Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Raymond P schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:45:
@sdk1985 Ze gebruiken die term al jaren. En Liberty Global voert dezelfde strategie in een hoop andere landen.

Wat beter is of niet kan je in het midden laten. Waar het bij mij schuurt is het gebrek aan concurrentie.
En ja, dat speelt op glas ook. Maar dan heb je meestal nog de optie om Ziggo te overwegen, inclusief ditto bonus-korting omdat je in een glas-gebied zit.
Tja blijft zonde dat de overname van Reggefiber destijds is goedgekeurd. "De concentratie zal de daadwerkelijke mededinging op de Nederlandse markt of een deel daarvan niet op een significante wijze belemmeren". Behalve dan dat lopende projecten werden stilgelegd... Op die netwerken had je echt wat te kiezen. Met de tijd zal DSL zijn relevantie verliezen en komen we uit op een duopolie; KPN glasvezel en Docsis. Laten we blij zijn dat Ziggo is blijven investeren in het netwerk, zonder de dreiging van Docsis 3.1 had KPN deze massale uitrol niet gestart.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even voor mijn beeldvorming, hoe zit het nu met TV bij Ziggo?

Internet Only:
Wel TV via netwerk id 4444 en daarmee een beperkt zenderpakket waarbij wel steeds meer in HD is maar RTL & SBS / Talpa nog niet

Kabel TV:
Ziggo Go wat een losse dienst is
Dezelfde zenders als internet only? Maar additioneel Ziggo Sport.

TV Start:
Meer zenders
Kijken naar de encrypted kanalen dus CI+ of smartcard verplicht, in combinatie met netwerk id 5555
ESPN één kanaal
Terugkijken
...

Het gaat mij dan voornamelijk om Internet Only vs Kabel TV. Waarbij Ziggo Go, dat een losse dienst is, vrij makkelijk te begrijpen is hoe ze het doen zeg maar. Maar volgens mij zit ook KabelTV, net als Internet Only, op netwerk id 4444 als ik dit topic eerder goed begrepen heb? Zit Ziggo Sport dan "stiekem" ook inbegrepen in Internet Only?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:57
@RobertMe Zoals het nu is kan je Ziggo Sport ongecodeerd vinden op 4444 ja.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:14:
@RobertMe Zoals het nu is kan je Ziggo Sport ongecodeerd vinden op 4444 ja.
In andere woorden: Internet Only en KabelTV zijn hetzelfde, alleen krijg je bij KabelTV ook Ziggo Go (met alleen live en geen replay?)

Want op de verkoop / bestel pagina doen ze dus lekker vaag met "Internet Only: geen interactieve TV" (emphasis mine), vs "Kabel TV: 50+ zenders, Ziggo Sport, Ziggo Go".

En nu zit ik nog op TV Start. Maar zal tegen/na aflopen jaarcontract / verlenging eens gaan kijken met 4444. En Ziggo Go gebruik ik zelden / nooit. Dus in het geval dat 4444 voldoet is "Internet Only" dan ook voldoende. Overigens is Ziggo Sport voor mij dan sowieso geen reden voor Kabel TV. Gaat me voornamelijk om dat Internet Only niks omschrijft. Als het dezelfde "50+ zenders" dan is het verschil dus echt alleen Ziggo Go.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:07:
Even voor mijn beeldvorming, hoe zit het nu met TV bij Ziggo?

Internet Only:
Wel TV via netwerk id 4444 en daarmee een beperkt zenderpakket waarbij wel steeds meer in HD is maar RTL & SBS / Talpa nog niet

Kabel TV:
Ziggo Go wat een losse dienst is
Dezelfde zenders als internet only? Maar additioneel Ziggo Sport.

TV Start:
Meer zenders
Kijken naar de encrypted kanalen dus CI+ of smartcard verplicht, in combinatie met netwerk id 5555
ESPN één kanaal
Terugkijken
...

Het gaat mij dan voornamelijk om Internet Only vs Kabel TV. Waarbij Ziggo Go, dat een losse dienst is, vrij makkelijk te begrijpen is hoe ze het doen zeg maar. Maar volgens mij zit ook KabelTV, net als Internet Only, op netwerk id 4444 als ik dit topic eerder goed begrepen heb? Zit Ziggo Sport dan "stiekem" ook inbegrepen in Internet Only?
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv dit zender overzicht klopt voor Internet Only.

Zenders 1, 2, 3, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 23, 27, 29, 30, 31, 32, 40, 42, 42, 51, 52, 54, 55, 56, 57, 61, 62, 71, 503, 504, 505, 613, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 712, 713 en 724 zijn HD.

313 en 502 HD staan niet in het zender overzicht, dit zijn de tijdelijke Ukraine kanalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@RobertMe Het verschil is wel ietswat groter, maar de zenders komen met de aansluiting. Ook als je geen actief abonnement hebt, al is dat natuurlijk niet de bedoeling.

Als je geen interactieve tv en/of Ziggo Go hebt dan heb je ook niets aan een extra/gratis tv pakketje.
Denk bijvoorbeeld aan Movies&Series (X)L als je ook Vodafone hebt.
Hoeveel meerwaarde je daaraan hecht kan je zelf bepalen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:26:
@RobertMe Het verschil is wel ietswat groter, maar de zenders komen met de aansluiting. Ook als je geen actief abonnement hebt, al is dat natuurlijk niet de bedoeling.

Als je geen interactieve tv en/of Ziggo Go hebt dan heb je ook niets aan een extra/gratis tv pakketje.
Ik heb geen Vodafone en Movies & Series XL heb ik bij verlenging gevraagd en gekregen maar ook nog niet gebruikt. (Lineaire) TV kijken doe ik incidenteel en allemaal die extra's heb ik nog nooit gebruikt. En voor een keer het jaar iets terug kijken, via Ziggo Go, kan ik vast wel het account van iemand anders gebruiken :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Raymond P schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:26:
Klopt... Nou ja, niet de bedoeling... Ze weten het en bevestigen desgevraagd hoe het zit.
Ziggo bevestigt dat klanten met de internet only abonnementen nog wel toegang hebben tot kabeltelevisie, omdat het technisch niet mogelijk is om dat uit het abonnement te halen. De abonnementen hebben geen toegang tot interactieve tv en Ziggo GO.
bron

In de Ziggo (internet-only) account staat onder producten ook gewoon dat je KabelTV geleverd krijg. Dus onbedoeld bewust, zeg maar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zbb9-UMo_6elb4_AIxq2b0kctJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GyyQAFJ01nipBoKXDz2QlqjE.jpg?f=fotoalbum_large

Inloggen op Ziggo Go kan wel, maar bij het aanklikken van een stream zegt ie "Je hebt een abonnement nodig om dit te bekijken". Logisch natuurlijk.
Dat klopt als een bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Chris.nl Ik bedoel specifiek de situatie waarbij je helemaal niets aan Ziggo betaalt maar er (nog) wel signaal op de lijn staat.
Bij elk pakket krijg je dus kabel-tv, want dat zit 'standaard' op de lijn.

De koppelverkoop kabel-tv wordt daardoor nog steeds goedgekeurd. :)
(edit: ik vraag mij wel af hoe lang dat nog duurt.)

[ Voor 8% gewijzigd door Raymond P op 04-06-2022 16:10 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Raymond P schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:08:
@Chris.nl Ik bedoel specifiek de situatie waarbij je helemaal niets aan Ziggo betaalt maar er (nog) wel signaal op de lijn staat.
Bij elk pakket krijg je dus kabel-tv, want dat zit 'standaard' op de lijn.

De koppelverkoop kabel-tv wordt daardoor nog steeds goedgekeurd. :)
Ah, het kwartje valt 😅
(edit: ik vraag mij wel af hoe lang dat nog duurt.)
Ik denk/hoop dat het zolang duurt als Ziggo docsis blijft gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-09 23:47
Chris.nl schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:36:
[...]
Ah, het kwartje valt 😅

[...]

Ik denk/hoop dat het zolang duurt als Ziggo docsis blijft gebruiken.
Zolang Ziggo dvb-c blijft gebruiken, denk ik….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Voorheen was de technische beperking de filtering van het analoge signaal.
Maar nu dat vrijwel helemaal geschrapt is kan ik mij geen technische reden bedenken om 4444 niet ook gewoon helemaal op te doeken. DVB-C kan toch prima met een ci+ module of simpele decoder?

Het kan natuurlijk dat ik ergens overheen kijk, maar als ik niet meer mee hoef te betalen aan Shownews en andere producties dan doe ik dat graag.
De kans dat een internet-only abbo 20 euro in prijs daalt acht ik dan wel weer heel klein...

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:35:
[...]

@Erulezz

De oplossing is dat ik een ander modem krijg. Omdat ik aangaf dat ik dan wel meteen een DOCSIS 3.1 modem wilde, werd mij een Ubee 1318 aangeboden. Dat aanbod heb ik aangenomen. ;)
Maar ja, nu loop ik weer tegen een ander (en eigenlijk ernstiger) probleem aan. Ik kan een IPv4 port forwarding instellen voor een bepaalde poort. Ik kan ook in de firewall een IPv6 poort openen. Maar niet ALLEBEI tegelijk voor dezelfde poort!

De enige manier om mijn server(s) op dezelfde poort via IPv4 en IPv6 bereikbaar te maken is voor IPv4 een port forwarding in te stellen en de IPv6 firewall maar helemaal uit te zetten. Dat is natuurlijk niet fijn. Ik ben met die modemwissel eigenlijk van de regen in de drup geraakt. :(

Ben ik nu echt de enige die de Ubee 1318 niet in bridge heeft staan en die tegen dit probleem aanloopt?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@Roetzen Mwahh..... Je krijgt een Ubee 1318 niet zomaar en je moet al zelf je wifi opzetten dus ik vermoed (het is een aanname) dat deze voornamelijk bij mensen staat die hun eigen netwerk ontwerpen en hem echt alleen als dom modem gebruiken (waaronder ikzelf). Die enkeling die hem wel laat routeren zal zich mogelijk weer minder bekommeren om IPv6. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jay-B schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:07:
@Roetzen Mwahh..... Je krijgt een Ubee 1318 niet zomaar en je moet al zelf je wifi opzetten dus ik vermoed (het is een aanname) dat deze voornamelijk bij mensen staat die hun eigen netwerk ontwerpen en hem echt alleen als dom modem gebruiken (waaronder ikzelf). Die enkeling die hem wel laat routeren zal zich mogelijk weer minder bekommeren om IPv6. ;)
Precies, wij kregen deze na een berichtje te sturen naar webcare. We hebben zelf een Unifi-netwerk, dus wellicht helpt dat. Het is in elk geval een beter modem dan wat ze normaal uitgeven.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
Is de ziggo next mini het begin van het einde voor dvb-c?

Ik denk zelf van wel. Dan kan Ziggo alle bandbreedte gebruiken voor het internet en kan de coax nog lang de concurrentie aangaan met glasvezel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pvd01 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:15:
Is de ziggo next mini het begin van het einde voor dvb-c?

Ik denk zelf van wel. Dan kan Ziggo alle bandbreedte gebruiken voor het internet en kan de coax nog lang de concurrentie aangaan met glasvezel.
Niet zonder compensatie voor de klanten met dvb-c apparatuur. Bijvoorbeeld de humax recorders. Want die zijn dan waardeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
W1ck1e schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:22:
[...]
Niet zonder compensatie voor de klanten met dvb-c apparatuur. Bijvoorbeeld de humax recorders. Want die zijn dan waardeloos.
Wat mij betreft mogen die nog wel even blijven. Ik ben dus onlangs een paar dagen klant geweest bij KPN Glasvezel en tv kijken via een videostreams is een drama. Voordat er gebufferd is, is het journaal al begonnen. Een doelpunt is eerder bij de buren. Terug bij coax en het is een verademing, ook het beeld is scherper.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@THE_BASE Er is zo goed als geen buffering bij KPN omdat je een multicast stream oppakt, dan ging er bij jou iets fout. En elke keer dat argument van doelpunten bij de buren, gelukkig woon ik dan niet in een buurt waar ik de buren hoor juigen bij een doelpunt van hun club. Daarbij, als iedereen via streams kijkt is dat opgelost. En kwaliteit staat los van de techniek. Ik vond het beeld bij KPN gewoon scherp.

En voordat DVB-C er mogelijk uit gaat zijn we echt wel jaren verder.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 05-06-2022 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:12:
@THE_BASE Er is zo goed als geen buffering bij KPN omdat je een multicast stream oppakt, dan ging er bij jou iets fout. En elke keer dat argument van doelpunten bij de buren, gelukkig woon ik dan niet in een buurt waar ik de buren hoor juigen bij een doelpunt van hun club. Daarbij, als iedereen via streams kijkt is dat opgelost. En kwaliteit staat los van de techniek. Ik vond het beeld bij KPN gewoon scherp.

En voordat DVB-C er mogelijk uit gaat zijn we echt wel jaren verder.
Oké, bedankt voor je betoog.

Ik heb een andere, wellicht ouderwetse, mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:35
Nog niet zo lang geleden kreeg ik nog bijna 5 tientjes voor de humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grun93 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:27:
[...]

Nog niet zo lang geleden kreeg ik nog bijna 5 tientjes voor de humax.
Dat is geen compensatie, als ziggo stopt met de techniek dan "moet" ziggo mij compenseren. Als ik de humax verkoop aan een ander dan heeft die er weer niks aan op het moment dat ziggo stopt met dvb-c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
[...]
Ik denk overigens wel dat het nog jaren (5-10 jaar minimaal) gaat duren, voordat dvb-c wordt uitgefaseerd. Ik denk dat Ziggo er verstandig aan doet om hier een plan voor te maken, zodat wij als consument tijdig geïnformeerd worden en niet meer investeren in nieuwe dvb-c apparatuur. Dan hoeft er ook niet gecompenseerd te worden.

Of er komt een “uitsterfconstructie”, waarbij ziggo alleen nog maar iptv levert aan de klant en na een aantal jaren (als de in bruikleen gegeven dvb-c apparatuur is afgeschreven) de stekker uit dvb-c trekt. Net zoals bij de analoge TV en radio.

[ Voor 18% gewijzigd door Pvd01 op 05-06-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pvd01 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:45:
[...]

Ik denk overigens wel dat het nog jaren (5-10 jaar minimaal) gaat duren, voordat dvb-c wordt uitgefaseerd. Ik denk dat Ziggo er verstandig aan doet om hier een plan voor te maken, zodat wij als consument tijdig geïnformeerd worden en niet meer investeren in nieuwe dvb-c apparatuur. Dan hoeft er ook niet gecompenseerd te worden.

Of er komt een “uitsterfconstructie”, waarbij ziggo alleen nog maar iptv levert aan de klant en na een aantal jaren (als de in bruikleen gegeven dvb-c apparatuur is afgeschreven) de stekker uit dvb-c trekt. Net zoals bij de analoge TV en radio.
Ik heb 10 jaar geleden een humax gekocht en die doet het nog steeds. Als ik nu een nieuwe zou kopen dan verwacht ik dat ik die ook 10 jaar kan gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pvd01 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:45:
[...]

Ik denk dat Ziggo er verstandig aan doet om hier een plan voor te maken, zodat wij als consument tijdig geïnformeerd worden en niet meer investeren in nieuwe dvb-c apparatuur. Dan hoeft er ook niet gecompenseerd te worden.

Dat gebeurd nu toch al een aantal jaar. Sinds een jaar of 5 a 10 kun je alleen nog decoders huren. Natuurlijk kun je er zelf 1 kopen maar dat is niet via Ziggo. Dan kun je Ziggo toch niet aansprakelijk stellen dat ze het sneller uitfaseren dan de verwachte levensduur van je zelf gekochte decoder.

Daarbij zal het nog minimaal 5 (ik vermoed zelfs nog veel langer) jaar duren, als ik zie hoelang ze hebben gedaan over het uitfaseren van analoge tv. En de paar miljoen klanten een nieuwe IPdecoder leveren is echt een meer jaren plan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Jay-B @THE_BASE

Jullie hebben in zekere zin wel een beetje een punt.De Ubee 1318 is voor de gevorderde gebruiker en dus moet je niet zeuren. Maar ja, dit modem werd mij aangeboden als oplossing voor een probleem in de Connectbox met de IPv6 firewall. Het is dus bekend dat ik mijn Connectbox niet in bridge heb staan en dat ik dus van de vervanger ook de interne router zal gaan gebruiken.

En het wordt nog erger. Ik heb nog wat meer geëxperimenteerd. En wat blijkt: die zogenaamde "IPv6 port forwarding" blijkt helemaal niet te werken! Als ik even afzie van IPv4 dan dus wel een "forward" voor een IPv6 poort kan instellen, dan blijkt dat helemaal niet te werken. De poort blijft dicht! :(

Dat het er op lijkt dat ik de eerste Tweaker ben die deze kapitale bug ontdekt is nog tot daar aan toe. Iedereen zet hem blijkbaar meteen in bridge. Maar zo'n knal van een bug had toch bij Ubee al lang ontdekt moeten zijn voordat het ding überhaupt op de markt kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@Roetzen ik gebruik de Ubee ook met router functie. Heb thuisnetwerk altijd potdicht zitten dus had geen probleem ervaren.

Net geprobeerd een IPv6 poort forward in te stellen, zonder succes. De regel blijft zelfs niet kleven in settings. Of ik doe iets fout, maar lijkt erop dat jij gelijk hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 5 juni 2022 @ 23:21:
@Jay-B @THE_BASE

Jullie hebben in zekere zin wel een beetje een punt.De Ubee 1318 is voor de gevorderde gebruiker en dus moet je niet zeuren. Maar ja, dit modem werd mij aangeboden als oplossing voor een probleem in de Connectbox met de IPv6 firewall. Het is dus bekend dat ik mijn Connectbox niet in bridge heb staan en dat ik dus van de vervanger ook de interne router zal gaan gebruiken.

En het wordt nog erger. Ik heb nog wat meer geëxperimenteerd. En wat blijkt: die zogenaamde "IPv6 port forwarding" blijkt helemaal niet te werken! Als ik even afzie van IPv4 dan dus wel een "forward" voor een IPv6 poort kan instellen, dan blijkt dat helemaal niet te werken. De poort blijft dicht! :(

Dat het er op lijkt dat ik de eerste Tweaker ben die deze kapitale bug ontdekt is nog tot daar aan toe. Iedereen zet hem blijkbaar meteen in bridge. Maar zo'n knal van een bug had toch bij Ubee al lang ontdekt moeten zijn voordat het ding überhaupt op de markt kwam?
Is er niet ook nog een IPv6 firewall menu? Port-Forward is een NAT term, mogelijk is jouw wens onder een andere menu tegel beschikbaar als native IPv6 firewall rule.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:05
stormfly schreef op maandag 6 juni 2022 @ 08:49:
[...]

Is er niet ook nog een IPv6 firewall menu? Port-Forward is een NAT term, mogelijk is jouw wens onder een andere menu tegel beschikbaar als native IPv6 firewall rule.
Dat zou je wel verwachten, maar de screenshots die ik heb gezien laten toch anders zien. Het klopt ook niet om IPV6 firewall rules onder port forwarding te scharen. Vraag me ook af wat eenIPv6 firewall op dit modem precies doet, en wat er gebeurt als je die uitschakelt?Staat dan alles open?
Heb zelf de Ubee in bridge. Ik denk idd de meesten die dit modem hebben. Maar het hoort gewoon normaal te werken natuurlijk. Huge bug imho Het is wat met die buggy software op die modems. @Roetzen @VodafoneZiggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op maandag 6 juni 2022 @ 01:25:
@Roetzen ik gebruik de Ubee ook met router functie. Heb thuisnetwerk altijd potdicht zitten dus had geen probleem ervaren.

Net geprobeerd een IPv6 poort forward in te stellen, zonder succes. De regel blijft zelfs niet kleven in settings. Of ik doe iets fout, maar lijkt erop dat jij gelijk hebt.
Ah, ik ben dus toch niet de enige die de Ubee niet in bridge mode heeft staan. Tja, als je heen servers draaoit heb je geen last van dit probleem. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
valkenier schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:57:
[...]

Dat zou je wel verwachten, maar de screenshots die ik heb gezien laten toch anders zien. Het klopt ook niet om IPV6 firewall rules onder port forwarding te scharen.
Ubee en ook andere leveranciers hebben dit gedaan om het voor de gebruikers zo makkkelijker en herkenbaar te maken
Vraag me ook af wat eenIPv6 firewall op dit modem precies doet, en wat er gebeurt als je die uitschakelt?Staat dan alles open?
Dan ben je afhankelijk van een eventuele host-based firewall op je eind-device. Dus het antwoord is eigenlijk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 6 juni 2022 @ 08:49:
[...]

Ja er is een menutje voor de firewal. Het enige wat je daar kunt instellen is aan of uit. Als er nog een ander menutje is voor IPv6 firewall regels, dan heb ik dat nog niet gevonden.

En firewall uit is natuurlijk het laatste wat je wil. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Roetzen schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:10:
[...]

Ah, ik ben dus toch niet de enige die de Ubee niet in bridge mode heeft staan. Tja, als je geen servers draait heb je geen last van dit probleem. >:)
Thuis draaien geen servers idd. Heb wel een domein, opslag en mail, maar hosting uitbesteden is met mijn kennis en kunde 't beste :+ Met Directadmin kan ik wel uit de voeten, als het eenmaal draait.

Welke services wil je van buitenaf benaderen? Wat heb je thuis hebt draaien? Misschien helpt dat qua meedenken voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:02:
[...]
Welke services wil je van buitenaf benaderen? Wat heb je thuis hebt draaien? Misschien helpt dat qua meedenken voor anderen.
Een web server (poort 80) waar ik niet heel veel meer mee doe, anders dan af en toe een bestandje klaarzetten om met anderen te delen en een binkp server (poort 24554) voor Fidonet. Ja, dat bestaat nog! :)

Binnen dat nu nog heel klein clubje vergeleken met wat het ooit was ben ik de IPv6 promotor. Dus dat ik nu even geen inkomend IPv6 heb is een beetje een afgang. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzymeNED
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-06-2024
Heeft er al iemand ervaring met de Next Mini? Dan ben ik vooral benieuwd naar de beeldkwaliteit/snelheid als deze via de wifi is 'aangesloten' en dus niet via een internetkabel.
Hoe presteert de Next Mini vergeleken met de Humax mediabox?

Ik ben aan het overwegen om mijn 2-3 jaar oude Humax mediabox kosteloos om te ruilen voor een Next Mini en ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Roetzen schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:11:
Binnen dat nu nog heel klein clubje vergeleken met wat het ooit was ben ik de IPv6 promotor. Dus dat ik nu even geen inkomend IPv6 heb is een beetje een afgang. :(
Als je dan toch serieus met IPv6 aan de slag wilt is het advies toch echt om de Ubee in bridge mode te zetten, en dan zelf een leuke IPv6 router aan te schaffen.

Die hele interface van de Ubee is super brak, altijd al zo geweest. Dat komt deels doordat er een Ziggo sausje overheen is gegaan. Je ziet ook duidelijk dat de interface uit 2 delen bestaat: Een connectbox deel en een Ubee deel. Qua router functionaliteit niet echt fantastisch, dus vandaar: bridge mode.

Verwacht ook niet dat Ziggo dit snel gaat oplossen. Bugs in de firmware duren vele maanden tot jaren voordat ze worden opgelost en uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariosCube
  • Laatst online: 16:11
Mr. Jinx schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:47:
[...]

Als je dan toch serieus met IPv6 aan de slag wilt is het advies toch echt om de Ubee in bridge mode te zetten, en dan zelf een leuke IPv6 router aan te schaffen.
Om mijn zoektocht een start te geven, wat vind jij een leuke IPv6 router zonder de door @Roetzen gevonden bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Vanwege de prijsverhoging maar weer contact opgenomen met Ziggo. En ben overgestapt van Internet & TV Start naar enkel internet start. Door weer een jaarcontract aan te gaan krijg ik 9 maanden lang een tientje korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:58
groggy schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:51:
Vanwege de prijsverhoging maar weer contact opgenomen met Ziggo. En ben overgestapt van Internet & TV Start naar enkel internet start. Door weer een jaarcontract aan te gaan krijg ik 9 maanden lang een tientje korting.
Kan je dan nog steeds gebruikmaken van de Ziggo Go app? Als je op die manier toch tv kan kijken, denk ik erover na ook deze stap te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
bRuud83 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:53:
[...]

Kan je dan nog steeds gebruikmaken van de Ziggo Go app? Als je op die manier toch tv kan kijken, denk ik erover na ook deze stap te maken.
Nee, dat kan dus niet. Voor 6,25 euro meer heb je Kabel TV en krijg je wél Ziggo Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 19:08
groggy schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:51:
Zelf heb ik de overstap naar glasvezel gemaakt. Scheelt €13 en ga van 300/30 naar 400/400.
(had een abbo met TV, die meerprijs heb ik hierboven al afgetrokken, lineaire TV kijk ik 1x/week en NPOstart is dan prima.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
[...]

Nlziet app, maakt ook terugkijken veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
quazar schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:55:
[...]

Zelf heb ik de overstap naar glasvezel gemaakt. Scheelt €13 en ga van 300/30 naar 400/400.
(had een abbo met TV, die meerprijs heb ik hierboven al afgetrokken, lineaire TV kijk ik 1x/week en NPOstart is dan prima.)
Als glasvezel hier werd aangeboden was ik ook overgestapt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Je kan toch gewoon tv blijven kijken op de ongecodeerde zenders op 4444, dat signaal filteren ze niet weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
MariosCube schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:24:
[...]

Om mijn zoektocht een start te geven, wat vind jij een leuke IPv6 router zonder de door @Roetzen gevonden bugs?
Ik gebruik een TP-Link ER605 achter de Ubee 1318 en dat werkt voortreffelijk (y)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erulezz schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:08:
[...]
Ik gebruik een TP-Link ER605 achter de Ubee 1318 en dat werkt voortreffelijk (y)
Hoe is ie met IPv6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariosCube
@Roetzen
Inderdaad, voor deze prijs lijkt het mij het proberen waard, maar dan moet de TP-link wel de tekortkomingen van de Ubee oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
De specificaties van de TP-Link ER605 zeggen;
Developing*

*IPv6 is being developed and will be updated in the following software versions
en op hum eigen forum zijn meerdere topics negatief.

Na een google opdracht met de vraag of paracetamol dodelijk is, zou je ook geneigd zijn geen paracetamol meer te willen kopen. Dus kans bestaat dat ik vond wat ik zocht.

Hopelijk kan @Erulezz wat IPv6 tests doen, en blijkt 't toch gewoon goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Chris.nl Ziggo gebruikt toch geen 6in4?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Roetzen schreef op zondag 5 juni 2022 @ 23:21:
@Jay-B @THE_BASE
Maar zo'n knal van een bug had toch bij Ubee al lang ontdekt moeten zijn voordat het ding überhaupt op de markt kwam?
Ubee? Ziggo/LG is de MSO. Zij veranderen die webinterface en kunnen functionaliteiten verwijderen en/of toevoegen en zijn ook verantwoordelijk voor het testen daarvan. Het is gewoon Linux iptables etc. Het is in principe zo aangepast. Iemand van Ziggo zou dat voor je kunnen doen, misschien eens vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MariosCube schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:24:
Misschien een beetje overkill, maar wel erg goed en heel veel functionaliteit:
https://eu.store.ui.com/products/dream-machine-se

Dit is wel meteen het top product, er zijn ook andere / goedkopere modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MariosCube
@Erulezz @Mr. Jinx
Dit zijn wel de twee uitersten. ;)

Maar dit is Tweakers, ik kan ermee aan de slag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Jinx schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:19:
[...]

Misschien een beetje overkill, maar wel erg goed en heel veel functionaliteit:
https://eu.store.ui.com/products/dream-machine-se

Dit is wel meteen het top product, er zijn ook andere / goedkopere modellen.
Als de controller op de UDM SE net zoveel info laat zien als mijn up-to-date standalone controller in combinatie met de UniFi Security Gateway dan uhm... Weet ik niet of ik een router die zijn eigen IPv6 adres niet in de webinterface laat zien wil bestempelen als een "ultieme IPv6 router".
Ja, verder werkt het met mijn USG allemaal prima inclusief poorten openen, DHCP-PD etc. Maar ook dat zal niet anders zijn dan een el-cheapo consumenten router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kunnen jullie ook niet casten? Ik krijg steeds de foutmelding 2002.

Het probleem doet zich voor met willekeurig elke zender. Heb de Chromecast al opnieuw opgestart. Ik gebruik een adblocker op de router, kan dit het probleem zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• INGKING
  • Laatst online: 12-02 17:06
HollowGamer schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:52:

Het probleem doet zich voor met willekeurig elke zender. Heb de Chromecast al opnieuw opgestart. Ik gebruik een adblocker op de router, kan dit het probleem zijn?
er zijn diverse storingen bij ziggo momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
INGKING schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:18:
[...]

er zijn diverse storingen bij ziggo momenteel
Heb je toevallig bron? Ik zie wel op allestoring een piek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1lau
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:19

1lau

Hearthstone Arena Player

HollowGamer schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:52:

Update de Ziggo Go en Google Home app, de zooi is vernieuwd

twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
1lau schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:33:
[...]

Update de Ziggo Go en Google Home app, de zooi is vernieuwd
Thanks!

Helaas crashed de app wel zo af-en-toe, weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1lau
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:19

1lau

Hearthstone Arena Player

HollowGamer schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:35:
[...]

Thanks!

Helaas crashed de app wel zo af-en-toe, weird.
Cache verwijderen zou wel kunnen helpen

Ik heb dat onlangs ook gedaan voor al mijn apps, veel ruimte over nu

twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik gebruik al lange tijd naar tevredenheid de Ziggo Go web-app op Windows 10. Vandaag moest ik opnieuw inloggen en zag een aantal veranderingen die (voor mij) geen verbeteringen waren, integendeel. Nog onaangenamer is dat de stream af en toe stopt en handmatig weer herstart moet worden, hiervoor had ik daar zo goed als nooit last van. Kortom, het gevoel hier is dat ze iets gerepareerd hebben wat niet kapot was en nu is het dus wel kapot. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Megalodon_67 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:26:
Ik gebruik al lange tijd naar tevredenheid de Ziggo Go web-app op Windows 10. Vandaag moest ik opnieuw inloggen en zag een aantal veranderingen die (voor mij) geen verbeteringen waren, integendeel. Nog onaangenamer is dat de stream af en toe stopt en handmatig weer herstart moet worden, hiervoor had ik daar zo goed als nooit last van. Kortom, het gevoel hier is dat ze iets gerepareerd hebben wat niet kapot was en nu is het dus wel kapot. :/
Kan helemaal niet meer inloggen, niet op de Shield TV en niet op de telefoon.
Geeft aan dat inloggegevens fout zijn...... 8)7

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:26:
Hier ook, iOS app update, online update, overal opnieuw inloggen. Helaas geen verbetering, letters in iOS enorm klein geworden. Enig voordeel is dat de eerste pagina opgeruimd is, zonder al die films en series. Maar dat is dan helaas ook alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
AppleTV app van Ziggo is met de laatste update stuk gegaan als je HomePods als audio-uitvoer gebruikt.
Dat uitzetten zorgt er weer voor dat je weer tv kunt kijken.

Ziggo zou gaan werken aan een oplossing. Hopelijk duurt dat geen maanden meer.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Jinx schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:47:
[...]

Over de voor en tegens van de modem in bridge met een eigen router kunnen we discussieëren. Maar dat gaat voorbij aan het punt waar het hier om draait. Ziggo heeft mij een ander modem gegeven ter vervanging van een modem met een probleem. Dat modem met een probleem stond niet in bridge, ik gebruikte het in router mode. Dan mag de klant verwachten dat dat vervangende modem het probleem oplost in plaats van het zodanig te verergeren dat het alleen met een eigen router kan worden opgelost.
Die hele interface van de Ubee is super brak, altijd al zo geweest. Dat komt deels doordat er een Ziggo sausje overheen is gegaan. Je ziet ook duidelijk dat de interface uit 2 delen bestaat: Een connectbox deel en een Ubee deel. Qua router functionaliteit niet echt fantastisch, dus vandaar: bridge mode.
Dat zal allemaal wel, maar als je als provider een modem aanbiedt met router faciliteit dan dient wat er wordt aangeboden - hoe beperkt ook - gewoon te werken.Als het ding niet geschikt is om als router te gebruiken, zeg dat dan en schakel het router deel gewoon uit en biedt het alleen als dom modem aan. Zo niet zorg dan dat wat er wel wordt aangeboden gewoon werkt.

Overigens heb ik met een eerder Ubee modem, de EVW321b geen slechte ervaringen. Ik scoorde dat ding op marktplaats en toen kon je dat nog zelf aanmelden en gebruiken op het Ziggo netwerk. Althans in fZiggo gebied. De EVW312b deed het eigenlijk beter, zeker qua IPv6, dan de Arris Connectbox die ik daarna kreeg.. De interface van de Ubee EVW321b was zeker niet brak, Ik moest er afscheid van nemen omdat ie op een gegeven moment de geest gaf, maar zo niet dan zou ik hem nog steeds gebruiken.
Verwacht ook niet dat Ziggo dit snel gaat oplossen. Bugs in de firmware duren vele maanden tot jaren voordat ze worden opgelost en uitgerold.
Daar moet je helaas gelijk in geven. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat Ziggo dit gaat oplossen door die bug gewoon te fixen binnen redelijke tijd. Zoals het eigenlijk zou moeten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chris.nl schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 04:10:
De specificaties van de TP-Link ER605 zeggen;

*IPv6 is being developed and will be updated in the following software versions
Tja, dan denk ik dat ik deze beker aan mij laat voorbijgaan...
Hopelijk kan @Erulezz wat IPv6 tests doen, en blijkt 't toch gewoon goed te werken.
@Erulezz ??]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik dacht, misschien kijk ik verkeerd in de app. Laat ik de reviews even gaan nalezen of anderen het probleem ook hebben. Ja hoor:
Niet iedere update is een verbetering. Kan nu geen herinnering van programma meer ingeven.
Reactie van Ziggo:
Dag Duke! Die functionaliteit is inderdaad verdwenen uit de Ziggo GO app.
|:( |:( |:(

En van de 2 zaken waar ik die hele app juist voor gebruik. Ik had gehoopt dat ze juist hadden kunnen verbeteren door deze herinneringen bij elkaar te zetten (zodat je een lijst hebt met al je herinneringen).

Weet iemand een andere fijne (Android) app hier voor?

En ziggogo.tv is ook tergend traag geworden zeg. Duurt wel 10 seconden voordat de hele homepage geladen is om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04
De update van Ziggo Go is geen verbetering, traag en onthoud geen inloggegevens meer op mijn Imac en Mac Mini (firefox).

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Heb ook problemen met mijn AppleTV i.c.m. de Ziggo GO app. Ben erg hufterig behandeld door de klantenservice (zou aan mij liggen, en nog heel veel andere domme opmerkingen.. 's avonds werd mijn probleem op het communityforum van Ziggo bevestigd). Heb daarom maar aangegeven dat ik niet akkoord kan gaan met de nieuwe voorwaarden en ga dus na 20 jaar weg bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ferruginous Hwk schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:41:
Heb ook problemen met mijn AppleTV i.c.m. de Ziggo GO app. Ben erg hufterig behandeld door de klantenservice (zou aan mij liggen, en nog heel veel andere domme opmerkingen.. 's avonds werd mijn probleem op het communityforum van Ziggo bevestigd). Heb daarom maar aangegeven dat ik niet akkoord kan gaan met de nieuwe voorwaarden en ga dus na 20 jaar weg bij ze.
Geef je ze geen enkele kans een update uit te rollen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:01
THE_BASE schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:02:
[...]

Als ik onfatsoenlijk te woord zou worden gestaan door de klantenservice dan zou ik ook de boel opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Naafkap schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:05:
[...]

Als ik onfatsoenlijk te woord zou worden gestaan door de klantenservice dan zou ik ook de boel opzeggen.
Dat is dan persoonlijk, ik heb overigens geen enkele negatieve ervaring met Ziggo. Webcare is erg persoonlijk en behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 23:44

SebasFM

BOFH

Heeft iemand enig idee hoe je het beste een storing kan melden buiten de openingstijden van de klantenservice om?

Situatie: broer heeft Ziggo aansluiting. Na 22:00 begon het TV beeld eerst erg blokkerig te worden en na een kwartier viel zowel TV als internet en vast bellen helemaal weg. Op de mediabox code CS2004: probleem met het signaal via de coax kabel. Mijn broer heeft een prepaid SIM en wil dus gezien de kosten liever niet met het 0900 nummer bellen. Sowieso is de klantenservice nu gesloten. Iemand enig idee om op dit tijdstip de storing te melden?
betreft postcode 7701 (Noord Overijssel.) Volgens de storingschecker (nog) geen storing bekend.

[ Voor 7% gewijzigd door SebasFM op 10-06-2022 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
SebasFM schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 23:00:
Heeft iemand enig idee hoe je het beste een storing kan melden buiten de openingstijden van de klantenservice om?

Situatie: broer heeft Ziggo aansluiting. Na 22:00 begon het TV beeld eerst erg blokkerig te worden en na een kwartier viel zowel TV als internet en vast bellen helemaal weg. Op de mediabox code CS2004: probleem met het signaal via de coax kabel. Mijn broer heeft een prepaid SIM en wil dus gezien de kosten liever niet met het 0900 nummer bellen. Sowieso is de klantenservice nu gesloten. Iemand enig idee om op dit tijdstip de storing te melden?
betreft postcode 7701 (Noord Overijssel.) Volgens de storingschecker (nog) geen storing bekend.
Stappen doorlopen, leuker is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Als je dat doorloopt staat er dat je de KS moet bellen. Maar die zijn gesloten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:56
Als de ks dicht is heeft melden toch ook geen zin? Maw meldt het als ze weer open zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

jopie schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 23:16:
Als de ks dicht is heeft melden toch ook geen zin? Maw meldt het als ze weer open zijn.
Met wachten met melden wordt de storing natuurlijk niet sneller verholpen. Morgen mijn broer maar er verder mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:57

jerry_a

doei

SebasFM schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 23:28:
[...]

Met wachten met melden wordt de storing natuurlijk niet sneller verholpen. Morgen mijn broer maar er verder mee helpen.
Melden op Twitter bij Ziggo Webcare.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
SebasFM schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 23:00:
DM via Twitter Webcare. Binnen een uur een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 05:09
EnzymeNED schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:47:
Heeft er al iemand ervaring met de Next Mini? Dan ben ik vooral benieuwd naar de beeldkwaliteit/snelheid als deze via de wifi is 'aangesloten' en dus niet via een internetkabel.
Hoe presteert de Next Mini vergeleken met de Humax mediabox?

Ik ben aan het overwegen om mijn 2-3 jaar oude Humax mediabox kosteloos om te ruilen voor een Next Mini en ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Persoonlijk geen ervaring met de Humax, maar hier hebben wij sinds afgelopen dinsdag 2 Mini's hangen en de ervaring is vergelijkbaar met zijn grote broer. Je merkt wel dat de Next een stuk 'beefier' is ten opzichte van de Mini. Alles voelt op de Mini toch net iets minder 'snappy' aan, maar het stoort totaal niet in mijn beleving. Wel zit er een vertraging in het beeld van +/- 10 seconden ten opzichte van een Coax-lijn.

Heb hem kort aangesloten via WiFi en dat ging eigenlijk wel prima. Kanttekening die ik daarbij wel moet plaatsen is dat die Mini zeer dicht op de router stond. Geen idee wat de ervaring is bij grotere afstanden. Beide apparaten zitten inmiddels op de kabel trouwens, gewoon om stabiliteitsissues te voorkomen.

Afhankelijk van je contract zou ik het gewoon proberen. Hier hebben wij een contract waarin we die Mini's maandelijks kunnen opzeggen. Dingen kosten een paar euro per maand extra, dus een miskoop voel je dan niet zo. Hier zijn we in ieder geval tevreden en houden we ze aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Craetive schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 11:23:
[...]

Persoonlijk geen ervaring met de Humax, maar hier hebben wij sinds afgelopen dinsdag 2 Mini's hangen en de ervaring is vergelijkbaar met zijn grote broer. Je merkt wel dat de Next een stuk 'beefier' is ten opzichte van de Mini. Alles voelt op de Mini toch net iets minder 'snappy' aan, maar het stoort totaal niet in mijn beleving. Wel zit er een vertraging in het beeld van +/- 10 seconden ten opzichte van een Coax-lijn.
Multicast stream vs. single stream met 10sec buffering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:39
Gisteren mijn jaarlijkse telefoontje naar Ziggo gedaan om te vragen of ik nog korting kon krijgen bij het aangaan van een nieuw jaar abonnement.
Ik had Internet Start + TV voor 53,50 pm
Ik ga nu over naar Internet Only (ik kijk beperkt TV en heb nog een Humax staan om eventueel programma's op te nemen)
Normaal kost Internet Only Start 43 pm maar heb nu de eerste 9 maanden 20 euro korting per maand gekregen. Dat is toch een besparing van 180 euro op jaarbasis.
Verder ben ik prima tevreden met Ziggo. Een alternatief is er niet. Daarbij als je TV + opnemen wil van een andere partij lopen de kosten snel op.

Ik heb hiernaast ook een Hollandsnieuwe abonnement, de dame vertelde nog dat als ik een mobiel abonnement bij Vodafone zou aangaan ik hogere korting kreeg. Tjsa, vodafone is echter behoorlijk duur en geen mogelijkheid je tegoed op te Thoornen.

[ Voor 16% gewijzigd door wmeester op 11-06-2022 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wmeester schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 12:09:
Gisteren mijn jaarlijkse telefoontje naar Ziggo gedaan om te vragen of ik nog korting kon krijgen bij het aangaan van een nieuw jaar abonnement.
Ik had Internet Start + TV voor 53,50 pm
Ik ga nu over naar Internet Only (ik kijk beperkt TV en heb nog een Humax staan om eventueel programma's op te nemen)
Normaal kost Internet Only Start 43 pm maar heb nu de eerste 9 maanden 20 euro korting per maand gekregen. Dat is toch een besparing van 180 euro op jaarbasis.
Verder ben ik prima tevreden met Ziggo. Een alternatief is er niet. Daarbij als je TV + opnemen wil van een andere partij lopen de kosten snel op.

Ik heb hiernaast ook een Hollandsnieuwe abonnement, de dame vertelde nog dat als ik een mobiel abonnement bij Vodafone zou aangaan ik hogere korting kreeg. Tjsa, vodafone is echter behoorlijk duur en geen mogelijkheid je tegoed op te Thoornen.
"Internet only" betekent toch dat je geen tv hebt, dus niets meer aan je humax ? Of begrijp ik iets niet ?
Ons hollands nieuwe abonnement kost veel minder dan de prijs van de gratis zenders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:39
W1ck1e schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 12:20:
[...]
"Internet only" betekent toch dat je geen tv hebt, dus niets meer aan je humax ? Of begrijp ik iets niet ?
Ons hollands nieuwe abonnement kost veel minder dan de prijs van de gratis zenders
Volgens dit bericht
Chris.nl in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
Zou ik wel TV kunnen kijken.

Ik hoef geen 'gratis' extra zenders. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
wmeester schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 12:24:
[...]

Volgens dit bericht
Chris.nl in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
Zou ik wel TV kunnen kijken.

Ik hoef geen 'gratis' extra zenders. :-)
Er moet natuurlijk signaal op de kabel staan anders heb je geen internet.
Denk dat Ziggo nog niet zover is om tv te filteren dus de vrije zenders zijn te bekijken

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 12:27:
[...]

Er moet natuurlijk signaal op de kabel staan anders heb je geen internet.
Denk dat Ziggo nog niet zover is om tv te filteren dus de vrije zenders zijn te bekijken
En als ziggo de zenders encrypt zodat je niks meer aan je smartcard hebt ? Of heeft die encryptie weer nadelen ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 12:35:
[...]

En als ziggo de zenders encrypt zodat je niks meer aan je smartcard hebt ? Of heeft die encryptie weer nadelen ?
Ziggo zou de zenders kunnen encrypten, maar dan valt de usecase van "Zonder extra kosten/kastjes/ci+ modules extra TV's aansluiten" weg. Ook nadelig voor Ziggo want dan wordt het druk bij de klantenservice.

Je kijkt met internet only ongecodeerde DVB-C TV

Voor mijn regio de instellingen:
Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Vul daarvoor hier je postcode in.

Resultaat:
Chris.nl schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:24:
[...]

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv dit zender overzicht klopt voor Internet Only.

Zenders 1, 2, 3, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 23, 27, 29, 30, 31, 32, 40, 42, 42, 51, 52, 54, 55, 56, 57, 61, 62, 71, 503, 504, 505, 613, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 712, 713 en 724 zijn HD.

313 en 502 HD staan niet in het zender overzicht, dit zijn de tijdelijke Ukraine kanalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:02:
[...]

Het probleem dat er speelt is dat op AppleTV i.c.m. Apple HomePods (als audio-output) het TV-kijken onmogelijk is. Dit zijn problemen in de niche van het Ziggo-klantenbestand dus ik verwacht, net zoals met eerdere problemen rondom ZiggoGO, hierbij niet de hoogste prioriteit bij Ziggo.

Daarnaast was het natuurlijk geen 1 telefoontje dat bij mij de stoppen deed doorslaan maar 8 verspreid over 2 dagen.
Ziggo deed haar best om mij tegemoet te komen met de verminderde TV-kijk ervaringen door mij 3 maanden 20 euro per maand korting te geven.. maar vergat voor het gemak te vermelden dat dit dan automatisch een contractverlenging van 12 maanden zou inhouden. Daar moest ik dus nr. 9 x voor bellen.. Toen maar opgezegd (op grond van de tariefsverhoging). Denk je dat dat goed ging? Spoiler: NEE

Men had mij opgezegd op basis van 'ontevreden met dienstverlening' en zou dus een restfactuur van de openstaande maanden krijgen.

Telefoongesprek nr. 10 was nodig om dat weer te herstellen.

Daarnaast betaal ik > 63 euro per maand voor internet en tv en als mijn manier van tv kijken (via de app want heb geen coax-kabel meer buiten de meterkast lopen) dan ook nog niet werkt ga ik liever naar een andere provider die (op basis van de specs) een snellere symmetrische verbinding levert en app-only TV-abonnement biedt voor 20 euro minder in de maand is voor mij de keuze snel gemaakt.

[ Voor 0% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 11-06-2022 14:10 . Reden: synchroon moest zijn symmetrisch ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
off topic:
Ferruginous Hwk schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:44:
[...]

... andere provider die (op basis van de specs) een snellere synchrone verbinding levert ...
Ziggo is wel synchroon maar niet symmetrisch (dat glasvezel vaak wel is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:57:
off topic:

[...]

Ziggo is wel synchroon maar niet symmetrisch (dat glasvezel vaak wel is)
Excuus, je hebt gelijk. :) Ik pas het aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Het is ook wel een zooitje bij Ziggo. Ik heb opgezegd per half mei, de enige post die nog open stond om te betalen is 15 dagen AIO van 62 euro per maand.

Schrijven ze 125 euro af en de facturen zijn niet meer inzichtelijk in MijnZiggo als je abo is afgelopen.

Dus ik bellen, krijg je te horen “dat is hoe onze processen werken en het zou goed moeten komen”. Niemand die de betreffende factuur weet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-09 21:34
Wolly schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:08:
Het is ook wel een zooitje bij Ziggo. Ik heb opgezegd per half mei, de enige post die nog open stond om te betalen is 15 dagen AIO van 62 euro per maand.

Schrijven ze 125 euro af en de facturen zijn niet meer inzichtelijk in MijnZiggo als je abo is afgelopen.

Dus ik bellen, krijg je te horen “dat is hoe onze processen werken en het zou goed moeten komen”. Niemand die de betreffende factuur weet te vinden.
Da’s idd vreemd! Abonnees van Ziggo betalen hun abonnement vooraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07

Direct de automatische afschrijving laten terugboeken en Ziggo daarna laten komen (dát doen ze dus echt wel snel) met hoe en wat is de enige manier om daar snel duidelijkheid in te krijgen.
Nu mag jij wachten...........

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanneer wordt normaliter bij jou de factuur afgeschreven? Het kan zijn dat de factuur vlak voor de opgezegde datum uitgedraaid wordt. Dan betaal je al voor de volgende maand. Uiteindelijk krijg je weer een eindafrekening en wordt dit weer gecorrigeerd. Je kan de automatische afschrijving laten terugboeken maar meestal leidt dit juist tot problemen. Als je het kan missen dan kan je beter wachten tot de eindafrekening. Wel vreemd dat je niet meer in mijn Ziggo kan.

[ Voor 12% gewijzigd door Jay-B op 11-06-2022 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Nu online

page404

Website says no

Vandaag gebeld om Ziggo op te zeggen. Kon niet nalaten te melden dat die grappen met support medewerkers die doen alsof ze iets voor je oplossen waarvan dan bij het volgende belletje niks terug te vinden is in de systemen (en er dus ook niks gebeurd is) voor mij wel de druppel waren om mijn zakelijk internet op te zeggen.
Probeert hij toch nog op mijn gevoel in te spelen door te zeggen dat de service bij die "goedkopere providers" toch wel minder is. Nou kerel, veel slechter dan dat ik met Ziggo ervaren heb kan het niet hoor :D ik neem dat risico wel als ik 1) sneller internet heb 2) een betere app voor TV waar ik wel terug en door kan spoelen en 3) even bijna 500€ bespaar in het eerste jaar.
Als je internet niet werkt heb je hoe dan ook gezeik ongeacht de provider, dus kom maar door ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kreeg zojuist een notificatie dat Ziggo er thuis uitlag.

Ik heb basic, snelheid was al 50/20 in fZiggo gebied waar het in fUPC nog 40/5 is.
Na een reboot doe ik nu ook in fZiggo gebied 40/5, het lijkt erop dat fUPC en fZiggo gebied gelijkgetrokken zijn.

Vanaf juli weer terug op 50/20, dan wordt die snelheidsverhoging doorgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
Chris.nl schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 03:41:

Ik heb basic, snelheid was al 50/20 in fZiggo gebied waar het in fUPC nog 40/5 is.
Na een reboot doe ik nu ook in fZiggo gebied 40/5, het lijkt erop dat fUPC en fZiggo gebied gelijkgetrokken zijn.

ziggo is inderdaad bezig met het gelijktrekken van al de technische verschillen tussen de gebieden van dit process is vorige maand aangegeven dat het ongeveer 2-3 maanden duurt met meerdere reboots/wijzigingen tot gevolg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Chris.nl schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 03:41:

Hier sinds afgelopen vrijdag precies dezelfde ervaring, maar inderdaad, vanaf 1 juli gewoon weer terug op 50/20, dus ik overleef het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:29
Ook nu IPV6 gekregen, UB in bridge. Via router geactiveerd, maaarre...
vraagje, hoe benader je nu je modem? want bij mij is 192.168.100.1 na het activeren van ipv6 op mn router dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Jeuvie schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:09:
[...]

Da’s idd vreemd! Abonnees van Ziggo betalen hun abonnement vooraf.
Zeker vreemd, maar na mijn opzegging op 15 april hebben ze niet meer de reguliere factuur van mei gestuurd noch geincasseerd.
snah001 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:27:
[...]

Direct de automatische afschrijving laten terugboeken en Ziggo daarna laten komen (dát doen ze dus echt wel snel) met hoe en wat is de enige manier om daar snel duidelijkheid in te krijgen.
Nu mag jij wachten...........
Zit inmiddels al op twee herinneringen na de stornering :+ Heb het bedrag wat ik meen schuldig te zijn overgemaakt en voor het restbedrag (waar ze geen factuur of specificatie voor willen sturen) staat de koffie klaar voor de deurwaarder >:)
Jay-B schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:15:
[...]

Wanneer wordt normaliter bij jou de factuur afgeschreven? Het kan zijn dat de factuur vlak voor de opgezegde datum uitgedraaid wordt. Dan betaal je al voor de volgende maand. Uiteindelijk krijg je weer een eindafrekening en wordt dit weer gecorrigeerd. Je kan de automatische afschrijving laten terugboeken maar meestal leidt dit juist tot problemen. Als je het kan missen dan kan je beter wachten tot de eindafrekening. Wel vreemd dat je niet meer in mijn Ziggo kan.
Normaliter vóór de maand waarop de dienst wordt afgenomen, maar blijkbaar gaat dat mis bij een opzegging. En ik kan het best missen maar het gaat er bij mij niet in dat je een dubbel maandbedrag zonder aankondiging of specificatie incasseert, kwestie van misbruikt vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DIKKEHENK schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:12:
Ook nu IPV6 gekregen, UB in bridge. Via router geactiveerd, maaarre...
vraagje, hoe benader je nu je modem? want bij mij is 192.168.100.1 na het activeren van ipv6 op mn router dood...
Ubee 1318? Die kan ik (nog steeds) benaderen op 192.168.100.1. Sinds december in gebruik, in bridge, en rond die tijd ook IPv6 geregeld in mijn router.

Maar als het stuk is na aanpassingen in de router zou ik eerder verwachten dat daar iets in de routing(tabel) stuk is gegaan waardoor die niet weet waar met 192.168.100.1 heen te moeten en die dat vroeger op de WAN poort uitgooide op hoop van zegen.
Pagina: 1 ... 255 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic