Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:29
het gekke is dat ik het modem wel nog kan benaderen als de interface WAN6_4 nog niet actief is, die start iets later op ( na de IPV6/WAN6 de router. Als die gaat draaien ben ik dus het modem 'kwijt'.

IPV6 staat op DHCP en dat werkt prima. Ben wel mn ip4 gateway kwijt aldus mn router. heel apart dit. HEb de boel paar keer gereboot, maar nog steeds onzichtbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMVSBgKPOUqIao53AbHyveV3uvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4udDvncVkeP79zuZTsDqdWLW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door DIKKEHENK op 14-06-2022 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 23:24
UBEE 192.168.178.1

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Nee, dat is het adres als het niet in bridge staat, in bridge is het normaliter 192.168.100.1 . Maar gok dat er ergens iets niet helemaal ip4 lekker loopt na de wan.
Want mn ip4 gateway ben ik ook kwijt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZ8KRMzrSkaGir-bapuf7imv-bY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Cwv7yeGcyuhEOJ4IrilfnTF3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:28:
[...]

Ubee 1318? Die kan ik (nog steeds) benaderen op 192.168.100.1. Sinds december in gebruik, in bridge, en rond die tijd ook IPv6 geregeld in mijn router.

Maar als het stuk is na aanpassingen in de router zou ik eerder verwachten dat daar iets in de routing(tabel) stuk is gegaan waardoor die niet weet waar met 192.168.100.1 heen te moeten en die dat vroeger op de WAN poort uitgooide op hoop van zegen.
192.168.100.1 of 192.168.178.1 ?

gebruik al jaren de 2de.. ook een 1318 in bridge.. en IPV6 enabled op de freebsd server..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
SMSfreakie schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:10:
[...]

192.168.100.1 of 192.168.178.1 ?

gebruik al jaren de 2de.. ook een 1318 in bridge.. en IPV6 enabled op de freebsd server..
bij mij werkte ze allebei

officiel is 100.1 bridge modus en 178.1 router modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
muisje1997 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:15:
[...]

bij mij werkte ze allebei

officiel is 100.1 bridge modus en 178.1 router modus
toen ik de TC7210 nog had deed die volgens mij alleen op 178.1 luisteren. maar goed
de 1318 luistert hier ook op beiden... dus ik vind het wel goed :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Ok, opgelost. de niet werkende ip4 gateway was de oorzaak. Even wat lopen klooien ( uit en aan ) van de default gateway opties bij zowel ip4 als ipv6, en nu als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
SMSfreakie schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:24:
[...]

toen ik de TC7210 nog had deed die volgens mij alleen op 178.1 luisteren. maar goed
de 1318 luistert hier ook op beiden... dus ik vind het wel goed :-)
ik heb de tc7210 nooit gehad
ik ben begonnen met de connectbox en toen de ubee 1318 en nu het ziggo test modem (gelukkig met broadcom chipset ook ) en wifi 6 en 2.5gbit lan

alles zsm qua dhcp aangepast naar 192.168.0.1

[ Voor 5% gewijzigd door muisje1997 op 14-06-2022 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Zojuist de nieuwe Ziggo Go app voorgeschoteld gekregen op mijn Nvidia shield. Ik was hiervoor beta tester, net zoals met het nieuwe modem. Beide spullen werkte zo beroerd dat ik mijzelf heb afgemeld als tester en de boel heb teruggestuurd.

De nieuwe Ziggo Go app is echt mega traag en bepaalde zaken zoals 5.1 Dolby werkt niet meer. Ook hebben ze een eigen toetsenbord geïmplementeerd op Android tv. Eentje die voor geen meter werkt... Echt jammer dat deze gegeven feedback tijdens de beta test blijkbaar niet is meegenomen. Ook scheelde het versienummer maar 0.0.0002 met de beta variant.

[ Voor 6% gewijzigd door alex3305 op 15-06-2022 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
alex3305 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 00:30:
Zojuist de nieuwe Ziggo Go app voorgeschoteld gekregen op mijn Nvidia shield. Ik was hiervoor beta tester, net zoals met het nieuwe modem. Beide spullen werkte zo beroerd dat ik mijzelf heb afgemeld als tester en de boel heb teruggestuurd.

De nieuwe Ziggo Go app is echt mega traag en bepaalde zaken zoals 5.1 Dolby werkt niet meer. Ook hebben ze een eigen toetsenbord geïmplementeerd op Android tv. Eentje die voor geen meter werkt... Echt jammer dat deze gegeven feedback tijdens de beta test blijkbaar niet is meegenomen. Ook scheelde het versienummer maar 0.0.0002 met de beta variant.
hier alleen nog maar goed ervaring met het test modem
wifi 6 doet het uitstekend modem waardes zijn uitstekend haal me volle 940Mbps via kabel en dik 700Mbps via wifi
alleen ben ik ipv6 kwijt maar dat is geen groot probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Tja. Met die app slaan ze echt wel een flater. Een van de weinige live streaming apps die gewoon goed werkte. En nu moet alles ineens anders omdat het op de achtergrond wordt gemoderniseerd. De hele UI is niet te doen, omslachtig en veel meer handelingen. Het regent klachten op social media en in de community.

Inmiddels wel een update ontvangen, maar zie liever een rollback.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 14:45
THE_BASE schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:28:
[...]

Tja. Met die app slaan ze echt wel een flater. Een van de weinige live streaming apps die gewoon goed werkte. En nu moet alles ineens anders omdat het op de achtergrond wordt gemoderniseerd. De hele UI is niet te doen, omslachtig en veel meer handelingen. Het regent klachten op social media en in de community.

Inmiddels wel een update ontvangen, maar zie liever een rollback.
Was vooraf een garantie dat ze dit eens gingen verkloten. Die vorige app was zo handig en responsive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Ah, ik kwam even in het topic neuzen om te kijken of ik de enige ben met dit issue. Was echt niet te doen afgelopen weekend. Ik wilde gewoon de RTL7 stream van Le Mans opstarten, maar ik heb denk ik wel eerst 3 minuten naar een ronddraaiend bolletje staan kijken. Bij de vorige versie van de app had ik echt meteen beeld.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Hetzelfde voor de Windows 10 app!

Voorheen kon je bijvoorbeeld een programma op pauze zetten via je spatiebalk.
Nu is deze functie verdwenen en moet je op de pauze knop clicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:15
muisje1997 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 00:54:
[...]

hier alleen nog maar goed ervaring met het test modem
wifi 6 doet het uitstekend modem waardes zijn uitstekend haal me volle 940Mbps via kabel en dik 700Mbps via wifi
alleen ben ik ipv6 kwijt maar dat is geen groot probleem
He hebt een NDA getekend he, ik zou niet te veel over je test modem posten zo in het openbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvastbedankt
  • Laatst online: 28-07 00:55
Wat doen jullie met je oude router en Horizon box? Ik heb nog een Ziggo Cisco EPC3928 modemrouter en een Horizon box Samsung SMT-G7400/XEN.

Ik zie dat deze geen waarde hebben op de 2dehands markt. Weet iemand of er nog herbruikbare onderdelen in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
alvastbedankt schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:26:
Wat doen jullie met je oude router en Horizon box? Ik heb nog een Ziggo Cisco EPC3928 modemrouter en een Horizon box Samsung SMT-G7400/XEN.

Ik zie dat deze geen waarde hebben op de 2dehands markt. Weet iemand of er nog herbruikbare onderdelen in zitten?
die horizon box is verboden om door te verkopen want dit is en blijf eigendom van ziggo zelf
ik zie nu net dat je hem niet meer hoef terug te sturen maar dan nog heeft iemand er niks aan als die hem van je koopt want die boxen worden niet op verzoek geactiveerd
het enigste wat misschien nog kan gebruiken is de interne hdd

[ Voor 20% gewijzigd door muisje1997 op 15-06-2022 10:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
@muisje1997 Het nieuwe modem had zeker de voordelen. De wifi was inderdaad erg snel, maar tegelijkertijd schoot bij mij ook de ping boven de 100ms bij grote file transfers. Dat was onwerkbaar en had ik dus snel uitgezet. Ik heb liever een iets tragere, stabiele verbinding dan een hele snelle, instabiele verbinding.

@THE_BASE @Metalfreak Vanwege die vele klachten wilde ik hier ook eens even polsen. De app voelde namelijk tijdens de test al aan als een alfaversie en zoals ik in mijn vorige bericht zei, er is volgens mij nagenoeg niets veranderd. Mijn test heeft ook maar iets meer dan een maand geduurd. Wat mij betreft was dat ook erg kort met de gegeven feedback en de hoeveelheid werk die daaruit voorkomt.

@ChiMan In de webbrowser krijg ik nog steeds 1Password auto-complete niet werkend. Dit was tijdens de test ook al zo. Ook werkt inderdaad spatie niet meer als pauzeknop. En werken de pijltjestoetsen niet om door of terug te spoelen. Dit was vroeger bij Ziggo Go wel zo.

Verdere kritiekpunten die ik binnen een half uurtje tegen ben gekomen (die overigens veelal ook tijdens de test aanwezig waren!):
  • De app is echt heel traag. Bij ons thuis op elk platform.
  • Dolby Digital / 5.1 audio ontbreekt. Volgens Ziggo heeft dit er nooit in gezeten, maar heeft altijd prima gewerkt
  • Op Android TV gebruikt Ziggo Go een eigen ontwikkeld toetsenbord in de app, dit is echt een no-go voor toegankelijkheid
  • Op Android wordt er geen rekening gehouden met de lettergrootte instelling van de gebruiker
  • Er zitten nog volop iOS-achtige popups in, dit ziet er echt heel raar uit
  • Er is geen auto-complete van 1Password in Chrome
  • De screensaver op Android TV werkt niet altijd en als deze werkt is deze buggy met resumeren van de video
  • Als je door zenders wilt browsen kom je eerst bij de knop zendervolgorde uit op Android TV. Een functie die ik echt nooit gebruik
Het lijkt misschien wat minimaal en soms vergezocht, maar dat er überhaupt regressie in functionaliteit in zit en dat daarnaast ook nog de app vele malen trager is, is gewoon zeer spijtig. Als je daarnaast ook geen rekening houdt met toegankelijkheid, tja. Dat vind ik wel erg jammer voor zo'n grote partij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52
Abonnement maar eens gedowngrade. Van Internet Max + TV Complete Next naar Internet Complete + TV Complete Next.

300Mbit is ook meer dan voldoende voor ons t.o.v. 600Mbit. Sure, more is better.. maar het scheelt ook € 20,- in de maand.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:20:
Abonnement maar eens gedowngrade. Van Internet Max + TV Complete Next naar Internet Complete + TV Complete Next.

300Mbit is ook meer dan voldoende voor ons t.o.v. 600Mbit. Sure, more is better.. maar het scheelt ook € 20,- in de maand.
Verstandig, denk niet dat je het heel erg gaat merken. Meeste files zijn snel genoeg binnen. Van twee tientjes kun je toch weer lekkere drankjes kopen. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rivanov schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:20:

Binnenkort wordt het 350Mbit, Max blijft op 600Mbit hangen. Maakt de overstap nog ietsje prettiger ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
alex3305 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:08:

Het lijkt misschien wat minimaal en soms vergezocht, maar dat er überhaupt regressie in functionaliteit in zit en dat daarnaast ook nog de app vele malen trager is, is gewoon zeer spijtig. Als je daarnaast ook geen rekening houdt met toegankelijkheid, tja. Dat vind ik wel erg jammer voor zo'n grote partij.
Zeker niet ver gezocht, het zijn juist dit soort kleine features die het gebruik een stuk prettiger maken. Het was goed werkbaar. Nu merk ik dat ik toch sneller naar de CI+ bron grijp.

Het opstarten van de app op Apple TV duurt lang, het ding scrolt onderin automatisch, het bufferen duurt langer.. van alles is op te lossen en ik geloof echt dat ze daar (zoals ze melden op Twitter) mee bezig zijn. Maar had dit even een paar maanden langer getest. Het gros van de mensen is gehecht aan de werking van een applicatie en wennen is lastig. Zeker als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52
hardware-lover schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:29:
[...]

Binnenkort wordt het 350Mbit, Max blijft op 600Mbit hangen. Maakt de overstap nog ietsje prettiger ;)
Ahja, dat is waar ook. Nogeens niet bij stilgestaan. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Bartske schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:35:
Vanwege de prijsverhogingen kan ik mijn contract voor 30 juni opzeggen, maar weet iemand wat dan de opzegtermijn is? Is dat per 1 juli dan? Daar staat niks over in de brief.
Goede, volgens de Ziggo opzeglijn is de opzegtermijn 1 maand. Ik weet niet of dat juist is, of dat je vanwege een negatieve verandering in Algemene Voorwaarden het contract per direct zou moeten kunnen beindigen (in plaats van opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand).

Divide and conquer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou Ziggo begint nattigheid te voelen hier, eindelijk na ruim 10 jaar geleden al aangekondigd te zijn komt er glas en heb al besteld. Van 85 euro per maand naar 36 euro per maand voor 1000/1000.

Ineens is Ziggo allemaal druk aan het netwerk aan het sleutelen, afgelopen week al 3 x storing gehad die ik gemerkt heb. 1 x ruim 4 uur en 2 x 10 tot 30 minuten.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:10
prutser001 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:39:
Nou Ziggo begint nattigheid te voelen hier, eindelijk na ruim 10 jaar geleden al aangekondigd te zijn komt er glas en heb al besteld. Van 85 euro per maand naar 36 euro per maand voor 1000/1000.

Ineens is Ziggo allemaal druk aan het netwerk aan het sleutelen, afgelopen week al 3 x storing gehad die ik gemerkt heb. 1 x ruim 4 uur en 2 x 10 tot 30 minuten.
Van 85 naar 36, dan ga je denk ik ook van een vrij compleet pakket naar enkel een internet only abonnement neem ik aan? Zelfs 'internet only' Giga bij Ziggo kost kom je niet aan 85 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

SirMemeAlot schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:44:
[...]

Van 85 naar 36, dan ga je denk ik ook van een vrij compleet pakket naar enkel een internet only abonnement neem ik aan? Zelfs 'internet only' Giga bij Ziggo kost kom je niet aan 85 euro
Ik kreeg toch tv en voor 2,5 euro was het dan HD ofzo, gezien ik eigenlijk geen tv kijk besloten internet only te nemen met media converter en geen modem, nu heb ik de connectbox ook in bridge mode staan en een eigen router erachter. 'Verlies' dan wel de extratjes maar die gebruikte ik ook niet echt.

- Movies/series XL
- Korting op Vodafone/dubbel data

Maar dit geeft ook meer vrijheid om wat anders te kiezen.

ik heb nu 600/50.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Niet verwacht ooit in dit topic te posten, maar...

Ik heb een oud Ziggo Zakelijk 300/40 abbo met /29 IPv4 en /iets IPv6 op naam van mijn (slapende) stichting á €79,- ex. BTW per maand voor het internet deel.

Nu heb ik die /29 niet meer nodig en vind ik het minder prettig dat mijn huisadres in de whois gegevens van het block staat. Dus: Downgraden.

Maar Ziggo Zakelijk MKB ziet heel die /29 niet in de administratie, downgraden naar 1 fixed IP adres zou netto €10,- per maand ex. BTW schelen en als ik onlne kijk, zie ik dat upgraden naar "Internet Giga Pro" (1000/50 met 1 fixed IP) €75,- per maand kost voor *nieuwe* abbonnementen, maar als ik wil upgraden via het portal, zou datzelfde abbo €110, -er maand kosten.

TV is los, da's €35,- per maand maar is van oudsher gesplitst en wordt als partikuliere dienst verkocht. Gebruiken we wel veel, wil ik absoluut ongemoeid laten. (Inclusief behoud opnames, etc.)

Fixed IP is geen noodzaak, maar wel een heel sterke wens. Ik heb d'r alleen nog maar 1 nodig ipv 5.

Iemand nog tips hoe zinvol te downgraden met meer dan €10,- ex. BTW per maand besparing, of voor €5,- per maand besparing crossgraden naar 1000/50 met 1 fixed IP, zonder het risico te lopen dat mijn hele internet er dagen uit ligt? (Sales die niet eens ziet dat ik een /29 heb en me vervolgens verzekerd dat ze een te professionele organisatie zijn hier f*ckups mee te maken, vind ik niet bepaald vertrouwenwekkend.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prutser001 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:06:
[...]

Ik kreeg toch tv en voor 2,5 euro was het dan HD ofzo, gezien ik eigenlijk geen tv kijk besloten internet only te nemen met media converter en geen modem, nu heb ik de connectbox ook in bridge mode staan en een eigen router erachter. 'Verlies' dan wel de extratjes maar die gebruikte ik ook niet echt.

- Movies/series XL
- Korting op Vodafone/dubbel data

Maar dit geeft ook meer vrijheid om wat anders te kiezen.

ik heb nu 600/50.
Dus je neemt nu wat af waar je geen gebruik van maakt, en bent verbaasd dat de concurrent goedkoper is? Movies & Series XL moet je of al een duurder pakket voor hebben of als optie erbij nemen. Selecteer ik op de website Internet Max wat je dan hebt staat nog steeds TV Complete standaard aan, met daarin "Movies & Series", M&S XL is al TV Next voor nodig. Kijk je geen TV kun je ook internet only nemen en betaal je €60,50, en kun je nog steeds TV kijken (alleen RTL en SBS / Talpa niet in HD).
Dus ja, glasvezel is dan nog steeds goedkoper, maar je bent wel flink appels met peren aan het vergelijken, en de prijs voor wat je daadwerkelijk gebruikt / ook bij glas gaat afnemen ligt in het midden.

Overigens denk ik ook dat die werkzaamheden waar je het over hebt niks met concurrentie te maken hebben. Maar waarschijnlijk zit je in fUPC gebied dat ze nu (eindelijk) aan het opdoeken zijn zodat ze ook eindelijk aan de vrije modemkeuze kunnen voldoen. Heeft dus niks met concurrentie te maken maar met een dwangsom van de ACM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 23:02
Als ik internet BASIC(zonder TV) ga pakken, kan ik dan nog wel die gratis analoge TV zenders kijken via mijn oude Humax 5300c box ?

Ik heb tot augustus nog Movies & Series XL en Film1 gratis gekregen nadat ik Ziggo had gebeld dat ik misschien ging overstappen.... Maar Movies en Series XL vind ik te beperkt. Film1 vind ik trouwens wel leuk. Via Ziggo Go random films kijken die ik anders nooit zou zien/vinden via HBO/prime.

Vooral die ouwe dingen uit de jaren 60/70 waar ik nog nooit van gehoord heb vind ik super.

Ik snap wel dat Film1 dan niet meer gaat met Internet Basic. Maar die gratis analoge zenders zijn ook wel leuk

en ik ga dan van 53 euro per maand naar 32,50. Scheelt toch ongeveer 240 euros per jaar..

[ Voor 6% gewijzigd door WinterMute2025 op 15-06-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WinterMute2025 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:35:
Als ik internet BASIC(zonder TV) ga pakken, kan ik dan nog wel die gratis analoge TV zenders kijken via mijn oude Humax 5300c box ?
Analoge TV is al een aantal jaren niet meer. Maar je kunt digitaal wel kijken als je netwerk ID 4444 instelt. Zoek ook even naar de posts van @Chris.nl, die heeft intussen al zeer regelmatig het zender overzicht daarvan geplaatst inclusief wat wel en niet in HD is (van de "normalere" zenders alleen RTL en SBS / Talpa niet. SBS9 ontbreekt volledig? Discovery, Nat. Geo zijn recentelijk HD geworden?).
Of probeer het gewoon even door de Humax opnieuw in te stellen.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

RobertMe schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:24:
[...]

Dus je neemt nu wat af waar je geen gebruik van maakt, en bent verbaasd dat de concurrent goedkoper is? Movies & Series XL moet je of al een duurder pakket voor hebben of als optie erbij nemen. Selecteer ik op de website Internet Max wat je dan hebt staat nog steeds TV Complete standaard aan, met daarin "Movies & Series", M&S XL is al TV Next voor nodig. Kijk je geen TV kun je ook internet only nemen en betaal je €60,50, en kun je nog steeds TV kijken (alleen RTL en SBS / Talpa niet in HD).
Dus ja, glasvezel is dan nog steeds goedkoper, maar je bent wel flink appels met peren aan het vergelijken, en de prijs voor wat je daadwerkelijk gebruikt / ook bij glas gaat afnemen ligt in het midden.

Overigens denk ik ook dat die werkzaamheden waar je het over hebt niks met concurrentie te maken hebben. Maar waarschijnlijk zit je in fUPC gebied dat ze nu (eindelijk) aan het opdoeken zijn zodat ze ook eindelijk aan de vrije modemkeuze kunnen voldoen. Heeft dus niks met concurrentie te maken maar met een dwangsom van de ACM.
Nee hoor ik krijg dat movies en series XL erbij omdat ik ook Vodafone heb dus niet zomaar aannames doen? En niets 'dus'. Ten tweede kan ik hier al vrije modem keuze doen maar er zijn gewoon geen alternatieven die ik wil.

En het heeft zeker wel met concurrentie te maken want ik weet al van ruim 30 mensen waarvan er zeker 19 bij Ziggo zitten dat ze overstappen en al besteld hebben bij de providers die hier op het glas netwerk zitten. De rest zit nog op koper zelfs... En dit zal alleen maar oplopen gezien de promotie materialen die ze overal rondbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
prutser001 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:52:
[...]

En het heeft zeker wel met concurrentie te maken want ik weet al van ruim 30 mensen waarvan er zeker 19 bij Ziggo zitten dat ze overstappen en al besteld hebben bij de providers die hier op het glas netwerk zitten. De rest zit nog op koper zelfs... En dit zal alleen maar oplopen gezien de promotie materialen die ze overal rondbrengen.
Hier iemand die onlangs naar Glasvezel is overgestapt en met hangende pootjes terug kwam bij Ziggo. De stabiele verbinding, tv kijken via coax en een (toen nog goedwerkende) Ziggo Go-app en een prima prijs. Glasvezel mag dan hoge snelheden leveren, het is niet altijd zaligmakend.

Wel knap dat je denkt dat zoveel mensen het interesseert over welk lijntje ze internet binnen krijgen, ik denk dat je het daar mis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:36
THE_BASE schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:59:
[...]

Hier iemand die onlangs naar Glasvezel is overgestapt en met hangende pootjes terug kwam bij Ziggo. De stabiele verbinding, tv kijken via coax en een (toen nog goedwerkende) Ziggo Go-app en een prima prijs. Glasvezel mag dan hoge snelheden leveren, het is niet altijd zaligmakend.

Wel knap dat je denkt dat zoveel mensen het interesseert over welk lijntje ze internet binnen krijgen, ik denk dat je het daar mis hebt.
Wat scheelde er dan precies en bij welke provider? Vaak gaan de klachten over wifi (waar het medium coax/glas niets mee te maken heeft) of TV. En zoals ik al vaker heb aangegeven, niemand verplicht je tot een totaalpakket. Het kan interessanter zijn om TV bij Ziggo te laten en internet via glas af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andros schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:03:
Het kan interessanter zijn om TV bij Ziggo te laten en internet via glas af te nemen.
Prijstechnisch volgens mij alleen interessant als je Tweak hebt, die kosten iets minder dan €40 p/m als je per jaar betaalt. Maar zolang Ziggo de coax kabel in de kast niet fysiek afkoppeld kun je sowieso blijven kijken met netwerk id 4444 met de niet versleutelde kanalen. Hoe actief Ziggo daadwerkelijk de kabels afkoppeld durf ik echter niks over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nee hoor ik krijg dat movies en series XL erbij omdat ik ook Vodafone heb dus niet zomaar aannames doen? En niets 'dus'. Ten tweede kan ik hier al vrije modem keuze doen maar er zijn gewoon geen alternatieven die ik wil.
Als je nu €85 per maand betaalt alleen aan Ziggo (exclusief Vodafone abonnement dus) dan heb je gewoon een van de duurste abonnementen. Bij pakket samenstellen begint internet en TV op "complete", maak ik daar internet Max van kost het nog steeds onder de €80 (€78,xx om precies te zijn). Alleen met TV Max (M&S XL inbegrepen) wordt dat €88. Zou je nog telefonie erbij hebben is het +€2,50 en dat maakt van Internet Max + TV Complete + telefonie nog geen €85. Als je geen TV kijkt kun je dus minimaal terug naar Kabel TV (niet versleutelde zenders + Ziggo Go) of internet only ("per ongeluk" toegang tot niet versleutelde zenders)
Zoals anderen al gereageerd hebben gaat zeker niet iedereen ineens naar glas over. En jou kennissen zitten wellicht ook verschillende tech minded personen bij die naar glasvezel gaan omdat ze dan glasvezel hebben.
En onderhoud doen in een periode dat de concurrentie een haalbaarheidsonderzoek doet is wellicht ook niet slim. "Ziggo heeft de laatste tijd wel veel storingen, ik ga naar de concurrent".
Zelf heb ik mij in ieder geval kunnen aanmelden bij Delta Fiber Nederland begin dit jaar. Maar daar vanaf gezien. Prijs was niet echt concurrerend ten opzichte van Ziggo (1Gbit/s + TV zou paar euro goedkoper zijn dan Ziggo Internet Complete + TV Start). En wat ik lees van DFN / Delta / Caiway word ik daar ook niet perse heel blij van. Geen IPv6 bv, IIRC geen mogelijkheid tot eigen router / bridge mode. En TV kijken via een settopbox wordt ik ook niet blij van. Uiteraard wel even Ziggo gebeld, en vervolgens 6 maanden €20 korting gekregen. En volgend jaar haal ik waarschijnlijk TV er af (/Kabel TV of Internet Only) wat nog eens €5 - €10 bespaart en dan kost het met huidige prijs minder dan €60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

THE_BASE schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:59:
[...]

Doe voor meeste mensen hier in de buurt de computers en andere dingen, dus ja ik weet waar ze op zitten en de aanbieder links in de buurt app gegooid met uitleg en daarna ruim 30 mensen gehad die al gereageerd hebben. De meldingen lopen langzaam binnen. Op dit moment staat het aantal aanmeldingen al op 45, vriend van mij die aan de andere kant van de stad woont heeft eenzelfde situatie, die heeft ook al ruim 30 mensen waarvan hij weet dat ze besteld hebben.

Dus ja ken hier genoeg mensen aangezien ik hier al 15 jaar woon. Alleen al in eigen portiek help ik 5 van de 7 mensen en heb ook bij meerdere mensen problemen opgelost, computer gebouwd etc.

En voor een aantal mensen die b.v. extra pakketten hebben betalen nu bij Ziggo 92 euro ongeveer en gaan dan naar 59. En als er geld te besparen valt springen een hoop mensen in.

Daarbij komt ook dat als je nu besteld je dat later 450 euro aansluitkosten scheelt. Dus een hoop mensen happen al gelijk.

Ik ga zelf naar tweak internet trouwens.

Hoe dan ook, 'kpn' (dsl) kan wel inpakken want dat is hier max 35 mbit ofzo als je geluk hebt. Ziggo heeft het snelste aanbod op het moment maar beide zijn dus zeer duur in verhouding met glas. En zowel kon als Ziggo werken niet mee met het glasvezelnetwerk.

@RobertMe bij tweak neem ik internet only met alleen media converter en ipv6 kan, gebruik ik nu ook, connectbox in bridge.

En ik erger me al jaren aan KPN, bieden zelf 200mbit aan wat technisch gewoon niet te halen is. Koper meuk is nog een stap58n installatie en elke woning heeft maar 1 ader paar en daar komt bij dat bij een aantal van die PTT kasten een deel van de aders niet eens meer werkt, deze worden gejat bij andere PTT dozen. Ja hiervan ben ik ook goed geïnformeerd gezien de KPN monteur niet wist waar hij moest zoeken. Zelf jaren xs4all gehad en dat was ineens niet meer bruikbaar, waar ik begon met 55 mbit en als ik een stabiele lijn wilde hebben ik deze moest laten terugschalen naar 20/1... KPN is niet bereid de problemen op te lossen.

[ Voor 17% gewijzigd door prutser001 op 15-06-2022 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prutser001 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:06:
[...]
En geen modem? Waar heb je het over? Als je nu internet only hebt besteld en je hebt een Connectbox dan houd je deze gewoon. Of bedoel je dat je je eigen modem gaat kiezen?

Bovendien verlies je geen gratis extra's zolang je Internet en mobiel behoudt.
[...]
Gebruik dan ook de juiste namen. De aannames zijn gebaseerd op jouw verkeerde info. Movies en series XL is een betaald pakket en krijg je niet als gratis extra als je ook mobiel hebt van Vodafone. Dat is namelijk Movies en Series L.
Dat is al ontkracht. Ja natuurlijk zijn er mensen die overstappen dat lijkt me logisch als dat kan. Maar er is geen sprake van massale leegloop als je kijkt naar het aantal glasvezelaansluiting die gerealiseerd worden in verhouding met het aantal overstappers. Cijfers kun je zo opzoeken. Jouw 30 mensen zijn gewoon niet representatief om als steekproef te dienen waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jay-B schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:53:
[...]

En geen modem? Waar heb je het over?
Glasvezel? :P Want daar ging het over. Bij glasvezel ook logischer om geen modem te krijgen. Immers is de media converter dat al. Op glasvezel staat gewoon al ethernet, alleen een ander medium.
Jouw 30 mensen zijn gewoon niet representatief om als steekproef te dienen waarschijnlijk.
Ook niet omwille van het feit dat het "zijn klanten" zijn en ik het lees in de categorie "hebben er geen verstand van". Als hij dan zegt "moet glasvezel nemen, veel beter, sneller en goedkoper" is de kans ook groot dat ze overstappen. Immers heeft iemand met verstand ervan hun dat advies gegeven.
Als ze uiteindelijk glasvezel hebben maar ineens TV moeten kijken met een extra afstandsbediening rennen ze wellicht weer snel terug naar Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:01:
[...]

Glasvezel? :P Want daar ging het over. Bij glasvezel ook logischer om geen modem te krijgen. Immers is de media converter dat al. Op glasvezel staat gewoon al ethernet, alleen een ander medium.
Ah ik las het verkeerd. Ik dacht "Internet Only" van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

RobertMe schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:01:
[...]

[...]

Ook niet omwille van het feit dat het "zijn klanten" zijn en ik het lees in de categorie "hebben er geen verstand van". Als hij dan zegt "moet glasvezel nemen, veel beter, sneller en goedkoper" is de kans ook groot dat ze overstappen. Immers heeft iemand met verstand ervan hun dat advies gegeven.
Als ze uiteindelijk glasvezel hebben maar ineens TV moeten kijken met een extra afstandsbediening rennen ze wellicht weer snel terug naar Ziggo.
De meeste gebruiken dat extra kastje inderdaad van Ziggo. Ook is het aan te raden nu gewoon de overstap te maken om zo de 450 euro aansluitkosten niet te hoeven betalen als je het naderhand doet.

Gezien glas/kabel/dsl technieken zijn die naast elkaar liggen en je toch meestal maand opzegtermijn hebt heb je hoe dan ook internet. Daarnaast heb je bij tweak nog 3 maanden vrijblijvende opzegtermijn.

En b.v. tweak bied tv aan via Canal digitaal app wat ik begrepen heb naast het gewone kastje.

En inderdaad, de media converter gaat gebruikt worden met mijn huidige router. Letterlijk 2 kabels en een adapter omwisselen en ben weer in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prutser001 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:07:
Ook is het aan te raden nu gewoon de overstap te maken om zo de 450 euro aansluitkosten niet te hoeven betalen als je het naderhand doet.
Leuke FOMO of echt zo? ;) Eerste brieven van DFN stond hier in dat naderhand aanleggen €750 zou kosten. Intussen hebben ze hun target gehaald en lag er wederom een flyer in de bus. Ook ik krijg glasvezel, want ze gaan alle huishoudens aansluiten. En als ik mij nu alsnog zou aanmelden zou ik, ik meen, €350 besparen op de aansluitkosten die ze anders in rekening brengen. Als puntje bij paaltje komt durf ik bijna te wedden dat ze gewoon een "standaard" bedrag van €50 tot €100 aan installatiekosten vragen met een zeer grote kans dat die onder een welkomstbonus niet betaald hoeven te worden.
Gezien glas/kabel/dsl technieken zijn die naast elkaar liggen en je toch meestal maand opzegtermijn hebt heb je hoe dan ook internet. Daarnaast heb je bij tweak nog 3 maanden vrijblijvende opzegtermijn.
Dat is wel netjes. De partijen die hier zouden leveren (Delta / Caiway en Online.nl) hadden allemaal een jaarcontract. En een abonnement of verlenging bij Ziggo is ook een jaarcontract, alleen als het stilzwijgend verlengd wordt kun je normaliter per maand opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

RobertMe schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:15:
[...]

Leuke FOMO of echt zo? ;) Eerste brieven van DFN stond hier in dat naderhand aanleggen €750 zou kosten. Intussen hebben ze hun target gehaald en lag er wederom een flyer in de bus. Ook ik krijg glasvezel, want ze gaan alle huishoudens aansluiten. En als ik mij nu alsnog zou aanmelden zou ik, ik meen, €350 besparen op de aansluitkosten die ze anders in rekening brengen. Als puntje bij paaltje komt durf ik bijna te wedden dat ze gewoon een "standaard" bedrag van €50 tot €100 aan installatiekosten vragen met een zeer grote kans dat die onder een welkomstbonus niet betaald hoeven te worden.

[...]

Dat is wel netjes. De partijen die hier zouden leveren (Delta / Caiway en Online.nl) hadden allemaal een jaarcontract. En een abonnement of verlenging bij Ziggo is ook een jaarcontract, alleen als het stilzwijgend verlengd wordt kun je normaliter per maand opzeggen.
Ik ben op de informatie avond geweest en toen specifieke dingen gevraagd en dit was 1 van de vragen. Er waren ruim 100 mensen (er was ook een stream geloof ik) en misschien heb je gelijk dat het later misschien niet meer zo is, maar gezien in mijn directe omgeving ze elke woning echt in moeten om het te installeren.... Ze kunnen het alleen via de buitengevel naar binnen krijgen, zo komt kabel nu ook binnen.

Alleen de telefoonlijn zit in het gebouw. Er is nog erg weinig bekend over hoe het er echt uit komt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-09 21:34
WinterMute2025 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:35:

en ik ga dan van 53 euro per maand naar 32,50. Scheelt toch ongeveer 240 euros per jaar..
- Met ingang van 1 juli wordt het € 35,-
- Voor nieuwe abonnees heeft met nu ook Internet Basic en Ziggo Go voor € 37,50 (Bron: Ziggo community)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
prutser001 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:32:
[...]

Doe voor meeste mensen hier in de buurt de computers en andere dingen, dus ja ik weet waar ze op zitten en de aanbieder links in de buurt app gegooid met uitleg en daarna ruim 30 mensen gehad die al gereageerd hebben. De meldingen lopen langzaam binnen. Op dit moment staat het aantal aanmeldingen al op 45, vriend van mij die aan de andere kant van de stad woont heeft eenzelfde situatie, die heeft ook al ruim 30 mensen waarvan hij weet dat ze besteld hebben.
Valt voor mij onder de noemer: als er één schaap over de dam is, volgen er meer. Zeker in zo'n buurtapp waar buren denken: 'Zij doen het ook, laten wij het ook maar doen'. Helemaal niet nadenken of het überhaupt nodig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:16:
[...]

Valt voor mij onder de noemer: als er één schaap over de dam is, volgen er meer. Zeker in zo'n buurtapp waar buren denken: 'Zij doen het ook, laten wij het ook maar doen'. Helemaal niet nadenken of het überhaupt nodig is.
Glasvezel is de hemel. Lost alle wifi-problemen op. U heeft 1000/1000 echt nodig. Is het niet nu, dan heeft u het in de toekomst wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Ben ook even in de verleiding geweest om een glasvezelaansluiting te nemen door de aanhoudende pogingen van T-mobile en de uitrolwerkzaamheden in de straat.

Maar de prijs van TV + Basic Internet (straks 50/20) + Bellen is, met iets meer dan 40,- behoorlijk scherp. En over stabiliteit heb ik over het algemeen niks te klagen.

T-mobile is dan wel aardig wat duuder (+- 55,-) voor iets sneller internet (100/100 en misschien meer HD zenders?) en daarbij komen dan nog óf extra kastjes bij de TV (soms tegen betaling), of een app.

Ik ga eerst maar eens wennen aan TV kijken met een app, vervolgens de coax-kabel boven uitfaseren en dan kijken we nog wel eens verder.

Ook de Ziggo klantenservice heeft mij onlangs positief verrast, snel iemand aan de lijn en ook steeds vriendelijk en goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ed1703 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:56:
[...]

Glasvezel is de hemel. Lost alle wifi-problemen op. U heeft 1000/1000 echt nodig. Is het niet nu, dan heeft u het in de toekomst wel nodig.
Sinds wanneer lost glasvezel wifi problemen op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

unezra schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:28:
[...]

Sinds wanneer lost glasvezel wifi problemen op?
Sarcasme, maar ja heb bij genoeg mensen AP's geplaatst om dekking te verbeteren. Ze hoeven alleen maar kabels om te prikken naar nieuwe modem en alles werkt weer.

Ook heb ik een hoop mensen gewezen dat ze soms gratis van die extra wifi extenders, AP's e.d. konden krijgen.

En mjah als het niet werkt ben ik degene waar ze aanbellen dus misschien hoor ik niets misschien krijg ik het wel heel druk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:10
Ik heb laatst Tweak gehad en zit inmiddels weer bij Ziggo. Niet perse omdat Tweak niet beviel wat betreft internet, maar hier in huis wordt nog veel naar Lineare TV gekeken en de App wordt veel gebruikt.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik niks gemerkt hebt, mijn Wifi was overal in orde met 4 bekabelde Deco M4's. Het ziet er eens leuk uit op de speedtest, waarschijnlijk, maar niet merkbaar zullen mijn foto's 2 seconde sneller in de cloud hebben gestaan. Zolang je niet een echt doel hebt voor de upload heeft Ziggo gewoon gelijk dat de gemiddelde internet gebruiker het niet nodig heeft, in sommige beroepen zal de upload handig zijn of wellicht als je FTP/websites o.i.d. host. Maar ik of mijn vriendin zagen er helaas niet beter uit op teams meetings en met gamen ga je die 10ms verschil ook niet merken.

Zal ongetwijfeld wel weer eens naar glasvezel gaan, want het zal de toekomst zijn, maar de komende jaren zal de coax nog meer dan voldoende zijn, in ieder geval voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:19:
Ik heb laatst Tweak gehad en zit inmiddels weer bij Ziggo. Niet perse omdat Tweak niet beviel wat betreft internet, maar hier in huis wordt nog veel naar Lineare TV gekeken en de App wordt veel gebruikt.
Afhankelijk van wat je afneemt kan Tweak met jaarcontract / betaling per jaar met alleen TV van Ziggo nog steeds goedkoper zijn dan een wat duurder internet pakket met TV erbij. Dat kan natuurlijk wel een optie zijn. Volgens mij kun je in ieder geval "Kabel TV" ook standalone afnemen en dan loop je ook niet het risico dat Ziggo de stekker er uit trekt (als je hebt opgezegd heb je natuurlijk nog steeds signaal op de kabel, en daarmee toegang tot de niet encrypted kanalen op netwerk id 4444, tenzij Ziggo fysiek de coax kabel in de straatkast uittrekt). Volgens mij betaal je dan 25 - 30 voor Kabel TV en 35 - 40 voor Tweak per maand (Tweak dan jaarprijs / 12) dus tussen de 60 en 70 euro. Met alleen Internet Complete van Ziggo, zonder TV, betaal je ook al 50 - 55. Met Kabel TV (om het officieel te hebben, en daarnaast Ziggo Go) betaal je dan al tegen de 60. Dus dan is het verschil nog maar ~€10 en kan zo'n combi wel interessant zijn. Zeker gezien je dan ook maar meteen van 350/35 naar 1000/1000 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
ik vind de tv wel goed bij ziggo
maar goed heb hier alleen ziggo als keuze maar zo heel slecht vind ik ze niet zit nu sinds 2016 bij ze

betaal aardig wat maar je krijg ook wel kwaliteit/stabiliteit ervoor terug
internet giga + tv max next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik moet overigens zeggen dat ik zelf nog wel gekeken heb naar Ziggo Internet Start zonder TV (internet only dus), maar dan mis je natuurlijk Ziggo GO. Heb daarnaast gekeken naar NLZiet, maar Ziggo heeft z'n prijzen zo in elkaar gezet dat ze een eurotje goedkoper zijn dan NLZiet (of ik moet dat niet goed bekeken hebben) en met missende NGC en Discovery, maar wel HD was NLZiet niet van voldoende waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:00
@Roetzen

Ben jij ooit nog verder gekomen met Ziggo over IPv6 en port forwarding bij het UBEE modem/router?

Ik heb sinds kort de "ConnectBox Giga" van Ziggo.
Daarop is het mogelijk om IPv6 port 80 te forwarden naar het locale IPv6 adres van een server. Ik moet de firewall nog wel even beter testen, maar de diverse tooltjes zijn tot op heden positief.

Zelf een eigen DNS server instellen (lokaal IPv4 adres) is dan weer niet mogelijk (zonder trucks).

Zo is het met ieder apparaat "altijd wat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MariosCube schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 00:26:
@Roetzen

Ben jij ooit nog verder gekomen met Ziggo over IPv6 en port forwarding bij het UBEE modem/router?
Vanmorgen heeft één van de moderatoren in de Commumity gereageerd. Een oplossing is nog niet direct in zicht.

Ik heb overigens ook nog ontdekt dat de 1318 geen Ipv4 hairpin loopback doet. Daar kan ik wel mee leven. Ik benader mijn servers op mijn eigen LAN wel via IPv6. :).
Ik heb sinds kort de "ConnectBox Giga" van Ziggo.
Daarop is het mogelijk om IPv6 port 80 te forwarden naar het locale IPv6 adres van een server. Ik moet de firewall nog wel even beter testen, maar de diverse tooltjes zijn tot op heden positief.
Goed om te weten. Als het niks wordt met die Ubee 1318 of te lang gaat duren kan ik om een Connectbox Giga vragen...
Zelf een eigen DNS server instellen (lokaal IPv4 adres) is dan weer niet mogelijk (zonder trucks).

Zo is het met ieder apparaat "altijd wat".
Met de 1318 kan dat dan weer wel. Maar inderdaad, ze hebben allemaal wel wat. Zo heb ik ook nog ontdekt dat de 1318 geen Ipv4 hairpin loopback doet. Maar daar kan ik wel mee leven. Ik benader mijn servers op mijn eigen LAN wel via IPv6. :).

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariosCube
@Roetzen
Ik had nog nooit gehoord van hairpinning of NAT Loopback, maar het blijkt dat ik daar al jaren gebruik van maak. Laatstelijk op de TC7210 en nu op de Connectbox Giga (SmartWiFi modem).

Om te checken of we het over hetzelfde hebben:

Netwerk (versimpeld) =
0 - Extern IPv4 123.123.123.123 gekoppeld aan domeinnaam.nl
1 - router 192.168.178.1
2 - Server 192.168.178.100
3 - Desktop 192.168.178.20

Op de router port forwarding ingesteld voor poort 80 (en 443 etc) naar 192.168.178.100

Op de Desktop kan in de website op de server opvragen met:
1 - http://192.168.178.100
2 - http://123.123.123.123
3 - http://domeinnaam.nl

Dit werkt ook vanaf de Desktop voor IPv6 met http://domeinnaam.nl
http://<IPv6 adres> krijg ik niet werkend in mijn browser(s).

Hoe lukt het jou om dit wel te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MariosCube schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:12:
@Roetzen
Ik had nog nooit gehoord van hairpinning of NAT Loopback, maar het blijkt dat ik daar al jaren gebruik van maak. Laatstelijk op de TC7210 en nu op de Connectbox Giga (SmartWiFi modem).
De meeste routers doen het gewoon. De Ubee1318 is de eerste die ik tegen kom waarmee het niet werkt.
Om te checken of we het over hetzelfde hebben:

Netwerk (versimpeld) =
0 - Extern IPv4 123.123.123.123 gekoppeld aan domeinnaam.nl
1 - router 192.168.178.1
2 - Server 192.168.178.100
3 - Desktop 192.168.178.20

Op de router port forwarding ingesteld voor poort 80 (en 443 etc) naar 192.168.178.100
So far so good..
Op de Desktop kan in de website op de server opvragen met:
1 - http://192.168.178.100
2 - http://123.123.123.123
3 - http://domeinnaam.nl
En bij de laatste twee is er dus sprake van hairpin looping. De router ziet dat er een port forward is ingesteld voor die poort en dat je je eigen IPv4 adres aanspreekt. De router doet hairpin loopback. Het wordt doorgestuurd, of eigenlijk teruggestuurd naar het lokale adres van de server op het LAN, in plaats van het naar buiten te sturen..
Dit werkt ook vanaf de Desktop voor IPv6 met http://domeinnaam.nl
http://<IPv6 adres> krijg ik niet werkend in mijn browser(s).

Hoe lukt het jou om dit wel te doen?
Je moet het IPv6 adres tussen vierkante haken zetten. Anders ziet de parser wat achter de laatste dubbele punt staat mogelijk aan voor een poort nummer.

[123:456:789::abc:def:123]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariosCube
@Roetzen
Je moet het IPv6 adres tussen vierkante haken zetten. Anders ziet de parser wat achter de laatste dubbele punt staat mogelijk aan voor een poort nummer.

[123:456:789::abc:def:123]
Bedankt! Dat werkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:44

page404

Website says no

muisje1997 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:15:
ik vind de tv wel goed bij ziggo
maar goed heb hier alleen ziggo als keuze maar zo heel slecht vind ik ze niet zit nu sinds 2016 bij ze

betaal aardig wat maar je krijg ook wel kwaliteit/stabiliteit ervoor terug
internet giga + tv max next
Het is maar wat je stabiel noemt. Mijn ervaringen met de horizon box zijn nog te vers om ze niet mee te nemen in mijn oordeel.
En onlangs hadden ze de ziggo go app weer kapot gemaakt waardoor hele volksstammen niet konden casten naar chromecast. En dan hebben we nog het uitvallen van streams in programma’s waar je niet mag doorspoelen (bijna allemaal tegenwoordig). Succes met verder kijken.
Enige is dat live via de decoder kijken een marginaal betere kwaliteit heeft dan de apps en boxen van bv t-mobile.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3 busjes sterk van Ziggo bij mij in de straat, bij een kleine straatkast, dat belooft wat. Benieuwd of dat is omdat Delta Fiber Nederland hier kabels in de grond gaat duwen :+

In all seriousness. Misschien dat daarna mijn Ubee niet meer vaker op partial bonding staat dan "gewoon" in de lucht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
page404 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:06:
[...]

Het is maar wat je stabiel noemt. Mijn ervaringen met de horizon box zijn nog te vers om ze niet mee te nemen in mijn oordeel.
En onlangs hadden ze de ziggo go app weer kapot gemaakt waardoor hele volksstammen niet konden casten naar chromecast. En dan hebben we nog het uitvallen van streams in programma’s waar je niet mag doorspoelen (bijna allemaal tegenwoordig). Succes met verder kijken.
Enige is dat live via de decoder kijken een marginaal betere kwaliteit heeft dan de apps en boxen van bv t-mobile.
ik zit sinds 2016 bij ze en altijd de mediabox next gehad werkte altijd prima
al gebruikte ik meer het internet en dat was altijd wel stabiel

me ouders hadden in het begin idd de horizon box en dat was echt drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

muisje1997 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:04:
[...]
ik zit sinds 2016 bij ze en altijd de mediabox next gehad werkte altijd prima
al gebruikte ik meer het internet en dat was altijd wel stabiel

me ouders hadden in het begin idd de horizon box en dat was echt drama
Niet sinds 2016 met een Next, toen was die Next er nog lang niet, het zou dan iets anders geweest moeten zijn ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
hardware-lover schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:49:
[...]

Niet sinds 2016 met een Next, toen was die Next er nog lang niet, het zou dan iets anders geweest moeten zijn ;)
nee niet de hele tijd nee vanaf 2019
daarvoor internet only dus keek geen tv toen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 19:20
Ik ben de prijsverhogingen van Ziggo een beetje zat en wil eigenlijk wat anders. Er is hier helaas geen glasvezel en dus alleen adsl als alternatief.

Maar ik hoef geen giga snel internet en ook geen TV.

Via dit forum werd ik attent gemaakt op internet basic en als langdurige klant leek het me een goed idee eerst in gesprek te gaan met Ziggo. Op een vrijdag gebeld en na tientallen keuzes in een onmogelijk telefoonmenu een menselijk iemand aan de lijn gekregen. Omdat mijn abonnements vorm niet meer bestaat moest het met een special afdeling "retenties" besproken worden die nu niet bezet was en of ik op een andere dag terug kon bellen?

Dinsdag via het onmogelijke telefoonmenu uiteindelijk weer bij vermoedelijk een menselijk wezen en de juiste afdeling aangekomen waarbij ik mijn wensen voorgelegd heb: goedkoper internet, geen TV en nee ik hoef ook geen Vodaphone telefoonabonnement wat ze dan proberen te verkopen.

Ja dat kon en zelfs al per direct. Ik zou een bevestigingsmail krijgen en verplicht een nieuw modem dat al na 2 dagen geleverd zou worden.

Mijn nieuwe modem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NqhKYCZWAPkAf0wSqMtDzqG63ZI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Thi5aF9bjVjU8NZlgsJLn9KO.jpg?f=fotoalbum_large

Er kwam dus geen bevestiging en geen modem, de TV bleef werken en ook aan het internet leek niets veranderd. Dus een mail gestuurd hoe het nou zit. Een paar dagen later gaat de telefoon over en op het moment dat ik wil opnemen is de verbinding al verbroken -letterlijk na 3x overgaan.
Later is er een mail dat Ziggo heeft proberen te bellen en dat ze me niet konden bereiken.
Hier word ik echt moedeloos van. Het lijkt wel allemaal van mijn kant te moeten komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Bitzer schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:30:
Ik ben de prijsverhogingen van Ziggo een beetje zat en wil eigenlijk wat anders. Er is hier helaas geen glasvezel en dus alleen adsl als alternatief.

Maar ik hoef geen giga snel internet en ook geen TV.

Via dit forum werd ik attent gemaakt op internet basic en als langdurige klant leek het me een goed idee eerst in gesprek te gaan met Ziggo. Op een vrijdag gebeld en na tientallen keuzes in een onmogelijk telefoonmenu een menselijk iemand aan de lijn gekregen. Omdat mijn abonnements vorm niet meer bestaat moest het met een special afdeling "retenties" besproken worden die nu niet bezet was en of ik op een andere dag terug kon bellen?

Dinsdag via het onmogelijke telefoonmenu uiteindelijk weer bij vermoedelijk een menselijk wezen en de juiste afdeling aangekomen waarbij ik mijn wensen voorgelegd heb: goedkoper internet, geen TV en nee ik hoef ook geen Vodaphone telefoonabonnement wat ze dan proberen te verkopen.

Ja dat kon en zelfs al per direct. Ik zou een bevestigingsmail krijgen en verplicht een nieuw modem dat al na 2 dagen geleverd zou worden.

Mijn nieuwe modem:
[Afbeelding]

Er kwam dus geen bevestiging en geen modem, de TV bleef werken en ook aan het internet leek niets veranderd. Dus een mail gestuurd hoe het nou zit. Een paar dagen later gaat de telefoon over en op het moment dat ik wil opnemen is de verbinding al verbroken -letterlijk na 3x overgaan.
Later is er een mail dat Ziggo heeft proberen te bellen en dat ze me niet konden bereiken.
Hier word ik echt moedeloos van. Het lijkt wel allemaal van mijn kant te moeten komen.
Dit is misschien niet wat je wil horen (je moet immers weer zelf tot actie komen). Maar je bent bij Ziggo het best geholpen via hun community. Als je daar een profiel aanmaakt, er gelijk goed je gegevens in zet (adres, alleen zichtbaar voor medewerkers) en vervolgens je verhaal doet in een nieuw topic. Dan zal een community medewerker acties uitzetten waarmee alles goed voor jou geregeld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is toch van de zotte dat de mensen aan de telefoon je niet goed helpen en beloftes doen en niet nakomen. Ziggo heeft last van een leegloop ivm de vele glasvezel projecten, dan moet je wel zorgen je personeel de juiste info geeft en verwerkt in de systemen. Anders kun je vol inzetten op nieuwe klanten binnenhalen maar als ze aan de achterkant weglopen vanwege slechte klantenservice...
(Dat is ook de reden dat ik niet zo snel meer terugkom. Technisch een goed product alleen de klantenservice en de administratieve systemen zijn een ramp als je iets wilt aanpassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 20:23
jongetje schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:35:
[...]

Voordelig bellen voor 14 cent per minuut met een starttarief van 14 cent :+
Het kan zonder starttik zelfs voor "slechts' 17 cent per minuut:
https://www.ziggo.nl/bellen/zonder-start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Chris.nl schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:04:
[...]

Dit is misschien niet wat je wil horen (je moet immers weer zelf tot actie komen). Maar je bent bij Ziggo het best geholpen via hun community. Als je daar een profiel aanmaakt, er gelijk goed je gegevens in zet (adres, alleen zichtbaar voor medewerkers) en vervolgens je verhaal doet in een nieuw topic. Dan zal een community medewerker acties uitzetten waarmee alles goed voor jou geregeld wordt.
Goede tip, al blijft het natuurlijk debiel dat ze blijkbaar wel voldoende gekwalificeerd personeel inzetten wanneer hun interne problemen aan de grote klok worden gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Ik zit al meer dan 20 jaar (was eerst @home en wellicht daarvóór nog wat anders) maar ben tot nog toe altijd uitstekend geholpen met in de tussentijd 3 verhuizingen.
Ook deze week via retentie weer 6 maanden korting van €20 kunnen regelen (heb Internet Complete en TV Complete Next zonder bellen 300/30) en 1 jaar gratis ESPN full.
Gesprek ging heel netjes en beleefd, uitgelegd dat hier naar verwachting binnen 1 jaar glasvezel beschikbaar zal komen en dat je nu al benaderd wordt door allerlei marktpartijen.
Heel vriendelijke dame en alles netjes binnen 1 dag bevestigd.
Tijdje geleden mijn TC7210 mogen vervangen door een Ubee 1318Z vanwege het IPV6 gebeuren.
Enige reden voor een overstap voor mij zou zijn een hogere upload daar ik nogal veel met opslag in de cloud te maken heb icm grotere bestanden.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:36
Wolly schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:28:
[...]

Goede tip, al blijft het natuurlijk debiel dat ze blijkbaar wel voldoende gekwalificeerd personeel inzetten wanneer hun interne problemen aan de grote klok worden gehangen.
Welkom in de wondere wereld van externe callcenters. Providers besteden dit werk vaak uit omdat het gros van de telefoontjes vragen naar de bekende weg. De lastiger situaties komen wel bij het eigen personeel uit, die worden niet lastig gevallen met vragen over e-mail instellingen en lange discussies over wifi op de wc terwijl de binnenkomende internet verbinding perfect in orde is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:41:
Dat is toch van de zotte dat de mensen aan de telefoon je niet goed helpen en beloftes doen en niet nakomen. Ziggo heeft last van een leegloop ivm de vele glasvezel projecten.[...]
Ik weet niet exact wat de definitie is van een leegloop. Maar als je kijkt naar het aantal glasvezelaansluitingen dat gerealiseerd wordt in gebieden waar Ziggo ook levert dan valt dat vies tegen (cijfers kun je terugvinden in de verschillende jaarverslagen). Ja er stappen mensen over en dat is ook logisch, maar om te spreken van een leegloop in letterlijke betekenis van de zin. Nee, bij lange na niet. Daar komt ook nog eens bij kijken dat Ziggo toch nog klanten binnenharkt. Mogelijk ook mensen die erachter komen dat glasvezel niet hun wifi problemen op magische wijze oplost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jay-B schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:15:
[...]

Ik weet niet exact wat de definitie is van een leegloop. Maar als je kijkt naar het aantal glasvezelaansluitingen dat gerealiseerd wordt in gebieden waar Ziggo ook levert dan valt dat vies tegen (cijfers kun je terugvinden in de verschillende jaarverslagen). Ja er stappen mensen over en dat is ook logisch, maar om te spreken van een leegloop in letterlijke betekenis van de zin. Nee, bij lange na niet. Daar komt ook nog eens bij kijken dat Ziggo toch nog klanten binnenharkt. Mogelijk ook mensen die erachter komen dat glasvezel niet hun wifi problemen op magische wijze oplost :+
Er zijn ook genoeg mensen die slapen, die geen zin hebben om nieuwe kabels te moeten trekken, die gehecht zijn aan een bedrijf (die dus ook nooit overstappen van energiemaatschappij) of die zich niet druk maken over een hogere uploadsnelheid.

Het zal vast een feit zijn dat er sinds het leegtrekken van Ziggo Sports en de komst van glasvezel in bepaalde gebieden er klanten zijn vertrokken bij Ziggo. Maar Ziggo had ook een jaar 50% korting onlangs, dus er komen ook weer klanten bij.

Ik vind Ziggo gewoon een heel fijn bedrijf, alles werkt, factuur en Mijn Ziggo zijn duidelijk en de medewerkers informeel en vriendelijk. En daar houd ik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik denk ook dat lagere maandkosten een motivatie kan zijn om over te stappen op glasvezel, maar daar heeft Ziggo een goed vangnet voor.
Als je over wilt stappen, en je krijgt opeens een aanbod van Ziggo om te blijven voor 35 euro p/mnd. in plaatst van 70 euro, dan kun je toch al snel denken 'ik blijf nog wel even'.

Dit is mij ook overkomen. Maar deze keer toch doorgezet. Ik ga naar een 100/100 Mbit glasvezel verbinding voor 35 euro p/mnd. Ook dit keer werd ik door Ziggo gebeld met een aanbod, maar dat was niet voldoende. Duidelijk aangegeven dat de hogere upload voor minder geld toch wel de doorslag heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:04:
[...]

Ik vind Ziggo gewoon een heel fijn bedrijf, alles werkt, factuur en Mijn Ziggo zijn duidelijk en de medewerkers informeel en vriendelijk. En daar houd ik van.
Ik ben eigenlijk ook best tevreden over Ziggo. En Ziggo geeft mij al zes jaar native IPv6. De providers die hier straks internet via Delta Fiber gaan aanbieden kunnen mij vooralsnog alleen IPv4 bieden. Voor velen geen punt, maar voor mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Roetzen schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:47:
[...]

Ik ben eigenlijk ook best tevreden over Ziggo. En Ziggo geeft mij al zes jaar native IPv6. De providers die hier straks internet via Delta Fiber gaan aanbieden kunnen mij vooralsnog alleen IPv4 bieden. Voor velen geen punt, maar voor mij wel.
Gaan ze in Driebergen glas van Delta Fiber aanleggen? Trekt KPN hun glasvezelproject uit Zeist niet door naar Driebergen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeffrey87 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:49:
[...]
Gaan ze in Driebergen glas van Delta Fiber aanleggen? Trekt KPN hun glasvezelproject uit Zeist niet door naar Driebergen?
KPN laat zich niet zien hier, maar Delta is druk aan het graven. Momenteel in de vogelenbuurt en omgeving.

https://www.deltanetwerk....iebergen-Rijsenburg+(764)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

unezra schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:08:
Niet verwacht ooit in dit topic te posten, maar...

Ik heb een oud Ziggo Zakelijk 300/40 abbo met /29 IPv4 en /iets IPv6 op naam van mijn (slapende) stichting á €79,- ex. BTW per maand voor het internet deel.

Nu heb ik die /29 niet meer nodig en vind ik het minder prettig dat mijn huisadres in de whois gegevens van het block staat. Dus: Downgraden.

Maar Ziggo Zakelijk MKB ziet heel die /29 niet in de administratie, downgraden naar 1 fixed IP adres zou netto €10,- per maand ex. BTW schelen en als ik onlne kijk, zie ik dat upgraden naar "Internet Giga Pro" (1000/50 met 1 fixed IP) €75,- per maand kost voor *nieuwe* abbonnementen, maar als ik wil upgraden via het portal, zou datzelfde abbo €110, -er maand kosten.

TV is los, da's €35,- per maand maar is van oudsher gesplitst en wordt als partikuliere dienst verkocht. Gebruiken we wel veel, wil ik absoluut ongemoeid laten. (Inclusief behoud opnames, etc.)

Fixed IP is geen noodzaak, maar wel een heel sterke wens. Ik heb d'r alleen nog maar 1 nodig ipv 5.

Iemand nog tips hoe zinvol te downgraden met meer dan €10,- ex. BTW per maand besparing, of voor €5,- per maand besparing crossgraden naar 1000/50 met 1 fixed IP, zonder het risico te lopen dat mijn hele internet er dagen uit ligt? (Sales die niet eens ziet dat ik een /29 heb en me vervolgens verzekerd dat ze een te professionele organisatie zijn hier f*ckups mee te maken, vind ik niet bepaald vertrouwenwekkend.)
Anyone? Of toch over op glas? (Dat ze nu iig fysiek gaan aansluiten, maar de vraag is wanneer er diensten over geleverd kunnen worden en tegen welke voorwaarden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 15-09 21:53
Bartske schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:35:
Vanwege de prijsverhogingen kan ik mijn contract voor 30 juni opzeggen, maar weet iemand wat dan de opzegtermijn is? Is dat per 1 juli dan? Daar staat niks over in de brief.
Ben je hier ondertussen al achter? Heb dezelfde vraag met het oog op de ingangsdatum van KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:56
Je mag per direct opzeggen, heb ik ook gedaan. Ik ben naar KPN gegaan, via breedbandwinkel aangevraagd, dan gaat alles vanzelf en hoef je je niet druk te maken over ingangsdata etc.

[ Voor 59% gewijzigd door tiguan op 19-06-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Opzegtermijn is gewoon 1 maand. Dus als je vandaag zou opzeggen dan loopt je contract nog tot 19 juli.
Ongeacht of je nog met een jaarcontract zit, vanwege dus de prijsverhoging.
Ik heb vorige week opgezegd, ging heel makkelijk. Aangegeven vanwege hogere upload voor minder geld bij de concurrent. Daar hadden ze geen oplossing voor behalve een beetje korting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
thecompany schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:48:
[...]

Ben je hier ondertussen al achter? Heb dezelfde vraag met het oog op de ingangsdatum van KPN...
Je zegt op omdat je niet akkoord gaat met de nieuw prijzen die gaan gelden vanaf 1 juli. Dat betekent opzeggen per 1 juli. Misschien dat ze coulant willen zijn en een latere opzegdatum willen hanteren.
Mr. Jinx schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:26:
Opzegtermijn is gewoon 1 maand. Dus als je vandaag zou opzeggen dan loopt je contract nog tot 19 juli.
Ongeacht of je nog met een jaarcontract zit, vanwege dus de prijsverhoging.
Ik heb vorige week opgezegd, ging heel makkelijk. Aangegeven vanwege hogere upload voor minder geld bij de concurrent. Daar hadden ze geen oplossing voor behalve een beetje korting.
Dat kan helemaal niet. Je betaalt dan immers de nieuwe prijs tot en met 19 juli. Die nieuwe prijs waar je niet mee akkoord ging. Als de prijsverhoging de reden van opzegging is dan moet deze per 1 juli van toepassing zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Jay-B op 19-06-2022 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
tiguan schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:51:
Je mag per direct opzeggen, heb ik ook gedaan. Ik ben naar KPN gegaan, via breedbandwinkel aangevraagd, dan gaat alles vanzelf en hoef je je niet druk te maken over ingangsdata etc.
Maar dan moet je wel zorgen dat je voor 1 juli KPN geactiveerd hebt, en dat is juist waar het bij mij wat moeilijk gaat (al 4 bestelpogingen, annuleringen verder maar datum blijft augustus). Ik bel morgen wel even met Ziggo om het even zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thecompany schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:48:
[...]

Maar dan moet je wel zorgen dat je voor 1 juli KPN geactiveerd hebt, en dat is juist waar het bij mij wat moeilijk gaat (al 4 bestelpogingen, annuleringen verder maar datum blijft augustus). Ik bel morgen wel even met Ziggo om het even zeker te weten.
Ben je dan korter dan een jaar klant? Na een jaar kun je toch sowieso maandelijks opzeggen zonder ingewikkeld te doen om het nu allemaal voor 1 juli geregeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
thecompany schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:48:
[...]

Bij mij kon dat dus. Ik had een jaarcontract maar kon de opzegdatum na 1 juli zetten (een maand later).
Maar inderdaad, beter even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
jongetje schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:59:
[...]

Ben je dan korter dan een jaar klant? Na een jaar kun je toch sowieso maandelijks opzeggen zonder ingewikkeld te doen om het nu allemaal voor 1 juli geregeld te hebben.
Ja klopt, in september loopt mijn huidige contract af (na een 4e verlenging). Als het niet voor 1 juli lukt is september dus ook prima. Maar dat scheelt simpelweg 120 euro dus een poging waard;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Sinds een aantal dagen heeft onze TV (pricewatch: LG 42LW570S) geen signaal meer op de kabel.
Ik kan meerdere keren proberen om weer automatisch af te stemmen (met de juiste instellingen) maar de TV kan niets vinden.
("Kan geen goed signaal vinden, controleer antenne aansluiting. en voer auto afstemmen nogmaals uit")

De coax gaat hier een 2-weg splitter in, een uitgang gaat door naar een TV boven (Humax IRHD-5500C van Ziggo die een tijd geleden gratis kon krijgen).
De andere uitgang gaat in de woonkamer een Humax IRHD-5300C in en wordt daarin doorgelust naar de TV.
Zowel de 5500C boven als 5300c in de woonkamer werken prima, alleen de TV dus niet.

Ik heb al van alles geprobeerd zoals smartcard van de 5300c gewisseld met die van de TV en
coax die normaal de 5300c in gaat nu direct in de TV.
Het ligt dus niet aan de gebruikte coax of smartcard.
Verder meerdere malen opnieuw proberen af te stemmen.

Maanden geleden hebben we dit ook een keer gehad maar dat was vrijwel meteen weer opgelost (zonder wat aan te doen) en geen last meer van gehad.
Maar sinds afgelopen ~donderdag blijft het probleem. Vanmiddag kreeg ik wel weer signaal naar afstemmen. Maar vanavond wou iemand kijken en geen signaal meer.

Iemand nog een idee wat ik nog kan doen?
Want kijken via de 5300c is irritant (we kunnen dan niet tegelijk opnemen en atechnische huisgenoten die aparte decoder lastig vinden) en kijken via de Chromecast met Google TV is voor hen net zo lastig.

En wat anders. Ziggo heeft dus de app geüpdate waardoor die nu zwaar ruk is. Ik mis vooral de herinneringen voor programma's. Op zich zou ik een oudere versie van APKMirror kunnen pakken, zijn er Tweakers die dat ook doen/ervaring hebben dat dit nog werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ID 4444?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:11

rvk

Piet91 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:46:
Ziggo heeft dus de app geüpdate waardoor die nu zwaar ruk is. Ik mis vooral de herinneringen voor programma's. Op zich zou ik een oudere versie van APKMirror kunnen pakken, zijn er Tweakers die dat ook doen/ervaring hebben dat dit nog werkt?
Of de herinneringen werken weet ik niet maar de oude Android TV app van Ziggo Go TV werkt hier nog gewoon. Ik ben ook teruggegaan na een niet zo soepele ervaring met de nieuwe app. Vooral vooruitspringen met 30s vind ik irritant, bij de oude is dat 10s. De oude app werkt over het algemeen wat soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet91 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:46:

Iemand nog een idee wat ik nog kan doen?
Misschien is je TV gewoon aan het einde van zijn levensduur en is een nieuwe kopen de enige oplossing. Apparatuur gaat tegenwoordig helaas niet zo lang meer mee...

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:03
Een nieuwe tv is wel erg rigoureus. Wellicht beginnen met de coax kabel controleren/vervangen? Een breukje of slechte aansluiting klinkt aannemelijk.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 00:53:
Een nieuwe tv is wel erg rigoureus. Wellicht beginnen met de coax kabel controleren/vervangen? Een breukje of slechte aansluiting klinkt aannemelijk.
Dat had ie toch al geprobeerd?
Ik heb al van alles geprobeerd zoals smartcard van de 5300c gewisseld met die van de TV en
coax die normaal de 5300c in gaat nu direct in de TV.

Het ligt dus niet aan de gebruikte coax of smartcard.
Nou ja, hij zou natuurlijk de TV direct naast het AOP kunnen zetten en met een kort onverdacht kabeltje direct kunnen verbinden zonder splitters of wat dan ook. Maar voor mij klinkt het echt alsof het in de TV zit.
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
unezra schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:28:
[...]

Anyone? Of toch over op glas? (Dat ze nu iig fysiek gaan aansluiten, maar de vraag is wanneer er diensten over geleverd kunnen worden en tegen welke voorwaarden.)
Omzetting van 5-IP naar 1-IP kan zonder al te veel gedoe... Zit je in fZiggo of fUPC gebied?
Een 1-IP gaat (/30) heeft overigens ook een Ripe registratie, dus dat je whois gegevens op te zoeken zijn zal je niet aan ontkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door NomadTitan op 21-06-2022 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Roetzen schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:33:
[...]

Dat had ie toch al geprobeerd?

[...]

Nou ja, hij zou natuurlijk de TV direct naast het AOP kunnen zetten en met een kort onverdacht kabeltje direct kunnen verbinden zonder splitters of wat dan ook. Maar voor mij klinkt het echt alsof het in de TV zit.
.
Ja. Ik bedoel inderdaad een kort kabeltje. Die Humax heeft mogelijk een betere tuner onboard die minder gevoelig is voor een slecht signaal.

Fwiw ik heb een tijdje geleden nieuwe stekkers moeten monteren op een tv die aan een lange kabel zat. De oudere stekkers hadden last van instraling.
Ik zou het dus niet direct bij de TV zoeken, zeker niet als die al 10 jaar in die opstelling hangt/staat.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

NomadTitan schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:03:
[...]
Omzetting van 5-IP naar 1-IP kan zonder al te veel gedoe... Zit je in fZiggo of fUPC gebied?
Een 1-IP gaat (/30) heeft overigens ook een Ripe registratie, dus dat je whois gegevens op te zoeken zijn zal je niet aan ontkomen.
Ziggogebied volgens mij. Zeist.

Maar wel mêh dat ook 1 IP meteen een RIPE registratie heeft en het lijkt vooralsnog €10,- per maand ex. BTW te schelen. Met €25,- per maand was het de moeite waard geweest. Nu twijfel ik of ik niet af ga wachten wat glas hier doet. (Zowel qua aansluiting als qua portfolio van Ziggo zelf.)

Dat glas wordt volgende week fysiek afgemonteerd, dus hopelijk snel aanbieders en iets te kiezen.

De ellende is dat ik nadrukkelijk wel de behoefte heb aan 1 fixed IP. Net even wat makkelijker qua whitelist op mijn colo, etc. VPN kan, maar is relatief gedoe en foutgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:33:
[...]
Fwiw ik heb een tijdje geleden nieuwe stekkers moeten monteren op een tv die aan een lange kabel zat. De oudere stekkers hadden last van instraling.
Ik zou het dus niet direct bij de TV zoeken, zeker niet als die al 10 jaar in die opstelling hangt/staat.
Ik verdenk die TV nu juist omdat die al 10 jaar oud is. 10 jaar is tegenwoordig helaas behoorlijk oud voor electronica.

Het zou inderdaad kunnen dat er een stoorbron in de omgeving is bijgekomen waardoor een kabeltje dat er al tien jaar zit nu niet meer voldoet. Maar ja, dan verwacht je dat één of meer kanalen gestoord zijn. Niet dat de TV helemaal niets meer kan vinden en geen enkel kanaal meer kan tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Roetzen Dat was ook mijn visie. Mijn TV (Panasonic uit 2012) gaf letterlijk geen enkele zender meer van de ene op de andere dag.

Ik ben met je eens dat 10 jaar oud is. Het wel/geen signaal doet mij juist vermoeden dat het niet aan de tv ligt.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 21:37
Roetzen schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:24:
Ik verdenk die TV nu juist omdat die al 10 jaar oud is. 10 jaar is tegenwoordig helaas behoorlijk oud voor electronica.
Een Samsung 2010 tv doet het nog prima met tv via coax. Het smart deel werkt al lang niet meer, en is vervangen door een Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:46:
[...]

Een Samsung 2010 tv doet het nog prima met tv via coax.
Niet als ie defect is en dat bedoelde ik. De kans dat van een 10 jaar oude TV sommige functies uitvallen omdat er een defect is opgetreden is helaas niet te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties.
Ook geprobeerd, geen succes.
rvk schreef op maandag 20 juni 2022 @ 23:20:
Of de herinneringen werken weet ik niet maar de oude Android TV app van Ziggo Go TV werkt hier nog gewoon. Ik ben ook teruggegaan na een niet zo soepele ervaring met de nieuwe app. Vooral vooruitspringen met 30s vind ik irritant, bij de oude is dat 10s. De oude app werkt over het algemeen wat soepeler.
Net ook even een oudere versie van APKMirror gehaald, die werkt op dit moment nog wel.
De nieuwste versie heb ik nog niet heel veel gebruikt, maar ik mis vooral de herinneringen voor programma's die je kunt instellen. Er zijn nog wel wat andere (TV gids) apps te vinden maar die vind ik voor dat doel ook niet echt fijn werken.

Maar ik ben bang dat deze oudere Ziggo app op de smartphone ook niet lang meer gaat werken, want die op Android TV werkt ook al niet meer, zie -ION- in "Ziggo Go op Android TV"
En net zelf ook geprobeerd, je moet nu updaten of app afsluiten: Piet91 in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"
Roetzen schreef op maandag 20 juni 2022 @ 23:34:
Misschien is je TV gewoon aan het einde van zijn levensduur en is een nieuwe kopen de enige oplossing. Apparatuur gaat tegenwoordig helaas niet zo lang meer mee....
Misschien, maar dat probeer ik eerst uit te sluiten voordat we honderden euro's stukslaan op een nieuwe TV.
Al zou het wel kunnen, want we merken dat de TV (pricewatch: LG 42LW570S) wel wat minder wordt. Reageert niet altijd even snel meer (maar dat kan ook de afstandsbediening zijn, IR-remote op m'n Xiaomi smartphone lijkt die soms beter op te reageren dan op de afstandsbediening, hoewel de afstandsbediening wel lijkt te werken (IR licht van de afstandsbediening is via een digitale camera te zien).
Maar ook bij het uitzetten hoorde je altijd gelijk een soort 'klik' (voeding misschien) en die klik komt nu pas ~5 seconden later o.i.d.

Het is alleen raar dat het ineens komt en blijft hoewel het maanden geleden 1 keer eerder is gebeurd, maar toen was het ook (zonder onze tussenkomt) na een paar uur weer opgelost.
Roetzen schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:33:
Ik kan dit later vandaag misschien nog even proberen, maar daar heb ik een extra paar handen voor nodig om de TV naar de AOP te tillen. :+
Denk niet dat het wat uitmaakt, maar het is het proberen waard.

EDIT @ 19:00 uur: TV ook even direct met korte coax aan de AOP gehangen; ook geen signaal.
Raymond P schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:33:
Ja. Ik bedoel inderdaad een kort kabeltje. Die Humax heeft mogelijk een betere tuner onboard die minder gevoelig is voor een slecht signaal.
Als alles op de normale manier is aangesloten (zoals hier in de 2e alinea is beschreven) geeft de Humax bij signaaldetectie een kwaliteit van 100% en een sterkte dat rond de 50% schommelt afhankelijk van welke zender)
Dat lijkt dus goed te zijn.
Wij gebruiken deze (met kabelkeur).
Coax is natuurlijk wel wat gevoeliger voor wat aparte problemen (i.v.m. IPTV) en mogelijk zit daar inderdaad ergens het probleem, maar vooralsnog lijkt het probleem (helaas) toch bij de TV te zitten.

Ik zal nog wat zaken uitproberen maar als het probleem niet (spontaan) weer oplost, moeten we denk ik wat gaan verzinnen wat te doen.
- TV laten maken. Zou niet weten waar en weet niet of dat dan überhaupt nog qua kosten rendabel is.
- We kunnen gaan kijken via de Humax 5300c decoder. De atechnische huisgenoten zouden het daarmee misschien wel redden maar natuurlijk niet zo makkelijk. Tevens staat de Humax achter gesloten deuren en zouden we niet meer wat kunnen opnemen en TV kijken (andere zender) tegelijk.
(En zonde van de oude gekochte smartcard die na een tijdje dan mogelijk ook niet meer werkt omdat die dan niet meer gebruikt wordt)
- TV kijken via de Chromecast met Google TV. Eigenlijk de zelfde problemen als de Humax; het is complexer. En dan was het nog met de oude app; de nieuwe Ziggo app heb ik nog niet geprobeerd maar die lijkt dus helemaal ruk te zijn.
- Nieuwe TV. Dure oplossing natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 21:37
Piet91 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:37:
En dan was het nog met de oude app; de nieuwe Ziggo app heb ik nog niet geprobeerd maar die lijkt dus helemaal ruk te zijn.
Hij is wat minder, de nieuwe app, dat is waar. Het duurt waarschijnlijk nog even voor hij weer op het niveau van de oude zit. Maar "helemaal ruk"... dat is zwaar overdreven! Het is werkbaar, de nieuwe Ziggo Go app zapt sneller dan mijn Philips televisie met DVB-C tuner. Ik blijf daar dus mijn Apple TV gebruiken!
Pagina: 1 ... 256 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic