Ik wou net zeggen. En overboeking zorgt sowieso niet voor een wegvallende verbinding, maar juist voor een tragere verbinding.
@
Moespoes
Hang gewoon eens een laptop of desktop met een kabel direct aan de router en draai een gratis tooltje voor 24 of 48 uur
http://startrinity.com/In...nuousBandwidthTester.aspx
Of heel simpel:
ping -t 9.9.9.9 in een Command Prompt..
24 uur laten lopen en dan CTRL-C, dan krijg je deze statistiek:
Ping statistics for 9.9.9.9:
Packets: Sent = 27, Received = 27, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 9ms, Maximum = 26ms, Average = 13ms
(bovenstaand voorbeeld is van een seconde of 20, voor een goeie test moet je hem 24 uur laten lopen.
Er is ook een GUI tooltje van:
https://www.nirsoft.net/utils/multiple_ping_tool.html
Hoogstwaarschijnlijk heb je dan helemaal geen wegvallende verbinding..
Moespoes schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:08:
Ik ga verhuizen naar een appartement. Eerder in een ander complex gebruikte blijkbaar iedereen
Ziggo Internet, en werd
ons internet onze WiFi daardoor ontzettend instabiel. Volgens mij is dat inherent aan
de kabel die Ziggo gebruikt tov dsl al die WiFi modems en APSs die providers meeleveren.
Mijn vraag is; hoe snel wordt wifi
van Ziggo instabiel in een appartementencomplex? Zijn een klein aantal gebruikers al funest? Is het voor een appartementencomplex simpelweg niet aantrekkelijk om
Ziggo WiFi te gebruiken? De snelheden die geadverteerd staan zijn natuurlijk verleidelijk, maar ik
kan geen moet dan kabels door het hele apparement trekken..
Bedankt voor de hulp!
There, I fixed it ^^
Dat je WiFi ruk is in een flatgebouw waar alle buren het volledige spectrum volblaffen kan ik wel inkomen, maar dat is geen Ziggo verbinding probleem.. Ze leveren nu ook WiFi en daarmee schieten ze zichzelf eigenlijk in de voet, want Jan-met-de-Pet-met-Modem-in Meterkast roept dan meteen dat Ziggo k*t is..
Overigens zul je met DSL hetzelfde probleem hebben. En met glas ook, als dat er al zou zijn..
Enige verschil met DSL is dat het modem vaker in de woonkamer staat (omdat daar je AOP zit), en dat helpt natuurlijk direct al mee qua dekking.
Je haalt echt 2 zaken door elkaar:
- De verbinding tot aan de meterkast. In theorie kan dat door overboeking trager worden (Ziggo), in de praktijk komt dat nauwelijks meer voor. 2004 belde, ze willen hun overboeking terug

- De verbinding van het geleverde modem/router naar je devices binnenshuis. Dit kan zwaar dramatisch zijn als het WiFi spectrum volzit. Dat kun je zelf iets minder problematisch maken door een aantal bekabelde APs op te hangen op strategische plekken.
Je WiFi wordt niet beter van een andere provider of medium, alleen door strategisch plaatsing van je WiFi router en addtionele APs...
[
Voor 45% gewijzigd door
FreakNL op 29-07-2022 12:15
]