Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

ma9ma schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:57:
Na een update van mijn internetsnelheid heb ik ook een nieuwe modem ontvangen (SmartWifi modem). Had ik niet verwacht, maar ach. Mijn huidige modem staat in Bridge modus, staat mijn nieuwe modem dan ook default in Bridge modus of moet ik daarvoor nog eerst contact zoeken met Ziggo?
Heb zojuist mijn modem vervangen (zie boven) en led brandt groen, dus in bridge modus. Echter geeft mijn RT-AX86U de melding dat er iets mis is met DHCP en het lampje op de router dat een internetconnectie moet aanduiden brandt ook rood.

Internet status:
Your ISP's DHCP does not function properly

Heb ik nu een stap gemist? Iemand een hint waar ik het moet zoeken?

[ Voor 4% gewijzigd door ma9ma op 12-12-2022 17:52 ]

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
ma9ma schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:50:
[...]

Heb zojuist mijn modem vervangen (zie boven) en led brandt groen, dus in bridge modus. Echter geeft mijn RT-AX86U de melding dat er iets mis is met DHCP en het lampje op de router dat een internetconnectie moet aanduiden brandt ook rood.

Internet status:
Your ISP's DHCP does not function properly

Heb ik nu een stap gemist? Iemand een hint waar ik het moet zoeken?
Wan - > Internetverbinding ->

WAN-verbindingstype - Auto isp

Hostnaam leeg laten
MAC-adres - gewoon mac - kloon.
Opslaan.

Ziggo modem uit.
Reboot router.

Paar minuten wachten.
Hard reset ziggo modem: dus knopje indrukken en dan stroom er op en wachten tot de reset begint.

Binnen 5min moet je internet hebben, anders de utp kabel van asus in andere port doen van je ziggo modem (zonder herstart)

+ Mits je DNS op een andere provider staat even uit zetten zodat die van ziggo weer pakt.

[ Voor 5% gewijzigd door PatRamon op 12-12-2022 19:16 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

PatRamon schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:14:
[...]

Wan - > Internetverbinding ->

WAN-verbindingstype - Auto isp

Hostnaam leeg laten
MAC-adres - gewoon mac - kloon.
Opslaan.

Ziggo modem uit.
Reboot router.

Paar minuten wachten.
Hard reset ziggo modem: dus knopje indrukken en dan stroom er op en wachten tot de reset begint.

Binnen 5min moet je internet hebben, anders de utp kabel van asus in andere port doen van je ziggo modem (zonder herstart)

+ Mits je DNS op een andere provider staat even uit zetten zodat die van ziggo weer pakt.
Dank. Geprobeerd maar zonder resultaat. Volgens mij heeft de zwart Sagemcom ook geen hardreset knop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ma9ma schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:39:
[...]

Dank. Geprobeerd maar zonder resultaat. Volgens mij heeft de zwart Sagemcom ook geen hardreset knop?
Jawel, die zit aan de onderkant, dicht bij het stoffen voorkantje.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Roetzen schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:45:
[...]

Jawel, die zit aan de onderkant, dicht bij het stoffen voorkantje.
Dank. Heeft niet mogen helpen. Zit nu in de chat met Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

ma9ma schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:06:
[...]

Dank. Heeft niet mogen helpen. Zit nu in de chat met Ziggo.
Uiteindelijk gelukt. Modem eerst uit bridge laten halen, toen een hard reset. Eindelijk data bekabeld. Tot die harde reset was de SSID van de modem ook niet zichtbaar. Daarna bridge modus opnieuw geactiveerd en nu werkt het naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:45
Zojuist, iets na middernacht, viel opeens het internet uit. De 1318 had gereboot. Ben benieuwd of er een technische reden vanuit Ziggo was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
zunrob schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 01:28:
Zojuist, iets na middernacht, viel opeens het internet uit. De 1318 had gereboot. Ben benieuwd of er een technische reden vanuit Ziggo was.
Vermoedelijk de verandering op het CMTS.
Ofwel: OFDMA-configuratie gaat van: 3 4 10 11 12 13 naar: 3 4 12 13
Dus 10 11 komen te vervallen i.v.m. veel klachten bij weg vallend internet en/of stabiliteitsverbetering.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:24
iBasch schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:12:
[...]

Vandaag al drie keer serienummers gecheckt. Er wordt toch gezegd dat er nog twee modems in het systeem staan en dat de juiste nog geactiveerd moet worden, handmatig. Wachten en geen oplostijd bekend. |:(
Nog steeds geen verbinding kunnen maken, volgens de klantenservice staat er nu nog maar één serienummer in. Bij de klantenservice wordt er geen signaal gezien, 'modem offline'. Nu wordt ineens gezegd dat het niet is aangesloten zoals het hoort, er is geen correct AOP waar de modem direct op aangesloten kan worden. De monteur heeft een route van de kruipruimte naar de CV kast gebruikt en daar een versterker geplaatst.

Voorheen liep het ook via de route, maar ging de kabel vanuit een versterker/splitter (volgens mij wel een hogere versterking) weer naar beneden, waar ik in de woonkamer de horizon media box XL had staan. Dus een nog langere route. Die deed het op zich, het signaal was niet best, maar hij deed het. De verklaring dat de sagem het nu niet doet is dat 'deze wellicht een sterker signaal vereist?' Nou ja, donderdag komt een monteur, escalatie na eerste poging niet gelukt. Mogelijk moet de aannemer een nieuw punt creëren, wordt er gezegd. Gedoe.

[ Voor 3% gewijzigd door iBasch op 13-12-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Ziggo biedt deze internetabonnementen:

100 Mbit/s Start
350 Mbit/s Complete

Heb je 350 Mbit/s nodig om mediabox next en Netflix te gebruiken? Eventueel met 2 personen tegelijk.

Of is 100 Mbit/s voldoende?

Eerder stegen die snelheden regelmatig, maar volgens mij zijn deze snelheiden al een tijdje de standaard. Is de verwachting dat die 100 Mbit/s van Start nog snel zal groeien?

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 22:08
Kareem schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:37:

100 Mbit/s Start
350 Mbit/s Complete

Heb je 350 Mbit/s nodig om mediabox next en Netflix te gebruiken? Eventueel met 2 personen tegelijk.

Eerder stegen die snelheden regelmatig, maar volgens mij zijn deze snelheiden al een tijdje de standaard. Is de verwachting dat die 100 Mbit/s van Start nog snel zal groeien?
100 is echt ruim voldoende om prima Netflix 4K te kijken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

100 Mbit/s Start
350 Mbit/s Complete

Complete zat eerder dit jaar nog op 300/30 en is naar 350/35 gegaan. Of Start toen ook verhoogd is weet ik echter niet.

V.w.b. gebruik. Netflix 4K HDR gebruikt een bitrate van 20-25 Mbit/s, dus daarvan kun je (net aan) 4 streams tegelijkertijd kijken op een 100Mbit/s Verbind. Dus Netflix & Ziggo IPTV zal ook prima naast elkaar passen.

Daarnaast heb je bij het afsluiten of aanpassen van het abonnement vast 14 dagen bedenktijd waarbinnen je ga ik toch vanuit ook het abo naar boven kunt aanpassen mocht je toch niet toekomen met 100Mbit/s. Gezien je naar de vergelijking vraagt / de manier waarop je het vraagt gok ik dat het 350Mbit/s abo niet perse een probleem (/te duur) is, maar je liever het goedkopere abo neemt als dat voldoende is. Dus van provider wisselen en dan echt van een koude kermis thuiskomen zal niet snel aan de orde zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:45:
[...]
Daarnaast heb je bij het afsluiten of aanpassen van het abonnement vast 14 dagen bedenktijd waarbinnen je ga ik toch vanuit ook het abo naar boven kunt aanpassen mocht je toch niet toekomen met 100Mbit/s.
Die bedenktijd gaat in als je het contract aangaat, niet als je geleverd krijgt (om je te behoeden voor impuls aankopen als je een dag later zwetend wakker wordt en het helemaal niet wilt).
Verder mag je bij Ziggo (en alle andere providers) altijd omhoog (en vaak ook omlaag) bijstellen, ook al zit je in een jaar contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:47:
[...]

Die bedenktijd gaat in als je het contract aangaat, niet als je geleverd krijgt (om je te behoeden voor impuls aankopen als je een dag later zwetend wakker wordt en het helemaal niet wilt).
Verder mag je bij Ziggo (en alle andere providers) altijd omhoog (en vaak ook omlaag) bijstellen, ook al zit je in een jaar contract.
In het Delta topic komt anders regelmatig langs dat Delta dit ook roept, maar dat de ACM ze daarvan al heeft teruggefloten en dat de bedenktijd pas ingaat vanaf het moment dat het laatste product geleverd is.
Van de ene kant kan ik "behoeden voor impulsaankopen" wellicht nog wel begrijpen, bij een dienst. Maar de wet koop op afstand omschrijft AFAIK weer letterlijk dat je het (fysieke) product moet kunnen proberen zoals dat in de winkel kan (kleur zien, is het zwaar of licht, wellicht toch groter dan gedacht, telefoon/laptop/TV die traag werkt, ...). In die zin kan ik mij dan ook indenken dat de bedenktijd ook daar betrekking op heeft. Ik kan alleen weten of internet snel genoeg is door het te proberen. Of de TV kwaliteit goed is door het te proberen. Misschien bevalt de settopbox mij helemaal niet, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Laatst online: 22:35
jongetje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:47:
[...]

Nee hoor, de bedenktijd gaat in op het moment van daadwerkelijk leveren van de dienst. Dit beaamt mijn juridisch adviseur ook. Die zit nu voor mij in 'conflict' met Delta glasvezel.

https://www.degeschillenc...bruik-heeft-kunnen-maken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:29

100 Mbit/s Start
350 Mbit/s Complete

Ziggo heeft ook start xxl: 200 down 20 up, maar daar maken ze niet zoveel reclame voor.
https://www.ziggo.nl/internet/start-xxl
Ik verwacht dat de snelheden blijven stijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 13-12-2022 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Incognitum schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:07:
[...]

Nee hoor, de bedenktijd gaat in op het moment van daadwerkelijk leveren van de dienst. Dit beaamt mijn juridisch adviseur ook. Die zit nu voor mij in 'conflict' met Delta glasvezel.

https://www.degeschillenc...bruik-heeft-kunnen-maken/
Klopt niet. Bij een dienst geldt het volgende: Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop u de overeenkomst sluit.
Bron: https://www.consuwijzer.n...wanneer-heb-ik-bedenktijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:37:
[...]

Klopt niet. Bij een dienst geldt het volgende: Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop u de overeenkomst sluit.
Bron: https://www.consuwijzer.n...wanneer-heb-ik-bedenktijd
Dat ligt dus sterk er aan waar je naar kijkt. Voor mij levert Ziggo toch echt een product & dienst. Zonder modem kan ik geen gebruik maken van de dienst dus kun je ook moeilijk spreken van "dat ze geleverd hebben". Wat dus ook vaak genoeg het terugkerende argument in het Delta topic is. Als je een abo bij Delta afsluit terwijl ze nog maar een haalbaarheidsonderzoek doen en niet eens zeker is dat ze gaan aanleggen. Dan heb je volgens velen toch echt een bedenktijd tot 14 dagen nadat ze (het laatste) leveren. Het voorbeeld op site van ACM vind ik daar ook niet heel duidelijk in, v.w.b. abonnement op een dienst. Energie leveren is dan echt een dienst waarbij het technisch / functioneel / ... niet uit maakt wie de dienst levert, alleen de prijs is anders. Maar je krijgt geen andere stroom of zo. Terwijl, naar mijn idee, een internet verbinding dan toch wel een "product" is waarbij er verschil zit tussen de verschillende producten. (Ziggo is geen KPN is geen T-Mobile. Terwijl Essent, Eneco, Green Choice, ... vrij letterlijk allemaal hetzelfde product leveren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:57
supayoshi schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:44:
[...]

100 is echt ruim voldoende om prima Netflix 4K te kijken. 8)7
Sterker nog… 50/20 Ziggo basic ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:53:
[...]

Dat ligt dus sterk er aan waar je naar kijkt. Voor mij levert Ziggo toch echt een product & dienst. Zonder modem kan ik geen gebruik maken van de dienst dus kun je ook moeilijk spreken van "dat ze geleverd hebben". Wat dus ook vaak genoeg het terugkerende argument in het Delta topic is. Als je een abo bij Delta afsluit terwijl ze nog maar een haalbaarheidsonderzoek doen en niet eens zeker is dat ze gaan aanleggen. Dan heb je volgens velen toch echt een bedenktijd tot 14 dagen nadat ze (het laatste) leveren. Het voorbeeld op site van ACM vind ik daar ook niet heel duidelijk in, v.w.b. abonnement op een dienst. Energie leveren is dan echt een dienst waarbij het technisch / functioneel / ... niet uit maakt wie de dienst levert, alleen de prijs is anders. Maar je krijgt geen andere stroom of zo. Terwijl, naar mijn idee, een internet verbinding dan toch wel een "product" is waarbij er verschil zit tussen de verschillende producten. (Ziggo is geen KPN is geen T-Mobile. Terwijl Essent, Eneco, Green Choice, ... vrij letterlijk allemaal hetzelfde product leveren).
Goed punt. In mijn ogen levert Ziggo een dienst waarbij inderdaad een produkt bij hoort. Dit geheel zou je eerst willen proberen. Maar ja, dat zou eigenlijk ook gelden wanneer Ziggo geen produkten meer levert maar bv alles via apps doet. Ook dan zou je dit eerst willen uitproberen. Interessant juridische discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

100 Mbit/s Start
350 Mbit/s Complete

Zelfs met 50mbit/s zou je zat hebben.
Netflix 4K Ultra HD gebruikt maximaal 15mbit/s: https://help.netflix.com/nl/node/13444

Benodigde bandbreedte wordt door de meeste mensen enorm overschat.

[ Voor 5% gewijzigd door TFHfony op 13-12-2022 19:31 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Internet voorlopig snel genoeg'

Ziggo rondt upgrade netwerk af: gigabit-internet voor alle klanten beschikbaar

VodafoneZiggo heeft de landelijke upgrade van zijn netwerk na drie jaar afgerond. Voor alle klanten van de provider is nu een downloadsnelheid van 1 gigabit per seconde beschikbaar. Ziggo test binnenkort ook nog hogere datasnelheden, hoewel die volgens het bedrijf 'nu nog niet nodig' zijn.

https://www.rtlnieuws.nl/...t-gigabit-kabel-glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:53:
[...]

meesje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:29:
[...]

Goed punt. In mijn ogen levert Ziggo een dienst waarbij inderdaad een produkt bij hoort. Dit geheel zou je eerst willen proberen. Maar ja, dat zou eigenlijk ook gelden wanneer Ziggo geen produkten meer levert maar bv alles via apps doet. Ook dan zou je dit eerst willen uitproberen. Interessant juridische discussie.
Ziggo levert in de basis geen product. Dat er toevallig een apparaat nodig is om een dienst af te kunnen nemen betekent niet dat Ziggo ineens een leverancier van het product is. De modems en TV boxjes worden in bruikleen overhandigd en worden nooit eigendom van de gebruiker. Ziggo levert een abonnement op een dienst en geldt volgens de wet:

Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop u de overeenkomst sluit.

Uitzondering zijn bijvoorbeeld de wifipunten (smart wifi) die je kan kopen. Daar geldt weer wel dat er sprake is van een product en een dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:13:
[...]

[...]

Ziggo levert in de basis geen product. Dat er toevallig een apparaat nodig is om een dienst af te kunnen nemen betekent niet dat Ziggo ineens een leverancier van het product is. De modems en TV boxjes worden in bruikleen overhandigd en worden nooit eigendom van de gebruiker. Ziggo levert een abonnement op een dienst en geldt volgens de wet:

Uitzondering zijn bijvoorbeeld de wifipunten (smart wifi) die je kan kopen. Daar geldt weer wel dat er sprake is van een product en een dienst.
Zo was in eerste instantie ook mijn reactie. Dit neemt niet weg dat ik het interessant materie vindt. Waarom bij een produkt wel 14 dagen uitproberen (binnen bepaalde grenzen) en bij een dienst (met bijgeleverd produkt) niet? Ik noem maar een stom voorbeeld, maar wat als je de beeldkwaliteit totaal niet goed vindt? Of bij nader inzien het opnemen in de cloud helemaal niks vindt. Bij een produkt mag je het terugsturen, maar bij een dienst niet. Dit voelt niet juist. Het zal me niet verbazen als daar ooit de wet op aangepast gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Hier nog even de tekst uit de eerder geposte link:

Product
Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop uw product is geleverd (bij meer producten in 1 bestelling rekent u vanaf de dag na levering van het laatste product of onderdeel van de bestelling).
Voorbeeld: U koopt online een laptop deze wordt 1 juni bij u thuis afgeleverd. Bedenktijd: tot en met 15 juni.
Abonnement op een product
Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop u de eerste levering kreeg.
Voorbeeld: U gaat op straat akkoord met een krantenabonnement van 92 euro. De eerste krant ligt op 1 oktober in de brievenbus. Bedenktijd: tot en met 15 oktober.

Dienst
Voorbeeld: U vraagt een tuinman om uw gazon aan te leggen. Op 1 augustus komt hij bij u op gesprek. U tekent samen de overeenkomst in uw huiskamer. Bedenktijd: tot en met 15 augustus.
Abonnement op een dienst
Voorbeeld: Op 9 maart gaat u aan de telefoon akkoord met een nieuw energiecontract van 550 euro. Op 10 maart bevestigt u de koop per e-mail. Bedenktijd: tot en met 24 maart.

Product en dienst die bij elkaar horen
Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop het laatste product of onderdeel is geleverd.
U huurt een loodgieter in voor het plaatsen van een nieuwe wasbak en kraan. U tekent de overeenkomst op 1 augustus. Op 10 augustus ontvangt u de wasbak en kraan. Bedenktijd: tot en met 24 augustus.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!
snah001 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:06:
Hier nog even de tekst uit de eerder geposte link:

Product
Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop uw product is geleverd (bij meer producten in 1 bestelling rekent u vanaf de dag na levering van het laatste product of onderdeel van de bestelling).
Voorbeeld: U koopt online een laptop deze wordt 1 juni bij u thuis afgeleverd. Bedenktijd: tot en met 15 juni.
Abonnement op een product
Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop u de eerste levering kreeg.
Voorbeeld: U gaat op straat akkoord met een krantenabonnement van 92 euro. De eerste krant ligt op 1 oktober in de brievenbus. Bedenktijd: tot en met 15 oktober.

Dienst
Voorbeeld: U vraagt een tuinman om uw gazon aan te leggen. Op 1 augustus komt hij bij u op gesprek. U tekent samen de overeenkomst in uw huiskamer. Bedenktijd: tot en met 15 augustus.
Abonnement op een dienst
Voorbeeld: Op 9 maart gaat u aan de telefoon akkoord met een nieuw energiecontract van 550 euro. Op 10 maart bevestigt u de koop per e-mail. Bedenktijd: tot en met 24 maart.

Product en dienst die bij elkaar horen
Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop het laatste product of onderdeel is geleverd.
U huurt een loodgieter in voor het plaatsen van een nieuwe wasbak en kraan. U tekent de overeenkomst op 1 augustus. Op 10 augustus ontvangt u de wasbak en kraan. Bedenktijd: tot en met 24 augustus.
Hoe en waar valt onderstaande situatie onder?
Ik sluit een overeenkomst met Ziggo op 1 augustus. Het contract gaat in per 1 september. Mijn produkten krijg ik 14 augustus. In mijn ogen is er best wat grijs gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook een witte ConnectBox ontvangen ter vervanging van mijn Ubee EVW321b. Aangesloten incl. nieuwe splitter en kwam gelijk in bridge mode online zoals de oude ook stond. Met de Ubee haalde ik een snelheid van ongeveer 300/30 en met de CB haal ik nu de volle 350/35 van het abo wat ik heb. Energieverbruik van de Ubee en de CB is vergelijkbaar met 10.1 en 10.4W. (Zonder WiFi dus)

Ik heb een SmokePing containertje draaien en hier kan je duidelijk zien dat na de modemwissel de latency iets hoger en minder stabiel is, maar ook regelmatig packet loss heeft. Is dit het veelbesproken Puma 6 effect? In het normale gebruik van de verbinding heb ik tot nu toe nog geen issues gemerkt, maar dingen als video calls e.d. nog niet getest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gUf6X77pZ1vR_WjnqXh4eJdr-w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RqqU0ahje0qbUuKywpUeumr9.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
meesje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:12:
[...]

Hoe en waar valt onderstaande situatie onder?
Ik sluit een overeenkomst met Ziggo op 1 augustus. Het contract gaat in per 1 september. Mijn produkten krijg ik 14 augustus. In mijn ogen is er best wat grijs gebied.
Onder de derde optie.
Je hebt een dienst gekocht waar een product aan gekoppeld zit waar die dienst niet zonder dat product kan functioneren.
Zelfde als het voorbeeld loodgieter - kraan, dienst - product.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:12
Jay-B schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:13:

De Geschillencommissie Telecom heeft al een flink aantal keren uitspraak hierover gedaan. Een bloemlezing daarvan hier: https://bit.ly/3VzBTsy

In de derde casus op die pagina lees je onder andere dit:
“Lastiger zijn de gevallen waarbij de zaak ondergeschikt is aan de dienstverlening – bijvoorbeeld het bestellen van een pakket voor digitale televisie. In dit geval lijkt de termijn voor ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig het regime van de levering van zaken het meeste met de aard en strekking van de richtlijn overeen te stemmen. Immers, de consument kan pas zien hoe de dienst concreet werkt nadat hij de digitale ontvanger heeft geïnstalleerd en de televisiesignalen ontvangt. Ook in de Nederlandse jurisprudentie is een dergelijke uitleg aangenomen (Rb Arnhem 14 juni 2010, LJN BN0733). De klager (klant) wordt in het gelijk gesteld.

Overweging hierbij is dat, conform de strekking van het bepaalde in het Burgerlijk Wetboek ("Wet Koop op Afstand") de consument meer bescherming geniet dan de ondernemer. De balans dient dus door te slaan in het voordeel van de consument.
Deze casus kan natuurlijk onverkort worden toegepast op de levering van een modem teneinde toegang te krijgen tot het internet.

Ziggo en Delta/Delta Fiber Networks zijn lid van de Geschillencommissie en hebben zich daarmee geconformeerd om historische en toekomstige uitspraken van de commissie na te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:21:
[...]

Zo was in eerste instantie ook mijn reactie. Dit neemt niet weg dat ik het interessant materie vindt. Waarom bij een produkt wel 14 dagen uitproberen (binnen bepaalde grenzen) en bij een dienst (met bijgeleverd produkt) niet? Ik noem maar een stom voorbeeld, maar wat als je de beeldkwaliteit totaal niet goed vindt? Of bij nader inzien het opnemen in de cloud helemaal niks vindt. Bij een produkt mag je het terugsturen, maar bij een dienst niet. Dit voelt niet juist. Het zal me niet verbazen als daar ooit de wet op aangepast gaat worden.
Een product zoals een tandenborstel mag je ook niet 14 dagen uitproberen en dan kosteloos retourneren. Die hele wet is er om mensen tegen impulsaankopen te beschermen en daarnaast het te kunnen zien en voelen zoals in een winkel. Het is namelijk geen test periode. Je mag ook geen kleding dragen en wassen en kijken of het dan goed blijft en als je toch niet tevreden bent deze retourneren.

Als je al bang bent voor tegenvallende beeld kwaliteit dan vraag je bij buren of je mag kijken hoe de kwaliteit is, doe je onderzoek (bijv. via internet) of ga je langs bij een Ziggo (KPN, Tmobile etc.) winkel.

En als iets niet werkt en dus nonconform is dan moeten ze het oplossen. Maar dat geldt niet de eerste 2 weken maar altijd. Nadat je ze een termijn hebt gegeven om het op te lossen kun je er sowieso vanaf (bijv. als een kabelbreuk niet binnen 2 weken is hersteld).

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 14-12-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:18:
[...]

Een product zoals een tandenborstel mag je ook niet 14 dagen uitproberen en dan kosteloos retourneren. Die hele wet is er om mensen tegen impulsaankopen te beschermen en daarnaast het te kunnen zien en voelen zoals in een winkel. Het is namelijk geen test periode. Je mag ook geen kleding dragen en wassen en kijken of het dan goed blijft en als je toch niet tevreden bent deze retourneren.

Als je al bang bent voor tegenvallende beeld kwaliteit dan vraag je bij buren of je mag kijken hoe de kwaliteit is, doe je onderzoek (bijv. via internet) of ga je langs bij een Ziggo (KPN, Tmobile etc.) winkel.

En als iets niet werkt en dus nonconform is dan moeten ze het oplossen. Maar dat geldt niet de eerste 2 weken maar altijd. Nadat je ze een termijn hebt gegeven om het op te lossen kun je er sowieso vanaf (bijv. als een kabelbreuk niet binnen 2 weken is hersteld).
Ja, daarom noem ik ook binnen bepaalde grenzen. Hygiëne producten zijn logischerwijs uitgesloten.
Jouw redenering kun je ook doortrekken naar een aangeschaft produkt: kijk maar even bij je in de straat of ze jouw tv hebben… Kijk maar bij de buren is dan ook een onzinnige uitspraak. Daarnaast is beeldkwaliteit ook afhankelijk van de door jou gebruikte apparatuur. Het is dus erg persoonlijk of de dienst in jouw huishouden bevalt.
Zoals al eerder aangegeven is een dienst+produkt combinatie geen zwart/wit situatie. Zie dus de opmerking hierboven van @rowicom. In mijn ogen zou je naast een produkt een dergelijke dienst ook eerst even moeten kunnen proberen. Het zal me niet verbazen dat de wetgeving op een gegeven moment aangepast zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 08:34:
[...]

Onder de derde optie.
Je hebt een dienst gekocht waar een product aan gekoppeld zit waar die dienst niet zonder dat product kan functioneren.
Zelfde als het voorbeeld loodgieter - kraan, dienst - product.
Dat is niet hetzelfde. De kraan of de wasbak die de loodgieter installeert is van jou. Je kan ermee doen wat je wilt zelfs kapotmaken. Modem van Ziggo wordt niet als product geleverd of verkocht. Ik denk dat daar de onduidelijkheid ligt. De vraag is dus of een apparaat dat in bruikleen wordt overhandigd gezien kan worden als product of is dit integraal onderdeel van de dienst. Ik denk het laatste jij het eerste.
rowicom schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:08:
[...]

De Geschillencommissie Telecom heeft al een flink aantal keren uitspraak hierover gedaan. Een bloemlezing daarvan hier: https://bit.ly/3VzBTsy

In de derde casus op die pagina lees je onder andere dit:
“Lastiger zijn de gevallen waarbij de zaak ondergeschikt is aan de dienstverlening – bijvoorbeeld het bestellen van een pakket voor digitale televisie. In dit geval lijkt de termijn voor ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig het regime van de levering van zaken het meeste met de aard en strekking van de richtlijn overeen te stemmen. Immers, de consument kan pas zien hoe de dienst concreet werkt nadat hij de digitale ontvanger heeft geïnstalleerd en de televisiesignalen ontvangt. Ook in de Nederlandse jurisprudentie is een dergelijke uitleg aangenomen (Rb Arnhem 14 juni 2010, LJN BN0733). De klager (klant) wordt in het gelijk gesteld.

Overweging hierbij is dat, conform de strekking van het bepaalde in het Burgerlijk Wetboek ("Wet Koop op Afstand") de consument meer bescherming geniet dan de ondernemer. De balans dient dus door te slaan in het voordeel van de consument.
Deze casus kan natuurlijk onverkort worden toegepast op de levering van een modem teneinde toegang te krijgen tot het internet.

Ziggo en Delta/Delta Fiber Networks zijn lid van de Geschillencommissie en hebben zich daarmee geconformeerd om historische en toekomstige uitspraken van de commissie na te leven.
Ja waarmee dus eigenlijk ook bevestigd wordt dat de wetgeving nu zo niet expliciet is geschreven. De wetgever moet hier dus aan de slag wat @meesje ook al min of meer aangaf. Persoonlijk ben ik ook van mening dat het zou moeten gaan lopen nadat je de dienst in gebruik neemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:12
Ik snap niet wat de discussie nog is nu er hier https://bit.ly/3VzBTsy heel duidelijk staat dat de bedenktijd pas ingaat als het modem geleverd is en de klant de dienst pas echt kan beoordelen. En dan heb ik het dus specifiek over de vraag of na aanmelding op een internetabonnement direct de 14 dagen bedenktijd al gaan lopen. Uitspraken van de geschillencommissie zijn voor de aangesloten leden (in casu de providers) bindend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rowicom schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:55:
Uitspraken van de geschillencommissie zijn voor de aangesloten leden (in casu de providers) bindend.
Maar ze kunnen nog in beroep gaan bij de rechter. Wat dus gebeurde in de zaak tussen Ziggo en @Ceasar over de vrije modemkeuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
Net gebeld met ziggo ivm verlengen met mogelijke korting.
Ik heb een internet only abbo en zit met mijn mobiel ook bij vodafone / ziggo.

Aangegeven dat overstappen naar t-mobile mij 10euro per maand scheelt voor 1 jaar, en of hij mij een aanbieding wilde doen voor het afsluiten van nog weer een jaar contract.
Hij kwam (alom gelezen in dit topic) aanzetten met 3 maanden 10€ korting. Ik zei dat ik dat wat karig vond, hij moest even overleggen met collega (uhu) en kwam toen met 9 maanden 10 euro korting.
Gezien mijn redelijk simpele abonnement vond ik dit prima. Ik hoef dan persoonlijk ook niet keihard door te drammen voor nog iets meer.

~33 euro per maand voor 9 maanden (en 43 voor de overige 3 maanden) vind ik een prima prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:00
Sandernochill schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:10:

Aangegeven dat overstappen naar t-mobile mij 10euro per maand scheelt voor 1 jaar, en of hij mij een aanbieding wilde doen voor het afsluiten van nog weer een jaar contract.
Hij kwam (alom gelezen in dit topic) aanzetten met 3 maanden 10€ korting. Ik zei dat ik dat wat karig vond, hij moest even overleggen met collega (uhu) en kwam toen met 9 maanden 10 euro korting.
Gezien mijn redelijk simpele abonnement vond ik dit prima. Ik hoef dan persoonlijk ook niet keihard door te drammen voor nog iets meer.

~33 euro per maand voor 9 maanden (en 43 voor de overige 3 maanden) vind ik een prima prijs :)
Wat is dan je overweging om toch bij Ziggo te blijven? Lijkt me dat T-Mobile (glasvezel 100mb 35 euro per maand) uiteindelijk nog goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 14:59
Nous112 schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:51:
[...]

Hoi @FreakNL bedankt voor je uitgebreide reactie. Telefonisch contact met de helpdesk is inderdaad een ramp. Ik zal eerst de monteur afwachten, kijken wat die heeft te zeggen. DSL zit ook in mijn gedachten, of een 4G modem, maar beide zijn niet zaligmakend, dat weet ik. Maar als je gefrustreerd bent over Ziggo is al het andere wellicht een verademing……. Zal ook een kijkje nemen op de community, die is nieuw voor mij…..
Eventjes een update: monteur is geweest, kon niets vreemds vinden in het inkomende signaal. Het witte CB modem is vervangen door het zwarte Sagemcom modem met stoffen frontje, dit mede naar aanleiding van mijn klachten rondom haperende video en audio, blokkering beeld tijdens streamen, hoge ping en het niet kunnen online komen van het modem. Het zwarte modem kwam in een keer online en het lijkt erop dat de problemen die ik wel had met het witte CB modem zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 14:59

Waar kan je zien wanneer je contract afloopt? Als ik MijnZiggo kijk zie ik doorlopend staan en geen start- of einddatum.

• zunrob
Vannacht is de 1318 rond iets voor half 3 alweer opnieuw opgestart. Ik zie niet direct een wijziging; OFDMA was enkele dagen geleden al aangepast. OFDM zit nog steeds op profiel 3, en niet geforceerd op 2 zoals hier eerder werd aangegeven. Iemand een idee waarom er vannacht een reboot was? In de log staat: Resetting the cable modem due to docsDevResetNow

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:07
zunrob schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:11:
Vannacht is de 1318 rond iets voor half 3 alweer opnieuw opgestart. Ik zie niet direct een wijziging; OFDMA was enkele dagen geleden al aangepast. OFDM zit nog steeds op profiel 3, en niet geforceerd op 2 zoals hier eerder werd aangegeven. Iemand een idee waarom er vannacht een reboot was? In de log staat: Resetting the cable modem due to docsDevResetNow
Ik heb hier op de Arris Connectbox eergisteren een firmware update gekregen (van 9.1.2204.200 naar 9.1.2208.100).

• zunrob
Fret Raket schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:14:
[...]

Ik heb hier op de Arris Connectbox eergisteren een firmware update gekregen (van 9.1.2204.200 naar 9.1.2208.100).
De 1318 zit nu op 12.5.8011.S15.ZIGGO. Weet niet zeker wat de oude was, volgens mij 5011...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
zunrob schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:38:
[...]

De 1318 zit nu op 12.5.8011.S15.ZIGGO. Weet niet zeker wat de oude was, volgens mij 5011...
Ubee heeft geen update gehad.

12.5.8011.S15.ZIGGO is al van maanden geleden...

**

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Erik1 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:13:
Ik heb ook een witte ConnectBox ontvangen ter vervanging van mijn Ubee EVW321b. Aangesloten incl. nieuwe splitter en kwam gelijk in bridge mode online zoals de oude ook stond. Met de Ubee haalde ik een snelheid van ongeveer 300/30 en met de CB haal ik nu de volle 350/35 van het abo wat ik heb. Energieverbruik van de Ubee en de CB is vergelijkbaar met 10.1 en 10.4W. (Zonder WiFi dus)

Ik heb een SmokePing containertje draaien en hier kan je duidelijk zien dat na de modemwissel de latency iets hoger en minder stabiel is, maar ook regelmatig packet loss heeft. Is dit het veelbesproken Puma 6 effect? In het normale gebruik van de verbinding heb ik tot nu toe nog geen issues gemerkt, maar dingen als video calls e.d. nog niet getest.

[Afbeelding]
Ik had wel issues met de CB;

Punt 1; Je kan hem niet normaal ophangen. Welke clown verzint het om een modem uit te brengen zonder die uitsparingen aan de onderkant? In plaats daarvan leveren ze een belachelijke bracket die weer extra ruimte inneemt. Nu is dat met wat creativiteit natuurlijk wel op te lossen, maar ik vind het om te beginnen gewoon echt een designfout
Punt 2: Mijn ouders zijn aan het overwinteren in Spanje en omdat ze Ziggo kijken op een FireTV doen ze dat middels een Wireguard VPN naar mijn huis. Anders klaagt de app dat je niet op een Ziggo IP zit.. Dat ging prima tot de modem wissel naar CB, toen was de verbinding ineens instabiel.
Punt 3: Ik had time-outs met de VPN naar mijn werk
Punt 4: Het stroomverbruik is wel degelijk hoger dan mijn oude Ubee EVW321b en ook noger dan de UBC1318.

Ik ben blij dat ik eeN UBC1318 heb gekregen. Pluspuntje voor Ziggo. Punt 2 en 3 zijn ook opgelost nu.

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
zunrob schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:11:
Het viel mij op dat het OFDMA upstream kanaal voorheen schakelde tussen 256QAM, 512QAM en 1024QAM, en dat deze sinds de laatste nachtelijke reboot deze week vast staat op 64QAM.

• zunrob
Jeffrey87 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 17:10:
[...]

Het viel mij op dat het OFDMA upstream kanaal voorheen schakelde tussen 256QAM, 512QAM en 1024QAM, en dat deze sinds de laatste nachtelijke reboot deze week vast staat op 64QAM.
Dat zou in lijn zijn met wat iemand anders (ben zijn/haar naam kwijt) eerder in dit topic aangaf. Hoe zie je dit?

• Luna Delrey
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-09 17:42
Wellicht een vraag uit een complete andere hoek, maar ik kan hier geen antwoord op vinden en wellicht deelt iemand mijn frustratie.

Hoe kan ik in hemelsnaam https://smartwifiweb.ziggo.nl op mijn modem uitschakelen?
Ik wil gewoonweg niet dat ik extern mijn modem kan aanpassen....

Het voelt gewoonweg niet veilig. SMS 2fa + WW is gewoon niet secure genoeg in mijn optiek.
En als eindgebruiker wil ik gewoonweg niet dat de instelling van mijn modem in essentie public facing staan...
(Zonder daar überhaupt van op de hoogte gesteld te zijn)

• Kalentum
Luna Delrey schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:09:
Wellicht een vraag uit een complete andere hoek, maar ik kan hier geen antwoord op vinden en wellicht deelt iemand mijn frustratie.

Hoe kan ik in hemelsnaam https://smartwifiweb.ziggo.nl op mijn modem uitschakelen?
Ik wil gewoonweg niet dat ik extern mijn modem kan aanpassen....

Het voelt gewoonweg niet veilig. SMS 2fa + WW is gewoon niet secure genoeg in mijn optiek.
En als eindgebruiker wil ik gewoonweg niet dat de instelling van mijn modem in essentie public facing staan...
(Zonder daar überhaupt van op de hoogte gesteld te zijn)
Ik had hier nog nooit van gehoord. Dus ook maar eens ingelogd. Ik krijg een foutmelding en ik kan verder niets. Waarschijnlijk omdat mijn modem in bridge staat.

Ik snap je frustratie, het is weer een extra risico en als ziggo iets niet op orde heeft, ligt je netwerk open. Ik heb zelf een fritzbox en no way dat de admin daarvan via internet toegankelijk is

Voor de volledigheid: ik krijg dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghzUHesjr44V4BceCkRsCtdyG1c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z2arQGPrOkHnFGdU56FLkKAj.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Kalentum op 15-12-2022 19:19 ]

• Luna Delrey
Kalentum schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:13:
[...]

Ik had hier nog nooit van gehoord. Dus ook maar eens ingelogd. Ik krijg een foutmelding en ik kan verder niets. Waarschijnlijk omdat mijn modem in bridge staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tU9ELRO4iaSc24wq-mzReIjh94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NOWYmV8VvuDK8fSIZRUMakcG.png?f=fotoalbum_large

Ben er zelf voorbij gekomen omdat ik op de ziggo site aan het rondsnuffelen was,
Als bridge mode het al sloopt dan denk ik dat ik de aanschaf van m'n nieuwe router maar in de versnelling zet :P

(Maar het voelt nog steeds als iets wat een opt-in had moeten zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door Luna Delrey op 15-12-2022 19:18 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
Mijn modem staat niet in bridge, maar krijg toch een foutmelding.

• Kalentum
Luna Delrey schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:17:
[...]

[Afbeelding]

Ben er zelf voorbij gekomen omdat ik op de ziggo site aan het rondsnuffelen was,
Als bridge mode het al sloopt dan denk ik dat ik de aanschaf van m'n nieuwe router maar in de versnelling zet :P

(Maar het voelt nog steeds als iets wat een opt-in had moeten zijn)
Mijn Ziggo modem is een Compal CH7465LG-ZG, misschien dat dat nog wat uit maakt.

• Luna Delrey
tiguan schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:22:
Mijn modem staat niet in bridge, maar krijg toch een foutmelding.
Kalentum schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:23:
[...]

Mijn Ziggo modem is een Compal CH7465LG, misschien dat dat nog wat uit maakt.
Is het een "SmartWifi modem"? de functie werkt vgm alleen op die (https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems)

[ Voor 25% gewijzigd door Luna Delrey op 15-12-2022 19:25 . Reden: added quote ]

• Kalentum
Luna Delrey schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:24:
[...]

[...]

Is het een "SmartWifi modem"? de functie werkt vgm alleen op die (https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems)
Ik denk het wel, als ik inlog op het modem dan lijkt het op wat hier staat
https://www.ziggo.nl/klan.../ga-verder/verder/verder/

• Luna Delrey
Kalentum schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:28:
[...]

Ik denk het wel, als ik inlog op het modem dan lijkt het op wat hier staat
https://www.ziggo.nl/klan.../ga-verder/verder/verder/
Ik heb zelf de Compal CH7465LG-ZG (denk dat die hetzelfde zijn dus) maar het kan zijn dat bridge modus het uitzet of dat ze het nog aan het uitrollen zijn

• Kalentum
Luna Delrey schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:32:
[...]

Ik heb zelf de Compal CH7465LG-ZG (denk dat die hetzelfde zijn dus) maar het kan zijn dat bridge modus het uitzet of dat ze het nog aan het uitrollen zijn
Ja is hetzelfde (ik was die ZG vergeten). Ik heb ook een link naar "Connectbox instellen" maar dan krijg ik dus die foutpagina.

Even afwachten of iemand die hetzelfde modem in bridge hebben staan

• tiguan
Luna Delrey schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:24:
[...]

[...]

Geen idee, hij lijkt op de tweede, oftewel de ConnectBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Laatst online: 18:23
Gisteren ook lekker last van nieuwe firmware op mijn Gigabox.
Vrouwlief belt me gisteren op mijn werk met melding dat ‘laptop van werk kan niet connecten met server op werk en de ICT helpdesk kan niet meekijken op mijn laptop’ . Volle paniek in huis uiteraard want voorheen retestabiel netwerk.

Situatie:
Gigabox Ziggo; wifi uit, dhcp aan
Ubiquiti USW 16 Poe 40watt
4x ubiquit UAP AC Pro
DS218+ met Jacob Alberty Docker container met controller software van ubiquiti
Vanuit mijn werk ingelogd en de schotels plus switch waren ‘waiting for adoption’ .

Beloop:
Thuisgekomen NAS niet meer bereikbaar, switch naar default IP adres, etc.
Ziggo helpdesk maar gebeld want drie maanden eerder ook al gratis een firmwareupdate waarin blijkbaar hele IP range naar compleet ander range is gezet geworden en dus geen enkel device elkaar meer zag. Das kl#te met de hoeveelheid smarthome producten.
Helpdesk zegt ‘ ja de IP ranges zijn van 192.168.178.xxx nu omgezet naar 192.168.0.xxx’ .
Ik: ‘ zet dat alsjeblieft terug want ik kom niet in mijn connectbox’, ook niet op het IP adres wat je juist aan me gegeven hebt’
Helpdesk: ‘dat kan ik niet, het is gemaakt om met alles te werken’
Ik: ‘bedankt, ik kijk verder’

Na flink wat gevloek als laatste heldere moment bedacht om gigabox een harde reset te geven en opnieuw setup te doorlopen van dat ding, was ineens alles weer back to normal.

Oplossing:
Note to self, begroting 2022 een ubiquiti dream router pro incalculeren en ziggo box in bridge laten zetten….

[ Voor 3% gewijzigd door austin_77 op 16-12-2022 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
austin_77 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:41:

Beloop:
Ziggo helpdesk maar gebeld want drie maanden eerder ook al gratis een firmwareupdate waarin blijkbaar hele IP range naar compleet ander range is gezet geworden en dus geen enkel device elkaar meer zag. Das kl#te met de hoeveelheid smarthome producten.
Helpdesk zegt ‘ ja de IP ranges zijn van 192.168.178.xxx nu omgezet naar 192.168.0.xxx’ .
Ik: ‘ zet dat alsjeblieft terug want ik kom niet in mijn connectbox’, ook niet op het IP adres wat je juist aan me gegeven hebt’

Na flink wat gevloek als laatste heldere moment bedacht om gigabox een harde reset te geven en opnieuw setup te doorlopen van dat ding, was ineens alles weer back to normal.
Dus niet omgenummerd zoals de helpdesk zei?
Oplossing:
Note to self, begroting 2022 een ubiquiti dream router pro incalculeren en ziggo box in bridge laten zetten….
Zou ik niet doen als je ooit glas van KPN overweegt de UDM en UDR (volgens mij de none pro, is genoeg over te vinden hier op GoT) hebben beide voldoende uitdagingen icm met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
stormfly schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:44:
[...]

Dus niet omgenummerd zoals de helpdesk zei?

[...]
.

Zou ik niet doen als je ooit glas van KPN overweegt de UDM en UDR (volgens mij de none pro, is genoeg over te vinden hier op GoT) hebben beide voldoende uitdagingen icm met KPN.
Je bedoelt mijn devices omnummeren? Dat was inderdaad hun oplossing. Probleem is dat sommige devices ook niet meer te bereiken waren, heel vreemd.

Ik ga niet over op KPN, veel te blij met combi Vodafone Ziggo. Modem in bridge en eigen router is voor mij the way to go.

[ Voor 23% gewijzigd door austin_77 op 16-12-2022 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 22:13

DON PAPA

Tweaker-fan

Nou op de Ziggo Community kan je het wel regel, zie bijvoorbeeld: https://community.ziggo.n...p-adres-modem/m-p/1090812

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cagemen
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-04 10:21

Ik werd net gebeld door Ziggo in verband met een tevredenheidsonderzoek en het aanbod van een gratis zenderpakket.

Gelijk even gevraagd of ons contract al was afgelopen en of ze niet een mooie aanbieding had voor het abonnement icm een nieuw jaar contract. Kwam gelijk met 6 maanden €35 euro (50%) korting over de brug. Ben hier mee akkoord gegaan, niet gevraagd om iets extra’s of iets dergelijks. Heb vorig jaar exact dezelfde aanbieding akkoord gegeven.

Ter info, wij nemen hier Ziggo compleet en een Vodafone Red together abonnement af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• austin_77
DON PAPA schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:55:
[...]

Nou op de Ziggo Community kan je het wel regel, zie bijvoorbeeld: https://community.ziggo.n...p-adres-modem/m-p/1090812
Thnx voor het meedenken. Qua doorlooptijd was dit voor mij geen optie. Van deurbel tot warmtepomp aansturing en van omvormer tot philips hue was niks meer te bereiken. Dan is een eigen router veel praktischer, lees: meer eigen controle.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Volledig mee eens. Router modus werkt prima voor de huis, tuin en keukengebruiker. Zodra het iets complexer wordt dan is een eigen router aan te raden. Ik heb hier 6 VLAN's draaien op een UDM SE. Werkt als een zonnetje (alleen wat teleurgesteld in de IPv6 support op de UDM maar dat is een andere discussie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
austin_77 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:47:
[...]

Je bedoelt mijn devices omnummeren? Dat was inderdaad hun oplossing. Probleem is dat sommige devices ook niet meer te bereiken waren, heel vreemd.

Ik ga niet over op KPN, veel te blij met combi Vodafone Ziggo. Modem in bridge en eigen router is voor mij the way to go.
Met DHCP (ziggo Bridge) werken UniFi producten inderdaad goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
Kalentum schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:44:
[...]

Wat is dan je overweging om toch bij Ziggo te blijven? Lijkt me dat T-Mobile (glasvezel 100mb 35 euro per maand) uiteindelijk nog goedkoper is.
Ziggo is sneller waar ik woon, ik heb 3x TP-link Deco's in bruikleen, algeheel gedoe met overstappen. Het scheelt een paar euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:43
Gisteren ook lekker last van nieuwe firmware op mijn Gigabox.
Vrouwlief belt me gisteren op mijn werk met melding dat ‘laptop van werk kan niet connecten met server op werk en de ICT helpdesk kan niet meekijken op mijn laptop’ . Volle paniek in huis uiteraard want voorheen retestabiel netwerk.

Situatie:
Gigabox Ziggo; wifi uit, dhcp aan
Ubiquiti USW 16 Poe 40watt
4x ubiquit UAP AC Pro
DS218+ met Jacob Alberty Docker container met controller software van ubiquiti
Vanuit mijn werk ingelogd en de schotels plus switch waren ‘waiting for adoption’ .

Beloop:

Oplossing:
Als je toch al een nas met Docker hebt draaien, waarom niet gelijk daarop je DHCP doen? Synology heeft er zelf packages voor maar je kan ook voor Pihole of Adguard kiezen. Is zo opgezet en Ziggo kan de instellingen van je lokale netwerk niet meer wijzigen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Laatst online: 17:35
Een vraag: Ik heb mijn Connectbox (die witte rechtopstaande modem) in Bridge modus. Voorheen kon ik dan toch nog die modem benaderen via 192.168.178.1. Mijn eigen netwerk zit op 192.168.188.
Nu lukt dat niet meer. Is het ip-adres van die connectbox veranderd? Of is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 19:55
ahbart schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:23:
Een vraag: Ik heb mijn Connectbox (die witte rechtopstaande modem) in Bridge modus. Voorheen kon ik dan toch nog die modem benaderen via 192.168.178.1. Mijn eigen netwerk zit op 192.168.188.
Nu lukt dat niet meer. Is het ip-adres van die connectbox veranderd? Of is er iets anders aan de hand?
Het adres van de connectbox in bridge mode is
http://192.168.100.1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 20:19
Wij hebben sinds 2004 het instap abonnement bij Ziggo. 100/20mbit. En tv start. Inmiddels hebben we 3 opgroeiende kinderen in de puberteit en ik heb de indruk dat de internetsnelheid niet meer volstaat voor ons. De kids zitten hier uiteraard dagelijks met hun telefoon, werken op hun chromebook voor school en spelen op de playstation. Zelf kijken we diverse streamingsdiensten. Niet altijd allemaal tegelijk overigens.
De laatste tijd loopt het allemaal niet meer soepel. Geen foutmeldingen of storingen op het modem. We hebben de witte connectbox, aangevuld met 2 wifipods van Ziggo. 1 op zolder en 1 achter in de tuinkamer. Overal volle streepjes wifi bereik.
Wordt het tijd voor een upgrade? Welke snelheid heb je in zo'n geval echt nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@petertje30 100Mbit zou prima moeten volstaan voor elk gezin. De streaming diensten kosten echt niet veel data. En die paar apps voor school stelt niets voor.
Je zou kunnen kijken of het altijd zo is of bepaalde tijden. Maar dan zouden de streaming diensten ook moeten gaan haperen als er te weinig bandbreedte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
En het video bellen via WhatsApp, en Ms Teams meetings? Dit was ik er vergeten bij te melden. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:51
Zou ook prima moeten werken met 20Mb upload.

Ga van een 2/3Mb per video call uit. En dan zit je al ruim.
Mogelijk werkt de WiFi niet helemaal lekker meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
krakendmodem schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:39:
Zou ook prima moeten werken met 20Mb upload.

Ga van een 2/3Mb per video call uit. En dan zit je al ruim.
Mogelijk werkt de WiFi niet helemaal lekker meer?
De connectbox en wifipods van ziggo heb ik ook al gereset naar fabrieksinstellingen. Wellicht zijn er nog instellingen hierin te fine tunen, iemand tips?

De wifi lijkt juist te haperen als iedereen thuis is. En als de kinderen ook nog eens vrienden over de vloer hebben die verbonden zijn. Daarbuiten werkt de wifi wel goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
@petertje30
Wat bij mij hielp was het 5GHz deel van de wifi een aparte SSID geven en vastzetten op een bepaald kanaal. Als je 'm op automatisch zet, raakt ie heel vaak de verbinding kwijt, tenminste dat was hier zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Sinds de wijziging in de OFDMA profielen een dag of 5 geleden heb ik eigenlijk bijna elke dag uitval gehad van de verbinding. Dit was hiervoor nooit het geval. Ervaren andere mensen dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:44
zunrob schreef op zondag 18 december 2022 @ 22:34:
Sinds de wijziging in de OFDMA profielen een dag of 5 geleden heb ik eigenlijk bijna elke dag uitval gehad van de verbinding. Dit was hiervoor nooit het geval. Ervaren andere mensen dit ook?
Je kan het beste even print screen maken van alle signaalwaardes van je modem, incl. de nieuwe OFDMA kanalen. Niet iedereen heeft dagelijks uitval, dan had je het forum hier wel vol gezien met mensen die hier last van hebben :+ .

Je zou dit ook kunnen posten op de Ziggo Community, daar zit waarschijnlijk nog meer specifieke kennis over docsis en aansluitingen.
petertje30 schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:22:
[...]

De connectbox en wifipods van ziggo heb ik ook al gereset naar fabrieksinstellingen. Wellicht zijn er nog instellingen hierin te fine tunen, iemand tips?

De wifi lijkt juist te haperen als iedereen thuis is. En als de kinderen ook nog eens vrienden over de vloer hebben die verbonden zijn. Daarbuiten werkt de wifi wel goed.
Zou het zelf eerder zoeken in je huidige opzet met Modem en pods. Ben er persoonlijk geen fan van, omdat als ik het goed heb de stopcontact pods extenders zijn, als je modem al slechte wifi afgeeft door reden X gaat dit door het hele huis. Je bent dus ook nog eens erg gevoelig met positionering. Ik zou de pods terugsturen en dan deze pods bestellen/vragen aan ziggo https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi-deco/pods/bestel-set.

Wifi uitzetten van modem en dit volledig extern laten regelen, wellicht zelfs het modem in bridge en deze units in routermodus. Modem van Ziggo kan prima wat verkeer afhandelen, maar het blijft relatief simpel consumenten apparatuur, voor de wat grotere gezinnen gaan er al snel veel apparaten/meer data door heen waardoor ze het wat sneller moeilijk krijgen.

Voor de duidelijkheid, dit is mijn mening/ervaring. Heb geen stress testen etc. het op modem gedaan, maar heb zelf deze installatie wel vlekkeloos lopen in mijn woning. :)

[ Voor 53% gewijzigd door SirMemeAlot op 19-12-2022 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
SirMemeAlot schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:56:
[...]

Je kan het beste even print screen maken van alle signaalwaardes van je modem, incl. de nieuwe OFDMA kanalen. Niet iedereen heeft dagelijks uitval, dan had je het forum hier wel vol gezien met mensen die hier last van hebben :+ .

Je zou dit ook kunnen posten op de Ziggo Community, daar zit waarschijnlijk nog meer specifieke kennis over docsis en aansluitingen.

[...]

Zou het zelf eerder zoeken in je huidige opzet met Modem en pods. Ben er persoonlijk geen fan van, omdat als ik het goed heb de stopcontact pods extenders zijn, als je modem al slechte wifi afgeeft door reden X gaat dit door het hele huis. Je bent dus ook nog eens erg gevoelig met positionering. Ik zou de pods terugsturen en dan deze pods bestellen/vragen aan ziggo https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi-deco/pods/bestel-set.

Wifi uitzetten van modem en dit volledig extern laten regelen, wellicht zelfs het modem in bridge en deze units in routermodus. Modem van Ziggo kan prima wat verkeer afhandelen, maar het blijft relatief simpel consumenten apparatuur, voor de wat grotere gezinnen gaan er al snel veel apparaten/meer data door heen waardoor ze het wat sneller moeilijk krijgen.

Voor de duidelijkheid, dit is mijn mening/ervaring. Heb geen stress testen etc. het op modem gedaan, maar heb zelf deze installatie wel vlekkeloos lopen in mijn woning. :)
De wifi pods van tp link die je beschrijft hadden we eerst, dat was helemaal drama. We hebben nu sinds 1,5 de wifi pods die rechtstreeks in het stopcontact zitten. En bedraad aangesloten.
Het haperen begint zodra er meerdere tegelijk op wifi zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:44
petertje30 schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:05:
[...]

De wifi pods van tp link die je beschrijft hadden we eerst, dat was helemaal drama. We hebben nu sinds 1,5 de wifi pods die rechtstreeks in het stopcontact zitten. En bedraad aangesloten.
Ah gek! Zweer zelf bij deze dingen en haal door mn hele (nieuwbouw) woning 350Mbps+, heb 4 van die pods. Ik weet niet hoe het ingesteld was, maar mogelijk dat hier nog wat niet helemaal goed in zat? Als je er behoefte aan hebt mag je mij een DM sturen, en wil ik best even met je mee denken wat betreft installatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
SirMemeAlot schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:56:
[...]

[...]

Yes, had ik al gedaan! https://community.ziggo.n...erkzaamheden/td-p/1105131
Was echter ook benieuwd naar de ervaringen hier. Het klinkt op het Community forum als een gevalletje "tsja voor jou werkt het helaas niet beter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:57
Ik heb het nieuwe Smart Wifi Modem (Sagem) geïnstalleerd en twijfel nu over het volgende.
1. Modem in bridge en Orbi RBK763 erachter.
2. Modem volledig operationeel en 2 TP Link AP’s erachter, bv. XE75.

Ik wil kiezen voor optie 1, vanwege de goede reputatie van Orbi. Bij Orbi heb je een basisstation en twee AP’s.
Ik wil kiezen voor optie 2, omdat ik begrijp dat het modem en de AP’s het Easy-Wifi protocol ondersteunen. Dat zou betekenen dat ik het modem ook benut als router en dus niet enkel als modem. Dat heeft tot gevolg dat ik volgens mij alles in de app van Ziggo kan regelen. Klopt dat, of kan dat alleen als ik X20 AP’s bij Ziggo bestel?

Het lijkt me fijn als alles in één app te bedienen is.

[ Voor 3% gewijzigd door pietr op 20-12-2022 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 23:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

petertje30 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:47:
Wij hebben sinds 2004 het instap abonnement bij Ziggo. 100/20mbit. En tv start. Inmiddels hebben we 3 opgroeiende kinderen in de puberteit en ik heb de indruk dat de internetsnelheid niet meer volstaat voor ons. De kids zitten hier uiteraard dagelijks met hun telefoon, werken op hun chromebook voor school en spelen op de playstation. Zelf kijken we diverse streamingsdiensten. Niet altijd allemaal tegelijk overigens.
De laatste tijd loopt het allemaal niet meer soepel. Geen foutmeldingen of storingen op het modem. We hebben de witte connectbox, aangevuld met 2 wifipods van Ziggo. 1 op zolder en 1 achter in de tuinkamer. Overal volle streepjes wifi bereik.
Wordt het tijd voor een upgrade? Welke snelheid heb je in zo'n geval echt nodig?
Die wifipods zijn op zich best wel redelijk. Alleen maken ze iirc via het stopcontact verbinding met je moden, en Powerline (zo heet die technologie) is bewezen redelijk variabel qua doorvoersnelheid irt de omstandigheden. Met een UTP kabeltje aansluiten scheelt vaak al heel veel :)

Verder: als suggestie kan ik melden dat een Pihole (ad- en popup blocker) er bij mij thuis ca 30% van het internetverkeer uitfiltert aan ongewenste meuk. Wat je uitfiltert hoeft niet over je pijplijntje ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:50:
[...]

Die wifipods zijn op zich best wel redelijk. Alleen maken ze iirc via het stopcontact verbinding met je moden,
Nee. ze maken verbinding in het bovenste deel van de 5GHz band. Dat werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Roetzen schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:54:
[...]

Nee. ze maken verbinding in het bovenste deel van de 5GHz band. Dat werkt prima.
Of bedraad, als je die aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou nou, net als eind vorig jaar is Ziggo weer blij met mij als klant. Terwijl ik echt wel elk jaar even bel. Net een mail ontvangen met daarin:
Daarom krijg je van ons gratis SmartWifi pods. Gewoon, omdat we blij met je zijn als klant.
Zojuist besteld via de knop in de mail. Wel bijzonder dat ik niet hoefde in te loggen. Kennelijk een unieke url.
In de mail stond het niet, maar ik hou ze in bruikleen zo lang mijn abonnement loopt. Het plaatje toonde overigens het modelcvan tp-link deco (drie stuks) en niet van die zes hoekige stekker WiFi pods.

[ Voor 26% gewijzigd door meesje op 21-12-2022 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:12
@meesje Leuke geste van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 18:01
nog meer menser hier die probemen hebben met inloggen bij ziggo / vodafone?
ik ben nu 2 dagen (avond) mee bezig, maar geen resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 19:55
ruzzel schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:34:
nog meer menser hier die probemen hebben met inloggen bij ziggo / vodafone?
ik ben nu 2 dagen (avond) mee bezig, maar geen resultaten.
Toevallig een uurtje of 2 geleden ingelogd. Geen probleem ondervonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:59:
* DVB-C heeft z'n langste tijd gehad:
- Alle andere ISP's bieden - op enkele uitzonderingen na - uitsluitend IPTV aan.
- De standaard decoder bij Ziggo is nu IPTV.
- Losse smartcards worden niet meer verkocht of geactiveerd.
- Regelgeving heeft ervoor gezorgd dat de consument eigen hardware mag kiezen bij DVB-C, maar niet bij IPTV; voor een ISP als Ziggo dus extra reden om van DVB-C af te stappen.
- Steeds strengere DRM-eisen van contentproviders.

Nou zal het DVB-C signaal morgen niet uitgeschakeld zijn, maar zou - in theorie - morgen Ziggo persbericht naar buiten kunnen brengen dat ze over x-tijd beginnen in de eerste gebieden het DVB-C signaal uit gaan schakelen (net zoals ze gedaan hebben met analoge TV en radio).
Ze zitten immers al actief klanten IPTV-decoders te pushen (en niet CI-modules) wat niet nodig zou zijn als DVB-C nog lang blijft.

Gezien deze ontwikkelingen toch huiverig voor om teveel voor een DVB-C recorder neer te leggen -O- ...
Het volgende hoofdstuk; de Mediabox Next en Mediabox XL heeft (na een te komen update) een Ziggo internetverbinding nodig en eigenaren van die laatste krijgen nu actief de Next Mini aangeboden.

Op hun forum wordt overigens wel een erg lachwekkende reden gegeven:
Waarom moet de Mediabox Next verbonden zijn met een Ziggo internet verbinding om TV te kunnen kijken?
De Mediabox Next ontvangt de abonnementsgegevens via een beveiligde verbinding. Om de beveiliging te waarborgen is het belangrijk dat de verbinding via het Ziggo netwerk loopt en de Mediabox Next dus is aangesloten op een Ziggo modem.
Goede opmerking overigens van iemand op dat forum; dit werkt natuurlijk vooral het delen van deze decoders met andere huishoudens (zonder Ziggo abonnement; maar nog prik op de kabel) tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Van mij kan Ziggo niet snel genoeg beginnen met het uitschakelen van DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:31:
Nou nou, net als eind vorig jaar is Ziggo weer blij met mij als klant. Terwijl ik echt wel elk jaar even bel. Net een mail ontvangen met daarin:
Daarom krijg je van ons gratis SmartWifi pods. Gewoon, omdat we blij met je zijn als klant.
Zo hebben wij middenin onze kortingsperiode van 12 maanden 50% korting die tot t/m 23/04/2023 zou lopen... ons internetabonnement verhoogd van Max naar Giga. De lieftallige dame of heer die het verwerkt heeft was zo lief om onze superaanbieding te verlengen tot en met 30/11/2023 O-)

Soms heb je geluk...

[ Voor 19% gewijzigd door CreativeS op 23-12-2022 17:05 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!
dolopfriet schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:49:
Ik vind DVB-C juist hét sterke punt van Ziggo. Als dat verdwijnt, heb ik niet zo veel redenen over om bij Ziggo te bllijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Roetzen schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:18:
Ik vind DVB-C juist hét sterke punt van Ziggo.
Er zit nou eenmaal verschil tussen DVB-C beeldkwalitiet en IPTV. Eén van de redenen dat we blij zijn weer terug te zijn bij Ziggo. We hadden KPN FTTH, maar de hogere upload bij KPN weegt niet op tegen de betere beeldkwaliteit bij Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:14

remco_k

een cassettebandje was genoeg

dolopfriet schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:49:
Heb je er last van dan, dat het er is?
Ik zou er namelijk wél last van hebben als het er niet is. Dan is het namelijk ook bij mij einde Ziggo abbo. DVB-C is de enige reden waarom ik TV van Ziggo heb.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Als DVB-C de enige reden is dat je bij Ziggo blijft, heeft Ziggo veel werk aan de winkel om zijn product en prijsstelling aantrekkelijker te maken.
Het zou toch triest zijn als zonder DVB-C Ziggo een minder aantrekkelijk product levert dan de andere providers die ook geen DVB-C bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 10:41
petertje30 schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:05:
[...]

Qos functie eens aan gehad? En gooi zoveel pods en extenders mogelijk er af om te testen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
dolopfriet schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 21:34:
Als DVB-C de enige reden is dat je bij Ziggo blijft, heeft Ziggo veel werk aan de winkel om zijn product en prijsstelling aantrekkelijker te maken.
Het zou toch triest zijn als zonder DVB-C Ziggo een minder aantrekkelijk product levert dan de andere providers die ook geen DVB-C bieden.
Tja, de realiteit is dat glasvezel veel meer potentie heeft dan coax. De coax techniek is nog niet aan het eind, maar het einde komt wel in zicht. Voor glasvezel is de horizon nog lang niet in zicht. Maar coax heeft dus nu nog het voordeel van een betere beeldkwaliteit vanwege DVB-C. Plus dat ik met DVB-C nog steeds zonder extra kastjes en abonnementen onbeperkt "slaapkamer TVs" kan aansluiten. DVB-C is voor mij zeker niet de enige reden om bij Ziggo te blijven, maar als dat wegvalt, dan ga ik een andere afweging maken en die zou dan zomaar in het voordeel van glasvezel kunnen uitvallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Roetzen op 24-12-2022 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Zou het jammer vinden, heb nu nog Ziggo voor TV en tbv thuiswerkplek Delta glasvezel. Ziggo internet is voor mij backup van de glasvezel en wanneer ik aankondiging goed begrijp valt Ziggo TV dan straks uit. Als dat zo is gaat Ziggo er sowieso helemaal uit....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
BartNL schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 01:19:
Zou het jammer vinden, heb nu nog Ziggo voor TV en tbv thuiswerkplek Delta glasvezel. Ziggo internet is voor mij backup van de glasvezel en wanneer ik aankondiging goed begrijp valt Ziggo TV dan straks uit. Als dat zo is gaat Ziggo er sowieso helemaal uit....
Ik heb nog geen officiële aankondiging gelezen hoor. Bijvoorbeeld het lijstje met punten van Piet, dat zijn argumenten waarom hij denkt dat DVB-C TV eruit gaat... Geen feiten of bronnen. Dat ie die discussie opnieuw start door extra argumenten toe te voegen is zijn feestje, vraag door naar een bron en uiteindelijk zegt ie "Dit is een internetdiscussie waar geen van allen de andere overtuigd of laat overtuigen dus ik laat het dan ook maar hier bij".

Ik zou me de komende jaren echt geen zorgen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er is nog helemaal niets aangekondigd. Dat is ook niet zo gek want Ziggo kondigt nooit iets lang van te voren aan, doet gebruikers testen onder strikte NDA etc.
Het enige signaal is de push met de next mini die alleen iptv doet en de gewone next die straks ook niet meer werkt zonder Ziggo internet verbinding. Maar het zal echt nog wel even duren voordat dvbc mogelijk verdwijnt. Dan zal Ziggo een enorme hoeveelheid kastjes moeten uitleveren voor alle 2e en 3e tv's van mensen die nog via dvbc kijken. Dat zal dan ook nog gefaseerd gaan netzoals bij het afschaffen van analoge tv en later het fm signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Chris.nl schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 06:26:
[...]
Ik zou me de komende jaren echt geen zorgen maken.
Ik heb een brief gehad waarin Ziggo schrijft dat mijn Ziggo TV box bij update in Januari aan Ziggo netwerk moet hangen en anders mogelijk niet meer werkt. Mijn TV box hangt altijd aan internet maar dat is Delta glasvezel. Alleen wanneer glasvezel er uit zou liggen is het Ziggo internet. Ik ga het wel zien?
Pagina: 1 ... 277 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic