Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik werd met gebeld door iemand die zei een Ziggo klanttevredenheidsonderzoek te doen. Het was een gewoon telefoonnummer (uit Emmeloord, geen anoniem of 088 nummer oid). De dame aan de lijn klonk ook niet als een doorsnee callcenter medewerker. Al met al vond ik het een beetje vreemd. En met al die verhalen over fishing ben ik bij dergelijke telefoontjes toch wat achterdochtiger. Ik had geen tijd en ze zou later terugbellen. Iemand ook een dergelijk telefoontje gehad onlangs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Palomar schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:55:
Ik werd met gebeld door iemand die zei een Ziggo klanttevredenheidsonderzoek te doen. Het was een gewoon telefoonnummer (uit Emmeloord, geen anoniem of 088 nummer oid). De dame aan de lijn klonk ook niet als een doorsnee callcenter medewerker. Al met al vond ik het een beetje vreemd. En met al die verhalen over fishing ben ik bij dergelijke telefoontjes toch wat achterdochtiger. Ik had geen tijd en ze zou later terugbellen. Iemand ook een dergelijk telefoontje gehad onlangs?
Top dat je zo alert bent! De truckendoos van criminelen wordt steeds geraffineerder. Hier geen telefoontje gehad.

Als je vragen krijgt als 'laatste cijfers van bankrekening nr' of 'geboortedatum' om te verifiëren dat jij het bent, dan zouden bij mij alle alarmbellen afgaan. Dat lijkt gewoon vissen naar info.

Mocht je mee willen werken aan een tevredenheidsonderzoek. Als Ziggo jou belt zouden ze je je klantnummer moeten kunnen vertellen om te verifiëren dat het Ziggo is, anders zou ik de verbinding verbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:27
Hmz, ik ben nu heel benieuwd wie je aan de lijn krijgt als je dat nummer zelf terug belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:03:
[...]

Top dat je zo alert bent! De truckendoos van criminelen wordt steeds geraffineerder. Hier geen telefoontje gehad.

Als je vragen krijgt als 'laatste cijfers van bankrekening nr' of 'geboortedatum' om te verifiëren dat jij het bent, dan zouden bij mij alle alarmbellen afgaan. Dat lijkt gewoon vissen naar info.

Mocht je mee willen werken aan een tevredenheidsonderzoek. Als Ziggo jou belt zouden ze je je klantnummer moeten kunnen vertellen om te verifiëren dat het Ziggo is, anders zou ik de verbinding verbreken.
Wat op zich klopte is dat ze vroeg: bent u meneer [achternaam], waarbij de achternaam klopte met de achternaam van mijn vrouw, op wiens naam het abonnement staat (ik heb later het telefoonnummer aangepast naar mijn eigen telefoonnummer, naam kon je niet aanpassen). Als ze me had aangesproken met mijn eigen achternaam dan zou ze dus door de mand zijn gevallen.

Maar als ze dan bellen met zo'n vreemd telefoonnummer vertrouw ik het toch niet helemaal...

Als ze weer belt ga ik inderdaad zeker geen gegevens verstrekken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Palomar schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:12:
[...]

Wat op zich klopte is dat ze vroeg: bent u meneer [achternaam], waarbij de achternaam klopte met de achternaam van mijn vrouw, op wiens naam het abonnement staat (ik heb later het telefoonnummer aangepast naar mijn eigen telefoonnummer, naam kon je niet aanpassen). Als ze me had aangesproken met mijn eigen achternaam dan zou ze dus door de mand zijn gevallen.

Maar als ze dan bellen met zo'n vreemd telefoonnummer vertrouw ik het toch niet helemaal...

Als ze weer belt ga ik inderdaad zeker geen gegevens verstrekken!
Op basis van telefoonnummer kan je niets zeggen, ze kunnen ook een officieel lijkend nummer (wat dat ook is) spoofen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:05

rvk

Ik werd met gebeld door iemand die zei een Ziggo klanttevredenheidsonderzoek te doen. Het was een gewoon telefoonnummer (uit Emmeloord, geen anoniem of 088 nummer oid).
Wat zegt https://www.wieheeftgebeld.nl/ en https://www.telefoonnummerzoeken.net/wie-heeft-mij-gebeld over het telefoonnummer. Met zo'n onderzoek is de kans groot dat die daar wel door iemand is ingegeven. (Dan zie je gelijk de ervaringen van andere over zo'n gesprek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 21:13
Plofkotje schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:50:
[...]

Het is IPv6 + IPv4 dual stack, geen DS lite. Komt geen tunneling meer bij kijken.

Je zult met DHCPv6-PD een prefix delegation moeten vragen, een /56 subnet. Ziggo's DHCPv6 omgeving wijst je dan een subnet toe waarvan je een /64 kan toekennen aan je LAN waar je clients in zitten. Ik zou het eerder zoeken in de interfaces waar je router op gaat luisteren voor DNS/DNSSEC dan in het netwerk van Ziggo.
Nou, het is nog steeds
IPv4 Upstream
Protocol: Dual-Stack Lite (RFC6333)
Address: 192.0.0.2/32
Gateway: 0.0.0.0
Connected: 12h 11m 41s

Dus naast IP4 en IPV6 hier? Dus ook als ik manueel een IPV6 aanmaak met /56 komt deze opdraven.

Heb al geprobeerd dit te maken :
config interface 'wan6'
option device 'eth2'
option proto 'dhcpv6'
option reqaddress 'try'
option reqprefix '56'
option iface_dslite '0'

maar dan werkt ipv6 niet.

[ Voor 18% gewijzigd door DIKKEHENK op 30-06-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:34
Gaan de nieuwe snelheden nu vanaf 1 juli in ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Albert020 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:55:
Gaan de nieuwe snelheden nu vanaf 1 juli in ?
Jep. Morgen even je modem herstarten.

Update over vrije modemkeuze:

Klanten van telecombedrijf VodafoneZiggo kunnen hun eigen modem uitkiezen, meldt de Autoriteit Consument en Markt (ACM) donderdag. Het bedrijf moest dit voor 1 juli hebben geregeld, anders zou de ACM een dwangsom opleggen van 12.500 euro per dag.

https://www.nu.nl/tech/62...vrije-modemkeuze-aan.html

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
Sokucho schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:53:
Vraagje
Heb hier een asus rt-ax55 liggen welke niet word gebruikt en wil deze eens proberen ipv de giga modem. Zet ik mijn giga modem dan het beste in bridge? Heb wat last van latency met de puma 7 als ik gebruik maak met mijn quest 2 (streamen via virtual desktop). Als ik dit in bridge zet en de rt-ax55 er achter maak ik dan nog steeds gebruik van de puma 7 chip? Of staar deze dan buitenspel voor mij?
de puma chipset is altijd actief deze wordt gebruikt voor het omzetten van het coax signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
DIKKEHENK schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:40:
[...]

Nou, het is nog steeds
IPv4 Upstream
Protocol: Dual-Stack Lite (RFC6333)
Address: 192.0.0.2/32
Gateway: 0.0.0.0
Connected: 12h 11m 41s

Dus naast IP4 en IPV6 hier? Dus ook als ik manueel een IPV6 aanmaak met /56 komt deze opdraven.

Heb al geprobeerd dit te maken :
config interface 'wan6'
option device 'eth2'
option proto 'dhcpv6'
option reqaddress 'try'
option reqprefix '56'
option iface_dslite '0'

maar dan werkt ipv6 niet.
Dan heb je nog geen native IPv6, ze zijn het fUPC gebied wel aan het migreren naar full dual-stack. Zelf heb ik bij een aantal klanten in Amsterdam al wel IPv4 + IPv6 full dualstack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
rvk schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:30:
[...]

Wat zegt https://www.wieheeftgebeld.nl/ en https://www.telefoonnummerzoeken.net/wie-heeft-mij-gebeld over het telefoonnummer. Met zo'n onderzoek is de kans groot dat die daar wel door iemand is ingegeven. (Dan zie je gelijk de ervaringen van andere over zo'n gesprek)
Het is toch kennelijk een callcenter in opdracht van Ziggo:
https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0527857048 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Roetzen schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:24:
[...]

DS-Lite is ook native IPv6.
Sorry, dual stack.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb het idee dat ze na de Android TV versie van de Ziggo app, nou ook de reguliere Android app hebben gelimiteerd.

Ik heb nog een oude versie in gebruik (o.a. vanwege de reminders voor uitzendingen) en nu krijg ik alleen maar NPO1 t/m 3 te zien en de andere zenders niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:00
Heb na een jaar pauze weer Ziggo, en de modem kwam vandaag met de post.
Dit is een Connectbox (ik heb alleen internet - geen TV geen telefoon)
Nu is deze Connectbox, zoals elke andere modem van Ziggo ingesteld op 192.168.178.1
Heb de wifi ingesteld en een nieuw ww ingesteld en wilde daarna mijn interne netwerk op 192.168.0.1 zetten zoals ik dat met de V10 van KPN en de oude UBEE EVW321B van Ziggo (die ik hier nog heb liggen) het altijd gedaan heb.

Nu lijkt daar met die connectbox al jaren een issue mee te zijn, en dit schijnbaar niet kan.
Ik heb nog wat andere topics hier gelezen, en het blijkt dat er geen aparte methode is om het ip adres van de Connectbox te veranderen.

Als je een ander subnet wilt gebruiken met de Connectbox moet je dit bij de DHCP settings aanpassen en het ip adres van de Connectbox zou dan ook mee moeten veranderen. Het lijkt er echter op dat hier een bug in zit waardoor je dan de foutmelding 'Sorry, er is iets misgegaan. Probeer het later nog een keer.' krijgt.

Mijn eerdere antwoord was gebaseerd op standaard netwerkkennis, maar die gaat voor de Connectbox duidelijk niet op.

Samengevat: dit lijkt helaas een bug in de Connectbox te zijn.

Hopelijk wordt dit ooit opgelost.
Aangezien ik hier dezelfde foutmeldingen krijg op FW: ch7465lg-ncip-6.15.32p2-NOSH (gelijk geupdate) gaat die connectbox het niet worden ben ik bang.

Wat zijn mijn opties, oude modem erin prikken? Die lijkt me aangemeld te moeten zijn bij Ziggo als die wil werken?
Nieuwe modem kopen?, connectbox wel werkend krijgen zoals ik dat wil?

Iemand even snel een ideetje?

DOCSIS 3.0 Hardware versie 5.01

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bad Brains schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:58:
Heb na een jaar pauze weer Ziggo, en de modem kwam vandaag met de post.
Dit is een Connectbox (ik heb alleen internet - geen TV geen telefoon)
Nu is deze Connectbox, zoals elke andere modem van Ziggo ingesteld op 192.168.178.1
Heb de wifi ingesteld en een nieuw ww ingesteld en wilde daarna mijn interne netwerk op 192.168.0.1 zetten zoals ik dat met de V10 van KPN en de oude UBEE EVW321B van Ziggo (die ik hier nog heb liggen) het altijd gedaan heb.

Nu lijkt daar met die connectbox al jaren een issue mee te zijn, en dit schijnbaar niet kan.

[...]

Aangezien ik hier dezelfde foutmeldingen krijg op FW: ch7465lg-ncip-6.15.32p2-NOSH (gelijk geupdate) gaat die connectbox het niet worden ben ik bang.

Wat zijn mijn opties, oude modem erin prikken? Die lijkt me aangemeld te moeten zijn bij Ziggo als die wil werken?
Nieuwe modem kopen?, connectbox wel werkend krijgen zoals ik dat wil?

Je interne netwerk naar 192.168.178.x omnummeren _/-\o_ :+ Als je meer controle wilt hebben is een eigen router en dit modem in bridge een optie.

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 30-06-2022 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
stormfly schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:03:
[...]

Je interne netwerk naar 192.168.178.x omnummeren _/-\o_ :+
Moest ik dat er nou echt bijzetten?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:01:
Ik heb het idee dat ze na de Android TV versie van de Ziggo app, nou ook de reguliere Android app hebben gelimiteerd.

Ik heb nog een oude versie in gebruik (o.a. vanwege de reminders voor uitzendingen) en nu krijg ik alleen maar NPO1 t/m 3 te zien en de andere zenders niet meer.
Haha, inderdaad. Op Android TV met de oude versie nu alleen nog maar NPO 1, 2 en 3. Best treurig dat ze die nieuwe versie, die aantoonbaar vele malen slechter is, nu aan iedereen opdringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bad Brains schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:04:
[...]

Moest ik dat er nou echt bijzetten?
Ja ;-) ik vraag me serieus af hoeveel werk het kan zijn.
Bad Brains schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:58:
Klopt en oude modems her-activeren ze niet.
Nieuwe modem kopen?
Dan moet het via de vrije modemkeuze verlopen, welke modellen heb je gevonden?
connectbox wel werkend krijgen zoals ik dat wil?
Als het in de firmware niet kan, dan kan het niet ("moest ik dat er nu echt bijzetten?")

Ik denk dat omnummeren het snelste is, of wat ik in mijn vorige post zei. Als je elk jaar wisselt kan je er beter een eigen router tussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
stormfly schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:09:

Klopt en oude modems her-activeren ze niet.

[...]

Dan moet het via de vrije modemkeuze verlopen, welke modellen heb je gevonden?

[...]

Als het in de firmware niet kan, dan kan het niet ("moest ik dat er nu echt bijzetten?")

[...]

Ik denk dat omnummeren het snelste is, of wat ik in mijn vorige post zei. Als je elk jaar wisselt kan je er beter een eigen router tussen zetten.
Ik heb verder nog niet naar een ander modem gekeken want ik heb het echt net allemaal binnen.
Verder staat er in die thread dat ze (als je NAW gegevens in het forum invult) ze een FW update pushen waardoor je wel 192.168.xx.xx kunt gebruiken.
We praten hier over een jaar geleden, dus ik ging er eigenlijk wel vanuit dat die update voor iedereen doorgevoerd is. Maar helaas pindekaas dus.
Een optie zou dus via het forum bij een community manager die FW gepushed te krijgen wat ik een vaag iets vindt want wat dan met je verdere updates? (Maar dat is meer een vraag voor hun forum ipv hier.

Ik wissel niet elk jaar, ik kreeg geen korting vorig jaar en toen ben ik na 9 jaar er even tussenuit gegaan.
Dat is overigens best bevallen maar ze kwamen dit jaar met het welbekende 50% voor een jaar dus die keuze was easy.

Heb hier een RT-AC87U die voldeed, ik zal eens uitzoek wat ik daarmee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
dat klopt hier op het test modem kan ik gewoon de dhcp range aanpassen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gq0a0r0uE4AKwfORBKKkGP1Uo_o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dY6rOI2NIwMbWg8O1G1BYzGY.png?f=user_large

en die aanpassing in de firmware dus geen andere firmware houd toekomstige updates niet tegem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
muisje1997 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:29:
dat klopt hier op het test modem kan ik gewoon de dhcp range aanpassen

[Afbeelding]

en die aanpassing in de firmware dus geen andere firmware houd toekomstige updates niet tegem
Ik neem aan dat je hier op reageert?
Verder staat er in die thread dat ze (als je NAW gegevens in het forum invult) ze een FW update pushen waardoor je wel 192.168.xx.xx kunt gebruiken.
Heb jij dat via het forum gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
Bad Brains schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:31:
[...]

Ik neem aan dat je hier op reageert?

[...]

Heb jij dat via het forum gedaan?
dat klopt ja wel dan in het besloten gedeelte maar je zou voor gewone modem het in de rubriek internet kunnen vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Goed om te zien dat de snelheid van 'Internet Basic' nu in het volledige verzorgingsgebied van Ziggo gelijk is getrokken naar 50/20 Mbit/s. Voorheen was dat in het voormalige UPC-gebied nog 40/5 Mbit/s, terwijl het andere gebied al lange tijd op 50/20 Mbit/s zat.

In de pakketten-vergelijkers laat Ziggo Internet Basic niet zien. Daarmee blijft dit abonnement toch wel een verborgen pareltje dat voor velen best interessant kan zijn: https://www.ziggo.nl/internet/basic. Jammer dat de versie mét Ziggo GO niet op de website te vinden is. Volgens berichten op de Ziggo Community zou die optie achter de schermen wel bestaan: https://community.ziggo.n...ggo-Go/m-p/981605#M398734.

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 01-07-2022 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TexMex schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:40:
Goed om te zien dat de snelheid van 'Internet Basic' nu in het volledige verzorgingsgebied van Ziggo gelijk is getrokken naar 50/20 Mbit/s. Voorheen was dat in het voormalige UPC-gebied nog 40/5 Mbit/s, terwijl het andere gebied al lange tijd op 50/20 Mbit/s zat.

In de pakketten-vergelijkers laat Ziggo Internet Basic niet zien. Daarmee blijft dit abonnement toch wel een verborgen pareltje dat voor velen best interessant kan zijn: https://www.ziggo.nl/internet/basic. Jammer dat de versie mét Ziggo GO niet op de website te vinden is. Volgens berichten op de Ziggo Community zou die optie achter de schermen wel bestaan: https://community.ziggo.n...ggo-Go/m-p/981605#M398734.
Persoonlijk vind ik het geen pareltje, omdat Ziggo er op verzoek nooit een korting op geeft. Als je kiest voor Internet Start + TV Start, krijg je vaak een korting die het prijsverschil zeker gelijk trekt, waardoor de hogere snelheid en Ziggo Go weer interessanter is.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:57:
[...]

Persoonlijk vind ik het geen pareltje, omdat Ziggo er op verzoek nooit een korting op geeft. Als je kiest voor Internet Start + TV Start, krijg je vaak een korting die het prijsverschil zeker gelijk trekt, waardoor de hogere snelheid en Ziggo Go weer interessanter is.
Qua kortingen is er bij andere pakketten inderdaad vaak meer mogelijk (al is er bij Basic nu alsnog een prima korting van 50% op de eerste zes maanden). Maar qua prijs is Basic niet slecht voor 50/20 Mbit/s en een hele rits ongecodeerde DVB-C kanalen, waarvan steeds meer in HD. Als je alleen simpel internet nodig hebt en geen overbodige extra's (en niet elk jaar wilt bellen), is dit op zich een mooie optie die je bij andere providers niet tegenkomt. Maar als je contact opneemt met Ziggo vallen er bij andere pakketten inderdaad vaak wel grotere voordelen te behalen.

[ Voor 11% gewijzigd door TexMex op 01-07-2022 12:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-06 22:01
THE_BASE schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:57:
[...]

Mee eens! Zelf heb ik geen zin in het geslijm met een Ziggo medewerker om korting. Soms lukt het en soms ook niet, ik heb er geen trek meer in. Nu Basic en dat blijft voorlopig ook zo. Toch aardig wat TV zenders, ook in HD. Ziggo is in de 2 jaar van thuiswerken nooit uitgevallen dus ik stap ook niet snel over op een andere provider. Ook het zappen met 50 Mbps met NLZiet gaat overigens prima. Voor de besparing van € 11,- tov start kan ik weer een leuke streamingdienst afnemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jeuvie op 01-07-2022 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Hier ook Basic + Ziggo Go.
Jaren geleden ingestapt in het alles-in-één gebeuren met 'Tientje vriendje'.
Toen was je voor 30,- in de maand klaar met kabel + internet + vast bellen.

In het begin wel buiten de boot gevallen met snelheidsverhogingen, maar ik denk met 50/20 wel weer even uit de voeten te kunnen.

Edit: Na een reboot van het modem (in bridge) werd de snelheidsverhoging hier actief.

[ Voor 12% gewijzigd door RudolfR op 01-07-2022 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:29
RudolfR schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:47:

In het begin wel buiten de boot gevallen met snelheidsverhogingen, maar ik denk met 50/20 wel weer even uit de voeten te kunnen.
Is je snelheid ooit ontoerijkend geweest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
RudolfR schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:47:

Edit: Na een reboot van het modem (in bridge) werd de snelheidsverhoging hier actief.
Op wat voor prijs kom je nu per 1 juli uit met Basic + Ziggo GO?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
@W1ck1e

Ontoereikend is een groot woord, maar het verschil bij thuiswerken en op kantoor is er zeker.
Bijv. het down- en uploaden van grote bestanden valt het ook flink op.
Vooral omdat de grote download de lijn volledig dichttrekt, waardoor surfen ook vertraagt. (geen QoS)
Ook videostreams met grote gezelschappen lijken me behoorlijk belastend.

Ik denk dat dat het ooit 20/1 was, en ik kan me voorstellen dat dat niet meer afdoende zou zijn geweest vandaag de dag.

Ik zou meer last hebben van een wisselende stabiliteit en uitvallende verbindingen, maar dat is gewoon goed, en kwa snelheid mag ik niet klagen.

@TexMex

43,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:38
Voor in je eentje , als je geen spannende dingen doet, is 50/20 idd prima in orde. In verhouding is de upload zelfs riant. Ik heb nu 300/30 en dan is de upload maar 10MBit meer. Volgens mij maakt het verder niet uit of je met meerdere mensen zit te video vergaderen, jouw feed blijft maar 1 upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
ligt natuurlijk aan wat je doen ik ben in mijn 1tje en heb gewoon internet giga reuze handig tijdens game download alleen is de upload wat mager met 50Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-05 01:24

Armada

-Wat wil je weten?-

Potverdorie, net weer terug naar Ziggo, maar het is wel een projectje hoor….

Projectje 1: het installatie pakket komt binnen, netjes dag vantevoren al geprobeerd, niks hoor. De dag zelf dan? Nee hoor. Helpdesk half uur aan de lijn gehad, moet monteur komen. Kan het vanmiddag al? Jazeker, mooi zeg! Maar je krijgt uiteindelijk een bevestiging voor monteur de volgende dag… Argh. Okay, geen probleem, want toch nog KPN glasvezel. Volgende ochtend 8 uur: plop, alle KPN dingen uit. ;w De goed meedenkende medewerker had blijkbaar de boel al op actief gezet, wat anders het modem had gedaan. Monteur pas tegen vijven in de middag, dus weer een genot gehad van via de mobiel thuiswerken. Bleek uiteindelijk een defect AOP te zijn (nieuwbouw, nog nooit gebruikt dus). Maar goed, of to the races!
Projectje 2: Next box. CS 1011, abo niet herkend. Wat nu weer? 5(!!!1!!) kwartier aan de lijn gehangen, zeer welwillende medewerker, daar niet van, maar je kan maar zoveel keer de modem en/of Next van het stroom af halen, voordat je jezelf van kant wil maken. Uiteindelijk: ik zal de monteur maar inplannen! Jottum. Het is woensdag en die staat voor vrijdag op de rol. Alles had het moeten doen, modem doet het ook prima, maar toch issues. Gisteravond toch nog maar eens zelf geprobeerd en nu rolde hij er ineens doorheen. Waarom? Geen idee, maanstanden. De medewerker had bij hoog en laag beweerd dat alles aan hun kant goed stond.
Projectje 3: Voor de 2e TV maar een Next mini aangevraagd: vandaag aan de lijn gehangen, en wat denk je? CS1011, abo niet herkend. Ik.. wil… niet… bellen… en… weer… 5 kwartier van mijn leven kwijt zijn. Ik probeer het morgen nog wel een keertje, misschien rolt-ie in een keer weer doorheen. Of ik ga weer modem/mini rebooten en kabeltjes wisselen etc… :')

En dan heb ik het nog niet eens over het probleem dat Ziggo Go in het geheel niet lukt. Die geeft al een foutmelding bij het inloggen over dat de app geen verbinding kan maken. Daar staat de community ook al vol van, dus ik durf niet met de helpdesk te bellen, voor ik het weet ben ik de boel weer aan het rebooten en de app erop en eraf aan het zetten. Ik ben al zo gek geweest om de login naam en wachtwoord aan te passen, wellicht dat dat hielp, maar…

Oh Ziggo…. Als het werkt, dan werkt het, maar voor de rest… |:(

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Armada Jammer dat een AOP niet eenvoudig te testen is als consument. Overstappen van dsl naar coax en vice versa is niet altijd plug and play helaas. ;) Heb hier maar 1 optie, Ziggo. (dsl is 15/1 oid)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:26:
Ik gebruik al lange tijd naar tevredenheid de Ziggo Go web-app op Windows 10. Vandaag moest ik opnieuw inloggen en zag een aantal veranderingen die (voor mij) geen verbeteringen waren, integendeel. Nog onaangenamer is dat de stream af en toe stopt en handmatig weer herstart moet worden, hiervoor had ik daar zo goed als nooit last van. Kortom, het gevoel hier is dat ze iets gerepareerd hebben wat niet kapot was en nu is het dus wel kapot. :/
We zijn nu ruim 3 weken verder, Ziggo heeft nog niks opgelost. Ook de volumeregelaar van de player gaat na elke afsluiting weer op 100% staan. Maar die spontaan stoppende streams hadden ze inmiddels wel mogen fixen, echt bloedirritant. Wel heel begripvolle reacties van hun webcare-medewerkers op hun eigen forum. Maar daar koop ik niks voor. Ik wil die oude versie terug, die werkte 100%. En ALS je dan een nieuwe versie introduceert, zorg er dan eerst voor dat die voldoende is getest. Dit is zo tenenkrommend amateuristisch. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:07:
[...]

We zijn nu ruim 3 weken verder, Ziggo heeft nog niks opgelost. Ook de volumeregelaar van de player gaat na elke afsluiting weer op 100% staan. Maar die spontaan stoppende streams hadden ze inmiddels wel mogen fixen, echt bloedirritant. Wel heel begripvolle reacties van hun webcare-medewerkers op hun eigen forum. Maar daar koop ik niks voor. Ik wil die oude versie terug, die werkte 100%. En ALS je dan een nieuwe versie introduceert, zorg er dan eerst voor dat die voldoende is getest. Dit is zo tenenkrommend amateuristisch. :(
Ik wil ook graag de oude versie terug, maar moet ook zeggen dat de versie voor Apple TV eigenlijk heel stabiel werkt. Alleen touch is zeer gevoelig voor switchen tussen programma's. Dus afblijven, maar streams zeer stabiel, niets op aan te merken. Alleen die UI is gewoon drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Armada schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:18:
En dan heb ik het nog niet eens over het probleem dat Ziggo Go in het geheel niet lukt. Die geeft al een foutmelding bij het inloggen over dat de app geen verbinding kan maken. Daar staat de community ook al vol van, dus ik durf niet met de helpdesk te bellen, voor ik het weet ben ik de boel weer aan het rebooten en de app erop en eraf aan het zetten. Ik ben al zo gek geweest om de login naam en wachtwoord aan te passen, wellicht dat dat hielp, maar…
Ziggo Go gaat pas werken als je thuis alles werkend hebt en administratief een stukkie verder bent en staat los van de perikelen rondom de update van Ziggo Go. Die hier vreemdgenoeg wel weer goed werkt. Eerste weekend nadat alles actief was (op vrijdag 22 april) hier heb ik ook geen Ziggo Go kunnen gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 01-07-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-05 01:24

Armada

-Wat wil je weten?-

CreativeS schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:25:
[...]

Ziggo Go gaat pas werken als je thuis alles werkend hebt en administratief een stukkie verder bent en staat los van de perikelen rondom de update van Ziggo Go. Die hier vreemdgenoeg wel weer goed werkt. Eerste weekend nadat alles actief was (op vrijdag 22 april) hier heb ik ook geen Ziggo Go kunnen gebruiken.
Dat dacht ik ook. Totdat ik gewoon in een Edge browser op de laptop wel gewoon kon inloggen en alle functionaliteit kon gebruiken. Lijkt dus echt aan de app voor iOS te liggen.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 23:34
TexMex schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:40:

www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket-tvi

Deze bedoel je denk ik? Dit pakket heb ik, wel met TV Start. Hierboven noemt iemand de nieuwe prijs, is dat na de prijsverhoging? Ik ben nu van 43,50 naar 46 gegaan.

Je kan ook nog deze proberen: https://www.ziggo.nl/euro , Ziggo Go moet inbegrepen zitten bij TV Start, maar ik weet niet of je een mediabox of CI module krijgt. Iemand die dat weet? Een los TV Start abonnement geeft een CI module, en hier staat verder niks bij.

[ Voor 11% gewijzigd door Hugo__Boss op 01-07-2022 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hugo__Boss schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 22:11:
[...]

Deze bedoel je denk ik? Dit pakket heb ik, wel met TV Start. Hierboven noemt iemand de nieuwe prijs, is dat na de prijsverhoging? Ik ben nu van 43,50 naar 46 gegaan.
Die link gaat naar een "Stel je ideale pakket samen" pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Hugo__Boss schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 22:11:
[...]

Deze bedoel je denk ik? Dit pakket heb ik, wel met TV Start. Hierboven noemt iemand de nieuwe prijs, is dat na de prijsverhoging? Ik ben nu van 43,50 naar 46 gegaan. En die tweede is gelijk aan het Voordeelpakket inclusief bellen (met na een jaar ook precies die prijs).

Je kan ook nog deze proberen: https://www.ziggo.nl/euro , Ziggo Go moet inbegrepen zitten bij TV Start, maar ik weet niet of je een mediabox of CI module krijgt. Iemand die dat weet? Een los TV Start abonnement geeft een CI module, en hier staat verder niks bij.
Die twee ken ik inderdaad. De bovenste (het Voordeelpakket) is eigenlijk gewoon Internet Basic met TV Start (dus met een mediabox of een module en uiteraard ook met Ziggo GO). Die tweede is gelijk aan het Voordeelpakket inclusief bellen, met na een jaar ook precies dezelfde prijs.

Er is echter ook nog een iets goedkopere versie bestaande uit Internet Basic en alleen kabel tv plus Ziggo GO (zónder TV Start en dus ook zónder mediabox of module). Aangezien ik vrijwel alleen nog via Ziggo GO kijk, zou dat een prima optie zijn. Online ben ik hem nog niet tegengekomen, maar het schijnt dus wel te bestaan volgens de reacties hier: https://community.ziggo.n...ggo-Go/m-p/981605#M398734.

[ Voor 11% gewijzigd door TexMex op 03-07-2022 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-06 22:01
THE_BASE schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:13:
[...]

Ik wil ook graag de oude versie terug, maar moet ook zeggen dat de versie voor Apple TV eigenlijk heel stabiel werkt. Alleen touch is zeer gevoelig voor switchen tussen programma's. Dus afblijven, maar streams zeer stabiel, niets op aan te merken. Alleen die UI is gewoon drama.
Touch kun je aanpassen of zelfs uitzetten. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jeuvie schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:03:
[...]

Touch kun je aanpassen of zelfs uitzetten. ;-)
Dat is. Maar gebruik het in andere apps wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:18
Hmm, na de modem reset kom ik niet meer in de Ubee 1318. Ik kan invullen bij het login scherm wat ik wil, maar hij komt steeds op dat scherm terug. Ook stroom er af maakt niks uit. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Lukt het ook niet met: http://192.168.100.1

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Blijkbaar was mijn wachtwoord gereset naar standaard wachtwoord... Ik kom er nu dus gewoon weer in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Laatst online: 31-05 15:52
Hier is de snelheidsverhoging actief nadat ik het modem op nieuw heb opgestart.
Modem: Technicolor TC7210.Z, alle instellingen zijn ongewijzigd overgenomen/behouden.

Nog geen officieel bericht van Ziggo dat in mijn regio (oud-Ziggo gebied) de snelheidsverhoging is doorgevoerd, Ziggo zegt dat de snelheidsverhoging gefaseerd per regio zal worden doorgevoerd.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-05 09:27
Ook hier best tevreden over de verbinding met Ziggo. Heb eigenlijk altijd internet en nooit problemen.
Irriteer mij er aan dat je als bestaande klant nooit wat nieuws krijgt zonder te dreigen.
Vorig jaar kon er echt geen Next vanaf tenzij ik maandelijks bij wilde betalen. Grappig dat deze nu standaard in het pakket zitten. Kan die kansloze Mediabox XL die nog in ongeopende doos zit hopelijk terug.

Mijn contract loopt eind deze maand af. Wat zijn de huidige aanbiedingen als je dreigt over te stappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:30
PostalDude schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:12:
Ook hier best tevreden over de verbinding met Ziggo. Heb eigenlijk altijd internet en nooit problemen.
Irriteer mij er aan dat je als bestaande klant nooit wat nieuws krijgt zonder te dreigen.
Vorig jaar kon er echt geen Next vanaf tenzij ik maandelijks bij wilde betalen. Grappig dat deze nu standaard in het pakket zitten. Kan die kansloze Mediabox XL die nog in ongeopende doos zit hopelijk terug.

Mijn contract loopt eind deze maand af. Wat zijn de huidige aanbiedingen als je dreigt over te stappen?
6 maanden 50% korting is mogelijk.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
9 maand 35euro korting kan/kon ook, verwijs even naar de KPN actie van € 35 euro/mnd (ik had de KPN aanvraag al gedaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 23:52
Dan moet je wel het (glasvezel) alternatief al in je huis hebben liggen of bijna liggen wil je die aanbieding krijgen.
Heb je geen glas als concurrentie dan haal je er waarschijnlijk 6 maanden €20 korting p/mnd en gratis Film 1 en ESPN Complete.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
snah001 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:28:
Dan moet je wel het (glasvezel) alternatief al in je huis hebben liggen of bijna liggen wil je die aanbieding krijgen.
Heb je geen glas als concurrentie dan haal je er waarschijnlijk 6 maanden €20 korting p/mnd en gratis Film 1 en ESPN Complete.
Precies. Je krijgt echt niet binnen 1 minuut een half jaar voor de helft of 9 maanden 35 euro korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:40:
[...]

Precies. Je krijgt echt niet binnen 1 minuut een half jaar voor de helft of 9 maanden 35 euro korting.
Glas is key, en natuurlijk wat op dat moment de concurrentie en Ziggo zelf nieuwe klanten aanbiedt. Zo heb ik afgelopen maart 9 maanden 35 euro korting gekregen bij een abo van toen nog 68,50 euro. Ik zat op 71 euro, maar heb in hetzelfde belletje vaste telefonie geschrapt.
Al met al jaarlijks bellen loont. Ook al is het ‘maar’ 6 keer 20 euro korting. Is altijd beter dan niks doen.

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 04-07-2022 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:24
PostalDude schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:12:

Je hoeft helemaal niet te dreigen. Als je gewoon aangeeft dat je een jaar wilt verlengen doen ze een aanbieding. Hangt idd wel van de concurrentie af (glas). Soms bel ik een tweede keer omdat ik de eerste keer een te karige aanbieding krijg naar mijn mening. Het zijn korte telefoontje van 5 min en is het geregeld. Dit doe ik nu al zeker 5 jaar zo.

[ Voor 5% gewijzigd door hk12nl op 04-07-2022 23:18 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:53
Dat lijkt geen vereiste, 9 maanden 35 euro korting op Internet Compleet + Go TV is mogelijk.
Hier ligt (nog) geen glas (dit jaar).

Als DSL fatsoenlijk genoeg presteert op jouw adres dan is dat ook gewoon een optie/concurrent.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:46
kom hier zojuist bij uitruimen zolder nog een antieke Cisco EPC3208 uit de UPC tijd tegen. weet iemand of Ziggo deze nog terug wil ontvangen? ik kan me vaag iets herinneren dat ik dat destijds ook gevraagd had en dat ze waarschijnlijk "nee" hadden gezegd (gezien het feit dat ik hem nog heb), maar ben niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
justinkb schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:45:
kom hier zojuist bij uitruimen zolder nog een antieke Cisco EPC3208 uit de UPC tijd tegen. weet iemand of Ziggo deze nog terug wil ontvangen? ik kan me vaag iets herinneren dat ik dat destijds ook gevraagd had en dat ze waarschijnlijk "nee" hadden gezegd (gezien het feit dat ik hem nog heb), maar ben niet zeker.
als ze die terug hadden gewild hadden ze heus wel kosten gerekend wegens het niet terugsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@justinkb Ik zou hem lekker bij de milieustraat brengen (of bij bijv. de Gamma in de bak oude elektronica). Wil je het zeker weten even bellen met Ziggo maar zoals @muisje1997 al zegt, dan hadden ze het wel laten weten en een retourdoos gestuurd.

KPN heeft hierin wel een ander beleid, die wil alle oude hardware retour vanwege certificering dat ze groen bezig zijn zodat ze zeker weten dat het niet in het huisvuil terecht komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justinkb schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:45:
Die heb ik hier in december vervangen. Geen retourdoos of iets anders voor ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee die hoeft Ziggo niet meer terug en mag naar de milieustraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Kreeg vandaag bericht dat mijn gratis Ziggo Sport abonnement van een jaar is afgelopen. Wist niet eens dat ik zoiets had. Fijn dat het geld naar dat soort onzin gaat.

Hoop dat Delta een beetje opschiet met glasvezel leggen dan kan ik weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
hk12nl schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:17:
[...]

Het zijn korte telefoontje van 5 min en is het geregeld. Dit doe ik nu al zeker 5 jaar zo.
Dat dacht ik vorig jaar ook. Toen kwam ik een hele discussie dat er korting was beloofd die niet maakbaar was. Heb er toen ook een heel relaas over geplaatst maar heeft mij 5x chatten en lang telefoontje gekost om het op te lossen. En ik ging van 6 maand korting naar 2 maand korting omdat volgens hun de collega nooit de 6 maand had mogen beloven.

Zal eens bellen wat er mogelijk is. Heb door al dat gekloot van hun met (imo crappy) decoders via marktplaats maar een CI+ module gekocht nadat mijn antieke maar nog altijd zuinigere Samsung overleed. Ik heb die Next ondertussen niet meer nodig dus als ze die verplicht sturen net als die Mediabox XL komt die ook op zolder te liggen.
YangWenli schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:55:
Kreeg vandaag bericht dat mijn gratis Ziggo Sport abonnement van een jaar is afgelopen. Wist niet eens dat ik zoiets had. Fijn dat het geld naar dat soort onzin gaat.
Dat heb ik dus ook. Met al die algoritmes tegenwoordig zou je denken dat ze beter weten wat hun klanten willen. Heb afgelopen jaren geen minuut voetbal gekeken en krijg elke maand wel een mail dat ik een gratis voetbal kanaal kan activeren.

[ Voor 22% gewijzigd door PostalDude op 06-07-2022 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PostalDude schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:32:
[...]
Zal eens bellen wat er mogelijk is. Heb door al dat gekloot van hun met (imo crappy) decoders via marktplaats maar een CI+ module gekocht nadat mijn antieke maar nog altijd zuinigere Samsung overleed. Ik heb die Next ondertussen niet meer nodig dus als ze die verplicht sturen net als die Mediabox XL komt die ook op zolder te liggen.
Hangt er ook vanaf hoeveel TV en welke zenders je kijkt. Anders zou je zelfs voor geen tv kunnen gaan en de open zenders kunnen kijken. Maar dan mis je wat HD en kun je geen zenderpakketten afnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
wat info over de ziggo go problemen

Er kwam ook nog een vraag over de perikelen met Ziggo Go. medewerker: In de testgroepen zagen we al dat er negatief sentiment heerste omdat er veel issues waren. De NPS(klanttevredenheidsscore) was hoger dan ervoor. Daarnaast was 1 van de redenen om de app uit te rollen dat 1080p ondersteund kon worden. Om die redenen is besloten wel te lanceren. Daar valt natuurlijk wat van te zeggen, maar soms gaat dat zo. 1080p werkt geloof ik nog niet, het gros van de issues wordt wel deze week/begin volgende week opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
muisje1997 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:32:
wat info over de ziggo go problemen

Er kwam ook nog een vraag over de perikelen met Ziggo Go. medewerker: In de testgroepen zagen we al dat er negatief sentiment heerste omdat er veel issues waren. De NPS(klanttevredenheidsscore) was hoger dan ervoor. Daarnaast was 1 van de redenen om de app uit te rollen dat 1080p ondersteund kon worden. Om die redenen is besloten wel te lanceren. Daar valt natuurlijk wat van te zeggen, maar soms gaat dat zo. 1080p werkt geloof ik nog niet, het gros van de issues wordt wel deze week/begin volgende week opgelost.
Als ik dit bericht zo lees, vrees ik dat Ziggo GO nooit meer zo goed wordt als de oude versie. Natuurlijk zal het door updates allemaal vast nog wat beter worden, maar het lijkt bovenal vooral een verbetering voor Ziggo zélf en niet zozeer voor de klant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• muisje1997
hier nog wat antwoorde van interne vergadering

X / Hoe lang kan men nog gebruik maken van de Humax boxen en blijven de functie van On Demand?

X: Daar heb ik op dit moment nog geen antwoord op maar die vraag heb ik wel uitgezet. Er zijn een hoop mensen die nog gebruik maken van deze boxen. Het doel is natuurlijk wel om uiteindelijk alles op ons nieuwe platform te hebben(met uitzondering van CI+ klanten). Hoe we dit in de praktijk gaan brengen is nog niet helder. Ik ga kijken of ik een concreter antwoord kan krijgen.
X/ Wanneer wordt het mogelijk voor gebruikers om de Mediabox Next om te zetten naar een Next Mini?

X: Dat gaat zeker mogelijk worden, wanneer is nog niet helemaal duidelijk. Op het moment dat de Next Mini een hogere klanttevredenheid scoort dan de Next gaan we de mini breder aanbieden. Ik verwacht wel meer info hierover dit jaar.
X: Is het niet handiger om de mediaboxen te verkopen in plaats van verhuren?
X: Het beleid is verhuren. Er zijn ook geen plannen om dit te wijzigen. Er zit best wel een lange levensduur op mediaboxen. Alle boxen die bij ons terugkomen of een groot deel daarvan is helemaal niet stuk en wordt naar Engeland gestuurd waar ze volledig nagekeken worden en eventueel voorzien worden van nieuwe onderdelen. Boxen worden daarna weer hergebruikt.

X/ Is er al meer bekend over een concretere de periode waarin de upload omhoog gaat?
X: Hier heb ik vorige keer ook wat over gezegd, helaas heb ik niet meer info. Voor nu zijn er geen plannen, verwachting is wel dat de upload van de hogere abonnementen in de toekomst wel omhoog gaat alleen is er dus echt geen tijdsindicatie.
Vraag: Je kan het modem niet meer zelf in bridge zetten, klopt dat?

X: Nee dat klopt en dat is niet gecommuniceerd naar klanten

X: Dat klopt dat het niet gecommuniceerd is, het gros van de klanten weet niet wat het is en de rest heeft het modem al in bridge staan. Het is natuurlijk wel vervelend dat we als VodafoneZiggo nu zelf alles om moeten zetten. In het verleden konden klanten in oud UPC gebied dit zelf. Alles is inmiddels over naar 1 IT landschap. Er is voor het oud Ziggo landschap gekozen. Nadeel is dat je het modem zelf niet meer in bridge mode kan zetten, voordeel is dat er gebruik gemaakt kan worden van IPv6 full dualstack. In een later stadium wordt het wel weer mogelijk om het modem zelf in bridge mode te zetten.

Er kwam nog een vraag over het video landschap of dat nu ook gelijk is.X gaf aan dat dit het geval is. Je kunt dus een CI+ module bestellen en de smartcard in bijvoorbeeld een Humax gebruiken. Volgens X kan dit niet omdat de Humax alleen Irdeto ondersteund. In het verleden had je in oud UPC gebied Nagravision en in oud Ziggo gebied Irdeto. Ons is uitgelegd dat dit nu gelijk is. We gaan dit nog een keer uitvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Kost ze niets extra?
Hoop dat Delta een beetje opschiet met glasvezel leggen dan kan ik weg.
Wat ik allemaal over Delta lees op andere fora is dat ze best wel achterlopen... pas sinds kort Dolby. Ja, hogere upload is leuk, maar ik hoef voorlopig niet meer terug naar KPN FTTH. Hier was het ook Delta of Ziggo na verhuizing, dan maar terug naar Ziggo en tot op heden geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:44
Ik wordt al een week helemaal gek van mijn internet. Het klappert als een malle. Aan/uit, aan/uit. 2 storingsmonteur over de vloer gehad, en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het aan de kabel van ziggo moet liggen die mijn huis inkomt. Vrijdag komen ze die vervangen, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-06 12:17
Vandaag de Ubee 1318 in bridge ontvangen ter vervanging van de Connectbox.
Ping naar 8.8.8.8 is nog steeds 15-25 ms met uitschieters naar 70ms.

Kan dit zorgen voor een slechte MS Teams verbinding? Snelheid lijkt eigenlijk altijd strak 100 Mbit te zijn.

Voor de lol de puma 6 test gedaan. Waar anderen voornamelijk een groen blokje halen, is die van mij bijna helemaal rood. Zal server 78 een storing hebben? :) Denk dat we deze resultaten met een korreltje zout kunnen nemen :P :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jodsKqsP8q_SgeP641MbKvcBpYw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6d2bMpNr3gyUmzaL4hWS5Kd9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Skylevel op 06-07-2022 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Skylevel schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:28:
Vandaag de Ubee 1318 in bridge ontvangen ter vervanging van de Connectbox.
Ping naar 8.8.8.8 is nog steeds 15-25 ms met uitschieters naar 70ms.

Kan dit zorgen voor een slechte MS Teams verbinding? Snelheid lijkt eigenlijk altijd strak 100 Mbit te zijn.

Voor de lol de puma 6 test gedaan. Waar anderen voornamelijk een groen blokje halen, is die van mij bijna helemaal rood. Zal server 78 een storing hebben? :) Denk dat we deze resultaten met een korreltje zout kunnen nemen :P :
[Afbeelding]
Er zijn hier pas ook al wat screenshots van andere Ubee 1318's gepost. Daar was toen idd veel groen te zien. Ik heb die van mij nu ook even een paar keer gedaan. Zitten zo nu en dan ook wel wat rode blokjes tussen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XM-n9HRF6GHtYMQ3UWUU6IqlF50=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nR6JDgqozFeTIqHJGxvkUVcz.png?f=user_large

Wat voor een router gebruik je? Kan het zijn dat die rare dingen doet die tot jouw resultaten leiden? Wat is je resultaat als je direct op het modem zit?

Wil je ook eens inloggen in je 1318 en hier de signaalwaardes plaatsen?

[ Voor 8% gewijzigd door zunrob op 06-07-2022 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-06 12:17
Ik gebruik een USG, voorheen met glasvezel van KPN rechtstreeks op de NTU aangesloten. In dat geval alles helemaal groen en een ping van 5-10 ms. In jaren tijd letterlijk nooit een storing of issues met MS Teams gehad.

Ik hecht niet zo veel waarde aan de puma 6 test, maar wel aan de relatief hoge ping naar 8.8.8.8. Dat lijkt me de beste benchmark en waarschijnlijk (?) de oorzaak dat Teams niet soepel is. :)

Ik heb nog geen apparaat rechtstreeks aangesloten, dat ga ik morgen even doen.

Hieronder de waarden van de 1318.
Trouwens, we moesten na aanvragen van de verbinding door een monteur aangesloten worden in het wijkkastje, waarna hij de lijn doorgemeten heeft (ik was niet thuis), en dat bleek helemaal prima te zijn..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRdlE3xpvf7ntnVxREteCIJWr6Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N2UeYQuHalMYY251zZXVTZ8g.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xKYq1pDnCpUJIod2tfny3ytkRQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6mG4xMqafwsSp4RZgxhx7rmn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Skylevel op 06-07-2022 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Skylevel schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:50:
Ik gebruik een USG, voorheen met glasvezel van KPN rechtstreeks op de NTU aangesloten. In dat geval alles helemaal groen en een ping van 5-10 ms. In jaren tijd letterlijk nooit een storing of issues met MS Teams gehad.

Ik hecht niet zo veel waarde aan de puma 6 test, maar wel aan de relatief hoge ping naar 8.8.8.8. Dat lijkt me de beste benchmark en waarschijnlijk (?) de oorzaak dat Teams niet soepel is. :)

Ik heb nog geen apparaat rechtstreeks aangesloten, dat ga ik morgen even doen.

Hieronder de waarden van de 1318.
Trouwens, we moesten na aanvragen van de verbinding door een monteur aangesloten worden in het wijkkastje, waarna hij de lijn doorgemeten heeft (ik was niet thuis), en dat bleek helemaal prima te zijn..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb zelf een iets slechtere lijn, waar niks aan te doen is volgens diverse monteurs. De hogere frequenties hebben bij mij een lagere SNR (rond de 36 dB) dan de lage frequenties (ook rond de 40 dB). Jouw SNR is constant over alle frequenties, en 40 dB lijkt me een mooie waarde. Je hebt ook weinig fouten dus dat lijkt allemaal netjes. Wel valt me op dat het vermogen relatief hoog lijkt te zijn, idealiter ligt die rond de 0 dBmV. Ik weet niet of dit tot deze problemen kan leiden. Het beste maak je een topic aan in de Ziggo Community!

Vreemd dan ook dat je toch die variabiliteit in ping ervaart. Gezien je je router niet verandert hebt en dit goed werkte verdenk je toch de 1318. Benieuwd naar je resultaten morgen als je direct aan de 1318 meet!

[ Voor 6% gewijzigd door zunrob op 06-07-2022 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
@Skylevel
je vermogen is inderdaad te hoog dit zijn de ideale range waardes
Downstream:
Goed: -7 dBmV tot +7 dBmV
Voldoende: -8 tot -10 dBmV tot +8 tot +10 dBmV
Onvoldoende: -11 dBmV tot +11 dBmV
Slecht: -15 dBmV en hoger tot +15 dBmV en hoger

Upstream signaal waarden zijn +35 dBmV to +49 dBmV.

dit zijn mijn waardes bijna geen dip in downloadsnelheid
Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 2.7 40 QAM 256 3
2 602000000 3.6 40 QAM 256 1
3 610000000 3.1 40 QAM 256 2
4 626000000 2.5 40 QAM 256 4
5 634000000 2.3 40 QAM 256 5
6 642000000 2.2 40 QAM 256 6
7 650000000 2.5 40 QAM 256 7
8 658000000 3.2 40 QAM 256 8
9 666000000 3.8 41 QAM 256 9
10 674000000 4 40 QAM 256 10
11 682000000 4.3 41 QAM 256 11
12 690000000 4.3 41 QAM 256 12
13 698000000 3.8 41 QAM 256 13
14 706000000 2.9 40 QAM 256 14
15 714000000 2.5 40 QAM 256 15
16 722000000 2.4 40 QAM 256 16
17 730000000 2.7 41 QAM 256 17
18 738000000 3 41 QAM 256 18
19 746000000 3.1 40 QAM 256 19
20 754000000 3.3 41 QAM 256 20
21 762000000 2.9 40 QAM 256 21
22 770000000 2.3 40 QAM 256 22
23 778000000 1.9 40 QAM 256 23
24 786000000 1.8 40 QAM 256 24
25 794000000 1.8 40 QAM 256 25
26 802000000 2 40 QAM 256 26
27 810000000 2.6 40 QAM 256 27
28 818000000 2.6 39 QAM 256 28
29 826000000 2.4 40 QAM 256 29
30 834000000 1.8 40 QAM 256 30
31 842000000 1.2 40 QAM 256 31
32 850000000 0.7 40 QAM 256 32
Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Goed (Locked) 40 275 34
2 Goed (Locked) 40 107 20
3 Goed (Locked) 40 125 29
4 Goed (Locked) 40 536 54
5 Goed (Locked) 40 848 181
6 Goed (Locked) 40 632 128
7 Goed (Locked) 40 175 25
8 Goed (Locked) 40 50 0
9 Goed (Locked) 41 48 0
10 Goed (Locked) 40 40 0
11 Goed (Locked) 41 35 0
12 Goed (Locked) 41 29 0
13 Goed (Locked) 41 39 0
14 Goed (Locked) 40 42 1
15 Goed (Locked) 40 46 12
16 Goed (Locked) 40 70 2
17 Goed (Locked) 41 70 0
18 Goed (Locked) 41 37 0
19 Goed (Locked) 40 16 0
20 Goed (Locked) 41 19 0
21 Goed (Locked) 40 27 0
22 Goed (Locked) 40 35 0
23 Goed (Locked) 40 56 0
24 Goed (Locked) 40 47 0
25 Goed (Locked) 40 35 0
26 Goed (Locked) 40 44 0
27 Goed (Locked) 40 40 0
28 Goed (Locked) 39 51 0
29 Goed (Locked) 40 28 0
30 Goed (Locked) 40 144 0
31 Goed (Locked) 40 288 8
32 Goed (Locked) 40 112 74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 12:49

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Skylevel schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:50:
..
..
Ik hobbel nog weleens van OpenDNS naar google en weer terug afhankelijk van de smokeping results.
de laatste tijd redelijk stabiel, er is een tijd geweest dat ik maandelijks wisselde.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/50PTG4i.png

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@JoSchaap Google DNS is bij mij niet beter dan 12 ms. Ik gebruik een rpi2 voor smokeping en heb ziggo 200/20. Wat gebruik en heb jij ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Giganet in appartement op 9-hoog in een jaren 70 flatgebouw met de coax buiten de flat langs en een vodafone 4g mast op 80 meter afstand 8)7

Ik vermoed dat de Pi het verschil maakt ik draai de dockerversie op een i7 NUCje :)

Zoniet dan is het mijn enigszins 'strak' aangelegde 'netwerkje'
UBEE 1318 in bridge met 2Gig uplink naar eigen 10Gig netwerkje
Binnenshuis nagenoeg geen verlies

[ Voor 54% gewijzigd door JoSchaap op 07-07-2022 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-06 22:32
Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar ik heb een Samsung smart-tv. Ik kijk niet vaak tv, maar eens in de zoveel tijd gaat het geluidsspoor weer naar gesproken ondertiteling (GOS). Mijn vermoeden is dat het telkens gebeurt als de zenderlijst wordt vernieuwd. Weet iemand hier een oplossing voor zodat de gesproken ondertiteling niet weer wordt ingeschakeld. Ik kijk alleen de ongecodeerde zenders zonder mediabox of CI+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
JoSchaap schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:07:
Giganet in appartement op 9-hoog in een jaren 70 flatgebouw met de coax buiten de flat langs en een vodafone 4g mast op 80 meter afstand 8)7

Ik vermoed dat de Pi het verschil maakt ik draai de dockerversie op een i7 NUCje :)

Zoniet dan is het mijn enigszins 'strak' aangelegde 'netwerkje'
UBEE 1318 in bridge met 2Gig uplink naar eigen 10Gig netwerkje
Binnenshuis nagenoeg geen verlies
hoe jij hebt aangesloten is niet de standaard aansluitwijze maar ziet er zeker strak uit

coax kabel naar modem mag minimaal 1,5 meter zijn niet korter volgens de werkwijze vanuit ziggo dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!
muisje1997 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 18:30:
[...]

coax kabel naar modem mag minimaal 1,5 meter zijn niet korter volgens de werkwijze vanuit ziggo dan
Er is geen enkele technische reden waarom de coaxkabel tussen AOP en modem een minimale lengte moet hebben Dat Ziggo geen kabeltjes van 75 cm, 50 cm of 30 cm levert heeft organisatorische redenen, geen technische.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Roetzen schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:25:
[...]

Er is geen enkele technische reden waarom de coaxkabel tussen AOP en modem een minimale lengte moet hebben Dat Ziggo geen kabeltjes van 75 cm, 50 cm of 30 cm levert heeft organisatorische redenen, geen technische.
volgens tobiastheebe op het ziggo forum heeft datte maken met de frequenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:53
Jeetje, dan mogen ze die wijkkast wel wat dichter bij m'n huis komen zetten...

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Ik heb die info ook al gelezen voor ik de boel hier opnieuw heb aangelegd.
De groene kabel langs de flat omhoog is minimaal al 30 meter lang vanaf de 'gebouw-splittterkast' en vandaar nog een meter of 150 naar de eerste wijkkast waar de CMTS hangt.. dus er al zit lengte genoeg op :)

uiteraard heb ik zowel met de 'juiste minimale lengte' en deze getest en geen verschillen gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
het kan ook zeker goed werken ik.ken mensen die een veel langere coax richting modem hebben alleen is allemaal niet volgens de ziggo standaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:39
Roetzen schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:25:
Er is geen enkele technische reden waarom de coaxkabel tussen AOP en modem een minimale lengte moet hebben Dat Ziggo geen kabeltjes van 75 cm, 50 cm of 30 cm levert heeft organisatorische redenen, geen technische
Mja, hier ook de coax naar de modem verlengd met 10M zodat de modem (witte Connectbox) op een veel betere centrale plaats hoog in de kamer (oud huis met aansluiting in de woonkamer) geplaatst kon worden en niet onhandig in de hoek.
Qua signaal zie ik in de modem wel een minimaal signaal verlies maar merk er niets van qua snelheid/stabiliteit.
Wel heel veel betere WiFi dekking nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
Heb ook geprobeerd om voor een collega een Ubee 1318 te krijgen, maar Ziggo zegt nu ineens dat die alleen voor de Zakelijk Pro abonnementen is. Hij heeft net als mij gewoon een Zakelijk ZZP abonnement, maar ik kreeg zonder enige moeite een Ubee 1318.

Hij heeft ook gewoon exact dezelfde issues: Slecht/niet ladende internetpagina's, Voip verbindingen die niet goed opbouwen etc. Staat ook gewoon knappe pfsense bak en Ubiquiti apparatuur achter, dus dat is zeker niet het issue.

Iemand nog een idee hoe die connectbox toch om te ruilen is?
Het moet toch gewoon mogelijk zijn om een stabiele verbinding te hebben zonder Pro abonnement zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
John767 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:01:
Heb ook geprobeerd om voor een collega een Ubee 1318 te krijgen, maar Ziggo zegt nu ineens dat die alleen voor de Zakelijk Pro abonnementen is. Hij heeft net als mij gewoon een Zakelijk ZZP abonnement, maar ik kreeg zonder enige moeite een Ubee 1318.

Hij heeft ook gewoon exact dezelfde issues: Slecht/niet ladende internetpagina's, Voip verbindingen die niet goed opbouwen etc. Staat ook gewoon knappe pfsense bak en Ubiquiti apparatuur achter, dus dat is zeker niet het issue.

Iemand nog een idee hoe die connectbox toch om te ruilen is?
Het moet toch gewoon mogelijk zijn om een stabiele verbinding te hebben zonder Pro abonnement zou je zeggen.
open een topic op de ziggo community
daar kan een stuk meer dan bij de gewone klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
muisje1997 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:03:
[...]

open een topic op de ziggo community
daar kan een stuk meer dan bij de gewone klantenservice
Bedankt, zal de tip even doorgeven. Hopelijk komen we daar verder.

Bij de klantenservice gingen ze weer de lijst af met: rechtstreeks aansluiten op het modem, en signaal zag er goed uit. Signaal is ook goed, maar dat zegt niets :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
dat is inderdaad het script wat de gewone klantenservice moet volgen

de medewerkers op de ziggo community hebben veel meer bevoegdheden/mogelijkheden en werken direct voor ziggo en geen call center oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
Frustrerend, vooral omdat ze dus een Zakelijk Pro abonnement proberen aan te smeren voor een stabiele verbinding. Meer betalen moet geen onderdeel zijn van een stabiele verbinding. Zeker niet omdat het Zakelijk ZZP abonnement ook moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien moet hij geen oplossing vragen maar zijn probleem neerleggen en dan richting de oplossing werken. Of dat nu een nieuw of ander mij modem is maakt toch niet uit. Lijkt mij eerder een slechte lijn of connectbox. Anders zouden er enorm veel mensen problemen hebben en er zijn enorm veel connectboxen in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
zie ook dit topic met inmiddels meer dan 600 reacties waarbij de connectbox faalt
https://community.ziggo.n...PN-en-torrents/td-p/60413

note dit gebeurt dus als er veel verbindingen worden opgezet waar het modem niet goed mee om kan gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:22
Wat is nu een goede site om de internetsnelheid te meten? Bij mij variëren de uitslagen enorm; ik kom uit tussen de 50 en de 300. Ook de ziggo speed site komt bij lange niet uit op de 300 die ik zou moeten hebben (zonet 147 Mb/s). Alleen speedtest.nl komt uit op de beloofde 300 (zonet 305.2 Mb/s). De upload is wel steeds overal richting de 30. DSLreport en Oakla gaan ook altijd veel lager dan 300, terwijl DSLreport (zonet 68.1 Mb/s) eerder toch altijd de beste speed test was?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:54

Pierre

Van nature lui!

hansie18 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 04:40:
Wat is nu een goede site om de internetsnelheid te meten? Bij mij variëren de uitslagen enorm; ik kom uit tussen de 50 en de 300. Ook de ziggo speed site komt bij lange niet uit op de 300 die ik zou moeten hebben (zonet 147 Mb/s). Alleen speedtest.nl komt uit op de beloofde 300 (zonet 305.2 Mb/s). De upload is wel steeds overal richting de 30. DSLreport en Oakla gaan ook altijd veel lager dan 300, terwijl DSLreport (zonet 68.1 Mb/s) eerder toch altijd de beste speed test was?
Zelf gebruik ik deze https://speed.cloudflare.com/

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Ik heb het idee jij via wifi test (gezien de wisselende getallen). Mocht dat het geval zijn: test via ethernet (dus bedraad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik test via wifi via zowel Cloudflare als Speedtest.net (via NovoServe-server) altijd de volle snelheid: 104 Mbps/22 Mbps. Heb nooit wisselende snelheden, ook niet op drukke momenten van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
Heb inderdaad geen glasvezel als optie.

Had vandaag pas even tijd om te bellen. Na een kort gesprek waarin ik de KPN actie heb benoemd zei de dame dat ze het met de teamleider moest bespreken omdat mijn abonnement nog niet geëindigd is, einddatum staat over 20 dagen.
Na 15+ minuten kwam ze terug in de lijn dat beste aanbod wat ze kon doen was; 9 maanden internet complete met 10€ korting. Ze zei dat er geen ruimte in zat tenzij ik liever een extra TV pakket had.

Is dit tactiek of is de bovenstaande aanbieding ten einde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 13:14
PostalDude schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:55:
[...]

Heb inderdaad geen glasvezel als optie.

Had vandaag pas even tijd om te bellen. Na een kort gesprek waarin ik de KPN actie heb benoemd zei de dame dat ze het met de teamleider moest bespreken omdat mijn abonnement nog niet geëindigd is, einddatum staat over 20 dagen.
Na 15+ minuten kwam ze terug in de lijn dat beste aanbod wat ze kon doen was; 9 maanden internet complete met 10€ korting. Ze zei dat er geen ruimte in zat tenzij ik liever een extra TV pakket had.

Is dit tactiek of is de bovenstaande aanbieding ten einde?
Ik bel altijd met de afdeling opzeggen. Geen idee welk pad je nu hebt gedaan.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
Zelfde
Pagina: 1 ... 258 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic