Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Jeroen O schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:10:
Zijn er hier meer mensen die in de nu.nl app geen filmpjes meer kunnen afspelen via de Ziggo verbinding?
Werkt hier gewoon op n Android telefoon via Ziggo verbinding.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 22-01-2023 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Hopelijk is dit niet te geavanceerd voor een eigen topic.

Mijn Ziggo verbinding heeft regelmatig problemen met online gamen. Chat begint te haperen, contacting servers en uit de game gegooid.

Verder is er niets actief op het netwerk op een telefoon, Hue, TV na. Computer staat uit. Alles bekabeld aangesloten.

Modem heeft prima waardes, weinig errors, tussen de 4 en 20 errors na correctie.

Ik heb hier de kabels en switch al vervangen voor een andere, dit lost het niet op. Zelfs een vast ip adres gegeven.

Contact gehad met Ziggo terwijl dat het gebeurt, die kunnen niets zien. Enige mogelijke oplossing vanuit hun is een monteur sturen, met kans op kosten voor mij (50), als deze niets kan vinden.

Het gebeurt op verschillende tijdstippen en dagen, overdag, in de avond.

Zie ik iets over het hoofd of heeft iemand nog een andere mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:59:
Hopelijk is dit niet te geavanceerd voor een eigen topic.

Mijn Ziggo verbinding heeft regelmatig problemen met online gamen. Chat begint te haperen, contacting servers en uit de game gegooid.

Verder is er niets actief op het netwerk op een telefoon, Hue, TV na. Computer staat uit. Alles bekabeld aangesloten.

Modem heeft prima waardes, weinig errors, tussen de 4 en 20 errors na correctie.

Ik heb hier de kabels en switch al vervangen voor een andere, dit lost het niet op. Zelfs een vast ip adres gegeven.

Contact gehad met Ziggo terwijl dat het gebeurt, die kunnen niets zien. Enige mogelijke oplossing vanuit hun is een monteur sturen, met kans op kosten voor mij (50), als deze niets kan vinden.

Het gebeurt op verschillende tijdstippen en dagen, overdag, in de avond.

Zie ik iets over het hoofd of heeft iemand nog een andere mogelijke oplossing?
Witte ConnectBox? => Zeer waarschijnlijk issues door de Puma chipset dan (latency spikes)
Zwarte Ubee of zwarte Sagemcom => waarschijnlijk een ander issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
RobertMe schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:12:
[...]

Witte ConnectBox? => Zeer waarschijnlijk issues door de Puma chipset dan (latency spikes)
Zwarte Ubee of zwarte Sagemcom => waarschijnlijk een ander issue
Sorry, dat was ik nog vergeten te vermelden, Zwarte Gigabit Sagemcom modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:48
Ik heb even in het topic gezocht maar kon het niet vinden..
Wat is nu de manier om van een puma modem af te komen? Kwestie van de servicedesk bellen?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:27
Segafreak83 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:21:
[...]

Sorry, dat was ik nog vergeten te vermelden, Zwarte Gigabit Sagemcom modem.
Denk dat je dit beter eens op de Ziggo Community kunt posten, daar lezen ook mods van Ziggo zelf mee indien nodig :). Ik heb hetzelfde modem en ervaar dit probleem niet overigens, maar dat zegt niet dat het geen combinatie kan zijn van instellingen/devices waardoor dit probleem wel kan ontstaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pingkiller schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:17:
Ik heb even in het topic gezocht maar kon het niet vinden..
Wat is nu de manier om van een puma modem af te komen? Kwestie van de servicedesk bellen?
Welk probleem ervaar je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:28
Shinji schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:23:
Nou, donderdag kreeg ik spontaan een mail dat ze mijn abonnement gewijzigd hebben.

Gelijk gebeld en ze hadden al meer mensen aan de lijn gehad met dezelfde mail. Er was niks gewijzigd. Nu wil ik wat via Ziggo Go kijken, krijg ik de melding dat hier een abonnement voor nodig is.

Blijkbaar is er dus toch wat gewijzigd. Morgen maar weer eens bellen.
Ik schijn overgezet te zijn in Unifi zoals de medewerker het noemde. Maar schijnt dus een bekend issue te zijn voor een aantal mensen. Zou vanzelf opgelost moeten worden. Nou ja, we houden het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:54

DON PAPA

Tweaker-fan

pingkiller schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:17:
Wat is nu de manier om van een puma modem af te komen?
Lees deze topic even door, daar staan genoeg voorbeelden hoe je het puma modem kan laten omruilen

[ Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 23-01-2023 19:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:10
Zojuist bij Ziggo afgesloten: Internet Giga (1000 mbit down en 50 mbit up) en TV Start 50% korting en € 45,00 cashback via Cashback XL.

Hoe ziet de berekening er uit: €37,25 x 12 = €447,00 - €45,00 = €402,00 / 12 = €33,50 per maand voor 12 maanden.

Wellicht ook handig voor iemand die wil overstappen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 24-01-2023 11:50 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 15:31
Jumpman schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:48:
Zojuist bij Ziggo afgesloten: Internet Giga (1000 mbit down en 50 mbit up) en TV Start 50% korting en € 45,00 cashback via Cashback XL.

Hoe ziet de berekening er uit: €37,25 x 12 = €447,00 - €45,00 = €402,00 / 12 = €33,50 per maand voor 12 maanden.

Wellicht ook handig voor iemand die wil overstappen.
Heb je hiervoor gebeld? Ben je nieuw bij ziggo? Of je bestaande abbo aangepast?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 00:10
hk12nl schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:52:
[...]

Heb je hiervoor gebeld? Ben je nieuw bij ziggo? Of je bestaande abbo aangepast?
Nieuw via de website, zat afgelopen jaar bij KPN met Internet en TV voor € 26,50 per maand (12 maanden met 1000 mbit down en up), dus het is al een degradatie. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 24-01-2023 11:56 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:00

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben wel benieuwd wat men bied, mijn jaar contract loopt bijna af. Binnenkort maar eens bellen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:48
Roetzen schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:20:
[...]

Zeker. En nog meer dan dat als/wanneer het komt.
Nja ik heb zelf al giganet. Maar heb die witte modem box. Geen idee of die sagemcom een stuk beter is of niet maar als dat zo te ruilen is probeer ik het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MrGizMo In basis kan je modems niet zomaar ruilen als je geen problemen hebt. Op zich ook wel logisch want kost Ziggo ook weer een nieuw modem en logistieke handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Harmen schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:28:
Ben wel benieuwd wat men bied, mijn jaar contract loopt bijna af. Binnenkort maar eens bellen.
Ik heb een upgrade gedaan van Max naar Giga en onze nog tot april 2023 lopende "12 maanden 50% korting" is 7 maanden verlengd tot en met eind november 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 07:28
Werkt bij iemand de Streaming Diensten pagina bij Mijn Ziggo > Televisie?

Krijg het niet geladen. Wil graag Viaplay opzeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• storm-biker
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:55:
[...]

Nieuw via de website, zat afgelopen jaar bij KPN met Internet en TV voor € 26,50 per maand (12 maanden met 1000 mbit down en up), dus het is al een degradatie. ;)
Bedankt voor de tip! _/-\o_ Per 1 juli weer over naar Ziggo! Moest even goed kijken, maar de 12 maanden krijg je dus alleen als je Giga internet neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03:17
Jeroen O schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:10:
Zijn er hier meer mensen die in de nu.nl app geen filmpjes meer kunnen afspelen via de Ziggo verbinding?

Wanneer ik een filmpje probeer te kijken, krijg ik een melding dat de film niet afgespeeld kan worden vanwege een technisch probleem. Ik heb dit al een paar dagen en zowel op mijn iPhone als iPad.

Wanneer ik het op beide apparaten probeer via 5G werkt het wel.
Ik heb al een hele tijd dat op sommige sites plaatjes willekeurig niet geladen worden, als ik dan kijk waarom, dan zie ik een 403 forbidden foutmelding. Bij herladen doen de plaatjes het dan weer wel. Ik heb het vermoeden dat ziggo een transparante proxy/content delivery network gebruikt en dat die af en toe de fout in gaat, of dat sommige ziggo ip ranges tijdelijk gebanned worden door proxy diensten als cloudflare...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-06 06:39
Fret Raket schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 01:20:
[...]

Ik heb al een hele tijd dat op sommige sites plaatjes willekeurig niet geladen worden, als ik dan kijk waarom, dan zie ik een 403 forbidden foutmelding. Bij herladen doen de plaatjes het dan weer wel. Ik heb het vermoeden dat ziggo een transparante proxy/content delivery network gebruikt en dat die af en toe de fout in gaat, of dat sommige ziggo ip ranges tijdelijk gebanned worden door proxy diensten als cloudflare...
Geen idee eigenlijk. Maar inmiddels werkt het opeens weer.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03:17
Geen idee eigenlijk. Maar inmiddels werkt het opeens weer.
Ja, hier missen ook ineens geen plaatjes meer. Ik denk dat dit geen toeval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Laatst online: 00:22

Vliegvlug

Flight Simple

Mogelijk handig voor anderen die hier tegenaan lopen:

Ik heb zojuist ongevraagd een nieuwe modem van Ziggo ontvangen, de SmartWifi modem (Sagemcom F3896LG-ZG), welke enkel geleverd wordt met een voedingsadapter.
Nu heb ik in mijn meterkast enkel ruimte voor muurmontage maar er wordt dus standaard geen muurbeugel bijgeleverd.

Maar zo’n muurbeugel bestaat wel degelijk, zie stap 1 in deze folder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NADs4zvgOM_J3t--hbQnF89BhvE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AHWZDwxvIgR5OSBEvqs5STlG.jpg?f=user_large

Ziggo klantenservice gebeld en blijkbaar sturen ze al de afgebeelde accessoires tegenwoordig niet meer mee op de benodigde adapter na, maar ze sturen de muurbeugel dus na als je er om vraagt.
De dame aan de lijn moest wel eerst navragen welke ze moest hebben want dat staat blijkbaar niet duidelijk in hun systeem ondanks dat ik het typenummer had doorgegeven en ze ook zouden moeten weten welke modem ze mij opgestuurd hebben zou je zeggen.

De beugel zou er binnen een paar dagen moeten zijn en past door de brievenbus dus hoef ik er gelukkig ook niet voor thuis te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vliegvlug schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:52:

Ik heb zojuist ongevraagd een nieuwe modem van Ziggo ontvangen, de SmartWifi modem (Sagemcom F3896LG-ZG), welke enkel geleverd wordt met een voedingsadapter.
Nu heb ik in mijn meterkast enkel ruimte voor muurmontage maar er wordt dus standaard geen muurbeugel bijgeleverd.

[Afbeelding]

Ziggo klantenservice gebeld en blijkbaar sturen ze al de afgebeelde accessoires tegenwoordig niet meer mee op de benodigde adapter na, maar ze sturen de muurbeugel dus na als je er om vraagt.
De dame aan de lijn moest wel eerst navragen welke ze moest hebben want dat staat blijkbaar niet duidelijk in hun systeem ondanks dat ik het typenummer had doorgegeven en ze ook zouden moeten weten welke modem ze mij opgestuurd hebben zou je zeggen.

De beugel zou er binnen een paar dagen moeten zijn en past door de brievenbus dus hoef ik er gelukkig ook niet voor thuis te blijven.
Wat betreft het laatste. Als ik het modem zo zie en de muurbeugel heb ik het idee dat dit niet door de brievenbus gaat passen. Er moeten ook nog een verpakking om heen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@meesje als ik mij goed herinner moet je twee delen in elkaar klikken. Los past het wel door een brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

meesje schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:14:
[...]

Wat betreft het laatste. Als ik het modem zo zie en de muurbeugel heb ik het idee dat dit niet door de brievenbus gaat passen. Er moeten ook nog een verpakking om heen.
Dat zou ik ook zeggen ja als ik het plaatje zo bekijk maar op mijn expliciete vraag of ik er voor thuis moest blijven of dat het door de brievenbus past kreeg ik het laatste als antwoord.
Maar goed, we gaan het wel zien…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Jay-B schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:18:
@meesje als ik mij goed herinner moet je twee delen in elkaar klikken. Los past het wel door een brievenbus.
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:55
Vliegvlug schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:18:
[...]

Dat zou ik ook zeggen ja als ik het plaatje zo bekijk maar op mijn expliciete vraag of ik er voor thuis moest blijven of dat het door de brievenbus past kreeg ik het laatste als antwoord.
Maar goed, we gaan het wel zien…
Mijn zwarte gigabit smartwifi modem kwam indertijd met een witte beugel. Die was gelijk aan aan de beugel van de connectbox. Een brievenbuspakje mag ongeveer 3 x 20 x 30 cm zijn. De beugel is minimaal 5 cm "dik". In een zakje past het wel door de brievenbus, in een normaal doosje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:39
Ik heb ook zo'n beugel besteld, kan je gratis in de Ziggo webshop bestellen. Hij paste bij mij niet door de brievenbus omdat hij in een doosje geleverd wordt.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-06 09:23
Bij mij zat de beugel wel in het grote welkom bij Ziggo-pakket. Wel bijzonder dat zo’n router zo ontworpen wordt (geldt overigens ook voor de Experiabox 12 van KPN). Zet inderdaad de grote meerderheid van de gebruikers zo’n ding in de kamer op een bijzettafeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:50
Nee, de meeste mensen pleuren het ding onder de bank of achter de TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Beugel voor het Sagemcom modem past niet door de brievenbus en is inderdaad gratis met je klanten-nummer te bestellen bij de webshop van Ziggo. Deze werd in mijn geval (besteld via de webshop) naar een postnl punt gestuurd, waar ik hem moest afhalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9_vwpDLssh35n1hm-SZb2e-x4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8Sc6zvCgxaADAz99VxvVRG8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 28-01-2023 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Los van de zo'n beugel de netste oplossing is, kun je natuurlijk ook zelf een klein plankje maken toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

DON PAPA schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 15:28:
Beugel voor het Sagemcom modem past niet door de brievenbus en is inderdaad gratis met je klanten-nummer te bestellen bij de webshop van Ziggo. Deze werd in mijn geval (besteld via de webshop) naar een postnl punt gestuurd, waar ik hem moest afhalen.

[Afbeelding]
Via de webshop is nog makkelijker dan de klantenservice bellen.
Wist eigenlijk niet dat Ziggo een webshop heeft, dus goede tip!

Dat ding ziet er inderdaad te groot uit om door de brievenbus te passen dus blijkbaar was de dame bij de klantenservice niet goed geïnformeerd toen ze zei dat het wel zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

jongetje schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 15:59:
[...]

Los van de zo'n beugel de netste oplossing is, kun je natuurlijk ook zelf een klein plankje maken toch?
Natuurlijk zou dat kunnen maar waarom zou ik daar tijd, geld en moeite in steken om uiteindelijk, zoals je zelf al zegt, met een minder mooi eindresultaat te eindigen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 15:28:

[Afbeelding]
Deze lijkt inderdaad uit één stuk te bestaan. De witte beugel van de Connectbox Giga (melkpak) bestond wel uit twee delen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Jay-B schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:43:
Deze lijkt inderdaad uit één stuk te bestaan. De witte beugel van de Connectbox Giga (melkpak) bestond wel uit twee delen.
:)
Nee hoor, is ook één geheel. Tenminste de houder van onze Connectbox Giga wel. En die van de normale Connectbox lijkt precies (op de kleur na uiteraard) op deze zwarte voor de Sagemcom.

[ Voor 14% gewijzigd door CreativeS op 28-01-2023 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn dus blijkbaar meerdere varianten geweest _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik zeg ook:
CreativeS schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 18:53:
Tenminste de houder van onze Connectbox Giga wel.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 15:52
Hier ook een nieuw modem ontvangen vanwege de swap. Alleen wist de klantenservice niks over het vervangen van de hoofdaansluiting als deze nog 2-gats is. Hij zei probeer het nieuwe modem maar aan te sluiten. Vanavond maar is even kijken of het werkt.

Update:

Via Twitter toch gelukt voor een monteur afspraak. Alleen moet ik dit eerst betalen en dan wordt het gecrediteerd. Systeemfout, volgens mij kunnen ze geen gratis monteur inplannen voor bestaande aansluiting ofzo.

[ Voor 31% gewijzigd door GrandDestroyer op 30-01-2023 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
GrandDestroyer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:45:
Via Twitter toch gelukt voor een monteur afspraak. Alleen moet ik dit eerst betalen en dan wordt het gecrediteerd. Systeemfout, volgens mij kunnen ze geen gratis monteur inplannen voor bestaande aansluiting ofzo.
Wat een onzin... vervangen van AOP is altijd gratis. Het AOP is hun verantwoordelijkheid. Alles vanaf AOP is voor onszelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:34
Nieuwe modem vandaag... Ding is alleen dat ik veel apparaten in huis heb.

Ik dus even mijn wifi sidn + wachtwoord opgeschreven en na de nieuwe modem ingeschakeld te hebben via de smartwifi app de SIDN en het wachtwoord veranderd naar die van het oude modem.

Plus: ik heb nu internet op mijn telefoon en computer
Min: de smartwifi app werkt niet meer en ook mijn Shelly devices geven geen verbinding weer

Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@President Heb je alle apparaten herstart die van wifi gebruik maken? Anders kan het idd niet lekker lopen omdat ze nog een oude ip lease proberen te verlengen. Of een ander apparaat een bestaand ip adres krijgt die door het oude modem is uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

GrandDestroyer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:45:
Hier ook een nieuw modem ontvangen vanwege de swap. Alleen wist de klantenservice niks over het vervangen van de hoofdaansluiting als deze nog 2-gats is.
Vreemd, want het staat zelfs op hun eigen website in de installatie handleiding voor dit modem

https://www.ziggo.nl/klan...ems/smartwifi-modem-zwart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYKLTn7u7hQVrDqMkRrOR107-PM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P7nC7u2aMPItDYyRtXppf6kl.jpg?f=fotoalbum_large

En het is inderdaad onzin dat je dit eerst zelf zou moeten betalen, ze kunnen hier gewoon gratis een monteur voor langs sturen om het aansluitpunt te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:34
jongetje schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:07:
@President Heb je alle apparaten herstart die van wifi gebruik maken? Anders kan het idd niet lekker lopen omdat ze nog een oude ip lease proberen te verlengen. Of een ander apparaat een bestaand ip adres krijgt die door het oude modem is uitgegeven.
Ja, voor zover ik kan nagaan wel...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_UM87F4AKMiJsBxOGNdku7SDN8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HAhk70PBulUG1Zb07MBhJKAM.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: volgens mij zijn het de wifipods welke problemen in de verbinding blijven bezorgen

[ Voor 5% gewijzigd door President op 30-01-2023 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:49
CreativeS schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 18:53:
[...]

Nee hoor, is ook één geheel. Tenminste de houder van onze Connectbox Giga wel. En die van de normale Connectbox lijkt precies (op de kleur na uiteraard) op deze zwarte voor de Sagemcom.
klopt, de witte kan gewoon gebruikt worden! heb dat zelf ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-06 17:02

[Afbeelding]

Ik heb zojuist hetzelfde modem ontvangen, en hier zat de muurbeugel er wel bij. Was wel een vrij grote doos omdat het een internet+tv-pakket is, wellicht dat dat het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 15:52
CreativeS schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:53:
[...]

Wat een onzin... vervangen van AOP is altijd gratis. Het AOP is hun verantwoordelijkheid. Alles vanaf AOP is voor onszelf.
Ja, het wordt uiteindelijk ook wel gratis gedaan. Maar via een omweg :+
DON PAPA schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:16:
[...]

Vreemd, want het staat zelfs op hun eigen website in de installatie handleiding voor dit modem

https://www.ziggo.nl/klan...ems/smartwifi-modem-zwart

[Afbeelding]

En het is inderdaad onzin dat je dit eerst zelf zou moeten betalen, ze kunnen hier gewoon gratis een monteur voor langs sturen om het aansluitpunt te vervangen.
Ja, daarom vond ik het ook maar een vaag verhaal aan de telefoon. Via Twitter is het uiteindelijk gelukt, al moet ik dus wel een creditering van de factuur aanvragen van de monteurskosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
GrandDestroyer schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:17:
Ja, het wordt uiteindelijk ook wel gratis gedaan. Maar via een omweg :+
Daarom zeg ik… wat een onzin! Dit moet zonder omwegen kunnen. Maar goed, hier had het niet zo gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 22:48
Wat is de latency bij jullie als je speed.cloudfare.com test doet? Ik kom steeds rond de 18 ms uit. Vind dat aan de hogere kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
zunrob schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:19:
Wat is de latency bij jullie als je speed.cloudfare.com test doet? Ik kom steeds rond de 18 ms uit. Vind dat aan de hogere kant.
Hier 15.3 ms via WiFi op mobiel apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Via Ziggo met een netwerkkabel 11.5 ms op een 100/20 Mbit verbinding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 16:08

JoSchaap

Had a life, got a modem..

11.5 - 12.5 op ziggo 1030/59

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hrtPN5t.png

3 weken geleden overgestapt op KPNglas 1020/1100 dus nu 4.5ms cloudflare 0.7ms quad9 :+

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 05-06 16:21

TFHfony

Professional Weirdo

4ms op KPN glas.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:08

Wildfire

Joy to the world!

Ik had gisteren 15ms op Ziggo (gigabit abonnement), vandaag 5ms op KPN (ook gigabit).

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens Samknows is mijn upload snelheid tussen 17 en 19 jan van gem 20,0 naar 23,7 Mbps omhoog gegaan. Ik heb het 100/20 pakket.

In voorbereiding op de verhoging naar 100/30 in mei?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05 22:08
Wat is nou de winst van 5 - 10 ms van pingen cloudfare/quad9 van glas tegenover ziggo? is het zichbaar.. ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
Huib_Bloodstone schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:11:
Wat is nou de winst van 5 - 10 ms van pingen cloudfare/quad9 van glas tegenover ziggo? is het zichbaar.. ?
Zichtbaar is het wel maar of het echt merkbaar is in de praktijk betwijfel ik sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
die lage ping showen is vooral voor de E-penis :+

Een speedtest is gemaakt om snelle ping te hebben en genoeg bandbreedte, maar uiteindelijk met gamen zal de gameserver eerder de bottleneck zijn en behaal je geen winst, alleen visueel als je naar de ping kijkt.

[ Voor 72% gewijzigd door SirMemeAlot op 01-02-2023 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

SirMemeAlot schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:24:
die lage ping showen is vooral voor de E-penis :+

Een speedtest is gemaakt om snelle ping te hebben en genoeg bandbreedte, maar uiteindelijk met gamen zal de gameserver eerder de bottleneck zijn en behaal je geen winst, alleen visueel als je naar de ping kijkt.
Precies... Mijn e-penis is korter dan die van jou... Ofzo.. Hmmm, nee, dat werkt niet zo goed in dit geval.
Nu is een lage latency wel lekker bij remote desktop. Nu zal die 10ms niet veel verschil maken inderdaad. Nu is wel mijn ervaring dat de jitter bij kabel groter is dan bij glas.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:48
Jay-B schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:05:
@MrGizMo In basis kan je modems niet zomaar ruilen als je geen problemen hebt. Op zich ook wel logisch want kost Ziggo ook weer een nieuw modem en logistieke handelingen.
Zit natuurlijk wel wat in. Al snap ik soms de uitlevering van modems niet helemaal. 2.5Gb poort terwijl abo niet eens voor giganet is.
Terwijl ik niet eens voor andere modem in aanmerking kom
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3srJggp.png

als we dan toch stats showen hier

upload speed werkt idd wel prima :') Download is een dingetje _O-

[ Voor 29% gewijzigd door MrGizMo op 01-02-2023 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik las dat KPN binnenkort voor de NPO, RTL en Talpa zenders de bitrate verhoogt naar 14 Mbit/s .
Ik hoop dat Ziggo dit ook snel gaat doen op de Next mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
dolopfriet schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:46:
Ik las dat KPN binnenkort voor de NPO, RTL en Talpa zenders de bitrate verhoogt naar 14 Mbit/s .
Ik hoop dat Ziggo dit ook snel gaat doen op de Next mini.
Ik heb zelf geen Ziggo maar de Next Mini zend toch van de grote drie (NPO, RTL en Talpa) uit op 12Mbit/s toch?

Bron:
https://breedbeeldweetjes...itrates-bij-kpn-en-ziggo/

[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 02-02-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

@dolopfriet Volgens mij gaat KPN alleen de bron-streams (1:1) van de NPO-zenders gebruiken, zonder aanpassing (encoden) te doen, waardoor de bitrate omhoog gaat (rond de 14Mbit). Waar heb jij gelezen dat ze ook de RTL en Talpa zenders gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Laatst online: 26-12-2024
Volgens een ander artikel van Totaal TV is de bitrate van de Next mini voor de grote Nederlandse zenders slechts 6 Mbit/s.
Dat staat toch wel in schraal contrast tot de 14 Mbit/s van KPN.

Ik vind voor de prijzen die je bij Ziggo betaalt, dat Ziggo minstens ook de zenders 1 op 1 moet doorgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
dolopfriet schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:26:
Volgens een ander artikel van Totaal TV is de bitrate van de Next mini voor de grote Nederlandse zenders slechts 6 Mbit/s.
Dat staat toch wel in schraal contrast tot de 14 Mbit/s van KPN.

Ik vind voor de prijzen die je bij Ziggo betaalt, dat Ziggo minstens ook de zenders 1 op 1 moet doorgeven.
TotaalTV is verre van journalistiek nauwkeurig en vaak uit op click-baits. Dus ik zou graag de data zelf willen zien die deze veronderstelling staven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik zie het, toch heb ik iets meer vertrouwen in wat KPN zelf hierover zegt op het KPN forum:

Ten eerste gaan de bron-streams van de NPO gebruikt worden. Dat betekent dat we bij KPN iTV de streams niet nog een keer gaan encoden, en dus zul je met minder vertraging beeld ontvangen. Fijn als je een belangrijke voetbal wedstrijd kijkt en niet de buren eerder wilt horen juichen.
Ander bijkomend voordeel is dat de bron-streams een nog hogere bitrate hebben. Rond de 14Mbit begreep ik. Dus nog beter beeld.

En ze zeggen helemaal niks over de RTL & Talpa zenders...

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 02-02-2023 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:55
Harmen schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:28:
Vandaag was mijn abonnement net afgelopen. Net gebeld om wat minder uit te geven aan ziggo. Ik ging voor een downgrade van de internet snelheid, om op die manier te besparen. Toen ik vroeg naar een alternatief was het bod 6 maanden 10 euro korting. Vervolgens vroeg ik een 2de bod: 3 maanden 10 euro korting en 12 maanden gratis movies & series xl (want dat hebben we toch al). Dat laatste moet dan wel in 2 periodes van 6 maanden (want ze kunnen geen 12 maanden gratis in systeem zetten). Ik moet dan wel even bellen na afloop van de 1ste 6 maanden gratis. Als alles zo uitkomt: 173,40 euro korting. Wel een nieuw jaarcontract (toch geen plannen om weg te gaan, want tevreden).

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 02-02-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 12:31
dolopfriet schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:26:
Maar met een andere codec, namelijk HEVC. Deze is efficienter, maar zal niet de beeldkwaliteit evenaren die op coax geleverd wordt. Via coax is het 12.5Mb/s, de oorspronkelijke streams. Zoals KPN nu dus (eindelijk) ook door gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Wat is Ziggo toch een vervelend bedrijf.

Afgelopen oktober heb ik een pre-order geplaatst voor glasvezel bij Freedom. Ik wacht nu nog op het aanleggen van de glasvezelaansluiting in mijn woning.

Echter krijg ik sinds mijn opzegging elke maand een sms én mail van Ziggo dat de opzegging verwerkt is. Zo ook vandaag weer. Maar 2 uur na dit laatste bericht krijg ik wederom een mail van Ziggo: U blijft. En daar zijn we heel blij mee. We kregen bericht van Freedom Internet B.V. dat u toch niet overstapt.

Uiteraard klopt dit niet. Als ik bij Freedom inlog zie ik dat daar alles nog klopt.
Om moe van te worden, de chaos bij Ziggo.

/klacht

Zou het nut hebben te bellen of gewoon maar even afwachten omdat bij Freedom alles nog klopt in mijn account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:50
Ik zou handmatig opzeggen als Freedom werkend opgeleverd is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@dawg Is het niet zo dat Freedom elke keer een opzegging automatisch doorgeeft en annuleert ivm de opzegservice? Ik heb mijn overstap van Ziggo naar T-Mobile net zoal @jadjong aangeeft zelf gedaan. Als de datum bekend is van Freedom plak je er nog wat dagen Ziggo achteraan zodat je niet zonder zit.

Ohwja, nooit op een vrijdag overstappen, bij enige problemen zit je dan in het weekend met niets, tenzij je een overlap aanhoud van een week.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

dawg schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:06:
Wat is Ziggo toch een vervelend bedrijf.

Afgelopen oktober heb ik een pre-order geplaatst voor glasvezel bij Freedom. Ik wacht nu nog op het aanleggen van de glasvezelaansluiting in mijn woning.

Echter krijg ik sinds mijn opzegging elke maand een sms én mail van Ziggo dat de opzegging verwerkt is. Zo ook vandaag weer. Maar 2 uur na dit laatste bericht krijg ik wederom een mail van Ziggo: U blijft. En daar zijn we heel blij mee. We kregen bericht van Freedom Internet B.V. dat u toch niet overstapt.

Uiteraard klopt dit niet. Als ik bij Freedom inlog zie ik dat daar alles nog klopt.
Om moe van te worden, de chaos bij Ziggo.

/klacht

Zou het nut hebben te bellen of gewoon maar even afwachten omdat bij Freedom alles nog klopt in mijn account?
De vraag is dan eigenlijk of Ziggo een vervelend bedrijf is, of dat Freedom elke maand een nieuw bericht naar Ziggo verstuurd (wellicht met nieuwe/verschoven data) en dat dat dus die maandelijkse boodschap triggert? Freedom kan toch ook gewoon pas een opzegging naar Ziggo sturen als het echt zo ver is?

Anyway... ik zelf zou liever pas de een opzeggen als de ander opgeleverd is. Liever een maandje dubbel betalen dan enige weken zonder als er iets fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@jongetje @TFHfony ah, dat zou wel kunnen inderdaad, dat Freedom elke keer nieuwe data naar Ziggo stuurt. Dat zou wel e.e.a. verklaren.

Ik stap niet zo vaak over van internetprovider :+ dus ik heb bij de aanmelding bij Freedom aangegeven gebruik te willen maken van de overstapservice. Dus heb ik hier geen invloed meer op denk ik. Overigens kan ik wel enkele dagen zonder internet mocht het niet soepel verlopen. Maar inderdaad stelt Freedom dat ze pas een opzegging versturen wanneer de verbinding werkend is opgeleverd.

Dank voor de antwoorden heren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
@dawg sterker nog zodra het modem van de nieuwe aanbieder online is. Wordt de oude provider gedeactiveerd. Zo gaat het tenminste bij een overstap van Ziggo naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Laatst online: 02-06 14:23
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar wat info over het Vast Bellen pakket:
https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen

In deze forum eerder was vermeld dat de wifi snelheid is maar 1 Mbps.

Weet iemand of dit steeds zo is ? Of is het misschien Internet Basic?

Ben op zoek naar het goedkoopste internet abbo met Ziggo Go . Dus de vraag.

Veel dank, alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@drwoo Voor ziggo go heb je een tvpakket nodig, geen bellen pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drwoo schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:50:
Hoi allemaal,

https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen

Veel dank, alvast
Goedkoopste pakket met Ziggo Go is Kabel TV:

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

Je hebt dan geen Internet of telefonie. Enkel de ongecodeerde digitale kanalen en Ziggo Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrGizMo schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:46:
[...]

Zit natuurlijk wel wat in. Al snap ik soms de uitlevering van modems niet helemaal. 2.5Gb poort terwijl abo niet eens voor giganet is.
Terwijl ik niet eens voor andere modem in aanmerking kom
Wat je moet begrijpen is dat Ziggo ook modems omruilt als een segment drukker begint te worden en men de capaciteit beter will verspreiden. Ziggo ruilt dan Docsis 3.0 modems om voor een 3.1 model omdat die meer kanalen kan benutten maar ook nieuwere modulatiestandaarden. Het heeft in dat geval dan niets te maken met het abonnement wat de persoon in kwestie heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Jay-B schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:25:
Goedkoopste pakket met Ziggo Go is Kabel TV:

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

Je hebt dan geen Internet of telefonie. Enkel de ongecodeerde digitale kanalen en Ziggo Go.
Hij vraagt juist het goedkoopste abonnement met Ziggo Go én internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oops... Foutje. Dan is het inderdaad Internet Basic en Kabel TV. De internet en Kabel TV abonnementen worden nu niet actief aangeboden op de website dus mogelijk moet je hier even voor bellen.

[ Voor 50% gewijzigd door Jay-B op 02-02-2023 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Jay-B schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 23:01:
Oops... Foutje. Dan is het inderdaad Internet Basic en Kabel TV. De internet en Kabel TV abonnementen worden nu niet actief aangeboden op de website dus mogelijk moet je hier even voor bellen.
https://www.ziggo.nl/internet/basic wordt gewoon aangeboden toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Chris.nl Dat is het "Internet Only" pakket waar geen Ziggo Go bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
drwoo schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:50:

Hoi allemaal,

Veel dank, alvast
Dan moet je inderdaad 'Internet Basic 50Mb & Kabel TV' afsluiten. Dat kost € 46,- per maand, met de eerste drie maanden 50% korting.

Bij pricewise.nl is deze configuratie rechtstreeks af te sluiten. Anders inderdaad via de Ziggo-klantenservice.

Het abonnement waar jij naar verwijst, geeft een foutmelding als je het probeert af te sluiten. Waarschijnlijk bestaat het niet meer voor nieuwe klanten.

[ Voor 29% gewijzigd door TexMex op 03-02-2023 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
jongetje schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:14:
@drwoo Voor ziggo go heb je een tvpakket nodig, geen bellen pakket.
Jay-B schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 23:01:
Omdat ik ben op zoek naar het goedkoopste pakket met internet+Ziggo Go, kwam ik aan op de vast bellen pakket: https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen

Vast Bellen = 34,95 Eur (Heeft wel Ziggo Go, maar welke (wifi) internet snelheid is de vraag)

De obvious optie:
Internet Start + TV Start = Eur 55 (Heeft wel Ziggo Go + 50Mbps)

De Internet Basic + Kabel TV optie wordt duurder:
Internet Basic = 40 EUR + Kabel TV = 20,95 EUR = 60,95 Eur

Alleen Internet Start = 43 Eur. (Krijg wel ongecodeerd TV signaal maar geen buitenhuis/tv op devices)

Dus voor mijn usecase van thuis werken (MSTeams video meetings) + NetFlix 4k + NPO in het weekend, is Internet Start + NL Ziet de goedkoopst optie?

Haartelijk dank voor om mee te denken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drwoo
TexMex schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:21:
[...]

Dan moet je inderdaad 'Internet Basic 50Mb & Kabel TV' afsluiten. Dat kost € 46,- per maand, met de eerste drie maanden 50% korting.

Bij pricewise.nl is deze configuratie rechtstreeks af te sluiten. Anders inderdaad via de Ziggo-klantenservice.

Het abonnement waar jij naar verwijst, geeft een foutmelding als je het probeert af te sluiten. Waarschijnlijk bestaat het niet meer voor nieuwe klanten.
Hey that is a goede tip! bedankt voor dat ik ga pricewise ook checken.

Wist niet dat de vast bellen in de ordering fout gaat. Misschien wordt zoals je zegt niet daadwerkelijk aangeboden

Veel dank! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
drwoo schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:41:
[...]

[...]

Maar nu heb je zelf de losse maandbedragen van Internet Basic en Kabel TV bij elkaar opgeteld. Zo werkt het niet binnen het Ziggo-systeem. Als je de combinatie 'Internet Basic 50Mb & Kabel TV' bestelt, kom je echt uit op een maandbedrag van € 46,-. Dat is dus je goedkoopste optie (afgezien van eventuele tijdelijke kortingen).

Tenzij je er inderdaad voor kiest om af te zien van Ziggo GO. Dan zijn Internet Basic (á € 40,-) en Internet Start (á € 43,-) je opties.

[ Voor 15% gewijzigd door TexMex op 03-02-2023 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
[...]

[...]

Omdat ik ben op zoek naar het goedkoopste pakket met internet+Ziggo Go, kwam ik aan op de vast bellen pakket: https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen

Vast Bellen = 34,95 Eur (Heeft wel Ziggo Go, maar welke (wifi) internet snelheid is de vraag)

De obvious optie:

Alleen Internet Start = 43 Eur. (Krijg wel ongecodeerd TV signaal maar geen buitenhuis/tv op devices)

Dus voor mijn usecase van thuis werken (MSTeams video meetings) + NetFlix 4k + NPO in het weekend, is Internet Start + NL Ziet de goedkoopst optie?

Een paar jaar geleden kreeg je bij vast bellen 128kbps/128kbps internet op het modem wat erbij zat, en that's it. Was ook niet echt de bedoeling dat je die aansluiting als internetverbinding gebruikte, maar meer dat ze in hun provisioningstraat niet zonder internet konden leveren. Mijn oma had dit tot 2015, dus hoe dit nu zit weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
[...]

[...]

De obvious optie:

Als je echt voor het minimale wil gaan kan je net zo goed internet basic + NLziet. De besparing van start tv & internet vs start internet + nlziet is echt 3 euro. Persoonlijke keuze, maar dan kan je nog beter alles bij Ziggo nemen vanwege de korting (9 maanden 50% korting). Elk jaar kan je wel bellen voor kleine korting die de 3 euro verschil voor je wegneemt.

Resume, incl. de korting op het tv start + internet start abonnement is dat verreweg de goedkoopste optie.

[ Voor 4% gewijzigd door SirMemeAlot op 03-02-2023 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
TexMex schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:48:
[...]

Maar nu heb je zelf de losse maandbedragen van Internet Basic en Kabel TV bij elkaar opgeteld. Zo werkt het niet binnen het Ziggo-systeem. Als je de combinatie 'Internet Basic 50Mb & Kabel TV' bestelt, kom je echt uit op een maandbedrag van € 46,-. Dat is dus je goedkoopste optie (afgezien van eventuele tijdelijke kortingen).

Tenzij je er inderdaad voor kiest om af te zien van Ziggo GO. Dan zijn Internet Basic (á € 40,-) en Internet Start (á € 43,-) je opties.
Perfect! dit helpt 100% :) wordt inderdaad Interent Basic + Kabel TV denk ik.

Marnix1988 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:49:

[...]

Als je echt voor het minimale wil gaan kan je net zo goed internet basic + NLziet. De besparing van start tv & internet vs start internet + nlziet is echt 3 euro. Persoonlijke keuze, maar dan kan je nog beter alles bij Ziggo nemen vanwege de korting (9 maanden 50% korting). Elk jaar kan je wel bellen voor kleine korting die de 3 euro verschil voor je wegneemt.

Resume, incl. de korting op het tv start + internet start abonnement is dat verreweg de goedkoopste optie.
Ben met je eens. Heb wat ervaringen gezien van NL Ziet dat soms is het wat clunky.

op dit moment heb ik wel Internet Start + TV Start. en mijn contract loopt volgende maand af, dus wordt het bellen om te zien wat mijn korting wordt.

Bedankt nog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Plofkotje schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:49:
[...]

Een paar jaar geleden kreeg je bij vast bellen 128kbps/128kbps internet op het modem wat erbij zat, en that's it. Was ook niet echt de bedoeling dat je die aansluiting als internetverbinding gebruikte, maar meer dat ze in hun provisioningstraat niet zonder internet konden leveren. Mijn oma had dit tot 2015, dus hoe dit nu zit weet ik niet.
Dit kan je geen volwaardige verbinding noemen. Hier kan je anno 2023 echt niet normaal mee internetten. Los van het feit dat je de dienst internet formeel niet afneemt dus ook geen garanties hierop krijgt. Raad het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@drwoo Moet het perse bij Ziggo zijn? Bij DSL/Glasvezel kom je namelijk voor alleen internet veel goedkoper uit en dan regel je zelf NLZiet en aanvullende diensten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Laatst online: 30-04 07:36
Vraagje kreeg mailtje dat Ziggo zakelijk naar 600/60 gaat. Kan die oude Puma 6 dat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
@Jay-B Ah ok, dat is jammer zou wel weer is een nieuw modem willen om van die Puma af te komen. Naja we zien het wel in de toekomst. Neem aan dat Ziggo op termijn meerdere jaren al die Docsis 3.0 eruit wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
@Jay-B 500/40 alles-in-1 is dat Compleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MatsuMatsu85 Ja, kijk even of het interessant is prijstechnisch om naar een Zakelijk Internet Complete Xtra pakket over te stappen. Je krijgt dan hoogstwaarschijnlijk een nieuw modem en bij het pakket zitten gratis wifiboosters
Pagina: 1 ... 280 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic