Misschien is de snelheid van de verspreiding van het nieuws wel onderdeel van de pilot
Nooit gedacht ooit afscheid te zullen nemen van glasvezel maar door de mooie aanbieding (12 maanden 50% korting) toch overstag gegaan.
Ik wil na de overstap gebruik blijven maken van mijn eigen DNS server (pi hole) maar ik begrijp dat ik dan het min of meer gedwongen ben eigen DHCP server te moeten gaan draaien, klopt dit of kan ik gewoon in de DHCP instellingen van de Ziggo router mijn eigen DNS server configureren?
Als ik wel eigen DHCP server moet draaien; hoe moet ik dat regelen met IPv6?
Overstap zal pas over paar weken plaatsvinden dus ik heb nog even tijd om mijn raspberry te configureren.
Ik wil na de overstap gebruik blijven maken van mijn eigen DNS server (pi hole) maar ik begrijp dat ik dan het min of meer gedwongen ben eigen DHCP server te moeten gaan draaien, klopt dit of kan ik gewoon in de DHCP instellingen van de Ziggo router mijn eigen DNS server configureren?
Overstap zal pas over paar weken plaatsvinden dus ik heb nog even tijd om mijn raspberry te configureren.
@meesje
Misschien willen ze eerst kijken of mensen tevreden zijn met full HD, of zijn ze bang voor een te grote groei in bandbreedte als iedereen nu overstapt.
Ik heb de mail vandaag om 15:07 ontvangen.
Misschien willen ze eerst kijken of mensen tevreden zijn met full HD, of zijn ze bang voor een te grote groei in bandbreedte als iedereen nu overstapt.
IPv6 krijg je via het modem. En die stuurt gelijk IPv6 DNS mee. En daarmee omzeil je je Pi-hole. DNS aanpassen naar een eigen intern adres kan niet op de sagemcom (don’t ask). Advies: Bridge modus met een fatsoenlijke router.cb2009 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:54:
Nooit gedacht ooit afscheid te zullen nemen van glasvezel maar door de mooie aanbieding (12 maanden 50% korting) toch overstag gegaan.
Op dit moment is er geen verschil in bandbreedte tussen normale en test kanalen.ikweethetbeter schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:25:
@meesje
Er is wel wel verschil, niet veel maar het is er wel (+5,42%).W1ck1e schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:38:
[...]
Op dit moment is er geen verschil in bandbreedte tussen normale en test kanalen.
"test streams 1080P50 5,25mbit met HEVC, ipv de gebruikelijke 720P50 4,98mbit AVC"
Klopt het is iets meer bandbreedte. Maar relatief gezien ten opzichte van de beschikbare bandbreedte (50/100/200/...1000 Mbit) erg weinig, en ook in absolute zin.german8 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:24:
[...]
Er is wel wel verschil, niet veel maar het is er wel (+5,42%).
"test streams 1080P50 5,25mbit met HEVC, ipv de gebruikelijke 720P50 4,98mbit AVC"
Ik denk niet dat ziggo bang is voor een te grote groei.
[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 25-02-2023 08:32 ]
Ik word ook vaak door de media guru’s op de vingers getikt als ik alleen naar bandbreedte kijk. De codec heeft daar veel invloed op, wat we soms wel eens vergeten als we door onze netwerkbril naar dit onderwerp kijken.german8 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:24:
[...]
Er is wel wel verschil, niet veel maar het is er wel (+5,42%).
Ik ben heel benieuwd of iemand een beeld kan schetsen over de beeld kwaliteit? Hoe is de ervaring?
1080p past al in 3mbps, ziggo gebuikt 5,25mbps
:strip_exif()/f/image/m0EnwvYE7wvXB2bmqWfGEiMn.jpg?f=fotoalbum_large)
(PS:Hier op vakantie bij de oosterburen de AppleTV mee met NLZIET, meesterlijk zonder VPN etc
[ Voor 27% gewijzigd door stormfly op 25-02-2023 08:53 ]
Nu gebruiken ze bij F1tv en Viaplay h264, dus dan heb je eigenlijk 6mbps nodig. En dat is dus te zien.stormfly schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:48:
[...]
Ik word ook vaak door de media guru’s op de vingers getikt als ik alleen naar bandbreedte kijk. De codec heeft daar veel invloed op, wat we soms wel eens vergeten als we door onze netwerkbril naar dit onderwerp kijken.
Ik ben heel benieuwd of iemand een beeld kan schetsen over de beeld kwaliteit? Hoe is de ervaring?
1080p past al in 3mbps, ziggo gebuikt 5,25mbps
[Afbeelding]
(PS:Hier op vakantie bij de oosterburen de AppleTV mee met NLZIET, meesterlijk zonder VPN etc)
Overigens kan je wel met wat minder uit de voeten als je niet realtime het beeld moet omzetten.
Streamingdiensten die niet aan live content doen (Netflix, Prime, etc...) kunnen het beeld veel meer optimaliseren omdat de niet realtime alles hoeven te doen en daardoor met lagere bitrates uit de voeten.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Jaren heb ik gebruik gemaakt van humax 5050/5200. Heel goed beeld (vind ik). Vanwege het gemak laatste jaren gebruik gemaakt van de ziggo go app op de tv. Het gemak daarvan woog op tegen de mindere beeldkwaliteit ervan. De humax-en heb ik nog. Wanneer ziggo go niet werkt (komt niet vaak voor) is dat een goede backup De beeldkwaliteit van de 1080p versie van de testkanalen doet mij denken dat de humax-en helemaal niet meer nodig zijn.stormfly schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:48:
...
...
kort gezegd: niet dat de 720p slecht was (in ieder geval goed genoeg), de 1080p is beter.
Waarbij F1tv beter beeld geeft dan ViaplayTFHfony schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:16:
[...]
Nu gebruiken ze bij F1tv en Viaplay h264, dus dan heb je eigenlijk 6mbps nodig. ...
Weet iemand wat het verschil is tussen de kanalen? Ik kan op mijn Chromecast van 991 t/m 994 bekijken nu. Wat is het verschil met 993 en 994 ten opzichte van 991 en 992?
Ik vind het wat scherper, vooral van dichtbij gezien bij snel bewegende beelden. Maargoed wel een tv van een jaar of 10 oud, dus misschien niet helemaal de juiste hardware om een goed oordeel te kunnen geven.
Ik vind het wat scherper, vooral van dichtbij gezien bij snel bewegende beelden. Maargoed wel een tv van een jaar of 10 oud, dus misschien niet helemaal de juiste hardware om een goed oordeel te kunnen geven.
Die tv is jong genoeg om het verschil te zien. Als je gebruik maakt van de chromecast met google tv (die met die afstandsbediening) kan je in de ziggo go app de statistieken aanzetten (tandwieltje, 2de optie van rechts, overlay aan), maar het wordt uitgelegd benoemd op de ziggo website. (ik merk geen verschil)Hugo__Boss schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:34:
Weet iemand wat het verschil is tussen de kanalen? Ik kan op mijn Chromecast van 991 t/m 994 bekijken nu. Wat is het verschil met 993 en 994 ten opzichte van 991 en 992?
[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 25-02-2023 09:40 ]
Dus via de ziggo go app (bv via een Apple TV) kijk je op 720p en via de media box next kijk je op 1080i (op de test zenders na)? Begrijp ik het zo goed?W1ck1e schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:16:
[...]
Jaren heb ik gebruik gemaakt van humax 5050/5200. Heel goed beeld (vind ik). Vanwege het gemak laatste jaren gebruik gemaakt van de ziggo go app op de tv. Het gemak daarvan woog op tegen de mindere beeldkwaliteit ervan. De humax-en heb ik nog. Wanneer ziggo go niet werkt (komt niet vaak voor) is dat een goede backup De beeldkwaliteit van de 1080p versie van de testkanalen doet mij denken dat de humax-en helemaal niet meer nodig zijn.
kort gezegd: niet dat de 720p slecht was (in ieder geval goed genoeg), de 1080p is beter.
Is er ook nog verschil tussen bv een UHD film via de Disney plus app op een vrij recente tv en die van de ziggo next app in kwaliteit? Scheelt dit ook nog met audio?
Wij hebben een Samsung tv uit 2019 en altijd na volle tevredenheid gebruik gemaakt van deze apps via de tv zelf. Sinds kort speel ik dit via de next voor het gemak van 1 afstandsbediening. Ik twijfel zelf over dit kwaliteitsverschil maar dat kan ook heel goed tussen de oren zitten.
©2004
@hk12nl De specifieke merken, apparatuur & streamingsdienst die jij noemt heb ik allemaal niet. Dus geen idee.
Mijn philips tv met ziggo app erop geeft 720p voor de normale zenders. De test zenders in de app zijn 1080p. Dit geldt ook voor de chromecasts met google tv. De humax-en maken gebruik van het coax signaal in 1080i.
Mijn philips tv met ziggo app erop geeft 720p voor de normale zenders. De test zenders in de app zijn 1080p. Dit geldt ook voor de chromecasts met google tv. De humax-en maken gebruik van het coax signaal in 1080i.
Ah het gaat dus om de ziggo go app welke test in 1080p. Dat verklaard waarom ik ze niet kon vinden via de next. Thx. Dan is die vraag beantwoord 🙂👍W1ck1e schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:43:
@hk12nl De specifieke merken, apparatuur & streamingsdienst die jij noemt heb ik allemaal niet. Dus geen idee.
©2004
Ik ga vanaf 28 februari over naar ziggo en heb vandaag het pakket al ontvangen. Ik heb alvast aangesloten en tot mijn verbazing werkt het allemaal al. Nu vraag ik me alleen af over de overstap, voornamelijk stopzetten oude abonnement, goed gaat? Zal dit op de 28ste gebeuren? Ziggo geeft aan dat de oude verbinding stopgezet wordt zodra ziggo wordt geactiveerd.
En je denkt dat Ziggo dat zelf dan niet het beste weet? Als ze dat tegen je zeggen.. is het toch duidelijk? Of had je op een ander antwoord dan dat van Ziggo gehoopt?Untouchablezz20 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:32:
Ziggo geeft aan dat de oude verbinding stopgezet wordt zodra ziggo wordt geactiveerd.
Jawel, maar was in de veronderstelling dat het abonnement pas op 28 februari actief zou zijn en niet 3 dagen eerder. Vraag me af wat dit doet met de overstap.CreativeS schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:39:
[...]
En je denkt dat Ziggo dat zelf dan niet het beste weet? Als ze dat tegen je zeggen.. is het toch duidelijk? Of had je op een ander antwoord dan dat van Ziggo gehoopt?
Dank, duidelijk. Ik ga het eens proberen dit weekend, met name Ziggo Sport. De statistieken is me ook gelukt, deze functie kende ik nog niet. Ben er alleen nog niet achter wat het verschil is met de kanalen 993 en 994.W1ck1e schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:38:
[...]
Die tv is jong genoeg om het verschil te zien. Als je gebruik maakt van de chromecast met google tv (die met die afstandsbediening) kan je in de ziggo go app de statistieken aanzetten (tandwieltje, 2de optie van rechts, overlay aan), maar het wordt uitgelegd benoemd op de ziggo website. (ik merk geen verschil)
Het zal niet de eerste keer zijn dat de techniek in de praktijk anders werkt dan dat ziggo zegt, dus zo’n gekke gedachte is dat niet hoor.CreativeS schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:39:
[...]
En je denkt dat Ziggo dat zelf dan niet het beste weet? Als ze dat tegen je zeggen.. is het toch duidelijk? Of had je op een ander antwoord dan dat van Ziggo gehoopt?
Overstap van wat?Untouchablezz20 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:40:
[...]
Jawel, maar was in de veronderstelling dat het abonnement pas op 28 februari actief zou zijn en niet 3 dagen eerder. Vraag me af wat dit doet met de overstap.
Als Ziggo zelf dat antwoord geeft... en er zijn nooit problemen, alleen maar uitdagingen en waarom zou het altijd makkelijk gaan? Ik vertel uit eigen ervaring. Geen problemen. Alles vlot... en als dank 19 maanden 50% kortingNaafkap schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:49:
Het zal niet de eerste keer zijn dat de techniek in de praktijk anders werkt dan dat ziggo zegt, dus zo’n gekke gedachte is dat niet hoor.

Klein vraagje: die sagecom, kan deze in bridge met IPV6 ondersteuning in fUPC gebied?
-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)
Moet kunnen dacht ikRSB schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:12:
Klein vraagje: die sagecom, kan deze in bridge met IPV6 ondersteuning in fUPC gebied?
Heeft deze overlay functie er altijd ingezeten? Vind ik eerlijk gezegd best transparant.W1ck1e schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:38:
[...]
Die tv is jong genoeg om het verschil te zien. Als je gebruik maakt van de chromecast met google tv (die met die afstandsbediening) kan je in de ziggo go app de statistieken aanzetten (tandwieltje, 2de optie van rechts, overlay aan), maar het wordt uitgelegd benoemd op de ziggo website. (ik merk geen verschil)
Ook bekend of IPv6 prefixes uitgedeeld worden met prefix delegation? hoe groot is de prefix in fUPC (of is het door heel het ziggo gebied tegenwoordig gelijk?)
[ Voor 17% gewijzigd door RSB op 25-02-2023 20:58 ]
-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)
/56RSB schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:57:
[...]
Ook bekend of IPv6 prefixes uitgedeeld worden met prefix delegation? hoe groot is de prefix in fUPC (of is het door heel het ziggo gebied tegenwoordig gelijk?)
@RSB Ja er worden prefixes uitgedeeld. in fZiggo /56 in fUPC /57.
Sinds ongeveer anderhalve week roept mijn Next Mini af en toe dat hij zijn netwerkverbinding kwijt is. Opnieuw opstarten (stekker eruit) van de Mini verhelpt dit. Komt dit vaker voor?
Mijn Ziggo router staat in Bridge en de Deco X60 fungeert als router. De Mini heeft anderhalve maand goed gefunctioneerd.
Mijn Ziggo router staat in Bridge en de Deco X60 fungeert als router. De Mini heeft anderhalve maand goed gefunctioneerd.
Vraag 1: netwerkkabel of wifi ?Rallye schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:29:
Sinds ongeveer anderhalve week roept mijn Next Mini af en toe dat hij zijn netwerkverbinding kwijt is. Opnieuw opstarten (stekker eruit) van de Mini verhelpt dit. Komt dit vaker voor?
Ben ik nou gek, of kan ik via de site van Ziggo niet mijn abonnement van All-in-One naar Internet Only aanpassen? Ik kan wel vinden hoe ik mijn pakket kan aanpassen, maar opzeggen van televisie en telefoon kan ik nergens vinden.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Was mij ook opgevallen toen ik eens wilde kijken wat de mogelijkheden waren met mijn huidige Internet Basic + bellen + TV start. Kennelijk alleen aanpasbaar via de klantenservice?Cass Casey schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:22:
Ben ik nou gek, of kan ik via de site van Ziggo niet mijn abonnement van All-in-One naar Internet Only aanpassen?
Ja, bizar. Ben nu via chat bezig. Daar moest ik overigens ook al flink naar zoeken.U123456 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:28:
[...]
Was mij ook opgevallen toen ik eens wilde kijken wat de mogelijkheden waren met mijn huidige Internet Basic + bellen + TV start. Kennelijk alleen aanpasbaar via de klantenservice?
Maar ik ga nu van 74 naar 53 euro. Met nog NLZiet erbij niet veel goedkoper, maar ik doe het vooral om even te wennen. Binnenkort komt hier glasvezel en stap ik van Ziggo af.
Met Internet Only heb je nog steeds de TV zenders van het Kabel-TV pakket (Free to Cable / DVB-C): https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tvCass Casey schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:31:
[...]
Maar ik ga nu van 74 naar 53 euro. Met nog NLZiet erbij niet veel goedkoper, maar ik doe het vooral om even te wennen. Binnenkort komt hier glasvezel en stap ik van Ziggo af.
[ Voor 10% gewijzigd door U123456 op 26-02-2023 13:11 ]
Ben je nu niet weer een jaarcontract aangegaan?Cass Casey schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:31:
[...]
Ja, bizar. Ben nu via chat bezig. Daar moest ik overigens ook al flink naar zoeken.
Volgens mij niet. Maar goede vraag. Heb de mail met details nog niet binnen, dus zal er op letten.meesje schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:41:
[...]
Ben je nu niet weer een jaarcontract aangegaan?
De chat-medewerker heeft er in elk geval niets over gezegd.
EDIT: Nope. Gewoon maandelijks opzegbaar. En dus waarschijnlijk ook weer terug te zetten op een alles-in-1 pakket. Gelukkig maar, want kom er net achter dat NLZiet geen MTV heeft. En laat mijn vriendin nou gek zijn op Dallas Cowboys Cheerleaders op die zender... Eens zien of ze zonder kan.
[ Voor 40% gewijzigd door Cass Casey op 26-02-2023 13:01 ]
@Cass Casey: 14 dagen bedenktijd, dus geen probleem!
Kabel-TV van Ziggo heeft ook MTV.
Zenderlijst: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv
[ Voor 60% gewijzigd door U123456 op 26-02-2023 13:14 ]
Ja, I know. Maar dan moet je het op dat moment kijken. En dan doen we eigenlijk nooit. Ook vanwege de reclames. Bij programma's op commerciële zenders kijken we altijd achteraf, zodat we reclames kunnen skippen.U123456 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:02:
@Cass Casey: 14 dagen bedenktijd, dus geen probleem!
Zag ook dat we TLC, Discovery en NG missen. Kijken we niet vaak naar, maar een enkele keer is er wel iets interessants op. We gaan zien of we zonder kunnen. Meestal kijken we toch series en films via andere kanalen.
Dat is precies de reden dat ik nog steeds een Humax 5200 in gebruik heb!Cass Casey schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:19:
Maar dan moet je het op dat moment kijken. En dan doen we eigenlijk nooit. Ook vanwege de reclames. Bij programma's op commerciële zenders kijken we altijd achteraf, zodat we reclames kunnen skippen.
Zelf opnemen en reclame skippen, ook van zenders die met een Next mediabox niet in de Replay kunnen. Zoals BBC, ARD en ZDF.
Ook TLC, DISC en NG zitten in Kabel-TV.
[ Voor 7% gewijzigd door U123456 op 26-02-2023 13:38 ]
Officieel heb je die volgens mij niet? Maar ja, ze staan ongecodeerd op de COAX en dus kun je ze kijken. Theoretisch kan Ziggo dus iedereen met een formeel KabelTV abo een smartcard leveren en alles versleutelen waarna je met Internet Only niet meer kunt kijken en heb je geen poot om op te staan.U123456 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:39:
[...]
Met Internet Only heb je nog steeds de TV zenders van het Kabel-TV pakket (Free to Cable / DVB-C): https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv
Eventueel kun je voor zes euro per maand extra Ziggo GO toevoegen aan je internet only-abonnement. Dan kun je alles tot een week terugkijken. Je kunt proberen of je dit in Mijn Ziggo kunt aanzetten. En anders kan de klantenservice het ook voor je regelen.Cass Casey schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:19:
[...]
Ja, I know. Maar dan moet je het op dat moment kijken. En dan doen we eigenlijk nooit. Ook vanwege de reclames. Bij programma's op commerciële zenders kijken we altijd achteraf, zodat we reclames kunnen skippen.
Zag ook dat we TLC, Discovery en NG missen. Kijken we niet vaak naar, maar een enkele keer is er wel iets interessants op. We gaan zien of we zonder kunnen. Meestal kijken we toch series en films via andere kanalen.
[ Voor 8% gewijzigd door TexMex op 26-02-2023 16:16 ]
Verrek! Kan dat ook? Dat is dus nog beter dan NLZiet! Thanks for the tip!TexMex schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:12:
[...]
Eventueel kun je voor zes euro per maand extra Ziggo GO toevoegen aan je internet only-abonnement. Dan kun je alles tot een week terugkijken. Je kunt proberen of je dit in Mijn Ziggo kunt aanzetten. En anders kan de klantenservice het ook voor je regelen.
Zeker! Voordeel van NLZIET is langer terugkijken en meer reclames skippen. Voordeel van Ziggo GO is een stuk meer zenders en 'gratis' Ziggo Sport. En binnenkort hopelijk 1080p in HEVC.Cass Casey schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:20:
[...]
Verrek! Kan dat ook? Dat is dus nog beter dan NLZiet! Thanks for the tip!
Welke beeldkwaliteit krijg je eigenlijk met KabelTV, waarmee je dus toegang tot Ziggo Go hebt, op Ziggo Go? Krijg je dan RTL & Talpa wel in een hogere beeldkwaliteit? (/dezelfde kwaliteit als NPO etc die op coax in HD zijn i.t.t. RTL & Talpa die op coax dan dus in SD zijn). En is Ziggo Go TV dan ook beschikbaar als je alleen KabelTV hebt? Volgens mij is de enige vereist van Ziggo Go TV namelijk de Ziggo internet verbinding? En dus niet minimaal TV Start.
Kun je dat ook terug vinden op hun website? Onder internet only zie ik ziggo go niet als extra optie staan.TexMex schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:12:
[...]
Eventueel kun je voor zes euro per maand extra Ziggo GO toevoegen aan je internet only-abonnement. Dan kun je alles tot een week terugkijken. Je kunt proberen of je dit in Mijn Ziggo kunt aanzetten. En anders kan de klantenservice het ook voor je regelen.
Als het idee is om van Ziggo af te stappen is Ziggo Go AFAIK geen optie? Volgens mij kun je nooit toegang hebben tot Ziggo Go tenzij je ook een TV abonnement van Ziggo hebt? Of je moet natuurlijk het account delen met een Ziggo klant.Cass Casey schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:20:
[...]
Verrek! Kan dat ook? Dat is dus nog beter dan NLZiet! Thanks for the tip!
@meesje @RobertMe Ziggo Go heb je vanaf Kabel TV. Met Internet only heb je geen Ziggo Go. Wel kan je upgraden van Internet Only naar Internet en Kabel TV. Dit is het verschil van die 6 euro zoals eerder genoemd.RobertMe schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:24:
[...]
Als het idee is om van Ziggo af te stappen is Ziggo Go AFAIK geen optie? Volgens mij kun je nooit toegang hebben tot Ziggo Go tenzij je ook een TV abonnement van Ziggo hebt? Of je moet natuurlijk het account delen met een Ziggo klant.
Maar dat laatste helpt @Cass Casey natuurlijk niet gezien de opmerking dat hij NLZiet wil proberen om later op glasvezel over te stappen. Want na de overstap op glasvezel zal er vermoed ik geen Ziggo "TV only" pakket naast komen/blijven (want dat is weer veel duurder dan €6 p/m). En daarnaast de vraag of je als "TV only" klant toegang hebt tot Ziggo Go.Jay-B schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:49:
[...]
@meesje @RobertMe Ziggo Go heb je vanaf Kabel TV. Met Internet only heb je geen Ziggo Go. Wel kan je upgraden van Internet Only naar Internet en Kabel TV. Dit is het verschil van die 6 euro zoals eerder genoemd.
Nog even op de ziggo website gekeken. Ik vind dat veel opties erg verscholen zitten. Je gaat vrij snel naar pakket samenstellen: alles-in-1, internet+tv, internet only. Kabel TV zit bv best verscholen. Natuurlijk willen ze dat je meer afneemt, maar het zou van mij wel transparanter mogen zijn.Jay-B schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:49:
[...]
@meesje @RobertMe Ziggo Go heb je vanaf Kabel TV. Met Internet only heb je geen Ziggo Go. Wel kan je upgraden van Internet Only naar Internet en Kabel TV. Dit is het verschil van die 6 euro zoals eerder genoemd.
Als je geen gebruik maakt van een aanbieding kun je via de klantenservice vaak een dienst laten toevoegen zónder nieuw jaarcontract. Zo kan @Cass Casey waarschijnlijk zijn maandelijks opzegbare contract wel behouden als hij Ziggo GO toevoegt aan zijn abonnement. Tot hij overgaat op glasvezel.RobertMe schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:58:
[...]
Maar dat laatste helpt @Cass Casey natuurlijk niet gezien de opmerking dat hij NLZiet wil proberen om later op glasvezel over te stappen. Want na de overstap op glasvezel zal er vermoed ik geen Ziggo "TV only" pakket naast komen/blijven (want dat is weer veel duurder dan €6 p/m). En daarnaast de vraag of je als "TV only" klant toegang hebt tot Ziggo Go.
Met TV Only krijg je wel Ziggo GO (voor telefoon, tablet, casten en AirPlay), maar geen Ziggo GO TV (omdat je niet over een Ziggo-internetverbinding beschikt, wat een vereiste is om Ziggo GO TV te kunnen gebruiken).
Het is inderdaad jammer dat veel opties niet of nauwelijks vindbaar zijn. Internet + Kabel TV met Ziggo GO zónder mediabox zou waarschijnlijk best populair zijn onder gebruikers van Android TV/Fire TV/Apple TV. Helaas is dat via de website niet te vinden. Je kunt het wel via de klantenservice afsluiten of via een prijsvergelijker.meesje schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:24:
[...]
Nog even op de ziggo website gekeken. Ik vind dat veel opties erg verscholen zitten. Je gaat vrij snel naar pakket samenstellen: alles-in-1, internet+tv, internet only. Kabel TV zit bv best verscholen. Natuurlijk willen ze dat je meer afneemt, maar het zou van mij wel transparanter mogen zijn.
Bij Breedbandwinkel vind je hier onder 'Ziggo' wel wat opties met internet + Ziggo GO (en dus ook met Kabel TV). Maar helaas niet de variant met Internet Basis. Die kun je wel weer tevoorschijn toveren bij pricewise.nl voor 46 euro per maand.
Maar @Cass Casey heeft toch juist NLZiet afgesloten om te kijken hoe het bevalt, zodat die op een later moment Ziggo kan opzeggen? Via de KabelTV route alsnog Ziggo Go afnemen voelt dan als een slechte testTexMex schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:31:
[...]
Als je geen gebruik maakt van een aanbieding kun je via de klantenservice vaak een dienst laten toevoegen zónder nieuw jaarcontract. Zo kan @Cass Casey waarschijnlijk zijn maandelijks opzegbare contract wel behouden als hij Ziggo GO toevoegt aan zijn abonnement. Tot hij overgaat op glasvezel.
Kan ik hieruit afleiden dat Internet + KabelTV wel toegang geeft tot Ziggo Go TV? (dus de Android TV app). Als die dan ook nog eens de standaard / dezelfde beeldkwaliteit geeft (dan met een volledig TV pakket) is dat wellicht zelfs beter dan de (enkele) SD kanalen zijn? Want dat kan dan natuurlijk een interessante optie zijn voor "soms TV kijken" maar niet willen inleveren op kwaliteit (/niet helemaal terug willen naar SD) en daarnaast dan als extratje het terugkijken (tot 2 dagen denk ik dan?)TexMex schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:42:
[...]
Het is inderdaad jammer dat veel opties niet of nauwelijks vindbaar zijn. Internet + Kabel TV met Ziggo GO zónder mediabox zou waarschijnlijk best populair zijn onder gebruikers van Android TV/Fire TV/Apple TV.
Klopt helemaal. Ik heb zelf internet + Kabel TV inclusief toegang tot Ziggo GO en Ziggo GO TV. En dus geen mediabox of module. De zenders via Ziggo GO TV zijn duidelijk beter van kwaliteit (720p, 5 Mb/s) dan de SD-kanalen in DVB-C (al wordt alles inmiddels in HD doorgegeven op de zenders van RTL en Talpa na). En dat verschil zal nog groter worden als Ziggo de hogere resolutie waarmee nu getest wordt definitief gaat introduceren.RobertMe schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:47:
[...]
Kan ik hieruit afleiden dat Internet + KabelTV wel toegang geeft tot Ziggo Go TV? (dus de Android TV app). Als die dan ook nog eens de standaard / dezelfde beeldkwaliteit geeft (dan met een volledig TV pakket) is dat wellicht zelfs beter dan de (enkele) SD kanalen zijn? Want dat kan dan natuurlijk een interessante optie zijn voor "soms TV kijken" maar niet willen inleveren op kwaliteit (/niet helemaal terug willen naar SD) en daarnaast dan als extratje het terugkijken (tot 2 dagen denk ik dan?)
Ik kan via Ziggo GO (beide varianten) tot een week terugkijken. Ik wee niet hoe dat is met TV Start. Via de box is het daar inderdaad maar twee dagen, maar via Ziggo GO wellicht ook een week?
[ Voor 8% gewijzigd door TexMex op 26-02-2023 18:58 ]
@W1ck1e De Next Mini is aangesloten met een netwerkkabel. De laatste paar dagen is hij bij elke nieuwe start de internetverbinding kwijt.
Dat is interessant om te lezen en het antwoord op mijn vraag. Ik zou bijna zeggen "het antwoord waar ik naar op zoek was", wat vanuit mijn standpunt wel klopt. Maar ik niet kan rijmen met dat het op DVB-C wel nog SD is.TexMex schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:53:
[...]
Klopt helemaal. Ik heb zelf internet + Kabel TV inclusief toegang tot Ziggo GO en Ziggo GO TV. En dus geen mediabox of module. De zenders via Ziggo GO TV zijn duidelijk beter van kwaliteit (720p, 5 Mb/s) dan de SD-kanalen in DVB-C (al wordt alles inmiddels in HD doorgegeven op de zenders van RTL en Talpa na).
Zal er wellicht ook aan liggen wat die TV zenders willen en wat Ziggo wilt? Wellicht vinden RTL & Talpa 720p prima maar willen ze 1080p niet "gratis" aanbieden. Dat t.z.t. die zenders ook in 1080p zullen zijn is natuurlijk afwachten.En dat verschil zal nog groter worden als Ziggo de hogere resolutie waarmee nu getest wordt definitief gaat introduceren.
Ik riep ook maar iets uit de luchtIk kan via Ziggo GO (beide varianten) tot een week terugkijken. Ik wee niet hoe dat is met TV Start. Via de box is het daar inderdaad maar twee dagen, maar via Ziggo GO wellicht ook een week?
Interessant. Tov van wat ik nu heb mis ik dan opnemen, maar daar maak ik vrijwel geen gebruik van. Replay tv/uitgesteld kijken vind ik wel fijn en dat wordt dus ondersteund. Ik merk dat ik steeds vaker via de Ziggo GO TV app kijk en de Next links laat liggen.TexMex schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:53:
[...]
Klopt helemaal. Ik heb zelf internet + Kabel TV inclusief toegang tot Ziggo GO en Ziggo GO TV. En dus geen mediabox of module. De zenders via Ziggo GO TV zijn duidelijk beter van kwaliteit (720p, 5 Mb/s) dan de SD-kanalen in DVB-C (al wordt alles inmiddels in HD doorgegeven op de zenders van RTL en Talpa na). En dat verschil zal nog groter worden als Ziggo de hogere resolutie waarmee nu getest wordt definitief gaat introduceren.
Ik kan via Ziggo GO (beide varianten) tot een week terugkijken. Ik wee niet hoe dat is met TV Start. Via de box is het daar inderdaad maar twee dagen, maar via Ziggo GO wellicht ook een week?
Dat is afwachten inderdaad. Maar ach, voor die paar keer dat ik nog naar RTL of Talpa kijk, red ik het anders ook wel met 720p en 5 Mb/s. Dat is sowieso al een stuk beter dan die kanalen in SD.RobertMe schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:12:
[...]
Zal er wellicht ook aan liggen wat die TV zenders willen en wat Ziggo wilt? Wellicht vinden RTL & Talpa 720p prima maar willen ze 1080p niet "gratis" aanbieden. Dat t.z.t. die zenders ook in 1080p zullen zijn is natuurlijk afwachten.
De kwaliteit van Ziggo Go is bij alle pakketten hetzelfde, er worden alleen zenders uitgeschakeld bij een goedkoper TV abbo. ESPN1 heb ik er bijv. niet bij staanRobertMe schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:12:
[...]
Dat is interessant om te lezen en het antwoord op mijn vraag. Ik zou bijna zeggen "het antwoord waar ik naar op zoek was", wat vanuit mijn standpunt wel klopt. Maar ik niet kan rijmen met dat het op DVB-C wel nog SD is.
Zelf heb ik voor 49 Euro( en met actie 9 maanden 29 Euro) 100/30 internet DVB-C TV en Ziggo Go
[ Voor 3% gewijzigd door PP_Sound op 26-02-2023 19:22 ]
Behalve dus nu met de test op de kanalen 991 t/m 994.
Ziet er toch stuk beter uit op mijn 77 inch OLED ten opzichte van de rest van de kanalen.
Hopelijk pakt de test goed uit, en zetten ze alle zenders hiertoe over.
Nu ook KPN straks via de streambox TV+ alles in de hogere resolutie gaat aanbieden kan Ziggo niet achterblijven.
Ziet er toch stuk beter uit op mijn 77 inch OLED ten opzichte van de rest van de kanalen.
Hopelijk pakt de test goed uit, en zetten ze alle zenders hiertoe over.
Nu ook KPN straks via de streambox TV+ alles in de hogere resolutie gaat aanbieden kan Ziggo niet achterblijven.
Aangezien Delta glasvezel hier heeft uitgerold (na aanmelding voldoende bewoners) zijn wij overgestapt naar Caiway. Heeft ongeveer een jaartje geduurd maar nu is het in de lucht. Over internet niets te klagen maar moet toch zeggen dat Ziggo het goed voor elkaar heeft/had met de Next die wij hebben/hadden. Daar kan Caiway niet tegenop. Het gaat met name om gebruiksgemak van o.a.. vooruit/achteruit spoelen, opnemen, terugkijken, snelheid kastje etc. Helaas heeft Ziggo voor zover ik kon zien niet een abonnement waarbij de alléén Next kan blijven voor TV. Jammer, anders was met name mijn vrouw geloof ik zo geneigd, mits niet te duur, om het TV abonnement hiervoor alsnog bij Ziggo af te sluiten.
Ten opzichte van Internet+TV Start bespaar je met Internet+KabelTV/ZiggoGO € 6,50 per maand. Ga je het vergelijken met TV Complete of TV Max dan worden de verschillen nog een stuk groter. Maar als je de extra zenders en functies van de Next kunt missen, is het op zich een makkelijke keuze.meesje schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:18:
[...]
Interessant. Tov van wat ik nu heb mis ik dan opnemen, maar daar maak ik vrijwel geen gebruik van. Replay tv/uitgesteld kijken vind ik wel fijn en dat wordt dus ondersteund. Ik merk dat ik steeds vaker via de Ziggo GO TV app kijk en de Next links laat liggen.
Nog een voorbeeld: "Internet (100/20) en Bellen" is niet te vinden bij Ziggo zelf: https://www.internetten.n...ellen-maandcontract-ziggo
Dit abonnement is inclusief de vrij te ontvangen "Kabel-TV" kanalen.
En als we deze Ziggo-medewerker moeten geloven ook Ziggo Go:[quote]Je kunt ZiggoGO gebruiken bij elk abonnement dat Ziggo aanbied. Het is namelijk een 'onderdeed' van het KabelTV abonnement, en KabelTV zit in al onze abonnementen[/quote]
https://community.ziggo.n...2212/highlight/true#M6950
En als we deze Ziggo-medewerker moeten geloven ook Ziggo Go:[quote]Je kunt ZiggoGO gebruiken bij elk abonnement dat Ziggo aanbied. Het is namelijk een 'onderdeed' van het KabelTV abonnement, en KabelTV zit in al onze abonnementen[/quote]
[ Voor 0% gewijzigd door U123456 op 27-02-2023 07:52 . Reden: outdated info ]
Is het op een of andere manier mogelijk om van modem te wisselen bij Ziggo? Dit lijken ze over het algemeen niet graag te doen maar ik zou toch heel graag van mijn Connectbox Giga af willen, mijn netwerk is sinds het ontvangen van dit modem regelmatig instabiel.
Voorheen lange tijd een 600mbit abonnement gehad met een gewone Connectbox zonder enkele problemen, daarna vorig jaar voordelig kunnen ''upgraden'' naar 1gbit met een nieuwe Connectbox Giga erbij en sindsdien constant instabiliteit. Op een gegeven moment is het AOP door Ziggo vervangen wat niet mocht baten en uiteindelijk heeft een tweede monteur wat metingen verricht waaruit bleek dat er bovengemiddeld veel ruis op de upstream zat in de hoofdaansluiting van mijn wijk maar verder niks geks.
De enige oplossing destijds was het verlagen van het 1gbit abonnement naar 350mbit, het is toen lange tijd stabiel gebleven maar sinds een paar weken heb ik weer regelmatig korte disconnects (die ook niet in het logboek van de Connectbox Giga verschijnen). Vraag me ondertussen af of ik niet beter kan overstappen naar Delta maar daar hoor ik ook genoeg probleemverhalen over..
Voorheen lange tijd een 600mbit abonnement gehad met een gewone Connectbox zonder enkele problemen, daarna vorig jaar voordelig kunnen ''upgraden'' naar 1gbit met een nieuwe Connectbox Giga erbij en sindsdien constant instabiliteit. Op een gegeven moment is het AOP door Ziggo vervangen wat niet mocht baten en uiteindelijk heeft een tweede monteur wat metingen verricht waaruit bleek dat er bovengemiddeld veel ruis op de upstream zat in de hoofdaansluiting van mijn wijk maar verder niks geks.
De enige oplossing destijds was het verlagen van het 1gbit abonnement naar 350mbit, het is toen lange tijd stabiel gebleven maar sinds een paar weken heb ik weer regelmatig korte disconnects (die ook niet in het logboek van de Connectbox Giga verschijnen). Vraag me ondertussen af of ik niet beter kan overstappen naar Delta maar daar hoor ik ook genoeg probleemverhalen over..
Je refereert naar een bericht uit 2018. In die tijd bestonden ernog geen "Internet only" abonnementen bij Ziggo en had je dus altijd Kabel TV erbij. Nu is dat dus niet meer zo.U123456 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:54:
Nog een voorbeeld: "Internet (100/20) en Bellen" is niet te vinden bij Ziggo zelf: https://www.internetten.n...ellen-maandcontract-ziggo
En als we deze Ziggo-medewerker moeten geloven ook Ziggo Go:
[...]
Probleem aankaarten op het Ziggo Community forum en daarbij ook aangeven dat je een nieuw modem wilt? Traditioneel wilden ze iedereen op een ConnectBox hebben, echter als je goed genoeg kon beargumenteren/bewijzen dat je issues had kon je nog wel eens een Ubee UBC1318 krijgen (bedoeld voor Zakelijk). Maar de ConnectBoxen zijn intussen alweer opgevolgd door de Sagemcom, voor consumenten. Dus best een kans dat je nu ook nog eens makkelijker een nieuwe krijgt dan toentertijd.Redblader schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:16:
Is het op een of andere manier mogelijk om van modem te wisselen bij Ziggo? Dit lijken ze over het algemeen niet graag te doen maar ik zou toch heel graag van mijn Connectbox Giga af willen, mijn netwerk is sinds het ontvangen van dit modem regelmatig instabiel.
Nee, dat is nog steeds. Je neemt altijd het basis tv pakket af, ook bij internet only.Jay-B schreef op zondag 26 februari 2023 @ 23:12:
[...]
Je refereert naar een bericht uit 2018. In die tijd bestonden ernog geen "Internet only" abonnementen bij Ziggo en had je dus altijd Kabel TV erbij. Nu is dat dus niet meer zo.
- knip -
@Raymond P De discussie ging om Ziggo Go. Bij de Internet Only abonnementen zit geen Ziggo Go. Daarvoor heb je minimaal Kabel TV nodig.
@Jay-B: Helder, ook op de Ziggo Community bevestigd:
https://community.ziggo.n...8173/highlight/true#M9469Je kunt via de coaxkabel nog steeds Kabel TV ontvangen met dit pakket. Het verschil met het huidige Internet + Kabel TV pakket is dat je geen kijkrechten meer hebt in Ziggo GO.
mei 2021
Nou, het is weer een waar genot met ziggo.. Vandaag begonnen met installatie van nieuwe modem (sagecom). Dat ging op zicht prima en ik had vrij vlot een goeie verbinding. Toen wilde ik het modem in bridge mode laten zetten (omdat die sagecom je een bepaalde netwerk ip range afdwingt die je niet kan wijzigen). Om 8:30 begonnen met bellen naar de support: in totaal over periode van 3 uur geprobeerd, maar na het kiezen van het 'internet' menu hangt ziggo gewoon op.
Dan maar via de Chatbot: duurde even maar om 9:45 iemand aan de lijn. Tuurlijk, modem in bridge geen probleem. Binnen enkele minuten reset je modem en is het klaar. Om 11:00 was er nog niks gebeurt. Terug naar de chatbot: er is niemand beschikbaar, bel maar gewoon. Bellen: ziggo hangt op na het 'internet' menu.
Twitter webcare dan maar: berichten gaat met 2 per uur. En de laatste: er is een storing en we kunnen geen modems in bridge zetten, Vul maar het formulier in op internet en dan zal het wel een keer goed komen.
allemachtig zeg.
Dan maar via de Chatbot: duurde even maar om 9:45 iemand aan de lijn. Tuurlijk, modem in bridge geen probleem. Binnen enkele minuten reset je modem en is het klaar. Om 11:00 was er nog niks gebeurt. Terug naar de chatbot: er is niemand beschikbaar, bel maar gewoon. Bellen: ziggo hangt op na het 'internet' menu.
Twitter webcare dan maar: berichten gaat met 2 per uur. En de laatste: er is een storing en we kunnen geen modems in bridge zetten, Vul maar het formulier in op internet en dan zal het wel een keer goed komen.
allemachtig zeg.
Ik denk niet dat dat een optie is want ik heb 2 Ziggo Smart Wifi Pots meebesteld.valkenier schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:25:
[...]
IPv6 krijg je via het modem. En die stuurt gelijk IPv6 DNS mee. En daarmee omzeil je je Pi-hole. DNS aanpassen naar een eigen intern adres kan niet op de sagemcom (don’t ask). Advies: Bridge modus met een fatsoenlijke router.
Eigenlijk wilde ik een raspberry pi inzetten als dhcp, dns en domain controller (ad).
Zijn er andere opties waarbij ik wel de wifi pods kan benutten maar wel eigen DHCP/DNS? Bijv. DMZ? Of gaat dat niet werken?
Gisteren ook mijn nieuwe modem aangesloten. Stond niet in bridge mode. Via webformulier https://www.ziggo.nl/klan...tappenplan-bridge-modus#/ invullen en na 30 min zat mijn modem in bridgemode (er staat kan 24 uur duren maar bij mij maar 30 min.) . Enige probleem die ik nu heb is mijn upload ipv 50mbit heb ik maar 15mbit.
superduper schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:05:
Nou, het is weer een waar genot met ziggo.. Vandaag begonnen met installatie van nieuwe modem (sagecom). Dat ging op zicht prima en ik had vrij vlot een goeie verbinding. Toen wilde ik het modem in bridge mode laten zetten (omdat die sagecom je een bepaalde netwerk ip range afdwingt die je niet kan wijzigen). Om 8:30 begonnen met bellen naar de support: in totaal over periode van 3 uur geprobeerd, maar na het kiezen van het 'internet' menu hangt ziggo gewoon op.
allemachtig zeg.
Heb je wel gekeken of de hoofdaansluiting (AOP) geschikt is, want als die verouderd is krijg je ook problemen met de snelheidNTserver schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:47:
Enige probleem die ik nu heb is mijn upload ipv 50mbit heb ik maar 15mbit.
[...]
https://www.ziggo.nl/klan...ternet-wifi#/aan-de-slag/
Hoe zie je precies of je modem is omgezet? Bij mij lijkt er nog niks gebeurt want uptime is sinds gisterochtend 8uur en volgens mij moet hij herstarten.NTserver schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:47:
Gisteren ook mijn nieuwe modem aangesloten. Stond niet in bridge mode. Via webformulier https://www.ziggo.nl/klan...tappenplan-bridge-modus#/ invullen en na 30 min zat mijn modem in bridgemode (er staat kan 24 uur duren maar bij mij maar 30 min.) . Enige probleem die ik nu heb is mijn upload ipv 50mbit heb ik maar 15mbit.
[...]
Hoewel ik dit gedeeltelijk snap, werkt dit wel op mijn allergie. Je wordt voor het blok gezet door een nieuw modem met een hele cascade aan ellende (nieuwe TV splitter bestellen, nieuwe router bestellen en instellen en evt ook nog nieuw AOP)? Terwijl het dus wel KAN werken, heb een keurige 600Mbit/40Mbit speedtest, maar ALS het een keer inkakt moet je wel de zooi vervangen wil je support krijgen.DON PAPA schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:55:
[...]
Heb je wel gekeken of de hoofdaansluiting (AOP) geschikt is, want als die verouderd is krijg je ook problemen met de snelheid
[ Voor 36% gewijzigd door superduper op 28-02-2023 11:01 ]
Op de website van Ziggo staat: "Ben je een nieuwe klant, net verhuisd of heb je een nieuw modem? Tot 8 weken na je verhuizing of de ontvangst van je pakket heb je recht op een gratis installatiemonteur." je kan de klus dus gewoon gratis door Ziggo laten doensuperduper schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:56:
[...]
Hoewel ik dit gedeeltelijk snap, werkt dit wel op mijn allergie. Je wordt voor het blok gezet door een nieuw modem met een hele cascade aan ellende (nieuwe TV splitter bestellen, nieuwe router bestellen en instellen en evt ook nog nieuw AOP)?
Mijn AOP is 6 maanden geleden al vervangen. Zondag had ik nog mijn oude abo met oude modem en was mijn snelheid altijd 400/40 stabiel. Nu haal ik met nieuwe modem 900/15mbit.
DON PAPA schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:55:
[...]
Heb je wel gekeken of de hoofdaansluiting (AOP) geschikt is, want als die verouderd is krijg je ook problemen met de snelheid
oeps
[ Voor 99% gewijzigd door NTserver op 28-02-2023 11:18 ]
Gisteren was mijn abo omgezet naar giga rond 16.00 uur en rond 17.00 uur had ik het formulier ingevuld en na 30 min ging mijn modem automatisch rebooten en na 10 min was mijn modem in bridge modes.
Hoe weet je of je bent overgezet. Kan je nog steeds in loggen met 192.168.178.1 en je ziet alle opties nog dan ben je nog niet overgezet.
Kan je niet meer inloggen met 192.168.178.1 en wel met 192.168.100.1 en je bent alle opties kwijt dan zit je in bridge modes. Let op alleen poort 1 op de modem werkt dan nog. Wifi en andere poorten staan uit.
Hoe weet je of je bent overgezet. Kan je nog steeds in loggen met 192.168.178.1 en je ziet alle opties nog dan ben je nog niet overgezet.
Kan je niet meer inloggen met 192.168.178.1 en wel met 192.168.100.1 en je bent alle opties kwijt dan zit je in bridge modes. Let op alleen poort 1 op de modem werkt dan nog. Wifi en andere poorten staan uit.
superduper schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:56:
[...]
Hoe zie je precies of je modem is omgezet? Bij mij lijkt er nog niks gebeurt want uptime is sinds gisterochtend 8uur en volgens mij moet hij herstarten.
[...]
Hoewel ik dit gedeeltelijk snap, werkt dit wel op mijn allergie. Je wordt voor het blok gezet door een nieuw modem met een hele cascade aan ellende (nieuwe TV splitter bestellen, nieuwe router bestellen en instellen en evt ook nog nieuw AOP)? Terwijl het dus wel KAN werken, heb een keurige 600Mbit/40Mbit speedtest, maar ALS het een keer inkakt moet je wel de zooi vervangen wil je support krijgen.
Het gaat er dan nog steeds om welke AOP ze 6 maanden geleden hebben geïnstalleerd (al verwacht ik wel dat dit de goede zal zijn), maar dat kun je controleren op de link die ik in mijn vorige bericht gaf (als je dat nog niet hebt gedaan).NTserver schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:12:
Mijn AOP is 6 maanden geleden al vervangen. Zondag had ik nog mijn oude abo met oude modem en was mijn snelheid altijd 400/40 stabiel. Nu haal ik met nieuwe modem 900/15mbit.
[...]
Op die link staat namelijk bij de verkeerde AOP te lezen.
:strip_exif()/f/image/KBX1Az5PBsQ3X7G1IovxGrBX.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaar mijn verwijzing naar de AOP 😉
[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 28-02-2023 11:24 ]
Toch jammer dat een modem in bridge niet kan werken als domme switch voor poorten 2-4, zodat ik in de meterkast domotica hubjes kwijt kan. Ik heb namelijk mijn router in de woonkamer staan (appartementje, daarmee is wifi meteen overal in orde).NTserver schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:19:
Gisteren was mijn abo omgezet naar giga rond 16.00 uur en rond 17.00 uur had ik het formulier ingevuld en na 30 min ging mijn modem automatisch rebooten en na 10 min was mijn modem in bridge modes.
[...]
De AOP aansluiting is correct zoals op de foto (mijn oude AOP moest weg omdat die te oud was en iets met 5G door slimme meters in mijn meterkast
).
Op mijn oude abo kreeg ik wel netjes een upload van bijna 40mbit. Nu bij testen via ziggo.nl en kpn.com kom ik niet voorbij de 20mbit. Ik kijk het nog even aan vandaag anders ga ik wel klagen bij ziggo community daar zijn ze wel snel met beantwoorden en oplossen van problemen ipv bellen :-)
Op mijn oude abo kreeg ik wel netjes een upload van bijna 40mbit. Nu bij testen via ziggo.nl en kpn.com kom ik niet voorbij de 20mbit. Ik kijk het nog even aan vandaag anders ga ik wel klagen bij ziggo community daar zijn ze wel snel met beantwoorden en oplossen van problemen ipv bellen :-)
DON PAPA schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:21:
[...]
Het gaat er dan nog steeds om welke AOP ze 6 maanden geleden hebben geïnstalleerd (al verwacht ik wel dat dit de goede zal zijn), maar dat kun je controleren op de link die ik in mijn vorige bericht gaf (als je dat nog niet hebt gedaan).
Op die link staat namelijk bij de verkeerde AOP te lezen.
[Afbeelding]
Vandaar mijn verwijzing naar de AOP 😉
Hoe was je van plan die apparaten in de meterkast via jouw losse router te routen?Bundin schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:21:
[...]
Toch jammer dat een modem in bridge niet kan werken als domme switch voor poorten 2-4, zodat ik in de meterkast domotica hubjes kwijt kan. Ik heb namelijk mijn router in de woonkamer staan (appartementje, daarmee is wifi meteen overal in orde).
Ze hangen nu onder m'n bureau in de woonkamer dus, in de buurt van de router. Ik zou ze liever in de meterkast hebben want dat is meer uit het zicht / minder rotzooi onder m'n bureau. Allemaal geen drama, maar in de meterkast is netter want compleet uit het zicht.jadjong schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:40:
[...]
Hoe was je van plan die apparaten in de meterkast via jouw losse router te routen?
Het modem geeft maar 1 adres aan de ethernet kant. Dus dat kan niet.Bundin schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:21:
[...]
Toch jammer dat een modem in bridge niet kan werken als domme switch voor poorten 2-4, zodat ik in de meterkast domotica hubjes kwijt kan. Ik heb namelijk mijn router in de woonkamer staan (appartementje, daarmee is wifi meteen overal in orde).
Dit kan wel: eigen router verplaatsen van woonkamer naar meterkast. Switch (kopen &) plaatsen waar nu de router staat. Aansluiten op de kabel die tussen meterkast en woonkamer ligt. In de meterkast die kabel aansluiten op router (1 van de 4 lan poorten). Domotica spullen verplaatsen naar meterkast en aansluiten op andere poorten van router. Router met korte kabel aansluiten op modem (poort 1) Met een beetje geluk heb je een goede router waarvan de wifi tot in de woonkamer reikt. Anders een accesspoint kopen en plaatsen in de huiskamer.
Het functioneert prima als domme switch, maar niet op jouw thuisnetwerk want aan WAN-zijde van je router, dus niet bruikbaar voor dingen in je thuisnetwerk bij gebruik eigen router.Bundin schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:21:
[...]
Oslik blyat! Oslik!
Inmiddels is mijn modem na 2 dagen nog niet in bridge gezet omdat ziggo blijkbaar 'problemen heeft met het systeem'. Oplossing: bel morgen nog maar een keer. (oftewel, dan is het niet meer mijn call/probleem)
Waarom probeer je het niet in de ziggo community. Ik ben daar altijd goed en snel geholpen. Er zijn ziggo medewerkers aanwezig die sneller en beter jou kunnen helpen en er zijn ook gebruikers die meedenken met oplossen van verschillende problemen.
https://community.ziggo.nl/
superduper schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:30:
Inmiddels is mijn modem na 2 dagen nog niet in bridge gezet omdat ziggo blijkbaar 'problemen heeft met het systeem'. Oplossing: bel morgen nog maar een keer. (oftewel, dan is het niet meer mijn call/probleem)
Op zich een goeie tip, al lijkt me dat een plek voor een ander niveau gebruiksvragen. Een modem instelling wijzigen die alleen Ziggo zelf kan doen lijkt me meer op de plek van de klantenservice en ze willen dat ook prima doen (als je ze te pakken krijgt), alleen lukt het ze niet. Vraag is waarom niet, en wanneer wel, maar die kunnen ze niet beantwoorden.NTserver schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:59:
Waarom probeer je het niet in de ziggo community. Ik ben daar altijd goed en snel geholpen. Er zijn ziggo medewerkers aanwezig die sneller en beter jou kunnen helpen en er zijn ook gebruikers die meedenken met oplossen van verschillende problemen.
[...]
Ik zou het lekker via de chat proberen, deze mensen kunnen stuk meer en geven je ook duidelijke uitleg als iets niet goed gaat. Telefoon probeer ik niet eens meer als ik wat van ze nodig heb.
Iemand die de ziggo.nl website kan bereiken? Ik krijg een SSL_ERROR_BAD_CERT_DOMAIN error. Heeft ziggo nou z'n eigen ssl certificaten niet op orde? smh
@lucade2210 @DON PAPA Bij mij werkt de site gewoon
Ten eerste is deze ook niet altijd goed te bereiken; ten tweede zijn het dezelfde mensen en ook hier kreeg ik hetzelfde commentaar: 'lukt niet, zal wel storing zijn, probeer het morgen maar weer'.itsmemax schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:50:
Ik zou het lekker via de chat proberen, deze mensen kunnen stuk meer en geven je ook duidelijke uitleg als iets niet goed gaat. Telefoon probeer ik niet eens meer als ik wat van ze nodig heb.
Jaarlijkse belletje weer gedaan. Van 76 euro naar 66 euro voor 9 maanden.
Kan vast meer uit slepen maar geen zin om moeilijk te doen dus gewoon naar korting gevraagd omdat KPN hier met aanbiedingen strooit (35 voor 12 maanden).
Kan vast meer uit slepen maar geen zin om moeilijk te doen dus gewoon naar korting gevraagd omdat KPN hier met aanbiedingen strooit (35 voor 12 maanden).
Haters everywhere but I don’t really care
Goed, dag 3, anderhalf uur verder met de chatbot en nog steeds geen succes. Men heeft een 'probleem met het systeem' en er blijkt al op maandag een melding gemaakt te zijn bij 'een technische afdeling' die het nu moet oppakken. Alleen kunnen ze daar geen status van inzien, niet zien wat er precies aan de hand is en wanneer het wordt opgelost.superduper schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:30:
Maar werkt de router modus niet goed dan, laaat hem gewoon daarop en vergeet bridge

Wij hebben dit jaar ook gebeld voor korting. Er is ons 6 maanden 20 euro korting, next mini en een extra pakket aangeboden. Toen wij vroegen over het abonnement op een andere naam zetten werd ons verteld dat dit frauduleus zou zijn. snijdt dit hout?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic