Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:49
Dat is hetzelfde als de politie vragen of je te hard mag rijden.
Had je dus niet moeten vragen.
Enige manier is op te zeggen en op hetzelfde adres onder een andere naam een nieuw abo af te sluiten.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:06
Niet frauduleus, maar ongewenst voor Ziggo……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:32
@bendier: Degene die het abonnement destijds is aangegaan kan verlengen of opzeggen.

Daarnaast is er een formulier om het abonnement in specifieke gevallen aan een ander over te dragen:
Abonnement overnemen
Wil je een contract overnemen of wil iemand jouw contract overnemen? Dat kan in de volgende situaties:

Je gaat scheiden
Je gaat samenwonen
Je huisgenoot wil het abonnement overnemen
Je partner, één van je ouders of je kind is overleden
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/overnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Kortom: je huisgenoot mag je abonnement overnemen met dat formulier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 21:49
Dat kan inderdaad zo maar mocht de motivatie het binnenhalen van nieuwkomers korting zijn dan beter opzeggen en op dit adres met de andere naam nieuw abo afsluiten.
Die krijg je dus niet als je het contract overdraagt.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
Iemand ervaringen met het nieuwe Sagemcom modem? :)
Ik ben benieuwd of het beter werkt dan de Gigagbox connect met Puma 7 chip. Puma 7 chip lijkt een stuk beter te zijn dan de vorige, maar ik blijf last hebben van de bekende lag problemen met zaken als vergaderingen via video bellen.. (UDP verkeer?). Wifi chip is dan weer wel best goed. Goede ontvangst en redelijk stabiel (Hoewel ik veel bekabeld hebt, waar het kan prefereer ik dat).

Ik zit er ook aan te denken een eigen modem te kopen, maar de keuze uit apparaten is klein. Eigenlijk enkel Fritz waar ook weer een intel Puma chip in zit.

Ik heb op dit moment het 1000/50 Mbit pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:10
Chef schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:24:
Vast wel, je zal toch niet de eerste gebruiker zijn. Oh, nee: zoek maar eens in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:33

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Inmiddels dus vanaf maandag ochtend, dus nu 5 volle werkdagen probeer ik mijn modem in bridge te krijgen. Lukt met geen mogelijkheid en ziggo blijft miepen dat er iets met het systeem is, vul maar het formulier in dan komt het goed (dat is maandagochtend al ingevuld, maar geen actie oid).

Verder hoor je van Ziggo helemaal niets. Dus je krijgt ongevraagd een modem wat je binnen 2 weken moet installeren, wat niet kan wat ik wil en ziggo kan ook niet een modem aanpassing doorvoeren.

Super lekker geregeld weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45
superduper schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:50:
Inmiddels dus vanaf maandag ochtend, dus nu 5 volle werkdagen probeer ik mijn modem in bridge te krijgen. Lukt met geen mogelijkheid en ziggo blijft miepen dat er iets met het systeem is, vul maar het formulier in dan komt het goed (dat is maandagochtend al ingevuld, maar geen actie oid).

Verder hoor je van Ziggo helemaal niets. Dus je krijgt ongevraagd een modem wat je binnen 2 weken moet installeren, wat niet kan wat ik wil en ziggo kan ook niet een modem aanpassing doorvoeren.

Super lekker geregeld weer.
Vandaag een monteur over de vloer gehad vanwege een verouderde huisaansluiting en een nieuw Ziggo abonnement. Die zette hem gewoon in bridge voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Stubby schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:53:
[...]

Vandaag een monteur over de vloer gehad vanwege een verouderde huisaansluiting en een nieuw Ziggo abonnement. Die zette hem gewoon in bridge voor mij.
Werkelijk iedereen geeft aan dat dit een simpele vraag is die met een minuut of 10 geregeld moet zijn, maar bij mij dus niet en Ziggo doet bijzonder schimmig en geeft geen informatie. ben er helemaal klaar mee.

update 4-3

Inmiddels lijkt het gelukt en staat het modem in brdige. Geen info waarom het nu een week moest duren.

[ Voor 11% gewijzigd door superduper op 04-03-2023 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-04 20:50
Wie is er op de hoogte van de opzegtermijn en de werkwijze van Ziggo?
In mijn beleving klopt er hier iets niet.

Opgezegd op 24 februari 2023.
Gelijk in de mail de volgende ontvangstbevestiging:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tXvYOFJ.png

Vandaag weer mail met nog een bevestiging van de opzegging, maar die had ik eigenlijk al.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ru710SS.png

De einddatum staat op 03-04-2023.
In mijn beleving moet de einddatum 24-03-2023 zijn, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
@JvdW: Jaarcontract was nog niet afgelopen? En Ziggo heeft daar in de tweede e-mail wel rekening mee gehouden?

[ Voor 42% gewijzigd door U123456 op 03-03-2023 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-04 20:50
U123456 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:10:
@JvdW: Jaarcontract was nog niet afgelopen? En Ziggo heeft daar in de tweede e-mail wel rekening mee gehouden?
Nee al een tijdje geen jaarcontract meer.
En mocht dan wel zo zijn dan blijft de opzegtermijn ongewijzigd natuurlijk, dan moet het resterende verrekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-04 22:41
JvdW schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:18:
[...]

Nee al een tijdje geen jaarcontract meer.
En mocht dan wel zo zijn dan blijft de opzegtermijn ongewijzigd natuurlijk, dan moet het resterende verrekend worden.
Zou inderdaad 24 maart moeten zijn conform de eerste mail.
Is het een groot probleem dat het abonnement een paar dagen langer duurt ?

Neem aan dat een paar dagen niet uit zal maken ook al staat er in de eerste mail 24 maart (1 maand na ontvangst van de mail)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
MdO82 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 22:06:
[...]

Zou inderdaad 24 maart moeten zijn conform de eerste mail.
Is het een groot probleem dat het abonnement een paar dagen langer duurt ?

Neem aan dat een paar dagen niet uit zal maken ook al staat er in de eerste mail 24 maart (1 maand na ontvangst van de mail)
Ja, is een heel groot probleem. Is namelijk contractbreuk/wanprestatie, wat de mogelijkheid tot rechtsgang mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 13:10

JoSchaap

Had a life, got a modem..

JvdW schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:33:

[Afbeelding]

Vandaag weer mail met nog een bevestiging van de opzegging, maar die had ik eigenlijk al.

[Afbeelding]

In mijn beleving moet de einddatum 24-03-2023 zijn, of zie ik iets over het hoofd?
weet je zeker dat niemand in je huishouden een mooie aanbieding heeft gezien, of je zelf misschien een maand later een aanpassing hebt gedaan?

ik kreeg netjes een 1:1 termijn nl en dan kwam de bevestigings mail een paar dagen later pas.
ik zou gewoon even bellen oid :)

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KkUHTYj.png

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:21

PA5AM

Hallo test 1 2

Chef schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:24:

...
Dit modem werkt prima in bridge. Met duizenden TCP verbindingen en UDP streams tegelijk heb ik geen last van de vertragingen waar de puma modems last van hebben.

Enige wat ik er over te zeuren heb is dat de status pagina's op de web interface buggy zijn en bijna nooit werken. Bijvoorbeeld door een off-by-one bug waardoor het laatste upstream en downstream kanaal niet zichtbaar zijn.

Maar dit is niet zo'n probleem als het modem zelf prima werkt :P

Jij krijgt van mij 8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef
PA5AM schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 03:53:
[...]

Dit modem werkt prima in bridge. Met duizenden TCP verbindingen en UDP streams tegelijk heb ik geen last van de vertragingen waar de puma modems last van hebben.

Enige wat ik er over te zeuren heb is dat de status pagina's op de web interface buggy zijn en bijna nooit werken. Bijvoorbeeld door een off-by-one bug waardoor het laatste upstream en downstream kanaal niet zichtbaar zijn.

Thanks! goed om te horen. Ik heb ondertussen Ziggo een nieuw modem oplaten sturen, die zal ik eerdaags ontvangen. Ben benieuwd! 8)

Helaas is er nog steeds geen glas in de wijk waar ik woon, anders was ik zeer waarschijnlijk weg gegaan bij Ziggo. Sinds Liberty Global de boel heeft overgenomen is het er niet beter op geworden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

PA5AM schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 03:53:
[...]

misschien domme vraag maar hoe kom je op die status paginas als als het modem in bridge staat? Zitten die op een aparte poort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Chef schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:31:
... Helaas is er nog steeds geen glas in de wijk waar ik woon, anders was ik zeer waarschijnlijk weg gegaan bij Ziggo. Sinds Liberty Global de boel heeft overgenomen is het er niet beter op geworden :'(
Als het goed is wordt dit jaar bij ons ook glasvezel aangelegd (door Delta). Ik peins er niet over om over te stappen want in tegenstelling tot jou vind ik dat ziggo beter geworden is (sinds dat ik klant ben, maar ook na de overname). Ik betaal nog steeds ongeveer het zelfde (door korting te vragen), voor meer snelheid, meer gebruiksgemak en ondersteuning.

Het modem type dat jij bedoelt gebruik ik in router modus, in combinatie met een eigen router (in dubbel nat). En voldoet voor mij.

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 04-03-2023 10:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:21

PA5AM

Hallo test 1 2

superduper schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:35:
[...]

misschien domme vraag maar hoe kom je op die status paginas als als het modem in bridge staat? Zitten die op een aparte poort?
Het is te bereiken op http://192.168.100.1

Jij krijgt van mij 8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef
W1ck1e schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:40:
[...]
Als het goed is wordt dit jaar bij ons ook glasvezel aangelegd (door Delta). Ik peins er niet over om over te stappen want in tegenstelling tot jou vind ik dat ziggo beter geworden is (sinds dat ik klant ben, maar ook na de overname). Ik betaal nog steeds ongeveer het zelfde (door korting te vragen), voor meer snelheid, meer gebruiksgemak en ondersteuning.

Het modem type dat jij bedoelt gebruik ik in router modus, in combinatie met een eigen router (in dubbel nat). En voldoet voor mij.
Dat kan! Ik heb niet de beste ervaring helaas.
De concurrentie is alleen maar goed, ik heb op dit moment geen goed alternatief.
Mijn beste ervaring was in de Casema tijd, vlak voor de Ziggo fusie.
Als ik berichten lees dat o.a. Liberty Global lobbyt om tech bedrijven mee te laten betalen aan ISP's netwerken krijg ik daar toch een beetje kramp van... lekker van twee walletjes eten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JvdW schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:33:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lijkt op een menselijke fout. Normaal is de opzegtermijn 1 maand en gezien de dag dat je de definitieve bevestiging hebt gekregen exact een maand is voor de opzegdatum is het waarschijnlijk dat de medewerker vergeten is de datum goed te zetten. Gewoon even contact opnemen.
icall5s schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 22:55:
[...]

Ja, is een heel groot probleem. Is namelijk contractbreuk/wanprestatie, wat de mogelijkheid tot rechtsgang mogelijk maakt.
Klein beetje overdreven denk ik in dit geval. Waar mensen werken worden er fouten gemaakt. Als we voor elk wissewasje een rechter gaan inschakelen dan zijn we echt van het pad af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Chef schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:04:
...Als ik berichten lees dat o.a. Liberty Global lobbyt om tech bedrijven mee te laten betalen aan ISP's netwerken krijg ik daar toch een beetje kramp van... lekker van twee walletjes eten :X
Ik niet, als een "youtube" content heeft dat door gebruik door veel gebruikers veel netwerkverkeer genereert vind ik dat "youtube" dat netwerkverkeer mede moet betalen. Ik betaal in principe voor de toegang tot het internet aan ziggo. Ik betaal aan "youtube" voor het bekijken van de content. "youtube" betaalt voor het verzenden van de content aan de verschillende internetbedrijven. Volgens een model wat ik zeker niet ken.
Vervang "youtube" door de naam van het tech bedrijf dat er bedoeld wordt.

NB: ik weet trouwens ook niet hoe internationale fysieke post wordt verrekend tussen landen. Met een nederlandse postzegel wordt er ook post bezorgd in duitsland. ik denk dat internetverkeer nog wat moeilijker in elkaar zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
W1ck1e schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:49:
[...]
Ik niet, als een "youtube" content heeft dat door gebruik door veel gebruikers veel netwerkverkeer genereert vind ik dat "youtube" dat netwerkverkeer mede moet betalen. Ik betaal in principe voor de toegang tot het internet aan ziggo. Ik betaal aan "youtube" voor het bekijken van de content. "youtube" betaalt voor het verzenden van de content aan de verschillende internetbedrijven. Volgens een model wat ik zeker niet ken.
En dadelijk moet de bakker op de hoek ook €1 p/j gaan betalen aan Ziggo, KPN, ...?

YouTube koopt verkeer in bij een peering partij, Ziggo koopt data in bij diezelfde peering partij. Of Ziggo en YouTube betalen samen voor 1 lijn direct naar het datacenter. Waarom zou er dan nog betaald moeten worden voor de data? Want data op zichzelf kost in principe ook niks. De infrastructuur kost geld. En als je rechtstreeks met een Google datacenter koppelt zijn de kosten voor de data dus 0. Koppel je via een internet exchange moet je data inkopen. Maar die koppeling is dan "neutraal" en kijkt naar (gegarandeerde) snelheden of zo die er overheen gaan, niet naar of die data afkomstig is van Google, Facebook, of TransIP met de website van de lokale bakker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Ik niet, als een "youtube" content heeft dat door gebruik door veel gebruikers veel netwerkverkeer genereert vind ik dat "youtube" dat netwerkverkeer mede moet betalen.
Dus Tweakers moet ook aan de providers betalen omdat jij deze regelmatig bezoekt? En bol.com omdat je daar producten koopt? Wat denk jij dat er met de prijs van deze diensten of producten gebeurd als die straks dubbel moeten betalen? Uiteindelijk komt de rekening gewoon weer bij de consument en Ziggo? die maakt zijn verbinding echt niet goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet echt niet wat ik van het voorstel moet denken. Het lijkt echt tegen alles in te gaan wat betreft netneutraliteit. Het punt is dat die rekening uiteindelijk toch wel bij de gebruiker komt. Er is er maar één die verantwoordelijk is voor het dataverkeer en dat is de eindgebruiker. De uitkomst van dit voorstel gaat vooral over wie de consument meer gaat laten betalen. De techgiganten of de providers. Gezien het nog wel even gaat duren voordat hier een beslissing over wordt genomen zal je de komende jaren ongeacht provider, ongeacht de inflatie dus meer gaan betalen aan je internetverbinding. Kunnen we in ieder geval weer allemaal schelden op de frontpage wanneer de prijzen weer hoger worden en net doen alsof we niet weten waarom dat gebeurt.

[ Voor 10% gewijzigd door Jay-B op 04-03-2023 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chef
[...]

NB: ik weet trouwens ook niet hoe internationale fysieke post wordt verrekend tussen landen. Met een nederlandse postzegel wordt er ook post bezorgd in duitsland. ik denk dat internetverkeer nog wat moeilijker in elkaar zit.
Dat is niet hoe het internet werkt.
Even wat versimpeld: Het internet is een netwerk van netwerken. Google heeft een netwerk en een ISP heef een netwerk. Als je die aan elkaar koppelt op een of andere manier, dan heb je toegang tot elkaars netwerk.

Dataverkeer als in volume kost niks, want het is verder niks, en het wordt ook niet opgeslagen. Het is enkel de bandbreedte en de switch poorten wat geld kost. Dat is waar jij en ik voor betalen aan een ISP. Ik heb 1000/50Mbit bij Ziggo. Ziggo moet dus zorgen dat het netwerk daar op afgestemd is, en niet een handje bij partijen als Google gaan ophouden omdat ik vervolgens veel dataverkeer genereer door het gebruik van Google's diensten.

De taak van een ISPs is een goed degelijk en robuust netwerk opzetten met goede peering, routering en goede overeenkomsten sluit met partijen als Google/Netflix/Microsoft, om verkeer zo goed en efficiënt mogelijk af te handelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@RobertMe @jongetje @Chef
Volgens een model wat ik zeker niet ken.
@Jay-B Ik wist niet dat het een voorstel was dat botst met netneutraliteit. Dat moet je inderdaad niet willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
W1ck1e schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:14:
@RobertMe @jongetje @Chef
[...]

@Jay-B Ik wist niet dat het een voorstel was dat botst met netneutraliteit. Dat moet je inderdaad niet willen.
Dat het tegen netneutraliteit is spreekt toch voor zich? Als Ziggo, of welke ISP dan ook, kosten gaat rekenen voor specifieke (grote) content aanbieders dan zijn ze toch per definitie niet meer het verkeer neutraal aan het behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:17:
[...]

Dat het tegen netneutraliteit is spreekt toch voor zich? Als Ziggo, of welke ISP dan ook, kosten gaat rekenen voor specifieke (grote) content aanbieders dan zijn ze toch per definitie niet meer het verkeer neutraal aan het behandelen.
Ik reageerde op de opmerking van @Chef
Als ik berichten lees dat o.a. Liberty Global lobbyt om tech bedrijven mee te laten betalen aan ISP's netwerken krijg ik daar toch een beetje kramp van... lekker van twee walletjes eten
Ik heb (de) berichten waar @Chef op doelt zelf niet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:04
Ik zit nu op een locatie met waar men is overgestapt van KPN DSL (retestabiel 100/30) naar Ziggo (fUPC) met als abonnement 100/20. De downloadsnelheid halen we.. meestal wel.. De uploadsnelheid is dramatisch, die 20 wordt vrijwel nooit aangetikt. Iets uploaden of teams gebruiken is dus vrijwel niet mogelijk. De upload schommelt nu rond de 0.10Mb/s

Ik ben geen kabelexpert, maar ik krijg het idee dat de waardes hieronder niet helemaal lekker zijn. Kan iemand dit bevestigen? Modem is direct op de AOP aangesloten, een oudje, zonder zo'n Braun dingetje, want die zat niet in het pakket meegeleverd.

Anders gaan we even bellen voor een nieuwe AOP.

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 10.3 40 QAM 256 3
2 602000000 10.4 40 QAM 256 1
3 610000000 10.2 40 QAM 256 2
4 626000000 10.1 39 QAM 256 4
5 634000000 10 39 QAM 256 5
6 642000000 9.9 39 QAM 256 6
7 650000000 10.1 40 QAM 256 7
8 658000000 10 40 QAM 256 8
9 666000000 10.2 40 QAM 256 9
10 674000000 10.1 39 QAM 256 10
11 682000000 9.6 39 QAM 256 11
12 690000000 9.7 39 QAM 256 12
13 698000000 10.3 40 QAM 256 13
14 706000000 10.6 40 QAM 256 14
15 714000000 10.7 40 QAM 256 15
16 722000000 10.8 40 QAM 256 16
17 730000000 11.1 40 QAM 256 17
18 738000000 11.3 40 QAM 256 18
19 746000000 11.4 41 QAM 256 19
20 754000000 11.1 40 QAM 256 20
21 826000000 9.8 38 QAM 256 29
22 834000000 9.6 37 QAM 256 30
23 842000000 9.4 35 QAM 256 31
24 850000000 9.8 33 QAM 256 32
Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Goed (Locked) 40 0 0
2 Goed (Locked) 40 0 0
3 Goed (Locked) 40 0 0
4 Goed (Locked) 39 1 0
5 Goed (Locked) 39 1 0
6 Goed (Locked) 39 1 0
7 Goed (Locked) 40 0 0
8 Goed (Locked) 40 2 0
9 Goed (Locked) 40 2 0
10 Goed (Locked) 39 1 0
11 Goed (Locked) 39 2 0
12 Goed (Locked) 39 5 0
13 Goed (Locked) 40 4 0
14 Goed (Locked) 40 7 0
15 Goed (Locked) 40 4348 4400
16 Goed (Locked) 40 5537 5217
17 Goed (Locked) 40 1 0
18 Goed (Locked) 40 1 0
19 Goed (Locked) 41 1 0
20 Goed (Locked) 40 2 0
21 Goed (Locked) 38 0 0
22 Goed (Locked) 37 0 0
23 Goed (Locked) 35 0 0
24 Goed (Locked) 33 20 0

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
0 58800000 40.8 5120 QAM 64 1
1 52000000 39.5 5120 QAM 64 2
2 45200000 39.5 5120 QAM 64 3
3 38400000 39.5 5120 QAM 64 4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CO4CTXhleE_AEBUGUix0cOMv6So=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGjUMPJQV3h4urXI6Y0kwO8G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door krakendmodem op 04-03-2023 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
@krakendmodem: Downstream kanalen 15 en 16 geven veel te veel fouten. Waarschijnlijk door instraling van buiten met dat verouderde AOP. Contact met Ziggo opnemen voor vervanging daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
@krakendmodem: Instraling komt door mobiele telefonie in je buurt: https://community.ziggo.n...4-en-722-MHz/td-p/1098165

[ Voor 9% gewijzigd door U123456 op 04-03-2023 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:04
We gaan bellen.

Modem zit rechtstreeks op de AOP, en de Mediabox Mini weer op het modem. Valt dus weinig uit te sluiten. Ik had al een vermoeden dat de AOP de boosdoener was.

Edit. Afspraak inmiddels ingepland. Ziggo kon aan de historische data van die verbinding al zien dat het “niet goed” was. Dus geen gezeur en er komt een monteur.

[ Voor 32% gewijzigd door krakendmodem op 05-03-2023 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef
Ondertussen het Sagemcom modem ontvangen, en geïnstalleerd. Ik ben aangenaam verrast met de prestaties. Komende weken even in de gaten houden hoe VPN en video bellen gaat. :)

Hopelijk is het nu eindelijk een beetje stabiel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-04 11:49
Bij mij zijn er ook een aantal frequenties met hoge aantallen uncorrectables, en dan inderdaad frequenties die exact overeenkomen met die van 4G/5G uplink kanalen.

Ik zie dit gedrag bij meerdere mensen hier in de buurt, zelfs op adressen waar een gloednieuw AOP door Ziggo is geplaatst (zoals bij mij). AOP is netjes conform het boekje aangesloten, dus geen zichtbare koperkern, en de koperen mantel is netjes afgewerkt, maakt ook geen contact met de kern.

Verder ervaar ik geen problemen met de haalbare snelheid en stabiliteit.

Aangezien ik dit dus waarneem op meerdere adressen, zou er een mogelijkheid bestaan dat de instraling op het Ziggo netwerk zelf ontstaat en zich daardoor verspreid naar alle aansluitingen? Bijvoorbeeld door een klant met een gare aansluiting.

[ Voor 14% gewijzigd door Jeffrey87 op 05-03-2023 11:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De buitenkabels van Ziggo zijn over het algemeen goed afgeschermd juist om dit soort ellende te voorkomen. De kans is groter dat er een buur tussenzit met een lekke installatie. Die kan dan voor anderen buren een probleem veroorzaken binnen hetzelfde segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef
Jeffrey87 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:49:
Bij mij zijn er ook een aantal frequenties met hoge aantallen uncorrectables, en dan inderdaad frequenties die exact overeenkomen met die van 4G/5G uplink kanalen.

Ik zie dit gedrag bij meerdere mensen hier in de buurt, zelfs op adressen waar een gloednieuw AOP door Ziggo is geplaatst (zoals bij mij). AOP is netjes conform het boekje aangesloten, dus geen zichtbare koperkern, en de koperen mantel is netjes afgewerkt, maakt ook geen contact met de kern.

Verder ervaar ik geen problemen met de haalbare snelheid en stabiliteit.

Aangezien ik dit dus waarneem op meerdere adressen, zou er een mogelijkheid bestaan dat de instraling op het Ziggo netwerk zelf ontstaat en zich daardoor verspreid naar alle aansluitingen? Bijvoorbeeld door een klant met een gare aansluiting.
Dat zou kunnen inderdaad. Ik weet niet hoe op dit moment het netwerk is ingeregeld, maar in het verleden kon je bijv ook activiteit van je buren meten met een spectrum analyzer. Ik zou dat voor de grap weer eens moeten testen :9
Kan ook gewoon rotte bekabeling zijn. Bij mij hebben ze 3 jaar geleden de boel buiten moeten vervangen door dat de boel verrot was. Ik geloof dat ze tegenwoordig (delen?) ook in pijpen leggen en niet meer gewoon los in de grond, zodat het minder snel degradeert of kapot gaat.
Kan wel ff duren voordat er een plekje beschikbaar is bij de aannemer om het te komen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-04 15:33
Jay-B schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:56:
De buitenkabels van Ziggo zijn over het algemeen goed afgeschermd juist om dit soort ellende te voorkomen. De kans is groter dat er een buur tussenzit met een lekke installatie. Die kan dan voor anderen buren een probleem veroorzaken binnen hetzelfde segment.
Hoezo denk je dat? Het leeuwendeel ligt al 20+ jaar in de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkz0rs schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:13:
[...]

Ik denk dat een deel van het antwoord in het laatste zit? Ze zitten in de grond wat dus ook al beschermd tegen instraling van telefonie en zo? Daarnaast kan ik mij ook indenken dat in de grond betere kabel ligt dan dat je binnenshuis hebt. Kabel binnenshuis kun je relatief makkelijk vervangen, kabel in de grond is een stuk duurder om te vervangen dus kans is aanwezig dat daarbij wel geïnvesteerd is in (veel) duurdere kabel en het de investering nog steeds waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
RobertMe schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:22:
[...]

Ik denk dat een deel van het antwoord in het laatste zit? Ze zitten in de grond wat dus ook al beschermd tegen instraling van telefonie en zo? Daarnaast kan ik mij ook indenken dat in de grond betere kabel ligt dan dat je binnenshuis hebt. Kabel binnenshuis kun je relatief makkelijk vervangen, kabel in de grond is een stuk duurder om te vervangen dus kans is aanwezig dat daarbij wel geïnvesteerd is in (veel) duurdere kabel en het de investering nog steeds waard is.
Nou dat is alles, behalve waar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Darkz0rs schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:13:
[...]

Dat maakt niet uit. Een coax grondkabel gaat makkelijk 20 jaar mee. Waarschijnlijk wel meer afhankelijk van de omstandigheden van de grond waarin de kabel ligt. De kans dat je het volgende tegenkomt bij de buren is statistisch gezien gewoon veel hoger:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ush5dr5RIk4NASP9hsSQ_iSqYw0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PowSjQ287WIbQyBNEDBSD1M.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wFUOFXVOkHbiTbEylt8_AV_yew4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3MskOLYKEMu1OWZxWy1ralv.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Jay-B schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:08:
[...]

Dat maakt niet uit. Een coax grondkabel gaat makkelijk 20 jaar mee. Waarschijnlijk wel meer afhankelijk van de omstandigheden van de grond waarin de kabel ligt. De kans dat je het volgende tegenkomt bij de buren is statistisch gezien gewoon veel hoger:

[Afbeelding][Afbeelding]
Ja, en? Als de grondkabel 20+ jaar is. Dan denk je dat de afscherming hetzelfde is als nu? Toen 4g niet bestond, dat wifi niet bestond. En omdat 4g aarde ziet stopt het daar in ene? De ketting is zo sterk als de zwakste schakel. En Ondergronds is zeker onderdeel van deze schakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solaris
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-04-2023
Zojuist ingegaan op een Ziggo actie. Vraag me alleen af of de nieuwe modem/router die erbij zit van noemenswaardige kwaliteit is. Dan met name console gaming. Is deze router op gamers gericht of moet je zitten kloten met de NAT restricties? Hoe zit het met de WiFi stabiliteit en snelheid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Darkz0rs schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:15:
[...]

Ja, en? Als de grondkabel 20+ jaar is. Dan denk je dat de afscherming hetzelfde is als nu? Toen 4g niet bestond, dat wifi niet bestond. En omdat 4g aarde ziet stopt het daar in ene? De ketting is zo sterk als de zwakste schakel. En Ondergronds is zeker onderdeel van deze schakel.
Met die claim zeg je impliciet dat iedereen last heeft van instraling van 4G/5G want alle kabels die 20 jaar in de grond liggen hebben daar last van. Dan heeft niemand een stabiele verbinding. Dat is natuurlijk onzin. Instraling vindt plaats bij eindversterkerkasten (die zijn inmiddels allemaal geüpgrade ivm Docsis 3.1) maar voornamelijk toch echt bij de mensen thuis. In 9 van de 10 gevallen betreft het een verouderde AOP of een brakke binnenhuisinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@Jay-B laat maar dat is het laatste wat ik impliceer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:41
Darkz0rs schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:15:
[...]

Grondkabel van nu heeft nog exact dezelfde afscherming als grondkabel van het jaar 2000, enkel folie met braiding eromheen. Het enige verschil is dat nu vaak voor een iets dikkere kabel/kern wordt gekozen zodat er minder demping is op de hogere frequenties zoals downstream OFDM op dit moment. Stel de grondkabel zou nu niet meer voldoen zouden velen zoals gezegd last hebben van instraling op 810 en 842Mhz. Er waren in het verleden inderdaad flats welke last hadden van ingress maar zover ik weet is dit allemaal gesaneerd.

@Jeffrey87 Ik zou een lijnmeting in laten plannen: dan komt het lek snel genoeg boven water.

[ Voor 5% gewijzigd door Jim423 op 06-03-2023 23:29 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:27
Ik zie net in de log van de 1318 staan dat er een Telnet user ingelogd is en vanaf welk adres. Wat is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Solaris schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:47:
Zojuist ingegaan op een Ziggo actie. Vraag me alleen af of de nieuwe modem/router die erbij zit van noemenswaardige kwaliteit is. Dan met name console gaming. Is deze router op gamers gericht of moet je zitten kloten met de NAT restricties? Hoe zit het met de WiFi stabiliteit en snelheid?
Een beetje Tweaker heeft toch gewoon z'n eigen router en zet zijn ISP modem in bridge mode? Onder de
~€ 100 heb je tegenwoordig al een fatsoenlijke WiFi 6 router met goede range/ stabiliteit.
Zelf heb ik de ASUS RT-AX55 tijdens een actie voor € 66 gekocht. Elk jaar stap ik over van ISP voor de beste prijs en zet ik de modem van de ISP in bridge mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Cheezborger schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:47:
[...]

Een beetje Tweaker heeft toch gewoon z'n eigen router en zet zijn ISP modem in bridge mode? Onder de
~€ 100 heb je tegenwoordig al een fatsoenlijke WiFi 6 router met goede range/ stabiliteit.
Zelf heb ik de ASUS RT-AX55 tijdens een actie voor € 66 gekocht. Elk jaar stap ik over van ISP voor de beste prijs en zet ik de modem van de ISP in bridge mode.
Oh ja?
Ik zou het anders stellen:
Een beetje Tweaker haalt Router en Access Point uit elkaar en laat het 1 niet van het andere afhangen. Niet elke tweaker wil nog weer een extra apparaat in huis en niet elke tweaker heeft een intern netwerk wat meer vereist dan gewoon online zijn.

De Ziggo modems zijn prima routers, mits je weinig tot niets specifieks in wilt stellen, maar een beetje portforwarding lukt nog wel
De meeste Ziggo modems staan op een slechte plek om het huis van WiFi te voorzien.
De stabiliteit van de WiFi laat ook vaak te wensen over.

Dus voor de meeste is het vooral zaak om Wi-Fi op te lossen en of je een andere router wilt, dat kan zeker van toepassing zijn, maar lang niet voor iedereen en is echt situatiegebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:22
Solaris schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:47:
Het nieuwe modem werkt prima, ik heb geen probleem op mijn Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Hann1BaL schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:58:
[...]

Oh ja?
Ik zou het anders stellen:
Een beetje Tweaker haalt Router en Access Point uit elkaar en laat het 1 niet van het andere afhangen. Niet elke tweaker wil nog weer een extra apparaat in huis en niet elke tweaker heeft een intern netwerk wat meer vereist dan gewoon online zijn.

De Ziggo modems zijn prima routers, mits je weinig tot niets specifieks in wilt stellen, maar een beetje portforwarding lukt nog wel
De meeste Ziggo modems staan op een slechte plek om het huis van WiFi te voorzien.
De stabiliteit van de WiFi laat ook vaak te wensen over.

Dus voor de meeste is het vooral zaak om Wi-Fi op te lossen en of je een andere router wilt, dat kan zeker van toepassing zijn, maar lang niet voor iedereen en is echt situatiegebonden.
Tja, tot een jaar geleden kon je bij die nieuwe KPN modem niet eens een apart 2.4 GHz en apart 5 GHz netwerk creëren (misschien een slecht voorbeeld omdat dit een Ziggo-topic is, maar even ter illustratie).

WiFi is inderdaad situatiegebonden en afhankelijk van vele factoren. Ik heb met een eigen router eigenlijk altijd snellere snelheden gekregen en vooral: stabieler.
Ik heb nooit beweerd dat Ziggo modems slecht zijn. Moeders en oma gaan daar prima op. Maar die streamen dan ook geen 4K media via een eigen mediaserver. Dus ik ben het wel met je eens dat het situatiegebonden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 11:43

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Cheezborger schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:07:
[...]

Tja, tot een jaar geleden kon je bij die nieuwe KPN modem niet eens een apart 2.4 GHz en apart 5 GHz netwerk creëren (misschien een slecht voorbeeld omdat dit een Ziggo-topic is, maar even ter illustratie).

WiFi is inderdaad situatiegebonden en afhankelijk van vele factoren. Ik heb met een eigen router eigenlijk altijd snellere snelheden gekregen en vooral: stabieler.
Ik heb nooit beweerd dat Ziggo modems slecht zijn. Moeders en oma gaan daar prima op. Maar die streamen dan ook geen 4K media via een eigen mediaserver. Dus ik ben het wel met je eens dat het situatiegebonden is.
het gaat er mij even om dat Router en AccessPoint teveel door elkaar gebruikt worden. Veel routers hebben ook een ingebouwd Access point, maar in de realiteit zie je dat mensen met de modem/router/accesspoints van de ISPs 2 hoofdproblemen ervaren:
WiFi snelheid en stabiliteit - niets met router te maken, maar met de access point functionaliteit
Router uitdagingen - uitgebreide instellingen en features

Ik reageerde vooral even om te zorgen dat we die los van elkaar zien.
Zet een degelijk access point neer achter een Ziggo modem en je streaming over Wi-Fi is dik in orde, om maar even wat te zeggen, maar als je een VPN server draait en vaste IPs intern wilt hebben, is je situatie weer anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
En weer een verhoging :') "inflatiecorrectie"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:47
shoombak schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:14:
Dit keer wel een niet misselijke correctie. Eurootje erbij okay.. maar het gaat om forse verhoging.

Ik zit zelf bij KPN en zat te azen op de 12mnd deal bij Ziggo icm Vodafone Red Together voor het gezin maar dat zet ik wel even in de ijskast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miki schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:58:
[...]

Dit keer wel een niet misselijke correctie. Eurootje erbij okay.. maar het gaat om forse verhoging.

Ik zit zelf bij KPN en zat te azen op de 12mnd deal bij Ziggo icm Vodafone Red Together voor het gezin maar dat zet ik wel even in de ijskast.
Ik heb nooit dat red together begrepen, betaal je 25euro (met korting) voor je hoofd abonnement en moet je nog een 17,50 per sim betalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:47
jongetje schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:13:
[...]

Ik heb nooit dat red together begrepen, betaal je 25euro (met korting) voor je hoofd abonnement en moet je nog een 17,50 per sim betalen....
Red Together is alleen interessant voor gezinnen waarin je meerdere abonnementen afneemt. Met name de gezamenlijke data bundel en kunnen sturen op kosten is prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 19:26
shoombak schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:14:
"Hoe vond u dit bericht?"

Antwoord: 1 ster
"Belachelijk, internet is tegenwoordig een 1e levensbehoefte en waarom moet de consument meer betalen, zeker met het feit dat uw topman 3 miljoen euro heeft opgestreken in 19 dagen tijd".

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:46
Zucht.
Met ingang van 1 juli 2023 passen we volgens onze voorwaarden een inflatiecorrectie toe, gebaseerd op het gemiddelde CBS inflatiecijfer van vorig jaar. Daar zijn we graag helder in, zodat je weet waar je aan toe bent. Het maandbedrag wordt dan 2,50 meer. Op de factuur van juli zie je het terug.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-04 20:25
4 euro inflatiecorrectie :')
Het wordt tijd dat hier glasvezel komt te liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Laatst online: 15:38
Snowwie schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:00:
[...]

"Hoe vond u dit bericht?"
Antwoord: 5 ster
"Bedankt. Met dit bericht heeft u mijn ouders eindelijk zover gekregen om toch maar eens te kijken of via de reeds aanwezige glasvezel (van T-Mobile) niet een beter aanbod beschikbaar was! Zoals ik in het verleden al meermaals heb aangegeven bleek dat natuurlijk zo te zijn en het wordt dat nu eindelijk eens serieus overwogen."

Ik moet helaas zelf nog wachten tot dat oranje sprietje met mijn huisnummer door de tuin naar mijn huis toe is verlengt. Daarna ben ik ook weg bij Ziggo.

Ik moest overigens wel een beetje lachen toen mijn buurman aangaf dat hij aan Ziggo heeft gevraagd of hij toestemming kan/moet geven aan Netwerk KPN voor het kosteloos aanleggen van glasvezel en dat Ziggo hem sterk aanraadde om geen toestemming te geven hiervoor. 8)7 Ik heb hem maar uitgelegd dat Ziggo er veel belang bij heeft als hij inderdaad geen aansluiting zou laten aanleggen waarop concurrenten (waarschijnlijk meer voor minder) zouden kunnen leveren, zodat hij daardoor alleen internet via Ziggo zou kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 13:15:
Gezien het nog wel even gaat duren voordat hier een beslissing over wordt genomen zal je de komende jaren ongeacht provider, ongeacht de inflatie dus meer gaan betalen aan je internetverbinding. Kunnen we in ieder geval weer allemaal schelden op de frontpage wanneer de prijzen weer hoger worden en net doen alsof we niet weten waarom dat gebeurt.
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-04 23:18
Vorig jaar heb ik veel moeite moeten doen om mijn abonnement te downgraden naar €35.
Vanmorgen bericht dat er weer €3,50 bij moet. Dat is wel 10%!

Toevallig kwam hier vanmiddag een medewerker van het glasvezelbedrijf aan de deur om de glasvezelaanleg voor te bereiden. Die is uiteraard met open armen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:20
Bitzer schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:30:
Vorig jaar heb ik veel moeite moeten doen om mijn abonnement te downgraden naar €35.
Vanmorgen bericht dat er weer €3,50 bij moet. Dat is wel 10%!

Toevallig kwam hier vanmiddag een medewerker van het glasvezelbedrijf aan de deur om de glasvezelaanleg voor te bereiden. Die is uiteraard met open armen ontvangen.
Ik betwijfel echter of je die glasvezelaansluiting dan wel gaat krijgen voor 35 euro per maand. M.u.v. de welkomsaanbiedingen kan ik die niet zo snel vinden voor dat geld ook.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-04 23:18
Ik zie nu ook het fp bericht van gisteren. Blijkbaar kom ik er nog genadig af. Maar het word dus €38,50 en dan word volgend jaar ongetwijfeld de €40 overschreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:27
Ik heb nog geen bericht van Ziggo over een prijsverhoging! Geen nieuws is goed nieuws? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
zunrob schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:28:
Ik heb nog geen bericht van Ziggo over een prijsverhoging! Geen nieuws is goed nieuws? ;)
Als het goed is krijg je hierover nog deze maand een mail.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 09-03-2023 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
lekker naar kpn gaan, ziggo heeft van die stroom wifi versterkers maar werkte belabberd. ben blij dat ik geen ziggo/vodafone meer heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:03
nemesis2212 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:42:
lekker naar kpn gaan, ziggo heeft van die stroom wifi versterkers maar werkte belabberd. ben blij dat ik geen ziggo/vodafone meer heb.
Als je gewoon zelf een goede router aanschaft dan ben je niet afhankelijk van dergelijke rommel.
Ik gok dat KPN je ook geen top of the line spul geeft.

Dus gewoon alles lekker met je eigen router regelen, onafhankelijk van welke provider je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft Ziggo niet gewoon een overzicht van de nieuwe "losse" prijzen? Op de FP staan nu wel de internet only pakketten, en de samenstellingen van "dezelfde tier", maar, bv, Internet Complete + TV Start staat er niet bij (maar wel Internet & TV Start en Internet & TV Complete). En de nieuwe prijs van KabelTV bij een Internet "Only" pakket ben ik ook wel benieuwd naar. (Prijzen voor "TV *" zijn nog wel enigszins af te leiden door de nieuwe Internet Only prijs te vergelijken met Internet & TV, maar KabelTV komt op die manier dan niet terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-04 22:41
Zodra ze IPTV gaan aanbieden met een apart kastje dan ben ik weg bij Ziggo.
De huidige verhoging is toch wel schofterig en ondertussen maar lekker zaken blijven sponseren.

Blijf nu voornamelijk omdat je zonder kastje tv kunt kijken.
We hebben tv start + NLZiet.
Maar zoals gezegd als ze iptv gaan forceren dan hoef ik niet perse te blijven.

Hopelijk krijgen we ooit meer concurrentie van glasboeren zodat het aanbod nog beter gaat worden

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-04 12:03
ik neem aan dat als een aansluiting op 16 maart is en de verhoging op 1 juli dat ziggo ergens in de voorwaarden heeft staan dat dit geen reden is tot openbreken van het jaarcontract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 22:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Was natuurlijk te verwachten, ACM kan dom weg niet verplichten dat Ziggo hardware van anderen moet toestaan in straatkasten. Los van het feit dat een je niet zomaar verschillende DOCIS netwerken naast elkaar kan laten draaien (frequentie technisch erg lastig, zonder een van de partijen een beperking op te leggen). Daarbij zit je ook nog eens met eigendomsrecht en zaken als garantie, bedrijfszekerheid enz enz.

Het openstellen van de COAX kabel is achterhaald met alle glasvezel alternatieven die bijna overal worden uitgerold. YouCa had zich beter als glasvezel partij op een van de glasnetwerken kunnen aanmelden.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
kneusteun schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:45:
[...]

Als je gewoon zelf een goede router aanschaft dan ben je niet afhankelijk van dergelijke rommel.
Ik gok dat KPN je ook geen top of the line spul geeft.

Dus gewoon alles lekker met je eigen router regelen, onafhankelijk van welke provider je hebt.
ik had ook eigen router en eigen wifi versterkers, ging daarna wel beter maar zelf bekabeld was jet matig en viel het internet vaak weg zelfs tijdens werktijden wanneer je het niet kan gebruiken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-04 22:09
joey82 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:19:
ik neem aan dat als een aansluiting op 16 maart is en de verhoging op 1 juli dat ziggo ergens in de voorwaarden heeft staan dat dit geen reden is tot openbreken van het jaarcontract?
Sterker nog, ze hebben in de voorwaarden opgenomen dat een verhoging onder het mom van inflatiecorrectie niet het recht geeft tot opzegging.

Dit artikel is interessant: https://blog.iusmentis.co...g-te-voorkomen-wacht-wat/

14590 Wp PV | 6 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peutpeut schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:40:
[...]

Sterker nog, ze hebben in de voorwaarden opgenomen dat een verhoging onder het mom van inflatiecorrectie niet het recht geeft tot opzegging.

Dit artikel is interessant: https://blog.iusmentis.co...g-te-voorkomen-wacht-wat/
Als je het er niet mee eens bent kan je je order toch annuleren? Het is nog geen 16 maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Peutpeut schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:40:
[...]

Dat is een lulverhaal want de duurdere pakketten gaan veel minder omhoog dan de goedkope.
Bij mij komt er 4,50 Euro bovenop de 49 Euro en ik vind dat volslagen belachelijk, dat wordt in Juni snel wegwezen bij die ballentent, dan helpt 9 maanden 20 Euro korting ook niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door PP_Sound op 09-03-2023 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:38
Waarom hebben jullie zoveel stijging?
Ik moet 2,50 meer gaan betalen.
Heb sinds mid februari Ziggo compleet (50% korting).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kx22 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:29:
Je zegt het zekf al? "Ik heb 50% korting" ;) Oftewel: je gaat €5 meer betalen, maar door die 50% korting is het maar €2,50. Loopt je korting af betaal je dus gewoon €5 meer ten opzichte van de originele prijs bij afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:38
RobertMe schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:36:
[...]

Je zegt het zekf al? "Ik heb 50% korting" ;) Oftewel: je gaat €5 meer betalen, maar door die 50% korting is het maar €2,50. Loopt je korting af betaal je dus gewoon €5 meer ten opzichte van de originele prijs bij afsluiten.
In de mail staat:
Hou ik mijn tijdelijke actiekorting?
Als je een actiekorting met ons hebt afgesproken voor een bepaalde periode, dan houd je die gewoon totdat die actieperiode is afgelopen.
Heb je per 1 juli nog recht op een kortingsbedrag of –percentage, dan wordt die de resterende periode berekend over het nieuwe tarief.

Toch raar dat ze dit erbij zetten. Ik lees het als: er komt 2,50 bovenop je abonnement. Maar omdat je 50% korting hebt, gaat over dat totaalbedrag de korting.

Naja, ik was toch van plan om na 1 jaar afscheid te nemen van Ziggo. TV en etc is prima, maar kabel internet heeft geen voordelen tov glasvezel. Per mei/juni komt hier glasvezel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-04 22:09
Ik bedenk me nu dat wij ook nog in onze eerste paar weken van ons nieuwe abonnement zitten. Helaas ook hier nog geen glasvezel.

Nog eens heroverwegen, al scheelt het maar een paar euro. Dan wordt het meer een principe kwestie ;)

14590 Wp PV | 6 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
kx22 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:29:
Dat mag de afdeling retentie in Juni aan me gaan uitleggen wanneer ik ze ga bellen om op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:49

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb internet max + tv start (zonder bellen) van 73,- en krijg een nu ook een inflatiecorrectie van van 3,50

Ik ben wel benieuwd of ik nu voor die 3,50 ook naar giga gezet wordt aangezien in het FP bericht staat dat max en giga dezelfde prijs gaan krijgen.

Sys Specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Eerlijk best geschrokken van de stijgingen. Ik vind deze niet niks. Hierdoor serieus naar alternatieven gekeken.
Op dit moment heb ik Internet +TV complete voor 70,50 euro p/m. Dit gaat 77 euro worden. Als ik dit vergelijk met tweak dan heb ik daar voor nog 51 euro p/m een gigantische hoge down en upload en digitale tv incl. alle ESPN kanalen. In mijn vergelijk neem ik de dit laatste nog niet eens mee, maar 77 vs 51 vind ik al best een verschil. En helemaal als ik ESPN er wil nemen (dat wil ik juist wel eerdaags afsluiten) dan wordt het 92 vs 51 euro. Gewoon 41 euro verschil per maand! Ga je bijna richting 500 euro op jaarbasis.
En stel ik ga voor internet only wordt het 35 euro vs 62 euro. Dan neem ik ter vergelijk wel even giga van Ziggo. 27 euro vind ik ook best aanzienlijk.
Eerdaags loopt mijn jaarcontract af en ga ik maar weer eens bellen. Ze moeten me een echte goede aanbieding komen om mij te behouden als klant.
O ja, vast bellen heb ik niet eens meegenomen in mijn vergelijk. Daar had ik juist bij Ziggo afscheid van genomen. Bij tweak zit dit in de prijs inbegrepen. En daarnaast ook nog gratis nieuwsgroepen. Kan af en toe ook wel handig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 21:52
Heb ik weer. Mijn modem is gefrituurd. Rood lampje en twee van de vier utp poorten zijn defect.
Gelukkig ook geconstateerd door de Ziggo monteur woensdag.
Dus een nieuw docsis modem.

Echter wat blijkt, de activatie server is al twee dagen down. Waardoor het modem niet kan activeren.
Volgens een lieftallige medewerkster gaf ze aan dat alle activaties nu handmatig moeten worden doorgevoerd.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Danfoss schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:29:
Ik heb internet max + tv start (zonder bellen) van 73,- en krijg een nu ook een inflatiecorrectie van van 3,50

Ik ben wel benieuwd of ik nu voor die 3,50 ook naar giga gezet wordt aangezien in het FP bericht staat dat max en giga dezelfde prijs gaan krijgen.
Blijkbaar heeft die gigabit verbinding veel minder last van de inflatie, wat een lulkoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PP_Sound schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:08:
[...]

Blijkbaar heeft die gigabit snelheid veel minder last van de inflatie, wat een lulkoek.
Je zou bijna denken dat klanten met Giga gemiddeld genomen niet substantieel meer data verbruiken dan bv Start klanten. En Ziggo zal naar buiten toe waarschijnlijk (ook) data inkopen (in combinatie met een link snelheid). Dus dan zijn klanten met Giga niet substantieel duurder, terwijl je er wel een "premium" prijs voor kunt vragen.

* RobertMe kan in ieder geval niet bedenken waarom een sneller abo technisch duurder zou moeten zijn. Ja, als iemand met dat snellere abo er 24/7 gebruik van maakt. Maar voor een beetje Netflixen en cloud verhaal maakt de internet nelheid niet veel uit. En als je veel gebruikt maakt van cloud opslag maakt Giga het up/en downloaden wel sneller, maar als je dezelfde data up/download maakt dat ook niet echt uit behalve dan dat je langere tijd gebruikt maakt van de (maximale) snelheid. Maar de hoeveelheid bytes die je op een maand verbruikt is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:19
@ meesje ik zie bij Tweakers het goedkoopste pakket met tv voor 59,95, hoe kom je op 51?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12
Vorig jaar heb ik gebeld met opzeggingen toen ik een nieuw abonnement had afgesloten waarna er nog voor de levering een prijsverhoging kwam. Ze hebben de prijsverhoging voor mij voor een jaar kwijtgescholden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Ik heb internet 100mbit en alleen kabel TV + Ziggo Go voor 49 Euro en daar gaan ze 4,50 Euro bovenop zetten.
Het lijkt erop dat ze druk bezig zijn om het verschil tussen de goedkoopste en duurste opties steeds kleiner maken.

Ik ga desnoods gewoon weer terug naar DSL wanneer de KPN glasvezel aanbieding ook niet deugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PP_Sound schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 00:13:
Ik heb internet 100mbit en alleen kabel TV + Ziggo Go voor 49 Euro en daar gaan ze 4,50 Euro bovenop zetten.
Het lijkt erop dat ze druk bezig zijn om het verschil tussen de goedkoopste en duurste opties steeds kleiner maken.

Ik ga desnoods gewoon weer terug naar DSL wanneer de KPN glasvezel aanbieding ook niet deugt.
3 jaar na aangelegd glas gaat DSL voor altijd uit. Zorg dat je op tijd besteld voor DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:16:
[...]

Je zou bijna denken dat klanten met Giga gemiddeld genomen niet substantieel meer data verbruiken dan bv Start klanten. En Ziggo zal naar buiten toe waarschijnlijk (ook) data inkopen (in combinatie met een link snelheid). Dus dan zijn klanten met Giga niet substantieel duurder, terwijl je er wel een "premium" prijs voor kunt vragen.
De meeste mensen vinden het gewoon lekker klinken om gigabit te hebben. En met wat thuis werken en videostreamen maakt het natuurlijk niet uit of je een 100Mbit of Gigabit lijn hebt. Daarbij koopt Ziggo geen data in, die heeft een aansluiting met peering partijen (zoals Netflix, Google, Microsoft, Meta etc.) en data exchanges.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Zat zullen Giga nemen enkel voor de hogere uploadsnelheid. Die downloadsnelheid zal me verder jeuken. Bij KPN was 200/200 ook ruim voldoende…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:27
Jeetje schrik weer van de verhoging. Ik heb Complete, het middelste pakket is elke keer de klos met de grootste verhoging vorig jaar ook al en ze weten het bij Ziggo dat de meeste mensen dat pakket hebben, wat een smerige manier van marketing. Ga maar is kijken of ik kan downgraden... Glasvezel ligt hier nog niet dat wordt 2024 denk ik op zijn vroegst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Zojuist e-mail dat ik 4,85 meer ga betalen per 1-7. Op dit moment betaal ik 48,50, dus 10% verhoging. Heb Internet basic 50, bellen en TV Start met Humax 5300 box. Nieuwe prijs is dan 53,35 EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:29
Hier ook een verhoging van 8,5% En een paar weken terug nog wel een mailtje gehad dat de snelheid zou worden verhoogd! Ik houd liever de zelfde prijs en snelheid.
Daarnaast nu al voor de derde keer storing binnen 24 uur :( (in de wijk, niet alleen bij mij)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
U123456 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:19:
Zojuist e-mail dat ik 4,85 meer ga betalen per 1-7. Op dit moment betaal ik 48,50, dus 10% verhoging. Heb Internet basic 50, bellen en TV Start met Humax 5300 box. Nieuwe prijs is dan 53,35 EUR
Stap 1, zeg bellen op. Dat scheelt ik meen €3,50 p/m. Daarnaast is bellen sowieso duur (€0,35 starttarief + €0,35 per minuut?). Bij een VOIP aanbieder als CheapConnect betaal je €9 per jaar en ik meen €0,025 voor bellen naar vast en iets van €0,04 naar mobiel, en ook nog eens geen starttarief. Je hebt dan alleen uiteraard ook een VOIP telefoon nodig. In mijn geval ging dat om een bestaand Gigaset setje, waarbij ik een Gigaset Go-Box 100 gekocht heb (€40 meen ik). Toestellen kon ik gewoon daar naar over zetten. Zelf heb ik die overstap vorig jaar gemaakt toen de kosten nog op €2,50 per maand, €0,25 per minuut en starttarief stonden. Met minimaal bellen is die investering voor dat nieuwe basisstation al lang terug verdiend, en met de hogere tarieven van Ziggo wordt het "rendement" alleen maar hoger.

Stap 2. Beoordeel "TV Start met Humax". Als je TV Start met een eigen settopbox gebruikt heb je dus geen echte voordelen uit Start (je kunt extra TV pakketten en Movies & Series afnemen, maar die benoem je niet). Enige verschil tussen KabelTV en TV Start is dan dat je iets meer zenders kunt ontvangen en dat RTL & SBS/Talpa in SD vs HD zijn. Uitproberen of je aan KabelTV voldoende hebt (/beeld goed genoeg vind) kan door de decoder op netwerk ID 4444 in te stellen (i.p.v. 5555). Ander "nadeel" is dat je smartcard(s) bij het opzeggen van TV Start gedeactiveerd worden, en (nieuwe) smartcards activeren ze niet meer. Dus als je later weer naar TV Start wilt moet je verplicht een decoder/settopbox van Ziggo afnemen (iets waar je nu ook voor betaald maar niet gebruikt). En extra dingetje: als je geen gebruik maakt van Ziggo Go kun je TV helemaal opzeggen. Ook bij Internet Only heb je recht op TV (staat in de kleine lettertjes op de Internet Only pagina, dat je wel iets van 40 TV zenders kunt ontvangen ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 19-04 12:03
PP_Sound schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:03:
[...]

Dat mag de afdeling retentie in Juni aan me gaan uitleggen wanneer ik ze ga bellen om op te zeggen.
je hebt de afdeling retentie niet nodig om op te zeggen....
Pagina: 1 ... 284 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic