wel zeer netjes te woord werd gestaan. Afspraak is afspraak imo.Jeuvie schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:05:
[...]
Normaliter gebeurt dit dezelfde dag. Tenzij je een aanbieding hebt gehad die te mooi is om waar te zijn. In dat geval hoor je vaak niets meer en moet je opnieuw contact zoeken.
Kan natuurlijk een afwimpel methode zijn geweest.zunrob schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:09:
[...]
Dan zal het dat laatste wel zijn. Jammer als dat echt zo is, behoorlijk onfatsoenlijk ook. Was een lang telefoongesprek, waarin ik wel zeer netjes te woord werd gestaan. Afspraak is afspraak imo.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat een manager akkoord moest geven.
Retentiemedewerkers werken vaak zelfstandig en kunnen die kortingen zelf inkloppen.
Ik kreeg het direct. Check je spam folder?!zunrob schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:30:
[...]
Ik heb ook vorige week donderdag gebeld, en een aanbod gekregen waarmee ik akkoord ben gegaan. Dit zou door zijn manager in order worden gemaakt. Echter heb ik nog steeds geen bevestiging per email. Hoe lang duurt dit? @Goldia
De retentie medewerker zei dat ie moest overleggen met zijn manager/agent. Hij heeft me een keer in de wacht gezet (moest overleggen met zijn manager/agent) en kwam met een bod wat ik te mager vond. Daarna heeft ie me nog een keer in de wacht gezet voor overleg, en kwam toen met een bod terug waarvan ie zei "daarmee heeft u echt geluk meneer". Hij gaf ook aan dat ie dit zelf niet in orde kon maken en zijn manager/agent dit zou moeten doen... Allicht duurt het daarom wat langer. Maar ik vind een halve week ondertussen toch wel te lang.Jeffrey87 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:28:
[...]
Kan natuurlijk een afwimpel methode zijn geweest.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat een manager akkoord moest geven.
Retentiemedewerkers werken vaak zelfstandig en kunnen die kortingen zelf inkloppen.
@Goldia, niks in spam folder.
Ik hoop dat je er nog wat van hoort @zunrob, maar ik vrees het ergste. Vaak nog dezelfde dag. En ja, alle gesprekken worden opgenomen, maar of ze de moeite nemen?
Ik hoop het ook. Als dit echt hun manier is om met mensen om te gaan zou ik dat erg laag vinden. Ik laat de uitkomst iig hier horen! Had zojuist al even geprobeerd te bellen, maar ze zijn maar tot 20u te bereiken.CreativeS schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:38:
Ik hoop dat je er nog wat van hoort @zunrob, maar ik vrees het ergste. Vaak nog dezelfde dag. En ja, alle gesprekken worden opgenomen, maar of ze de moeite nemen?
Dat is natuurlijk onzin. Dit noemen ze prijzen kunstmatig hoog houden. Net als de hyper inflatie die gaat komen😉RobertMe schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:52:
[...]
Iets met een oorlog in/tegen Oekraïne? Waarna de energieprijzen nogal sterk omhoog gingen. En als gevolg daarvan ook weer andere zaken (want overal is energie voor nodig). En toen wilde personeel overal opslag want hoge inflatie en worden zaken weer duurder.
En volgend jaar kunnen ze dan weer inflatie rekenen omdat de internet providers dit jaar duurder zijn geworden (en zo versterkt dat elkaar).cangri schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:05:
[...]
Dat is natuurlijk onzin. Dit noemen ze prijzen kunstmatig hoog houden.
Dat overleggen met de manager is toch gewoon een sales truc? Ik geloof er geen hout van dat ze dat doen of het moet wel een enorme micro manager zijn.zunrob schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:51:
[...]
De retentie medewerker zei dat ie moest overleggen met zijn manager/agent. Hij heeft me een keer in de wacht gezet (moest overleggen met zijn manager/agent) en kwam met een bod wat ik te mager vond. Daarna heeft ie me nog een keer in de wacht gezet voor overleg, en kwam toen met een bod terug waarvan ie zei "daarmee heeft u echt geluk meneer". Hij gaf ook aan dat ie dit zelf niet in orde kon maken en zijn manager/agent dit zou moeten doen... Allicht duurt het daarom wat langer. Maar ik vind een halve week ondertussen toch wel te lang.
@Goldia, niks in spam folder.
Die heeft koffie gehaald.Wolly schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 01:00:
[...]
Dat overleggen met de manager is toch gewoon een sales truc? Ik nu geloof er geen hout van dat ze dat doen of het moet wel een enorme micro manager zijn.
Nou, de soap continues. Ik heb zojuist gebeld en de Ziggo medewerker bevestigd het aanbod (9*35 euro korting). Hij gaat het meteen voor me in orde maken. Paar minuten later krijg ik een email met 9*20 euro korting. Direct weer gebeld, krijg ik een dame aan de lijn die eerst vraagt of ik wel met Ziggo zelf had gebeld voor dit aanbod... Daarna zegt ze het uit te gaan zoeken en vraagt me aan de lijn te blijven. Paar seconden later wordt de verbinding verbroken...
Wat een armoedige bedoening zeg.zunrob schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:48:
Nou, de soap continues. Ik heb zojuist gebeld en de Ziggo medewerker bevestigd het aanbod (9*35 euro korting). Hij gaat het meteen voor me in orde maken. Paar minuten later krijg ik een email met 9*20 euro korting. Direct weer gebeld, krijg ik een dame aan de lijn die eerst vraagt of ik wel met Ziggo zelf had gebeld voor dit aanbod... Daarna zegt ze het uit te gaan zoeken en vraagt me aan de lijn te blijven. Paar seconden later wordt de verbinding verbroken...
Het is uberhaupt verschrikkelijk dat je zo ver op je knieën moet voor een beetje korting, terwijl nieuwe klanten hoge kortingen kunnen verwachten. Alleen maar om ze binnen te halen, is interessanter dan klanten behouden blijkbaar. Het is daarnaast totaal onoverzichtelijk en totaal oneerlijk naar mensen die genoegen nemen met 6 tientjes, terwijl de aanhouder 9 maanden 20 euro korting kan krijgen. Wat dat betreft vind ik het echt een flutbedrijf.zunrob schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:48:
En ongevraagd de 50%-korting voor 12 maanden 7 maanden verlengd krijgen...THE_BASE schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:18:
...terwijl nieuwe klanten hoge kortingen kunnen verwachten.

Werkt dat? Is het niet adres = klant?THE_BASE schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:44:
[...]
Of op de naam en rekeningnummer van partner zetten (als je die hebt natuurlijk).
Werkt inderdaad niet bij Ziggo.... die zetten alle mutaties gewoon op de account van de bestaande aansluiting op het adres.
vorig jaar 9*20 euro korting gekregen wat ik toen voldoende vond. Mijn internet compleet gaat naar 77 euro per maand.
Nu zie ik op internetten.nl dat KPN 12 maanden 35 euro kost (voor 1GB dus ook nog sneller). Bovendien nog 110 cashback van de site voor een totaal van 27,95 per maand voor het eerste jaar. Ze zijn dus goed aan het stunten.
Ziggo kan hier nooit tegenop, het is dat ik nu andere dingen aan mijn kop en het dus maar even kort probeer
Nu zie ik op internetten.nl dat KPN 12 maanden 35 euro kost (voor 1GB dus ook nog sneller). Bovendien nog 110 cashback van de site voor een totaal van 27,95 per maand voor het eerste jaar. Ze zijn dus goed aan het stunten.
Ziggo kan hier nooit tegenop, het is dat ik nu andere dingen aan mijn kop en het dus maar even kort probeer
Net ook maar eens gebeld, ik kon 6 maanden 20,- korting krijgen, mits ik wel weer een jaar verleng, nu dat ik Tmobile fibre beschikbaar heb, zit ik er wel over na te denken om over te stappen aangezien ik daar voor min of meer het zelfde, zelfs na de voordeeltjes periode, 20,- per maand goedkoper af ben, ik betaal inmiddels bijna 84,- per maand aan Ziggo, dat vind ik wel echt exorbitant. Ik heb ze dat vermeld, toen kon er ineens wel iets maar dus niet meer dan dat. Uiteraard de standaard praatjes "je weet niet wat je krijgt met Tmobile" Euh, dat weet ik wel mevrouw, m'n 2 buren hebben het ook en zijn er zeer tevreden over en ik krijg lineaire symmetrische down/up..
Adjust non olet, plerumque...
Niet lineair, maar symmetrisch.1nsane schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:15:
Uiteraard de standaard praatjes "je weet niet wat je krijgt met Tmobile" Euh, dat weet ik wel mevrouw, m'n 2 buren hebben het ook en zijn er zeer tevreden over en ik krijg lineaire down/up..
Volgens anderen werkt het wel om een nieuwe klant te worden op ander rekeningnummer en naam van partner.
Als dat niet zo is en er komt geen goed aanbod, dan gaan we zeker weten naar T-Mobile Glasvezel en NLZiet. Zal er donderdag nog eens een belletje aan wagen, vorige keer kreeg ik 6 maanden 10 euro omdat mijn contract pas in juni verloopt. Pas later kunnen ze een beter aanbod doen. Wat een lariekoek.
Als dat niet zo is en er komt geen goed aanbod, dan gaan we zeker weten naar T-Mobile Glasvezel en NLZiet. Zal er donderdag nog eens een belletje aan wagen, vorige keer kreeg ik 6 maanden 10 euro omdat mijn contract pas in juni verloopt. Pas later kunnen ze een beter aanbod doen. Wat een lariekoek.
Werkt prima weet ik van mensen om mij heen.CirclDigital schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:02:
Werkt inderdaad niet bij Ziggo.... die zetten alle mutaties gewoon op de account van de bestaande aansluiting op het adres.
[ Voor 5% gewijzigd door hk12nl op 21-03-2023 13:33 ]
©2004
Het werd eerst nog erger. Had weer terug gebeld, kreeg ik iemand aan de lijn die zei dat er überhaupt afgelopen donderdag geen gesprek was gevoerd door mij met Ziggo (terwijl de collega van het bericht hierboven het wel zag zover ik begreep). Ze kon wel het gesprek van vanmorgen zien, maar ze weigerde om dat terug te luisteren. Ze ging in gesprek met haar manager, maar 9*20 zou echt het maximale zijn voor dit specifieke abonnement. Ik moest maar zelf bewijs aanleveren dat de twee eerdere collega's (van donderdag en vanmorgen dus) die 35 euro hadden toegezegd... De manager zelf kreeg ik natuurlijk niet aan de lijn. Ook sprak ze dus haar andere collega's tegen. Terwijl ik al klaar zat om over deze absurde gang van zaken een mooi stukje op het forum te zetten toch nog maar eens gebeld. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kreeg ik de medewerker van donderdag aan de lijn. Situatie snel uitgelegd, en hij heeft het meteen voor me in orde gemaakt. Wat dat betreft lijkt het dus eind goed al goed, maar wat een gedoe zeg.zunrob schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:48:
Voelt niet helemaal als klant is koning, hopelijk gaat Ziggo dit echt eens verbeteren.
Nee hoor... alleen als de oude aansluiting op het moment van mutatie is opgezegd/afgesloten. Bij een actieve aansluiting is het systeem zo ingericht dat elke aanvraag automatisch onder het bestaande klantnummer wordt gehangen. Zelfs als je de aanvraag onder een geheel andere naam doet.
Op 2 verschillende adressen (oud Ziggo/Casema gebied) geprobeerd.
Wellicht dat ze bij telefonische aanvraag flexibeler zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door CirclDigital op 21-03-2023 14:39 ]
En om welk abonnement gaat het dan? Dan hebben anderen er ook wat aan v.w.b. "wat er te behalen valt". Want de 1 krijgt 6x €10, de ander 6x €20 en weer een ander 9x €20. En al die berichten zijn naar mijn idee nogal nietszeggend zonder te vermelden oom welk abo het gaat.zunrob schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:05:
maar 9*20 zou echt het maximale zijn voor dit specifieke abonnement
Daarnaast sowieso een uhm, interessant verhaal. Betekent dat dat ik vandaag met retentie kan bellen, ontevreden ophangen, en morgen terugbellen en dan aangeven "gisteren gebeld, zou 9x €20 korting krijgen maar nooit meer iets van gehoord". Ze zien dan wel dat ik gebeld heb, en terugkijken naar welke afspraken zijn gemaakt doen ze niet?
Mijn ervaring is dat je prima van een nieuwe klantenaanbieding gebruik kan maken ook al is er op het moment van aanvraag al een actief abo.CirclDigital schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:38:
[...]
Nee hoor... alleen als de oude aansluiting op het moment van mutatie is opgezegd/afgesloten. Bij een actieve aansluiting is het systeem zo ingericht dat elke aanvraag automatisch onder het bestaande klantnummer wordt gehangen. Zelfs als je de aanvraag onder een geheel andere naam doet.
Wel voor de zekerheid de ingangsdatum een dag na de opzegdatum zetten.
Betreft hier Internet Start XXL en TV Start Next (zonder bellen).RobertMe schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:13:
[...]
En om welk abonnement gaat het dan? Dan hebben anderen er ook wat aan v.w.b. "wat er te behalen valt". Want de 1 krijgt 6x €10, de ander 6x €20 en weer een ander 9x €20. En al die berichten zijn naar mijn idee nogal nietszeggend zonder te vermelden oom welk abo het gaat.
Daarnaast sowieso een uhm, interessant verhaal. Betekent dat dat ik vandaag met retentie kan bellen, ontevreden ophangen, en morgen terugbellen en dan aangeven "gisteren gebeld, zou 9x €20 korting krijgen maar nooit meer iets van gehoord". Ze zien dan wel dat ik gebeld heb, en terugkijken naar welke afspraken zijn gemaakt doen ze niet?
Hoe jij het schets zou dus niet werken. In mijn geval was bij het 1e telefoontje daadwerkelijk dit aanbod afgesproken (9 maanden 35 euro) maar nooit bevestiging gekregen.
2e persoon bekrachtigde het (9 maanden 35 euro) en zou het in orde maken, maar ik kreeg dus een lager aanbod daadwerkelijk in de mail (9 maanden 20 euro).
3e ging het uitzoeken en hing toen gewoon op.
4e overlegde met de manager en zei dat er geen gesprek was geweest met persoon 1, erkende wel gesprek 2 maar ging dat niet terugluisteren en ik moest dat bewijs zelf maar aanleveren, en zei dat maximale aanbod veel lager was dan dat persoon 1 had geboden (maximaal 9 maanden 20 euro).
5e gesprek leek met dezelfde persoon als gesprek 1 te zijn. Ik vertelde deze persoon over mijn telefoontje donderdag, en diegene maakte het toen meteen conform afspraak die we toen mondeling hadden gemaakt in orde.
[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 21-03-2023 15:49 ]
Hier ook Internet Start & TV Start, met eerste aanbod 6 maanden 10 euro, vorig jaar kreeg ik 9 maanden 20 euro korting. Dat vind ik overigens acceptabel.zunrob schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:45:
[...]
Betreft hier Internet Start XXL en TV Start Next (zonder bellen).
Hoe jij het schets zou dus niet werken. In mijn geval was bij het 1e telefoontje daadwerkelijk dit aanbod afgesproken (9 maanden 35 euro) maar nooit bevestiging gekregen.
2e persoon bekrachtigde het (9 maanden 35 euro) en zou het in orde maken, maar ik kreeg dus een lager aanbod daadwerkelijk in de mail (9 maanden 20 euro).
3e ging het uitzoeken en hing toen gewoon op.
4e overlegde met de manager en zei dat er geen gesprek was geweest met persoon 1, erkende wel gesprek 2 maar ging dat niet terugluisteren en ik moest dat bewijs zelf maar aanleveren, en zei dat maximale aanbod veel lager was dan dat persoon 1 had geboden (maximaal 9 maanden 20 euro).
5e gesprek leek met dezelfde persoon als gesprek 1 te zijn. Ik vertelde deze persoon over mijn telefoontje donderdag, en diegene maakte het toen meteen conform afspraak die we toen mondeling hadden gemaakt in orde.
Dat is dan vreemd en ik herken dit ook niet. Mijn ervaring is dat het prima werk.CirclDigital schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:38:
[...]
Dit dus.Wolly schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:39:
[...]
Mijn ervaring is dat je prima van een nieuwe klantenaanbieding gebruik kan maken ook al is er op het moment van aanvraag al een actief abo.
Wel voor de zekerheid de ingangsdatum een dag na de opzegdatum zetten.
[ Voor 21% gewijzigd door hk12nl op 21-03-2023 18:31 ]
©2004
Hoe werkt dat dan als jij je abonnement opzegt, iemand je huis koopt, en zelf een nieuw abo aanvraagt? Krijgt die dan geen korting? Ook raar als een compleet ander persoon jouw klantnummer zou krijgen en daarmee ook je complete historie bij Ziggo.
Ik heb dit trucje echt jaren gebruikt in zowel ex Casema als ex UPC gebied, en nooit problemen hiermee gehad. Het ene jaar op mijn naam, het andere jaar op naam van m'n vriendin, met andere bankrekeningen. Geen enkel probleem. Zit nu terug te kijken in mijn administratie en we kregen ook altijd een nieuw klantnummer.
Ik heb dit trucje echt jaren gebruikt in zowel ex Casema als ex UPC gebied, en nooit problemen hiermee gehad. Het ene jaar op mijn naam, het andere jaar op naam van m'n vriendin, met andere bankrekeningen. Geen enkel probleem. Zit nu terug te kijken in mijn administratie en we kregen ook altijd een nieuw klantnummer.
Precies dit. Ik heb opgezegd per 1 juni op mijn naam. Het kan zo maar zijn dat er een nieuwe bewoner op 2 juni wil aansluiten. Dat is dan wel toevallig mijn partner met een andere achternaam en rekeningnummer.Plofkotje schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:26:
Hoe werkt dat dan als jij je abonnement opzegt, iemand je huis koopt, en zelf een nieuw abo aanvraagt? Krijgt die dan geen korting? Ook raar als een compleet ander persoon jouw klantnummer zou krijgen en daarmee ook je complete historie bij Ziggo.
Maar dan zit je een avond zonder verbinding en als er iets mis gaat met de afspraak misschien nog langer. Is het je dat risico waard?THE_BASE schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:01:
[...]
Precies dit. Ik heb opgezegd per 1 juni op mijn naam. Het kan zo maar zijn dat er een nieuwe bewoner op 2 juni wil aansluiten. Dat is dan wel toevallig mijn partner met een andere achternaam en rekeningnummer.
Ik geloof niet dat die kans groot is. Qua service vind ik Ziggo erg goed. Ze zijn oplossingsgericht. Bovendien is het een kwestie van af- en aansluiten. Kan weinig mis gaan.Andros schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:15:
[...]
Maar dan zit je een avond zonder verbinding en als er iets mis gaat met de afspraak misschien nog langer. Is het je dat risico waard?
Overigens twijfel ik nog altijd of ik niet een keer zal kiezen voor T-Mobile 1Gbps + NLZiet. Ga morgen eerst eens bellen of ze me kwijt willen of toch een leuk aanbod kunnen doen.
Voor een voordeel van 500 euro (12*50% + 80 euro cashback) is een kans op een avondje hotspotten geen probleemAndros schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:15:
[...]
Maar dan zit je een avond zonder verbinding en als er iets mis gaat met de afspraak misschien nog langer. Is het je dat risico waard?
Ja, dan zeg je dus gewoon op en zit je een periode zonder aansluiting.....
Ik gaf duidelijk aan dat je niet een abonnement op naam van een ander kan afsluiten wanneer er nog een ander abonnement actief is op het adres. En vooraf aanvragen met een latere ingangsdatum gaat in mijn ervaring ook vaak fout.
Zeker weinig ervaring met Ziggo.... als je ze ergens voor nodig hebt is het een drama. Iedereen is vriendelijk maar niemand kan wat.THE_BASE schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:44:
[...]
Ik geloof niet dat die kans groot is. Qua service vind ik Ziggo erg goed. Ze zijn oplossingsgericht. Bovendien is het een kwestie van af- en aansluiten. Kan weinig mis gaan.
Ik heb op dit moment gewoon (helaas weer) zo'n niet lopende bestelling gedaan.
Leuk aanbod via meervoordeel dus maar even voor mijn schoonmoeder een nieuw abonnement in de toekomst op haar naam aangevraagd met 50% korting. En wat doet Ziggo.... die zet het gewoon automatisch om naar een direct ingaand abonnement op het bestaande contract van haar man, en gewoon zonder korting
[ Voor 36% gewijzigd door CirclDigital op 22-03-2023 11:26 ]
Hoe weet je dat het in dit geval aan ziggo ligt en niet aan "meervoordeel.nl" ? Misschien beloven zij meer dan ze kunnen waarmaken. (ik heb geen ervaring met meervoordeel.nl)CirclDigital schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:21:
[...]
Zeker weinig ervaring met Ziggo.... als je ze ergens voor nodig hebt is het een drama. Iedereen is vriendelijk maar niemand kan wat.
Ik heb op dit moment gewoon (helaas weer) zo'n niet lopende bestelling gedaan.
Leuk aanbod via meervoordeel dus maar even voor mijn schoonmoeder een nieuw abonnement in de toekomst op haar naam aangevraagd met 50% korting. En wat doet Ziggo.... die zet het gewoon automatisch om naar een direct ingaand abonnement op het bestaande contract van haar man, en gewoon zonder korting.
Omdat ze dat zelf zeggen :-).W1ck1e schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:47:
[...]
Hoe weet je dat het in dit geval aan ziggo ligt en niet aan "meervoordeel.nl" ? Misschien beloven zij meer dan ze kunnen waarmaken. (ik heb geen ervaring met meervoordeel.nl)
En ze krijgen dus een bestelling binnen die ze daarna gewoon volledig aanpassen...
Identieke bestelling voor mijn ouders (die nu KPN klant zijn) en daar werkt het prima.
[ Voor 9% gewijzigd door CirclDigital op 22-03-2023 11:51 ]
Waarom probeer je dat aan te vragen, terwijl je zelf een paar regels eerder schrijft:CirclDigital schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:21:
Leuk aanbod via meervoordeel dus maar even voor mijn schoonmoeder een nieuw abonnement in de toekomst op haar naam aangevraagd met 50% korting. En wat doet Ziggo.... die zet het gewoon automatisch om naar een direct ingaand abonnement op het bestaande contract van haar man, en gewoon zonder korting.
"Ik gaf duidelijk aan dat je niet een abonnement op naam van een ander kan afsluiten wanneer er nog een ander abonnement actief is op het adres."?
Dan spreek je jezelf toch tegen, of woont je schoonmoeder op een ander adres dan je schoonvader?
Nee, want als je bij wijze van spreke 1 april afgesloten wordt en 2 april weer aangesloten is het een kwestie van je modem wat bij je oude abo hoort afkoppelen en die bij je nieuwe abo hoort aansluiten.CirclDigital schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:20:
[...]
Ja, dan zeg je dus gewoon op en zit je een periode zonder aansluiting.....
Ik gaf duidelijk aan dat je niet een abonnement op naam van een ander kan afsluiten wanneer er nog een ander abonnement actief is op het adres. En vooraf aanvragen met een latere ingangsdatum gaat in mijn ervaring ook vaak fout.
Heb dit echt 4x gedaan zonder enig probleem. Het modem wat je geleverd krijgt voor de “nieuwe” aansluiting is al geactiveerd voordat het abo ingaat en je oude blijft een paar dagen langer actief.
Hmm, al jaren bij Ziggo, werkt goed maar kostbaar. Meestal bel ik zo nu en dan ens, maar deze keer was het aanbod karig: 9 x 10 euro korting.
Dan maar over naar T-mobile voor de helft van het geld.
Dan maar over naar T-mobile voor de helft van het geld.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Al meer dan 15 jaar ervaring met Ziggo en nooit problemen gehad die niet adequaat opgelost werden. De klantenservice is vriendelijk en vooral via social media bereik je snel een oplossing. Dat lijkt een tweede lijn te zijn, dus probeer die eens.CirclDigital schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:21:
[...]
Zeker weinig ervaring met Ziggo.... als je ze ergens voor nodig hebt is het een drama. Iedereen is vriendelijk maar niemand kan wat.
Ik wordt nu al een tijdje gestalked door Ziggo? (nummer uit Haarlem) om naar een zakelijk pakket over te stappen , ik ben zzp-er hebben ze door gekregen (hoe ze dat te weten zijn gekomen is natuurlijk wel even de vraag).
- 1ste belletje vorige week , komt me niet gelegen, wel opgenomen, ze vragen wanneer wel vrijdag middag, ze vragen hoe laat 14:00
- vrijdag ben niet gebeld
- 2de belletje maandag, komt me niet gelegen, wel opgenomen, ze vragen wanneer wel: woensdag, ze vragen hoe laat 11:00
- 3de belletje dinsdag, komt me echt niet gelegen, kan niet opnemen
- woensdag ben niet gebeld
Ik verwacht niet dat ik het ga doen (is in het algemeen niet interessant als je het privé ook gebruikt, je kan dan net zo goed de consumenten versie verrekenen), maar wil wel even hun aanbod weten. Daarnaast zit ik nog op het oude tientje vriendje abonnement, vergelijkbaar met basic, dus doe mij een beter aanbod....
Vandaag gebeld door Ziggo ? (ander nummer, uit Utrecht), om mijn abonnement door te nemen. Wilde mijn manier van tv kijken weten en mij aan de next mini hebben, maar nee die wilde ik niet, mijn Samsung SMT-C7140 voor opname plus firestick voor apps voldoen prima. Wel nog een gratis abonnement op Ziggo Sport, Movies en Series of ESPN aangeboden gekregen. Heb Ziggo sport maar genomen, maar bedenk me nu net dat ik een smartcard van mijn ouders heb die een gratis espn abonnement hebben... Mijn smartcard ligt bij mijn broer.... Vroeg me ook nog naar mijn mobiel abonnement (grappig ze konden dus niet zien dat ik bij vodafone zit), maar mijn vodafone abonnement staat op een ander adres (en daar staan de extra's wel aan)
Vroeg mijn email adres en het vreemde is dat ik wel een mail krijg dat "Levermethode: Levering aan huis", en afleveradres <mijn adres>. Ben benieuwd wat ik nu krijg.....
update: 20 minuten later, een mail "12 maanden gratis Ziggo Sport Totaal (eindigt automatisch)"
het gaat dus wel goed komen.....
Al met al een bijzondere ervaring......
- 1ste belletje vorige week , komt me niet gelegen, wel opgenomen, ze vragen wanneer wel vrijdag middag, ze vragen hoe laat 14:00
- vrijdag ben niet gebeld
- 2de belletje maandag, komt me niet gelegen, wel opgenomen, ze vragen wanneer wel: woensdag, ze vragen hoe laat 11:00
- 3de belletje dinsdag, komt me echt niet gelegen, kan niet opnemen
- woensdag ben niet gebeld
Ik verwacht niet dat ik het ga doen (is in het algemeen niet interessant als je het privé ook gebruikt, je kan dan net zo goed de consumenten versie verrekenen), maar wil wel even hun aanbod weten. Daarnaast zit ik nog op het oude tientje vriendje abonnement, vergelijkbaar met basic, dus doe mij een beter aanbod....
Vandaag gebeld door Ziggo ? (ander nummer, uit Utrecht), om mijn abonnement door te nemen. Wilde mijn manier van tv kijken weten en mij aan de next mini hebben, maar nee die wilde ik niet, mijn Samsung SMT-C7140 voor opname plus firestick voor apps voldoen prima. Wel nog een gratis abonnement op Ziggo Sport, Movies en Series of ESPN aangeboden gekregen. Heb Ziggo sport maar genomen, maar bedenk me nu net dat ik een smartcard van mijn ouders heb die een gratis espn abonnement hebben... Mijn smartcard ligt bij mijn broer.... Vroeg me ook nog naar mijn mobiel abonnement (grappig ze konden dus niet zien dat ik bij vodafone zit), maar mijn vodafone abonnement staat op een ander adres (en daar staan de extra's wel aan)
Vroeg mijn email adres en het vreemde is dat ik wel een mail krijg dat "Levermethode: Levering aan huis", en afleveradres <mijn adres>. Ben benieuwd wat ik nu krijg.....
update: 20 minuten later, een mail "12 maanden gratis Ziggo Sport Totaal (eindigt automatisch)"
het gaat dus wel goed komen.....
Al met al een bijzondere ervaring......
[ Voor 3% gewijzigd door jeanj op 22-03-2023 14:31 ]
Everything is better with Bluetooth
Het zal aan mij liggen, maar ergens best stuitend dat dit soort praktijken hier gedaan worden. Dit zijn enorme kostenposten voor bedrijven, zo houden we in ieder geval met z'n allen de prijsverhogingen in standPlofkotje schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:02:
[...]
Nee, want als je bij wijze van spreke 1 april afgesloten wordt en 2 april weer aangesloten is het een kwestie van je modem wat bij je oude abo hoort afkoppelen en die bij je nieuwe abo hoort aansluiten.
Heb dit echt 4x gedaan zonder enig probleem. Het modem wat je geleverd krijgt voor de “nieuwe” aansluiting is al geactiveerd voordat het abo ingaat en je oude blijft een paar dagen langer actief.
Hier zal een orderpicker weer mee aan de slag mee moeten gaan om producten bij elkaar te zoeken, een kourier moet het bij je bezorgen, oude modem moet geretourneertworden, waarschijnlijk zal het een refurbish traject komen, moet uiteindelijk weer ergens in het warehouse terecht komen en opnieuw ingepakt moeten worden.
Lang verhaal kort, dat we in dit topic aan raden om te bellen voor opzeggen moet iedereen zelf weten hoe comfortabel een ieder zich daarbij voelt, maar dit neigt sterk naar advies voor fraude.
Dat zal best, maar als Ziggo gewoon één lijn trekt dan zijn deze creatieve handelingen niet nodig.SirMemeAlot schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:23:
[...]
Het zal aan mij liggen, maar ergens best stuitend dat dit soort praktijken hier gedaan worden. Dit zijn enorme kostenposten voor bedrijven, zo houden we in ieder geval met z'n allen de prijsverhogingen in stand.
Hier zal een orderpicker weer mee aan de slag mee moeten gaan om producten bij elkaar te zoeken, een kourier moet het bij je bezorgen, oude modem moet geretourneertworden, waarschijnlijk zal het een refurbish traject komen, moet uiteindelijk weer ergens in het warehouse terecht komen en opnieuw ingepakt moeten worden.
Lang verhaal kort, dat we in dit topic aan raden om te bellen voor opzeggen moet iedereen zelf weten hoe comfortabel een ieder zich daarbij voelt, maar dit neigt sterk naar advies voor fraude.
Ik heb twee decennia in de telecombranche gewerkt waarbij in den beginne van de mobiele telefonie nieuwe klanten 12 maanden 50% korting kregen, bestaande klanten 6 maanden 50% korting. Dat gold dan wel voor iedere klant. Later werd dit gelijk getrokken: nieuwe of bestaande klanten dezelfde kortingen. Dat werkt voor iedereen stukken makkelijker. Eerlijker krijg je niet,
Tja, aan de andere kant, het is ook moeite om te doen als klant, en als ze aanbiedingen zouden doen die enigsinds in de buurt komen van wat nieuwe klanten krijgen had ik de extra moeite destijds niet gedaan. Maar ik kreeg altijd een tientje korting voor 6 maanden terwijl ze op de site met megakorting over het hele jaar aan het strooien waren.SirMemeAlot schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:23:
[...]
Het zal aan mij liggen, maar ergens best stuitend dat dit soort praktijken hier gedaan worden. Dit zijn enorme kostenposten voor bedrijven, zo houden we in ieder geval met z'n allen de prijsverhogingen in stand.
Dat hoeven ze natuurlijk niet 1 op 1 te matchen, maar je werkt het in de hand als er een mega gat zit tussen wat je als bestaande klant en nieuwe klant aangeboden krijgt.
Wat je eigenlijk dus zegt is dat het goedkoper is voor Ziggo om bestaande klanten te houden dan om nieuwe klanten te werven? In principe zou daar tegenover dan ook een leuke korting kunnen staan uit kostenbesparing voor Ziggo? Zeg 12 maanden 50% korting bv?SirMemeAlot schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:23:
[...]
De meeste klanten zijn niet zoals wij Tweakers. Bovendien tellen nieuwe klanten voor aandeelhouders.RobertMe schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:13:
[...]
Wat je eigenlijk dus zegt is dat het goedkoper is voor Ziggo om bestaande klanten te houden dan om nieuwe klanten te werven? In principe zou daar tegenover dan ook een leuke korting kunnen staan uit kostenbesparing voor Ziggo? Zeg 12 maanden 50% korting bv?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic