Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:04
stormfly schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:58:
[...]

Volgens mij is dat een bekende bug, je moet hem dan door de klantenservice uit bridge laten halen, rebooten. En daarna weer in bridge laten zetten en je eigen router aansluiten.

Heb ergens iets met een klok en een klepel opgevangen.
Great, ga ik dat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spotmatic schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:01:
Mooi hoor, kanaal 999 op mijn pas aangeschafte 4K TV. Maar ik snap niet dat de ondertiteling van NPO1 niet ook meegenomen kan worden. Ik moet nu "gewoon" kanaal 1 kijken om ook ondertiteling te hebben.

Wie kan ik mailen om te vragen of ze daar wat aan willen doen? We leven in 2022, dus zo moeilijk kan het allemaal niet zijn. ;)
Als je met Ziggo medewerkers wilt spreken zal je naar community.ziggo.nl moeten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:44
__fred__ schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:40:
Ik heb vorige week ook een nieuw giganet sagemcom modem ontvangen. Helaas gaat de installatie niet zo voorspoedig. Mijn vorige connectbox was zo'n puma barrel in bridge modus. Erachter hangt een pfsense firewall. Het nieuwe modem aangesloten, kwartiertje uit laten razen, totdat er permanent een groen lampje brandt, wat volgens mij ook weer bridge modus suggereert. So far so good.

Echter wat ik ook probeer, ik krijg geen antwoord op mijn dhcp discovery requests. Heb ff met tcp-dump gekeken en dat ziet er prima uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
10:28:00.633329 c6:e5:4f:52:1d:b4 > ff:ff:ff:ff:ff:ff, ethertype IPv4 (0x0800), length 342: (tos 0x10, ttl 128, id 0, offset 0, flags [none], proto UDP (17), length 328)
    0.0.0.0.68 > 255.255.255.255.67: BOOTP/DHCP, Request from c6:e5:4f:52:1d:b4, length 300, xid 0x4f7ff400, secs 41, Flags [none]
      Client-Ethernet-Address c6:e5:4f:52:1d:b4
      Vendor-rfc1048 Extensions
        Magic Cookie 0x63825363
        DHCP-Message (53), length 1: Discover
        Requested-IP (50), length 4: 192.168.100.46
        Client-ID (61), length 7: ether c6:e5:4f:52:1d:b4
        Hostname (12), length 7: "pfSense"
        Parameter-Request (55), length 10: 
          Subnet-Mask (1), BR (28), Time-Zone (2), Classless-Static-Route (121)
          Default-Gateway (3), Domain-Name (15), Domain-Name-Server (6), Hostname (12)
          Unknown (119), MTU (26)

Zowel poort 1, als poort 4 (2,5GB) geprobeerd, maar helaas geen response op de DHCP requests. Iemand nog tips die ik kan proberen? En welke poort is de juiste in bridge modus?
Doe eens een reset van het modem zodat het ding uit bridge mode gaat. Er waren regio's waar je zelf bridge mode kan activeren en regio's waar het via de klantenservice moet. Volgens mij is het nu zo dat je overal bridge mode via de klantenservice moet activeren. Als je jouw oude modem zelf in bridge hebt gezet dan wil dat bij het nieuwe modem wel eens mis lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

Spotmatic

Ken sent me

stormfly schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:03:
[...]
Als je met Ziggo medewerkers wilt spreken zal je naar community.ziggo.nl moeten schakelen.
Dank! Inmiddels daar ook een post geplaatst.

Ik vind het wel jammer dat doven en slechthorenden er vaak bekaaid vanaf komen. Als het een technische reden heeft dan is er blijkbaar niet goed nagedacht over de techniek. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jadjong schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:04:
[...]

Doe eens een reset van het modem zodat het ding uit bridge mode gaat. Er waren regio's waar je zelf bridge mode kan activeren en regio's waar het via de klantenservice moet. Volgens mij is het nu zo dat je overal bridge mode via de klantenservice moet activeren. Als je jouw oude modem zelf in bridge hebt gezet dan wil dat bij het nieuwe modem wel eens mis lopen.
Een modem komt na een reset niet uit bridge, omdat de provisioningserver nog steeds een bridge config blijft pushen als bootconfig. Als het waar is wat jij zegt, dan geeft dat een enorme load op de klantenservice. Dan bellen hele wijken tegelijk als er een stroomstoring is geweest.

Dit moet vanuit de provisioningserver aangestuurd worden, je kunt er als gebruiker niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:19:
[...]
Een modem komt na een reset niet uit bridge, omdat de provisioningserver nog steeds een bridge config blijft pushen als bootconfig. Als het waar is wat jij zegt, dan geeft dat een enorme load op de klantenservice. Dan bellen hele wijken tegelijk als er een stroomstoring is geweest.

Dit moet vanuit de provisioningserver aangestuurd worden, je kunt er als gebruiker niets aan doen.
De connect box kreeg via DHCP een TFTP bootfile doorgegeven. Eerst waren die bestandsnamen transparent (modemtype-snelheid) later heb ik uniekere namen gezien.

Voor zover ik weet wordt die bootconfig bij elke herstart opgehaald.
offtopic:
Ik weet niet of de DHCP flags/opties wisselen na de eerste DHCP request, ik verwacht van wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:04
jadjong schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:04:
[...]

Magische tip. Reset van het modem, bridge mode config automatisch opnieuw gedownload, ineens internet. Dank! (dus niet terug naar routermodus, maar de reset was kennelijk nodig).

[ Voor 5% gewijzigd door __fred__ op 27-11-2022 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ANdrode schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:29:
[...]

De connect box kreeg via DHCP een TFTP bootfile doorgegeven. Eerst waren die bestandsnamen transparent (modemtype-snelheid) later heb ik uniekere namen gezien.

Voor zover ik weet wordt die bootconfig bij elke herstart opgehaald.
offtopic:
Ik weet niet of de DHCP flags/opties wisselen na de eerste DHCP request, ik verwacht van wel.
Maar het probleem in deze is dus zeer waarschijnlijk dat de bootconfig niet klopt. Dan kun je rebooten/resetten zo vaak je wilt. Maar zolang de server een defecte configuratie blijft aanleveren zal het modem ook elke keer niet werken.
Door de klantenservice het modem uit bridge te laten halen wordt er een nieuwe bootconfig gemaakt, die wel werkt. En terugzetten naar bridge mode gaat daarna ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 21:44
stormfly schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:19:
[...]

Ik bedoel met reset de haarspeld in het gat duwen, niet enkel de stroom er af halen. ;) Mijn ervaring hier mee komt van verschillende klanten waar ik allemaal handmatig bridge mode heb geconfigureerd via een optie in het modem-menu zelf. Als zij in de afgelopen maanden stroomuitval hadden of een modemwissel kregen deed het ding soms iets om na een tweede reboot alsnog in slaap te vallen of de verbinding kwam nooit tot stand.
15 seconde met de haarspeld zodat het geheel naar factory default ging en daarna de klantenservice bellen of online een formulier invullen om het ding weer in bridge mode te krijgen. Het vinkje in het modem-menu was namelijk opeens verdwenen. Vroeger lag het wel/niet kunnen instellen van bridge mode toch aan de scheiding tussen UPC & Ziggo? Lijkt er op dat dit langzaam netwerk-breed gelijk getrokken wordt voor iedereen en dan niet altijd vlekkeloos gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Inmiddels ben ik op mijzelf gaan wonen, dus een heel nieuw Ziggo abonnement en ik moet zeggen (het mag ook eens positief), alles is echt binnen een paar dagen perfect geregeld.

Nu zit ik echter nog wel met de Arris Compal Connectbox in 'normale' modus en ik wil deze nog wel in bridge modus laten zetten (oud Casema gebied, dus dan kan ik niet zelf en moet via Ziggo zelf). Met mijn vorige hel aan ervaringen met een 'modem swap' in het achterhoofd ga ik dit toch weer een beetje met trillen en beven doen...

Nu heb ik gezien dat er inmiddels een heus formulier is voor het aanmelden van bridge modus in plaats van dat je echt moet bellen. Wat is wijsheid?

1) Formulier of bellen? Wat gaat het snelst? Het liefst wil ik bellen en dat dan binnen 15 minuten bridge modus aan gaat. De laatste keer dat ik dat heb moeten doen is echter in 2010....de verwerkingstijd via de telefoon toen was binnen 15 minuten.
2) Moet de aparte (ASUS) router al zijn aangesloten op het moment dat ik bridge modus ga aanvragen?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 27-11-2022 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 363533 schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:15:
1) Formulier of bellen? Wat gaat het snelst? Het liefst wil ik bellen en dat dan binnen 15 minuten bridge modus aan gaat. De laatste keer dat ik dat heb moeten doen is echter in 2010....de verwerkingstijd via de telefoon toen was binnen 15 minuten.
Toen ik vorig jaar van een antiek modem only modem naar een Ubee ben gegaan stond deze ook in router mode. 's morgens gebeld en volgens mij was ik binnen 8 minuten klaar, inclusief door menu heen navigeren, even wachten op medewerker, en dan wachten totdat deze het had uitgevoerd. Overigens was dat zonder reboot/reset van het modem (als in: medewerker heeft de actie gedaan, reboot / reset afgetrapt en "was klaar" met zijn werk. Volgens mij werd vroeger gewacht totdat je als klant bevestigde dat het weer werkte?).
2) Moet de aparte (ASUS) router al zijn aangesloten op het moment dat ik bridge modus ga aanvragen?
Zou ik wel doen, dan zit je met NAT achter NAT maar heb je wel een werkende verbinding. Als het modem dan om is gezet ben je meteen klaar. Anders moet je echt tijd inplannen om het om te laten zetten en vervolgens meteen de router te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:56
Gewoon niet in bridge mode zetten.
Als je perse een eigen router wilt gebruiken dan gewoon dubbel NAT gebruiken.
Alleen op fora als deze wordt laatdunkend over dubbel Nat gedaan, maar niemand kan beargumenteren waarom.

En naar mijn mening is een eigen router gebruiken tegenwoordig ook nutteloos voor 99% van alle gebruikers.
De enkeling waar het zinvol voor is weet zelf wel wat hij aan het doen is en hoeft hier geen vragen te stellen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben(V) schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:13:
Alleen op fora als deze wordt laatdunkend over dubbel Nat gedaan, maar niemand kan beargumenteren waarom.
Port forwards die je dubbel moet instellen bij dubbel NAT, done.

En IPv6 met prefix delegation met dubbel NAT lijkt mij ook geen feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:21:
[...]

En IPv6 met prefix delegation met dubbel NAT lijkt mij ook geen feest.
IPv6 prefix delegation is nu juist wat router achter router wel goed doet werken. In theorie althans. Ik had het ooit aan de praat met een Ziggo modem/router met een oude Fritz! er achter als tweede router. Maar ik weet niet meer of dat met een Arris Connectbox of met een Ubee EVW321b was.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

En naar mijn mening is een eigen router gebruiken tegenwoordig ook nutteloos voor 99% van alle gebruikers.
De enkeling waar het zinvol voor is weet zelf wel wat hij aan het doen is en hoeft hier geen vragen te stellen.
Zo, jij doet het vast ook goed op feetsjes :D

Dubbele NAT maakt je netwerk gecompliceerder dan nodig en kan negatieve impact hebben op latency, VPN, gaming en UPNP.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Beetje zwak argument dat iets gecompliceerder wordt of dat je port forwards dubbel moet instellen.
Als je het simpel wilt houden moet je gewoon de ISP router gebruiken.

Latency wordt echt niet groter door een router in bridge mode te zetten.
De latency ontstaat gewoon doordat er twee apparaten tussen zitten in plaats van een.

En dat je UPnP zou willen gebruiken bewijst dat je maar beter alleen de ISP router kunt inzetten, iedereen met een beetje netwerk kennis weet dat UPnP gebruiken een soort open uitnodiging is om gehacked te worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Ben(V) op 27-11-2022 15:59 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ben(V) schreef op zondag 27 november 2022 @ 15:25:
Beetje zwak argument dat iets gecompliceerder wordt of dat je port forwards dubbel moet instellen.
En hoe maakt een ISP router/modem het gebruik van port forwards precies simpeler ten opzichte van een ISP router/modem in bridge mode met een eigen router? In beide gevallen zul je toch echt eenmalig moeten instellen in datgene dat de router is (dus of ISP router/modem in router mode, of eigen router). Daar waar je het met NAT achter NAT dus 2x moet instellen

Enige van al de dingen die je benoemd waar ik me in kan vinden is de "voor 90% van de klanten is de ISP router/modem voldoende". Maar er zijn natuurlijk use cases om wel een eigen router te gebruiken (bv het gebruik van VLANs, het kunnen blokkeren van internettoegang voor bepaalde apparaten (denk aan IoT spul), etc). En om dan maar NAT achter NAT te gebruiken terwijl bridge mode ook beschikbaar is is nogal onzinnig, en in bepaalde gevallen daadwerkelijk complexer / meer werk in onderhoud (zoal dus port forwards).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Misschien weet je het niet maar een modem/router in bridge mode zetten is niets anders dan alles routeren wat binnenkomt.

En uiteraard zijn er use cases voor een eigen router te verzinnen.
Maar om twee keer een forward te maken nu gecompliceerder te noemen dan een keer, gaat wat ver.
Echter als jij dat te moeilijk vind moet je gewoon enkel de ISP router gebruiken, dan hoef je maar een keer te forwarden.
En portforwarden kun je betere helemaal niet doen tenzij het een voor een VPN is.
Elke forward is een potentieel security lek.

En als je vlan's wilt gebruiken moet je een router met vlan support kopen, want de gemiddelde consumenten router kan dat helemaal niet.
Slimmer is dan gewoon een managed switch met vlan support achter je ISP router te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42
Ben(V) schreef op zondag 27 november 2022 @ 15:25:

Latency wordt echt niet groter door een router in bridge mode te zetten.
De latency ontstaat gewoon doordat er twee apparaten tussen zitten in plaats van een.

En dat je UPnP zou willen gebruiken bewijst dat je maar beter alleen de ISP router kunt inzetten, iedereen met een beetje netwerk kennis weet dat UPnP gebruiken een soort open uitnodiging is om gehacked te worden.
Wat ook zwak is; met aannames aan komen zetten om een soort van punt te maken.

En ja, zodra je iets meer dan 1 keer, op een ander (type) device moet doen is het per definitie complexer.
Sowieso is je situatie complexer omdat je op/tussen 2 devices moet troubleshooten.

En ik heb ook niet gezegd dat en router in bridge mode impact op latency heeft, er staat letterlijk in mijn post dat dubbele NAT impact op latency kan hebben.

Doe jij gewoon lekker je eigen ding en laat het laagdunkende over je mede-tweakers achterwege.

[ Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 27-11-2022 16:31 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben(V) schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:23:
Misschien weet je het niet maar een modem/router in bridge mode zetten is niets anders dan alles routeren wat binnenkomt.
Uhm, toch wel iets meer hoor... Anders kun je niet een publiek IP adres krijgen op het achterliggende apparaat (sterker nog, je kunt zelfs 2 poorten gebruiken van een modem in bridge, en op beide pootjes een eigen publiek IP adres krijgen)
Maar om twee keer een forward te maken nu gecompliceerder te noemen dan een keer, gaat wat ver.
Gecompliceerder, meer werk, whatever. En als "het niet werkt" moet je ook weer op twee plekken zoeken waardoor het niet zou kunnen werken.
Echter als jij dat te moeilijk vind moet je gewoon enkel de ISP router gebruiken, dan hoef je maar een keer te forwarden.
Of in bridge mode zetten, dan hoeft het ook maar 1x O-)
Slimmer is dan gewoon een managed switch met vlan support achter je ISP router te zetten.
En hoe zie je dan voor je hoe een managed switch dat gaat doen? Een managed switch gaat niet ineens IP adressen uitdelen, routeren tussen VLANs, etc. Dan heb je het al over een layer 3 switch, en nouja, dat is zo ongeveer een router, aangezien die ook doet switchen op basis van layer 3, dus IP. Daar waar een "standaard" switch op layer 2 werkt en dus alleen naar ethernet kijkt. En voor de prijs van 1 layer 3 switch koop je ook wel een router die net iets meer kan dan een standaard huis/tuin/keuken router en een managed layer 2 switch. Overigens kunnen huis/tuin/keuken routers ook perfect met VLANs overweg. Alleen niet met de standaard firmware :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-05 02:06
Een voorbeeld: veel VoIP-apps en VoIP-apparaten werken niet of verbreken vaak de verbinding met dubbele NAT. Er zijn veel van dit soort problemen die frustrerend en moeilijk te diagnosticeren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:14
Goedemorgen, ik heb een internet plus tv abonnement van 50/20 voor 35 euro per maand. Ik was eens benieuwd naar hoeveel ik zou gaan betalen als ik 1 of 2 stapjes hoger zou gaan. Maar als ik klik op "internetsnelheid wijzigen" in mijn ziggo krijg ik een melding dat ik een oud abonnement heb en een nieuwe vorm moet samenstellen.

Dit betekent vast dat ik dan in een heel nieuwe prijscategorie ga vallen met "nieuwe" abonnementen?

Als in dat ik die 35 euro nooit meer terugzie? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Atomius schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 07:48:
Goedemorgen, ik heb een internet plus tv abonnement van 50/20 voor 35 euro per maand. Ik was eens benieuwd naar hoeveel ik zou gaan betalen als ik 1 of 2 stapjes hoger zou gaan. Maar als ik klik op "internetsnelheid wijzigen" in mijn ziggo krijg ik een melding dat ik een oud abonnement heb en een nieuwe vorm moet samenstellen.

Dit betekent vast dat ik dan in een heel nieuwe prijscategorie ga vallen met "nieuwe" abonnementen?

Ik zou zeggen lekker experimenteren en rond blijven klikken op de site. Zolang je in de laatste stap niet bevestigd, gebeurt er toch niets. En je weet wat je nieuwe prijs wordt. Maar wanneer je overstapt op een nieuw prijsplan/abonnement kun je er vanuit gaan dat oude afspraken vervallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04:25

Klopt helemaal, ik heb hetzelfde, ik had mijn abonnement van 50 naar 100 Mb aangepast, en kon daarna dus niet meer terug naar de oude prijs van €35 per maand. Ik kan het abonnement nog wel selecteren, maar dan tegen €40 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 19:56

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:14
Dank je wel. Maar uiteindelijk betaal ik na afloop actie dan 20 euro per maand meer dan nu, dus ik denk toch niet echt een goede keuze voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:44
Ze waren al aan het graven in de straat bij mij maar kreeg dit weekend een brief van T-mobile dat glasvezel medio maart 2023 beschikbaar komt.
Gebeurt dan via Open Dutch Fiber en dus een onafhankelijke glasvezel boer.
Kon nergens lezen of KPN ook hun diensten hierop gaat aanbieden.
Iemand ervaring met die club want medio volgend jaar is mijn jaar abo bij Ziggo klaar en dan eventueel zien hoe e.e.a. zich verhoudt tot elkaar kwa aanbod van abo's.

[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 29-11-2022 13:04 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@snah001 Zover ik weet levert KPN alleen over eigen infra.
Bij de start zul je alleen T-Mobile kunnen afsluiten en na ongeveer een jaar komen er meerdere providers beschikbaar. In principe is het een open netwerk dus kan iedereen aansluiten bij ODF.

Verder kun je prima zien wat het aanbod van T-Mobile is toch op die website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 19:48
Piet91 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:14:
We staan hier op het punt om een nieuwe TV te bestellen (LG OLED) omdat de oude 42LW570s kapot is (voeding denk ik). We kijken via CI+ module (deze geloof ik: uitvoering: Ziggo CI+ Cam Module 1.2 (Neotion).

Een oriënterende vraag; werkt die module sowieso NIET meer op een nieuwe TV?
@Piet91 Ik heb gisteren een nieuwe LG tv in gebruik genomen. Ik heb dezelfde oude neotion 1.2 CAM module (type PRD-MCIZ-2620) en ik merk dat deze CAM module NIET WERKT in de 2022 tv. Het is zelfs nog iets erger dan 'niet werken'. Wanneer de CAM module in de nieuwe tv zit worden zelfs de ungecodeerde zenders niet meer goed weergegeven.

Ik heb geen info betreffende je andere vraag of die recentere cam modules wel werken, maar ben wel benieuwd. Dus als je meer informatie hierover vindt, deel het hier a.j.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
AzertyNL schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:20:
@Piet91 Ik heb gisteren een nieuwe LG tv in gebruik genomen. Ik heb dezelfde oude neotion 1.2 CAM module (type PRD-MCIZ-2620) en ik merk dat deze CAM module NIET WERKT in de 2022 tv. Het is zelfs nog iets erger dan 'niet werken'. Wanneer de CAM module in de nieuwe tv zit worden zelfs de ungecodeerde zenders niet meer goed weergegeven.

Ik heb geen info betreffende je andere vraag of die recentere cam modules wel werken, maar ben wel benieuwd. Dus als je meer informatie hierover vindt, deel het hier a.j.b.
Ik heb afgelopen weekend ook een nieuwe TV besteld en ook een nieuwe CI+ module 1.3.
Helaas is de TV nog niet binnen dus kan er verder niets over kwijt, maar neem aan dat die combinatie dus gewoon gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
jongetje schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:20:
@snah001 Zover ik weet levert KPN alleen over eigen infra.
Bij de start zul je alleen T-Mobile kunnen afsluiten en na ongeveer een jaar komen er meerdere providers beschikbaar. In principe is het een open netwerk dus kan iedereen aansluiten bij ODF.

Verder kun je prima zien wat het aanbod van T-Mobile is toch op die website?
Theoretisch zou Ziggo zich dan ook als aanbieder hierop kunnen profileren toch?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:58:
[...]

Theoretisch zou Ziggo zich dan ook als aanbieder hierop kunnen profileren toch?
Is de grap niet dat er een kans is dat het van Vodafone (Ziggo) was? :P Immers had Vodafone ook vaste aansluitingen over glasvezel, maar toen ze zijn samen gegaan met Ziggo hebben ze dat moeten verkopen. Waarbij T-Mobile dus de koper is geweest.

Maar ja, op een open net/aansluiting kan theoretisch ook Ziggo aansluitingen leveren. Maar de kans daarop lijkt mij wel heel klein. Geen idee of het mag, maar gezien de grote naam van Ziggo lijkt mij de kans al aanwezig dat ze tegengewerkt zullen worden (of echt tegen houden, of hoge(re) huur tarieven hanteren). Nog naast dat ik denk dat Ziggo het zelf ook niet zal willen gok ik. En Ziggo heeft natuurlijk al een glasvezelnetwerk dat een groot deel van het land dekt. Alleen dan niet "to the home" maar "to the straatkast". Die laatste stukjes aansluiten via glasvezel zal dan nog steeds een grote investering zijn. Maar dan hebben ze wel een echt eigen netwerk. En met huren van een andere partij zouden ze juist hun eigen netwerk steeds meer uitfaseren en totaal afhankelijk worden van de grillen van een andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Laatst online: 08-06 18:40
Piet91 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:27:
[...]

Ik heb afgelopen weekend ook een nieuwe TV besteld en ook een nieuwe CI+ module 1.3.
Helaas is de TV nog niet binnen dus kan er verder niets over kwijt, maar neem aan dat die combinatie dus gewoon gaat werken.
Heb zelf een splinternieuwe 55" Samsung S95B en heb daar met de 1.3 module die ik van Ziggo heb inderdaad wel gewoon ontvangst mee. Zelfs het interactieve deel van Ziggo doet het.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06 16:30
Ik ben maar overgestapt van Ziggo 55 euro abbo van TV + Internet Start, naar KPN TV+Internet (Black Friday) 35 euro en van 100mbps naar 1Gb glasvezel. Volgend jaar maar weer overstappen naar ziggo met 50% korting.

Heb geen zin in onderhandelingen met telefoniste ivm korting.

[ Voor 19% gewijzigd door WinterMute2025 op 02-12-2022 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:33
Jeffrey87 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:00:
[...]

Klopt helemaal, ik heb hetzelfde, ik had mijn abonnement van 50 naar 100 Mb aangepast, en kon daarna dus niet meer terug naar de oude prijs van €35 per maand. Ik kan het abonnement nog wel selecteren, maar dan tegen €40 per maand.
Is het snelheidsverschil significant merkbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:37

The Executer

Lekker belangrijk!

Jeuvie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:34:
[...]

De keren dat ik op een flink snellere lijn zat die ook daadwerkelijk zo aanvoelde, was het een glasvezel-verbinding met (natuurlijk) een lage ping. Het switchen tussen snelheden bij Ziggo heb ik eigenlijk nooit echt wat van vernomen (het hebbende over standaard browsen) behalve je downloads die sneller binnen komen.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
The Executer schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:42:
...behalve je downloads die sneller binnen komen.
1Gb/s is 1Gb/s... dat gaat bij glasvezel niet sneller dan coax... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:37

The Executer

Lekker belangrijk!

CreativeS schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:48:
[...]

1Gb/s is 1Gb/s... dat gaat bij glasvezel niet sneller dan coax... :+
@Jeuvie reageerde op @Jeffrey87 , die van 50 naar 100 was gegaan. Daar zal je met browsen niet veel van vernemen. Er werd verder niet over 1Gb/s gesproken.

En inderdaad, 1Gb/s is 1Gb/s, waar je ook zit. Maar goed, daar ging het niet over :+

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
The Executer schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:56:
@Jeuvie reageerde op @Jeffrey87 , die van 50 naar 100 was gegaan. Daar zal je met browsen niet veel van vernemen. Er werd verder niet over 1Gb/s gesproken.

En inderdaad, 1Gb/s is 1Gb/s, waar je ook zit. Maar goed, daar ging het niet over :+
Dus in dat opzicht was het gewoon een 'vreemde' vraag... tuurlijk merk je verschil tussen 50Mb/s en 100Mb/s... waar je ook zit :o

Maar goed... zal wel aan de vrijdag liggen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-06 11:04
Ben(V) schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:23:

En uiteraard zijn er use cases voor een eigen router te verzinnen.
En portforwarden kun je betere helemaal niet doen tenzij het een voor een VPN is.
Elke forward is een potentieel security lek.

En als je vlan's wilt gebruiken moet je een router met vlan support kopen, want de gemiddelde consumenten router kan dat helemaal niet.
Kun je gewoon stoppen met dit soort onzin de wereld in te helpen, er klopt namelijk helemaal niets van. Dank, een netwerkbeheerder. :-)

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS | AbuseDB

Acties:
  • +3 Henk 'm!
CreativeS schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 23:08:
[...]

Dus in dat opzicht was het gewoon een 'vreemde' vraag... tuurlijk merk je verschil tussen 50Mb/s en 100Mb/s... waar je ook zit :o

Maar goed... zal wel aan de vrijdag liggen O-)
Dat staat toch ook semi in die post? Bij echt downloaden, van grote bestanden, merk je het. Bij normaal gebruik niet. Als je een website bezoekt gaat het om enkele megabits maximaal, en die pagina downloaden gebeurt dan al (ruim) binnen 1 seconde. Dat de pagina eens zo snel gedownload is merk je (vrijwel) niet, omdat de ervaring al "onmiddellijk" was. Een Netflix gebruikt voor 4K + HDR iets van 25Mbit/s. Of je dan een 50Mbit/s of 100Mbit/s verbinding hebt maakt dan geen verschil, in beide gevallen is er genoeg bandbreedte (tenzij je met meerdere personen gaat kijken).

En 1Gbit/s is ook niet altijd hetzelfde. Een 1Gbit/s symmetrische glasvezelverbinding is anders dan een 1Gbit/s Ziggo verbinding met een 50Mbit/s upload. Immers zal een server niet iets spontaan naar jouw sturen, maar moet je daarvoor een verzoek doen, dus uploaden. Levert bv een HTTP request van een paar honderd bytes een merkbaar verschil op bij 50Mbit/s vs 1Gbit/s? Natuurlijk niet. Totdat je uiteraard grote / veel bestanden gaat uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
RobertMe schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 23:38:
[...]

Dat staat toch ook semi in die post? Bij echt downloaden, van grote bestanden, merk je het. Bij normaal gebruik niet. Als je een website bezoekt gaat het om enkele megabits maximaal, en die pagina downloaden gebeurt dan al (ruim) binnen 1 seconde. Dat de pagina eens zo snel gedownload is merk je (vrijwel) niet, omdat de ervaring al "onmiddellijk" was. Een Netflix gebruikt voor 4K + HDR iets van 25Mbit/s. Of je dan een 50Mbit/s of 100Mbit/s verbinding hebt maakt dan geen verschil, in beide gevallen is er genoeg bandbreedte (tenzij je met meerdere personen gaat kijken).

En 1Gbit/s is ook niet altijd hetzelfde. Een 1Gbit/s symmetrische glasvezelverbinding is anders dan een 1Gbit/s Ziggo verbinding met een 50Mbit/s upload. Immers zal een server niet iets spontaan naar jouw sturen, maar moet je daarvoor een verzoek doen, dus uploaden. Levert bv een HTTP request van een paar honderd bytes een merkbaar verschil op bij 50Mbit/s vs 1Gbit/s? Natuurlijk niet. Totdat je uiteraard grote / veel bestanden gaat uploaden.
En zo heeft iedereen zijn specifieke wensen en voor mij is het die laatste.
Zou mooi zijn als voor mij de verbinding symmetrisch wordt maar dat zal bij Ziggo nooit het geval zijn of worden vrees ik.
Volgend jaar maart (kabel is al gelegd) biedt TMobile hier glasvezel aan en dan gaan we wel zien wat we doen, of bij Ziggo blijven of overstappen.
Vermoedelijk zal Tmobile voor het eerste jaar wel een super aanbod gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04:25
Jeuvie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:34:
[...]

Ja en nee. Ja, bij het downloaden van files gaat het vanzelfsprekend sneller. Nee, bij browsen merk je het eigenlijk nauwelijks tot niet.

De reden van de upgrade is dat ik dan toch iets minder tijd kwijt ben aan het downloaden van games op m'n Xbox. Voor de rest stream ik mijn muziek en films, dus feitelijk is 50 Mb voor mij voldoende.

Zoals hier boven mij al is besproken: je merkt wel een verschil tussen 50 Mb via Ziggo en 50 Mb via KPN (glasvezel). Dat heeft puur te maken met de latency.

Kleine aanvulling: ik heb een eigen FRITZ!Box waar ik prioritization aan heb staan op mijn streaming devices, zodat ik gewoon 4K kan blijven streamen zonder haperingen als m'n Xbox (of een ander device) op volle snelheid aan het downloaden is.

Een 1 Gb verbinding voltrekken zal nooit zoveel TCP acknowledgements genereren dat je die 50 Mb up zal voltrekken, dus ik betwist jouw conclusie.

Wel is het zo dat je bij het voltrekken van je 50 Mb upload meer last zal krijgen van bufferbloat.

[ Voor 46% gewijzigd door Jeffrey87 op 03-12-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:41

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb al sinds 2014 een Ubee EVW321B. Ding staat in bridge en werkt prima.

Nu krijg ik ongevraagd een Connectbox in huis.

Mijn eerste vraag; Hoe past dit in MVO? (Antwoord: niet)

Belangrijker. Ik zit niet op dit ding te wachten. Ik moet mijn meterkast weer verbouwen en volgens mij is het verbruik ook hoger. Ik wil gewoon mijn Ubee blijven gebruiken. Is er een manier om dit af te dwingen?

Eigen modem-keuze is nog een uitweg wellicht. Of anders UBC1318 proberen te regelen, die heeft iig een lager verbruik.

/edit
Via de community probeer ik nu een UBC1318 te regelen, kijken hoe dat gaat...

[ Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 03-12-2022 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxz91
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-12-2022
*knip* Crossposten en verwijzen op deze manier naar je eigen topic is niet de bedoeling.

[ Voor 82% gewijzigd door rens-br op 04-12-2022 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

En 1Gbit/s is ook niet altijd hetzelfde.
Het ging toch om download? Beter lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FreakNL schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:24:
Ik heb al sinds 2014 een Ubee EVW321B. Ding staat in bridge en werkt prima.

Nu krijg ik ongevraagd een Connectbox in huis.

Mijn eerste vraag; Hoe past dit in MVO? (Antwoord: niet)

Belangrijker. Ik zit niet op dit ding te wachten. Ik moet mijn meterkast weer verbouwen en volgens mij is het verbruik ook hoger. Ik wil gewoon mijn Ubee blijven gebruiken. Is er een manier om dit af te dwingen?
Nee, de EVW321b is inmiddels antiek. Ondersteunt geen niet volledig IPv6, heeft beperkt aantal downstream kanalen en is ook nog eens EOL. Het is juist een goede actie om deze oude meuk uit het netwerk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:37:
[...]

Nee, de EVW321b is inmiddels antiek. Ondersteunt geen IPv6,
De Ubee EVW321b ondersteunt wel IPv6. Ik heb er één in gebruik gehad van november 2016 tot maart 2019. Speciaal op marktplaats gescoord vanwege IPv6. Dat was in de tijd dat je nog wel op marktplaats gekochte modems zelf kon aanmelden. De IPv6 ondersteuning van de Ubee EVW321 was prima. Helaas gaf hij in 2019 de geest en moest ik hem inruilen voor een Aris Conectbox.
heeft beperkt aantal downstream kanalen en is ook nog eens EOL. Het is juist een goede actie om deze oude meuk uit het netwerk te halen.
Bovendien is de Ubee EVW321 is DOCSIS 3.0 en daar wil Ziggo van af. Ze willen zo snel mogelijk naar 3.1. En terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:51:
[...]

De Ubee EVW321b ondersteunt wel IPv6. Ik heb er één in gebruik gehad van november 2016 tot maart 2019. Speciaal op marktplaats gescoord vanwege IPv6. Dat was in de tijd dat je nog wel op marktplaats gekochte modems zelf kon aanmelden. De IPv6 ondersteuning van de Ubee EVW321 was prima.
Alleen als router dan? Want in bridge mode ondersteunen ze het pas sinds eind 2021 en alleen op de ConnectBox en Ubee (en vast ook de Sagemcom die pas dit jaar is uit gekomen).

Om de vraag zelf maar nog meer te beantwoorden :P. Ik meen dat je hier eerder hebt gepost over issues met het door Ziggo geleverde modem in combinatie met IPv6 & port forwards? Dus als je nu (nog) in router mode draait (want port forwards etc) dan zul je dat toen ook vast gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 23:04:
[...]
Alleen als router dan? Want in bridge mode ondersteunen ze het pas sinds eind 2021 en alleen op de ConnectBox en Ubee (en vast ook de Sagemcom die pas dit jaar is uit gekomen).
Ik had hem inderdaad in router mode staan. En het klopt dat IPv6 in bridge mode pas vanaf eind 2021 begin 2022 door Ziggo wordt ondersteunt. Ik heb dat niet in detail gevolgd en dat dat niet opgaat voor de oudere modellen die in router mode wel IPv6 doen was me ontgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Prima dat ik ervanaf moet maar dan graag wel voor een model wat niet meer energie verbruikt dan mijn huidige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

De Ubee EVW321b ondersteunt wel IPv6. Ik heb er één in gebruik gehad van november 2016 tot maart 2019. Speciaal op marktplaats gescoord vanwege IPv6.
Klopt in router modus wel. Heb mijn post iets aangepast. Er zijn wat oudere modems die tijdens de eerste ondersteuning van IPv6 bij Ziggo toen gebruikt zijn. Volledige ondersteuning van IPv6 dus ook in bridge modus is eigenlijk alleen mogelijk vanaf de Connectbox familie en nieuwere modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreakNL schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 23:15:
Prima dat ik ervanaf moet maar dan graag wel voor een model wat niet meer energie verbruikt dan mijn huidige.
Hoeveel watt verschil is het oude en het nieuwe modem dan dat je hier zo'n punt van maakt (zoverk kan zien 2 a 3 watt)? Uiteindelijk wil iedereen een snellere stabiele verbinding, ga je dan echt hier zoveel energie in stoppen? Koop je die nieuwe tv ook niet als die 3watt meer gebruikt?
Als je 1 keer minder de droger gebruikt of je handdoeken 2 keer ipv 1 keer gebruikt bespaar je enorm veel meer energie dan die paar watt van je modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Scheelt 5 a 6 watt.. En waarvoor? Nu werkt het ook. Ik hoef geen model wat 5 watt meer verbruikt. Straks heb ik er dus 1 die 20 watt verbruikt? Ik zie liever dat dit soort apparaten minder gaan verbruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zover ik kan zien gebruikt het nieuwe modem rond de 15Watt: https://community.ziggo.n...troomverbruik/td-p/956269

Als ik op het forum teruglees gebruik jij rond de 6000kwh per jaar. Als je echt wilt besparen dan kan dat volgens mij beter op hele andere zaken. Ik zit met een gezin van 4 op de 2800 a 3000kwh per jaar zonder heel ingewikkeld te doen (met in de zomer zelfs een opblaas jacuzi in de tuin).

Is trouwens niet om je aan te vallen, maar met zo'n verbruik zou ik me niet druk maken om die paar watt.

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 04-12-2022 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04:30
@jongetje net verbruik, ik haal dat bij lange na niet. Gaat wel off topic maar kook jij op gas of elektrisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Hoe is mijn overige verbruik relevant? Overigens is dat verbruik door allerlei besparingen allang niet meer op dat punt, dat is al met 1/3e gezakt… En nogmaals, totaal niet relevant voor deze discussie.

Ik ben juist dit soort sluipverbruikers aan het elimineren, dan zit ik niet te wachten om van 6 a 7naar 15 watt te gaan.

Ik vind 15 watt voor een kabelmodem echt veel te veel en zou me doen bewegen elders te gaan kijken.

Komt nog bovenop dat ik geen connectbox wil. Doe mij lekker zo’n Ubee, die kun je tenminste ook fatsoenlijk ophangen.

[ Voor 43% gewijzigd door FreakNL op 04-12-2022 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:26

DON PAPA

Tweaker-fan

FreakNL schreef op zondag 4 december 2022 @ 08:11:
Ik vind 15 watt voor een kabelmodem echt veel te veel en zou me doen bewegen elders te gaan kijken.
Je kan ook gaan voor een eigen kabel modem, dat scheelt weer een apparaat dat enkel als doorgeefluik dienst doet 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Zeker. Tot nu toe nog geen noodzaak voor gezien maar zou nu een optie kunnen worden.

[ Voor 31% gewijzigd door FreakNL op 04-12-2022 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe is mijn overige verbruik relevant? Overigens is dat verbruik door allerlei besparingen allang niet meer op dat punt, dat is al met 1/3e gezakt… En nogmaals, totaal niet relevant voor deze discussie.

Ik ben juist dit soort sluipverbruikers aan het elimineren, dan zit ik niet te wachten om van 6 a 7naar 15 watt te gaan.

Komt nog bovenop dat ik geen connectbox wil. Doe mij lekker zo’n Ubee, die kun je tenminste ook fatsoenlijk ophangen.
Post het op het community forum van Ziggo. Ik meen zelfs dat er Tweakers zijn die exact om de reden van energieverbruik een CB voor een Ubee hebben kunnen ruilen. Maar houdt er uiteraard wel rekening mee dat de Ubee geen wifi doet en je dat dan zelf moet regelen (kost stroom), en als je de CB in bridge zet die ook zuiniger zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Uiteraard regel ik mijn WiFi zelf.

Een Ubee in bridge is altijd nog zuiniger dan een CB in bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:54
Ik herken dat, mede ingegeven door de steeds hogere energieprijzen ben ik eens langs alle sluipverbruikers gegaan. De tv's en andere apparaten die zelden worden gebruikt: achter een schakelaar of stekker eruit. Ongebruikte laders: uit het stopcontact. Dat scheelt zo'n 30W. Dat lijkt niet veel, maar reken maar uit:
30W = 0,03kW
24 uur in een dag, 365 dagen per jaar, 1 jaar = 8760 uur.

Oud sluipverbruik: 262,8kWh op jaarbasis.

Ik betaal nu €0,80 per kWh, bijna 4 keer zoveel als een jaar geleden. Laten we voor de rekensom eens optimistisch zijn, en uitgaan van €0,60 per kWh, dan heb ik door sluipverbruikers te elimineren €157,68 bespaard.

Voer dezelfde berekening eens uit op jouw modem, dan kom je op zo'n €40 besparing als je een zuiniger modem hebt.
Er zijn houdertjes voor de CB, die gebruik ik ook. Maar het is fragiel ophangen ipv fatsoenlijk ophangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:23:
[...]

Ik herken dat, mede ingegeven door de steeds hogere energieprijzen ben ik eens langs alle sluipverbruikers gegaan. De tv's en andere apparaten die zelden worden gebruikt: achter een schakelaar of stekker eruit. Ongebruikte laders: uit het stopcontact. Dat scheelt zo'n 30W. Dat lijkt niet veel, maar reken maar uit:
30W = 0,03kW
24 uur in een dag, 365 dagen per jaar, 1 jaar = 8760 uur.

Oud sluipverbruik: 262,8kWh op jaarbasis.

Ik betaal nu €0,80 per kWh, bijna 4 keer zoveel als een jaar geleden. Laten we voor de rekensom eens optimistisch zijn, en uitgaan van €0,60 per kWh, dan heb ik door sluipverbruikers te elimineren €157,68 bespaard.

Voer dezelfde berekening eens uit op jouw modem, dan kom je op zo'n €40 besparing als je een zuiniger modem hebt.
Lang heb ik geroepen hobby mag geld kosten, maar vanaf 1 jan 94cent per kWh. Met een zakelijke EV thuis gaan we zeker door het plafond heen. Vanuit dat oogpunt ook veel bezig geweest met reduceren van IT de afgelopen weken.

-24 ports switches omgezet naar 16 Ports switch
-16 port switch naar flex mini
-parallel storage vlan opgeheven met alle extra adapters/NICs
-NAS ontmanteld uit de VM omgeving en als DB server, zodat deze onafhankelijk uit kan als daar behoefte voor is. De NAS met 4 disken gebruikte 55 watt inclusief SSD cache 8)7
-NAS geformatteerd en terug naar 2x 6TB 5400rpm en alle overige disken eruit. Zodat de NAS minder verbruikt. (Verbruik moet ik nog even nameten)
-KPN glasvezel modem (ONT) gebruikt slechts 3,5 a 4 watt _/-\o_
-VMs lokaal op de NUC gezet ipv op een NAS via NFS/iSCSI, NAS 55 watt, SSD 3 watt
-UniFi cloud key 2 uitgezet, en deze rol verplaatst naar een Ubuntu VM die toch al aan stond

De meest geniale vind ik: dat Homeassistant snachts mijn UniFi AP's POE uitschakelt op 1 na ;-)

Wat nog op de planning staat:

-Overstappen naar één single device, 4 ports firewall waarbij ik ook proxmox draai. Dan kan er 1 VM NUC uit en 1 NUC native met pfSense gaat dan ook uit. Beide worden samengevoegd in het topton routertje met IOMMU NIC passtrough.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Zo ben ik dus ook bezig @stormfly en @ikweethetbeter… Dan voelt het dus ook zeer contraproductief om ineens met je modem naar een verdubbeling te gaan…

Dan kan @jongetje gaan roepen dat het maar 5 of 6 watt is… Maar elke watt is er 1 en ik besteed ze sowieso liever aan iets nuttigers… Een kabelmodem is zeker nuttig, maar de huidige doet het ook gewoon…

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 04-12-2022 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:54
stormfly schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:46:
Lang heb ik geroepen hobby mag geld kosten, maar vanaf 1 jan 94cent per kWh. Met een zakelijke EV thuis gaan we zeker door het plafond heen.
Minister Jetten heeft niet echt rekening gehouden met mensen die bij de energietransitie voorop lopen, dus met een EV of een warmtepomp...

Ik heb ook een EV. Ik probeer die zoveel mogelijk op mijn werk op te laden, nu al, ook al wordt alles vergoed, maar het energieplafond van 2023 zal ook op die manier na enkele maanden al bereikt zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FreakNL schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:01:
Zo ben ik dus ook bezig @stormfly en @ikweethetbeter… Dan voelt het dus ook zeer contraproductief om ineens met je modem naar een verdubbeling te gaan…

Dan kan @jongetje gaan roepen dat het maar 5 of 6 watt is… Maar elke watt is er 1 en ik besteed ze sowieso liever aan iets nuttigers… Een kabelmodem is zeker nuttig, maar de huidige doet het ook gewoon…
Eens, ik weet nog niet wat het Sagemcom modem verbruikt? Jij hebt de zwarte ontvangen? Er werd gelinkt naar de powerconsumpiton van de witte +/- 15 watt.

DOCSIS in welke vorm 3.0/3.1 dan ook is op alle fronten geen bijzonder groene techniek. Elke versterker kast in de straat heeft stroom nodig, en thuis ook behoorlijk wat. Maak eens een wandeling en besef dat elk grijs Ziggo kastje stroom verbruikt.

Glasvezel XGS-PON heeft passieve (zonder stroom) componenten en is voor een provider ook groener in exploitatie. Glasvezel AON kost relatief veel switch porten, waardoor het POP stroom verbruik hoger is, maar onderweg in het "pad" zijn geen actieve componenten nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:21:
[...]

Minister Jetten heeft niet echt rekening gehouden met mensen die bij de energietransitie voorop lopen, dus met een EV of een warmtepomp...

Ik heb ook een EV. Ik probeer die zoveel mogelijk op mijn werk op te laden, nu al, ook al wordt alles vergoed, maar het energieplafond van 2023 zal ook op die manier na enkele maanden al bereikt zijn...
Eigenlijk is het natuurlijk bedoelt voor de mensen met een laag inkomen. Niet voor de mensen met goed geïsoleerde huizen, warmtepompen, elektrische auto's en zonnepanelen. Snap wel dat je er snel doorheen bent, maar ik heb ook geen energie plafond op mijn benzine.

Laten we verder stoppen met offtopic gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-06 16:21
Als je zonder EV maar met het extra stroomverbruik van de Ziggo box binnen het plafond blijft maar door het laden van de EV van je baas door het plafond heengaat en dat niet vergoed krijgt heb je een hele slechte afspraak met je baas over het vergoeden van de stroomkosten van zijn/jouw EV….

Blijft overigens het feit dat zo’n apparaat best een goed afweging mag hebben tussen aanschafkosten (voor Ziggo) en stroomverbruik (voor de Ziggo klant). De track record van Ziggo (UPC) is hierin niet best…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rallye schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:03:
Blijft overigens het feit dat zo’n apparaat best een goed afweging mag hebben tussen aanschafkosten (voor Ziggo) en stroomverbruik (voor de Ziggo klant). De track record van Ziggo (UPC) is hierin niet best…..
Er zijn nu eenmaal niet zoveel fabrikanten van chipsets/kabelmodems waar je uit kunt kiezen. Daarbij is Docsis ook een actief netwerk waarbij het modem continue aan het filteren is welke data voor hem is en welke voor de buren. Dat kost gewoon wat meer energie. Zeker met de eisen van de consumenten dat (goede) Wi-Fi onderdeel moet zijn van het modem.
Ik vraag me af of de docsis 3.1 (en hoger) modems op de vrije markt nu veel zuiniger zijn. Een switch op 10Mbit of 100Mbit is nu eenmaal ook zuiniger dan op 1Gbit.

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 04-12-2022 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

stormfly schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:27:
[...]

Eens, ik weet nog niet wat het Sagemcom modem verbruikt? Jij hebt de zwarte ontvangen? Er werd gelinkt naar de powerconsumpiton van de witte +/- 15 watt.

DOCSIS in welke vorm 3.0/3.1 dan ook is op alle fronten geen bijzonder groene techniek. Elke versterker kast in de straat heeft stroom nodig, en thuis ook behoorlijk wat. Maak eens een wandeling en besef dat elk grijs Ziggo kastje stroom verbruikt.

Glasvezel XGS-PON heeft passieve (zonder stroom) componenten en is voor een provider ook groener in exploitatie. Glasvezel AON kost relatief veel switch porten, waardoor het POP stroom verbruik hoger is, maar onderweg in het "pad" zijn geen actieve componenten nodig.
Mijn zwarte Sagemcom, bridged, 10-11 watt verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Laatst online: 21:17
Afgelopen vrijdag heb ik een monteur in huis gehad om het signaal te verbeteren en een nieuwe modem te installeren, we hadden nog een hele oude, plus oude aansluitpunten e.d. (in de woonkamer) waardoor de nieuwe box niet direct aangesloten kon worden. Kon AOP ook niet vinden, blijkt uiteindelijk in de kruipruimte geknutseld te zijn door de vorige bewoners, met allerlei splitters. Monteur heeft lopen vogelen om een korte route van de coax te krijgen, met een versterker op de eerste verdieping.

We hadden al een zwarte Sagemcom modem (SmartWifi geloof ik) op de post gekregen, die heeft hij aangesloten. Na een half uur klooien kreeg hij bericht dat er een storing was waardoor dit type modem niet kon aanmelden bij Ziggo. Hij moest de klant informeren dat de modem omgeruild moest worden voor een witte, die hij bij zich had, en dat ik dan moest wachten totdat de witte modem op het systeem was aangemeld. Dat zou wel ergens 'vandaag' (vrijdag) zijn.

Aan het eind van de dag voor de zekerheid besloten de klantenservice te bellen. Ik kreeg te horen dat de monteur door had moeten geven dat het langer kon duren. Door de poging om de zwarte modem aan te melden zit deze namelijk in een 'foutstatus', en moet eerst van het netwerk gehaald worden voordat de witte modem kan aanmelden/installeren. Dat zou tot wel 5 werkdagen kunnen duren. Ondertussen kon hij niets voor ons betekenen, we kunnen niet anders dan wachten.

Nu zitten we dus inderdaad sinds vrijdag te wachten. Zowel groene streep (bridge) als wifi-lampje is aan, maar netwerk/internet-lampje knippert, alles groen. Af en toe eens kijken of het lampje niet meer knippert en op dat moment de installatiewizard starten is tot nu toe het plan.

Heeft er iemand nog advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spider0124
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-05-2023
Hi,

Ik heb van de week een Fritz!box 6660 cable gekocht.
Prima ding!

Gebruikt 12 Watt in normaal bedrijf, gemeten met de energiemeter.

Groetjes R

[ Voor 72% gewijzigd door Spider0124 op 05-12-2022 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-06 17:14
iBasch schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:34:
Afgelopen vrijdag heb ik een monteur in huis gehad om het signaal te verbeteren en een nieuwe modem te installeren, we hadden nog een hele oude, plus oude aansluitpunten e.d. (in de woonkamer) waardoor de nieuwe box niet direct aangesloten kon worden. Kon AOP ook niet vinden, blijkt uiteindelijk in de kruipruimte geknutseld te zijn door de vorige bewoners, met allerlei splitters. Monteur heeft lopen vogelen om een korte route van de coax te krijgen, met een versterker op de eerste verdieping.

We hadden al een zwarte Sagemcom modem (SmartWifi geloof ik) op de post gekregen, die heeft hij aangesloten. Na een half uur klooien kreeg hij bericht dat er een storing was waardoor dit type modem niet kon aanmelden bij Ziggo. Hij moest de klant informeren dat de modem omgeruild moest worden voor een witte, die hij bij zich had, en dat ik dan moest wachten totdat de witte modem op het systeem was aangemeld. Dat zou wel ergens 'vandaag' (vrijdag) zijn.

Aan het eind van de dag voor de zekerheid besloten de klantenservice te bellen. Ik kreeg te horen dat de monteur door had moeten geven dat het langer kon duren. Door de poging om de zwarte modem aan te melden zit deze namelijk in een 'foutstatus', en moet eerst van het netwerk gehaald worden voordat de witte modem kan aanmelden/installeren. Dat zou tot wel 5 werkdagen kunnen duren. Ondertussen kon hij niets voor ons betekenen, we kunnen niet anders dan wachten.

Nu zitten we dus inderdaad sinds vrijdag te wachten. Zowel groene streep (bridge) als wifi-lampje is aan, maar netwerk/internet-lampje knippert, alles groen. Af en toe eens kijken of het lampje niet meer knippert en op dat moment de installatiewizard starten is tot nu toe het plan.

Weer naar de klantenservice bellen en het probleem weer uitleggen en benadrukken dat dit opgelost moet worden zo spoedig mogelijk. Tevens vragen om enige vorm compensatie (korting op het maandbedrag bijvoorbeeld) voor de situatie die nu ontstaan is zonder dat je daar enige schuld aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iBasch schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:34:

Dus als ik het goed begrijp was er afgelopen vrijdag een tijdelijk probleem met het activeren van Sagemcom modems, en de work-a-round is de klant een ander modem geven waarvan ze per definitie weten dat het dagen gaat duren voordat het werkt? 7(8)7 Dus grote kans dat in theorie het Sagemcom modem nu wel geactiveerd kan worden (tijdelijk probleem opgelost is), maar je dat niet meer kunt omdat ze die in jouw account vandaan hebben gehaald om te vervangen door de oude CB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 08:49
martijn946 schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:37:
Overigens heb ik sinds het nieuwe modem serieus gedoe met zowel draadloze als bedrade cliënts. Heel vaak krijgen deze alleen maar een ipv6 adres of het gebeurt dat ze wel ipv4 krijgen, maar geen subnetmask en gateway met per saldo geen dataverkeer.
Ik was zo klaar met dit probleem dat ik op Marktplaats een pfSense computertje heb gekocht. Geconfigureerd, modem in de bridge laten zetten door Ziggo et voila, alles werkte als een zonnetje.

13 december wordt hier glasvezel geïnstalleerd...... :P

* martijn946 zegt doei tegen Ziggo.

MyMeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Laatst online: 21:17
RobertMe schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:13:
[...]

Dus als ik het goed begrijp was er afgelopen vrijdag een tijdelijk probleem met het activeren van Sagemcom modems, en de work-a-round is de klant een ander modem geven waarvan ze per definitie weten dat het dagen gaat duren voordat het werkt? 7(8)7 Dus grote kans dat in theorie het Sagemcom modem nu wel geactiveerd kan worden (tijdelijk probleem opgelost is), maar je dat niet meer kunt omdat ze die in jouw account vandaan hebben gehaald om te vervangen door de oude CB?
Ik weet niet zo goed hoe tijdelijk dat probleem was. Hij zei wel dat 'ie nog 5 klanten had die dag om de zwarte sagemcom te installeren, waar hij vanwege die storing ook de witte neer zou gaan zetten. De zwarte modem heeft 'ie overigens ook meegenomen. Maar die andere klanten gaan het probleem niet krijgen als hij meteen de werkende modem gebruikt natuurlijk, ik had blijkbaar de pech dat ik de eerste van de dag was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 19:14
Originele datum van brief dat ik 'binnenkort' een nieuw modem zou krijgen: 8 november.
Destijds meteen navraag gepleegd bij de telefonische helpdesk wat dat voor modem zou worden, omdat ik niet gediend was zo'n Connectbox met vernachelde Puma-chipset in de maag gesplitst te krijgen.
Nee, konden ze nog niet met zekerheid zeggen omdat er nog geen modem geselecteerd was voor verscheping. Maar gezien de stand van zaken zou het waarschijnlijk een Sagemcom worden, dus vooral niet te snel druk over maken.

Vandaag (op een dag of twee na een hele maand later, echt heh...) de modem-doos van Ziggo mogen ontvangen. Vanavond geen tijd meer om aan te sluiten, maar toch de doos nog even open gemaakt. En ja hoor; oude wit uitgevoerde Arris Connectbox. Kon ook niet missen.
Dank u Sinterklaas. Waren de klompjes kool op of zo?

Ziggo. Leuker kunnen we het niet maken. Wel nog meer beschamend.
Alsmede ronduit schofferend richting klanten die expres vooraf contact hebben gezocht om juist dit te vermijden.

Wat een Kaa-Uu-Tee bedrijf zeg.

Arris prutbox heeft geen normale verzonken sleufjes om plat tegen een muur op te hangen, dus past niet eens in de meterkast zonder alles te verbouwen en met een klote ophangbeugeltje te werken. (Echt serieus; dan verzin je dus je compleet eigen box met eigen behuizing en dan weet je dat detail ook nog te verzieken? Stelletje incompetente...)

Morgen vaste kantoor werkdag, dus kom ik er dan niet aan toe om iets te regelen qua aanvraag alternatief modem - tenzij ik ga regelen om toch gewoon thuis te werken. En dat "aansluiten binnen 2 weken" waar ze je wat tijd mee schijnen te geven moet je ook met een flinke dumptruck zout nemen: bij familie werd hun oude modem gewoon 2 dagen na levering al van het netwerk gemept; terwijl - echt lachen! - de rest v/h aansluitmateriaal voor de nieuwe modem nog niet eens geleverd was. Dat zat er niet bij en moest in de nabestelling. (Dus ze konden het ding niet eens proper aansluiten.)

Ik ben in elk geval benieuwd of ik de woensdag überhaupt nog haal voordat mijn huidige modem gedwongen afgeserveerd wordt.

[ Voor 48% gewijzigd door R4gnax op 05-12-2022 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R4gnax schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:36:
Originele datum van brief dat ik 'binnenkort' een nieuw modem zou krijgen: 8 november.
Destijds meteen navraag gepleegd bij de telefonische helpdesk wat dat voor modem zou worden, omdat ik niet gediend was zo'n Connectbox met vernachelde Puma-chipset in de maag gesplitst te krijgen.
Nee, konden ze nog niet met zekerheid zeggen omdat er nog geen modem geselecteerd was voor verscheping. Maar gezien de stand van zaken zou het waarschijnlijk een Sagemcom worden, dus vooral niet te snel druk over maken.

Vandaag (op een dag of twee na een hele maand later, echt heh...) de modem-doos van Ziggo mogen ontvangen. Vanavond geen tijd meer om aan te sluiten, maar toch de doos nog even open gemaakt. En ja hoor; oude wit uitgevoerde Arris Connectbox. Kon ook niet missen.
Dank u Sinterklaas. Waren de klompjes kool op of zo?

Alsmede ronduit schofferend richting klanten die expres vooraf contact hebben gezocht om juist dit te vermijden.

Wat een Kaa-Uu-Tee bedrijf zeg.
Je hebt natuurlijk 100% gelijk dat het beschamend is dat ze niks konden met jouw vraag om geen Puma te krijgen. Maar stiekem had je dit probleem ook al voor kunnen zijn. Ten tijde van de introductie van IPv6 in bridge mode kon je op het forum aanvragen om een oud modem (dat niet geschikt is hiervoor) om te ruilen, met eigen keuze tussen de CB en Ubee UBC1318. Dat was natuurlijk de kans geweest om te voorkomen dat je een CB zou krijgen. Een kans die ik toen met beide handen heb aangegrepen. Gevraagd voor een Ubee, een Ubee ontvangen, en bij klachten over slecht signaal is, uiteraard, een monteur langs gekomen om het AOP te vervangen, en vooraf al nieuwe kabel voor het modem ontvangen (zodat ik die zelf al kon vervangen voordat de monteur kwam) en een dag later een nieuwe kabel voor naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
RobertMe schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:58:
[...]

Je hebt natuurlijk 100% gelijk dat het beschamend is dat ze niks konden met jouw vraag om geen Puma te krijgen. Maar stiekem had je dit probleem ook al voor kunnen zijn. Ten tijde van de introductie van IPv6 in bridge mode kon je op het forum aanvragen om een oud modem (dat niet geschikt is hiervoor) om te ruilen, met eigen keuze tussen de CB en Ubee UBC1318. Dat was natuurlijk de kans geweest om te voorkomen dat je een CB zou krijgen. Een kans die ik toen met beide handen heb aangegrepen. Gevraagd voor een Ubee, een Ubee ontvangen, en bij klachten over slecht signaal is, uiteraard, een monteur langs gekomen om het AOP te vervangen, en vooraf al nieuwe kabel voor het modem ontvangen (zodat ik die zelf al kon vervangen voordat de monteur kwam) en een dag later een nieuwe kabel voor naar de TV.
Als je dat had geweten; ja.
Maar als je geen problemen hebt met je huidige opzet; ga je dan op zoektocht naar dat soort dingen?
[...]

De Ubee EVW321b ondersteunt wel IPv6. Ik heb er één in gebruik gehad van november 2016 tot maart 2019. Speciaal op marktplaats gescoord vanwege IPv6. Dat was in de tijd dat je nog wel op marktplaats gekochte modems zelf kon aanmelden. De IPv6 ondersteuning van de Ubee EVW321 was prima. Helaas gaf hij in 2019 de geest en moest ik hem inruilen voor een Aris Conectbox.

[...]

Bovendien is de Ubee EVW321 is DOCSIS 3.0 en daar wil Ziggo van af. Ze willen zo snel mogelijk naar 3.1. En terecht.
De ironie is dat de Arris Connectbox die ze, getuige mijn geval, dus nog steeds uitschepen naar klanten ook enkel DOCSIS 3.0 is en niet 3.1

Überhaupt trouwens opmerkelijk.
Ik had begrepen dat iedereen die een Complete abonnement had, sowieso een Sagemcom zou horen te krijgen en niet meer een oude CB? Tegendeel bewijst zich als dat het geval is. (Of iemand bij Ziggo heeft weer eens naast de pot gepist. Die mogelijkheid heb je ook altijd nog.)

[ Voor 7% gewijzigd door R4gnax op 05-12-2022 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R4gnax schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:36:
Talloze keren hier benoemd. Op basis van een reguliere bestelling heeft de medewerker NUL invloed op welk modem er uitgestuurd wordt. Vooraf bellen is dus kansloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
Jay-B schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:35:
[...]

Talloze keren hier benoemd. Op basis van een reguliere bestelling heeft de medewerker NUL invloed op welk modem er uitgestuurd wordt. Vooraf bellen is dus kansloos.
Dan moeten ze daar ook eerlijk over zijn en niet mensen aan het lijntje houden met loze holle beloftes.
"Ik zou gewoon eerst afwachten; want het zou gewoon een Sagemcom moeten zijn" is dan niet het juiste antwoord.

Nu duwen ze me dankzij dat advies dus in de rotsituatie waar ik morgen hals over kop spul moet gaan regelen om provisorisch die Arris box op de één of andere manier in mn meterkast tijdelijk in getetris'd te krijgen, voordat ik dadelijk geen internet meer heb omdat aan Ziggo's kant de schakelaar al omgezet wordt. Dat terwijl ik in een hybride werksituatie zit -- deels on-site; deels remote vanuit huis -- waar ik dus juist sterk afhankelijk ben van de continuiteit van m'n internetverbinding.

En dan alsnog het spelletje zang-en-dans gaan spelen om te proberen een ander modem losgepeuterd te krijgen.

Fuck. Wat een clownwereld. En Ziggo heeft de grootste circustent.

[ Voor 14% gewijzigd door R4gnax op 05-12-2022 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@R4gnax Los van het type modem. Waarom moet je spul gaan regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
Jay-B schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:49:
@R4gnax Los van het type modem. Waarom moet je spul gaan regelen?
Post net bijgewerkt.

Gaat nog een kwestie van passen en meten in de meterkast worden, omdat de ophanging totaal anders is tov de huidige Ubee die er nog hangt. En ik heb maar beperkt aantal dagen voordat de oude modem er af gemept wordt. (Wss zelfde situatie als met mijn familie, die kregen hun vervangende modem ook pas een maand na de brief en twee dagen later werd de oude modem er af geforceerd. Zelfde omgeving ook, overigens.)

Daarnaast; wat regelen betreft is er niets 'los van het type modem.'
Het type modem is eigenlijk voor mij het belangrijkste. En ik wil zsm regelen dat ik een goed modem toegezonden krijg.

Ik werk sinds Corona remote met een RDP connectie naar m'n workstation op kantoor. En sinds kort hybride. Één of twee dagen op kantoor. Als ik remote werk forward ik ook audio en video voor (conference) calls en meetings gewoon van/naar dat workstation, waar alles op ingesteld en geinstalleerd staat.

De erratische latency spikes en de packet drops die de Puma chipsets in die oude Arris CB geven, kan ik dus echt to-taal niet gebruiken.
De latency verneukt de audio en video sharing en gaat als deze te hoog wordt, voor iedereen in het gesprek echo geven doordat noise-cancellation wappie gaat.
En de packet drops zorgen er voor dat je om de haverklap verbinding met de remote sessie kwijt raakt, want RDP draait tegenwoordig op UDP en niet TCP. Dus geen 'gratis extra' last-leg resends. Als de server een maximaal aantal resends gedaan heeft is het einde oefening en knalt de sessie er uit.
Vervolgens heb je een aantal programma's die daarna, als je weer terug inlogt om de sessie op te pikken en te hervatten, niet meer helemaal goed werken. Dus moet je alles opslaan en afsluiten; uitloggen (wat de gebruikerssessie helemaal afsluit); opnieuw inloggen; en weer alles openen. Kost al snel 10 minuten om dan weer werk te hervatten. Rete-irritant, maar beheersbaar zolang de drops maar binnen de perken blijven en het niet te vaak gebeurt. Behalve; tja... Puma chipset in die CB, heh? 8)7

(Kunnen Ziggo support medewerkers nog zo bout claimen dat die problemen allemaal al jaren terug met patches verholpen zijn. Dat is je reinste onzin. Paar maand terug nog bij familie gezien; voordat zij hun omruil naar de zakelijke Ubee C1318 rondgebokst hadden.)

Het ophangen van de Arris box zodat ik in elk geval een verbinding houdt in aanloop naar ontvangst van een degelijk modem, kan wat dat betreft nog wel voor een paar dagen provisorisch. Desnoods gewoon op de vloer of op een bijzettafel naast de meterkast en de deur op een kier, voor mijn part. Niet handig; maar secundair a/h gezeik met het modem zelf.

[ Voor 26% gewijzigd door R4gnax op 06-12-2022 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zit nog niet zo hoog in de irritatie als jij @R4gnax maar ik hoop inderdaad wel dat ik ook een UBC1318 ga krijgen...

Ik heb ook een witte CB ontvangen en heb meteen (zaterdag) een post gemaakt op het Community forum van Ziggo. Meteen al een techneut die stelt dat mijn TV splitter en COAX connector niet voldoet.. Maar dat vind ik op dit moment niet belangrijk.

Anyways, het loopt nog.
https://community.ziggo.n...b-gt-UBC1318/td-p/1096026

Op mijn werk gebruiken we Zscaler en dat schijnt brak te werken met de CBs. Dus liefst sluit ik de CB helemaal niet aan.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 06-12-2022 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
FreakNL schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:37:
Op mijn werk gebruiken we Zscaler en dat schijnt brak te werken met de CBs. Dus liefst sluit ik de CB helemaal niet aan.
Ah; dan had ik jouw thread al terug gevonden.
Ja; ZScalar issue had ik eerder ook al eens van gehoord.

Weet nu dat mijn opzet dat ook doet.

Ik heb de witte Puma CB er nu tussen zitten. (Provisorisch; staat op een kruk buiten de meterkast met de deur op een kier.) Gelijk even met RDP ingelogd op m'n workstation en geprobeerd iemand te bellen met MS Teams daar op het workstation draaiende en audio/video forwarding via RDP.
Op de oude Ubee geen enkel punt, maar met de CB meteen al prijs; begin van gesprek 'hing' het beeld een paar keer; audio deed af en toe ::knisper, knisper:: vanwege packet loss / latency en galm omdat noise-cancelling net tegen het uit fase vallen aan hikt.

En als ik bijv. het caller venster met de video feed er in versleep terwijl er ook audio loopt is het merkbaar stotteren en niet meer vloeiend. Zelfs dat is dus schijnbaar al voldoende om die crappy Puma de rug te doen breken.

Fan-fucking-tastisch...

(Oh; en ik weet niet of jij het ook gechecked hebt mar ik kan in elk geval bevestigen dat Ziggo nu eind 2022 die CBs nog steeds uitlevert met enkel DOCSIS 3.0 geschikte firmware. Het doet dus ook nog steeds geen ene donder om "klaar te zijn voor de toekomst" zoals hun brief wel claimt. Farce...)

[ Voor 23% gewijzigd door R4gnax op 06-12-2022 11:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
FreakNL schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:37:
Meteen al een techneut die stelt dat mijn TV splitter en COAX connector niet voldoet.. Maar dat vind ik op dit moment niet belangrijk
Maar dat is het dus wel... Want oude kabels en oude splitters zijn niet afgeschermd tegen instraling van bv 4G telefonie waardoor de interferentie vanaf een antieke coax kabel naar de TV ook mooi "ruis" geeft op de kabel in het modem. Immers zijn het allemaal geen actieve componenten dus een verstoring in het kanaal door een antieke kabel naar de TV zie je terug in het modem en in de straatkast. En dat modem (en eindapparaat aan de andere kant) gaat dus ook gegarandeerd vervolgens fouten in hrt signaal zien en dus terugschakelen naar lagere snelheden of andere zaken die je niet wilt.

Je kunt gewoon niet met 10+ jaar oude bekabeling, AOP, splitters, etc komen aanzetten en verwachten dat een CB of Ubee wel even werkt. Dat heb ik hier zelf wel gemerkt. De heilige Ubee die probleemloos is had toch vaak genoeg geen of een zeer trage verbinding. Na vervangen AOP (door Ziggo), vervangen kabel naar modem & TV (geleverd door Ziggo) werkt die echter wel gewoon goed. Maar als je de bekabeling niet aanpakt heb je dus nog steeds een prut verbinding. Ook met een Ubee. Dus "hakken in het zand zetten" om eerst die Ubee te krijgen heb je niks aan. Als je hem al krijgt kun je daarna alsnog een afspraak met een monteur regelen, en zelf se bekabeling op orde brengen. Dat kun je dus net zo goed al doen in die tijd dat je zit te bedelen om een Ubee. Ook een nuttigere tijdsbesteding. De andere zaken op orde brengen i.p.v. alleen maar ergeren aan Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Prima, dan trek ik hem eruit.. TV is echt niet belangrijk op dit moment. En als er door mijn geknutsel storing in de wijkkast is mogen ze dat lekker zelf komen oplossen want de situatie zoals door mij gepost in dat community forum is in 2014 exact op die manier achtergelaten door een Ziggo monteur... (dus niet 10+ jaar)...

Verder gaarne je sneer ook achterwege laten;
Je kunt gewoon niet met 10+ jaar oude bekabeling, AOP, splitters, etc komen aanzetten en verwachten dat een CB of Ubee wel even werkt
Ik verwacht dat helemaal niet. Hoe moet ik nou weten dat dat spul niet voldoet als ik zelf 0 storing op Internet/TV heb? Als Ziggo vind dat dit niet voldoet mogen ze het komen oplossen of dat in ieder geval aangeven... Ik vraag niet om verandering.. Ik snap wel dat er nieuwe modems zijn om met de tijd mee te gaan, maar stuur die dan niet klakkeloos als dat blijkbaar niet gaat werken op mijn brakke zooi........ Stuur dan gelijk een monteur....

Ik begreep dat het AOP sowieso vervangen moet worden. Prima, laat maar komen...

Ik maak me verder ook nergens druk om.. Ik blijf graag klant bij Ziggo, maar ik ga die CB gewoon niet gebruiken.. Het is of een UBC1318 icm vervanging AOP of een opzegging. Ik heb in 5 minuten een 4G router in de lucht (ik heb een onbeperkte simkaart van werk) icm NLZIET voor incidenteel TV gebruik... Maakt de keuze om Ziggo op te zeggen alleen maar makkelijker in dat geval. En ik kan altijd nog Ziggo Go gebruiken op de account van mijn ouders... Die hebben trouwens ook een CB hangen maar ook daar is het niet vlekkeloos.. Zijn alleen iets minder veeleisend en werken niet thuis....

[ Voor 114% gewijzigd door FreakNL op 06-12-2022 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:43
R4gnax schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 00:02:
[...]

Post net bijgewerkt.

Gaat nog een kwestie van passen en meten in de meterkast worden, omdat de ophanging totaal anders is tov de huidige Ubee die er nog hangt. En ik heb maar beperkt aantal dagen voordat de oude modem er af gemept wordt. (Wss zelfde situatie als met mijn familie, die kregen hun vervangende modem ook pas een maand na de brief en twee dagen later werd de oude modem er af geforceerd. Zelfde omgeving ook, overigens.)

Daarnaast; wat regelen betreft is er niets 'los van het type modem.'
Het type modem is eigenlijk voor mij het belangrijkste. En ik wil zsm regelen dat ik een goed modem toegezonden krijg.

Ik werk sinds Corona remote met een RDP connectie naar m'n workstation op kantoor. En sinds kort hybride. Één of twee dagen op kantoor. Als ik remote werk forward ik ook audio en video voor (conference) calls en meetings gewoon van/naar dat workstation, waar alles op ingesteld en geinstalleerd staat.

De erratische latency spikes en de packet drops die de Puma chipsets in die oude Arris CB geven, kan ik dus echt to-taal niet gebruiken.
De latency verneukt de audio en video sharing en gaat als deze te hoog wordt, voor iedereen in het gesprek echo geven doordat noise-cancellation wappie gaat.
En de packet drops zorgen er voor dat je om de haverklap verbinding met de remote sessie kwijt raakt, want RDP draait tegenwoordig op UDP en niet TCP. Dus geen 'gratis extra' last-leg resends. Als de server een maximaal aantal resends gedaan heeft is het einde oefening en knalt de sessie er uit.
Vervolgens heb je een aantal programma's die daarna, als je weer terug inlogt om de sessie op te pikken en te hervatten, niet meer helemaal goed werken. Dus moet je alles opslaan en afsluiten; uitloggen (wat de gebruikerssessie helemaal afsluit); opnieuw inloggen; en weer alles openen. Kost al snel 10 minuten om dan weer werk te hervatten. Rete-irritant, maar beheersbaar zolang de drops maar binnen de perken blijven en het niet te vaak gebeurt. Behalve; tja... Puma chipset in die CB, heh? 8)7

(Kunnen Ziggo support medewerkers nog zo bout claimen dat die problemen allemaal al jaren terug met patches verholpen zijn. Dat is je reinste onzin. Paar maand terug nog bij familie gezien; voordat zij hun omruil naar de zakelijke Ubee C1318 rondgebokst hadden.)

Het ophangen van de Arris box zodat ik in elk geval een verbinding houdt in aanloop naar ontvangst van een degelijk modem, kan wat dat betreft nog wel voor een paar dagen provisorisch. Desnoods gewoon op de vloer of op een bijzettafel naast de meterkast en de deur op een kier, voor mijn part. Niet handig; maar secundair a/h gezeik met het modem zelf.
Klinkt mega frustrerend, maar heb je dit daadwerkelijk meegemaakt of is dit een verwachting?

Ik heb namelijk een jaar een witte connectbox gebruikt en had daar letterlijk 0 klachten over (tegenwoordig glasvezel). Dit wel op een nieuwe, want verplaatste, aansluiting. Er is toen een nieuwe kabel onder mijn voortuin doorgeschoten en er is binnen een nieuw AOP gemaakt.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:40

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ziggo klanten service gebeld en aangegeven dat ik Giganet + extra Next box heb en 3 a Vodafone mobiel.

Van 90 euro incl viaplay naar 83,50
Extra 3 next mini box ipv wifi hotspots.
Wat een drama aanbieding.

Medewerker van de retentie afdeling zei nog wel vriendelijk van helaas kan ik je geen nieuwe klant korting geven.

Heb maar direct T-mobile Internet + TV Thuis 1 gigabit + extra TV box genomen voor 35 euro 1e 8 maanden en dan 4 maanden 65 euro p/m. :o :*) 8)

Mijn ouders en mij zijn ze kwijt na 25 jaar klant geweest te zijn. 8)7 |:(

Maybe dat ik 1 van de 3 Vodafone mobieltjes omzet naar T-Mob alvast.
Dat wordt volgend jaar maar kijken wat T-mob doet.

[ Voor 26% gewijzigd door crzyhiphopazn op 06-12-2022 15:05 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FreakNL schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:54:
Ik verwacht dat helemaal niet. Hoe moet ik nou weten dat dat spul niet voldoet als ik zelf 0 storing op Internet/TV heb? Als Ziggo vind dat dit niet voldoet mogen ze het komen oplossen of dat in ieder geval aangeven... Ik vraag niet om verandering.. Ik snap wel dat er nieuwe modems zijn om met de tijd mee te gaan, maar stuur die dan niet klakkeloos als dat blijkbaar niet gaat werken op mijn brakke zooi........ Stuur dan gelijk een monteur....
Dat kan je in de basis ook niet weten. Net zoals Ziggo niet weet hoe je installatie eruit ziet. De opmerking ging meer over het feit dat Jan en alleman om een Ubee vraagt en denkt dat dit alle problemen oplost maar dat blijkt dus vaker niet zo te zijn dan wel. Vandaar dat deze vragen dan ook naar boven komen.
Ik maak me verder ook nergens druk om.. Ik blijf graag klant bij Ziggo, maar ik ga die CB gewoon niet gebruiken.. Het is of een UBC1318 icm vervanging AOP of een opzegging.
Ik zou het modem toch even aansluiten om te voorkomen dat je helemaal geen verbinding meer hebt straks. Daarna kan je altijd vragen om een ander modem met de juiste argumenten als je problemen ervaart. Sterker nog, ze kunnen niet eens een nieuw modem sturen voordat deze geactiveerd is. Ondanks dat je geen recht hebt op een bepaald type modem zal men niet zo heel moeilijk doen mits een beetje redelijk verzocht. Niet dreigen met opzeggingen en andersoortig populaire praat dat werkt averechts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Neuh dat klopt. Ik wacht het antwoord op het forum aldaar even af maar ik verwacht inderdaad wel dat ik die CB tijdelijk moet aansluiten. Daarna heb ik met het schrijven van mijn WG gewoon een goeie case.

[ Voor 36% gewijzigd door FreakNL op 06-12-2022 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
RobertMe schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:16:
Maar dat is het dus wel... Want oude kabels en oude splitters zijn niet afgeschermd tegen instraling van bv 4G telefonie waardoor de interferentie vanaf een antieke coax kabel naar de TV ook mooi "ruis" geeft op de kabel in het modem.
Dat klopt. Alleen is vervangen AOP veelal om andere redenen belangrijk. Oudere modellen AOP zijn slechts gekwalificeerd om een beperkt frequentiebereik zuiver te kunnen bedienen. DOCSIS 3.1 modems proberen ook kanalen te locken op frequenties buiten dat bereik, en het feit dat dat faalt is vaak waar de grote snelheidsreductie vandaan komt. Alsmede automatische modem restarts. (Soort van failsafe als het modem herhalend faalt voldoende downstream te locken; waarbij het hele apparaat opnieuw opstart en vanaf nul opnieuw begint.)

Dat is ook waarom het tegenwoordig afgeraden wordt om het modem op de nul-versterking lijn van een meerwegs retourgeschikte versterker (zoals de bekende van Tratec/Technetix) aan te sluiten en deze als splitter te gebruiken. De oudere versterkers hebben in de basis een zelfde probleem en kunnen niet op de juiste manier met het volledige vereiste frequentiebereik omgaan.
sdk1985 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:49:
[...]

Klinkt mega frustrerend, maar heb je dit daadwerkelijk meegemaakt of is dit een verwachting?

Ik heb namelijk een jaar een witte connectbox gebruikt en had daar letterlijk 0 klachten over (tegenwoordig glasvezel). Dit wel op een nieuwe, want verplaatste, aansluiting. Er is toen een nieuwe kabel onder mijn voortuin doorgeschoten en er is binnen een nieuw AOP gemaakt.
Daadwerkelijk meegemaakt eerder vandaag. Direct nadat ik de oude Ubee EW321b afgekoppeld had en de Connectbox aangesloten had. (Stond ook in een latere post van me die eerder vandaag geplaatst was.)

En voordat iemand over kabels of AOP begint:
Ik heb 2 jaar geleden problemen gehad met TV storingen waar de TV tuner geen lock kon krijgen op de frequentie voor één bepaalde stream. Destijds is het AOP vervangen door een courante en is ook de gehele binnenhuisinstallatie van top tot teen doorgemeten. Nog geen haartje instraling op of deflectie binnen die kabels. En ook de buitenkabel richting de straatkast was toen helemaal in orde.

(Uiteindelijk 4 monteurs bijgeweest. De laatste heeft dat probleem toen opgelost in de wijk- en straatkast en terloops ook de achterhaalde apparatuur in de straatkast opgeschoond en alles goed afgesteld; want daar bleek door een beunert aan gebroddeld te zijn.)

Dit kan echt puur niets anders dan de CB Puma geweest zijn.
Gelukkig was Ziggo het met die conclusie eens.

Ik heb ze eerder deze avond gebeld; kreeg een uiterst behulpzame dame aan de lijn die begreep dat dat soort zaken gewoon geen doen zijn als je ook voor werkdoeleinden van de verbinding afhankelijk bent; en ze is buiten de normale workflow om gegaan om een zakelijke Ubee toe te sturen. Dat wordt dan denk ik dus de C1318.

@FreakNL
Hopelijk geeft jou dit ook wat goede hoop. Het overall corporate beleid richting consumenten is vrij ondermaats en bij vlagen misschien zelfs echt slecht te noemen, begrijp me niet verkeerd; wat dat betreft ben ik gewoon eerlijk kritisch. Maar er zijn dus ook echt nog medewerkers bij Ziggo die goed; begripvol; en klantgericht kunnen acteren.
Jay-B schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:37:
Ik zou het modem toch even aansluiten om te voorkomen dat je helemaal geen verbinding meer hebt straks. Daarna kan je altijd vragen om een ander modem met de juiste argumenten als je problemen ervaart. Sterker nog, ze kunnen niet eens een nieuw modem sturen voordat deze geactiveerd is. Ondanks dat je geen recht hebt op een bepaald type modem zal men niet zo heel moeilijk doen mits een beetje redelijk verzocht. Niet dreigen met opzeggingen en andersoortig populaire praat dat werkt averechts. :)
Precies dit, eigenlijk.

Hier op Tweakers komt af en toe harde praat langs (guilty as charged O-) ) ten dele als uitlaatklep voor de machteloosheid; maar Ziggo's medewerkers kunnen er ook niet aan doen. Het is gewoon het bedrijfsbeleid; ze willen van die restvoorraad Puma CBs natuurlijk. En niet iedereen zal er ook problemen mee ervaren. Het is alleen oh zo verdomd irritant als je dat wel hebt dat je al snel bloedrood ziet en zaken als beleefdheid en etiquette naar de achterbank verbannen worden.

Gewoon die fout niet maken en kalm blijven en netjes uitleggen.

[ Voor 18% gewijzigd door R4gnax op 06-12-2022 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing34
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2024
Vraagje voor de netwerkkenners.
Ik heb recent een abonnement bij Ziggo afgesloten (Giga netwerk). Ons oude abonnement hebben we opgezegd (Complete netwerk). Het nieuwe abonnement gaat eind december in.

Met ons huidige modem van Ziggo hadden we in de meeste kamers in huis signaalproblemen (zonder versterkers/pods). Op dit moment hebben we twee SmartWifi pods (de 6-hoekige) van Ziggo, waarmee het signaal wel in orde is (€2,50 per maand).

Is het aan te raden om deze pods weer erbij te pakken of is zoiets als dit ook prima?
Of is het juist beter om een router achter het Ziggo modem te hangen?

Ter info, we wonen op dit moment nog in een appartement, dus alles is gelijkvloers en niet heel groot qua oppervlakte. Binnen een aantal maanden willen we wel naar een koophuis gaan, dus wellicht dat de keuze voor pods/mesh router daarmee wijzigt?

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Uhmazing34 op 07-12-2022 02:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
Uhmazing34 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 01:26:
Binnen een aantal maanden willen we wel naar een koophuis gaan, dus wellicht dat de keuze voor pods/mesh router daarmee wijzigt?
Is het een nieuwbouw of bestaande bouw?
In geval van nieuwbouw heb je wss nog een bult lege loze leidingen liggen. En in dat geval loont het sterk om gewoon Cat6 te gaan (of laten) trekken riching woonkamer; slaapkamers; etc. en daar dan bedrade access points aan te hangen. Hoe minder sprongetjes je draadloos hoeft te maken; hoe minder kans op storing en packet loss.

[ Voor 13% gewijzigd door R4gnax op 07-12-2022 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:19
Uhmazing34 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 01:26:
Vraagje voor de netwerkkenners.
Ik heb recent een abonnement bij Ziggo afgesloten (Giga netwerk). Ons oude abonnement hebben we opgezegd (Complete netwerk). Het nieuwe abonnement gaat eind december in.

Met ons huidige modem van Ziggo hadden we in de meeste kamers in huis signaalproblemen (zonder versterkers/pods). Op dit moment hebben we twee SmartWifi pods (de 6-hoekige) van Ziggo, waarmee het signaal wel in orde is (€2,50 per maand).

Is het aan te raden om deze pods weer erbij te pakken of is zoiets als dit ook prima?
Of is het juist beter om een router achter het Ziggo modem te hangen?

Ter info, we wonen op dit moment nog in een appartement, dus alles is gelijkvloers en niet heel groot qua oppervlakte. Binnen een aantal maanden willen we wel naar een koophuis gaan, dus wellicht dat de keuze voor pods/mesh router daarmee wijzigt?

Alvast bedankt.
Als je je verhuizing doorgeeft kan je gratis Wifiboosters aanvragen :). https://www.ziggo.nl/verhuizing

Persoonlijk zou ik zoals R4gnax indien mogelijk UTP kabels trekken naar meerdere kamers en dan vragen of je i.p.v. 6 hoekige stopcontact pods de Deco's kan krijgen (https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi-deco). Deze kun je onderling bekabeld allemaal aansluiten en dan heb je overal goede wifi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Fikse storing vandaag met Ziggo Go.
Sinds 4 uur kun je niet meer inloggen via de app op een Android device, sinds c.a. 1/2 uur wel weer via een browser op PC.
En al die tijd op de website melden dat er geen storingen zijn........

[ Voor 18% gewijzigd door snah001 op 07-12-2022 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:53
snah001 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:04:
Fikse storing vandaag met Ziggo Go.
Sinds 4 uur kun je niet meer inloggen via de app op een Android device, sinds c.a. 1/2 uur wel weer via een browser op PC.
Gisteren ook al tijdens voetbal wat ik (niet voor mezelf) op wilde zetten via de Ziggo Go app... fout 2001... en constant...
Toen maar NPO app gebruikt.. die werkte tenminste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Zonet weer gechecked en het werkt weer op de Shield (voor zolang het duurt).
Afgelopen 2 weken meerdere malen dat diverse streams in de Go app ook die fout gaven en je dus niet kon kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
snah001 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:04:
Je hebt ook even gebeld om te vragen wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
meer mensen een 6 maanden 5 euro korting per mail gehad voor gigabit ? (wel ism 12 maanden contract)

404 Signature not found

Pagina: 1 ... 275 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic