Bedankt voor jullie reacties.
Ook geprobeerd, geen succes.
rvk schreef op maandag 20 juni 2022 @ 23:20:
Of de herinneringen werken weet ik niet maar de oude Android TV app van Ziggo Go TV werkt hier nog gewoon. Ik ben ook teruggegaan na een niet zo soepele ervaring met de nieuwe app. Vooral vooruitspringen met 30s vind ik irritant, bij de oude is dat 10s. De oude app werkt over het algemeen wat soepeler.
Net ook even een oudere versie van APKMirror gehaald, die werkt op dit moment nog wel.
De nieuwste versie heb ik nog niet heel veel gebruikt, maar ik mis vooral de herinneringen voor programma's die je kunt instellen. Er zijn nog wel wat andere (TV gids) apps te vinden maar die vind ik voor dat doel ook niet echt fijn werken.
Maar ik ben bang dat deze oudere Ziggo app op de smartphone ook niet lang meer gaat werken, want die op Android TV werkt ook al niet meer, zie
-ION- in "Ziggo Go op Android TV"
En net zelf ook geprobeerd, je moet nu updaten of app afsluiten:
Piet91 in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"Misschien, maar dat probeer ik eerst uit te sluiten voordat we honderden euro's stukslaan op een nieuwe TV.
Al zou het wel kunnen, want we merken dat de TV (
pricewatch: LG 42LW570S) wel wat minder wordt. Reageert niet altijd even snel meer (maar dat kan ook de afstandsbediening zijn, IR-remote op m'n Xiaomi smartphone lijkt die soms beter op te reageren dan op de afstandsbediening, hoewel de afstandsbediening wel lijkt te werken (IR licht van de afstandsbediening is via een digitale camera te zien).
Maar ook bij het uitzetten hoorde je altijd gelijk een soort 'klik' (voeding misschien) en die klik komt nu pas ~5 seconden later o.i.d.
Het is alleen raar dat het ineens komt en blijft hoewel het maanden geleden 1 keer eerder is gebeurd, maar toen was het ook (zonder onze tussenkomt) na een paar uur weer opgelost.
Roetzen schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:33:
Nou ja, hij zou natuurlijk de TV direct naast het AOP kunnen zetten en met een kort onverdacht kabeltje direct kunnen verbinden zonder splitters of wat dan ook. Maar voor mij klinkt het echt alsof het in de TV zit.
Ik kan dit later vandaag misschien nog even proberen, maar daar heb ik een extra paar handen voor nodig om de TV naar de AOP te tillen.
Denk niet dat het wat uitmaakt, maar het is het proberen waard.
EDIT @ 19:00 uur: TV ook even direct met korte coax aan de AOP gehangen; ook geen signaal.
Als alles op de normale manier is aangesloten (zoals
hier in de 2e alinea is beschreven) geeft de Humax bij signaaldetectie een kwaliteit van 100% en een sterkte dat rond de 50% schommelt afhankelijk van welke zender)
Dat lijkt dus goed te zijn.
Fwiw ik heb een tijdje geleden nieuwe stekkers moeten monteren op een tv die aan een lange kabel zat. De oudere stekkers hadden last van instraling.
Wij gebruiken
deze (met kabelkeur).
Ik zou het dus niet direct bij de TV zoeken, zeker niet als die al 10 jaar in die opstelling hangt/staat.
Coax is natuurlijk wel wat gevoeliger voor wat aparte problemen (i.v.m. IPTV) en mogelijk zit daar inderdaad ergens het probleem, maar vooralsnog lijkt het probleem (helaas) toch bij de TV te zitten.
Ik zal nog wat zaken uitproberen maar als het probleem niet (spontaan) weer oplost, moeten we denk ik wat gaan verzinnen wat te doen.
- TV laten maken. Zou niet weten waar en weet niet of dat dan überhaupt nog qua kosten rendabel is.
- We kunnen gaan kijken via de Humax 5300c decoder. De atechnische huisgenoten zouden het daarmee misschien wel redden maar natuurlijk niet zo makkelijk. Tevens staat de Humax achter gesloten deuren en zouden we niet meer wat kunnen opnemen en TV kijken (andere zender) tegelijk.
(En zonde van de oude gekochte smartcard die na een tijdje dan mogelijk ook niet meer werkt omdat die dan niet meer gebruikt wordt)
- TV kijken via de Chromecast met Google TV. Eigenlijk de zelfde problemen als de Humax; het is complexer. En dan was het nog met de oude app; de nieuwe Ziggo app heb ik nog niet geprobeerd maar die lijkt dus helemaal ruk te zijn.
- Nieuwe TV. Dure oplossing natuurlijk.