Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:45
Moespoes schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:08:

Mijn vraag is; hoe snel wordt wifi van Ziggo instabiel in een appartementencomplex?
Snel, afhankelijk van een hele hoop factoren.
De 2.4 Ghz band zit vrijwel overal geheel vol, 5 Ghz en 6 Ghz hebben veel minder bereik.
Constructie, afstand, ruis en belasting wegen allemaal mee.

Dit heeft echter niets met Ziggo te maken, het gedeelte wat Ziggo verzorgt begint pas als het modem een conversie doet naar Docsis.

Aansluitend daarop kan ik mij voorstellen dat je issues ervaart als je met 10 man op een Connectbox zit. Helemaal als popcorntime tien keer aan gaat.

- knip -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moespoes
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-02-2023
@FreakNL @Jay-B @jongetje ahhh thanks guys. Ik begrijp nu dat ik er maar weinig van begreep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Raymond P schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:15:
[...]

De 2.4 Ghz band zit vrijwel overal geheel vol, 5 Ghz en 6 Ghz hebben veel minder bereik.

Dit heeft echter niets met Ziggo te maken, het gedeelte wat Ziggo verzorgt begint pas als het modem een conversie doet naar Docsis.

Aansluitend daarop kan ik mij voorstellen dat je issues ervaart als je met 10 man op een Connectbox zit. Helemaal als popcorntime tien keer aan gaat.
Dat vinden jij en ik (Tweakers), maar er zijn natuurlijk legio consumenten die het WiFi stuk ook bij Ziggo neerleggen. .Niet gek natuurlijk, want Ziggo levert modems met WiFi en zelfs APs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raymond P schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:15:
[...]

* Raven denkt aan de 200+ :X netwerken die hier binnen te ontvangen zijn met gevoelig wifi kaartje
Heb een tijd terug zelfs kanaal 14 gebruikt zien worden omdat de andere kanalen veel te vol zijn.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
FreakNL schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:37:
[...]

Dat vinden jij en ik (Tweakers), maar er zijn natuurlijk legio consumenten die het WiFi stuk ook bij Ziggo neerleggen. .Niet gek natuurlijk, want Ziggo levert modems met WiFi en zelfs APs...
Helemaal eens. Mja, dit is nu eenmaal Tweakers.
Dat we hier ook technisch slecht onderlegde consumenten ontvangen is voor mij geen reden om geen scherpe lijn ertussen te houden.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moespoes
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-02-2023
@FreakNL Ik denk dat ik het probleem een stuk beter begrijp, en overboeking en een vol spectrum interchangeably gebruikte. Heb je een accesspoint dat je zou aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ik denk dat andere Tweakers daar beter advies in kunnen geven. Ik heb hier 2 APs uit het jaar kruik en dat gaat prima omdat ik ze strategisch geplaatst heb (woonkamer en zolder trapgat) en ik blijkbaar geluk heb dat het spectrum hier niet zo vol zit… Nieuwere technieken heb ik dus weinig ervaring mee (behalve zakelijk).

Wel denk ik dat plaatsing veel belangrijker is dan het model. Elke WiFi 6 AP is goed genoeg, zolang je goed rekening houdt met plaatsing.

[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 29-07-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
Jay-B schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:19:
[...]

[...]

Zowel de prijsaanpassing als de snelheidsverhoging ging dit jaar in per 1 juli. Ziggo factureert in de basis vooruit. Het kan dus zijn dat je al betaald hebt voor de maand juli. Neemt niet weg dat de datum van 1 juli nog steeds klopt. De prijsverhoging is dus niet eerder. De facturatiedatum wijkt hier alleen van af. Kleine nuance.
antwoord van een ziggo community gebruiker niet over is full dual stack dus mogelijk al

De functionaliteit die je wenst komt in fasen beschikbaar in oud-UPC gebied, als ik de berichten en meldingen zo lees op dit forum, uit de verschillende oud-UPC gebieden.

Dit heeft te maken met het gelijk trekken van oud-UPC gebied met het oud-Ziggo gebied waar Full Dual Stack al beschikbaar is in bridge.

Nog niet overal in oud-UPC gebied is alles, alle inhoud van alle straat- wijk- en regiokasten, al helemaal omgebouwd en omgezet naar Docsis 3.1.

Per gebied waar de nieuwe hardware en configuratie is vernieuwd, komt ook Full Dual Stack beschikbaar.

Waar en wanneer precies Full Dual Stack beschikbaar is op welke locatie, geeft Ziggo geen informatie over, omdat de hardware wijzigingen in de verschillende gebieden, stap voor stap uitgevoerd worden en Full Dual Stack beschikbaar is, zodra het technisch mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Hugo__Boss schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:59:
[...]

Je AOP zit in de woonkamer en niet in de meterkast? Tja, je kunt het wellicht proberen zonder versterker, maar als je bekabeling en connectors in orde zijn, zou het denk ik prima moeten kunnen om zonder versterker 2 tv's en 1 modem aan te sluiten. Ik heb zelf in ieder geval nul problemen met 2 tv's zonder versterker en de tv boven staat op zolder en de kabel loopt volgens mij via een omweg door de schacht op de trap, waardoor het stiekem denk ik wel een meter of 20 zal zijn.
Ritje naar de Gamma. El cheapo versterker van €19,- en opgelost. Vrouwtje weer blij. <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
ik hoop niet dat je het modem ook op de versterker heb zitten dat is namelijk niet de correcte aansluitwijze en je krijgt dan ook geen ondersteuning op je verbinding/modem aangezien het modem direct op het aop aangesloten hoor te zijn doormiddel van een poa splitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
muisje1997 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:31:
ik hoop niet dat je het modem ook op de versterker heb zitten dat is namelijk niet de correcte aansluitwijze en je krijgt dan ook geen ondersteuning op je verbinding/modem aangezien het modem direct op het aop aangesloten hoor te zijn doormiddel van een poa splitter
Meterkast komt handeltje binnen, daar staat modem in bridge met kabel naar eerste verdieping naar router en in meterkast is netjes de coax afgesplitst. Kabel loopt door muur naar woonkamer en daar versterkertje naar boven en tv beneden. Oude ding was 15 jaar oud en doe het al jaren zo.

Wat nu Hirschman en Tratec spullen werken alleen. :N :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
muisje1997 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:25:
[...]

antwoord van een ziggo community gebruiker niet over is full dual stack dus mogelijk al

De functionaliteit die je wenst komt in fasen beschikbaar in oud-UPC gebied, als ik de berichten en meldingen zo lees op dit forum, uit de verschillende oud-UPC gebieden.

Dit heeft te maken met het gelijk trekken van oud-UPC gebied met het oud-Ziggo gebied waar Full Dual Stack al beschikbaar is in bridge.

Nog niet overal in oud-UPC gebied is alles, alle inhoud van alle straat- wijk- en regiokasten, al helemaal omgebouwd en omgezet naar Docsis 3.1.

Per gebied waar de nieuwe hardware en configuratie is vernieuwd, komt ook Full Dual Stack beschikbaar.

Waar en wanneer precies Full Dual Stack beschikbaar is op welke locatie, geeft Ziggo geen informatie over, omdat de hardware wijzigingen in de verschillende gebieden, stap voor stap uitgevoerd worden en Full Dual Stack beschikbaar is, zodra het technisch mogelijk is.
Het wel of niet beschikbaar hebben van Docsis 3.1 heeft niets te maken met de beschikbaarheid van full DS. Die zaken staan volledig los van elkaar. Full DS is technisch in het gehele verzorgingsgebied mogelijk sinds 1 juli. Voor Docsis 3.1 geldt dat nu tussen de 80 en 90% van het verzorgingsgebied geschikt is. Voor dit laatste moeten er inderdaad componenten vervangen worden om zo aan de Docsis3.1 specificaties te voldoen.

[ Voor 11% gewijzigd door Jay-B op 29-07-2022 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Jay-B schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:05:
[...]

Het wel of niet beschikbaar hebben van Docsis 3.1 heeft niets te maken met de beschikbaarheid van full DS. Die zaken staan volledig los van elkaar. Full DS is technisch in het gehele verzorgingsgebied mogelijk sinds 1 juli. Voor Docsis 3.1 geldt dat nu tussen de 80 en 90% van het verzorgingsgebied geschikt is. Voor dit laatste moeten er inderdaad componenten vervangen worden om zo aan de Docsis3.1 specificaties te voldoen.
naja ieder zijn kijk erop ik geloof eerder de super experts en ziggo moderator's op de ziggo community die toegeven dat het niet overal al beschikbaar is dan een tweakers forum gebruiker no offence natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@muisje1997 Wie jij eerder gelooft is niet echt relevant.

Hier al een hele poos 3.1 maar (tot voor kort) geen full DS. Oud UPC gebied.
Het full ds verhaal zal wel samenhangen met vrije modemkeuze. (Al heb ik nog steeds firmware waarmee ik zelf bridge/router kan togglen)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@muisje1997 None taken! Ik weet dat het zo is ;) Jij bedoelt dit topic?

https://community.ziggo.n...onnectbox-in/td-p/1015400

Ik zal een moderator eens vragen om hierop te reageren. Zal wel pas na het weekend worden vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Jay-B schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:46:

Ik zal een moderator eens vragen om hierop te reageren. Zal wel pas na het weekend worden vermoed ik.
niet alleen dat topic ook topic die je niet als gewone gebruiker kan zien
maar ik kijk uit naar het antwoord inderdaad al zal ik het zelf ook nog wel aan paar mensen gaan vraag bij ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@muisje1997 Kan je me een linkje sturen in een PB naar het topic? Waarschijnlijk heb je het over één van de producttests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Jay-B schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:59:
@muisje1997 Kan je me een linkje sturen in een PB naar het topic? Waarschijnlijk heb je het over één van de producttests.
dat klopt onder andere en mail wisseling met sommige ziggo medewerkers
echter mag ik deze info niet vrijwegen vanwege de NDA's die actief zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag alleen om het linkje naar het topic. De info hoef je mij niet te sturen. Die heb ik al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osbos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:11
Ik heb sinds eind mei al Docsis 3.1 downstream (OFDM kanaal 33) + een bac104000106xxxx bootfile maar nog steeds geen full dual stack in bridge modus dus ik vermoed dat de uitrol ervan wel wat vertraagd is in (bepaalde) fUPC gebieden.

Afgelopen maandag een topic hierover gestart maar 0,0 reactie van Ziggo tot nu toe (zal waarschijnlijk komen door vakantieperiode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Osbos Wat krijg je wel binnen? IPv6 op DS lite of IPv4 only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Osbos Geef eens een prefix hint (56) op en reboot.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Jay-B schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:02:
Ik vraag alleen om het linkje naar het topic. De info hoef je mij niet te sturen. Die heb ik al ;)
ik mag op geen enkele info van/over het topic geven dus ook geen links oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
Osbos schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:08:
Ik heb sinds eind mei al Docsis 3.1 downstream (OFDM kanaal 33) + een bac104000106xxxx bootfile maar nog steeds geen full dual stack in bridge modus dus ik vermoed dat de uitrol ervan wel wat vertraagd is in (bepaalde) fUPC gebieden.

Afgelopen maandag een topic hierover gestart maar 0,0 reactie van Ziggo tot nu toe (zal waarschijnlijk komen door vakantieperiode).
hopen dat je snel reactie krijg zal wel toch en eventueel kan een super expert het topic onder de aandacht brengen van de mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osbos
@Jay-B Ik heb alleen een IPv4 adres (77.250.x.x).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan heb je helaas een IPv4 only profiel. Ik stuur je even een PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
een ipv4 only profiel hoort niet meer uit te maken
ik had toen ook zo'n regel en kreeg ook toen full dual stack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Jay-B schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:46:

ik geloof dit antwoord toch eerder
In de basis heb je gelijk dat Docsis 3.1 en Full Dual Stack niets met elkaar te maken hebben, dat zie je in oud-Ziggo gebied.

Alleen technisch moet ook alles omgebouwd zijn om ook Full Dual Stack te kunnen doorgeven en dat gebeurd tegelijk met de ombouw naar Docsis 3.1 en dat mist nog op een paar plekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Raymond P schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:44
Hier al een hele poos 3.1 maar (tot voor kort) geen full DS. Oud UPC gebied.
Het full ds verhaal zal wel samenhangen met vrije modemkeuze. (Al heb ik nog steeds firmware waarmee ik zelf bridge/router kan togglen)
De menuoptie voor bridge/router wordt via de bootfile gezet. Het wordt echter niet veranderd op een bestaande configuratie. Als je de modem reset, zul je zien dat de menuoptie is verdwenen. Het is een simpele 'hide' van 'rg_wan_opmode.php'. Je kunt die URL ook nog steeds aanroepen. Zo werkt het in ieder geval voor een Ubee UBC1318ZG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
muisje1997 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:18:
een ipv4 only profiel hoort niet meer uit te maken
ik had toen ook zo'n regel en kreeg ook toen full dual stack
Ik had ook "zo'n regel" en kreeg het niet omdat ik op een IPv4 only profiel zat. ;) Nu heb ik korte lijntjes en was het snel aangepast. Mijn punt is is dat Full DS overal mogelijk is maar het betekent niet altijd dat je het gelijk hebt (ongeacht of je de IPv4 regel hebt of niet, dat is niet allesbepalend helaas). Full DS wordt in twee fases uitgerold. Men zorgt eerst dat het technisch mogelijk is (Dit is nu zo). Dan zal men stapsgewijs mensen overzetten van IPv4 only en DS lite naar full DS. De ambitie is om iedereen uiteindelijk op full DS te hebben. Dat laatste is dus nog niet gebeurd en daarom zie je hier en daar mensen die het nog niet hebben.
muisje1997 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:46:
[...]
Alleen technisch moet ook alles omgebouwd zijn om ook Full Dual Stack te kunnen doorgeven en dat gebeurd tegelijk met de ombouw naar Docsis 3.1 en dat mist nog op een paar plekken.
Nee hoor. Klopt niets van. @Osbos Kan namelijk kiezen voor een Giga abonnement (dus Docsis 3.1) en zit in oud UPC gebied maar heeft toch echt geen full DS. Je verhaal van de super expert houdt dus geen stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
@Jay-B een mod zei over de ipv4 only regel het volgende tegen mij

Eigenlijk horen mensen met de ipv4-internet regel hedendaags ook gewoon een dualstack te krijgen na een abonnementswijziging en niet meer een ipv4-only profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@muisje1997 Wat dus bevestigt dat full DS gewoon voor een ieder technisch mogelijk is ;) Als je als nieuwe klant nu een abonnement afsluit bij Ziggo heb je 100% zeker full DS ongeacht waar je woont. Docsis 3.1 of niet 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 30-07-2022 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
idk wat ik moet geloven misschien kan ziggo beter een topic aanmaken met wat je moet doen als je geen full ds heb lijkt me handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:05
Ik ben van plan om binnenkort over te stappen van Ziggo TV + internet Start, naar Internet Basic en dan maar TV ongecodeerd digitaal kijken. (scheelt me dan 240 euro per jaar (55 -> 35 euro/maand)

Ik heb zojuist mijn Humax decoder als test afgesloten en de antennekabel direct in mijn sony xr-55x93J gestopt.
04444 gekozen bij het automatisch zoeken van de zenders en alles werkt prima.

Echter als ik via mijn Sony TV de specs per Tv kanaal zie, zijn de meeste kanalen op 25hz (HD/SD). Mijn TV kan 120Hz aan.

Is het altijd slechts 25hz als je (gratis) TV kijkt via 04444

[ Voor 7% gewijzigd door WinterMute2025 op 30-07-2022 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
epias schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:53:
[...]
De menuoptie voor bridge/router wordt via de bootfile gezet. Het wordt echter niet veranderd op een bestaande configuratie. Als je de modem reset, zul zien dat de menuoptie is verdwenen. Het is een simpele 'hide' van 'rg_wan_opmode.php'. Je kunt die URL ook nog steeds aanroepen. Zo werkt het in ieder geval voor een Ubee UBC1318ZG.
Je bedoelt een factory reset dan? Want een power toggle en snelheid upgrade heeft 'ie overleefd.

Niet dat het een verschil maakt. :)

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WinterMute2025 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 06:26:
Ik ben van plan om binnenkort over te stappen van Ziggo TV + internet Start, naar Internet Basic en dan maar TV ongecodeerd digitaal kijken. (scheelt me dan 240 euro per jaar (55 -> 35 euro/maand)

Ik heb zojuist mijn Humax decoder als test afgesloten en de antennekabel direct in mijn sony xr-55x93J gestopt.
04444 gekozen bij het automatisch zoeken van de zenders en alles werkt prima.

Echter als ik via mijn Sony TV de specs per Tv kanaal zie, zijn de meeste kanalen op 25hz (HD/SD). Mijn TV kan 120Hz aan.

Is het altijd slechts 25hz als je (gratis) TV kijkt via 04444
Het aantal Hz dat een TV scherm kan weergeven (120Hz dus in jou geval) zegt natuurlijk niks over het bron signaal. Sterker nog: bij video wordt niet over Hz gesproken maar over fps, frames per second. En 25fps voor TV is, of op zijn minst was, in Europa de standaard. Waar in Amerika 24fps de standaard is en ook 99% van bioscoop films maar in 24fps zijn. Jouw TV zal echter indien mogelijk zelf beelden erbij verzinnen om het beeld vloeiender te laten ogen (dus bv alsof het 50fps is).

Overigens concreet antwoord op de vraag "is het altijd 25hz als je kijkt via 4444". Dat zal zeer waarschijnlijk niet afwijken van 5555, de "betaalde" variant.

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 30-07-2022 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Raymond P schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 07:24:
[...]
Je bedoelt een factory reset dan? Want een power toggle en snelheid upgrade heeft 'ie overleefd.
Inderdaad een factory reset. Je kunt ook eerst een backup maken van de huidige configuratie. In bridge mode zal het qua instellingen niet veel voorstellen. Als je de backup kunt restoren, krijg je de bridge/router optie weer terug.

Bij mij was de bridge/router optie expliciet door de fUPC bootfile gezet. Die bootfile was ook veel groter dan de huidige, die begint met bac*.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Als je 50 beelden per seconden wilt, moet je naar NL ziet gaan.
Die geeft diverse zenders door in 1080P ( 50 hele beelden per seconde) dit in tegenstelling tot Ziggo 1080i (50 halve beelden per seconde(1080i)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
wortelsky schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 07:23:
Zijn hier meer mensen waar de beloofde snelheids verhoging nog niet werkt? Ondanks router 5 minuten van het stroom af en er weer op.
Hier nog geen snelheid verhoging van 75 naar 100. Modem is de Cisco epc 3925 in bridge mode.Al zeker drie maal 5 tot x minuten van de stroom afgehaald . Gaan we het beleven dat de modem te oud is ?.
Verbind is nu prima dus geen paniek maar krijg graag waar ik voor betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ronaldme Wat zegt Ziggo? Die zijn de enige die kunnen controleren wat we fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
jongetje schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:39:
@ronaldme Wat zegt Ziggo? Die zijn de enige die kunnen controleren wat we fout gaat.
Eerlijk gezegd nog geen contact mee gehad, kwam vanmorgen ter discussie had er nog niets mee gedaan.Buren hadden het gedaan en vroegen het aan mij , nu heb ik weinig trek in een nieuwe modem omdat alles hier vreselijk netjes is aangesloten en prima werkt, maar zal zo eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
nog iets apart
onderstaand een stukje tekst uit een privebericht
Los daarvan zien we dus af en toe ook SNR drops richting waardes van 32, wat net op het randje is. Dit zorgt voor minimale ruis, maar misschien wel een verklaring voor de packetloss.

Deze loss zit op 810 en 818Mhz en we zien een zendmast aan de ketelweg die uitzend op 816Mhz
paar uur geleden is me modem opeens gereboot vanuit ziggo zelf en ipv 32 downstream heb ik er nu 28
dit was het eerst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPv92NcH94P-RIfcmgb22dRvCEI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dZtmC95shMFxEg0EJYrJrIM9.png?f=user_large
precies in de frequentie van die zendmast zoals je kan zien

en nu nadat het modem gereboot is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zfz9Uuiavo4N513qAgaoFnZC_0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/usuRD2PKdlWBulzX2IdHE5G1.png?f=user_large
mijn vermoeden is dat ze kanaal masking aan hebben gezet en ik op deze manier hopelijk geen last/hinder ondervind van 4g instraling :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 10:41
ronaldme schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:36:
[...]

Hier nog geen snelheid verhoging van 75 naar 100. Modem is de Cisco epc 3925 in bridge mode.Al zeker drie maal 5 tot x minuten van de stroom afgehaald . Gaan we het beleven dat de modem te oud is ?.
Verbind is nu prima dus geen paniek maar krijg graag waar ik voor betaal.
Je moet je computer tijdelijk puur op de ziggo router aansluiten, spanning er paar min af en er weer op doen en dan pakt i hem wel. Met bridge gaat wat mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:23
Iemand die dit ook misschien herkent en een oplossing heeft?

Wanneer ik TV kijk (via CI+) dan heb ik bij kanaal 14 - Ziggo Sport het probleem dat het geluid veel zachter is.

Bij alle zenders staat de volume van de TV op 15 maar bij Ziggo Sport moet het naar 20 om het te kunnen verstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:16
ChiMan schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:36:

Wanneer ik TV kijk (via CI+) dan heb ik bij kanaal 14 - Ziggo Sport het probleem dat het geluid veel zachter is.

Bij alle zenders staat de volume van de TV op 15 maar bij Ziggo Sport moet het naar 20 om het te kunnen verstaan.
Ik kijk hetzelfde (ook via CI+) en herken dit totaal niet, volume is bij mij gewoon gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:23
Joster schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:07:
[...]

Ik kijk hetzelfde (ook via CI+) en herken dit totaal niet, volume is bij mij gewoon gelijk :)
Welke merk TV en uit welke jaar heb je? Heb een Samsung uit 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
ChiMan schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:20:
[...]

Welke merk TV en uit welke jaar heb je? Heb een Samsung uit 2017.
Sony Bravia uit 2013 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
@Jay-B je had toch gelijk mijn excuses dat ik je niet geloofd maar duidelijk antwoord vanuit ziggo

PrimeTime was het project om alle provisioning via 1 weg te laten verlopen. Dit liep voor fUPC anders dan voor fZiggo. Per 27 juni is dat voor alle klanten gelijk. Daarmee hebben onze klanten de volgende voordelen:
- Ons hele netwerk is Full Dual Stack. We ondersteunen dus voor alle klanten IPv4 en IPv6. Ook in bridge modus.
- Aanpassen van bridge modus voor fUPC kan nu ook online via dit formulier.

Als ik het goed begrijp, staat jouw modem nog op DS Lite. Ik pas het in de achtergrond aan naar een IPv4 Only regel. Schrik niet. Door middel van deze actie krijgt jouw modem nu een Full Dual Stack profiel. Binnen 24 uur moet je modem dit automatisch opgepakt hebben. Zo niet, geef je modem en ook eigen apparatuur dan even een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osbos
@muisje1997 Inderdaad fijn dat er een antwoord is gekomen vanuit Ziggo.

"Als ik het goed begrijp, staat jouw modem nog op DS Lite."

Dit klopt niet, ik heb alleen een IPv4 adres (77.250.x.x).

Jij had toch ook alleen een IPv4 (profiel) voordat je overgezet werd naar Full DS toch?

Ik zal morgenochtend modem en router een minuut van het stroomnet halen en kijken wat er dan gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• muisje1997
jij bent ook birdman5 toch op de ziggo community zoja dan raad ik je aan alle info ook daar te posten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
muisje1997 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:09:
@Jay-B je had toch gelijk mijn excuses dat ik je niet geloofd maar duidelijk antwoord vanuit ziggo
Geen probleem. Ik ben even in afwachting tot @Osbos weer online is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ChiMan schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:36:

Herken ik en helaas geen oplossing. Combinatie van anders afmixen door ZiggoSport en de manier waarop de TV van 5.1/6.2 weer stereo probeert te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Osbos schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:29:
[...]

Ik zal morgenochtend modem en router een minuut van het stroomnet halen en kijken wat er dan gebeurt.
Als je geen configuratie op je router doet vermoed ik dat ik al wel kan voorspellen wat er gebeurt.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glaswerk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:29
Weet iemand of toevallig sinds kort Ziggo poort 563/UDP inkomend blokkeert op standaard particulier kabelinternet? Dit is de poort waar ik al ruim een jaar Wireguard VPN op draai op mijn thuisserver. Maar sinds vanochtend (2 augustus) geen verbinding meer. Van poort veranderen lost het probleem op, maar wel gek dat deze poort plotseling geblokkeerd zou zijn. Wordt geloof ik wel gebruikt voor usenet news (NNTP), dus misschien is dat de reden? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:11
Op sommige zenders kon ik het volume niet regelen met de afstandsbediening van de Humax, wel met die van de TV. Gevonden oplossing: in de instellingen bij audioprioriteit "stereo" ipv "dolby' selecteren:
https://myhumax.info/faq-...-het-volume-niet-regelen/
Kennelijk trekt deze oude slaapkamer-TV het dolby signaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
ronaldme schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:47:
[...]

Eerlijk gezegd nog geen contact mee gehad, kwam vanmorgen ter discussie had er nog niets mee gedaan.Buren hadden het gedaan en vroegen het aan mij , nu heb ik weinig trek in een nieuwe modem omdat alles hier vreselijk netjes is aangesloten en prima werkt, maar zal zo eens bellen.
inmiddels de beloofde snelheid, ik heb alles losgehaald daarna alleen de modem opgestart..... modem weer uitgeschakeld. Daarna alles weer aan de modem geplakt en opnieuw opgestart toen kwam de beloofde snelheid was eventjes wat extra werk maar het werkt nu naar wens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zat eens even snel in mijn Home Assistant logs te neuzen, en zag dat er even na 2 uur vannacht wat errors waren met cloud integraties. Voor de gein eens in het modem gekeken, en deze heeft zoals verwacht een uptime die overeenkomt met het tijdstip van de errors (als in: nu 19 uur). Vervolgens ook maar eens de connection status pagina geopend. En nu zie ik zowaar dat er een OFDMA upstream kanaal actief is. Volgens mij heb ik die eerder nog niet gezien. Hopelijk dat dit dus het eerste zetje is naar hogere upload snelheden. Ben maar een leek, maar volgens mij heeft OFDMA daar toch mee te maken.

Edit:
Regio Zuid-Limburg overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 04-08-2022 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
-knip-

[ Voor 99% gewijzigd door Chris.nl op 16-08-2022 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedanktjoh
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-07 01:42
Heeft iemand de 4g modem van ziggo? Ze zeggen dat het alleen werkt met de ziggo simkaart maar ik zou graag willen weten of dat echt zo is.

Het gaat om deze: https://randapparatuur.zi...kupzakelijk/details/38165

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
bedanktjoh schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:32:
Heeft iemand de 4g modem van ziggo? Ze zeggen dat het alleen werkt met de ziggo simkaart maar ik zou graag willen weten of dat echt zo is.

Op die pagina staat niets over een afhankelijkheid met een bepaald merk simkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er staat
blijft u online via het mobiele netwerk van Vodafone.
Maargoed, dat is snel uitgetest toch? En als je zeker wilt weten dat het werkt koop je er een voor 50euro bij bijv. Bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:34
bedanktjoh schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:32:

Ik heb die thuis liggen, werkte prima met een t-mobile simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:29
jongetje schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:30:
Er staat

[...]

Maargoed, dat is snel uitgetest toch? En als je zeker wilt weten dat het werkt koop je er een voor 50euro bij bijv. Bol.com
Bij ziggo is deze 20 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrieschopper
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08-2024
Andros schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:29:
[...]

Dit klopt wel. Ziggo Go is wel te gebruiken op alle verbindingen met je smartphone of via de website. Echter wil je bv de app gebruiken op Android TV, een smart tv etc dan werkt het alleen maar met een Ziggo internetverbinding. Heb je enkel kabeltv bij Ziggo en je internet via een andere partij dan werkt dit niet. Wel zou je bv vanaf je gsm de app kunnen gebruiken via chromecast. Omslachtig maar ze zullen er wel een reden voor bedacht hebben.
Betekent dit dat je vanaf je smartphone met Ziggo Go kunt streamen naar bijvoorbeeld een "Google Chromecast 4K with Google TV" (dus zonder dat de native Google TV app gebruikt wordt) op een niet-Ziggo internetverbinding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bedanktjoh
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-07 01:42
Taab schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:35:
[...]

Ik heb die thuis liggen, werkte prima met een t-mobile simkaart.
Bedankt. Heb het besteld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zou het een foutje zijn? Of is internet met alléén online tv (Ziggo GO) uit de pakketten gesloopt? Dat zou toch een vreemde ontwikkeling zijn, aangezien juist steeds meer mensen voldoende hebben aan internet met Ziggo GO op hun eigen devices (en verder dus helemaal geen Mediabox meer nodig hebben). Of zou de Grote Graaier zijn omzet te veel zien dalen, omdat de goedkopere pakketten steeds populairder worden? Merkwaardig in ieder geval...

Zo te zien is de prijs van Internet Basic verhoogd van 35 naar 40 euro per maand. En het Voordeelpakket van 46 euro naar 52,50 euro per maand (nu wel met Next Mini).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TexMex schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:53:
Zou het een foutje zijn? Of is internet met alléén online tv (Ziggo GO) uit de pakketten gesloopt? Dat zou toch een vreemde ontwikkeling zijn, aangezien juist steeds meer mensen voldoende hebben aan internet met Ziggo GO op hun eigen devices (en verder dus helemaal geen Mediabox meer nodig hebben). Of zou de Grote Graaier zijn omzet te veel zien dalen, omdat de goedkopere pakketten steeds populairder worden? Merkwaardig in ieder geval...

Zo te zien is de prijs van Internet Basic verhoogd van 35 naar 40 euro per maand. En het Voordeelpakket van 46 euro naar 52,50 euro per maand (nu wel met Next Mini).
Als ik hier het pakket wil selecteren met "internet only", dan volgt er een draaiend Ziggo icoontje en verder niets op dit moment. M.a.w., er volgt idd geen pakket wat je zou kunnen kiezen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:47:
[...]

Als ik hier het pakket wil selecteren met "internet only", dan volgt er een draaiend Ziggo icoontje en verder niets op dit moment. M.a.w., er volgt idd geen pakket wat je zou kunnen kiezen.
Ze lijken inderdaad nog met de pagina bezig te zijn. Of wellicht halen ze deze pakketten helemaal van de website af. Maar dan is het wel gek dat de prijzen nog net even verhoogd zijn. Het zou ook kunnen dat ze straks alleen nog via de klantenservice zijn af te sluiten.

Edit: Pakketten zijn hier nu wel te bestellen, inclusief de nieuwe prijzen.

[ Voor 13% gewijzigd door TexMex op 08-08-2022 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Heb jij dan zakelijk? Ik krijg het niet voor elkaar om een bestelling te plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Ik liep hier net samen met een medewerker van de Ziggo chat tegenaan, die ook enigzins verbaasd was, maar na even zoeken wist te melden dat het Basic abonnement voor nieuwe klanten nu 5 euro duurder is. TV en bellen zijn blijkbaar nu losse modules, maar voor bestaande klanten zou de kale Basic prijs blijven gelden ook al wijzig je modules (alhoewel zijn bestelsysteem het daar niet mee eens was).

Ben benieuwd wat er dan juli 2023 gaat gebeuren... of we dan naast de reguliere inflatiecorrectie ineens nog eens 5 euro extra moeten neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Weg connectbox, en welkom ubee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRcc6gTXMQ6CiQFVNFYxy-zF19U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UNxbVMO8QRuL1G9D4jL3EPS0.png?f=user_large
Wat een verschil tegenover eerdere resultaten met dikke gele blokken.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
Dit is hoe mijn Puma test met de Ubee uitziet. Al meerdere malen Ziggo monteur over de vloer gehad om de groene kabel en AOP te controleren. Alles zou in orde zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inudzob8N3vF0UNErl32M7VRF5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qXG8pO93ceUxsOIOvVOsh2oG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
zunrob schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 23:21:
Dit is hoe mijn Puma test met de Ubee uitziet. Al meerdere malen Ziggo monteur over de vloer gehad om de groene kabel en AOP te controleren. Alles zou in orde zijn.

[Afbeelding]
Edit: ik draai de 1318 in bridge, en heb een eigen router (Fritz!Box 7590) erachter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

[Afbeelding]
Dit is zeker niet goed.
Monteur is al geweest vermeld je dus je AOP + Rest moet allemaal al anno 2022 zijn.
Is je grondkabel al doorgemeten?
En tevens je waardes uit je modem.

Koppel je FritZ router los en doe je DSL report via een vaste UTP kabel direct op je Ubee modem

Zeker handig om deze problemen op het community forum neer te leggen.
Je Ubee kan ook middels gebreken vertonen...

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
PatRamon schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:01:
[...]

Dit is zeker niet goed.
Monteur is al geweest vermeld je dus je AOP + Rest moet allemaal al anno 2022 zijn.
Is je grondkabel al doorgemeten?
En tevens je waardes uit je modem.

Koppel je FritZ router los en doe je DSL report via een vaste UTP kabel direct op je Ubee modem

Zeker handig om deze problemen op het community forum neer te leggen.
Je Ubee kan ook middels gebreken vertonen...
Allemaal al meermaals gebeurd, zie hier het nieuwe en link naar oude topic. https://community.ziggo.n...quot-DS-quot/td-p/1021553
Het is een tijd iets beter geweest, maar het is sinds een tijdje weer zo erg. Enige technische verklaring zou verouderde apparatuur in de straatkast zijn (nog allemaal UPC spul), maar daarvan weten ze niet of en wanneer deze vervangen wordt. Allicht dat het zo slecht is omdat de zon ook bijna de hele dag op de straatkast staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:41

Inderdaad een flinke prijsverhoging, maar het prijsverschil tussen de pakketten was gewoon te groot denk ik, waardoor misschien enorm veel mensen gingen overstappen. Iedereen die tevreden is met 100/20 vindt denk ik 50/20 ook prima (zoals ik) als dat voor 10 euro per maand minder kan. Nu is het volgens mij nog 3 euro prijsverschil. Hopen dat wij op 46 gaan blijven hangen voor TV Start en Internet Basic en alle zenderpakketten gratis van eerder dit jaar. Anders wordt de overstap naar glasvezel toch wel interessant, ook al wil ik dat voor de tv kwaliteit eigenlijk helemaal niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

[Afbeelding]
Maar wat wil je met dit plaatje aantonen? Het zegt mij namelijk niet zo heel veel. Die test was ooit bedoeld om de technische flaw in de Intel puma chipsets aan te tonen. Daarbij is het van belang dat de testserver geografisch zo dicht mogelijk bij het modem staat om zo reguliere latency en jitter te beperken. Jij doet nu een test naar een server waar je gemiddeld al een latency van bijna 100ms hebt. Het is dan niet gek dat er rode vakjes getoond worden als de latency net boven de 100ms uitkomt. :/ Hierbij zeg ik niet dat je geen problemen hebt, het plaatje zegt alleen niet zoveel.

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 09-08-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Jay-B schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:28:
[...]

Maar wat wil je met dit plaatje aantonen? Het zegt mij namelijk niet zo heel veel. Die test was ooit bedoeld om de technische flaw in de Intel puma chipsets aan te tonen. Daarbij is het van belang dat de testserver geografisch zo dicht mogelijk bij het modem staat om zo reguliere latency en jitter te beperken. Jij doet nu een test naar een server waar je gemiddeld al een latency van bijna 100ms hebt. Het is dan niet gek dat er rode vakjes getoond worden als de latency net boven de 100ms uitkomt. :/ Hierbij zeg ik niet dat je geen problemen hebt, het plaatje zegt alleen niet zoveel.
Twee dingen eigenlijk. De eerste is precies wat jij zegt:
Hier komen vaker plaatjes langs die helemaal groen zijn met een Ubee, maar dat hoeft dus niet zo te zijn, zie mijn voorbeeld. De test zegt niet alles.

De tweede ligt in het verlengde daarvan, en daar ging het hier eerder ook al over, ik heb soms best een grote variatie op de latency, en dat zie je hier deels in terug. Nu is de test hier niet specifiek voor gemaakt, maar de jitter is wel te zien. Technisch ben ik wel benieuwd waarom dat bij sommige mensen veel beter is bij een Ubee en bij andere niet, anders dan dat ze geografisch gezien dichter bij de server wonen.

Edit: wat is in de praktijk een realistische vertraging per kilometer? Theoretisch zou je, als een pakketje reist met de lichtsnelheid, nog niet eens op 1 ms zitten voor 100 km. In dat geval zou de fysieke locatie in Nederland niet zoveel uit mogen maken.

[ Voor 11% gewijzigd door zunrob op 09-08-2022 16:11 ]

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zit net weer even te kijken naar Basic, nu zie ik, in tegenstelling tot enkele weken geleden, dat de prijs van Basic nu ineens op €40 zit, dat was €35. En de kortingstijd is ook flink ingekort, nog maar 3 maanden ipv 6. En nee, ik heb verder geen extra's aangeklikt.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
_XipHiaS_ schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:15:
Ik zit net weer even te kijken naar Basic, nu zie ik, in tegenstelling tot enkele weken geleden, dat de prijs van Basic nu ineens op €40 zit, dat was €35. En de kortingstijd is ook flink ingekort, nog maar 3 maanden ipv 6. En nee, ik heb verder geen extra's aangeklikt.
Lees je niet eerst de laatste post van het topic door voor je iets plaatst? 8)7

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:41
Ik ben wel benieuwd of je het "oude tarief" kwijt bent als je nu ook maar iets aan je pakket wijzigt. We hebben TV Start + Internet Basic, tot 1 juli was dat 43,50 per maand en vanaf 1 juli 46 euro per maand. Als je het nu nieuw af zou sluiten heb je een maandprijs van 52,50, maar liefst 6,50 duurder (6 maanden 50% korting even buiten beschouwing gelaten).

Gewoon ervoor gezorgd dus dat het prijsverschil nog maar 3 euro is, met als enige verschil 50 of 100 Mbit. Prijsverschil is gezien de rest van de markt natuurlijk wel veel logischer. Voorheen was 50 Mbit in plaats van 100 Mbit dus 9,50 per maand goedkoper, met verder echt alles hetzelfde inclusief de upload.

[ Voor 4% gewijzigd door Hugo__Boss op 11-08-2022 15:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
zunrob schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:07:
[...]

Twee dingen eigenlijk. De eerste is precies wat jij zegt:
Hier komen vaker plaatjes langs die helemaal groen zijn met een Ubee, maar dat hoeft dus niet zo te zijn, zie mijn voorbeeld. De test zegt niet alles.

De tweede ligt in het verlengde daarvan, en daar ging het hier eerder ook al over, ik heb soms best een grote variatie op de latency, en dat zie je hier deels in terug. Nu is de test hier niet specifiek voor gemaakt, maar de jitter is wel te zien. Technisch ben ik wel benieuwd waarom dat bij sommige mensen veel beter is bij een Ubee en bij andere niet, anders dan dat ze geografisch gezien dichter bij de server wonen.

Edit: wat is in de praktijk een realistische vertraging per kilometer? Theoretisch zou je, als een pakketje reist met de lichtsnelheid, nog niet eens op 1 ms zitten voor 100 km. In dat geval zou de fysieke locatie in Nederland niet zoveel uit mogen maken.
Technisch:
Die test doet een zooi http requests om een Puma chipset op z'n gat te krijgen en geeft dat weer.
Die test legt ook druk op andere dingen dan je modem, namelijk je browser en de rest van je systeem.
Ik kan die test hier nabootsen (en jij ook, copy de javascript en edit de target host) en hier binnen mijn eigen netwerk 'jitter' in het rood meten omdat m'n browser met een kleine 50 tabs open op z'n gat gaat.

- knip -

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Sinds eergister in 2546 al ruime tijd last van flinke ping losses en andere instabiliteit. Zelf nog gezegend met een TC7210.Z dus hopelijk is dat niet de boosdoener. Maar ben ik de enige in deze omgeving die ineens struggles heeft? :-|

Anders wordt het Ziggo contacteren en hopen dat ze een normale modem kunnen leveren in brugmodus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:05
Zijn er hier al tweakers die toe zijn aan 2160p content bij Ziggo?
Leuk allemaal die (mini)Next box en sinds kort ook de Ci+ module mogelijkheid om 4k te kunnen kijken bij Ziggo.
Alleen waar is het 4k content?

Espn kanaal 425 is 1080p UHD HDR. Maar dat is maar 1 kanaal en dat is niet genoeg als je het mij vraagt.

Ik weet niet of het hier is toegestaan om een link te plaatsen.
Anders verwijderen.
https://community.ziggo.n...uitzendingen/td-p/1019358

[ Voor 22% gewijzigd door kevinmastah2005 op 11-08-2022 19:27 ]

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

kevinmastah2005 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:25:
Zijn er hier al tweakers die toe zijn aan 2160p content bij Ziggo?
Leuk allemaal die (mini)Next box en sinds kort ook de Ci+ module mogelijkheid om 4k te kunnen kijken bij Ziggo.
Alleen waar is het 4k content?

Espn kanaal 425 is 1080p UHD HDR. Maar dat is maar 1 kanaal en dat is niet genoeg als je het mij vraagt.

Ik weet niet of het hier is toegestaan om een link te plaatsen.
Anders verwijderen.
https://community.ziggo.n...uitzendingen/td-p/1019358
Gewoon geduld hebben. Zelfde als destijds bij breedbeeld en bij HD. Voor content in het nieuwe formaat moe(s)t je bij videoband, dvd, streaming dienst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevinmastah2005
Laat dat nou net iets zijn wat ik bijna niet heb.
;-) geduld.
Moeten we dan maar niks zeggen en wachten tot het jaar sint juttemus?

Breedbeeld en Hd dat was in 2010. We zijn ondertussen 12 jaar verder.
Gewoon de boel beetje wakker schudden.
Hoe eerder hoe beter. Hoe meer aandacht hoe beter.

Vorig jaar had je al sporadisch CL wedstrijden bij Ziggo in native 2160p, dat was om van te smullen.
Zo ook F1 in 4k. Haarscherp beeld en zoveel detail.
Nu helemaal niks meer.

Leuk Disney+ en Netflix etc.
Maar geen Live sport of andere evenementen.

[ Voor 33% gewijzigd door kevinmastah2005 op 11-08-2022 20:03 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
HD in 2000? Volgens mij werd HD op kabel tv pas een beetje gangbaar rond 2010.
Had wel eerder gemogen van mij, daar niet van.

[ Voor 23% gewijzigd door tiguan op 11-08-2022 19:53 ]

• kevinmastah2005
tiguan schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:53:
HD in 2000? Volgens mij werd HD op kabel tv pas een beetje gangbaar rond 2010.
Had wel eerder gemogen van mij, daar niet van.
Excuus je hebt gelijk 2010. We zijn ondertussen 12 jaar verder.

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:57
Internet Max 600/50 is ook niet meer nieuw te bestellen. Ze zijn dus duidelijk hun prijzen en pakketten aan het herijken.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Jeuvie schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:19:
Internet Max 600/50 is ook niet meer nieuw te bestellen. Ze zijn dus duidelijk hun prijzen en pakketten aan het herijken.
Ik kan "Max" (600/40) nog bestellen als nieuwe klant in oud-Ziggo gebied waar Gigabit nog niet leverbaar is.
kevinmastah2005 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:47:
Laat dat nou net iets zijn wat ik bijna niet heb.
;-) geduld.
Moeten we dan maar niks zeggen en wachten tot het jaar sint juttemus?

Breedbeeld en Hd dat was in 2010. We zijn ondertussen 12 jaar verder.
Gewoon de boel beetje wakker schudden.
Hoe eerder hoe beter. Hoe meer aandacht hoe beter.

Vorig jaar had je al sporadisch CL wedstrijden bij Ziggo in native 2160p, dat was om van te smullen.
Zo ook F1 in 4k. Haarscherp beeld en zoveel detail.
Nu helemaal niks meer.

Leuk Disney+ en Netflix etc.
Maar geen Live sport of andere evenementen.
Ik denk dat het probleem in deze niet Ziggo is. Voor de TV zenders zal de investering vele malen groter zijn om een "uitzending" in 4K te kunnen voorzien. En dan alleen al voor de simpele gevallen van "een 4K film in 4K uitzenden". En bij eigen content (zoals TV programma's) gaan ze echt niet even miljoenen investeren om alle camera's, regietafels, edit studios en weet ik wat te vervangen omdat een paar Tweakers het tijd vinden voor 4K. Die apparatuur in de hele keten van camera totdat het bij jouw op de TV binnen komt zal een afschrijf termijn van ik gok zomaar meer dan 5 jaar op zitten. Dat zal allemaal dus maar mondjesmaat vervangen worden door apparatuur die wel geschikt is voor 4K.

Oftewel: klaag niet bij Ziggo, want die hebben bewezen het te kunnen (ESPN, Ziggo Sport, Olympische Spelen, ...). Maar klaag bij de TV zenders. Maar die zullen niet vroegtijdig perfect werkende apparatuur afschrijven omdat deze geen 4K ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
@RobertMe Ik denk het wel dat we bij Ziggo moeten zijn.
Ziggo moet de portemonnee trekken en dat doen ze niet.
Er is genoeg 4k content om 2 kanalen 24/7 te voorzien van 4k.
Kanalen
-Xite 4k
-Eurosport 4k
-Love nature
-Ziggo sport 4k sinds 2021 maar nu dus niks meer
-Espn

Evenementen in 4k
afgelopen EK vrouwen
Gister de Supercup
Europa league
Champions league
Aankomend WK in november

• TexMex
  • Niet online
En per 1 juli was de prijs ook al verhoogd van 32,50 naar 35 euro. Nu dus naar 40 euro. Een verhoging van 23% binnen anderhalve maand. :P

Al blijven oude klanten voorlopig vast nog wel op die 35 euro hangen.

• kevinmastah2005
Nog een verhoging?
Zo dan 5 miljoen abonnees x gemiddelde €50,-
Is 250 miljoen in de maand voor Ziggo.
Ikzelf heb een abbo bij ziggo van €80,- Espn pakket en ook nog Vodafone simonly €15,- de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevinmastah2005 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:49:
@RobertMe Ik denk het wel dat we bij Ziggo moeten zijn.
Ziggo moet de portemonnee trekken en dat doen ze niet.
Er is genoeg 4k content om 2 kanalen 24/7 te voorzien van 4k.
Kanalen
-Xite 4k
-Eurosport 4k
-Love nature
-Ziggo sport 4k sinds 2021 maar nu dus niks meer
-Espn

Evenementen in 4k
afgelopen EK vrouwen
Gister de Supercup
Europa league
Champions league
Aankomend WK in november
Je snapt dat vooral de klant dan de portemonnee trekt toch en niet Ziggo? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hugo__Boss schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:10:
Ik ben wel benieuwd of je het "oude tarief" kwijt bent als je nu ook maar iets aan je pakket wijzigt. We hebben TV Start + Internet Basic, tot 1 juli was dat 43,50 per maand en vanaf 1 juli 46 euro per maand. Als je het nu nieuw af zou sluiten heb je een maandprijs van 52,50, maar liefst 6,50 duurder (6 maanden 50% korting even buiten beschouwing gelaten).
Als je iets aanpast dan krijg je het nieuwe tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
@Jay-B Wij (5 miljoen) Ziggo abonnees investeren maandelijks in Ziggo.
Het is aan Ziggo wat ze met de omzet/winst doen.
Internet snelheid en meer Hd kanalen ligt de prio bij Ziggo.
Internet up en down Check
Hd kanalen Check
4k content oops niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Hugo__Boss schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:10:
Een extra zenderpakket aan- of uitzetten zal waarschijnlijk nog wel gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
kevinmastah2005 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 02:05:
@Jay-B Wij (5 miljoen) Ziggo abonnees investeren maandelijks in Ziggo.
Het is aan Ziggo wat ze met de omzet/winst doen.
Internet snelheid en meer Hd kanalen ligt de prio bij Ziggo.
Internet up en down Check
Hd kanalen Check
4k content oops niks.
Ik denk dat Ziggo (en ook KPN) niet meer enorm veel in lineaire TV gaan investeren, omdat ze ook wel zien dat het streaming aandeel steeds groter wordt.
Pagina: 1 ... 262 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic