Als dat de WiFi is dan is dat nog een bekend bugje in de Sagemcom. Voor zover ik weet is dat cosmetisch en heeft verder geen consequenties.Boris96 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:59:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik gebruik windows 10, en de modem is ook router.
Het renewen van mijn IP lijkt niet te helpen.
Wat mij nog opviel is dat de pc aangeeft met "Netwerk 2" verbonden te zijn, in plaats van gewoon "Netwerk".
Dat kan je via het register wel aanpassen... geen nood.Boris96 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:59:
Wat mij nog opviel is dat de pc aangeeft met "Netwerk 2" verbonden te zijn, in plaats van gewoon "Netwerk".
Vandaag met hulp van de monteur over van KPN naar Ziggo. Eerste indrukken:
- een Ziggo-account op hetzelfde mailadres als een Vodafone-account blijkt niet te kunnen - zonder dat dat ergens wordt aangegeven;
- een Ziggo-account werkt nog niet als je je router niet hebt aangesloten, terwijl de wifi-app waarnaar de de folder bij de installatie verwijst wel om een account vraagt;
- eindeloos gekloot met Ziggo- en Vodafone-accounts. Wel kunnen inloggen, niet kunnen inloggen, accounts niet kunnen samenvoegen;
- monteur snel en professioneel;
- Qfinder kan mijn NAS alleen vinden in de eerste tien minuten nadat de NAS is opgestart - uiteindelijk heb ik wel een paar (voorlopig?) werkende snelkoppelingen kunnen maken - van buitenaf kan ik gek genoeg wel bij de NAS;
- ook Plex lijkt van buitenaf contact te maken.
Met name die laatste twee puntjes zijn vrij irritant. Weet iemand een oplossing?
Edit: eerst maar eens het Bridge-mode formulier ingevuld. Doen de Deco’s eindelijk waarvoor ze bedoeld zijn. En wellicht lost het bovenstaand probleem op.
Edit 2: vanmorgen al over naar Bridge mode. Dat is vlot.
- een Ziggo-account op hetzelfde mailadres als een Vodafone-account blijkt niet te kunnen - zonder dat dat ergens wordt aangegeven;
- een Ziggo-account werkt nog niet als je je router niet hebt aangesloten, terwijl de wifi-app waarnaar de de folder bij de installatie verwijst wel om een account vraagt;
- eindeloos gekloot met Ziggo- en Vodafone-accounts. Wel kunnen inloggen, niet kunnen inloggen, accounts niet kunnen samenvoegen;
- monteur snel en professioneel;
- Qfinder kan mijn NAS alleen vinden in de eerste tien minuten nadat de NAS is opgestart - uiteindelijk heb ik wel een paar (voorlopig?) werkende snelkoppelingen kunnen maken - van buitenaf kan ik gek genoeg wel bij de NAS;
- ook Plex lijkt van buitenaf contact te maken.
Met name die laatste twee puntjes zijn vrij irritant. Weet iemand een oplossing?
Edit: eerst maar eens het Bridge-mode formulier ingevuld. Doen de Deco’s eindelijk waarvoor ze bedoeld zijn. En wellicht lost het bovenstaand probleem op.
Edit 2: vanmorgen al over naar Bridge mode. Dat is vlot.
[ Voor 10% gewijzigd door Rallye op 03-01-2023 11:50 ]
Ik vind 950mbit nog steeds veel, als je de overhead meerekent.SMSfreakie schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 00:35:
paar dagen geleden mijn abbo maar eens verhoogt naar 1000/50..alleen tja door de beperkingen op de netwerk poort van de Ubee 1318ZG krijg ik er "netto" (speedtest,usenet etc) er maar 950mbits door..
Afgezien van de zinloosheid van 1000 down, 50 up... Kan je net zo goed een 350/35 abonnement nemen, je zal het verschil amper merken.
Nou hoe blijkt dat dan? Ik heb namelijjk een ziggo en vodafone account met hetzelfde emailadres, die zijn gekoppeld aan elkaar.Rallye schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:13:
Vandaag met hulp van de monteur over van KPN naar Ziggo. Eerste indrukken:
die 15mbit extra up merk ik wel.. uiteraard had ik liever 100/100 maar goed die luxe is er niet hierFret Raket schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:18:
[...]
Ik vind 950mbit nog steeds veel, als je de overhead meerekent.
Afgezien van de zinloosheid van 1000 down, 50 up... Kan je net zo goed een 350/35 abonnement nemen, je zal het verschil amper merken.
404 Signature not found
@Kalentum Dat was de verklaring van de Ziggo-medewerker voor het feit dat ik er niet in slaagde om de accounts samen te voegen. Daarom mijn Ziggo-account aangepast, maar het werkt nog niet.
Ik ben er vandaag één maal in geslaagd om in te loggen bij Ziggo. Daarna (op iPad, iPhone en PC) kom ik elke keer uit bij “u bent uitgelogd”.
Niemand ervaring met een verdwenen QNAP? Ook met de Ziggo-box in bridge mode is de QNAP alleen tijdelijk na een nieuw start zichtbaar.
Ik ben er vandaag één maal in geslaagd om in te loggen bij Ziggo. Daarna (op iPad, iPhone en PC) kom ik elke keer uit bij “u bent uitgelogd”.
Niemand ervaring met een verdwenen QNAP? Ook met de Ziggo-box in bridge mode is de QNAP alleen tijdelijk na een nieuw start zichtbaar.
vandaag eens bezig geweest met het spelen met link aggregation.... nog niet tevreden maar goed het internet moest er weer op...
en het koste al iets meer tijd om dat ik ook meteen even wat kabels moest vervangen.. afgebroken lipjes
ik kan op m'n interfaces kiezen tussen: failover, lacp, roundrobin, loadbalance en none.. waar de eerste en laatste afvallen..
zet ik de interface op met lacp krijg ik timeouts op het dhcp request naar ziggo..
met roundrobin en loadbalance krijg ik wel netjes een antwoord en is er ook verkeer mogelijk..
uitgebreid testen moet nog,
dus weet ook nog niet wat betere resultaten gaat leveren, RR of LB
en het koste al iets meer tijd om dat ik ook meteen even wat kabels moest vervangen.. afgebroken lipjes
ik kan op m'n interfaces kiezen tussen: failover, lacp, roundrobin, loadbalance en none.. waar de eerste en laatste afvallen..
zet ik de interface op met lacp krijg ik timeouts op het dhcp request naar ziggo..
met roundrobin en loadbalance krijg ik wel netjes een antwoord en is er ook verkeer mogelijk..
uitgebreid testen moet nog,
dus weet ook nog niet wat betere resultaten gaat leveren, RR of LB
404 Signature not found
Als die het nieuwe IP niet ziet, dan werkt die firewall ook niet...Rallye schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:39:
Hmmm. Qufirewall uitgezet en de NAS is weer zichtbaar? Zou die verschil maken tussen KPN en Ziggo?
Wat ik dus bedoel, is dat als om de 1 of andere reden je oude KPN IP nog in de firewall rules staat, dan wordt de boel dus niet geroute. Firewall opnieuw opstarted, en/of rules wijzigen, zodat het nieuwe Ziggo IP gebruikt wordt.
[ Voor 29% gewijzigd door Fret Raket op 04-01-2023 14:06 ]
Dat zou inderdaad zeer wel kunnen, maar ik heb (bij mijn weten) in Qfirewall nooit iets aangepast, voor KPN noch Ziggo. Voorlopig doet de QNAP het weer. Ik zal op termijn QFirewall weer eens checken.
Sinds een paar weken hebben we een nieuwe TV en ik ben eens alle zenders bij langsgegaan welke storing hadden of geen signaal. (iets wat overigens al veel langer speelt, ook bij de vorige TV maar we hebben hier nooit werk van gemaakt).
Kanalen 15 (Comedy Central), 71 (TV5MONDE), 76 (TRT Türk), 250 (Tommy TV), 505 (Euronews), 506 (Aljazeera English) en 998 (Ziggo Zenderoverzicht HD) hebben geen signaal en
kanalen 140 (RTL Lounge), 504 (BBC World News), 604 (SLAM!TV), 606 (Stingray LiteTV) en 610 (192TV) geven wel beeld maar veel blokvorming.
Meeste zenders boeit niet want die kijken we toch niet, maar het hoort natuurlijk niet.
Andere zenders geen enkel probleem.
Bij de Humax 5300c recorder (staat bij de TV in de woonkamer) en 5500c decoder (boven op slaapkamer) heb ik de zenders niet gecontroleerd dus weet niet welke zenders daar wel of niet doen.
De AOP is een TRAS1000/B met daarop een UMU-01. Modem is een Ubee EVW3200 (in bridge-modus), direct aan gesloten op de UMU-01.
Vanuit de UMO-01 loopt een meter of ~8 (?) coax-kabel naar een Technetix ES-02+/N 2-way splitter.
1 aftakking gaat via ~1 meter coax naar de Humax en dan doorgelust een meter of 2 naar de TV.
De andere aftakking gaat via de kruipruimte en dan meterkast naar boven naar de Humax 5500c, totale lengte van die coax zal zo'n ~20-25m zijn.
Merk/type/kwaliteit coax is mij onbekend; die ligt er al zo lang ik mij kan herinneren.
Als ik o.a. dit topic doorlees lijkt elk van deze producten wel verouderd en moeten dus denk ik wel vervangen worden.
Was is de handigste aanpak hierin? Alles online/winkel kopen en zelf aan de slag? (lukt prima).
Maar soms lees ik ook wel eens dat Ziggo zo gratis spul opstuurt (van AOP's tot coax-kabels) of aanpast (zoals AOP).
Kanalen 15 (Comedy Central), 71 (TV5MONDE), 76 (TRT Türk), 250 (Tommy TV), 505 (Euronews), 506 (Aljazeera English) en 998 (Ziggo Zenderoverzicht HD) hebben geen signaal en
kanalen 140 (RTL Lounge), 504 (BBC World News), 604 (SLAM!TV), 606 (Stingray LiteTV) en 610 (192TV) geven wel beeld maar veel blokvorming.
Meeste zenders boeit niet want die kijken we toch niet, maar het hoort natuurlijk niet.
Andere zenders geen enkel probleem.
Bij de Humax 5300c recorder (staat bij de TV in de woonkamer) en 5500c decoder (boven op slaapkamer) heb ik de zenders niet gecontroleerd dus weet niet welke zenders daar wel of niet doen.
De AOP is een TRAS1000/B met daarop een UMU-01. Modem is een Ubee EVW3200 (in bridge-modus), direct aan gesloten op de UMU-01.
Vanuit de UMO-01 loopt een meter of ~8 (?) coax-kabel naar een Technetix ES-02+/N 2-way splitter.
1 aftakking gaat via ~1 meter coax naar de Humax en dan doorgelust een meter of 2 naar de TV.
De andere aftakking gaat via de kruipruimte en dan meterkast naar boven naar de Humax 5500c, totale lengte van die coax zal zo'n ~20-25m zijn.
Merk/type/kwaliteit coax is mij onbekend; die ligt er al zo lang ik mij kan herinneren.
Als ik o.a. dit topic doorlees lijkt elk van deze producten wel verouderd en moeten dus denk ik wel vervangen worden.
Was is de handigste aanpak hierin? Alles online/winkel kopen en zelf aan de slag? (lukt prima).
Maar soms lees ik ook wel eens dat Ziggo zo gratis spul opstuurt (van AOP's tot coax-kabels) of aanpast (zoals AOP).
Bellen met ziggo, volgens mij zit er wel een nieuwer modem in. Die ubee van jou is volgens mij al langer verouderd.Piet91 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:16:....
Zou ik toch ook even naar kijken.Piet91 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:16:
25 m lijkt me wat lang om met twee splitters er tussen zonder versterker aan te sluiten. Wat zegt de signaalsterkte/kwaliteit op de humax 5500c?1 aftakking gaat via ~1 meter coax naar de Humax en dan doorgelust een meter of 2 naar de TV.
En als je een beetje goed geheugen hebt dan biedt kabel waarvan je je niet meer kunt herinneren hoe lang het er al ligt waarschijnlijk ook niet meer voldoende bescherming tegen instraling vandaag de dag.
Altijd eerst Ziggo bellen. Ze geven vaak dingen gratis weg en wat ze verder verkopen is tegen kostprijs. Altijd goedkoper dan in de winkel kopen. De rest in de (on-line) winkel kopen en zelf aan de slag.Als ik o.a. dit topic doorlees lijkt elk van deze producten wel verouderd en moeten dus denk ik wel vervangen worden. Was is de handigste aanpak hierin? Alles online/winkel kopen en zelf aan de slag?
Die is zeker aan vervanging toe, maar dat zal niet helpen voor het TV signaal.W1ck1e schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:20:
[...]
Bellen met ziggo, volgens mij zit er wel een nieuwer modem in. Die ubee van jou is volgens mij al langer verouderd.
Dit duidt echt op behoorlijk signaal verlies.
Heb dat ook exact eens zo'n 2-3 jaar geleden gehad en toen was de coax kabel die van de AOP afkwam de schuldige (met name de plug).
Heb dat ook exact eens zo'n 2-3 jaar geleden gehad en toen was de coax kabel die van de AOP afkwam de schuldige (met name de plug).
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
W1ck1e schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:20:
Bellen met ziggo, volgens mij zit er wel een nieuwer modem in. Die ubee van jou is volgens mij al langer verouderd.
Leek mij ook, maar aan de andere kant; wat ga ik er effectief van merken met een nieuw modem? (in bridge-modus)Roetzen schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:18:
Die is zeker aan vervanging toe, maar dat zal niet helpen voor het TV signaal.
Ik heb de modem perikelen in dit topic altijd maar met een schuin oog gevolgd omdat ik daar toch niet mee bezig was, maar ik lees toch geregeld problemen met die nieuwe modems.
Maar zou ik dit toch (willen) vervangen; dan Ziggo ook direct vragen voor AOP-vernieuwing?
Ga ik doen.Roetzen schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:17:
Zou ik toch ook even naar kijken.
Signaalsterkte zal ik ook eens naar kijken dan. Overigens maar 1 splitter hè, tenzij je de umu-01 op de AOP meetelt.25 m lijkt me wat lang om met twee splitters er tussen zonder versterker aan te sluiten. Wat zegt de signaalsterkte/kwaliteit op de humax 5500c?
Ongetwijfeld.En als je een beetje goed geheugen hebt dan biedt kabel waarvan je je niet meer kunt herinneren hoe lang het er al ligt waarschijnlijk ook niet meer voldoende bescherming tegen instraling vandaag de dag.
Eens kijken wat nodig is (kijkende naar Ziggo's eigen webshop)Altijd eerst Ziggo bellen. Ze geven vaak dingen gratis weg en wat ze verder verkopen is tegen kostprijs. Altijd goedkoper dan in de winkel kopen. De rest in de (on-line) winkel kopen en zelf aan de slag.
- Coax op rol (~10 meter) van AOP naar Humax/TV in woonkamer.
- Coax op rol van een meter of 20-25 (van splitter via kruipruimte/meterkast naar boven).
Die van Ziggo is dus te kort dus zelf ergens bestellen.
- Coax aansluitkabel 3m (tussen Humax en TV)
- Coaxconnector set (of met F-connectoren, huidige splitter heeft F-aansluitingen maar weet niet of die Technetix nog geschikt is; die is wel een stuk nieuwer dan rest van bekabeling in huis)
- Eventueel nieuwe AOP en modem.
Zitten ze zelfs dat gratis op te sturen? Ben namelijk niet zo'n persoon die om gratis spul gaat zeuren.
Ik zie dat Ziggo in Zwolle ook op 2 plekken zit (een Ziggo/Vodafone winkel en Ziggo in Media Markt).
Desnoods daar maar eens rondkijken.
Zou ook best kunnen inderdaad. Op een aantal plekken zitten dit soort connectoren welke ook niet meer al te degelijk uitzien...snah001 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:20:
Dit duidt echt op behoorlijk signaal verlies.
Ken je abonnement niet, maar ze leveren tegenwoordig bij alle pakketten de Ziggo Mediabox Next mini, die kun je aansluiten met UTP i.p.v. Coax. Kabel is stuk dunner en dus makkelijk door loze leidingen te krijgen, en mijn eigen onderbuik gevoel zegt dat het huidige DVB-C over een paar jaar ook wel gaat afbouwen naar uiteindelijk volledig IPTV.Piet91 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:11:
[...]
Signaalsterkte zal ik ook eens naar kijken dan. Overigens maar 1 splitter hè, tenzij je de umu-01 op de AOP meetelt.
[...]
Zitten ze zelfs dat gratis op te sturen? Ben namelijk niet zo'n persoon die om gratis spul gaat zeuren.
Ik zie dat Ziggo in Zwolle ook op 2 plekken zit (een Ziggo/Vodafone winkel en Ziggo in Media Markt).
Desnoods daar maar eens rondkijken.
[...]
Zou ook best kunnen inderdaad. Op een aantal plekken zitten dit soort connectoren welke ook niet meer al te degelijk uitzien...
Ik zou overigens niet verwachten van Ziggo dat ze 25 meter op rol gaan nasturen of allemaal losse connectoren. Voor zover ik hier vaak teruglees houdt het bij kabels die normaliter in het installatiepakket zit wel op, de rest is zelf aanschaffen.
[ Voor 7% gewijzigd door SirMemeAlot op 04-01-2023 20:28 ]
Dat was ook het verhaal van de monteur die maandag bij ons was. Zijn ze ook af van twee systemen met CI+. Ik blijf het jammer vinden want gebruik graag de eigen tuner van de TV, maar moet zeggen dat de Next Mini het goed lijkt te doen.SirMemeAlot schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:27:
[...]
en mijn eigen onderbuik gevoel zegt dat het huidige DVB-C over een paar jaar ook wel gaat afbouwen naar uiteindelijk volledig IPTV.
Ik heb de TV ook nog gewoon via de coax kabel en tuner op TV, wanneer dat verdwijnt dan gaat de boel over naar glasvezel, dan is 9 maanden 20 Euro korting niet meer genoeg.Rallye schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:31:
[...]
Dat was ook het verhaal van de monteur die maandag bij ons was. Zijn ze ook af van twee systemen met CI+. Ik blijf het jammer vinden want gebruik graag de eigen tuner van de TV, maar moet zeggen dat de Next Mini het goed lijkt te doen.
Het nieuwe modem heb ik door wat toeval niet gekregen gelukkig, de PostNL bezorger besloot het pakket maar niet te bezorgen en ik had geen zin om het op te halen, is weer retour gegaan en mijn oude witte connectbox werkt nog gewoon.
Ik heb sinds enkele maanden ook het zwarte Smartwifi modem.
Op zich best tevreden mee. Bereik lijkt een stuk beter dan bij het vorige (witte) modem.
Ik heb wel een vreemd issue met sommige apparaten. Zoals mijn P1 HomeWizard meter en zonnepanelen omvormer zijn soms 1x of soms meerdere keren per week de verbinding kwijt. Als ik via de bijbehorende app weer probeer te verbinden zegt bijv. de HomeWizard app dat de ingestelde wifi verbinding niet beschikbaar is terwijl ik met mijn telefoon wel verbonden ben.
Ik heb bijvoorbeeld tot gisteren 22:15 energie verbruik in de HomeWizard app en daarna is de Wifi verbinding weggevallen. Vandaag om 11 uur is deze opeens hersteld.
Enige wat ik kan doen om het direct te fixen is het modem herstarten. Iemand dit soort problemen ook en weet misschien een oplossing? Vreemd genoeg merk ik met mijn telefoons of laptops dit soort issues niet maar die zijn dan ook niet 24/7 verbonden.
Op zich best tevreden mee. Bereik lijkt een stuk beter dan bij het vorige (witte) modem.
Ik heb wel een vreemd issue met sommige apparaten. Zoals mijn P1 HomeWizard meter en zonnepanelen omvormer zijn soms 1x of soms meerdere keren per week de verbinding kwijt. Als ik via de bijbehorende app weer probeer te verbinden zegt bijv. de HomeWizard app dat de ingestelde wifi verbinding niet beschikbaar is terwijl ik met mijn telefoon wel verbonden ben.
Ik heb bijvoorbeeld tot gisteren 22:15 energie verbruik in de HomeWizard app en daarna is de Wifi verbinding weggevallen. Vandaag om 11 uur is deze opeens hersteld.
Enige wat ik kan doen om het direct te fixen is het modem herstarten. Iemand dit soort problemen ook en weet misschien een oplossing? Vreemd genoeg merk ik met mijn telefoons of laptops dit soort issues niet maar die zijn dan ook niet 24/7 verbonden.
Ook lekker, vorige week overgestapt naar Giganet 1000/50, had hiervoor 600/40. Valt mij vandaag op dat ik enkel de 600/40 stabiel haal. Hoger komt het gewoonweg niet. Lager ook niet, gewoon stabiel haal ik nu 591-595 mbit down en 39,0-39,6 mbit up zonder packetloss of hoge ping.
Was vorige week rond de 960-980 mbit down en 51/52 mbit up. Uiteraard ook zonder packetloss of hoge ping.
Meerdere apparaten getest. Verbinding is gewoon stabiel zoals het hoort, maar internet snelheid staat op 600/40 lijkt het op
Wel gebeld met de SD van Ziggo, maar niet veel verder gekomen dan 24 uur wachten.
Ben benieuwd. Verbinding heeft wel gewoon goed gedraaid vorige week tijdens het installeren en de 2 dagen daarna. Het lijkt echt of het ziggo systeem zegt, jij krijgt 600/40 ipv 1000/50. Servicedesk ziet zelf ook dat ik een giganet klant ben.
Ben benieuwd of het morgen weer is opgelost...
Was vorige week rond de 960-980 mbit down en 51/52 mbit up. Uiteraard ook zonder packetloss of hoge ping.
Meerdere apparaten getest. Verbinding is gewoon stabiel zoals het hoort, maar internet snelheid staat op 600/40 lijkt het op
Wel gebeld met de SD van Ziggo, maar niet veel verder gekomen dan 24 uur wachten.
Ben benieuwd. Verbinding heeft wel gewoon goed gedraaid vorige week tijdens het installeren en de 2 dagen daarna. Het lijkt echt of het ziggo systeem zegt, jij krijgt 600/40 ipv 1000/50. Servicedesk ziet zelf ook dat ik een giganet klant ben.
Ben benieuwd of het morgen weer is opgelost...
[ Voor 16% gewijzigd door Meneer iCy op 05-01-2023 20:09 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ik gok serieus dat dit te maken heeft met interne IPv6 adressen. Ik had precies hetzelfde namelijk. Lang verhaal kort, ik heb mijn modem in bridge laten zetten en op mijn pfSense firewall volledig IPv6 uitgeschakeld. Sindsdien geen problemen meer.PostalDude schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:16:
Intern IPv6 uitschakelen (DHCP) kan niet. Been there, done that. Ook DNS aanpassen naar een intern IP adres, *zoemer*, gaat niet.
Dit was voor mij de laatste druppel om bij Ziggo weg te gaan, naast de prijs en het concurrerende aanbod.
[ Voor 14% gewijzigd door martijn946 op 05-01-2023 20:36 ]
Vanochtend getest, was nog steeds 600/40. Modem weer uit en aan, en nu heb ik weer 1000/50.
Misschien is de verbinding niet helemaal geschikt voor gigabit, en doet hij automatisch een stapje terug.Meneer iCy schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:09:
[...]
Vanochtend getest, was nog steeds 600/40. Modem weer uit en aan, en nu heb ik weer 1000/50.
Dat zou aan ziggo's apparatuur of jouw kabels/connectoren kunnen liggen.
Zie je veel meldingen in de modem log?
Apparatuur is net nieuw, kabel en connectoren ook. AOP is niet vernieuwd, maar die is vorig jaar nog vernieuwd.Fret Raket schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:32:
[...]
Misschien is de verbinding niet helemaal geschikt voor gigabit, en doet hij automatisch een stapje terug.
Dat zou aan ziggo's apparatuur of jouw kabels/connectoren kunnen liggen.
Zie je veel meldingen in de modem log?
Ziggo servicedesk medewerker heeft de modem uitgelezen en zag er allemaal goed uit en ook goede waardes. De sagemcom modem is in bridge modus helaas door mij zelf niet te benaderen.
Als de verbinding het niet zou trekken, dan zou ik ook instabiliteit verwachten en dat heb ik niet. Ik haal stabiel 950-960 mbit down nu en 51-52mbit up.
Ik vermoed dat de issues mbt ziggo go en ziggo portaal, wellicht ook dit kan veroorzaken. Andere verklaring heb ik niet. Ben net vorige week omgezet. Misschien dat ze ergens een backup terug hebben gezet waardoor die stiekem een 600/40 signaal uitstuurt ipv 1000/50, terwijl overal 1000/50 stond. Het maakt niet echt uit wat het was, het is in ieder geval opgelost.
[ Voor 18% gewijzigd door Meneer iCy op 06-01-2023 11:45 ]
Ook niet via https://192.168.100.1/ ?Meneer iCy schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:37:
[...]De sagemcom modem is in bridge modus helaas door mij zelf niet te benaderen.
Het is nu niet zo druk met internetverkeer, 's-avonds rond een uur of 7 wel, als er iets overbelast is in het ziggo netwerk, dan zou er rond die tijd iets mis kunnen gaan.Als de verbinding het niet zou trekken, dan zou ik ook instabiliteit verwachten en dat heb ik niet. Ik haal stabiel 950-960 mbit down nu en 51-52mbit up.
Storingen op de zender zijn wisselvallig. Zenders die het eerst niet deden, doen het nu wel weer (of deels) maar nog steeds niet alle zenders 100% goed.Roetzen schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:17:
Zou ik toch ook even naar kijken.
De TV lijkt het meest last te hebben, de Humax 5300c die erbij staat en de Humax 5500c boven doen het stuk beter; waar bij de TV bijv. Comedy Central niet doet/blokvorming heeft; heb ik bij beide Humax prima beeld.
De 5500c boven op zo'n 35% sterkte en 85% kwaliteit. Humax 5300c beneden zo'n 56% sterkte en 100% kwaliteit.25 m lijkt me wat lang om met twee splitters er tussen zonder versterker aan te sluiten. Wat zegt de signaalsterkte/kwaliteit op de humax 5500c?
De LG (nadat ik dit op de TV kon vinden) schommelt (afhankelijk van frequentie) zo rond de 60-90% (zowel sterkte als kwaliteit).
Ik begrijp dat sterkte niet per se 100% hoeft te zijn, maar kwaliteit wel. Dus overduidelijk nieuwe kabels en connectoren gaan gebruiken.
Dus dat 3 meter stukje coax tussen Humax en TV dus sowieso vervangen; aangezien TV nog wel het slechts presteert.
Dit dus.En als je een beetje goed geheugen hebt dan biedt kabel waarvan je je niet meer kunt herinneren hoe lang het er al ligt waarschijnlijk ook niet meer voldoende bescherming tegen instraling vandaag de dag.
Nou ja; ik heb dus allerlei kabels en connectoren nodig en zoals @SirMemeAlot al opmerkt, dat gaat Ziggo vast niet opsturen.Altijd eerst Ziggo bellen. Ze geven vaak dingen gratis weg en wat ze verder verkopen is tegen kostprijs. Altijd goedkoper dan in de winkel kopen. De rest in de (on-line) winkel kopen en zelf aan de slag.
Maar als dat spul in de winkels (VF/Ziggo winkel/Ziggo in Media Markt) dit aanbiedt voor ongeveer zelfde prijzen als de Ziggo webshop, dan haal ik daar wel wat op. Die paar euro boeit ook niet.
Op zich mag de AOP dus ook wel vernieuwd worden (als dit nodig is voor de TV's) wat Ziggo dus denk ik zelf doet (monteur), maar ik weet niet of ik op een nieuw modem zit te wachten.
Ook al gebruiken we die gewoon in bridge-modus.
Dan heb jij mijn laatste posts hierover gemist, over hoe ik over DVB-C denk.SirMemeAlot schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:27:
Ken je abonnement niet, maar ze leveren tegenwoordig bij alle pakketten de Ziggo Mediabox Next mini, die kun je aansluiten met UTP i.p.v. Coax. Kabel is stuk dunner en dus makkelijk door loze leidingen te krijgen, en mijn eigen onderbuik gevoel zegt dat het huidige DVB-C over een paar jaar ook wel gaat afbouwen naar uiteindelijk volledig IPTV.
Als Ziggo geen DVB-C meer aanbiedt, dan mogen ze wat mij betreft ook de boom in.PP_Sound schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:40:
Ik heb de TV ook nog gewoon via de coax kabel en tuner op TV, wanneer dat verdwijnt dan gaat de boel over naar glasvezel, dan is 9 maanden 20 Euro korting niet meer genoeg.
Hun main selling point is dan weg.
Dan ga ik ook gewoon lekker jaarlijks de aanbieders langs met wat ze mij kunnen bieden.
Op zich zou Ziggo ook prima een modem kunnen leveren met coax/DVB-C uitgang zodat er wel ruimte komt op de kabel voor hogere download/upload en tegelijkertijd wel DVB-C kunnen aanbieden.
Maar de content providers zullen daar wel een stokje voor steken...
Maar zo'n opgestuurde modem is toch al aan jouw account gekoppeld? Heb je niet kans dat je oude/huidige modem opeens mee ophoudt omdat bij Ziggo dan de nieuwe modem aan jouw abonnement is gekoppeld?Het nieuwe modem heb ik door wat toeval niet gekregen gelukkig, de PostNL bezorger besloot het pakket maar niet te bezorgen en ik had geen zin om het op te halen, is weer retour gegaan en mijn oude witte connectbox werkt nog gewoon.
Daar zat ik pas nog mee: Piet91 in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
Wat lost dat op? Dan moeten toch alsnog alle zenders verstuurd worden naar elk modem, dat is exact wat er in elke wijkcentrale gebeurd als er van glas wordt overgegaan op coax.Piet91 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:32:
Op zich zou Ziggo ook prima een modem kunnen leveren met coax/DVB-C uitgang zodat er wel ruimte komt op de kabel voor hogere download/upload en tegelijkertijd wel DVB-C kunnen aanbieden.
Maar de content providers zullen daar wel een stokje voor steken...
Zoiets wat ik daar schets hebben ze toch bij bijvoorbeeld Trined?jongetje schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:19:
Wat lost dat op? Dan moeten toch alsnog alle zenders verstuurd worden naar elk modem, dat is exact wat er in elke wijkcentrale gebeurd als er van glas wordt overgegaan op coax.
Daar koop je voor €25 ook een extra smartcard als je dat wil.
Maar ik geef toe; zij zijn daarmee een uitzondering...
[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 06-01-2023 16:09 ]
Wat ik dan als eerste zou proberen is even die Humax 5300c er tussen uit halen en de coax kabel die van de Technetix splitter naar de Humax gaat direct op de TV aansluiten. Heb je dan goed beeld, dan ligt het aan het coax kabeltje dat van de Humax naar de TV gaat of de doorlusvertsterker van de Humax is kapot.Piet91 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:32:
[...]
Storingen op de zender zijn wisselvallig. Zenders die het eerst niet deden, doen het nu wel weer (of deels) maar nog steeds niet alle zenders 100% goed.
De TV lijkt het meest last te hebben, de Humax 5300c die erbij staat en de Humax 5500c boven doen het stuk beter; waar bij de TV bijv. Comedy Central niet doet/blokvorming heeft; heb ik bij beide Humax prima beeld.
[...]
35% lijkt me wat aan de krappe kant. Ik heb op de Humax 5500c op mijn slaapkamer 60% signaalsterkte en 100% kwaliteit. Die is via een meter of 12 coax aangesloten op de 4dB poort van een Tratec 752-N versterker in de meterkast die op zijn beurt met 1,5 meter coax aangesloten is op een POA 01 UPC splitter die op het AOP zit.De 5500c boven op zo'n 35% sterkte en 85% kwaliteit.
Hmmm...Humax 5300c beneden zo'n 56% sterkte en 100% kwaliteit.
De LG (nadat ik dit op de TV kon vinden) schommelt (afhankelijk van frequentie) zo rond de 60-90% (zowel sterkte als kwaliteit)
Inderdaad, signaalsterkte hoeft lang geen 100% te zijn, en afhankelijk van het apparaat zou 60% wel genoeg moeten zijn, maar die slechte kwaliteit op de TV wijst zeker naar dat kabeltje als verdachte....
Ik begrijp dat sterkte niet per se 100% hoeft te zijn, maar kwaliteit wel. Dus overduidelijk nieuwe kabels en connectoren gaan gebruiken.
Dus dat 3 meter stukje coax tussen Humax en TV dus sowieso vervangen; aangezien TV nog wel het slechts presteert.
Dat AOP is niet meer het nieuwste van het nieuwste maar zou voor de TV zeker nog goed genoeg moeten zijn. AOP vervangen mag je niet meer zelf, daarvoor sturen ze altijd een monteur.Op zich mag de AOP dus ook wel vernieuwd worden (als dit nodig is voor de TV's) wat Ziggo dus denk ik zelf doet (monteur), maar ik weet niet of ik op een nieuw modem zit te wachten.
Ook al gebruiken we die gewoon in bridge-modus.
Dan komt signaalsterkte op de TV op 90% en kwaliteit zo'n 70-80%. Stuk beter.Roetzen schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:51:
Wat ik dan als eerste zou proberen is even die Humax 5300c er tussen uit halen en de coax kabel die van de Technetix splitter naar de Humax gaat direct op de TV aansluiten. Heb je dan goed beeld, dan ligt het aan het coax kabeltje dat van de Humax naar de TV gaat of de doorlusvertsterker van de Humax is kapot.
Al zijn deze waarden en storingen niet consistent; deze waarden gaan flink heen en weer en ene dag werkt Comedy Central prima, een dag later weer niet.
Maar ook zenders geen consistent wel aan geen signaal te hebben.
Dus inderdaad sowieso dat stukje coax vervangen. Hopelijk is de Humax wel goed; weinig zin om die te vervangen. (een 2e-hands Humax kost niets meer maar dan neig ik naar een 2e-hands VU+ maar qua prijs twijfel ik daar over i.v.m. de toekomst van DVB-C.)
Voor mij is het al wel duidelijk hoor, alle coax en connectoren gaan vervangen worden.35% lijkt me wat aan de krappe kant. Ik heb op de Humax 5500c op mijn slaapkamer 60% signaalsterkte en 100% kwaliteit. Die is via een meter of 12 coax aangesloten op de 4dB poort van een Tratec 752-N versterker in de meterkast die op zijn beurt met 1,5 meter coax aangesloten is op een POA 01 UPC splitter die op het AOP zit.
Hmmm...
Inderdaad, signaalsterkte hoeft lang geen 100% te zijn, en afhankelijk van het apparaat zou 60% wel genoeg moeten zijn, maar die slechte kwaliteit op de TV wijst zeker naar dat kabeltje als verdachte...
De connectoren vond ik qua degelijkheid sowieso al langer niet goed meer; vooral boven bij de Humax 5500c; beetje friemelen met de aansluiting en beeld deed weer (of juist niet)
Met de tests afgelopen dagen is het in ieder geval duidelijk geworden dat het dus wel zeer waarschijnlijk aan de kabels ligt en niet aan iets anders (apparatuur of Ziggo zelf o.i.d.)
Ja, AOP laat ik maar voor wat het is. Mogelijk krijgen we sowieso eens een nieuwe modem opgestuurd gekregen (omdat de Ubee EVW3200 verouderd is) en misschien beginnen ze dan ook wel over de AOP zelf.Dat AOP is niet meer het nieuwste van het nieuwste maar zou voor de TV zeker nog goed genoeg moeten zijn. AOP vervangen mag je niet meer zelf, daarvoor sturen ze altijd een monteur.
Misschien ook geen slecht idee aangezien we heel af en toe wel eens hebben dat internet niet vooruit te branden is en na een uit/aanzetten van modem en router (TP-Link C7) het weer soepel werkt.
Toen ik dezelfde problemen had zoals beschreven kwam ik er ook eerst niet uit want alle kabels en aansluitingen zagen er prima uit.
Totdat ik merkte zodra ik vlak bij de AOP ging staan de ontvangst sterk verbeterde of verslechterde als ik afstand nam.
Toen gewoon rigoureus de kabels (AOP/TV/Humax 5100c) allemaal vervangen en het probleem was opgelost.
Totdat ik merkte zodra ik vlak bij de AOP ging staan de ontvangst sterk verbeterde of verslechterde als ik afstand nam.
Toen gewoon rigoureus de kabels (AOP/TV/Humax 5100c) allemaal vervangen en het probleem was opgelost.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Gisteren een monteur geweest. Kabel naar de wijkkast zag er goed uit. Signaal was aan de lage kant. F Connector zat zo goed als los van de kabel aan de wijkkast, die vervangen en het signaal had nu voldoende sterkte.
Modem had de monteur in normale modus laten zetten, maar blijkbaar ging alles in mijn huis op ipv6 en ook naar buiten, dus kon niets. Kon de modem ook niet bereiken daardoor, dus snel terug laten zetten via de servicedesk.
Helaas nog steeds geen giganet, maar nog steeds een stabiele 600/40 mbit. Hoe lang kan dat duren dat zich weer opschaalt naar giganet?
[ Voor 163% gewijzigd door dunpealhunter op 10-01-2023 12:42 ]
Nou, net een mailtje binnen, upload gaat vanaf mei naar 75mbit.
Nog steeds karig als je het mij vraagt.
Waarom niet direct naar 100?
Voor Gigabit?itsmemax schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:15:
Op D3.0 is er maar heel weinig te verdelen qua upload, nu ze de modems actie vervangen naar D3.1 modems begrijp ik de keuze ook niet goed.Nog steeds karig als je het mij vraagt.
Commercieel had het veel beter "gebekt' als je 1000/100 kan adverteren.
en vanaf 1 juni prijsverhoging van 10%itsmemax schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:15:
Toch maar eens bellen met Ziggo?Meneer iCy schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:15:
[knip]
Helaas nog steeds geen giganet, maar nog steeds een stabiele 600/40 mbit. Hoe lang kan dat duren dat zich weer opschaalt naar giganet?
https://www.rtlnieuws.nl/...t-gigabit-kabel-glasvezel
[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 10-01-2023 16:35 . Reden: Niet helemaal goed begrepen blijkbaar 🥺 ]
Testing, one, two ...
Wat heeft dat reclame artikel te maken met dat zijn modem niet sneller loopt?hardware-lover schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:26:
[...]
Toch maar eens bellen met Ziggo?
https://www.rtlnieuws.nl/...t-gigabit-kabel-glasvezel
Hij heeft al Gbit internet begrijp ik nu (niet goed begrepen dan, excuus)? Dan helemaal niets, behalve als het zo blijft, dan moet ie alsnog met Ziggo bellen (niet met RTLjongetje schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:28:
Wat heeft dat reclame artikel te maken met dat zijn modem niet sneller loopt?
Testing, one, two ...
Zakelijk zelf meer dan gigabit, moeten ze iedereen wel het nieuwe modem geven met de 2.5gbit poort.dunpealhunter schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:32:
De nieuwe snelheden vanaf april:
[Afbeelding]
Er werd getest met 150mbit upload en in de wandelgangen gesproken over 150-300mbit. De werkelijkheid is altijd erg mager bij Ziggo. Maarja hier nog geen glasvezel dus ze kunnen je helemaal uitmelken, veel betalen voor weinig snelheid.
De tv is gewoon top bij Ziggo dat dan weer wel!
De tv is gewoon top bij Ziggo dat dan weer wel!
dunpealhunter schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:32:
De nieuwe snelheden vanaf april:
[Afbeelding]
Ach het is weer aangename verhoging.. alleen zal het ook wel weer een sigaar uit eigen doos zijn met een prijsverhoging er achteraan..
waarom Ziggo nou niet een upload verdubbelaar aan bied voor een paar euro... genoeg mensen die wel genoeg hebben aan 350mbit alleen de upload te karig vinden en nu dus maar 1000mbit afnemen om de upload, voor iets van een 10tje per maand.. (geen zin om de exacte prijs te zoeken...)
als ze een upload verdubbelaar zouden bieden voor 7,50 per maand count me in!
waarom Ziggo nou niet een upload verdubbelaar aan bied voor een paar euro... genoeg mensen die wel genoeg hebben aan 350mbit alleen de upload te karig vinden en nu dus maar 1000mbit afnemen om de upload, voor iets van een 10tje per maand.. (geen zin om de exacte prijs te zoeken...)
als ze een upload verdubbelaar zouden bieden voor 7,50 per maand count me in!
404 Signature not found
Verwijderd
nieuws: Ziggo verhoogt in mei uploadsnelheden van veel abo's met maximaal 25M...
toch nog even het artikel hier plaatsen
toch nog even het artikel hier plaatsen
Wat een blamage en dat in 2023!
Een upload die totaal niet meer van deze tijd is.
Die upload verhogen ze toch juist. In de opmars naar Docsis 3.1 (en in de toekomst 4) gaan ze deze in kleine stapjes verhogen. Dan kunnen ze langzaam meer en meer frequenties toevoegen, kijken in hoeverre het gebruikt word en de abonnementen hierop aanpassen.dolopfriet schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:05:
Wat een blamage en dat in 2023!
Te weinig en te laat...
Iemand al wat meer ervaring met de Next Mini i.c.m. CEC? Het werkt niet altijd even goed, maar belangrijker is eigenlijk dat de Next Mini soms op een te lage resolutie opstart (in ECO modus). Blokkerig beeld, vooral goed zichtbaar in het menusysteem. Het lijkt dat hij altijd in resolutie "Automatisch" opstart, ook al kies ik in het menu iets anders zoals 4K. Wijzig ik het weer via de instellingen, dan kan ik alleen kiezen uit Automatisch of 720p. Na wijzigen naar 720p komen alle andere resoluties wel beschikbaar. Kan ik die 4K resolutie niet permanent vastzetten?
[ Voor 16% gewijzigd door Spotmatic op 10-01-2023 20:02 ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Wederom marginaal...jongetje schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:23:
Die upload verhogen ze toch juist.
Dat kunnen ze nu ook wel zien... wat een vergoelijking weer.jongetje schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:23:
Kijken in hoeverre het gebruikt word en de abonnementen hierop aanpassen.
Hier eigenlijk alleen positieve ervaringen. Misschien een enkele keer 'ruzie' gehad met m'n shield over wie de versterker mag aansturen, maar ff uitzetten en weer aan en het staat goed. Vooral super blij omdat ik hiervoor de app op de shield gebruikte waarbij ik problemen had met: vaak bufferen met irritante onderbrekingen, lagere kwaliteit, af en toe opeens uitgelogd en traag. Enige negatieve wat ik kan benoemen (naast dat het wéér een extra apparaat is), is dat de afstandbediening geen volume control ondersteund via CEC (niet gevonden althans) waardoor het met IR gaat en ik de afstandsbediening op de versterker moet mikken.Spotmatic schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:45:
Iemand al wat meer ervaring met de Next Mini i.c.m. CEC? Het werkt niet altijd even goed, maar belangrijker is eigenlijk dat de Next Mini soms op een te lage resolutie opstart (in ECO modus). Blokkerig beeld, vooral goed zichtbaar in het menusysteem. Het lijkt dat hij altijd in resolutie "Automatisch" opstart, ook al kies ik in het menu iets anders zoals 4K. Wijzig ik het weer via de instellingen, dan kan ik alleen kiezen uit Automatisch of 720p. Na wijzigen naar 720p komen alle andere resoluties wel beschikbaar. Kan ik die 4K resolutie niet permanent vastzetten?
Modem is gereset, dat was het euvel aldus de medewerker die ik vandaag heb gesproken. Modem werkt nu ook in normale modus. Blijft tot nu nog toe al een halfuur op giganet :-). Medewerker 1 had bij mijn melding direct de modem laten resetten, maar dat heeft ze in onwetendheid niet gedaan.
Wat hadden ze dan kunnen doen. Het is nu ook eenmaal de techniek die erachter zit. Het is niet even een knop omzetten en iedereen heeft een synchrone verbinding. Als het zo makkelijk was had Ziggo dat allang gedaan. Zeker nu enorm veel klanten weglopen naar de glasvezel concurrent. Ik probeer Ziggo echt niet te verdedigen want ik ben ook om die reden overgestapt naar glasvezel. Maar ik begrijp ook de technische beperking. Daarbij zal het 95 procent van de klanten weinig interesseren of de upload 30 of 500Mbit is. Die willen gewoon wifi en tv kijken.CreativeS schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:47:
[...]
Dat kunnen ze nu ook wel zien... wat een vergoelijking weer.
Ik moet eerlijk zeggen dat het eerste weekje Ziggo mij goed is bevallen. Geen internet uitval, zoals ik bij KPN onregelmatig had. Bridge mode op de router laat mijn Deco’s goed tot hun recht komen. Next Mini werkt goed. Schakelt sneller dan bij KPN, dovenondertitels werken zelfs bij terugkijken. Gids werkt beter en sneller. Beeld is op de één of andere manier mooier. CEC werkt prima met mijn 2019 QLED.
Ik had alleen liever de Next bediend met de afstandsbediening van de TV in plaats van nu verplicht andersom. Toch weer twee ab’s op de bank liggen……
Ik had alleen liever de Next bediend met de afstandsbediening van de TV in plaats van nu verplicht andersom. Toch weer twee ab’s op de bank liggen……
[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 10-01-2023 22:03 ]
Zijn er meer mensen hier die flinke problemen hebben met de Ziggo Go stream (Windows 10, meerdere browsers zelfde probleem incl. Chrome Web App) zodra je niet live kijkt? Er ontstaat na een tijdje een enorme schijfactiviteit die leidt tot haperingen en uiteindelijk tot stoppen van de stream met foutcode 1003. Om m'n SSD te sparen draai ik Safari portable op m'n HDD, maar als je niet continu (meerdere keren per avond) je browsercache leegt gaat de schijfactiviteit richting de 100%. Ziggo weet er al vele maanden van maar lost het niet op, het kost hen waarschijnlijk meer om het op te lossen dan de weglopers aan inkomstenderving genereren. Heeft iemand hier een oplossing voor kunnen knutselen?
Gisteravond weer terug laten zitten naar bridge want ik had issues mbt ouderlijk gezag, dat was er niet meer in accesspoint modus.Meneer iCy schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:04:
Modem is gereset, dat was het euvel aldus de medewerker die ik vandaag heb gesproken. Modem werkt nu ook in normale modus. Blijft tot nu nog toe al een halfuur op giganet :-). Medewerker 1 had bij mijn melding direct de modem laten resetten, maar dat heeft ze in onwetendheid niet gedaan.
Toen weer 600/40 ipv 1000/50. Vreemd, want niets veranderd aan de kant van de router behalve in router modus gezet ipv accesspoint.
Voor de zekerheid settings weer gecontroleerd in de router. Ja staat op 1000/50 bij de QOS settings dus moet gewoon goed gaan. Terug naar normaal en toen weer 1000/50.
Settings van de router gereset en alles opnieuw ingesteld. Verzoekje gestuurd voor bridge en vanochtend was de modem in bridge en en heb nog steeds 1000/50.
Altijd leuk meerdere variabelen die het veroorzaken maar eindelijk blijft het op 1000/50. Bij mij had het meerdere oorzaken:
- Verbinding was laag door slechte f connector en de modem gaat terugschakelen naar een lager abbonement zo nu en dan, niet altijd. (Docsis 3.1 technologie)
- Modem functioneerde niet optimaal en werkte niet in normale modus, bug in de modem en werd opgelost door fabrieksinstellingen reset. Staat los van de verbindingssnelheid issue.
- Router was van de hobbel met QOS en veroorzaakte dus een extra zoektocht in waarom de verbinding op 600/40 bleef staan.
Volgens mij is elke breedband internet verbinding al synchroon. Bij asynchroon worden losse bytes verzonden. Je zult dan waarschijnlijk symmetrisch bedoelen. En dan heb je volgens mij volkomen gelijk. De gemiddelde internetter heeft geen gigabit symmetrisch nodig.jongetje schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:16:
[...]
.... Het is niet even een knop omzetten en iedereen heeft een synchrone verbinding. ...
Hier komt binnenkort Delta/Caiway met glasvezel. Heb nu Ziggo Zakelijk Start met televisie en een eigen smartcard en CI module. Binnenkort als het zo ver is maar eens belletje naar Ziggo doen, denk dat ik het abonnement laat wijzigen en dan aanhoud voor failover, TV wil ik sowieso bij Ziggo houden, daarvoor bevalt het kijken met CI module zonder extra kastjes me te goed.
Je kan op je QLED tv toch aangeven welk device eraan zit, per HDMI uitgang. Dan babbelt hij wat en kan ik even later vanuit de samsung ab toch het KPN kastje bedienen. Kan mij niet voorstellen dat een NEXT 4K niet volledig CEC ondersteund? Bij KPN moet je dit apart inschakelen, is dat bij de NEXT 4K ook niet zo?Rallye schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:58:
De bediening vanuit de Samsung werkt met ir - de Connect box van Samsung had dan ook een “line of sight” nodig met het KPN-kastje. Bij mij staan ze in hetzelfde vak van de kast waar de TV op staat, dus dat was geregeld. Ik had bovendien nog een ir only KPN decoder. De Next Mini doet alleen bluetooth en laat zich bovendien (voor zover ik nu heb kunnen beoordelen) niet bedienen via CEC. De Mini stuurt via CEC wel de TV aan. Dat werkt goed voor TV kijken, maar voor apps op de heb ik toch weer de ab van de TV nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 11-01-2023 13:14 ]
zakelijk is veelal de UB1833 met LAG support (draai ik thuis ook, en kom prima tot 1030mbit momenteel)menzo schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:40:
[...]
Zakelijk zelf meer dan gigabit, moeten ze iedereen wel het nieuwe modem geven met de 2.5gbit poort.
Neemt niet weg dat zodra thuis het licht op de rode kabel staat ik alsnog weg ben. de extra latency en lage upload zijn niet meer van deze tijd. bovendien deed ziggo geen beter tegenaanbod op dat van KPN
[ Voor 29% gewijzigd door JoSchaap op 11-01-2023 13:20 ]
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Sinds vandaag abbonee bij Ziggo. Hierbij de zwarte smart wifi modem ontvangen. Deze zal aangesloten worden op een 2-gats aansluiting. Op de Ziggo website wordt aangegeven dat deze combinatie mogelijk problemen kan opleveren voor de ontvangst en snelheid.
:strip_exif()/f/image/Nv5C1SHN7Gs6gpnVFXS8bXiX.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.ziggo.nl/klan...g/ja,-dat-weet-ik/2-gats/
Helaas staat hier niet bij waarom dit het geval is en wat er aan te doen is. Een telefoontje naar de klantenservice bleek ook niet heel verhelderend. Daarom de vraag: kan iemand mij vertellen waarom het specifiek bij dit modem een probleem kan zijn wanneer je een 2-gats aansluiting hebt?
:strip_exif()/f/image/Nv5C1SHN7Gs6gpnVFXS8bXiX.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas staat hier niet bij waarom dit het geval is en wat er aan te doen is. Een telefoontje naar de klantenservice bleek ook niet heel verhelderend. Daarom de vraag: kan iemand mij vertellen waarom het specifiek bij dit modem een probleem kan zijn wanneer je een 2-gats aansluiting hebt?
Volgens mij heeft het ermee te maken dat niet alle frequenties, die gebruikt worden voor docsis 3.1 worden doorgelaten door de poorten van een 2-gats doos. De frequenties bij docsis 3.0 worden wel allemaal doorgelaten.init schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:44:
Sinds vandaag abbonee bij Ziggo. Hierbij de zwarte smart wifi modem ontvangen. Deze zal aangesloten worden op een 2-gats aansluiting. Op de Ziggo website wordt aangegeven dat deze combinatie mogelijk problemen kan opleveren voor de ontvangst en snelheid.
[Afbeelding]
Op die aansluitpunten zit een filter, analoge radio de ene kant op en TV/internet de andere kant op. Sinds analoge radio niet meer bestaat en de frequenties daarvan voor TV/internet worden gebruikt moet er een aansluitpunt op met andere filters.init schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:44:
[Afbeelding]
Die aansluiting is bij mij ook vervangen. Wel vreemd dat de monteur die daarvoor nodig is en die ik om andere redenen kreeg, niet meteen bij de bestelling werd geregeld.
Ik heb die ook maar heb een ConnectBox V2, uit de beta groep. Moet mijn hoofdaansluiting dan ook worden aangepast?Pvd01 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:22:
[...]
Volgens mij heeft het ermee te maken dat niet alle frequenties, die gebruikt worden voor docsis 3.1 worden doorgelaten door de poorten van een 2-gats doos. De frequenties bij docsis 3.0 worden wel allemaal doorgelaten.
:strip_exif()/f/image/wMbh9bednV3FMxISRPuvPGNl.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door wvkreg op 14-01-2023 12:44 ]
Hier dezelfde situatie, maar kom je dan niet enorm duur uit? Hier in ieder geval wel, alleen internet van Caiway is bijna al net zo duur wat ik nu betaal bij Ziggo voor internet en tv samen._JGC_ schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:34:
Hier komt binnenkort Delta/Caiway met glasvezel. Heb nu Ziggo Zakelijk Start met televisie en een eigen smartcard en CI module. Binnenkort als het zo ver is maar eens belletje naar Ziggo doen, denk dat ik het abonnement laat wijzigen en dan aanhoud voor failover, TV wil ik sowieso bij Ziggo houden, daarvoor bevalt het kijken met CI module zonder extra kastjes me te goed.
Het is behoorlijk druk in die meterkast van jou!wvkreg schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:43:
[...]
Ik heb die ook maar heb een ConnectBox V2, uit de beta groep. Moet mijn hoofdaansluiting dan ook worden aangepast?
Dat AOP lijkt als twee druppels water op de mijne en dat is een Braun BTV 1 IEC-NL-SET. Als die het is, dan is het prima. Maar om het zeker te weten zul je even het dekseltje er af moeten schroeven zodat het type nummer zichtbaar wordt.
Overigens is niet alleen het AOP van belang, ook de splitter moet aan de eisen van de tijd voldoen. Ik kan niet goed zien wat voor splitter je in gebruik hebt.
Dat project staat voor volgende maand op stapel :-)Roetzen schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:17:
[...]
Het is behoorlijk druk in die meterkast van jou!
Dat AOP lijkt als twee druppels water op de mijne en dat is een Braun BTV 1 IEC-NL-SET. Als die het is, dan is het prima. Maar om het zeker te weten zul je even het dekseltje er af moeten schroeven zodat het type nummer zichtbaar wordt.
Overigens is niet alleen het AOP van belang, ook de splitter moet aan de eisen van de tijd voldoen. Ik kan niet goed zien wat voor splitter je in gebruik hebt.
:strip_exif()/f/image/bzzq8bZ3JQPGZzJadLuksiSn.jpg?f=fotoalbum_large)
Zonnepanelen apparatuur is inmiddels in de kast, die is alleen onmogelijk smal en niet diep.
De kast wordt volgende maand geupgrade, hard nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door wvkreg op 14-01-2023 17:20 ]
Klopt, maar heb nu Ziggo Zakelijk met 100/30 (straks 40) internet en koop smartcards en koop ontvangers voor 52 euro excl BTW per maand.Hugo__Boss schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:48:
[...]
Hier dezelfde situatie, maar kom je dan niet enorm duur uit? Hier in ieder geval wel, alleen internet van Caiway is bijna al net zo duur wat ik nu betaal bij Ziggo voor internet en tv samen.
Toen ik me aanmeldde voor Caiway had ik in eerste instantie met televisie gekozen, maar na enige twijfel heb ik dat omgezet naar alleen internet. Ik heb inmiddels de ontvangers de deur uitgegooid en de smartcard in een gekochte CI+ module geduwd en dat bevalt me heel erg goed zonder extra kastjes.
Ik wil Ziggo sowieso voor televisie aanhouden en daarmee zijn ze al duur. Zeg ik het op, kom ik later in het huurmodel uit en dat wil ik niet. Als modem heb ik nu een nieuw Ubee modem zonder wifi, als ik Ziggo opzeg en ik wil over een jaar terug ben ik die kwijt. Dan liever downgraden naar een particulier abo met minimaal internet, kan ik alles houden zoals het is en heb ik ook internet als komende zomer de zon op de wijkkast van Delta staat te bakken.
Uiteindelijk kost me dit 6 maand 35 euro en daarna nog 6 maanden regulier abo, daarna kan ik ervan af. Ik lees heel veel verschillende ervaringen met Delta/Caiway, vrije routerkeuze met een ONT in bridge leveren ze niet en bij eigen apparatuur is het gokken of een ONT gaat werken. Allemaal dingen die ik nog niet wist toen ik mijn digitale handtekening zette. Maar wel belangrijk dat het er komt want enige alternatief voor Ziggo hier is 4Mbit ADSL.
Als je mee hebt getest dan zou toch uit de test moeten komen of je de snelheden niet haalt en/of je modem niet alle benodigde frequenties gebruikt?wvkreg schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:43:
[...]
Ik heb die ook maar heb een ConnectBox V2, uit de beta groep. Moet mijn hoofdaansluiting dan ook worden aangepast?
[Afbeelding]
(Anders vraag ik me serieus af wat voor zin een test heeft).
Tja, als je abonnement 1Gbps is dan kun je al je kabels vervangen door bij maanlicht gesmeden kabels door Elfjes maar sneller dan je abonnement gaat het niet. Dat wordt namelijk door de modem configuratie bepaald vanuit Ziggo.wvkreg schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:51:
Ik haal de snelheid (1Gb), maar ben alttijd op zoek naar meer en beter :-)
Standaard Cat 6a... nergens last van. Ook geen dank aan de elfjes bij maanlicht...jongetje schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 20:13:
Tja, als je abonnement 1Gbps is dan kun je al je kabels vervangen door bij maanlicht gesmeden kabels door Elfjes maar sneller dan je abonnement gaat het niet. Dat wordt namelijk door de modem configuratie bepaald vanuit Ziggo.
Aangezien het een reactie was op iemand die eerder nog een foto van een AOP poste zal het vast niet over netwerkkabels gaanCreativeS schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 20:52:
[...]
Standaard Cat 6a... nergens last van. Ook geen dank aan de elfjes bij maanlicht...
En v.w.b. netwerkkabels. Cat 6 is al officieel gespecificeerd op 10Gbit/s tot ~33 meter. Cat 6a kan 10Gbit/s aan tot 100 meter. Dus je hebt dan geen bij elfjes bij maanlicht gesmede kabels, maar cat 6a zal binnen de meeste woningen overkill zijn. * RobertMe heeft overigens ook (gedeeltelijk) cat 6a, daar niet van, en zelfs een stukje glasvezel, tussen een switch op zolder en in de kelder.
Ach, 99% van de klanten had toch geen hogere upload nodig? Ik behoor tot die resterende 1%. Met KPN FTTH 1Gb/s ervaringRobertMe schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:56:
En v.w.b. netwerkkabels. Cat 6 is al officieel gespecificeerd op 10Gbit/s tot ~33 meter. Cat 6a kan 10Gbit/s aan tot 100 meter. Dus je hebt dan geen bij elfjes bij maanlicht gesmede kabels, maar cat 6a zal binnen de meeste woningen overkill zijn. * RobertMe heeft overigens ook (gedeeltelijk) cat 6a, daar niet van, en zelfs een stukje glasvezel, tussen een switch op zolder en in de kelder.
Dat zit natuurlijk bewust achter zakelijk..stormfly schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:19:
[...]
[...]
Op D3.0 is er maar heel weinig te verdelen qua upload, nu ze de modems actie vervangen naar D3.1 modems begrijp ik de keuze ook niet goed.
Commercieel had het veel beter "gebekt' als je 1000/100 kan adverteren.
Toevallig de Deco M4?Rallye schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:58:
Ik moet eerlijk zeggen dat het eerste weekje Ziggo mij goed is bevallen. Geen internet uitval, zoals ik bij KPN onregelmatig had. Bridge mode op de router laat mijn Deco’s goed tot hun recht komen. Next Mini werkt goed. Schakelt sneller dan bij KPN, dovenondertitels werken zelfs bij terugkijken. Gids werkt beter en sneller. Beeld is op de één of andere manier mooier. CEC werkt prima met mijn 2019 QLED.
Afgelopen dagen heb ik hier al lopen zeuren over het vervangen van de coax-installatie.
De fysieke winkels waren geen succes (begrijp je weer waarom iedereen online koopt) dus die gaan online besteld worden.
Ik zit echter ook te denken om de splitter direct bij de AOP te plaatsen, i.p.v. eerst een meter of 5 coax.
(Dan hoeft de splitter niet in de kruipruimte te hangen of achter de TV-meubel (wat kabelbende oplevert)
Bij Ziggo wordt nu geloof ik standaard de POA 01-UPC en POA-254 geleverd voor op de AOP.
Men plaatst wel eens een extra POA 01-UPC maar dat ziet er natuurlijk ook niet (degelijk) uit.
Nou kwam ik ook de POA 03-UPC tegen met 3 uitgangen. O.a. blijkbaar geschikt om gelijktijdig modem en 2 TV's aan te sluiten.
Iemand ervaring mee? Werkt zoiets goed en toekomstbestendig, aangezien we vast binnenkort ook automatisch een nieuw modem van Ziggo kunnen verwachten (ter vervanging van huidige Ubee EVW3200)
De fysieke winkels waren geen succes (begrijp je weer waarom iedereen online koopt) dus die gaan online besteld worden.
Ik zit echter ook te denken om de splitter direct bij de AOP te plaatsen, i.p.v. eerst een meter of 5 coax.
(Dan hoeft de splitter niet in de kruipruimte te hangen of achter de TV-meubel (wat kabelbende oplevert)
Bij Ziggo wordt nu geloof ik standaard de POA 01-UPC en POA-254 geleverd voor op de AOP.
Men plaatst wel eens een extra POA 01-UPC maar dat ziet er natuurlijk ook niet (degelijk) uit.
Nou kwam ik ook de POA 03-UPC tegen met 3 uitgangen. O.a. blijkbaar geschikt om gelijktijdig modem en 2 TV's aan te sluiten.
Iemand ervaring mee? Werkt zoiets goed en toekomstbestendig, aangezien we vast binnenkort ook automatisch een nieuw modem van Ziggo kunnen verwachten (ter vervanging van huidige Ubee EVW3200)
[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 15-01-2023 22:12 ]
Geen ervaring mee, maar kijk even naar de demping. Bijzonder dat er op de website staat dat hij met 10 dB versterkt...Piet91 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:26:
Afgelopen dagen heb ik hier al lopen zeuren over het vervangen van de coax-installatie.
Inderdaad. Volgens mij (maar, ben electro-n00b) kan je niet eens passief versterken.zunrob schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:06:
Bijzonder dat er op de website staat dat hij met 10 dB versterkt...
Op andere webshops vind ik 6dB demping over de drie aansluitingen. Geen idee waar deze website 10dB versterking vandaan haalt, dat lukt niet zomaar zonder actieve electronicazunrob schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:06:
[...]
Geen ervaring mee, maar kijk even naar de demping. Bijzonder dat er op de website staat dat hij met 10 dB versterkt...
Waarschijnlijk wordt er 10dB demping toegevoegd, dus wordt er niks verstekt.
Dat verhaal van 10dB versterking is duidelijk geschreven door iemand die geen idee heeft waar het over gaat, Op de website van Brown staat 3x6dB. Dat is een beetje verwarrend, bedoeld wordt dat er 3 poorten zijn met elk 6dB demping. De website waar naar gelinkt wordt maakt er 18 dB van.Plofkotje schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:21:
[...]
Op andere webshops vind ik 6dB demping over de drie aansluitingen. Geen idee waar deze website 10dB versterking vandaan haalt, dat lukt niet zomaar zonder actieve electronica
En die 10dB versterking? Op het ding zelf staat Classe A. Dat is de afscherming voor stoorsignalen. Daarnaast staat +10dB. Dus 10 dB betere afscherming dan Klasse A. Dus NIET 10 dB versterking.
Overigens zou een ideale verliesvrije drieweg splitter een demping hebben van (log3 x10)=4,77 dB. 6 dB is dus wel ongeveer wat je kunt verwachten.
Na wat informatiewinning op het Ziggo forum laat ik de POA 03-UPC maar voor wat het is, en bestel ik 'gewoon' een POA-01-B splitter. (naast de andere kabels en connectoren)
[ Voor 13% gewijzigd door Piet91 op 17-01-2023 21:52 ]
Vandaag ineens een brief dat ik een nieuw modem krijg vanwege het verbeteren van het giganet?
Heb een TG2492LG-ZG sinds september 2021
Edit: heb nu https://www.ziggo.nl/klan...n/wifi-modems/connect-box
En zal dan wel
https://www.ziggo.nl/klan...i-modems/connect-box-giga
Krijgen
Nouja, hopen dat die wat minder energie verbruikt dan de vorige... Verder zie ik niet veel nut in een nieuwe modem, heb Int. Complete en TV Complete Next
Heb een TG2492LG-ZG sinds september 2021
Edit: heb nu https://www.ziggo.nl/klan...n/wifi-modems/connect-box
En zal dan wel
https://www.ziggo.nl/klan...i-modems/connect-box-giga
Krijgen
Nouja, hopen dat die wat minder energie verbruikt dan de vorige... Verder zie ik niet veel nut in een nieuwe modem, heb Int. Complete en TV Complete Next
[ Voor 56% gewijzigd door President op 19-01-2023 16:54 ]
@President
De TG2492LG is een DOCSIS 3.0 modem. Die worden geleidellijk vervangen door DOCSIS 3.1 modems. Inderdaad om meer uit het netwerk te kunnen halen. Waarschijnlijk krijg je nu de zwarte SAGEMCOM F3896LG-ZG.
De TG2492LG is een DOCSIS 3.0 modem. Die worden geleidellijk vervangen door DOCSIS 3.1 modems. Inderdaad om meer uit het netwerk te kunnen halen. Waarschijnlijk krijg je nu de zwarte SAGEMCOM F3896LG-ZG.
Wij hebben een Ziggo internet basic abbo en halen sinds vandaag 100/20 ipv 50/20.
:fill(white):strip_exif()/f/image/IGT07IPcIyl45IRufd19pvG2.png?f=user_large)
Het vreemde is wanneer ik Jellyfin gebruik en benader via internet (port forwarding 8096) de upload niet verder komt dan +/- 5 Mbps. We hebben een connectbox met firmware: CH7465LG-NCIP-6.15.32p3-NOSH. Dit probleem heb ik al enkele maanden, vanochtend maar een factory reset van de modem gedaan, maar het heeft niets geholpen. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
:fill(white):strip_exif()/f/image/IGT07IPcIyl45IRufd19pvG2.png?f=user_large)
Het vreemde is wanneer ik Jellyfin gebruik en benader via internet (port forwarding 8096) de upload niet verder komt dan +/- 5 Mbps. We hebben een connectbox met firmware: CH7465LG-NCIP-6.15.32p3-NOSH. Dit probleem heb ik al enkele maanden, vanochtend maar een factory reset van de modem gedaan, maar het heeft niets geholpen. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
òÓ - MHI SRK-35-ZSX
Goede dag,
ik heb vandaag een ziggo sagemcom fast 3896 lg modem + 2 smartpods gekregen. op dit moment heb ik nog TG2492LG-ZG in de bridge modem samen met een Netgear Orbi 752
Ik zit me af te vragen wat handig is, LG modem in de bridge zetten of ziggo LG modem met de twee smartpods gebruiken?
Netgear Orbi 752 verkopen.
ik heb vandaag een ziggo sagemcom fast 3896 lg modem + 2 smartpods gekregen. op dit moment heb ik nog TG2492LG-ZG in de bridge modem samen met een Netgear Orbi 752
Ik zit me af te vragen wat handig is, LG modem in de bridge zetten of ziggo LG modem met de twee smartpods gebruiken?
En waarom pas vanaf mei? Ze kunnen het nu toch ook gewoon aanzetten?itsmemax schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:15:
Wat voor jou het handigst is kan je het beste zelf bepalen. Al wat ik er van kan zeggen is dat voor mij de Sagemcom icm WiFi smartpods naar tevredenheid werkt. Maar dat werkt dus alleen met de Sagemcom in router mode.bjornricardo33 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:57:
Goede dag,
Nja omdat je bij ziggo de m4 krijgt normaal gesproken
Ook wel apart hier. Ouders hebben een nieuwe modem gekregen : Sagemcom F3896LG-ZG (deze vervangt de witte connectbox?) Ze hebben sowieso geen giganet abo en max 600mbRoetzen schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:36:
@President
Samen met de M4 pods van TP-Link (geen idee waarom die erbij zitten)
Nu moet dat ding wel vervangen worden (binnen 14 dagen)
Zou deze ook werken met giganet? Want dan wil ik hem hier zelf wel proberen
[ Voor 33% gewijzigd door MrGizMo op 20-01-2023 18:06 ]
Zeker. En nog meer dan dat als/wanneer het komt.MrGizMo schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:03:
[...]
Zou deze ook werken met giganet? Want dan wil ik hem hier zelf wel proberen
Zodra het technisch mogelijk wordt met Docsis, op dit moment kwestie van tijd, gaat dat argument als eerste de deur uit. Maar dat was tot heden niet aan Ziggo. De marketing afdeling moet er het beste van makenCreativeS schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 22:04:
[...]
Ach, 99% van de klanten had toch geen hogere upload nodig? Ik behoor tot die resterende 1%. Met KPN FTTH 1Gb/s ervaring
[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 20-01-2023 19:24 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Meer mensen last van incomplete netwerk status data bij de F3896LG-ZG in bridge?
Heb sinds een week dat het modem er lang over doet om deze pagina's weer te geven en vaak incomplete data laat zien bij alle tabbladen.
Reboots halen niks uit. De verbinding werkt voor de rest prima.
Heb sinds een week dat het modem er lang over doet om deze pagina's weer te geven en vaak incomplete data laat zien bij alle tabbladen.
Reboots halen niks uit. De verbinding werkt voor de rest prima.

8 punten en 3 strepen
Nou, donderdag kreeg ik spontaan een mail dat ze mijn abonnement gewijzigd hebben.
Gelijk gebeld en ze hadden al meer mensen aan de lijn gehad met dezelfde mail. Er was niks gewijzigd. Nu wil ik wat via Ziggo Go kijken, krijg ik de melding dat hier een abonnement voor nodig is.
Blijkbaar is er dus toch wat gewijzigd. Morgen maar weer eens bellen.
Gelijk gebeld en ze hadden al meer mensen aan de lijn gehad met dezelfde mail. Er was niks gewijzigd. Nu wil ik wat via Ziggo Go kijken, krijg ik de melding dat hier een abonnement voor nodig is.
Blijkbaar is er dus toch wat gewijzigd. Morgen maar weer eens bellen.
Zijn er hier meer mensen die in de nu.nl app geen filmpjes meer kunnen afspelen via de Ziggo verbinding?
Wanneer ik een filmpje probeer te kijken, krijg ik een melding dat de film niet afgespeeld kan worden vanwege een technisch probleem. Ik heb dit al een paar dagen en zowel op mijn iPhone als iPad.
Wanneer ik het op beide apparaten probeer via 5G werkt het wel.
Wanneer ik een filmpje probeer te kijken, krijg ik een melding dat de film niet afgespeeld kan worden vanwege een technisch probleem. Ik heb dit al een paar dagen en zowel op mijn iPhone als iPad.
Wanneer ik het op beide apparaten probeer via 5G werkt het wel.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic