Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-06 21:34
SMSfreakie schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:23:
meer mensen een 6 maanden 5 euro korting per mail gehad voor gigabit ? (wel ism 12 maanden contract)
Hier ook de 5 euro aanbieding gehad, geen idee of dit een goede korting is ( plus ESPN en movies gratis)
Glasvezel komt hier in januari of februari waarbij delta, Tmobile en caiway flink wat korting geven. (6 maanden voor 10 euro)

het enige wat me bij ziggo houd is de TV kwaliteit, die is zowel bij delta als Tmobile belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bjornricardo33 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:32:
[...]

Hier ook de 5 euro aanbieding gehad, geen idee of dit een goede korting is ( plus ESPN en movies gratis)
Glasvezel komt hier in januari of februari waarbij delta, Tmobile en caiway flink wat korting geven. (6 maanden voor 10 euro)

het enige wat me bij ziggo houd is de TV kwaliteit, die is zowel bij delta als Tmobile belabberd.
ja hier is delta ook aan het spitten.. maar dat schiet voor geen meter op.... dus ik vrees dat het er niet voor dec 2023 actief is :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:38
meer mensen een 6 maanden 5 euro korting per mail gehad voor gigabit ? (wel ism 12 maanden contract)
Yes ook hier gehad. Maar € 5,- is toch heel weinig. Met 1x bellen voor een verlenging haal je er toch veel meer uit? Of lees ik het verkeerd?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-06 21:34
SMSfreakie schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:34:
[...]

ja hier is delta ook aan het spitten.. maar dat schiet voor geen meter op.... dus ik vrees dat het er niet voor dec 2023 actief is :P
hier zou delta ook al klaar moeten zijn, maar dit wordt telkens naar achter geschoven. van oktober, december is het nu februari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:07
CreativeS schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:21:
[...]

Je hebt ook even gebeld om te vragen wat er aan de hand is?
Ik ben de leverancier niet die voor een correcte melding verantwoordelijk is.
Als je als Ziggo na 4 uur storing dit nog steeds niet op je website meldt dan zit dat gewoon niet goed.
Graag naar de juiste veroorzaker wijzen.....

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
snah001 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:45:
Ik ben de leverancier niet die voor een correcte melding verantwoordelijk is.
Als je als Ziggo na 4 uur storing dit nog steeds niet op je website meldt dan zit dat gewoon niet goed.
Graag naar de juiste veroorzaker wijzen.....
Maar als niemand belt of meldt... altijd makkelijk om dingen af te schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
CreativeS schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:53:
[...]

Schuif niks af want ik ben de klant en zeker als de leverancier al uren weet dat er een storing is meldt je lekker niks op je website die daarvoor speciaal is!
Trouwens de storing was al op de Ziggo Community vóór 17:00 uur vanmiddag gemeld en daar doe je dan niks mee als leverancier......

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Mijn schoonouders hadden vandaag ook zo'n mail gehad, heb voor ze gebeld naar Ziggo, na lang onderhandelen krijgen ze nu 6 maanden lang 20 euro korting + 1 jaar gratis ESPN en Film1 (bij een nieuw jaarcontract)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06 20:48
DON PAPA schreef op woensdag 7 december 2022 @ 22:52:
... + 1 jaar gratis ESPN en Film1 (bij een nieuw jaarcontract)
Kijken ze dat echt?

Ze bieden altijd eerst extra zenders, maar wie kijkt er nog lineaire tv? En wie is er zo voetbalgek dat-ie niet genoeg heeft aan Studio Sport?

Zeg de volgende keer dat die zenders je niet boeien, en sleep er 3 maanden extra 20 euro korting uit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@ikweethetbeter Er zijn meer dan genoeg mensen die sport en met name voetbal kijken. Niet iedereen is hetzelfde als jij bent. Anders werden er geen miljoenen per jaar betaald om voetbal te mogen uitzenden als niemand dat zou kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op donderdag 8 december 2022 @ 07:22:
@ikweethetbeter Er zijn meer dan genoeg mensen die sport en met name voetbal kijken. Niet iedereen is hetzelfde als jij bent. Anders werden er geen miljoenen per jaar betaald om voetbal te mogen uitzenden als niemand dat zou kijken.
Maar mensen die de Eredivisie willen zien nemen dan toch gewoon een abonnement op ESPN? De mensen die het echt willen zien zullen een abonnement hebben. En het overgrote deel dat geen abonnement heeft hoeft het niet te zien en zal het zeer waarschijnlijk ook niet kijken als ze het gratis krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Ja mijn schoonvader is gek op voetbal, alleen hebben ze er nooit zoveel geld voor over om ESPN compleet te nemen, hij is dus heel blij met een jaar gratis ESPN compleet.
RobertMe schreef op donderdag 8 december 2022 @ 07:25:
[...]
Maar mensen die de Eredivisie willen zien nemen dan toch gewoon een abonnement op ESPN?
Ja als je geld genoeg hebt is dat inderdaad geen probleem, alleen is dat niet voor iedereen weg gelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nou misschien dan maar eens bellen...
al zag ik dat glaspoort ook glas gaat leggen...

ben benieuwd wie eerder is... delta of glaspoort...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:37
Jup. Ben wel geneigd dit te doen. Maar ga eerst maar eens bellen.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:34
CreativeS schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:53:
[...]

Een partij als Ziggo is prima in staat hun eigen netwerken en systemen te monitoren. Bovendien is het niet de verantwoordelijkheid van de klant om storingen te constateren en/of te melden. Er wordt dus niks afgeschoven door de klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Rivanov schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:29:
[...]

Jup. Ben wel geneigd dit te doen. Maar ga eerst maar eens bellen.
Zo, even gebeld en weer binnen 5 minuten geregeld.
I.p.v. 6 maanden € 5 p/m korting heb ik nu 6 maanden € 20 p/m korting.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naafkap schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:30:
[...]

Een partij als Ziggo is prima in staat hun eigen netwerken en systemen te monitoren. Bovendien is het niet de verantwoordelijkheid van de klant om storingen te constateren en/of te melden. Er wordt dus niks afgeschoven door de klant.
Het kan natuurlijk prima een storing voor 1 klant zijn. Maar wie zegt dat de klant niet een schakelaar op zijn modem heeft aangesloten en regelmatig de stroom eraf haalt of dat er problemen zijn met de elektrische huis installatie. Moet Ziggo dan langskomen? Die zijn natuurlijk wel als er een wijk in storing staat. Maar ze komen echt niet in actie als er 1 modem niet werkt. Dat is toch niet te doen met 3,3 miljoen internet klanten, hoe zie je dat voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
jongetje schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:17:
[...]

Het kan natuurlijk prima een storing voor 1 klant zijn. Maar wie zegt dat de klant niet een schakelaar op zijn modem heeft aangesloten en regelmatig de stroom eraf haalt of dat er problemen zijn met de elektrische huis installatie. Moet Ziggo dan langskomen? Die zijn natuurlijk wel als er een wijk in storing staat. Maar ze komen echt niet in actie als er 1 modem niet werkt. Dat is toch niet te doen met 3,3 miljoen internet klanten, hoe zie je dat voor je?
Je kunt 1 modem dat problemen heeft niet vergelijken met een storing waarbij heel Ziggo Go plat ligt en waarvan ze al zéér vroeg van op de hoogte waren gesteld o.a. in de Community app.
Kun je wel stellen dan had je moeten bellen maar 1 klik naar "allestoringen" gaf al meteen aan dat Ziggo een groot probleem had dus waarom moet ik dan bellen als het buiten Ziggo om al bekend is?
Het gaat om het feit dat ze dit zelf NIET als storing meldden op hun website waar je volgens Ziggo's eigen aanwijzingen altijd moet checken.
Hier mee laat je mensen een storing thuis zoeken die er niet is omdat Ziggo zelf zegt er is geen storing en als ik dan de vele reacties hoor van klanten die talloze malen opnieuw hun inlog en wachtwoord hadden ingevoerd met de melding dat dit fout was dan is dat een goed voorbeeld waarom Ziggo het gewoon direct op hun eigen site had moeten melden.
Trouwens als je belt dan verwijst de automatische kies wijzer je automatisch naar die website.
Gewoon een big fail van Ziggo en niks anders en zeker niet de schuld van de klant!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:50

FreakNL

Well do ya punk?

Ik krijg een 1318ZG toegestuurd met nieuw aansluitmateriaal. Voorlopig hoeft er (blijkbaar) nog geen AOP vervanging plaats te vinden. Maar mocht ik problemen hebben kan er een monteur gestuurd worden.

Ik hoef de CB niet aan te sluiten verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Laatst online: 05-06 21:33
Naar alle waarschijnlijkheid wordt hier aankomend jaar gestart met het vervangen van coax naar glasvezel, waar ook Ziggo over gaat leveren. Deze gemeente heeft als vrijwel de enige in het land nog een eigen CAI netwerk.

Weet iemand hoe het dan zit met het modem?
Heb nu een Ubee 1318 en ben er erg tevreden over, maar dvb-c is natuurlijk ook een ding.

*Grote kans dat ik overstap naar glasvezel provider als het er ligt, als Ziggo niet mee kan gaan in de snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@snah001 Zoals eerder gemeld had ik gisteren ook last van de storing. De storing waarbij ik mijn aanloggegevens opnieuw moest invullen. Dat gedaan, weer de foutmelding.
Op ziggo.nl/meldingen wat verwijst naar https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen gekeken of er een storing bekend was. Geen storing op mijn postcode en geen algemene storing zichtbaar.
Mijn tv had wel nog verbinding met internet, want streamingsdiensten deden het.
Op andere apparaten gekeken of ziggo daar wel werkte, neen, dezelfde foutmelding.
Vervolgens ben ik gaan bellen om te vragen of de storing bekend was. Nadat ik in het menu had gekozen om een medewerker te spreken kwam ik in een wachtrij met een verwachte lengte van 20 minuten.
Terwijl ik in de rij zat even de humax aangezwengeld om te kijken of ik op die manier wel tv kon kijken, Deze gebruikt geen internet maar coax.
Nadat dat bleek te werken terug gegaan naar de ziggo go app op de tv, en dat werkte opeens ook.
Ik neem even dat er geen relatie is tussen de test met de humax en het verdwijnen van de storing (lijkt mij niet waarschijnlijk). Vervolgens telefoon op de haak gelegd zonder iemand gesproken te hebben (want ik nam aan dat het probleem voorbij was)

Als er genoeg gebruikers bellen voor een storing kan ziggo gerichter zoeken naar het probleem, een oorzaak en een oplossing. Ik wil daar best aan meewerken, het enige wat het mij kost is wat tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
W1ck1e schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:08:
@snah001 Zoals eerder gemeld had ik gisteren ook last van de storing. De storing waarbij ik mijn aanloggegevens opnieuw moest invullen. Dat gedaan, weer de foutmelding.
Op ziggo.nl/meldingen wat verwijst naar https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen gekeken of er een storing bekend was. Geen storing op mijn postcode en geen algemene storing zichtbaar.
Mijn tv had wel nog verbinding met internet, want streamingsdiensten deden het.
Op andere apparaten gekeken of ziggo daar wel werkte, neen, dezelfde foutmelding.
Vervolgens ben ik gaan bellen om te vragen of de storing bekend was. Nadat ik in het menu had gekozen om een medewerker te spreken kwam ik in een wachtrij met een verwachte lengte van 20 minuten.
Terwijl ik in de rij zat even de humax aangezwengeld om te kijken of ik op die manier wel tv kon kijken, Deze gebruikt geen internet maar coax.
Nadat dat bleek te werken terug gegaan naar de ziggo go app op de tv, en dat werkte opeens ook.
Ik neem even dat er geen relatie is tussen de test met de humax en het verdwijnen van de storing (lijkt mij niet waarschijnlijk). Vervolgens telefoon op de haak gelegd zonder iemand gesproken te hebben (want ik nam aan dat het probleem voorbij was)

Als er genoeg gebruikers bellen voor een storing kan ziggo gerichter zoeken naar het probleem, een oorzaak en een oplossing. Ik wil daar best aan meewerken, het enige wat het mij kost is wat tijd
Jij geeft nu exact de reden aan waarom ze het gewoon direct als storing op hun website dienen te zetten.
Zodat jij niet onnodig 20 min aan de lijn hoeft te hangen wat uiteindelijk niks toegevoegd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
FreakNL schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:51:
Ik krijg een 1318ZG toegestuurd met nieuw aansluitmateriaal. Voorlopig hoeft er (blijkbaar) nog geen AOP vervanging plaats te vinden. Maar mocht ik problemen hebben kan er een monteur gestuurd worden.

Bewaar je oude Coax kabel van de splitter naar modem.
Deze zul je nodig hebben om je nieuwe Ubee aan te sluiten.

Ofwel de nieuwe kabel past niet op de UMU-1006.

UMU-1006 gegarandeerd dat deze storingen gaat geven.
Gek dat ze deze niet gelijk laten vervangen door de monteur.

+Zeker aan te raden om je tv Coax kabels ook te vernieuwen.
Goedkoop via ziggo website aan te schaffen.
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur

+Welkom met het nieuwe Docsis 3.1 modem en wellicht zijn jou kanalen ook opengesteld.
Aldus OFDMA.
Tal van problemen momenteel.
Ziggo metingen lopen nu al 4/5 maanden en krijgen het totaal niet op orde
Sinds vorige maand geeft ziggo "eindelijk" toe dat er problemen zijn wat bij een tal mensen optreed.
Veel haperingen / Packetloss.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:36
R4gnax schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:18:
[...]

Daadwerkelijk meegemaakt eerder vandaag. Direct nadat ik de oude Ubee EW321b afgekoppeld had en de Connectbox aangesloten had. (Stond ook in een latere post van me die eerder vandaag geplaatst was.)

En voordat iemand over kabels of AOP begint:
Ik heb 2 jaar geleden problemen gehad met TV storingen waar de TV tuner geen lock kon krijgen op de frequentie voor één bepaalde stream. Destijds is het AOP vervangen door een courante en is ook de gehele binnenhuisinstallatie van top tot teen doorgemeten. Nog geen haartje instraling op of deflectie binnen die kabels. En ook de buitenkabel richting de straatkast was toen helemaal in orde.

(Uiteindelijk 4 monteurs bijgeweest. De laatste heeft dat probleem toen opgelost in de wijk- en straatkast en terloops ook de achterhaalde apparatuur in de straatkast opgeschoond en alles goed afgesteld; want daar bleek door een beunert aan gebroddeld te zijn.)

Dit kan echt puur niets anders dan de CB Puma geweest zijn.
Gelukkig was Ziggo het met die conclusie eens.

Ik heb ze eerder deze avond gebeld; kreeg een uiterst behulpzame dame aan de lijn die begreep dat dat soort zaken gewoon geen doen zijn als je ook voor werkdoeleinden van de verbinding afhankelijk bent; en ze is buiten de normale workflow om gegaan om een zakelijke Ubee toe te sturen. Dat wordt dan denk ik dus de C1318.
Probleem is natuurlijk dat wanneer het de chipset zou zijn ik dan ook last had moeten hebben. Dus dan zal het in ieder geval een combinatie van factoren moeten zijn geweest.

Ik heb overigens vroeger ook weleens vervelende random time-outs gehad, op een ander adres. Heel vervelend wanneer je bij bepaalde games dan de game uit wordt gegooid. Daar bleek toen uiteindelijk dat de kabel van de verdeler naar de woning op de verkeerde versterker uitgang zat aangesloten. (Bij testen kon ik namelijk nog vast bellen toen ze 'mijn' kabel lostrokken).

Maar als een andere modem je probleem oplost dan helemaal prima natuurlijk...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatRamon schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:19:
+Welkom met het nieuwe Docsis 3.1 modem en wellicht zijn jou kanalen ook opengesteld.
Aldus OFDMA.
Tal van problemen momenteel.
Ziggo metingen lopen nu al 4/5 maanden en krijgen het totaal niet op orde
Sinds vorige maand geeft ziggo "eindelijk" toe dat er problemen zijn wat bij een tal mensen optreed.
Veel haperingen / Packetloss.
Valt mij juist op dat dat recentelijk(er) het "blauwe lampje" v.w.b. partial bonding niet/nooit meer brand (modem hangt in kelder hoger aan de muur, dus valt dan redelijk op). En toen ik afgelopen week in het modem keek was het aantal fouten (zowel correctable als uncorrectable) ook een stuk lager (uncorrectable onder de 100 per kanaal denk ik, correctable gok ik onder de 500 op het OFDM kanaal na), en dat met een uptime van 50+ dagen. Dus "hier" (regio Maastricht) lijkt er wel iets veranderd te zijn.

Alhoewel ik een tijdje terug in de straat een mannetje van Ziggo met een schep ergens aan de voordeur zag. Potentieel dat daar dus "klagende klanten" wonen en uiteindelijk een probleem "hogerop" gevonden en opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:44
RobertMe schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:13:
[...]

Valt mij juist op dat dat recentelijk(er) het "blauwe lampje" v.w.b. partial bonding niet/nooit meer brand (modem hangt in kelder hoger aan de muur, dus valt dan redelijk op). En toen ik afgelopen week in het modem keek was het aantal fouten (zowel correctable als uncorrectable) ook een stuk lager (uncorrectable onder de 100 per kanaal denk ik, correctable gok ik onder de 500 op het OFDM kanaal na), en dat met een uptime van 50+ dagen. Dus "hier" (regio Maastricht) lijkt er wel iets veranderd te zijn.

Alhoewel ik een tijdje terug in de straat een mannetje van Ziggo met een schep ergens aan de voordeur zag. Potentieel dat daar dus "klagende klanten" wonen en uiteindelijk een probleem "hogerop" gevonden en opgelost is.
Ik ben zelf de afgelopen maanden bezig geweest met een aantal moderators / medewerkers van Ziggo op de forums en ze hebben gevonden wat oa de packetloss veroorzaakte bij veel gebruikers;

"Het is een aanpassing in het OFDMA waardoor deze niet meer naar het snelste (maar meest gevoelige) profiel mag schakelen en het allerlaagste profiel hebben we er ook uitgehaald omdat, hier wel naar geschakeld werd, maar deze geen meerwaarde heeft.

Gezien verschillende positieve resultaten gaan we dit nu overal toepassen en is het streven dit voor 18 december klaar te hebben. 🙂 "

Ter info, zit zelf in regio Sittard, dus. Dit kwam aan het licht nadat ik met de Sagemcom (nieuwe modem) begon te testen op gigabit snelheden.

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 08-12-2022 15:37 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:34:
[...]

Ik ben zelf de afgelopen maanden bezig geweest met een aantal moderators / medewerkers van Ziggo op de forums en ze hebben gevonden wat oa de packetloss veroorzaakte bij veel gebruikers;

"Het is een aanpassing in het OFDMA waardoor deze niet meer naar het snelste (maar meest gevoelige) profiel mag schakelen en het allerlaagste profiel hebben we er ook uitgehaald omdat, hier wel naar geschakeld werd, maar deze geen meerwaarde heeft.

Gezien verschillende positieve resultaten gaan we dit nu overal toepassen en is het streven dit voor 18 december klaar te hebben. 🙂 "

Ter info.
In simpele termen dus: "het beste" werkt niet en i.p.v. de problemen oplossen gebruiken ze nu een middenweg?

Als in: ze hebben/hadden lekker optimistisch alle vinkjes aan gezet om te gebruiken. Maar het onderste vinkje blijkt van dat het geen nut heeft / niks toevoegd. En het bovenste vinkje is zo veeleisend / storingsgevoelig dat het "niet werkt" en hebben ze ook maar uit gezet. Hopelijk dat ze dan (alsnog) gaan zorgen dat "het bovenste vinkje wel werkt" door dus de infrastructuur aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
RobertMe schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:39:
[...]

In simpele termen dus: "het beste" werkt niet en i.p.v. de problemen oplossen gebruiken ze nu een middenweg?

Als in: ze hebben/hadden lekker optimistisch alle vinkjes aan gezet om te gebruiken. Maar het onderste vinkje blijkt van dat het geen nut heeft / niks toevoegd. En het bovenste vinkje is zo veeleisend / storingsgevoelig dat het "niet werkt" en hebben ze ook maar uit gezet. Hopelijk dat ze dan (alsnog) gaan zorgen dat "het bovenste vinkje wel werkt" door dus de infrastructuur aan te pakken.
Yeps, en heel eerlijk kan ik niet wachten tot ik glasvezel heb, ben zo klaar met dit gedoe constant. Als het niet packetloss is, hoge latency of een modem dat slecht werkt, dan is het wel weer wat anders. Nog even...

Ben met dit packetloss gebeuren dus 3 maanden bezig geweest he, constant iets, modems wisselen, 3x monteur langs (AOP vervangen, kabels etc etc) en nu uiteindelijk bleek het dit dan te zijn. Kun je nagaan hoe het voor de 'normale' niet tweaker is om dit soort dingen opgelost te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door tcviper op 08-12-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

FreakNL schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:51:

Dat was dus een utopie. Paar uur later geen verbinding meer met mijn thuis-server dus zag de bui al hangen. Om 16.30 naar huis gefietst en idd, geen internet meer. Ik loop naar de hal (waar de CB nog steeds in doos lag te wachten) en zie daar op de mat een flyer liggen van T-Mobile glasvezel (ze gaan in 2023 mijn wijk aansluiten).. Treffend... :+

Anyways, CB uit de doos en even snel houwtje-touwtje in de meterkast gezet. Stond al in bridge en heb zelfs hetzelde WAN-IP. Wel 2 problemen, de VPN naar mijn werk hapert en mijn ouders in Spanje hebben nu een instabiele Wireguard connectie. Hoop dat het andere modem het oplost..Gewoon browsen en streamen gaat wel prima.. Wellicht moet ik mijn AOP ook nog maar laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FreakNL Niet lullig bedoeld maar zoals ik zei. Men kan pas een nieuw modem sturen als het eerste modem is geactiveerd. Medewerker heeft de activatie dus doorgedrukt en toen een nieuw modem gestuurd. Logischerwijs gaat je oude modem dan offline.
tcviper schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:42:
[...]

Yeps, en heel eerlijk kan ik niet wachten tot ik glasvezel heb, ben zo klaar met dit gedoe constant. Als het niet packetloss is, hoge latency of een modem dat slecht werkt, dan is het wel weer wat anders. Nog even...
Tja... Het gras is altijd groener bij de buren he. Als je de indruk hebt dat daar alles goed gaat dan zal je van een koude kermis thuiskomen. Ik snap de frustratie wel. Gelukkig hier niet hetzelfde probleem met de Sagemcom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreakNL schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:59:
Anyways, CB uit de doos en even snel houwtje-touwtje in de meterkast gezet. Stond al in bridge en heb zelfs hetzelde WAN-IP.
Omdat de DHCP lease aan het MAC adres gekoppeld is, en aangezien je in bridge draait is dat dus jouw eigen router. Toen ik van antieke Cisco modem only naar de UBC1318 ben gegaan stond bridge mode uit, en had ik dus een ander IP. Volgende dag Ziggo gebeld om bridge te activeren en oude IP terug.
Of nog mooier: zelf een router een tijd gebruikt, met IP adres X. Vervolgens een doos in gegaan en ik denk zelfs jaren lang blijven liggen. Vervolgens op een gegeven moment bij familie geplaatst, en * plop *, kreeg nog steeds hetzelfde oude IP adres.
Wel 2 problemen, de VPN naar mijn werk hapert en mijn ouders in Spanje hebben nu een instabiele Wireguard connectie. Hoop dat het andere modem het oplost..Gewoon browsen en streamen gaat wel prima..
Klinkt als Puma. En de Ubee (noch Sagemcom) bevatten een Puma chipset, dus zal wel goed komen.
Wellicht moet ik mijn AOP ook nog maar laten vervangen.
Waarschijnlijk kun je ook nu al in de CB zien hoe het met het signaal zit. Als je nu al veel errors (correctable of uncorrectable) hebt dan kun je alvast aankloppen om alsnog het AOP en kabels te vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door RobertMe op 08-12-2022 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 17:46
RobertMe schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:13:
[...]

Hier blijft het ook hommeles. Nadat de monteur de laatste keer is geweest is er in de wijkkast iets aangepast waardoor de SNR omhoog was gegaan. Niet alleen is de SNR nu weer omlaag, partial bonding lampje brandt ook weer vaak. Je ziet dat ie ook vaak staat te flipperen tussen de verschillende profielen.

@tcviper , dat klinkt aardig vergelijkbaar. Hier is men al bijna een jaar bezig. Veel monteurs geweest. Enkele zaken zijn fout in de infra hier: te dunne kabel tussen straatkast en huis en te oude apparatuur in de straatkast. Doen ze echter niks aan. Gevolg is idd hier ook hoge latency en jitter, veel fouten op de kanalen, partial bonding dus, en het constant heen en weer gaan tussen tussen profielen. De oplossing bij jou is geen "oplossing" zoals @RobertMe aangeeft. Het hoogste profiel (3) moet gewoon kunnen werken. De vereisten waaraan je infra moet voldoen en het signaal zijn te vinden. Dat kunnen ze blijkbaar niet halen, of willen ze niet halen, en kiezen ze dus maar voor de makkelijke oplossing.
Wel hebben ze volgens mij nog steeds een project lopen om de infra te vernieuwen, wat ik begreep begin van het jaar moest dit voor eind 2022 afgerond zijn. Volgens mij zijn ze hier nog niet geweest...
Forceren ze deze "oplossing" vanuit de CMTS of is er een update van het modem nodig?

[ Voor 33% gewijzigd door zunrob op 09-12-2022 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
zunrob schreef op donderdag 8 december 2022 @ 23:22:
[...]

@tcviper , dat klinkt aardig vergelijkbaar. Hier is men al bijna een jaar bezig. Veel monteurs geweest. Enkele zaken zijn fout in de infra hier: te dunne kabel tussen wijkkast en huis en te oude apparatuur in de wijkkast. Doen ze echter niks aan. Gevolg is idd hier ook hoge latency en jitter, veel fouten op de kanalen, partial bonding dus, en het constant heen en weer gaan tussen tussen profielen. De oplossing bij jou is geen "oplossing" zoals @RobertMe aangeeft. Het hoogste profiel (3) moet gewoon kunnen werken. De vereisten waaraan je infra moet voldoen en het signaal zijn te vinden. Dat kunnen ze blijkbaar niet halen, of willen ze niet halen, en kiezen ze dus maar voor de makkelijke oplossing.
Wel hebben ze volgens mij nog steeds een project lopen om de infra te vernieuwen, wat ik begreep begin van het jaar moest dit voor eind 2022 afgerond zijn. Volgens mij zijn ze hier nog niet geweest...
Forceren ze deze "oplossing" vanuit de CMTS of is er een update van het modem nodig?
Volgens mij vanuit CMTS, modem heb ik niet herstart in ieder geval. Ook omdat ze tegen mij zeiden; doen we in de wijkkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Jay-B schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:16:
@FreakNL Niet lullig bedoeld maar zoals ik zei. Men kan pas een nieuw modem sturen als het eerste modem is geactiveerd. Medewerker heeft de activatie dus doorgedrukt en toen een nieuw modem gestuurd. Logischerwijs gaat je oude modem dan offline.

[...]

Tja... Het gras is altijd groener bij de buren he. Als je de indruk hebt dat daar alles goed gaat dan zal je van een koude kermis thuiskomen. Ik snap de frustratie wel. Gelukkig hier niet hetzelfde probleem met de Sagemcom.
Ik ken de administratieve processen bij Ziggo niet maar waarschijnlijk heb je gelijk.

Er komt hier ook glasvezel maar daar zit ik niet perse om te springen verder. Ik snap de “hang” naar glasvezel ook niet zo goed.. Dit wordt ook weer prima opgepakt door Ziggo, vooralsnog.

Ik ga misschien wel over als er glas is maar dat is dan met name omwille vd prijs en een apparaat minder in de meterkast.. Tenminste, zo’n glasconverter neemt iig minder ruimte in dan een modem.

[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 09-12-2022 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Jay-B schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:16:

[...]

Nee hoor, maar spreek uit ervaring bij collegas en een aantal klanten die nu een tijdje op glas over zijn gegaan (kpn of e-fiber en dan of tweak of freedom en in de toekomst komt daar t-mobile bij) en daar is het heel stabiel en lage latency en lekker hoge upload met eigen router direct. Afijn, keuzes zijn altijd goed. Zit al 15 jaar bij Ziggo hoor dus en blijft straks ook mijn 2e backup lijn 😀

[ Voor 28% gewijzigd door tcviper op 09-12-2022 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glasvezel kent ook specifieke aansluitingen met langdurige problemen.

Vooral als je een fiber breuk/issues hebt dan moet de aannemer komen. Wettelijk is zo bepaald dat KPN niet de aannemer mag zijn. Zoals met het electra; infrabeheer los van aanbieder. Een paar dagen of een week voordat er iemand langs komt is geen uitzondering. Dat doet Ziggo wel beter als je totale uitvalt hebt. De glas provider leveren dan een databundel of 4G modem als overbrugging.

Ik denk wel dat het aantal uitdagingen zoals hieronder beschreven wel behoren bij de kwetsbare DOCSIS techniek. Wat een verlichting kan geven als je over bent op glas en het troubleshooten achter je kan laten.

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 09-12-2022 08:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
stormfly schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 07:53:

Vooral als je een fiber breuk/issues hebt dan moet de aannemer komen. Wettelijk is zo bepaald dat KPN niet de aannemer mag zijn. Zoals met het electra; infrabeheer los van aanbieder. Er wordt veel meer glas aangelegd waardoor het personeel vooral daar op ingezet wordt. Een paar dagen of een week voordat er iemand langs komt is geen uitzondering. Dat doet Ziggo wel beter als je totale uitvalt hebt. De glas provider leveren dan een databundel of 4G modem als overbrugging.
Ik ken een school die 8 weken zonder internet heeft gezeten omdat Ziggo de tijd nam (of geen mensen had) om die kabel te repareren. Juist met coax en beschadigde kabels waardoor er langzaam steeds meer ruis komt is niet minder lastig dan een glasvezel breuk.
Daarnaast zijn de bedrijven die het glasvezel aanleggen andere dan die het onderhoud doen dus dat verhaal met personeel snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:07:
[...]

Ik ken een school die 8 weken zonder internet heeft gezeten omdat Ziggo de tijd nam (of geen mensen had) om die kabel te repareren. Juist met coax en beschadigde kabels waardoor er langzaam steeds meer ruis komt is niet minder lastig dan een glasvezel breuk.
Personeel is overal schaars dat blijkt ook uit jouw reactie. Ik heb met Ziggo juist de omgekeerde ervaring, ze waren er altijd super snel.
Daarnaast zijn de bedrijven die het glasvezel aanleggen andere dan die het onderhoud doen dus dat verhaal met personeel snap ik niet.
Zie boven, waar ze ook vandaag komen er is schaarste. Gravers lijken er voldoende, lassers weer minder. Zover ik weet blijft dezelfde aannemer in je wijk actief na oplevering. Denk jij dat ze één aannemer hebben voor storingen? En diverse andere aannemers voor aanleg?

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 09-12-2022 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die eigen router kan toch alleen met AON? Terwijl ze nu alleen PON aanleggen? En voor PON is dan nog geen oplossing, in de vorm van SFP module of wat dan ook, die daar ook geschikt voor is. Met als probleem o.a. dat PON een gedeeld netwerk oplevert waarbij verschillende klanten op verschillende kleuren zitten, er encryptie wordt toegepast (zodat niet de buren op jouw verkeer kunnen meekijken), etc.

Overigens is het gekke dat afhankelijk van de provider er alsnog wel of geen dedicated vezels gelegd worden. Hier wordt glasvezel voor/door Delta Fiber Nederland aangelegd, en krijgt elke woning een eigen vezel. Maar KPN zou dat dus weer niet doen. Terwijl beiden wel met dezelfde techniek werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
RobertMe schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:35:
[...]

Die eigen router kan toch alleen met AON? Terwijl ze nu alleen PON aanleggen? En voor PON is dan nog geen oplossing, in de vorm van SFP module of wat dan ook, die daar ook geschikt voor is. Met als probleem o.a. dat PON een gedeeld netwerk oplevert waarbij verschillende klanten op verschillende kleuren zitten, er encryptie wordt toegepast (zodat niet de buren op jouw verkeer kunnen meekijken), etc.

Overigens is het gekke dat afhankelijk van de provider er alsnog wel of geen dedicated vezels gelegd worden. Hier wordt glasvezel voor/door Delta Fiber Nederland aangelegd, en krijgt elke woning een eigen vezel. Maar KPN zou dat dus weer niet doen. Terwijl beiden wel met dezelfde techniek werken.
Nee hoor, de eigen router kan met beiden, ofwel met de UTP/RJ45 aansluiting of SFP module in de UDM Pro / UXG en knallen 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:17:
[...]
Denk jij dat ze één aannemer hebben voor storingen? En diverse andere aannemers voor aanleg?
Dat denk ik niet, dat weet ik zeker (en die aannemers hebben vaak weer onderaannemers en/of ZZP-ers in dienst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:01
jongetje schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:07:
[...]

Het wedden op een enkel paard is een keuze, daar had de school ook over na mogen denken. Van de week hadden wij een collega bij Ziggo waarbij reparatie van een coax kabel ook meer dan een week zou gaan duren, Zodra het grondwerk betreft werkt ziggo ook men onderaannamers.

[ Voor 13% gewijzigd door mash_man02 op 09-12-2022 09:48 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mash_man02 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:47:
[...]

Het wedden op een enkel paard is een keuze, daar had de school ook over na mogen denken. Van de week hadden wij een collega bij Ziggo waarbij reparatie van een coax kabel ook meer dan een week zou gaan duren, Zodra het grondwerk betreft werkt ziggo ook men onderaannamers.
Hier is Delta Fiber Nederland dus aan het aanleggen. Maar bij de buren stond toch echt ineens iemand van Ziggo in het gat :p Met ook daadwerkelijk Ziggo busje bij ons voor de deur en de monteur ook in Ziggo kleding.
Voordeel uiteraard wel dat het gat er al was. Nadeel voor Ziggo, zonder gat was de kabel ook niet kapot.

Week later zaten ze straat verder in de gasleiding. En in de eerste week dat ze bezig waren zaten ze ook al in de gasleiding. Nu op tijd van een maand dus al 2x de gasleiding geraakt (valt niet te missen in een dorp als de sirenes van alle kanten komen toegesneld) en 1x coax (opgevallen dan omdat het letterlijk bij de buren was). :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
stormfly schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 07:53:

Vooral als je een fiber breuk/issues hebt dan moet de aannemer komen. Wettelijk is zo bepaald dat KPN niet de aannemer mag zijn. Zoals met het electra; infrabeheer los van aanbieder. Een paar dagen of een week voordat er iemand langs komt is geen uitzondering. Dat doet Ziggo wel beter als je totale uitvalt hebt. De glas provider leveren dan een databundel of 4G modem als overbrugging.

Ik denk wel dat het aantal uitdagingen zoals hieronder beschreven wel behoren bij de kwetsbare DOCSIS techniek. Wat een verlichting kan geven als je over bent op glas en het troubleshooten achter je kan laten.
Mijn ervaring met KPN NetwerkNL en hun aannemers is stukken beter dan die van Ziggo. Als ik kijk bij mijn klanten hoe lang ze eruit hebben gelegen bij een kabelbreuk met Ziggo en bij KPN NetwerkNL, doet KPN NetwerkNL dit toch een stuk beter.

Ja, KPN moet een onderaannemer aansturen, maar deze hebben vaak dezelfde dag nog tijd ivm de contracten die KPN heeft met de onderaannemers en zijn er vaak ook nog dezelfde dag. Heb nu een paar keer een vezelbreuk mogen meemaken namens een van mijn klanten, en langer dan twee dagen heeft dit nog nooit geduurd.

In tegenstelling tot Ziggo, waar ik klanten heb die weken met signaalproblemen gezeten hebben voordat Ziggo uberhaupt een monteur wilt sturen, om erachter te komen dat de kabel kapot is (duh, dat zag je duidelijk aan de signaalwaardes in het modem, maarja 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mash_man02 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:47:
[...]
Het wedden op een enkel paard is een keuze, daar had de school ook over na mogen denken
Welke keuze, hadden ze de dsl lijn moeten activeren met 2 a 4Mbit voor de hele school?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:35
Nieuwe Ubee C1318ZG ontvangen en aangesloten.
Tot dusver wel internet en geen telefoon.

Online status brand blauw; dus partial bonding en wellicht het ODFMA probleem.
Gelijk even in de logs gekeken, en... alle kanalen zijn gewoon gelocked en geen enkele correctable of uncorrectable error.

IDK; zal eens met Ziggo moeten bellen wat hier fout gegaan is.
Telefonie staat in de Ubee interface ook als 'N/A'

Als iemand dit toevallig eerder gezien heeft en weet wat er speelt: zou tof zijn om te weten voordat ik ze moet bellen.

[ Voor 18% gewijzigd door R4gnax op 09-12-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
R4gnax schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:30:
Nieuwe Ubee 1318ZG ontvangen en aangesloten.

Gelijk even in de logs gekeken, en... alle kanalen zijn gewoon gelocked en geen enkele correctable of uncorrectable error.

IDK; zal eens met Ziggo moeten bellen wat hier fout gegaan is.
Telefonie staat in de Ubee interface ook als 'N/A'
Wat zegt de statuspagina? Dit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nyE6e4X0-wC8-wwzJL0s1Q0rsjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/265tXbEjKLzvKikIwP2giSLo.jpg?f=fotoalbum_large

Qua telefonie gaat m'n vraag niet op natuurlijk...

-edit- Ik denk dat je dit wil zien qua internet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jeB3Cz4K5rmLMZTmSC4mLstLbGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LjTUtlynapHEXMLmhLE8SS7W.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Chris.nl op 09-12-2022 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
Chris.nl schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:34:
[...]

Wat zegt de statuspagina? Dit?
[Afbeelding]

Qua telefonie gaat m'n vraag niet op natuurlijk...
Internet geeft geen partial bonding error zoals jouw eerste shot laat zien; maar zegt gewoon "Verbonden - bridge mode". Telefonie geeft idd status Uitgeschakeld.
Eigenlijk precies jouw 2e shot.

Zal toch niet zijn dat iemand gewoon een verkeerde configuratie voor dat modem klaargezet heeft heh? 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door R4gnax op 09-12-2022 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@R4gnax uhh... Nee. Dat is een automatisch proces. Je denkt toch niet dat iemand handmatig een boot file voor je laadt? Hoe lang is het modem aangesloten? Het kan een aantal minuten duren voordat alle services geactiveerd zijn. Los daarvan geeft partial bonding US vooral aan dat niet alle upstream kanalen in werking zijn. Meestal betreft het dan een signaal probleem. Maar gezien telefonie ook nog niet werkt vermoed ik toch dat de activatie nog niet afgerond is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
Jay-B schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:04:
@R4gnax uhh... Nee. Dat is een automatisch proces. Je denkt toch niet dat iemand handmatig een boot file voor je laadt? Hoe lang is het modem aangesloten? Het kan een aantal minuten duren voordat alle services geactiveerd. Los daarvan geeft partial bonding US vooral aan dat niet alle upstream kanalen in werking zijn. Meestal betreft het dan een signaal probleem. Maar gezien telefonie ook nog niet werkt vermoed ik toch dat de activatie nog niet afgerond is.
Yup. Net even mobiel Ziggo gebeld en bevestigd gekregen.
Kan kennelijk bij die Ubees tot op een uur duren voor die finale reboot komt.
Modem rebootte daadwerkelijk tijdens het gesprek; en nu doet telefonie het ook weer.

[ Voor 6% gewijzigd door R4gnax op 09-12-2022 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
R4gnax schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:30:
Nieuwe Ubee C1318ZG ontvangen en aangesloten.

Klinkt alsof je naar het verkeerde ledje kijkt :p

Uit mijn hoofd, van boven naar beneden:
  • Power => altijd groen
  • DS / Downstream => groen, of blauw indien partial bonding
  • US / Upstream => groen, of blauw indien partial bonding
  • Online => groen indien router mode, blauw indien bridge mode
  • Tel 1 => groen indien actief / ingeschakeld, uit als je geen telefonie hebt
  • Tel 2 => zie tel 1 :p
Als alleen Online blauw is is het dus prima, en ook een indicatie dat bridge actief is. Zolang DS & US maar groen zijn, en dat maak ik uit jouw post op. Ook in combinatie met geen errors.

V.w.b. telefonie. Lekker opzeggen en naar CheapConnect gaan. Dat kost €9 p/j i.p.v. €3,50 p/m bij Ziggo, en dus €42 p/j. Daarnaast ook goedkopere tarieven (minimaal 3x zo goedkoop), en geen starttarief. Zelfs een investering van een paar tientjes voor een VOIP basisstation haal je nog (makkelijk) op een jaar eruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:11:
[...]

Als alleen Online blauw is is het dus prima, en ook een indicatie dat bridge actief is. Zolang DS & US maar groen zijn, en dat maak ik uit jouw post op. Ook in combinatie met geen errors.
Klopt inderdaad. Bij de Ubee 1318 wordt het Online lampje blauw in bridge modus. Bij de Connectboxen en Sagemcom brandt het lampje groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Jay-B schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:23:
[...]

Klopt inderdaad. Bij de Ubee 1318 wordt het Online lampje blauw in bridge modus. Bij de Connectboxen en Sagemcom brandt het lampje groen.
Hah. Dan mogen ze de handleiding die ze bij de 1318 verstrekken, wel eens bijwerken.
Want dat staat nergens vermeld.

Typisch. Mooi geval waar je dus beter niet de handleiding kunt lezen. :+

Net nog even de modem logs gecheckt; en alles ziet er nu pico bello 100% zuiver uit.
En het verschil kan ik met mn remote werk ook merken.
Stuk minder stotter-stotter.

[ Voor 18% gewijzigd door R4gnax op 09-12-2022 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:35

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Na een update van mijn internetsnelheid heb ik ook een nieuwe modem ontvangen (SmartWifi modem). Had ik niet verwacht, maar ach. Mijn huidige modem staat in Bridge modus, staat mijn nieuwe modem dan ook default in Bridge modus of moet ik daarvoor nog eerst contact zoeken met Ziggo?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 20:33
iBasch schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:34:
Afgelopen vrijdag heb ik een monteur in huis gehad om het signaal te verbeteren en een nieuwe modem te installeren, we hadden nog een hele oude, plus oude aansluitpunten e.d. (in de woonkamer) waardoor de nieuwe box niet direct aangesloten kon worden. Kon AOP ook niet vinden, blijkt uiteindelijk in de kruipruimte geknutseld te zijn door de vorige bewoners, met allerlei splitters. Monteur heeft lopen vogelen om een korte route van de coax te krijgen, met een versterker op de eerste verdieping.

We hadden al een zwarte Sagemcom modem (SmartWifi geloof ik) op de post gekregen, die heeft hij aangesloten. Na een half uur klooien kreeg hij bericht dat er een storing was waardoor dit type modem niet kon aanmelden bij Ziggo. Hij moest de klant informeren dat de modem omgeruild moest worden voor een witte, die hij bij zich had, en dat ik dan moest wachten totdat de witte modem op het systeem was aangemeld. Dat zou wel ergens 'vandaag' (vrijdag) zijn.

Aan het eind van de dag voor de zekerheid besloten de klantenservice te bellen. Ik kreeg te horen dat de monteur door had moeten geven dat het langer kon duren. Door de poging om de zwarte modem aan te melden zit deze namelijk in een 'foutstatus', en moet eerst van het netwerk gehaald worden voordat de witte modem kan aanmelden/installeren. Dat zou tot wel 5 werkdagen kunnen duren. Ondertussen kon hij niets voor ons betekenen, we kunnen niet anders dan wachten.

Nu zitten we dus inderdaad sinds vrijdag te wachten. Zowel groene streep (bridge) als wifi-lampje is aan, maar netwerk/internet-lampje knippert, alles groen. Af en toe eens kijken of het lampje niet meer knippert en op dat moment de installatiewizard starten is tot nu toe het plan.

Heeft er iemand nog advies?
Update van dit verhaal. Gisteren Ziggo gebeld, die gaven aan dat de case m.b.t. sagemcom modem maandag al gesloten was. Op dat moment hadden we al kunnen verbinden. Het was fijn geweest als we daarover even gebeld werden. Maar wij moesten volgens twee medewerkers 5 werkdagen wachten, daarna zou het vanzelf werken. Niet dus. Want van het huidige door de monteur geïnstalleerde/gewisselde modem was het serienummer niet doorgegeven. Dat scheen wel nodig te zijn. Na het doorgeven hiervan zou het 'binnen 4 uur of 24 uur gaan werken'.

Vandaag, dus na 24 uur, gebeld. We zitten inmiddels op dag 8 zonder internet. Werd ons verteld dat het modem niet geschikt was voor het Giga abonnement, deze modem kan dus niet aanmelden 8)7

Nu wordt er een nieuwe modem opgestuurd, connectbox giga geloof ik. Dit is de snelste weg naar internet wordt mij verteld. Waarschijnlijk ontvangen we a.s. maandag of dinsdag het pakket.

Samenvatting modems: Oorspronkelijk n.a.v. een upgrade de zwarte modem, Sagemcom wifi 6, 'SmartWifi' ontvangen. Die werkte niet en is door de monteur omgeruild voor de witte Connectbox. De monteur had moeten weten dat die niet zou gaan werken i.c.m. het abonnement. Die wordt nu omgeruild voor een Connectbox Giga. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iBasch schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:15:
[...]

Update van dit verhaal. Gisteren Ziggo gebeld, die gaven aan dat de case m.b.t. sagemcom modem maandag al gesloten was. Op dat moment hadden we al kunnen verbinden. Het was fijn geweest als we daarover even gebeld werden. Maar wij moesten volgens twee medewerkers 5 werkdagen wachten, daarna zou het vanzelf werken. Niet dus. Want van het huidige door de monteur geïnstalleerde/gewisselde modem was het serienummer niet doorgegeven. Dat scheen wel nodig te zijn. Na het doorgeven hiervan zou het 'binnen 4 uur of 24 uur gaan werken'.

Vandaag, dus na 24 uur, gebeld. We zitten inmiddels op dag 8 zonder internet. Werd ons verteld dat het modem niet geschikt was voor het Giga abonnement, deze modem kan dus niet aanmelden 8)7

Nu wordt er een nieuwe modem opgestuurd, connectbox giga geloof ik. Dit is de snelste weg naar internet wordt mij verteld. Waarschijnlijk ontvangen we a.s. maandag of dinsdag het pakket.

Samenvatting modems: Oorspronkelijk n.a.v. een upgrade de zwarte modem, Sagemcom wifi 6, 'SmartWifi' ontvangen. Die werkte niet en is door de monteur omgeruild voor de witte Connectbox. De monteur had moeten weten dat die niet zou gaan werken i.c.m. het abonnement. Die wordt nu omgeruild voor een Connectbox Giga. :O
Wat je in het verhaal vergeet is dat de Sagemcom wel werkt / prima is, maar door een storing niet aangemeld kon worden, toch? Als ik jou was had ik dan alsnog voor de Sagemcom gevraagd i.p.v. de CB Giga.

En dus een kinda "told you so". Waarom ruilen ze uberhaupt een modem om omdat dat door een storing aan de kant van Ziggo niet aangemeld kan worden, terwijl ze ook nog eens weten dat het een X aantal dagen duurt voordat het "nieuwe" modem weer aangemeld kan worden. Lees: het "nieuwe nieuwe" modem langer duurt om te activeren dan het oplossen van de storing om het "originele nieuwe" te kunnen activeren... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
RobertMe schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:24:
[...]

Wat je in het verhaal vergeet is dat de Sagemcom wel werkt / prima is, maar door een storing niet aangemeld kon worden, toch? Als ik jou was had ik dan alsnog voor de Sagemcom gevraagd i.p.v. de CB Giga.

En dus een kinda "told you so". Waarom ruilen ze uberhaupt een modem om omdat dat door een storing aan de kant van Ziggo niet aangemeld kan worden, terwijl ze ook nog eens weten dat het een X aantal dagen duurt voordat het "nieuwe" modem weer aangemeld kan worden. Lees: het "nieuwe nieuwe" modem langer duurt om te activeren dan het oplossen van de storing om het "originele nieuwe" te kunnen activeren... 8)7
De monteur wist dat blijkbaar niet. Die had het de ochtend geïnstalleerd en zei dat het in de loop van de middag wel zou gaan werken. Daar vertrouwen we dan maar op. Dat werd pas duidelijk nadat de monteur al weg is, na een belletje met de klantenservice.

Het is mij ook nog niet duidelijk of die Sagemcom wel geschikt is voor Giga. Is dat zo, of hadden we oorspronkelijk de Giga box moeten ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
jongetje schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:21:
[...]

Welke keuze, hadden ze de dsl lijn moeten activeren met 2 a 4Mbit voor de hele school?
Er is altijd een keuze, je kunt overal glas laten aanleggen, dat is puur een financiele afweging waarvan ik niet weet of die al dan niet gemaakt is. Maar als je gokt, kun je ook verlizen, dan moet je niet achteraf gaan mopperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iBasch schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:29:
[...]

De monteur wist dat blijkbaar niet. Die had het de ochtend geïnstalleerd en zei dat het in de loop van de middag wel zou gaan werken. Daar vertrouwen we dan maar op. Dat werd pas duidelijk nadat de monteur al weg is, na een belletje met de klantenservice.

Het is mij ook nog niet duidelijk of die Sagemcom wel geschikt is voor Giga. Is dat zo, of hadden we oorspronkelijk de Giga box moeten ontvangen?
Sagemcom is hartstikke nieuw, pas dit jaar geintroduceerd, zit zoals je zelf al aangaf ook wifi 6 op (i.p.v. 5 wave 2 op de CB giga?) en heeft daarnaast ook een 2,5Gbit/s poort. Dus ja, die Sagemcom is zeer zeker geschikt voor een Giga abo. Sterker nog, op de Sagemcom kun je met een Giga abo hogere snelheden halen dan met een CB Giga :P Op de CB Giga haal je maar ~940Mbit/s, door de limiet van de 1Gbit/s netwerkpoort(en). Als je de Sagemcom volledig via 2,5Gbit/s aansluit haal je dus een snelheid die dichter tegen / net over de 1000Mbit/s zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
RobertMe schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:38:
[...]

Sagemcom is hartstikke nieuw, pas dit jaar geintroduceerd, zit zoals je zelf al aangaf ook wifi 6 op (i.p.v. 5 wave 2 op de CB giga?) en heeft daarnaast ook een 2,5Gbit/s poort. Dus ja, die Sagemcom is zeer zeker geschikt voor een Giga abo. Sterker nog, op de Sagemcom kun je met een Giga abo hogere snelheden halen dan met een CB Giga :P Op de CB Giga haal je maar ~940Mbit/s, door de limiet van de 1Gbit/s netwerkpoort(en). Als je de Sagemcom volledig via 2,5Gbit/s aansluit haal je dus een snelheid die dichter tegen / net over de 1000Mbit/s zit.
Pffff |:(

Maar ik wil nu gewoon dat het werkt met wat voor modem dan ook, ga ik later wel weer bellen om te wisselen. Als die storing met het aanmelden van de sagemcoms langer duurde, dan is dat hopelijk tegen die tijd ook voorbij. Het is nog steeds onduidelijk wat de storing precies was, waar de monteur oorspronkelijk tegen aan liep... waar uiteindelijk al dit gedoe mee begonnen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ma9ma schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:57:
Na een update van mijn internetsnelheid heb ik ook een nieuwe modem ontvangen (SmartWifi modem). Had ik niet verwacht, maar ach. Mijn huidige modem staat in Bridge modus, staat mijn nieuwe modem dan ook default in Bridge modus of moet ik daarvoor nog eerst contact zoeken met Ziggo?
In principe wordt de status van de bridge modus bij Ziggo opgeslagen en overgezet op het nieuwe modem. Bij mij gebeurde dat overigens niet bij het nieuwe Sagemcom modem. Maar kan best zijn dat dat inmiddels opgelost is.
RobertMe schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:38:
[...]

Het is maar de vraag of @iBasch echt een CB Giga krijgt. Kans is groot dat het alsnog een sagemcom wordt. De CB Giga wordt namelijk niet meer gemaakt en de Sagemcom is de vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mash_man02 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:34:
[...]
Er is altijd een keuze, je kunt overal glas laten aanleggen, dat is puur een financiele afweging waarvan ik niet weet of die al dan niet gemaakt is.
Alles kan, alleen is het als echt meezit een factor 5 duurder (voor een 100/100Mbit lijn tov een Ziggo gigabit lijn). Als het tegenzit dan heb je het over hele andere bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
jongetje schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:02:
[...]

Alles kan, alleen is het als echt meezit een factor 5 duurder (voor een 100/100Mbit lijn tov een Ziggo gigabit lijn). Als het tegenzit dan heb je het over hele andere bedragen.
Dus wel degelijk keuze :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jahoor je hebt gelijk.
Dan ontsla je gewoon een leerkracht en gebruik je dat geld voor je internet, prop je 60 kinderen in een klas.
Wat is een keuze als er geen geld is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
jongetje schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:24:
[...]

Jahoor je hebt gelijk.
Dan ontsla je gewoon een leerkracht en gebruik je dat geld voor je internet, prop je 60 kinderen in een klas.
Wat is een keuze als er geen geld is....
Nee, anno 2022 in het onderwijs 8 weken zonder internet dat is veel beter !! :-)

[ Voor 10% gewijzigd door mash_man02 op 09-12-2022 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mash_man02 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:21:
[...]

Nee, anno 2022 in het onderwijs 8 weken zonder internet dat is veel beter !!
Dat is hetzelfde als zeggen dat iemand in de bijstand, met schulden zeggen dat ze niet in de kou hoeven te zitten en de kachel gewoon lekker op 22 graden moeten zetten en dat dat hun keuze is.

Maargoed, mijn voorbeeld slaat weer helemaal door in tegenargumenten. Blijkbaar heb jij het idee dat een basisschool gewoon 50k heeft liggen om op die locatie zakelijk glasvezel aan te laten leggen.

[ Voor 20% gewijzigd door jongetje op 09-12-2022 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
jongetje schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:28:
[...]

Dat is hetzelfde als zeggen dat iemand in de bijstand, met schulden zeggen dat ze niet in de kou hoeven te zitten en de kachel gewoon lekker op 22 graden moeten zetten en dat dat hun keuze is.
En nu ga jij mij vast nog vertellen dat dat in de praktijk nooit gebeurd, keuze en rationaliteit van keuze zijn 2 verschillende onderwerpen.

Maar als organisaties een gok nemen en dan afgeven omdat een andere organisatie niet doet wat jjj gehoopt had, maar formeel geen aanspraak op kunt maken, dan mag je ook gerust even op reflecteren.

En daar ga ik het bij laten, dus aan jou het laatste woord :-)

[ Voor 3% gewijzigd door mash_man02 op 10-12-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Vandaag nieuw modem ontvangen t.b.v. m'n Connect Giga verbinding. Hij staat direct out-of-the-box in bridge modus (groen led aan voorzijde) maar krijg geen internetconnectie. Ziggo gaf aan een interne storing in hun systeem te hebben. Zou dat dan ook de oorzaak zijn dat mijn modem niet aangemeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik heb overigens ook een zwart Sagemcom modem ontvangen i.p.v. de witte Arris “toren” die op de website staat vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:22
RobertMe schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:11:
[...]

Uit mijn hoofd, van boven naar beneden:
  • Power => altijd groen
  • DS / Downstream => groen, of blauw indien partial bonding
  • US / Upstream => groen, of blauw indien partial bonding
  • Online => groen indien router mode, blauw indien bridge mode
  • Tel 1 => groen indien actief / ingeschakeld, uit als je geen telefonie hebt
  • Tel 2 => zie tel 1 :p

V.w.b. telefonie. Lekker opzeggen en naar CheapConnect gaan. Dat kost €9 p/j i.p.v. €3,50 p/m bij Ziggo, en dus €42 p/j. Daarnaast ook goedkopere tarieven (minimaal 3x zo goedkoop), en geen starttarief. Zelfs een investering van een paar tientjes voor een VOIP basisstation haal je nog (makkelijk) op een jaar eruit.
Ik heb ook een UBEE modem, uptime 32 days.. zie ook “partial bonding”, wat kan ik zelf hier aan doen? Of Ziggo bellen en misschien nieuwe splitter? Ik merk in de praktijk niet echt probleem trouwens .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Probleem opgelost. Via community pagina Ziggo tip gezien dat je het modem even naar fabrieksinstellingen moet resetten. Nu doet ie het. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxQHbY4px3E_iyE1owTXdusSzkE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pJwLgn1Pr1NVHEgOMiHjP7w1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-04 23:30
Ik heb zojuist een pakket binnen gekregen van ziggo, met een nieuw modem (zwart) die mij forceert deze te gebruiken, mijn witte word over 2 weken gedeactiveerd..

Klantenservice zegt ook dat dat zo is en dat het gaat gebeuren.

Iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
roelvk123 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:49:
Ik heb zojuist een pakket binnen gekregen van ziggo, met een nieuw modem (zwart) die mij forceert deze te gebruiken, mijn witte word over 2 weken gedeactiveerd..

Klantenservice zegt ook dat dat zo is en dat het gaat gebeuren.

Iemand anders dit ook?
Velen met jou (Sagemcom)... en ja, andere modem wordt binnen 2 weken gedeactiveerd. Deal with it :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:21
Wat doe je met de oude modem? Normaal moest ie terug, maar dit keer geen bericht/uitleg of wat dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-04 23:30
CreativeS schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:52:
[...]

Velen met jou (Sagemcom)... en ja, andere modem wordt binnen 2 weken gedeactiveerd. Deal with it :D
Ik voel de problemen al aankomen, nooit problemen gehad en dan met zo'n wissel gebeurd dat weleens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
roelvk123 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:53:
Ik voel de problemen al aankomen, nooit problemen gehad en dan met zo'n wissel gebeurd dat weleens.
Er zijn een aantal dagen problemen geweest met activatie, maar verder werkt het modem uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

RobertMe schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:37:
[...]

Omdat de DHCP lease aan het MAC adres gekoppeld is, en aangezien je in bridge draait is dat dus jouw eigen router. Toen ik van antieke Cisco modem only naar de UBC1318 ben gegaan stond bridge mode uit, en had ik dus een ander IP.
Zo vanzelfsprekend is dat dus niet.. Met de UBC1318 (net aangesloten) heb ik dus WEL een ander IP.. Jammer.. Maargoed, is verder niet heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
FreakNL schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:11:
Zo vanzelfsprekend is dat dus niet.. Met de UBC1318 (net aangesloten) heb ik dus WEL een ander IP.. Jammer.. Maargoed, is verder niet heel erg.
Assumption is the mother of all fuck-ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riwi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-05 17:59
Donderdag had ik last van haperende verbindingen. Web paginas laden maar half en thuiswerk ging traag.
Aangezien ik ook glasvezel heb, ben ik met de werk laptop naar kpn gewisseld. Dat werkte prima.

Gisteren werkte de rest van het thuis netwerk ook niet goed. Via Ziggo kwam er vrijwel niks binnen.
Toen het Compal connectbox modem uit en aan gezet en daarna kon ik het modem niet meer pingen en ook de settings pagina op 192.168.178.1 niet bereiken. Heb dat een paar maal geprobeerd (uit/aan) maar dat hielp dus niet. Vandaag de reset naar default settings (reset knop 10 seconden vast houden). Hielp ook niet.

Helpdesk gebeld en die vertelt me dat ik via de Abuse afdeling ben afgesloten administratief. Bellen en TV doen het nog wel. OK dus wat antivirus scan gedraaid op de windows PCs, maar niks gevonden. Ze vertellen ook niet wat voor abuse er dan plaats gevonden zou hebben.
Erg vervelend. Ze hebben een brief gestuurd zeggen ze.. Geen mail of melding of telefoontje om te vertellen dat ze me gingen afsluiten. Erg jammer want daardoor heb ik een hele dag gespendeerd aan onnodig foutzoeken.

Het ConnectBox modem staat gewoon in router mode. En levert af op een linux router PC met iptables. http en ssh staan open, maar meer niet. De router PC routeert dan tussen het interne netwerk en het modem en verder naar het internet.

Hebben meer mensen dit al aan de hand gehad? Hoe krijg ik ze zover dat ze me weer 'aansluiten' ?

PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Heb ik ooit gehad. Ging toen om poort 25 die liep te spammen (oude mailserver). Vond het toen wel wat ver gaan om me daar compleet voor af te sluiten. Ik heb toen bewijs aangeleverd dat ik poort 25 dichtgezet had NAAR BUITEN en toen werd ik weet aangesloten. Maar dan moet je wel een nette router/fw hebben. Ik weet niet of je met die CB UITGAANDE poorten kunt blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riwi
OK ik heb geen mailserver draaien.

Het zou kunnen dat de werk laptop wat heeft gedaan, die beheer ik niet zelf. Maargoed die laptop hangt nu direct aan het glasvezel fritzbox modem (xs4all/kpn).

Ik hoop dat er in de brief die ze sturen meer info staat over wat ze geconstateerd hebben want de dame van de helpdesk had geen verdere details.

PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Meer mensen die problemen ondervinden met de Next Mini?

Om de haverklap moet ik opnieuw de afstandsbediening koppelen. Batterijen zijn goed. Mijn tv en soundbar zijn gekoppeld. Ik word er gek van, dit probleem had ik nooit met de Mediabox XL.

[ Voor 174% gewijzigd door P-Rock op 11-12-2022 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:39
P-Rock schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:04:

Om de haverklap moet ik opnieuw de afstandsbediening koppelen. Batterijen zijn goed. Mijn tv en soundbar zijn gekoppeld. Ik word er gek van, dit probleem had ik nooit met de Mediabox XL.
Ik had enkele weken geleden mijn tweede Next vervangen voor een Next Mini. Deze bevalt tot nu toe erg goed. Zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb twee Next mini 's en heb dit probleem niet.
Dit hoort beslist niet. Ik zou de helpdesk van Ziggo bellen.
Het is zeker oplosbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
P-Rock schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:04:

Afstandsbediening complete reset geven.
https://www.ziggo.nl/klan...r/hij-reageert-niet-meer/

Ik heb zelf de Next.V2. (Humax) en daar heb ik die issues ook soms van.
Komt door gevolg dat het stroom van de next af is geweest en werkt heel vaag mijn afstandsbediening niet meer met de tv.
Zelfde issue..

Wellicht handig om je Next Mini via een adapter aan te sluiten en niet via de tv die constant het stroom er af haalt? (Kan uiteraard al zijn in jou situatie)

--> Edit - Vaak wordt de box aangesloten via de tv inplaats van netstroom

[ Voor 12% gewijzigd door PatRamon op 11-12-2022 14:27 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 17:56
vraagje,

zijn er mensen die een smart wifi modem hebben en daar hun xbox of playstation met ethernet kabel op hebben aangesloten? hoe is jullie ervaring? ging alles plug&play of moest je nog wat aanpassen om een goede nat en download snelheid te krijgen?

alvast bedankt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:36
Rivanov schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:40:
[...]

Zo, even gebeld en weer binnen 5 minuten geregeld.
I.p.v. 6 maanden € 5 p/m korting heb ik nu 6 maanden € 20 p/m korting.
Laten we afspreken dat we het initiële bedrag vermelden, waarover de korting berekend wordt. Het scheelt nogal of je een kaal Start- of een Gigapakket met allerlei extra tv-bundels hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riwi
riwi schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:55:
Ik hoop dat er in de brief die ze sturen meer info staat over wat ze geconstateerd hebben want de dame van de helpdesk had geen verdere details.
Ik heb inmiddels gevonden via abuseipdb.com/check dat er brute force SSH inlog pogingen gedaan werden vanaf mijn ip. Op een van mijn linux router PC's stond onder /tmp tor en blitz software te draaien met rsync naar iets buiten. En er was een user "unifi" aangemaakt waaronder het draaide.

Ik heb de software gekilled en verwijderd.unifi user ook gedelete. Deze had in de authorizedkeys file een key met tag mdrfckr... de grapjassen.

Heb alle pakketten bijgewerkt nu, maar begrijp nog niet hoe ze zijn binnen gekomen.
openssl en apache waren een half jaar oud. Verder draait er dropbox op die PC dus dat zou een mogelijkheid zijn.

<edit> maandag middag 12:00 is mijn internet verbinding weer vrij gezet.
De unifi user had ik zelf ooit aangemaakt met wachtwoord unifi :D Maargoed ik had ingesteld dat je alleen met public key kon inloggen. Tenminste dat werkte tot de laatste OS update waarna je weer met user/wachtwoord kon inloggen zonder dat ik dat gemerkt heb.
Maargoed ik had dus zelf de deur open gezet en daar heeft iemand mis/gebruik van gemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door riwi op 12-12-2022 20:41 ]

PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:15
joey82 schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:36:
vraagje,

zijn er mensen die een smart wifi modem hebben en daar hun xbox of playstation met ethernet kabel op hebben aangesloten? hoe is jullie ervaring? ging alles plug&play of moest je nog wat aanpassen om een goede nat en download snelheid te krijgen?

alvast bedankt....
Was bij mijn xbox plug en play, direct open nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 17:56
menzo schreef op zondag 11 december 2022 @ 19:01:
[...]

Was bij mijn xbox plug en play, direct open nat.
Heb je de witte of de zwarte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:15
joey82 schreef op zondag 11 december 2022 @ 19:53:
[...]

Heb je de witte of de zwarte?
Ik had de witte en nu de zwarte, was bij mij bij beide het geval. Als UPnP maar aan staat in de router dan komt het goed (UPnP staat als standaard aan bij Ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-06 20:43
Na een jaar probleemloos met een wit CB modem Arris te hebben gewerkt hebben wij sinds oktober nu problemen met het wegvallen van de verbinding, lag bij streamen en gamen etc. Reeds meermalen met Ziggo gebeld wat ettelijke uren heeft gekost. Vaak medewerkers van de klantenservice gesproken die niets lijken te snappen, of willen snappen, maar soms ook weer gesproken met een die snapt waar het probleem zit: waarschijnlijk in een combinatie van een wit CB modem met Puma chipset en en een verrotte wijkkast. Wat laatste overigens weer wordt ontkend door andere medewerkers……
Na hemel en aarde bewogen te hebben hebben ze vorige week uiteindelijk een nieuw modem opgestuurd, wat volgens de medewerker een zwart modem zou zijn. Uiteindelijk na bijna een week het nieuwe modem ontvangen, echter geen zwarte maar weer een witte CB, nu een Compal.
Hierover weer gebeld, na 1 uur getouwtrek kwam het hoge woord eruit dat ze inderdaad konden zien dat een zwart geleverd zou worden, maar dat iemand besloten had dat ik daar geen recht op had en dus het gewone modem moest krijgen. En het was niet mogelijk om alsnog de zwarte te krijgen, in het systeem stond een opmerking dat deze niet was toegestaan op mijn adres
Na plaatsing modem was deze niet online te krijgen, weer klantenservice gebeld, alles is goed bij ons, probeert u het maar weer, nu na 20 her starts van het modem eindelijk aan de praat gekregen, helaas weer lag……
Hiervoor 5 jaar glasvezel gehad T-mobile, nooit problemen, echter op ons huidige adres is er alleen Ziggo of DSL van 20 Mb…….Er komt nu volgende week een monteur, waarvan al wordt aangegeven dat ik deze kosten zelf moet gaan betalen omdat het niet aan hun apparatuur kan liggen.
Ben het wel zo zat, heb het gevoel dat het probleem dat ik heb niet serieus wordt genomen, terwijl ik wel ruim € 60 per maand aftik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Vaag.

Laat het de monteur maar eens checken dan, ik denk niet dat het je iets gaat kosten hoor, ik geloof niet dat het probleem bij jou ligt.

Ik zie dit soort verhalen vaker, maar het staat dan compleet haaks op mijn beleving, zie een paar posts terug. Ik kreeg probleemloos een UBC1318 ipv een CB (die ik liever niet wilde gaan gebruiken)..

Ze komen morgen nog mijn AOP vervangen (blijkbaar verouderd) maar de verbinding is nu al hardstikke stabiel.

Overigens is die CB gewoon echt wel een gaar ding. Ik heb hem toch even moeten aansluiten omdat de UBC1318 wat langer op zich liet wachten en mijn antieke EVW321b al ge-deactiveerd was.. Ik heb 2 dagen met die CB gedraaid;

Streamen -> Prima
Browsen -> Prima
Team meetings / Facetime -> Prima
VPN naar werk -> Disconnects
Ping naar een Wireguard client in Spanje -> 10% loss

Nu ik de UBC1318 aangesloten heb zijn de laatste 2 punten ook ineens weer prima.. Echt serieus 0% loss in 3 uur tijd naar die Wireguard client in Spanje...

Die CB is dus best okay als je een huis- tuin- en keukengebruiker bent (zoals mijn ouders, die hebben er ook 1, niet eens in bridge) maar als het een beetje specialistisch wordt kun je beter een professioneel modem vragen.

Overigens kun je de klantenservice beter niet bellen/nodig hebben, In 70% van de gevallen krijg je een idioot aan de lijn. (persoonlijke ervaring). Ik ben zelf tech-savvy, maar toen ik in 2019 belde dat mijn eigen router geen WAN IP kreeg van het modem (in bridge) kreeg ik echt een paar domme opmerkingen;

1) Het kan aan de WiFi van de buren liggen
2) Je eigen router is stuk.
3) Bridge mode is onnodig
4) Je split zeker de coax VOOR het modem

Kijk, ik kon het counteren.. Maar toen het modem van mijn ouders stuk ging hebben ze 7 keer moeten bellen.. Paar keer met een kluitje het bos ingestuurd ook.. Die waren er bijna klaar mee.. Ik heb toen ingegrepen, anders zaten ze nu op DSL (en dat is ook niet heilig verder, integendeel), alleen maar omdat ze er klaar mee waren..

Wil je iets geregeld krijgen, doe het via de community...

[ Voor 41% gewijzigd door FreakNL op 11-12-2022 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-06 20:43
FreakNL schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:06:
Vaag.

Laat het de monteur maar eens checken dan, ik denk niet dat het je iets gaat kosten hoor, ik geloof niet dat het probleem bij jou ligt.

Ik zie dit soort verhalen vaker, maar het staat dan compleet haaks op mijn beleving, zie een paar posts terug. Ik kreeg probleemloos een UBC1318 ipv een CB (die ik liever niet wilde gaan gebruiken)..

Ze komen morgen nog mijn AOP vervangen (blijkbaar verouderd) maar de verbinding is nu al hardstikke stabiel.

Overigens is die CB gewoon echt wel een gaar ding. Ik heb hem toch even moeten aansluiten omdat de UBC1318 wat langer op zich liet wachten en mijn antieke EVW321b al ge-deactiveerd was.. Ik heb 2 dagen met die CB gedraaid;

Streamen -> Prima
Browsen -> Prima
Team meetings / Facetime -> Prima
VPN naar werk -> Disconnects
Ping naar een Wireguard client in Spanje -> 10% loss

Nu ik de UBC1318 aangesloten heb zijn de laatste 2 punten ook ineens weer prima.. Echt serieus 0% loss in 3 uur tijd naar die Wireguard client in Spanje...

Die CB is dus best okay als je een huis- tuin- en keukengebruiker bent (zoals mijn ouders, die hebben er ook 1, niet eens in bridge) maar als het een beetje specialistisch wordt kun je beter een professioneel modem vragen.

Overigens kun je de klantenservice beter niet bellen/nodig hebben, In 70% van de gevallen krijg je een idioot aan de lijn. (persoonlijke ervaring). Ik ben zelf tech-savvy, maar toen ik in 2019 belde dat mijn eigen router geen WAN IP kreeg van het modem (in bridge) kreeg ik echt een paar domme opmerkingen;

1) Het kan aan de WiFi van de buren liggen
2) Je eigen router is stuk.
3) Bridge mode is onnodig
4) Je split zeker de coax VOOR het modem

Kijk, ik kon het counteren.. Maar toen het modem van mijn ouders stuk ging hebben ze 7 keer moeten bellen.. Paar keer met een kluitje het bos ingestuurd ook.. Die waren er bijna klaar mee.. Ik heb toen ingegrepen, anders zaten ze nu op DSL (en dat is ook niet heilig verder, integendeel), alleen maar omdat ze er klaar mee waren..

Wil je iets geregeld krijgen, doe het via de community...
Hoi @FreakNL bedankt voor je uitgebreide reactie. Telefonisch contact met de helpdesk is inderdaad een ramp. Ik zal eerst de monteur afwachten, kijken wat die heeft te zeggen. DSL zit ook in mijn gedachten, of een 4G modem, maar beide zijn niet zaligmakend, dat weet ik. Maar als je gefrustreerd bent over Ziggo is al het andere wellicht een verademing……. Zal ook een kijkje nemen op de community, die is nieuw voor mij…..

[ Voor 3% gewijzigd door Nous112 op 11-12-2022 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06 20:48
Nous112 schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:42:
Na een jaar probleemloos met een wit CB modem Arris te hebben gewerkt hebben wij sinds oktober nu problemen met het wegvallen van de verbinding, lag bij streamen en gamen etc.
De afgelopen paar CB's hebben bij mij zo'n 1,5 jaar geleefd. Een paar weken voor het overlijden komen er meer fouten, een herstart van het modem lost het op.

Op een gegeven moment moet je om de dag je modem herstarten, totdat dat ook niet meer gaat.

Na dit bij 2 CB's te hebben gehad, wilde ik dat niet nogmaals met mijn laatste CB (die alweer 1,5 jaar was) hebben. Daarom heb ik de CB preventief laten vervangen door een Ubee modem. Hiervoor heb ik via de chat een afspraak gemaakt met een monteur om lijn en modem te laten controleren ivm connectieproblemen.
Ben het wel zo zat, heb het gevoel dat het probleem dat ik heb niet serieus wordt genomen, terwijl ik wel ruim € 60 per maand aftik.
Je zit alweer een jaar bij de club. Probeer eens een korting te bedingen als je een jaar bijtekent! Dat lukt altijd, alleen de hoogte van de korting ligt aan grotendeels aan jouw onderhandelingsskills. Je moet bellen, keuzes maken in het menu alsof je wilt opzeggen, en daarna netjes vragen om korting, en laat merken dat je glasvezel als alternatief hebt (want anders kom je niet verder dan 6 maal €10 korting).

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
rowicom schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:48:
[...]

Laten we afspreken dat we het initiële bedrag vermelden, waarover de korting berekend wordt. Het scheelt nogal of je een kaal Start- of een Gigapakket met allerlei extra tv-bundels hebt....
Oude situatie
- Internet Complete + TV Complete Next
- Ziggo Sport Totaal (gratis als extra zenderpakket i.c.m. Vodafone)
- 1 jaar gratis Film 1
- 1 jaar gratis ESPN Compleet

Maandprijs: € 70,50

Nieuwe situatie
- Internet Giga + TV Complete Next
- Ziggo Sport Totaal (gratis als extra zenderpakket i.c.m. Vodafone)
- 1 jaar gratis Film 1
- 1 jaar gratis ESPN Compleet

Maandprijs: € 50,50 (eerste 6 maanden)
Maandprijs: € 79,50 (laatste 6 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
Jay-B schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:43:
[...]

Het is maar de vraag of @iBasch echt een CB Giga krijgt. Kans is groot dat het alsnog een sagemcom wordt. De CB Giga wordt namelijk niet meer gemaakt en de Sagemcom is de vervanger.
Ik heb inderdaad een sagemcom binnen gekregen. Maar die wil nu nog niet aanmelden, klantenservice zegt dat er twee serienummers staan en er weer een case is om dat op te lossen, waarna deze pas geregistreerd zal worden. :O

Die tweede in hun systeem zal wel de witte zijn geweest, waar ik voor het weekend al de coax uit getrokken had omdat toch niet ging werken. Er wordt zeker pas een case gemaakt zodra ze een tweede serienummer detecteren (lees: ik het nieuwe modem in het stopcontact stak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
iBasch schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:17:
[...]

Ik heb inderdaad een sagemcom binnen gekregen. Maar die wil nu nog niet aanmelden, klantenservice zegt dat er twee serienummers staan en er weer een case is om dat op te lossen, waarna deze pas geregistreerd zal worden. :O

Die tweede in hun systeem zal wel de witte zijn geweest, waar ik voor het weekend al de coax uit getrokken had omdat toch niet ging werken. Er wordt zeker pas een case gemaakt zodra ze een tweede serienummer detecteren (lees: ik het nieuwe modem in het stopcontact stak).
Klantenservice nooit bellen.
Webchat starten.
Aangeven dat je modem niet werk of online komt en daarna verwijderen ze je huidige serienummer/mac adres.
Geef het nieuwe serie nummer door van de sagemcom door en binnen een uur is die online.

Ofwel als ze beginnen met de case's gewoon vermelden dat de andere modems al retour zijn en dat je geen internet hebt.
Wel eerst sagemcom aansluiten en pas na een uur bellen (officieel mag dit max 24uur duren, maar praktijk 1uur)

[ Voor 11% gewijzigd door PatRamon op 12-12-2022 14:39 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
PatRamon schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:37:
[...]

Klantenservice nooit bellen.
Webchat starten.
Aangeven dat je modem niet werk of online komt en daarna verwijderen ze je huidige serienummer/mac adres.
Geef het nieuwe serie nummer door van de sagemcom door en binnen een uur is die online.

Ofwel als ze beginnen met de case's gewoon vermelden dat de andere modems al retour zijn en dat je geen internet hebt.
Wel eerst sagemcom aansluiten en pas na een uur bellen (officieel mag dit max 24uur duren, maar praktijk 1uur)
Vandaag al drie keer serienummers gecheckt. Er wordt toch gezegd dat er nog twee modems in het systeem staan en dat de juiste nog geactiveerd moet worden, handmatig. Wachten en geen oplostijd bekend. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:12
Ik weet nog dat je voorheen online via Mijn Ziggo je abonnement kon wijzigen.
Dit kan niet meer, is dit sinds kort aangepast ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWOQRfL_SJ3BnFEVSGpRHdVGro0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/flck2KQI6SMIxaUJUibRtRAC.jpg?f=user_large

[ Voor 48% gewijzigd door Albert020 op 12-12-2022 17:51 ]

Pagina: 1 ... 276 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic