Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jeuvie schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:54:
[...]

Is het gek als ik dit raar vindt? Lijkt wel op een schuldhulpverlener…..

https://www.budgetcoachnederland.nl/
Is gewoon een officieel Ziggo partner, je mag dus ervan uitgaan dat ze weten wat ze doen.
https://budgetcoachnederland-acties.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
PostalDude schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:20:
[...]

Toch heel bijzonder.
Vandaag tijd gevonden om weer eens te bellen. Nu krijg ik weer een verhaal te horen dat de vorige collega die ik heb gesproken niet meer dan 10€ korting voor 9 maanden mocht geven "want die is van een andere afdeling". Ondanks dat ik dus zelfde nummers heb gekozen en afdeling opzeggingen/retentie heb gesproken, heb ik zelfs nog aan die dame in kwestie gevraagd of ik de juiste afdeling had.

Vorige jaar ook zoiets gehad. Nu zegt deze dame vandaag dat ze echt niet meer dan 20€ korting voor 9 maanden mag geven. Eventueel kan ze nog een Next decoder erbij doen (heb volgens contract de Mediabox XL maar die ligt op zolder).

Ligt het er dan echt aan wie je spreekt? Ik krijg een heel verhaal te horen dat ze gebonden is aan het systeem en dat ze alleen de kortingen kunnen geven die het systeem op dat moment aangeven. Of is dat een lulverhaal?
Het hebben van een vodafone abo is ook niet bevorderlijk voor het krijgen van een flinke korting.

Zie Wolly in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

[ Voor 3% gewijzigd door Wolly op 23-07-2022 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 10:41
Zijn hier meer mensen waar de beloofde snelheids verhoging nog niet werkt? Ondanks router 5 minuten van het stroom af en er weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14

Reinier

\o/

wortelsky schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 07:23:
Zijn hier meer mensen waar de beloofde snelheids verhoging nog niet werkt? Ondanks router 5 minuten van het stroom af en er weer op.
Ja, ik blijf ook na uit- en inschakelen van mijn modem steken op 300/30 i.p.v. 350/35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
Reinier schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 07:36:
[...]

Ja, ik blijf ook na uit- en inschakelen van mijn modem steken op 300/30 i.p.v. 350/35.
Dat zit er nog redelijk in de buurt bij. Hier is i geen stap veranderd. 5 min van het stroom af moet toch voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:14

Reinier

\o/

wortelsky schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 07:45:
[...]

Dat zit er nog redelijk in de buurt bij. Hier is i geen stap veranderd. 5 min van het stroom af moet toch voldoende zijn?
Ja dat zou voldoende moeten zijn.

Dat het bij mij nog in de buurt komt van de beloofde snelheid is leuk, maar effectief betekent het dat er geen snelheidsverhoging is. Het was al een hele tijd 300/30 immers.
Niet dat ik het verschil zou merken, gok ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 07:17
Volgens Ziggo zou het na 14 juli moeten werken.
https://community.ziggo.n...ng-komt-eraan/ba-p/994938

Zo niet dan zou ik gewoon contact met ze opnemen. Mogelijk is je modem aan vervanging toe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Osbos schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:51:

Aangezien je (waarschijnlijk) in fZiggo gebied woont kan je er vanuit gaan dat full dual stack (IPv4+IPv6) in bridge modus beschikbaar is, ik neem aan dat de Ziggo moderators dit controleren. In fUPC gebied is full DS in bridge modus nog steeds niet overal beschikbaar :|
Deze stelling klopt niet meer. Full DS is in het gehele verzorgingsgbied mogelijk. Sterker nog, als je je als nieuwe klant aanmeldt dan heb je ongeacht het gebied standaard full DS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:29
Als de router niet het ziggo apparaat is dan is dat onvoldoende. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:55:
[...]
Als de router niet het ziggo apparaat is dan is dat onvoldoende. ;)
Hier niet eens de modem van her stroom gehaald. Snelheid was er gewoon ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simbob schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:41:
[...]

Hier niet eens de modem van her stroom gehaald. Snelheid was er gewoon ineens.
Het modem moet een nieuwe config file inlezen. Dit gebeurt tijdens het opstarten, en Ziggo kan op afstand een reboot van het modem doen. Dus 1+1=2. Ziggo zal wel op een afstand een reboot hebben doorgevoerd. Iets dat je waarschijnlijk ook kunt inzien in het modem, wat de uptime is. "5 minuten van de stroom af halen" is dus ook niet nodig, of je geeft gewoon een reboot via de web interface (geen idee of dat bij de Connectbox kan, bij de Ubee 1318 in ieder geval wel) of je haalt de stroom er af en steekt hem gewoon meteen weer in (als de lampjes uit zijn is echt wel het laatste beetje stroom er uit. En niet zoals vroeger dat je wellicht nog even moet wachten tot "de stroom er uit is").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
PatRamon schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:30:
Tijdens mobiel back-uppen kwam ik nog deze foto's tegen..

Links - Next V1 (Arris)
Links - Next V2 (Humax)
...
Welke staat "rechts" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:47
Reinier schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 07:36:
[...]

Ik zit sinds 2019 op 250/25, terwijl mijn profiel op mijn.ziggo 300/30 zei. Ook heb ik een email gekregen dat mijn snelheid verhoogd zou zijn, wat dus niet zo is.
Ik wil het risico niet lopen om mijn modem te resetten, omdat er nogal wat stoorzenders (digitenne, G4) in de buurt zitten en ik een grote kans heb dat ik weer met 4 of meer constant storende kanalen zit. Het is sinds een dag of 2 een beetje stabiel, na een reset of 5. Er zit inmiddels weer iets ontzettend te storen op 666MHz, maar op dat kanaal nog geen Post-RS fouten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Het werkte hier in de polder al een week voordat ik de mail van Ziggo kreeg. Even modem opnieuw opstarten en gaan... :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7XE_P2v_Swq8uhDexlfbV-KFxg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QtYKM6hZ1U0BjUAdRvTDCtFC.png?f=user_large

Snelheid op mijn laptop met Intel AX210 wifi.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Humax versie. Ik heb het oranje front overgezet :) Heb nog 2 testboxen staan, plus twee afstandsbedieningen met verlichting. Ik vind de oude te groot, dus dan maar zonder licht.

[ Voor 19% gewijzigd door CreativeS op 23-07-2022 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Wow scherp.. Copy paste foutje 8)7
Aangepast ook in post
Maar links Arris en rechts humax

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
Jay-B schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:24:
[...]

Deze stelling klopt niet meer. Full DS is in het gehele verzorgingsgbied mogelijk. Sterker nog, als je je als nieuwe klant aanmeldt dan heb je ongeacht het gebied standaard full DS.
dat klopt full ds is in router modus overal beschikbaar echter nog niet overal in bridge modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Fret Raket Als dat zo is dan is er iets mis met de afscherming van de kabels.
(Dat is ook meteen het voordeel van echt 100procent glasvezel ipv glasvezelkabel waar Ziggo reclame mee maakt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osbos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:11
muisje1997 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:02:
[...]

dat klopt full ds is in router modus overal beschikbaar echter nog niet overal in bridge modus
Begin mei heeft iemand uit fUPC gebied gemeld op het Ziggo forum dat full DS in bridge modus beschikbaar is.

Een moderator/medewerker van Ziggo heeft aan het bericht toegevoegd dat de uitrol van full DS in bridge modus zo'n 2 tot 3 maanden duurt. Inmiddels is het bijna augustus dus dan zou je verwachten dat full DS wel binnenkort beschikbaar komt. Of zou de planning hiervan inmiddels veranderd zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
muisje1997 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:02:
[...]

Ook in bridge modus is dit overal mogelijk nu. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Simone96 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:01:
Ik was vandaag eens naar mijn Ziggo abonnement aan het kijken en zag toevallig dat het me maar 1,50 euro meer per maand zou kosten om van 600 Mbps naar 1000 Mbps te gaan. Lijkt me geen verkeerde deal. Toen ik het probeerde aan te passen, kreeg ik de melding dat ik dan wel een nieuw apparaat zou krijgen. Ik heb even navraag gedaan bij Ziggo zelf en het zou dan dus gaan om de Connectbox Giga. Ik heb zelf al jaren de zwarte Technicolor modem die in bridge modus staat en is verbonden met mijn Asus RT-AC86U. Dit werkt al jaren zonder problemen en daarnaast heb ik ook nog een aantal TP-Link Deco M4's eraan hangen (deze zijn van mijzelf, niet van Ziggo). Een collega van mij heeft altijd issues met zijn Connectbox (niet de giga variant), dus ik heb nu niet gelijk de behoefte om mijn modem te wisselen.

Iemand ervaring met deze Connectbox Giga, welke ik dan in bridge modus zal zetten? Werkt dit een beetje fatsoenlijk of is het de moeite niet waard en kan ik beter mijn 600 Mbps abonnement behouden? Daarnaast geen idee of mijn Deco M4's zullen werken (ik neem aan van wel aangezien ik ze momenteel verbonden heb via mijn router ipv het modem).
Ik ben laatst ook van 600 naar 1000 geswitcht, om diezelfde reden. Had al een genoemd ubee 1318 modem (witte connect box gaf eerder al bij het 600mbit abo problemen met stabiliteit van de snelheid). Werkt op zich prima, alleen haal ik niet helemaal de volle snelheid (zo'n 700-900mbit afhankelijk van de speedtest), maar snel genoeg voor mij en heb geen zin in gedoe met een helpdesk/monteur e.d. om oorzaken uit te zoeken of dat ik weer een nieuw modem krijg. Daarnaast heb ik ook een setje deco m4's en die werken prima met die ubee 1318 (decos wel correct aansluiten zoals in de handleiding, dus niet meerdere op de switch van het modem volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:33
Ik heb een Ubee1318 modem in DHCP modus, dit oa ivm WiFi via Unifi AP is geregeld.
Welke router is aan te raden? Hoeft niet perse Unifi te zijn , lees ook wel over Edge of Microtik of TP-link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo-nl schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:16:
Ik heb een Ubee1318 modem in DHCP modus, dit oa ivm WiFi via Unifi AP is geregeld.
Welke router is aan te raden? Hoeft niet perse Unifi te zijn , lees ook wel over Edge of Microtik of TP-link.
Mijn eerste vraag is dan waarom je het modem in bridge mode laat zetten als je zelf geen router hebt. Om (alleen) een access point aan te sluiten is dat nergens voor nodig. Zeker aangezien je al een wifiloze Ubee hebt (geen idee of je op een ConnectBox de wifi uit kunt zetten, zonder router mode uit te zetten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:19:
[...]

Mijn eerste vraag is dan waarom je het modem in bridge mode laat zetten als je zelf geen router hebt. Om (alleen) een access point aan te sluiten is dat nergens voor nodig. ...
Erger nog : dat gaat niet werken.
Een modem in bridge mode heeft of geeft maar 1 enkel ipadres. Dat is te weinig om er een accesspoint op aan te sluiten. (in mijn definitie draait er geen dhcp server op een access point). Clients krijgen ipadressen van het netwerk waar het access point in zit. In het geval van een access point rechtstreeks op het modem in bridge mode is er maximaal 1 client tegelijkertijd met een werkende verbinding.
Een accesspoint op een modem niet in bridgemode zal waarschijnlijk prima werken.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 24-07-2022 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
W1ck1e schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:32:
[...]

Erger nog : dat gaat niet werken.
Een modem in bridge mode heeft of geeft maar 1 enkel ipadres. Dat is te weinig om er een accesspoint op aan te sluiten. (in mijn definitie draait er geen dhcp server op een access point). Clients krijgen ipadressen van het netwerk waar het access point in zit. In het geval van een access point rechtstreeks op het modem in bridge mode is er maximaal 1 client tegelijkertijd met een werkende verbinding.
Een accesspoint op een modem niet in bridgemode zal waarschijnlijk prima werken.
Er is natuurlijk geen enkele werkende client in bridge. Dat publieke IP adres zal het AP zelf claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
@RobertMe vandaar "maximaal 1 client" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:45
Een beetje hippe accesspoint kan ook wel een beetje routering doen en biedt ook DHCP (guest network anyone). Of dat verstandig is om op die manier te gebruiken kan je in het midden laten.
Maareh @ivo-nl heeft het niet over bridge mode en vraagt expliciet om een router. Daarbovenop zijn er imho legio goede redenen om een Ubee in bridge te zetten.

Ziggo levert (tegenwoordig) voornamelijk alles in één netwerkapparaten. Een Ubee1318 is een modem-router (gateway) inclusief wat netwerkservices.
Als je al ingestapt bent in de Ubiquiti cultuur en je wilt het modem in bridge met een eigen router dan kan je daar net zo goed in blijven zitten, vooral bij gebruik van beheertools kan dat prettig zijn.
De Mikrotik leercurve is hoog, als het kwartje valt is RouterOS erg fijn om mee te werken.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
Jay-B schreef op zondag 24 juli 2022 @ 06:21:
[...]

Ook in bridge modus is dit overal mogelijk nu. ;)
ik hoor genoeg verhalen van mensen waarbij het nog niet werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Raymond P schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:02:
Een beetje hippe accesspoint kan ook wel een beetje routering doen en biedt ook DHCP (guest network anyone). Of dat verstandig is om op die manier te gebruiken kan je in het midden laten.
Maareh @ivo-nl heeft het niet over bridge mode en vraagt expliciet om een router.
...
De Mikrotik leercurve is hoog, als het kwartje valt is RouterOS erg fijn om mee te werken.
Een beetje hippe accesspoint is waarschijnlijk duurder dan een standaard router
Ik reageerde op @RobertMe, geen idee waar hij dat vandaan haalde dat @ivo-nl zijn modem in bridgemode wilde zetten.
Dat van mikrotik herken ik. Ik heb goedkoop een mikrotik routertje gekocht, maar ik doe er op dit moment niks mee. Hij staat niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osbos
@muisje1997 Ik open komende week een topic op het Ziggo forum om te vragen of de planning nog klopt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:43

FreakNL

Well do ya punk?

Waar is het linkje van Internet Basic + TV Start?

Kan hem niet vinden….

[ Voor 22% gewijzigd door FreakNL op 24-07-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osbos

Acties:
  • +1 Henk 'm!
muisje1997 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:02:
[...]

ik hoor genoeg verhalen van mensen waarbij het nog niet werkt
Die mensen dienen, indien ze echt full DS wensen contact op te nemen. Handigst is misschien via de community, daar zitten wat meer ervaren medewerkers. Er kunnen redenen zijn uit het verleden waarom zo iemand bijv. nog op ds lite staat of een Ipv4 only profiel heeft. Dat neemt niet weg dat het technisch overal nu mogelijk is sinds eind juni. Deze zelfde migratie heeft er ook voor gezorgd dat de vrije modem keus nu overal mogelijk is. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Jay-B op 24-07-2022 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Osbos schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:41:
@muisje1997 Ik open komende week een topic op het Ziggo forum om te vragen of de planning nog klopt etc.
das goed hoor mij maakt het niet zo erg uit ik heb full dual stack al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
W1ck1e schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:10:
[...]

Een beetje hippe accesspoint is waarschijnlijk duurder dan een standaard router
Ik reageerde op @RobertMe, geen idee waar hij dat vandaan haalde dat @ivo-nl zijn modem in bridgemode wilde zetten.
Dat van mikrotik herken ik. Ik heb goedkoop een mikrotik routertje gekocht, maar ik doe er op dit moment niks mee. Hij staat niet in de weg.
Nou, slippery slope. Een enorm hippe: pricewatch: Netgear Essentials WiFi 6 WAX202
What's in a name? :9

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Die link doet niks bij mij (redirect)...

Deze link wel..
https://www.ziggo.nl/pakk...15479040ff1568be5468ee9b4

Snap het ook niet helemaal

Het rare is ook;
Log ik in op mijn eigen account dan staat Basic er wel bij als keuze (pakket TV+Internet), bij mijn ouders (TV+Internet+Bellen) niet... Ligt dat aan het stukje bellen?

[ Voor 37% gewijzigd door FreakNL op 24-07-2022 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osbos
Oh mijn fout, blijkbaar moet er aan het einde van de url nog een trailing slash.

https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket-tvi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
@Jeffrey87 ik las in het tweakers artikel dat het je lukt om 2 modems tegelijk actief te hebben en ook te gebruiken voor een eventuele snelheids verhoging die mogelijkheid bestaat niet lang meer antwoord vanuit ziggo

Ik heb dit onderwerp intern besproken en ben inmiddels op de hoogte dat het activeren van 2 modems wel werkt, zoals het op Tweakers staat, maar dat het maar tijdelijk werkt.

We pakken dit verder op vanuit het bedrijf, omdat het natuurlijk niet echt de bedoeling is om 2 modems actief te hebben en te gebruiken ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
RobertMe schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:19:
[...]

Mijn eerste vraag is dan waarom je het modem in bridge mode laat zetten als je zelf geen router hebt. Om (alleen) een access point aan te sluiten is dat nergens voor nodig. Zeker aangezien je al een wifiloze Ubee hebt (geen idee of je op een ConnectBox de wifi uit kunt zetten, zonder router mode uit te zetten).
Ik schrijf nergens dat ik het modem in bridge modus heb gezet, ik vroeg alleen welke router achter het modem aan te raden (mocht ik idd het modem in bridge zetten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wortelsky
sjaool schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 19:29:
[...]

Het werkte hier in de polder al een week voordat ik de mail van Ziggo kreeg. Even modem opnieuw opstarten en gaan... :D

[Afbeelding]

Snelheid op mijn laptop met Intel AX210 wifi.
Het was mijn fout, ik had QOS nog aanstaan op de oude waardes. Die aangepast en loopt weer wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Zo weer de jaarlijkse korting met Ziggo geregeld. T-Mobile stond aan de deur voor glasvezel en dat was de reminder.

Kan iemand mij bevestigen als ik nog met de oude Humaxen werk met de smartcards dat ik gewoon tv kan kijken in HD met Kabel TV ipv Start? Scheelt me ook weer €72,- per jaar namelijk. Volgens mij wel maar zeker weet ik het niet.

Edit: hier teruggelezen even. Kan ik zelfs uit met alleen internet uit en heb ik dan zelfs met mijn decoder nog alle kanalen in HD met of zonder Ziggo Sport? De app gebruik ik toch nooit. Verwarrend al die pakketten. Anders gooi ik tv er helemaal uit.

[ Voor 26% gewijzigd door MotorBeast op 25-07-2022 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Jazeker, vlgs mij wel.

[ Voor 51% gewijzigd door snah001 op 25-07-2022 16:02 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Heb net nog wat geedit. 8) Klopt dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Heb me rot gezocht op de site van Ziggo. Anders stel ik de vraag hier niet. Komt het gecodeerde HD signaal dus niet automatisch mee? Hier staat https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv dat ik 49 zenders in HD krijg. Kan er geen touw aan vast knopen. :?

Ik wil 350 internet en zo goedkoop mogelijk de reguliere zenders in HD kunnen kijken en ik heb nog een Humax 5200 C volgens mij om op te nemen. en boven een Humax zonder opname functie met nog echt heel oude gratis smartcards.

[ Voor 18% gewijzigd door MotorBeast op 25-07-2022 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Test even of de Humax werkt zonder smartcard er in.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:53
Bijna alle zenders in Kabel TV zijn tegenwoordig HD, maar die van RTL en SBS niet. Als je teruggaat naar Kabel TV, dan werken je smartcards niet meer en kun je de zenders van RTL en SBS dus niet in HD zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Laatst online: 19:41
@MotorBeast, bij Kabel-TV heb je geen smartcards (ook al heb je nu al fysiek een smartcard, die werken niet meer met kabel-TV abbo!)

Geen smartcards is GEEN versleutelde zenders!

[ Voor 64% gewijzigd door Groentjuh op 25-07-2022 22:04 . Reden: Lijst verwijderd op verzoek van diverse tweakers, want er zaten fouten in... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast

Quote op verzoek verwijderd.
Dus moet ik bij Start blijven om alles in HD te zien? :'( Ik ga niet op een Oled in SD kijken. :N Site van Ziggo is wel belachelijk onduidelijk daarin. :?

Bedankt voor je reactie. d:)b Dat wordt dus weer bellen met Ziggo. Blij dat ik mijn nieuwe jaarcontract nog niet heb geaccepteerd.

Ik dacht ooit ergens te hebben gelezen dat in het oude Ziggo gebied alles in HD via de oude Humaxen was te kijken. Vandaar mijn twijfel.

[ Voor 56% gewijzigd door MisteRMeesteR op 05-08-2022 16:26 . Reden: quote weggehaald. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Groentjuh schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:41:
Met of zonder smartcard zijn de volgende zender in SD: Ketnet, WDR, NDR, Arte
WDR en NDR zijn beide in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn_E
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 15:16
MotorBeast schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:55:
[...]

Dus moet ik bij Start blijven om alles in HD te zien? :'( Ik ga niet op een Oled in SD kijken. :N Site van Ziggo is wel belachelijk onduidelijk daarin. :?

Bedankt voor je reactie. d:)b Dat wordt dus weer bellen met Ziggo. Blij dat ik mijn nieuwe jaarcontract nog niet heb geaccepteerd.

Ik dacht ooit ergens te hebben gelezen dat in het oude Ziggo gebied alles in HD via de oude Humaxen was te kijken. Vandaar mijn twijfel.
Volgens mij moet je inderdaad TV-Start hebben om in HD te kunnen kijken en je smartcards te blijven gebruiken. Zo doen wij dat ook momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
bij tv start krijg je volgens mij nu de next mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
muisje1997 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 17:11:
bij tv start krijg je volgens mij nu de next mini
Ik had al Start. Dat is toch alleen bij nieuwe Abbo's? En sowieso wil ik lekker blijven opnemen op mijn Humax. Zalig. Ik kijk overal achteraan. Alles wat ik wil zien opnemen en kijken zonder al die reclames. Avond tv kijken met reclame is zonde van mijn tijd bij de commerciele jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
geen idee ik weet vooral niet of er iets veranderd bij eventuele wijziging

ik heb zelf tv max next dus met de gewone ideaal vind ik het zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
epias schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:55:
[...]
WDR en NDR zijn beide in HD.
Mijn definitie bij HD is 1920x1080.

WDR -> 1280 x 720, dus HD Ready
NDR -> 1280 x 720, dus HD Ready

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Groentjuh schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:16:
[...]

WDR -> 1280 x 720, dus HD Ready
NDR -> 1280 x 720, dus HD Ready
Tja... De gebruikelijke definitie is:

720p = HD
1080x = Full HD.
2160x = UHD.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:05
Roetzen schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:20:
[...]

Tja... De gebruikelijke definitie is:

720p = HD
1080x = Full HD.
2160x = UHD.
Ziggo hanteert 1080p HDR ook als UHD op kanaal 425 Espn Uhd.

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevinmastah2005 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:26:
[...]

Dat was me ontgaan, dat kanaal zit niet in mijn pakket. Maar het verbaast me niet dat ze proberen het zo mooi mogelijk voor te stellen....

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:57
Ziggo storing in regio Haarlem? Of is mijn individuele verbinding gaar?

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Groentjuh schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:16:
[...]
Dit is echt te zielig voor woorden. ZDF is ook 720p50 en die zet je bij HD. Ik zou je post editen, zodat je alsnog kunt zeggen dat je gelijk hebt. Je hebt gewoon oude informatie geplaatst. Die zenders zijn al bijna een maand in "HD".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trigger190
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11-2024
S0epkip schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:00:
Ziggo storing in regio Haarlem? Of is mijn individuele verbinding gaar?
Ja same here in Haarlem, ziggo geeft ook aan dat er een storing is inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MotorBeast schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:55:
[...]

Het heeft niets met je Humax te maken maar je abonnementsvorm die inmiddels verouderd is. Als je naar Kabel TV gaat dan verlies je je smartcards zoals genoemd en daarbij een aantal HD kanalen.
MotorBeast schreef op maandag 25 juli 2022 @ 17:13:
[...]

Ik had al Start. Dat is toch alleen bij nieuwe Abbo's? En sowieso wil ik lekker blijven opnemen op mijn Humax. Zalig. Ik kijk overal achteraan. Alles wat ik wil zien opnemen en kijken zonder al die reclames. Avond tv kijken met reclame is zonde van mijn tijd bij de commerciele jongens.
Dat kan in principe ook met de Next Mini of Next maar wel pas vanaf TV Complete. Ook neem je dan alles op in de cloud en is dit max 1 jaar terug te zien. In TV Start kan je met de Next Mini niets opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
De vrije (HD) kanelen kan m'n TV zelf ook opnemen en onbeperkt terugkijken. Ok, ik "mis" wat SBS en RTL HD meuk, maar dat keek ik sowieso niet. Daarnaast valt sporadisch SD kijken me niet enorm tegen op 55inch, maar da's een persoonsgebonden mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kevinmastah2005 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:26:
[...]
Dat doet Ziggo niet bewust maar ESPN zelf "misbruikt" de UHD specificaties, ook voor; nieuws: KPN biedt ESPN-hoofdkanaal aan met hdr, maar niet in 4k-resolutie

Edit; nieuws: ESPN gaat eredivisiewedstrijden in 1080p en met hdr uitzenden

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 25-07-2022 21:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:46
trigger190 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:17:
[...]

Ja same here in Haarlem, ziggo geeft ook aan dat er een storing is inmiddels
Niet alleen in Haarlem, ook hier in regio Rotterdam.
Verwachte oplostijd: 21:00 uur. Zal wel later worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
hier in zowel dordrecht als papendrecht geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:46
Oplostijd werd kort erna aangepast naar middernacht, maar inmiddels is het hier opgelost. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Zidane007nl op 25-07-2022 21:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
epias schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:12:
[...]
Dit is echt te zielig voor woorden. ZDF is ook 720p50 en die zet je bij HD. Ik zou je post editen, zodat je alsnog kunt zeggen dat je gelijk hebt. Je hebt gewoon oude informatie geplaatst. Die zenders zijn al bijna een maand in "HD".
Je hebt gelijkt.

Ik zal voortaan niet meer proberen dat soort behulpzame lijsten te maken en heb hem dan ook verwijderd... Ik had foutief aangenomen dat Ziggo zenders met "HD" in de naam 1080i doorgaf en heb dan ook enkel op de niet versleutelde zenders zonder HD afgestemd om even de resolutie van het signaal op te halen.

[ Voor 17% gewijzigd door Groentjuh op 25-07-2022 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Hier is ook de storting gisterenavond al opgelost. ( omgeving Rotterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Chris.nl schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:52:
De vrije (HD) kanelen kan m'n TV zelf ook opnemen en onbeperkt terugkijken. Ok, ik "mis" wat SBS en RTL HD meuk, maar dat keek ik sowieso niet. Daarnaast valt sporadisch SD kijken me niet enorm tegen op 55inch, maar da's een persoonsgebonden mening.
Dit.
Ik kan mij goed voorstellen dat je alle make-up details in Shownieuws het liefst in 4K ziet en als het even kan ook met Dolby Atmos geluid. Maar dat kijk ik niet.

Een aflevering Zembla bijvoorbeeld mag van mij ook in 480P.
De enige zender die ik persoonlijk mis is Nat Geo wild HD, bij zulke content kan de kwaliteit imho niet hoog genoeg zijn.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raymond P schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:12:
Ik kan mij goed voorstellen dat je alle make-up details in Shownieuws het liefst in 4K ziet en

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Chris.nl schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:52:
Als ik hier Kabel TV selecteer krijg ik 54 zender waarbij ze allemaal in HD zouden zijn https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht Ik kan er echt geen touw aan vastknopen. Maar volgens jullie moet ik dus gewoon mijn TV Standard (net even ingelogd om te kijken wat ik heb) aanhouden om alles in HD te zien. Ik kijk misschien geen SBS/RTL maar heb ook een lieve vrouw. NB: ik vind alles wat 1080/720 is overigens HD en okee om te kijken. SD vind ik een drama. Het is geen 1990 meer. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door MotorBeast op 26-07-2022 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@MotorBeast Dat is een optie. :)

Via de app Ziggo Go (TV) kan je RTL/SBS wel weer in 720P met 5mbit/s kijken.
Ook als je alleen kabel tv + go hebt, je hebt dan wel wat minder zenders.
Als je vriendin veel linear kijkt dan is het waarschijnlijk de moeite niet waard om zo'n setup te overwegen.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Dat zenderoverzicht klopt niet. Je krijgt de SBS en RTL zenders alleen in SD met het goedkoopste pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Raymond P schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:15:
@MotorBeast Dat is een optie. :)

Via de app Ziggo Go (TV) kan je RTL/SBS wel weer in 720P met 5mbit/s kijken.
Ook als je alleen kabel tv + go hebt, je hebt dan wel wat minder zenders.
Als je vriendin veel linear kijkt dan is het waarschijnlijk de moeite niet waard om zo'n setup te overwegen.
Die wil gewoon lekker ouderwets kunnen zappen als ik er niet ben. Ik ga maar weer bellen met Ziggo dat abbo niet moet veranderen en de korting van €180,- welkom is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
dolopfriet schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:24:
Dat zenderoverzicht klopt niet. Je krijgt de SBS en RTL zenders alleen in SD met het goedkoopste pakket.
Tnkx!!! Eigenlijk dus valse voorlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ja, ik vind het niet netjes van Ziggo. Zeggen dat zenders in HD zijn met het kabeltv pakket, maar het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MotorBeast schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:41:
[...]

Die wil gewoon lekker ouderwets kunnen zappen als ik er niet ben. Ik ga maar weer bellen met Ziggo dat abbo niet moet veranderen en de korting van €180,- welkom is. 8)
Ik heb hetzelfde: Internet Start & TV Start, als ik er wat aan ga sleutelen vervallen smartcards en heb je amper een paar euro voordeel. Bovendien wil ik wel in de beste kwaliteit kijken op mijn tv. Geen zin in gedoe, dus pak altijd de korting die er wordt aangeboden.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MotorBeast schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:25:
[...]

Als ik hier Kabel TV selecteer krijg ik 54 zender waarbij ze allemaal in HD zouden zijn https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht
MotorBeast schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:42:
[...]

Tnkx!!! Eigenlijk dus valse voorlichting.
dolopfriet schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:43:
Ja, ik vind het niet netjes van Ziggo. Zeggen dat zenders in HD zijn met het kabeltv pakket, maar het niet zijn.
Waar zien jullie staan dat ze allemaal in HD zouden zijn dan als je Kabel TV aanklikt. Misschien kijk ik eroverheen maar ik zie het nergens staan.

Edit: Ah wacht bedoel je deze pagina?
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 26-07-2022 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:53
In het zenderoverzicht staat HD bij zenders die bij TV Standard in HD zijn en bij Kabel TV in SD zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Tochjo schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:26:
In het zenderoverzicht staat HD bij zenders die bij TV Standard in HD zijn en bij Kabel TV in SD zijn.
Ik kan maf zijn maar als ik dan de filter Kabel TV instel staat er gewoon overal vrolijk HD achter met 54 kanalen. 8)7

Ik trek straks gewoon eens even mijn kabel uit de decoder en steek die in mijn tv als test. Ben benieuwd.

[ Voor 13% gewijzigd door MotorBeast op 26-07-2022 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
576i 25Hz op RTL4/SBS6
1080i 25Hz op NPO1

En via Ziggo Go TV dus 720P voor NPO/RTL/SBS

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Laatst online: 22:41
Die Ziggo zenderlijst loopt een beetje achter en klopt niet helemaal. Er staat ook nog het kanaalnummer achter in de 900 reeks, maar dat werkt alleen nog maar voor RTL en SBS.

Pas je netwerk id aan naar 4444 in plaats van 5555 en zoek opnieuw naar zenders. Als het goed is krijg je dan alleen de ongecodeerde kanalen en weet je dus exact wat je over houdt stel dat je teruggaat naar Kabel TV van TV Start. Het enige verschil is dus eigenlijk dat je SBS en RTL niet in HD hebt maar SD. Verder zijn alle zenders die je mag kijken en bij TV Start HD zijn ook bij Kabel TV in HD.

En als je geen Ziggo Go app hoeft, zou je ook een internet only kunnen nemen en alleen DVB-C gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Hugo__Boss op 26-07-2022 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
Ik heb sinds 2 dagen een UBC1318ZG modem. Ik gebruik hem ook als router. Ik heb hem default draaien nu, ben enorm tevreden over de performance-winst ten opzichte van de Connection Box. Hoeveel winst boek ik nog als ik hem in bridge zou gebruiken met een eigen router?

Ik zit momenteel op 10 ms ping, 359.0 Mbps down 36.0 Mbps up.

Verder zie ik dat FW level op Low staat en alle FW options uit staan. Wat zijn de preferred instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
Ik heb ook een Ubee1318, DHCP en FW default (low) (andere instellingen beetje onduidelijk wat het uithaalt). Router kijk ik ook naar, weet nog niet welke precies . Qua snelheid haalt router niet veel uit denk ik, meer dat je wat meer kan "tweaken".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@R Kuipers De winst in performance bij keuze voor een eigen router is enorm afhankelijk van wat je allemaal uitspookt op/met je lijn.

De ruwe down/up zal niet/nauwelijks veranderen, maar routing performance zakt normaliter in naarmate de firewall complexer wordt / meer regels bevat.
Zoals je vast al opgemerkt hebt kan je niet veel configureren in de UBC1318ZG dus de performance drop vergeleken met een eigen router zal sowieso zeer beperkt blijven als je simpele config hetzelfde is.

Een paar pagina's terug heeft @Roetzen al uitgevonden dat niet veel personen hier uberhaubt het menu hebben bekeken in routing mode.
Dus als je advies nodig hebt kan @Roetzen vast helpen. :P

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Hugo__Boss schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:39:
Die Ziggo zenderlijst loopt een beetje achter en klopt niet helemaal. Er staat ook nog het kanaalnummer achter in de 900 reeks, maar dat werkt alleen nog maar voor RTL en SBS.

Pas je netwerk id aan naar 4444 in plaats van 5555 en zoek opnieuw naar zenders. Als het goed is krijg je dan alleen de ongecodeerde kanalen en weet je dus exact wat je over houdt stel dat je teruggaat naar Kabel TV van TV Start. Het enige verschil is dus eigenlijk dat je SBS en RTL niet in HD hebt maar SD. Verder zijn alle zenders die je mag kijken en bij TV Start HD zijn ook bij Kabel TV in HD.

En als je geen Ziggo Go app hoeft, zou je ook een internet only kunnen nemen en alleen DVB-C gebruiken.
Ik heb gisteren maar gewoon de kabel uit mijn Humax getrokken en in mijn LG Oled gestoken en laten zender zoeken. Kreeg toen dus het Kabel Tv beeld. Kan aan mij liggen maar zelfs Ned 1,2 en 3 die HD moeten zijn waren slechter van beeld kwaliteit. SD is echt een drama dus vandaag maar weer even gebeld met Ziggo en gewoon Internet Complete met Tv Start. Had ik naar Kabel gegaan waren ook mijn 2 gratis oldschool @Home kaarten verwijderd en had ik die nooit meer kunnen gebruiken. Kreeg na wat aandringen ook nu meer korting en ben dus helemaal blij. Volgens mij heb ik nu het goedkoopste abbo in de markt. *O*

Bij terugsteken van de kabel in de el chaepa Elro versterker gaf die toevallig de geest dus nu heeft de vrouw boven even geen tv. O-) Iemand nog een aanrader voor een versterkertje want nu met een nette splitter is het signaal net niet sterk genoeg voor boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
Ik heb zojuist verschillende speedtest sites gebruikt met default settings, en vervolgens nog eens met IPv4 FW Protection op High en alle FW options aan (dit is wat ik kan instellen). Zie geen enkel verschil in mijn testresultaten. Ik denk dat de Ubee de 'Internet Complete 350/35' snelheid met 2 vingers in zijn neus af kan.
Edit: ik heb IPv3 FW Protection toch weer terug op Low gezet omdat nzbget op mijn Synology en Clash of Clans op mijn Android telefoon niet meer werkte. FW options staan nog wel aan.

[ Voor 22% gewijzigd door R Kuipers op 29-07-2022 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
R Kuipers schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:15:
Ik heb sinds 2 dagen een UBC1318ZG modem. Ik gebruik hem ook als router. Ik heb hem default draaien nu, ben enorm tevreden over de performance-winst ten opzichte van de Connection Box. Hoeveel winst boek ik nog als ik hem in bridge zou gebruiken met een eigen router?

Ik zit momenteel op 10 ms ping, 359.0 Mbps down 36.0 Mbps up.

Verder zie ik dat FW level op Low staat en alle FW options uit staan. Wat zijn de preferred instellingen?
Ik heb sinds een half jaar als opvolger van mijn Synology Router een TP Link https://www.tp-link.com/u.../wifi-router/archer-ax73/ voor een schamele €110,-. Staat bij mij op de eerste verdieping en heb op alle verdiepingen snel en stabiel wifi. Alleen daarom al gebruik ik een eigen router.

Waarom zou je een hogere snelheid willen? Wat je nu hebt is al ruim voldoende voor alle activiteiten. Ik heb alleen maar Complete omdat hier 4 personen tegelijk streamen af en toe en durf een stap lager nog niet aan. Zodra hier de kinderen uit zijn ga ik ala minute naar de laagste/goedkoopste snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
MotorBeast schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:39:
[...]

Ik heb gisteren maar gewoon de kabel uit mijn Humax getrokken en in mijn LG Oled gestoken en laten zender zoeken. Kreeg toen dus het Kabel Tv beeld. Kan aan mij liggen maar zelfs Ned 1,2 en 3 die HD moeten zijn waren slechter van beeld kwaliteit. SD is echt een drama dus vandaag maar weer even gebeld met Ziggo en gewoon Internet Complete met Tv Start. Had ik naar Kabel gegaan waren ook mijn 2 gratis oldschool @Home kaarten verwijderd en had ik die nooit meer kunnen gebruiken. Kreeg na wat aandringen ook nu meer korting en ben dus helemaal blij. Volgens mij heb ik nu het goedkoopste abbo in de markt. *O*

Bij terugsteken van de kabel in de el chaepa Elro versterker gaf die toevallig de geest dus nu heeft de vrouw boven even geen tv. O-) Iemand nog een aanrader voor een versterkertje want nu met een nette splitter is het signaal net niet sterk genoeg voor boven?
Dat is vreemd, NPO wordt alleen nog maar in HD doorgegeven. SD kwaliteit bestaat niet meer. Kwam laatst nog een Humax SD ontvanger tegen, als je daarmee zenders zoekt heb je alleen maar RTL en SBS en wat Duitse zenders en misschien nog een paar die geen HD zijn.

Hoeveel tv's heb je in totaal? Bij 2 lijkt me een versterker niet nodig. Ik heb er zelf ook 2, op AOP een POA 01 B splitter voor het modem en op de andere aansluiting nog een POA 01 B en daarop de 2 tv's in huis. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Hugo__Boss schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:52:
[...]

Dat is vreemd, NPO wordt alleen nog maar in HD doorgegeven. SD kwaliteit bestaat niet meer. Kwam laatst nog een Humax SD ontvanger tegen, als je daarmee zenders zoekt heb je alleen maar RTL en SBS en wat Duitse zenders en misschien nog een paar die geen HD zijn.

Hoeveel tv's heb je in totaal? Bij 2 lijkt me een versterker niet nodig. Ik heb er zelf ook 2, op AOP een POA 01 B splitter voor het modem en op de andere aansluiting nog een POA 01 B en daarop de 2 tv's in huis. Werkt prima.
1 beneden, 1 op eerste verdieping. Zit wellicht in de kabel die vanaf de meterkast door de muur naar woonkamer loopt. Maar die zit muurvast. Ik tap signaal voor boven in de woonkamer af. Humax beneden geeft 56 % signaalsterkte beneden, 100% kwaliteit. Goede connectoren 5 jaar geleden aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moespoes
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-02-2023
Ik ga verhuizen naar een appartement. Eerder in een ander complex gebruikte blijkbaar iedereen Ziggo, en werd ons internet daardoor ontzettend instabiel. Volgens mij is dat inherent aan de kabel die Ziggo gebruikt tov dsl.

Mijn vraag is; hoe snel wordt wifi van Ziggo instabiel in een appartementencomplex? Zijn een klein aantal gebruikers al funest? Is het voor een appartementencomplex simpelweg niet aantrekkelijk om Ziggo te gebruiken? De snelheden die geadverteerd staan zijn natuurlijk verleidelijk, maar ik kan geen kabels door het hele apparement trekken..

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
MotorBeast schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:39:
[...]

Een andere oplossing voor jou zou wellicht IPTV zijn geweest (is niet gratis) maar mag hier niet bediscussieerd worden.
Dan had je wel het Kabeltv abbo kunnen kiezen maar je huidige oplossing werkt ook en nog méér korting ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Moespoes Als wifi instabiel is heeft dat niets met Ziggo te maken maar met de wifi. Dan zul je zelf moeten investeren in goede (bij voorkeur bekabelde) accesspoint. Misschien ergens een kabelgootje, maar als je die achter een gordijn doet bijv. zie je er weinig van. Slechte wifi gaan repeaten lost het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moespoes
@jongetje tuurlijk heeft dat met de technologie van Ziggo te maken, kabel internet maakt gebruik van gedeelde bandbreedte. Ik weet alleen niet hoeveel gebruikers 'teveel' is, dat je het gaat merken in de kwaliteit van je verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Is dat niet meer iets van vroeger? Die gedeelde bandbreedte?

Ik heb hier eigenlijk nooit problemen maar heel eerlijk; ze zitten hier in de straat bijna allemaal op DSL omdat er in 2010 problemen waren met (toen nog) UPC en er heel veel mensen op DSL zijn overgestapt toen. Ik kwam er pas in 2014 wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
MotorBeast schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:59:
[...]

1 beneden, 1 op eerste verdieping. Zit wellicht in de kabel die vanaf de meterkast door de muur naar woonkamer loopt. Maar die zit muurvast. Ik tap signaal voor boven in de woonkamer af. Humax beneden geeft 56 % signaalsterkte beneden, 100% kwaliteit. Goede connectoren 5 jaar geleden aangeschaft.
Je AOP zit in de woonkamer en niet in de meterkast? Tja, je kunt het wellicht proberen zonder versterker, maar als je bekabeling en connectors in orde zijn, zou het denk ik prima moeten kunnen om zonder versterker 2 tv's en 1 modem aan te sluiten. Ik heb zelf in ieder geval nul problemen met 2 tv's zonder versterker en de tv boven staat op zolder en de kabel loopt volgens mij via een omweg door de schacht op de trap, waardoor het stiekem denk ik wel een meter of 20 zal zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Hugo__Boss op 29-07-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moespoes
@FreakNL helaas niet, heb er in beide gebouwen last van gehad, al was het alleen de tweede keer echt een probleem. De snelheid was top, maar de frustratie van elke 10 minuten je internet die even wegvalt... Ziggo heeft nu een app die om de zoveel tijd naar de beste 'zender' zoekt, maw. de minst bezette frequentie range, maar uit ervaring werkt dat niet top. In een huis zal dit probleem direct zo goed als verholpen zijn, ik denk dat dit echt voornamelijk een flatgebouw probleem is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Moespoes maar dat heeft dus helemaal niets te maken met het feit dat coax een shared medium is. Ik zou me focussen op het WiFi-gedeelte. WiFi != internet. Kunnen we niet vaak genoeg herhalen hier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Jay-B schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:19:
@Moespoes maar dat heeft dus helemaal niets te maken met het feit dat coax een shared medium is. Ik zou me focussen op het WiFi-gedeelte. WiFi != internet. Kunnen we niet vaak genoeg herhalen hier.
Ik wou net zeggen. En overboeking zorgt sowieso niet voor een wegvallende verbinding, maar juist voor een tragere verbinding.

@Moespoes
Hang gewoon eens een laptop of desktop met een kabel direct aan de router en draai een gratis tooltje voor 24 of 48 uur

http://startrinity.com/In...nuousBandwidthTester.aspx

Of heel simpel:

ping -t 9.9.9.9 in een Command Prompt..

24 uur laten lopen en dan CTRL-C, dan krijg je deze statistiek:
Ping statistics for 9.9.9.9:
Packets: Sent = 27, Received = 27, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 9ms, Maximum = 26ms, Average = 13ms

(bovenstaand voorbeeld is van een seconde of 20, voor een goeie test moet je hem 24 uur laten lopen.

Er is ook een GUI tooltje van:
https://www.nirsoft.net/utils/multiple_ping_tool.html

Hoogstwaarschijnlijk heb je dan helemaal geen wegvallende verbinding..
Moespoes schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:08:
Ik ga verhuizen naar een appartement. Eerder in een ander complex gebruikte blijkbaar iedereen Ziggo Internet, en werd ons internet onze WiFi daardoor ontzettend instabiel. Volgens mij is dat inherent aan de kabel die Ziggo gebruikt tov dsl al die WiFi modems en APSs die providers meeleveren.

Mijn vraag is; hoe snel wordt wifi van Ziggo instabiel in een appartementencomplex? Zijn een klein aantal gebruikers al funest? Is het voor een appartementencomplex simpelweg niet aantrekkelijk om Ziggo WiFi te gebruiken? De snelheden die geadverteerd staan zijn natuurlijk verleidelijk, maar ik kan geen moet dan kabels door het hele apparement trekken..

Bedankt voor de hulp!
There, I fixed it ^^

Dat je WiFi ruk is in een flatgebouw waar alle buren het volledige spectrum volblaffen kan ik wel inkomen, maar dat is geen Ziggo verbinding probleem.. Ze leveren nu ook WiFi en daarmee schieten ze zichzelf eigenlijk in de voet, want Jan-met-de-Pet-met-Modem-in Meterkast roept dan meteen dat Ziggo k*t is..

Overigens zul je met DSL hetzelfde probleem hebben. En met glas ook, als dat er al zou zijn..

Enige verschil met DSL is dat het modem vaker in de woonkamer staat (omdat daar je AOP zit), en dat helpt natuurlijk direct al mee qua dekking.

Je haalt echt 2 zaken door elkaar:

- De verbinding tot aan de meterkast. In theorie kan dat door overboeking trager worden (Ziggo), in de praktijk komt dat nauwelijks meer voor. 2004 belde, ze willen hun overboeking terug :+
- De verbinding van het geleverde modem/router naar je devices binnenshuis. Dit kan zwaar dramatisch zijn als het WiFi spectrum volzit. Dat kun je zelf iets minder problematisch maken door een aantal bekabelde APs op te hangen op strategische plekken.

Je WiFi wordt niet beter van een andere provider of medium, alleen door strategisch plaatsing van je WiFi router en addtionele APs...

[ Voor 45% gewijzigd door FreakNL op 29-07-2022 12:15 ]

Pagina: 1 ... 261 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic