Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo-nrd
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11-2024
W1ck1e schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:17:
[...]
Vandaag was mijn abonnement net afgelopen. Net gebeld om wat minder uit te geven aan ziggo. Ik ging voor een downgrade van de internet snelheid, om op die manier te besparen. Toen ik vroeg naar een alternatief was het bod 6 maanden 10 euro korting. Vervolgens vroeg ik een 2de bod: 3 maanden 10 euro korting en 12 maanden gratis movies & series xl (want dat hebben we toch al). Dat laatste moet dan wel in 2 periodes van 6 maanden (want ze kunnen geen 12 maanden gratis in systeem zetten). Ik moet dan wel even bellen na afloop van de 1ste 6 maanden gratis. Als alles zo uitkomt: 173,40 euro korting. Wel een nieuw jaarcontract (toch geen plannen om weg te gaan, want tevreden).
Ik heb ook net gebeld en was weinig los te peuteren. Ik heb even in mijn mailbox gekeken en vond mailtjes van 2009 met mijn upcmail.nl adres. Zit er dus al zo lang en er was volgens de dame die ik aan de lijn had niks mogelijk. Ik wilde zelfs upgraden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 05:29
MatsuMatsu85 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:21:
Vraagje kreeg mailtje dat Ziggo zakelijk naar 600/60 gaat. Kan die oude Puma 6 dat aan?
Ow, interessant, ik heb die zakelijke snelheid ook, maar ook nog met een oude naam. Heb geen mail gekregen helaas.
Staat er in die mail toevallig ook of zakelijk internet start xtra een snelheidsverhoging krijgt?
Op zich is de 60mbit upload wel welkom, maar vind het allemaal al duur genoeg. Heb zelf de combi 500/40 internet zakelijk + tv start CI, kost me 70 euro per maand(incl).
Ik moet alleen wel bij ziggo afnemen, woon midden in de binnenstad, maar VDSL gaat niet verder dan 23/3 bij de meeste aanbieders of 45/5 bij KPN... ja daaag. Volgens mij weten ze dat ook prima bij ziggo, want korting proberen er af te peuteren is vaak weinig succesvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-04 07:36
@ramonlambal Ik denk dat iedereen persoonlijk een mail krijgt afhankelijk van zijn pakket. Hier een overzicht van de verhoging voor zakelijk: kijk even of jouw abonnement daar tussen zit, en anders ff bellen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0BoTgLU9DJ_u5wRvrBK2SBY2xE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KNlkp4sFl9UIfRXyvA8oPzTz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-06 22:25
drwoo schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:41:
[...]

[...]

Vast Bellen = 34,95 Eur (Heeft wel Ziggo Go, maar welke (wifi) internet snelheid is de vraag)
Wifi? Volgens Ziggo zit onderstaand in het pakket, zie geen wifi staan er wordt uberhaupt niet over de internetverbinding gesproken. Is dit misschien het oude vriendje tientje? 25/2,5?

Voordelig bellen
Nummerbehoud
Extra telefoondiensten
50+ tv zenders (6 HD)
Online tv met Ziggo GO
Ziggo Sport
Maandelijks aanpasbaar

En ik zou wel voor NLZiet gaan ipv Go. Al is het alleen maar voor de retentie van terug te kijken content. Dat is langer dan een week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Laatst online: 16-06 05:29
MatsuMatsu85 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:46:
@ramonlambal Ik denk dat iedereen persoonlijk een mail krijgt afhankelijk van zijn pakket. Hier een overzicht van de verhoging voor zakelijk: kijk even of jouw abonnement daar tussen zit, en anders ff bellen...

[Afbeelding]
Dank je! upload van internet start word dus de upload die complete nu is(40mbit), maar met een bijbehorende lagere download. Opzich vind ik een wat langzamere download geen probleem, scheelt me dan 9 euro pm, als ik tv start houd. Offf ik flikker TV er helemaal uit, en dan ga ik van 72 E p/m terug naar 48.4 E p/m. Duidelijk stof om even over na te denken, wat wil ik nou precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeuvie schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:58:
[...]

Wifi? Volgens Ziggo zit onderstaand in het pakket, zie geen wifi staan er wordt uberhaupt niet over de internetverbinding gesproken. Is dit misschien het oude vriendje tientje? 25/2,5?
Nee. Zoals eerder gezegd zit bij Vast bellen en Kabel TV geen volwaardige internetverbinding. Het oude tientje vriendje wat destijds 25/2,5 was is inmiddels samengesmolten met Internet Basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
Jay-B schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:43:
[...]

Nee. Zoals eerder gezegd zit bij Vast bellen en Kabel TV geen volwaardige internetverbinding. Het oude tientje vriendje wat destijds 25/2,5 was is inmiddels samengesmolten met Internet Basic.
Ben nu wel heel benieuwd wat dit dan is heb jij het antwoord hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
Jeuvie schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:38:
[...]

Ben nu wel heel benieuwd wat dit dan is heb jij het antwoord hierop?
https://www.ziggo.nl/internet/basic
Deze bijvoorbeeld? Kun je alleen ongecodeerde zenders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
Hugo__Boss schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:07:
[...]

https://www.ziggo.nl/internet/basic
Deze bijvoorbeeld? Kun je alleen ongecodeerde zenders kijken.
Samengevat: Bij vast bellen krijg dus internet basic 50/20? Welk modem zit erbij?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Jeuvie Nee bij Vast bellen en Kabel TV krijg je een "inbelverbinding". Volgens mij was dat vroeger iets van 384 kbps. Weet niet eens wat de upload is. Maar nogmaals, ga dat niet afsluiten als je internet wilt. Je wordt daar niet gelukkig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:18
Ik merk ineens dat ik geen internet meer had op mijn Next box.
Even in de router gekeken en zag hem allemaal requests naar de DNS server van adguard sturen maar zonder response terug.
Deze dns server krijgt hij mee van mijn DHCP server.
Echter mijn pc's doen het wel gewoon, nadat ik een andere DNS server heb ingevuld werkt de next box weer goed.

Meer mensen die adguard gebruiken en hier hinder van ondervinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:12
Jeuvie schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:47:
[...]

Samengevat: Bij vast bellen krijg dus internet basic 50/20? Welk modem zit erbij?
Nee, bij uitsluitend vast bellen krijg je géén internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:22

Wildfire

Joy to the world!

Jeffrey87 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:28:
[...]

Nee, bij uitsluitend vast bellen krijg je géén internetverbinding.
En hoe denk jij dat Ziggo de vast bellen dienst dan levert? Ze gaan echt niet een KPN lijntje huren. Ze zullen gewoon een Ziggo internetverbinding gebruiken om via het modem een VoIP lijntje te kunnen leveren. Dat het verder een onbruikbare verbinding zal zijn wegens de bandbreedte is een ander verhaal.

Zo levert KPN (waar ik zelf voor werk) ook regelmatig vast bellen via een internetverbinding. Bandbreedte is dan maar een paar honderd kilobit ofzo omdat je voor VoIP niet meer nodig hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 05-02-2023 09:48 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Wildfire schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:46:
[...]

En hoe denk jij dat Ziggo de vast bellen dienst dan levert? Ze gaan echt niet een KPN lijntje huren. Ze zullen gewoon een Ziggo internetverbinding gebruiken om via het modem een VoIP lijntje te kunnen leveren. Dat het verder een onbruikbare verbinding zal zijn wegens de bandbreedte is een ander verhaal.

Zo levert KPN (waar ik zelf voor werk) ook regelmatig vast bellen via een internetverbinding. Bandbreedte is dan maar een paar honderd kilobit ofzo omdat je voor VoIP niet meer nodig hebt.
Even de discussie of dat Ziggo internettoegang levert bij vaste telefonie losgelaten:

Waarom heb je internettoegang nodig om telefonie te kunnen leveren op een DOCSIS verbinding?

Telefonie bij Ziggo gebruikt een apart VLAN (of een manier van statisch routeren), waarbij de MTA een 10.x.x.x adres krijgt.

Je kunt gewoon een VoIP verbinding over een besloten VLAN leveren zonder dat je daarvoor toegang hoeft te hebben tot het publieke internet.

Zo kun je net zo goed een VoLTE verbinding over een 4G netwerk laten lopen zonder dat je een databundel nodig hebt.

En oh ja, wat heeft het huren van een KPN lijntje te maken met het leveren van telefonie over het Ziggo netwerk? Ik kan die uitspraak niet helemaal plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jeffrey87 op 05-02-2023 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:22

Wildfire

Joy to the world!

Jeffrey87 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:53:
[...]

Even de discussie of dat Ziggo internettoegang levert bij vaste telefonie losgelaten:

Waarom heb je internettoegang nodig om telefonie te kunnen leveren op een DOCSIS verbinding?

Telefonie bij Ziggo gebruikt een apart VLAN (of een manier van statisch routeren), waarbij de MTA een 10.x.x.x adres krijgt.

Je kunt gewoon een VoIP verbinding over een besloten VLAN leveren zonder dat je daarvoor toegang hoeft te hebben tot het publieke internet.

Zo kun je net zo goed een VoLTE verbinding over een 4G netwerk laten lopen zonder dat je een databundel nodig hebt.

En oh ja, wat heeft het huren van een KPN lijntje te maken met het leveren van telefonie over het Ziggo netwerk? Ik kan die uitspraak niet helemaal plaatsen.
Dat laatste was gewoon in het kader van als Ziggo zelf geen internetverbinding levert (zoals jij aangaf), waar halen ze dan internet voor VoIP vandaan? Zo bedoelde ik die uitspraak.

Nou moet ik wel zeggen dat ik niet specifiek weet hoe Ziggo hun vast bellen dienst levert als dat ook het enige is wat je bij ze afneemt, maar het lijkt me sterk dat dat zal afwijken van hoe o.a. KPN dat doet. En dat gaat gewoon via een internetverbinding van een paar honderd kilobit, zelf al vaak zat meegemaakt.

Nou denk ik trouwens niet dat er veel mensen zullen zijn die bij Ziggo enkel vast bellen afnemen. Diegenen die vast bellen afnemen bij Ziggo zullen -en daar ben ik vrij zeker van- bijna allemaal ook gewoon internet daar afnemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 05-02-2023 10:04 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:41
Wildfire schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:01:
[...]

Dat laatste was gewoon in het kader van als Ziggo zelf geen internetverbinding levert (zoals jij aangaf), waar halen ze dan internet voor VoIP vandaan? Zo bedoelde ik die uitspraak.

Nou moet ik wel zeggen dat ik niet specifiek weet hoe Ziggo hun vast bellen dienst levert als dat ook het enige is wat je bij ze afneemt, maar het lijkt me sterk dat dat zal afwijken van hoe o.a. KPN dat doet. En dat gaat gewoon via een internetverbinding van een paar honderd kilobit, zelf al vaak zat meegemaakt.

Nou denk ik trouwens niet dat er veel mensen zullen zijn die bij Ziggo enkel vast bellen afnemen. Diegenen die vast bellen afnemen bij Ziggo zullen -en daar ben ik vrij zeker van- bijna allemaal ook gewoon internet daar afnemen.
Ik heb enkele jaren terug dus een omaatje (rip) van alleen vast bellen van Ziggo voorzien. En dus geen internet.

Voornamelijk in bejaardenhuizen was dit best gangbaar eigenlijk, want het was goedkoper dan een KPN lijn.

Je krijgt inderdaad een Connectbox maar internet ging niet werken op dat apparaat. Veel geprobeerd maar Ziggo had het goed dichtgezet. Alleen de telefoonlijn werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Vroeger kon je nog enkel TV af nemen en kwam er 10mbit uit de lan poort op de mediabox. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

krakendmodem schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:13:
[...]

Veel geprobeerd maar Ziggo had het goed dichtgezet. Alleen de telefoonlijn werkte.
Ik gebruik al ongeveer15 jaar lang en nog steeds de (trage) internet verbinding welke aan het "Alleen Bellen" abo aanhangt bij m'n moeder in het fUPC gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Wildfire schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:01:
[...]

Maar inderdaad, het is plausibel dat er een internetverbinding wordt meegeleverd in het pakket, maar of dat je daar iets mee kan, denk het haast van niet.

Maar de conclusie die @Jeuvie trok, klopt in ieder geval niet, je krijgt geen Internet Basic van 50 Mb bij een telefonie only abonnement.

Aanvulling: op het officiële Ziggo forum geeft iemand aan dat je bij een telefonie only abonnement een 1 Mb verbinding zou krijgen. https://community.ziggo.n...41/highlight/true#M143189

[ Voor 8% gewijzigd door Jeffrey87 op 05-02-2023 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Laatst online: 17-06 12:54
GrandDestroyer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:45:
Hier ook een nieuw modem ontvangen vanwege de swap. Alleen wist de klantenservice niks over het vervangen van de hoofdaansluiting als deze nog 2-gats is. Hij zei probeer het nieuwe modem maar aan te sluiten. Vanavond maar is even kijken of het werkt.

Update:

Via Twitter toch gelukt voor een monteur afspraak. Alleen moet ik dit eerst betalen en dan wordt het gecrediteerd. Systeemfout, volgens mij kunnen ze geen gratis monteur inplannen voor bestaande aansluiting ofzo.
ik ga vanaf mei dit jaar weer terug naar Ziggo en lijk nu inderdaad ook dan t.z.t. mijn hoofdaansluiting te moeten laten vervangen.

Hnadigste zou natuurlijk zijn als dat al geregeld kan worden vóórdat Ziggo ingaat en T-Mobile opgezegd wordt.
Lijkt mij dat dit gewoon mogelijk is toch?

Wat komt er eigenlijk voor een aansluiting in de plaats, iemand daar een plaatje van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
TimmieN schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:21:
Handigste zou natuurlijk zijn als dat al geregeld kan worden vóórdat Ziggo ingaat en T-Mobile opgezegd wordt.
Dan laat je het modem toch plaatsen door een monteur? Die zal het dan zelf wel plaatsen ;)
Ik zal mijn vermoedens even achterwege laten, maar dan laat je Ziggo toch de 15e van de maand ingaan en twee weken eerder zeg je T Mobile op. Heb je een overlap van 2 weken en zit je niet zonder internet. En aangezien het allemaal best wel goed gaat... laat je Ziggo eind van de maand installeren en T-Mobile zeg je maand eerder op. Heb je een overlap van een paar dagen. Er wordt - indien nodig - gewoon een nieuw AOP geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Heb nu gekozen voor overstap/ opzeg service van Ziggo

Bij aanvragen abonnement krijg je al vóór dat je op “bevestigen” klikt een mail met een besteloverzicht. Nu had ik eerst een overzicht zonder de 9 maanden 50% korting, dat was natuurlijk niet de bedoeling en had dus ook nog NIET op OK geklikt
Dat bleek volgens de mail ook een maandelijks opzegbaar abonnement te zijn

Toen in andere browser wel een jaarabonnement aangevraagd en uiteraard op OK geklikt bij deze, maar nu toch weer benieuwd of dit goed door gaat komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@timmie1 Je vraagt je weleens af wat de kantoor vol it personeel daar doet. Na al die jaren is het standaard proces voor aanmelden, wijzigen en opzeggen nog steeds een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
[...]

ik ga vanaf mei dit jaar weer terug naar Ziggo en lijk nu inderdaad ook dan t.z.t. mijn hoofdaansluiting te moeten laten vervangen.

Hnadigste zou natuurlijk zijn als dat al geregeld kan worden vóórdat Ziggo ingaat en T-Mobile opgezegd wordt.

Wat komt er eigenlijk voor een aansluiting in de plaats, iemand daar een plaatje van?
Bij mij heeft Ziggo de AOP vervangen voor deze:

https://www.coaxkabelwink...os/technetix-trisz-dg300/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 22:06
[...]

Bij mij werd de bestaande 2-gats aansluiting vervangen door een 1-gats aansluiting. Was hetzelfde formaat opzet doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Ok, prima. Lijkt mij dat dit voor rekening van Ziggo komt?
Net als fixen glasvezel bij T-Mobile?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 22:06
TimmieN schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:27:
[...]

Ok, prima. Lijkt mij dat dit voor rekening van Ziggo komt?
Net als fixen glasvezel bij T-Mobile?
Ja, aansluitpunt is altijd op kosten van Ziggo.

Bij mij werd het wel geboekt als extra monteur, omdat vanwege een "systeemfout" het niet lukte voor mijn bestaand abbonement. Maar deze kosten werden meteen daarna gecrediteerd dus heb niets hoeven te betalen. Kreeg zelfs me abbo kosten terug voor de 3 dagen dat ik het nieuwe modem niet kon gebruiken. Gewoon internet gehad in die 3 dagen maar ach haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Iemand die ook problemen heeft om account.ziggo.nl/app-billing te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 18:35

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Marrtijn schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:43:
Iemand die ook problemen heeft om account.ziggo.nl/app-billing te bereiken?
De pagina laad hier prima.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
Ik overweeg om van Kpn over te stappen naar Ziggo. Van kpn heb ik 1 x een superwifi2 (de zwarte variant). Dit werkt icm het kpn modem mooi als een mesh netwerk waarmee ik in het tuinhuis achterin de tuin ook mooi wifi bereik heb.

Gaat dit superwifi2 punt ook goed werken icm de nieuwe ziggo modems?
Op internet lees ik vooral verhalen over de oudere (witte) superwifi punten en is me niet duidelijk of het goed gaat werken met slechts 1 superwifi2 of dat je er minimaal 2 nodig hebt, waarvan 1 x bedraad aangesloten aan het modem (wat nu bij kpn dus niet nodig is en ik voldoende heb aan 1 superwifi2 punt).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-06 00:25

PA5AM

Hallo test 1 2

Je kan het altijd proberen. Ik neem aan dat het in ieder geval wel bekabeld zal werken?

Ik vind het zelf wel plezierig om mijn netwerk en wifi zelf in te richten zonder provider spul. Dat maakt de jaarlijkse overstap wel zo overzichtelijk en hoef je de superwifi's niet steeds om te wisselen voor de turbowifi's :P

Jij krijgt van mij 8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
Probleem is dat ik op de plek waar de superwifi staat geen kabel heb helaas (en ook niet kan aanleggen). In het verleden wifipods van ziggo gehad maar daar was ik niet over te spreken, de superwifi2 van kpn ben ik wel heel tevreden over. Zonde als ik daarvoor weer een duur extra mesh setje moet aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Kafkaëske toestanden bij de Ziggo klantenservice.
In navolging van mijn eerdere post om een ophangbeugel voor de nieuwe modem te krijgen:
Vliegvlug in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Nadat ik al een week zat te wachten op de beugel heb ik afgelopen zaterdag maar eens gebeld waar dat ding bleef.
Medewerker vond het ook vreemd en kon niet achterhalen waarom maar ging een nieuwe aanvraag in het systeem zetten en de muurbeugel zou er uiterlijk woensdag (vandaag dus) moeten zijn.

Weer niets ontvangen dus zojuist gebeld waar dat ding bleef en of ze gevraagd om het deactiveren van mijn oude modem uit te stellen want die zou komen weekend gedeactiveerd worden omdat de nieuwe modem hier dan al 2 weken ligt.

De dame die ik aan de lijn had ging kijken en kwam met de ontnuchterend mededeling dat het helemaal klopte dat ik die beugel nog niet had want hun systeem zegt: “eerst je nieuwe modem in gebruik nemen en tot die tijd krijg je je beugel niet!” 8)7
Alsof dat de normaalste zaak van de wereld is, computer says no! |:(

Enige wat er nog vanaf kon was dat ze het vreemd vond dat de eerdere twee medewerkers die ik gesproken had dat niet gezien hadden want het stond toch echt duidelijk in hun systeem.
Mijn vraag of ze dat ook niet een hele vreemde volgorde vond en of ik de modem dan maar moest laten zweven in de tussentijd werd niet echt op ingegaan anders dan dat ik er dan maar voorlopig een stoel of tafeltje onder moest zetten.
Het was in hun systeem gewoon echt niet mogelijk die beugel op te sturen zonder de modem eerst aan te sluiten.

Mijn vraag of dezelfde procedure ook wordt gehandhaafd wanneer de bijgeleverde voeding defect zou zijn werd niet op ingegaan. Ik vermoed dat niet uit te leggen is dat wanneer dat wel zou kunnen het bij een beugel niet kan.

Daarna nog 3x aandringen dat ik wel verwacht dat ze dit intern gaat aankaarten zodat volgende klanten niet tegen deze onzin aanlopen maar dat werd zo schoorvoetend toegezegd dat het overkwam als “ik zeg maar ‘ja’ om er vanaf te zijn, maar ik het geen enkele intentie er ook maar iets mee te doen.” :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:12
Vliegvlug schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:23:
Kafkaëske toestanden bij de Ziggo klantenservice.
In navolging van mijn eerdere post om een ophangbeugel voor de nieuwe modem te krijgen:
Vliegvlug in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Nadat ik al een week zat te wachten op de beugel heb ik afgelopen zaterdag maar eens gebeld waar dat ding bleef.
Medewerker vond het ook vreemd en kon niet achterhalen waarom maar ging een nieuwe aanvraag in het systeem zetten en de muurbeugel zou er uiterlijk woensdag (vandaag dus) moeten zijn.

Weer niets ontvangen dus zojuist gebeld waar dat ding bleef en of ze gevraagd om het deactiveren van mijn oude modem uit te stellen want die zou komen weekend gedeactiveerd worden omdat de nieuwe modem hier dan al 2 weken ligt.

De dame die ik aan de lijn had ging kijken en kwam met de ontnuchterend mededeling dat het helemaal klopte dat ik die beugel nog niet had want hun systeem zegt: “eerst je nieuwe modem in gebruik nemen en tot die tijd krijg je je beugel niet!” 8)7

Enige wat er nog vanaf kon was dat ze het vreemd vond dat de eerdere twee medewerkers die ik gesproken had dat niet gezien hadden want het stond toch echt duidelijk in hun systeem.
Mijn vraag of ze dat ook niet een hele vreemde volgorde vond en of ik de modem dan maar moest laten zweven in de tussentijd werd niet echt op ingegaan anders dan dat ik er dan maar voorlopig een stoel of tafeltje onder moest zetten.
Het was in hun systeem gewoon echt niet mogelijk die beugel op te sturen zonder de modem eerst aan te sluiten.

Mijn vraag of dezelfde procedure ook wordt gehandhaafd wanneer de bijgeleverde voeding defect zou zijn werd niet op ingegaan. Ik vermoed dat niet uit te leggen is dat wanneer dat wel zou kunnen het bij een beugel niet kan.

Daarna nog 3x aandringen dat ik wel verwacht dat ze dit intern gaat aankaarten zodat volgende klanten niet tegen deze onzin aanlopen maar dat werd zo schoorvoetend toegezegd dat het overkwam als “ik zeg maar ‘ja’ om er vanaf te zijn, maar ik het geen enkele intentie er ook maar iets mee te doen.” :|
Bestel je toch gewoon een muurbeugel van: https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur#

Heb je het paar dagen later in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vliegvlug schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:23:

Maar het klopt wel en is altijd zo geweest. Heb je nu natuurlijk niets aan maar goed.
Ja werkt hetzelfde.
Kan me een beetje voorstellen hoe dat gesprek ging. Ik zou uiteindelijk ook ja zeggen om er vanaf te zijn als je blijft aandringen. Maar @SirMemeAlot was me net voor. Gewoon de link gebruiken en bestellen. Order via deze website gaat buiten de reguliere orderstraat om. Had de medewerker dat kunnen weten? Ja. Maar goed. Gewoon bestellen en je hebt hem binnen een paar dagen. Iedereen blij.

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-B op 08-02-2023 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Jay-B schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:37:
[...]

Maar het klopt wel en is altijd zo geweest. Heb je nu natuurlijk niets aan maar goed.
Dat het altijd al zo geweest is wil ik best geloven, maar dat dit klopt ben ik niet met je eens!
Dit klopt natuurlijk van geen kant, of het moet zijn om je klanten te frustreren.
Wat is het “waarom” hierachter vraag ik me af?
[...]

Ja werkt hetzelfde.
Serieus, dat kan je niet menen toch?
Vertellen ze klanten met een defecte voeding echt dat ze de boom in kunnen?
Dat gesprek zou ik wel eens willen horen!
Kan me een beetje voorstellen hoe dat gesprek ging. Ik zou uiteindelijk ook ja zeggen om er vanaf te zijn als je blijft aandringen.
Ze zouden ook gewoon eerlijk kunnen zijn en zeggen dat het ze geen bal interesseert recht in mijn gezicht en aangeven dat ik de klachtenprocedure maar ik moet gaan met een verwijzing daarheen.
Op beter nog, het serieus nemen en die klacht namens mij kunnen indienen, het is toch een klantenservice :?
Maar @SirMemeAlot was me net voor. Gewoon de link gebruiken en bestellen. Order via deze website gaat buiten de reguliere orderstraat om. Had de medewerker dat kunnen weten? Ja. Maar goed. Gewoon bestellen en je hebt hem binnen een paar dagen. Iedereen blij.
Die link had ik 1,5 week geleden al gekregen maar toen had ik al telefonisch besteld en toen ik afgelopen weekend belde en ze toezegden nogmaals op te sturen had ik ook weer geen reden.

Als ik het nu alsnog doe heb ik straks 3 beugels in huis dus dat heeft nu ook geen zin meer, maar voor de volgende keer ga ik zeker zoveel mogelijk buiten de klantenservice om ja.

Vind het trouwens wel erg apart om te horen dat het via de webshop wel gewoon verstuurd wordt, waarom maakt de klantenservice dan niet ook de order aan via de webshop?
Lijkt me heel inefficiënt om twee systemen hiervoor in de lucht te houden, zeker als die eerste vreemde dingen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vliegvlug schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:17:
[...]
Dat het altijd al zo geweest is wil ik best geloven, maar dat dit klopt ben ik niet met je eens!
Dit klopt natuurlijk van geen kant, of het moet zijn om je klanten te frustreren.
Wat is het “waarom” hierachter vraag ik me af?
Met kloppen bedoel ik kloppen dat het zo werkt niet dat je zou willen dat het zo werkt. Natuurlijk is dat niet om je klanten te frustreren. Dat weet je zelf ook wel. In de basis worden orders bij Ziggo sequentieel uitgevoerd. In jouw geval lastig maar als je er over nadenkt ook weer niet zo vreemd als je bedenkt dat er een complexiteit van producten in een order kan zitten. Dan wil je hier de regie over houden en niet dat deze willekeurig uitgevoerd worden. Kan dat anno 2023 niet beter? Als je het opnieuw bedenkt vast wel. Maar of dat opweegt tegen de kosten om dat nu aan te passen? Geen idee. Het probleem wat jij schetst komt ook niet zo heel vaak voor. Meestal worden dit soort zaken besteld als je het modem al hebt aangesloten.
Serieus, dat kan je niet menen toch?
Vertellen ze klanten met een defecte voeding echt dat ze de boom in kunnen?
Dat gesprek zou ik wel eens willen horen!
Het komt maar zelden voor dat een voeding defect wordt geleverd bij een nieuw modem. Daar waar voedingen stuk gaan staat het modem al bij de klant en is er in 9 van de 10 gevallen geen order die eerst uitgevoerd moet worden. ;)
Ze zouden ook gewoon eerlijk kunnen zijn en zeggen dat het ze geen bal interesseert recht in mijn gezicht en aangeven dat ik de klachtenprocedure maar ik moet gaan met een verwijzing daarheen.
Op beter nog, het serieus nemen en die klacht namens mij kunnen indienen, het is toch een klantenservice :?
Tja, ik was niet bij het gesprek en het is ook niet om het goed te praten maar als je weleens op een call center bent geweest dan weet je ook dat de gemiddelde medewerker tientallen mensen per dag spreekt en daar ook op getraind wordt maar dat neemt niet weg dat iemand er wel even klaar mee kan zijn. Het zijn ook maar mensen, de meesten hebben de beste intenties maar goed. Terwijl jij klaagt over een beugeltje staat er misschien iemand in de wacht die helemaal geen diensten meer heeft door een storing. Dan zou ik ook denken van ja ik ga weer even verder als je het niet erg vindt :)
Die link had ik 1,5 week geleden al gekregen maar toen had ik al telefonisch besteld en toen ik afgelopen weekend belde en ze toezegden nogmaals op te sturen had ik ook weer geen reden.

Als ik het nu alsnog doe heb ik straks 3 beugels in huis dus dat heeft nu ook geen zin meer, maar voor de volgende keer ga ik zeker zoveel mogelijk buiten de klantenservice om ja.

Vind het trouwens wel erg apart om te horen dat het via de webshop wel gewoon verstuurd wordt, waarom maakt de klantenservice dan niet ook de order aan via de webshop?
Lijkt me heel inefficiënt om twee systemen hiervoor in de lucht te houden, zeker als die eerste vreemde dingen doet.
Die webshop is iets wat veel later in het leven is geroepen. Ik denk dat de medewerker in kwestie misschien niet eens weet dat die bestaat. Deze is ook niet bedoelt voor medewerkers maart juist voor klanten om zelf zaken na te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-06 16:51
Zo’n volgorde-gevalletje heb ik ook gehad (al eerder hier gepost waarschijnlijk). De handleiding bij het startpakket raadt (als een van de eerste stappen) aan om de Ziggo wifi-app te installeren. Daarvoor heb je een account nodig - die niet blijkt te werken als het modem nog niet geïnstalleerd is……… Maar dat wordt niet gemeld……Het werkt gewoon niet……
Maar goed, dat heeft me we een gratis monteur opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 18-06 15:17
Vraagje:

kan in de nieuwe smartwifi modem ipv6 ook uitgeschakeld worden?

waarom?

die kleine van mij gaat op zich zelf wonen en daar komt pas ergens volgend jaar glasvezel dus voor nu word het ziggo....

bij zijn xbox moesten we in onze modem van kpn ipv6 uitschakelen omdat de downloadsnelheid ondermaats was en de NAT bleef strict, toen ipv6 uitgeschakeld en alles liep als een zonnetje....

alvast bedankt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 08:32
joey82 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:49:
Vraagje:

waarom?

die kleine van mij gaat op zich zelf wonen en daar komt pas ergens volgend jaar glasvezel dus voor nu word het ziggo....

bij zijn xbox moesten we in onze modem van kpn ipv6 uitschakelen omdat de downloadsnelheid ondermaats was en de NAT bleef strict, toen ipv6 uitgeschakeld en alles liep als een zonnetje....

alvast bedankt....
Nee, Full Dual stack wordt niet uitgeschakeld. Vaag verhaal van die Xbox, kun je dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:23
joey82 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:49:
Vraagje:

waarom?

alvast bedankt....
Heb je UPNP al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 18-06 15:17
staat aan volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hmm, blijkbaar vond Ziggo het een goed idee om nieuwe IP adressen uit te delen. Vroeger echt jaren lang een 84. adres gehad dat denk ik nooit gewijzigd is buiten router wissels (achter oud modem-only ding, dus eigen router rechtstreeks aan internet). Een aantal jaren terug is dat een 217. adres geworden ineens. En nu ineens weer terug naar een 84. adres.
En ook semi onverwacht: de IPv6 prefix is ook gewijzigd. Gezien het enorme aantal beschikbare adressen had ik gedacht dat het daarbij minder snel zou gebeuren. Maar ook dat is dus niet immuun ervoor, helaas.

Edit:
Regio Zuid-Limburg / in de buurt van Maastricht overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door RobertMe op 11-02-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:31
@RobertMe

Je weet toch dat je bij Ziggo een dynamisch ip adres krijgt? Als je een vast ip adres wil, moet je niet voor Ziggo kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GioStyle schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:28:
@RobertMe

Je weet toch dat je bij Ziggo een dynamisch ip adres krijgt? Als je een vast ip adres wil, moet je niet voor Ziggo kiezen.
Uiteraard weet ik dat. Het was ook een rant, geen klaagzang.

offtopic:
Grappig genoeg dat ik na het posten hiervan een post in het Delta topic lees waar iemand met een Business Pack een bericht kreeg dat ze zijn vaste IP adres gaan aanpassen, met daarbij wel al het nieuwe adres. Dus ook met zakelijk ben je niet bij elke provider immuun voor een gewijzigd IP adres.

Edit/toevoeging:
Overigens heb je met Ziggo Zakelijk AFAIK ook nog geen vast IP. Dat krijg je alleen bij Zakelijk Pro dat "nog eens" duurder is.

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 11-02-2023 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:24:
Hmm, blijkbaar vond Ziggo het een goed idee om nieuwe IP adressen uit te delen.
Tja, dan moet je een zakelijk abonnement nemen met een vast IP-adres.

Garantie uit het verleden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:20:
[...]

Tja, dan moet je een zakelijk abonnement nemen met een vast IP-adres.

Garantie uit het verleden...
Als je twee posts verder had gelezen... (Of überhaupt één post om al exact dezelfde opmerking te zien...)

Ik weet dat het IP adres niet vast is en dat accepteer ik ook. Dat betekent echter niet dat het niet "irritant" is als het wijzigt. Maar dat is gewoon een geaccepteerd "risico". Die 10 minuten die ik nu bezig ben geweest met het IP adres op een aantal plekken aanpassen zijn vele malen goedkoper dan Zakelijk Pro ;)
Maar dat betekent toch niet dat ik er niet over mag ranten? En wellicht zijn er hier nu andere Tweakers die dit lezen en hierin een verklaring zien met waarom bv bepaalde zaken niet meer werken of zo. Doordat dus hun IP adres is gewijzigd. En waarschijnlijk Ziggo dit op veel grotere schaal gedaan heeft. Gezien het een compleet ander range is geworden. En het niet specifiek om mijn verbinding gaat met een ander IP, maar ik het ook zie bij familielid met een Ziggo verbinding. Ziggo Zakelijk zelfs daar, maar dus niet Pro. Dus als jullie me de les willen lezen doe het dan wel goed door te schrijven dat ik dan Zakelijk Pro moet nemen en niet Zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Laatst online: 16-06 10:20
Chris.nl schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 06:26:
[...]
Ik zou me de komende jaren echt geen zorgen maken.
vandaag was het dan zover. Op RTL45 SBS6 e.d. geen beeld en met melding dat ik "TV 15 minuten aan zou moeten laten staan en dan weer beeld heb". Als dat niet zou lukken moest ik contact opnemen met Ziggo klantenservice.
In de Chat vertelde Ziggo mij vooral mijn COAX bekabeling te checken. Zelf twijfelde ik daar aan aangezien ik perfect beeld heb op de FTA zenders en overal Hirschman kwaliteits COAX heb gebruikt. Ik heb meermaals gevraagd of het probleem misschien is dat mijn Mediabox Next aan Delta glasvezel hangt. Dat zou volgens de helpdesk het probleem niet kunnen zijn.
Na een uur van alles te proberen wist de helpdesk zeker dat het aan mijn COAX lag en ze zouden een nieuwe COAX kabel opsturen.
Omdat ik niet geloofde dat COAX het probleem is heb ik mijn Delta internet UTP uit de router getrokken waardoor deze overschakelt naar Ziggo internet. Tien seconden later had ik weer beeld..... Blijkbaar kijkt Ziggo nu toch echt of je ontvanger wel aan Ziggo internet hangt.
Ik hoop dat het een eenmalig iets is i.v.m. een update, zo niet dan is het wel bye bye Ziggo ;w

[ Voor 5% gewijzigd door BartNL op 11-02-2023 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BartNL Dat heeft met rechten te maken dat het alleen over Ziggo internet mag werken. Dat is bij elke provider het geval dat de decoder alleen op het eigen netwerk werkt.

Maar waarom zou je voor Ziggo betalen als je ook al delta glasvezel hebt? Lijkt mij een dure oplossing, tenzij je vaak storingen hebt op beide lijnen en zo redundantie hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 11-02-2023 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
jongetje schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:23:
@BartNL Dat heeft met rechten te maken dat het alleen over Ziggo internet mag werken. Dat is bij elke provider het geval dat de decoder alleen op het eigen netwerk werkt.

Maar waarom zou je voor Ziggo betalen als je ook al delta glasvezel hebt? Lijkt mij een dure oplossing, tenzij je vaak storingen hebt op beide lijnen en zo redundantie hebt.
wanneer Ziggo GO wel werkt en de Mediabox Next niet is dat van die rechten natuurlijk onzin. De Mediabox werkt notabene via Ziggo Coax dus kan Ziggo zelfs beter controleren dan Ziggo GO.
Dat ik naast Ziggo ook glasvezel heb is inderdaad een dure oplossing maar ook niet heel veel duurder dan 1Gbit internet en TV bij één provider. Daarbij vind ik het beeld van Ziggo beter en het internet van Delta is beter. Delta moet ik een jaar afnemen gezien dat voorwaarde was om hier glasvezel aangelegd te krijgen. Idee is wel dat ik op termijn één van beiden opzeg of minimaliseer.

[ Voor 5% gewijzigd door BartNL op 11-02-2023 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Nu online
ZiggoGO werkt alleen op mobiele apparaten buiten het eigen netwerk. SmartTV oplossingen zoals AppleTV/AndroidTV doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
jadjong schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:16:
ZiggoGO werkt alleen op mobiele apparaten buiten het eigen netwerk. SmartTV oplossingen zoals AppleTV/AndroidTV doen het niet.
Ziggo GO werkt bij mij dus ook op Delta glasvezel bedraad netwerk op de PC waar ik dit nu typ.

[ Voor 4% gewijzigd door BartNL op 11-02-2023 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BartNL schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:17:
[...]

Ziggo GO werkt bij mij dus ook op Delta glasvezel bedraad netwerk op de PC waar ik dit nu typ.
Klopt. Ziggo GO werkt op elk netwerk. Echter de Ziggo GO TV app werkt alleen via het Ziggo netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Nu online
Je vertelt er niet bij via welk apparaat.

Een PC is een mobiel apparaat.

[ Voor 33% gewijzigd door jadjong op 11-02-2023 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
meesje schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:19:
[...]

Klopt. Ziggo GO werkt op elk netwerk. Echter de Ziggo GO TV app werkt alleen via het Ziggo netwerk.
Ziggo TV app zit volgens mij niet op een LG TV en kan ik niet testen.
Mijn Mediabox Next werkte bijna een jaar op Delta internet. Eind December kreeg ik een brief dat de ontvanger op Ziggo internet zou moeten zijn aangesloten. De helpdesk medewerker die ik in December daarover aan de lijn had beweerde dat Ziggo in die brief "voldoende snel internet" bedoelde. Heel zeker klonk dat toen al niet.
Ik postte mijn bevinding nu in navolgen van mijn post in December omdat Ziggo daadwerkelijk lijkt te controleren dat je coax ontvanger aan een Ziggo IP adres hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:10
meesje schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:19:
[...]

Ja en ook met Vodafone mobiele netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BartNL schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:42:
[...]

Ziggo TV app zit volgens mij niet op een LG TV en kan ik niet testen.
Mijn Mediabox Next werkte bijna een jaar op Delta internet. Eind December kreeg ik een brief dat de ontvanger op Ziggo internet zou moeten zijn aangesloten. De helpdesk medewerker die ik in December daarover aan de lijn had beweerde dat Ziggo in die brief "voldoende snel internet" bedoelde. Heel zeker klonk dat toen al niet.
Ik postte mijn bevinding nu in navolgen van mijn post in December omdat Ziggo daadwerkelijk lijkt te controleren dat je coax ontvanger aan een Ziggo IP adres hangt.
Maar als je al zelf een router hebt, inclusief WAN failover, dan moet het toch peanuts zijn om de routing zo in te regelen dat verkeer vanaf de mediabox over de Ziggo lijn het internet op gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
RobertMe schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:50:
[...]
Maar als je al zelf een router hebt, inclusief WAN failover, dan moet het toch peanuts zijn om de routing zo in te regelen dat verkeer vanaf de mediabox over de Ziggo lijn het internet op gaat?
de Unifi USG-3P router doet alleen failover goed. Wanneer ik beide lijnen actief zet (load balancing) zakt de performance in. Om selectief de Ziggo Nediabox te routeren is een betere router nodig dan ik nu heb.
Ik blijf het vreemd vinden dat Ziggo haar coax TV aanbod koppelt aan haar IP netwerk.
Als dat bij mij regelmatig voor problemen gaat zorgen is een eenvoudiger en minder dure oplossing dat ik alle diensten van Delta ga afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BartNL schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 23:07:
[...]

de Unifi USG-3P router doet alleen failover goed. Wanneer ik beide lijnen actief zet (load balancing) zakt de performance in. Om selectief de Ziggo Nediabox te routeren is een betere router nodig dan ik nu heb.
Ik denk dat de USG dat ook wel kan. Niet via de Controller, maar wel via een config.gateway.json. Het onderliggende EdgeOS is best uitgebreid. Alleen zitten misschien 75% van de mogelijkheden niet in de Unifi Controller.

Overigens heb je wel gelijk. Je hebt een Ziggo TV aansluiting, en een Ziggo settopbox die gekoppeld is aan het abonnement. Beetje gek dat ze dan alsnog niet gewoon leveren maar moeilijk doen over dat je geen Ziggo internet actief hebt op de settopbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:38

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]
Ik blijf het vreemd vinden dat Ziggo haar coax TV aanbod koppelt aan haar IP netwerk.
Dat zal waarschijnlijk zijn omdat je ook zonder coax met een kleine vertraging via ip TV kunt kijken met de Nextbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:23

remco_k

een cassettebandje was genoeg

[...]
Eens. Coax (lees: DVB-C) en de encryptie die erover ligt, is altijd iets geweest (en nog steeds is) wat op geen enkele manier afhankelijk was van een internet verbinding, laat staan dat dat een Ziggo verbinding had moeten zijn.

Helaas lijkt het erop dat de Mediabox de afhankelijkheid van internet van Ziggo er nu bij heeft gekregen om TV van een DVB-C bron te kunnen kijken, terwijl dat technisch gezien niet nodig is. In ieder geval niet voor de normale primaire TV kanalen. Want zolang ik die gewoon kan kijken met een doodgewone eigen DVB-C ontvanger met mijn eigen CI kaart, is de internet van Ziggo afhankelijkheid van de Mediabox m.i. een teken aan de wand dat er grotere dingen staan te gebeuren.
DON PAPA schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 23:40:
[...]

Dat zal waarschijnlijk zijn omdat je ook zonder coax met een kleine vertraging via ip TV kunt kijken met de Nextbox.
Dan is het nog steeds raar dat hij helemaal geen beeld kreeg. DVB-C is aangesloten, er zit een CI module in die Mediabox, dus er is geen technische reden waarom er helemaal geen beeld uit zou moeten komen zonder internet van Ziggo. Tenzij Ziggo dat dus heel bewust heeft gemaakt dat dat zo moet zijn, maar het kan zonder. Anders zouden mensen met eigen ontvangers en CI modules (zoals ik) daar direct een probleem mee ondervinden.

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 11-02-2023 23:49 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:01
remco_k schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 23:43:
Dan is het nog steeds raar dat hij helemaal geen beeld kreeg. DVB-C is aangesloten, er zit een CI module in die Mediabox, dus er is geen technische reden waarom er helemaal geen beeld uit zou moeten komen zonder internet van Ziggo. Tenzij Ziggo dat dus heel bewust heeft gemaakt dat dat zo moet zijn, maar het kan zonder. Anders zouden mensen met eigen ontvangers en CI modules (zoals ik) daar direct een probleem mee ondervinden.
Dat is helemaal niet raar er zit namelijk geen CI in de NXT. Zit in de voorganger de Horizon trouwens ook niet.
Deze boxen moeten online komen dus (daarom hoef je ook geen regiocodes e.d. in te voeren), zonder dat deze online zijn zal na een tijdje het beeld uitvallen op alle versleutelde zenders. Wat gebeurd lijkt te zijn gezien Bart het specifiek heeft over RTL/SBS.

Ziggo zal inderdaad overschakelen op IPTV (NXT Mini), als je dit bedoeld met grotere dingen. Het zou mij verbazen als we over 7 jaar nog DVB-C hebben eigenlijk, dit signaal kost enorm veel rekenkracht en dus energie terwijl IP bij iedereen al binnenkomt op dit moment (namelijk internet).

[ Voor 13% gewijzigd door Jim423 op 12-02-2023 00:37 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jim423 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 00:32:
[...]

Dat is helemaal niet raar er zit namelijk geen CI in de NXT. Zit in de voorganger de Horizon trouwens ook niet.
Deze boxen moeten online komen dus (daarom hoef je ook geen regiocodes e.d. in te voeren), zonder dat deze online zijn zal na een tijdje het beeld uitvallen op alle versleutelde zenders. Wat gebeurd lijkt te zijn gezien Bart het specifiek heeft over RTL/SBS.
Toen ik vorig jaar een Horizon ontvangen heb en deze verplicht in gebruik moest nemen om het gratis Movies & Series XL pakket te activeren heb ik deze toch echt alleen op coax aangesloten gehad. Ook bij DVB-C zit er dus een (twee wegs?) datakanaal ingebakken. Iets dat ook al het geval is sinds het begin of zo. Immers bevat elke smartcard ook sleutels om (tijdelijk) TV te kunnen kijken. Als je een smartcard dagen uit de TV haalt en vervolgens weer er in doet en meteen een versleuteld kanaal gaat kijken werkt het niet (smartcard bevat geen werkende sleutels). Maar na een aantal minuten (/uur?) werkt die wel weer. Puur doordat de sleutels op een data kanaal worden gedeeld waarvan de smartcard ze dus uitleest (/samenspel tussen provider, TV, CI-module, smartcard, ...).
Dat zal bij de Horizon dus niet anders zijn. Immers heb ik deze ook geregistreerd gekregen bij Ziggo. En of het bij de Next anders is? Immers bevat die ook coax, weet alleen niet of die een internet verplichting heeft. Wellicht dat @BartNL dus eens kan proberen wat er gebeurt als die de Next helemaal van het internet af haalt? Voor hetzelfde geldt werkt die dan weer wel.
En ja, de Next Mini heeft uiteraard wel een internet verplichting, die werkt immers via IPTV.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Dit is wat ziggo als reden geeft dat de Nextbox niet meer werkt met een andere provider verbinding

---
Waarom moet de Mediabox Next verbonden zijn met een Ziggo internet verbinding om TV te kunnen kijken?
De Mediabox Next ontvangt de abonnementsgegevens via een beveiligde verbinding. Om de beveiliging te waarborgen is het belangrijk dat de verbinding via het Ziggo netwerk loopt en de Mediabox Next dus is aangesloten op een Ziggo modem.

Waarom werkte het eerder wel via een andere internet aanbieder en nu niet meer?
Om de beveiliging te waarborgen is deze keuze gemaakt. Het is daarom belangrijk dat de verbinding via het Ziggo netwerk loopt en de Mediabox Next dus is aangesloten op een Ziggo modem.

Hoe kan ik toch via een andere Internet aanbieder de Mediabox Next blijven gebruiken?
Dit is helaas niet mogelijk.
---

Bron: https://community.ziggo.n...zwart/m-p/1107836#M127972

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 12-02-2023 08:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:01
@RobertMe Een Horizon heeft een ingebouwd DOCSIS 3.0 modem daarom hoeft deze niet op een internetkabel of WiFi aangesloten te worden. Hier staat een 30Mbit abonnement op voor het abonnement en Replay TV e.d. Dit is dus wel anders dan een smartcard/CI via een televisie of Humax mediabox welke zijn sleutels ontvangt via het zgn homingchannel en dus geen internet of retourverkeer via de coax nodig heeft. De Next gaat niet werken zonder internetverbinding gezien deze de sleutels net als de Horizon niet ontvangt via het homingchannel. De bovenstaande post lijkt mij dus ook het antwoord: de Store servers zullen geblokkeerd zijn buiten het Ziggo netwerk.

@BartNL Hoe kan ik toch via een andere Internet aanbieder de Mediabox Next blijven gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door Jim423 op 12-02-2023 08:22 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
BartNL schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:42:
[...]

vandaag was het dan zover.
Imo laat het één los van het ander, was het niet zover. Ja je maakte je zorgen, nee Ziggo is niet gestopt met DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:54
BartNL schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:42:
Ik hoop dat het een eenmalig iets is i.v.m. een update, zo niet dan is het wel bye bye Ziggo ;w
Ik had hier vroeger, op mijn oude tv, vaak last van. En "vroeger" is ruim voordat Ziggo Go en Ziggo Next (mini) er waren.

Het probleem was in seconden op te lossen door even de CAM CI+ module uit de tv te halen en er weer in terug te stoppen. De module start dan meteen opnieuw op. Doe je dat niet, dan is het geduld hebben.

Je maakt van een mug een olifant, er is niks aan de hand. Ja, er komt een tijd dat Ziggo stopt met DVB-C. Dat zullen ze waarschijnlijk maanden of jaren van tevoren aankondigen.

Ziggo IPTV gaat mogelijk ook ooit stoppen, net zoals Ziggo vaste telefonie. Ziggo is dan een 100% ISP. Kijken doe je dan via apps zoals Netflix en NLZiet.

Welkom in de 21e eeuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op zondag 12 februari 2023 @ 08:14:
Dit is wat ziggo als reden geeft dat de Nextbox niet meer werkt met een andere provider verbinding

---
Waarom moet de Mediabox Next verbonden zijn met een Ziggo internet verbinding om TV te kunnen kijken?
De Mediabox Next ontvangt de abonnementsgegevens via een beveiligde verbinding. Om de beveiliging te waarborgen is het belangrijk dat de verbinding via het Ziggo netwerk loopt en de Mediabox Next dus is aangesloten op een Ziggo modem.

Waarom werkte het eerder wel via een andere internet aanbieder en nu niet meer?
Om de beveiliging te waarborgen is deze keuze gemaakt. Het is daarom belangrijk dat de verbinding via het Ziggo netwerk loopt en de Mediabox Next dus is aangesloten op een Ziggo modem.

Hoe kan ik toch via een andere Internet aanbieder de Mediabox Next blijven gebruiken?
---

Bron: https://community.ziggo.n...zwart/m-p/1107836#M127972
@BartNL Hier heb je dus je antwoord. De Next moet dus met het Ziggo netwerk verbonden zijn. Daar kan men wat van vinden, maar het is nu eenmaal de situatie. Volgens mij is de enige ‘oplossing’: Ziggo opzeggen en kiezen voor bv NLZiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-06 17:48
Ik gebruik ESPN alleen maar vanwege het volgen van de NBA competitie en dat gaat dus niet met NLZiet.
De meeste van dit soort abo's worden alleen aangeboden via het TV pakket van de provider en niet los dus daarom is NLZiet geen oplossing (voor mij dan).

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
meesje schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:13:
[...]

@BartNL Hier heb je dus je antwoord. De Next moet dus met het Ziggo netwerk verbonden zijn. Daar kan men wat van vinden, maar het is nu eenmaal de situatie. Volgens mij is de enige ‘oplossing’: Ziggo opzeggen en kiezen voor bv NLZiet.
het lijkt dat Ziggo denkt dat iedereen een compleet pakket van Ziggo wil afnemen.
Wanneer Ziggo als IP TV aanbieder wil concurreren is dat wat mij betreft prima. De koppeling van IPTV abonnement met een internet aansluiting is niet van deze tijd en zal inderdaad overstap naar NLZIET aanmoedigen.
De idee dat de encryptie over het Ziggo netwerk moet is lachwekkend en naar mijn idee een excuus. Nog vreemder is dat de helpdesk niet weet dat dit blijkbaar recent is ingevoerd en dat het wel op het Ziggo forum staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BartNL schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:57:
[...]

het lijkt dat Ziggo denkt dat iedereen een compleet pakket van Ziggo wil afnemen.
Wanneer Ziggo als IP TV aanbieder wil concurreren is dat wat mij betreft prima. De koppeling van IPTV abonnement met een internet aansluiting is niet van deze tijd en zal inderdaad overstap naar NLZIET aanmoedigen.
De idee dat de encryptie over het Ziggo netwerk moet is lachwekkend en naar mijn idee een excuus. Nog vreemder is dat de helpdesk niet weet dat dit blijkbaar recent is ingevoerd en dat het wel op het Ziggo forum staat.
Er zijn wat vage geruchten dat de NEXT een aparte service flow heeft op DOCSIS. Met eigen bandbreedte garanties.

Mogelijk bedoelen ze dit.

Niet dat het zonder deze service flow zou stotteren op een 1G glasvezel van KPN maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
M'n jaar gratis ESPN Compleet is verlopen sinds afgelopen vrijdag. Iemand nog een truc om weer een jaar gratis te ontvangen? :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]
Nog vreemder is dat de helpdesk niet weet dat dit blijkbaar recent is ingevoerd en dat het wel op het Ziggo forum staat.
Ziggo heeft het ook zelf niet op het forum gezet, pas toen er een gebruiker naar vroeg na aanleiding van een bericht op TotaalTV, hebben ze deze uitleg gepost. Maar zoals je zelf al schreef, heeft Ziggo in december wel een brief rond gestuurd naar de klanten die hun mediabox of niet hadden aangesloten op het internet, of niet via het Ziggo netwerk hadden aangesloten, maar blijkbaar was die brief niet duidelijk genoeg...

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 12-02-2023 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Wat betreft je laatste zin, helemaal mee eens! Waarom het wel op de community en niet bij de helpdesk medewerkers in een of andere kennisbank? Voor zover ik het heb kunnen zien, zie ik het ook niet terug op Ziggo.nl.
Volgens mij kun je overigens niet de Next dienst alleen afnemen, dus zonder internet. Vanuit dat oogpunt vind ik het niet vreemd dat Ziggo deze wijziging heeft doorgevoerd. Ik ben benieuwd of dit in de toekomst zo blijft. Het zal me niet verbazen als straks wel alles los afgenomen kan worden. We zullen het wel zien.
Is het voor jou niet mogelijk om de Next box alleen te laten verbinden met je Ziggo modem/router? En de rest met de apparatuur van de andere internet dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-06 22:54
Uhm weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat een pakket geactiveerd is?
Heb ruim 2 uur geleden ESPN Compleet besteld maar kan nog niks zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:23

remco_k

een cassettebandje was genoeg

DON PAPA schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:35:
[...]
Maar zoals je zelf al schreef, heeft Ziggo in december wel een brief rond gestuurd, maar blijkbaar was die niet duidelijk genoeg
Volgende keer moet Ziggo diezelfde brief dan ook maar even naar de helpdeskmedewerkers sturen. :P

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
superbassie schreef op zondag 12 februari 2023 @ 15:00:
Uhm weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat een pakket geactiveerd is?
Heb ruim 2 uur geleden ESPN Compleet besteld maar kan nog niks zien...
Meestal vrij rap...en maximaal half uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
meesje schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:13:
Daarom zijn we toen ook weggegaan bij Ziggo. Met de Mediabox XL had je nog TV Only en hadden we internet en telefonie via KPN FTTH. Zelfs de 3 Next's die we tijdens de testperiode in huis hadden, waren verbonden via KPN FTTH. Updates et cetera werden keurig binnengehaald. Activatie hadden we via de aansluiting van de buurvrouw gedaan. Toen hield men op met TV Only en helemaal niet met de Next. Toen maar helemaal weggegaan bij Ziggo. Inmiddels weer terug, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:30:
M'n jaar gratis ESPN Compleet is verlopen sinds afgelopen vrijdag. Iemand nog een truc om weer een jaar gratis te ontvangen? :+
Haha, over een paar ‘moet’ ik weer bellen voor de jaarlijkse verlenging. Ik ga dit wel gelijk meenemen. De oudste wil tegenwoordig ook wel graag NL voetbal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op zondag 12 februari 2023 @ 15:59:
[...]

Daarom zijn we toen ook weggegaan bij Ziggo. Met de Mediabox XL had je nog TV Only en hadden we internet en telefonie via KPN FTTH. Zelfs de 3 Next's die we tijdens de testperiode in huis hadden, waren verbonden via KPN FTTH. Updates et cetera werden keurig binnengehaald. Activatie hadden we via de aansluiting van de buurvrouw gedaan. Toen hield men op met TV Only en helemaal niet met de Next. Toen maar helemaal weggegaan bij Ziggo. Inmiddels weer terug, maar toch.
Activatie via de buurvrouw was al een eerste signaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:00

robertwebbe

Robert Webbe

stormfly schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:05:
[...]
Er zijn wat vage geruchten dat de NEXT een aparte service flow heeft op DOCSIS. Met eigen bandbreedte garanties.

Mogelijk bedoelen ze dit.

Niet dat het zonder deze service flow zou stotteren op een 1G glasvezel van KPN maar dat terzijde.
Heb ik ook vernomen. In het modem wordt al het tv verkeer herkend en via die aparte service flow gerouteerd. Zou ook moeten werken als het modem in bridge staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik heb vanochtend gebeld om een nieuw modem aan te vragen. Dit vanwege een onstabiele verbindingen. Ze konden inderdaad zien dat er issues met het modem waren.

Om het e.e.a te testen hebben ze hem uit bridge gehaald, en daarna weer teruggezet in bridge. Sinds toen geen enkele mogelijkheid meer om het modem aan de gang te krijgen.

Daarna met een verbinding specialist (Engineer) contact gehad (overigens top service verder), maar iedere connectie met mijn modem is onmogelijk. Ik krijg nu een nieuwe coax ontvanger, signaal versterker, modem, etc

Alleen kregen ze met geen mogelijkheid contact met het modem (probleem zou bij de binnenkomende verdeler tv/internet zitten). Ik heb dus nu geen internet de komende dagen. Iemand misschien nog een laatste redmiddel? Ik vind het zo gek dat het plots niet meer werkt nadat ze op afstand de bridge aan/uit hebben gezet....

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dean Martin Je geeft aan dat je een signaalversterker hebt. Heb je die om een speciale reden? Een signaalversterker is een actief component en zal op een gegeven moment een keer kapot gaan. De kans dat het aan je modem ligt is vrij klein. De meeste door jouw benoemde problemen komen door signaalproblemen wat duidt op een probleem in je bekabeling in huis, je aansluitpunt of een probleem in het netwerk van Ziggo. Welk modem heb je trouwens?

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 12-02-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dean Martin schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:50:

Alleen kregen ze met geen mogelijkheid contact met het modem (probleem zou bij de binnenkomende verdeler tv/internet zitten). Ik heb dus nu geen internet de komende dagen. Iemand misschien nog een laatste redmiddel? Ik vind het zo gek dat het plots niet meer werkt nadat ze op afstand de bridge aan/uit hebben gezet....
Dan moet je toch iets meer vertellen over wat je precies in je huis/meterkast hebt zitten. Je hebt het over een versterker. Welke versterker en hoe is het precies aangesloten. Zit je modem op de 0dB poort van die versterker of via een splitter op het AOP? Een foto kan helpen.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
@Jay-B @Roetzen
Let even niet op het kabel management, want heb alles los moeten halen.

De signaal versterker is in huis geplaatst toen we (in 2014) het volledige huis opnieuw hebben opgebouwd. Is een keuze van de installateur geweest. Overigens doet TV het prima!

Zover ik kan zien heeft de signaalversterker geen verbinding met het modem (coax via splitter direct in modem).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7twPVinSgDB6bByDnchpW4jtcyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NUG5ELYCbJNDL1VuurPIH3S7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsoN9IuIGRNS6WvhvIYIUItZOz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K8Rkpc4O2slkKKr6DgB383my.jpg?f=fotoalbum_large

1e 2 branden, 3e knippert:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q60RMKqQnoMX_6ZfMht0o3sFrnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G1uZ9EpE0aC1eW8t1vk3t9rJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Dean Martin op 12-02-2023 17:19 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:43:
[...]

Heb ik ook vernomen. In het modem wordt al het tv verkeer herkend en via die aparte service flow gerouteerd. Zou ook moeten werken als het modem in bridge staat.
Dat laatste doorgrond ik niet, omdat het modem dan niet meer IP-aware is. Het modem kent alleen het WAN adres van je router.

Zou mooi zijn als een expert dat eens toe kan lichten _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dean Martin schreef op zondag 12 februari 2023 @ 17:10:
@Jay-B @Roetzen

Zover ik kan zien heeft de signaalversterker geen verbinding met het modem (coax via splitter direct in modem).
Ja, daar lijkt het op. Die splitter is een UMU-1006. Dat is een ouder type drie weg splitter dat stamt uit de tijd van toen er nog analoge radio op de kabel was. Die zit op het AOP geprikt maar dat is niet te zien op de foto. Die splitter is rijp voor het museum.

Je kan nog proberen die splitter even weg te halen en het modem rechtstreeks op het AOP aan te sluiten. Om de splitter van het AOP af te halen moet je waarschijnlijk even de vergrendeling ongedaan maken door het een klein beetje linksom te draaien.

Erg veel hoop heb ik niet dat het gaat helpen., Wat me opvalt is dat de lampjes op het modem normaal branden. Dus er is nog hoop. Maar het is een ouder type modem dat sowieso in aanmerking komt voor vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op zondag 12 februari 2023 @ 17:30:
[...]

Dat laatste doorgrond ik niet, omdat het modem dan niet meer IP-aware is. Het modem kent alleen het WAN adres van je router.

Zou mooi zijn als een expert dat eens toe kan lichten _/-\o_
Nahh... Bridge mode wil niet per definitie zeggen "IP-unaware". Het modem heeft nog steeds IP-connectiviteit alleen acteert niet meer als een laag 3 apparaat richting de gebruiker. Neemt niet weg dat er nog IP-connectiviteit mogelijk is richting de CMTS. Tevens kan je de webinterface ook nog benaderen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 12-02-2023 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 12 februari 2023 @ 18:32:
[...]
Erg veel hoop heb ik niet dat het gaat helpen., Wat me opvalt is dat de lampjes op het modem normaal branden. Dus er is nog hoop. Maar het is een ouder type modem dat sowieso in aanmerking komt voor vervanging.
Een EPC3928 wordt bij een aanpassing van je internetpakket vandaag de dag altijd vervangen door een recenter exemplaar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
@Jay-B @Roetzen ja, die nieuwe modem is onderweg. Splitter wordt ook vernieuwd (stamt ook uit 2014). Splitter weghalen heb ik nog niet geprobeerd.

Kan het zijn dat 'ie 't vanochtend nog gewoon deed en plots niet meer. Nadat Ziggo het modem
Uit/in bridge heeft gezet?

[ Voor 29% gewijzigd door Dean Martin op 12-02-2023 19:17 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:07:
[...]

Nahh... Bridge mode wil niet per definitie zeggen "IP-unaware". Het modem heeft nog steeds IP-connectiviteit alleen acteert niet meer als een laag 3 apparaat richting de gebruiker. Neemt niet weg dat er nog IP-connectiviteit mogelijk is richting de CMTS. Tevens kan je de webinterface ook nog benaderen. ;)
Dat klopt; hoe classificeert hij dan de NEXT en het gebruikte IP?

Het enige vaste gegeven is het bron IP van de TV farm. Die kan je in een service flow tot aan het modem garanderen met de juiste vaste bandbreedte/QoS.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dean Martin schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:16:
@Jay-B @Roetzen ja, die nieuwe modem is onderweg. Splitter wordt ook vernieuwd (stamt ook uit 2014). Splitter weghalen heb ik nog niet geprobeerd.

Kan het zijn dat 'ie 't vanochtend nog gewoon deed en plots niet meer. Nadat Ziggo het modem
Uit/in bridge heeft gezet?
Waarschijnlijk werkte het daarvoor al niet helemaal lekker meer. Vaak gaan apparaten/componenten ook stuk op het moment dat je ze aan of uitschakelt. Maar het is lastig te zeggen zo.
stormfly schreef op zondag 12 februari 2023 @ 20:00:
[...]

Dat klopt; hoe classificeert hij dan de NEXT en het gebruikte IP?

Het enige vaste gegeven is het bron IP van de TV farm. Die kan je in een service flow tot aan het modem garanderen met de juiste vaste bandbreedte/QoS.

Toch?
Dat zal het belangrijkste zijn ja. Ik ken de details niet maar er kunnen ook andere kenmerken in de pakketjes zitten die de CMTS kan lezen en dus kan plaatsen op deze aparte service flow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Jay-B schreef op zondag 12 februari 2023 @ 22:42:
[...]

Waarschijnlijk werkte het daarvoor al niet helemaal lekker meer. Vaak gaan apparaten/componenten ook stuk op het moment dat je ze aan of uitschakelt. Maar het is lastig te zeggen zo.
En opeens doet 'ie 't weer....

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dean Martin schreef op maandag 13 februari 2023 @ 06:44:
[...]

En opeens doet 'ie 't weer....
Dat is mooi meegenomen, maar waarschijnlijk slaat @Jay-B de spijker op zijn kop en heeft het modem al wat langer kuren maar heb je dat nog niet gemerkt. Goed dat er een vervanger onderweg is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag maar eens gebeld met Ziggo, pakket doorgenomen. Modem is verouderd (Ubee 1318), en Humax 5200C is niet meer van deze tijd. Heb maar even aangegeven dat alles nog naar behoren werkt, als je alles vervangt (modem en mediabox xl) krijg je 20 euro per maand korting. Heb maar voor de normale korting gekozen, 10 euro per maand. Alles werkt nu prima. :)

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Harmen Als je echt een Ubee 1318 hebt dan verwacht ik niet dat die vervangen gaat worden. Dat is een Docsis 3.1 modem en zou ik niet direct als verouderd bestempelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jay-B schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:13:
@Harmen Als je echt een Ubee 1318 hebt dan verwacht ik niet dat die vervangen gaat worden. Dat is een Docsis 3.1 modem en zou ik niet direct als verouderd bestempelen.
Waarschijnlijk weer een gevalletje "medewerker hoort Ubee en gaat uit van oude rommel". Ik heb mijn Ubee UBC1318 van december '21. Toen ik in februari belde voor verlenging / korting kreeg ik ook te horen dat de Ubee (waarschijnlijk) vervangen zou worden.

Wat @Harmen aangeeft met de Humax snap ik ook niet. Is vast een eigen decoder met eigen smartcard? Dus daar heeft Ziggo niks over te zeggen. En als er met verlengen (van antiek abo?) een Next moet komen is dat geen probleem (tenzij 5 geactiveerde smartcards) en kan die Next in de doos blijven. Dat was bij mij ook. CI-module in eigen beheer in TV. Bij verlengen van antiek Alles in Een Plus pakket is dat dus vervangen door Internet Complete + TV Start. Daarbij hoorde een Mediabox XL, die na activatie weer de doos in is gegaan en mooi stof staat de happen op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Denk dat de medewerker doelde op het verdwijnen van het dvb-c signaal? Vind de Humax wel prima werken, opnames lokaal. Lekker de reclames door spoelen. :+
Jammer van die upsell praktijken, ga niet alles bij 1 partij onder brengen.

@RobertMe Begreep dat enkel de Next/Mini mogelijk was icm een nieuwe modem, daar zit ik dus niet echt op te wachten.

[ Voor 20% gewijzigd door Harmen op 14-02-2023 14:05 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harmen schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:48:
Denk dat de medewerker doelde op het verdwijnen van het dvb-c signaal? Vind de Humax wel prima werken, opnames lokaal. Lekker de reclames door spoelen. :+
Jammer van die upsell praktijken, ga niet alles bij 1 partij onder brengen.
Maar als die Humax (+ smartcard) van jouw is blijft die ook gewoon werken. Dus dan maakt "upsell" naar een Next niet uit. Gewoon lekker activeren en terugstoppen in de doos. Al helemaal als het nieuwe abo net zo duur is maar je dan een hogere korting krijgt :p
Pagina: 1 ... 281 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic