Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:03
tiguan schreef op maandag 18 juli 2022 @ 23:22:
Heb je nooit verbinding gehad of is 't zomaar gestopt met werken? Lange tijd terug had een monteur per ongeluk mijn aansluiting verwisseld met een andere aansluiting in de wijkkast, toen had ik geen signaal meer. Mogelijk is het zoiets?
Voor ons heeft het nooit gewerkt. we zijn pas ingetrokken in deze woning.
In het verleden ben ik al eens klant geweest bij Ziggo en toen hadden we een stabiliteits probleem (zowel TV als internet). Volgens Ziggo lag het aan mijn spul en niet aan Ziggo.Toen ik na het telefoontje mijn frustratie in de tuin luchtte stak de buurman zijn hoofd over de schutting; "hebben jullie ook al problemen met Ziggo?".... Bleek het de wijkverdeler te zijn die langzaam aan het sterven was.

Dit was gelukkig wel al 3 jaar geleden, ik weet niet hoe ze nu bij Ziggo met klachten omgaan.
Daarom wil ik wel een beetje voorbereid zijn als de monteur komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
Als er helemaal geen signaal op de kabel staat, dan is de kabel in de wijkkast mogelijk niet aangesloten. Je zou eventueel kunnen kijken of er een tv signaal binnenkomt door 'm direct op je tv aan te sluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door tiguan op 19-07-2022 00:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

muisje1997 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:02:
ik zie voor de rest best veel ruis op de overige kanalen enig idee hoe je modem aangesloten zit op het AOP
Ehm, deze waarden zijn juist netjes :? Er is genoeg signaal, SNR is in orde, correctables zijn laag en uncorrectables zijn op een punt dat het vermoedelijk geen merkbare impact heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:34
heb gezocht in dit forum maar tenzij ik er overheen kijk niet echt antwoord op mijn vraag gezien.
ik kreeg vandaag mail van Ziggo om de snelheidsverhoging aan te kondigen. Daarbij gaven schreven ze ook dit:

Je modem is aan vervanging toe
We vinden dat je de beste internet-ervaring moet hebben. Daarom willen we je laten weten dat je modem is verouderd. Wil je binnen twee weken kosteloos een nieuw modem? Vul dan je gegevens in.

nu heb ik een Ubee EVW321b die in Bridge mode staat. Ik gebruik een TPlink DECO als router.

welk modem is te verwachten in regio Tilburg? En is omruilen aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maxtrash schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:32:
heb gezocht in dit forum maar tenzij ik er overheen kijk niet echt antwoord op mijn vraag gezien.
ik kreeg vandaag mail van Ziggo om de snelheidsverhoging aan te kondigen. Daarbij gaven schreven ze ook dit:

Je modem is aan vervanging toe
We vinden dat je de beste internet-ervaring moet hebben. Daarom willen we je laten weten dat je modem is verouderd. Wil je binnen twee weken kosteloos een nieuw modem? Vul dan je gegevens in.

nu heb ik een Ubee EVW321b die in Bridge mode staat. Ik gebruik een TPlink DECO als router.

welk modem is te verwachten in regio Tilburg? En is omruilen aan te raden?
Standaard zul je een ConnectBox / ConnectBox Giga krijgen. Als je eens informeert op het Ziggo forum zul je waarschijnlijk ook de Ubee UBC1318 kunnen krijgen. Als je echt puur een modem wilt hebben, zonder router functionaliteit, omdat je dus zelf al een router hebt, zou ik proberen een Ubee los te peuteren. O.a. omdat deze ook een stuk zuiniger is (12,xW vs 6,xW meen ik gezien te hebben).

Daarnaast heeft de ConnectBox de befaamde Puma chipset. Misschien merk je er niks van, misschien heb je er wel problemen mee. Met de Ubee heb je in ieder geval een Broadcom chipset zonder deze issues.
Zelf zou ik dus proberen te ruilen voor de Ubee UBC1318 (mogelijk alleen te verkrijgen via het Ziggo Community forum). Mocht dat niet lukken zou je potentieel ook gewoon het oude modem kunnen aanhouden. Zeker als je ook tevreden bent/was met iets lagere snelheden. Als je echt een nieuw modem moet krijgen zal Ziggo het wel opsturen :p Tijdje terug waren hier ook nog tientallen gebruikers die spontaan een nieuw modem kregen. Dus als Ziggo weet dat je een nieuwe moet regelen ze dat ook.

Edit:
Verklaring zal overigens zitten in dat de nieuwe modems Docsis 3.1 doet, en de oude maar 3.0 of misschien zelfs 2.x.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 19-07-2022 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
alle modems die niet de connectbox/connectbox giga of ubee zijn wordt tzt omgeruild doormiddel van een verplichte modem swap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:34
RobertMe schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:27:
[...]

Standaard zul je een ConnectBox / ConnectBox Giga krijgen. Als je eens informeert op het Ziggo forum zul je waarschijnlijk ook de Ubee UBC1318 kunnen krijgen. Als je echt puur een modem wilt hebben, zonder router functionaliteit, omdat je dus zelf al een router hebt, zou ik proberen een Ubee los te peuteren. O.a. omdat deze ook een stuk zuiniger is (12,xW vs 6,xW meen ik gezien te hebben).

Daarnaast heeft de ConnectBox de befaamde Puma chipset. Misschien merk je er niks van, misschien heb je er wel problemen mee. Met de Ubee heb je in ieder geval een Broadcom chipset zonder deze issues.
Zelf zou ik dus proberen te ruilen voor de Ubee UBC1318 (mogelijk alleen te verkrijgen via het Ziggo Community forum). Mocht dat niet lukken zou je potentieel ook gewoon het oude modem kunnen aanhouden. Zeker als je ook tevreden bent/was met iets lagere snelheden. Als je echt een nieuw modem moet krijgen zal Ziggo het wel opsturen :p Tijdje terug waren hier ook nog tientallen gebruikers die spontaan een nieuw modem kregen. Dus als Ziggo weet dat je een nieuwe moet regelen ze dat ook.

Edit:
Verklaring zal overigens zitten in dat de nieuwe modems Docsis 3.1 doet, en de oude maar 3.0 of misschien zelfs 2.x.
een Puma chip volstrekt onaanvaardbaar voor mij. Kreeg ook deze waarschuwing op mijn werk:

Ziggo modems met een Puma chip veroorzaken netwerk-performanceproblemen in combinatie met de Zscaler Client Connector.

Als je Ziggo als Internet Service Provider (ISP) hebt, is het mogelijk dat je de Ziggo Connectbox modem of de Ziggo Connectbox Giga modem in bruikleen hebt. Deze Ziggo modems maken gebruik van een Puma chip met een hardware defect wat als resultaat een over het algemeen slechtere verbinding oplevert. Dit probleem kwam onder onze aandacht, omdat 95% van de tickets over performance-issues Ziggo als ISP hebben en één van de bovenstaande modems gebruiken.

dank voor de tip mbt de UBee UBC1318ZG, ga daar eens achteraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
muisje1997 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:38:
alle modems die niet de connectbox/connectbox giga of ubee zijn wordt tzt omgeruild doormiddel van een verplichte modem swap
Uiteindelijk, ooit, wellicht. Bij familie hebben ze IIRC in 2020 zo'n antieke Motorola vervangen. Een zelfde modem als dat ik had toen ik in 200x bij Essent@home een breedband internet verbinding afsloot. Dat was dus een model dat al zeker 15 jaar eerder geïntroduceerd was. En zelf heb ik in december een Ubee aangevraagd "onder het mom van IPv6 (in bridge)" en had toen nog een oude Cisco modem only. Die had ik gekregen bij de overstap naar alles in één (voor telefonie dus) en was ook al 10 tot 15 jaar in gebruik. Ze zijn dus echt niet zo actief in het wisselen van modems. Ze zullen klanten wellicht hier en daar wat prikkelen (abonnement aanpassen/verlengen? Nieuw modem. Nu met de snelheidsverhoging: nieuw modem? anders haal je de snelheid niet). Maar dat ze echt uit zichzelf modems gaan ruilen zie ik niet snel op grote schaal gebeuren. Heel misschien voor de introductie/doorvoer van Docsis 3.1. Maar dat zal ook maar mondjesmaat in bepaalde regios / gefaseerd gebeuren. Waarbij uiteraard ook zal meespelen dat Docsis 3.1 meer kans op storing geeft (4G instraling) en ze dus ook weer redelijk wat AOPs zullen moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
nog niet nee vanuit interne bronnen heb ik vernomen dat er vanuit hogere hand liberty global heel erg gepusht gaat worden richting de makkelijkste ziggo opsetting van zo veel mogelijk ziggo modems met dezelfde firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 15:59

Arjan A

Cenosillicafoob

Omdat KPN het nogal laat afweten met de aanleg van glasvezel in de wijk (veel beloven, weinig leveren), was ik benieuwd naar de ervaringen met vooral de uploadsnelheid bij Ziggo.
Als ik bij Ziggo het hoogste abonnement neem, krijg ik 1000 down en slechts 50 up. Bij KPN met VDSL krijg ik 100 down en 10 up. In de praktijk is dat echter tegen de 30 up.
Hoe werkt dat bij Ziggo, is die 50 up een gegarandeerde snelheid voor degene die het verst van de straatkast zit, of is 50 echt 50? En is het mogelijk om een hogere upload te krijgen tegen een lagere download?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
Arjan A schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:18:
Omdat KPN het nogal laat afweten met de aanleg van glasvezel in de wijk (veel beloven, weinig leveren), was ik benieuwd naar de ervaringen met vooral de uploadsnelheid bij Ziggo.
Als ik bij Ziggo het hoogste abonnement neem, krijg ik 1000 down en slechts 50 up. Bij KPN met VDSL krijg ik 100 down en 10 up. In de praktijk is dat echter tegen de 30 up.
Hoe werkt dat bij Ziggo, is die 50 up een gegarandeerde snelheid voor degene die het verst van de straatkast zit, of is 50 echt 50? En is het mogelijk om een hogere upload te krijgen tegen een lagere download?
50 is de hoogste snelheid en die haal ik altijd wel

afstand tot een wijkkast is nvt aangezien alles via coax gaat

en nee alleen het giga abbonement heeft 50 upload de andere pakketten hebben minder

wat je wel zou kunnen doen is het zakelijk internet giga pakket als je kvk nummer hebt dan heb je 70 upload maar dan wel ook alleen in het giga pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 15:59

Arjan A

Cenosillicafoob

muisje1997 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:22:
[...]

50 is de hoogste snelheid en die haal ik altijd wel

afstand tot een wijkkast is nvt aangezien alles via coax gaat

en nee alleen het giga abbonement heeft 50 upload de andere pakketten hebben minder

wat je wel zou kunnen doen is het zakelijk internet giga pakket als je kvk nummer hebt dan heb je 70 upload maar dan wel ook alleen in het giga pakket
Haha, ik zie bij ondernemer idd dat er nog 20 up bijkomt. Kunnen ze niet of willen ze niet meer leveren dan die magere 70?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
Arjan A schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:27:
[...]

Haha, ik zie bij ondernemer idd dat er nog 20 up bijkomt. Kunnen ze niet of willen ze niet meer leveren dan die magere 70?
ze kunnen het zeker wel maar doen het niet helaas

ik heb dit zelf meedere malen aangekaart het laatste antwoord wat ik kreeg was vrij generiek

Robinjoo19 / Is er al meer bekend over een concretere de periode waarin de upload omhoog gaat?
X Hier heb ik vorige keer ook wat over gezegd, helaas heb ik niet meer info. Voor nu zijn er geen plannen, verwachting is wel dat de upload van de hogere abonnementen in de toekomst wel omhoog gaat alleen is er dus echt geen tijdsindicatie.

en ze wachten zeker wel met het verhogen tot het nieuwe test modem na de zomer wordt uitgebracht richting de niet testers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:16
Ziggo is hier ook wat vreemd bezig, Ik werd een weekje geleden gebeld door iemand van service.businesspartners@vodafone.nl (tenminste daar kwam de bevestigingsmail vandaan)
Aangezien hier geen ziggo aansluiting ligt en de eerste verdeelkast 700 meter verderop in de straat staat was ik nog al verbaasd....

Aanbieding, als ik 3 jaar ziggo afneem, kosten per maand x bedrag, gratis aansluiting etc, ik heb aangegeven dat hier geen ziggo ligt (700 meter verder op) was geen punt, zou me niets kosten.
Krijg ik een prijs van 8200+ euro??

is dit de norm geworden voor zigoo?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkRR3vgtvROxTNzIUk45XC0kBjo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/597EMcnP958dJiQTE9a4F977.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-N4a70E0STmvNSxPt8C3Y8NYUX0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wjA9cvDIbyBy56HGr5CcOjdE.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 15:01
Ik heb een UBC1318ZG modem.Ik zou 350Mbps download moeten halen maar kom niet verder dan 300Mbps.
Upload haal ik wel 37Mbps.

Ik heb de modem in bridge mode staan met een EdgeRouter X erachter, QOS is uitgeschakeld.

Dit zijn mijn waardes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WRNgp0B8yfz-iYsKcH2eldqkCQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sLVEVM3684K4bwgnHH3rkQfO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
akatar schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:30:
Ziggo is hier ook wat vreemd bezig, Ik werd een weekje geleden gebeld door iemand van service.businesspartners@vodafone.nl (tenminste daar kwam de bevestigingsmail vandaan)
Aangezien hier geen ziggo aansluiting ligt en de eerste verdeelkast 700 meter verderop in de straat staat was ik nog al verbaasd....

Aanbieding, als ik 3 jaar ziggo afneem, kosten per maand x bedrag, gratis aansluiting etc, ik heb aangegeven dat hier geen ziggo ligt (700 meter verder op) was geen punt, zou me niets kosten.
Krijg ik een prijs van 8200+ euro??

is dit de norm geworden voor zigoo?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja als “budgetcoach” is dit wel boven budget :9 ff bellen en op schrift een uitleg vragen. En anders laten ontbinden binnen de 14 dagen termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
stormfly schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:50:
[...]

Ja als “budgetcoach” is dit wel boven budget :9 ff bellen en op schrift een uitleg vragen. En anders laten ontbinden binnen de 14 dagen termijn.
Ik mag toch hopen dat dit 2 kanten opgaat, zoals ik moet betalen wat ik bestel en zij moeten leveren wat we zijn overeengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
akatar schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:53:
[...]

Ik mag toch hopen dat dit 2 kanten opgaat, zoals ik moet betalen wat ik bestel en zij moeten leveren wat we zijn overeengekomen?
heb je ergens op papier staan dat hun het gratis doen of was dat alleen telefonisch en niet door jou opgenomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
muisje1997 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:55:
[...]

heb je ergens op papier staan dat hun het gratis doen of was dat alleen telefonisch en niet door jou opgenomen ?
Er is een deel opgenomen, ik weet niet of dat er ook opstaat.
Aan de andere kant heb ik al een overeenkomst dat het geleverd word, incl bestelnummers etc en komt de rekening van 8300 ineens daarna

Ik heb er maar eens een mail heen gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:13

rvk

akatar schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:02:
[...]
Er is een deel opgenomen, ik weet niet of dat er ook opstaat.
Aan de andere kant heb ik al een overeenkomst dat het geleverd word, incl bestelnummers etc en komt de rekening van 8300 ineens daarna

Ik heb er maar eens een mail heen gestuurd.
Daarom ben ik blij met mijn eigen voip/telefooncentrale die de gesprekken opneemt. Die opnames aan de andere kant van de lijn zijn vaak onvolledig (hoewel ik me dit bij ZiggoVodafone niet zo voor kan stellen maar er zijn wat cowboys in de markt).

De 14 dagen bedenktermijn is alleen voor particulieren en het gaat hier om een zakelijke overeenkomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• muisje1997
in de voorwaarden van zakelijk ziggo staat anders dit
https://cdn.vodafoneziggo...arden%20Ziggo_Mei2022.pdf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOAUl2Ujh34t2hbAFbn2EQ7_Ah4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vzMWqaqvGBZbQ30Ec8bq4Q6W.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
akatar schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:53:
[...]

Wat je nu op papier hebt is hun overeenkomst. Jij moet betalen, staat daar.

Dat zal een foutje zijn als jij het gesprek goed hebt begrepen. Op schrift is bindend, en daar moet jij op acteren als je het anders op schrift wil.

Of afwachten en geloven in de goedheid van de mens en hun salesdesk tools :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
inTIMidate schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:49:
Ik heb een UBC1318ZG modem.Ik zou 350Mbps download moeten halen maar kom niet verder dan 300Mbps.
Upload haal ik wel 37Mbps.

Ik heb de modem in bridge mode staan met een EdgeRouter X erachter, QOS is uitgeschakeld.

...
Ik vermoed dat je router niet voldoende throughput heeft. Test anders eens met een pc rechtstreeks op je modem, in plaats van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
stormfly schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:53:
[...]

Dat zal een foutje zijn als jij het gesprek goed hebt begrepen. Op schrift is bindend, en daar moet jij op acteren als je het anders op schrift wil.

Ik geloof niet in de goedheid van mensen,
Maar ik wacht eerst hun reactie wel even af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
rvk schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:28:
[...]

Daarom ben ik blij met mijn eigen voip/telefooncentrale die de gesprekken opneemt. Die opnames aan de andere kant van de lijn zijn vaak onvolledig (hoewel ik me dit bij ZiggoVodafone niet zo voor kan stellen maar er zijn wat cowboys in de markt).

De 14 dagen bedenktermijn is alleen voor particulieren en het gaat hier om een zakelijke overeenkomst.
Het is ook zakelijk, particulier zou het sowieso niet doorgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:45
Raar, ik heb zowat op alle kanalen sinds gister ongeveer 700 uncorrectables, waar dit eerst 0 was. Wat kan daarvan de oorzaak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
zunrob schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:36:
Raar, ik heb zowat op alle kanalen sinds gister ongeveer 700 uncorrectables, waar dit eerst 0 was. Wat kan daarvan de oorzaak zijn?
onderhoud ?
hoe zien het modem log eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
muisje1997 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:42:
[...]

onderhoud ?
hoe zien het modem log eruit
Geen aangekondigd onderhoud, maar ik verwacht werkzaamheden idd. In de log zie ik niks terug, die heeft maar 32 entries ofzo, en die wordt overspoeld door de bekende CM meldingen van de afgelopen 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
zunrob schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:47:
[...]

Geen aangekondigd onderhoud, maar ik verwacht werkzaamheden idd. In de log zie ik niks terug, die heeft maar 32 entries ofzo, en die wordt overspoeld door de bekende CM meldingen van de afgelopen 2 uur.
welk profile id geven die aan
dat moet altijd profile id 3 zijn geen 0 1 2 oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
muisje1997 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:52:
[...]

welk profile id geven die aan
dat moet altijd profile id 3 zijn geen 0 1 2 oid
Meestal is ie 3. Maar met deze hitte gaat ie heel soms naar de 2, omdat je SNR onder de 36 dB komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
zunrob schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:04:
[...]

Meestal is ie 3. Maar met deze hitte gaat ie heel soms naar de 2, omdat je SNR onder de 36 dB komt.
dat kan hoort niet maar tis niet heel gek
dat is bij mij gelukkig helemaal niet gebeurt maar alle kanalen hier zitten op 40db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
muisje1997 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:08:
[...]

dat kan hoort niet maar tis niet heel gek
dat is bij mij gelukkig helemaal niet gebeurt maar alle kanalen hier zitten op 40db
Klopt (ik heb jouw topic op de Ziggo community ook gevolgd), maar ik heb de pech dat mijn OFDM kanaal een lagere SNR heeft dan alle andere kanalen. Volgens meerdere Ziggo adviseurs is er niks beters van te maken, en ze kunnen nergens een afwijking vinden. Volgens Tobias (van Ziggo forum) ligt het waarschijnlijk aan verouderde apparatuur in de wijkkast. Hopelijk wordt die op korte termijn vervangen!

Ik merkte vanmorgen wel soms een latency van 2 a 3 seconden tijdens Webex... Allicht toch iets van een storing/gevolgen van een storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
er kunnen altijd hickups zijn ik heb die ook soms zelfs al zijn mijn waardes gewoon allemaal goed blijf toch techniek :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
stormfly schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:53:
[...]

Op papier stond dat het gratis is....
Maar goed, telefonisch contact gehad met budgetcoachnederland.nl (het bedrijf die zakelijke abbo's regelt)
Dit werd een heel onplezierig gesprek.
Van "Je snap toch zelf ook wel dat dit niet kan" tot " het was een nieuwe collega, die had dit niet gratis mogen aanbieden"
En diverse keren van mij willen horen (waarschijnlijk voor de opname) dat ik het allemaal begrijp en ook snap dat dit niet kan en dat ik er van af zie, daar ging ik dus niet op in...
en toen: "we stoppen met het gesprek"

fijn bedrijf is dat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Vanochtend een email gehad dat mijn internet snelheid word verhoogd van 300 naar 350 iemand anders deze ook gehad ?

Want meestal gaat die verhooging gepaard met een prijs verhooging enkele maanden later.

Maar kan me herinneren dat ik de afgelopen maand al de verhooging heb betaald dus vraag me af of dit wel klopt? Of gaat Ziggo nu om de 3 maanden de prijs verhogen vanwege de de inflatie?

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
de prijsverhoging was idd eerder dan de snelheidsverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!
copywizard schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:59:
Vanochtend een email gehad dat mijn internet snelheid word verhoogd van 300 naar 350 iemand anders deze ook gehad ?

Want meestal gaat die verhooging gepaard met een prijs verhooging enkele maanden later.

Maar kan me herinneren dat ik de afgelopen maand al de verhooging heb betaald dus vraag me af of dit wel klopt? Of gaat Ziggo nu om de 3 maanden de prijs verhogen vanwege de de inflatie?
De prijsverhoging was per juni? De snelheidsverhoging per juli? Was ook al lang bekend / aangekondigd dat bv Internet Complete dan 300 => 350 zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
copywizard schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:59:

muisje1997 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:01:
de prijsverhoging was idd eerder dan de snelheidsverhoging
Zowel de prijsaanpassing als de snelheidsverhoging ging dit jaar in per 1 juli. Ziggo factureert in de basis vooruit. Het kan dus zijn dat je al betaald hebt voor de maand juli. Neemt niet weg dat de datum van 1 juli nog steeds klopt. De prijsverhoging is dus niet eerder. De facturatiedatum wijkt hier alleen van af. Kleine nuance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 16:53
akatar schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:20:
[...]

Maar goed, telefonisch contact gehad met budgetcoachnederland.nl (het bedrijf die zakelijke abbo's regelt)
Dit werd een heel onplezierig gesprek.
Van "Je snap toch zelf ook wel dat dit niet kan" tot " het was een nieuwe collega, die had dit niet gratis mogen aanbieden"
En diverse keren van mij willen horen (waarschijnlijk voor de opname) dat ik het allemaal begrijp en ook snap dat dit niet kan en dat ik er van af zie, daar ging ik dus niet op in...
en toen: "we stoppen met het gesprek"

fijn bedrijf is dat....
Budgetcoachnederland.nl klinkt als een malafide bedrijf dat doelbewust (kleine) ondernemers opzoekt en hen een contract voor het een of ander (dus in dit geval Ziggo) laat aangaan onder valse voorwendselen. En omdat voor ondernemers het consumentenrecht niet geldt ben je de pineut. Ik zou zsm juridische bijstand inschakelen.
offtopic:
waarom moet een bedrijf dat zich afficheert onder Budgetcoachnederland.nl contracten voor internet en tv verkopen... 7(8)7

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holelotof1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09-2024
Plofkotje schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:50:
[...]

Het is IPv6 + IPv4 dual stack, geen DS lite. Komt geen tunneling meer bij kijken.

Je zult met DHCPv6-PD een prefix delegation moeten vragen, een /56 subnet. Ziggo's DHCPv6 omgeving wijst je dan een subnet toe waarvan je een /64 kan toekennen aan je LAN waar je clients in zitten. Ik zou het eerder zoeken in de interfaces waar je router op gaat luisteren voor DNS/DNSSEC dan in het netwerk van Ziggo.
Daar heb ik ook last van DIKKEHENK, niet na werkzaamheden maar na vervanging van de Ubee EVW3200, die verouderd zou zijn, door een nieuw wit modem CH7465LG-ZG. Daarna veel issues met DNS/DNSSEC, vooral met de laptop van m'n werk. Vandaag IPv6 uitgezet op m'n Turris en nu werkt het weer goed. Daar was ik zelf niet opgekomen dus dank voor jullie posts!

Zal even moeten googelen hoe ik zo'n DHCPv6-PD subnet in moety stellen.
Nu ik zonder IPv6 zit merk ik eigenlijk geen verschil, kan iemand mij dudien wat voor issues ik zou kunnen verwachten? Of zijn die er niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Holelotof1 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:40:
[...]
Nu ik zonder IPv6 zit merk ik eigenlijk geen verschil, kan iemand mij dudien wat voor issues ik zou kunnen verwachten? Of zijn die er niet?
Beetje nattevingerwerk van me, omdat ik er het fijne niet van begrijp, dus ik wordt graag verbeterd wanneer ik er naast zit. Waarschijnlijk kan @RobertMe meer inzicht geven in deze materie.

Maar nee, je gaat er de komende jaren waarschijnlijk nog niets van merken. T-Mobile heeft bijvoorbeeld nog geen IPv6 en is IPv4 only, hoe dat bij KPN zit ik niet. En dan hebben we het alleen over NL.

Je zou er alleen iets van merken als een site of server IPv6 only is. Maar gezien 'de wereld' nog lang niet overgestapt is zijn vrijwel alle sites/servers die al IPv6 geschikt zijn, nog altijd ook IPv4 benaderbaar. Ik gok dat het nog een tijd gaat duren voordat je je IPv6 zaakjes op orde moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chris.nl schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:15:
[...]

Beetje nattevingerwerk van me, omdat ik er het fijne niet van begrijp, dus ik wordt graag verbeterd wanneer ik er naast zit. Waarschijnlijk kan @RobertMe meer inzicht geven in deze materie.

Maar nee, je gaat er de komende jaren waarschijnlijk nog niets van merken. T-Mobile heeft bijvoorbeeld nog geen IPv6 en is IPv4 only, hoe dat bij KPN zit weer ik niet. En dan hebben we het alleen over NL.

Je zou er alleen iets van merken als een site of server IPv6 only is. Maar gezien 'de wereld' nog lang niet overgestapt is zijn vrijwel alle sites/servers die al IPv6 geschikt, zijn nog altijd ook IPv4 benaderbaar. Ik gok dat het nog een tijd gaat duren voordat je je IPv6 zaakjes op orde moet hebben.
Geen idee waarom je mij tagged, want ik ben ook maar een hobby prutser op netwerk gebied en IPv6 heb ik ook niet meer gedaan dan in router aan zetten/instellen.

In ieder geval: dat wat jij zegt dus. Daarnaast heeft het ook andersom voor- (& na) delen. NAT was eigenlijk al een hack om "meer" IPv4 adressen te krijgen door een verbinding maar één IPv4 adres te geven en de gebruiker maar te laten NATen. Bij IPv6 krijgt (/kan krijgen) elk apparaat een eigen IPv6 adres. Dat heeft als voor-/nadeel dat je systemen in jouw netwerk dus ook vanaf het internet kunt bereiken, en als je dezelfde poort "meerdere keren gebruikt", bv doordat je twee servers hebt en je wilt SSH poort 22 voor beide openen, dan kan dat bij IPv4 niet omdat je met port forwarding mort werken en inkomend verkeer op poort X dus doorstuurt naar apparaat A. Bij IPv6 heeft elk apparaat dan zijn eigen publiekelijk routeerbaar IPv6 adres waardoor voor beiden dus ook poort 22 bereikbaar zal zijn. Uiteraard is het dan wel van (essentieel) belang dat je een firewall gebruikt die inkomend verkeer filtert/blokkeert. Maar elke beetje consumenten router zal dat doen. Enige router waarvan ik weet dat dat niet zo is zijn de Ubiquiti EdgeRouters, maar die beginnen met een compleet lege firewall, dus ook IPv4 staat volledig open. Dus bij dat meer "professioneel" apparaat niet heel gek dat er een lege firewall in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
Chris.nl schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:15:
[...]

Maar nee, je gaat er de komende jaren waarschijnlijk nog niets van merken. T-Mobile heeft bijvoorbeeld nog geen IPv6 en is IPv4 only, hoe dat bij KPN zit ik niet. En dan hebben we het alleen over NL.

Je zou er alleen iets van merken als een site of server IPv6 only is. Maar gezien 'de wereld' nog lang niet overgestapt is zijn vrijwel alle sites/servers die al IPv6 geschikt, zijn nog altijd ook IPv4 benaderbaar. Ik gok dat het nog een tijd gaat duren voordat je je IPv6 zaakjes op orde moet hebben.
bij mij laden paginas via ipv6 ietsje sneller dan via ipv4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
muisje1997 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:40:
[...]

Bij mijn weten zou dat dan weer niks met IPv6 te maken moeten hebben. Routing loopt normaliter sowieso ook weer op MAC adres en dus ethernet niveau, een laagje lager dan IP. Dus of je nu IPv4 of IPv6 gebruikt, in beide gevallen zou dezelfde route moeten (/kunnen) volgen. Mogelijk dat er hier en daar wat verschillen in zitten, maar in principe hoeft dat niet en ligt het dus ook een beetje aan waar je verbinding mee maakt of er wel/geen andere route wordt gehanteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Hebben meer mensen dat de Videoland app op de next niks doet? Ik krijg een zwart scherm en dan niks. Geen logo niks. Ik probeer het via de apps. Alswel kanaal 151. Beiden hetzelfde resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
RobertMe schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:49:
[...]

Bij mijn weten zou dat dan weer niks met IPv6 te maken moeten hebben. Routing loopt normaliter sowieso ook weer op MAC adres en dus ethernet niveau, een laagje lager dan IP. Dus of je nu IPv4 of IPv6 gebruikt, in beide gevallen zou dezelfde route moeten (/kunnen) volgen. Mogelijk dat er hier en daar wat verschillen in zitten, maar in principe hoeft dat niet en ligt het dus ook een beetje aan waar je verbinding mee maakt of er wel/geen andere route wordt gehanteerd.
Web and cloud services provider, Akamai, measured the speed of IPv6 vs. IPv4. They found, “Sites load 5% faster in median and 15% faster for the 95% percentile on IPv6 compared to IPv4.” That means for some people who are pursuing high speed, IPv6 is indeed a better choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:27:
[...]

Geen idee waarom je mij tagged -knip-
Omdat ik je hoog heb zitten qua inzicht op netwerkgebied 😅 en dat blijkt 👌

Gelukkig zit bij een EdgeRouter de firewall wel goed dicht na het doorlopen van een setup wizard, but I get your point.

[ Voor 22% gewijzigd door Chris.nl op 20-07-2022 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
muisje1997 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:40:
[...]

RobertMe schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:49:
[...]

Misschien iets minder overhead doordat er geen NAT hoeft plaats te vinden? Ik moet zeggen dat het bij mij ook iets snappier lijkt te werken. Ik kan niet voor 100% uitsluiten dat dat mogelijk tussen de oren zit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chris.nl schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 23:08:
[...]

Omdat ik je hoog heb zitten qua inzicht op netwerkgebied 😅 en dat blijkt 👌
Whoops, ik had dat sowieso met een knipoog willen posten, maar die ontbrak waardoor de toon niet heel netjes was.

Ik weet in ieder geval dat wij elkaar ook wel eens tegen komen in het Ubiquiti topic. Maar zoals gezegd, puur hobby en alleen voor prive. De programmeer topics kom ik dan weer nooit in, terwijl ik daar wel mijn brood mee verdien :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jay-B schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 23:20:
[...]

[...]

Misschien iets minder overhead doordat er geen NAT hoeft plaats te vinden? Ik moet zeggen dat het bij mij ook iets snappier lijkt te werken. Ik kan niet voor 100% uitsluiten dat dat mogelijk tussen de oren zit :+
Dat zou dan inderdaad wel een goede verklaring kunnen zijn. Met NAT moeten de pakketjes immers zowel uitgaand als inkomend nog een keer worden herschreven/aangepast (interne IP als afzender wijzigen naar het publieke IP, en andersom het bestemmings IP van publiek naar intern aanpassen. En uiteraard nog een tabel bijhouden met welke retour pakketjes er verwacht worden en waar die heen moeten. Bij IPv6 is dat hele proces dus niet nodig en hoeft alleen de firewall er overheen te gaan of het verkeer is toegestaan (+ conntrack zodat binnenkomend verkeer dat geassocieerd of gerelateerd is bij te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

akatar schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:20:
[...]
Wacht even... in het begin zei je dat je iemand van service.businesspartners@vodafone.nl aan de lijn had gehad. En nu heb je budgetcoachnederland.nl gebeld? Wezenlijk verschil.

Heb je inmiddels wel zelf dit gesprek opgenomen? Ze geven er dus in toe dat een (nieuwe) medewerker een gratis aansluiting heeft toegezegd.

Maar goed, als je het ook op papier hebt staan dat
de aansluiting gratis zou zijn, dan heb je in ieder geval iets.

Maar ik zou ook even juridisch advies vragen en wellicht even schriftelijk die overeenkomst betwisten (voordat ze hem door laten gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 15:14
Ben al jaren klant bij Ziggo via kabel. Nu ga ik verhuizen en op het nieuwe adres is er glasvezel aanwezig.
Ik had eigenlijk verwacht dat ze voor glasvezel andere snelheden konden bieden. Tov bijvoorbeeld KPN vallen me de uploadsnelheden via glasvezel wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Vraagje, heeft Ziggo ook mesh oplossingen voor outdoor? Onze huizen zijn dermate goed geisoleerd dat wireless moeite heeft om in de veranda te komen. Die pods werken binnen prima maar als we die buiten gebruiken pakken die ook al een zwak signaal op natuurlijk.

Er ligt al een kabel naar de veranda maar dan hebben we dus een access point nodig met een UTP verbinding. Heeft Ziggo die en kun je die samen met de pods gebruiken?

Zo niet dan is de enige oplossing de pods eruit doen en naar een andere mesh oplossing gaan denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Kenny_026 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:30:
Vraagje, heeft Ziggo ook mesh oplossingen voor outdoor? Onze huizen zijn dermate goed geisoleerd dat wireless moeite heeft om in de veranda te komen. Die pods werken binnen prima maar als we die buiten gebruiken pakken die ook al een zwak signaal op natuurlijk.

Er ligt al een kabel naar de veranda maar dan hebben we dus een access point nodig met een UTP verbinding. Heeft Ziggo die en kun je die samen met de pods gebruiken?

Zo niet dan is de enige oplossing de pods eruit doen en naar een andere mesh oplossing gaan denk ik.
De SmartWifi pods hebben een UTP aansluiting die je kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
awenger schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:31:
[...]

Ah top! Thanks voor de snelle reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:54
Willem30 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:27:
Ben al jaren klant bij Ziggo via kabel. Nu ga ik verhuizen en op het nieuwe adres is er glasvezel aanwezig.
Ik had eigenlijk verwacht dat ze voor glasvezel andere snelheden konden bieden. Tov bijvoorbeeld KPN vallen me de uploadsnelheden via glasvezel wat tegen.
Ziggo bied niets aan via glasvezel, alleen via COAX. Je hebt daarom de zelfde snelheden in je oude en nieuwe huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
menzo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:45:
Ziggo bied niets aan via glasvezel, alleen via COAX. Je hebt daarom de zelfde snelheden in je oude en nieuwe huis.
Je kan zeggen wat je wilt, maar de marketing werkt wel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
menzo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:45:
[...]

Ik dacht dat ze samenwerkten met Vodafone Giganet. Super snel blablabla marketing verhaal :+
Dan ga ik rondkijken voor wat anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willem30 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:19:
[...]

Ik dacht dat ze samenwerkten met Vodafone Giganet. Super snel blablabla marketing verhaal :+
Vodafone levert ook al lange tijd geen vaste verbindingen meer ;) Zeg maar sinds de joined venture met Ziggo. Toen hebben ze hun glasvezel kant moeten afstoten en dat is toen naar T-Mobile gegaan (wat nu weer onder Open Fiber Nederland? valt? Dat laatst weer E-Fiber heeft overgenomen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
awenger schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:31:
[...]

Kun je het eigenlijk ook combineren? Dus dat je 1 zo'n smartwifi pod bedraad (utp) aansluit en 1 of 2 andere zonder utp-draad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Willem30 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:19:
[...]

Je kunt mogelijk wel een ander abonnement afsluiten voor internet bij Ziggo in het Giganet gebied, en dat geeft je dan 1Gbps snelheid voor download, maar dan blijf je hangen met een schamele 50Mbps voor de upload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
Palomar schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:35:
[...]

Kun je het eigenlijk ook combineren? Dus dat je 1 zo'n smartwifi pod bedraad (utp) aansluit en 1 of 2 andere zonder utp-draad?
Ja, de pod zoekt dat zelf allemaal uit. Je kan zelfs de utp gebruiken om een bedraad only apparaat via wifi aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
SunnieNL schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:35:
[...]

Je kunt mogelijk wel een ander abonnement afsluiten voor internet bij Ziggo in het Giganet gebied, en dat geeft je dan 1Gbps snelheid voor download, maar dan blijf je hangen met een schamele 50Mbps voor de upload.
Upload snelheid bij Ziggo altijd karig gevonden maar nu door verhuizing het moment om er wat aan te doen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 11:16
SunnieNL schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:35:
[...]

Dat is ook mijn grote bezwaar. Qua download snelheid beweegt Ziggo mijn inziens genoeg mee. Dat de upload snelheid zo ontzettend achterblijft valt tegen. Normaal is de upload 10% van de download, bij Giganet krijg je geen 10% van de download snelheid, anders had je een prima 100Mbps upload gehad. Hiet is Giganet beschikbaar en helaas geen glasvezel, dus hoopte dat Giganet de oplossing zou zijn. Juist voor mijn werk is een hogere upload erg prettig en dan schalen ze dat niet fatsoenlijk mee naar boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
wat je nog zou kunnen doen is een kvk nemen/gebruiken ziggo zakelijk internet giga nemen die heeft 70 upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Giga modem is binnen en ik dacht deze aan te sluiten in het meterkast bij het eerste aansluitpunt. Groene kabel loopt daar naartoe en kabel zou moeten passen, maar splitter gaat daar niet passen, want schroefdraad.

Dus toch maar in de woonkamer aansluiten dan? Minstens 5 a 8 meter verder dan het aansluitpunt. Woning is een paar jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 17:15
Was aan het kijken of mijn Ziggo abonnement goedkoper kon. Daarbij naar tv pakket gekeken. Ik had TV+Internet Complete (70,50) maar zag dat ik kon besparen met goedkoper TV Pakket. Namelijk met Start (€61) of Standard (€65,50). Enige verschil tussen TV Standard en TV Complete is dat je geen 7 dagen, maar 2 dagen terug kunt kijken. Dat is snel verdiend dacht ik. Na alles omgezet te hebben blijk ik TV Start+internet Complete te heben voor €65,50. Daarna gebeld met Ziggo. Helaas foutje op de website. De combinatie die ik had gekozen bestaat niet meer. En ze hadden al meer klachten gehad. Nu nadenken of ik dan toch maar weer alles Complete wil.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BoVN1okhu_Wkpc8Q6G7BW-1K2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RpbFLUmUs5YAtEKHjwmEBeY6.jpg?f=fotoalbum_large

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
Segafreak83 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:28:
Giga modem is binnen en ik dacht deze aan te sluiten in het meterkast bij het eerste aansluitpunt. Groene kabel loopt daar naartoe en kabel zou moeten passen, maar splitter gaat daar niet passen, want schroefdraad.

Dus toch maar in de woonkamer aansluiten dan? Minstens 5 a 8 meter verder dan het aansluitpunt. Woning is een paar jaar oud.
Post eens een foto?

De splitter die er bij heeft als het goed is geen schroefdraad (IEC) en bij de connectbox zit als het goed is een kabel van IEC naar F (schroef) (de kabel met rood op de ene connector en groen op de andere.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiVReMSTkA8GMyM7t7qQvUc5_LQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zk3ilieCh3EpTX5ZwyJYx3LD.jpg?f=fotoalbum_large

Deze staat ook in de handleiding als zijnde niet goed, maar die in de woonkamer met tv én radio aansluiting ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5K8c_InRi-Z1wp2oXrCn1clVWhU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fr0cT5JIn4zy0w8gwArRQRzC.jpg?f=fotoalbum_large

Maar waarschijnlijk moet de splitter dan gewoon in de tv aansluiting en dan aansluiten met bijgeleverde kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even met de KC bellen en een andere splitter en kabeltje vragen.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

onzichtbaar schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:36:
Was aan het kijken of mijn Ziggo abonnement goedkoper kon. Daarbij naar tv pakket gekeken. Ik had TV+Internet Complete (70,50) maar zag dat ik kon besparen met goedkoper TV Pakket. Namelijk met Start (€61) of Standard (€65,50). Enige verschil tussen TV Standard en TV Complete is dat je geen 7 dagen, maar 2 dagen terug kunt kijken. Dat is snel verdiend dacht ik.
Had je er ook al eens aan gedacht gewoon afdeling retentie (kiezen voor opzeggingen) te bellen en te vragen wat ze voor je kunnen betekenen. Vaak kun je er wel een korting van €10 of €20 per maand voor 6 maanden uitslepen bij een contractverlenging van 1 jaar. Krijg je dat niet, gewoon een paar dagen later nog een keer proberen. Er zijn genoeg mensen die dit elk jaar weer opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Roetzen schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:00:
[...]

Even met de KC bellen en een andere splitter en kabeltje vragen.
Ga ik doen, dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997

giga modem kan niet in de meterkast aangezien je een te oud AOP hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ik zou ook gewoon vragen om een monteur, je AOP is te oud en gaat problemen geven. Ze komen hem gratis vervangen, en dan past alles ook hoe het staat in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
menzo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:18:
[...]

Ik zou ook gewoon vragen om een monteur, je AOP is te oud en gaat problemen geven. Ze komen hem gratis vervangen, en dan past alles ook hoe het staat in de handleiding.
Ai, 6 jaar oud is al te oud?! Maar ik ga bellen, morgen paar dagen weg, dus wordt daarna dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 17:15
rvk schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:05:
[...]

Had je er ook al eens aan gedacht gewoon afdeling retentie (kiezen voor opzeggingen) te bellen en te vragen wat ze voor je kunnen betekenen. V
nee, allemaal geen zin in. Ik ga mijn internetsnelheid maar eens verlagen naar 100 Mbit/s download. Moet volgens mij voldoende zijn voor alleenstaande. Schijnt makkelijk te kunnen. Ze komen wel maandag de AOP van UPC vervangen.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
Segafreak83 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:36:
[...]

Ai, 6 jaar oud is al te oud?! Maar ik ga bellen, morgen paar dagen weg, dus wordt daarna dan.
Met Gigabit en docsis 3.1 hebben ze de frequenties uitgebreid en zijn ze alle AOPs aan het vervangen met versies die beter afschermen tegen 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Wat een drama om te bellen zeg, krijg je eerst nog 25 pogingen om zelf online te kijken.. Nee, ik wil gewoon een medewerker spreken. Uiteindelijk gelukt en afspraak gemaakt, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
menzo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:17:
[...]

Met Gigabit en docsis 3.1 hebben ze de frequenties uitgebreid en zijn ze alle AOPs aan het vervangen met versies die beter afschermen tegen 5G.
Ah, duidelijk, dank je wel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:05
Beste mede Tweakers / Ziggo/vodafone gebruikers.

Excuses als mijn bericht hier niet hoort.
Maar ik zit met het volgende.
Mijn vriendin en ik wordn de laatste tijd gebeld door
+3171285***5 uit Leiden en nog een ander nummer.
Spreken een voicemail in het engels.
There is suspicous behavoir with your social security number and bsnNr.
Ik weet dat dit scam is. Net zoals die nep mailtjes die je wel eens krijgt.
Ergens ben ik dus gehackt of iets en hebben ze informatie van mij.
Wat kan ik hier het beste aan doen?
Ze hebben iedere keer een anders nummer waarmee ze bellen dus nummers blokkeren heeft geen zin. Ofwel?

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:57
onzichtbaar schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:53:
[...]

nee, allemaal geen zin in. Ik ga mijn internetsnelheid maar eens verlagen naar 100 Mbit/s download. Moet volgens mij voldoende zijn voor alleenstaande. Schijnt makkelijk te kunnen. Ze komen wel maandag de AOP van UPC vervangen.
Ik ben zelfs naar 50/20 (basic) gegaan en ik was blij verrast. Dit is zelfs voor 2 Netflix streams, en een facetime gesprek, ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
rvk schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:00:
[...]

Wacht even... in het begin zei je dat je iemand van service.businesspartners@vodafone.nl aan de lijn had gehad. En nu heb je budgetcoachnederland.nl gebeld? Wezenlijk verschil.

Heb je inmiddels wel zelf dit gesprek opgenomen? Ze geven er dus in toe dat een (nieuwe) medewerker een gratis aansluiting heeft toegezegd.

Maar goed, als je het ook op papier hebt staan dat
de aansluiting gratis zou zijn, dan heb je in ieder geval iets.

Maar ik zou ook even juridisch advies vragen en wellicht even schriftelijk die overeenkomst betwisten (voordat ze hem door laten gaan).
Was voor mij ook even onduidelijk, ik kreeg namelijk direct mail van:
Uw bestelling, ordernummer xxxxxx, is bevestigd
VB
Vodafone Businesspartners <service.businesspartners@vodafone.nl>
11-7-2022 15:20
Aan: xxxxxxxx@xxxxxx, klanten@budgetcoachnederland.nl

Zij noemen zichzelf:
BudgetCoachNederland

Officiële partner van VodafoneZiggo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

kevinmastah2005 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:28:
Mijn vriendin en ik wordn de laatste tijd gebeld door
+3171285***5 uit Leiden en nog een ander nummer.
Spreken een voicemail in het engels.
There is suspicous behavoir with your social security number and bsnNr.
Ik weet dat dit scam is. Net zoals die nep mailtjes die je wel eens krijgt.
Ergens ben ik dus gehackt of iets en hebben ze informatie van mij.
Waarom verwacht je dat ze informatie over jou hebben? Zeggen ze in dat bericht ook jouw daadwerkelijke BSN nummer? Ik denk het niet. Ze hebben gewoon willekeurige telefoonnummers en hopen juist jouw BSN nummer te ontfutselen als ze jou aan de lijn krijgen. Negeren dus en e.v. telefoonnummer blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:57
akatar schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:00:
[...]

Was voor mij ook even onduidelijk, ik kreeg namelijk direct mail van:
Uw bestelling, ordernummer xxxxxx, is bevestigd
VB
Vodafone Businesspartners <service.businesspartners@vodafone.nl>
11-7-2022 15:20
Aan: xxxxxxxx@xxxxxx, klanten@budgetcoachnederland.nl

Zij noemen zichzelf:
BudgetCoachNederland

Officiële partner van VodafoneZiggo
Is het gek als ik dit raar vindt? Lijkt wel op een schuldhulpverlener…..

https://www.budgetcoachnederland.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
@Jeuvie
Achteraf is het wat vreemd idd, maar omdat ik direct een mail kreeg van ziggo met de bestelling heb ik er toen niet al te veel tijd aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
rvk schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:53:
[...]

Waarom verwacht je dat ze informatie over jou hebben? Zeggen ze in dat bericht ook jouw daadwerkelijke BSN nummer? Ik denk het niet. Ze hebben gewoon willekeurige telefoonnummers en hopen juist jouw BSN nummer te ontfutselen als ze jou aan de lijn krijgen. Negeren dus en e.v. telefoonnummer blokkeren.
Voicemail is ook een vrouwlijke robotstem.
Something suspicous with your social securty number and strange behavior with your bsn number. Press 1.
En dan stop de voicemail.

Informatie in de zin van mijn mobiele nummer en mijn vriendin’s mobiele nummer.

Je krijgt wel eens van die mailtjes dat je €500,- euro heb gewonnen bij de AH Albert Heijn. Of 500,- winkelwaardebon voor de Jumbo. Nepzooi.

Allemaal troep en onzin. Ik doe nergens aan mee en win nooit wat.
Maar naast nep mailtjes dus sinds kort ook nep telefoontjes.
Irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

kevinmastah2005 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:33:
[...]
Dat duidt niet perse op een datalek of hack. Die nummers zijn gewoon 'gegokt'.
Negeren en geen zorgen over maken, tenzij je zelf in antwoorden op hun vragen wel prive gegevens hebt gegeven.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

[...]

Voicemail is ook een vrouwlijke robotstem.
Something suspicous with your social securty number and strange behavior with your bsn number. Press 1.
En dan stop de voicemail..
Ja, duidelijk phishing.
Zie ook https://www.fraudehelpdes...mens-dutch-supreme-court/

Helaas weinig aan te doen.
Hopelijk verdwijnt je telefoonnummer snel van de spamlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
rvk schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:01:
[...]

Ja, duidelijk phishing.
Zie ook https://www.fraudehelpdes...mens-dutch-supreme-court/

Helaas weinig aan te doen.
Hopelijk verdwijnt je telefoonnummer snel van de spamlijst.
Precies dit. Uiteraard kunnen ze lekker de *** genieten.
Mijn prive gegevens krijgen ze niet.
Mensen trap hier niet in.
Wees gewaarschuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
ter info

Eigenlijk horen mensen met de ipv4-internet regel hedendaags ook gewoon een dualstack te krijgen na een abonnementswijziging en niet meer een ipv4-only profiel.

wat dit inhoudt:
je hebt ooit ipv4 only aangevraagd en doet nu een wijziging van bijv snelheid is het idee dat je full dual stack krijgt

[ Voor 28% gewijzigd door muisje1997 op 21-07-2022 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderTaal
  • Laatst online: 04-09 17:13
[...]
De oplichters bellen naar elk nummer in Nederland.

06-00000000 tot 06-99999999

Ze hebben geen informatie over u, zolang u het hen niet vertelt wanneer ze bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZonderTaal schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 00:22:
[...]

De oplichters bellen naar elk nummer in Nederland.

06-00000000 tot 06-99999999
...
Ondanks dat dit er al 100 miljoen kunnen zijn, zijn het niet alle mogelijke telefoonnummers in Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:05
Kickasz schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 08:50:
Gisteren ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en Ziggo gebeld. De komende 9 maanden 35 euro korting :P. Dat is snel verdiend in 10 minuten tijd.

Bedankt voor de tip om te bellen met de afdeling opzeggingen. _/-\o_
Toch heel bijzonder.
Vandaag tijd gevonden om weer eens te bellen. Nu krijg ik weer een verhaal te horen dat de vorige collega die ik heb gesproken niet meer dan 10€ korting voor 9 maanden mocht geven "want die is van een andere afdeling". Ondanks dat ik dus zelfde nummers heb gekozen en afdeling opzeggingen/retentie heb gesproken, heb ik zelfs nog aan die dame in kwestie gevraagd of ik de juiste afdeling had.

Vorige jaar ook zoiets gehad. Nu zegt deze dame vandaag dat ze echt niet meer dan 20€ korting voor 9 maanden mag geven. Eventueel kan ze nog een Next decoder erbij doen (heb volgens contract de Mediabox XL maar die ligt op zolder).

Ligt het er dan echt aan wie je spreekt? Ik krijg een heel verhaal te horen dat ze gebonden is aan het systeem en dat ze alleen de kortingen kunnen geven die het systeem op dat moment aangeven. Of is dat een lulverhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

PostalDude schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:20:
[...]
Ligt het er dan echt aan wie je spreekt? Ik krijg een heel verhaal te horen dat ze gebonden is aan het systeem en dat ze alleen de kortingen kunnen geven die het systeem op dat moment aangeven. Of is dat een lulverhaal?
Ja, het ligt er heel erg aan wie je te spreken krijgt. Ik denk niet dat ze echt een harde instructie hebben maar wel de instructie dat ze zo WEINIG mogelijk korting mogen geven. Wat dan zo "weinig mogelijk" is verschilt per werknemer. Ze gooien het er dan maar op dat ze strikte instructies hebben (ja, ze moeten toch iets zeggen om jou over de streep te trekken). Als je dan zegt dat je er nog een paar daagjes over na moet denken (om dan eventueel wel of niet naar de concurrent te gaan) dan kan het een paar dagen later in één keer weer wel.

Ik moet zeggen dat 9 maanden €20 wel een mooie korting is (als dat voor bestaande klant is, 1 jaar verlenging en geen vodafone combo). Misschien als je ook een vodafone abo hebt en zegt bereidt te zijn om die ook een jaar te verlengen dat er nog iets bij kan.

Je ziet overigens al dat het flexibel is. Eerst zei die mevrouw dat de collega niet verder mocht gaan dan €10 over 9 maanden, en ze komt zelf met €20 over 9 maanden. Wie houdt er zich nou niet aan die "strikt opgestelde regels van Ziggo" :+ (Het is een beetje als afdingen op de rommelmarkt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naast wie je spreekt kijken ze neem ik aan ook naar het verleden. Toen ik in maart belde was het "geen problemen, maximale dat ik dan kan geven is ... Had u nu veel klachten gehad dan...". Dus eigenlijk moet je gewoon vaak bellen met klachten. Dan krijg je schijnbaar ook een hogere korting. En het type abonnement dat je hebt zal waarschijnlijk ook wel meespelen. Een 1Gbit/s abonnement zal voor Ziggo niet substantieel duurder zijn dan een 50Mbit/s abonnement (hoogstens dat de eerste potentieel veel meer data verbruikt en Ziggo hogere kosten daardoor heeft voor de peering met andere netwerken. Maar iemand met 1Gbit/s die elke dag een bestand van 1GB download in 8 seconden is niet duurder dan iemand die elke dag eenzelfde bestand download maar daar 3 minuten over doet). Terwijl een gigabit abonnement dus wel substantieel duurder is. En hetzelfde met de TV abonnementen "2 dagen" vs "7 dagen" terug kunnen kijken kost Ziggo niks. Die TV uitzendingen doen ze al opslaan, voor alle klanten, en het terug kunnen kijken kost "letterlijk" niks, er hoeven geen kabels getrokken te worden, geen data ingekocht te worden (neem toch aan dat Ziggo zoiets intern host en geen dure peering hoeft in te kopen :p). Dus iemand die het duurste abonnement heeft maken ze vele malen meer winst op. En ook met 9*35 euro korting zullen ze daar waarschijnlijk nog meer winst op maken dan iemand met alleen internet basis, zonder TV, die het hele jaar door de standaard prijs betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 17:29
meermarco schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:56:
Hebben meer mensen dat de Videoland app op de next niks doet? Ik krijg een zwart scherm en dan niks. Geen logo niks. Ik probeer het via de apps. Alswel kanaal 151. Beiden hetzelfde resultaat.
Probleem is volgens mij wel bekend bij ziggo; heb dit tijd geleden gemeld bij de webcare. Enige oplossing even de next geheel van de stroom afhalen.
Ikzelf vermoed dat er een bugje aanwezig is waardoor de app niet goed afsluit en dus blijft hangen in het geheugen van de next oid.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Tijdens mobiel back-uppen kwam ik nog deze foto's tegen..

Links - Next V1 (Arris)
Rechts - Next V2 (Humax)

Volgens mij nog niet voorbij zien komen in ziggo topic.
Gebruik hem al maanden naar volle tevredenheid.

Verschillen, Geen hitte/Fan in de Humax.
Afstandsbediening kleiner van formaat en geen verlichting. tevens ook minder batterijen.
Merkt wel dat de Humax stukje sneller is (enkel met scrollen van video's in prime app bijvoorbeeld)
Met TV kijken / TV gids geen verschil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmoWPEH0RPvu7IkYfqHpmkafjBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KHs1bdApoaorhFmiX6P9XjjA.jpg?f=fotoalbum_large

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-09 00:14
Ik was vandaag eens naar mijn Ziggo abonnement aan het kijken en zag toevallig dat het me maar 1,50 euro meer per maand zou kosten om van 600 Mbps naar 1000 Mbps te gaan. Lijkt me geen verkeerde deal. Toen ik het probeerde aan te passen, kreeg ik de melding dat ik dan wel een nieuw apparaat zou krijgen. Ik heb even navraag gedaan bij Ziggo zelf en het zou dan dus gaan om de Connectbox Giga. Ik heb zelf al jaren de zwarte Technicolor modem die in bridge modus staat en is verbonden met mijn Asus RT-AC86U. Dit werkt al jaren zonder problemen en daarnaast heb ik ook nog een aantal TP-Link Deco M4's eraan hangen (deze zijn van mijzelf, niet van Ziggo). Een collega van mij heeft altijd issues met zijn Connectbox (niet de giga variant), dus ik heb nu niet gelijk de behoefte om mijn modem te wisselen.

Iemand ervaring met deze Connectbox Giga, welke ik dan in bridge modus zal zetten? Werkt dit een beetje fatsoenlijk of is het de moeite niet waard en kan ik beter mijn 600 Mbps abonnement behouden? Daarnaast geen idee of mijn Deco M4's zullen werken (ik neem aan van wel aangezien ik ze momenteel verbonden heb via mijn router ipv het modem).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Simone96 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:01:
Ik was vandaag eens naar mijn Ziggo abonnement aan het kijken en zag toevallig dat het me maar 1,50 euro meer per maand zou kosten om van 600 Mbps naar 1000 Mbps te gaan. Lijkt me geen verkeerde deal. Toen ik het probeerde aan te passen, kreeg ik de melding dat ik dan wel een nieuw apparaat zou krijgen. Ik heb even navraag gedaan bij Ziggo zelf en het zou dan dus gaan om de Connectbox Giga. Ik heb zelf al jaren de zwarte Technicolor modem die in bridge modus staat en is verbonden met mijn Asus RT-AC86U. Dit werkt al jaren zonder problemen en daarnaast heb ik ook nog een aantal TP-Link Deco M4's eraan hangen (deze zijn van mijzelf, niet van Ziggo). Een collega van mij heeft altijd issues met zijn Connectbox (niet de giga variant), dus ik heb nu niet gelijk de behoefte om mijn modem te wisselen.

Iemand ervaring met deze Connectbox Giga, welke ik dan in bridge modus zal zetten? Werkt dit een beetje fatsoenlijk of is het de moeite niet waard en kan ik beter mijn 600 Mbps abonnement behouden? Daarnaast geen idee of mijn Deco M4's zullen werken (ik neem aan van wel aangezien ik ze momenteel verbonden heb via mijn router ipv het modem).
Je kunt op het community forum proberen om de Technicilor om te ruilen voor een Ubee UBC1318. Daar zit geen crappy Puma chipset in en deze heeft dus ook de bekende Puna issues niet.
Ten tijde van de IPv6 in bridge mode introductie kon je op het forum vragen om een oud modem te ruilen voor, naar eigen keuze, een Connectbox of de Ubee, omdat oudere modems geen IPv6 support hebben. Zelf heb ik daar toentertijd gebruik van gemaakt om mijn antieke Cisco modem only om te ruilen voor een Ubee juist om een latere verplichte switch voor een Connectbox voor te zijn.
En heb ook 0 issues met de Ubee. Enige ding was het antieke coax spul in huis waardoor er veel storing was door 4G instraling. Maar daarvoor heeft Ziggo netjes nieuw spul opgestuurd en een (/uiteindelijk twee keer) monteur langs laten komen om het AOP te vervangen.

Overigens is Ziggo ook niet gek. Die €1,50 extra is voor hun gewoon €18 extra inkomsten en waarschijnlijk ga jij toch niet meer data verstoken, dus hun kost het niks extra, dus €18 winst voor hun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osbos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:11
@Simone96

Dit is het topic waarin je (nog steeds) een Ubee UBC1318 ("Connectbox zonder WiFi") kunt aanvragen ter vervanging van een oud modem welke geen IPv6 in bridge modus ondersteunt.

Aangezien je (waarschijnlijk) in fZiggo gebied woont kan je er vanuit gaan dat full dual stack (IPv4+IPv6) in bridge modus beschikbaar is, ik neem aan dat de Ziggo moderators dit controleren. In fUPC gebied is full DS in bridge modus nog steeds niet overal beschikbaar :|

Als alternatief zou je nog een eigen topic kunnen aanmaken op het Ziggo forum, maar dan moet je rekening houden met een aantal zaken zoals het fotograferen van het AOP, signaalwaarden posten, andere leden welke aangeven dat het Ubee modem alleen in hele uitzonderlijke gevallen geleverd wordt en dergelijke. Mijn advies is dan ook om eerst een Ubee aan te vragen via het IPv6 bridge topic, mochten er toch nog issues zijn met de verbinding dan kan je altijd nog een eigen topic aanmaken om dit aan te kaarten.

Ik heb zelf sinds een paar maanden een Ubee UBC1318 en ben er zeer tevreden over, geen gedoe met latency, ping spikes en dergelijke. Net zoals de Connectbox Giga is de Ubee UBC1318 een Docsis 3.1 modem welke gebruik maakt van OFDM voor downstream en (op termijn) OFDMA voor upstream.
muisje1997 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:23:
ter info

Eigenlijk horen mensen met de ipv4-internet regel hedendaags ook gewoon een dualstack te krijgen na een abonnementswijziging en niet meer een ipv4-only profiel.

wat dit inhoudt:
je hebt ooit ipv4 only aangevraagd en doet nu een wijziging van bijv snelheid is het idee dat je full dual stack krijgt
Eens, waarschijnlijk hebben degenen destijds voor een IPv4-only profiel gekozen vanwege het wegvallen van port forwarding bij DS lite (CGNAT IPv4). Bij full DS vervalt dit nadeel uiteraard.
Pagina: 1 ... 260 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic