Dat is toch een beetje waar het om ging? Dat Ziggo blijkbaar een check toevoegt om te controleren of de settopbox ook op een Ziggo internet verbinding hangt (om te voorkomen dat die wordt uitgeleend aan huishoudens zonder Ziggo maar met nog "prik op de kabel"). En volgende stap zal vast wel worden dat ze gaan controleren of de settopbox van klant X ook actief is op de internet verbinding van klant X. Zodat niet 2 Ziggo klanten bv een duur sport pakket kunnen delen door een tweede settopbox af te nemen op het huishouden met het sport abo maar de box te plaatsen bij het huishouden met het goedkopere abo.BartNL schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:42:
[...]
Ik heb een brief gehad waarin Ziggo schrijft dat mijn Ziggo TV box bij update in Januari aan Ziggo netwerk moet hangen en anders mogelijk niet meer werkt. Mijn TV box hangt altijd aan internet maar dat is Delta glasvezel. Alleen wanneer glasvezel er uit zou liggen is het Ziggo internet. Ik ga het wel zien?
Maar dat zegt dus niks over het afschakelen van DVB-C. Alleen dat Ziggo een Ziggo internet verbinding gaat vereisen op deze settoboxen.