Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:26
PostalDude schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:55:
Is dit tactiek of is de bovenstaande aanbieding ten einde?
Ik denk tactiek, maar ergens ligt het ook aan jezelf. Heb je een paar maanden geleden geen mail gehad met een prijsverhoging? Onderaan die mail staat dat je kosteloos kunt opzeggen per 1 juli, dat had je als breekijzer kunnen gebruiken.
Contract of niet, ziggo is degene die het contract eenzijdig verbreekt, dan hoef jij je er ook niet meer aan te houden. Ik ben naar KPN gegaan voor de helft van de prijs. Bij ziggo betaalde ik 68,50, bij KPN (vdsl) 35 euro voor de eerste 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:27
W1ck1e schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 07:58:
[...]
Ik heb het idee jij via wifi test (gezien de wisselende getallen). Mocht dat het geval zijn: test via ethernet (dus bedraad)
Nee, ik test bedraad. Cloudfare gaf nu 240 en daarna 204 aan (zou 300 moeten zijn). Speedtest.nl (novoserve) deed inderdaad 302. Ook de gewone speedtest.nl gaf 295 downloadsnelheid aan. Bij mij is dat echt enige site die snelheid aangeeft die het zou moeten zijn. Ziggo speed 204 zonet (Ookla 232; DSLreports < 60). Maar vraag blijft waarom die verschillen? En wat is de "ware" snelheid nu? Bedankt voor de tips!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Gisteren ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en Ziggo gebeld. De komende 9 maanden 35 euro korting :P. Dat is snel verdiend in 10 minuten tijd.

Bedankt voor de tip om te bellen met de afdeling opzeggingen. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:12
hansie18 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 05:52:
[...]... Maar vraag blijft waarom die verschillen? En wat is de "ware" snelheid nu? Bedankt voor de tips!
Ik vermoed door drukte op het internet tussen jou en de speedtestserver. Jouw maximale snelheid is die van je abonnement en die haal je (wel eens). Als je met een snelle auto in de file staat is je ware snelheid ook hoger dan de op dat moment gemeten snelheid. Wellicht dat je te veel buren hebt die de infrastructuur in de wijk belasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
hansie18 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 05:52:
[...]

Nee, ik test bedraad. Cloudfare gaf nu 240 en daarna 204 aan (zou 300 moeten zijn). Speedtest.nl (novoserve) deed inderdaad 302. Ook de gewone speedtest.nl gaf 295 downloadsnelheid aan. Bij mij is dat echt enige site die snelheid aangeeft die het zou moeten zijn. Ziggo speed 204 zonet (Ookla 232; DSLreports < 60). Maar vraag blijft waarom die verschillen? En wat is de "ware" snelheid nu? Bedankt voor de tips!
Moment, server, omstandigheden. Het kan van alles zijn, maar je hebt verbinding. Zojuist achter elkaar getest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLM8ScP6fhmejaWTAPY2XUgvEbk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MPw0TGbT7PYZSKV5A4xH67w9.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUVJZiI1b_D8C2vcr-OLoVYcj9c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TMWYvfevctl6qkLB936ZsBCy.png?f=fotoalbum_large

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kickasz schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 08:50:
Gisteren ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en Ziggo gebeld. De komende 9 maanden 35 euro korting :P. Dat is snel verdiend in 10 minuten tijd.

Bedankt voor de tip om te bellen met de afdeling opzeggingen. _/-\o_
Deel even de situatie zodat wij er ook wat aan hebben.

Is er een goed alternatief mogelijk op jouw adres?
Welk abo had je? Is dit ongewijzigd gebleven?
Welke argumenten had je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben de snelheid van mijn vdsl lijntje wel een beetje zat en denk er over om naar ziggo te gaan totdat men hier glas legt.

Nu heb ik daarvoor dus een AOP die nog stamt uit het Multikabel tijdperk. Er hoeft geen tv bij, dus het kabelmodem kan er zo in begreep ik. Lijkt dit voldoende of moet ik beter aan een BTV 01-SET gaan denken?
Ik neem voorlopig het Basic abbo om te zien of het me bevalt, dus er hoeft niet meteen veel overheen. Gaat dit een probleem met de Connet modem en zijn DOCSIS versie worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYeBsmoqtZ7_69YTlqpJIIqy6LQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AlFqkf6oZun8dWGW2hAtazfa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:18
Als je overstapt op Ziggo gaan ze sowieso je AOP (abonnee overname punt) vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Hoezo zouden ze die vervangen? Hebben ze bij mij nog nooit gedaan. Dat doen ze alleen als je lijn niet goed werkt lijkt me.

[ Voor 30% gewijzigd door tiguan op 09-07-2022 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
tiguan schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:25:
Hoezo zouden ze die vervangen? Hebben ze bij mij nog nooit gedaan. Dat doen ze alleen als je lijn niet goed werkt lijkt me.
als je een post maakt op het forum of je belt ze worden AOP gratis vervangen maakt niet uit of ze het nog goed doen of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Goed om te weten dat ze het op verzoek doen, maar dat doen ze iig niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:54

B4tman_DH

To the Bat.....

tiguan schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:45:
Goed om te weten dat ze het op verzoek doen, maar dat doen ze iig niet standaard.
Zodra er een monteur komt wordt het sws vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:07
tiguan schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:25:
Omdat als er bij jou een signaal instraalt (4G of 5G telecom netwerken bijvoorbeeld) de rest van de wijk daar (mogelijk) ook last van heeft.

In de loop der jaren is DOCSIS wat andere frequenties gaan gebruiken waardoor dat een issue kan zijn.
Het liefst doen ze natuurlijk helemaal niets, dat kost het minste. Maar zelfs de telefonische klantenservice zal redelijk snel aansturen op een monteur die die meuk komt vervangen.

M.a.w. Je lijn kan brak zijn, als je niet zelf aan de bel trekt gebeurt er helemaal niets. :P

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
ziggo weet geen eens wat de klant als AOP heeft dat wordt nergens bijgehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Voor goede snelheid via WiFi, men heeft goede spulletjes nodig, zoals Ubiquiti…
Hier geen enkele problemen, getest met een iPad

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psxfQmYuC78ggN-IK4qg-1Z78bY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RaZkL3oW6nYtOoqtO6YnhRxH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• muisje1997
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2dGek7uhrK6wxIeymLm6Qk_tJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3cjr0Mubz6qs1ULiHsGo8dRp.jpg?f=fotoalbum_large

via wifi van provider modem zelf je hoeft dus geen dure fancy spullen te hebben

[ Voor 19% gewijzigd door muisje1997 op 09-07-2022 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
muisje1997 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:09:
[Afbeelding]

via wifi van provider modem zelf je hoeft dus geen dure fancy spullen te hebben
Zeer goed 👍
Fancy, duur…
Weet ik niet,voor een paar honderd euro’s heb ik volle bak, overal in het huis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• muisje1997
ik vind wifi niet zo heel belangrijk heb zelf maar tablet en telefoon de rest is allemaal bedraad via cat 7 met netwerk switch mijn pc heeft zelfs een cat 8.1 kabel direct naar modem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RH6S_WSHdEV7n2yrrhk0BN8kZlg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gp3RgSp7oBeJ45khhrwQKWKk.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Ik had altijd problemen met 5Ghz wifi van de Connectbox, maar ook met de Experiabox van KPN (niet tegelijkertijd hoor). Nu heb ik op de Connectbox het kanaal vastgezet op 40 en nu blijft het eindelijk goed werken en haal ook de volle snelheid. Automatische selectie werkt voor geen meter kennelijk hier.

Mogelijk dat Unifi apparatuur daar beter mee overweg gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 09-07-2022 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
ik heb hem ook op een vast kanaal werkt inderdaad veel beter Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dl330Zg2lYvSW8d0mS48_QRRlLQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P6vyurx0wsyTn5NgIujFYhGa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
muisje1997 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:18:
ik vind wifi niet zo heel belangrijk heb zelf maar tablet en telefoon de rest is allemaal bedraad via cat 7 met netwerk switch mijn pc heeft zelfs een cat 8.1 kabel direct naar modem
[Afbeelding]
Bedraad is nooit een probleem geweest, niet iedereen heeft de mogelijkheid om kabels rond het huis te hebben, maar goed, elke situatie is anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wolly schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:45:
[...]

Deel even de situatie zodat wij er ook wat aan hebben.

Is er een goed alternatief mogelijk op jouw adres?
Welk abo had je? Is dit ongewijzigd gebleven?
Welke argumenten had je gebruikt?
Ik had alles in 1 compleet, verder geen pakketten. Ik heb gezegd dat ik wou overstappen naar KPN alles in 1 ADSL. Dat had een paar honderd euro op jaar basis gescheeld. Aangegeven niet ontevreden te zijn met Ziggo. Na heel even in de wacht te hebben gestaan dezelfde korting gekregen.

Anders dan ADSL is hier geen alternatief. Ik had al wel jaren een maand abbo met 2x CI+ kaarten. Ik heb geen Ziggo boxxen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
muisje1997 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:30:
ik heb hem ook op een vast kanaal werkt inderdaad veel beter [Afbeelding]
De kans is groot dat je modem dit kanaal weer uit zich zelf aanpast omdat je een DFS kanaal hebt geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey87 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:47:
[...]

De kans is groot dat je modem dit kanaal weer uit zich zelf aanpast omdat je een DFS kanaal hebt geselecteerd.
Of die kans groot is hangt natuurlijk volledig van de lokatie af. Ik woon zelf in Zuid Limburg, en kan met mijn access point op zolder geen DFS gebruiken (door Maastricht Aachen Airport?). Maar het AP op de benedenverdieping werkt DFS wel op en doet zeer zelden het kanaal (tijdelijk) aanpassen naar een niet-DFS kanaal. Als ik dus nog net wat verder van MAA af zou wonen zou ik dus gewoon stabiel een DFS kanaal kunnen gebruiken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
ik woon gelukkig in papendrecht met alleen een luchtlalarm dicht in de buurt en voor de rest ook veel weilanden
hij staat als een maand op dit kanaal en nergens in de log ooit gezien dat hij veranderde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:05
Kickasz schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:54:
[...]

Ik had alles in 1 compleet, verder geen pakketten. Ik heb gezegd dat ik wou overstappen naar KPN alles in 1 ADSL. Dat had een paar honderd euro op jaar basis gescheeld. Aangegeven niet ontevreden te zijn met Ziggo. Na heel even in de wacht te hebben gestaan dezelfde korting gekregen.

Anders dan ADSL is hier geen alternatief. Ik had al wel jaren een maand abbo met 2x CI+ kaarten. Ik heb geen Ziggo boxxen staan.
Dan hebben we dus dezelfde situatie. Grappig dat ze mij maar 10€ korting aanbieden.
Ligt het toch aan de medewerker. Bedankt voor de tip! weet ik wie ik moet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurre-r
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Apart topic geopend

[ Voor 99% gewijzigd door Jurre-r op 12-07-2022 19:44 . Reden: Apart topic geopend ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
ik raad je aan een topic te openen op de ziggo community forum daar kan je dan ook gelijk bepaalde waardes delen en kunnen we met je meekijken/denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:49
Vandaag een officiële brief van T-mobile in de bus dat ze in mijn wijk (jaren 80 wijk) toch glasvezel gaan aanleggen, ben zeer benieuwd eind 2023 zou alles werkend moeten zijn. We gaan het volgen. Voorlopig dus nog wel 2jr bij Ziggo. Daarna heb ik eindelijk een alternatief en kan ik af van het arrogante Ziggo met zijn lage upload snelheden. En waarschijnlijk is glas ook nog wel stukken goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
MatsuMatsu85 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:38:
Vandaag een officiële brief van T-mobile in de bus dat ze in mijn wijk (jaren 80 wijk) toch glasvezel gaan aanleggen, ben zeer benieuwd eind 2023 zou alles werkend moeten zijn. We gaan het volgen. Voorlopig dus nog wel 2jr bij Ziggo. Daarna heb ik eindelijk een alternatief en kan ik af van het arrogante Ziggo met zijn lage upload snelheden. En waarschijnlijk is glas ook nog wel stukken goedkoper :)
Er kan in 2 jaar best veel gebeuren. ;)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
@THE_BASE Hahaha klopt, maar Ziggo houd ons al 8jr aan het lijntje vwb de upload, dus ze zullen niet ineens snel vaart maken ermee, en symmetrisch zal het al helemaal niet snel worden. Desalniettemin ben ik wel tevreden met Ziggo, maar je betaald teveel voor wat je krijgt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja vast, er is in de afgelopen tien jaar weinig gebeurd bij Ziggo wat kan concurreren met glasvezel als het om dataverkeer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
MatsuMatsu85 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:59:
@THE_BASE Hahaha klopt, maar Ziggo houd ons al 8jr aan het lijntje vwb de upload, dus ze zullen niet ineens snel vaart maken ermee, en symmetrisch zal het al helemaal niet snel worden. Desalniettemin ben ik wel tevreden met Ziggo, maar je betaald teveel voor wat je krijgt...
Eens, ik ben ook tevreden met Ziggo en zou ook een hogere upload, zo niet symmetrische snelheden, wensen. Maar ik kan er mee leven. En als je elk jaar netjes vraagt om een goed aanbod, dan is het verschil best te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu de radio van de kabel is hebben ze echter wel daadwerkelijk frequentieruimte voor een hogere uploadsnelheid. Of ze dat vervolgens ook (op korte termijn) gaan doen is natuurlijk weer een ander verhaal.
En glasvezel levert natuurlijk weer gedoe op met TV kijken, extra settopbox etc. Dat speelt bij Ziggo weer niet (in de simpele gevallen). En ook een van de dingen die mij tegen hield om in te schrijven voor Delta Fiber Nederland. Voor dezelfde prijs als nu bij Ziggo 350/35 zou dan wel 1000/1000 kunnen, of voor iets minder 150/150 uit mijn hoofd. Maar het geeft natuurlijk ook nogal wat nadelen (bij DFN). TV via settopbox, slectere kwaliteit TV meen ik, geen bridge mode, geen IPv6. Dan bel ik jaarlijks Ziggo wel voor wat korting en dan is het goed genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
maar je betaald teveel voor wat je krijgt...
Als je niet betaald voor DVB-C maar het bij een internet-only abonnement wél krijgt en daar tevreden mee bent, is je prijs/kwaliteit beleving anders....

Ik heb een glasvezel aansluiting in de meterkast maar kan daarmee niet goedkoper uit, ben er zelfs van terug naar Ziggo gegaan.

Glasvezel / symmetrie leek me leuk en ideaal, totdat ik 't 7 jaar heb gehad en me realiseerde dat het ook maar gewoon internet is. Met extra gedoe en kosten om TV te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uh Nee. Ziggo heeft altijd gezegd dat er geen noodzaak was. Je werd dus helemaal niet aan het lijntje gehouden. Je kreeg het gewoon niet. :+ Overigens is dat nu wel anders. Zoals gezegd, de afgelopen jaren zijn zowel analoge TV als radio langzaam afgeschakeld en zijn er al oplettende tweakers die een OFDM upload stream hebben gezien in hun modem. Er wordt achter de schermen dus wel degelijk geexpirimenteerd. Het is meer een kwestie van wanneer Ziggo zo ver is om daadwerkelijk de stap te zetten. Overigens was er ook al aangekondigd dat er in het najaar getest wordt met Docsis 4.0. Daarmee zijn symmetrische snelheden binnen handbereik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:29:
Glasvezel / symmetrie leek me leuk en ideaal, totdat ik 't 7 jaar heb gehad en me realiseerde dat het ook maar gewoon internet is. Met extra gedoe en kosten om TV te kunnen kijken.
Inderdaad. Ik was echt in de veronderstelling dat ik KPN FTTH 1Gb/s down en up zou missen... omdat er geen KPN op ons nieuwe adres beschikbaar is, maar... Ziggo werkt net zo lekker. Meer gebruiksgemak, zeker met de TV... daar hoef ik die extra upload niet voor. Ja, het is wel lekker en zeker welkom... op z'n minst 100Mb/s upload, maar het is echt geen dealbreaker meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
als er ooit toch glasvezel krijg waar ik woon denk ik dat ik allebei neem
tv van ziggo via de coax en internet via glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
Ja Ziggo test van alles en experimenteert, maar er is al 8jr niks significant gebeurd met de upload snelheid en zie dat binnen 2jr niet gebeuren ook, eerst zien dan geloven...

En upload verhoging van 10 a 20mbit van de laatste keer is natuurlijk diep triest anno 2022...
Jay-B schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:03:
[...]

Overigens was er ook al aangekondigd dat er in het najaar getest wordt met Docsis 4.0. Daarmee zijn symmetrische snelheden binnen handbereik.

[ Voor 9% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 13-07-2022 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
CreativeS schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:05:
[...]

Inderdaad. Ik was echt in de veronderstelling dat ik KPN FTTH 1Gb/s down en up zou missen... omdat er geen KPN op ons nieuwe adres beschikbaar is, maar... Ziggo werkt net zo lekker. Meer gebruiksgemak, zeker met de TV... daar hoef ik die extra upload niet voor. Ja, het is wel lekker en zeker welkom... op z'n minst 100Mb/s upload, maar het is echt geen dealbreaker meer.
Zo mee eens, een paar dagen KPN Glasvezel gehad, maar die hogere upload (en download) was het me niet waard. Ik zet nu de tv aan en heb beeld. Bij KPN had ik in onze woonkeuken geen kastje, voor ik beeld had was ik zeker 3 minuten verder door gedoe met een app. Nu weer gewoon direct beeld d.m.v. CI+.

Het internet is goed, stabiel, Mijn Ziggo werkt goed. Alleen Ziggo Go is momenteel niet geweldig, maar daar wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:50

robertwebbe

Robert Webbe

chulin schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:07:
Voor goede snelheid via WiFi, men heeft goede spulletjes nodig, zoals Ubiquiti…
Eens!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xm2dt_YZRY0oGcfBg6GsVio_4_k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WZtgijD1xuEENAbT0to9lSHf.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
muisje1997 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:12:
als er ooit toch glasvezel krijg waar ik woon denk ik dat ik allebei neem tv van ziggo via de coax en internet via glas
Zonde van het geld... al hebben we dat wel gehad. We testten toen 3x een Next... verbonden via KPN FTTH :) Dat kon ook nog met Next (TV) Only. Helaas kon dat later niet meer en zijn we compleet overgestapt naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
CreativeS schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:45:
[...]

Zonde van het geld... al hebben we dat wel gehad. We testten toen 3x een Next... verbonden via KPN FTTH :) Dat kon ook nog met Next (TV) Only. Helaas kon dat later niet meer en zijn we compleet overgestapt naar KPN.
als er glas komt is dat delta netwerk dus kan helaas niet naar kpn of t mobile vandaar dat ik de tv van ziggo houden de next dan idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoeft volgens mij niet perse? Tweak 1Gbit/s met een jaarcontract, in een keer aftikken, kost net onder de €40 p/m meen ik. Alleen TV bij Ziggo rond de €30, zit je tussen de €60 en €70. Bij Ziggo only TV + internet heb je dan TV Start + Internet Complete dus op het moment 350/35. Dus voor ongeveer hetzelfde bedrag heb je dan bijna 3x zo min download en 30x zo min upload.
Maar ja, bij alle andere glasvezel providers ben je waarschijnlijk wel (fors) duurder uit waardoor combineren met Ziggo echt niet meer logisch is uit een kosten standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
Jay-B schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:03:
[...]

Uh Nee. Ziggo heeft altijd gezegd dat er geen noodzaak was. Je werd dus helemaal niet aan het lijntje gehouden. Je kreeg het gewoon niet. :+ Overigens is dat nu wel anders. Zoals gezegd, de afgelopen jaren zijn zowel analoge TV als radio langzaam afgeschakeld en zijn er al oplettende tweakers die een OFDM upload stream hebben gezien in hun modem. Er wordt achter de schermen dus wel degelijk geexpirimenteerd. Het is meer een kwestie van wanneer Ziggo zo ver is om daadwerkelijk de stap te zetten. Overigens was er ook al aangekondigd dat er in het najaar getest wordt met Docsis 4.0. Daarmee zijn symmetrische snelheden binnen handbereik.
Ik zie nu inderdaad ook in mijn modem dat er een Docsis 3.1 upstream kanaal actief is, maar tegelijkertijd zijn de SNR ratio's op de 3.0 downstream kanalen naar beneden gedonderd. Waar de modem eerst altijd een SNR tussen de 38 en 41 aangaf, zitten de waardes nu tussen 34 en 36.6. Met wat pre-RS fouten op de hoge frequenties tot gevolg. Alle post-RS tellers staan wél nog allemaal op 0. Aan de huisinstallatie is absoluut niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:39:
[...]
Alleen TV bij Ziggo rond de €30
Dan vind ik 30euro wel erg duur om tv te kijken en kun je niet opnemen en terugkijken. Dan is het goedkoper om nlziet, videoland, prime en netflix te nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:17:
[...]

Dan vind ik 30euro wel erg duur om tv te kijken en kun je niet opnemen en terugkijken. Dan is het goedkoper om nlziet, videoland, prime en netflix te nemen....
Uiteraard waar, maar NLZiet geeft weer niet het gemak van "gewoon TV kijken". En met die combi heb je AFAIK nog steeds geen Discovery, NatGeo en weet ik welke zenders. (Daarvoor zou je respectievelijk dan weer Diecovery+ moeten nemen dat weer samen gaat met HBO Max en Disney+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Hoeft volgens mij niet perse? Tweak 1Gbit/s met een jaarcontract…
Als je Tweak kunt krijgen…
Maar ja, bij alle andere glasvezel providers ben je waarschijnlijk wel (fors) duurder uit waardoor combineren met Ziggo echt niet meer logisch is uit een kosten standpunt.
Juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
mij boeit het geld opzich niet ik zwijmel bij de snelheid die ik eventueel via xgs pon kan krijgen betaal nu ook 94 euro aan ziggo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:07
[...]

Dat valt toch wel mee? Geen idee welk pakket je hebt voor 30 euro, maar voor de prijs van een broodje kroket per dag heb je 150 zenders die je niet kijkt. Koopje! :+

De afgelopen drie jaar heb ik (netto) méér korting gekregen door TV te behouden. Tijdens zo'n gesprek is het erg duidelijk dat ze niet zitten te wachten op een afname van lineaire tv abonnementen.
Van mij mag dat hele model instorten.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:20:
[...]

Uiteraard waar, maar NLZiet geeft weer niet het gemak van "gewoon TV kijken". En met die combi heb je AFAIK nog steeds geen Discovery, NatGeo en weet ik welke zenders. (Daarvoor zou je respectievelijk dan weer Diecovery+ moeten nemen dat weer samen gaat met HBO Max en Disney+)
Mja, daar moet je ook maar net behoefte aan hebben. Ik ben straks tevreden met een 100/100 abo via T-Mobile a 35 euro, nlziet a 7,95 en nog een paar streamingdiensten. De zenders zoals NGC en Discovery kijk ik niet, dus dat heeft voor mij geen waarde. TV app opstarten via een Apple TV vind ik prima, doe ik nu met ziggogo ook.
Tov ziggo bespaar ik dan straks 6 euro.

Zo zie je maar, verschillende smaken en wensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

Het losse Kabel TV-pakket is ook nog altijd verkrijgbaar: https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv. Dat valt voor € 20,95 per maand en alles in DVB-C nog redelijk mee. Vrijwel alles is in HD (behalve op dit moment nog de RTL en Talpa-zenders) en je krijgt er ook nog Ziggo GO bij. Ziggo GO TV gaat dan weer niet werken, omdat je geen internetverbinding van Ziggo hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
TexMex schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:09:
[...]
Ziggo GO TV gaat dan weer niet werken, omdat je geen internetverbinding van Ziggo hebt.
Klopt dit wel? Je moet toch inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
ed1703 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:15:
[...]

met kabel tv heb je wel een mijn ziggo account die heb je altijd als officieel een abbo afsluit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:52
ed1703 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:15:
[...]

Dit klopt wel. Ziggo Go is wel te gebruiken op alle verbindingen met je smartphone of via de website. Echter wil je bv de app gebruiken op Android TV, een smart tv etc dan werkt het alleen maar met een Ziggo internetverbinding. Heb je enkel kabeltv bij Ziggo en je internet via een andere partij dan werkt dit niet. Wel zou je bv vanaf je gsm de app kunnen gebruiken via chromecast. Omslachtig maar ze zullen er wel een reden voor bedacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Andros schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:29:
[...]

Dit klopt wel. Ziggo Go is wel te gebruiken op alle verbindingen met je smartphone of via de website. Echter wil je bv de app gebruiken op Android TV, een smart tv etc dan werkt het alleen maar met een Ziggo internetverbinding. Heb je enkel kabeltv bij Ziggo en je internet via een andere partij dan werkt dit niet. Wel zou je bv vanaf je gsm de app kunnen gebruiken via chromecast. Omslachtig maar ze zullen er wel een reden voor bedacht hebben.
Ik zie het probleem hier vanuit de content-leveranciers niet zo..
Vooral vanwege je opmerking "vanaf een mobiele verbinding werkt het" ongeacht het netwerk?
Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Andros schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:29:
[...]
Het zijn 2 verschillende apps, Ziggo Go en Ziggo Go TV, en die hebben hun eigen randvoorwaarden bij gebruik.
Ziggo Go TV is dan ook enkel uitgebracht en bedoeld voor in huis op een 2e, 3e enz. TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:47:
[...]

Het zijn 2 verschillende apps, Ziggo Go en Ziggo Go TV, en die hebben hun eigen randvoorwaarden bij gebruik.
Ziggo Go TV is dan ook enkel uitgebracht en bedoeld voor in huis op een 2e, 3e enz. TV.
Duidelijk verhaal.. Niet dat ik het er mee eens ben, voor een klant is dit echt een uitzoekwerkje en het is qua informatievoorziening slecht geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Iemand toevallig ervaring met de 'giga' modem dat deze na zoveel tijd het 2.4ghz netwerk weer naar standaard terugzet?

De modem is die vierkante toren met die RGB ring.

De eigenaar had Philips lampen gekocht bij de karwei geloof ik, deze gaan via wifi maar alleen 2.4ghz, een mixed netwerk snappen die lampen niet dus moest 2.4 en 5 een eigen SSID.

Na een week ongeveer wilde de lampen niet meer werken, bleek dat de 2.4 SSID weer naar de standaard ziggo5273883 oid terug was gegaan met het standaard wachtwoord....?

Dit is nu al 2 keer gebeurt en Ziggo snapt er niets van.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:52
ed1703 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:41:
[...]

Ik zie het probleem hier vanuit de content-leveranciers niet zo..
Vooral vanwege je opmerking "vanaf een mobiele verbinding werkt het" ongeacht het netwerk?

[...]
Ik heb het nergens over een mobiele verbinding, enkel over het toestel. Dan gaan we het specificeren, vanaf een vaste of mobiele verbinding binnen Nederland zou die app moeten werken voor we geneuzel krijgen over een prepaid sim in Ouagadougou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ed1703 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:59:
[...]
Duidelijk verhaal.. Niet dat ik het er mee eens ben, voor een klant is dit echt een uitzoekwerkje en het is qua informatievoorziening slecht geregeld.
En dat ben ik volledig met je eens, Ziggo zou het bij het product direct duidelijk kunnen maken bij het openen van de pagina met Ziggo Go info. Nu kom je het enkel tegen als je verder naar onderen scrolt.

"Wist je dat Ziggo GO ook beschikbaar is op ......"; https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
muisje1997 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:28:
mij boeit het geld opzich niet ik zwijmel bij de snelheid die ik eventueel via xgs pon kan krijgen betaal nu ook 94 euro aan ziggo
Voor iemand die die snelheden nog niet heeft ervaren, is dat een begrijpelijke gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

[...]

Voor 20,95 heb je al een TV abbo voor DVB-C, even eigen DVB-C recorder erop zetten en je hebt een perfect werkend systeem. Ik heb dat samen met een 1 Gbps lijntje van Tweak (jaarabbo), dus ik heb hier een goedkoop totaal pakket. (€410/12+€20,95) = €55,12 per maand voor 1 Gbps internet en TV.
TexMex schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:09:
[...]
Het losse Kabel TV-pakket is ook nog altijd verkrijgbaar: https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv. Dat valt voor € 20,95 per maand en alles in DVB-C nog redelijk mee. Vrijwel alles is in HD (behalve op dit moment nog de RTL en Talpa-zenders) en je krijgt er ook nog Ziggo GO bij. Ziggo GO TV gaat dan weer niet werken, omdat je geen internetverbinding van Ziggo hebt.
RTL en Talpa zenders zijn hier al jaren in HD te zien bij het genoemde abbo. Ik moet wel zeggen dat ik een "oude" klant ben en daarbij dus een irdeto kaart heb maar ik verwacht niet dat daar een verschil in zit.

[ Voor 13% gewijzigd door remco_k op 14-07-2022 15:15 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
remco_k schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:10:
[...]

RTL en Talpa zenders zijn hier al jaren in HD te zien bij het genoemde abbo. Ik moet wel zeggen dat ik een "oude" klant ben en daarbij dus een irdeto kaart heb maar ik verwacht niet dat daar een verschil in zit.
Dat is precies het verschil! ;) Een voordeel voor oud-Ziggo-klanten met losse smartcards. Jouw abonnement komt voor nieuwe klanten qua beschikbare zenders overeen met TV Start.

Nieuwe klanten krijgen met het losse Kabel TV-pakket alleen toegang tot het ongecodeerde basispakket: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv. (In die lijst ontbreekt overigens bij veel zenders onterecht de aanduiding 'HD'.)

[ Voor 17% gewijzigd door TexMex op 14-07-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TexMex schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:03:
[...]

Dat is precies het verschil! ;) Een voordeel voor oud-Ziggo-klanten met losse smartcards. Jouw abonnement komt voor nieuwe klanten qua beschikbare zenders overeen met TV Start.

Nieuwe klanten krijgen met het losse Kabel TV-pakket alleen toegang tot het ongecodeerde basispakket: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv. (In die lijst ontbreekt overigens bij veel zenders onterecht de aanduiding 'HD'.)
Met dat verschil dat je bij TV Start een mediabox XL krijgt, mogelijkheid tot opnemen, etc. Dat heb je als oude klant dan weer niet. Maar uiteraard betaal je als oude klant bij een antieke alles in een combi (Alles-in-Een Plus had ik tot maart) wel hetzelfde als TV Start + Internet Complete + telefonie. Dus effectief krijg je minder (geen opnemen) maar betaal je hetzelfde.

Overigens mag het dus ook duidelijk zijn met "met irdeto" geen "Kabel TV" is. Want "met irdeto" kijk je naar de versteultelde zenders op netwerk id 5555, terwijl "Kabel TV" de onversleutelde zenders op 4444 heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:03:
[...]

Met dat verschil dat je bij TV Start een mediabox XL krijgt, mogelijkheid tot opnemen, etc. Dat heb je als oude klant dan weer niet. Maar uiteraard betaal je als oude klant bij een antieke alles in een combi (Alles-in-Een Plus had ik tot maart) wel hetzelfde als TV Start + Internet Complete + telefonie. Dus effectief krijg je minder (geen opnemen) maar betaal je hetzelfde.

Overigens mag het dus ook duidelijk zijn met "met irdeto" geen "Kabel TV" is. Want "met irdeto" kijk je naar de versteultelde zenders op netwerk id 5555, terwijl "Kabel TV" de onversleutelde zenders op 4444 heeft.
Volgens https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start komt (het losse) TV Start tegenwoordig met CI+ en niet meer met een mediabox (al valt dat misschien nog wel met de klantenservice te regelen). In een pakket met internet is het uiteraard weer anders.

[ Voor 6% gewijzigd door TexMex op 14-07-2022 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TexMex schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:05:
[...]

Volgens https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start komt (het losse) TV Start tegenwoordig met CI+ en niet meer met een mediabox (al valt dat misschien nog wel met de klantenservice te regelen). In een pakket met internet is het uiteraard weer anders.
Ik ben toen inderdaad van "Alles in een plus" wat dus Internet Complete + telefonie + "gekochte CI+ met Ziggo Go" was naar Internet Complete + TV Start gegaan. Kan dus inderdaad dat daar dan wellicht nog een verschil in zit, v.w.b. wel/geen internet erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Kleine nuance. De Mediabox XL wordt in de basis niet meer geleverd bij een nieuw pakket. Nu krijg je de Next Mini bij een TV Start pakket. TV Start los wordt inderdaad alleen nog met een CI+ module geleverd.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 14-07-2022 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Veel (oud) Ziggo klanten hadden(hebben) hun "eigen" decoder met opname functie i.c.m. het "oude" abonnement en een Irdeto kaartje. Op een gegeven moment hielden de snelheid updates op voor die oude AIE pakketten en kreeg je op die wijze minder voor (zelfs) meer geld. Je werd zo min of meer naar een nieuw pakket gedwongen, wilde je wel van een hogere snelheid genieten voor hetzelfde of zelfs iets minder geld. Maar dat is voor mij inmiddels al weer jaren geleden (AIE Extra was dat toen dacht ik).

Nu ik sinds jaren AIE Max heb pies ik eveneens weer naast een snelheidsverhoging, want Max en Giga kregen er niets bij, behalve extra €'s op het maandabonnement (Max) ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:54:
[...]

Kleine nuance. De Mediabox XL wordt in de basis niet meer geleverd bij een nieuw pakket. Nu krijg je de Next Mini bij een TV Start pakket. TV Start los wordt inderdaad alleen nog met een CI+ module geleverd.
Ah ja. Dat is inderdaad ook nog eens veranderd sinds ik in maart "ben over gestapt".

Maar die next mini doet geen DVB-C toch? Beetje raar dan. En CI+ module zit natuurlijk nog steeds extra huur op? Leuke manier om langzaamaan te beginnen met klanten van de coax kabel af te krijgen dus, v.w.b. TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:56:
[...]

Veel (oud) Ziggo klanten hadden(hebben) hun "eigen" decoder met opname functie i.c.m. het "oude" abonnement en een Irdeto kaartje. Op een gegeven moment hielden de snelheid updates op voor die oude AIE pakketten en kreeg je op die wijze minder voor (zelfs) meer geld. Je werd zo min of meer naar een nieuw pakket gedwongen, wilde je wel van een hogere snelheid genieten voor hetzelfde of zelfs iets minder geld. Maar dat is voor mij inmiddels al weer jaren geleden (AIE Extra was dat toen dacht ik).
Zoals aangegeven, per maart overgestapt. En tot toen dus AIE Plus gehad, al sinds, of van voor 2010 of zo. En kreeg netjes 300/30, gelijk aan "middelste internet" (Complete) dus. Maar de medewerker van de klantenservice was daar ook helemaal verbaasd over. Want die probeerde me dus een "Internet Complete" abo "aan te smeren", niet wetende dat ik die snelheid al had. (als in: "wat denkt u van een internetsnelheid van 300Mbit/s" => "die heb ik nu ook al" => "oh, huh? Dat is netjes dat dat oude abonnement dan wel geupdate is").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:01:
[...]
Zoals aangegeven, per maart overgestapt. En tot toen dus AIE Plus gehad, al sinds, of van voor 2010 of zo. En kreeg netjes 300/30, gelijk aan "middelste internet" (Complete) dus. Maar de medewerker van de klantenservice was daar ook helemaal verbaasd over. Want die probeerde me dus een "Internet Complete" abo "aan te smeren", niet wetende dat ik die snelheid al had. (als in: "wat denkt u van een internetsnelheid van 300Mbit/s" => "die heb ik nu ook al" => "oh, huh? Dat is netjes dat dat oude abonnement dan wel geupdate is").
Dat had ik gelezen ja, ik bedoelde het ook meer algemeen.

Maar als het goed is heb jij nu 350/35Mbit per 01-07?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Jay-B schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:54:
[...]

Met het Voordeelpakket zou je voor TV Start nog wel een Mediabox XL krijgen: https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket-tvi. Maar wellicht is dat oude informatie. In de Ziggo Community was daar ook wat onduidelijkheid over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:09:
[...]

Dat had ik gelezen ja, ik bedoelde het ook meer algemeen.

Maar als het goed is heb jij nu 350/35Mbit per 01-07?
Met Internet Complete + TV Start nu wel ja :+

Maar AiE Plus bestond natuurlijk al jaaaren niet meer, maar dus wel altijd de snelheidsverhogingen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:57:
[...]
Maar die next mini doet geen DVB-C toch? Beetje raar dan. En CI+ module zit natuurlijk nog steeds extra huur op? Leuke manier om langzaamaan te beginnen met klanten van de coax kabel af te krijgen dus, v.w.b. TV.
Next Mini doet alleen IPTV en geen DVB-C. Ik weet niet wat je bedoelt met extra huur. Het eerste apparaat is altijd onderdeel van het pakket wat je neemt. Wel zijn de CI+ paketten iets anders geprijsd. Volgens mij verschilt het 50 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TexMex schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:16:
[...]

Met het Voordeelpakket zou je voor TV Start nog wel een Mediabox XL krijgen: https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket-tvi. Maar wellicht is dat oude informatie. In de Ziggo Community was daar ook wat onduidelijkheid over.
Dit pakket is als het goed is niet meer te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:33:
[...]

Next Mini doet alleen IPTV en geen DVB-C. Ik weet niet wat je bedoelt met extra huur. Het eerste apparaat is altijd onderdeel van het pakket wat je neemt. Wel zijn de CI+ paketten iets anders geprijsd. Volgens mij verschilt het 50 cent.
Dat bedoelde ik inderdaad met "extra huur". Als je een CI+ module wilt is dat iets duurder per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Jay-B schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:35:
[...]

Dit pakket is als het goed is niet meer te bestellen.
De Voordeelpakketten zitten altijd wat verstopt, maar ze zijn gewoon nog te bestellen. :) Inclusief geüpdatete prijzen en snelheden per 1 juli:
- https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket-tvi
- https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TexMex Jouw eerste link is inderdaad te bestellen maar levert geen Mediabox XL waar we het over hadden. Dit is een pakket Internet Basic & TV Start met een standaard Mediabox. Het plaatje op de webpagina klopt niet. De tweede link werkt bij mij niet. Je kan dan uiteindelijk geen bestelling plaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door Jay-B op 14-07-2022 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Jay-B schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 23:09:
@TexMex Jouw eerste link is inderdaad te bestellen maar levert geen Mediabox XL waar we het over hadden. Dit is een pakket Internet Basic & TV Start met een standaard Mediabox. Het plaatje op de webpagina klopt niet.
Tsja, dat is leuk en aardig, maar ik geef slechts door wat ik op de website zie. ;)

Het is niet alleen het plaatje, 'Mediabox XL' staat ook zes keer in de tekst vermeld. Ik geloof ik je direct als je zegt dat die info niet klopt, maar uit die webpagina is het in ieder geval niet af te leiden.

Ach ja, het is niet voor het eerst dat Ziggo foutieve, achterhaalde of verwarrende informatie op zijn website heeft staan. :+

[ Voor 11% gewijzigd door TexMex op 14-07-2022 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb bij ziggo een start abonnement wat afgelopen maand verhoogd is naar 100/20mb

Hiervoor had ik netjes 75/10mb.
Modem begin Juli de spanning eraf gehad en weer opgestart.
Bij een speedtest blijf ik nu op 81/20mb hangen.
Kan dit zijn dat mijn modem een oud model is?
Ik heb een cisco epc3928ad en die is volgens mij al op leeftijd.

Of moet hij nog een keer van de spanning af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Crxtreem schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:26:
Ik heb bij ziggo een start abonnement wat afgelopen maand verhoogd is naar 100/20mb

Hiervoor had ik netjes 75/10mb.
Modem begin Juli de spanning eraf gehad en weer opgestart.
Bij een speedtest blijf ik nu op 81/20mb hangen.
Kan dit zijn dat mijn modem een oud model is?
Ik heb een cisco epc3928ad en die is volgens mij al op leeftijd.

Of moet hij nog een keer van de spanning af?
Het kan zijn dat je wellicht nog te vroeg was. zou het gewoon proberen :)
Maar vermoed dat je al over bent omdat de upload wel goed is.
Mogelijk dat je apparaat waar je op test maximaal 100mb haalt?
In de praktijk haal je dan rond de 80 á 90 mb max

Hier heb ik nog een router ertussen waarvan ik weet dat deze een 100mb poort heeft.
Moet nog eens vervangen worden :P

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/nl/result/13410014522.png

[ Voor 15% gewijzigd door MdO82 op 15-07-2022 13:45 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
MdO82 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:42:
[...]

Mogelijk dat je apparaat waar je op test maximaal 100mb haalt?
In de praktijk haal je dan rond de 80 á 90 mb max
Ik heb wel een Unifi Usg ertussen zitten.
Zou dit de dader kunnen zijn?

Vanavond mijn eens mijn laptop direct in de modem prikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Crxtreem schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:12:
[...]

Ik heb wel een Unifi Usg ertussen zitten.
Zou dit de dader kunnen zijn?

Vanavond mijn eens mijn laptop direct in de modem prikken.
Toevallig IPS aan staan?
Van UI.com:

When you turn on IPS/IDS, the USG has to inspect and process every packet, which brings throughput down to around 85 Mbps.

[ Voor 3% gewijzigd door ed1703 op 15-07-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
ed1703 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:18:
[...]

Toevallig IPS aan staan?

[...]
Ja volgens mij wel.
Dan zit ik aan de max.

Wordt het toch een keer sparen voor een andere gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crxtreem schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:24:
[...]

Ja volgens mij wel.
Dan zit ik aan de max.

Wordt het toch een keer sparen voor een andere gateway.
Of je zet die optie uit, ik vind het een beetje schijnveiligheid. Niet echt een tool die dayzero exploits uit je netwerk haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:56

IkWilbert

Het is mij!

Ik krijg zojuist een mail van ziggo dat mijn snelheid is verhoogd per vandaag.
Betreft 300mbit wat dan nu 350mbit zou moeten zijn (internet complete).

Op dit moment gebruik ik een ubee3221b modem in bridge met een deco m4 set wat voor de wifi zorgt.
In de betreffende mail staat ook dat mijn modem is verouderd en dan ik een nieuwe aan kan vragen binnen 2 weken. Moet ik dit doen? Ga ik er dan op vooruit? Of is dat in mijn geval niet nodig... graag jullie advies.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben sindskort over naar het giga abo (1000Mbit). Ik had hiervoor 600Mbit en voor 1,50 per maand extra kon ik naar 1000Mbit, dus leek me wel een goede deal. Echter als ik met diverse speedtests (Ziggo speedtest, Google speedtest, een 1000MB.bin ergens vandaan downloaden) de snelheid meet haal ik maximaal zo'n 800Mbit en vaak loopt ie dan langzaam terug naar 500Mbit, waardoor de speedtest als gemiddelde op zo'n 600Mbit uitkomt. Ik test dit bedraaid met 3 computers. Ook als extra check mijn laptop rechtstreeks in het modem geprikt, zodat er geen switches tussen zitten.

Dit lijkt mij aan de lage kant? Of haalt niemand die speedtests strak op de 1000Mbit? Het kan natuurlijk zo zijn dat de gigabit-netwerkkaart (of andere beperkende hardware) in mijn computers moeite heeft om de volle 1Gbit te halen, echter zou ik dan bijv. 900Mbit verwachten en niet 500-600.

Heb vorig jaar al een monteur over de vloer gehad die het AOP en alles vervangen heeft en signaal heeft doorgemeten, zodat dat nu allemaal goed zou moeten zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 18-07-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:57
@Palomar heb je wel het Giga modem?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb een Ubee UBC1318ZG. Das eigenlijk een zakelijk modem, maar die kreeg ik omdat ik eerder problemen had met die witte connectbox. Volgens Ziggo zou die Ubee gigabit aankunnen.

Kan evt. nog proberen het modem naar fabrieksinstellingen te zetten (lees je vaker als advies), maar in mijn ervaring lossen zulk soort stappen nooit een probleem op, behalve dat je weer een tijd bezig bent om alles opnieuw in te stellen... ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Palomar op 18-07-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Palomar schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:57:
[...]

Ik heb een Ubee UBC1318ZG. Das eigenlijk een zakelijk modem, maar die kreeg ik omdat ik eerder problemen had met die witte connectbox. Volgens Ziggo zou die Ubee gigabit aankunnen.

Kan evt. nog proberen het modem naar fabrieksinstellingen te zetten (lees je vaker als advies), maar in mijn ervaring lossen zulk soort stappen nooit een probleem op, behalve dat je weer een tijd bezig bent om alles opnieuw in te stellen... ;)
dat modem kan zeker gigabit aan
hoe zien je upstream/downstream data eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basvde
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-10-2022
Iemand ervaring met dat er kosten gerekend worden voor een monteur bij verhuizing? Onlangs verhuisd en er is 50 euro gerekend voor de verhuismonteur, was zelf in de veronderstelling dat die kostenloos was maar kan het ook fout hebben.

De kosten zijn nooit medegedeeld, zowel bij het inplannen niet als door de monteur zelf (alleen 20 euro voor een kabeltje)

Heb Ziggo uiteraard gebeld en de jongen aan de telefoon zei dat mijn verlengkorting een compensatie was voor de kosten van de verhuismonteur (wat tijdens dat gesprek totaal niet besproken was) en de 50 euro waren de kosten 'omdat er in de meterkast iets gedaan moest worden'

Vroeg me af of dit de norm was, voel me namelijk lichtelijk opgelicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Basvde schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:08:
Iemand ervaring met dat er kosten gerekend worden voor een monteur bij verhuizing? Onlangs verhuisd en er is 50 euro gerekend voor de verhuismonteur, was zelf in de veronderstelling dat die kostenloos was maar kan het ook fout hebben.

De kosten zijn nooit medegedeeld, zowel bij het inplannen niet als door de monteur zelf (alleen 20 euro voor een kabeltje)

Heb Ziggo uiteraard gebeld en de jongen aan de telefoon zei dat mijn verlengkorting een compensatie was voor de kosten van de verhuismonteur (wat tijdens dat gesprek totaal niet besproken was) en de 50 euro waren de kosten 'omdat er in de meterkast iets gedaan moest worden'

Vroeg me af of dit de norm was, voel me namelijk lichtelijk opgelicht
Wat heeft de monteur allemaal gedaan, alleen AOP vernieuwd of allemaal apparaten aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basvde
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-10-2022
menzo schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:13:
[...]

Wat heeft de monteur allemaal gedaan, alleen AOP vernieuwd of allemaal apparaten aangesloten?
Ze hebben de kabel in de router gestopt en de lijn doorgemeten op ruis, daarnaast de coax voor de TV verlengd met een kabel (omdat de TV aan de andere kant van de kamer zat), hiervoor waren we overeengekomen dat er +- 20 euro voor de kabel gerekend zou worden, de rest van de werkzaamheden zouden bij de 'verhuisservice' inbegrepen zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
ik raad je aan hier een topic aan te maken zodat de ziggo moderator met je meekunnen kijken of de factuur terecht is of niet
https://community.ziggo.nl/t5/Abonnement/bd-p/Abonnement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Basvde schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:19:
[...]

Ze hebben de kabel in de router gestopt en de lijn doorgemeten op ruis, daarnaast de coax voor de TV verlengd met een kabel (omdat de TV aan de andere kant van de kamer zat), hiervoor waren we overeengekomen dat er +- 20 euro voor de kabel gerekend zou worden, de rest van de werkzaamheden zouden bij de 'verhuisservice' inbegrepen zitten
Dat klinkt niet als extra kosten nee, xe sluiten geloof ik een TV en een PC aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
muisje1997 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:24:
[...]

dat modem kan zeker gigabit aan
hoe zien je upstream/downstream data eruit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
CM Downstream Channel Info
Channel Lock Status Channel Type    Channel ID  Frequency   Width   Power   SNR Modulation Profile ID   Correctables    Uncorrectables
1   Locked  SC-QAM Downstream   10  674000000 Hz    8000000 Hz  5.3 dBmV    40.1 dB QAM256  93  0
2   Locked  SC-QAM Downstream   1   602000000 Hz    8000000 Hz  5 dBmV  40.5 dB QAM256  38  0
3   Locked  SC-QAM Downstream   2   610000000 Hz    8000000 Hz  5 dBmV  40.4 dB QAM256  136 11
4   Locked  SC-QAM Downstream   3   618000000 Hz    8000000 Hz  5.1 dBmV    40.3 dB QAM256  69  0
5   Locked  SC-QAM Downstream   4   626000000 Hz    8000000 Hz  4.5 dBmV    40.3 dB QAM256  12  0
6   Locked  SC-QAM Downstream   5   634000000 Hz    8000000 Hz  4.6 dBmV    40.2 dB QAM256  79  0
7   Locked  SC-QAM Downstream   6   642000000 Hz    8000000 Hz  4.6 dBmV    40.1 dB QAM256  91  0
8   Locked  SC-QAM Downstream   7   650000000 Hz    8000000 Hz  4.6 dBmV    40.1 dB QAM256  21  0
9   Locked  SC-QAM Downstream   8   658000000 Hz    8000000 Hz  5.1 dBmV    40.2 dB QAM256  40  0
10  Locked  SC-QAM Downstream   9   666000000 Hz    8000000 Hz  5.4 dBmV    40.4 dB QAM256  137 51
11  Locked  SC-QAM Downstream   11  682000000 Hz    8000000 Hz  5.4 dBmV    40.4 dB QAM256  8   0
12  Locked  SC-QAM Downstream   12  690000000 Hz    8000000 Hz  5.2 dBmV    40.3 dB QAM256  133 3
13  Locked  SC-QAM Downstream   13  698000000 Hz    8000000 Hz  5 dBmV  40.4 dB QAM256  138 1
14  Locked  SC-QAM Downstream   14  706000000 Hz    8000000 Hz  5.4 dBmV    40.7 dB QAM256  9   0
15  Locked  SC-QAM Downstream   15  714000000 Hz    8000000 Hz  5.5 dBmV    40.8 dB QAM256  65  0
16  Locked  SC-QAM Downstream   16  722000000 Hz    8000000 Hz  5.2 dBmV    40.9 dB QAM256  145 24
17  Locked  SC-QAM Downstream   17  730000000 Hz    8000000 Hz  5.6 dBmV    40.9 dB QAM256  33  0
18  Locked  SC-QAM Downstream   18  738000000 Hz    8000000 Hz  5.7 dBmV    41 dB   QAM256  26  0
19  Locked  SC-QAM Downstream   19  746000000 Hz    8000000 Hz  5.1 dBmV    40.8 dB QAM256  137 21
20  Locked  SC-QAM Downstream   20  754000000 Hz    8000000 Hz  5.1 dBmV    40.7 dB QAM256  97  0
21  Locked  SC-QAM Downstream   21  762000000 Hz    8000000 Hz  5.1 dBmV    40.7 dB QAM256  14  0
22  Locked  SC-QAM Downstream   22  770000000 Hz    8000000 Hz  4.5 dBmV    40.6 dB QAM256  70  0
23  Locked  SC-QAM Downstream   23  778000000 Hz    8000000 Hz  4.3 dBmV    40.4 dB QAM256  97  0
24  Locked  SC-QAM Downstream   24  786000000 Hz    8000000 Hz  4.7 dBmV    40.5 dB QAM256  41  0
25  Locked  SC-QAM Downstream   25  794000000 Hz    8000000 Hz  4.2 dBmV    40.3 dB QAM256  25  0
26  Locked  SC-QAM Downstream   26  802000000 Hz    8000000 Hz  4.1 dBmV    40.2 dB QAM256  134 1
27  Locked  SC-QAM Downstream   27  810000000 Hz    8000000 Hz  3.9 dBmV    40 dB   QAM256  136 0
28  Locked  SC-QAM Downstream   28  818000000 Hz    8000000 Hz  3.4 dBmV    39.9 dB QAM256  43  0
29  Locked  SC-QAM Downstream   29  826000000 Hz    8000000 Hz  2.9 dBmV    39.7 dB QAM256  74  0
30  Locked  SC-QAM Downstream   30  834000000 Hz    8000000 Hz  3 dBmV  39.7 dB QAM256  130 0
31  Locked  SC-QAM Downstream   31  842000000 Hz    8000000 Hz  2.9 dBmV    39.5 dB QAM256  64  0
32  Locked  SC-QAM Downstream   32  850000000 Hz    8000000 Hz  2.7 dBmV    39.5 dB QAM256  96  0
33  Locked  OFDM Downstream 159 917000000 Hz    93300 kHz   2.1 dBmV    39.6 dB OFDM PLC    118060  0

Dit is met een uptime van een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
ik heb zelf het modem niet meer maar wat je kan proberen
ik zie voor de rest best veel ruis op de overige kanalen enig idee hoe je modem aangesloten zit op het AOP
als het goed is zie je boven de downstream waardes een invoer veld voor acquire downstream
vul daar eens het volgende in
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJs8AYJGaqX7vkOd6vQvIoJjOII=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nC6JOhnVVcEOX7D2oB759sGw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 22:03
Woensdag komt een monteur op bezoek om mijn verbinding te controleren. Ons modem kan namelijk geen verbinding maken met het netwerk van Ziggo. (status en WIFi lampje blijven groen knipperen)

Nu ga ik er van uit dat de monteur gewoon het AOP gaat doormeten op signaal en, indien nodig, vervangen. Alleen ben ik bang dat, mocht het hierna nog niet werken, ik een vervolg afspraak kom in te plannen.

Hebben jullie misschien nog tips voor mij waarop ik de monteur zou kunnen wijzen in het geval dat het vervangen / aanpassen van AOP niet het gewenste effect heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Heb je nooit verbinding gehad of is 't zomaar gestopt met werken? Lange tijd terug had een monteur per ongeluk mijn aansluiting verwisseld met een andere aansluiting in de wijkkast, toen had ik geen signaal meer. Mogelijk is het zoiets?
Pagina: 1 ... 259 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic