Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als ik goed wifinetwerk wil aanleggen in ons nieuwe huis. Maar wel zo eenvoudig mogelijk.
Wat is dan de meest logische optie?

Op begane grond en op 2e verdieping heb ik cat6 UTP kabels liggen. Ik heb op 1e slecht wifi bereik en op 2e geen wifi bereik momenteel.

Nu enkel het standaard zwarte modem in gebruik (icm met een switch voor bekabeld internet.

Optie 1:
- een 3 tal TP link Deco 4 accesspoints in gebruik nemen via Ziggo (kunnen deze bekabeld aangesloten worden?)

Optie 2:
- lang verhaal, maar ik heb nog 2 unifi ap’s. Maar geen USG meer. Kan ik die in gebruik nemen via het Ziggo modem? (En hoe?)

Optie 3:
Wat jullie mss nog als oplossing aandragen
:)

(Niet echt relevant denk, maar ik heb internet only. Max internet)

[ Voor 4% gewijzigd door readytoflow op 14-02-2023 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hebben andere ook dat Ziggo Go niet werkt?
Ik krijg de hele tijd een melding dat de app geen verbinding kan maken met 'ons'.

Net nu ik CL aan het kijken was. Hoe kan ik het op een andere manier zien?
Dacht dat het vroeger werd gestreamed op nu.nl

[ Voor 22% gewijzigd door HollowGamer op 14-02-2023 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:20
readytoflow schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:18:
Optie 1:
- een 3 tal TP link Deco 4 accesspoints in gebruik nemen via Ziggo (kunnen deze bekabeld aangesloten worden?)
volgens https://youtu.be/uEvj4F3FQdY?t=338 wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:57
HollowGamer schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:10:
Hebben andere ook dat Ziggo Go niet werkt?
Ik krijg de hele tijd een melding dat de app geen verbinding kan maken met 'ons'.

Net nu ik CL aan het kijken was. Hoe kan ik het op een andere manier zien?
Dacht dat het vroeger werd gestreamed op nu.nl
Werkt hier ook niet meer sinds een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
cordonbleu schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:11:
[...]

Werkt hier ook niet meer sinds een paar minuten.
Ik zie het ook op https://allestoringen.nl/storing/ziggo/

Al vind ik die site niet super betrouwbaar.

Damn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@HollowGamer @cordonbleu Bij mij even ook niet maar nu wel weer.
chromecast google tv hd

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 14-02-2023 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Vreemd, op de mobiel/app kom ik niet ingelogd, wel op de desktop.

Edit: nu ook niet meer op desktop, lijkt dat de API stuk is.

[ Voor 11% gewijzigd door HollowGamer op 14-02-2023 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:19
Als ik goed wifinetwerk wil aanleggen in ons nieuwe huis. Maar wel zo eenvoudig mogelijk.

Op begane grond en op 2e verdieping heb ik cat6 UTP kabels liggen. Ik heb op 1e slecht wifi bereik en op 2e geen wifi bereik momenteel.

Nu enkel het standaard zwarte modem in gebruik (icm met een switch voor bekabeld internet.

Optie 1:

Optie 2:
- lang verhaal, maar ik heb nog 2 unifi ap’s. Maar geen USG meer. Kan ik die in gebruik nemen via het Ziggo modem? (En hoe?)

Optie 3:

Zeker omdat de kabels er al liggen zou ik op iedere verdieping ap doen. Die Unifi ap's gaan ook zonder usg prima werken. Op een pc of rpi een controller installeren om in te stellen, daarna kan die in principe weer uit. Ik zou de wifi van Ziggo router uitschakelen en alles via de ap's laten lopen, dan kun je ook gebruik maken van roaming.
Ik zie voor de eerste verdieping geen utp, mijn Unifi ap kan tegenwoordig ook wireless connecten. Is minder ideaal dan utp, maar het proberen waard.
Zolang je geen vlan's wilt gebruiken kun je ook dns en dhcp door Ziggo router laten afhandelen. Wil je wel vlan's gebruiken, dan zul je een eigen router moeten gaan gebruiken.

Optie 1 kan ook, die zou ik dan ook bekabeld doen. Is eigenlijk dezelfde oplossing maar met nieuwe apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Optie 4.

Ga voor de Ziggo SmartWifi Pods. Die kun je zowel bedraad als draadloos gebruiken. Ik heb er drie en ze werken prima samen met het zwarte Sagemcom modem.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:57
W1ck1e schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:20:
@HollowGamer @cordonbleu Bij mij even ook niet maar nu wel weer.
chromecast google tv hd
Hij deed het net weer even inderdaad, maar nu is het alweer stuk. Kon niks afspelen, werd vanzelf uitgelogd en kan niet meer inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46
Jay-B schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:13:
@Harmen Als je echt een Ubee 1318 hebt dan verwacht ik niet dat die vervangen gaat worden. Dat is een Docsis 3.1 modem en zou ik niet direct als verouderd bestempelen.
Dat had ik ook met een medewerker, die zag het woord "Ubee" en dacht gelijk "dat is een oude".
Maar de 1318 is gewoon een goed modem, en hoeft echt niet vervangen te worden.

Kijk met consumentenpakketten wel even uit met het aantal smartcards/boxen. Max is 5, en anders schakelen ze er gewoon eentje uit. Want ik had het nog expliciet nagevraagd, we hadden alleen nog recht op een extra box of CI+ module. Eén kaart van ons (gekocht) hebben ze daarna gewoon afgepakt.

Maar dat komt dus door onopgeleide en liegende medewerkers. Helaas neemt Ziggo die gegronde klacht niet serieus. Ik heb het niet op liegende medewerkers, dat is gewoon misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-06 11:21
cordonbleu schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 22:16:
[...]

Hij deed het net weer even inderdaad, maar nu is het alweer stuk. Kon niks afspelen, werd vanzelf uitgelogd en kan niet meer inloggen.
Het is net een stoplicht....HMPFFFFF.....ben blij dat ik beschik over een alternatief waar hier niet over gesproken mag worden, maar ben er wel blij mee >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

Optie 1:

Optie 2:

Optie 3:

Als je nog 2 Unify AP's hebt liggen, waarom zou je dan gaan prutsen met die TP-Link M4's of Ziggo Pods?
De TP-Link M4 heeft een verplicht TP-Link account nodig (en zijn ook niet te configureren als TP-Link servers eruit liggen), geen kanaalkeuze, geen aparte SSID, geen webinterface en als ik zo snel kijk geldt hetzelfde voor de Pods. En je moet ze inleveren als je van ISP verhuist.

Gewoon die Unifi gebruiken wat prima kan i.c.m. Ziggo modem. Modem fungeert dan ook als router.

Moet ik wel zeggen; ik kijk met een schuin oog naar de M4's, aangezien we die hier ook gratis kunnen krijgen en je kunt er blijkbaar OpenWRT opzetten wat waarschijnlijk de meeste van bovenstaande problemen met die dingen zou oplossen. :P
En dan is het misschien wel geinig spul om her en der zo'n M4 neer te zetten voor wat beter Wifi-bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet91 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 00:17:
Moet ik wel zeggen; ik kijk met een schuin oog naar de M4's, aangezien we die hier ook gratis kunnen krijgen en je kunt er blijkbaar OpenWRT opzetten want waarschijnlijk de meeste van bovenstaande problemen met die dingen zou oplossen. :P
En dan is het misschien wel geinig spul om her en der zo'n M4 neer te zetten voor wat beter Wifi-bereik.
Dat zou ik dan weer niet combineren met ze afnemen van Ziggo en ze ooit (waarschijnlijk) weer moeten retourneren.

En verder voor @readytoflow: gewoon lekker de UniFi APs gebruiken als je daar tevreden over was. [smal]Ergens staat een reactie dat je dan ergens de UniFi Controller moet installeren. Maar dat was natuurlijk sowieso al het geval gezien de USG geen ingebouwde controller bevat zoals wel het geval is bij de UDMs.[/small] En v.w.b. roamen dat niet zou (samen)werken met het Ziggo modem: moet gewoon prima gaan. De client besluit om te roamen op basis van of een ander AP hetzelfde SSID uitzend met dezelfde beveilingsinstellingen (WPA vs WPA2 vs WPA3 vs WPA/WPA2 vs / ...). Als je dat deel van de instellingen gelijk houd gaat roamen helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:39
Vorig jaar wilde Ziggo blijkbaar koste wat kost abonnees behouden. Gratis ESPN/filmbox, korting op VIAplay, en dan nog eens een maandkorting. Nu is het erg stil. Stilte voor de storm? Of gewoon regulier gaan afsluiten nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 06:08:
Dat zou ik dan weer niet combineren met ze afnemen van Ziggo en ze ooit (waarschijnlijk) weer moeten retourneren.
Meestal kun je gewoon weer de stock firmware installeren.
En gezien DVB-C zie ik ons nog niet snel vertrekken bij Ziggo.

• henkjan101
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-06 10:44
Goedemiddag, wij komen ergens niet uit en ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen. Wij hebben momenteel een internet / tv abonnement van Budget Thuis. Ik heb gisteravond via een verkoper aan de deur een Ziggo abonnement afgesloten (Internet Giga & TV Complete). Toen de verkoper weg was bedachten we ons ineens dat wij nu gebruik maken van een Draadloze verbindingset van KPN.

Wij hebben namelijk aan de ene kant van de woonkamer de coax aansluiting en aan de andere kant onze tv en wij wilden niet met kabels gaan trekken. Vervolgens hebben we van alles proberen uit te zoeken of we op dezelfde manier / draadloos tv kunnen gaan kijken via Ziggo. Nergens krijgen we duidelijk antwoord. Uiteindelijk hebben we maar contact opgenomen met de klantenservice van Ziggo en deze werknemer wees ons er op dat het niet mogelijk is om draadloos tv te kijken en waren we van plan om het abonnement dan toch maar te annuleren. Toevallig nam de verkoper intussen weer contact met ons op omdat er iets moest worden gewijzigd met de ingangsdatum. Deze meneer ook weer ons probleem voorgelegd en hij kon ons verzekeren dat wij een Next Mini ontvangen waarmee wij geheel draadloos tv kunnen kijken. Daarbij stuurde hij links door van een artikel van de consumentenbond waarop het inderdaad lijkt dat we deze gerust draadloos via wifi kunnen gebruiken.

Door deze verschillende antwoorden zijn wij het spoor nogal bijster en twijfelen we ontzettend wat we moeten doen. Zijn er misschien mensen hier die uitsluitsel kunnen geven, omdat ze een soortgelijke situatie thuis hebben bijvoorbeeld. Alvast bedankt!
henkjan101 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:10:
Goedemiddag, wij komen ergens niet uit en ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen. Wij hebben momenteel een internet / tv abonnement van Budget Thuis. Ik heb gisteravond via een verkoper aan de deur een Ziggo abonnement afgesloten (Internet Giga & TV Complete). Toen de verkoper weg was bedachten we ons ineens dat wij nu gebruik maken van een Draadloze verbindingset van KPN.

Wij hebben namelijk aan de ene kant van de woonkamer de coax aansluiting en aan de andere kant onze tv en wij wilden niet met kabels gaan trekken. Vervolgens hebben we van alles proberen uit te zoeken of we op dezelfde manier / draadloos tv kunnen gaan kijken via Ziggo. Nergens krijgen we duidelijk antwoord. Uiteindelijk hebben we maar contact opgenomen met de klantenservice van Ziggo en deze werknemer wees ons er op dat het niet mogelijk is om draadloos tv te kijken en waren we van plan om het abonnement dan toch maar te annuleren. Toevallig nam de verkoper intussen weer contact met ons op omdat er iets moest worden gewijzigd met de ingangsdatum. Deze meneer ook weer ons probleem voorgelegd en hij kon ons verzekeren dat wij een Next Mini ontvangen waarmee wij geheel draadloos tv kunnen kijken. Daarbij stuurde hij links door van een artikel van de consumentenbond waarop het inderdaad lijkt dat we deze gerust draadloos via wifi kunnen gebruiken.

Door deze verschillende antwoorden zijn wij het spoor nogal bijster en twijfelen we ontzettend wat we moeten doen. Zijn er misschien mensen hier die uitsluitsel kunnen geven, omdat ze een soortgelijke situatie thuis hebben bijvoorbeeld. Alvast bedankt!
Ja de next mini kan inderdaad draadloos tv kijken, mits je wifi signaal goed is. Wat bedoel jij met draadloze verbindingset?

• henkjan101
stormfly schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:20:
[...]

Ja de next mini kan inderdaad draadloos tv kijken, mits je wifi signaal goed is. Wat bedoel jij met draadloze verbindingset?
Top bedankt!
https://www.kpn.com/telev...adloze-verbindingsset.htm Dit is de verbindingsset die we hebben aangeschaft bij KPN zodat we tv konden kijken waar we dat wilden.
henkjan101 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:10:

Welkom bij ziggo (neen, ik ben geen medewerker, slechts een tevreden klant). tv kijken via wifi gaat prima, de verkoper heeft gelijk. De gekochte draadloze verbindingsset heb je waarschijnlijk niet nodig, maar kan je wel blijven gebruiken.
off topic: klant worden van een andere internet provider is niets wat ik zomaar doe op initiatief van een verkoper. Zoiets doe ik alleen na uitgebreid onderzoek naar mogelijkheden en voorwaarden. Werd jou een goede aanbieding gedaan ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkjan101
W1ck1e schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:32:
[...]
Welkom bij ziggo (neen, ik ben geen medewerker, slechts een tevreden klant). tv kijken via wifi gaat prima, de verkoper heeft gelijk. De gekochte draadloze verbindingsset heb je waarschijnlijk niet nodig, maar kan je wel blijven gebruiken.
off topic: klant worden van een andere internet provider is niets wat ik zomaar doe op initiatief van een verkoper. Zoiets doe ik alleen na uitgebreid onderzoek naar mogelijkheden en voorwaarden. Werd jou een goede aanbieding gedaan ?
Bedankt voor je reactie! Goed om te horen dat ik van meerdere mensen bevestiging krijg dat het wel degelijk mogelijk is om via wifi tv te kijken!

Wat betreft je vraag: Het was inderdaad een hele goede aanbieding. We gaan er qua internetsnelheid 10x op vooruit waarbij we voor de gehele looptijd van het contract 50% korting krijgen. Ik heb bewust afgesproken om de aanbieding eerst met mijn partner te bespreken, waarna de verkoper een paar uur later terugkwam en we uiteindelijk akkoord zijn gegaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!
henkjan101 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:24:
[...]

Top bedankt!
https://www.kpn.com/telev...adloze-verbindingsset.htm Dit is de verbindingsset die we hebben aangeschaft bij KPN zodat we tv konden kijken waar we dat wilden.
Ja mooie naam, dat is niet draadloos. Dat is een verbindingsset via de koperdraden van je stopcontact :+ _/-\o_ . Ook voor de NEXT mini kan dit gewoon werken.

nieuws: Ziggo test kleine settopbox zonder coax-aansluiting

De adapter heeft een ingebouwde ethernetpoort; die zit niet op het kastje zelf.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:06
zoonlief zit met een vraag:

als de monteur komt voor installatie wil hij een kabel laten doortreken via een bestaan/oude telefoonlijn, is cat5 dan meer dan genoeg of is cat6 verstandiger met het oog op de toekomst?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:41
joey82 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:07:
zoonlief zit met een vraag:

als de monteur komt voor installatie wil hij een kabel laten doortreken via een bestaan/oude telefoonlijn, is cat5 dan meer dan genoeg of is cat6 verstandiger met het oog op de toekomst?
CAT-6 is dan altijd slimmer met oog op toekomst.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• joey82
  • Laatst online: 21:06
Rivanov schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:10:
[...]

CAT-6 is dan altijd slimmer met oog op toekomst.
oke, dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

Heb Ziggo Internet Basic (50/20), maar heb vandaag een paar keer een speedtest gedaan en haal structureel 100/20. Zie nergens in de communicatie van Ziggo (mail, productpagina) of een nieuwsbericht dat de snelheid van dit abo verhoogd wordt. Meer mensen met Basic die nu 100 down halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
henkjan101 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:46:
Wat betreft je vraag: Het was inderdaad een hele goede aanbieding. We gaan er qua internetsnelheid 10x op vooruit waarbij we voor de gehele looptijd van het contract 50% korting krijgen.
Korting geldt wel voor een maximale periode van één jaar... even voor de duidelijkheid. Niet dat je denkt dat je dit jaren blijft houden... ja, je hebt ze er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Anoniem: 1835258 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 12:29: Meer mensen met Basic die nu 100 down halen?
Nee. Ik gok dat je mazzel hebt, geniet ervan zolang het duurt, 't kan na een modem reboot weer bekeken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:13
joey82 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:07:
is cat5 dan meer dan genoeg of is cat6 verstandiger met het oog op de toekomst?
CAT5 is onvoldoende.
CAT5E is genoeg.
CAT6 is beter, vooral naar de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:41:
[...]

CAT5 is onvoldoende.
CAT5E is genoeg.
Cat5e doet volgens specificatie geen 10Gbit/s. Cat6 wel tot 33 meter (Cat6a tot 100 meter, waarop AFAIK alle ethernet gespecificeerd is, en nooit meer meters). Alleen dat zou ik al rede genoeg vinden om nooit (meer) voor Cat5e te gaan. Onafhankelijk van tot welke lengtes de nieuwere 2,5Gbit/s en 5Gbit/s standaarden gespecificeerd zijn voor Cat5e.

En ja, nieuwere. Na 1Gbit/s is de 10Gbit/s specificatie opgesteld. Maar doordat die te duur bleek en niet aansloeg hebben ze vervolgens twee "slappe aftreksels" gemaakt van 10Gbit/s in de vorm van 2,5Gbit/s en 5Gbit/s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:28
Anoniem: 1835258 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 12:29:
Heb Ziggo Internet Basic (50/20), maar heb vandaag een paar keer een speedtest gedaan en haal structureel 100/20. Zie nergens in de communicatie van Ziggo (mail, productpagina) of een nieuwsbericht dat de snelheid van dit abo verhoogd wordt. Meer mensen met Basic die nu 100 down halen?
Klopt. Heb dit ook al een aantal maanden. Het viel me op in september vorig jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door BigSurf op 18-02-2023 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-06 11:21
Eindelijk m'n vriendin kunnen overtuigen om Ziggo te nemen ipv KPN :X

Anyway bij het WIFI modem zit een handig kaartje met QR-code om snel met Wifi te verbinden voor nieuwe apparaten. Maar als ik SSDI en/of wachtwoord wijzig, werkt deze QR-code zeker niet meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 07:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Black-Death klopt. Maar zo'n nieuwe QR-code maak je makkelijk zelf. Dus gewoon je SSID en wachtwoord wijzigen naar wat het altijd al was.

* Gizz snapt nooit waarom mensen met een nieuw modem of nieuwe router het default SSID en wachtwoord laten staan en dan al hun clients opnieuw gaan configureren 8)7

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
Thnx @Gizz
Maar als ik switch van KPN naar Ziggo, maar vervolgens zelfde SSID en ww heb, pakken alle apparaten dan automatisch het nieuwe Ziggo wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 07:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja, want dat is letterlijk hetzelfde. Je clients 'proeven' niet of het wifi is met een Ziggo of KPN-smaak. Die kijken alleen naar het SSID (he, die ken ik!) en sturen het wachtwoord wat ze al kennen. En dan komt de verbinding tot stand. Voor de clients verandert er dus niets.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
Oh weer wat geleerd op de zondagochtend. Thnx ^O^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Black-Death @Gizz Echter als je weleens je wifi gegevens wijzigt vanwege de veiligheid is het wisselen van modem, router of provider wel een goede aanleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
W1ck1e schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:26:
@Black-Death @Gizz Echter als je weleens je wifi gegevens wijzigt vanwege de veiligheid is het wisselen van modem, router of provider wel een goede aanleiding.
Ik denk dat de meeste mensen dat toch echt niet doen. Met een veelvoud aan telefoons, tablets, evt laptops. En dan nog TVs & media spelers die vaak aan wifi zullen hangen, wellicht nog wat smart speakers, wellicht nog een omvormer van zonnepanelen, of smart home appliances ((af)wasmachine bv).
En het wijzigen van wifi wachtwoorden is dan leuk voor eigen veiligheid / veilig gevoel (maar in mijn UniFi systeem kan ik gewoon inzien welke apparaten afgelopen maand verbonden zijn geweest). Maar er zijn ook zaken die je semi verplicht regelmatig moet doen maar door niemand gedaan zullen worden. Zo moet je officieel elke maand in de groepenkast de aardlekschakelaars testen. Maar ook dat zal niemand doen Zelf probeer ik dat te doen met ingaan zomer/- wintertijd, dan moet ik die klokken toch al aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RobertMe Vandaar het woord "als". Ik doe het ook niet (zonder dat er ik van modem/router of provider wissel). Ik heb de illusie dat mijn wifi wachtwoorden moeilijk genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:36:
@RobertMe Vandaar het woord "als". Ik doe het ook niet (zonder dat er ik van modem/router of provider wissel). Ik heb de illusie dat mijn wifi wachtwoorden moeilijk genoeg zijn.
Dat je wifi wachtwoorden veilig zijn zegt eigenlijk nog niet veel. Tenzij je ze absoluut nooit weggeeft. Geef je ze bv ooit aan bezoek is dat al een "risico". Zeker met een iPhone die de wifi wachtwoorden kan delen met anderen. Dus al vul je het wachtwoord zelf in op de telefoon van bezoek kunnen zij alsnog het wachtwoord delen met anderen zonder dat jij er van weet.

Enige veilige is dan een gastnetwerk waarbij je werkt met tijdelijke vouchers om toegang te krijgen :+ Dat je vooraf een voucher code genereert die bv 24 uur later niet meer functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06 15:20

sjaool

Every life should have 9 cats

Vanochtend een tijdje bezig geweest met uitzoeken waarom mijn Raspberry Pi met Domoticz nergens meer op reageerde. Heeft Ziggo voor het eerst sinds jaren mijn ip-adres veranderd. Ik had het kunnen weten want ze hebben hier vorige week werkzaamheden uitgevoerd in de wijkkasten en heel de bende vervangen i.v.m. onderhoud. Dus ik had wat meer op mijn hoede kunnen zijn. Nou ja, voorlopig werkt alles weer.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 16:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik krijg net een mail dat 'vanwege verbeteringen in het netwerk' ik een nieuwe modem krijg opgestuurd en dat binnen 2 weken moet installeren want dan werk mijn oude modem niet meer. Ik heb nu een TC7210 en dat werkt prima is inmiddels helemaal naar mijn zin ingeregeld. (alle IPs op MAC adressen uitgedeeld, juiste forwarding rules etc) dus zit eigenlijk niet direct te wachten op een ander modem.

Enig idee waarom ze dit nu zo actief gaan vervangen? En wat krijg je dan, die connectbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:44

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

superduper schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:06:
Ik krijg net een mail dat 'vanwege verbeteringen in het netwerk' ik een nieuwe modem krijg opgestuurd en dat binnen 2 weken moet installeren want dan werk mijn oude modem niet meer. Ik heb nu een TC7210 en dat werkt prima is inmiddels helemaal naar mijn zin ingeregeld. (alle IPs op MAC adressen uitgedeeld, juiste forwarding rules etc) dus zit eigenlijk niet direct te wachten op een ander modem.

Enig idee waarom ze dit nu zo actief gaan vervangen? En wat krijg je dan, die connectbox?
Ik heb dezelfde mail vanochtend gehad en heb ook een TC7210. Ik gebruik hem alleen als modem en router (WIFI uit) en ben ook nieuwsgierig wat ik ervoor terugkrijg.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Danfoss schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:10:
[...]

Ik heb dezelfde mail vanochtend gehad en heb ook een TC7210. Ik gebruik hem alleen als modem en router (WIFI uit) en ben ook nieuwsgierig wat ik ervoor terugkrijg.
same here; wifi loopt via ubiqiti spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit gebeurt al maanden. Zal waarschijnlijk een Connectbox (Arris of Compal) zijn of de nieuwe Sagemcom. De TC7210 is inmiddels antiek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:41:
[...]

CAT5 is onvoldoende.
CAT5E is genoeg.
Dit is volgens mij wel juist, maar volgens mij CAT6 niet even makkelijk door te trekken als CAT5E. Tenminste dat is wat de bouwvakker bij mij thuis zei, dus ik ben wel voor CAT5E gegaan. CAT5 zal ik niet meer nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Dan had die bouwvakker zeker geen zin… stelt niets voor. Laatst nog de coax naar de woonkamer vervangen (Koka 9TS) en cat6a bijgelegd in de bestaande krappe installatiebuis. Stelde niets voor. Uiteraard wel met trekkoord.

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 20-02-2023 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

V.w.b. de waarom: de TC7210 zal geen Docsis 3.1 ondersteunen, en het gervangende modem wel. Dus dat geeft de mogelijkheid tot hogere snelheden (in het gehele segment) waaronder ook een hogere upload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
xileS schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:35:
[...]

Dit is volgens mij wel juist, maar volgens mij CAT6 niet even makkelijk door te trekken als CAT5E. Tenminste dat is wat de bouwvakker bij mij thuis zei, dus ik ben wel voor CAT5E gegaan. CAT5 zal ik niet meer nemen.
Raar!
Ik, geen elektricien, heb zelf een CAT6 kabel door een loze buis getrokken, van de meterkast naar de zolder. Dat ging gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:35:
[...]

Cat5 moet niemand meer nemen. Bevat maar 4 adres, en doet daardoor maximaal 100Mbit/s, en ondersteund geen Power over Ethernet.

Wat wel of niet makkelijk te trekken is ligt volledig aan het totaalplaatje. Cat6 hoeft niet wezenlijk moeilijker te zijn dan Cat5e bv. Maar je hebt ook nog UTP, FTP, STP en S/FTP. En een ader met een manteltje en daarvan er weer 8 in een mantel (UTP dus) is een stuk flexibeler dan een ader in manteltje dan folie om de ader(paren?) en dan nog eens folie om de 4 paren en dan nog eens de mantel (S/FTP).

En ik weet ook niet of je echt Cat6 bedoeld of Cat6a, maar bij de eerste is volgens mij UTP de "standaard" terwijl je bij Cat6a eerder S/FTP ziet. Dus ja, als je dan de "populairste" Cat6a kabel (een S/FTP dus) vergelijkt met Cat5e (UTP dus) dan is die laatste wel stukken stijver en dus lastiger te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:56:
[...]

Raar!
Ik, geen elektricien, heb zelf een CAT6 kabel door een loze buis getrokken, van de meterkast naar de zolder. Dat ging gewoon.
Ik ook niet, maar zijn verhaal klonk aannemelijk destijds. Het zal vast per situatie verschillen. Ik begreep dat CAT6 wat stugger is en CAT5E wat flexibeler. Je wilt natuurlijk ook geen beschadigde kabel hebben. En voor mijn doeleinden is CAT5E prima en 3 van de 4 doorgetrokken kabels gebruik ik (nog) niet eens xD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ziggo test een hogere beeldkwaliteit via de Ziggo GO TV app: op Ziggo Sport en NPO1 1080p ipv 720p.
Bron
Op dit moment merk ik nog niks. Wellicht een select test team? In ieder geval een mooie ontwikkeling. Kan tzt de Next box retour. Straks alles (in mijn geval) via de Apple TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:38:
Op dit moment merk ik nog niks. Wellicht een select test team?
Kijk je wel voor NPO1 op kanaal 991 & Ziggo Sport op kanaal 992. De gewone kanalen zijn namelijk nog 720P

[ Voor 18% gewijzigd door DON PAPA op 21-02-2023 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-06 18:21
Op mijn firestick 4k zijn de test streams 1080P50 5,25mbit met HEVC, ipv de gebruikelijke 720P50 4,98mbit AVC.

Ja extra resolutie en betere encoding maar de bitrate is niet hoger, maar als Ziggo zo betere beeldkwaliteit naar mensen kan krijgen voor dezelfde "kosten" ben ik natuurlijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op Philips 55oled706/12 ook full hd, ik weet niet dat ik een tester ben.
edit: het is een publieke test, dus iedereen zou kunnen testen

het ziet er trouwens goed uit (niet dat 720p slecht was), maar dit is wel wat mooier.
ook op de chromecast met google tv

[ Voor 57% gewijzigd door W1ck1e op 22-02-2023 08:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• menzo
Ik kan in de app op mijn firestick bij settings een video overlay aanzetten die geeft alle data van de stream aan.

Hier is de Ziggo-pagina van de openbare test: https://community.ziggo.n...st-de-hogere/ba-p/1128325

[ Voor 45% gewijzigd door menzo op 21-02-2023 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DON PAPA schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:39:
[...]

Kijk je wel voor NPO1 op kanaal 991 & Ziggo Sport op kanaal 992. De gewone kanalen zijn namelijk nog 720P
Zo ver had ik nog niet door de zenders gebladerd. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Jay-B schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:34:
[...]

Dit gebeurt al maanden. Zal waarschijnlijk een Connectbox (Arris of Compal) zijn of de nieuwe Sagemcom. De TC7210 is inmiddels antiek. ;)
Die mag dan inmiddels antiek zijn maar die draait hier nog steeds als een zonnetje en zeer stabiel. Ook haal ik nog steeds de maximale snelheid van mijn abonnement. Ik gebruik hem dan ook puur als modem. De wifi staat uit daarvoor gebruik ik mijn router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sjaool schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:16:
[...]

Die mag dan inmiddels antiek zijn maar die draait hier nog steeds als een zonnetje en zeer stabiel. Ook haal ik nog steeds de maximale snelheid van mijn abonnement. Ik gebruik hem dan ook puur als modem. De wifi staat uit daarvoor gebruik ik mijn router.
En omdat jouw antieke modem nog werkt moeten alle klanten in jouw regio / netwerk maar antieke techniek blijven gebruiken? Ziggo wil het hele segment waarschijnlijk upgraden naar Docsis 3.1, jouw TC doet dat niet, dus moet die vervangen worden. En als Ziggo dat niet doet dan kunnen ze het netwerk dus ook niet upgraden naar een nieuwere techniek die voor andere klanten hogere snelheden kan bieden / mogelijk maakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:53:
[...]

En omdat jouw antieke modem nog werkt moeten alle klanten in jouw regio / netwerk maar antieke techniek blijven gebruiken? Ziggo wil het hele segment waarschijnlijk upgraden naar Docsis 3.1, jouw TC doet dat niet, dus moet die vervangen worden. En als Ziggo dat niet doet dan kunnen ze het netwerk dus ook niet upgraden naar een nieuwere techniek die voor andere klanten hogere snelheden kan bieden / mogelijk maakt.
Ik zeg niet dat ze het niet mogen upgraden. Ik zeg alleen maar dat hij nog als een zonnetje draait. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:15
RobertMe schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:53:
[...]

Grote kans dat het dan de nieuwe Sagecom wordt.

de Connectbox ondersteund ook alleen maar 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Brentjuh2000 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:05:
[...]

Grote kans dat het dan de nieuwe Sagecom wordt.

de Connectbox ondersteund ook alleen maar 3.0
De connectbox giga (de vierkante) doet wel 3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
menzo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:06:
[...]

De connectbox giga (de vierkante) doet wel 3.1.
Is het feit dat hij zwart is niet opvallender ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
W1ck1e schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:14:
[...]
Is het feit dat hij zwart is niet opvallender ?
Deze is niet zwart: https://www.ziggo.nl/klan...i-modems/connect-box-giga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-06 10:20
Black-Death schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:08:
Eindelijk m'n vriendin kunnen overtuigen om Ziggo te nemen ipv KPN :X

Anyway bij het WIFI modem zit een handig kaartje met QR-code om snel met Wifi te verbinden voor nieuwe apparaten. Maar als ik SSDI en/of wachtwoord wijzig, werkt deze QR-code zeker niet meer?
Ohnee bah! Waarom zou je iemand een connectbox aanraden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oops, ik dacht dat je deze bedoelde (die geen connectbox is). Omdat ik deze eind vorig jaar kreeg terwijl ik een 200/20 verbinding heb, zodat ik (wellicht onterecht) denk dat iedereen die gaat krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EH_CttS5JeYGn8ft2ZoOxOu_u30=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tcGCqxjyWnazPqfLN9J91feL.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Goed, nieuw modem is binnen, gelukkig een Sagecom.

Het eerste punt waar ik gelijk tegenaan loop is dat mijn hele netwerk in de 10.0.0.x range draait, en als ik het modem in die range wil zetten krijg ik de melding "the starting IP adres is used for other functions of the smartWifi modem". 8)7 WTf, dat bepaal ik graag zelf en ik zou ook niet weten wat, want Wifi en gast meuk is uitgeschakeld.

Ik heb echt geen zin om alles om te gaan zetten naar 192.168.178... Ten eerste is dat teveel typen steeds, ten tweede moet ik allerlei apparaten af om hun vast IP adres om te gaan zetten, laat staan het hele smart network aan te passen.

Waarom zou dit geblokkeerd zijn? Het vorige modem kon dat zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-06 17:41
Als je het zelf wilt doen, zou ik de router in bridge mode laten zetten en zelf de routerfunctie regelen. Sinds ik van KPN naar Ziggo ben gegaan regelen mijn Deco’s ook de routerfunctie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superduper schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:58:
...
Ziggo gebruikt een 10.x.y.z netwerk aan hun kant van de modem-router. Doe maar eens een traceroute.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 07:27
[...]

Management-vlan voor de provider. De reden dat men ook in bridge-mode nog een modem uit kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Geen idee. Er komt wel een firmware update waarmee je de laatste twee octetten kan aanpassen als ik de community mag geloven maar de complete range veranderen lijkt niet te kunnen. Mede om dit soort keuzes heb ik mijn modem in bridge staat. Voor de gemiddelde gebruiker uiteraard geen probleem.
W1ck1e schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:32:
[...]
Ziggo gebruikt een 10.x.y.z netwerk aan hun kant van de modem-router. Doe maar eens een traceroute.
jadjong schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:45:
[...]

Management-vlan voor de provider. De reden dat men ook in bridge-mode nog een modem uit kan lezen.
Dat klopt maar verhindert niet om zelf ook een 10.x.y.z netwerk op te zetten. Het is immers een private range. Dat argument is dus niet valide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:18:
[...]

Dat klopt maar verhindert niet om zelf ook een 10.x.y.z netwerk op te zetten. Het is immers een private range. Dat argument is dus niet valide.
Volgens mij: wanneer hetzelfde netwerk 10.x.y.z zich aan beide kanten van een router bevindt weet die router niet waar een pakketje naar toe moet Maar ik kan mij vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:34:
[...]
Volgens mij: wanneer hetzelfde netwerk 10.x.y.z zich aan beide kanten van een router bevindt weet die router niet waar een pakketje naar toe moet Maar ik kan mij vergissen.
Correct. De metric bepaald de "prioriteit" van een route, als er meerdere mogelijke routes zijn. Dit kan dus ook komen door zowel een 10.x.y.z/24 route als een 10.0.0.0/8 route te hebben. De laatste overlapt immers de eerste. In dat geval bepaalt de metric welke route gebruikt wordt. En ja, uiteraard kan dat tot issues leiden als inderdaad aan de Ziggo beheer kant hetzelfde 10.x.y.z subnet gebruikt wordt. Dan komen of jouw eigen pakketjes wel aan bij het modem maar stuurt het modem het antwoord "naar Ziggo", of andersom komen de pakketjes vanuit de beheer kant van Ziggo wel aan bij het modem maar wordt het antwoord jouw thuisnetwerk op gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een modemrouter is natuurlijk geen reguliere router. Dat zou anders inhouden dat je kan inloggen op andermans modems. In de begindagen van Docsis was de beveiliging niet helemaal op orde maar nu kan dat niet meer. Het modem zelf doet ook aan access control en laat pakketjes vanuit het lan met een privé-adres natuurlijk niet toe op het management vlan van Ziggo en vice versa. Zou wat wezen. Overigens zou dat betekenen dat ik op mijn eigen router met een modem in bridge ook niet dezelfde range kan gebruiken terwijl dat gewoon prima mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 07:27
Jay-B schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:59:
Een modemrouter is natuurlijk geen reguliere router. Dat zou anders inhouden dat je kan inloggen op andermans modems. In de begindagen van Docsis was de beveiliging niet helemaal op orde maar nu kan dat niet meer. Het modem zelf doet ook aan access control en laat pakketjes vanuit het lan met een privé-adres natuurlijk niet toe op het management vlan van Ziggo en vice versa. Zou wat wezen. Overigens zou dat betekenen dat ik op mijn eigen router met een modem in bridge ook niet dezelfde range kan gebruiken terwijl dat gewoon prima mogelijk is.
Als jij op je eigen router 10.x gebruikt is er niets aan de hand omdat NAT het scheidt van modem waar ook 10.x in gebruik is. Die twee hoeven elkaar nooit te benaderen en kunnen elkaar nooit benaderen. Of ik begrijp je verkeerd en we bedoelen hetzelfde. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:41
meesje schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:38:
Ziggo test een hogere beeldkwaliteit via de Ziggo GO TV app: op Ziggo Sport en NPO1 1080p ipv 720p.
Bron
Op dit moment merk ik nog niks. Wellicht een select test team? In ieder geval een mooie ontwikkeling. Kan tzt de Next box retour. Straks alles (in mijn geval) via de Apple TV.
Prima kwaliteit op Ziggo Sport nu (992)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:00
Vandaag een nieuwe modem ontvangen, afgelopen week netjes een brief dat die onderweg was en binnen twee weken geïnstalleerd moet zijn. Prima, doe ik wel een keer als ik er aan toe kom. Mooi niet, modem bezorgd, internetverbinding is weg, alsof het een automatisch proces is.

Dus de nieuwe modem maar gepakt en geïnstalleerd, even gebeld naar de klantenservice om in bridge modus te zetten want dat stond de vorige ook. Nieuwe staat al in bridge modus wordt aangegeven. Mooi, dan kunnen we aan de slag.

Helaas niet, modem vervangen, de rest ongewijzigd gelaten maar de UDM Pro krijgt geen IP adres van het nieuwe modem.

Iemand hier tips om het werkend te krijgen? Modem meerdere keren reboot gedaan net als de UDM, mag niet baten. Verschillende volgordes, geen verbinding. Het gaat om een Sagemcom F3896LG..

Of beter af in het UniFi topic? ;)

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Peutpeut schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:53:
Vandaag een nieuwe modem ontvangen, afgelopen week netjes een brief dat die onderweg was en binnen twee weken geïnstalleerd moet zijn. Prima, doe ik wel een keer als ik er aan toe kom. Mooi niet, modem bezorgd, internetverbinding is weg, alsof het een automatisch proces is.

Dus de nieuwe modem maar gepakt en geïnstalleerd, even gebeld naar de klantenservice om in bridge modus te zetten want dat stond de vorige ook. Nieuwe staat al in bridge modus wordt aangegeven. Mooi, dan kunnen we aan de slag.

Helaas niet, modem vervangen, de rest ongewijzigd gelaten maar de UDM Pro krijgt geen IP adres van het nieuwe modem.

Iemand hier tips om het werkend te krijgen? Modem meerdere keren reboot gedaan net als de UDM, mag niet baten. Verschillende volgordes, geen verbinding. Het gaat om een Sagemcom F3896LG..

Even rechtstreeks een PC/laptop aansluiten? Zodat je überhaupt iets kunt zien? Komt het modem zelf wel online (kleur led)? Daarnaast waren er initieel issues dat als je bridge op het oude modem had dit "half" werd over genomen en je klantenservice bridge moest laten uit zetten en dan weer aan.

En wat ik zelf heb gezien bij familie waarbij ik deze geïnstalleerd heb: modem kwam niet online (te zien aan kleur led). En de oplossing daarbij was dat het een oud AOP was waarbij er "stiekem" een splitter op zat gedraaid. Iets dat je niet kon zien. AOP leek aan de onderkant drie aansluitingen te hebben, voor TV, radio en internet. Maar in werkelijkheid was dit dus een splitter, die er door (de voorkant) een slag tegen de klok in te draaien af gehaald kon worden. Vervolgens bleef het daadwerkelijke AOP over met maar één aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Modem komt gewoon online, maar levert geen IP-adres. Inderdaad gaat er bij het overzetten van de instellingen wat mis, dat blijkt ook uit diverse eerdere ervaringen: [Ziggo] Nieuwe modem, bridge modus, geen IP

Dus morgen weer bellen en op laten lossen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Peutpeut Je zou even kunnen proberen het modem terug naar fabrieksinstellingen te zetten.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Peutpeut schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:53:

Inmiddels al veel over dit modem gelezen, ook omdat ik dus denk om hem in bridge te laten zetten. Wat jij beschrijft (geen IP) is wat ik heel vaak tegenkom als DE grote storing bij deze setup. Is wel op te lossen met ziggo maar moet een keer heen en weer tussen router modus en bridge. Geklooi dus en heel afhankelijk of je iemand bij de helpdesk treft die weet wat er aan de hand is.

Ik baal wel dat ik niet zo maar mijn 10.0 range kan gebruiken. Gaat me hoe dan ook veel werk opleveren om dit om te zetten, ofwel naar een nieuwe range ofwel een andere router erachter (Ubuquity Edgerouter X besteld) en dat helemaal instellen. En dan alles in Homeassistant weer op orde brengen, lokal keys van tyua devices opnieuw opzoeken etc :(

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

@super-duper Of je koopt een eigen modem, dan kan je het zelf uitmaken welke range je gebruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Laatst online: 19-06 18:33
Als het heel veel werk is om je Lan over te zetten van een 10.xxx.xxx.xxx naar een 192.168.xxx.xxx, dan lijkt het mij dat er iets mis is met de opzet van je netwerk.

Als je het goed opzet dan heeft het niets te betekenen.
Zeker op veel plekken vaste IP-adressen gebruikt in plaats van netjes door de dhc server vaste IP-adressen aan Mac-adressen te koppelen?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 08:32
De sagemcom zit vol met bugs en slechte implementaties. Eigenlijk is alleen de ubee1318 een fatsoenlijk modem, de rest is bagger imho.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Hier ook hoor, die bugs zijn voor het gros allang opgelost, modem werkt prima.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07:08
tcviper schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:08:
[...]

Bij mij werkte de Sagemcom juist niet lekker. Bij vervanging van mijn oude connectbox vorige week veel issues gehad, zoals niet online komen, geen IP krijgen, enz. Na reset alleen een IPv4 en zeer instabiele V6.

Alles in bridge mode overigens.

Laten omruilen tegen de Ubee. Dat was een kwestie van in het stopcontact steken en na vijf minuten weer online alsof er niets veranderd was. :)

Ervaring is natuurlijk voor iedereen anders, maar ik ben blij met m’n Ubee!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-06 14:09
valkenier schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:42:
De sagemcom zit vol met bugs en slechte implementaties. Eigenlijk is alleen de ubee1318 een fatsoenlijk modem, de rest is bagger imho.
Hier draait het modem ook naar alle tevredenheid. In het begin deed Natloopback het niet, dat is alweer enige tijd geleden gefixed. Heb hiervoor het Ubee modem gehad, wat dan weer geen natloopback had waardoor ik mijn intern gehoste website niet kon bezoeken.

Zo heeft elk modem wel wat, tis maar net of je dat nodig hebt of het erg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
Jay-B schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:19:
@Peutpeut Je zou even kunnen proberen het modem terug naar fabrieksinstellingen te zetten.
Dat vandaag laten doen en nu zonder problemen weer online! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
Weet iemand of je de wifi6 functionaliteit van van het nieuwe ziggo modem verliest op het moment dat je gebruik maakt van de wifipods?

En is het enige alternatief dan een eigen mesh wifi6 setje aanschaffen?

[ Voor 21% gewijzigd door Spurlie op 24-02-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 08:32
tcviper schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:08:
[...]

Van de ziggo community:
de DNS is op de sagemcom niet aan te passen naar een intern IPv4 adres (“niet geldig”)
Modem komt niet lekker op, wanneer voor de eerste keer aangesloten in bridge profiel. Reset nodig
DHCP range is door de klant niet aan te passen
NAT loopback wordt niet ondersteund
STP issue in firmware waardoor vaste verbindingen niet direct opkomen
Telefonie gespecificeerd in boot file maar geen onderdeel van abonnement, gevolg is rood knipperende status-LED en foutmelding in webinterface.
Actuele gegevens/waarden DOCSIS 3.1-kanalen (OFDM + OFDMA) worden niet getoond in webinterface.
DNS records lookup met een adres in de private range worden geblokkeerd.
Bij een deel stopt de DHCP server met uitdelen van IPv4 adressen.

Zeg maar wat er al is opgelost…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Spurlie schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:49:
Weet iemand of je de wifi6 functionaliteit van van het nieuwe ziggo modem verliest op het moment dat je gebruik maakt van de wifipods?

En is het enige alternatief dan een eigen mesh wifi6 setje aanschaffen?
Nee, als mijn apparaat verbinding maakt met het modem dan kan die ~900mbit halen over wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
valkenier schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:18:
[...]

Van de ziggo community:
de DNS is op de sagemcom niet aan te passen naar een intern IPv4 adres (“niet geldig”)
Modem komt niet lekker op, wanneer voor de eerste keer aangesloten in bridge profiel. Reset nodig
DHCP range is door de klant niet aan te passen
NAT loopback wordt niet ondersteund
STP issue in firmware waardoor vaste verbindingen niet direct opkomen
Telefonie gespecificeerd in boot file maar geen onderdeel van abonnement, gevolg is rood knipperende status-LED en foutmelding in webinterface.
Actuele gegevens/waarden DOCSIS 3.1-kanalen (OFDM + OFDMA) worden niet getoond in webinterface.
DNS records lookup met een adres in de private range worden geblokkeerd.
Bij een deel stopt de DHCP server met uitdelen van IPv4 adressen.

Zeg maar wat er al is opgelost…
Lang leve bridge mode ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ben(V) schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:40:
Als het heel veel werk is om je Lan over te zetten van een 10.xxx.xxx.xxx naar een 192.168.xxx.xxx, dan lijkt het mij dat er iets mis is met de opzet van je netwerk.

Als je het goed opzet dan heeft het niets te betekenen.
Zeker op veel plekken vaste IP-adressen gebruikt in plaats van netjes door de dhc server vaste IP-adressen aan Mac-adressen te koppelen?
nee hoor, gebruik gewoon DHCP en reserveringen obv MAC. Het werk zit hem met name in alle connecties op het smart netwerk en de integraties in HA. Enige wat is misschien beter had kunnen doen is meer met lokale DNS werken en niet alles naar IPs verwijzen.

overigens kan je reactie best wat opbouwender en minder vinger wijzend.

[ Voor 5% gewijzigd door superduper op 24-02-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superduper schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:05:
... Enige wat is misschien beter had kunnen doen is meer met lokale DNS werken en niet alles naar IPs verwijzen.
Dan is het nu toch een mooi moment om daar mee te beginnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

W1ck1e schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:12:
[...]
Dan is het nu toch een mooi moment om daar mee te beginnen. ;)
Klopt, ben as we speak de edgerouterX aan het instellen. sexy apparaatje Maar niet al die smart dingen via wifi kunnen dat gebruiken dus je blijft terugvallen op IP adressen

[ Voor 16% gewijzigd door superduper op 24-02-2023 16:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Mailtje van Ziggo:
Hoi,

We sturen je deze e-mail omdat je eerder de Ziggo GO TV app hebt getest op Android TV, Fire TV of Apple TV. Op dit moment zijn we bezig met het testen van enkele kanalen op hogere resoluties, namelijk op kanaalnummers 991 tot en met 994.

We zijn erg benieuwd of deze zenders goed werken op jouw apparaat en we horen graag jouw ervaringen hiermee. Help je ons door je ervaring hier te delen? Meer informatie over de test lees je in dit publieke topic.

Alvast bedankt!

Vragen?
Deel je feedback in mail ons of laat een reactie achter in het topic.

Liever geen mails meer ontvangen?
Schrijf je uit door onderin deze e-mail te klikken op "Uitschrijven"

Met vriendelijke groet,
Het projectteam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was reeds bekend. Is een publieke test.
meesje in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 24-02-2023 16:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@meesje
Ik wist van de publieke beta, oa jouw bericht, het "nieuwswaardige" van mijn post is dat Ziggo daar mails over stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:36:
@meesje
Ik wist van de publieke beta, oa jouw bericht, het "nieuwswaardige" van mijn post is dat Ziggo daar mails over stuurt.
Wat ik best bijzonder vind dat een dergelijke mail niet breder wordt gestuurd. Het lijkt me toch een kleine moeite om te achterhalen wie de laatste x periode gebruik hebben gemaakt van de Ziggo GO TV app. Mijn nieuwsbron was overigens totaaltv. Over het algemeen vind ik dat niet een allerbeste website.
Pagina: 1 ... 282 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic