Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-09 18:37
Lieve mensen, Ziggo stalkt mij met een aanbod / upgrade van 1 Euro voor 1 jaar internet. Heb momenteel glasvezel KPN.

Is het het overstappen waard? Graag hoor ik jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:52
SaraNostra schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:30:
Lieve mensen, Ziggo stalkt mij met een aanbod / upgrade van 1 Euro voor 1 jaar internet. Heb momenteel glasvezel KPN.

Een euro voor een jaar internet zonder verdere voorwaarden? Direct doen, al was het maar als backup lijn. Da's praktisch gratis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
Andros schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:34:
[...]

Een euro voor een jaar internet zonder verdere voorwaarden? Direct doen, al was het maar als backup lijn. Da's praktisch gratis :P
Klopt, maar voor mij zal dat OF OF gaan worden. Ben op zich tevreden met KPN, maar 54 Euro vs. 1 Euro doet me wel twijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SaraNostra schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:36:
[...]

Klopt, maar voor mij zal dat OF OF gaan worden. Ben op zich tevreden met KPN, maar 54 Euro vs. 1 Euro doet me wel twijfelen.
Ik zou het niet doen glasvezel blijft beter vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zou het wel doen. Het kost je dus 12 euro voor een heel jaar internet via Ziggo (of begrijp ik dat verkeerd)?
Dat is toch perfect om het uit te proberen? Hou je de KPN lijn nog even aan.
Als het bevalt zeg je KPN op.
In het ergste geval is het niks en ben je een paar euro kwijt, maar heb je wel een jaar lang een internet-backup verbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Ik zou niet twijfelen voor 1 euro per maand. Maar alle ervaringen lees je hierboven terug. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Zonder details is dat niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
Mr. Jinx schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:45:
Ik zou het wel doen. Het kost je dus 12 euro voor een heel jaar internet via Ziggo (of begrijp ik dat verkeerd)?
Dat is toch perfect om het uit te proberen? Hou je de KPN lijn nog even aan.
Als het bevalt zeg je KPN op.
In het ergste geval is het niks en ben je een paar euro kwijt, maar heb je wel een jaar lang een internet-backup verbinding!
Je begrijpt het helemaal goed.

Overigens zijn er twee redenen waarom ik zo huiverig ben:

1 - Hogere ping
2 - Lagere uploadsnelheid

Probleem: ik weet niet hoeveel ik hiervan zal merken in de realiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
SaraNostra schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:04:
[...]

1 - Hogere ping

Ik merk echt weinig van een lagere uploadsnelheid, ik doe dan ook maar weinig met uploaden. Ook de hogere ping (rond de 10ms) zijn voor mij niet merkbaar. Ik ben geen gamer, dus wellicht helpt dat er niet bij.

Een blauwe maandag KPN Glasvezel gehad en alhoewel de ping en upload hoog was, is het voor mij geen gemist. Ik heb liever de stabiele snelheden dan het gefluctureer aan snelheden van KPN. Zo haal ik nu echt wat ik krijg, dat was bij KPN niet het geval.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:28

Voor welke abonnement? Tegen welke prijs kun je naar een hoger abonnement?

[ Voor 7% gewijzigd door Lisadr op 22-06-2022 12:14 ]

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:48
SaraNostra schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:04:
[...]

1 - Hogere ping

Dat hangt natuurlijk volledig af van hoe je het internet gebruikt. Recentelijk had ik 1Gbps Ziggo verbinding + 1Gbps glasvezel verbinding van Tweak, ik game wel, maar gebruik relatief weinig upload(dagelijkse dingen zoals teams/thuiswerken) maar heb nooit iets gemerkt toen ik overging naar glasvezel en weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
SirMemeAlot schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:22:
[...]

Dat hangt natuurlijk volledig af van hoe je het internet gebruikt. Recentelijk had ik 1Gbps Ziggo verbinding + 1Gbps glasvezel verbinding van Tweak, ik game wel, maar gebruik relatief weinig upload(dagelijkse dingen zoals teams/thuiswerken) maar heb nooit iets gemerkt toen ik overging naar glasvezel en weer terug.
wat voor ping is normaal in games dan
via een download test via ziggo haal ik onderstaande resultaten gamen loop opzich denk ik vrij soepel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RH6S_WSHdEV7n2yrrhk0BN8kZlg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gp3RgSp7oBeJ45khhrwQKWKk.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:48
muisje1997 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:29:
[...]

wat voor ping is normaal in games dan
via een download test via ziggo haal ik onderstaande resultaten gamen loop opzich denk ik vrij soepel
[Afbeelding]
Alles onder de 20ms is prima, lichtelijk daarboven ga je ook niet direct merken, pas bij 50 of 100+ kan het hinderlijk zijn. Maar dan is er vaak meer aan de hand, ik heb zelden met een stabiele verbinding bij iemand boven de 20ms gezien standaard. Bij glasvezel had ik via dezelfde speedtest 1 - 3ms. Maar het verschil van 1-3ms - 8ms is verwaarloosbaar.

Net in warzone even gekeken naar mijn ping t.o.v. in game, daar had ik een ping van 30-35ms, het hangt dus ook heel erg van de server af waarmee je verbonden bent om te gamen. Ik merk er echter niks van deze 30-35ms wat betreft vertraging.

[ Voor 12% gewijzigd door SirMemeAlot op 22-06-2022 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:58

Ik neem aan dat je nu wel tv maar geen internet van ziggo hebt. En de aanbieding conform https://cdn.vodafoneziggo...ly_TV_Internet_Bellen.pdf is. De nieuwe getallen : 25/5 Mbit is nu 40/5 en wordt in juli 50/20. Na 1 jaar kost het je waarschijnlijk 46 euro + de prijsverhoging in 2023 in plaats van wat je nu betaalt

Zodra het voldoende is of je bevalt zeg je kpn op, dat scheelt je 53 euro per opgezegde maand (in de periode van 1 euro per maand extra). Daarna is de winst het prijsverschil tussen ziggo en kpn van de respectievelijke abonnementen.

Als ziggo niet voldoende is zeg je Ziggo na 1 jaar op (of eerder om te voorkomen dat je in het reguliere tarief valt). Tot dan kan je mooi testen en heb je een dubbele verbinding. Wel eerlijk en objectief zijn. Testen is relatief eenvoudig als je een eigen router hebt door die om te prikken tussen de modems. (Als je 2 routers hebt, of een router met een dual wan mogelijkheid kan je de verbindingen tegelijkertijd gebruiken)

Btw: als je beide verbindingen hebt kan je ook na 1 jaar dreigen met weggaan en zo een goed vervolgcontract binnenslepen.

Denk wel aan je mail accounts (eigenlijk altijd onafhankelijk maken van de internet provider)

Max besparing 1ste jaar is 11 * 53 euro (583 euro), Max investering is 12 euro

Ik zeg: proberen/doen, die 12 euro is het zeker waard, maar beide verbindingen tegen de reguliere prijs is te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Even een heel korte vraag.

Mijn oude Technicolor is defect geraakt, en Ziggo heeft mij een nieuwe Connectbox toegestuurd (helaas nog geen eigen modem beschikbaar op mijn adres).

Deze zojuist aangesloten, ingesteld, alles werkt naar behoren. Maar als ik in het modem ga kijken zie ik Afbeeldingslocatie: https://community.ziggo.nl/legacyfs/online/32cbbe08-4120-48cf-a6a6-a1b15c6b64b6.png, met als verschil dat Telefonie bij mij niet actief is want internet-only.

Als ik die diagnose doe krijg ik als resultaat dat er een bekabelde verbinding niet op full duplex kan werken. Ik heb inderdaad alle 4 de netwerkpoorten in gebruik, alles getest en alles werkt naar behoren.

Is dit spannend in de zin van: je moet iets aanpassen? Of kan ik het zo laten aangezien alles gewoon werkt?

Alvast dank voor de antwoorden. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
dawg schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:29:
Even een heel korte vraag.

Mijn oude Technicolor is defect geraakt, en Ziggo heeft mij een nieuwe Connectbox toegestuurd (helaas nog geen eigen modem beschikbaar op mijn adres).

Deze zojuist aangesloten, ingesteld, alles werkt naar behoren. Maar als ik in het modem ga kijken zie ik [Afbeelding], met als verschil dat Telefonie bij mij niet actief is want internet-only.

Als ik die diagnose doe krijg ik als resultaat dat er een bekabelde verbinding niet op full duplex kan werken. Ik heb inderdaad alle 4 de netwerkpoorten in gebruik, alles getest en alles werkt naar behoren.

Is dit spannend in de zin van: je moet iets aanpassen? Of kan ik het zo laten aangezien alles gewoon werkt?

Alvast dank voor de antwoorden. :)
"Partial Bonding DS" gaat over de downstream (DS) verbinding die niet volledig kan "koppelen". Er worden iets van 32 kanalen gebruikt voor downstream verkeer, en daar zullen er tussen zitten die niet naar behoren werken. Meest waarschijnlijke oorzaak? Storing. Meest waarschijnlijke kanalen? Die waar 4G internet gebruik van maakt. Messt waarschijnlijk oorzaak storing + 4G kanalen? Slechte bekabeling of AOP.

Beste v.w.b. oplossing is dit voorleggen op het Ziggo Community forum en meteen even een foto van het AOP erbij doen. Er zijn een aantal "experts" in de community die vrij snel kunnen beoordelen welk AOP en evt bekabeling die je hebt en of die nog toereikend zijn. Als dat niet het geval is zullen ze dat aangeven en normaliter komt binnen een dag of 2, 3 ook wel een Ziggo medewerker langs en in 99% van de gevallen de conclusie overneemt en een afspraak voor een monteur voor het vervangen zal inplannen. Kabels doen ze vooraf meestal op de post en kun je dan al zelf vervangen.

En de reden dat je dit probleem niet had is omdat deze een oudere EuroDOCSIS standaard gebruikt en maar 8 kanalen gebruikt meen ik, en dat zijn dus niet de kanalen waar ook 4G op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Hmm, bedankt @RobertMe.

Wel apart aangezien dit een nieuwbouw woning is waarbij de AOP (ik neem aan het punt waar de lijn binnenkomt?) aangelegd is door UPC zelf nog. Ook nooit wat aan veranderd.

En vaag omdat de diagnose het op de duplex van een bekabeld aangesloten apparaat gooit.

Hoe dan ook dank voor je reactie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@dawg Als het een nieuwbouwwoning betreft dan is de kans groot dat het AOP en de kabel richting de multitap/eindversterker in goede conditie zijn. Ik zou dan toch eerst de bekabeling vanaf de AOP controleren. Is het modem direct aangesloten op de AOP of gebruik je een splitter en zo ja welke dan? Heb je gewoon de meegeleverde kabel gebruikt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dawg schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:20:
Hmm, bedankt @RobertMe.

Wel apart aangezien dit een nieuwbouw woning is waarbij de AOP (ik neem aan het punt waar de lijn binnenkomt?) aangelegd is door UPC zelf nog. Ook nooit wat aan veranderd.
Als het nog daadwerkelijk door UPC is aangelegd klinkt het niet echt als nieuwbouw, want de naam UPC is toch al heel wat jaren verdwenen.
En inderdaad, het AOP is het "Abonnee Overname Punt", oftewel de doos waar de COAX kabel binnen komt.

In ieder geval kan het nooit kwaad om een topic te starten op het Ziggo forum, daar zitten de experts die beter kunnen diagnotiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ach een oude tratec TRP-10M kom je ook nog wel eens tegen.. of die nou zo lekker zijn icm de nieuwe modems... en afschermingen... :X
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZH4T7Hf/image-753.jpg
en dan uiteraard nog even de ETU-01 er bij :)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BinNfPXIgAAY4KA?format=jpg&name=small

Nostalgie is het wel :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SMSfreakie schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:57:
ach een oude tratec TRP-10M kom je ook nog wel eens tegen.. of die nou zo lekker zijn icm de nieuwe modems... en afschermingen... :X
[Afbeelding]
en dan uiteraard nog even de ETU-01 er bij :)
[Afbeelding]

Nostalgie is het wel :)
* Raven denkt aan
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/IMG_2014-03-30.jpg

Die is gelukkig al jaren met pensioen :P , de stekkers/kabels ook O-)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Jay-B schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:21:
@dawg Als het een nieuwbouwwoning betreft dan is de kans groot dat het AOP en de kabel richting de multitap/eindversterker in goede conditie zijn. Ik zou dan toch eerst de bekabeling vanaf de AOP controleren. Is het modem direct aangesloten op de AOP of gebruik je een splitter en zo ja welke dan? Heb je gewoon de meegeleverde kabel gebruikt?
En ook @RobertMe nieuwbouw woning als in; ik ben de eerste bewoner. Inderdaad UPC dus we hebben het dan over 2006 wanneer dat aangelegd is. Abonnee geworden bij UPC omstreeks 2011. Nooit iets veranderd verder.

Zal binnenkort eens de splitter vernieuwen, want dat is wel een oude nog. Er zat bij het modem in elk geval geen kabel bijgeleverd. Ik heb dus gewoon de originele Coax kabel aangesloten die op de splitter zit, deze is destijds ook nieuw aangesloten en nooit meer aangeraakt verder.

Het is mij een raadsel hoe kabels defect kunnen raken wanneer ze gewoon op de grond liggen, zonder dat ze ergens klem zitten of rare bochten maken, nooit aangeraakt worden en dus ook geen breuken vertonen o.i.d. Idem voor het AOP in de meterkast. Niet eens aangeraakt geweest verder. Ik blijf het toch wel apart vinden aangezien alles normaal werkt. Ik heb ook de volledige up- en download (10mbit up/75mbit down).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dawg schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:08:
[...]

En ook @RobertMe nieuwbouw woning als in; ik ben de eerste bewoner. Inderdaad UPC dus we hebben het dan over 2006 wanneer dat aangelegd is. Abonnee geworden bij UPC omstreeks 2011. Nooit iets veranderd verder.

Zal binnenkort eens de splitter vernieuwen, want dat is wel een oude nog. Er zat bij het modem in elk geval geen kabel bijgeleverd. Ik heb dus gewoon de originele Coax kabel aangesloten die op de splitter zit, deze is destijds ook nieuw aangesloten en nooit meer aangeraakt verder.

Het is mij een raadsel hoe kabels defect kunnen raken wanneer ze gewoon op de grond liggen, zonder dat ze ergens klem zitten of rare bochten maken, nooit aangeraakt worden en dus ook geen breuken vertonen o.i.d. Idem voor het AOP in de meterkast. Niet eens aangeraakt geweest verder. Ik blijf het toch wel apart vinden aangezien alles normaal werkt.
De kabels zijn niet ineens defect, maar fe kabels zijn onvoldoende afgeschermd. Internet (/EuroDOCSIS) maakt tegenwoordig gebruik van frequenties, op de kabel, die ze vroeger niet gebruikten. De kabels hebben vervolgens op deze frequentie minder, of niet afdoende afscherming, tegen zaken als 4G voor telefonie. Daardoor dat het modem nu die oartial bonding DS melding geeft. Er is teveel ruis op de 4G frequenties waardoor deze niet goed bruikbaar zijn. (Of in ieder geval: dat is een veel voorkomende oorzaak). Enkele jaren terug was ditzelfde met TV: Ziggo ging voor digitale TV frequenties gebruiken die met 4G overkapten (of andersom: 4G werd vrijgegeven op frequenties die Ziggo al jaren voor TV gebruikte), en ineens werkten die kabels die al jaren niet waren aangeraakt niet meer en moesten vervangen worden.

En een aansluiting van (voor) 2011 is natuurlijk ook van voordat 4G bestond. Dus grote kans dat deze niet (voldoende) is afgeschermd. Dus nogmaals: open een topic op het community forum. En Ziggo zal, als dit de vermoedelijke oorzaak is, gratis nieuwe kabels en een splitter opsturen (hoef je die al zelf niet te kopen), en, ook gratis, een monteur inplannen om het AOP te vervangen.

@SMSfreakie , zo'n Essent@home splitter is hier in december nog vervangen. "Nooit problemen mee gehad", tot ik can een hele oude Cisco modem-only over ging op de Ubee 1318. Connection status pagina in de Ubee was een groot "uncorrectable errors" feest, uiteraard vooral op de 4G frequenties. AOP laten vervangen + nieuwe kabels en toen werd het een stuk beter. Overigens merkte ook ik niks van een slechte verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Duidelijke uitleg @RobertMe, bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:20
Chris.nl schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:04:
[...]

Dit is misschien niet wat je wil horen (je moet immers weer zelf tot actie komen). Maar je bent bij Ziggo het best geholpen via hun community. Als je daar een profiel aanmaakt, er gelijk goed je gegevens in zet (adres, alleen zichtbaar voor medewerkers) en vervolgens je verhaal doet in een nieuw topic. Dan zal een community medewerker acties uitzetten waarmee alles goed voor jou geregeld wordt.
Het kostte me moeite om het nog eens te proberen maar inmiddels ligt hier een doos met een nieuw modem te wachten op installatie en ik hoop dat de rest ook nog goed verloopt. Het is een vreemde weg maar het werkte. Bedankt voor de suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
dit was mijn aansluiting in mijn appartement gebouwd in 2011
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYXrsBlqQpoezCIMGEX5U7FaC30=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/npTy7osLnKXcEQDdM8KDeoWC.png?f=user_large

heb ik zelf toen vervangen wat niet mag dat weet ik nu maar is later goed bevonden voor een monteur die voor een lijn meting kwam
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5vwDwmcwaqpe5XTfdYJzzzW88Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kaDnN3KJO74aw2AuBx5YDE6f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:21

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Het 'mag' inderdaad niet en dat is ook niet zomaar. vaak worden problemen veroorzaakt door oorzaken binnenshuis (of door eigen geklus).

En toch vind ik dat er niets mis met zelf iets doen mits je ook echt weet WAT je doet :)
en de officiële paden hebt geprobeerd te bewandelen.

Ik heb hier zelf een storing door een half gestripte groene kabel binnen de muur van mijn woning ontdekt (na 4 nieuwe modems, 7 monteur bezoeken, vervanging complete splitter in de verdeel kast van het pand en opnieuw afmonteren hele pand in wijkkast)

Ik bleef op de 4g frequenties enorme storing zien (en zelfs de tv zenders rond die frequenties deden het niet..)
Ik was er op een gegeven moment gewoon klaar mee en heb toen zelf de 'foute' schoenen aangetrokken. Wat ik vond uiteindelijk was wel verrassend..

Kennelijk vond de bewoner voor mij de groene kabel te kort en had hij deze even "verder het huis ingetrokken". De complete mantel was binnen de muur over 8 cm lente weg geschraapt. En dit was dus niet zichtbaar..

Ik woon op kijkafstand (en hoogte) van een Vodafone zendmast (hoge verdieping flatgebouw) dus elk stukje on afgeschermde kabel = einde verbinding op die frequenties.

Ik heb na deze ontdekking de complete kabel teruggehaald naar buiten, ingekort tot een deel zonder schade. en daarna iets lager in de muur een nieuw gat naar binnen geboord (want kabel was nu te kort) en 'netjes' afgemonteerd

Om het geheel af te maken een mooie RVS schaal eromheen gemaakt omdat het AOP kabeltje op de meest onhandige plek in het huis ooit binnenkomt. en het modem + AOP dan altijd in het zicht hangen

hierdoor draai ik nu al 1,5 a 2 jaar volledig gigabit+iets meer nu in een flat uit 1969 met de coax buiten het pand langs!

en voor de 'WWP'ers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1uNsxDpKMh5JJhLi9XAMKvCXF0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dSrgr3E3FHLY9gXVfvzGLfcy.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7xu1L0_XmVLRBeL3p_25X27XFU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yn57iQkUHIenX45qlOrlQymN.jpg?f=user_large

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JoSchaap schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 00:57:
Het 'mag' inderdaad niet en dat is ook niet zomaar. vaak worden problemen veroorzaakt door oorzaken binnenshuis (of door eigen geklus).
Dat doet me denken aan 2009 waarin de eerste interactieve decoders van kwamen. Ik weet nog dat ik een pakket kreeg en zelf mijn AOP moest vervangen (van 2 gats naar een een gats doos). Dat zullen vast meer mensen hebben moeten doen en daarmee kun je nu best wat problemen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:37:
[...]

Dat doet me denken aan 2009 waarin de eerste interactieve decoders van kwamen. Ik weet nog dat ik een pakket kreeg en zelf mijn AOP moest vervangen (van 2 gats naar een een gats doos). Dat zullen vast meer mensen hebben moeten doen en daarmee kun je nu best wat problemen krijgen.
Deden ze dat in 2009 nog steeds? Dat heb ik begin 2000 gedaan toen we bij Essent@home een abonnement afnamen op supersnel breedband internet van 64kB/s of zo. Ook zo'n tweegats (radio / TV) AOP vervangen door een met een enkel gat, en daarnaast moest dan nog die splitter komen van een paar posts hierboven. Daarop moest je dan weer de inkomende kabel onderop schroeven, de kabel naar het modem onderop schroeven, en voorop weer een losee "RTV-splitter" insteken en daarop dan weer de antennekabels voor radio en TV. En zo hong het hier in december, januari nog steeds, alleen dan zonder de RTV splitter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYLyLqDFqhjH0FDYFhusqDKtsos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHkmoMYYIf11WGbFWktUzZI8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:30
Mijn ouders zitten al tig jaar bij Ziggo. Nu komt glasvezel er wel een keer aan binnenkort, de vezel ligt er al.

Maar zijn er mensen die verlengen en dan korting krijgen? Gewoon bellen, wat kan ik het best doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:15
pennywiser schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:53:
Mijn ouders zitten al tig jaar bij Ziggo. Nu komt glasvezel er wel een keer aan binnenkort, de vezel ligt er al.

Maar zijn er mensen die verlengen en dan korting krijgen? Gewoon bellen, wat kan ik het best doen?
Gewoon bellen. Anders even zoeken in dit topic op verlengen/verlengingsaanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Jep. Afgelopen zondag nog gebeld voor mijn ouders. (doe dit ook ieder jaar voor mijzelf)
Hebben Internet Complete & TV Complete maar hadden nog de oude Horizon box, terwijl je nu de nieuwe Next bij dit abonnement krijgt.

Dus dit aangegeven en hebben direct de Next opgestuurd (afgelopen maandag ontvangen).
En heb gevraagd om een mooie korting aangezien ze al heel lang klant zijn. Dus hebben de komende 6 maanden 50% korting op hun abonnement.

Gewoon direct kiezen voor de Opzegafdeling vanuit het keuzemenu. Zij hebben meer mogelijkheden tot acties dan de overige afdelingen.

Nog geen 5 minuten aan de telefoon gehangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 23-06-2022 13:15 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Wel of geen glasvezel, gewoon bellen. Mogelijk dat er met concurrentie van glasvezel iets meer te halen is, maar korting zal altijd wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
6 maanden minstens €20 korting en bijvoorbeeld ESPN totaal voor 1 jaar gratis erbij moet kunnen

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online

En toch vind ik dat er niets mis met zelf iets doen mits je ook echt weet WAT je doet :)

Ik heb hier zelf een storing door een half gestripte groene kabel binnen de muur van mijn woning ontdekt (na 4 nieuwe modems, 7 monteur bezoeken, vervanging complete splitter in de verdeel kast van het pand en opnieuw afmonteren hele pand in wijkkast)

Ik bleef op de 4g frequenties enorme storing zien (en zelfs de tv zenders rond die frequenties deden het niet..)
Ik was er op een gegeven moment gewoon klaar mee en heb toen zelf de 'foute' schoenen aangetrokken. Wat ik vond uiteindelijk was wel verrassend..

Kennelijk vond de bewoner voor mij de groene kabel te kort en had hij deze even "verder het huis ingetrokken". De complete mantel was binnen de muur over 8 cm lente weg geschraapt. En dit was dus niet zichtbaar..

Ik woon op kijkafstand (en hoogte) van een Vodafone zendmast (hoge verdieping flatgebouw) dus elk stukje on afgeschermde kabel = einde verbinding op die frequenties.

Ik heb na deze ontdekking de complete kabel teruggehaald naar buiten, ingekort tot een deel zonder schade. en daarna iets lager in de muur een nieuw gat naar binnen geboord (want kabel was nu te kort) en 'netjes' afgemonteerd

Om het geheel af te maken een mooie RVS schaal eromheen gemaakt omdat het AOP kabeltje op de meest onhandige plek in het huis ooit binnenkomt. en het modem + AOP dan altijd in het zicht hangen

hierdoor draai ik nu al 1,5 a 2 jaar volledig gigabit+iets meer nu in een flat uit 1969 met de coax buiten het pand langs!

en voor de 'WWP'ers:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
best netjes gemaakt :-)

en ach als Ziggo het had moeten doen hadden ze er waarschijnlijk een F connector er op geknepen.. koppelstukje er aan en een nieuw stukje kabel naar binnen invoeren.. :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
muisje1997 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:11:
heb ik zelf toen vervangen wat niet mag dat weet ik nu maar is later goed bevonden voor een monteur die voor een lijn meting kwam
[Afbeelding]
Hoort de aarddraad ook niet aangesloten te zijn op het AOP? Heeft de monteur bij mijn AOP wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
snah001 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:39:
6 maanden minstens €20 korting en bijvoorbeeld ESPN totaal voor 1 jaar gratis erbij moet kunnen
Precies, dit heb ik ook gekregen, toch 335,40 euro voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Mr. Jinx schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:58:
[...]

Hoort de aarddraad ook niet aangesloten te zijn op het AOP? Heeft de monteur bij mijn AOP wel gedaan.
geloof dat er destijds (10 jaar geleden ofzo) bij mij in de handleiding van het aansluiten en antieke AOP vervangen (dat mocht je toen zelf doen, maar ook gerust een paar weken wachten op een monteur....) stond dat indien mogelijk de aarding aansluiten.. indien onmogelijk niet doen..
hier dus niet mogelijk waar het AOP zit...

en gezien het gewoon behoorlijk goed werkt... ga ik geen rare capriolen uithalen om de aarding op de coax te krijgen in huis..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat doen ze alleen voor AOPs in de meterkast en dan wel met een dubbel galvanische gescheiden AOP. Voor AOPs buiten de meterkast worden enkelvoudig galvanisch gescheiden AOPs gebruikt en daarbij wordt geen separate aarde aangesloten.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:21:
[...]

Precies, dit heb ik ook gekregen, toch 335,40 euro voordeel.
€20*6 is bij mij €120 :+ Dat zou ik persoonlijk als daadwerkelijk voordeel tellen. Tenzij je in dit geval ESPN zou hebben en het nu gratis krijgt (/100% korting op iets dat je af nam). Gratis dingen die je niet had zou ik daar niet echt in meetellen.
Zelf in maart gebeld, ook €20 * 6 maanden korting. Kon dan ook ESPN of wat anders krijgen maar vind ik niet interessant. Movies & Series XL gevraagd, en gekregen, heb het welgeteld 1x gebruikt omdat ik niet vind dat er iets interessants op staat. Hetzelfde dus met ESPN, voetbal interesseert mij niet. Dus ik ga nu ook niet 12 * maandprijs M&S XL meetellen als "voordeel". Aangezien het voorheen voor mij €0 kostte en nu nog steeds €0 kost, en €0 oplevert. Verschil over 12 maanden is voor mij dus €0.

Edit: overigens zal Ziggo dat ook weten. Of je krijgt iets gratis en gebruikt het niet dus "kost het Ziggo niks", of je gebruikt het wel en neemt daarna een abo. Ik denk dat er weinig klanten zijn die dat jaar gratis volop gebruik er van maken maar het vervolgens niet afsluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 23-06-2022 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:38:
[...]

€20*6 is bij mij €120 :+ Dat zou ik persoonlijk als daadwerkelijk voordeel tellen. Tenzij je in dit geval ESPN zou hebben en het nu gratis krijgt (/100% korting op iets dat je af nam). Gratis dingen die je niet had zou ik daar niet echt in meetellen.
Zelf in maart gebeld, ook €20 * 6 maanden korting. Kon dan ook ESPN of wat anders krijgen maar vind ik niet interessant. Movies & Series XL gevraagd, en gekregen, heb het welgeteld 1x gebruikt omdat ik niet vind dat er iets interessants op staat. Hetzelfde dus met ESPN, voetbal interesseert mij niet. Dus ik ga nu ook niet 12 * maandprijs M&S XL meetellen als "voordeel". Aangezien het voorheen voor mij €0 kostte en nu nog steeds €0 kost, en €0 oplevert. Verschil over 12 maanden is voor mij dus €0.
Nou, we hadden al ESPN Compleet, dus het is echt voordeel. Anders had ik het namelijk opgezegd.

Maar goed, reken hoe je wil, je krijg het gratis en het telt dus mee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:40:
[...]

Nou, we hadden al ESPN Compleet, dus het is echt voordeel. Anders had ik het namelijk opgezegd.

Maar goed, reken hoe je wil, je krijg het gratis en het telt dus mee. :)
Als je het had is het een besparing ja. Als je het niet had en nu gratis gekregen had vind ik het geen besparing, immers had het je ook €0 gekost om het niet te hebben en miste je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:44:
[...]

Als je het had is het een besparing ja. Als je het niet had en nu gratis gekregen had vind ik het geen besparing, immers had het je ook €0 gekost om het niet te hebben en miste je niks.
Het kan ook dat iemand het níet kon betalen, maar wel graag wilde. Ook in dat geval is het fijn én een besparing. ;)

Nu weer on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
[...]

de monteur die de lijnmeting deed vond het wel goed zo was niet echt verplicht/nodig volgens hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:16
Ik krijg 3 juli weer Ziggo na een jaartje "even niet", nu bel ik net dat ik geen modem heb ontvangen en daar niets over hoor.
Schijnt dat een dag van te voren pas opgestuurd te worden, ben ik nou gek of is een vreemde manier van werken?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Bad Brains schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 13:52:
Ik krijg 3 juli weer Ziggo na een jaartje "even niet", nu bel ik net dat ik geen modem heb ontvangen en daar niets over hoor.
Schijnt dat een dag van te voren pas opgestuurd te worden, ben ik nou gek of is een vreemde manier van werken?
Hier kwam hij ook pas op de dag zelf. Had er nog over gebeld. (bestelling was al in april, oplevering eind mei 50% korting hele jaaractie) Dat stuurde het nog erger in de war met annuleringen tot gevolg, nieuwe aangemaakte orders, weer bijna annuleringen. Jesus, als ook maar ff iets anders loopt dan in een script staat loopt het vanzelf in de soep. Maar goed, alles toch nog goedgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:15
Philo Melos schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:08:
[...]
Jesus, als ook maar ff iets anders loopt dan in een script staat loopt het vanzelf in de soep. Maar goed, alles toch nog goedgekomen.
Afgelopen week via Meervoordeel een contract bij Ziggo afgesloten, stond in de bevestiging van Ziggo ineens bellen vermeld. Was ook niet even aan te passen, nu is de hele order geannuleerd en zou ik maandag teruggebeld worden. Kan echt zo slecht tegen dit soort dingen }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Carfanatic schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:35:
[...]

Afgelopen week via Meervoordeel een contract bij Ziggo afgesloten, stond in de bevestiging van Ziggo ineens bellen vermeld. Was ook niet even aan te passen, nu is de hele order geannuleerd en zou ik maandag teruggebeld worden. Kan echt zo slecht tegen dit soort dingen }:|
dan is meervoordeel de schuldige en niet ziggo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 09:14
Meer mensen die de update van de Ziggo app op GoogleTV ook zo vinden tegenvallen? De oude app werkte soepel, snel en was heel responsive. Het gedrocht wat de afgelopen weken opeens verscheen is echt een drama. Navigeren in de gids gaat traag, starten van programma's duurt nu net zo snel als via een CI+.

Waarom moeten bedrijven de boel altijd verpesten als iets gewoon goed werkt vraag ik me dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 22:43
eborn schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 21:59:
Meer mensen die de update van de Ziggo app op GoogleTV ook zo vinden tegenvallen? De oude app werkte soepel, snel en was heel responsive. Het gedrocht wat de afgelopen weken opeens verscheen is echt een drama. Navigeren in de gids gaat traag, starten van programma's duurt nu net zo snel als via een CI+.

Waarom moeten bedrijven de boel altijd verpesten als iets gewoon goed werkt vraag ik me dan af.
Ik open net toevallig ook de app weer even en wat walg ik van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e

Met de oude had ik bijna nooit problemen, dat kan ik niet zeggen van de nieuwere. Helaas.
"vroeger was alles beter" ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:52

Ziggo Go op Android TV

Tien pagina's met mensen die het met je eens zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

en voor de 'WWP'ers:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie dat jij een UBC1318ZG hebt.
Hier zelf ook problemen gehad met de hoofdkabel en reeds geprepareerd buitens huis.
Momenteel nog op Connectbox (Compal) maar merk te vaak dipjes tijdens het internetten.
Of gewoon lang wachten op het laden van een pagina (Niet computer/wifi gebonden)
Zeer storend en geeft ook 2 a 3 rode blokjes aan via dsl report puma6.
En veel geel.
Maar is willekeurig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bl3gG-EBH9Bl0_XXObmiLloW0SU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iiAR2UOBTD4aWHBLuHCNhPQ6.jpg?f=user_large

Nu mij de vraag... Zou jij (mits jij de UBC1318ZG hebt) een dsl report willen uitvoeren.
Het is wel voor de puma chips bedoelt maar ben zeker benieuwd naar jou resultaat en zeker de image...
Voordat ik weer aan de bel trek bij ziggo...
http://www.dslreports.com/tools/puma6
Server 78 voor NLD

Alvast bedankt :)

Mooi voorbeeld van een Glasvezel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPw5Mic8O0WSYCx-y7Sbzcjuf9I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NS2VVyoPtsZXfPw8zZqFuiYv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door PatRamon op 27-06-2022 11:39 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
PatRamon schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:37:
[...]

Ik zie dat jij een UBC1318ZG hebt.
Hier zelf ook problemen gehad met de hoofdkabel en reeds geprepareerd buitens huis.
Momenteel nog op Connectbox (Compal) maar merk te vaak dipjes tijdens het internetten.
Of gewoon lang wachten op het laden van een pagina (Niet computer/wifi gebonden)
Zeer storend en geeft ook 2 a 3 rode blokjes aan via dsl report puma6.
En veel geel.
Maar is willekeurig.
[Afbeelding]

Nu mij de vraag... Zou jij (mits jij de UBC1318ZG hebt) een dsl report willen uitvoeren.
Het is wel voor de puma chips bedoelt maar ben zeker benieuwd naar jou resultaat en zeker de image...
Voordat ik weer aan de bel trek bij ziggo...
http://www.dslreports.com/tools/puma6
Server 78 voor NLD

Alvast bedankt :)

Mooi voorbeeld van een Glasvezel:
[Afbeelding]
dit is dan wel niet via het ubee modem maar via een test modem van ziggo maar die heeft ook een broadcom chipset Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CvRhiaZzAK72itlH-oJL73lgScw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KoGAxjoymF9uurzQ1hPo5Q5g.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
muisje1997 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:47:
[...]

dit is dan wel niet via het ubee modem maar via een test modem van ziggo maar die heeft ook een broadcom chipset [Afbeelding]
Ah je zit in het test programma.
Top dat je zo iets durft te posten, en laat gelijk zien dat die puma chip gewoon rommel is.
Jou lijn is acceptabel.
Zou graag door willen vragen naar het nieuwe modem, maar je mag daar helaas niks over zeggen van ziggo en heb je middels ook voor getekend

Zeker ook benieuwd naar de UBC1318ZG .

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik heb de ubee in bridge dus ik gok dat die test de pakketjes dan naar mijn router stuurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:54
@PatRamon 78 trace ik naar Zwitserland, dat is niet om de hoek, en als je modem niet plat gaat dan ga je andere dingen meten.

fwiw UBC1318ZG met m'n laptop aan USB ethernet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1VcOXq2vCiKZBD0PYDZ-SFbXjc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EqFiFyFuFvZuGvJtsmzpEMbg.png?f=user_large

En direct op de onboard NIC:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9kqaWkxszzeFbfRdr7x-EdwzBM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LhHUSc9AqafbTgC50gZZOZL0.png?f=user_large

@JoSchaap Die pakketjes gaan er toch doorheen. Dat is juist de tragedie rondom Puma 6/7.

[ Voor 19% gewijzigd door Raymond P op 27-06-2022 12:26 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ok prima :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g6tz6mC.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Klasse, zo hoort het te zijn netzoals bij @muisje1997
Bedankt dat je hem hebt gedeeld.

@Raymond P Bij jou zie ik wel wat verschil, wellicht verouderde AOP of slechte tussenconnector in je hoofdkabel van ziggo?

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@PatRamon Een verouderde laptop met tientallen tabs open op een actief gebruikt netwerk ja. :+
De testmethode (een XHR request op een http page die 200 antwoord) op je link is echt alleen handig om te zien hoe snel Puma 6/7 op z'n gat gaat, niet om de kwaliteit van je verbinding te meten.

Wil je wel iets zinnigs zeggen dan gebruik je een tool die wat meer geschikt is.
Zoals hier naar een servertje (in Duitsland)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bB38gnO90CuW4QLjh3roYqPAYTM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zF3T44ynoDmPHhruq5Gdpfb8.png?f=fotoalbum_large

client side
code:
1
iperf -u -i 1 -e -c 116.203.14X.XXX

Er is vast een betere manier om jitter/latency/lijnkwaliteit te testen.

De Ziggo side is overigens recent vernieuwd.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zij er al mensen die de snelheidsverhoging hebben :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Help!!!! schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:19:
Check even dat roze blokje onderaan de pagina (daarbij is op mijn kalender nog geen juli).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:11

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Heb je al geprobeerd om je modem te herstarten?

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Raymond P schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:59:

Wil je wel iets zinnigs zeggen dan gebruik je een tool die wat meer geschikt is.
Zoals hier naar een servertje (in Duitsland)
[Afbeelding]

client side
code:
1
iperf -u -i 1 -e -c 116.203.14X.XXX

Er is vast een betere manier om jitter/latency/lijnkwaliteit te testen.

De Ziggo side is overigens recent vernieuwd.
Heb jij een betere alternatief (Voor non netwerk ictérs)?

"De Ziggo side is overigens recent vernieuwd."
Wat bedoel je hier mee?

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@PatRamon Ik ben ook geen netwerkspecialist. Iperf is redelijk laagdrempelig imho, maar idealiter heb je dan server en client in beheer.

AOP, kabels binnenshuis, wijkding, modem allemaal nieuw/gemoderniseerd. Mijn lijn is op dit moment zeer prima.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Raymond P schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:24:
@PatRamon Ik ben ook geen netwerkspecialist. Iperf is redelijk laagdrempelig imho, maar idealiter heb je dan server en client in beheer.

AOP, kabels binnenshuis, wijkding, modem allemaal nieuw/gemoderniseerd. Mijn lijn is op dit moment zeer prima.
Top, Bedankt igg voor je hulp en advies :)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Technomania schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:33:
[...]

Heb je al geprobeerd om je modem te herstarten?
Ja, nog geen verhoging :P

Vandaar benieuwd of uberhaupt iemand al verhoging heeft. Vorige keren was de verhoging vaak al voor de officiele datum actief.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:11

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Help!!!! schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:34:
[...]

Ja, nog geen verhoging :P

Vandaar benieuwd of uberhaupt iemand al verhoging heeft. Vorige keren was de verhoging vaak al voor de officiele datum actief.
Hier ook niet >:) . Ook toevallig vandaag geprobeerd omdat de verhoging er vaak wat eerder is.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Exact. Meestal was de verhoging er al ruim voor de officiele datum. Als iemand meldt dat de verhoging er is heeft het toegevoegde waarde. Nog x keer melden heeft dan geen zin. Dat is waar m.i. de topic warning op slaat voor de moraalridders die ook gewoon een TR kunnen aanmaken.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 09:05
Hier vanwege overstap naar KPN glas geen Ziggo meer, maar ondanks dat ze al sinds 12 mei weten dat mijn abo half juni zou eindigen, schrijven ze voor het gemak vandaag toch maar de abonnementskosten voor de maand juli af.....zucht

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Valentino-46 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:55:
Hier vanwege overstap naar KPN glas geen Ziggo meer, maar ondanks dat ze al sinds 12 mei weten dat mijn abo half juni zou eindigen, schrijven ze voor het gemak vandaag toch maar de abonnementskosten voor de maand juli af.....zucht
Gebeurde bij mij ook, alle facturen waren ook verdwenen uit Mijn Ziggo.

Echt een wanboel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Technomania schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:36:
[...]

Hier ook niet >:) . Ook toevallig vandaag geprobeerd omdat de verhoging er vaak wat eerder is.
ga er maar vanuit dat het deze keer echt pas vanaf 1 juli is dat de bootfile wordt uitgestuurd richting de modems

Acties:
  • +1 Henk 'm!
muisje1997 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:12:
[...]

ga er maar vanuit dat het deze keer echt pas vanaf 1 juli is dat de bootfile wordt uitgestuurd richting de modems
Waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
omdat ze zich meer aan de datums willen houden die ze communiceren
en niet al met vragen van klanten willen gaan krijgen van ohnee ik heb het wel nee hij heeft het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Wolly schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:09:
[...]

....

Echt een wanboel.
Soms is de janboel in het voordeel van de klant (maar dan hoor je die niet (oops, toch))

Acties:
  • +1 Henk 'm!
muisje1997 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:16:
[...]

omdat ze zich meer aan de datums willen houden die ze communiceren
en niet al met vragen van klanten willen gaan krijgen van ohnee ik heb het wel nee hij heeft het niet
Heb je dat uit een betrouwbare en verifiëerbare bron of is het maar een gissing van jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
Roetzen schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:27:
[...]

Heb je dat uit een betrouwbare en verifiëerbare bron of is het maar een gissing van jou?
ik hoor vanuit bronnen dat ziggo meer informatief/precies wilt zijn richting klanten ja
of dat ook werkelijkheid gaat worden dat weet ik niet maar hoop het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb hier de snelheid al die is opgegeven per 1 juli voor mijn abonnement :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:34:
[...]

Ik heb hier de snelheid al die is opgegeven per 1 juli voor mijn abonnement :+
tja als je gigabit afneemt wil dat wel :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
SMSfreakie schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:10:
[...]

goh daar betaal je ook voor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rwppkFFR7cWs7UFrKOSf-BGeUk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IDVRryFftNs5ZhfsakbNLRUD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SMSfreakie schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:10:
[...]
Heb ik niet ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
muisje1997 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:30:
[...]

ik hoor vanuit bronnen dat ziggo meer informatief/precies wilt zijn richting klanten ja
of dat ook werkelijkheid gaat worden dat weet ik niet maar hoop het wel
Dus van horen zeggen uit niet verifieerbare bron.

Ik zal niet klagen als de snelheidsverhoging wat eerder komt. Ook niet als het wat later wordt. Zo belangrijk is het niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:03
Valentino-46 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:55:
Dat doen wel meer providers. Pas nadat je contract beëindigd is, kunnen ze de eindafrekening opmaken. Dan moet je denken aan kosten die niet in je bundel zaten, zoals extra belkosten, gedownloade films en streams, extra zenderpakketten en dergelijke. Eigenlijk zouden ze je een aparte rekening moeten sturen voor die extra kosten (en geen rekening als je geen extra kosten gemaakt hebt), maar ze gebruiken de extra maand abonnementskosten als borg. Het kan ook zijn dat ex-klanten geen haast hebben om achteraf nog een rekening te betalen, wat weer leidt tot incassoprocedures. Wat er overblijft krijg je automatisch terug, maar pas bij de eerstvolgende incasso eind juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wij hadden last dat onze TV geen signaal meer krijg (zenders):
Piet91 in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
Piet91 in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Afgelopen dagen kreeg ik het af en toe toch nog wel aan de praat en konden we nog gewoon (uren lang) TV kijken via de ingebouwde tuner.

Net wilde ik de TV aanzetten om te kijken of we nog konden kijken (via de ingebouwde tuner dus), maar de hele TV gaat niet meer aan. De status LED knippert langzaam rood, aan en uit.

Na wat Googlen lijkt mij het duidelijk; ergens in de voeding van de TV zal de hardware kapot zijn, condensators o.i.d.
Op zich niet heel erg opmerkelijk, de afgelopen maanden merkte ik al dat de TV minder werd op dit gebied.
Zo hoorde je altijd een tik bij het aan- en uitzetten en dat was altijd meteen. Op het laatst duurde die tik wel 5 seconden o.i.d. na het uitzetten.

De TV is dus helaas kapot en probleem ligt dus niet bij de coax o.i.d. Prutsen met condensatoren e.d. lijkt me niet verstandig en tenzij de TV magisch uit zichzelf weer gaat werken wordt dat dus helaas een nieuwe kopen.

Toch bedankt voor jullie hulp.

Daarover gesproken; wij werken hier nog altijd met gekochte smartcards. In de TV zit deze module met een gekochte smartcard (gekocht rond 2011): pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module 1.2 (Neotion)
Werken die nog met huidige/nieuwe televisies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Piet91 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:27:
...
Daarover gesproken; wij werken hier nog altijd met gekochte smartcards. In de TV zit deze module met een gekochte smartcard (gekocht rond 2011): pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module 1.2 (Neotion)
Werken die nog met huidige/nieuwe televisies?
Ik vermoed van niet, mijn oude module kan ik niet meer gebruiken in mijn nieuwe tv. Koop een humax recorder waar je smartcard in kan (waarschijnlijk goedkoper dan een aantal maanden een module/smartcard combo huren). Je hebt dan geen module nodig. Een humax 5300 kost niet zoveel stroom.
Of koop een goede module (dat kan natuurlijk ook)

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 27-06-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
of je scoort een 1.3 versie CAM?

404 Signature not found

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:26

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Modbreak:Posts over het al wel of niet de snelheidsverhoging te hebben mogen achterwege blijven :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vandaag de eerste factuur ontvangen waarin de prijsverhoging is meegenomen.

Factuurvraag?
Soms valt een factuur hoger of lager uit dan verwacht. Bijvoorbeeld als
  • het de 1e factuur is want die zit anders in elkaar
  • je abonnement is gewijzigd
  • onze monteur is geweest
>> Ziggo de prijzen heeft verhoogd << alleen daarom valt mijn factuur hoger uit, maar die reden heeft men blijkbaar over het hoofd gezien in de mail :+

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 28-06-2022 14:26 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Fritz!Box 6690 met een "Start"-abo 75/10Mbit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEqiGMpgPrts_n72faZ4xJSzcxo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/99HFvbEErBLaEXZjTe6dW0kK.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Oef, 49 errors? Dat ziet er niet best uit dan.

Met een Ubee UBC1318ZG:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hwa4z6vzTqGmCdRCIiCQEgYnXoQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PVlud5wrooQsxjPiogdNGenf.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de Fritz!Box 6690 zit dezelfde Puma7 als in de connectbox giga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
ConnectBox giga (dus met Puma 7)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNuFSeE8V_zKdpEUYpQsCRUfsSI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9Su3NBzmFNZv4wKITOsnlxmM.png?f=user_large

Soms is het beter, soms slechter.

t.o.v. de TC-7210 is voornamelijk de ping veel minder "strak".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 08:00
Zo vannacht werkzaamheden aan t (upc)ziggo net gehad, en als ik IPV6 nu activeer, is m'n hele DNS en DNSSEC kaput. Syslog laat namelijk zien dat het daar op stuk loopt. IP4 werk nog wel.

Ub1318 in bridge met een Turris router erachter. Geen idee wat ze precies gedaan hebben, maar zo te zien zit het probleem 'm in de DS lite?

[ Voor 8% gewijzigd door DIKKEHENK op 28-06-2022 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
@MariosCube
Zodra die overbelast wordt is het bagger helaas.
De puma modems zijn prima geschikt voor mensen die geen verstand hebben van het internet/instellingen.
En die merken het niet.

@Mr. Jinx Mooie zuivere lijn

@localhost Fritz!Box 6690 Errors idd nog nooit gezien
Thx voor posten van jullie resultaten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6gZJ9GqYebXobcTEzgMU3jmLmoc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3hTH86JzUO4kKd406DW2ruY8.jpg?f=user_large
Resultaten modem van een paar huizen verderop.
Tevens ook connectbox compal (Idl test)

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
@PatRamon
Ik ben meestal de enige gelijktijdige (zware) gebruiker. Met een 600/40 abo trekt de chip (Puma7) het nog net heb ik het gevoel.

Het probleem is dat er vanuit Ziggo geen enkel "goed" modem word geleverd.
- Connectbox Giga = Puma7: wel portforwarding op IPv4 en IPv6, geen eigen DNS in te stellen
- Ubee UBC1318ZG: volgens @Roetzen is IPv6 portforwarding niet in te stellen/werkt niet, maar eigen DNS weer wel.

De enige oplossing lijkt een Ubee UBC1318ZG in bridge met een eigen router er achter.

Als alternatief kort de Fritz!Box routers bekeken. Blijken deze ook een Puma7 chip te hebben.......
Andere routers snappen dan weer IPv6 niet of hebben andere onhebbelijkheden.

En dit is dan weer een extra € 100 tot € 400 investering. Het moet wel leuk blijven.

Zijn er eigenlijk wel tweaker geschikte routers met een redelijke prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MariosCube schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:28:
@PatRamon

- Ubee UBC1318ZG: volgens @Roetzen is IPv6 portforwarding niet in te stellen/werkt niet, maar eigen DNS weer wel.
Terzijde zij opgemerkt dat de Ubee 1318 ook geen IPv4 NAT hairpin loopback doet. Voor mij geen ramp, maar ik zie het toch wel als een tekortkoming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
DIKKEHENK schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:33:
Zo vannacht werkzaamheden aan t (upc)ziggo net gehad, en als ik IPV6 nu activeer, is m'n hele DNS en DNSSEC kaput. Syslog laat namelijk zien dat het daar op stuk loopt. IP4 werk nog wel.

Ub1318 in bridge met een Turris router erachter. Geen idee wat ze precies gedaan hebben, maar zo te zien zit het probleem 'm in de DS lite?
Het is IPv6 + IPv4 dual stack, geen DS lite. Komt geen tunneling meer bij kijken.

Je zult met DHCPv6-PD een prefix delegation moeten vragen, een /56 subnet. Ziggo's DHCPv6 omgeving wijst je dan een subnet toe waarvan je een /64 kan toekennen aan je LAN waar je clients in zitten. Ik zou het eerder zoeken in de interfaces waar je router op gaat luisteren voor DNS/DNSSEC dan in het netwerk van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 09:05
Ik heb al een week of 2 een gigantische snelheidsverhoging O-)
Wolly schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:09:
[...]

Gebeurde bij mij ook, alle facturen waren ook verdwenen uit Mijn Ziggo.

Echt een wanboel.
Ik kan nog steeds inloggen op Mijn Ziggo en alle rekeningen van de laatste 18 maanden staan er ook nog gewoon, maar omdat ik in het verleden al eens had gelezen hier dat ze weleens konden verdwijnen heb ik ze al lang gedownload.
grun93 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:51:
[...]

Dat doen wel meer providers. Pas nadat je contract beëindigd is, kunnen ze de eindafrekening opmaken. Dan moet je denken aan kosten die niet in je bundel zaten, zoals extra belkosten, gedownloade films en streams, extra zenderpakketten en dergelijke. Eigenlijk zouden ze je een aparte rekening moeten sturen voor die extra kosten (en geen rekening als je geen extra kosten gemaakt hebt), maar ze gebruiken de extra maand abonnementskosten als borg. Het kan ook zijn dat ex-klanten geen haast hebben om achteraf nog een rekening te betalen, wat weer leidt tot incassoprocedures. Wat er overblijft krijg je automatisch terug, maar pas bij de eerstvolgende incasso eind juli.
Ik snap de gedachte erachter, maar in mijn geval ging het alleen om basic-TV (met een oude Humax) + internet abo. Maak geen gebruik van FIlms en Series en heb dus ook geen belkosten die achteraf verrekend moeten worden. Mijn enige verplichting is het terugsturen van het modem, de Humax willen ze niet eens.
Vind het gewoon irritant hoe makkelijk ze met andermans geld omspringen. Je zou maar een beetje krap zitten, dan is 1 maand wachten op je €100 toch knap vervelend.

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Valentino-46 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:38:
[...]

Ik heb al een week of 2 een gigantische snelheidsverhoging O-)

[...]

Ik kan nog steeds inloggen op Mijn Ziggo en alle rekeningen van de laatste 18 maanden staan er ook nog gewoon, maar omdat ik in het verleden al eens had gelezen hier dat ze weleens konden verdwijnen heb ik ze al lang gedownload.

[...]

Ik snap de gedachte erachter, maar in mijn geval ging het alleen om basic-TV (met een oude Humax) + internet abo. Maak geen gebruik van FIlms en Series en heb dus ook geen belkosten die achteraf verrekend moeten worden. Mijn enige verplichting is het terugsturen van het modem, de Humax willen ze niet eens.
Vind het gewoon irritant hoe makkelijk ze met andermans geld omspringen. Je zou maar een beetje krap zitten, dan is 1 maand wachten op je €100 toch knap vervelend.
Dat is bij andere partijen die een maandelijkse facturatiecyclus hebben niet anders. Ik heb begin juni de factuur van KPN ontvangen van 125 euro, binnen 14 dagen opgezegd, per 1 juli wordt de volgende factuur opgemaakt en dat is dan de credit. Blijkbaar kan dat niet tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:39
Vraagje
Heb hier een asus rt-ax55 liggen welke niet word gebruikt en wil deze eens proberen ipv de giga modem. Zet ik mijn giga modem dan het beste in bridge? Heb wat last van latency met de puma 7 als ik gebruik maak met mijn quest 2 (streamen via virtual desktop). Als ik dit in bridge zet en de rt-ax55 er achter maak ik dan nog steeds gebruik van de puma 7 chip? Of staar deze dan buitenspel voor mij?
Pagina: 1 ... 257 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic