maxtrash schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:32:
heb gezocht in dit forum maar tenzij ik er overheen kijk niet echt antwoord op mijn vraag gezien.
ik kreeg vandaag mail van Ziggo om de snelheidsverhoging aan te kondigen. Daarbij gaven schreven ze ook dit:
Je modem is aan vervanging toe
We vinden dat je de beste internet-ervaring moet hebben. Daarom willen we je laten weten dat je modem is verouderd. Wil je binnen twee weken kosteloos een nieuw modem? Vul dan je gegevens in.
nu heb ik een Ubee EVW321b die in Bridge mode staat. Ik gebruik een TPlink DECO als router.
welk modem is te verwachten in regio Tilburg? En is omruilen aan te raden?
Standaard zul je een ConnectBox / ConnectBox Giga krijgen. Als je eens informeert op het Ziggo forum zul je waarschijnlijk ook de Ubee UBC1318 kunnen krijgen. Als je echt puur een modem wilt hebben, zonder router functionaliteit, omdat je dus zelf al een router hebt, zou ik proberen een Ubee los te peuteren. O.a. omdat deze ook een stuk zuiniger is (12,xW vs 6,xW meen ik gezien te hebben).
Daarnaast heeft de ConnectBox de befaamde Puma chipset. Misschien merk je er niks van, misschien heb je er wel problemen mee. Met de Ubee heb je in ieder geval een Broadcom chipset zonder deze issues.
Zelf zou ik dus proberen te ruilen voor de Ubee UBC1318 (mogelijk alleen te verkrijgen via het Ziggo Community forum). Mocht dat niet lukken zou je potentieel ook gewoon het oude modem kunnen aanhouden. Zeker als je ook tevreden bent/was met iets lagere snelheden. Als je echt een nieuw modem moet krijgen zal Ziggo het wel opsturen

Tijdje terug waren hier ook nog tientallen gebruikers die spontaan een nieuw modem kregen. Dus als Ziggo weet dat je een nieuwe moet regelen ze dat ook.
Edit:
Verklaring zal overigens zitten in dat de nieuwe modems Docsis 3.1 doet, en de oude maar 3.0 of misschien zelfs 2.x.
[
Voor 3% gewijzigd door
RobertMe op 19-07-2022 14:28
]